Mensen die niks van biologie en geneeskunde weten en zich daar dan over gaan uitlaten.quote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
Mensen die beweren dat ze dik zijn vanwege ziekte, medicatie of genen.
Als jij gewoon een normale hoeveelheid eet word je niet opeens moddervet omdat je hormonen wat in de war zijn of omdat je medicatie gebruikt.
Ze zeggen ook nooit dat ze meer honger krijgen van hun medicatie en daarom dik zijn, nee, ze beweren dat ze niet te veel eten en nog steeds moddervet worden. En daar zou medicatie of een ziekte dan op een magische manier voor zorgen. Dit gaat gewoon tegen alle natuurwetten in.
Derhalve alweer fat-shame topic, dus terechte klachtquote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
Als jij gewoon een normale hoeveelheid eet word je niet opeens moddervet omdat je hormonen wat in de war zijn of omdat je medicatie gebruikt.
Ze zeggen ook nooit dat ze meer honger krijgen van hun medicatie en daarom dik zijn, nee, ze beweren dat ze niet te veel eten en nog steeds moddervet worden. En daar zou medicatie of een ziekte dan op een magische manier voor zorgen. Dit gaat gewoon tegen alle natuurwetten in.
Mensen die onnodig de OP quotenquote:Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Mensen die niks van biologie en geneeskunde weten en zich daar dan over gaan uitlaten.
Is gewoon duidelijk.quote:Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mensen die onnodig de OP quoten_!
Ook gewoon dubbel hè. En jij bent een autist als je perse de OP moet quoten om duidelijk te maken in welk topic je reageert.quote:Op zondag 3 december 2017 15:53 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Is gewoon duidelijk.
Mensen die zich daarover druk maken.
Autisme level 8
Dat is dus ook niet de bedoeling, doos.quote:Op zondag 3 december 2017 15:55 schreef RingBewoner het volgende:
perse de OP moet quoten om duidelijk te maken in welk topic je reageert.
Waarom doe je het dan? Mongool.quote:Op zondag 3 december 2017 15:55 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet de bedoeling, doos.
Ik ga niet met jou in diskusiequote:Op zondag 3 december 2017 15:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan? Mongool.
Gelukkig niet. Met jouw gebrekkige Nederlands zou ik er toch maar weinig van begrijpen.quote:
Medicatie voor je psyche, met name antipsychotica staan er om bekend eetlust op te wekken. Je bent waarschijnlijk gewoon meer gaan eten, zoals ik in de OP al zeg.quote:Op zondag 3 december 2017 15:50 schreef Manke het volgende:
Medicijnen zijn dus wel een directe oorzaak.
Ging van 54 naar 80-85 ofzo![]()
Kon nooit aankomen ook al vrat ik veel. Toen kreeg ik snoepjes van de psieg.
Ik had niet het idee dat ik echt veel meer at, het doet ook het eea met hormonen en insuline.quote:Op zondag 3 december 2017 16:05 schreef PJR het volgende:
[..]
Medicatie voor je psyche, met name antipsychotica staan er om bekend eetlust op te wekken. Je bent waarschijnlijk gewoon meer gaan eten, zoals ik in de OP al zeg.
Het doet inderdaad ook wat met hormonen. Dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat je sneller honger krijgt, of sneller vet opslaat.quote:Op zondag 3 december 2017 16:18 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik had niet het idee dat ik echt veel meer at, het doet ook het eea met hormonen en insuline.
Lul toch geen stront.quote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
Oh, hoeveel kilogram medicijnen at ze dan?quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Mijn vrouw heeft een tijdje flink prednison moeten slikken en kwam daar flink van aan. Elke keer als ze weer wat van de dosering afbouwdeel piste ze zich suf. Nu een jaar later is het een wereld van verschil en kan ze haar normale kleding weer aan. Dezelfde maat als toen ze drie keer per week sportte.
Verdiep je eerst eens in bepaalde zaken voor je wat blaat.
Veel mensen hebben inderdaadeen flinke omvang door hun slechte gewoontes maar niet iedereen.
Iets als dit?quote:Op zondag 3 december 2017 17:21 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Tegen dat punt is het morbide obesitas
Vocht vasthouden is inderdaad een uitzondering.quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Mijn vrouw heeft een tijdje flink prednison moeten slikken en kwam daar flink van aan. Elke keer als ze weer wat van de dosering afbouwdeel piste ze zich suf. Nu een jaar later is het een wereld van verschil en kan ze haar normale kleding weer aan. Dezelfde maat als toen ze drie keer per week sportte.
Veel mensen hebben inderdaadeen flinke omvang door hun slechte gewoontes maar niet iedereen.
Dat kan inderdaad. Dit is een heel klein percentage, en die mensen horen ook intense medische begeleiding te hebben.quote:Op zondag 3 december 2017 17:35 schreef NobodyKerz het volgende:
Zo werkt het helaas niet bij sommige ziektes. als je lichaam het vet niet kan gebruiken als brandstof, of wanneer het ontsteekt, of wanneer het gewoonweg water is, dan kun je dik blijven zonder dat je er wat tegen kan doen.
VET aankomen door medicijnen is niet mogelijk. Vocht en glycogeen is mogelijk. Sad truth, anders zouden we heel Afrika kunnen redden doodmiddel van medicatie.quote:Op zondag 3 december 2017 15:50 schreef Manke het volgende:
Medicijnen zijn dus wel een directe oorzaak.
Ging van 54 naar 80-85 ofzo![]()
Kon nooit aankomen ook al vrat ik veel. Toen kreeg ik snoepjes van de psieg.
Heb je enig idee hoe thermodynamica werkt, of wat het uberhaupt is? Je vrouw kwam VET aan omdat ze teveel at, basic science. Ze kan overigens door de prednison wel een boel VOCHT aangekomen zijn, wat no biggie is want dat is niet permanent.quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Ziektes zoals?quote:Op zondag 3 december 2017 17:35 schreef NobodyKerz het volgende:
Zo werkt het helaas niet bij sommige ziektes. als je lichaam het vet niet kan gebruiken als brandstof, of wanneer het ontsteekt, of wanneer het gewoonweg water is, dan kun je dik blijven zonder dat je er wat tegen kan doen.
Goed Topic! Tijd voor nieuwe aanpak tegen Fatshaming.quote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
quote:Op zondag 3 december 2017 17:35 schreef NobodyKerz het volgende:
Maar dan nog is het aantal dikken in het straatbeeld niet echt representatief voor de mensen die daadwerkelijk zulke afwijkingen hebben.quote:Op maandag 4 december 2017 02:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
tramadol / oxicodon als je die levens lang moet slikken word je dik door vocht vast houden.
weer een kort zichtige waardeloze kanker topic van mensen die zijken op dikke mensen
Dik buiten je schuld?
Dit geldt echter niet voor iedereen. Er bestaan wel degelijk ziektes waarbij je met een perfecte voeding en levensstijl toch flink aankomt en andere problemen die afvallen moeilijker maken.
Ziekte van Cushing:
Hierbij kan een tumor in de hypofyse of bijnier er voor zorgen dat er veel te veel cortisol aangemaakt wordt, waardoor de bloedsuiker verhoogd wordt (met soms diabetes en PCOS als gevolg). De patiënt kan ontzettend aankomen in korte tijd terwijl deze daar weinig aan kan doen.
Medicijngebruik:
Zware medicijnkuren zoals prednison, andere corticosteroïden, sommige antidepressiva en tamoxifen maken afvallen soms bijna onmogelijk.
Ongelukken en trauma’s:
Hierbij kan er door stress en soms een ontspoorde hypofyse ook flink overgewicht ontstaan.
Vertraagde schildklier:
Een vertraagde schildklier maakt het afvallen moeilijker maar lang niet altijd onmogelijk. In sommige gevallen wordt de zoetdrang vergroot door een verlaagde serotonine.
Je bent echt wel zo dom als dikke stront als je denkt dat medicatie geen invloed heeftquote:Op zondag 3 december 2017 16:05 schreef PJR het volgende:
[..]
Medicatie voor je psyche, met name antipsychotica staan er om bekend eetlust op te wekken. Je bent waarschijnlijk gewoon meer gaan eten, zoals ik in de OP al zeg.
Ze eet zoveel boterhammen én twee broden op een dag? Hoe eet ze die broden dan, die schuift ze in één keer naar binnen?quote:
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me vooral dat zoveel anderen overgewicht hebben.quote:Op zondag 3 december 2017 15:42 schreef Achterhoker het volgende:
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me er wel eens over dat ik een normaal gewicht heb.
WAT IS DIT WERKELIJK WAAR DE ENIGE ECKTE PIYE?!?!?!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze eet zoveel boterhammen én twee broden op een dag? Hoe eet ze die broden dan, die schuift ze in één keer naar binnen?
[..]
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me vooral dat zoveel anderen overgewicht hebben.
Stofwisseling is a bitch.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze eet zoveel boterhammen én twee broden op een dag? Hoe eet ze die broden dan, die schuift ze in één keer naar binnen?
[..]
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me vooral dat zoveel anderen overgewicht hebben.
Dit dus. Een bepaalde levensstijl aanhouden is een keuze. Te veel eten en te weinig bewegen is de makkelijkste keuze.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Overigens is 98% gewoon te dik omdat ze te veel vreten, maar je doet de overige 2% tekort met dergelijke uitspraken.
Hoe komt het dat dan net nu in deze moderne tijd, het zo'n grote epidemie is geworden? Virussen, meer afwijkingen, ... ?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Je bent echt wel zo dom als dikke stront als je denkt dat medicatie geen invloed heeftHet is echt een jaren 70 gedachte om te denken dat het enkel en alleen calorieën consumeren t.o.v. calorieën verbranden is.
De ene lult en de ander krijgt verder niet zoveel calorieën binnen, of heeft een lintworm.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe verklaar je anders dat de 1 al dik wordt als hij kijkt naar een stukje Mars en de andere eet 3 pizza's per week en komt nauwelijks aan? Ervan uit gaande dat de een niet meer sport dan de ander.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
WAT IS DIT WERKELIJK WAAR DE ENIGE ECKTE PIYE?!?!?!
Mwah stofwisseling maakt uit, maar verklaart die grote verschillen niet. Veel mensen vreten gewoon als een motherfucker en dan ook nog veel troep vol lege calorieën, waardoor het hongergevoel blijft, plus liters suikerwater.quote:
Harstikke goed dat je je kcal opname in de gaten houdt, maar hoeveel verbrand je per dag?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:36 schreef Starmanelon het volgende:
Ik eet gemiddeld minder dan 2000 kcal per dag. Ergens tussen 1300-2000 afhankelijk van de dag. Heb het een maand bijgehouden via myfitnesspal.
Toch heb ik een klein buikje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet sport. Toch vind ik het een beetje raar.
Geen idee, dat is lastiger bij te houden. Ik weet wel dat ik elke dag 20 km fiets en 5000 stappen maak volgens mijn telefoon. Verder sport ik niet ofzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Harstikke goed dat je je kcal opname in de gaten houdt, maar hoeveel verbrand je per dag?
Daarnaast is de ene kcal de andere niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:42 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Geen idee, dat is lastiger bij te houden. Ik weet wel dat ik elke dag 20 km fiets en 5000 stappen maak volgens mijn telefoon. Verder sport ik moet ofzo.
Nee, maar dat zijn echt wel uitzonderingen. Het gros is (veel) te dik door overmatig veel en slecht voedsel naar binnen te proppen en daarnaast veel te weinig te bewegen. Vaak hebben ze daarvoor allerlei excuses maar dit probleem zit tot echt tussen je eigen oren ...quote:Op maandag 4 december 2017 02:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
tramadol / oxicodon als je die levens lang moet slikken word je dik door vocht vast houden.
weer een kort zichtige waardeloze kanker topic van mensen die zijken op dikke mensen
Dik buiten je schuld?
Dit geldt echter niet voor iedereen. Er bestaan wel degelijk ziektes waarbij je met een perfecte voeding en levensstijl toch flink aankomt en andere problemen die afvallen moeilijker maken.
Ziekte van Cushing:
Hierbij kan een tumor in de hypofyse of bijnier er voor zorgen dat er veel te veel cortisol aangemaakt wordt, waardoor de bloedsuiker verhoogd wordt (met soms diabetes en PCOS als gevolg). De patiënt kan ontzettend aankomen in korte tijd terwijl deze daar weinig aan kan doen.
Medicijngebruik:
Zware medicijnkuren zoals prednison, andere corticosteroïden, sommige antidepressiva en tamoxifen maken afvallen soms bijna onmogelijk.
Ongelukken en trauma’s:
Hierbij kan er door stress en soms een ontspoorde hypofyse ook flink overgewicht ontstaan.
Vertraagde schildklier:
Een vertraagde schildklier maakt het afvallen moeilijker maar lang niet altijd onmogelijk. In sommige gevallen wordt de zoetdrang vergroot door een verlaagde serotonine.
Nee ben ook geen fattie. Ik weeg 76 kg en ben 183 cm. Dus geen overgewicht ofzo. Maar wel een vetbuikje. Skinnyfat zeg maar.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daarnaast is de ene kcal de andere niet.
Suikers en (verzadigde vetten), of vezels, eiwitten, proteïnen, vitamines etc.
Gezond eten (niet teveel) en regelmatig bewegen en je word echt geen fattie.
Een klein buikje vind ik geen fattie overigens.
skinnyfatquote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:56 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Nee ben ook geen fattie. Ik weeg 76 kg en ben 183 cm. Dus geen overgewicht ofzo. Maar wel een vetbuikje. Skinnyfat zeg maar.
Zo ziet bij dag er ongeveer uit:
Ontbijt:
Vaak alleen een capuccino bij de kiosk. Soms een banaan.
Lunch:
2 sneetjes brood met hummus of tonijnsalade als beleg.
Avond:
Iets groots dat echt vult. En ook meer verzadigde vetten. Bijvoorbeeld gebakken rijst met groentes en biefstuk.
Tijdens werk drink ik ook vaak een blikje cola zero, maar dat heeft bijna geen calorieën.
Als snack eet ik vaak 100 gram doppindas of cranberry melange.
Niet verkeerd hoor deze maaltijd keuze. Vetbuikje kan ook te maken hebben met de leeftijd. Hier 1.94 en 90 kg en als ik niet oppas ook een licht buikje. Oppassen dusquote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:56 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Nee ben ook geen fattie. Ik weeg 76 kg en ben 183 cm. Dus geen overgewicht ofzo. Maar wel een vetbuikje. Skinnyfat zeg maar.
Ontbijt:
Lunch:
Avond:
Iets groots dat echt vult. En ook meer verzadigde vetten. Bijvoorbeeld gebakken rijst met groentes en biefstuk.
Tijdens werk drink ik ook vaak een blikje cola zero, maar dat heeft bijna geen calorieën.
Precies dit,quote:Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Mensen die niks van biologie en geneeskunde weten en zich daar dan over gaan uitlaten.
Uitleg geven waarom ze ongelijk hebben is in de meeste gevallen volstrekt zinloos.quote:True stupidity is not the lack of knowledge, but the illusion of having it.
Het is geen slecht eetpatroon, maar je zou rond een uur of 3-4 iets kunnen nuttigen, waardoor je minder hoeft te bunkeren met je avondeten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:56 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ontbijt:
Lunch:
Avond:
Ben 29quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet verkeerd hoor deze maaltijd keuze. Vetbuikje kan ook te maken hebben met de leeftijd. Hier 1.94 en 90 kg en als ik niet oppas ook een licht buikje. Oppassen dus
Nou ja, als ik de reacties hier zo lees is een levensstijl dus geen keuze en moet iedereen verplicht afvallen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:34 schreef Martinous het volgende:
[..]
Dit dus. Een bepaalde levensstijl aanhouden is een keuze. Te veel eten en te weinig bewegen is de makkelijkste keuze.
Vanaf je 21e "takel" je al af hequote:
Zo te lezen heb je het inderdaad niet op de rails, betere verdeling over de dag, je macro's proteinen/koolhydraten/vet kunnen niet afgeleid worden, dus daar kan je waarschijnlijk nog winst op maken aangaande je buikje. Je zegt dat het schommelt tussen 1300 - 2000 kcal., dat is toch wel te weinig voor iemand van jouw lengte, jij zou richting 2500 kcal. per dag als onderhoud moeten hebben denk ik. Ik eet 2000 kcal per dag als onderhoud met mijn 169 cm. en mijn buikje is op zijn best sinds 35 jaar. Buiten het dagelijks wandelingetje van en naar mijn werk doe ik geen cardio maar doe wel krachttraining.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:56 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ontbijt:
Lunch:
Avond:
Dank je wel voor de tips. Sporten zal mij zeker goed doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is geen slecht eetpatroon, maar je zou rond een uur of 3-4 iets kunnen nuttigen, waardoor je minder hoeft te bunkeren met je avondeten.
Rijst is niet echt een dikmaker maar bevat best veel kcal en koolhydraten (suikers). Maar er zitten weinig verzadigde vetten in groentes, rijst en biefstuk. Probeer rijst een tijdje te ruilen voor bloemkool-rijst of broccoli-rijst. Doe tegelijk wat buikspieroefeningen, en binnen een paar weken zie je resultaat.
100 Gram doppinda's is ook niet echt veel of ongezond. Maar amandelen, macadamianoten, cashewnoten, paranoten of pecannoten zijn beter.
En ja, probeer consequent wel te ontbijten, ik heb het mezelf ook aangeleerd. Al is het maar wat kwark om de dag mee te openen.
Zat mensen die te dik zijn er vrede mee hebben? Ik ken niet heel veel dikke mensen maar die ik ken zijn toch echt niet tevreden met hun overgewicht. De vriendinnen van mijn vrouw klagen hierover ook voortdurend dus zo'n tevreden gevoel zal dik zijn wel niet geven. Naast de gezondheidsklachten die dik zijn veroorzaken geeft het veel onvrede en onzekerheid bij te dikke mensen ...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nou ja, als ik de reacties hier zo lees is een bepaalde levensstijl dus geen keuze en moet iedereen verplicht afvallen.
Zat mensen die inderdaad te dik zijn omdat ze gewoon van lekker eten houden en er vrede mee hebben dat ze te dik zijn. Maar dat mag blijkbaar niet. Op dat gebied zijn sommigen hier net zo erg of erger als religieuzen want die staan er namelijk ook om bekend een bepaalde levensstijl door iemands strot te willen rammen.
Als als dikke mensen dan willen gaan sporten beginnen die kleuters weer te janken over dikke mensen in de sportschool of zwembad. Het is toch nooit goed.
Dat is toch super algemeen bekend, dat de ene mens aanleg heeft, en de andere nagenoeg niet?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:16 schreef Starmanelon het volgende:
Hoewel ik niet geloof dat je genetisch aanleg kan hebben voor dik worden, denk ik wel dat je een genetisch aanleg kan hebben voor waar in je lichaam vet zich het meest verzamelt. En bij mij is dat toevallig bij mijn buik.
Ik wil graag leren, dus vertel het anders voor mij?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:01 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Precies dit,
Deze quote is dan altijd erg toepasselijk en niet alleen bij dit onderwerp:
[..]
Uitleg geven waarom ze ongelijk hebben is in de meeste gevallen volstrekt zinloos.
Klopt, ieder mens (en daarmee ook stofwisseling, hormoonhuishouding etc.) is verschillend.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:16 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tips. Sporten zal mij zeker goed doen.
Hoewel ik niet geloof dat je genetisch aanleg kan hebben voor dik worden, denk ik wel dat je een genetisch aanleg kan hebben voor waar in je lichaam vet zich het meest verzamelt. En bij mij is dat toevallig bij mijn buik.
Andere mensen met mijn eetpatroon hebben waarschijnlijk evenveel vet, maar bij hun is het meer verspreid.
Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:01 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Precies dit,
Deze quote is dan altijd erg toepasselijk en niet alleen bij dit onderwerp:
[..]
Uitleg geven waarom ze ongelijk hebben is in de meeste gevallen volstrekt zinloos.
Nee dus, je traint je buikspieren wel maar het de vetlaag daarboven verbergt deze spieren. Beter is het om de vetlaag wat te doen slinken zodat je de aanwezige buikspieren beter gaat zienquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:18 schreef Maharski het volgende:
Helpen buikspieren nu echt zo goed bij een buikje wegkrijgen?
Nouja, schildklier werkt anders... En het ene persoon heeft van nature meer vreetzucht dan de ander. Ik kan rustig tot 12 AM niet eten zonder problemen. Dat heeft ook niet iedereen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:16 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tips. Sporten zal mij zeker goed doen.
Andere mensen met mijn eetpatroon hebben waarschijnlijk evenveel vet, maar bij hun is het meer verspreid.
Anderzijds verbrand je wel vet bij het doen van buikspieroefeningen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee dus, je traint je buikspieren wel maar het de vetlaag daarboven verbergt deze spieren. Beter is het om de vetlaag wat te doen slinken zodat je de aanwezige buikspieren beter gaat zien
Krijg je alleen een mager bekkie van. Naar mijn smaak is een beetje vet wel mooi gewoon.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee dus, je traint je buikspieren wel maar het de vetlaag daarboven verbergt deze spieren. Beter is het om de vetlaag wat te doen slinken zodat je de aanwezige buikspieren beter gaat zien
Vet verbrand je door cardio, niet door buikspier oefeningen. Het is sowieso moeilijk om de vetlaag op bepaalde delen van het lichaam te laten slinken. Matig eten en natuurlijk bewegen zal zeker helpen ...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Anderzijds verbrand je wel vet bij het doen van buikspieroefeningen.
Echter kan dat vet overal zitten.
Ook in Afrika is obesitas een groter probleem dan ondergewicht. Juist onderklassen kampen vaker met overgewicht en dat is een wereldwijd fenomeen. Verandert verder niks aan het punt, want het komt omdat die mensen goedkope calorierijke troep eten, die weinig verzadigt, maar veel mensen hebben echt een zeer vertekend beeld van Afrika.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.
Natuurlijk is het in the end gewoon kcal intake - outtake, simple as that, de bijbehorende cultuur en het welvaartsniveau beinvloeden dit principe en mensen met specifieke genetica zijn er zeker gevoeliger voor, omdat ze gewoon veel te veel vreten.
Alles wat energie verbruikt zal vet verbranden...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vet verbrand je door cardio, niet door buikspier oefeningen. Het is sowieso moeilijk om de vetlaag op bepaalde delen van het lichaam te laten slinken. Matig eten en natuurlijk bewegen zal zeker helpen ...
Bij het doen van buikspieroefeningen gaat je hartslag ook gewoon omhoog hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vet verbrand je door cardio, niet door buikspier oefeningen. Het is sowieso moeilijk om de vetlaag op bepaalde delen van het lichaam te laten slinken. Matig eten en natuurlijk bewegen zal zeker helpen ...
Denk dat je wel gelijk hebtquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ook in Afrika is obesitas een groter probleem dan ondergewicht. Juist onderklassen kampen vaker met overgewicht en dat is een wereldwijd fenomeen. Verandert verder niks aan het punt, want het komt omdat die mensen goedkope calorierijke troep eten, die weinig verzadigt, maar veel mensen hebben echt een zeer vertekend beeld van Afrika.
Vooral dat vet moet weg natuurlijk, maar goed getrainde buikspieren kunnen waarschijnlijk al bij een ietsjes hoger % doorschemeren. Iemand die gespierd is zal er doorgaans bij hetzelfde vet% er toch iets strakker uitzien dan een minder gespierd individu.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:18 schreef Maharski het volgende:
Geen idee.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:18 schreef Maharski het volgende:
Wat ik bedoelde is eigenlijk dat je geen energie kan creëren uit niets. Uiteraard hebben sommige mensen meer eetlust dan anderen etc. Maar dat betekent niet dat je lichaam daadwerkelijk meer energie nodig heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja, schildklier werkt anders... En het ene persoon heeft van nature meer vreetzucht dan de ander. Ik kan rustig tot 12 AM niet eten zonder problemen. Dat heeft ook niet iedereen.
Nouja die schildklier werkt dus anders, als jij constant meer warmte uitstraalt zul je wat meer verbranden in rust.... Als jij meer spier hebt verbrand je ook meer.. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:35 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is eigenlijk dat je geen energie kan creëren uit niets. Uiteraard hebben sommige mensen meer eetlust dan anderen etc. Maar dat betekent niet dat je lichaam daadwerkelijk meer energie nodig heeft.
Obesitas is hier ook veel hoger omdat het merendeel gewoon teveel eet en te weinig beweegt. Je hebt mij ook nooit horen beweren dat dit niet het geval is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.
Natuurlijk is het in the end gewoon kcal intake - outtake, simple as that, de bijbehorende cultuur en het welvaartsniveau beinvloeden dit principe en mensen met specifieke genetica zijn er zeker gevoeliger voor, omdat ze gewoon veel te veel vreten.
Dat geldt voor hoeveel % van de dikkertjes? 0.1%?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde medicatie, genetica of bepaalde ziektes de stofwisseling en hormoon huishouding zo overhoop gooien dat de kilo's eraan vliegen bij een normaal eet patroon.
Als meer verbrandt kan je ook meer eten zonder dik te worden. Als je minder verbrandt hoef je niet zoveel te eten. Alleen je hersenen geven dan onterechte signalen waardoor je blijft eten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja die schildklier werkt dus anders, als jij constant meer warmte uitstraalt zul je wat meer verbranden in rust.... Als jij meer spier hebt verbrand je ook meer.. Dat soort dingen.
Er zitten best wel behoorlijke verschillen in verbranding in rust, alleen tjah, het blijft in the end kcal intake vs outtake.
Fatshaming.... Weetje, het is gewoon tering zonde als mensen een beetje dik en lelijk lopen te zijn, een echte vriend steunt je en maakt het inzichtelijk voor je dat je de verkeerde en ongezonde kant op gaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
Fatshaming is een trend waar ik werkelijk kotsmisselijk van word Ik gun het deze mensen ook van harte dat ze ooit eens medicatie moeten gebruiken waarvan ze maar blijven aankomen. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben als ze alleen maar konijnenvoer mogen vreten of anders belachelijk gemaakt worden.
Ik heb geen exacte cijfers maar als 42% van de Nederlanders depressieve gevoelens heeft:quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat geldt voor hoeveel % van de dikkertjes? 0.1%?
Klopt, het overgrote deel van de fatties vreet te veel en beweegt te weinig.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fatshaming.... Weetje, het is gewoon tering zonde als mensen een beetje dik en lelijk lopen te zijn, een echte vriend steunt je en maakt het inzichtelijk voor je dat je de verkeerde en ongezonde kant op gaat.
Dat medicatie verhaal is gewoon een beetje bullshit dit geldt voor echt maar een fractie van de dikke mensen.
Dik zijn is niet normaal.
+- 10% gebruikt AD, word je niet perse dik van overigens.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb geen exacte cijfers maar als 42% van de Nederlanders depressieve gevoelens heeft:
https://www.gezondheidsne(...)depressieve-klachten
Kan ik me voorstellen dat er ook een groot deel daarvan medicatie slikt.
Noem eens wat voorbeelden van dat soort medicatie? Iedereen die ik ken die dik geworden is door medicatie is meer gaan eten. Dat is ook heel begrijpelijk, want als je anti-psychotica slikt heb je wel grotere zorgen dan jezelf uithongeren om te voldoen aan een schoonheidsideaal (maar ook gezondheidsideaal, laten we eerlijk blijven).quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Obesitas is hier ook veel hoger omdat het merendeel gewoon teveel eet en te weinig beweegt. Je hebt mij ook nooit horen beweren dat dit niet het geval is.
Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde medicatie, genetica of bepaalde ziektes de stofwisseling en hormoon huishouding zo overhoop gooien dat de kilo's eraan vliegen bij een normaal eet patroon.
Als je de pech hebt medicatie te moeten slikken of een ziekte hebt die de stofwisseling beïnvloed kun je inderdaad op gewicht blijven door jezelf op crisis te zetten en alleen troggen sla te vreten. Maar voor velen is dat geen leven.
Dus kiezen ze ervoor om dan maar te dik te zijn maar wel hetzelfde te eten als andere mensen. Maar om ze dan vervolgens te gaan veroordelen vanwege de keuze die ze maken gaat mijn bloed van koken.
Fatshaming is een trend waar ik werkelijk kotsmisselijk van wordIk gun het deze mensen ook van harte dat ze ooit eens medicatie moeten gebruiken waarvan ze maar blijven aankomen. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben als ze alleen maar konijnenvoer mogen vreten of anders belachelijk gemaakt worden.
Vergeet niet dat veel dikderdjes emotionele eters zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb geen exacte cijfers maar als 42% van de Nederlanders depressieve gevoelens heeft:
https://www.gezondheidsne(...)depressieve-klachten
Kan ik me voorstellen dat er ook een groot deel daarvan medicatie slikt.
Van die vieze dikke wijven die chips kopen in de supermarkt. Dat is echt iets wat gewoon niet mag als je dik bent, tenminste, als je boehoe loopt te roepen dat mensen je vies vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat veel dikderdjes emotionele eters zijn.
Ze voelen zich klote, maar als ze een zak chips aan het leeg kanen zijn, voelen ze zich gelukkig.
Goed verhaal.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Obesitas is hier ook veel hoger omdat het merendeel gewoon teveel eet en te weinig beweegt. Je hebt mij ook nooit horen beweren dat dit niet het geval is.
Als je de pech hebt medicatie te moeten slikken of een ziekte hebt die de stofwisseling beïnvloed kun je inderdaad op gewicht blijven door jezelf op crisis te zetten en alleen troggen sla te vreten. Maar voor velen is dat geen leven.
Dus kiezen ze ervoor om dan maar te dik te zijn maar wel hetzelfde te eten als andere mensen. Maar om ze dan vervolgens te gaan veroordelen vanwege de keuze die ze maken gaat mijn bloed van koken.
Fatshaming is een trend waar ik werkelijk kotsmisselijk van wordIk gun het deze mensen ook van harte dat ze ooit eens medicatie moeten gebruiken waarvan ze maar blijven aankomen. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben als ze alleen maar konijnenvoer mogen vreten of anders belachelijk gemaakt worden.
Vergeet het hele medicatie verhaal,quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fatshaming.... Weetje, het is gewoon tering zonde als mensen een beetje dik en lelijk lopen te zijn, een echte vriend steunt je en maakt het inzichtelijk voor je dat je de verkeerde en ongezonde kant op gaat.
Dat medicatie verhaal is gewoon een beetje bullshit dit geldt voor echt maar een fractie van de dikke mensen.
Dik zijn is niet normaal. Mensen vinden dikke mensen lelijk en vies. Ga je schamen als je dik bent en je hebt dat te danken aan je eigen vraatzucht. Is dat fatshaming?![]()
Utopie verhaal, dikke mensen zijn gewoon vies, daar is rustig 99% van de mensen het mee eens. En die social justice warriors die zeggen van niet doen aan cognitieve dissonantie omdat het niet overeenkomt met sociaal wenselijk denken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:51 schreef LanaMyst het volgende:
Mensen die dikke mensen lelijk en vies vinden zouden zichzelf eens moeten schamen. Dat je ze niet aantrekkelijk vind kan natuurlijk altijd. Maar genoeg die het wel aantrekkelijk vinden en de meeste mensen interesseert het eigenlijk niet.
Bron?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Utopie verhaal, dikke mensen zijn gewoon vies, daar is rustig 99% van de mensen het mee eens. En die social justice warriors die zeggen van niet doen aan cognitieve dissonantie omdat het niet overeenkomt met sociaal wenselijk denken.
99%?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Utopie verhaal, dikke mensen zijn gewoon vies, daar is rustig 99% van de mensen het mee eens. En die social justice warriors die zeggen van niet doen aan cognitieve dissonantie omdat het niet overeenkomt met sociaal wenselijk denken.
Schoonheid? Schoonheid? Het is een ziekte, je wordt er hartstikke ongezond van, het beïnvloed je leven gigantisch negatief.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:51 schreef LanaMyst het volgende:
Slechts een klein groepje die blijkbaar geprogrammeerd zijn met één of ander schoonheidsideaal hebben een bijna religieuze afkeer tegen dikke mensen.
Zie mijn dikke duim en glazenbol.quote:
Dat dacht ik alquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zie mijn dikke duim en glazenbol.
Kzou mezelf vies vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
99%?
Bijna de helft van Nederland is zelf te dik.
We moeten vooral niet doen alsof het normaal is en mensen inzichtelijk maken dat ze ongezond bezig zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:51 schreef LanaMyst het volgende:
Niemand hoeft zicht te schamen voor zijn/haar lichaam omdat er altijd wel iemand is die het niet bevalt.
Het kan dat iemand zich wel schaamt voor zijn of haar lichaam, dan moeten ze ervoor kiezen om er iets aan te doen en of ze het er voor over hebben om er iets aan te doen.
Maar het moet wel een vrije keuze blijven, zonder onder druk gezet te worden door één of ander schoonheidsideaal of om anders als tweederangs burger behandeld te worden
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind lelijk zijn en niet aantrekkelijk zijn best veel op elkaar lijken eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:51 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Vergeet het hele medicatie verhaal,
Fatshaming is inderdaad dat je je zou moeten schamen omdat je te dik bent en dat is ronduit absurd. Mensen die dikke mensen lelijk en vies vinden zouden zichzelf eens moeten schamen. Dat je ze niet aantrekkelijk vind kan natuurlijk altijd. Maar genoeg die het wel aantrekkelijk vinden en de meeste mensen interesseert het eigenlijk niet. Slechts een klein groepje die blijkbaar geprogrammeerd zijn met één of ander schoonheidsideaal hebben een bijna religieuze afkeer tegen dikke mensen.
Niemand hoeft zicht te schamen voor zijn/haar lichaam omdat er altijd wel iemand is die het niet bevalt.
Het kan dat iemand zich wel schaamt voor zijn of haar lichaam, dan moeten ze ervoor kiezen om er iets aan te doen en of ze het er voor over hebben om er iets aan te doen.
Maar het moet wel een vrije keuze blijven, zonder onder druk gezet te worden door één of ander schoonheidsideaal of om anders als tweederangs burger behandeld te worden
Ghehe geloof je gelijkquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarschuwingen van het WHO aan Afrika:
https://www.afro.who.int/health-topics/obesity
De echte dikkerds vinden dat vaak ook wel, maar naarmate steeds meer mensen dik worden verschuift de norm. Dik wordt normaal en na een tijdje wordt normaal goed. Dus dan vinden al die mensen die eigenlijk te dik zijn zichzelf niet te dik en gaan vervolgens in topics als deze meedoen met het afzeiken van dikkerds, terwijl ze nog een zak chips wegschrokken.quote:
Je bedoeld voorlichting? daar is ook niets mis mee maar dat is niet hetzelfde als Fatshaming en dan nog moet de persoon zelf uiteindelijk kiezen wat hij/zij ermee doet.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
We moeten vooral niet doen alsof het normaal is en mensen inzichtelijk maken dat ze ongezond bezig zijn.
Weet niet hoor, als je vies vet bent en je eet bij de macdonnalds vind ik je wel echt een smerig figuur.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Je bedoeld voorlichting? daar is ook niets mis mee maar dat is niet hetzelfde als Fatshaming en dan nog moet de persoon zelf uiteindelijk kiezen wat hij/zij ermee doet.
Het probleem is dat je ook van die fat pride bewegingen krijgt en als steeds meer mensen dik zijn groeit hun invloed. Dan krijg je van die types die mensen met gezond gewicht gaan afkraken of klachten indienen dat ze niet representatief zijn en een vertekend schoonheidsideaal vertegenwoordigen. Dat is een kant die je niet op moet willen met de samenleving. Ik weet niet of fatshaming de oplossing is, maar het is een soort strohalm.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Je bedoeld voorlichting? daar is ook niets mis mee maar dat is niet hetzelfde als Fatshaming en dan nog moet de persoon zelf uiteindelijk kiezen wat hij/zij ermee doet.
Er wordt inderdaad een soort van sociaal wenselijke druk uitgeoefend dat je het maar normaal moet vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Het probleem is dat je ook van die fat pride bewegingen krijgt en als steeds meer mensen dik zijn groeit hun invloed. Dan krijg je van die types die mensen met gezond gewicht gaan afkraken of klachten indienen dat ze niet representatief zijn en een vertekend schoonheidsideaal vertegenwoordigen.
Precies en er wordt zeer terecht geageerd tegen die skeletten, maar ook tegen dikkerds. En zolang de norm opschuift naar steeds dikker schuift de grens van waar tegen geageerd wordt mee en dat moeten we tegengaan. Door dikkerds duidelijk te blijven maken dat ze dik zijn en dat slecht is. Andersom zou ik precies hetzelfde doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad een soort van sociaal wenselijke druk uitgeoefend dat je het maar normaal moet vinden.
Die skeletten bij modeshows vind ik ook gruwelijk, daar treed de wetgever in ieder geval wel tegenop.
Fat Pride is natuurlijk ook belachelijk. Het is niet iets om trots op te zijn maar ook niet om je voor te schamen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Het probleem is dat je ook van die fat pride bewegingen krijgt en als steeds meer mensen dik zijn groeit hun invloed. Dan krijg je van die types die mensen met gezond gewicht gaan afkraken of klachten indienen dat ze niet representatief zijn en een vertekend schoonheidsideaal vertegenwoordigen. Dat is een kant die je niet op moet willen met de samenleving. Ik weet niet of fatshaming de oplossing is, maar het is een soort strohalm.
Oplossing ga sporten en ga niet meer eten. Bijvoorbeeld deadlifts 4x per week en 2x per week stuk fietsen, that`s it wellicht! Of een andere sport die je leuk vindquote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:36 schreef Starmanelon het volgende:
Ik eet gemiddeld minder dan 2000 kcal per dag. Ergens tussen 1300-2000 afhankelijk van de dag. Heb het een maand bijgehouden via myfitnesspal.
Toch heb ik een klein buikje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet sport. Toch vind ik het een beetje raar.
Ze in een slachtoffer rol drukken zal ook zeker niet helpen ...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:06 schreef ZetaOS het volgende:
Het stoppen van FATshaming is moeilijk maar begint bij je zelf.
Het helpt niet die dikke collega er maar steeds op te wijzen, of afkeurend in het bedrijfsrestauratie naar zijn voedselkeuze te kijken. Die blikken komen waarschijnlijk keihard aan en doen waarschijnlijk het tegenovergestelde.
Ook "anonieme" briefjes op de snoep automaat plakken met "niet bedoeld voor Bolle Bob, herndrik, jantje etc.." kan echt niet meer anno 2018.
Maar wat dan wel? Hem haar meevragen om een stukje door de provincie te fietsen? Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Het is wel een keuze, alleen vereist het discipline om er iets aan te veranderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.
Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.
En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.
En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.
~~~~~~~
Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.
Maar er mag ook niet ontkend worden dat afvallen echt niet makkelijk is.
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Oplossing ga sporten en ga niet meer eten. Bijvoorbeeld deadlifts 4x per week en 2x per week stuk fietsen, that`s it wellicht! Of een andere sport die je leuk vind
Je bent ooit zelf met dit leefpatroon begonnen dus het is wel degelijk je eigen keuze. Uitzonderingen daar gelaten is dik zijn geheel aan jezelf te wijten. Punt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.
Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.
En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.
En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.
~~~~~~~
Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.
Het is niet makkelijk, maar het blijft nog steeds je eigen handelen. Ik heb ook niet het metabolisme van een topsporter, verre van, maar ik doe er alles aan om niet als een tonnetje door het leven te gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
~~~~~~~
Prima. Zo veel mogelijk wandelen, zwemmen en fietsen. je hoeft helemaal niet naar de sportschool. Zo weinig mogelijk de auto gebruiken. Sportschool is ook mega saai ...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.
Sporten is zeker de oplossing, maar ik mis motivatie.
25 km/uur op een gewone fiets is gewoon behoorlijk rap hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.
Dus je denkt er net zo zwartwit over als TS?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je bent ooit zelf met dit leefpatroon begonnen dus het is wel degelijk je eigen keuze. Uitzonderingen daar gelaten is dik zijn geheel aan jezelf te wijten. Punt.
Grotendeels ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen waaronder bv bepaald medicatie gebruikquote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dus je denkt er net zo zwartwit over als TS?
Ik zie die parallel eigenlijk niet zo eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:22 schreef Linkiss het volgende:
Eens met wat er in het topic staat, maar niet de title.
Dat is hetzelfde dat wanneer je bijvoorbeld valt en je breekt een been, dat je koos je been te breken omdat je viel... slaat dus nergens op.
Wat jij zegt klopt volgens mij niet helemaal. Vanuit het vrouwen standpunt. Veel vrouwen denken dat mannen voornamelijk op slanke vrouwen vallen terwijl in de praktijk blijkt dat mannen veel meer vallen op vrouwen met rondingen. We moeten er inderdaad vanaf dat slank de standaard is, slaat namelijk nergens op.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind "keus" een te groot woord. Ik spreek zelf liever over verantwoordelijkheid.
Waar ik wel tegenin ga, zijn die mensen die de maatschappij de schuld geven, zoals "de samenleving bepaalt dat slank de mode is en de standaard voor aantrekkelijk. Daar moeten we vanaf"
We vinden slank aantrekkelijk, omdat een gezond lijf slank is. Ik snap wel dat het frustrerend en kut voor dikke mensen kan zijn om daarmee elke keer mee geconfronteerd te worden. Daarin heb je twee groepen mensen. De ene groep denkt "ik zou er eigenlijk ook wel zo willen uitzien, dus ik moet een manier zien te vinden en vol te houden om gezonder te leven en af te vallen".
De tweede groep projecteert hun frustratie op de slanke mensen.
Dat het die eerste groep niet altijd lukt, is op zich geen keus. Ze kunnen er wel voor kiezen om te blijven zoeken naar een manier die voor hen werkt. Discipline zou bijvoorbeeld getraind kunnen worden. Los daarvan hebben ze ook nuttige informatie nodig om te kunnen afvallen. En helaas is heel veel info misleidend.
Hoezo niet makkelijk? Gewoon niet alles wat je tegenkomt naar binnen stofzuigeren en klaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Geen probleem. Het gaat er om dat de uitspraak van TS nergens op slaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zie die parallel eigenlijk niet zo eerlijk gezegd.
Afvallen is echt heel moeilijk, dat heb ik van dichtbij gezien. Ik heb wel respect voor mensen die dat aangaan en zou mensen die hun situatie willen verbeteren niet zomaar afschrijven.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
~~~~~~~
Afvallen is niet zo heel moeilijk. Dat je jezelf een ongezonde levensstijl hebt aangemeten en die als default in je gewoontes hebt laten nestelen dat kan het moeilijk laten aanvoelen, maar dat maakt het dat nog niet. Dat laatste heb ik zelf persoonlijk kunnen ervaren en de oplossing is: je ego in check hebben, beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat dan daadwerkelijk aanpassen en volhouden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:32 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Afvallen is echt heel moeilijk, dat heb ik van dichtbij gezien. Ik heb wel respect voor mensen die dat aangaan en zou mensen die hun situatie willen verbeteren niet zomaar afschrijven.
Desondanks is niet zo dik worden best makkelijk. Het kost eigenlijk nog best wel veel inspanning aan actief je lijf verwaarlozen, om dat punt te bereiken. Ik zou zo graag zien dat minder mensen dat deden.
Het aanpassen en volhouden wordt al een stuk moeilijker met verslavingsgevoeligheid en faalangst.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Afvallen is niet zo heel moeilijk. Dat je jezelf een ongezonde levensstijl hebt aangemeten en die als default in je gewoontes hebt laten nestelen dat kan het moeilijk laten aanvoelen, maar dat maakt het dat nog niet. Dat laatste heb ik zelf persoonlijk kunnen ervaren en de oplossing is: je ego in check hebben, beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat dan daadwerkelijk aanpassen en volhouden.
Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Prima. Zo veel mogelijk wandelen, zwemmen en fietsen. je hoeft helemaal niet naar de sportschool. Zo weinig mogelijk de auto gebruiken. Sportschool is ook mega saai ...
Nee 20km totaal per dagquote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.
Maar het fietsen is in ieder geval heel goed. Dat zijn 40 km per dag/200km per week als ik het goed begrijp?
[..]
Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.
Sja het zou mooi zijn als je er per week nog ff 80~100 km bijtrapt. Bijvoorbeeld op woensdag 80 km fietsen of zo. Of 2x in de week 40 om mee te beginnen.quote:
Je bent ook niet in een week tijd 120 kilo geworden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.
Dan loop je elkaar toch in de weg man?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
25 km/uur op een gewone fiets is gewoon behoorlijk rap hoor.
Een teamsport of iets wat je met meerdere vrienden van je kunt doen.
Ik heb een aantal kameraden en die zijn met een man of 4-5 begonnen met tennis.
Ze hebben als groepje training, en rouleren onderling om te dubbelen of enkelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan loop je elkaar toch in de weg man?
Ik denk niet dat ze kunnen bevatten wat jij zegt. Als ze hier serieus op willen reageren, vraagt dat een greintje empathie wat ze niet hebben. Hun breintje kan het niet aan als het wat complexer is dan: dik zijn = lui +veel etenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 16:14 schreef Gia het volgende:
Er is medicatie waar je van aankomt.
Ben pas geleden gestopt met amitryptiline (voor neuropathie) en zonder er iets voor te hoeven doen, al 6 kilo afgevallen.
Ik kan het prima bevatten, maar dat komt omdat het middel vochtophoping en toename in eetlust veroorzaakt. Vocht verlies je vrijwel meteen nadat je stopt en als je niet te veel bent aangekomen, verlies je het vet ook snel, wanneer je dieet normaliseert.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze kunnen bevatten wat jij zegt. Als ze hier serieus op willen reageren, vraagt dat een greintje empathie wat ze niet hebben. Hun breintje kan het niet aan als het wat complexer is dan: dik zijn = lui +veel eten
Dit zal een klein percentage van mensen met tijdelijk overgewicht kunnen verklaren.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze kunnen bevatten wat jij zegt. Als ze hier serieus op willen reageren, vraagt dat een greintje empathie wat ze niet hebben. Hun breintje kan het niet aan als het wat complexer is dan: dik zijn = lui +veel eten
Hahaha, die sportschool ja. Jarenlang heb ik daar mijn tijd verdaan. Je wordt inderdaad wel wat slanker en gespierder maar dat weegt echt niet op tegen alle effort.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.
Maar het fietsen is in ieder geval heel goed. Dat zijn 40 km per dag/200km per week als ik het goed begrijp?
[..]
Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.
Wat een frustratie zeg, zelf ook dik? Als je wat beter leest dan zie je dat er wel degelijk gezegd wordt dat er situaties zijn waarin mensen dik worden zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Deze situaties zijn echter sporadisch.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Die medicijnen zijn al meerdere keren aangehaald als de uitzonderingen zoals een genetische afwijking die het daadwerkelijk moeilijker maakt. Van de meer gevulde medemensen zullen echt niet 100% aan zulke medicijnen zitten of zulke genetische afwijkingen hebben, dat zal eerder richting de 10% of zo gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
De mensen die een fantastisch lichaam hebben van die andere sporten, dat is omdat ze ook een pak tijd hierin steken (en waarschijnlijk ook in de gym trainen als aanvulling op die sporten). Ik snap het neerkijken op krachttraining niet. Je hoeft echt geen anabolenspuitende berg vlees te zijn om aan krachttraining te doen. Elke sport die je niet fatsoenlijk uitoefent is ongezond, zo ook de activiteiten die je opnoemde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hahaha, die sportschool ja. Jarenlang heb ik daar mijn tijd verdaan. Je wordt inderdaad wel wat slanker en gespierder maar dat weegt echt niet op tegen alle effort.En dan al die Henkie's en Anita's in de sportschool, die continu in de spiegel lopen te koekeloeren of ze er nog wel goed uitzien Heb ook veel misbruik gezien bij mensen die trainen, hadden ze binnen 3 maanden 2x zo dikke armen
Beter is om meer natuurlijk te gaan bewegen: lopen/wandelen, fietsen, zwemmen, klimmen, etc. Is ook veel gezonder ....
Nou, veel plezier in de sportschoolquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De mensen die een fantastisch lichaam hebben van die andere sporten, dat is omdat ze ook een pak tijd hierin steken (en waarschijnlijk ook in de gym trainen als aanvulling op die sporten). Ik snap het neerkijken op krachttraining niet. Je hoeft echt geen anabolenspuitende berg vlees te zijn om aan krachttraining te doen. Elke sport die je niet fatsoenlijk uitoefent is ongezond, zo ook de activiteiten die je opnoemde.
Ik vind het erg leuk en heb het naar mijn zin met de gewichten, gebruik geen supplementen en train lekker thuis. Net zoals bij elke andere sport probeer je jezelf te verbeteren, daarin is krachttraining echt niet anders dan die andere sporten.
Leer lezen, er staat duidelijk dat ik thuis train.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, veel plezier in de sportschool
Nou, veel plezier thuis dan, met je zinvolle "sport"quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:11 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Leer lezen, er staat duidelijk dat ik thuis train.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, veel plezier thuis dan, met je zinvolle "sport"
Daar val je wel van af trouwensquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:25 schreef mtchel112 het volgende:
Ik krijg echt diarree van al die lui die hier zeggen dat dik zijn geen keuze is, man man man wat een luie lariekoek
Dus je hebt jarenlang gewerkt in de sportschool om "wel wat slanker en gespierder te worden"?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hahaha, die sportschool ja. Jarenlang heb ik daar mijn tijd verdaan. Je wordt inderdaad wel wat slanker en gespierder maar dat weegt echt niet op tegen alle effort.![]()
Gebrek aan kennis - tja. Jij noemt trainen in de sportschool een sportquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je hebt jarenlang gewerkt in de sportschool om "wel wat slanker en gespierder te worden"?
Dan doe je gewoon maar wat. Verder niet erg, maar als je dan daarna door jouw gebrek aan kennis de sport gaat ridiculiseren zet je jezelf wel voor lul.
Je wordt sterker, spieren maar ook organen zoals je hart en longen. Je bloedvaten verwijden om meer zuurstof op te nemen, waardoor de kans op hart- en vaatziekten afnemen. Je maakt stoffen aan zoals endorfine waardoor je veel energie krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Gebrek aan kennis - tja. Jij noemt trainen in de sportschool een sport
Nee hoor. Ben een periode van mijn leven wel te zwaar geweest, maar toen had ik andere dingen aan mijn hoofd dan mijn gewicht. Toen ik beter in mijn vel kwam te zitten, viel ik ook af. Dat hangt allemaal met elkaar samen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een frustratie zeg, zelf ook dik?
Nee, je moet het omdraaien. Prima als iemand die derde hamburger wil eten, maar dan niet zeuren om je lichaam. Dik zijn is in zoverre een keuze dat je acceptatie van weinig discipline zorgt voor overgewicht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:57 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik denk dat qua genen best wel is bepaald of je aanleg hebt om zwaarder te worden, ook leeftijd, hormonen, of omstandigheden, denk aan ongeluk ( minder beweging maar wel zelfde eetlust) of medicatie.
Of het een keus is, tja ik denk dat er maar weinig mensen bewust bezig zijn met dik worden, dat diegene denkt, we nemen vandaag maar 3 hamburgers want mijn kont moet nog maar eens wat dikker.
Trainen met gewichten is natuurlijk een hel intelligente bezigheidquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je wordt sterker, spieren maar ook organen zoals je hart en longen. Je bloedvaten verwijden om meer zuurstof op te nemen, waardoor de kans op hart- en vaatziekten afnemen. Je maakt stoffen aan zoals endorfine waardoor je veel energie krijgt.
Kortom; precies dezelfde voordelen die je ook krijgt bij sporten die jij noemde, zoals klimmen en zwemmen.
Dat je ergens geen verstand van hebt is niet meteen een vrijbrief om met je domheid te koop te gaan lopen.
Waarschijnlijk net zo intelligent als trainen met een muur of in het water, hoezo?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Trainen met gewichten is natuurlijk een hel intelligente bezigheid
Vaak zeuren die mensen ook niet over hun gewicht, het zijn vaak andere mensen die erover zeuren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, je moet het omdraaien. Prima als iemand die derde hamburger wil eten, maar dan niet zeuren om je lichaam. Dik zijn is in zoverre een keuze dat je acceptatie van weinig discipline zorgt voor overgewicht.
Verre van inderdaad, daarom vind ik het zo fascinerend dat mensen toch zo dik weten te worden. Maar dat komt natuurlijk omdat zij al dik worden van naar een mars kijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:Mij maak je niet wijs dat jullie allemaal op wortelen en andere groenten zitten te kauwen en nooit s in de verleiding komen om een ijsje of hotdog te verorberen. En ook niet dat jullie allemaal braaf elke dag naar de sportschool gaan. Tenzij jullie verder geen verplichtingen hebben zoals fulltime werken, studeren of voor een gezin.
En geen cm bewegen, hele dag in de auto zitten, hele dag op de bureaustoel zitten, etc.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Verre van inderdaad, daarom vind ik het zo fascinerend dat mensen toch zo dik weten te worden. Maar dat komt natuurlijk omdat zij al dik worden van naar een mars kijken.Niet omdat ze dag in dag uit ongegeneerd kilo's troep naar binnen stouwen.
Uiteraard eet ik wel eens wat ongezonds, en toch zit ik op een prima gewicht. Kwestie van balans.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben een periode van mijn leven wel te zwaar geweest, maar toen had ik andere dingen aan mijn hoofd dan mijn gewicht. Toen ik beter in mijn vel kwam te zitten, viel ik ook af. Dat hangt allemaal met elkaar samen.
Mij maak je niet wijs dat jullie allemaal op wortelen en andere groenten zitten te kauwen en nooit s in de verleiding komen om een ijsje of hotdog te verorberen. En ook niet dat jullie allemaal braaf elke dag naar de sportschool gaan. Tenzij jullie verder geen verplichtingen hebben zoals fulltime werken, studeren of voor een gezin.
Ik vind die haatreacties naar dikke mensen daarom nogal hypocriet. Ik heb nergens gezegd dat dikke mensen er niks aan kunnen doen dat ze er zo uitzien. Maar ik vind het verwijt dat ze lui zijn en in denial wel erg kortzichtig.
Ik ken genoeg mensen die over hun eigen gewicht zeuren, zowel mannen als vrouwen ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Vaak zeuren die mensen ook niet over hun gewicht, het zijn vaak andere mensen die erover zeuren.
Dat is grotendeels met alles waar mensen last van hebben door toedoen van een ander. Dik zijn, sigarettenrook, etc.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Vaak zeuren die mensen ook niet over hun gewicht, het zijn vaak andere mensen die erover zeuren.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is grotendeels met alles waar mensen van hebben door toedoen van een ander. Dik zijn, sigarettenrook, etc.
fruit is ook een dikmakerquote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Van medicatie wordt je NOOIT dik!
Er zit geen kcals in.
Wat medicijnen wel als bijwerking geven is een honger gevoel, en dat moet je leren negeren of juist veel fruit of groente eten.
Probleem is bij medicijnen mensen zijn vaak al down en gaan nog dieper door kapot te vreten.
Nee ik hoor daar eigenlijk niemand over, wel over het gewicht van mij, dat ik beter moet etenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die over hun eigen gewicht zeuren, zowel mannen als vrouwen ...
Nee, niet per se. Er zit veel suiker in fruit, het is niet per se een dikmaker. Het aantal calorieën is bepalend of het een dikmaker is of niet. Fruit heeft vaak veel suiker, en weinig calorieën.quote:
quote:Calorieën in fruit
De meest energierijke vrucht is de avocado, met ongeveer 200-250 calorieën per stuk. Er zijn echter niet veel mensen die avocado's als fruit eten. Andere relatief calorierijke vruchten zijn de banaan (90 calorieën per stuk), de peer (80 calorieën per stuk) en de mango (135 calorieën per stuk - maar dan moet je wel een hele mango eten...).
Met andere woorden: zelfs met twee grote porties fruit kom je nauwelijks boven 200 calorieën uit. Weet je hoe veel calorieën er in één Snickers-reep zitten? 250. Een hoorntje met 2-3 bolletjes ijs? Ruim 300. Kortom: fruit is juist een relatief slank tussendoortje. En het vult dankzij die vezels ook nog eens meer.
Dat vind jij zeuren? Je kan het ook als een motivatie zien .... Dus je hoort echt nooit iemand klagen over zijn gewicht?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nee ik hoor daar eigenlijk niemand over, wel over het gewicht van mij, dat ik beter moet eten
Vaak gaat het klagen over gewicht gepaard met het graaien in de snoeptrommel om hun instant-schuldgevoel weg te werken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef matspontius het volgende:
Dus je hoort echt nooit iemand klagen over zijn gewicht?
Nee meestal klagen ze over dat de motor het niet meer doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat vind jij zeuren? Je kan het ook als een motivatie zien .... Dus je hoort echt nooit iemand klagen over zijn gewicht?
Effe in de koekjes pot graaien dan zeggen ze "Eet zo wel een aardappel minder"quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:16 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Vaak gaat het klagen over gewicht gepaard met het graaien in de snoeptrommel om hun instant-schuldgevoel weg te werken.
"Haha, ja een zo'n mini-mars maakt echt niks uit hoor"
Nee, met kcal meet je wat je binnenkrijgt. Het maakt nogal een verschil tussen 100kcal door suikers uit een appel of 100kcal door eiwitten uit een bakje magere kwark.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Er zit veel suiker in fruit, het is niet per se een dikmaker. Het aantal calorieën is bepalend of het een dikmaker is of niet. Fruit heeft vaak veel suiker, en weinig calorieën.
100 kcal = 100 kcalquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, met kcal meet je wat je binnenkrijgt. Het maakt nogal een verschil tussen 100kcal door suikers uit een appel of 100kcal door eiwitten uit een bakje magere kwark.
Doen ze niet, he.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
dan zeggen ze "Eet zo wel een aardappel minder"
Effe met jusquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:22 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Doen ze niet, he.
"Ja, anders moeten we het weggooien, is ook zonde!"
'Nee, ik hoef geen suiker in de thee hoor, ik ben op dieet. Die koekjes zijn wel héél lekker, ik pak er twee extra hihi.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:16 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Vaak gaat het klagen over gewicht gepaard met het graaien in de snoeptrommel om hun instant-schuldgevoel weg te werken.
"Haha, ja een zo'n mini-mars maakt echt niks uit hoor"
"Ja, want dat vind ons Gerrie zo lekker"quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:23 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
"Ja, want dat vind ons Gerrie zo lekker"
Natuurlijk wel? Als ik wil aankomen en 3000kcal per dag moet eten zal ik met 3000kcal uit verzadigde vetten en suikers heel anders aankomen dan 3000kcal uit eiwitten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:21 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
100 kcal = 100 kcal
Dat de ene 100 kcal gezonder voor je is dan de andere 100 kcal, ben ik met je eens, maar qua gewichtsverlies/stijging zal het geen verschil maken.
Dat vind ik het gevaarlijkste inderdaad! De 'gezonde fruitdrankjes', de 'drinkontbijtjes vol vezels' en de '0cal frisdranken'. Mensen worden opgelicht waar ze bijstaan en oprecht denken dat ze gezond bezig zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
Mensen drinken suikerdrankjes en denken dat het vitaminewater is en voeden het aan hun kinderen, omdat spongebob erop staat en er wel extra veel vitamine c in zit. Daardoor is het voor zoveel mensen zo moeilijk.
Nu wordt het eng, je omschrijft mijn wekelijkse 'bij mijn ouders blijven eten'-avond.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:25 schreef Fem_LittleLady het volgende:
lekker gezellig met z'n allen tafelen en natafelen en dan de grote bak roomijs op tafel, uiteraard met slagroom en die chocolade saus
Dat is afhankelijk van meer factoren. Ga je meer sporten, zijn al die eiwitten harstikke welkom. Maar mn punt blijft staanquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel? Als ik wil aankomen en 3000kcal per dag moet eten zal ik met 3000kcal uit verzadigde vetten en suikers heel anders aankomen dan 3000kcal uit eiwitten.
Wij doen dat hier ook wel eens, is gezellig, absoluut, maar letten wel goed op wat we verder eten, kan ook zeggen drink al tijden geen cola meerquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nu wordt het eng, je omschrijft mijn wekelijkse 'bij mijn ouders blijven eten'-avond.![]()
Het komt allemaal wel heel dichtbij zo
maar suiker is ook weer slecht. plus vergelijk eens een banaan met een courgette.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Er zit veel suiker in fruit, het is niet per se een dikmaker. Het aantal calorieën is bepalend of het een dikmaker is of niet. Fruit heeft vaak veel suiker, en weinig calorieën.
[..]
Ja, als meeteenheid is 100kcal altijd 100kcal. Maar 100kcal uit suikers wordt meer gewicht aan vet dan 100kcal uit eiwitten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van meer factoren. Ga je meer sporten, zijn al die eiwitten harstikke welkom. Maar mn punt blijft staan
100 kcal = 100 kcal.
Als ik 2500 kcal per dag verbrand, en ik eet 2400 kcal per dag, zal ik even snel afvallen, of ik nu 2400 kcal aan suiker eet, of aan eiwitten.
Dat staat verder even los van mijn gezondheid in die afvalperiode
Ik vraag me oprecht af hoelang cola 'een ding' blijft. Vroeger werd 't gedronken als water, maar tegenwoordig beseft men dondersgoed hoe slecht die rommel is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Wij doen dat hier ook wel eens, is gezellig, absoluut, maar letten wel goed op wat we verder eten, kan ook zeggen drink al tijden geen cola meer
Maar 'minder bevorderlijk voor afvallen' is natuurlijk niet hezelfde als een 'dikmaker'. Om af te vallen ben je je vaak sowieso in bepaalde bochten aan het wringen (zeker omdat het altijd snel snel moet, voor de zomer weer aanbreekt, terwijl je jezelf 5 jaar lang volgevreten hebt). Maar om gewoon niet dik te worden moet je vooral een beetje normaal te doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar suiker is ook weer slecht. plus vergelijk eens een banaan met een courgette.
bijna 1 op 7.
verder elke 7000kcal is 1 kg gewicht.
dus ja een Twix vervangpen met een banaan hnelpt.
maar vervang het door groente en je valt sneller af
Dronk heel veel cola, een fles per dag, toen ik ermee stopte heb ik echt anderhalf dag hoofdpijn gehad. Nu voel ik mij wel beter, drink nu gewoon water of theequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:37 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoelang cola 'een ding' blijft. Vroeger werd 't gedronken als water, maar tegenwoordig beseft men dondersgoed hoe slecht die rommel is.
Heb het ook al maanden niet op. - De enkele keren dat ik cola drink is het in combinatie met Malibu of whiskey.
Dat verschil merk je alleen als je er bij gaat trainen, als je op je gat blijft zitten maakt het weinig uit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, als meeteenheid is 100kcal altijd 100kcal. Maar 100kcal uit suikers wordt meer gewicht aan vet dan 100kcal uit eiwitten.
Ja, terwijl het besef er is qua cola is de energiedrank niet aan te slepen. Uiteindelijk blijkt die suikerverslaving hardnekkiger dan de producten die het leveren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:37 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoelang cola 'een ding' blijft. Vroeger werd 't gedronken als water, maar tegenwoordig beseft men dondersgoed hoe slecht die rommel is.
Heb het ook al maanden niet op. - De enkele keren dat ik cola drink is het in combinatie met Malibu of whiskey.
Klopt. Maar als 'snel snaaivoer' is fruit primaquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar suiker is ook weer slecht. plus vergelijk eens een banaan met een courgette.
bijna 1 op 7.
verder elke 7000kcal is 1 kg gewicht.
dus ja een Twix vervangpen met een banaan hnelpt.
maar vervang het door groente en je valt sneller af
Nee.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, als meeteenheid is 100kcal altijd 100kcal. Maar 100kcal uit suikers wordt meer gewicht aan vet dan 100kcal uit eiwitten.
Dat je dr nog serieus op ingaat...quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Fles per dagquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:38 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dronk heel veel cola, een fles per dag, toen ik ermee stopte heb ik echt anderhalf dag hoofdpijn gehad.
Bizar he, hoe mensen onbewust blijven van die vreselijk slechte gewoontes..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef Buitendam het volgende:
Uiteindelijk blijkt die suikerverslaving hardnekkiger dan de producten die het leveren.
Wordt in the end ook omgezet in vet.... Weet niet of het heel anders wordt eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel? Als ik wil aankomen en 3000kcal per dag moet eten zal ik met 3000kcal uit verzadigde vetten en suikers heel anders aankomen dan 3000kcal uit eiwitten.
Uhh, nee. Dat klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
100 kcal = 100 kcal.
Als ik 2500 kcal per dag verbrand, en ik eet 2400 kcal per dag, zal ik even snel afvallen, of ik nu 2400 kcal aan suiker eet, of aan eiwitten.
Dat staat verder even los van mijn gezondheid in die afvalperiode
2 kilo, maar stop nu ook met de prikpil, sinds ik ander merk had gekregen kwam ik aan, dus mijn vriend zei al, stop maar met die troep. Hij is toch gesteriliseerdquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Fles per dagOok flink afgevallen sinds die tijd zeker?
Ja. Het verschil tussen glucose en fructose dus.quote:
bron?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Het verschil tussen glucose en fructose dus.
Het metabolisme van het menselijk lichaam haalt die twee echt niet door elkaar.
Fructose kunnen lichaamscellen niet tot nauwelijks verbranden, het gaat linea recta naar je lever en slaat het op in vet.
Glucose wordt wel door je cellen opgenomen en gebruikt als energie.
1000 kcal roomijs (fructose) doet dus véél meer schade dan 1000 kcal groenten.
nee niet dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Klopt. Maar als 'snel snaaivoer' is fruit prima
[..]
Nee.
Doe zoals die neanderthalers deden dus, qua dieet en bewegingsvariatiequote:
Ieder boek over sport en voeding. Google eens op fructose, glucose, kcal en je kunt je goed inlezen.quote:
ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ieder boek over sport en voeding. Google eens op fructose, glucose, kcal en je kunt je goed inlezen.
https://www.isditwelgezon(...)rie-geen-calorie-is/
Nope, zie bijdrage 217 in dit topic.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.
meer honger ja maar een kcal is een kcal.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4078442/#!po=3.40909quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.
meer honger ja maar een kcal is een kcal.
quote:Zo maakt het dus wel degelijk uit waar je de calorieën uit haalt. Fructose en alcohol leveren ongeveer evenveel calorieën als glucose, maar worden op een heel andere manier door het lichaam verwerkt, waardoor fructose en alcohol beide giftig zijn en tot gewichtstoename leiden en glucose veel minder. Niet dat glucose als apart voedingsmiddel genuttigd dient worden, maar glucose komt vrij bij de vertering van complexe koolhydraten, zoals in volkorenproducten en peulvruchten. En dat geldt voor alle voedingsmiddelen; wij kunnen deze het beste eten in hun oorspronkelijke, onbewerkte vorm. Niet industrieel bewerkt, niet lang houdbaar gemaakt, niet ontdaan van natuurlijke vezels, mineralen en natuurlijke micronutriënten. Dat is het soort voedsel dat verzadigt.
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:47 schreef Fem_LittleLady het volgende:
2 kilo, maar stop nu ook met de prikpil, sinds ik ander merk had gekregen kwam ik aan, dus mijn vriend zei al, stop maar met die troep. Hij is toch gesteriliseerd
Ach, ik heb wel wat kilootjes kwijtgespeeld door me erin te verdiepen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam.![]()
Verder is het mooi om de hele 'kcal'-discussie hier te lezen. Degene die hierin betrokken zijn, zijn altijd degene die zich volledig bewust zijn van voeding en hun lichaam.
De overige #viesdikke vinden het waarschijnlijk 'overdreven gedoe' om hierover na te denken.
Ach het is ook niet makkelijk om van een normaal gewicht naar Obese te gaan, dat kost toch heel wat moeite lijkt mij, ik ben blij als ik na een dag crappy eten weer een gezonde maaltijd die dag erna heb.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Doe zoals die neanderthalers deden dus, qua dieet en bewegingsvariatie![]()
Aan de andere kant: als je 160 kg weegt en met dit weer als een smeltend blok roomboter op je bank zit te zappen met de gordijnen dicht, dan kun je de mooiste motivatie posters en dit soort "simpele" instructies op je koelkast hangen, maar er zijn er maar heel weinig die het ook lukt om ernaar te leven. In beweging komen vanuit complete stilstand is niet makkelijk.
Glucose geeft inderdaad de snelle energie nodig voor korte explosieve inspanningen, maar de fructoseenergie die in vet wordt opgeslagen, kun je met duurtraining ook aanspreken en verbranden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Het verschil tussen glucose en fructose dus.
Het metabolisme van het menselijk lichaam haalt die twee echt niet door elkaar.
Fructose kunnen lichaamscellen niet tot nauwelijks verbranden, het gaat linea recta naar je lever en slaat het op in vet.
Glucose wordt wel door je cellen opgenomen en gebruikt als energie.
Het ging met name om het feit dat werd gezegd een kcal is altijd een kcal, ongeacht via welke voedingsstof.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Glucose geeft inderdaad de snelle energie nodig voor korte explosieve inspanningen, maar de fructoseenergie die in vet wordt opgeslagen, kun je met duurtraining ook aanspreken en verbranden.
Dik zijn is, behoudens een fractie medische uitzonderingen, nog steeds een discipline, kennis en psychologisch verhaal.
Hier al 1 voorbeeld, 1.94m, 90 kg en zonder buikjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen https://www.rijksoverheid(...)jn-gezondheiduitzien.
Ben benieuwd hoeveel mensen van boven de 40 hier er nog strak bijlopen zonder enkel konijnenvoer te eten en honger te lijden.
Jij denkt dat de enige manier voor een goed lichaam boven de 40 "konijnenvoer knagen en honger lijden" is, ja?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen uitzien.
Ben benieuwd hoeveel mensen van boven de 40 hier er nog strak bijlopen zonder enkel konijnenvoer te eten en honger te lijden.
50% heeft overgewicht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen uitzien.
Voor velen is het goed. Niet iedereen zit te klagen dat die dik is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
50% heeft overgewicht.
Dus 50% ook niet.
Iedereen wil toch gewoon een gezond lijf hebben? Overgewicht gaat daar niet mee samen.
En nee, voor een gezond lijf hoef je geen honger te lijden. Dat is jouw fatlogic. En daarmee hou je overgewicht in stand.
Erg jammer dat je het goedpraat.
Dat ook, duurt wel even voor alles weer uit je lichaam is, waren al een paar die zeiden hoe rekening met een jaarquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam.![]()
.
Liever te dik in de kist dan een feestje gemist..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:59 schreef Googke het volgende:
[..]
Voor velen is het goed. Niet iedereen zit te klagen dat die dik is.
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker. Do you even Lift Bro!?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik snap het neerkijken op krachttraining niet.
Ik ken mensen die na een kuur Creatine nooit meer het zelfde geworden zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Dat ook, duurt wel even voor alles weer uit je lichaam is, waren al een paar die zeiden hoe rekening met een jaar
Is daar niet de bron van het probleem? Je zelf accepteren zoals je "bent" ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
...wat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik ken mensen die na een kuur Creatine nooit meer het zelfde geworden zijn.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker
In welke waanwereld woon jij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker. Do you even Lift Bro!?
[..]
Vaak is het zo dat het begint met zoiets onschuldigs als een eiwittenshake, daarna stapt ment al over op de wat zwaardere middelen zoals creatine, dan een beetje testosteron om je wat meer te accentueren en voor je het weet doe je elke week een spuit trenbolone in je bil.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:29 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.
Ga rennen vetklep.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 18:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat ikzelf heel moeilijk vindt in mijn valkuilen, zijn alle redenen aanhoren om het niet te doen.
Ik ben niet dik maar wel verre verwijderd van een strak gespierd lijf. Als ik zeg "ik ben wel een beetje te dik" hoop ik eigenlijk dat iemand dat bevestigt en mij die extra prikkel geeft om gezonder te eten en meer te sporten. In plaats daarvan hoor ik dat ik er prima uitzie en dat ik wat liever voor mezelf moet zijn.
Achteraf snap ik dat ik zulke reacties zelf heb uitgelokt. Het is veel moeilijker om kritiek op iemand te uiten dan om aardig te blijven, want je wilt niet iemand kwetsen en een naar gevoel geven.
Die mensen zeggen dat inderdaad omdat dat beleefd is en ze denken dat je dat verwacht. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw keuzes. Own je eigen beslissingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 18:26 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat ikzelf heel moeilijk vindt in mijn valkuilen, zijn alle redenen aanhoren om het niet te doen.
Ik ben niet dik maar wel verre verwijderd van een strak gespierd lijf. Als ik zeg "ik ben wel een beetje te dik" hoop ik eigenlijk dat iemand dat bevestigt en mij die extra prikkel geeft om gezonder te eten en meer te sporten. In plaats daarvan hoor ik dat ik er prima uitzie en dat ik wat liever voor mezelf moet zijn.
Achteraf snap ik dat ik zulke reacties zelf heb uitgelokt. Het is veel moeilijker om kritiek op iemand te uiten dan om aardig te blijven, want je wilt niet iemand kwetsen en een naar gevoel geven.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:20 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
[..]
In welke waanwereld woon jij?![]()
Verder ben ik wel oprecht nieuwsgierig naar je precieze ervaring met creatine. Dit spul is namelijk ongevaarlijk mits je het normaal gebruikt. (Bij langer gebruik kan het je lever en nieren belasten, maar dit is niet het geval bij normaal gebruik.)
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:29 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.
Niet alleen gespierd. Ons lichaam is er ook op gebouwd om zoveel mogelijk te doen met zo weinig mogelijk eten. Vroeger moest je een hoop doen om aan voedsel te komen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:35 schreef Gripper het volgende:
We bezitten nog steeds de genen die we 10.000 jaar geleden ook hadden. Toen waren er geen dikzakken of magere scharminkels, we waren allemaal fit en behoorlijk gespierd (en werden hooguit 40 jaar)
[ afbeelding ]
Alles wat nu te vet is om van de bank te komen, kan alleen maar (over)leven omdat onze maatschappij dat mogelijk maakt, en dat maakt ons als soort alleen maar zwakker.
Dus nee, het is niet ok voor een volwassen vent van 1.80 om meer dan 100 kilo te wegen of minder dan 60. Dit lichaam is niet gemaakt om op de bank te zitten en chips te vreten, en ook niet om elke calorie te tellen mocht je ook maar eens een gram aankomen. Er moet mee bewogen worden!
Niet een normaal meetstelsel gebruiken.quote:
Dit is echt één van de meest hardnekkige stukjes onzin die we onszelf wijsmaken. Het is voor onze soort nooit uitzonderlijk geweest om een jaar of 70 tot 80 te worden en voor de agrarische tijd was dat waarschijnlijk in stukken betere conditie dan erna (laat staan dan de industriële tijd specifiek).quote:
Jij bent degene die onzin verkondigt hier.quote:Op zondag 5 augustus 2018 09:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dit is echt één van de meest hardnekkige stukjes onzin die we onszelf wijsmaken. Het is voor onze soort nooit uitzonderlijk geweest om een jaar of 70 tot 80 te worden en voor de agrarische tijd was dat waarschijnlijk in stukken betere conditie dan erna (laat staan dan de industriële tijd specifiek).
De lagere levensverwachting is voor veruit het grootste deel te wijten aan de veel hogere babysterfte. Tel daar de moedersterfte en de sterfte door geweld bij op en zo'n levensverwachting van een jaar of 40 is vrij logisch. Alleen zegt het weinig over onze natuurlijke aanleg.
Mensen gingen sneller dood door gebrek aan zorg, maar zijn punt klopt wel, de gemiddelde leeftijd is omlaag getrokken door babysterfte.quote:Op zondag 5 augustus 2018 09:57 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Jij bent degene die onzin verkondigt hier.![]()
Vroeger was het heel normaal om voor je 40e de pijp uit te gaan omdat bijvoorbeeld je hele bek aan het rotten was. Kaaktumoren kwamen onwijs vaak voor.
Mensen werden toen echt niet makkelijk 70 of zelfs 80 jaar als ze de babysterfte maar overleefden of geen slachtoffer werden van dodelijk geweld.
klopt babysterfte zorgt voor een lagere gemiddelde levensverwachting. statistiek voor gevorderden......quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen gingen sneller dood door gebrek aan zorg, maar zijn punt klopt wel, de gemiddelde leeftijd is omlaag getrokken door babysterfte.
Zijn punt klopt niet. Babysterfte kwam veel meer voor, dat klopt. Maar dat mensen makkelijk de 80 haalden is echt je reinste onzin. Ook (juist) gecorrigeerd voor babysterfte lag de levensverwachting rond de 40.quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen gingen sneller dood door gebrek aan zorg, maar zijn punt klopt wel, de gemiddelde leeftijd is omlaag getrokken door babysterfte.
Wel interessant dat de users die reageren in dit soort topics altijd in de goede categorie vallen. Maar wij wisten natuurlijk allang dat KLB louter wordt bevolkt door ubermenschen!quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
50% heeft overgewicht.
Dus 50% ook niet.
Tuurlijk zijn het mijn eigen beslissingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die mensen zeggen dat inderdaad omdat dat beleefd is en ze denken dat je dat verwacht. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw keuzes. Own je eigen beslissingen.
Conclusie: we moeten dikke mensen meer pesten en misbruiken anders lukt het ze niet om af te vallen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 09:36 schreef manny het volgende:
altijd als je leest over iemand met overgewicht die ineens het licht ziet en enorm afvalt door voeding, training en discipline dan staat er ergens een zinnetje “ik ben toen gaan eten omdat.... “ en dat volgt er iets als vreselijk gepest werd, misbruikt ben, vader overleed... etc. letterlijk een muur om je heen eten. en moet je die nou gaan fatshamen of helpen...
en ja, er is nog een % op “echte” medische grond. Balen dat je dan op 1 hoop gegooid wordt met lieden die het alleen door eten doen.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Conclusie: we moeten dikke mensen meer pesten en misbruiken anders lukt het ze niet om af te vallen.
Leuke aflevering was dat.quote:
Je kan toch ook zeggen:quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Conclusie: we moeten dikke mensen meer pesten en misbruiken anders lukt het ze niet om af te vallen.
Waarom moet je dat zeggen?quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je kan toch ook zeggen:
Ik ga 3x per week naar de sportschool en heb niet veel meer nodig dan een uur per keer. Dat moet je ook vast gaan lukken!
quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:51 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Waarom moet je dat zeggen?
Het is geen raketwetenschap. Dikke mensen zijn gewoon dom.
Dat heet dus gewoon dom.quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:56 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik vind jouw antwoord dom. Snap je nou echt niet dat ze meestal best weten waardoor ze dik zijn, maar de overtuiging hebben dat ze niet de wilskracht hebben hun levenspatroon te doorbreken.
Als iemand zegt dat hij een paar x per week sport en dat goed kan volhouden, motiveert dat anderen om dat ook te proberen.
Het motiveert beter dan "dikke mensen zijn dom"
Niet iedereen met zo'n lijf reageert zo hoor.quote:
Oud genoeg om te weten dat mensen die zichzelf langzaam doodmaken met een ongezonde levensstijl niet slim zijn.quote:
Waarom deze drogredenering?quote:
Het gaat niet om excuses maar om empathie.quote:Op zondag 5 augustus 2018 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom deze drogredenering?
Het is toch gewoon dom om jezelf kapot te vreten.
Je kunt allerlei excuses en oorzaken noemen. Maar bottom line is het gewoon dom om je eigen gezondheid zo te saboteren.
Ik rook af en toe. En dat is ook dom.
de vraag is dan hoe slim het is om deze mensen verder de put in te trappen i.p.v. te helpen. de kosten voor het in stand houden / repareren van de dikkerds betaal jij namelijk ook.quote:Op zondag 5 augustus 2018 12:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom deze drogredenering?
Het is toch gewoon dom om jezelf kapot te vreten.
Je kunt allerlei excuses en oorzaken noemen. Maar bottom line is het gewoon dom om je eigen gezondheid zo te saboteren.
Ik rook af en toe. En dat is ook dom.
Hoe wil je ze helpen als ze niet over de intelligentie beschikken om zichzelf te helpen?quote:Op zondag 5 augustus 2018 13:48 schreef manny het volgende:
[..]
de vraag is dan hoe slim het is om deze mensen verder de put in te trappen i.p.v. te helpen. de kosten voor het in stand houden / repareren van de dikkerds betaal jij namelijk ook.
first of all is intelligentie en wilskracht niet hetzelfde.quote:Op zondag 5 augustus 2018 13:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoe wil je ze helpen als ze niet over de intelligentie beschikken om zichzelf te helpen?
Muilkorf?
Vastbinden op de loopband?![]()
Ik heb genoeg tijd gestoken in het helpen van dikke mensen, sommige mensen zijn gewoon niet te helpen. Het hebben van een slechte wilskracht is ook dom.quote:Op zondag 5 augustus 2018 13:56 schreef manny het volgende:
[..]
first of all is intelligentie en wilskracht niet hetzelfde.
dus domme en slimme te zware mensen kun je bijvoorbeeld helpen door voorbeeldgedrag, respect en advies. en ja, dan waggelt drie kwart alsnog ruggengraatloos naar de mac, maar als je ze de grond in stampt dan weet je zeker dat ze alleen maar meer gaan eten om zich beter te voelen
Als je tegen fatties over sport begint gaan ze door het lint.quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je kan toch ook zeggen:
Ik ga 3x per week naar de sportschool en heb niet veel meer nodig dan een uur per keer. Dat moet je ook vast gaan lukken!
Nou, dan lijkt het mij erg effectiefquote:Op zondag 5 augustus 2018 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je tegen fatties over sport begint gaan ze door het lint.
Ik kan het niet hardmaken maar dit is ook gewoon crea-rage to mequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:29 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Volgens calorieën tellers kun je dus gewoon gereduceerd worden tot 0% vet als je altijd meer calorieën uit dan in hebt. Dat het lichaam een soort thermostaat heeft op insuline willen deze knakkers niet snappen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Je bent echt wel zo dom als dikke stront als je denkt dat medicatie geen invloed heeftHet is echt een jaren 70 gedachte om te denken dat het enkel en alleen calorieën consumeren t.o.v. calorieën verbranden is. Uiteindelijk heeft de 1 toch ook een snellere stofwisseling dan de ander? Hoe verklaar je anders dat de 1 al dik wordt als hij kijkt naar een stukje Mars en de andere eet 3 pizza's per week en komt nauwelijks aan? Ervan uit gaande dat de een niet meer sport dan de ander.
Daarnaast: als medicatie knoeit met je hormoonhuishouding kan dat zeker schelen in je gewicht.
Overigens is 98% gewoon te dik omdat ze te veel vreten, maar je doet de overige 2% tekort met dergelijke uitspraken.
Poep je ook om de dag dan?quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:58 schreef Argo het volgende:
[..]
Volgens calorieën tellers kun je dus gewoon gereduceerd worden tot 0% vet als je altijd meer calorieën uit dan in hebt. Dat het lichaam een soort thermostaat heeft op insuline willen deze knakkers niet snappen.
Insuline maakt dik dat weet iedereen. En cellen krijgen insuline resistentie wat niet goed is. Veel ménsen met slechte stofwisselingen worden genakt door de suikers waar de keuken hier rijk aan is. Alles uit pakjes etc veel suikers dan komen ze aan. Vervolgens eten ze stuk vlaai en worden ze weggezet als vreetzakken.
Gaan ze op een dieet wat niet werkt omdat calorieën in vs uit niet werkt en is het allemaal klote.
Ts is ook een vreetzak in mijn ogen want ik eet om de dag.
Hmm ik had laatst 90 uur niet gegeten en toen ik weer ging eten moest ik pas schijten een week later.quote:
Ik snap dat je dit post, en is helemaal ontopic, maar....quote:
Klinkt interessant, post is een linkje over met wat leesmateriaal als je die hebt.quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:58 schreef Argo het volgende:
[..]
Volgens calorieën tellers kun je dus gewoon gereduceerd worden tot 0% vet als je altijd meer calorieën uit dan in hebt. Dat het lichaam een soort thermostaat heeft op insuline willen deze knakkers niet snappen.
Insuline maakt dik dat weet iedereen. En cellen krijgen insuline resistentie wat niet goed is. Veel ménsen met slechte stofwisselingen worden genakt door de suikers waar de keuken hier rijk aan is. Alles uit pakjes etc veel suikers dan komen ze aan. Vervolgens eten ze stuk vlaai en worden ze weggezet als vreetzakken.
Gaan ze op een dieet wat niet werkt omdat calorieën in vs uit niet werkt en is het allemaal klote.
Ts is ook een vreetzak in mijn ogen want ik eet om de dag.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 17:41 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Klinkt interessant, post is een linkje over met wat leesmateriaal als je die hebt.
Wat een onzin lees ik hier nou weerquote:
Wat een onzin lees ik hier nou weerquote:Op zondag 5 augustus 2018 19:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een onzin lees ik hier nou weer
Creatine is een lichaamseigen stof die een volwassen persoon minimaal 100 gram in zijn/haar lichaam heeft. What's next? Water wat zorgt voor enorme woedeaanvallen?
Noemt men ook wel de hongerdood, niet echt een revolutionair concept.quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:58 schreef Argo het volgende:
[..]
Volgens calorieën tellers kun je dus gewoon gereduceerd worden tot 0% vet als je altijd meer calorieën uit dan in hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |