abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180892547
Van medicatie wordt je NOOIT dik!
Er zit geen kcals in.

Wat medicijnen wel als bijwerking geven is een honger gevoel, en dat moet je leren negeren of juist veel fruit of groente eten.

Probleem is bij medicijnen mensen zijn vaak al down en gaan nog dieper door kapot te vreten.
Interessant he ?
pi_180892576
https://www.npo3.nl/3doc/11-06-2018/KN_1699068

Doe de documentaire; 'Fed up' even kijken over hoe bepaalde typen voedsel worden verwerkt.

[edit] schijnbaar alleen voor NPO plus. |:(
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:40:19 #53
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180892603
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe verklaar je anders dat de 1 al dik wordt als hij kijkt naar een stukje Mars en de andere eet 3 pizza's per week en komt nauwelijks aan? Ervan uit gaande dat de een niet meer sport dan de ander.
De ene lult en de ander krijgt verder niet zoveel calorieën binnen, of heeft een lintworm.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:32 schreef Geelman het volgende:

[..]

WAT IS DIT WERKELIJK WAAR DE ENIGE ECKTE PIYE?!?!?! :o
*)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Stofwisseling is a bitch.
Mwah stofwisseling maakt uit, maar verklaart die grote verschillen niet. Veel mensen vreten gewoon als een motherfucker en dan ook nog veel troep vol lege calorieën, waardoor het hongergevoel blijft, plus liters suikerwater.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:41:04 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_180892620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:36 schreef Starmanelon het volgende:
Ik eet gemiddeld minder dan 2000 kcal per dag. Ergens tussen 1300-2000 afhankelijk van de dag. Heb het een maand bijgehouden via myfitnesspal.

Toch heb ik een klein buikje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet sport. Toch vind ik het een beetje raar.
Harstikke goed dat je je kcal opname in de gaten houdt, maar hoeveel verbrand je per dag?
pi_180892652
Veelste dikke mensen altijd Terechte klacht ja toch

Fatshamen _O_ _O_ _O_ :Y :Y
pi_180892654
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Harstikke goed dat je je kcal opname in de gaten houdt, maar hoeveel verbrand je per dag?
Geen idee, dat is lastiger bij te houden. Ik weet wel dat ik elke dag 20 km fiets en 5000 stappen maak volgens mijn telefoon. Verder sport ik niet ofzo.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:49:17 #57
342627 tja77
pi_180892779
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:42 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Geen idee, dat is lastiger bij te houden. Ik weet wel dat ik elke dag 20 km fiets en 5000 stappen maak volgens mijn telefoon. Verder sport ik moet ofzo.
Daarnaast is de ene kcal de andere niet.
Suikers en (verzadigde vetten), of vezels, eiwitten, proteïnen, vitamines etc.
Gezond eten (niet teveel) en regelmatig bewegen en je word echt geen fattie.

Een klein buikje vind ik geen fattie overigens.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:53:10 #58
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_180892839
Inderdaad een keuze.

*Lekker 2 stukjes tompoes bij de koffie* :9~
Ja ja
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:55:43 #59
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180892870
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 02:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
tramadol / oxicodon als je die levens lang moet slikken word je dik door vocht vast houden.

weer een kort zichtige waardeloze kanker topic van mensen die zijken op dikke mensen

Dik buiten je schuld?
Dit geldt echter niet voor iedereen. Er bestaan wel degelijk ziektes waarbij je met een perfecte voeding en levensstijl toch flink aankomt en andere problemen die afvallen moeilijker maken.

Ziekte van Cushing:
Hierbij kan een tumor in de hypofyse of bijnier er voor zorgen dat er veel te veel cortisol aangemaakt wordt, waardoor de bloedsuiker verhoogd wordt (met soms diabetes en PCOS als gevolg). De patiënt kan ontzettend aankomen in korte tijd terwijl deze daar weinig aan kan doen.

Medicijngebruik:
Zware medicijnkuren zoals prednison, andere corticosteroïden, sommige antidepressiva en tamoxifen maken afvallen soms bijna onmogelijk.

Ongelukken en trauma’s:
Hierbij kan er door stress en soms een ontspoorde hypofyse ook flink overgewicht ontstaan.

Vertraagde schildklier:
Een vertraagde schildklier maakt het afvallen moeilijker maar lang niet altijd onmogelijk. In sommige gevallen wordt de zoetdrang vergroot door een verlaagde serotonine.
Nee, maar dat zijn echt wel uitzonderingen. Het gros is (veel) te dik door overmatig veel en slecht voedsel naar binnen te proppen en daarnaast veel te weinig te bewegen. Vaak hebben ze daarvoor allerlei excuses maar dit probleem zit tot echt tussen je eigen oren ...
"Hoka Hey!"
pi_180892885
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

Daarnaast is de ene kcal de andere niet.
Suikers en (verzadigde vetten), of vezels, eiwitten, proteïnen, vitamines etc.
Gezond eten (niet teveel) en regelmatig bewegen en je word echt geen fattie.

Een klein buikje vind ik geen fattie overigens.
Nee ben ook geen fattie. Ik weeg 76 kg en ben 183 cm. Dus geen overgewicht ofzo. Maar wel een vetbuikje. Skinnyfat zeg maar.

Zo ziet mijn dag er ongeveer uit:
Ontbijt:
Vaak alleen een capuccino bij de kiosk. Soms een banaan.

Lunch:
2 sneetjes brood met hummus of tonijnsalade als beleg.

Avond:
Iets groots dat echt vult. En ook meer verzadigde vetten. Bijvoorbeeld gebakken rijst met groentes en biefstuk.

Tijdens werk drink ik ook vaak een blikje cola zero, maar dat heeft bijna geen calorieën.

Als snack eet ik vaak 100 gram doppindas of cranberry melange.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starmanelon op 02-08-2018 11:10:05 ]
pi_180892895
Zo, het is bijna elf uur. Tijd voor pizza.
Eens kijken
pi_180892916
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:56 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Nee ben ook geen fattie. Ik weeg 76 kg en ben 183 cm. Dus geen overgewicht ofzo. Maar wel een vetbuikje. Skinnyfat zeg maar.

Zo ziet bij dag er ongeveer uit:
Ontbijt:

Lunch:

Avond:
Iets groots dat echt vult. En ook meer verzadigde vetten. Bijvoorbeeld gebakken rijst met groentes en biefstuk.

Tijdens werk drink ik ook vaak een blikje cola zero, maar dat heeft bijna geen calorieën.

skinnyfat :')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:59:06 #63
287741 matspontius
pi_180892926
quote:

[..]

Ontbijt:

Lunch:

Avond:

Niet verkeerd hoor deze maaltijd keuze. Vetbuikje kan ook te maken hebben met de leeftijd. Hier 1.94 en 90 kg en als ik niet oppas ook een licht buikje. Oppassen dus :Y
"Hoka Hey!"
pi_180892956
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef RingBewoner het volgende:
Mensen die onnodig de OP quoten :')_!
De OP quoten is altijd nodig i.v.m. OP deleters. :(
pi_180892965
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Mensen die niks van biologie en geneeskunde weten en zich daar dan over gaan uitlaten. :')
Precies dit,

Deze quote is dan altijd erg toepasselijk en niet alleen bij dit onderwerp:

quote:
True stupidity is not the lack of knowledge, but the illusion of having it.
Uitleg geven waarom ze ongelijk hebben is in de meeste gevallen volstrekt zinloos.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:09:19 #66
342627 tja77
pi_180893075
quote:

[..]

Ontbijt:

Lunch:

Avond:

Het is geen slecht eetpatroon, maar je zou rond een uur of 3-4 iets kunnen nuttigen, waardoor je minder hoeft te bunkeren met je avondeten.
Rijst is niet echt een dikmaker maar bevat best veel kcal en koolhydraten (suikers). Maar er zitten weinig verzadigde vetten in groentes, rijst en biefstuk. Probeer rijst een tijdje te ruilen voor bloemkool-rijst of broccoli-rijst. Doe tegelijk wat buikspieroefeningen, en binnen een paar weken zie je resultaat.
100 Gram doppinda's is ook niet echt veel of ongezond. Maar amandelen, macadamianoten, cashewnoten, paranoten of pecannoten zijn beter.
En ja, probeer consequent wel te ontbijten, ik heb het mezelf ook aangeleerd. Al is het maar wat kwark om de dag mee te openen.
pi_180893093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Niet verkeerd hoor deze maaltijd keuze. Vetbuikje kan ook te maken hebben met de leeftijd. Hier 1.94 en 90 kg en als ik niet oppas ook een licht buikje. Oppassen dus :Y
Ben 29 :')
pi_180893139
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:34 schreef Martinous het volgende:

[..]

Dit dus. Een bepaalde levensstijl aanhouden is een keuze. Te veel eten en te weinig bewegen is de makkelijkste keuze.
Nou ja, als ik de reacties hier zo lees is een levensstijl dus geen keuze en moet iedereen verplicht afvallen.

Zat mensen die inderdaad te dik zijn omdat ze gewoon van lekker eten houden en er vrede mee hebben dat ze te dik zijn. Maar dat mag blijkbaar niet. Op dat gebied zijn sommigen hier net zo erg of erger dan religieuzen want die staan er namelijk ook om bekend een bepaalde levensstijl door iemands strot te willen rammen.

En als dikke mensen dan willen gaan sporten beginnen die kleuters weer te janken over dikke mensen in de sportschool of zwembad. Het is toch nooit goed. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door LanaMyst op 02-08-2018 11:16:54 (stomme typo) ]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:14:06 #69
287741 matspontius
pi_180893142
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:10 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Ben 29 :')
Vanaf je 21e "takel" je al af he :Y
Inderdaad je eetschema ietsjes aanpassen en in de ochtend en middag wat meer eten ipv in de avond. En wat meer natuurlijk bewegen, hoeft niet eens in de sportschool. verdwijnt het buikje vanzelf - ik spreek uit ervaring
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:14:39 #70
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_180893150
quote:

[..]

Ontbijt:

Lunch:

Avond:

Zo te lezen heb je het inderdaad niet op de rails, betere verdeling over de dag, je macro's proteinen/koolhydraten/vet kunnen niet afgeleid worden, dus daar kan je waarschijnlijk nog winst op maken aangaande je buikje. Je zegt dat het schommelt tussen 1300 - 2000 kcal., dat is toch wel te weinig voor iemand van jouw lengte, jij zou richting 2500 kcal. per dag als onderhoud moeten hebben denk ik. Ik eet 2000 kcal per dag als onderhoud met mijn 169 cm. en mijn buikje is op zijn best sinds 35 jaar. Buiten het dagelijks wandelingetje van en naar mijn werk doe ik geen cardio maar doe wel krachttraining.

Ik zou toch zeker krachttraining/bodybuilding overwegen als strakker worden je doel is. Hoe meer spieren je hebt, hoe strakker je er uit ziet (ook bij een normaal vet%). En je hoeft geen bodybuildingmonster te zijn om er strak uit te zien hoor.

Ik eet wel erg clean sinds een jaar, dat wel. Geen snoep, frisdrank, ... en dat doet toch wel veel volgens mij, dat je lichaam het voedsel krijgt waarop ons organisme al tienduizenden jaren op geëvolueerd is.
pi_180893181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is geen slecht eetpatroon, maar je zou rond een uur of 3-4 iets kunnen nuttigen, waardoor je minder hoeft te bunkeren met je avondeten.
Rijst is niet echt een dikmaker maar bevat best veel kcal en koolhydraten (suikers). Maar er zitten weinig verzadigde vetten in groentes, rijst en biefstuk. Probeer rijst een tijdje te ruilen voor bloemkool-rijst of broccoli-rijst. Doe tegelijk wat buikspieroefeningen, en binnen een paar weken zie je resultaat.
100 Gram doppinda's is ook niet echt veel of ongezond. Maar amandelen, macadamianoten, cashewnoten, paranoten of pecannoten zijn beter.
En ja, probeer consequent wel te ontbijten, ik heb het mezelf ook aangeleerd. Al is het maar wat kwark om de dag mee te openen.
Dank je wel voor de tips. Sporten zal mij zeker goed doen.

Hoewel ik niet geloof dat je genetisch aanleg kan hebben voor dik worden, denk ik wel dat je een genetisch aanleg kan hebben voor waar in je lichaam vet zich het meest verzamelt. En bij mij is dat toevallig bij mijn buik.

Andere mensen met mijn eetpatroon hebben waarschijnlijk evenveel vet, maar bij hun is het meer verspreid.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:18:15 #72
287741 matspontius
pi_180893204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:13 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nou ja, als ik de reacties hier zo lees is een bepaalde levensstijl dus geen keuze en moet iedereen verplicht afvallen.

Zat mensen die inderdaad te dik zijn omdat ze gewoon van lekker eten houden en er vrede mee hebben dat ze te dik zijn. Maar dat mag blijkbaar niet. Op dat gebied zijn sommigen hier net zo erg of erger als religieuzen want die staan er namelijk ook om bekend een bepaalde levensstijl door iemands strot te willen rammen.

Als als dikke mensen dan willen gaan sporten beginnen die kleuters weer te janken over dikke mensen in de sportschool of zwembad. Het is toch nooit goed. :(
Zat mensen die te dik zijn er vrede mee hebben? Ik ken niet heel veel dikke mensen maar die ik ken zijn toch echt niet tevreden met hun overgewicht. De vriendinnen van mijn vrouw klagen hierover ook voortdurend dus zo'n tevreden gevoel zal dik zijn wel niet geven. Naast de gezondheidsklachten die dik zijn veroorzaken geeft het veel onvrede en onzekerheid bij te dikke mensen ...
"Hoka Hey!"
pi_180893213
Helpen buikspieren nu echt zo goed bij een buikje wegkrijgen?
Eens kijken
pi_180893250
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:16 schreef Starmanelon het volgende:
Hoewel ik niet geloof dat je genetisch aanleg kan hebben voor dik worden, denk ik wel dat je een genetisch aanleg kan hebben voor waar in je lichaam vet zich het meest verzamelt. En bij mij is dat toevallig bij mijn buik.
Dat is toch super algemeen bekend, dat de ene mens aanleg heeft, en de andere nagenoeg niet?
Dat is geen zaak van erin geloven of het ermee eens zijn imo.
Eens kijken
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:25:34 #75
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180893298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:01 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Precies dit,

Deze quote is dan altijd erg toepasselijk en niet alleen bij dit onderwerp:

[..]

Uitleg geven waarom ze ongelijk hebben is in de meeste gevallen volstrekt zinloos.
Ik wil graag leren, dus vertel het anders voor mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')