abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180893690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Obesitas is hier ook veel hoger omdat het merendeel gewoon teveel eet en te weinig beweegt. Je hebt mij ook nooit horen beweren dat dit niet het geval is.

Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde medicatie, genetica of bepaalde ziektes de stofwisseling en hormoon huishouding zo overhoop gooien dat de kilo's eraan vliegen bij een normaal eet patroon.

Als je de pech hebt medicatie te moeten slikken of een ziekte hebt die de stofwisseling beïnvloed kun je inderdaad op gewicht blijven door jezelf op crisis te zetten en alleen troggen sla te vreten. Maar voor velen is dat geen leven.
Dus kiezen ze ervoor om dan maar te dik te zijn maar wel hetzelfde te eten als andere mensen. Maar om ze dan vervolgens te gaan veroordelen vanwege de keuze die ze maken gaat mijn bloed van koken.

Fatshaming is een trend waar ik werkelijk kotsmisselijk van word :r Ik gun het deze mensen ook van harte dat ze ooit eens medicatie moeten gebruiken waarvan ze maar blijven aankomen. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben als ze alleen maar konijnenvoer mogen vreten of anders belachelijk gemaakt worden.
Goed verhaal.

Als je het over misschien net 1% van de dikzakken hebt. En van die ene procent gaat het meestal om vocht vasthouden.

De overgrote meerderheid bestaat gewoon uit ongeremde afvalbakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2018 11:47:41 ]
pi_180893794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Fatshaming.... Weetje, het is gewoon tering zonde als mensen een beetje dik en lelijk lopen te zijn, een echte vriend steunt je en maakt het inzichtelijk voor je dat je de verkeerde en ongezonde kant op gaat.

Dat medicatie verhaal is gewoon een beetje bullshit dit geldt voor echt maar een fractie van de dikke mensen.

Dik zijn is niet normaal. Mensen vinden dikke mensen lelijk en vies. Ga je schamen als je dik bent en je hebt dat te danken aan je eigen vraatzucht. Is dat fatshaming? :')
Vergeet het hele medicatie verhaal,

Fatshaming is inderdaad dat je je zou moeten schamen omdat je te dik bent en dat is ronduit absurd. Mensen die dikke mensen lelijk en vies vinden zouden zichzelf eens moeten schamen. Dat je ze niet aantrekkelijk vind kan natuurlijk altijd. Maar genoeg die het wel aantrekkelijk vinden en de meeste mensen interesseert het eigenlijk niet. Slechts een klein groepje die blijkbaar geprogrammeerd zijn met één of ander schoonheidsideaal hebben een bijna religieuze afkeer tegen dikke mensen.

Niemand hoeft zicht te schamen voor zijn/haar lichaam omdat er altijd wel iemand is die het niet bevalt.
Het kan dat iemand zich wel schaamt voor zijn of haar lichaam, dan moeten ze ervoor kiezen om er iets aan te doen en of ze het er voor over hebben om er iets aan te doen.
Maar het moet wel een vrije keuze blijven, zonder onder druk gezet te worden door één of ander schoonheidsideaal of om anders als tweederangs burger behandeld te worden
pi_180893827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:51 schreef LanaMyst het volgende:
Mensen die dikke mensen lelijk en vies vinden zouden zichzelf eens moeten schamen. Dat je ze niet aantrekkelijk vind kan natuurlijk altijd. Maar genoeg die het wel aantrekkelijk vinden en de meeste mensen interesseert het eigenlijk niet.
Utopie verhaal, dikke mensen zijn gewoon vies, daar is rustig 99% van de mensen het mee eens. En die social justice warriors die zeggen van niet doen aan cognitieve dissonantie omdat het niet overeenkomt met sociaal wenselijk denken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180893850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Utopie verhaal, dikke mensen zijn gewoon vies, daar is rustig 99% van de mensen het mee eens. En die social justice warriors die zeggen van niet doen aan cognitieve dissonantie omdat het niet overeenkomt met sociaal wenselijk denken.
Bron?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:53:40 #105
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180893860
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

99%?

Bijna de helft van Nederland is zelf te dik. :P
pi_180893868
quote:
Slechts een klein groepje die blijkbaar geprogrammeerd zijn met één of ander schoonheidsideaal hebben een bijna religieuze afkeer tegen dikke mensen.
Schoonheid? Schoonheid? Het is een ziekte, je wordt er hartstikke ongezond van, het beïnvloed je leven gigantisch negatief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180893874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:53 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Bron?
Zie mijn dikke duim en glazenbol.
pi_180893884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zie mijn dikke duim en glazenbol.
Dat dacht ik al ;)
pi_180893886
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

99%?

Bijna de helft van Nederland is zelf te dik. :P
Kzou mezelf vies vinden.
pi_180893906
quote:
Niemand hoeft zicht te schamen voor zijn/haar lichaam omdat er altijd wel iemand is die het niet bevalt.
Het kan dat iemand zich wel schaamt voor zijn of haar lichaam, dan moeten ze ervoor kiezen om er iets aan te doen en of ze het er voor over hebben om er iets aan te doen.
Maar het moet wel een vrije keuze blijven, zonder onder druk gezet te worden door één of ander schoonheidsideaal of om anders als tweederangs burger behandeld te worden
We moeten vooral niet doen alsof het normaal is en mensen inzichtelijk maken dat ze ongezond bezig zijn.

Hypocriet dikke mensen die vet hard zijn afgevallen en nu strak in hun vel zitten en gezond zijn dikke schouderklopjes geven en "ooo wat goed van jou! Wat zie je er goed uit nu, wat ben je fittt!!@$"@$$!""

Dus we vinden het wel massaal lelijk en ongezond, maarja dat is het immers ook.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:56:57 #111
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180893944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.

Natuurlijk is het in the end gewoon kcal intake - outtake, simple as that, de bijbehorende cultuur en het welvaartsniveau beinvloeden dit principe en mensen met specifieke genetica zijn er zeker gevoeliger voor, omdat ze gewoon veel te veel vreten.

Waarschuwingen van het WHO aan Afrika:

https://www.afro.who.int/health-topics/obesity
And so is the past
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:57:13 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_180893953
quote:

[..]

Vergeet het hele medicatie verhaal,

Fatshaming is inderdaad dat je je zou moeten schamen omdat je te dik bent en dat is ronduit absurd. Mensen die dikke mensen lelijk en vies vinden zouden zichzelf eens moeten schamen. Dat je ze niet aantrekkelijk vind kan natuurlijk altijd. Maar genoeg die het wel aantrekkelijk vinden en de meeste mensen interesseert het eigenlijk niet. Slechts een klein groepje die blijkbaar geprogrammeerd zijn met één of ander schoonheidsideaal hebben een bijna religieuze afkeer tegen dikke mensen.

Ik vind lelijk zijn en niet aantrekkelijk zijn best veel op elkaar lijken eerlijk gezegd.
Het is een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur.
Ik zie mezelf niet met een dikke vrouw iets moois opbouwen zeg maar.
Ik verafschuw haar niet, maar ik hou er gewoon niet van.
Paar pondjes extra, is niks mis mee.
Maar ongezond dik? Of fysieke ongemakken vanwege haar gewicht en ik haak direct af.
pi_180893955
quote:
Ghehe geloof je gelijk
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:57:30 #114
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180893964
quote:
10s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kzou mezelf vies vinden.
De echte dikkerds vinden dat vaak ook wel, maar naarmate steeds meer mensen dik worden verschuift de norm. Dik wordt normaal en na een tijdje wordt normaal goed. Dus dan vinden al die mensen die eigenlijk te dik zijn zichzelf niet te dik en gaan vervolgens in topics als deze meedoen met het afzeiken van dikkerds, terwijl ze nog een zak chips wegschrokken.
pi_180894012
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

We moeten vooral niet doen alsof het normaal is en mensen inzichtelijk maken dat ze ongezond bezig zijn.
Je bedoeld voorlichting? daar is ook niets mis mee maar dat is niet hetzelfde als Fatshaming en dan nog moet de persoon zelf uiteindelijk kiezen wat hij/zij ermee doet.
pi_180894167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Je bedoeld voorlichting? daar is ook niets mis mee maar dat is niet hetzelfde als Fatshaming en dan nog moet de persoon zelf uiteindelijk kiezen wat hij/zij ermee doet.
Weet niet hoor, als je vies vet bent en je eet bij de macdonnalds vind ik je wel echt een smerig figuur.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:06:04 #117
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180894189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Het probleem is dat je ook van die fat pride bewegingen krijgt en als steeds meer mensen dik zijn groeit hun invloed. Dan krijg je van die types die mensen met gezond gewicht gaan afkraken of klachten indienen dat ze niet representatief zijn en een vertekend schoonheidsideaal vertegenwoordigen. Dat is een kant die je niet op moet willen met de samenleving. Ik weet niet of fatshaming de oplossing is, maar het is een soort strohalm.
pi_180894224
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het probleem is dat je ook van die fat pride bewegingen krijgt en als steeds meer mensen dik zijn groeit hun invloed. Dan krijg je van die types die mensen met gezond gewicht gaan afkraken of klachten indienen dat ze niet representatief zijn en een vertekend schoonheidsideaal vertegenwoordigen.
Er wordt inderdaad een soort van sociaal wenselijke druk uitgeoefend dat je het maar normaal moet vinden.

Die skeletten bij modeshows vind ik ook gruwelijk, daar treed de wetgever in ieder geval wel tegenop.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:14:18 #119
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180894359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad een soort van sociaal wenselijke druk uitgeoefend dat je het maar normaal moet vinden.

Die skeletten bij modeshows vind ik ook gruwelijk, daar treed de wetgever in ieder geval wel tegenop.
Precies en er wordt zeer terecht geageerd tegen die skeletten, maar ook tegen dikkerds. En zolang de norm opschuift naar steeds dikker schuift de grens van waar tegen geageerd wordt mee en dat moeten we tegengaan. Door dikkerds duidelijk te blijven maken dat ze dik zijn en dat slecht is. Andersom zou ik precies hetzelfde doen.
pi_180894715
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het probleem is dat je ook van die fat pride bewegingen krijgt en als steeds meer mensen dik zijn groeit hun invloed. Dan krijg je van die types die mensen met gezond gewicht gaan afkraken of klachten indienen dat ze niet representatief zijn en een vertekend schoonheidsideaal vertegenwoordigen. Dat is een kant die je niet op moet willen met de samenleving. Ik weet niet of fatshaming de oplossing is, maar het is een soort strohalm.
Fat Pride is natuurlijk ook belachelijk. Het is niet iets om trots op te zijn maar ook niet om je voor te schamen.
Maar dikke mensen die mensen met een gezond gewicht afkraken heb ik nog nooit van gehoord. Zal eerder een vorm van jaloezie zijn.

Maar de oplossing weet ik ook niet, de oplossing is in ieder geval niet om dikke mensen te verbieden om te eten wat ze lekker vinden als ze daarvoor kiezen. (ik heb het natuurlijk niet over de extreme gevallen waar iemand van 200kg zich helemaal volpropt, dat is niet meer genieten van lekker eten maar een dwangneurose)
  Redactie Frontpage donderdag 2 augustus 2018 @ 12:34:13 #121
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_180894784
Ik was altijd een ecto. Tot ik na mijn 35ste ineens een bierbuik kreeg :(
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_180895376
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:36 schreef Starmanelon het volgende:
Ik eet gemiddeld minder dan 2000 kcal per dag. Ergens tussen 1300-2000 afhankelijk van de dag. Heb het een maand bijgehouden via myfitnesspal.

Toch heb ik een klein buikje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet sport. Toch vind ik het een beetje raar.
Oplossing ga sporten en ga niet meer eten. Bijvoorbeeld deadlifts 4x per week en 2x per week stuk fietsen, that`s it wellicht! Of een andere sport die je leuk vind :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2018 13:07:57 ]
pi_180895532
Het stoppen van FATshaming is moeilijk maar begint bij je zelf.

Het helpt niet die dikke collega er maar steeds op te wijzen, of afkeurend in het bedrijfsrestauratie naar zijn voedselkeuze te kijken. Die blikken komen waarschijnlijk keihard aan en doen waarschijnlijk het tegenovergestelde.

Ook "anonieme" briefjes op de snoep automaat plakken met "niet bedoeld voor Bolle Bob, herndrik, jantje etc.." kan echt niet meer anno 2018.

Maar wat dan wel? Hem haar meevragen om een stukje door de provincie te fietsen? Wat zou de oplossing kunnen zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2018 13:11:26 ]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:17:30 #124
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180895761
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:06 schreef ZetaOS het volgende:
Het stoppen van FATshaming is moeilijk maar begint bij je zelf.

Het helpt niet die dikke collega er maar steeds op te wijzen, of afkeurend in het bedrijfsrestauratie naar zijn voedselkeuze te kijken. Die blikken komen waarschijnlijk keihard aan en doen waarschijnlijk het tegenovergestelde.

Ook "anonieme" briefjes op de snoep automaat plakken met "niet bedoeld voor Bolle Bob, herndrik, jantje etc.." kan echt niet meer anno 2018.

Maar wat dan wel? Hem haar meevragen om een stukje door de provincie te fietsen? Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Ze in een slachtoffer rol drukken zal ook zeker niet helpen ...
"Hoka Hey!"
pi_180896219
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.

Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.

En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.

En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.

~~~~~~~

Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.

Maar er mag ook niet ontkend worden dat afvallen echt niet makkelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')