Klopt, ieder mens (en daarmee ook stofwisseling, hormoonhuishouding etc.) is verschillend.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:16 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tips. Sporten zal mij zeker goed doen.
Hoewel ik niet geloof dat je genetisch aanleg kan hebben voor dik worden, denk ik wel dat je een genetisch aanleg kan hebben voor waar in je lichaam vet zich het meest verzamelt. En bij mij is dat toevallig bij mijn buik.
Andere mensen met mijn eetpatroon hebben waarschijnlijk evenveel vet, maar bij hun is het meer verspreid.
Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:01 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Precies dit,
Deze quote is dan altijd erg toepasselijk en niet alleen bij dit onderwerp:
[..]
Uitleg geven waarom ze ongelijk hebben is in de meeste gevallen volstrekt zinloos.
Nee dus, je traint je buikspieren wel maar het de vetlaag daarboven verbergt deze spieren. Beter is het om de vetlaag wat te doen slinken zodat je de aanwezige buikspieren beter gaat zienquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:18 schreef Maharski het volgende:
Helpen buikspieren nu echt zo goed bij een buikje wegkrijgen?
Nouja, schildklier werkt anders... En het ene persoon heeft van nature meer vreetzucht dan de ander. Ik kan rustig tot 12 AM niet eten zonder problemen. Dat heeft ook niet iedereen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:16 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tips. Sporten zal mij zeker goed doen.
Hoewel ik niet geloof dat je genetisch aanleg kan hebben voor dik worden, denk ik wel dat je een genetisch aanleg kan hebben voor waar in je lichaam vet zich het meest verzamelt. En bij mij is dat toevallig bij mijn buik.
Andere mensen met mijn eetpatroon hebben waarschijnlijk evenveel vet, maar bij hun is het meer verspreid.
Anderzijds verbrand je wel vet bij het doen van buikspieroefeningen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee dus, je traint je buikspieren wel maar het de vetlaag daarboven verbergt deze spieren. Beter is het om de vetlaag wat te doen slinken zodat je de aanwezige buikspieren beter gaat zien
Krijg je alleen een mager bekkie van. Naar mijn smaak is een beetje vet wel mooi gewoon.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee dus, je traint je buikspieren wel maar het de vetlaag daarboven verbergt deze spieren. Beter is het om de vetlaag wat te doen slinken zodat je de aanwezige buikspieren beter gaat zien
Vet verbrand je door cardio, niet door buikspier oefeningen. Het is sowieso moeilijk om de vetlaag op bepaalde delen van het lichaam te laten slinken. Matig eten en natuurlijk bewegen zal zeker helpen ...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Anderzijds verbrand je wel vet bij het doen van buikspieroefeningen.
Echter kan dat vet overal zitten.
Ook in Afrika is obesitas een groter probleem dan ondergewicht. Juist onderklassen kampen vaker met overgewicht en dat is een wereldwijd fenomeen. Verandert verder niks aan het punt, want het komt omdat die mensen goedkope calorierijke troep eten, die weinig verzadigt, maar veel mensen hebben echt een zeer vertekend beeld van Afrika.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.
Natuurlijk is het in the end gewoon kcal intake - outtake, simple as that, de bijbehorende cultuur en het welvaartsniveau beinvloeden dit principe en mensen met specifieke genetica zijn er zeker gevoeliger voor, omdat ze gewoon veel te veel vreten.
Alles wat energie verbruikt zal vet verbranden...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vet verbrand je door cardio, niet door buikspier oefeningen. Het is sowieso moeilijk om de vetlaag op bepaalde delen van het lichaam te laten slinken. Matig eten en natuurlijk bewegen zal zeker helpen ...
Bij het doen van buikspieroefeningen gaat je hartslag ook gewoon omhoog hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vet verbrand je door cardio, niet door buikspier oefeningen. Het is sowieso moeilijk om de vetlaag op bepaalde delen van het lichaam te laten slinken. Matig eten en natuurlijk bewegen zal zeker helpen ...
Denk dat je wel gelijk hebtquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ook in Afrika is obesitas een groter probleem dan ondergewicht. Juist onderklassen kampen vaker met overgewicht en dat is een wereldwijd fenomeen. Verandert verder niks aan het punt, want het komt omdat die mensen goedkope calorierijke troep eten, die weinig verzadigt, maar veel mensen hebben echt een zeer vertekend beeld van Afrika.
Vooral dat vet moet weg natuurlijk, maar goed getrainde buikspieren kunnen waarschijnlijk al bij een ietsjes hoger % doorschemeren. Iemand die gespierd is zal er doorgaans bij hetzelfde vet% er toch iets strakker uitzien dan een minder gespierd individu.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:18 schreef Maharski het volgende:
Geen idee.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:18 schreef Maharski het volgende:
Wat ik bedoelde is eigenlijk dat je geen energie kan creëren uit niets. Uiteraard hebben sommige mensen meer eetlust dan anderen etc. Maar dat betekent niet dat je lichaam daadwerkelijk meer energie nodig heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja, schildklier werkt anders... En het ene persoon heeft van nature meer vreetzucht dan de ander. Ik kan rustig tot 12 AM niet eten zonder problemen. Dat heeft ook niet iedereen.
Nouja die schildklier werkt dus anders, als jij constant meer warmte uitstraalt zul je wat meer verbranden in rust.... Als jij meer spier hebt verbrand je ook meer.. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:35 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is eigenlijk dat je geen energie kan creëren uit niets. Uiteraard hebben sommige mensen meer eetlust dan anderen etc. Maar dat betekent niet dat je lichaam daadwerkelijk meer energie nodig heeft.
Obesitas is hier ook veel hoger omdat het merendeel gewoon teveel eet en te weinig beweegt. Je hebt mij ook nooit horen beweren dat dit niet het geval is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is gewoon een grote grap, hoe kun je nou weer doen alsof het aan genetica ligt als: In Afrika niemand dik is, als het aantal obesitas in UK en NL veel hoger is dan oost Europa etc.
Natuurlijk is het in the end gewoon kcal intake - outtake, simple as that, de bijbehorende cultuur en het welvaartsniveau beinvloeden dit principe en mensen met specifieke genetica zijn er zeker gevoeliger voor, omdat ze gewoon veel te veel vreten.
Dat geldt voor hoeveel % van de dikkertjes? 0.1%?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde medicatie, genetica of bepaalde ziektes de stofwisseling en hormoon huishouding zo overhoop gooien dat de kilo's eraan vliegen bij een normaal eet patroon.
Als meer verbrandt kan je ook meer eten zonder dik te worden. Als je minder verbrandt hoef je niet zoveel te eten. Alleen je hersenen geven dan onterechte signalen waardoor je blijft eten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja die schildklier werkt dus anders, als jij constant meer warmte uitstraalt zul je wat meer verbranden in rust.... Als jij meer spier hebt verbrand je ook meer.. Dat soort dingen.
Er zitten best wel behoorlijke verschillen in verbranding in rust, alleen tjah, het blijft in the end kcal intake vs outtake.
Fatshaming.... Weetje, het is gewoon tering zonde als mensen een beetje dik en lelijk lopen te zijn, een echte vriend steunt je en maakt het inzichtelijk voor je dat je de verkeerde en ongezonde kant op gaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
Fatshaming is een trend waar ik werkelijk kotsmisselijk van word Ik gun het deze mensen ook van harte dat ze ooit eens medicatie moeten gebruiken waarvan ze maar blijven aankomen. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben als ze alleen maar konijnenvoer mogen vreten of anders belachelijk gemaakt worden.
Ik heb geen exacte cijfers maar als 42% van de Nederlanders depressieve gevoelens heeft:quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat geldt voor hoeveel % van de dikkertjes? 0.1%?
Klopt, het overgrote deel van de fatties vreet te veel en beweegt te weinig.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fatshaming.... Weetje, het is gewoon tering zonde als mensen een beetje dik en lelijk lopen te zijn, een echte vriend steunt je en maakt het inzichtelijk voor je dat je de verkeerde en ongezonde kant op gaat.
Dat medicatie verhaal is gewoon een beetje bullshit dit geldt voor echt maar een fractie van de dikke mensen.
Dik zijn is niet normaal.
+- 10% gebruikt AD, word je niet perse dik van overigens.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb geen exacte cijfers maar als 42% van de Nederlanders depressieve gevoelens heeft:
https://www.gezondheidsne(...)depressieve-klachten
Kan ik me voorstellen dat er ook een groot deel daarvan medicatie slikt.
Noem eens wat voorbeelden van dat soort medicatie? Iedereen die ik ken die dik geworden is door medicatie is meer gaan eten. Dat is ook heel begrijpelijk, want als je anti-psychotica slikt heb je wel grotere zorgen dan jezelf uithongeren om te voldoen aan een schoonheidsideaal (maar ook gezondheidsideaal, laten we eerlijk blijven).quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:38 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Obesitas is hier ook veel hoger omdat het merendeel gewoon teveel eet en te weinig beweegt. Je hebt mij ook nooit horen beweren dat dit niet het geval is.
Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde medicatie, genetica of bepaalde ziektes de stofwisseling en hormoon huishouding zo overhoop gooien dat de kilo's eraan vliegen bij een normaal eet patroon.
Als je de pech hebt medicatie te moeten slikken of een ziekte hebt die de stofwisseling beïnvloed kun je inderdaad op gewicht blijven door jezelf op crisis te zetten en alleen troggen sla te vreten. Maar voor velen is dat geen leven.
Dus kiezen ze ervoor om dan maar te dik te zijn maar wel hetzelfde te eten als andere mensen. Maar om ze dan vervolgens te gaan veroordelen vanwege de keuze die ze maken gaat mijn bloed van koken.
Fatshaming is een trend waar ik werkelijk kotsmisselijk van wordIk gun het deze mensen ook van harte dat ze ooit eens medicatie moeten gebruiken waarvan ze maar blijven aankomen. Kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben als ze alleen maar konijnenvoer mogen vreten of anders belachelijk gemaakt worden.
Vergeet niet dat veel dikderdjes emotionele eters zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb geen exacte cijfers maar als 42% van de Nederlanders depressieve gevoelens heeft:
https://www.gezondheidsne(...)depressieve-klachten
Kan ik me voorstellen dat er ook een groot deel daarvan medicatie slikt.
Van die vieze dikke wijven die chips kopen in de supermarkt. Dat is echt iets wat gewoon niet mag als je dik bent, tenminste, als je boehoe loopt te roepen dat mensen je vies vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat veel dikderdjes emotionele eters zijn.
Ze voelen zich klote, maar als ze een zak chips aan het leeg kanen zijn, voelen ze zich gelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |