abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:46:31 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_180896402
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.

Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.

En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.

En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.

~~~~~~~

Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.

Maar er mag ook niet ontkend worden dat afvallen echt niet makkelijk is.
Het is wel een keuze, alleen vereist het discipline om er iets aan te veranderen.
Van minder eten gaat een dik persoon echt niet dood.
pi_180896529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:00 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Oplossing ga sporten en ga niet meer eten. Bijvoorbeeld deadlifts 4x per week en 2x per week stuk fietsen, that`s it wellicht! Of een andere sport die je leuk vind :)
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.

Sporten is zeker de oplossing, maar ik mis motivatie.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:52:47 #128
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180896532
quote:
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.

Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.

En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.

En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.

~~~~~~~

Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.

Je bent ooit zelf met dit leefpatroon begonnen dus het is wel degelijk je eigen keuze. Uitzonderingen daar gelaten is dik zijn geheel aan jezelf te wijten. Punt.
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:53:36 #129
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_180896557
quote:

~~~~~~~

Het is niet makkelijk, maar het blijft nog steeds je eigen handelen. Ik heb ook niet het metabolisme van een topsporter, verre van, maar ik doe er alles aan om niet als een tonnetje door het leven te gaan.
Daarnaast is het inderdaad de politiek, maatschappij en industrie die vele dingen zouden kunnen aanpassen in het belang van de volksgezondheid maar die niet worden gedaan omdat in de huidige maatschappij je de vrijheid moet hebben om maar alles te kunnen doen, hoe schadelijk ook voor jezelf. Politici zullen er geen stemmen mee winnen, de industrie zal er waarschijnlijk veel geld aan verliezen en de verslaafden zullen hun gezellige snackjes moeten opgeven dus verandering, ik zie het niet snel gebeuren. Er is hier wel een aanpassing van de voedingspiramide in België gebeurd (in positieve zin), maar veel zoden gaat dat niet aan de dijk zetten.
Mensen moeten het zelf doen, maar tja, een heroïneverslaafde geeft zijn gewoonte ook niet zomaar op en met eten is het quasi net zo erg. Pas als de dood om de hoek loert, dan zullen sommigen eens beginnen nadenken.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:54:08 #130
287741 matspontius
pi_180896572
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.

Prima. Zo veel mogelijk wandelen, zwemmen en fietsen. je hoeft helemaal niet naar de sportschool. Zo weinig mogelijk de auto gebruiken. Sportschool is ook mega saai ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:02:16 #131
342627 tja77
pi_180896794
quote:

[..]

25 km/uur op een gewone fiets is gewoon behoorlijk rap hoor.
Een teamsport of iets wat je met meerdere vrienden van je kunt doen.
Ik heb een aantal kameraden en die zijn met een man of 4-5 begonnen met tennis.
pi_180896991
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je bent ooit zelf met dit leefpatroon begonnen dus het is wel degelijk je eigen keuze. Uitzonderingen daar gelaten is dik zijn geheel aan jezelf te wijten. Punt.
Dus je denkt er net zo zwartwit over als TS?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:10:58 #133
287741 matspontius
pi_180897028
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Dus je denkt er net zo zwartwit over als TS?
Grotendeels ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen waaronder bv bepaald medicatie gebruik
"Hoka Hey!"
pi_180897303
Eens met wat er in het topic staat, maar niet de title.
Dat is hetzelfde dat wanneer je bijvoorbeld valt en je breekt een been, dat je koos je been te breken omdat je viel... slaat dus nergens op.
Blessed be.
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 14:25:59 #135
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_180897386
Wat weet jij ervan, kut TS
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:30:40 #136
342627 tja77
pi_180897516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:22 schreef Linkiss het volgende:
Eens met wat er in het topic staat, maar niet de title.
Dat is hetzelfde dat wanneer je bijvoorbeld valt en je breekt een been, dat je koos je been te breken omdat je viel... slaat dus nergens op.
Ik zie die parallel eigenlijk niet zo eerlijk gezegd.
pi_180897519
Ik vind "keus" een te groot woord. Ik spreek zelf liever over verantwoordelijkheid.

Waar ik wel tegenin ga, zijn die mensen die de maatschappij de schuld geven, zoals "de samenleving bepaalt dat slank de mode is en de standaard voor aantrekkelijk. Daar moeten we vanaf"

We vinden slank aantrekkelijk, omdat een gezond lijf slank is. Ik snap wel dat het frustrerend en kut voor dikke mensen kan zijn om daarmee elke keer mee geconfronteerd te worden. Daarin heb je twee groepen mensen. De ene groep denkt "ik zou er eigenlijk ook wel zo willen uitzien, dus ik moet een manier zien te vinden en vol te houden om gezonder te leven en af te vallen".

De tweede groep projecteert hun frustratie op de slanke mensen.

Dat het die eerste groep niet altijd lukt, is op zich geen keus. Ze kunnen er wel voor kiezen om te blijven zoeken naar een manier die voor hen werkt. Discipline zou bijvoorbeeld getraind kunnen worden. Los daarvan hebben ze ook nuttige informatie nodig om te kunnen afvallen. En helaas is heel veel info misleidend.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:39:55 #138
287741 matspontius
pi_180897713
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind "keus" een te groot woord. Ik spreek zelf liever over verantwoordelijkheid.

Waar ik wel tegenin ga, zijn die mensen die de maatschappij de schuld geven, zoals "de samenleving bepaalt dat slank de mode is en de standaard voor aantrekkelijk. Daar moeten we vanaf"

We vinden slank aantrekkelijk, omdat een gezond lijf slank is. Ik snap wel dat het frustrerend en kut voor dikke mensen kan zijn om daarmee elke keer mee geconfronteerd te worden. Daarin heb je twee groepen mensen. De ene groep denkt "ik zou er eigenlijk ook wel zo willen uitzien, dus ik moet een manier zien te vinden en vol te houden om gezonder te leven en af te vallen".

De tweede groep projecteert hun frustratie op de slanke mensen.

Dat het die eerste groep niet altijd lukt, is op zich geen keus. Ze kunnen er wel voor kiezen om te blijven zoeken naar een manier die voor hen werkt. Discipline zou bijvoorbeeld getraind kunnen worden. Los daarvan hebben ze ook nuttige informatie nodig om te kunnen afvallen. En helaas is heel veel info misleidend.
Wat jij zegt klopt volgens mij niet helemaal. Vanuit het vrouwen standpunt. Veel vrouwen denken dat mannen voornamelijk op slanke vrouwen vallen terwijl in de praktijk blijkt dat mannen veel meer vallen op vrouwen met rondingen. We moeten er inderdaad vanaf dat slank de standaard is, slaat namelijk nergens op.

Wat me overigens wel opvalt dat er steeds meer erg dikke mensen bijkomen, dus niet een beetje dik echt fors te dik. Onsmakelijk om te zien en een potentieel gevaar voor diegene zelf
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 14:46:19 #139
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180897825
quote:

Hoezo niet makkelijk? Gewoon niet alles wat je tegenkomt naar binnen stofzuigeren en klaar.
pi_180898304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik zie die parallel eigenlijk niet zo eerlijk gezegd.
Geen probleem. Het gaat er om dat de uitspraak van TS nergens op slaat.
Blessed be.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:32:44 #141
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180898638
quote:

~~~~~~~

Afvallen is echt heel moeilijk, dat heb ik van dichtbij gezien. Ik heb wel respect voor mensen die dat aangaan en zou mensen die hun situatie willen verbeteren niet zomaar afschrijven.

Desondanks is niet zo dik worden best makkelijk. Het kost eigenlijk nog best wel veel inspanning aan actief je lijf verwaarlozen, om dat punt te bereiken. Ik zou zo graag zien dat minder mensen dat deden.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:44:10 #142
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_180898856
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:32 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Afvallen is echt heel moeilijk, dat heb ik van dichtbij gezien. Ik heb wel respect voor mensen die dat aangaan en zou mensen die hun situatie willen verbeteren niet zomaar afschrijven.

Desondanks is niet zo dik worden best makkelijk. Het kost eigenlijk nog best wel veel inspanning aan actief je lijf verwaarlozen, om dat punt te bereiken. Ik zou zo graag zien dat minder mensen dat deden.
Afvallen is niet zo heel moeilijk. Dat je jezelf een ongezonde levensstijl hebt aangemeten en die als default in je gewoontes hebt laten nestelen dat kan het moeilijk laten aanvoelen, maar dat maakt het dat nog niet. Dat laatste heb ik zelf persoonlijk kunnen ervaren en de oplossing is: je ego in check hebben, beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat dan daadwerkelijk aanpassen en volhouden.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:49:24 #143
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180898939
Misschien moetje dat eens tegen Vursjien zeggen, PJR :D
With love :*
pi_180899398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:44 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Afvallen is niet zo heel moeilijk. Dat je jezelf een ongezonde levensstijl hebt aangemeten en die als default in je gewoontes hebt laten nestelen dat kan het moeilijk laten aanvoelen, maar dat maakt het dat nog niet. Dat laatste heb ik zelf persoonlijk kunnen ervaren en de oplossing is: je ego in check hebben, beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat dan daadwerkelijk aanpassen en volhouden.
Het aanpassen en volhouden wordt al een stuk moeilijker met verslavingsgevoeligheid en faalangst.

Met een langzame stofwisseling gaat het afvallen ook langzamer, waardoor iemand sneller denkt dat het allemaal toch geen zin heeft en opgeeft.

Het is per persoon verschillend. Excuses om het niet te hoeven doen, zijn er niet. Maar ik vind dat het vaak beter werkt door allereerst te begrijpen dat het een moeilijk proces is en ook door de persoon in kwestie aan te blijven moedigen. En het zal regelmatig gaan dat je twee stappen vooruit zet en daarna eentje achteruit.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 16:14:12 #145
3542 Gia
User under construction
pi_180899446
Er is medicatie waar je van aankomt.
Ben pas geleden gestopt met amitryptiline (voor neuropathie) en zonder er iets voor te hoeven doen, al 6 kilo afgevallen.
pi_180902865
quote:

[..]

Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.
Maar het fietsen is in ieder geval heel goed. Dat zijn 40 km per dag/200km per week als ik het goed begrijp?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Prima. Zo veel mogelijk wandelen, zwemmen en fietsen. je hoeft helemaal niet naar de sportschool. Zo weinig mogelijk de auto gebruiken. Sportschool is ook mega saai ...
Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2018 19:15:48 ]
pi_180902921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:13 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.
Maar het fietsen is in ieder geval heel goed. Dat zijn 40 km per dag/200km per week als ik het goed begrijp?

[..]

Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.
Nee 20km totaal per dag :P
pi_180902971
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Nee 20km totaal per dag :P
Sja het zou mooi zijn als je er per week nog ff 80~100 km bijtrapt. Bijvoorbeeld op woensdag 80 km fietsen of zo. Of 2x in de week 40 om mee te beginnen.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 19:22:22 #149
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_180903031
quote:
Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.

Je bent ook niet in een week tijd 120 kilo geworden.
Daar is ook de nodige tijd overheen gegaan. Was die tijd ook demotiverend? :')
pi_180903150
Afvallen voor dikke mensen is precies hetzelfde als aankomen voor dunne mensen. En dan bedoel ik ik 99% van de gevallen dunne mannen.

Dunne mannen zijn in mijn ogen minstens zo onaantrekkelijk als dikke mannen. Voor dunne mannen is het wegwerken van die 3000+ kcal om een enigszins oké lichaam te hebben minstens net zo zwaar als een dieet voor dikke mensen. En voor dunne mannen is het sporten om massa op te bouwen letterlijk zwaarder dan voor dikke mensen om af te vallen.

Voor dikke mensen in een slachtofferrol is het ook belangrijk om de andere zijde van de medaille eens onder ogen te zien.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')