Het is wel een keuze, alleen vereist het discipline om er iets aan te veranderen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.
Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.
En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.
En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.
~~~~~~~
Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.
Maar er mag ook niet ontkend worden dat afvallen echt niet makkelijk is.
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Oplossing ga sporten en ga niet meer eten. Bijvoorbeeld deadlifts 4x per week en 2x per week stuk fietsen, that`s it wellicht! Of een andere sport die je leuk vind
Je bent ooit zelf met dit leefpatroon begonnen dus het is wel degelijk je eigen keuze. Uitzonderingen daar gelaten is dik zijn geheel aan jezelf te wijten. Punt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dik zijn is helemaal geen keuze. Je hebt wel invloed op hoe je eruitziet door je manier van leven. Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.
Ongezond eten is tegelijkertijd heel verslavend. En supermarkten en andere winkels + reclame maken het je erg moeilijk om niet toe te geven aan de sugarrush.
En psychische problemen, onder ander schaamte voor je eigen lijf, maken het eveneens erg moeilijk om af te vallen door gezonder te eten. Als je continu gebukt gaat onder schaamte en schuldgevoel, wil je die confrontatie niet aangaan, wat je bijvoorbeeld even kan vergeten door een lekker ijsje met dit warme weer te eten.
En vergeet bepaalde leefomstandigheden niet. Die 'dikke wijven' moeten ook voor hun kinderen zorgen en het huishouden runnen.
~~~~~~~
Ik vind het zelf ook niet goed dat de schuld op de media en maatschappij wordt gelegd. Het is niet de schuld van slanke modellen en photoshop dat iemand te dik is.
Het is niet makkelijk, maar het blijft nog steeds je eigen handelen. Ik heb ook niet het metabolisme van een topsporter, verre van, maar ik doe er alles aan om niet als een tonnetje door het leven te gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
~~~~~~~
Prima. Zo veel mogelijk wandelen, zwemmen en fietsen. je hoeft helemaal niet naar de sportschool. Zo weinig mogelijk de auto gebruiken. Sportschool is ook mega saai ...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.
Sporten is zeker de oplossing, maar ik mis motivatie.
25 km/uur op een gewone fiets is gewoon behoorlijk rap hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag 20 km van en naar werk. Tempo is uiteraard niet extreem hoog. Gemiddeld 25 km/h.
Dus je denkt er net zo zwartwit over als TS?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je bent ooit zelf met dit leefpatroon begonnen dus het is wel degelijk je eigen keuze. Uitzonderingen daar gelaten is dik zijn geheel aan jezelf te wijten. Punt.
Grotendeels ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen waaronder bv bepaald medicatie gebruikquote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dus je denkt er net zo zwartwit over als TS?
Ik zie die parallel eigenlijk niet zo eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:22 schreef Linkiss het volgende:
Eens met wat er in het topic staat, maar niet de title.
Dat is hetzelfde dat wanneer je bijvoorbeld valt en je breekt een been, dat je koos je been te breken omdat je viel... slaat dus nergens op.
Wat jij zegt klopt volgens mij niet helemaal. Vanuit het vrouwen standpunt. Veel vrouwen denken dat mannen voornamelijk op slanke vrouwen vallen terwijl in de praktijk blijkt dat mannen veel meer vallen op vrouwen met rondingen. We moeten er inderdaad vanaf dat slank de standaard is, slaat namelijk nergens op.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vind "keus" een te groot woord. Ik spreek zelf liever over verantwoordelijkheid.
Waar ik wel tegenin ga, zijn die mensen die de maatschappij de schuld geven, zoals "de samenleving bepaalt dat slank de mode is en de standaard voor aantrekkelijk. Daar moeten we vanaf"
We vinden slank aantrekkelijk, omdat een gezond lijf slank is. Ik snap wel dat het frustrerend en kut voor dikke mensen kan zijn om daarmee elke keer mee geconfronteerd te worden. Daarin heb je twee groepen mensen. De ene groep denkt "ik zou er eigenlijk ook wel zo willen uitzien, dus ik moet een manier zien te vinden en vol te houden om gezonder te leven en af te vallen".
De tweede groep projecteert hun frustratie op de slanke mensen.
Dat het die eerste groep niet altijd lukt, is op zich geen keus. Ze kunnen er wel voor kiezen om te blijven zoeken naar een manier die voor hen werkt. Discipline zou bijvoorbeeld getraind kunnen worden. Los daarvan hebben ze ook nuttige informatie nodig om te kunnen afvallen. En helaas is heel veel info misleidend.
Hoezo niet makkelijk? Gewoon niet alles wat je tegenkomt naar binnen stofzuigeren en klaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Geen probleem. Het gaat er om dat de uitspraak van TS nergens op slaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zie die parallel eigenlijk niet zo eerlijk gezegd.
Afvallen is echt heel moeilijk, dat heb ik van dichtbij gezien. Ik heb wel respect voor mensen die dat aangaan en zou mensen die hun situatie willen verbeteren niet zomaar afschrijven.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
~~~~~~~
Afvallen is niet zo heel moeilijk. Dat je jezelf een ongezonde levensstijl hebt aangemeten en die als default in je gewoontes hebt laten nestelen dat kan het moeilijk laten aanvoelen, maar dat maakt het dat nog niet. Dat laatste heb ik zelf persoonlijk kunnen ervaren en de oplossing is: je ego in check hebben, beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat dan daadwerkelijk aanpassen en volhouden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:32 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Afvallen is echt heel moeilijk, dat heb ik van dichtbij gezien. Ik heb wel respect voor mensen die dat aangaan en zou mensen die hun situatie willen verbeteren niet zomaar afschrijven.
Desondanks is niet zo dik worden best makkelijk. Het kost eigenlijk nog best wel veel inspanning aan actief je lijf verwaarlozen, om dat punt te bereiken. Ik zou zo graag zien dat minder mensen dat deden.
Het aanpassen en volhouden wordt al een stuk moeilijker met verslavingsgevoeligheid en faalangst.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Afvallen is niet zo heel moeilijk. Dat je jezelf een ongezonde levensstijl hebt aangemeten en die als default in je gewoontes hebt laten nestelen dat kan het moeilijk laten aanvoelen, maar dat maakt het dat nog niet. Dat laatste heb ik zelf persoonlijk kunnen ervaren en de oplossing is: je ego in check hebben, beseffen dat je verkeerd bezig bent en dat dan daadwerkelijk aanpassen en volhouden.
Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Prima. Zo veel mogelijk wandelen, zwemmen en fietsen. je hoeft helemaal niet naar de sportschool. Zo weinig mogelijk de auto gebruiken. Sportschool is ook mega saai ...
Nee 20km totaal per dagquote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Sja, motivatie is wel nodig, ander hou je het niet vol.
Maar het fietsen is in ieder geval heel goed. Dat zijn 40 km per dag/200km per week als ik het goed begrijp?
[..]
Sportschool, man man man, verschrikkelijk. Allemaal creatine snuivende patsers. Nee ik denk niet daar je daar de oplossing gaat vinden.
Sja het zou mooi zijn als je er per week nog ff 80~100 km bijtrapt. Bijvoorbeeld op woensdag 80 km fietsen of zo. Of 2x in de week 40 om mee te beginnen.quote:
Je bent ook niet in een week tijd 120 kilo geworden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar een ander levenspatroon verander je niet zomaar. En als je 120 kilo bent en je zou graag een strak lijf willen, dan houdt dat in dat je zo'n 50 kilo moet afvallen: dat gaat wel een behoorlijke tijd duren en dat is behoorlijk demotiverend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |