Mensen die niks van biologie en geneeskunde weten en zich daar dan over gaan uitlaten.quote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
Mensen die beweren dat ze dik zijn vanwege ziekte, medicatie of genen.
Als jij gewoon een normale hoeveelheid eet word je niet opeens moddervet omdat je hormonen wat in de war zijn of omdat je medicatie gebruikt.
Ze zeggen ook nooit dat ze meer honger krijgen van hun medicatie en daarom dik zijn, nee, ze beweren dat ze niet te veel eten en nog steeds moddervet worden. En daar zou medicatie of een ziekte dan op een magische manier voor zorgen. Dit gaat gewoon tegen alle natuurwetten in.
Derhalve alweer fat-shame topic, dus terechte klachtquote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
Als jij gewoon een normale hoeveelheid eet word je niet opeens moddervet omdat je hormonen wat in de war zijn of omdat je medicatie gebruikt.
Ze zeggen ook nooit dat ze meer honger krijgen van hun medicatie en daarom dik zijn, nee, ze beweren dat ze niet te veel eten en nog steeds moddervet worden. En daar zou medicatie of een ziekte dan op een magische manier voor zorgen. Dit gaat gewoon tegen alle natuurwetten in.
Mensen die onnodig de OP quotenquote:Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Mensen die niks van biologie en geneeskunde weten en zich daar dan over gaan uitlaten.
Is gewoon duidelijk.quote:Op zondag 3 december 2017 15:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mensen die onnodig de OP quoten_!
Ook gewoon dubbel hè. En jij bent een autist als je perse de OP moet quoten om duidelijk te maken in welk topic je reageert.quote:Op zondag 3 december 2017 15:53 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Is gewoon duidelijk.
Mensen die zich daarover druk maken.
Autisme level 8
Dat is dus ook niet de bedoeling, doos.quote:Op zondag 3 december 2017 15:55 schreef RingBewoner het volgende:
perse de OP moet quoten om duidelijk te maken in welk topic je reageert.
Waarom doe je het dan? Mongool.quote:Op zondag 3 december 2017 15:55 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Dat is dus ook niet de bedoeling, doos.
Ik ga niet met jou in diskusiequote:Op zondag 3 december 2017 15:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan? Mongool.
Gelukkig niet. Met jouw gebrekkige Nederlands zou ik er toch maar weinig van begrijpen.quote:
Medicatie voor je psyche, met name antipsychotica staan er om bekend eetlust op te wekken. Je bent waarschijnlijk gewoon meer gaan eten, zoals ik in de OP al zeg.quote:Op zondag 3 december 2017 15:50 schreef Manke het volgende:
Medicijnen zijn dus wel een directe oorzaak.
Ging van 54 naar 80-85 ofzo![]()
Kon nooit aankomen ook al vrat ik veel. Toen kreeg ik snoepjes van de psieg.
Ik had niet het idee dat ik echt veel meer at, het doet ook het eea met hormonen en insuline.quote:Op zondag 3 december 2017 16:05 schreef PJR het volgende:
[..]
Medicatie voor je psyche, met name antipsychotica staan er om bekend eetlust op te wekken. Je bent waarschijnlijk gewoon meer gaan eten, zoals ik in de OP al zeg.
Het doet inderdaad ook wat met hormonen. Dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat je sneller honger krijgt, of sneller vet opslaat.quote:Op zondag 3 december 2017 16:18 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik had niet het idee dat ik echt veel meer at, het doet ook het eea met hormonen en insuline.
Lul toch geen stront.quote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
Oh, hoeveel kilogram medicijnen at ze dan?quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Mijn vrouw heeft een tijdje flink prednison moeten slikken en kwam daar flink van aan. Elke keer als ze weer wat van de dosering afbouwdeel piste ze zich suf. Nu een jaar later is het een wereld van verschil en kan ze haar normale kleding weer aan. Dezelfde maat als toen ze drie keer per week sportte.
Verdiep je eerst eens in bepaalde zaken voor je wat blaat.
Veel mensen hebben inderdaadeen flinke omvang door hun slechte gewoontes maar niet iedereen.
Iets als dit?quote:Op zondag 3 december 2017 17:21 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Tegen dat punt is het morbide obesitas
Vocht vasthouden is inderdaad een uitzondering.quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Mijn vrouw heeft een tijdje flink prednison moeten slikken en kwam daar flink van aan. Elke keer als ze weer wat van de dosering afbouwdeel piste ze zich suf. Nu een jaar later is het een wereld van verschil en kan ze haar normale kleding weer aan. Dezelfde maat als toen ze drie keer per week sportte.
Veel mensen hebben inderdaadeen flinke omvang door hun slechte gewoontes maar niet iedereen.
Dat kan inderdaad. Dit is een heel klein percentage, en die mensen horen ook intense medische begeleiding te hebben.quote:Op zondag 3 december 2017 17:35 schreef NobodyKerz het volgende:
Zo werkt het helaas niet bij sommige ziektes. als je lichaam het vet niet kan gebruiken als brandstof, of wanneer het ontsteekt, of wanneer het gewoonweg water is, dan kun je dik blijven zonder dat je er wat tegen kan doen.
VET aankomen door medicijnen is niet mogelijk. Vocht en glycogeen is mogelijk. Sad truth, anders zouden we heel Afrika kunnen redden doodmiddel van medicatie.quote:Op zondag 3 december 2017 15:50 schreef Manke het volgende:
Medicijnen zijn dus wel een directe oorzaak.
Ging van 54 naar 80-85 ofzo![]()
Kon nooit aankomen ook al vrat ik veel. Toen kreeg ik snoepjes van de psieg.
Heb je enig idee hoe thermodynamica werkt, of wat het uberhaupt is? Je vrouw kwam VET aan omdat ze teveel at, basic science. Ze kan overigens door de prednison wel een boel VOCHT aangekomen zijn, wat no biggie is want dat is niet permanent.quote:Op zondag 3 december 2017 17:00 schreef 75020 het volgende:
[..]
Lul toch geen stront.
Ziektes zoals?quote:Op zondag 3 december 2017 17:35 schreef NobodyKerz het volgende:
Zo werkt het helaas niet bij sommige ziektes. als je lichaam het vet niet kan gebruiken als brandstof, of wanneer het ontsteekt, of wanneer het gewoonweg water is, dan kun je dik blijven zonder dat je er wat tegen kan doen.
Goed Topic! Tijd voor nieuwe aanpak tegen Fatshaming.quote:Op zondag 3 december 2017 15:24 schreef PJR het volgende:
quote:Op zondag 3 december 2017 17:35 schreef NobodyKerz het volgende:
Maar dan nog is het aantal dikken in het straatbeeld niet echt representatief voor de mensen die daadwerkelijk zulke afwijkingen hebben.quote:Op maandag 4 december 2017 02:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
tramadol / oxicodon als je die levens lang moet slikken word je dik door vocht vast houden.
weer een kort zichtige waardeloze kanker topic van mensen die zijken op dikke mensen
Dik buiten je schuld?
Dit geldt echter niet voor iedereen. Er bestaan wel degelijk ziektes waarbij je met een perfecte voeding en levensstijl toch flink aankomt en andere problemen die afvallen moeilijker maken.
Ziekte van Cushing:
Hierbij kan een tumor in de hypofyse of bijnier er voor zorgen dat er veel te veel cortisol aangemaakt wordt, waardoor de bloedsuiker verhoogd wordt (met soms diabetes en PCOS als gevolg). De patiënt kan ontzettend aankomen in korte tijd terwijl deze daar weinig aan kan doen.
Medicijngebruik:
Zware medicijnkuren zoals prednison, andere corticosteroïden, sommige antidepressiva en tamoxifen maken afvallen soms bijna onmogelijk.
Ongelukken en trauma’s:
Hierbij kan er door stress en soms een ontspoorde hypofyse ook flink overgewicht ontstaan.
Vertraagde schildklier:
Een vertraagde schildklier maakt het afvallen moeilijker maar lang niet altijd onmogelijk. In sommige gevallen wordt de zoetdrang vergroot door een verlaagde serotonine.
Je bent echt wel zo dom als dikke stront als je denkt dat medicatie geen invloed heeftquote:Op zondag 3 december 2017 16:05 schreef PJR het volgende:
[..]
Medicatie voor je psyche, met name antipsychotica staan er om bekend eetlust op te wekken. Je bent waarschijnlijk gewoon meer gaan eten, zoals ik in de OP al zeg.
Ze eet zoveel boterhammen én twee broden op een dag? Hoe eet ze die broden dan, die schuift ze in één keer naar binnen?quote:
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me vooral dat zoveel anderen overgewicht hebben.quote:Op zondag 3 december 2017 15:42 schreef Achterhoker het volgende:
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me er wel eens over dat ik een normaal gewicht heb.
WAT IS DIT WERKELIJK WAAR DE ENIGE ECKTE PIYE?!?!?!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze eet zoveel boterhammen én twee broden op een dag? Hoe eet ze die broden dan, die schuift ze in één keer naar binnen?
[..]
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me vooral dat zoveel anderen overgewicht hebben.
Stofwisseling is a bitch.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ze eet zoveel boterhammen én twee broden op een dag? Hoe eet ze die broden dan, die schuift ze in één keer naar binnen?
[..]
Als ik zie wat ik soms eet verbaas ik me vooral dat zoveel anderen overgewicht hebben.
Dit dus. Een bepaalde levensstijl aanhouden is een keuze. Te veel eten en te weinig bewegen is de makkelijkste keuze.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Overigens is 98% gewoon te dik omdat ze te veel vreten, maar je doet de overige 2% tekort met dergelijke uitspraken.
Hoe komt het dat dan net nu in deze moderne tijd, het zo'n grote epidemie is geworden? Virussen, meer afwijkingen, ... ?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Je bent echt wel zo dom als dikke stront als je denkt dat medicatie geen invloed heeftHet is echt een jaren 70 gedachte om te denken dat het enkel en alleen calorieën consumeren t.o.v. calorieën verbranden is.
De ene lult en de ander krijgt verder niet zoveel calorieën binnen, of heeft een lintworm.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:20 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe verklaar je anders dat de 1 al dik wordt als hij kijkt naar een stukje Mars en de andere eet 3 pizza's per week en komt nauwelijks aan? Ervan uit gaande dat de een niet meer sport dan de ander.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:32 schreef Geelman het volgende:
[..]
WAT IS DIT WERKELIJK WAAR DE ENIGE ECKTE PIYE?!?!?!
Mwah stofwisseling maakt uit, maar verklaart die grote verschillen niet. Veel mensen vreten gewoon als een motherfucker en dan ook nog veel troep vol lege calorieën, waardoor het hongergevoel blijft, plus liters suikerwater.quote:
Harstikke goed dat je je kcal opname in de gaten houdt, maar hoeveel verbrand je per dag?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:36 schreef Starmanelon het volgende:
Ik eet gemiddeld minder dan 2000 kcal per dag. Ergens tussen 1300-2000 afhankelijk van de dag. Heb het een maand bijgehouden via myfitnesspal.
Toch heb ik een klein buikje. Komt waarschijnlijk omdat ik niet sport. Toch vind ik het een beetje raar.
Geen idee, dat is lastiger bij te houden. Ik weet wel dat ik elke dag 20 km fiets en 5000 stappen maak volgens mijn telefoon. Verder sport ik niet ofzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Harstikke goed dat je je kcal opname in de gaten houdt, maar hoeveel verbrand je per dag?
Daarnaast is de ene kcal de andere niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:42 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Geen idee, dat is lastiger bij te houden. Ik weet wel dat ik elke dag 20 km fiets en 5000 stappen maak volgens mijn telefoon. Verder sport ik moet ofzo.
Nee, maar dat zijn echt wel uitzonderingen. Het gros is (veel) te dik door overmatig veel en slecht voedsel naar binnen te proppen en daarnaast veel te weinig te bewegen. Vaak hebben ze daarvoor allerlei excuses maar dit probleem zit tot echt tussen je eigen oren ...quote:Op maandag 4 december 2017 02:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
tramadol / oxicodon als je die levens lang moet slikken word je dik door vocht vast houden.
weer een kort zichtige waardeloze kanker topic van mensen die zijken op dikke mensen
Dik buiten je schuld?
Dit geldt echter niet voor iedereen. Er bestaan wel degelijk ziektes waarbij je met een perfecte voeding en levensstijl toch flink aankomt en andere problemen die afvallen moeilijker maken.
Ziekte van Cushing:
Hierbij kan een tumor in de hypofyse of bijnier er voor zorgen dat er veel te veel cortisol aangemaakt wordt, waardoor de bloedsuiker verhoogd wordt (met soms diabetes en PCOS als gevolg). De patiënt kan ontzettend aankomen in korte tijd terwijl deze daar weinig aan kan doen.
Medicijngebruik:
Zware medicijnkuren zoals prednison, andere corticosteroïden, sommige antidepressiva en tamoxifen maken afvallen soms bijna onmogelijk.
Ongelukken en trauma’s:
Hierbij kan er door stress en soms een ontspoorde hypofyse ook flink overgewicht ontstaan.
Vertraagde schildklier:
Een vertraagde schildklier maakt het afvallen moeilijker maar lang niet altijd onmogelijk. In sommige gevallen wordt de zoetdrang vergroot door een verlaagde serotonine.
Nee ben ook geen fattie. Ik weeg 76 kg en ben 183 cm. Dus geen overgewicht ofzo. Maar wel een vetbuikje. Skinnyfat zeg maar.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daarnaast is de ene kcal de andere niet.
Suikers en (verzadigde vetten), of vezels, eiwitten, proteïnen, vitamines etc.
Gezond eten (niet teveel) en regelmatig bewegen en je word echt geen fattie.
Een klein buikje vind ik geen fattie overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |