abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:27:45 #226
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_180916001
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:18 schreef tailfox het volgende:

[..]

ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.

meer honger ja maar een kcal is een kcal.
Nope, zie bijdrage 217 in dit topic.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:28:26 #227
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_180916011
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:18 schreef tailfox het volgende:

[..]

ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.

meer honger ja maar een kcal is een kcal.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4078442/#!po=3.40909

National centre biotechnology

https://academic.oup.com/ajcn/article/86/4/895/4649668

Oxford University
Dit, dus.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:34:07 #228
342627 tja77
pi_180916108
Kcal is energie, en natuurlijk is het belangrijk waar je je energie uithaalt.

quote:
Zo maakt het dus wel degelijk uit waar je de calorieën uit haalt. Fructose en alcohol leveren ongeveer evenveel calorieën als glucose, maar worden op een heel andere manier door het lichaam verwerkt, waardoor fructose en alcohol beide giftig zijn en tot gewichtstoename leiden en glucose veel minder. Niet dat glucose als apart voedingsmiddel genuttigd dient worden, maar glucose komt vrij bij de vertering van complexe koolhydraten, zoals in volkorenproducten en peulvruchten. En dat geldt voor alle voedingsmiddelen; wij kunnen deze het beste eten in hun oorspronkelijke, onbewerkte vorm. Niet industrieel bewerkt, niet lang houdbaar gemaakt, niet ontdaan van natuurlijke vezels, mineralen en natuurlijke micronutriënten. Dat is het soort voedsel dat verzadigt.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:42:12 #229
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180916255
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:47 schreef Fem_LittleLady het volgende:
2 kilo, maar stop nu ook met de prikpil, sinds ik ander merk had gekregen kwam ik aan, dus mijn vriend zei al, stop maar met die troep. Hij is toch gesteriliseerd
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam. ^O^

Verder is het mooi om de hele 'kcal'-discussie hier te lezen. Degene die hierin betrokken zijn, zijn altijd degene die zich volledig bewust zijn van voeding en hun lichaam.

De overige #viesdikke vinden het waarschijnlijk 'overdreven gedoe' om hierover na te denken :7 .
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:44:00 #230
342627 tja77
pi_180916299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam. ^O^

Verder is het mooi om de hele 'kcal'-discussie hier te lezen. Degene die hierin betrokken zijn, zijn altijd degene die zich volledig bewust zijn van voeding en hun lichaam.

De overige #viesdikke vinden het waarschijnlijk 'overdreven gedoe' om hierover na te denken :7 .
Ach, ik heb wel wat kilootjes kwijtgespeeld door me erin te verdiepen.
Niet alleen door anders te eten, maar ook vaker te sporten.
pi_180916459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Doe zoals die neanderthalers deden dus, qua dieet en bewegingsvariatie :)

Aan de andere kant: als je 160 kg weegt en met dit weer als een smeltend blok roomboter op je bank zit te zappen met de gordijnen dicht, dan kun je de mooiste motivatie posters en dit soort "simpele" instructies op je koelkast hangen, maar er zijn er maar heel weinig die het ook lukt om ernaar te leven. In beweging komen vanuit complete stilstand is niet makkelijk.
Ach het is ook niet makkelijk om van een normaal gewicht naar Obese te gaan, dat kost toch heel wat moeite lijkt mij, ik ben blij als ik na een dag crappy eten weer een gezonde maaltijd die dag erna heb.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:57:26 #232
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_180916588
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja. Het verschil tussen glucose en fructose dus.
Het metabolisme van het menselijk lichaam haalt die twee echt niet door elkaar.

Fructose kunnen lichaamscellen niet tot nauwelijks verbranden, het gaat linea recta naar je lever en slaat het op in vet.
Glucose wordt wel door je cellen opgenomen en gebruikt als energie.

Glucose geeft inderdaad de snelle energie nodig voor korte explosieve inspanningen, maar de fructoseenergie die in vet wordt opgeslagen, kun je met duurtraining ook aanspreken en verbranden.

Dik zijn is, behoudens een fractie medische uitzonderingen, nog steeds een discipline, kennis en psychologisch verhaal.
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:04:40 #233
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_180916774
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Glucose geeft inderdaad de snelle energie nodig voor korte explosieve inspanningen, maar de fructoseenergie die in vet wordt opgeslagen, kun je met duurtraining ook aanspreken en verbranden.

Dik zijn is, behoudens een fractie medische uitzonderingen, nog steeds een discipline, kennis en psychologisch verhaal.
Het ging met name om het feit dat werd gezegd een kcal is altijd een kcal, ongeacht via welke voedingsstof.
Dit, dus.
pi_180918503
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen uitzien.

Ben benieuwd hoeveel mensen van boven de 40 hier er nog strak bijlopen zonder enkel konijnenvoer te eten en honger te lijden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:23:09 #235
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180918797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen https://www.rijksoverheid(...)jn-gezondheiduitzien.

Ben benieuwd hoeveel mensen van boven de 40 hier er nog strak bijlopen zonder enkel konijnenvoer te eten en honger te lijden.
Hier al 1 voorbeeld, 1.94m, 90 kg en zonder buikje :Y

Ten eerste voelen mensen zich niet verheven maar geven ze terecht aan dat de schuld voornamelijk bij de dikkerds zelf gelegd kan worden. Ten tweede komt overgewicht door medicatie gebruik niet zo vaak voor en is dat in principe tijdelijk. Dus je conclusie dat het maar gezeik is slaat de plank mis ..
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:23:11 #236
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_180918800
quote:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen uitzien.

Jij denkt dat de enige manier voor een goed lichaam boven de 40 "konijnenvoer knagen en honger lijden" is, ja?

:')
Dit, dus.
pi_180920056
quote:

50% heeft overgewicht.
Dus 50% ook niet.

Iedereen wil toch gewoon een gezond lijf hebben? Overgewicht gaat daar niet mee samen.
En nee, voor een gezond lijf hoef je geen honger te lijden. Dat is jouw fatlogic. En daarmee hou je overgewicht in stand.

Erg jammer dat je het goedpraat.
pi_180920910
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:14 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

50% heeft overgewicht.
Dus 50% ook niet.

Iedereen wil toch gewoon een gezond lijf hebben? Overgewicht gaat daar niet mee samen.
En nee, voor een gezond lijf hoef je geen honger te lijden. Dat is jouw fatlogic. En daarmee hou je overgewicht in stand.

Erg jammer dat je het goedpraat.
Voor velen is het goed. Niet iedereen zit te klagen dat die dik is.
pi_180921128
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

.
Dat ook, duurt wel even voor alles weer uit je lichaam is, waren al een paar die zeiden hoe rekening met een jaar
pi_180921149
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:59 schreef Googke het volgende:

[..]

Voor velen is het goed. Niet iedereen zit te klagen dat die dik is.
Liever te dik in de kist dan een feestje gemist.. :)

Maar even serieus, zodra er ziekten gerelateerd aan overgewicht mee gaan spelen alla diabetes, dan is het vaak niet zo leuk meer.

Denk dat je er geen goed aan doet om overgewicht goed te praten.
pi_180927075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik snap het neerkijken op krachttraining niet.
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker. Do you even Lift Bro!? :W

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dat ook, duurt wel even voor alles weer uit je lichaam is, waren al een paar die zeiden hoe rekening met een jaar
Ik ken mensen die na een kuur Creatine nooit meer het zelfde geworden zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 21:11:28 ]
pi_180927601
quote:

Is daar niet de bron van het probleem? Je zelf accepteren zoals je "bent" ?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:26:06 #243
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_180927797
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

...wat?
Dit, dus.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:20:28 #244
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180939984
quote:
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker
quote:
In welke waanwereld woon jij? _O-

Verder ben ik wel oprecht nieuwsgierig naar je precieze ervaring met creatine. Dit spul is namelijk ongevaarlijk mits je het normaal gebruikt. (Bij langer gebruik kan het je lever en nieren belasten, maar dit is niet het geval bij normaal gebruik.)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180940185
quote:

[..]

Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker. Do you even Lift Bro!? :W

[..]

Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.
pi_180941199
Er is een groot verschil in overgewicht.
Enkele kilos tot 15 kg, of echt 40+ kg te zwaar, dat laatste zie je steeds vaker echt enorme dikke vrouwen vooral. echt tonnetjes op poten.
Interessant he ?
pi_180942131
Wel interessante discussie!

Ik wil blogs gaan schrijven. En een goed onderwerp vind ik mensen die de media en modellen de schuld geven van dat die een onrealistisch beeld neerzetten hoe je eruit zou moeten zien.

Ik vind dat de media en modellen en photoshop daarin geen enkele schuld aan hebben. Een model is een (rol)model. Als jij je daardoor geinspireerd voelt, is daar niks mis mee. Als je daarin doorslaat en bijvoorbeeld anorexia krijgt, dan was er al reeds wat aan de hand met je.

Als dikke mensen schelden op modellen met een slank figuur, projecteren ze hun eigen onmacht op anderen.

Misschien kan jij er met een endomorphische lichaamsbouw niet uitzien als een superslank model. Maar een gezonde lifestyle en goed in je vel zitten, kan je wel aantrekkelijker maken.
pi_180942722
Deze discussie is zo zinloos.

Je kunt geen energie uit niets halen. Zo simpel is het.

Dus:
- nee je wordt door medicijnen niet dik. Wellicht krijg je wel meer eetlust.
- stofwisseling is kul. Alles draait om verbruik. Sommige mensen verbruiken veel: grote, dikke of sportieve mensen.
- vocht vasthouden valt niet onder de noemer: dik en vet.

Stel dat iemand 150KG weegt, dan zal die alleen al in rust per dag bijvoorbeeld 4000kcal verbranden. Al het gewicht moet worden gedragen.

Veel dikke mensen vinden afvallen gewoon lastig. Daarom is het makkelijk om andere dan zichzelf de schuld te geven.

Ik ben zelf ook net iets te zwaar, maar ik ben gewoon een Bourgondiër..
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:06:50 #249
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180944147
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 14:29 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.
Vaak is het zo dat het begint met zoiets onschuldigs als een eiwittenshake, daarna stapt ment al over op de wat zwaardere middelen zoals creatine, dan een beetje testosteron om je wat meer te accentueren en voor je het weet doe je elke week een spuit trenbolone in je bil.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_180944593
Ik haat corpulenten. Üntermenschen, loop er met een grote boog omheen. Deels uit noodzaak, maar ook optioneel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')