Nope, zie bijdrage 217 in dit topic.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.
meer honger ja maar een kcal is een kcal.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4078442/#!po=3.40909quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja kan alleen geen onderzoek er over vinden zelfs je "bron" geeft niks aan over meer schade.
meer honger ja maar een kcal is een kcal.
quote:Zo maakt het dus wel degelijk uit waar je de calorieën uit haalt. Fructose en alcohol leveren ongeveer evenveel calorieën als glucose, maar worden op een heel andere manier door het lichaam verwerkt, waardoor fructose en alcohol beide giftig zijn en tot gewichtstoename leiden en glucose veel minder. Niet dat glucose als apart voedingsmiddel genuttigd dient worden, maar glucose komt vrij bij de vertering van complexe koolhydraten, zoals in volkorenproducten en peulvruchten. En dat geldt voor alle voedingsmiddelen; wij kunnen deze het beste eten in hun oorspronkelijke, onbewerkte vorm. Niet industrieel bewerkt, niet lang houdbaar gemaakt, niet ontdaan van natuurlijke vezels, mineralen en natuurlijke micronutriënten. Dat is het soort voedsel dat verzadigt.
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:47 schreef Fem_LittleLady het volgende:
2 kilo, maar stop nu ook met de prikpil, sinds ik ander merk had gekregen kwam ik aan, dus mijn vriend zei al, stop maar met die troep. Hij is toch gesteriliseerd
Ach, ik heb wel wat kilootjes kwijtgespeeld door me erin te verdiepen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam.![]()
Verder is het mooi om de hele 'kcal'-discussie hier te lezen. Degene die hierin betrokken zijn, zijn altijd degene die zich volledig bewust zijn van voeding en hun lichaam.
De overige #viesdikke vinden het waarschijnlijk 'overdreven gedoe' om hierover na te denken.
Ach het is ook niet makkelijk om van een normaal gewicht naar Obese te gaan, dat kost toch heel wat moeite lijkt mij, ik ben blij als ik na een dag crappy eten weer een gezonde maaltijd die dag erna heb.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Doe zoals die neanderthalers deden dus, qua dieet en bewegingsvariatie![]()
Aan de andere kant: als je 160 kg weegt en met dit weer als een smeltend blok roomboter op je bank zit te zappen met de gordijnen dicht, dan kun je de mooiste motivatie posters en dit soort "simpele" instructies op je koelkast hangen, maar er zijn er maar heel weinig die het ook lukt om ernaar te leven. In beweging komen vanuit complete stilstand is niet makkelijk.
Glucose geeft inderdaad de snelle energie nodig voor korte explosieve inspanningen, maar de fructoseenergie die in vet wordt opgeslagen, kun je met duurtraining ook aanspreken en verbranden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Het verschil tussen glucose en fructose dus.
Het metabolisme van het menselijk lichaam haalt die twee echt niet door elkaar.
Fructose kunnen lichaamscellen niet tot nauwelijks verbranden, het gaat linea recta naar je lever en slaat het op in vet.
Glucose wordt wel door je cellen opgenomen en gebruikt als energie.
Het ging met name om het feit dat werd gezegd een kcal is altijd een kcal, ongeacht via welke voedingsstof.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Glucose geeft inderdaad de snelle energie nodig voor korte explosieve inspanningen, maar de fructoseenergie die in vet wordt opgeslagen, kun je met duurtraining ook aanspreken en verbranden.
Dik zijn is, behoudens een fractie medische uitzonderingen, nog steeds een discipline, kennis en psychologisch verhaal.
Hier al 1 voorbeeld, 1.94m, 90 kg en zonder buikjequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen https://www.rijksoverheid(...)jn-gezondheiduitzien.
Ben benieuwd hoeveel mensen van boven de 40 hier er nog strak bijlopen zonder enkel konijnenvoer te eten en honger te lijden.
Jij denkt dat de enige manier voor een goed lichaam boven de 40 "konijnenvoer knagen en honger lijden" is, ja?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen uitzien.
Ben benieuwd hoeveel mensen van boven de 40 hier er nog strak bijlopen zonder enkel konijnenvoer te eten en honger te lijden.
50% heeft overgewicht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
Wat een gezeik hier. Precies mensen die zich verheven voelen tov mensen die een maatje meer hebben. Zat mensen die vrede hebben met hun gewicht. Feit is ook dat er velen zijn die door medicatie enorme honger krijgen of meer vocht opslaan en wat opgeblazen uitzien.
Voor velen is het goed. Niet iedereen zit te klagen dat die dik is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
50% heeft overgewicht.
Dus 50% ook niet.
Iedereen wil toch gewoon een gezond lijf hebben? Overgewicht gaat daar niet mee samen.
En nee, voor een gezond lijf hoef je geen honger te lijden. Dat is jouw fatlogic. En daarmee hou je overgewicht in stand.
Erg jammer dat je het goedpraat.
Dat ook, duurt wel even voor alles weer uit je lichaam is, waren al een paar die zeiden hoe rekening met een jaarquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Goed bezig, dan hebben die chemische pillen inderdaad ook geen zin. Weer wat rommel minder in je lichaam.![]()
.
Liever te dik in de kist dan een feestje gemist..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:59 schreef Googke het volgende:
[..]
Voor velen is het goed. Niet iedereen zit te klagen dat die dik is.
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker. Do you even Lift Bro!?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik snap het neerkijken op krachttraining niet.
Ik ken mensen die na een kuur Creatine nooit meer het zelfde geworden zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Dat ook, duurt wel even voor alles weer uit je lichaam is, waren al een paar die zeiden hoe rekening met een jaar
Is daar niet de bron van het probleem? Je zelf accepteren zoals je "bent" ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:12 schreef Googke het volgende:
...wat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik ken mensen die na een kuur Creatine nooit meer het zelfde geworden zijn.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker
In welke waanwereld woon jij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hebben weer een illegale wheyshaker gebruiker. Do you even Lift Bro!?
[..]
Vaak is het zo dat het begint met zoiets onschuldigs als een eiwittenshake, daarna stapt ment al over op de wat zwaardere middelen zoals creatine, dan een beetje testosteron om je wat meer te accentueren en voor je het weet doe je elke week een spuit trenbolone in je bil.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:29 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Creatine is inderdaad een silent killer. Veel horrorverhalen gehoord van vechtpartijen in sportscholen door creatine gebruikers. De een heeft er meer last van dan de ander. Agressie neemt heel erg toe, vrienden van mij zijn gewoon veranderd. Met name creatine hcl is de duivel. Monohydraat kan nog meevallen mits gestacked met carnitine voor vetverbranding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |