quote:Net als je dacht alles gezien te hebben verschijnt er een video waarop te zien is hoe verslaggevers van CNN een niet-bestaand protest van moslims tegen terrorisme in scene zetten.
Het protest werd geënsceneerd voor een item over de aanslagen in Londen zaterdagavond, waarbij 7 doden vielen. De daders riepen volgens ooggetuigen 'dit was voor Allah'.
twitter:markantro twitterde op zondag 04-06-2017 om 19:31:43CNN creating the narrative #FakeNews https://t.co/nwxizDhTED reageer retweet
https://twitter.com/Becky(...)ostId%3D2e6bdc3aa68cquote:Op maandag 5 juni 2017 00:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als dit echt is, dan kan iemand vast ook de bijbehorende uitzending van het nieuwsitem er bij vinden.
Aldus Brian Stelter van CNN.quote:Far-right twitterers are misleading folks about this video. Bloggers saying CNN was caught "staging fake news" Police allowed demonstrators thru cordon "so they could show their signs" to media, @CNNPR says. CNN, BBC, AP "simply filmed them doing so."
quote:Op maandag 5 juni 2017 04:15 schreef Slaro het volgende:
Weet niet wie het fake news hier publiceert.
En de eekhoorntjes vouwen de papiertjes dicht.quote:
Lijkt me een BNW-conclusie. Wel spannender dan de realiteit.quote:Op maandag 5 juni 2017 08:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En de eekhoorntjes vouwen de papiertjes dicht.
Het is gewoon puur propaganda.
Nee, de BNW conclusie is dat extreem rechts aan het misleiden is.quote:Op maandag 5 juni 2017 08:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt me een BNW-conclusie. Wel spannender dan de realiteit.
Zo'n topic zou in BNW geen twee minuten openblijven. 'MSM staget fake moslim protest' daarentegen is binnen een uur aan zijn tweede deel toe.quote:Op maandag 5 juni 2017 08:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, de BNW conclusie is dat extreem rechts aan het misleiden is.
Nou nee. Als je alleen maar naar de droge feiten kijkt dan wordt er een filmpje gepost. Als je daar naar kijkt is de eerste vraag die opkomt: waar kijk ik eigenlijk naar? Want obv dat filmpje alleen zonder context is het onmogelijk te zeggen wat hier aan de hand is en waarom we zien wat we zien.quote:Op maandag 5 juni 2017 08:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, de BNW conclusie is dat extreem rechts aan het misleiden is.
Complotdenken. Dat is nogal populair tegenwoordig aan de uiterst rechtse kant van het politieke spectrum. Stond een paar dagen geleden een goed stuk over in de Volkskrant, geloof ik.quote:Op maandag 5 juni 2017 08:24 schreef beantherio het volgende:
Het is me niet helemaal duidelijk waarom men doet alsof dit geënsceneerd is. Moslims die hun steun willen laten zien aan de slachtoffers stellen zich op t.o.v. de media: nou en? Denken mensen dat ieder item in een nieuwsprogramma (in de zin van een interview etc.) 'spontaan' en onvoorbereid plaats vindt? Die gedachte klopt niet.
Goed stuk van Joshua Livestroquote:Op maandag 5 juni 2017 08:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Complotdenken. Dat is nogal populair tegenwoordig aan de uiterst rechtse kant van het politieke spectrum. Stond een paar dagen geleden een goed stuk over in de Volkskrant, geloof ik.
edit: Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën Verdient eigenlijk wel een eigen topic, maar helaas, te lui.
Waar dan?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:15 schreef sbonestake het volgende:
mensen deze protest heeft echt plaats gevonden laat je niks wijs maken er waren duizende mensen op de been tegen terrorisme om te tonen dit is niet de ware islam
Dat ja.quote:Op maandag 5 juni 2017 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe dan ook: paar moslimmoeders lopen met een paar borden door Londen. Paar journalisten zien dat en denken: dát levert een mooi plaatje op. "Hé, kunnen jullie even daar gaan staan? Beetje naar rechts, ja jij. Oké, draaien maar."
Je kunt het erover hebben of dat nou de beste manier van verslaggeving is, maar met het in scene zetten van een protest heeft het niet zo gek veel te maken.
quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:12 schreef Red_85 het volgende:
NWS / Lügenpresse (CNN/NOS) betrapt bij in scene islamitisch protest
Dat moet je zo niet doen, creëert alleen maar nog meer achterdocht.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik begrijp nog steeds de ophef niet. Wordt er nou gesteld dat die moslims betaald zijn om daar te gaan staan? Zo nee, dan is de ophef toch zwaar overdreven? Op het nieuws worden zo vaak beelden geregisseerd, ongeacht het onderwerp. Maar nee, de panische rechtsextremistische kneusjes die hier ronddwalen zien er weer een samenzwering in hoor.
Dus nieuwsorganisaties mogen geen beelden meer regisseren en moeten alles exact filmen zoals ze het aantroffen, omdat Henk, Ingrid & co. het anders niet meer snappen?quote:Op maandag 5 juni 2017 11:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat moet je zo niet doen, creëert alleen maar nog meer achterdocht.
Om die reden alleen al niet.
Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.
Je moet uberhaupt geen dingen in scene zetten. Jan-Jaap-Roderik snapt het dan ook niet meer.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dus nieuwsorganisaties mogen geen beelden meer regisseren en moeten alles exact filmen zoals ze het aantroffen, omdat Henk, Ingrid & co. het anders niet meer snappen?
Maar uit niets blijkt dat het in scène is gezet. De demonstranten werden verplaatst, zodat ze achter in plaats van voor de verslaggever stonden. Dat is gewoon regisseren, niet in scène zetten. Als het in scène zou zijn gezet, waren die demonstranten daar niet uit intrinsieke motivatie geweest. Daar is geen enkel bewijs voor.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je moet uberhaupt geen dingen in scene zetten. Jan-Jaap-Roderik snapt het dan ook niet meer.
Niet meer poseren voor de foto, want anders gaan sommige mensen denken dat je er altijd zo bij staat.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je moet uberhaupt geen dingen in scene zetten. Jan-Jaap-Roderik snapt het dan ook niet meer.
Mij heb je er niet mee, maar je verliest als zender je geloofwaardigheid.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet meer poseren voor de foto, want anders gaan sommige mensen denken dat je er altijd zo bij staat.
Nou ja, bij mensen die toch al geen CNN keken misschien.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mij heb je er niet mee, maar je verliest als zender je geloofwaardigheid.
Of je moet aan een terrorist ook even vragen of hij poseert, voordat hij iemand neersteekt. Dan ben je tenminste consequent bezig.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet meer poseren voor de foto, want anders gaan sommige mensen denken dat je er altijd zo bij staat.
Hoppatee.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:23 schreef Nintex het volgende:
Een aantal mensen geloofde toch niet dat dit uitgezonden was op CNN?
Alstu.
Bij mensen die of te dom zijn om het nieuws en de wijze waarop dat tot stand komt te begrijpen of een vertekend extreemrechts haatperspectief op de realiteit hebben. Dit topic zit vol met beide groepen.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mij heb je er niet mee, maar je verliest als zender je geloofwaardigheid.
Het wordt ook in beide groepen toegepast, alleen niet zo slecht als CNN het nu doet. Ik bedoel, het zijn tien mensen. (bij wijze van spreken, ik heb ze niet geteld)quote:Op maandag 5 juni 2017 11:46 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Bij mensen die of te dom zijn om het nieuws en de wijze waarop dat tot stand komt te begrijpen of een vertekend extreemrechts haatperspectief op de realiteit hebben. Dit topic zit vol met beide groepen.
Nee dat is niet wat gezegd werd.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:23 schreef Nintex het volgende:
Hoi, ik ben economisch links. Ik ben van mening dat iedereen(terroristjes e.d. uitgezonderd) recht heeft op een goed leven. Toch vind ik de manier waarop de CNN+NOS het nieuws altijd proberen te framen walgelijk. Gegroet.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, bij mensen die toch al geen CNN keken misschien.
Dit lijkt me nou een mooi voorbeeld van activistisch nieuws. CNN is niet rechts genoeg, dus even een hetze creëren.
Wat bedoel je met "de manier waarop de CNN+NOS het nieuws altijd proberen te framen"?quote:Op maandag 5 juni 2017 12:26 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Hoi, ik ben economisch links. Ik ben van mening dat iedereen(terroristjes e.d. uitgezonderd) recht heeft op een goed leven. Toch vind ik de manier waarop de CNN+NOS het nieuws altijd proberen te framen walgelijk. Gegroet.
Ik denk dat in dit topic een paar mooie voorbeelden staan. Maar ik zal een ander voorbeeld noemen, m.b.t. immigranten worden altijd kinderen met grote bruine ogen op beeld gezet terwijl het gros van de vluchtelingen bestaat uit mannen die vrouw en kinderen in de steek gelaten hebben. Het wegknippen van vrijwel alles dat islam/islam-gerelateerde cultuur in een kwaad daglicht zet is ook zoiets.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "de manier waarop de CNN+NOS het nieuws altijd proberen te framen"?
Volgens mij zie je juist altijd van die boten vol mannen bij de NOS als het over vluchtelingen gaat.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:46 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik denk dat in dit topic een paar mooie voorbeelden staan. Maar ik zal een ander voorbeeld noemen, m.b.t. immigranten worden altijd kinderen met grote bruine ogen op beeld gezet terwijl het gros van de vluchtelingen bestaat uit mannen die vrouw en kinderen in de steek gelaten hebben. Het wegknippen van vrijwel alles dat islam/islam-gerelateerde cultuur in een kwaad daglicht zet is ook zoiets.
Dit beeld werd ook uitgezonden op Fox News hoor. Het is niet enkel CNN, maar ook de BBC en Fox die meededen aan dit schaamteloze fake news toneelspel...quote:Op maandag 5 juni 2017 11:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, bij mensen die toch al geen CNN keken misschien.
Dit lijkt me nou een mooi voorbeeld van activistisch nieuws. CNN is niet rechts genoeg, dus even een hetze creëren.
De beelden spreken voor zich en zijn ronduit schrijnend. In hoeverre CNN hier weet van had, is een ander verhaal. De vraag is of CNN zelf een sturende rol heeft in het regisseren van dit soort nepnieuws of dat de verslaggeefster op eigen initiatief handelde.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Falco het volgende:
Neem dit bericht met een korreltje zout vooralsnog. Die nieuwsposter van de FP heeft wel vaker fakenews geplaatst.
https://frontpage.fok.nl/(...)11-43-s-morgens.html
Hier uitgezonden footage vanaf diezelfde locatie. Helaas ontbreken de opgetrommelde moslims wel in deze video, maar je ziet wel zo'n hashtag bordje:quote:Op maandag 5 juni 2017 08:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou nee. Als je alleen maar naar de droge feiten kijkt dan wordt er een filmpje gepost. Als je daar naar kijkt is de eerste vraag die opkomt: waar kijk ik eigenlijk naar? Want obv dat filmpje alleen zonder context is het onmogelijk te zeggen wat hier aan de hand is en waarom we zien wat we zien.
Maar je krijgt eigenlijk nauwelijks de kans om daar even over na te denken want er wordt gelijk bij geschreeuwd dat dit het ultieme bewijs is dat CNN nieuws in scene zet, want : "kijk het filmpje, dat spreekt voor zich!" (Hurrrdurrr) En wie openlijk zijn vraagtekens zet bij de stelling dat dit filmpje "het allemaal bewijst" krijgt een shitstorm aan gejank over zich heen.
Ik vind het een opmerkelijk filmpje en ik wil graag weten waar ik naar kijk. Maar die hele twitterstorm aan "CNN = ISIS" tweets vind ik pas echt dubieus. Die wordt vooral in stand gehouden door mensen die gestopt zijn met zelfstandig nadenken en alleen nog populistisch geschreeuw nablaten.
twitter:BeckyCNN twitterde op zondag 04-06-2017 om 18:13:32My message to the #LondonBridge attackers: You are a handful of twisted fools hell-bent on taking lives https://t.co/0v17H67El1 reageer retweet
Reken maar dat CNN geen zuivere koek is. Ze hebben zelfs militairen van de Amerikaanse Psychological Operations (psyops) divisie in dienst (gehad).quote:Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De beelden spreken voor zich en zijn ronduit schrijnend. In hoeverre CNN hier weet van had, is een ander verhaal. De vraag is of CNN zelf een sturende rol heeft in het regisseren van dit soort nepnieuws of dat de verslaggeefster op eigen initiatief handelde.
Als je sec de beelden ziet kun je daar niets over zeggen. Vind het wel allemaal kneuterig en van CNN heb ik sowieso geen hoge pet op. Maar goed, hier wordt dus nieuws gecreëerd door GS en FOK!quote:Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De beelden spreken voor zich en zijn ronduit schrijnend. In hoeverre CNN hier weet van had, is een ander verhaal. De vraag is of CNN zelf een sturende rol heeft in het regisseren van dit soort nepnieuws of dat de verslaggeefster op eigen initiatief handelde.
Het is ook maar zeer de vraag of het wel nepnieuws is. Waar beelden geschoten moeten worden probeert iedereen zijn plaatje zo mooi mogelijk te maken, want uiteindelijk moet het wel verkocht worden. Dat is niks nieuws. Ieder jaar weer bij World Press Photo zijn er discussies over het ensceneren van foto's. Dat een plaatje geensceneerd is of net wat mooier gemaakt dan het oorspronkelijk was, betekent niet dat het nieuws dat er mee gebracht wordt fake is.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op het moment dat je mensen positioneert en niet gewoon weergeeft wat er werkelijk op straat is te zien, ben je bezig om de boel in scène te zetten.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het is ook maar zeer de vraag of het wel nepnieuws is. Waar beelden geschoten moeten worden probeert iedereen zijn plaatje zo mooi mogelijk te maken, want uiteindelijk moet het wel verkocht worden. Dat is niks nieuws. Ieder jaar weer bij World Press Photo zijn er discussies over het ensceneren van foto's. Dat een plaatje geensceneerd is of net wat mooier gemaakt dan het oorspronkelijk was, betekent niet dat het nieuws dat er mee gebracht wordt fake is.
Dat "de beelden voor zich spreken" zijn redeneringen waar je mee moet uitkijken. Zonder context kun je je hoogstens afvragen waarom er gebeurt wat je ziet gebeuren. Je kunt er geen conclusies aan verbinden.
Vind ik ook wel. Je bent dan toch de realiteit aan het veranderen, omdat er vaak ook een extra subjectief element in zal zitten. Bijvoorbeeld iets van 'Laat dat bord maar niet zien, want dat vinden de kijkers niet leuk.'quote:Op maandag 5 juni 2017 13:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op het moment dat je mensen positioneert en niet gewoon weergeeft wat er werkelijk op straat is te zien, ben je bezig om de boel in scène te zetten.
[...]
Echt met cameramensen, geluidsmensen en een journalist erbij?quote:Op maandag 5 juni 2017 14:12 schreef fukforce het volgende:
Er was een complete filmset opgebouwd om dit nieuwsitem te kunnen draaien duidelijk geregisseerd door CNN
Ja man. Heel Londen is stiekem niets meer dan een enorme filmset waar CNN en NOS hun soapseries opnemen.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Echt met cameramensen, geluidsmensen en een journalist erbij?
Dat is dus gewoon allemaal compleet in scene gezet.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja man. Heel Londen is stiekem niets meer dan een enorme filmset waar CNN en NOS hun soapseries opnemen.
Wat een onzin toch weer.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op het moment dat je mensen positioneert en niet gewoon weergeeft wat er werkelijk op straat is te zien, ben je bezig om de boel in scène te zetten.
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar de uiteindelijke beelden zoals ze op CNN zijn uitgezonden en hoe de verslaggever in kwestie hierop heeft gereageerd. Benieuwd naar haar kutsmoes...
Dan kan je 3 kwart van de verslaggeving (minstens) wel wegzetten als in scene gezet en nep.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar de uiteindelijke beelden zoals ze op CNN zijn uitgezonden en hoe de verslaggever in kwestie hierop heeft gereageerd. Benieuwd naar haar kutsmoes...
Aldus de man die zich journalist noemt, maar als door een wesp gestoken reageert als hij daarop wordt aangesproken. Je hebt toch geen stront in je ogen of wel? Je ziet toch hoe die verslaggeefster klaarstaat voor haar item en hoe er vervolgens een plaatje wordt gecreëerd met protesterende moslima's. Ze worden keurig gepositioneerd; ze krijgen zelfs aanwijzingen hoe ze moeten gaan staan.quote:
Dat is wel duidelijk ja.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
Ik werk niet meer in de journalistiek of gerelateerde sectoren
Er was gewoon een (klein) protest gaande, de verslaggever zet demonstranten alleen bij elkaar om het shot wat boeiender te maken.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Hoe duidelijk wil je het hebbenen alsnog zegt Koosie gewoon dat het onzin is. Hardop gelachen.
Noem het maar niks. Dat is je reinste bedrog. Denk je dat dat propagandaverslaggevertje dat ook gedaan had als het een Pegida-demonstratie was geweest?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er was gewoon een (klein) protest gaande, de verslaggever zet demonstranten alleen bij elkaar om het shot wat boeiender te maken.
Stelt allemaal niet bijster veel voor.
Ja.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Noem het maar niks. Dat is je reinste bedrog. Denk je dat dat propagandaverslaggevertje dat ook gedaan had als het een Pegida-demonstratie was geweest?
En zegt zegt nog ja ook.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja.
Afhankelijk van wat ze naar voren wilde brengen of de meer rechtsextremisten in beeld brengen of de meer gewone huisvader/moeder met zorgen in beeld brengen.
Dit is echt aan de orde van de dag. Beelden worden gekozen bij de verslaggeving, niet andersom.
Zo werkt het gewoon. Beelden hangen af van wat men naar voren wil brengen. Er worden gepaste beelden bij gezocht. Dat werkt aan welke kant dan ook zo.quote:
Maar zeg eens.... je vindt het dus gewoon zuiver en correct wat hier gebeurt? Dit is wat jij onder correcte journalistiek verstaat?quote:
Ik zie op de beelden nergens dat er al een (klein) protest gaande was. Ik zie een paar moslima's gedirigeerd worden en echt neergezet worden. De man die dit op Twitter deelde, meldde trouwens ook nog dat er speciaal politieagenten van Aziatische komaf in beeld werden gezet. Kort na het filmen waren deze weer weg en stonden er weer blanke agenten.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er was gewoon een (klein) protest gaande, de verslaggever zet demonstranten alleen bij elkaar om het shot wat boeiender te maken.
Ten eerste heb ik het uiteindelijke item niet gezien, dus ik vind dat wat lastig oordelen.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar zeg eens.... je vindt het dus gewoon zuiver en correct wat hier gebeurt? Dit is wat jij onder correcte journalistiek verstaat?
Jij denkt werkelijk dat CNN een paar moslims heeft opgetrommeld en die wat borden in de hand heeft gedrukt?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie op de beelden nergens dat er al een (klein) protest gaande was. Ik zie een paar moslima's gedirigeerd worden en echt neergezet worden. De man die dit op Twitter deelde, meldde trouwens ook nog dat er speciaal politieagenten van Aziatische komaf in beeld werden gezet. Kort na het filmen waren deze weer weg en stonden er weer blanke agenten.
Maar het is fijn dat we kennis hebben kunnen nemen van jouw beroepsethiek (die kennelijk nagenoeg volledig afwezig is).
Bij Pegida doen ze precies het omgekeerde. Dan gaan ze roepen dat er een hakenkruis was te zien, terwijl dat hakenkruis onderdeel is van een logo waarbij verwerpelijke ideologieën in de prullenbak worden gegooid.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Noem het maar niks. Dat is je reinste bedrog. Denk je dat dat propagandaverslaggevertje dat ook gedaan had als het een Pegida-demonstratie was geweest?
IK denk dat de eigen politieke voorkeur bij CNN bepalender is dan de werkelijkheid. Dat zeg ik alleen al omdat sommige CNN-verslaggevers werkelijk nooit iets positiefs over Trump te melden hebben; van alles wordt iets negatiefs gemaakt. Ze selecteren dingen op basis van hun eigen agenda en voorkeuren; zo komt het op mij over.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat CNN een paar moslims heeft opgetrommeld en die wat borden in de hand heeft gedrukt?
Maar natuurlijk joh.
Er valt dan ook niets positiefs te melden over Trump.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
IK denk dat de eigen politieke voorkeur bij CNN bepalender is dan de werkelijkheid. Dat zeg ik alleen al omdat sommige CNN-verslaggevers werkelijk nooit iets positiefs over Trump te melden hebben; van alles wordt iets negatiefs gemaakt. Ze selecteren dingen op basis van hun eigen agenda en voorkeuren; zo komt het op mij over.
Helemaal niets? Ook niet dat hij bijvoorbeeld besloten heeft Hillary Clinton niet te vervolgen? Of om andere campagnebeloftes niet na te komen?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt dan ook niets positiefs te melden over Trump.
Dus jij zou graag zien dat CNN een item maakt met de insteek dat Trump heeft besloten om Clinton niet te vervolgen? En dat dan moet dan een jubelrepo worden?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Helemaal niets? Ook niet dat hij bijvoorbeeld besloten heeft Hillary Clinton niet te vervolgen? Of om andere campagnebeloftes niet na te komen?
Nee, ik zou willen dat ze even kritisch waren over Trump als over ieder ander. En dat ze probeerden het een beetje evenwichtig en zakelijk te brengen. Er zijn zo vier CNN-commentatoren die gewoon emotioneel worden als ze het over Trump hebben.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij zou graag zien dat CNN een item maakt met de insteek dat Trump heeft besloten om Clinton niet te vervolgen? En dat dan moet dan een jubelrepo worden?
Sorry, maar je bent jezelf belachelijk aan het maken. Een fotograaf die geïnterviewden fotografeert is bezig met een vooraf besproken opdracht. Deze dame is verslag aan het doen vanuit de straten in Londen. Maar ze doet geen verslag van wat er werkelijk gebeurt, ze maakt een item dat volledig in scène wordt gezet.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik het uiteindelijke item niet gezien, dus ik vind dat wat lastig oordelen.
Maar in principe is er niets mis met wat de verslaggever doet. Het doel is om een zo boeiend mogelijk shot te maken. Ik zie weinig verschil met een fotograaf die geïnterviewden stuurt om een zo aantrekkelijk mogelijke plaat te krijgen.
Nee, er worden wat demonstranten bij elkaar gezet om het shot boeiender te maken. Dat het hele riedeltje in scene is gezet, verzin jij er even doodleuk bij.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent jezelf belachelijk aan het maken. Een fotograaf die geïnterviewden fotografeert is bezig met een vooraf besproken opdracht. Deze dame is verslag aan het doen vanuit de straten in Londen. Maar ze doet geen verslag van wat er werkelijk gebeurt, ze maakt een item dat volledig in scène wordt gezet.
Als het geregisseerd is, is het sowieso gekleurde propaganda om de publieke opinie te beïnvloeden.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dus nieuwsorganisaties mogen geen beelden meer regisseren en moeten alles exact filmen zoals ze het aantroffen, omdat Henk, Ingrid & co. het anders niet meer snappen?
Niet meer dan terecht dat het journaille Trump te vuur en te zwaar bestrijdt.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, ik zou willen dat ze even kritisch waren over Trump als over ieder ander. En dat ze probeerden het een beetje evenwichtig en zakelijk te brengen. Er zijn zo vier CNN-commentatoren die gewoon emotioneel worden als ze het over Trump hebben.
Maar ze zijn er wat mij betreft vooral om feitelijk weer te geven wat er gebeurt en dat te analyseren, niet om hun politieke voorkeuren te etaleren.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht dat het journaille Trump te vuur en te zwaar bestrijdt.
Andersom geldt tenslotte hetzelfde. Wat was het ook alweer? 'De media zijn de vijanden van het volk'?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht dat het journaille Trump te vuur en te zwaar bestrijdt.
Welke leugens worden er dan door het journaille verspreid over Trump. Ik besef dat de beste man alles afdoet als 'fake news', maar dat maakt nog niet dat het ook daadwerkelijk nep is.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar ze zijn er wat mij betreft vooral om feitelijk weer te geven wat er gebeurt en dat te analyseren, niet om hun politieke voorkeuren te etaleren.
Daarom. Snap heel goed dat iemand die zulke uitspraken doet op weinig sympathie rekenen onder journalisten.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Andersom geldt tenslotte hetzelfde. Wat was het ook alweer? 'De media zijn de vijanden van het volk'?
Dat is weer het andere uiterste, ze zijn gewoon gekleurd.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Andersom geldt tenslotte hetzelfde. Wat was het ook alweer? 'De media zijn de vijanden van het volk'?
Nou, probeer het eens: noem 1 positief ding over Trumpquote:Op maandag 5 juni 2017 16:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
IK denk dat de eigen politieke voorkeur bij CNN bepalender is dan de werkelijkheid. Dat zeg ik alleen al omdat sommige CNN-verslaggevers werkelijk nooit iets positiefs over Trump te melden hebben; van alles wordt iets negatiefs gemaakt. Ze selecteren dingen op basis van hun eigen agenda en voorkeuren; zo komt het op mij over.
Ik wil het geen leugens noemen. Het gaat mij erom dat ze alles wat hij doet negatief belichten, zals zijn eigen kamp alles positief belicht. Ze moeten wat mij betreft heel kritisch zijn maar het ook kunnen erkennen als hij iets goed(s) doet. Dan is het een beetje objectief; nu is het totaal niet objectief.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke leugens worden er dan door het journaille verspreid over Trump. Ik besef dat de beste man alles afdoet als 'fake news', maar dat maakt nog niet dat het ook daadwerkelijk nep is.
Zijn gezicht heeft een vrolijke kleur.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou, probeer het eens: noem 1 positief ding over Trump
Dat hij een reisverbod wilde instellen. Vond ik positief. Jij ongetwijfeld niet maar het lijkt me te ver voeren om in dit topic een discussie over Trump te gaan voeren.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou, probeer het eens: noem 1 positief ding over Trump
Dus als Trump besluit uit het Klimaatakkoord te stappen, dan moet CNN daar op zeer positieve wijze verslag van doen?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik wil het geen leugens noemen. Het gaat mij erom dat ze alles wat hij doet negatief belichten, zals zijn eigen kamp alles positief belicht. Ze moeten wat mij betreft heel kritisch zijn maar het ook kunnen erkennen als hij iets goed(s) doet. Dan is het een beetje objectief; nu is het totaal niet objectief.
Ja, niks mis met oranje hoor.quote:
Klopt.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hij een reisverbod wilde instellen. Vond ik positief. Jij ongetwijfeld niet maar het lijkt me te ver voeren om in dit topic een discussie over Trump te gaan voeren.
De NOS is geen haar beter. Zouden er 300.000 PVV'ers staan te demonstreren waarvan er 1 met een Prinsenvlag zwaait; reken er maar op dat ze die weten te vinden en dat hij volop in beeld komt. Schreeuwen duizenden moslims tijdens een anti-Israel-demonstratie dat ze joden willen vermoorden en lopen ze massaal met hakenkruizen te wapperen; reken er maar op dat de NOS dan zo blind als een kip is en dat ze alles eruit knippen. De islam is heilig voor de progressief en hij zal niet rusten voordat de hele westerse samenleving Mohammed aanbidt.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij Pegida doen ze precies het omgekeerde. Dan gaan ze roepen dat er een hakenkruis was te zien, terwijl dat hakenkruis onderdeel is van een logo waarbij verwerpelijke ideologieën in de prullenbak worden gegooid.
[ afbeelding ]
Nee, ze moeten gewoon vertellen wat er gebeurt, wat het betekent, wat de voor- en nadelen zijn, etc.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als Trump besluit uit het Klimaatakkoord te stappen, dan moet CNN daar op zeer positieve wijze verslag van doen?
Klopt, maar ze zien niets in wat hij ook doet.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het geeft direct aan waar het knelpunt zit: CNN ziet niets in dat inreisverbod.
Dan kijk je toch lekker FOX? Daar zijn ze buitengewoon positief over Trump en zijn idioterie.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, ze moeten gewoon vertellen wat er gebeurt, wat het betekent, wat de voor- en nadelen zijn, etc.
Het gaat mij erom dat ze alles afkeuren wat hij doet en dat dat meer lijkt te gaan om hun eigen politieke agenda dan om een objectieve weergave van het nieuws.
Inderdaad - niet heel objectieve verslaggeving inderdaad.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De NOS is geen haar beter. Zouden er 300.000 PVV'ers staan te demonstreren waarvan er 1 met een Prinsenvlag zwaait; reken er maar op dat ze die weten te vinden en dat hij volop in beeld komt. Schreeuwen duizenden moslims tijdens een anti-Israel-demonstratie dat ze joden willen vermoorden en lopen ze massaal met hakenkruizen te wapperen; reken er maar op dat de NOS dan zo blind als een kip is en dat ze alles eruit knippen. De islam is heilig voor de progressief en hij zal niet rusten voordat de hele westerse samenleving Mohammed aanbidt.
Nee, want dat vind ik net zo slecht. Ik wil gewoon mensen die proberen er objectief naar te kijken en het zowel zeggen wanneer het goed is als wanneer het niet goed is.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan kijk je toch lekker FOX? Daar zijn ze buitengewoon positief over Trump en zijn idioterie.
Trump doet niets goed, dus er valt in dat opzicht ook niets te melden.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, want dat vind ik net zo slecht. Ik wil gewoon mensen die proberen er objectief naar te kijken en het zowel zeggen wanneer het goed is als wanneer het niet goed is.
Naja, wat doet hij verder wat goed zou kunnen vallen bij Democraten (zoals bij CNN?).quote:Op maandag 5 juni 2017 16:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, maar ze zien niets in wat hij ook doet.
Echte objectiviteit is dan ook onhaalbaar. Kranten als NRC en Trouw proberen het, maar ook die kun je ongetwijfeld af en toe betrappen op subjectieve berichtgeving.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Inderdaad - niet heel objectieve verslaggeving inderdaad.
In HP/De Tijd heeft er ooit een hele serie artikelen gestaan over de gekleurdheid van het NOS Journaal. De NOS maakt er ook nauwelijks een geheim van - erg subtiel is het allemaal niet.
Ik snap dat pure objectiviteit een utopie is, maar ik vind het al heel wat als mensen het proberen. Zelf kost het me geen moeite om slechte dingen van Trump te noemen. Daarentegen moe tik erkennen dat ik dan weer niets positiefs kan bedenken over Hillary.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Echte objectiviteit is dan ook onhaalbaar. Kranten als NRC en Trouw proberen het, maar ook die kun je ongetwijfeld af en toe betrappen op subjectieve berichtgeving.
Haar man was een relatief goede president enneh...quote:Op maandag 5 juni 2017 16:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap dat pure objectiviteit een utopie is, maar ik vind het al heel wat als mensen het proberen. Zelf kost het me geen moeite om slechte dingen van Trump te noemen. Daarentegen moe tik erkennen dat ik dan weer niets positiefs kan bedenken over Hillary.
Klopt, maar zie ook dit:quote:Op maandag 5 juni 2017 16:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, wat doet hij verder wat goed zou kunnen vallen bij Democraten (zoals bij CNN?).
Dat inreisverbod is symboolpolitiek.
Er vallen ieder jaar 1000x meer doden door gun violence dan door terror.
Logischerwijs zou Trump dan ook wat aan het wapenbezit (of screening) moeten doen.
Maar gekgenoeg is dat dan weer niet belangrijk...
[ afbeelding ]
Ik acht dat een denkbaar scenario ja.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat CNN een paar moslims heeft opgetrommeld en die wat borden in de hand heeft gedrukt?
Maar natuurlijk joh.
Klopt, maar dat komt omdat je uiteindelijk altijd ergens aan dood gaat.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, maar zie ook dit:
[ afbeelding ]
Ze kunnen beter tabak gaan verbieden.
Volgens mij is dat inderdaad de kern. Prima als ze het laten zien, mits ze erbij zeggen dat het een verwaarloosbare uitzondering is op het algemene beeld van moslims die zich niet publiekele uitspreken tegen terrorisme.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik acht dat een denkbaar scenario ja.
Als je namelijk zo ver gaat dat je heel bewust een bepaald (wenselijk) plaatje in scène zet, waarom dat andere stapje dan ook niet?
Journalisten behoren zowel kritisch te zijn als de waarheid geen geweld aan te doen. Als er ergens een paar moslima's staan, dan staan er een paar moslima's. Maar CNN zet een plaatje neer alsof de straten vol staan met protesterende moslims.
[...]
Klopt, maar die discussie is zo ingewikkeld wat mij betreft, omdat het gewoon een statistiekenstrijd is. Beide partijen gebruiken statistieken die er wat mij betreft plausibel uitzien.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar dat komt omdat je uiteindelijk altijd ergens aan dood gaat.
Een kogel komt vaak ruim voor je tijd.
Heb je het item ook gezien?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik acht dat een denkbaar scenario ja.
Als je namelijk zo ver gaat dat je heel bewust een bepaald (wenselijk) plaatje in scène zet, waarom dat andere stapje dan ook niet?
Journalisten behoren zowel kritisch te zijn als de waarheid geen geweld aan te doen. Als er ergens een paar moslima's staan, dan staan er een paar moslima's. Maar CNN zet een plaatje neer alsof de straten vol staan met protesterende moslims.
Je ziet ook de verbijsterde reacties bij de mensen die toekijken, op het moment dat de CNN-verslaggeefster haar item begint.
Verborgen reclame voor een goed stuk vlees.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:23 schreef Nintex het volgende:
Alstu.
Zoals ik al dacht: ze zijn gewoon bij elkaar gezet om het shot wat boeiender te maken.quote:
Heeft niets met 'alt-right' te maken. Dit was ook zo te zien op Fox News. Het is een mediabreed probleem.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:26 schreef Kijkertje het volgende:
Man, man, man. Alt-right brengt fake news over fake news![]()
Allan Bloom toch?quote:Op maandag 5 juni 2017 17:44 schreef Kijkertje het volgende:
“Keep an open mind, but not so open that your brains fall out”
quote:Op maandag 5 juni 2017 19:41 schreef ReplaR het volgende:
Ik vind het best schrikbarend dat sommige mensen, nota bene een journalist zelf, dit compleet normaal vinden.
Geenstijl is er omdat het morele kompas en het waarheidsbesef een beetje ontbreken bij de rest van de media. Zij springen in dat gat.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:44 schreef Jigzoz het volgende:
Huh? Gaan de radicaalrechtsen zich nu ineens profileren als voorstanders van kwaliteitsjournalistiek? Hoe gaat dat samen met het gebruiken van GeenStijl als moreel kompas?
Alleen Londen?quote:Op maandag 5 juni 2017 14:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja man. Heel Londen is stiekem niets meer dan een enorme filmset waar CNN en NOS hun soapseries opnemen.
Je bent al net zo de boel aan het manipuleren als die CNN-journaliste. Het was geen stelling van mij dat CNN mensen bij elkaar heeft getrommeld. Je vroeg mij of ik dacht dat het zo was, waarop ik heb geantwoord dat het me niet ondenkbaar lijkt.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht: ze zijn gewoon bij elkaar gezet om het shot wat boeiender te maken.
Heb je ook bewijs voor jouw stelling dat de protesterende moslims bij elkaar zijn getrommeld door CNN?
Radicale moslims vind ik wel interessant om mee te praten ja. Maar een antitheïst is verder niet echt dezelfde soort als radicale moslims. Voor jullie misschien wel, maar in het echt natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij praat toch ook niet alleen met Isis-haatbaarden, je eigen soort?
Ja, dat is nieuwswaardig.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:08 schreef Elfletterig het volgende:
En nog los van dat manipuleren an sich: waarom zijn amper 10 protesterende moslims nieuws?
Blijkbaar is het geen incident. Blijkbaar wordt dat normaal gevonden in dat wereldje. Dat is nog veel erger.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent al net zo de boel aan het manipuleren als die CNN-journaliste. Het was geen stelling van mij dat CNN mensen bij elkaar heeft getrommeld. Je vroeg mij of ik dacht dat het zo was, waarop ik heb geantwoord dat het me niet ondenkbaar lijkt.
Kennelijk zie je niet in dat "het bij elkaar zetten van mensen", nota bene strak geregisseerd én in aanwezigheid van Aziatische politieagenten (die er daarvoor niet waren en die daarna ook zo weer weg waren om plaats te maken voor blanke agenten), neerkomt op manipuleren.
En nog los van dat manipuleren an sich: waarom zijn amper 10 protesterende moslims nieuws? Wat gaat daar voor een absurde gedachte achter schuil? Dat een nieuwszender de behoefte voelt om niet alleen daar aandacht aan te besteden, maar de situatie ook nog ter plekke te manipuleren. Let ook eens op de reacties van omstanders nabij de cameraman, op het moment dat de verslaggeefster haar "reportage" begint....
Sorry, maar als jij - uitgerekend jij - dit gedrag verdedigt, kan ik je vanaf nu onmogelijk nog serieus nemen. Je hoort te weten dat dit geen zuivere journalistiek is dat CNN z'n boekje te buiten is gegaan hiermee.
Door mensen met een andere mening gelijk af te schilderen als radicaal-rechts is het idd moeilijk om respect te tonen.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, denk het wel. Maar leuk dat je je daarmee bezighoudt.
O, en nee, ik heb heb geen enkel respect voor jou of je mening. Alsof het andersom anders is...
De term radicaal-rechts is geen waardeoordeel, maar een categorisering. Net zoals gereformeerd, socialistisch, populistisch of groen dat zijn.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Door mensen met een andere mening gelijk af te schilderen als radicaal-rechts is het idd moeilijk om respect te tonen.
Wat een lachwekkende en kinderachtige reactie.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:44 schreef Jigzoz het volgende:
Huh? Gaan de radicaalrechtsen zich nu ineens profileren als voorstanders van kwaliteitsjournalistiek? Hoe gaat dat samen met het gebruiken van GeenStijl als moreel kompas?
Gast, dit heeft geen bal te maken met "een fout maken". Vergissingen zijn menselijk; fouten maken gebeurt in elk beroep. Dit is geen fout, dit is een reportage die willens en wetens op deze manier wordt geënsceneerd. Moedwillig gebeurt dat. Je ziet de verslaggeefster aanwijzingen geven aan mensen die borden omhoog houden; je ziet even later ook andere handen onderin beeld die druk gebaren hoe de demonstranten moeten gaan staan.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Jij gebruikt GeenStijl als moreel kompas maar verwacht van niet-populistische media dat ze foutloos opereren? Bovendien stem je PVV of een ander radicaal-rechtse partij?
Onderbouw eens. In een stad waar ongeveer 1 miljoen moslims wonen is het nieuws als een stuk of 10 (hoog aangehouden) moslima's demonstreren?quote:
Spot on.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent al net zo de boel aan het manipuleren als die CNN-journaliste. Het was geen stelling van mij dat CNN mensen bij elkaar heeft getrommeld. Je vroeg mij of ik dacht dat het zo was, waarop ik heb geantwoord dat het me niet ondenkbaar lijkt.
Kennelijk zie je niet in dat "het bij elkaar zetten van mensen", nota bene strak geregisseerd én in aanwezigheid van Aziatische politieagenten (die er daarvoor niet waren en die daarna ook zo weer weg waren om plaats te maken voor blanke agenten), neerkomt op manipuleren.
En nog los van dat manipuleren an sich: waarom zijn amper 10 protesterende moslims nieuws? Wat gaat daar voor een absurde gedachte achter schuil? Dat een nieuwszender de behoefte voelt om niet alleen daar aandacht aan te besteden, maar de situatie ook nog ter plekke te manipuleren. Let ook eens op de reacties van omstanders nabij de cameraman, op het moment dat de verslaggeefster haar "reportage" begint....
Sorry, maar als jij - uitgerekend jij - dit gedrag verdedigt, kan ik je vanaf nu onmogelijk nog serieus nemen. Je hoort te weten dat dit geen zuivere journalistiek is dat CNN z'n boekje te buiten is gegaan hiermee.
In de nasleep van een aanslag is een dergelijk protest gewoon nieuwswaardig. Het feit dat het een klein clubje betreft, maakt het misschien nog wel meer de moeite waard.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onderbouw eens. In een stad waar ongeveer 1 miljoen moslims wonen is het nieuws als een stuk of 10 (hoog aangehouden) moslima's demonstreren?
Dat is ongeveer 0,01 promille van de populatie.
Serieus kerel... wat val jij hier door de mand zeg.
Kan ik wel hebben. Als je vervolgens gewoon mensen als mensen blijft behandelen. Jij ziet gelijk een mens met een mening die je niet aanstaat als minderwaardig.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, denk het wel. Maar leuk dat je je daarmee bezighoudt.
O, en nee, ik heb heb geen enkel respect voor jou of je mening. Alsof het andersom anders is...
Inderdaad. Als het al waar is, om te laten zien hoe weinig mensen er binnen die gemeenschap vredelievend zijn.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de nasleep van een aanslag is een dergelijk protest gewoon nieuwswaardig. Het feit dat het een klein clubje betreft, maakt het misschien nog wel meer de moeite waard.
De reden dat jij erover valt, is omdat het een moslimvriendelijk item is.
Wauw. Nee echt, het wordt door CNN wel écht gebracht als een werkelijk gigantisch protest. Wat een schande!quote:Op maandag 5 juni 2017 11:23 schreef Nintex het volgende:
Alstu.
Nee dan niet, want daar hebben we beide niet de tijd voor denk ik.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Afgesproken.
Maar niet als ze zaken schriftelijk totaal uit hun verband trekken of overdrijven?
Hmja. Dit is misschien wel een verklaring voor het verschil in reactie. Van internetmedia zijn we manipulatie gewend.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:12 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee dan niet, want daar hebben we beide niet de tijd voor denk ik.
Nee, ik val erover omdat er wordt gemanipuleerd; de realiteit wordt geweld aangedaan en dat gebeurt willens en wetens. Jij bent de titel journalist niet waard.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de nasleep van een aanslag is een dergelijk protest gewoon nieuwswaardig. Het feit dat het een klein clubje betreft, maakt het misschien nog wel meer de moeite waard.
De reden dat jij erover valt, is omdat het een moslimvriendelijk item is.
Hoezo wordt de realiteit geweld aangedaan? De cameraman brengt de aanwezige demonstranten in beeld. Nergens wordt de suggestie gewekt dat het protest massaler is dan het in werkelijkheid was.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik val erover omdat er wordt gemanipuleerd; de realiteit wordt geweld aangedaan en dat gebeurt willens en wetens. Jij bent de titel journalist niet waard.
't Past prima in de GOP strategie voor 2018: GOP strategists plan to make media central focus of 2018quote:Op maandag 5 juni 2017 21:50 schreef Kijkertje het volgende:
Mensen denken echt dat dit met de bedoeling was om te manipuleren?![]()
![]()
Over wereldvreemd gesproken. Als je als regisseur dit soort shots weigert te maken omdat ze als manipulatie door rechts kunnen worden gezien hou je niet lang je baan bij een nieuwszender. Ze zien je aankomen
"Trap er niet in mensen!!!'quote:Op maandag 5 juni 2017 21:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
't Past prima in de GOP strategie voor 2018: GOP strategists plan to make media central focus of 2018
Alsof het wantrouwen in instituten nog niet groot genoeg was... gevaarlijke gekken.
Mja, ze hebben iets nodig. Hun prestaties wordt lastig, democraten afzeiken ook, die hebben niet de macht. Een gezamelijke zogenaamde vijand dan maar, I guess.quote:
Ik heb niets met Trump, maar nog minder met leugenachtige media als CNN en BBC.quote:Op maandag 5 juni 2017 23:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Heb je je ook zo opgewonden over de Blacks en Women for Trump die altijd pontificaal achter Trump in beeld gebracht worden tijdens zijn speeches? Of dacht je dat ze daar 'toevallig' zaten?
Leugenachtig CNN en BBC... toe maar. Volgens mij heeft iedereen een hekel aan nieuwszenders, maar BBC ook joh? En denk je dan dat deze media meer of minder leugenachtig zijn dan Breitbart, Fox News of The Independent, om maar wat te noemen?quote:Op maandag 5 juni 2017 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb niets met Trump, maar nog minder met leugenachtige media als CNN en BBC.
ok duidelijk, maar dat is toch echt je eigen probleemquote:Op maandag 5 juni 2017 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb niets met Trump, maar nog minder met leugenachtige media als CNN en BBC.
iets met cognitieve dissonantie, or resonantiequote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:45 schreef SicSicSics het volgende:
Wel grappig om te zien hoe nieuwsverdraaiers het hardst "Nieuwsverdraaiing!" roepen op het moment dat het het verdraaien van het nieuws in hun straatje past.
#NotMyFakeNews.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:45 schreef SicSicSics het volgende:
Wel grappig om te zien hoe nieuwsverdraaiers het hardst "Nieuwsverdraaiing!" roepen op het moment dat het het verdraaien van het nieuws in hun straatje past.
Van hetzelfde laken een pak helaas. En derhalve geen van allen serieus te nemen. Volgens mij zijn de buitenlandse rapporten van BBC nog enigszins gerespecteerd trouwens, voor wat betreft het binnenland zijn ze ook al een tijdje niet meer serieus te nemen. Dienen gewoon op wat hun voor geschoven wordt i.p.v. zelf onderzoek te doen.quote:Op maandag 5 juni 2017 23:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Leugenachtig CNN en BBC... toe maar. Volgens mij heeft iedereen een hekel aan nieuwszenders, maar BBC ook joh? En denk je dan dat deze media meer of minder leugenachtig zijn dan Breitbart, Fox News of The Independent, om maar wat te noemen?
Hoe weet jij dit zo zeker? Wie zegt dat deze mensen daar oprecht aan het protesteren waren?quote:Op maandag 5 juni 2017 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niets is zeker! Niets is zeker! Niets is zeker! Toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe weet jij dit zo zeker? Wie zegt dat deze mensen daar oprecht aan het protesteren waren?
Is er enig bewijs dat dat niet zo is?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit zo zeker? Wie zegt dat deze mensen daar oprecht aan het protesteren waren?
Niet, maar het is erg onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er enig bewijs dat dat niet zo is?
Bijzonder dat als je wil onderbouwen dat CNN door en door slecht is "de beelden spreken voor zich" kennelijk voldoende bewijs is, maar alles wat ook maar enigzins van de gewenste conclusie afwijkt is dan weer "erg onwaarschijnlijk".quote:
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is nou niet echt een overtuigend stel demonstranten hé.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind jij dit een opname van een spontaan protest of heeft dit meer weg van een geënsceneerde poging tot opname?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met dat soort taalgebruik ben je anders wel bij een bepaalde groep automatisch betrouwbaar want schoppen tegen de gevestigde orde enzo, dezelfde groep is ook fan van stoere leiders als Trumpquote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Prachtig dat nieuws van CNN zo gewantrouwd wordt, maar dat nieuws van de FP klakkeloos wordt overgenomen. Want we weten allemaal waar dat het betrouwbare nieuws komt van de site wiens populairste redacteur regelmatig de woorden 'paarsgepunte lans' gebruikt.
We zien ook nu dat cnn het nieuws wat ze in beeld brengen allemaal echt en betrouwbaar is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Prachtig dat nieuws van CNN zo gewantrouwd wordt, maar dat nieuws van de FP klakkeloos wordt overgenomen. Want we weten allemaal waar dat het betrouwbare nieuws komt van de site wiens populairste redacteur regelmatig de woorden 'paarsgepunte lans' gebruikt.
Misschien moet je dat wantrouwen ook hebben richting de FP. De journalistiek die daar bedreven wordt is namelijk om verschillende redenen nog onbetrouwbaarder.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We zien ook nu dat cnn het nieuws wat ze in beeld brengen allemaal echt en betrouwbaar is.
Het wantrouwen komt ergens vandaan natuurlijk..
Dat is nou niet echt een objectieve opmerking hè.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het is nou niet echt een overtuigend stel demonstranten hé.
Het is anders al zeker een decennium lang een bagger zender, niet dat je alt-right hier destijds over hoorde aangezien die geen daily show kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En het wantrouwen komt vooral voort uit het feit dat CNN dingen zegt die niet in het straatje passen van alt en conservative right. Voor de meeste mensen is CNN nog steeds een van de meest betrouwbare nieuwsbronnen.
Of iets overtuigt, dat moet moet je aan de kijker overlaten. Nieuws zou per definitie niet bedoeld moeten zijn om te overtuigen. Dat is hier ook meteen het hele probleem.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is nou niet echt een objectieve opmerking hè.Bovendien, maar het eens SMART dan? Hoe gaan we meten of en wanneer een groep demonstranten 'overtuigend' is? En is dat alleen wanneer jij overtuigd bent?
...
Uitwisselingsstage. Ook niet ongehoord. Je kunt er van alles van vinden, maar het blijft gissen zolang je details niet weet.quote:
Ja man, dingen meetbaar maken en uit het subjectieve trekken. F*cking onzin. Laten we discussie lekker op gevoel blijven voeren, kunnen we tenminste lekker lang doorgaanquote:Op de rest van je onzin ga ik niet in.
Het ging hier ook niet over overtuigend nieuws, maar over overtuigende demonstrantenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:21 schreef Perox het volgende:
Of iets overtuigt, dat moet moet je aan de kijker overlaten. Nieuws zou per definitie niet bedoeld moeten zijn om te overtuigen. Dat is hier ook meteen het hele probleem.
Welk bewijs? Dat CNN een groepje demonstranten voor de camera laat poseren? Wie het item van de zender bekijkt, ziet dat ook. Wordt niet bepaald onder stoelen of banken geschoven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Want Koosje houdt liever zijn oogkleppen op, al is er onomstotelijk bewijs.
De vraag is of dat ethisch verantwoord is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk bewijs? Dat CNN een groepje demonstranten voor de camera laat poseren? Wie het item van de zender bekijkt, ziet dat ook. Wordt niet bepaald onder stoelen of banken geschoven.
Als jokkebrokje opeens begint over psy-ops in dienst van CNN dan is BNW het enige juist plekje.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Want Koosje houdt liever zijn oogkleppen op, al is er onomstotelijk bewijs.
Want dat is niet waar?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jokkebrokje opeens begint over psy-ops in dienst van CNN dan is BNW het enige juist plekje.
Volgens mij hebben we het hier niet over samenzweringen maar over onethisch gedrag van een nieuwsmedium. Maar goed, als jij dat allemaal prima vind stel ik voor dat je je gaat inzetten voor de verloren functie van Dr. Goebbels.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jokkebrokje opeens begint over psy-ops in dienst van CNN dan is BNW het enige juist plekje.
Nou ja, en als CNN dan toelichting geeft over waarom eea zo gegaan is als je in dat filmpje ziet, dan wordt er alleen maar harder op ze ingehakt. De groep CNN-haters heeft zijn standpunt al lang bepaald en geen enkele verklaring die strookt met dat er misschien niet eens een verkeerde bedoeling achter zit wordt geaccepteerd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:47 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
De vraag is of dat ethisch verantwoord is.
Journalisten dienen verslag te doen van een verhaal, niet het maken daarvan. Iedere spontaniteit verdwijnt op die manier en het is logisch dat mensen (zeker vandaag) zich achter de oren gaan krabben. Als ze serieus genomen willen worden dan moeten ze alleen al de schijn van opzet vermijden, al zit er misschien niet eens een verkeerde bedoeling achter.
Aangezien jij die vraag stelt weet je het blijkbaar niet zeker.quote:
Er is niets onethisch aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:56 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het hier niet over samenzweringen maar over onethisch gedrag van een nieuwsmedium. Maar goed, als jij dat allemaal prima vind stel ik voor dat je je gaat inzetten voor de verloren functie van Dr. Goebbels.
Heb je het nou over die rel die er ten tijde van de Kosovo oorlog was? Eind van het vorige millenium? Bijna 20 jaar geleden?quote:
Is je Google stuk?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Aangezien jij die vraag stelt weet je het blijkbaar niet zeker.
Maar wat bedoel je nu met die vraag?
Goed gegoogeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Heb je het nou over die rel die er ten tijde van de Kosovo oorlog was? Eind van het vorige millenium? Bijna 20 jaar geleden?
Het is een mooi verhaal maar houdt geen verband met dit specifieke geval. Anders zijn het wel prutsers eerste klas.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is je Google stuk?
Maar goed, omdat jij werkelijk te stom bent zal ik het je uitleggen. Ik bedoel met die vraag het volgende:
CNN.... een van de belangrijkste spelers in de wereld van de nieuwsmedia heeft in ieder geval tijdens de Kosovo-oorlog personen actief werkzaam die in dienst zijn van het Amerikaanse leger.
Zij werkten voor de divisie psychological operations. Hier even een wiki linkje zodat je globaal kunt zien wat die divisie inhoudt
En dan nu nog eens mijn vraag:
Zou het kunnen zijn dat CNN meewerkt aan zogeheten "psyops" ofwel psychologische operaties om de publieke opinie te sturen, of is dit uitgesloten volgens jullie?
Anders gesteld: Vind je CNN betrouwbaar als er zulke figuren over de vloer blijken te komen?
20 jaar geleden. Ik zie zo zonder enige verdere aanwijzing niet wat dat ook maar enigzins te maken heeft met dit topic. Ik ben het wel met Chewie eens dat dit een beetje veel neigt naar paranoia/conspiracy.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[knip]
psy-ops
[/knip]
...
[knip]
Kosovo
[/knip]
Ik beweer ook niet dat dit specifieke geval gestuurd zou zijn door militairen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:06 schreef Perox het volgende:
[..]
Het is een mooi verhaal maar houdt geen verband met dit specifieke geval. Anders zijn het wel prutsers eerste klas.
Oh man, wat gedraag je je toch als een kleuter. Kap daar nou eens mee. Als iemand vraagt wat je bedoelt moet ie zijn "grafmuil houden" en "Google gebruiken" en als iemand dan eens gewoon een reactie geeft dan krijg je dit soort meewarige posts.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |