abonnement Unibet Coolblue
pi_171192798
Islam? aanslag Ariana Grande in Manchester

Goede UK bron voor laatste updates:
http://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Nare foto vandaar spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Politie bericht Manchester: meerdere doden en gewonden.

Wat we weten:

- 22 doden, 59 gewonden door een explosie rond 23.30 uur Nederlandse tijd in de hal van de MEN Arena.
- Politie gaat uit van een terroristische aanslag. Men gaat er van uit dat of een explosief in een rugzak of een bomvest gebruikt is, volgens Amerikaanse inlichtingendiensten. De Britten onderzoeken berichten over schroeven en moeren mogelijk gebruikt in een bom.
- Publiek bestond vooral uit tiener en jongvolwassen fans van Ariana Grande. Vlak voor 4 uur twitterde ze:“broken. from the bottom of my heart, i am so so sorry. i don’t have words.”
- In de arena, gebouwd in 1995, kunnen 21.000 mensen terecht. Geschatte aanwezigheid tijdens concert was 20.000
- Station Manchester Victoria, naast de arena, werd na de eerste berichten direct geëvacueerd.



Wat we (nog) niet weten:

- NBC News kwam met berichten over een zelfmoordaanslag. Dit is nog niet officieel bevestigd.
- Wat voor explosief er gebruikt is.
- De identiteit(en) van de dader(s). Er is nog geen groep die de aanslag opgeëist heeft.

https://mobile.nytimes.co(...).co/NmvsVN59jz?amp=1

quote:
PEOPLE have fled from Manchester Arena after reports of "loud bangs" this evening.

Emergency services have rushed to the scene.

Two louds explosions were reported this evening.

This is a breaking story. More to follow...
quote:
mergency services are rushing to reports of two loud bangs described as 'explosions' at Manchester Arena tonight.

People attending the concert by pop star Ariana Grande fled in panic on hearing the noises - some in tears.

Twitter users are reporting that they thought it was a 'gun shot' or 'bomb' - but sources say that it might be a speaker that blew during the performance.

The noises were heard at the end of the show.

MirrorOnline has contacted Greater Manchester Police and the Arena for comment.
http://www.express.co.uk/(...)&utm_campaign=buffer
alanbmufc92 twitterde op maandag 22-05-2017 om 23:39:39 Two loud bangs heard around Manchester arena. People running out of the arena. No idea what's going on https://t.co/KaRzQckvEE reageer retweet
pi_171192854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:20 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch snap ik het echt niet. Hoe kan iemand tegen de wensen van zijn eigen ouders en de moskee ingaan? Hoe komt iemand dan op het idee dat het wel goed is om een zelfmoordterrorist te zijn? Misschien dat de broers samen zijn geradicaliseerd, maar dan nog.
Verbaast me niets, je had eerder een bericht dat een Jihadist zijn moeder had vermoord omdat ze hem wilde weerhouden om IS te betreden. Als de moskee dan door de jihadisten ook wordt weggezet als een centrum van hypocriete en afvallige moslims die niet echt gelovig zijn zoals ze dat constant doen in hun magazine Dabiq is de stap niet groot denk ik, zeker als je al langdurig wordt gebrainwashed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 11:23:17 ]
pi_171192857
En dan spreken moslims zich uit tegen dit soort aanslagen.. En dan? :') Wordt het dan minder? Bovendien gebeurt dit dagelijks in Syrië. Dan hoor je hier er minder over. En dan nu moeten moslims zich massaal hierover gaan uitspreken. Zullen ze vast genoeg doen.

Alsof alle moslims 1 soort zijn ofzo ook.

Pff.

Boeren hier altijd.
pi_171192858
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:18 schreef Status het volgende:
Als je vijf keer zulke gedetailleerde waarschuwingen krijgt van familieleden en vrienden en moskee zou je er wel goed aan doen om er achteraan te gaan :')
Ik ben altijd voorzichtig met dat soort sensatie in de media.

quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:19 schreef Triggershot het volgende:
Dat werd er beweerd.
Dat er 300 miljoen moslims zijn die maar al te graag dit soort aanslagen willen plegen.... Dat is natuurlijk onzin op heel veel punten. Dat is ook niet radicaal, maar gestoord.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171192872
quote:
In de afgelopen vijf jaar zijn de autoriteiten op zijn minst vijf keer gewaarschuwd voor Salman Abedi, de zelfmoordterrorist die maandag een aanslag pleegde tijdens een concert van Ariane Grande in Manchester. Dit meldt The Telegraph.

Zo zouden twee vrienden van Abedi de anti-terrorismelijn hebben gebeld toen ze hem hoorde vertellen dat het „prima was om een zelfmoordterrorist te zijn" en waarschuwde de moskee die Abedi bezocht de politie, omdat Abedi aan het radicaliseren was. Hij ging in discussie met een imam die een anti-extremistische preek hield en werd uit de moskee verbannen. Ook familie van Abedi waarschuwden de Britse politie omdat ze dachten dat hij gevaarlijk zou zijn. Bovendien was bekend dat de vader van Abedi, Ramadan, lid was van een Libische groepering die banden heeft met Al Qaida.
Als dit állemaal gemeld werd en het was nog niet genoeg om die jongen in ieder geval beter in de gaten te houden, of een reisverbod op te leggen, dan kan je terrorisme dus echt niet voorkomen. Hoeveel signalen wil je krijgen.
pi_171192912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dit állemaal gemeld werd en het was nog niet genoeg om die jongen in ieder geval beter in de gaten te houden, of een reisverbod op te leggen, dan kan je terrorisme dus echt niet voorkomen. Hoeveel signalen wil je krijgen.
Geloof wel dat je terrorisme niet voorkomen kan. Maar als dit zo is, dan had het zeker voorkomen kunnen worden.
pi_171192947
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verbaast me niets, je had eerder een bericht dat een Jihadist zijn moeder had vermoord omdat ze hem wilde weerhouden om IS te betreden. Als de moskee dan door de jihadisten ook wordt weggezet als een centrum van hypocriete en afvallige moslims die niet echt gelovig zijn zoals ze dat constant doen in hun magazine Dabiq is de stap niet groot denk ik, zeker als je al langdurig wordt gebrainwashed.
Maar zo iemand wordt niet gebrainwashed, die zoekt het brainwashen ook op. Wat trekt het iemand die gewoon een familie heeft, vrienden, aan om zich in te laten met zulke extreme denkbeelden. Van een eenzame, boze lonewolf kan ik het beter begrijpen.
pi_171192961
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:22 schreef Status het volgende:
En dan spreken moslims zich uit tegen dit soort aanslagen.. En dan? :') Wordt het dan minder? Bovendien gebeurt dit dagelijks in Syrië. Dan hoor je hier er minder over. En dan nu moeten moslims zich massaal hierover gaan uitspreken. Zullen ze vast genoeg doen.

Alsof alle moslims 1 soort zijn ofzo ook.

Pff.

Boeren hier altijd.
De discussie gaat niet over moslims maar of er een motivator voor mensen is die ze dit soort idioterie laat doen. En ik denk dat je de islam wel degelijk als motivator/katalysator daar in kan aanwijzen. Al helemaal bij zelfmoord aanslagen met het martelaarschap concept.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171192962
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:25 schreef Status het volgende:

[..]

Geloof wel dat je terrorisme niet voorkomen kan. Maar als dit zo is, dan had het zeker voorkomen kunnen worden.
Als de wet dat toelaat.
pi_171192988
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De discussie gaat niet over moslims maar of er een motivator voor mensen is die ze dit soort idioterie laat doen. En ik denk dat je de islam wel degelijk als motivator/katalysator daar in kan aanwijzen. Al helemaal bij zelfmoord aanslagen met het martelaarschap concept.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Denkbeelden zijn er altijd, maar religie en het idee van een almachtige god kan denkbeelden veel sterker maken. Neem de vele landen waar ze geen condooms gebruiken, heel ander voorbeeld. Compleet irrationeel, maar ja God heeft het zo gewild. Zonder religie waren die ideeën lang niet zo diepgeworteld. Hetzelfde met extremistische ideeën: religie versterkt alles. Hen wordt een paradijs beloofd.
pi_171192995
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dit állemaal gemeld werd en het was nog niet genoeg om die jongen in ieder geval beter in de gaten te houden, of een reisverbod op te leggen, dan kan je terrorisme dus echt niet voorkomen. Hoeveel signalen wil je krijgen.
Tot nu toe vrijwel elke keer het geval. Maar ze er is te weinig echte actie. Te weinig huiszoekingen en het echt goed doorspitten van de clubjes verdachteutypes. Te weinig mankracht blijkbaar... Alhoewel ik me ook afvraag of er wel voldoende snel en hard wordt ingegrepen.

Heel vaak mag men nog niet zo veel doen en worden verdachten snel weer vrijgelaten. Ze moeten echt wachten tot iemand een bom in huis heeft om ze aan te pakken.
Whatever...
pi_171192996
Vorige keer las ik over een slachting in Azië op moslims door christenen.

Moet ik nu van christenen excuses verwachten daarvoor? Snap niet dat mensen verwachten dat ik IS ga aanspreken na elk aanslag.
pi_171192999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar zo iemand wordt niet gebrainwashed, die zoekt het brainwashen ook op. Wat trekt het iemand die gewoon een familie heeft, vrienden, aan om zich in te laten met zulke extreme denkbeelden. Van een eenzame, boze lonewolf kan ik het beter begrijpen.
Ik denk nog steeds zwaar gepaard met propaganda, een sense of feeling, een "higher calling", je bent uitverkoren boven alles en iedereen om dit te doen blabla. Dat je vrienden en familie hebt betekent natuurlijk nog niet dat je mentaal stabiel bent en niet vatbaar voor zulke mooie verhalen. Zeker als de verhalen meer indruk op je maken dan wat je familie en vrienden je te bieden hebben.
pi_171193026
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tot nu toe vrijwel elke keer het geval. Maar ze er is te weinig echte actie. Te weinig huiszoekingen en het echt goed doorspitten van de clubjes verdachteutypes. Te weinig mankracht blijkbaar... Alhoewel ik me ook afvraag of er wel voldoende snel en hard wordt ingegrepen.

Heel vaak mag men nog niet zo veel doen en worden verdachten snel weer vrijgelaten. Ze moeten echt wachten tot iemand een bom in huis heeft om ze aan te pakken.
Ja, concreet bewijs. Dat snap ik op zich wel. Mensenrechten zijn belangrijk, maar ze hadden hem minstens beter in de gaten moeten houden.
pi_171193062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds zwaar gepaard met propaganda, een sense of feeling, een "higher calling", je bent uitverkoren boven alles en iedereen om dit te doen blabla. Dat je vrienden en familie hebt betekent natuurlijk nog niet dat je mentaal stabiel bent en niet vatbaar voor zulke mooie verhalen. Zeker als de verhalen meer indruk op je maken dan wat je familie en vrienden je te bieden hebben.
Zoiets zal het inderdaad wel zijn.

Zijn hier nog interessante psychologische boeken over? :P De psyche van de zelfmoordterrorist.
pi_171193081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zoiets zal het inderdaad wel zijn.

Zijn hier nog interessante psychologische boeken over? :P De psyche van de zelfmoordterrorist.
Meerdere. Zoek bij Bol naar radicalisering en je hebt een flink aantal prima resultaten.
pi_171193086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zoiets zal het inderdaad wel zijn.

Zijn hier nog interessante psychologische boeken over? :P De psyche van de zelfmoordterrorist.
Of een leuke autobiografie
pi_171193089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
Vorige keer las ik over een slachting in Azië op moslims door christenen.

Moet ik nu van christenen excuses verwachten daarvoor? Snap niet dat mensen verwachten dat ik IS ga aanspreken na elk aanslag.
Je woont niet in Azië.
pi_171193094
quote:
6s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Of een leuke autobiografie
Dat verklaart het individu, maar we zijn inmiddels wel het individu voorbij denk ik zo :P
pi_171193106
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Tot nu toe vrijwel elke keer het geval. Maar ze er is te weinig echte actie. Te weinig huiszoekingen en het echt goed doorspitten van de clubjes verdachteutypes. Te weinig mankracht blijkbaar... Alhoewel ik me ook afvraag of er wel voldoende snel en hard wordt ingegrepen.

Heel vaak mag men nog niet zo veel doen en worden verdachten snel weer vrijgelaten. Ze moeten echt wachten tot iemand een bom in huis heeft om ze aan te pakken.
Ik lees regelmatig dat veel burgers van moslimslanden het onbegrijpelijk vinden hoe hier in het westen met extremisten (bijvoorbeeld terugkerende IS-strijders) wordt omgegaan.

Toevallig had Harald Doornbos het daar deze week op twitter nog over. Dit draadje (gaat alleen om de tweets van Harald zelf, 1 tm 13:
https://twitter.com/haralddoornbos/status/867085041314263041
pi_171193108
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat verklaart het individu, maar we zijn inmiddels wel het individu voorbij denk ik zo :P
Ik denk dat je sowieso maar flarden zal lezen
pi_171193112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
Vorige keer las ik over een slachting in Azië op moslims door christenen.

Moet ik nu van christenen excuses verwachten daarvoor? Snap niet dat mensen verwachten dat ik IS ga aanspreken na elk aanslag.
Dat verwacht ik niet van moslims in ieder geval. Wat ik verwacht is dat je je religie wat minder serieus neemt zodat we niet tegenover elkaar maar met elkaar staan. Dat jij geen onderscheid maakt omdat ik een ongelovige ben en dat je je ook niet aan de zijde schaart met mensen die dat onderscheid wel maken. Dat je niet op basis van dogmas in je religie aan deze maatschappij andere eisen gaat stellen. Dat je je kinderen opvoedt met vrije keuzes en je partner en omgeving daarin vrij laat. Dat je niet als er een discussie ontstaat per definitie de kant van de moslims kiest maar je objectief opstelt. Dat verwacht ik.

PS. wat ik beschrijf is een generieke boodschap aan moslims, niet jou persoonlijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171193126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
Vorige keer las ik over een slachting in Azië op moslims door christenen.

Moet ik nu van christenen excuses verwachten daarvoor? Snap niet dat mensen verwachten dat ik IS ga aanspreken na elk aanslag.
Voor het geval dat sceptische atheïsten binnenkort een aanslag plegen: sorry alvast. Ik neem er bij voorbaat afstand van.
pi_171193160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zoiets zal het inderdaad wel zijn.

Zijn hier nog interessante psychologische boeken over? :P De psyche van de zelfmoordterrorist.
Through Our Enemies' Eyes, van Michael Scheuer, voormalig hoofd van het CIA team wat op Bin Laden aan het jagen was. Ook veel op Youtube te vinden.

En Ropert Pape's Dying to Win: The Strategic Logic of Suicide Terrorism

Waarbij hij grondig onderzoek heeft verricht naar een stuk of 109 gevallen van zelfmoordaanslagen, achtergrondverhalen van de daders en affiliaties.
pi_171193202
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Through Our Enemies' Eyes, van Michael Scheuer, voormalig hoofd van het CIA team wat op Bin Laden aan het jagen was. Ook veel op Youtube te vinden.

En Ropert Pape's Dying to Win: The Strategic Logic of Suicide Terrorism

Waarbij hij grondig onderzoek heeft verricht naar een stuk of 109 gevallen van zelfmoordaanslagen, achtergrondverhalen van de daders en affiliaties.
Dankje! Zeer interessant.
pi_171193213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
Vorige keer las ik over een slachting in Azië op moslims door christenen.

Moet ik nu van christenen excuses verwachten daarvoor? Snap niet dat mensen verwachten dat ik IS ga aanspreken na elk aanslag.
Jij snapt het nog steeds niet Heh?

Het gaat niet om jou, het gaat erom dat er feest wordt gevierd na dergelijke aanslagen in sommige wijken. Dat er wel 1500 erdoturken staan als men niet wil dat een halve dictator hier zijn volk komt indoctrineren. Maar bij zoiets... Oorverdovende stilte. Daarnaast ook nog allerlei onderzoeken die hebben laten zien dat men in de moslimgemeenschap toch schrikbarend veel goedkeuring geeft aan religieus geïnspireerd geweld.

Dan kun je wel wijzen naar dat ene exces van een sekte. De gewelddadige islamitische sekte is ernstig groot en hier in onze wijken.

Als je dat niet ziet dan mis je echt een paar steekjes. Ik kom zelf uit een wijk waar nu jihadisten zijn uitgereisd en als kind vertelden dit soort jongetjes mij. Al dat de. Strijders van Allah mijn hoofd eraf gingen hakken. Lang voor desert storm. Er is binnen de islamitische gemeenschap een flinke onderstroom die enorm gewelddadig is en denkbeelden heeft die lijken op dat van de nazi's in ww2. IS is voor hen eigenlijk toch wel hetgeen zij in de koran lezen.

Dat jij niet zo denkt, maakt die groep en jouw religie dus niet onschuldig. En omdat dit geweld zo enorm geworteld is in de islam. (je kent zelf de soeras,( is zet ze graag onder hun barbaarse filmpjes) en ze worden zeer letterlijk genomen.

Reken maar dat er in de christelijke kerken heel. Wat is gebeurd om daar het middeleeiwseuaf te schudden. En in de islam is er geen verlichting geweest.

Kijk wat er gebeurt. Niemand komt kinderen vermoorden in naam van het atheïsme. Er zijn allerlei conflicten om grondstoffen en daaronheenuis een groot spel. Dat mag je walgelijk vinden. Maar neemt niets weg van het feit dat we op dit moment in de islam en grote en zeer gewelddadige stroming hebben die ongelovigen als minderwaardig zien en ook zo zouden willen behandelen. In de christelijke kerk zijn er daarom enorm veel afsplitsingen en stromingen, juist omdat die de boel anders interpreteren.

In de islam is de orthodoxe sunni opvatting gewoon zeer sterk aanwezig, met salarissen en wahabisten die veel te zeggen hebben.
Whatever...
pi_171193240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dankje! Zeer interessant.
Vooral het boek van Robert Pape gaat over hun psychologische proces, zeker een aanrader. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 11:42:27 ]
pi_171193296
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vooral het boek van Robert Pape gaat over hun psychologische proces, zeker een aanrader. :)
Kan het ook wel waarderen dat er zoveel onderzoek achter zit.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:48:05 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193358
Ik denk dat religie weinig mee te maken heeft, maar juist te veel empathie hebben. Ze zien mensen lijden in hun eigen omgeving, en zien een elitaire volk die niks om hen geeft en hun zelf stigmatiseerd.

Dat wekt haatgevoelens op.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193359
L0gg0l twitterde op donderdag 25-05-2017 om 11:45:45 ARMY BEING SENT TO A COLLEGE IN TRAFFORD, MANCHESTER -- POLICE reageer retweet
L0gg0l twitterde op donderdag 25-05-2017 om 11:44:23 High-rise residential building encircled by police in Hulme area of Manchester https://t.co/ia5om9cxGR (via @chefreporterNRW ) reageer retweet
Overal politie en leger acties.

"Drive them out, drive them from this earth!"
pi_171193392
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat religie weinig mee te maken heeft, maar juist te veel empathie hebben. Ze zien mensen lijden in hun eigen omgeving, en zien een elitaire volk die niks om hen geeft en hun zelf stigmatiseerd.

Dat wekt haatgevoelens op.
Als je een concert met kinderen als doelwit zoekt heb je geen greintje empathie.
Hell To The Liars
pi_171193401
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je een concert met kinderen als doelwit zoekt heb je geen greintje empathie.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:51:00 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193411
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je een concert met kinderen als doelwit zoekt heb je geen greintje empathie.
Dan ben je een krankzinnig. Betekent niet dat je geen empathie hebt. 🙂
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193428
al 13 topics voor die onnozele zot?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171193433
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je een concert met kinderen als doelwit zoekt heb je geen greintje empathie.
Waarom niet?
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:52:12 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193435
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogmaals, er is een verschil tussen krankzinnig zijn en geen empathie of compassie hebben. 🙂
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193444
Dat is dan wel heel selectieve empathie en dus net zo walgelijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171193445
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dan ben je een krankzinnig. Betekent niet dat je geen empathie hebt. 🙂
Ik ga deze discussie niet eens aan.
Hell To The Liars
pi_171193464
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ga deze discussie niet eens aan.
Nou ja, hij zit er niet ver naast, integendeel zelfs.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:55:14 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Dat is dan wel heel selectieve empathie en dus net zo walgelijk.
Dat heeft ieder mens helaas. Selectieve empathie voor de mensen die bij "hun" groep horen en juist een afkeer voor de buitenstaanders. Snap je waar het probleem begint?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:55:23 #41
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171193487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat religie weinig mee te maken heeft, maar juist te veel empathie hebben. Ze zien mensen lijden in hun eigen omgeving, en zien een elitaire volk die niks om hen geeft en hun zelf stigmatiseerd.

Dat wekt haatgevoelens op.
En met 'hun eigen omgeving' bedoel je dan de landen een paar duizend kilometer verderop waar ze vaak niet geboren zijn en soms zelfs niet eens ooit zijn geweest? En dat is dan een reden om hetzelfde leed te veroorzaken in het land waar ze wel zijn geboren of opgegroeid?

Niet echt een overtuigend verhaal.
pi_171193546
quote:
Hopelijk niks ernstigs... maar met het leger, zal het wel.
pi_171193560
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nogmaals, er is een verschil tussen krankzinnig zijn en geen empathie of compassie hebben. 🙂
Laat krankzinnig nou net vaak samen gaan met een gebrek aan empathie.
pi_171193563
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:55 schreef Keep_Walking het volgende:
Dat heeft ieder mens helaas. Selectieve empathie voor de mensen die bij "hun" groep horen en juist een afkeer voor de buitenstaanders. Snap je waar het probleem begint?
Ja, ik zie dat wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171193578
Iemand met echt veel empathie kan zich juist inleven in mensen die verder van zijn eigen beleefwereld afstaan. Niet alleen in mensen die op hem/haar lijken. Dat is het laatste wat ik erover zeg.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:01:27 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193591
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

En met 'hun eigen omgeving' bedoel je dan de landen een paar duizend kilometer verderop waar ze vaak niet geboren zijn en soms zelfs niet eens ooit zijn geweest? En dat is dan een reden om hetzelfde leed te veroorzaken in het land waar ze wel zijn geboren of opgegroeid?

Niet echt een overtuigend verhaal.
Nou ze maken hele nare dingen in dit land in hun vroege jeugd (sommige dan), en daardoor gaan ze klusters vormen die buiten de mainstream maatschappij vallen. Ze ontwikkelen een haatgevoel voor de mainstream en romantiseren de verhalen die ze lezen, zien en horen. De meest wanhopig van ze allemaal plegen dan extreme daden voor erkenning.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:51 schreef Yiha3 het volgende:
al 13 topics voor die onnozele zot?
Wel veel onnozele zotten de laatste tijd he? Zal er misschien toch een gemeenschappelijke deler zijn?
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:02:59 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand met echt veel empathie kan zich juist inleven in mensen die verder van zijn eigen beleefwereld afstaan. Niet alleen in mensen die op hem/haar lijken. Dat is het laatste wat ik erover zeg.
Ik ben waanzinnig trots op mezelf dat ik dat kan.

Mijn moeder is degene die ik daarvoor mag danken. 😉
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193642
quote:
9s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wel veel onnozele zotten de laatste tijd he? Zal er misschien toch een gemeenschappelijke deler zijn?
Ik probeer al 10 keer de afgelopen dagen iets over Manchester te lezen, maar dit topic gaat er iig. niet over.
Hell To The Liars
pi_171193656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand met echt veel empathie kan zich juist inleven in mensen die verder van zijn eigen beleefwereld afstaan. Niet alleen in mensen die op hem/haar lijken. Dat is het laatste wat ik erover zeg.
Als ik nog even mag reageren op het laatste wat je er over zegt. Waar die mensen in geloven is dat de tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vast staat, als jij als kind sterft, sterf je onschuldig en ga je naar het paradijs. Wat de Jihadist in kwestie heeft gedaan is dus voorkomen dat de kinderen verkeerde keuzes in het leven maken en ze daarmee beloont met het paradijs, zeker gezien ze sowieso al op dezelfde dag en tijdstip zijn overleden zijn ze nu op Allahs pad gestorven. Krankzinnig sure, maar gebrek aan empathie binnen hun overtuiging en referentiekader, niet echt.
pi_171193657
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik probeer al 10 keer de afgelopen dagen iets over Manchester te lezen, maar dit topic gaat er iig. niet over.
De laatste updates staan meestal toch in de OP
pi_171193681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik nog even mag reageren op het laatste wat je er over zegt. Waar die mensen in geloven is dat de tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vast staat, als jij als kind sterft, sterf je onschuldig en ga je naar het paradijs. Wat de Jihadist in kwestie heeft gedaan is dus voorkomen dat de kinderen verkeerde keuzes in het leven maken en ze daarmee beloont met het paradijs, zeker gezien ze sowieso al op dezelfde dag en tijdstip zijn overleden zijn ze nu op Allahs pad gestorven. Krankzinnig sure, maar gebrek aan empathie binnen hun overtuiging en referentiekader, niet echt.
Is moeilijk te zeggen of hij ook zo dacht, of dat het een strategie was om maar zoveel mogelijk angst en polarisatie te zaaien. Wat is dan een beter doelwit dan een concert vol met kinderen.

Maar als het klopt dat dat voor deze persoon ook geldt, dan heb je een punt. Interessante invalshoek iig.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:06:27 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193684
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Laat krankzinnig nou net vaak samen gaan met een gebrek aan empathie.
Als iemand heel zijn leven lang geen empathie ontvangt, is zijn vermogen om empathie te geven of compassie te hebben gebrekkig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik nog even mag reageren op het laatste wat je er over zegt. Waar die mensen in geloven is dat de tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vast staat, als jij als kind sterft, sterf je onschuldig en ga je naar het paradijs. Wat de Jihadist in kwestie heeft gedaan is dus voorkomen dat de kinderen verkeerde keuzes in het leven maken en ze daarmee beloont met het paradijs, zeker gezien ze sowieso al op dezelfde dag en tijdstip zijn overleden zijn ze nu op Allahs pad gestorven. Krankzinnig sure, maar gebrek aan empathie binnen hun overtuiging en referentiekader, niet echt.
jammer dat hijzelf gelooft dat hij naar het paradijs gaat
en niet alle slachtoffers waren kinderen
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171193713
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als iemand heel zijn leven lang geen empathie ontvangt, is zijn vermogen om empathie te geven of compassie te hebben gebrekkig.
Dat zal best, maar soms zijn mensen zelf ook gewoon assholes zonder een zielig levensverhaal.
pi_171193730
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is moeilijk te zeggen of hij ook zo dacht, of dat het een strategie was om maar zoveel mogelijk angst en polarisatie te zaaien. Wat is dan een beter doelwit dan een concert vol met kinderen.
Het zaaien van angst en chaos is zeker ook een instrument gebruikt door terroristen, absoluut. Maar dat het al bepaalt is wanneer jij gaat sterven is een opvatting waar ieder moslim wel in gelooft. Wat ik hierboven zei wordt zelfs door IS gebruikt in haar maandelijkse magazine Dabiq na de aanslagen op Bataclan en de aanvallen die zij verrichten op ziekenhuizen en scholen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:09:32 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171193736
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zal best, maar soms zijn mensen zelf ook gewoon assholes zonder een zielig levensverhaal.
Geloof ik zeker. 👍🏿

Zoals Voldemort. 😁
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171193749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:07 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

jammer dat hijzelf gelooft dat hij naar het paradijs gaat
en niet alle slachtoffers waren kinderen
Als volwassene verdien je sowieso de dood, want jij hebt gekozen voor jouw regering en betaalt belasting, daarom ben jij medeplichtig voor wat jouw staat doet logica.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:10:54 #60
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171193758
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hopelijk niks ernstigs... maar met het leger, zal het wel.
Iemand is zeker weer zijn rugtas vergeten :')
pi_171193762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het zaaien van angst en chaos is zeker ook een instrument gebruikt door terroristen, absoluut. Maar dat het al bepaalt is wanneer jij gaat sterven is een opvatting waar ieder moslim wel in gelooft. Wat ik hierboven zei wordt zelfs door IS gebruikt in haar maandelijkse magazine Dabiq na de aanslagen op Bataclan en de aanvallen die zij verrichten op ziekenhuizen en scholen.
Dat is wel een goede manier om een aanslag laagdrempeliger te maken. Je kunt het dan beter goedpraten voor jezelf.

Je weet er duidelijk veel van af. :)
pi_171193766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik nog even mag reageren op het laatste wat je er over zegt. Waar die mensen in geloven is dat de tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vast staat, als jij als kind sterft, sterf je onschuldig en ga je naar het paradijs. Wat de Jihadist in kwestie heeft gedaan is dus voorkomen dat de kinderen verkeerde keuzes in het leven maken en ze daarmee beloont met het paradijs, zeker gezien ze sowieso al op dezelfde dag en tijdstip zijn overleden zijn ze nu op Allahs pad gestorven. Krankzinnig sure, maar gebrek aan empathie binnen hun overtuiging en referentiekader, niet echt.
Zou dat onschuldig label ook echt gelden voor tienermeisjes?
pi_171193782
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is wel een goede manier om een aanslag laagdrempeliger te maken. Je kunt het dan beter goedpraten voor jezelf.

Je weet er duidelijk veel van af. :)
Nee, ik ben niets van plan.
pi_171193817
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zou dat onschuldig label ook echt gelden voor tienermeisjes?
In het algemeen op kinderen. In veel theologische kringen is de puberteit bereiken wel de grens tussen kind en volwassen inderdaad, maar het gaat meer om het doden van "onschuldigen", "schuldige" mensen doden goedpraten doen ze sowieso zelden aan.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:14:00 #65
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171193823
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zou dat onschuldig label ook echt gelden voor tienermeisjes?
Volgens de doorsnee christen tokkie is iedereen uniek, als ik de islam moet geloven (op hallucinerende basis) dan mag je vanuit het perspectief van de opper zandsnorkel en tevens kinderlokker andere figuren doden voor het geloof.

Niemand is onschuldig blijkbaar :')
pi_171193846
quote:
9s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, ik ben niets van plan.
Dat bedoelde ik niet :D

Maar ik geloof wel dat moslims of ex-moslims veel beter begrijpen hoe dergelijke denkbeelden kunnen radicaliseren. Dat is veel waardevoller dan de zoveelste terrorist als lone wolf of gek bestempelen of iets dergelijks. Dat geloof ik ook niet meer als het er zoveel zijn.
pi_171193877
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is wel een goede manier om een aanslag laagdrempeliger te maken. Je kunt het dan beter goedpraten voor jezelf.

Je weet er duidelijk veel van af. :)
hij is hier wel erg vertegenwoordigd
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171193901
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het zaaien van angst en chaos is zeker ook een instrument gebruikt door terroristen, absoluut. Maar dat het al bepaalt is wanneer jij gaat sterven is een opvatting waar ieder moslim wel in gelooft. Wat ik hierboven zei wordt zelfs door IS gebruikt in haar maandelijkse magazine Dabiq na de aanslagen op Bataclan en de aanvallen die zij verrichten op ziekenhuizen en scholen.
Wat ik dus niet begrijp is als een niet moslim dit zou typen dat dan ineens alle moslims over 1 kam geschoren worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171193903
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet :D

Maar ik geloof wel dat moslims of ex-moslims veel beter begrijpen hoe dergelijke denkbeelden kunnen radicaliseren. Dat is veel waardevoller dan de zoveelste terrorist als lone wolf of gek bestempelen of iets dergelijks. Dat geloof ik ook niet meer als het er zoveel zijn.
Hehe I know :P

Kan inderdaad best zo nu en dan een lone wolf zijn die een aanslag pleegt, maar dat er 1 concreet collectief religieus geïnspireerd doctrine is onder de Jihadisten is wel evident inderdaad.
pi_171193912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hehe I know :P

Kan inderdaad best zo nu en dan een lone wolf zijn die een aanslag pleegt, maar dat er 1 concreet collectief religieus geïnspireerd doctrine is onder de Jihadisten is wel evident inderdaad.
Dat zijn de messenzwaaiers.
pi_171193924
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat ik dus niet begrijp is als een niet moslim dit zou typen dat dan ineens alle moslims over 1 kam geschoren worden.
Ik heb het dan ook niet over moslims, maar terroristen en jihadisten bij uitstek, als een moslim zich daardoor aangesproken zou voelen en zou klagen over generalisatie is het gewoon een idioot.
pi_171193946
quote:
9s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zijn de messenzwaaiers.
Of de vrachtwagenchauffeurs, ook niet meer uniek te noemen helaas.
pi_171193957
Volgens mij is het sowieso niet de bedoeling dat ze geschoren worden
pi_171193969
quote:
11s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of de vrachtwagenchauffeurs, ook niet meer uniek te noemen helaas.
Karst T

Oh nee...
pi_171193975
quote:
6s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is het sowieso niet de bedoeling dat ze geschoren worden
Baard niet, oksel en schaamhaar toch wel een vereiste.
pi_171194003
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Karst T

Oh nee...
Naar mijn weten wel een lone wolf :7
pi_171194014
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik nog even mag reageren op het laatste wat je er over zegt. Waar die mensen in geloven is dat de tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vast staat, als jij als kind sterft, sterf je onschuldig en ga je naar het paradijs. Wat de Jihadist in kwestie heeft gedaan is dus voorkomen dat de kinderen verkeerde keuzes in het leven maken en ze daarmee beloont met het paradijs, zeker gezien ze sowieso al op dezelfde dag en tijdstip zijn overleden zijn ze nu op Allahs pad gestorven. Krankzinnig sure, maar gebrek aan empathie binnen hun overtuiging en referentiekader, niet echt.
Of ze zien die kids als minder dan varkens omdat ze ongelovig zijn en daarom er niet mee zitten maar alleen telt dat het Westen zo een groot mogelijk klap ervaart. Ik bedoel, we weten het niet en het is allemaal mogelijk.
pi_171194065
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Of ze zien die kids als minder dan varkens omdat ze ongelovig zijn en daarom er niet mee zitten maar alleen telt dat het Westen zo een groot mogelijk klap ervaart. Ik bedoel, we weten het niet en het is allemaal mogelijk.
Nou ja, je kunt natuurlijk op zo'n forum/site lezen voor een inkijkje in de psyche... dan weet je het niet van dit individu, maar wel van de algemene denkbeelden.
pi_171194084
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt natuurlijk op zo'n forum/site lezen voor een inkijkje in de psyche... dan weet je het niet van dit individu, maar wel van de algemene denkbeelden.
Maar als er contact met groepen als ISIS is geweest volgt er wel degelijk een volgend hoofdstuk lijkt me.
pi_171194090
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Of ze zien die kids als minder dan varkens omdat ze ongelovig zijn en daarom er niet mee zitten maar alleen telt dat het Westen zo een groot mogelijk klap ervaart. Ik bedoel, we weten het niet en het is allemaal mogelijk.
Mwuah, het gaat er niet om dat Jan en Alleman allerlei verschillende en mogelijke drijfveren benoemen en daarover speculeren. IS en consorten zijn juist constant ad nauseam aan het toelichten waarom ze doen wat ze gedaan hebben, wat ze drijft en hoe ze het goedpraten, het probleem is dat als je het niet leest of in verdiept je alleen maar met vraagtekens blijft, maar dat is niet aan hun te wijten, ze zijn er juist heel vocaal en luid over. Zelfs een kwartier durende IS executie video laat maar een minuut of 2 de executie zelf zien, voor de rest gaat het allemaal over het toelichten en goedpraten voor meer aanhang.
pi_171194137
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, het gaat er niet om dat Jan en Alleman allerlei verschillende en mogelijke drijfveren benoemen en daarover speculeren. IS en consorten zijn juist constant ad nauseam aan het toelichten waarom ze doen wat ze gedaan hebben, wat ze drijft en hoe ze het goedpraten, het probleem is dat als je het niet leest of in verdiept je alleen maar met vraagtekens blijft, maar dat is niet aan hun te wijten, ze zijn er juist heel vocaal en luid over. Zelfs een kwartier durende IS executie video laat maar een minuut of 2 de executie zelf zien, voor de rest gaat het allemaal over het toelichten en goedpraten voor meer aanhang.
Goeie post.
pi_171194146
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, het gaat er niet om dat Jan en Alleman allerlei verschillende en mogelijke drijfveren benoemen en daarover speculeren. IS en consorten zijn juist constant ad nauseam aan het toelichten waarom ze doen wat ze gedaan hebben, wat ze drijft en hoe ze het goedpraten, het probleem is dat als je het niet leest of in verdiept je alleen maar met vraagtekens blijft, maar dat is niet aan hun te wijten, ze zijn er juist heel vocaal en luid over. Zelfs een kwartier durende IS executie video laat maar een minuut of 2 de executie zelf zien, voor de rest gaat het allemaal over het toelichten en goedpraten voor meer aanhang.
Maar die filmpjes zijn natuurlijk ook PR, ze hoeven in essentie niet iets waarlijks te zeggen over echte intenties.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:29:12 #83
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171194148
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt natuurlijk op zo'n forum/site lezen voor een inkijkje in de psyche... dan weet je het niet van dit individu, maar wel van de algemene denkbeelden.
Er was laatst een dokter van Harvard die probeert te bewijzen dat telepathie bestaat. Heb je van haar gehoord?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171194154
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:26 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar als er contact met groepen als ISIS is geweest volgt er wel degelijk een volgend hoofdstuk lijkt me.
Als in vervolging? Ik denk niet dat autoriteiten zicht hadden op wat hij in Libië deed.
pi_171194161
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er was laatst een dokter van Harvard die probeert te bewijzen dat telepathie bestaat. Heb je van haar gehoord?
Geheel off-topic.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:31:37 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171194201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik nog even mag reageren op het laatste wat je er over zegt. Waar die mensen in geloven is dat de tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vast staat, als jij als kind sterft, sterf je onschuldig en ga je naar het paradijs. Wat de Jihadist in kwestie heeft gedaan is dus voorkomen dat de kinderen verkeerde keuzes in het leven maken en ze daarmee beloont met het paradijs, zeker gezien ze sowieso al op dezelfde dag en tijdstip zijn overleden zijn ze nu op Allahs pad gestorven. Krankzinnig sure, maar gebrek aan empathie binnen hun overtuiging en referentiekader, niet echt.
Als ze werkelijk geloven dat het tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vaststaat dan kunnen ze het westen al die onschuldige burgerslachtoffers in het Midden-Oosten ook niet verwijten.
Maar goed, die gedachtegang is idd krankzinnig, want daarmee maak je de nazi's de rechterhand van god.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:31:37 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171194202
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geheel off-topic.
Niet als je ver genoeg door denkt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:32:22 #88
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171194213
Manchester attack: Police 'not sharing information with US'
quote:
Police investigating the Manchester Arena bomb attack have stopped sharing information with the US after leaks to the media, the BBC understands.
UK officials were outraged when photos appearing to show debris from the attack appeared in the New York Times.
It came after the name of bomber Salman Abedi was leaked to US media just hours after the attack.
Theresa May said she would tell Donald Trump at a Nato summit that shared intelligence "must remain secure".
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171194221
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het zaaien van angst en chaos is zeker ook een instrument gebruikt door terroristen, absoluut. Maar dat het al bepaalt is wanneer jij gaat sterven is een opvatting waar ieder moslim wel in gelooft. Wat ik hierboven zei wordt zelfs door IS gebruikt in haar maandelijkse magazine Dabiq na de aanslagen op Bataclan en de aanvallen die zij verrichten op ziekenhuizen en scholen.
in geval van een natuurlijke dood dan
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:33:06 #90
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171194233
quote:
12s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet als je ver genoeg door denkt.
Hoe vaak sla jij het nadenken over? :')
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:35:07 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171194271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:33 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Hoe vaak sla jij het nadenken over? :')
Ik volg meestal mijn intuïtie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_171194296
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goeie post.
:*
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar die filmpjes zijn natuurlijk ook PR, ze hoeven in essentie niet iets waarlijks te zeggen over echte intenties.
Natuurlijk is het PR en propaganda, maar de zorgvuldigheid waarmee het in elkaar is gezet. De editoriale en literaire kunst waarmee ze het neerzetten heeft zelfs meerdere mensen hoofd doen krabben over wat voor soort mensen er achter zitten. Lees bijvoorbeeld de verslagen van IS na Bataclan, oproep aan christenen om terug te keren naar IS gebieden. De intentie is duidelijk, enerzijds terreur zaaien, anderzijds potentiële aanhangers te overtuigen dat ze legitiem zijn conform de richtlijnen van de islamitische wetgeving. Wanneer ze een moslim op een dodenlijst zetten is het altijd, maar dan ook altijd gepaard met een rechtvaardiging dat de moslim in kwestie de Islam of de profeet zou beledigd hebben, dat het eigenlijk een afvallige of hypocriet is. Ze zijn altijd heel zorgvuldig met het beschrijven van iets.
pi_171194341
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze werkelijk geloven dat het tijdstip van sterven voor iedereen sowieso al vaststaat dan kunnen ze het westen al die onschuldige burgerslachtoffers in het Midden-Oosten ook niet verwijten.
Maar goed, die gedachtegang is idd krankzinnig, want daarmee maak je de nazi's de rechterhand van god.
Dat het al bekend staat betekent nog niet dat het niet te wijten is aan een drone-aanval of Westerse F16 natuurlijk volgens hen. Ze zien het dan ook als een oorlog op de Islam en op de moslims.
pi_171194357
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er was laatst een dokter van Harvard die probeert te bewijzen dat telepathie bestaat. Heb je van haar gehoord?
link eens?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171194360
quote:
Aldus Trump: ik heb juridisch het recht daartoe.

Aldus Elzies: Trump mag dit, dus is het a-ok!

(En ja, ik weet dat dit niet noodzakelijk iets met Trump te maken heeft, het doet mij met name denken aan de discussie over intel die door Trump aan de russen bekend is gemaakt)
pi_171194362
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:32 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

in geval van een natuurlijke dood dan
In theologische termen. Het is al bekend wanneer de engel des doods je ziel komt halen, ongeacht welke reden en manier. Dus hoeveel tijd op aarde jou is gegeven. Er is niet een final destination achtige manier waarmee je kunt vluchten aan de dood in de Islam.

quote:
"He is the irresistible, supreme over His slaves, and He sends guardians over you, until when death approaches one of you, Our messengers (angel of death and his assistants) take his soul, and they never neglect their duty."


[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 12:41:18 ]
pi_171194405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In theologische termen. Het is al bekend wanneer de engel des doods je ziel komt halen, ongeacht welke reden en manier. Dus hoeveel tijd op aarde jou is gegeven. Er is niet een final destination achtige manier waarmee je kunt vluchten aan de dood in de Islam.
Wat is dan nog het doel van de bom tot ontploffing brengen als die mensen toch al zouden sterven?
pi_171194414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In theologische termen. Het is al bekend wanneer de engel des doods je ziel komt halen, ongeacht welke reden en manier. Dus hoeveel tijd op aarde jou is gegeven. Er is niet een final destination achtige manier waarmee je kunt vluchten aan de dood in de Islam.
zo kan iedere moslim god spelen
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171194420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:39 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

link eens?
Was met behulp van computers, dus geen echte telepathie.
pi_171194424
Hoe eist IS zo een aanslag op eigenlijk?
Met een officiele brief met authenticiteitsstempels aan de regering?
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:44:02 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171194471
quote:
Is ook te ziek voor woorden dat wat gedeeld werd met de Amerikaanse veiligheidsdiensten ook gelijk in handen kwam van de Amerikaanse media.
Hoewel ze er in de VS sowieso wel een handje van hebben met namen van daders (en slachtoffers) te strooien, en het bekendmaken van allerlei gegevens helemaal geen probleem lijkt te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:44:04 #102
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171194473
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik volg meestal mijn intuïtie.
ik gebruik google earth voor navigatie :')
pi_171194509
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is dan nog het doel van de bom tot ontploffing brengen als die mensen toch al zouden sterven?
Ik denk dat je de vraag eerder moet omdraaien, wat is er erg aan een aanslag als de mensen toch al zouden sterven. Het zaaien van terreur en het doel daarvan lijk me wel duidelijk toch? Angst aanjagen en ze proberen in te dimmen. In het boek van Robert Pape stelt hij namelijk dat religieuze motivatie maar een marginale rol speelt in zelfmoordaanslagen, dat het eerder komt door verslagenheid en politieke grieven.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:46:53 #104
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171194535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is ook te ziek voor woorden dat wat gedeeld werd met de Amerikaanse veiligheidsdiensten ook gelijk in handen kwam van de Amerikaanse media.
Hoewel ze er in de VS sowieso wel een handje van hebben met namen van daders (en slachtoffers) te strooien, en het bekendmaken van allerlei gegevens helemaal geen probleem lijkt te zijn.
Dit ja. Je kunt het (menen te) mogen. Maar je kan ook iets van respect voor de nabestaanden, slachtoffers opbrengen.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171194540
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:41 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

zo kan iedere moslim god spelen
Niet perse, slachtoffer A is dood, maar B niet: "Zo heeft Allah het gewild, het was niet Allahs wil dat slachtoffer B doodging"
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:47:47 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171194559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:39 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

link eens?
Kan ik nu niet vinden, maar ik zag het een paar jaren geleden op fok, via een youtube link. Was een brunette blanke vrouw met brillen, die onderzoek deed bij een moeder en haar kind. Als je op youtube zoeke: "telepahy exists harvard study" vind je allerlei video's erover.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:47:55 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171194565
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is dan nog het doel van de bom tot ontploffing brengen als die mensen toch al zouden sterven?
Angst zaaien. Als ze op het zelfde moment waren gestorven door een ontploffende luidspreker had IS er geen baat bij gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171194591
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet perse, slachtoffer A is dood, maar B niet: "Zo heeft Allah het gewild, het was niet Allahs wil dat slachtoffer B doodging"
als jij mij doodt heeft allah het ook gewild
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:49:32 #109
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171194599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan ik nu niet vinden, maar ik zag het een paar jaren geleden op fok, via een youtube link. Was een brunette blanke vrouw met brillen, die onderzoek deed bij een moeder en haar kind. Als je op youtube zoeke: "telepahy exists harvard study" vind je allerlei video's erover.
http://www.bbc.com/news/a(...)lepathy-breakthrough
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171194608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:42 schreef velden het volgende:
Hoe eist IS zo een aanslag op eigenlijk?
Met een officiele brief met authenticiteitsstempels aan de regering?
Via hun persbureau
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:50:09 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171194614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:46 schreef knokkels het volgende:

[..]

Dit ja. Je kunt het (menen te) mogen. Maar je kan ook iets van respect voor de nabestaanden, slachtoffers opbrengen.
Amerikanen en respect :')
Trump heeft gisteren ook al de devaluatie van het woord "humble" ingezet, dus van die kant hoef je niet veel te verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171194619
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Kan ik nu niet vinden, maar ik zag het een paar jaren geleden op fok, via een youtube link. Was een brunette blanke vrouw met brillen, die onderzoek deed bij een moeder en haar kind. Als je op youtube zoeke: "telepahy exists harvard study" vind je allerlei video's erover.
ik geloof er wel in
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171194621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:49 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

als jij mij doodt heeft allah het ook gewild
Daarom gaat nog steeds Allah daarover.
pi_171194626
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:52:02 #115
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171194651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Amerikanen en respect :')
Trump heeft gisteren ook al de devaluatie van het woord "humble" ingezet, dus van die kant hoef je niet veel te verwachten.
Ik had iets meer sarcasme in mjn post mogen doen ja :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171194654
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Via hun persbureau
Hebben ze echt een persbureau?
linkje?
pi_171194655
Child victims aren't even buried yet and Muslim leaders of Manchester already "concerned" about Islamophobia..

https://twitter.com/TEN_GOP/status/867466337286844416

Serieus, dit moet je even zien. De stemverheffing...haren gaan er van overeind staan

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 12:52:53 ]
pi_171194660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daarom gaat nog steeds Allah daarover.
verwarrend
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171194709
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:52 schreef LelijKnap het volgende:
Child victims aren't even buried yet and Muslim leaders of Manchester already "concerned" about Islamophobia..

https://twitter.com/TEN_GOP/status/867466337286844416

Serieus, dit moet je even zien. De stemverheffing...haren gaan er van overeind staan
bah ja
pi_171194739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:52 schreef velden het volgende:

[..]

Hebben ze echt een persbureau?
linkje?
De websites en account op social media worden steeds offline gehaald, dus is het vooral snel posten zonder een statisch link.
pi_171194743
allah = de duivel?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:56:09 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171194746
quote:
Wel handig voor ze dat de kruisvaarders zo'n 750 tot 920 jaar geleden op hun dak hebben gehad, dat blijven ze nu gebruiken.
Maar goed, wederom gewoon een argument om dit angst en haatzaaien te "rechtvaardigen", want het heeft er natuurlijk niet werkelijk mee te maken, maar als ze het kunnen gebruiken om mensen op te jutten dan werkt het kennelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171194756
quote:
Crusaders :')
pi_171194779
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:56 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Crusaders :')
Kinderkruistocht.
pi_171194785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel handig voor ze dat de kruisvaarders zo'n 750 tot 920 jaar geleden op hun dak hebben gehad, dat blijven ze nu gebruiken.
Maar goed, wederom gewoon een argument om dit angst en haatzaaien te "rechtvaardigen", want het heeft er natuurlijk niet werkelijk mee te maken, maar als ze het kunnen gebruiken om mensen op te jutten dan werkt het kennelijk.
Dat is gewoon dramatisering van alles in militant taal. Iran en de Sjieten worden ook nog steeds Safaviden genoemd, een Sjietische rijk in Iran die al 400 jaar niet meer bestaat. Te vergelijken met je rivalen uit te maken voor Hitler en Nazi's.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 12:59:28 ]
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:02:18 #126
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171194859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:55 schreef Yiha3 het volgende:
allah = de duivel?
meer een enge ziekte :')
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:04:40 #127
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171194929
Als je het goed bekijkt dan heeft allah er eigenlijk niks mee te maken. Want hij bestaat alleen in de gedachten van mensen. Wat die dan vervolgens gaan doen om hem tevreden te stellen is volgens mij het bewijs, dat een fatsoenlijk mens niks met allah en de islam te maken zou willen hebben.
En dan gaan klagen over islamofobie ? Gebruik eens je gezonde verstand voor zo ver dit mogelijk is, gezien de verstandelijke handicap die islam heet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171194969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat je de vraag eerder moet omdraaien, wat is er erg aan een aanslag als de mensen toch al zouden sterven. Het zaaien van terreur en het doel daarvan lijk me wel duidelijk toch? Angst aanjagen en ze proberen in te dimmen. In het boek van Robert Pape stelt hij namelijk dat religieuze motivatie maar een marginale rol speelt in zelfmoordaanslagen, dat het eerder komt door verslagenheid en politieke grieven.
Nee klopt, had ik wel kunnen bedenken.
pi_171195042
quote:
Goed, niks met het wel of niet bestaan van telepathie te maken verder. Dat is gewoon een knap staaltje technologie.
pi_171195046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:04 schreef deedeetee het volgende:
Als je het goed bekijkt dan heeft allah er eigenlijk niks mee te maken. Want hij bestaat alleen in de gedachten van mensen. Wat die dan vervolgens gaan doen om hem tevreden te stellen is volgens mij het bewijs, dat een fatsoenlijk mens niks met allah en de islam te maken zou willen hebben.
En dan gaan klagen over islamofobie ? Gebruik eens je gezonde verstand voor zo ver dit mogelijk is, gezien de verstandelijke handicap die islam heet.
ik geloof wel in geesten en demonen enzo
maar zoals Triggershot het omschrijft, dat Allah het zou willen dat een mens een ander mens vermoordt dan kan ik er niet bij dat dat Gods wil zou zijn
daarvoor Allah =/= God
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171195055


Was deze echt trouwens? Kan 'm niet terugvinden.
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:11:13 #132
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171195068
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goed, niks met het wel of niet bestaan van telepathie te maken verder. Dat is gewoon een knap staaltje technologie.
Ik heb de verkeerde link gepost inderdaad zie ik nu. Maar telepathie had an sich ook niet heel erg met de gebeurtenissen in Manchester te maken.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171195100
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:10 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

ik geloof wel in geesten en demonen enzo
maar zoals Triggershot het omschrijft, dat Allah het zou willen dat een mens een ander mens vermoordt dan kan ik er niet bij dat dat Gods wil zou zijn
daarvoor Allah =/= God
Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest vrees ik, ik stel namelijk niet dat Allah zou willen dat de een de ander vermoord, ik heb het meer over dat Allah diens tijd op aarde al had bepaalt. Zie het als een zandloper, of je nu dood gaat aan een ziekte, ongeluk of bom, je tijd was simpelweg op.
pi_171195153
De islam (Arabisch: اسلام (islām) of الإسلام (al-islām), Nederlands: overgave) is een vreemde godsdienst en een van de drie grote(re) zogenoemde abrahamitische religies.
wikipedia.
pi_171195160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest vrees ik, ik stel namelijk niet dat Allah zou willen dat de een de ander vermoord, ik heb het meer over dat Allah diens tijd op aarde al had bepaalt. Zie het als een zandloper, of je nu dood gaat aan een ziekte, ongeluk of bom, je tijd was simpelweg op.
het blijft verwarrend, ik snap waar je naar toe wil maar ik ervaar eerder een goddeloosheid dan een goddelijkheid in je betoog
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171195174




[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 13:26:25 ]
pi_171195207
pi_171195368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest vrees ik, ik stel namelijk niet dat Allah zou willen dat de een de ander vermoord, ik heb het meer over dat Allah diens tijd op aarde al had bepaalt. Zie het als een zandloper, of je nu dood gaat aan een ziekte, ongeluk of bom, je tijd was simpelweg op.
Kan me niet voorstellen dat de tijd van bijvoorbeeld een 8-jarige op was omdat iemand die geestelijk niet in orde is, een zelfmoordaanslag pleegt.

Of überhaupt tijd was op. Er was genoeg te doen en te beleven voor al die omgekomen mensen.
pi_171195424
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je een concert met kinderen als doelwit zoekt heb je geen greintje empathie.
Dat heb je toch sowieso niet als je een aanslag pleegt? Of het nou bij een concert is waar vnl kinderen zijn, je hele woonwijken platbombardeert of het in een bejaardencentrum doet.
pi_171195425
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:28 schreef Status het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat de tijd van bijvoorbeeld een 8-jarige op was omdat iemand die geestelijk niet in orde is, een zelfmoordaanslag pleegt.

Of überhaupt tijd was op. Er was genoeg te doen en te beleven voor al die omgekomen mensen.
Het is dan ook jouw "fout" dat je kritische vragen daarover stelt, Het is namelijk een dogma, punt.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 13:37:44 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171195540
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:20 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Tja je kunt in die wolkjes ook zetten "alle moslims het land uit", "het is een afgrijselijke religie", "stop de migratie"

UItkomst is hetzelfde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171195735
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja je kunt in die wolkjes ook zetten "alle moslims het land uit", "het is een afgrijselijke religie", "stop de migratie"

UItkomst is hetzelfde.
Omdat er niets naar hen geluisterd is idd.
  donderdag 25 mei 2017 @ 13:48:15 #143
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171195837
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:28 schreef Status het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat de tijd van bijvoorbeeld een 8-jarige op was omdat iemand die geestelijk niet in orde is, een zelfmoordaanslag pleegt.

Of überhaupt tijd was op. Er was genoeg te doen en te beleven voor al die omgekomen mensen.
Ik begrijp opeens niet waarom al die Syriërs dan hun land uitrennen. Als je tijd om is dan is je tijd ook om als je naar een ander land gaat toch ? Daar kun je toch niet voor vluchten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171196011
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik begrijp opeens niet waarom al die Syriërs dan hun land uitrennen. Als je tijd om is dan is je tijd ook om als je naar een ander land gaat toch ? Daar kun je toch niet voor vluchten ?
Wat denk je, misschien niet je tijd op aarde wat je nog wel hebt door te brengen in een hel? :')
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 14:02:14 #145
249559 crew  Lavenderr
pi_171196132
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat denk je, misschien niet je tijd op aarde wat je nog wel hebt door te brengen in een hel? :')
Dus dan maar elders in de wereld een hel maken? Ik begrijp de gedachtengang van deze terroristen niet. Waarmee ik niets zeg over al die moslims die hun geloof achter gesloten deuren beleven.
pi_171196144
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat denk je, misschien niet je tijd op aarde wat je nog wel hebt door te brengen in een hel? :')
Binnenkort Ramadan dan gaan de poorten van de hel weer even dicht gelukkig. :).
I´m back.
pi_171196165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dan maar elders in de wereld een hel maken? Ik begrijp de gedachtengang van deze terroristen niet. Waarmee ik niets zeg over al die moslims die hun geloof achter gesloten deuren beleven.
Ze heeft het over "al die Syriers" niet alleen over de jihadisten. Dat van de terroristen is makkelijk te verklaren, het is gewoon voetvolk en volgt bevelen op. Doe een aanslag in Bagdad, prima, doe een aanslag in Manchester, net zo goed.
pi_171196175
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Binnenkort Ramadan dan gaan de poorten van de hel weer even dicht gelukkig. :).
Daar trekt IS zich weinig van aan, ze plegen ook aanslagen tijdens de Ramadan.
pi_171196181
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest vrees ik, ik stel namelijk niet dat Allah zou willen dat de een de ander vermoord, ik heb het meer over dat Allah diens tijd op aarde al had bepaalt. Zie het als een zandloper, of je nu dood gaat aan een ziekte, ongeluk of bom, je tijd was simpelweg op.
Ja, nou heb ik toch ook tamelijk veel moslims horen zeggen dat Allah zelfs bestuurt hoe een blaadje in de herfst van een willekeurige boom valt hoor. Maw alles staat al opgeschreven, dus ook hoe en onder welke omstandigheid je dood gaat. Niet alleen de tijd dus.
I´m back.
pi_171196201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar trekt IS zich weinig van aan, ze plegen ook aanslagen tijdens de Ramadan.
Ja, juist dan, tijdens de Ramadan, is een aanslag aan te raden hè.
I´m back.
pi_171196211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou heb ik toch ook tamelijk veel moslims horen zeggen dat Allah zelf bestuurt hoe een blaadje in de herfst van een willekeurige boom valt hoor. Maw alles staat al opgeschreven, dus ook hoe en onder welke omstandigheid je dood gaat. Niet alleen de tijd dus.
Dat is een theologische discussie binnen de moslimstromingen wat al eeuwen woedt. De discussie tussen alwetendheid en voortbestemd.
pi_171196236
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is een theologische discussie binnen de moslimstromingen wat al eeuwen woedt. De discussie tussen alwetendheid en voortbestemd.
Ja, kun je idd veel over vinden, net als over de poorten van de hel tijdens de Ramadan btw. Maar goed, er zijn dus tamelijk wat moslims die ik sprak die wel die gedetailleerde voorbeschikking accepteren.
I´m back.
pi_171196337
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dan maar elders in de wereld een hel maken? Ik begrijp de gedachtengang van deze terroristen niet. Waarmee ik niets zeg over al die moslims die hun geloof achter gesloten deuren beleven.
Alsof wij dat wel begrijpen.
pi_171197992
  donderdag 25 mei 2017 @ 15:33:04 #155
117098 Hathor
Effe niet
pi_171198189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:26 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie niet echt wat dat met dit topic te maken heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171198221
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:26 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Zou die 1X per week naar hun kerk gaan?
  donderdag 25 mei 2017 @ 15:42:37 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171198495
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dan maar elders in de wereld een hel maken? Ik begrijp de gedachtengang van deze terroristen niet.
Je kun het ook niet begrijpen, dat is het hele punt. Het ís geen gedachtengang. Dat is precies wat religieus denken doet met iemand, het stopt alle rationele gedachten. Al die moeite die wij hier in het westen spenderen aan het proberen te rationaliseren van daden van deze mensen ten spijt. Dan kun je wel een boek schrijven over het feit dat zelfmoordterroristen vrijwel uitsluitend doen wat ze doen vanwege gevoelens van haat jegens de bezetter van hun land, maar dan moet je je vervolgens in nogal wat bochten wringen om deze weer te rationaliseren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171198895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:10 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

ik geloof wel in geesten en demonen enzo
maar zoals Triggershot het omschrijft, dat Allah het zou willen dat een mens een ander mens vermoordt dan kan ik er niet bij dat dat Gods wil zou zijn
daarvoor Allah =/= God
Waar komen die geesten en demonen dan vandaan?
(just asking)
pi_171199065
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je kun het ook niet begrijpen, dat is het hele punt. Het ís geen gedachtengang. Dat is precies wat religieus denken doet met iemand, het stopt alle rationele gedachten. Al die moeite die wij hier in het westen spenderen aan het proberen te rationaliseren van daden van deze mensen ten spijt. Dan kun je wel een boek schrijven over het feit dat zelfmoordterroristen vrijwel uitsluitend doen wat ze doen vanwege gevoelens van haat jegens de bezetter van hun land, maar dan moet je je vervolgens in nogal wat bochten wringen om deze weer te rationaliseren.
Religieus denken is wel een gedachtengang, maar dan de zogenaamde gedachtengan van God/Allah die ze overnemen.

Verder eens.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:10:53 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171199379
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Religieus denken is wel een gedachtengang, maar dan de zogenaamde gedachtengan van God/Allah die ze overnemen.

Verder eens.
Nou nee, het is simpelweg een dogma. Gedachten komen er niet bij kijken. Dat is het hele idee, de islam heeft alle antwoorden je hoeft nergens meer over na te denken. Daar maakt IS gebruik van.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171199454
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou nee, het is simpelweg een dogma. Gedachten komen er niet bij kijken. Dat is het hele idee, de islam heeft alle antwoorden je hoeft nergens meer over na te denken.
Nog niet over eten voor de volgende dag?
pi_171199509
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou nee, het is simpelweg een dogma. Gedachten komen er niet bij kijken. Dat is het hele idee, de islam heeft alle antwoorden je hoeft nergens meer over na te denken. Daar maakt IS gebruik van.
Je neemt een dogma pas aan als je 1) ermee geïndoctrineerd bent of 2) je eigen gedachten erbij aansluiten. Daarna hoef je idd niet meer na te denken.
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:39:17 #163
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171200006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:32 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

in geval van een natuurlijke dood dan
Het concept waar Triggershot naar verwijst is al-qadr oftewel de goddelijke voorbeschikking. In de islam gelooft men dat alles wat er gebeurt volgens de wil van Allah gebeurt. Dus ook een gewelddadige niet-natuurlijke dood valt hieronder. Immers, alles gebeurt met de wil van Allah. De wil van de mens is uiteindelijk altijd ondergeschikt aan die van Allah volgens de islam.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171200070
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:39 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Het concept waar Triggershot naar verwijst is al-qadr oftewel de goddelijke voorbeschikking. In de islam gelooft men dat alles wat er gebeurt volgens de wil van Allah gebeurt. Dus ook een gewelddadige niet-natuurlijke dood valt hieronder. Immers, alles gebeurt met de wil van Allah. De wil van de mens is uiteindelijk altijd ondergeschikt aan die van Allah volgens de islam.
:Y en op die manier kan men alles goedpraten.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 16:44:22 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_171200141
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:39 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Het concept waar Triggershot naar verwijst is al-qadr oftewel de goddelijke voorbeschikking. In de islam gelooft men dat alles wat er gebeurt volgens de wil van Allah gebeurt. Dus ook een gewelddadige niet-natuurlijke dood valt hieronder. Immers, alles gebeurt met de wil van Allah. De wil van de mens is uiteindelijk altijd ondergeschikt aan die van Allah volgens de islam.
Dat zou betekenen dat je iedereen maar mag doden die niet in je straatje past want : wil van Allah en voorbeschikking. Dat is toch absurd?
  donderdag 25 mei 2017 @ 16:44:46 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171200153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:42 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

:Y en op die manier kan men alles goedpraten.
Maar rennen ze wel naar de rechtbank als ze iemand de schuld kunnen geven van de uitvoering van de wil van allah.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171200280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je iedereen maar mag doden die niet in je straatje past want : wil van Allah en voorbeschikking. Dat is toch absurd?
:Y ter illustratie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Ren%C3%A9_Steegmans

https://www.trouw.nl/home(...)e-schudden~a13fe715/
pi_171200332
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:39 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Het concept waar Triggershot naar verwijst is al-qadr oftewel de goddelijke voorbeschikking. In de islam gelooft men dat alles wat er gebeurt volgens de wil van Allah gebeurt. Dus ook een gewelddadige niet-natuurlijke dood valt hieronder. Immers, alles gebeurt met de wil van Allah. De wil van de mens is uiteindelijk altijd ondergeschikt aan die van Allah volgens de islam.
wat een kutgod
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171200466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:48 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

wat een kutgod
Nee nee, ideaal juist ;) met zo'n god heb je geen wetboeken meer nodig.
pi_171200544
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:51 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Nee nee, ideaal juist ;) met zo'n god heb je geen wetboeken meer nodig.
het geeft je wel het gevoel zelf goddelijk te zijn zo
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 16:58:44 #171
249559 crew  Lavenderr
pi_171200724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:53 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

het geeft je wel het gevoel zelf goddelijk te zijn zo
Dat is dus het gevaarlijke. Mensen worden willoze attributen.
pi_171200794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is dus het gevaarlijke. Mensen worden willoze attributen.
boh willoos, wie wil er zich niet god voelen?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:01:09 #173
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171200801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat je iedereen maar mag doden die niet in je straatje past want : wil van Allah en voorbeschikking. Dat is toch absurd?
Het doden van een ander individu is binnen de religie nog altijd een grote zonde. Maar puur vanuit theologisch oogpunt bekeken kan men inderdaad een slachtoffer van een moord beschouwen als zijnde dat hij of zij is vermoord met de wil van Allah. Immers, de wil van God is doorslaggevend. En zo rationaliseert men wat er is gebeurd. Dat is dus wat puur dogmatisch redeneren doet met iemand. Al het kritisch nadenken wordt letterlijk uitgeschakeld.

Sowieso is het concept niet logisch. Men beweert dat we een vrije wil hebben maar tegelijkertijd gebeurt alles met de wil van God en is zijn wil doorslaggevend. Twee tegenstrijdige concepten.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:01:57 #174
455560 Logic91
Always stay rational
pi_171200819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:48 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

wat een kutgod
De Abrahamitische God is inderdaad een zeer gewelddadige God met hele scheve morele normen en waarden.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_171200869
quote:
Dit verdient de hele tekst:

AMSTERDAM - ,,Die ander heeft hem beledigd. Mag hij dan niet vechten?'', zei vader L. in het tv-programma 'Netwerk' van vrijdag. ,,Mijn zoon heeft nooit de wet overtreden. (...) Wat in de krant staat, zijn allemaal leugens.'' Khalid is rustig, zei zijn moeder, maar: ,,Hij vermoordt wie hem aanspreekt.'' De dood van de 22-jarige student René Steegmans noemde zij 'voorbestemd'. ,,Als dat de wil van Allah is, kunnen we niets doen.''

De uitspraken veroorzaakten grote verontwaardiging. Ook Trees Pels, sociologe aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam, die zich toelegt op de opvoeding binnen buitenlandse gezinnen, vindt ze 'heel dom'. Pels noemt de houding die uit het verweer spreekt kenmerkend voor ouders in omstandigheden als die van vader en moeder L. Na 36 jaar in Nederland spreken zij nog steeds geen Nederlands. Zelfs Ja en Nee kennen ze niet.
De vader zit al 25 jaar arbeidsongeschikt thuis. Pels: ,,Zo laag opgeleide gezinnen zijn vaak traditioneel en star en komen -ook cultureel- van ver weg.''

,,Zeggen dat een gebeurtenis de wil van Allah is, is een manier om je onmacht uit te drukken, zonder gezichtsverlies te lijden. 'Ik heb het helemaal fout gedaan', dat zég je niet. Deze mensen beseffen niet wat voor indruk hun opmerkingen maken. Ze zijn vooral bezig de eer te redden binnen de eigen groep.'' Pels weet dat Marokkaanse ouders bij de politie ook vaak de misstappen van hun kinderen ontkennen, al is het bewijs soms nog zo overweldigend. Zij schamen zich.

Op de tweede plaats, na zijn naam binnen de Marokkaanse gemeenschap, komt voor de vader het beeld van die gemeenschap in de rest van Nederland, zegt Pels. ,,Deze mensen leven wel mee met het slachtoffer en zijn nabestaanden, maar denken tegelijk sterk in termen van 'wij' en 'zij'. Als een van 'hen' iets overkomt, is de eerste gedachte: wat betekent dit voor ons?''

,,Zoals iedere ouder zullen zij zich afvragen wat ze als opvoeders verkeerd hebben gedaan'', zegt Pels. Maar die twijfel tonen ze niet, want dat zou een schande zijn. ,,In zulke gezinnen heersen vaak autoritaire verhoudingen en een hard, kil klimaat.'' Maar ouders zonder werk, die de taal niet spreken, raken de ferme grip op hun kinderen kwijt.

En omdat Khalid L. al heel vaak strafbare feiten had gepleegd, moeten zijn ouders in aanraking zijn gekomen met politie en hulpverlening, waardoor het gezag van de vader verder is afgekalfd. Want agenten en maatschappelijk werkers bemoeien zich, voor de ogen van de zoon en vaak met medeweten van de gemeenschap, met de opvoeding door de vader. ,,De vaders'', aldus Pels, ,,geven het vaak op en denken: jullie weten het beter, los het dan ook maar op.''

Venlose Marokkanen zetten de ouders van Khalid er in het weekeinde toe aan om een persbericht uit te geven waarin zij zich verontschuldigen voor hun uitlatingen. Aan de ene kant blijkt hieruit weer de angst voor een slecht imago. Aan de andere kant noemt Pels het een belangrijke ontwikkeling. ,,Zo hebben zij zich van de ouders gedistantieerd. Het front dat Marokkanen meestal vormen, is even iets minder gesloten. Zij doen dit keer eens niet naar buiten toe of er niets aan de hand is, en nemen niet de slachtofferrol aan.''
pi_171201134



Bron: http://fortressamerica.ga(...)not-a-goa-1644378600







[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 17:18:27 ]
pi_171201319
was grapje he, tjonge tjonge
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:20:50 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171201356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:03 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dit verdient de hele tekst:

AMSTERDAM - ,,Die ander heeft hem beledigd. Mag hij dan niet vechten?'', zei vader L. in het tv-programma 'Netwerk' van vrijdag. ,,Mijn zoon heeft nooit de wet overtreden. (...) Wat in de krant staat, zijn allemaal leugens.'' Khalid is rustig, zei zijn moeder, maar: ,,Hij vermoordt wie hem aanspreekt.'' De dood van de 22-jarige student René Steegmans noemde zij 'voorbestemd'. ,,Als dat de wil van Allah is, kunnen we niets doen.''

De uitspraken veroorzaakten grote verontwaardiging. Ook Trees Pels, sociologe aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam, die zich toelegt op de opvoeding binnen buitenlandse gezinnen, vindt ze 'heel dom'. Pels noemt de houding die uit het verweer spreekt kenmerkend voor ouders in omstandigheden als die van vader en moeder L. Na 36 jaar in Nederland spreken zij nog steeds geen Nederlands. Zelfs Ja en Nee kennen ze niet.
De vader zit al 25 jaar arbeidsongeschikt thuis. Pels: ,,Zo laag opgeleide gezinnen zijn vaak traditioneel en star en komen -ook cultureel- van ver weg.''

,,Zeggen dat een gebeurtenis de wil van Allah is, is een manier om je onmacht uit te drukken, zonder gezichtsverlies te lijden. 'Ik heb het helemaal fout gedaan', dat zég je niet. Deze mensen beseffen niet wat voor indruk hun opmerkingen maken. Ze zijn vooral bezig de eer te redden binnen de eigen groep.'' Pels weet dat Marokkaanse ouders bij de politie ook vaak de misstappen van hun kinderen ontkennen, al is het bewijs soms nog zo overweldigend. Zij schamen zich.

Op de tweede plaats, na zijn naam binnen de Marokkaanse gemeenschap, komt voor de vader het beeld van die gemeenschap in de rest van Nederland, zegt Pels. ,,Deze mensen leven wel mee met het slachtoffer en zijn nabestaanden, maar denken tegelijk sterk in termen van 'wij' en 'zij'. Als een van 'hen' iets overkomt, is de eerste gedachte: wat betekent dit voor ons?''

,,Zoals iedere ouder zullen zij zich afvragen wat ze als opvoeders verkeerd hebben gedaan'', zegt Pels. Maar die twijfel tonen ze niet, want dat zou een schande zijn. ,,In zulke gezinnen heersen vaak autoritaire verhoudingen en een hard, kil klimaat.'' Maar ouders zonder werk, die de taal niet spreken, raken de ferme grip op hun kinderen kwijt.

En omdat Khalid L. al heel vaak strafbare feiten had gepleegd, moeten zijn ouders in aanraking zijn gekomen met politie en hulpverlening, waardoor het gezag van de vader verder is afgekalfd. Want agenten en maatschappelijk werkers bemoeien zich, voor de ogen van de zoon en vaak met medeweten van de gemeenschap, met de opvoeding door de vader. ,,De vaders'', aldus Pels, ,,geven het vaak op en denken: jullie weten het beter, los het dan ook maar op.''

Venlose Marokkanen zetten de ouders van Khalid er in het weekeinde toe aan om een persbericht uit te geven waarin zij zich verontschuldigen voor hun uitlatingen. Aan de ene kant blijkt hieruit weer de angst voor een slecht imago. Aan de andere kant noemt Pels het een belangrijke ontwikkeling. ,,Zo hebben zij zich van de ouders gedistantieerd. Het front dat Marokkanen meestal vormen, is even iets minder gesloten. Zij doen dit keer eens niet naar buiten toe of er niets aan de hand is, en nemen niet de slachtofferrol aan.''
Al 35 jaar in NL en nog geen woord van de taal spreken. Dan ben je echt te dom om te schijten. Dit soort gezinnen moet je dus gewoon uitzetten. Weg ermee, is complete dead weight
pi_171201535
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al 35 jaar in NL en nog geen woord van de taal spreken. Dan ben je echt te dom om te schijten. Dit soort gezinnen moet je dus gewoon uitzetten. Weg ermee, is complete dead weight
Onbegrijpelijk idd. Maar goed, gebeurt ook in Chinese kringen maar die functioneren een stuk beter.
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:28:09 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171201601
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk idd. Maar goed, gebeurt ook in Chinese kringen maar die functioneren een stuk beter.
Iedereen die in aanmerking wil komen voor een NL paspoort moet imo gewoon voldoen aan hele strenge eisen. Goede taalbeheersing, aantoonbare opleidingen/diploma's, eigen broek kunnen ophouden. Zo niet, kom je gewoon niet in aanmerking voor dat paspoort. Jammer dan, dan moet je maar beter je best doen.

Dit soort parasieten heeft niemand wat aan.
pi_171201739
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al 35 jaar in NL en nog geen woord van de taal spreken. Dan ben je echt te dom om te schijten. Dit soort gezinnen moet je dus gewoon uitzetten. Weg ermee, is complete dead weight
vind ik weer wat te hard
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171201758
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Al 35 jaar in NL en nog geen woord van de taal spreken. Dan ben je echt te dom om te schijten. Dit soort gezinnen moet je dus gewoon uitzetten. Weg ermee, is complete dead weight
Heeft niks met dom te maken. Des te meer met nergens toe gedwongen worden. Lekker teren op onze samenleving, lekker de hand ophouden en gretig gebruik maken van de sociale voorzieningen, maar nul komma nul inspanning leveren om te integreren en bij te dragen aan de samenleving.

Het probleem is niet dat dergelijke mensen er zijn. Het probleem is dat politici ze hierheen hebben laten komen, om er vervolgens geen eisen aan te stellen. En als het aan wereldvreemde politici als Jesse Klaver ligt, blijven de deuren wagenwijd open staan en doen we er nog een schepje bovenop om "vluchtelingen" hierheen te halen.

Om het on-topic te brengen: de dader in Manchester en diens familie was uitgebreid in beeld bij datgene wat moet doorgaan voor de "veiligheidsdiensten". Niemand greep in. Ons ontzag voor moslims heeft zulke bizarre, misselijkmakende, totaal verknipte vormen aangenomen dat we de radicale islam niet eens aan durven te pakken.

Ik denk dat er eerst nog tientallen aanslagen nodig zijn voordat ook bij laffe politici het besef doordringt dat we allang in oorlog zijn met de radicale islam. En dat het hier, in onze landen, krioelt van geradicaliseerde figuren - al dat niet homegrown - met foute bedoelingen.

De veiligheid verbetert niet voordat politici hun falen erkennen en voordat er ander beleid wordt gevoerd. Aanpakken, vastzetten, uitzetten, die moslimradicalen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:38:16 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171201803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:34 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

vind ik weer wat te hard
Als je na 35 jaar nog steeds 0,0 bijdraagt aan het land dat jou netjes heeft opgevangen heb je hier niks te zoeken.
pi_171201838
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je na 35 jaar nog steeds 0,0 bijdraagt aan het land dat jou netjes heeft opgevangen heb je hier niks te zoeken.
Dat is feitelijk juist, maar we handelen er niet naar in Nederland. We blijven gewoon voor dat soort mensen instaan en zorgen. Ook al staan ze ronduit vijandig tegenover onze samenleving, dan nog krijgen ze een vette uitkering en goede medische zorg.
pi_171201858
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je na 35 jaar nog steeds 0,0 bijdraagt aan het land dat jou netjes heeft opgevangen heb je hier niks te zoeken.
er zijn zoveel mensen die afbraak plegen en er geld mee verdienen ook
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171201955
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:41 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

er zijn zoveel mensen die afbraak plegen en er geld mee verdienen ook
zij zijn ook stom dus deze parasieten zijn okay?
pi_171202030
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

zij zijn ook stom dus deze parasieten zijn okay?
nee, eerder begin bij jezelf
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171202072
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Iedereen die in aanmerking wil komen voor een NL paspoort moet imo gewoon voldoen aan hele strenge eisen. Goede taalbeheersing, aantoonbare opleidingen/diploma's, eigen broek kunnen ophouden. Zo niet, kom je gewoon niet in aanmerking voor dat paspoort. Jammer dan, dan moet je maar beter je best doen.

Dit soort parasieten heeft niemand wat aan.
Voordeel van niet zo massaal paspoorten uitdelen is dat je de mensen die niets bijdragen, maar daarnaast wel crimineel zijn, ook na jaren nog hun verblijfsrecht (en dus ook het recht op een uitkering) kan afnemen.
pi_171202205
quote:
Want agenten en maatschappelijk werkers bemoeien zich, voor de ogen van de zoon en vaak met medeweten van de gemeenschap, met de opvoeding door de vader. ,,De vaders'', aldus Pels, ,,geven het vaak op en denken: jullie weten het beter, los het dan ook maar op.''
Briljant stukje logica....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:10:49 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171202323
quote:
Weinig nieuws, maar fijn dat iemand met een Libische achtergrond het bekende verhaal nog eens uitlegt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:32:27 #192
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_171202680
Wel gek hoe de New York Times het normaal vindt om privé gevoelige informatie rondom deze zaak te delen, terwijl ze vorige week(of was dat een paar dagen geleden?) hetzelfde schreven over Trump betreft de situatie rondom Rusland.

Daar gaat je geloofwaardigheid objectiviteit(als ze dat ooit waren)
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:44:37 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171202886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:32 schreef KingRoland het volgende:
Wel gek hoe de New York Times het normaal vindt om privé gevoelige informatie rondom deze zaak te delen, terwijl ze vorige week(of was dat een paar dagen geleden?) hetzelfde schreven over Trump betreft de situatie rondom Rusland.

Daar gaat je geloofwaardigheid objectiviteit(als ze dat ooit waren)
:'). Je bent nogal dom als je denkt dat die twee dingen ook maar iets met elkaar te maken hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171203174
De wil van Allah geldt alleen voor ongelovigen? Als het hun eigen familie betreft is er van de wil van Allah geen sprake. Apart wel.
´
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:00:13 #195
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_171203194
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Je bent nogal dom als je denkt dat die twee dingen ook maar iets met elkaar te maken hebben.
Zeg ik ook niet. Leer eens lezen.
pi_171203396
pi_171203527
quote:
Geen speld tussen te krijgen, de vraag is wat voor maatregelen moeten er genomen worden om dit soort aanslagen te voorkomen.
Het beperken van immigratie is een eerste goede stap, maar hoe verder?
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:19:49 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171203529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:41 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

er zijn zoveel mensen die afbraak plegen en er geld mee verdienen ook
Wat is je punt?

Zij zijn hier waarschijnlijk geboren. Vette pech voor ons. Geen enkele reden om kanslozen uit andere landen paspoorten te geven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 19:20:31 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171203537
quote:
Prachtig artikel. Niks verrassends voor ons, maar helaas nog altijd ontkend door de socialisten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 19:21:49 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171203559
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen, de vraag is wat voor maatregelen moeten er genomen worden om dit soort aanslagen te voorkomen.
Het beperken van immigratie is een eerste goede stap, maar hoe verder?
Moskeeën zijn bijna altijd de bron van alle ellende. Verminder het aantal en controleer meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171203676
En mensen blijven maar weer onwetend domme dingen roepen.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Moskeeën zijn bijna altijd de bron van alle ellende. Verminder het aantal en controleer meer.
quote:
Volgens de Britse krant The Telegraph had ook de moskee waar Abedi eerder kwam de politie al eens gewaarschuwd dat de aanslagpleger aan het radicaliseren was.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vaar-terrorist-abedi
pi_171203688
quote:
ja stoer man
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_171204012
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Moskeeën zijn bijna altijd de bron van alle ellende. Verminder het aantal en controleer meer.
Maar wie zegt niet dat ze ondergronds gaan? Je kan het natuurlijk wel verbieden om buitenlands geld aan te nemen.
pi_171204353
quote:
13s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:30 schreef Triggershot het volgende:
En mensen blijven maar weer onwetend domme dingen roepen.
Prima, maar hoe komt het dan dat ook in Nederland nog steeds haatprekers worden uitgenodigd in moskeeën ? Waarom vindt dat nog steeds plaats.....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171204379
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen, de vraag is wat voor maatregelen moeten er genomen worden om dit soort aanslagen te voorkomen.
Het beperken van immigratie is een eerste goede stap, maar hoe verder?
Omdraaien en mensen uitwijzen voor hier de oorlog uitbreekt.
Opvang van asielzoekers moet strafbaar worden.
Snelrechtbanken om afhandeling snel te maken. 1 strike out voor huidige asiel zoekers.

Het leger kan deze mensen het beste terug brengen naar de plaats waar het vandaan kwam.
Werk je niet mee moet de wet aangepast worden dat er geweld gebruikt mag worden.

Dit alles om ons land te redden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 20:10:03 ]
pi_171204393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:09 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Omdraaien en mensen uitwijzen voor hier de oorlog uitbreekt.
Opvang van asielzoekers moet strafbaar worden.
Snelrechtbanken om afhandeling snel te maken. 1 strike out voor huidige asiel zoekers.

Het leger kan deze mensen het beste terug brengen naar de plaats waar het vandaan kwam.
Werk je niet mee moet de wet aangepast worden dat er geweld gebruikt mag worden.
Sla ff door....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171204613
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heeft niks met dom te maken. Des te meer met nergens toe gedwongen worden. Lekker teren op onze samenleving, lekker de hand ophouden en gretig gebruik maken van de sociale voorzieningen, maar nul komma nul inspanning leveren om te integreren en bij te dragen aan de samenleving.

Het probleem is niet dat dergelijke mensen er zijn. Het probleem is dat politici ze hierheen hebben laten komen, om er vervolgens geen eisen aan te stellen. En als het aan wereldvreemde politici als Jesse Klaver ligt, blijven de deuren wagenwijd open staan en doen we er nog een schepje bovenop om "vluchtelingen" hierheen te halen.

Om het on-topic te brengen: de dader in Manchester en diens familie was uitgebreid in beeld bij datgene wat moet doorgaan voor de "veiligheidsdiensten". Niemand greep in. Ons ontzag voor moslims heeft zulke bizarre, misselijkmakende, totaal verknipte vormen aangenomen dat we de radicale islam niet eens aan durven te pakken.

Ik denk dat er eerst nog tientallen aanslagen nodig zijn voordat ook bij laffe politici het besef doordringt dat we allang in oorlog zijn met de radicale islam. En dat het hier, in onze landen, krioelt van geradicaliseerde figuren - al dat niet homegrown - met foute bedoelingen.

De veiligheid verbetert niet voordat politici hun falen erkennen en voordat er ander beleid wordt gevoerd. Aanpakken, vastzetten, uitzetten, die moslimradicalen.
Vastzetten op basis van wat? Het ophemelen van terrorisme: daar vallen ook alle Breivik apologisten onder. Pleiten voor terreurdaden, schendingen van mensenrechten: "laat de vluchtelingen verdrinken, smijt Mekka plat": ook de cel in. Of je gaat aparte wetten instellen die enkel voor Moslims gelden, duizenden Nederlandse moslims opsluiten of deporteren? Dan is de vraag niet meer wanneer er een aanslag in Nederland komt, maar hoeveel er dat jaar zullen gepleegd worden. Win-win situatie voor de populisten en de terroristen, ze krijgen beiden wat ze willen: meer aanhang.

Nederland heeft ongeveer zoveel Moslims als er Katholieken in Noord Ierland woonden. Toen traden de politici tenminste krachtdadig op! 1971: internment without trial ingevoerd, in 5 jaar worden zo'n 2000 personen zonder proces opgesloten. Groot succes, in 1972 pleegde de provisional IRA 1400 bomaanslagen, doodde 100 security forces, verwondde er 500. De official IRA doode enkele tientallen soldaten. London stuurde meer troepen, verhouding troepen/bevolking was 1/50.
Tijdens de 35 jaar troubles waren er gemiddeld 450 bomaanslagen, 100 doden, 1700 gewonden, 1000 schietpartijen per jaar. Maar goed, dat waren katholieken, er is geen reden om te denken dat moslims zo zouden reageren, toch? En liever 450 aanslagen per jaar dan nietsdoen en afwachten tot de eerste bom in Nederland ontploft, nee?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171206111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Prima, maar hoe komt het dan dat ook in Nederland nog steeds haatprekers worden uitgenodigd in moskeeën ? Waarom vindt dat nog steeds plaats.....
De moskeeën waarin dat gebeurt zijn op een hand te tellen, En zijn over het algemeen niet het probleem, de extremisten zoals dat van Sharia4Belgium/Holland waren actief aan het rekruteren op straat, pas als ze hun prooi binnen hebben begint het haatzaaien achter de schermen. Misschien is het juist beter dat die mensen zichtbaar worden in een moskee, in het geval van Engeland werd de politie dus getipt, eerder heeft de hoewel radicaal beoogde Assoenah Moskee in Den Haag toch opgeroepen om Jihadisten en extremisten aan te geven bij de politie. En in de moskeeën waar dat wel gebeurt, gewoon keihard aanpakken.

Iedereen die niet in gesprek gaat met de overheid en transparant is gewoon oppakken en verbieden, ik zal dan ook nooit begrijpen waarom Hizb at Tahrir in NL nog is toegestaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 21:16:47 ]
pi_171206214
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is feitelijk juist, maar we handelen er niet naar in Nederland. We blijven gewoon voor dat soort mensen instaan en zorgen. Ook al staan ze ronduit vijandig tegenover onze samenleving, dan nog krijgen ze een vette uitkering en goede medische zorg.
Logisch.
pi_171206280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heeft niks met dom te maken. Des te meer met nergens toe gedwongen worden. Lekker teren op onze samenleving, lekker de hand ophouden en gretig gebruik maken van de sociale voorzieningen, maar nul komma nul inspanning leveren om te integreren en bij te dragen aan de samenleving.

Het probleem is niet dat dergelijke mensen er zijn. Het probleem is dat politici ze hierheen hebben laten komen, om er vervolgens geen eisen aan te stellen. En als het aan wereldvreemde politici als Jesse Klaver ligt, blijven de deuren wagenwijd open staan en doen we er nog een schepje bovenop om "vluchtelingen" hierheen te halen.

Om het on-topic te brengen: de dader in Manchester en diens familie was uitgebreid in beeld bij datgene wat moet doorgaan voor de "veiligheidsdiensten". Niemand greep in. Ons ontzag voor moslims heeft zulke bizarre, misselijkmakende, totaal verknipte vormen aangenomen dat we de radicale islam niet eens aan durven te pakken.
Wat een dom gelul weer. Dat iemand bekend is bij de veiligheidsdiensten wil niet zeggen dat het juridische kader om zo iemand op te pakken en vast te zetten ook meteen rond is. Dat heeft niets met een gebrek aan durf te maken.
pi_171206354
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een dom gelul weer. Dat iemand bekend is bij de veiligheidsdiensten wil niet zeggen dat het juridische kader om zo iemand op te pakken en vast te zetten ook meteen rond is. Dat heeft niets met een gebrek aan durf te maken.
En zo iemand volgen en beter in de gaten houden, mag dat ook niet? Dan had het wellicht wel voorkomen kunnen worden.
Er zijn 22 doden...
pi_171206425
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een dom gelul weer. Dat iemand bekend is bij de veiligheidsdiensten wil niet zeggen dat het juridische kader om zo iemand op te pakken en vast te zetten ook meteen rond is. Dat heeft niets met een gebrek aan durf te maken.
Klopt tot op zekere hoogte wel alleen zijn wel veel meer mensen voor veel minder opgepakt en vervolgd, dus in zekere zin hoeft het geen juridische beperking te zijn.
pi_171206464
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En zo iemand volgen en beter in de gaten houden, mag dat ook niet? Dan had het wellicht wel voorkomen kunnen worden.
Er zijn 22 doden...
Dat had absoluut gemoeten en daar is het laatste woord nog niet over gesproken lijkt me.

Volgens Beatrice de Graaf worden er in Nederland momenteel 1000 mensen in de gaten gehouden.... kan me nog goed herinneren dat Dick Schoof nog niet zo gek lang geleden sprak over 'een handjevol' :{
pi_171206588
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen, de vraag is wat voor maatregelen moeten er genomen worden om dit soort aanslagen te voorkomen.
Het beperken van immigratie is een eerste goede stap, maar hoe verder?
Van die kaarsjes en knuffels schrikken die terroristen niet :{
Als een naast familielid van mij zou zijn omgekomen, dan zou mijn 2e emotie, na verdriet, enorme woede zijn. Ik zou overwegen om een stichting op te zetten met als doel het vervolgen en uitschakelen van potentiële terroristen een soort militie. Maar dat moet dan wel in het geheim omdat "onze" regeringen in de EU dan plots wel adequaat kunnen ingrijpen ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171206622
MANCHESTER - Salman Abedi, de man die maandagavond een bloedbad aanrichtte in een concertzaal in Manchester, heeft slechts een kwartier voor zijn gruweldaad zijn moeder en broer in Libië gebeld. Hij zou zijn moeder om vergiffenis hebben gevraagd. Dat heeft een woordvoerder van de Libische antiterreureenheid gezegd, meldden Britse media.

De vader en 18-jarige broer van de zelfmoordterrorist zijn woensdag gearresteerd in Libië zouden hebben bekend op de hoogte te zijn geweest van de plannen. Wel gaan de Libische autoriteiten ervan uit dat Abedi alleen zou hebben gehandeld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_terreur___.html

Hij vertelde tenslotte alles aan papa.
pi_171206708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De moskeeën waarin dat gebeurt zijn op een hand te tellen, En zijn over het algemeen niet het probleem, de extremisten zoals dat van Sharia4Belgium/Holland waren actief aan het rekruteren op straat, pas als ze hun prooi binnen hebben begint het haatzaaien achter de schermen. Misschien is het juist beter dat die mensen zichtbaar worden in een moskee, in het geval van Engeland werd de politie dus getipt, eerder heeft de hoewel radicaal beoogde Assoenah Moskee in Den Haag toch opgeroepen om Jihadisten en extremisten aan te geven bij de politie. En in de moskeeën waar dat wel gebeurt, gewoon keihard aanpakken.

Iedereen die niet in gesprek gaat met de overheid en transparant is gewoon oppakken en verbieden, ik zal dan ook nooit begrijpen waarom Hizb at Tahrir in NL nog is toegestaan.
Die moskeeën zijn misschien op 1 hand te tellen, maar de aanhang dus niet. En dan heb je het nog niet eens over die schimmige organisaties die toch al ondergronds gaan omdat ze dan moeilijker in de gaten te houden zijn. Komt op mij niet over als een klein probleem...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171206720
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:25 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dat had absoluut gemoeten en daar is het laatste woord nog niet over gesproken lijkt me.

Volgens Beatrice de Graaf worden er in Nederland momenteel 1000 mensen in de gaten gehouden.... kan me nog goed herinneren dat Dick Schoof nog niet zo gek lang geleden sprak over 'een handjevol' :{
Dat willen de media ons doen geloven, een handje vol, ondertussen worden het er steeds meer.
Maar het echte probleem zijn niet deze, inmiddels 1000den potentiële terroristen, maar de 70% geloofsgenoten die het eigenlijk wel goed vinden wat zij doen, of op z'n minst begrip hebben voor deze daden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171206790
Maar goed, allemaal weer off-topic (vinden de moderatoren) en het wachten is op de volgende aanslag. Dan kunnen we misschien alles weer copy-pasten :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171206804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:33 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat willen de media ons doen geloven, een handje vol, ondertussen worden het er steeds meer.
Maar het echte probleem zijn niet deze, inmiddels 1000den potentiële terroristen, maar de 70% geloofsgenoten die het eigenlijk wel goed vinden wat zij doen, of op z'n minst begrip hebben voor deze daden.
Bedoelt ze niet dat het nog niet zo lang geleden een handjevol was en nu 1.000? Zo begrijp ik het tenminste.
pi_171206820
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:29 schreef Loekie1 het volgende:
MANCHESTER - Salman Abedi, de man die maandagavond een bloedbad aanrichtte in een concertzaal in Manchester, heeft slechts een kwartier voor zijn gruweldaad zijn moeder en broer in Libië gebeld. Hij zou zijn moeder om vergiffenis hebben gevraagd. Dat heeft een woordvoerder van de Libische antiterreureenheid gezegd, meldden Britse media.

De vader en 18-jarige broer van de zelfmoordterrorist zijn woensdag gearresteerd in Libië zouden hebben bekend op de hoogte te zijn geweest van de plannen. Wel gaan de Libische autoriteiten ervan uit dat Abedi alleen zou hebben gehandeld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_terreur___.html

Hij vertelde tenslotte alles aan papa.
En die familie vond het ook allemaal maar prima en hadden niet de neiging het te voorkomen. wat een kutvolk is het ook.
pi_171206850
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bedoelt ze niet dat het nog niet zo lang geleden een handjevol was en nu 1.000? Zo begrijp ik het tenminste.
Je hebt "officiële cijfers", cijfers uit de media, inschattingen van "deskundigen"etc.
Het werkelijke aantal kennen we niet, hopelijk weten de geheime diensten het wel, maar die zullen het ons nooit vertellen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171206865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je hebt "officiële cijfers", cijfers uit de media, inschattingen van "deskundigen"etc.
Het werkelijke aantal kennen we niet, hopelijk weten de geheime diensten het wel, maar die zullen het ons nooit vertellen.
Ja dat snap ik, maar dat was de vraag niet.
pi_171206884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:33 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat willen de media ons doen geloven, een handje vol, ondertussen worden het er steeds meer.
Maar het echte probleem zijn niet deze, inmiddels 1000den potentiële terroristen, maar de 70% geloofsgenoten die het eigenlijk wel goed vinden wat zij doen, of op z'n minst begrip hebben voor deze daden.
Er zijn cirkels waarin radicale moslims zich kunnen begeven en waar terroristen uit geworven worden.

En eigenlijk is de bron simpel, de koran en de hadith. De meeste moslims weten niet wat er precies geschreven staat. En andere moslims weten het wel, maar weten het zo te interpreteren zodat ze het kunnen combineren met een vredig leven. Terwijl anderen zich erin verdiepen en er als radicale moslim uitkomen.

Kortom, het probleem zit in de kern van het geloof, en dat kun je eigenlijk wel terugzien in het hele Midden-Oosten (totalitaristische regimes, geen godsdienstvrijheid, geen vrijheid voor joden, homo's en sterk gereduceerde vrijheid voor vrouwen).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 25-05-2017 21:47:41 ]
pi_171206906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En die familie vond het ook allemaal maar prima en hadden niet de neiging het te voorkomen. wat een kutvolk is het ook.
In Palestina, de Gazastrook, krijgt de familie van de terrorist een premie en de ouders en broers laten vol trots de foto van hun "held" aan de media zien. Daar zijn ze alle schaamte voorbij, dat is iig veel eerlijker. Hier glimlachen de moslims vriendelijk en zwijgen of liegen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171206907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn cirkels waarin radicale moslims zich kunnen begeven en waar terroristen uit geworven worden.

En eigenlijk is de bron simpel, de koran en de hadith. De meeste moslims weten niet wat er precies geschreven staat. En andere moslims weten het wel, maar weten het zo te interpreteren zodat ze het kunnen combineren met een vredig leven. Terwijl anderen zich erin verdiepen en er als radicale moslim uitkomen.

Kortom, het probleem zit in de kern van het geloof, en dat kun je eigenlijk wel terugzien in het hele Midden-Oosten (totalitaristische regimes, geen godsdienstvrijheid, geen vrijheid voor joden, moslims en sterk gereduceerde vrijheid voor vrouwen).
wat is de kern van het geloof?
pi_171206952
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]

In Palestina, de Gazastrook, krijgt de familie van de terrorist een premie en de ouders en broers laten vol trots de foto van hun "held" aan de media zien. Daar zijn ze alle schaamte voorbij, dat is iig veel eerlijker. Hier glimlachen de moslims vriendelijk en zwijgen of liegen.
support the troops 🇺🇸🏴
pi_171206975
SkyNewsBreak twitterde op donderdag 25-05-2017 om 21:42:39 Police: potentially suspicious items found in Wigan house as part of attack investigation; bomb disposal team on site & area being evacuated reageer retweet
pi_171206985
Manchester bomb used same explosive as Paris and Brussels attacks, says US lawmaker
An official said one element of the investigation was whether Abedi was part of a larger terror cell that included Mohamed Abrini, otherwise known as “the man in the hat”, with connections to the Brussels and Paris attacks. Abrini visited Manchester in 2015.
https://www.theguardian.c(...)-attacks-mike-mccaul
pi_171207027
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:41 schreef Drug het volgende:

[..]

wat is de kern van het geloof?
De koran en de hadith.

Maar die vraag is op meerdere manieren te beantwoorden.

Je zou kunnen stellen je onderwerpen aan Allah en het volgen van zijn laatste profeet Mohamed.
pi_171207077
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die moskeeën zijn misschien op 1 hand te tellen, maar de aanhang dus niet. En dan heb je het nog niet eens over die schimmige organisaties die toch al ondergronds gaan omdat ze dan moeilijker in de gaten te houden zijn. Komt op mij niet over als een klein probleem...
Ondergrondse organisaties zijn een probleem ja, moskeeen die de ene preker na de andere uitnodigt die als intolerant te boek staat niet zo zeer, die preken worden doorgaan publiekelijk gedaan waar iedereen voor is uitgenodigd.
pi_171207090
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:41 schreef Drug het volgende:

[..]

wat is de kern van het geloof?
Taqqiyah :7
pi_171207141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De koran en de hadith.

Maar die vraag is op meerdere manieren te beantwoorden.

Je zou kunnen stellen je onderwerpen aan Allah en het volgen van zijn laatste profeet Mohamed.
Een aanvulling:
Islam betekent letterlijk onderwerping.
Islam is niet alleen een geloof, maar is alles bepalend:
- wetgeving, rechtspraak, geschiedenis, kleding voorschriften, politiek,seksualiteit, omgangsregels, wetenschap (alles staat al in de Koran), kortom alles.
Daarom kun je als gelovige niet zomaar uitstappen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171207147
Walgelijke aanslag.
pi_171207256
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En zo iemand volgen en beter in de gaten houden, mag dat ook niet? Dan had het wellicht wel voorkomen kunnen worden.
Er zijn 22 doden...
Ja, maar tussen 'bekend zijn bij de veiligheidsdiensten' en 'een aanslag plegen' zitten nogal wat meters. Of moet iedereen die bekend is bij ook 24/7 geschaduwd worden?
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:04:06 #235
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171207400
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:41 schreef Oud_student het volgende:
Hier glimlachen de moslims vriendelijk en zwijgen of liegen.
Jij weet hoe het gaat. Ik heb sowieso al de neiging om "ze" nooit meer te vertrouwen. Een dolk glijdt namelijk nogal makkelijk je rug in.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 25-05-2017 22:12:30 ]
pi_171207420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een aanvulling:
Islam betekent letterlijk onderwerping.
Islam is niet alleen een geloof, maar is alles bepalend:
- wetgeving, rechtspraak, geschiedenis, kleding voorschriften, politiek,seksualiteit, omgangsregels, wetenschap (alles staat al in de Koran), kortom alles.
Daarom kun je als gelovige niet zomaar uitstappen.
Wat is daar mis mee zolang je anderen met rust laat?
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:06:46 #237
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171207460
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee zolang je anderen met rust laat?
Alsof iemand die heilig in de totale onderwerping geloofd anderen met rust gaat laten. Die gaat proberen om anderen ook te onderwerpen. Zo zitten mensen in elkaar. :')
pi_171207469
Het doet me niet eens meer iets, dergelijke aanslagen. We halen zelf het hele zooitje hier binnen, dan moeten we niet raar opkijken als dan de pleuris uitbreekt. Europa krijgt wat het verdient. De totale oorlog.
standaarddrinker
pi_171207509
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een aanvulling:
Islam betekent letterlijk onderwerping.
Islam is niet alleen een geloof, maar is alles bepalend:
- wetgeving, rechtspraak, geschiedenis, kleding voorschriften, politiek,seksualiteit, omgangsregels, wetenschap (alles staat al in de Koran), kortom alles.
Daarom kun je als gelovige niet zomaar uitstappen.
Maar daar zit wel veel verschil in hoe men daarmee omgaat. Een eenvoudig voorbeeld, niet alle moslima's dragen een hoofddoek. En sommigen gaan dan weer een stap verder met een burka/niqaab.

Dat je er niet zomaar als gelovige uit kan stappen is helemaal waar. De sancties variëren van genegeerd worden, uitgestoten worden, tot de doodstraf.
pi_171207592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Van die kaarsjes en knuffels schrikken die terroristen niet :{
Als een naast familielid van mij zou zijn omgekomen, dan zou mijn 2e emotie, na verdriet, enorme woede zijn. Ik zou overwegen om een stichting op te zetten met als doel het vervolgen en uitschakelen van potentiële terroristen een soort militie. Maar dat moet dan wel in het geheim omdat "onze" regeringen in de EU dan plots wel adequaat kunnen ingrijpen ;(
Ik denk dat milities in de toekomst best wel eens kunnen vormen. Zolang de overheid niet in staat is om ons te beschermen doen mensen het uiteindelijk zelf wel.
Wanneer dat gebeurt zitten we denk ik wel op de rand van een burgeroorlog.
pi_171207631
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar tussen 'bekend zijn bij de veiligheidsdiensten' en 'een aanslag plegen' zitten nogal wat meters. Of moet iedereen die bekend is bij ook 24/7 geschaduwd worden?
Men zal altijd wel manieren vinden om aanslagen te plegen.

Dit is eigenlijk ook een kleine aanslag. Eén aanslagpleger, die net buiten de beveiligde zone deze aanslag pleegde.

Iedereen met een vuurwapen kan morgen op het station ook 20 mensen doodschieten.
pi_171207638
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vastzetten op basis van wat? Het ophemelen van terrorisme: daar vallen ook alle Breivik apologisten onder. Pleiten voor terreurdaden, schendingen van mensenrechten: "laat de vluchtelingen verdrinken, smijt Mekka plat": ook de cel in. Of je gaat aparte wetten instellen die enkel voor Moslims gelden, duizenden Nederlandse moslims opsluiten of deporteren? Dan is de vraag niet meer wanneer er een aanslag in Nederland komt, maar hoeveel er dat jaar zullen gepleegd worden. Win-win situatie voor de populisten en de terroristen, ze krijgen beiden wat ze willen: meer aanhang.

Nederland heeft ongeveer zoveel Moslims als er Katholieken in Noord Ierland woonden. Toen traden de politici tenminste krachtdadig op! 1971: internment without trial ingevoerd, in 5 jaar worden zo'n 2000 personen zonder proces opgesloten. Groot succes, in 1972 pleegde de provisional IRA 1400 bomaanslagen, doodde 100 security forces, verwondde er 500. De official IRA doode enkele tientallen soldaten. London stuurde meer troepen, verhouding troepen/bevolking was 1/50.
Tijdens de 35 jaar troubles waren er gemiddeld 450 bomaanslagen, 100 doden, 1700 gewonden, 1000 schietpartijen per jaar. Maar goed, dat waren katholieken, er is geen reden om te denken dat moslims zo zouden reageren, toch? En liever 450 aanslagen per jaar dan nietsdoen en afwachten tot de eerste bom in Nederland ontploft, nee?
Kijk, steeds weer dezelfde excuses en karikaturen, inclusief idioterie als "moslims deporteren". Altijd weer denken in onmogelijkheden. Altijd weer de rechten van niet-geïntegreerde moslims voorop zetten en dan ook nog doen alsof ze "Nederlands" zijn, wat ze in elk opzicht juist NIET zijn.

Ik heb niks te maken met katholieken in Ierland, meer dan 45 jaar geleden. Ik heb te maken met moslim-extremisme dat breed over Europa verspreid is en overheden die collectief FALEN in de aanpak daarvan. Laten we dat woord eens heel duidelijk opschrijven, vet en met hoofdletters: F A L E N.

Radicalisering wordt op z'n beloop gelaten, terroristen kunnen probleemloos tussen landen reizen, moslims worden niet tot integratie gedwongen, er wordt ongestoord volop haat gezaaid in moskeeën, er is sprake van een totaal misplaatst ontzag voor religie (de islam in het bijzonder) en van letterlijk dodelijke politieke correctheid. Om de haverklap blijkt dat aanslagplegers allang in het vizier van veiligheidsdiensten waren, maar die diensten komen niet verder dan "in de gaten houden".

Kijk ook naar Manchester nu. De zelfmoordterrorist komt uit een familie van extremisten; vader, broer, noem maar op. En ineens kan zo'n broer dan wél worden opgepakt. Het moet altijd eerst mis gaan.

Dat er zo veel onschuldige doden vallen heeft alles te maken met het feit dat het in Europa krioelt van mensen die precies zo denken en doen (namelijk: niks) als jij. De grote hamvraag is dan ook: wanneer is een keer het punt aangebroken dat jullie soort het wél gerechtvaardigd vindt om actie tegen de radicale islam te ondernemen? Hoeveel doden moeten er eerst nog vallen?
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:13:51 #244
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171207653
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat milities in de toekomst best wel eens kunnen vormen.
Gated communities. Kijk naar Zuid-Afrika en zie de toekomst van Europa. De arme zwartjes in hun shitholes, de rijkere witjes in hun ommuurde wijken met private/gewapende beveiliging. Die kant gaan we op.
pi_171207658
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat milities in de toekomst best wel eens kunnen vormen. Zolang de overheid niet in staat is om ons te beschermen doen mensen het uiteindelijk zelf wel.
Wanneer dat gebeurt zitten we denk ik wel op de rand van een burgeroorlog.
De vraag is meer wie die milities gaat organiseren. Zolang dat niet professioneel gebeurt blijven Henk en Ingrid liever met een biertje binnen zitten.
pi_171207722
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een dom gelul weer. Dat iemand bekend is bij de veiligheidsdiensten wil niet zeggen dat het juridische kader om zo iemand op te pakken en vast te zetten ook meteen rond is. Dat heeft niets met een gebrek aan durf te maken.
Ah, daar is het juridische geleuter weer. :') Alsof terroristen daar boodschap aan hebben.

Radicaliseren? Haatzaaien? = oppakken en vastzetten of uitzetten, heel simpel. Waar een wil is, is een weg; ook in juridisch opzicht. Maar de politieke wil ontbreekt. Overal in Europa worden we bestuurd door politici die de ernst van de problematiek niet onder ogen willen zien. En dat kost een boel onnodige, onschuldige doden.
pi_171207782
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 22:16 schreef Elfletterig het volgende:
Ah, daar is het juridische geleuter weer. :') Alsof terroristen daar boodschap aan hebben.

Radicaliseren? Haatzaaien? = oppakken en vastzetten of uitzetten, heel simpel. Waar een wil is, is een weg; ook in juridisch opzicht. Maar de politieke wil ontbreekt. Overal in Europa worden we bestuurd door politici die de ernst van de problematiek niet onder ogen willen zien. En dat kost een boel onnodige, onschuldige doden.
Nou ja, binnen een rechtsstaat -waarvan ik denk dat dat één van de dingen is die we willen beschermen tegen de terroristen- is dat natuurlijk wel 'een dingetje'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 22:20:10 ]
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:20:11 #248
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171207800
quote:
6s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:19 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nou ja, binnen een rechtsstaat -waarvan ik denk dat dat hetgene is wat we willen beschermen tegen de terroristen- is dat natuurlijk wel 'een dingetje'.
Een staatsgevaarlijk persoon mag je van mij vastzetten.
pi_171207861
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een staatsgevaarlijk persoon mag je van mij vastzetten.
Dat mag met de huidige wetten natuurlijk ook al. De vraag is meer wanneer iemand staatsgevaarlijk is.
pi_171207878
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee zolang je anderen met rust laat?
Daar is alles mis mee, want die wetgeving wordt aan iedereen opgedrongen. Niet alleen in landen waar de islam politieke macht heeft en letterlijk tot wet is verheven, maar ook in diverse stadswijken in Europa met een hoge concentratie moslims.

Het is een oer-orthodox, agressief, haatdragend en radicaal geloof dat in elk opzicht haaks staat op de normen en waarden van onze vrije westerse samenleving. Zoals je zelf al zegt: de islam is allesbepalend. En dat is precies wat er mis mee is en waarom het hier niet past - en ook nooit gaat passen!

De helft van de moslims is gematigd en is verder niemand tot last, maar de andere helft is radicaal tot extremistisch. Dit leidt tot probleemgedrag, allerhande conflicten en spanningen, tot een samenleving die geen logisch geheel meer is, enzovoort.

En de oplossing van dit is NIET dat autochtone inwoners zich gaan aanpassen aan moslims die niet integreren. De oplossing is dat moslims hun gedrag aanpassen, cq. hun religie gematigd beleven en snappen dat ze niet boven de wet staan. Of dat ze, wanneer ze hun religie belangrijker vinden dan de wet, hun consequenties trekken, de koffers pakken en Europa onmiddellijk verlaten.
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:23:36 #251
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_171207895
Ik hoop dat de restanten van die Salman aap worden gedoneerd aan een varkensfokkerij en dat die door biggen hard in de kont wordt gebaft
:')
pi_171207925
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 22:20 schreef Twiitch het volgende:
Een staatsgevaarlijk persoon mag je van mij vastzetten.
Van mij ook.
Alleen hecht ik wél waarde aan hoe men tot het besluit 'staatsgevaarlijk persoon' komt.
Van mij mag (lees: moet) dat met de nodige waarborgen omgeven zijn. En da's niet omdat ik zoveel sympathie heb voor moslims. Da's gewoon een kwestie van eigenbelang: Morgen kan ik het zijn.
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:25:35 #253
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171207941
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat mag met de huidige wetten natuurlijk ook al. De vraag is meer wanneer iemand staatsgevaarlijk is.
Iemand die bereid is om een fragmentatiebom af te laten gaan in een groep tieners bijvoorbeeld.
pi_171207949
quote:
6s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:19 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nou ja, binnen een rechtsstaat -waarvan ik denk dat dat één van de dingen is die we willen beschermen tegen de terroristen- is dat natuurlijk wel 'een dingetje'.
Een rechtsstaat die zijn inwoners niet effectief weet te beschermen tegen terroristen is effectief geen rechtsstaat, maar een soort bananenrepubliek waar anarchie heerst. Als je praat over aanslagen die niet te voorzien waren, totaal out of the blue, dan heb je een ander verhaal. Maar deze terreurdaad is, net als zo veel eerdere daden, gepleegd door iemand die allang bij de diensten in beeld was.

Maar niemand greep in. De vermeende rechten van deze terroristen, van deze geradicaliseerde moslims, van deze tijdbommen, zijn immers belangrijker dan tientallen mensenlevens van onschuldige mensen die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren. De multiculturele droom, namelijk dat de islam in Europa past, moet koste wat het kost overheid worden gehouden, ongeacht hoeveel bloed er moet vloeien.
pi_171207972
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, daar is het juridische geleuter weer. :') Alsof terroristen daar boodschap aan hebben.

Radicaliseren? Haatzaaien? = oppakken en vastzetten of uitzetten, heel simpel. Waar een wil is, is een weg; ook in juridisch opzicht. Maar de politieke wil ontbreekt. Overal in Europa worden we bestuurd door politici die de ernst van de problematiek niet onder ogen willen zien. En dat kost een boel onnodige, onschuldige doden.
Oké, dus even concreet, je wil mensen vastzetten als ze wat precies doen? Haatzaaien? Wat versta je daaronder? Als mensen zeggen "er moet een bom op Mekka"? Als ze sympathie hebben voor geweld in algemene zin? Als ze sympathie hebben voor IS en alleen voor IS?

Allemaal leuk die 'krachtige woorden' maar hoe je e.e.a. concreet in de praktijk en juridisch wil gaan regelen (het belangrijkste element want leuk roeptoeteren op een forum kan iedereen) ontbreekt.
pi_171208119
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
Een rechtsstaat die zijn inwoners niet effectief weet te beschermen tegen terroristen is effectief geen rechtsstaat, maar een soort bananenrepubliek waar anarchie heerst. Als je praat over aanslagen die niet te voorzien waren, totaal out of the blue, dan heb je een ander verhaal. Maar deze terreurdaad is, net als zo veel eerdere daden, gepleegd door iemand die allang bij de diensten in beeld was.

Maar niemand greep in. De vermeende rechten van deze terroristen, van deze geradicaliseerde moslims, van deze tijdbommen, zijn immers belangrijker dan tientallen mensenlevens van onschuldige mensen die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren. De multiculturele droom, namelijk dat de islam in Europa past, moet koste wat het kost overheid worden gehouden, ongeacht hoeveel bloed er moet vloeien.
Mkay; ik interpreteer dit als de rechtsstaat proberen te beschermen door bepaalde facetten -tijdelijk- naast je neer te leggen.
Even voorbijgaand aan het rechtsfilosofische aspect hiervan: hoe zeker ben jij ervan dat jij niet het slachtoffer wordt van dit -al dan niet tijdelijk- tornen aan de rechtsstaat ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 22:36:31 ]
pi_171208131
De rechtstaat faalt gewoon in de aanpak van de radicale islam. Teruggekeerde Syrië strijders kunnen amper vervolgd worden doordat het vrijwel niet is na te gaan wat ze hebben uitgespookt. Moslims die beginnen te radicaliseren kunnen alleen maar in de gaten worden gehouden. Op deze manier blijven de autoriteiten altijd achter de feiten aanlopen.
pi_171208138
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, dus even concreet, je wil mensen vastzetten als ze wat precies doen? Haatzaaien? Wat versta je daaronder? Als mensen zeggen "er moet een bom op Mekka"? Als ze sympathie hebben voor geweld in algemene zin? Als ze sympathie hebben voor IS en alleen voor IS?

Allemaal leuk die 'krachtige woorden' maar hoe je e.e.a. concreet in de praktijk en juridisch wil gaan regelen (het belangrijkste element want leuk roeptoeteren op een forum kan iedereen) ontbreekt.
Kijk... meteen weer omdraaien. Bi-zar gewoon. Je doet me nog het meest denken aan DS4; ook zo'n user die alleen maar in juridische termen kan denken.

We hebben in Europa geen probleem met mensen die loze kreten roepen als "er moet een bom op Mekka". Ook reizen deze idioten niet naar Mekka om de daad bij het woord te voegen. We hebben dit soort problemen wél met moslim-extremisten. Dat zijn vijanden van onze samenleving. Ze groeien hier op én ze komen onder de noemer "vluchteling" binnen.

Maar dat schijn je allemaal niet te snappen. Ga maar snel weer verder met denken in onmogelijkheden en met de realiteit 180 graden omdraaien wat problematiek betreft. Droom lekker verder.
pi_171208153
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De rechtstaat faalt gewoon in de aanpak van de radicale islam. Teruggekeerde Syrië strijders kunnen amper vervolgd worden doordat het vrijwel niet is na te gaan wat ze hebben uitgespookt. Moslims die beginnen te radicaliseren kunnen alleen maar in de gaten worden gehouden. Op deze manier blijven de autoriteiten altijd achter de feiten aanlopen.
Oké, wat is het alternatief dan wat jou betreft?
pi_171208156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kijk, steeds weer dezelfde excuses en karikaturen, inclusief idioterie als "moslims deporteren". Altijd weer denken in onmogelijkheden. Altijd weer de rechten van niet-geïntegreerde moslims voorop zetten en dan ook nog doen alsof ze "Nederlands" zijn, wat ze in elk opzicht juist NIET zijn.

Ik heb niks te maken met katholieken in Ierland, meer dan 45 jaar geleden. Ik heb te maken met moslim-extremisme dat breed over Europa verspreid is en overheden die collectief FALEN in de aanpak daarvan. Laten we dat woord eens heel duidelijk opschrijven, vet en met hoofdletters: F A L E N.

Radicalisering wordt op z'n beloop gelaten, terroristen kunnen probleemloos tussen landen reizen, moslims worden niet tot integratie gedwongen, er wordt ongestoord volop haat gezaaid in moskeeën, er is sprake van een totaal misplaatst ontzag voor religie (de islam in het bijzonder) en van letterlijk dodelijke politieke correctheid. Om de haverklap blijkt dat aanslagplegers allang in het vizier van veiligheidsdiensten waren, maar die diensten komen niet verder dan "in de gaten houden".
Ja, en het gaat om duizenden personen. Dus vertel mij eens wat je precies zou doen? Blijkbaar niet uitzetten, want dat noem je "idioterie", een onmogelijkheid...
quote:
Kijk ook naar Manchester nu. De zelfmoordterrorist komt uit een familie van extremisten; vader, broer, noem maar op. En ineens kan zo'n broer dan wél worden opgepakt. Het moet altijd eerst mis gaan.
Ongelooflijk, mensen worden pas opgepakt nadat ze iets strafbaars begaan hebben. Hebben die politici Minority Report niet gezien?
En "het moet altijd eerst mis gaan", want bvb de zowat 200 veroordelingen in België, reeds voor de aanslag op Zaventem, die negeren we, want die mensen hebben geen aanslag gepleegd.

Zelfs al zouden we gevangenissen bijbouwen en tienduizenden moslims oppakken en veroordelen, dan zal jou reactie na een aanslag nog steeds hetzelfde zijn: "het moet altijd eerst mis gaan voordat ze iets doen".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171208250
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De rechtstaat faalt gewoon in de aanpak van de radicale islam. Teruggekeerde Syrië strijders kunnen amper vervolgd worden doordat het vrijwel niet is na te gaan wat ze hebben uitgespookt. Moslims die beginnen te radicaliseren kunnen alleen maar in de gaten worden gehouden. Op deze manier blijven de autoriteiten altijd achter de feiten aanlopen.
We zijn als samenleving gewoon erg kwetsbaar.

Zoals ik eerder al schreef, iemand met een geweer kan morgen 20 mensen op het station neerschieten.
pi_171208359
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oké, wat is het alternatief dan wat jou betreft?
Syriëstrijders hebben wat mij betreft geen rechten meer. Paspoort innemen en als ongewenst verklaren. Mochten ze toch terugkomen dan oppakken en uitzetten.
pi_171208388
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 22:35 schreef luxerobots het volgende:
We zijn als samenleving gewoon erg kwetsbaar.

Zoals ik eerder al schreef, iemand met een geweer kan morgen 20 mensen op het station neerschieten.
Inderdaad; daar doe je de facto geen ene kut aan.
Degenen die vals spelen zullen het altijd winnen van degenen die zich wel aan de regels houden.
Da's geen fijne conclusie, maar mijns inziens nog geen reden om de spelregels dan maar overboord te gooien.
Die spelregels zijn tenslotte niet uit de lucht komen vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 22:43:46 ]
pi_171208485
arnoldkarskens twitterde op donderdag 25-05-2017 om 20:10:29 En ja hoor. #Nosjournaal draait nieuws aanslag #Manchester (22 doden) zó, dat boosheid zich niet richt op moslim-terrorist maar op ...#Trump reageer retweet
pi_171208498
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Syriëstrijders hebben wat mij betreft geen rechten meer. Paspoort innemen en als ongewenst verklaren. Mochten ze toch terugkomen dan oppakken en uitzetten.
Mijn steun heb je.
Detail; volgens welke criteria is iemand een Syriëstrijder te noemen ?
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 22:43:16 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_171208556
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
arnoldkarskens twitterde op donderdag 25-05-2017 om 20:10:29 En ja hoor. #Nosjournaal draait nieuws aanslag #Manchester (22 doden) zó, dat boosheid zich niet richt op moslim-terrorist maar op ...#Trump reageer retweet
Niet verbaasd.
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:43:24 #267
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171208558
Pechtold zal wel met genoegen toegekeken hebben. Beter een paar Britse pubers die vermoord worden dan dat een Syrieganger gevaar loopt was zijn overtuiging. :r
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:45:15 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171208628
Wacht even, Trump werd gelinkt aan deze aanslag of is die tweet zoals gewoonlijk weer compleet overtrokken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:45:59 #269
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171208652
Want wat was Pechtold verontwaardigd toen Rutte die uitspraak deed.

“Een premier onwaardig.” Zo kwalificeerde Alexander Pechtold een opvallende opmerking van Mark Rutte vanavond in het RTL-verkiezingsdebat. De premier zei dat Nederlanders die als jihadist naar Syrië of Irak reizen beter daar sneuvelen dan dat ze terugkomen naar Nederland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-nederland-a1483816
pi_171208706
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 22:43 schreef Lavenderr het volgende:
Niet verbaasd.
Ik wel.
Want ik kan heel dat fragment, waar het over gaat, niet vinden.
Óf meneer Karskens kan niet fatsoenlijk verwijzen, óf ik snap geen ene kut van Twitter.
Het één sluit het ander niet uit, overigens.
pi_171208825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Want wat was Pechtold verontwaardigd toen Rutte die uitspraak deed.

“Een premier onwaardig.” Zo kwalificeerde Alexander Pechtold een opvallende opmerking van Mark Rutte vanavond in het RTL-verkiezingsdebat. De premier zei dat Nederlanders die als jihadist naar Syrië of Irak reizen beter daar sneuvelen dan dat ze terugkomen naar Nederland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-nederland-a1483816
Allemaal show hoor, toen deze de kans had om het te laten vallen deed die het niet!
Achteraf de schade beperken zal/zou ik het noemen.
pi_171208864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De koran en de hadith.

Maar die vraag is op meerdere manieren te beantwoorden.

Je zou kunnen stellen je onderwerpen aan Allah en het volgen van zijn laatste profeet Mohamed.
maar koran/sunnah is op vele manieren te lezen of interpreteren, dus die onderwerping heeft een pluriform karakter. ik vind de kern van het probleem daarom mensen en hun omstandigheden, die leiden immers tot een specifieke lezing van islam.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een aanvulling:
Islam betekent letterlijk onderwerping.
Islam is niet alleen een geloof, maar is alles bepalend:
- wetgeving, rechtspraak, geschiedenis, kleding voorschriften, politiek,seksualiteit, omgangsregels, wetenschap (alles staat al in de Koran), kortom alles.
Daarom kun je als gelovige niet zomaar uitstappen.
volgens mij is het in de loop van de geschiedenis een kleine minderheid van de moslims die het zo ziet, waarom hebben zij gelijk? of zien (bijna) alle moslims het zo volgens jou?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Taqqiyah :7
🤐😉😉
pi_171208953
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:52 schreef Drug het volgende:

[..]

maar koran/sunnah is op vele manieren te lezen of interpreteren, dus die onderwerping heeft een pluriform karakter. ik vind de kern van het probleem daarom mensen en hun omstandigheden, die leiden immers tot een specifieke lezing van islam.
Mensen en omstandigheden. Natuurlijk mensen, dieren kunnen geen aanslagen beramen.

Omstandigheden, lekker vaag. Alsof godsdienst geen onderdeel van de omstandigheid is.
  donderdag 25 mei 2017 @ 22:57:17 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171208972
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:52 schreef Drug het volgende:

[..]

volgens mij is het in de loop van de geschiedenis een kleine minderheid van de moslims die het zo ziet, waarom hebben zij gelijk? of zien (bijna) alle moslims het zo volgens jou?
Dat is niet waar, de overgrote meerderheid van de moslims in de geschiedenis en nu in de wereld zijn voorstander van sharia. De verschillen zitten hem dan in welke onderdelen wel en welke niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171209148
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja, en het gaat om duizenden personen. Dus vertel mij eens wat je precies zou doen? Blijkbaar niet uitzetten, want dat noem je "idioterie", een onmogelijkheid...

[..]

Ongelooflijk, mensen worden pas opgepakt nadat ze iets strafbaars begaan hebben. Hebben die politici Minority Report niet gezien?
En "het moet altijd eerst mis gaan", want bvb de zowat 200 veroordelingen in België, reeds voor de aanslag op Zaventem, die negeren we, want die mensen hebben geen aanslag gepleegd.

Zelfs al zouden we gevangenissen bijbouwen en tienduizenden moslims oppakken en veroordelen, dan zal jou reactie na een aanslag nog steeds hetzelfde zijn: "het moet altijd eerst mis gaan voordat ze iets doen".
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik stoor me aan de selectieve verontwaardiging over het "grote onrecht" dat moslims wordt aangedaan, dat zich vervolgens steevast uit in opmerkingen als "moslims deporteren". Daarbij wordt er net gedaan alsof je alle moslims wilt uitzetten vanwege de daden van extremisten.

Kennelijk maak jij geen verschil tussen moslims en tussen moslim-radicalen / -extremisten. Ik doe dat wel én ik doe dat heel bewust. We moeten namelijk de strijd aanbinden tegen de radicalisering van moslims. Eén van de manieren waarop dat kan, is het uitzetten van haatzaaiers en extremisten. Alleen noem ik dat geen "deporteren", maar simpelweg uitzetten. De term "deporteren" wordt steevast gebruikt door links-extremisten die andermans mening in de sfeer van het neo-nazisme willen duwen (zie deportatie van Joden in de Tweede Wereldoorlog).

NB: Je kunt nooit 100 procent uitsluiten dat het mis gaat. Maar de situatie is nu zeker niet zo dat we kunnen zeggen: we hebben echt alles gedaan om dit te voorkomen. Verre van, namelijk.
pi_171209203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ondergrondse organisaties zijn een probleem ja, moskeeen die de ene preker na de andere uitnodigt die als intolerant te boek staat niet zo zeer, die preken worden doorgaan publiekelijk gedaan waar iedereen voor is uitgenodigd.
Mja, ik heb daar toch wel moeite mee dat het allemaal met zo weinig weerstand gebeurd, ook al is het publiekelijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171209228
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet waar, de overgrote meerderheid van de moslims in de geschiedenis en nu in de wereld zijn voorstander van sharia. De verschillen zitten hem dan in welke onderdelen wel en welke niet.
Ah juist ja. Het waren daarom de familieleden en leden van de moskee die contact hebben opgenomen met de politie? Hetzelfde bij de Parijse aanslagpleger om vervolgens te wijzen naar de moslims die wel hun burgerplicht gedaan hebben.
pi_171209230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen en omstandigheden. Natuurlijk mensen, dieren kunnen geen aanslagen beramen.

Omstandigheden, lekker vaag. Alsof godsdienst geen onderdeel van de omstandigheid is.
lekker spitsvondig. ik ging ervan uit dat je in de context wel zou kunnen opmaken dat ik doelde op de subjectieve aard van de mens, maar kennelijk overschat ik je.

ik ontken niet dat religie een onderdeel is van de omstandigheden he. maar jij noemt het de kern van het probleem. ik zeg dat de lezing van die religie verschilt van mens tot mens en dat daarop enorme invloed is van allerlei omstandigheden. bijvoorbeeld de "war on terror" (sarcastische aanhalingstekens). en bijvoorbeeld de anti-moslimbeweging die aan alle moslims vertelt dat zij geloven in een uniforme islam terwijl die religie slechts door een relatief handjevol gekken zo wordt gezien.

quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet waar, de overgrote meerderheid van de moslims in de geschiedenis en nu in de wereld zijn voorstander van sharia. De verschillen zitten hem dan in welke onderdelen wel en welke niet.
kun je dat onderbouwen? en als die sharia veranderlijk is (ik neem aan dat je dat bedoelt met je tweede zin), dan toont dat nog niet aan dat velen er de lezing van IS op nahouden; en dat was immers het punt dat ik maakte.
pi_171209277
'Doden bij...' dekt de lading trouwens niet bepaald. Voor de volgende TS.
pi_171209295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:52 schreef Drug het volgende:
volgens mij is het in de loop van de geschiedenis een kleine minderheid van de moslims die het zo ziet, waarom hebben zij gelijk? of zien (bijna) alle moslims het zo volgens jou?
FOK man wat ben jij DOM.
Ga je anders even verdiepen in landen zoals Jemen of Saoedi Arabië en de geschiedenis. Of dacht je dat ze daar dezelfde wetten hebben als hier?
"Een kleine minderheid in de loop van de geschiedenis" :')
Zoveel onwetendheid is gewoon triest in een tijd waar kennis achter een muisklik zit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_veroveringen
  donderdag 25 mei 2017 @ 23:13:40 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171209326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:09 schreef Drug het volgende:

[..]

kun je dat onderbouwen? en als die sharia veranderlijk is (ik neem aan dat je dat bedoelt met je tweede zin), dan toont dat nog niet aan dat velen er de lezing van IS op nahouden; en dat was immers het punt dat ik maakte.
De sharia is niet veranderlijk, menselijke moraal verandert (verbetert). De gemiddelde moslim moet die twee ergens zien te lijmen. Maar in de meeste landen met een moslimmeerderheid gaat dat of zeer traag of wint de sharia het van de moraliteit.

De lezing van IS is verder niet zo bijzonder. Punt is dat het overgrote deel van de moslims er moraliteit op nahoudt die honderden jaren achterloopt bij de morele discussie in het westen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171209356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

FOK man wat ben jij DOM.
Ga je anders even verdiepen in landen zoals Jemen of Saoedi Arabië en de geschiedenis. Of dacht je dat ze daar dezelfde wetten hebben als hier?
"Een kleine minderheid in de loop van de geschiedenis" :')
Zoveel onwetendheid is gewoon triest in een tijd waar kennis achter een muisklik zit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_veroveringen
doe dat zelf maar, abu jahl
pi_171209379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:14 schreef Drug het volgende:

[..]

doe dat zelf maar, abu jahl
Wat beledig je Abu Jahl.
pi_171209405
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee zolang je anderen met rust laat?
Beetje tegenstrijdig met 'het alles bepalende'...
pi_171209417
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat beledig je Abu Jahl.
Leeft die nog dan?
pi_171209423
Wat ik mij afvraag, als ik kijk naar de leeftijd en omstandigheden van de dader: zijn er overeenkomsten met dit soort aanslagen en school shootings die je b.v. in de VS ziet?
Jonge mannen die zich buitengesloten voelen beginnen mensen te vermoorden.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171209443
quote:
5s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:17 schreef NgInE het volgende:
Wat ik mij afvraag, als ik kijk naar de leeftijd en omstandigheden van de dader: zijn er overeenkomsten met dit soort aanslagen en school shootings die je b.v. in de VS ziet?
Jonge mannen die zich buitengesloten voelen beginnen mensen te vermoorden.
Neeeee, niks eenzaamheid. Islam is het as van alle kwaad.
pi_171209444
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De sharia is niet veranderlijk, menselijke moraal verandert (verbetert). De gemiddelde moslim moet die twee ergens zien te lijmen. Maar in de meeste landen met een moslimmeerderheid gaat dat of zeer traag of wint de sharia het van de moraliteit.

De lezing van IS is verder niet zo bijzonder. Punt is dat het overgrote deel van de moslims er moraliteit op nahoudt die honderden jaren achterloopt bij de morele discussie in het westen.
de sharia veranderde zelfs tijdens het leven van de islamitische profeet mohamed, en is altijd blijven veranderen.

hoe kom je op "overgrote meerderheid", en kun je mij laten zien dat de mensen in het westen wel "de morele discussie" alhier kunnen bijbenen?
pi_171209457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Leeft die nog dan?
Ieder generatie heeft z'n eigen Abu Jahl.
pi_171209495
Probleem is dat je een moderne democratische rechtsstaat met een open samenleving hebt en dat gaat niet samen met een effectieve strijd tegen terreur. Dit soort aanslagen zijn geen nieuw verschijnsel in Europa. In 2004 Madrid..in 2005 Londen.. Achter de schermen doen veiligheidsdiensten nuttig werk maar aanslagen blijf je houden..de voedingsbodem is nooit aangepakt.
pi_171209498
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Neeeee, niks eenzaamheid. Islam is het as van alle kwaad.
Bij school shootings worden computerspelletjes en heavy metal muziek vaak de schuld gegeven. Naar de sociaal economische problematiek waaruit dit soort zaken uit voort komen wordt nooit gekeken. Want dat is veel makkelijker.

Neemt niet weg dat het tragisch is. En lekker makkelijk scoren voor IS.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Probleem is dat je een moderne democratische rechtsstaat met een open samenleving hebt en dat gaat niet samen met een effectieve strijd tegen terreur. Dit soort aanslagen zijn geen nieuw verschijnsel in Europa. In 2004 Madrid..in 2005 Londen.. Achter de schermen doen veiligheidsdiensten nuttig werk maar aanslagen blijf je houden..de voedingsbodem is nooit aangepakt.
Dat is nog zo iets; veel van die daders zijn opgegroeid in het land waar ze een aanslag plegen. Wat maken ze mee in hun leven waardoor ze besluiten om over te gaan op geweld?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171209504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ieder generatie heeft z'n eigen Abu Jahl.
Dan beledigd men hem niet maar men beledigd de naam dan!
pi_171209522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan beledigd men hem niet maar men beledigd de naam dan!
Abu Jahl is meer dan een naam.
pi_171209523
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat beledig je Abu Jahl.
abu jahl as-saghir dan
pi_171209533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:09 schreef Drug het volgende:

[..]

lekker spitsvondig. ik ging ervan uit dat je in de context wel zou kunnen opmaken dat ik doelde op de subjectieve aard van de mens, maar kennelijk overschat ik je.

ik ontken niet dat religie een onderdeel is van de omstandigheden he. maar jij noemt het de kern van het probleem. ik zeg dat de lezing van die religie verschilt van mens tot mens en dat daarop enorme invloed is van allerlei omstandigheden. bijvoorbeeld de "war on terror" (sarcastische aanhalingstekens). en bijvoorbeeld de anti-moslimbeweging die aan alle moslims vertelt dat zij geloven in een uniforme islam terwijl die religie slechts door een relatief handjevol gekken zo wordt gezien.
Ik heb religie niet de kern van het probleem genoemd (hoewel daar prima argumenten voor zijn, zonder de islam was deze aanslag immers niet gepleegd).

Dit was wat ik schreef.

quote:
(...) Kortom, het probleem zit in de kern van het geloof, en dat kun je eigenlijk wel terugzien in het hele Midden-Oosten (totalitaristische regimes, geen godsdienstvrijheid, geen vrijheid voor joden, homo's en sterk gereduceerde vrijheid voor vrouwen).
pi_171209579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
de voedingsbodem is nooit aangepakt.
Is dat aan te pakken dan?
pi_171209647
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb religie niet de kern van het probleem genoemd (hoewel daar prima argumenten voor zijn, zonder de islam was deze aanslag immers niet gepleegd).

Dit was wat ik schrijf. Want je moet me volledig citeren.

[..]

o shit ik herstel het meteen:

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen en omstandigheden. Natuurlijk mensen, dieren kunnen geen aanslagen beramen.

Omstandigheden, lekker vaag. Alsof godsdienst geen onderdeel van de omstandigheid is.
lekker spitsvondig. ik ging ervan uit dat je in de context wel zou kunnen opmaken dat ik doelde op de subjectieve aard van de mens, maar kennelijk overschat ik je.

ik ontken niet dat religie een onderdeel is van de omstandigheden he. maar jij zegt het probleem zit in de kern van het geloof. ik zeg dat de lezing van die religie verschilt van mens tot mens en dat daarop enorme invloed is van allerlei omstandigheden. bijvoorbeeld de "war on terror" (sarcastische aanhalingstekens). en bijvoorbeeld de anti-moslimbeweging die aan alle moslims vertelt dat zij geloven in een uniforme islam terwijl die religie slechts door een relatief handjevol gekken zo wordt gezien.
pi_171209652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Is dat aan te pakken dan?
Beter had men er zich er nooit mee bemoeid, dan had die dictator het hef nog in handen, of zijn opvolger.
pi_171209696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:13 schreef luxerobots het volgende:

Iedereen met een vuurwapen kan morgen op het station ook 20 mensen doodschieten.
Of 20 mensen met een auto doodrijden of met een keukenmes doodsteken. kan zelfs met een potlood. Daar gaat de gedachte dat de mens veilig is wanneer vuurwapens verboden zijn.
pi_171209740
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 22:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kijk, steeds weer dezelfde excuses en karikaturen, inclusief idioterie als "moslims deporteren". Altijd weer denken in onmogelijkheden. Altijd weer de rechten van niet-geïntegreerde moslims voorop zetten en dan ook nog doen alsof ze "Nederlands" zijn, wat ze in elk opzicht juist NIET zijn.

Ik heb niks te maken met katholieken in Ierland, meer dan 45 jaar geleden. Ik heb te maken met moslim-extremisme dat breed over Europa verspreid is en overheden die collectief FALEN in de aanpak daarvan. Laten we dat woord eens heel duidelijk opschrijven, vet en met hoofdletters: F A L E N.

Radicalisering wordt op z'n beloop gelaten, terroristen kunnen probleemloos tussen landen reizen, moslims worden niet tot integratie gedwongen, er wordt ongestoord volop haat gezaaid in moskeeën, er is sprake van een totaal misplaatst ontzag voor religie (de islam in het bijzonder) en van letterlijk dodelijke politieke correctheid. Om de haverklap blijkt dat aanslagplegers allang in het vizier van veiligheidsdiensten waren, maar die diensten komen niet verder dan "in de gaten houden".

Kijk ook naar Manchester nu. De zelfmoordterrorist komt uit een familie van extremisten; vader, broer, noem maar op. En ineens kan zo'n broer dan wél worden opgepakt. Het moet altijd eerst mis gaan.

Dat er zo veel onschuldige doden vallen heeft alles te maken met het feit dat het in Europa krioelt van mensen die precies zo denken en doen (namelijk: niks) als jij. De grote hamvraag is dan ook: wanneer is een keer het punt aangebroken dat jullie soort het wél gerechtvaardigd vindt om actie tegen de radicale islam te ondernemen? Hoeveel doden moeten er eerst nog vallen?
Nou, vertel eens. Hoe wil je dit allemaal juridisch in gaan kleden? Is "er moet een bom op Mekka" al genoeg voor allerlei maatregelen? Is enkel sympathie voor IS al afdoende? Gaat het om sympathie voor geweld in het algemeen? Is naar het tuinbouwcentrum gaan en verdachte middelen kopen al genoeg? Is bellen met familie elders op de wereld dat? Op internet allerlei schimmige shit op en bezoeken? Gaat het om de optelsom hiervan?

Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn dat het allemaal beter moet maar hoe je eea dan concreet in wil vullen is volledig onbekend.
pi_171209749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 23:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Of 20 mensen met een auto doodrijden of met een keukenmes doodsteken. kan zelfs met een potlood. Daar gaat de gedachte dat de mens veilig is wanneer vuurwapens verboden zijn.
Het kan zelfs met een vinger.
  donderdag 25 mei 2017 @ 23:32:47 #302
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_171209836
Zoals Martijn Koning zei: "Als morgen Ernst en Bobby zichzelf opblazen kijk ik toch anders naar de rest".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')