abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169322071

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)
pi_169322813
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:04 schreef tralalala het volgende:
Is Hiddema puur lijsttrekker of gaat hij ook daadwerkelijk in de kamer zitten?
Hij staat op 2 en als er 2 zetels zijn gaat hij in de Tweede Kamer zitten om ze mores te leren daar in Den Haag.
pi_169324859
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hij staat op 2 en als er 2 zetels zijn gaat hij in de Tweede Kamer zitten om ze mores te leren daar in Den Haag.
De bezem door justitie halen.
pi_169324988
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:48 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

De bezem door justitie halen.
Hoe gaat een kamerlid dat doen?
pi_169325382
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe gaat een kamerlid dat doen?
Wel de juiste en kritische vragen stellen.

En je niet laten muilkorven door de partij discipline die gemeengoed is binnen de huidige kamer.
  maandag 6 maart 2017 @ 09:51:45 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169325392
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:51 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En je niet laten muilkorven door de partij discipline.
Scheelt dat je daar als eenmansfractie sowieso weinig last van hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169325403
Welke eenmansfractie?
  maandag 6 maart 2017 @ 09:53:30 #10
346939 Janneke141
pi_169325415
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:52 schreef invalidusername het volgende:
Welke eenmansfractie?
De aankomende eenmansfractie van Baudet.
pi_169325429
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De aankomende eenmansfractie van Baudet.
Als Hiddema de kamer haalt zijn het er minimaal twee, maar jullie zijn echt enorm geobsedeerd door poppetjes geloof ik.
pi_169325434
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:51 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En je niet laten muilkorven door de partij discipline die gemeengoed is binnen de huidige kamer.
Dan nog heeft een lid van een marginale fractie weinig invloed. Die heeft immers niet de beschikking over die bezem. En in dit geval ook niet de kennis om zelf een bezem te bemachtigen.
pi_169325446
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:54 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Als Hiddema de kamer haalt zijn het er minimaal twee, maar jullie zijn echt enorm geobsedeerd door poppetjes geloof ik.
Heeft niks met obsessie te maken. Deze mannen vormen in praktijk de FvD. Ben wel benieuwd hoe snel ze knallende ruzie hebben als ze beide verkozen worden.
pi_169325450
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan nog heeft een lid van een marginale fractie weinig invloed. Die heeft immers niet de beschikking over die bezem. En in dit geval ook niet de kennis om zelf een bezem te bemachtigen.
Ik denk dat de achterban van FvD aanzienlijk meer kennis van die departementen heeft dan veel van die stassen. Ik ben zelfs erg zeker daarvan. :)
pi_169325463
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heeft niks met obsessie te maken. Deze mannen vormen in praktijk de FvD. Ben wel benieuwd hoe snel ze knallende ruzie hebben als ze beide verkozen worden.
Nee, deze mensen zijn het uithangbord van FvD, het bijzondere aan FvD is juist dat het breed ondersteund en gesteund wordt door vakinhoudelijke mensen die zelf niet met hun snufferd op het publieke podium hoeven. Je kon er niet verder naastzitten, 9 :)
  maandag 6 maart 2017 @ 09:58:17 #16
346939 Janneke141
pi_169325467
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:54 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Die zal zich niet veel gelegen zijn aan fractiediscipline inderdaad, maar dat is wel vaker de ondergang van nieuwe partijen gebleken.

Maar à la, Hiddema gaat eindeloos veel kritische vragen op minister Dijkhoff van Justitie afvuren. Misschien nog een heleboel terechte ook. En dan?
pi_169325483
Speciaal voor 99.999 omdat hij die "gemist" heeft, met name ook de laatste twee alineas:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:25 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben het niet met alles eens - dat zal ook niet zo snel gebeuren - tenzij ik een eenmansfractie zoals Wilders de facto is zou oprichten. Maar ik proef dat jij als dan niet matig afmeet aan de hoeveelheid detail. Dat is een illusie, in de praktijk is een verkiezingsprogramma enkel een strategisch document verpakt in 95% loze tekst. Kijk maar naar de historie van de afgelopen kabinetten, hoeveel concreets in verkiezingsprogramma's is uitgevoerd? Bizar weinig. Wie stemt op een partij vanwege uitgebreide verkiezingsprogramma's gelijk een lijvige beleidsnota, die houdt zichzelf voor de gek.
In het programma van FvD had best wat meer kunnen zitten hoor, maar vergeet niet dat dit project pas een maand of drie a vier geleden met private donaties is opgezet. Ik denk dat ze capabel genoeg zijn dat uit te bouwen, maar je hoeft denk ik inderdaad niet te verwachten dat ze een illusionair stuk met schijndetail en - authoriteit gaan opleveren omdat het zo heurt.

Hoe gaan ze dat beleid betalen? Ook daar zit een illusie van maakbaarheid acher. Neem nu de CPB cijfers (of het gebrek eraan) waarmee geschermd wordt. Behalve dat statistici en economen (en ambtenaren) bewezen hebben zelf de nabije toekomst niet te kunnen voorspellen, maar vooral achteraf te kunnen registreren. Een arikel wat pijnlijk helder maakt dat doorrekenen voor een substantieel deel voor de gek houden is: https://decorrespondent.n(...)75045537966-d6c6c755 Wat is de waarde daar dan van?

Ik denk niet dat ze hun hele verkiezingsprogramma integraal zouden kunnen doorvoeren, nee, ik denk dat dat voor elk verkiezingsprogramma geldt, ongeacht hoeveel toeters en bellen en beroep op zogenaamde authoriteiten daat ook in zitten. Ik denk dat FvD daar niet anders in zijn dan andere partijen, ze geven per onderwerp een denk richting aan - wetend dat ze straks onderdeel van de discussie zijn en wellicht invloed hebben en niet meer dan dat. Ze doen alleen niet mee met het suggeren van schijnzekerheid. Dat ze slecht uitleggen wat de beperkte waarde van doorrekeningen jn in het kader van verkiezingen, ben ik direct met je eens, moet ik ook wel zeggen dat ze daar weinig kans toe krijgen.

Ergo ik zie niet heel veel verschil. Ze zijn wellicht wat minder geplijst dan gevestigde politieke partijen, dat zeker.

Om op je laatste vraag te antwoorden: ja. Geef ze maar een kans en laat ze in de kamer komen, liefst met een omvang waarmee ze ook in staat zijn om een fatsoenlijke backoffice in te richten (3-4 zetels), en geef de mensen die niet perse met hun snufferd in de spotlights willen staan als politicus maar de kans om hun inhoudelijke bijdrage te leveren. En over vier jaar rekenen we wel af. Het is geen toeval dat je de naam Omtzigt noemt, want die zou daar qua instelling prima in passen. Die man is haast te eerlijk, te inhoudelijk en te deskundig om politicus te zijn - bovendien wil hij dingen beter maken ipv politieke karmapuntjes te scoren. Die deelt inderdaad daarmee qua attitude de redenen achter de oprichting van FvD als politieke partij deelnemend aan de verkieziingen.

Baudet en Hiddema is een beetje poppenkast, dat lijkt inherent te zijn aan politiek tegenwoordig (uitgezonderd de christelijke partijen). Ik kan daar prima doorheenkijken

Op zijn minst acht ik FvD een kans toe om binnen het politieke stelsel helder te maken dat politici er primair niet zitten om stoelen warm te houden en puntjes te scoren, maar er zitten om het land zo goed mogelijk te besturen en effectief beleid te voeren. En dat is vaak niet degenen die het beste in de kadaverdiscipline past, of het beste recht kan lullen wat krom is. Waarbij bijvoorbeeld een sportjournalist meer voor de ouderenzorg voor elkaar krijgt dan een staatssecretaris, om maar wat te noemen. Of Wiebes die keer op keer zijn eigen departement niet begrijpt, en met zijn blije kop komt melden dat alles fantastisch gaat. Bijvoorbeeld. Hoeveel stassen zijn er inmiddels al op Justitie versleten? Een schrijnend gebrek aan kunde en attitude - omdat dat expliciet niet het doel van de geldende politiek is. En daar heeft FvD volgens mij een buitengewoon goed punt - daar zal imho iets moeten veranderen in de gevestigde politiek.
pi_169325531
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:58 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nee, deze mensen zijn het uithangbord van FvD, het bijzondere aan FvD is juist dat het breed ondersteund en gesteund wordt door vakinhoudelijke mensen die zelf niet met hun snufferd op het publieke podium hoeven. Je kon er niet verder naastzitten, 9 :)
Daarvoor hebben we niet meer aanwijzingen dan jouw woord. En dat is dan weer bewezen totaal onbetrouwbaar.
pi_169325548
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die zal zich niet veel gelegen zijn aan fractiediscipline inderdaad, maar dat is wel vaker de ondergang van nieuwe partijen gebleken.

Maar à la, Hiddema gaat eindeloos veel kritische vragen op minister Dijkhoff van Justitie afvuren. Misschien nog een heleboel terechte ook. En dan?
En dan blijft ie gewoon doorvragen en bewijs aandragen tot de zenuw openligt, ipv te denken dat het slecht voor zijn politieke carriere is als ie lastige vragen stelt om de waarheid te achterhalen zodat er ook eens iets opgelost ipv toegedekt kan worden.

Zelfde als bijv. bij Wiebes die mbt de Belastingdienst al tijden aperte leugens verklaart, waar klokkeluiders maar geen tractie krijgen bij politieke partijen. Deels onkunde, deels oninteresse.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:08:04 #20
346939 Janneke141
pi_169325568
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:06 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En dan blijft ie gewoon doorvragen en bewijs aandragen tot de zenuw openligt, ipv te denken dat het slecht voor zijn politieke carriere is als ie lastige vragen stelt om de waarheid te achterhalen zodat er ook eens iets opgelost ipv toegedekt kan worden.

Zelfde als bijv. bij Wiebes die mbt de Belastingdienst al tijden aperte leugens verklaart, waar klokkeluiders maar geen tractie krijgen bij politieke partijen. Deels onkunde, deels oninteresse.
Nou, dat zal hem leren. Die vijfhonderd moties en dertienhonderd kamervragen bezorgen de ministers immers ook slapeloze nachten.
pi_169325603
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we niet meer aanwijzingen dan jouw woord. En dat is dan weer bewezen totaal onbetrouwbaar.
Mooi is dat projectie van jezelf op een ander :)

Je kan toch zelf zien wie er bij die partij betrokken is als je voorbij de lijsttrekker kijkt? Mensen als Cliteur, Berkhoudt, Ankersmit, De Haze Winkelman. Dat zijn geen frusti ambtenaartjes uit de periferie die anoniem op internet zurig en negatief op alles iets proberen te compenseren :)
pi_169325622
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, dat zal hem leren. Die vijfhonderd moties en dertienhonderd kamervragen bezorgen de ministers immers ook slapeloze nachten.
Misschien ligt dat wel aan de insteling en kwaliteit van die moties en vragen.

Maar, wat is het betere alternatief volgens jou? Hoe voorkomen we dat er weer serieel stassen op justitie vertrekken, of er een stas op de Belastingdeinst zit die geen idee heeft wat er gebeurd binnen zijn dienst, of het simpelweg niet interesseert? Of een Blok die gewoon hulploos met zijn hamer over huisvesting gaat?
  maandag 6 maart 2017 @ 10:13:40 #23
346939 Janneke141
pi_169325643
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Misschien ligt dat wel aan de insteling en kwaliteit van die moties en vragen.

Maar, wat is het betere alternatief volgens jou?
Proberen de bestaande en meer invloedrijke partijen in beweging te krijgen, in plaats van voor iedere scheet een nieuwe op te richten. Je hebt niets aan goede bedoelingen als je er niets mee bereikt.
pi_169325733
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Proberen de bestaande en meer invloedrijke partijen in beweging te krijgen, in plaats van voor iedere scheet een nieuwe op te richten. Je hebt niets aan goede bedoelingen als je er niets mee bereikt.
Dat is heel bijzonder, want de oorsprong voor FvD, de backbone, zijn voor een groot deel ex politici van deze 'meer invloedrijke' partijen. Die denken kennelijk met hun eerste hand ervaring, dat dit wel een geschikt middel is, en dat er binnen die 'meer invloedrijke partijen' weinig te bewegen is omdat ze in grote mate bevolkt worden door het carriere politici en zij die het willen worden.

Alles begint met goede bedoelingen, alleen als je alles a priori afkapt met bijtend cynisme en nihilisme weet je zeker dat je niks gaat bereiken.

Ik geef ze een kans, over vier jaar evalueren.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:31:19 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169325909
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zal eerder een kwestie van maanden dan van jaren zijn.
pi_169325938
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:10 schreef invalidusername het volgende:

Je kan toch zelf zien wie er bij die partij betrokken is als je voorbij de lijsttrekker kijkt? Mensen als Cliteur, Berkhoudt, Ankersmit, De Haze Winkelman. Dat zijn geen frusti ambtenaartjes uit de periferie die anoniem op internet zurig en negatief op alles iets proberen te compenseren :)
Lakeman is van dat laatste (minus het anonieme) dan wel weer het schoolvoorbeeld helaas.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_169325948
FvD trekt wel veel haters aan. Een goed teken, mensen houden serieus rekening met Baudet en Hiddema.
pi_169326045
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Lakeman is van dat laatste (minus het anonieme) dan wel weer het schoolvoorbeeld helaas.
Lakeman begreep ik ook niet zo heel goed, Al hoewel die natuurlijk wel een punt had inzake DSB (waar de politiek en AFM/DSB wegkeek, want de praktijken van DSB waren niet onbekend ofzo), was zijn communicatie (met name toon) niet echt jofel, imho.

Ik hoop wel dat FvD tzt het aantal politieke benoemingen bij de AFM ter sprake brengt, want wat Paul Rosemuller (tegenwoordig beroepsbestuurder en lobyist, en voor alles in te huren) nou aan deskundigheid inbrengt als voorzitter van de Raad van Bestuur?
pi_169326235
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:40 schreef invalidusername het volgende:

Lakeman begreep ik ook niet zo heel goed, Al hoewel die natuurlijk wel een punt had inzake DSB (waar de politiek en AFM/DSB wegkeek, want de praktijken van DSB waren niet onbekend ofzo), was zijn communicatie (met name toon) niet echt jofel, imho.
Hij schiet (en schoot) op alles en iedereen vanuit een naar mijn mening heel misplaatste overtuiging van zijn eigen gelijk. Als je dat maar vaak genoeg doet krijg je natuurlijk vanzelf wel een keer gelijk. Het boekje "De dossiers Lakeman" is wel aardig om een keer te lezen voor wat betreft (het ontbreken van) zijn verdere successen en zijn persoonlijkheid. Alhoewel dat natuurlijk ook een gekleurde visie is.

quote:
Ik hoop wel dat FvD tzt het aantal politieke benoemingen bij de AFM ter sprake brengt, want wat Paul Rosemuller (tegenwoordig beroepsbestuurder en lobyist, en voor alles in te huren) nou aan deskundigheid inbrengt als voorzitter van de Raad van Bestuur?
Ach ik zet sowieso wel mijn vraagtekens bij de mogelijkheden van de AFM om haar doelstellingen echt te kunnen realiseren. Te weinig middelen, te weinig mankracht, een gigantisch personeelsverloop en een personeelsbestand dat voor een groot deel bestaat uit mensen die in de sector niet zijn geslaagd en daar nu revanche op willen nemen. "Those who can't do, teach" zeg maar.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_169329733
Ik snap niet dat er zo gehaat wordt op FvD. Achterlijke pauper partijen zoals GroenLinks en VNL krijgen geen negatieve aandacht, in iedergeval niet zoals FvD het krijgt.

Je zou toch moeten toejuichen als PVV wordt vervangen.
pi_169330406
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik snap niet dat er zo gehaat wordt op FvD. Achterlijke pauper partijen zoals GroenLinks en VNL krijgen geen negatieve aandacht, in iedergeval niet zoals FvD het krijgt.

Wie? 99.999? :D
Die haat op iedereen en alles, daar zou ik niet al veel conclusies aan verbinden :)

Er is sowieso erg weinig mediaaandacht voor FvD, dat is thans toch voornamelijk toegesneden op partijen die al in de kamer zitten. Gaat in stapjes.
pi_169330481
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wie? 99.999? :D
Die haat op iedereen en alles, daar zou ik niet al veel conclusies aan verbinden :)

Er is sowieso erg weinig mediaaandacht voor FvD, dat is thans toch voornamelijk toegesneden op partijen die al in de kamer zitten. Gaat in stapjes.
Ja 99 maar tim en nog een paar ook. Vooral Thierry wordt gehaat en vooral om zijn uiterlijk.
pi_169330512
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja 99 maar tim en nog een paar ook. Vooral Thierry wordt gehaat en vooral om zijn uiterlijk.
Baudet komt ook wel een beetje al een balletje over, eerlijk is eerlijk. Maar uiteindeiljk gaat het toch niet om uiterlijk, maar om daden?
pi_169330829
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:17 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Baudet komt ook wel een beetje al een balletje over, eerlijk is eerlijk. Maar uiteindeiljk gaat het toch niet om uiterlijk, maar om daden?
Precies maar dat snappen zijn tegenhangers niet. Hoe hij eruit ziet moet compleet irrelevant zijn.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:18:52 #35
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169334077
Ik ga ook op Thierry stemmen.
Bedankt Hans.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 maart 2017 @ 19:04:56 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169334858
quote:

je snapt haat niet maar gaat vervolgens zelf zitten haten _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169334895
quote:
10s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

je snapt haat niet maar gaat vervolgens zelf zitten haten _O-
Op FvD snap ik de haat niet echt. Op VNL of GroenLinks wel.
pi_169335679
Dit keer geen filmpje over FvD (hint: stiekem toch wel), maar omdat bezoekers van een FvD topic bovengemiddeld bereid zijn tot nadenken;

Los van het filmpje; nog iets meer dan 1 week voordat we FvD met een flink aantal zetels in de kamer kunnen verwachten, kannie wachten!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 maart 2017 @ 20:06:41 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169336534
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:37 schreef TNSL het volgende:
Dit keer geen filmpje over FvD (hint: stiekem toch wel), maar omdat bezoekers van een FvD topic bovengemiddeld bereid zijn tot nadenken;

Los van het filmpje; nog iets meer dan 1 week voordat we FvD met een flink aantal zetels in de kamer kunnen verwachten, kannie wachten!
hoeveel?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169336574
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoeveel?
Ik gok 3. :P
pi_169336993
Minimaal 2 maximaal 4-5. Vanaf 3 ben ik tevreden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169337139
Die animaties op hun YT kanaal zijn wel leuk.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2017 20:27:21 ]
pi_169338666
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoeveel?
Minimaal 4, maximaal 12
  maandag 6 maart 2017 @ 21:27:55 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169339177
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit met 1 woord gerept over het uiterlijk van Baudet, dus dit is gewoon niet waar.

Ja een keer toen ik dit verwijt ook al kreeg.
Laffe huichelaar
  maandag 6 maart 2017 @ 21:28:38 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169339206
quote:

Ik acht Wilders even 'hoog' als Baudet
Laffe huichelaar
pi_169347387
Baudet gisteren als winnaar uitgeroepen bij het CIDI debat in de rode hoed!
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169353527
Forum voor Democratie krijgt een pluim van CDA-kamerlid Pieter Omtzigt:

dinsdag 7 maart 2017 @ 19:46:54 #49
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_169360148
Ik ga ook op ze stemmen :)
pi_169361100
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor iedere scheet een nieuwe oprichten? Er is nogal wat mis in de publieke sector, een met belastinggeld gefinancierde baantjescarousel van incapabele beroepsborrelaars doorbreken doe je niet zomaar ff :^)
pi_169361237

Nog 1 week... Het aftellen is nu echt begonnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door TNSL op 07-03-2017 21:58:24 ]
pi_169366690
Wie is er hier al zeker dat ie op Forum voor Democratie gaat stemmen ? Ben wel eens benieuwd :).
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:22:41 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169366722
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:19 schreef Gohf046 het volgende:
Wie is er hier al zeker dat ie op Forum voor Democratie gaat stemmen ? Ben wel eens benieuwd :).
Twijfel nog :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169366736
Waarom twijfel je nog ? Tussen welke partijen ?
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:27:14 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169366769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:23 schreef Gohf046 het volgende:
Waarom twijfel je nog ? Tussen welke partijen ?
Niet zozeer tussen partijen vreemd genoeg. Ik twijfel of ik op FvD moet stemmen omdat ik de standpunten van uit de EU ("NEXIT") en een bindend referendum te extreem vind. Voor de rest vind ik het een prima partij en kan ik mij in het partijprogramma vinden. Vrijwel niemand zal zich 100% in een partijprogramma kunnen vinden, maar dit zijn wel echt de paradepaartjes van FvD en dat maakt het lastig. Aan de ene kant zie ik ze graag in de kamer, maar aan de andere kant niet met deze extreme standpunten :)
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:34:43 #58
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169366845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:27 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet zozeer tussen partijen vreemd genoeg. Ik twijfel of ik op FvD moet stemmen omdat ik de standpunten van uit de EU ("NEXIT") en een bindend referendum te extreem vind. Voor de rest vind ik het een prima partij en kan ik mij in het partijprogramma vinden. Vrijwel niemand zal zich 100% in een partijprogramma kunnen vinden, maar dit zijn wel echt de paradepaartjes van FvD en dat maakt het lastig. Aan de ene kant zie ik ze graag in de kamer, maar aan de andere kant niet met deze extreme standpunten :)
Precies, het moet eerst maar blijken of UK beter wordt van de BREXIT. Een NEXIT zou pas aan de orde moeten komen wanneer we dat beter kunnen beoordelen, zie de BREXIT maar als een mooi experiment voor ons. Niet je oude paar schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.

Ik wil dus ook FvD stemmen, maar die twee standpunten zijn inderdaad aardig extreem.
pi_169366948
Voor deze verkiezingen is het belangrijk dat ze er in komen. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid met 2-5 zetels zijn. Met betrekking tot dat bindende referendum zijn(uit mijn hoofd) alleen de PVV/VNL/SP?/PvdD?/50+? voor. Hooguit dus een zetel of 50(ruim geteld). Dus die gaat er nu nog niet komen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:44:08 #60
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169366968
En ik vind het aardig extreem dat er gezegd wordt dat de hele kamer daar voor eigen belang en carrière daar zit, vind dat toch lastig om naar te kijken omdat ook de mensen in rechtse partijen ook voor hun eigen carrière bezig zijn. Het gaat uiteindelijk toch hun CV op.
pi_169367002
Hij heeft dat wel eens genuanceerd geloof ik maar in grote lijnen is dat wel wat hij vind(van partijen zoals VVD/CDA/D'66/.
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:55:06 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169367122
Ik weet nu al zeker dat ik FvD ga stemmen.

Hoewel ik de EU graag zie verdwijnen is een harde Nexit (waarbij de EU blijft bestaan) misschien niet verstandig voor Nederland. Dat bindende referendum, tja, ik ben er niet tegen maar heb er ook geen sterke positieve gevoelens voor...

Nee, wat mij met name aantrekt is de combinatie van de rest van het partijprogramma en de sympathie die ik heb met de nummers 1 en 2. Het zijn leuke, grappige, intelligente, welbespraakte mensen met veel goede punten. Er zit nieuwe energie in, een frisse blik op de politiek, en ook een zeker... intellectueel niveau.

Ik stemde vorige keer PVV bij gebrek aan een alternatief maar voelde mij nooit thuis bij die partij, de autocratische leiding van Geert, de kinderachtige onzin zoals een partijprogramma van een A4, de net iets te radicale standpunten met onvoldoende draagvlak in de rest van de samenleving, de Tokkie-kamerleden. Ik vind het erg dat de man bedreigd wordt, maar hij is nu al zo lang bezig zonder echt succes te boeken dat ik het een nutteloze zaak is vind geworden. Als proteststem in de Kamer heeft hij zeker zijn functie, maar dat gold vooral in de 10 jaar direct na de moord op Fortuyn. Dat kan nu ook wel met 10 zetels in plaats van 30, want ik vind er de laatste tijd niet zoveel zinnigs meer uit komen.

FvD zit ongeveer in dezelfde hoek. Islamkritisch, veiligheid belangrijk, minder bureaucratie. Maar ze zijn ook voor het legaliseren van weedteelt en investeren in digitale infrastructuur. Ik zag VVD en CDA nooit als serieuze opties omdat die op zoveel punten zo verdomd ouderwets en conservatief denken. Zeker met die droeftoeter Buma, gatver. Ik noem mijzelf rechts maar zeker niet dat soort vastgeroest, oude-mensen-rechts.

FvD past wat mij betreft goed in de 21e eeuwse rechtse variant van denken die ik zoek. Het zal met die Nexit geen vaart lopen, en ik zie genoeg ander moois bij de partij. En er is ook gewoon echt geen andere partij die ik een stem waardig vind, dat ook...

Mensen zeggen graag dat eenmansfracties, of kleine fracties, toch geen verschil maken. Die mensen wijs ik altijd graag op Marianne Thieme en haar dierenclub. Een partij die een groep mensen in de samenleving een duidelijke, heldere stem geeft. Die met verschillende Kamervragen en wetsvoorstellen zeer succesvol dierenwelzijn op de agenda blijft zetten. Niemand kan om die partij heen. Dus ja, het boeit mij geen fuck dat 'mijn' partij maar 1-5 zetels haalt. Zolang ik mij vertegenwoordigd voel, ben ik tevreden. Ik stem niet om bij de winnende partij te horen.
pi_169367301
Het verschil tussen 0-5 zetels is zoveel groter als een VVD/PVV die er 20 haalt ipv 25. Ik heb de vorige 2x VVD gestemd, niet omdat ik nou echt helemaal overtuigd was maar er moest een keuze gemaakt worden. De PVV ging mij vaak toch net wat te ver en te schreeuwerig. Dan bleef de VVD over op rechts(soort van). Daarnaast vind ik Baudet itt tot vele anderen(die hem vaak maar oppervlakkig kennen van een media fragment) uiterst sympathiek overkomen. Hij heeft veel kennis en hij schaamt zich er ook niet voor om toe te geven dat hij ergens geen verstand van heeft, of direct een oplossing voorhanden heeft.

Gisteren was daar een mooi voorbeeld van. In Emmen kreeg hij een vraag uit het publiek waar hij zichtbaar over na moest denken. In plaats van met een standaard politiek verhaaltje aan te komen, gaf hij aan dat mevrouw een punt en erkende dat dat een probleem was en hij niet direct een oplossing voorhanden had.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:37:40 #64
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169367814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Hoewel ik de EU graag zie verdwijnen is een harde Nexit (waarbij de EU blijft bestaan) misschien niet verstandig voor Nederland. Dat bindende referendum, tja, ik ben er niet tegen maar heb er ook geen sterke positieve gevoelens voor...

Nee, wat mij met name aantrekt is de combinatie van de rest van het partijprogramma en de sympathie die ik heb met de nummers 1 en 2. Het zijn leuke, grappige, intelligente, welbespraakte mensen met veel goede punten. Er zit nieuwe energie in, een frisse blik op de politiek, en ook een zeker... intellectueel niveau.

Ik stemde vorige keer PVV bij gebrek aan een alternatief maar voelde mij nooit thuis bij die partij, de autocratische leiding van Geert, de kinderachtige onzin zoals een partijprogramma van een A4, de net iets te radicale standpunten met onvoldoende draagvlak in de rest van de samenleving, de Tokkie-kamerleden. Ik vind het erg dat de man bedreigd wordt, maar hij is nu al zo lang bezig zonder echt succes te boeken dat ik het een nutteloze zaak is vind geworden. Als proteststem in de Kamer heeft hij zeker zijn functie, maar dat gold vooral in de 10 jaar direct na de moord op Fortuyn. Dat kan nu ook wel met 10 zetels in plaats van 30, want ik vind er de laatste tijd niet zoveel zinnigs meer uit komen.

FvD zit ongeveer in dezelfde hoek. Islamkritisch, veiligheid belangrijk, minder bureaucratie. Maar ze zijn ook voor het legaliseren van weedteelt en investeren in digitale infrastructuur. Ik zag VVD en CDA nooit als serieuze opties omdat die op zoveel punten zo verdomd ouderwets en conservatief denken. Zeker met die droeftoeter Buma, gatver. Ik noem mijzelf rechts maar zeker niet dat soort vastgeroest, oude-mensen-rechts.

FvD past wat mij betreft goed in de 21e eeuwse rechtse variant van denken die ik zoek. Het zal met die Nexit geen vaart lopen, en ik zie genoeg ander moois bij de partij. En er is ook gewoon echt geen andere partij die ik een stem waardig vind, dat ook...

Mensen zeggen graag dat eenmansfracties, of kleine fracties, toch geen verschil maken. Die mensen wijs ik altijd graag op Marianne Thieme en haar dierenclub. Een partij die een groep mensen in de samenleving een duidelijke, heldere stem geeft. Die met verschillende Kamervragen en wetsvoorstellen zeer succesvol dierenwelzijn op de agenda blijft zetten. Niemand kan om die partij heen. Dus ja, het boeit mij geen fuck dat 'mijn' partij maar 1-5 zetels haalt. Zolang ik mij vertegenwoordigd voel, ben ik tevreden. Ik stem niet om bij de winnende partij te horen.
Mooie post! :) Ga het nog even laten bezinken en nog even het RTLZ interview bekijken.
pi_169368037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mooie post! :) Ga het nog even laten bezinken en nog even het RTLZ interview bekijken.
Ik vond het een goed interview, ik zat nog wat te twijfelen maar dat interview heeft mij over de streep getrokken in ieder geval. Mijn stem gaat naar FvD.
pi_169368159
Laten we even genieten van dit moment vol positiviteit over het FvD :7 . Kwestie van tijd voordat 99.999 weer komt trollen :') .
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:18:00 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169368365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:03 schreef Gohf046 het volgende:
Laten we even genieten van dit moment vol positiviteit over het FvD :7 . Kwestie van tijd voordat 99.999 weer komt trollen :') .
Dan gaan we verder in het Latijn :7
pi_169368466

Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 11:25:56 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169368511
quote:
12s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan gaan we verder in het Latijn :7
Ik heb Grieks gevolgd -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169368535
quote:
Wat een bazen
pi_169368754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat een bazen
Weet jij eigenlijk al wat je gaat stemmen DrDentz :7
pi_169368886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk al wat je gaat stemmen DrDentz :7
Niet echt. Misschien Hiddema. Omdat het kan.
pi_169368908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Wij zitten echt precies op 1 lijn :o !
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 11:48:30 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169368953
Wat een positiviteit hier O+
Durf te wedden dat geen andere partij dat voor elkaar krijgt, mensen zo bijeen brengen zonder geschreeuw.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169368986
Feel the love w/ *O* :7
pi_169369053
pi_169369923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:03 schreef Gohf046 het volgende:
Geen getroll, ik ben gewoon niet zo kritiekloos ten opzichte van politieke partijen. Jullie fangedrag is mij vreemd en daar ga ik graag met argumenten tegenin :).

Maar ik snap ook prima dat jullie willen vallen voor een flinterdun en oppervlakkig verhaaltje zonder veel inhoudelijke bagage.
pi_169370199
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:52:11 #79
66083 Platina
78th Element
pi_169370203
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen getroll, ik ben gewoon niet zo kritiekloos ten opzichte van politieke partijen. Jullie fangedrag is mij vreemd en daar ga ik graag met argumenten tegenin :).

Maar ik snap ook prima dat jullie willen vallen voor een flinterdun en oppervlakkig verhaaltje zonder veel inhoudelijke bagage.
Jup, wij houden niet van inhoudelijke bagage en zijn niet meer te helpen. Dus bedankt voor je pogingen maar het is niet nodig. Doei.
pi_169370220
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:52 schreef Platina het volgende:

[..]

Jup, wij houden niet van inhoudelijke bagage en zijn niet meer te helpen. Dus bedankt voor je pogingen maar het is niet nodig. Doei.
*O*
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:53:39 #81
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169370231
quote:

[..]

Selectief kritisch, Hans. Je eigen partij zet afbeeldingen op de website die achterhaald zijn.
Bedankt Hans.
pi_169370313
quote:

[..]

Welke argumenten dan? Ik heb het topic eens even teruggelezen en ik zie eigenlijk alleen maar gehuil dat het een kutpartij is zonder enkele onderbouwing. Dat je je eigen oppervlakkigheid projecteert op FvD vind ik prima, maar het komt niet zo sterk over eerlijk gezegd.
pi_169370492
quote:
Kijk naar die boeken 99.999. Hoe kun je beweren dat Thierry Baudet niet belezen is?
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:17:04 #84
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169371682
quote:
''De boeken van Arnon Grunberg moet ik eigenlijk weggooien.'' _O-
pi_169372249
Ik ben een zwevende kiezer en momenteel heb ik mijn mogelijke keuzepartijen beperkt tot 3. D66, Partij van de Dieren en FvD.
Omdat ik de EU-problematiek wel heel belangrijk vind denk ik dat het dan inderdaad FvD gaat worden.
pi_169372317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben een zwevende kiezer en momenteel heb ik mijn mogelijke keuzepartijen beperkt tot 3. D66, Partij van de Dieren en FvD.
Omdat ik de EU-problematiek wel heel belangrijk vind denk ik dat het dan inderdaad FvD gaat worden.
Wees welkom! *O* :7
pi_169372469
vinden ze ook dat er meer vaste contracten moeten komen? zo ja, dan hebben ze mijn stem
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 15:07:13 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169372515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:03 schreef lemongrass het volgende:
vinden ze ook dat er meer vaste contracten moeten komen? zo ja, dan hebben ze mijn stem
Staat niks over in het programma. Ze willen wel de belastingvrije voet verhogen, waardoor werknemers aannemen goedkoper wordt. Tegenovergestelde van het afbraakbeleid van Rutte2 dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:10:42 #89
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169372576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''De boeken van Arnon Grunberg moet ik eigenlijk weggooien.'' _O-
haha _O-
Robert Moog died for our synths
pi_169372695
quote:
Ze vinden inderdaad dat er meer vaste contracten moeten komen :

Het MKB vormt het hart van de Nederlandse economie. Het is goed voor 70 procent van de werkgelegenheid in Nederland en voor veel innovatie.
Onze kartelpolitici luisteren vaak alleen naar de multinationals en de grote lobby’s – niet naar de DGA’s en ZZP-ers die zo belangrijk zijn voor onze groei. Daardoor wordt het MKB dikwijls onevenredig zwaar getroffen door regulering. Doorbetaling bij ziekte bijvoorbeeld, is bij een kleinere onderneming veelal moeizamer dan bij een grote multinational. Ook te starre ontslagbescherming van werknemers is voor het MKB een veel groter probleem dan voor organisaties met stevige financiële buffers en grote HR-afdelingen.

Forum voor Democratie wil de regels omtrent ziekte en ontslag voor het MKB versoepelen. We willen dat het MKB weer mensen durft aan te nemen. We geven MKBers de ruimte om hun mensen te ontslaan omdat we er van uitgaan dat ze dat niet onnodig zullen doen en daardoor juist eerder mensen in dienst gaan nemen.

Natuurlijk moeten mensen die toch ontslagen worden een fatsoenlijke uitkering krijgen en snel weer elders aan de slag kunnen. Dat lukt echter alleen als andere bedrijven óók mensen durven aan te nemen. Hoe paradoxaal het ook klinkt, een soepeler ontslagrecht voor het MKB is de meest effectieve oplossing om de werkloosheid snel terug te dringen.

We hoeven het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Denemarken heeft een systeem met soepele ontslagregels en goede uitkeringen. Het resultaat is een grote arbeidsmobiliteit en hoge werkgelegenheid.

Wij willen:

- Soepel ontslagrecht voor MKB.
- Relatief hoge uitkering bij werkloosheid.
- Oprichting speciale commissie met MKB-ers die op zoek gaat naar nieuwe oplossingen en verbeteringen voor het MKB.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 15:25:17 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169372818
Hmm.. totaal overheen gelezen :{

Eigenlijk is dit de partij die aan het roer had moeten staan tijdens de crisis. Denk dat we er dan veel beter uit waren gekomen. Investeren in de economie, zo veel mogelijk banen creëren. Als deze partij echt doet waar ze voor staan in de kamer de komende paar jaar (eerst maar eens de rit uitzitten met die versplintering), kan het zomaar richting de 10 zetels klimmen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169372973
In de nieuwste peiling van I & O stijgen ze naar 2 zetels(1,4%).

Hoogste score tot nu toe.

16-01-2017 : 0,7%
31-01-2017 : 0,8%
14-02-2017 : 0,6%
28-02-2017 : 1,0%
07-03-2017 : 1,4%

FvD! w/
pi_169373415
FvD krijgt ook steeds meer media aandacht. *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 15:56:29 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169373431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:55 schreef 6star6lord6 het volgende:
FvD krijgt ook steeds meer media aandacht. *O*
Waar?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169373500
quote:
De oplossing die het kabinet nu heeft is wel kut, heel veel mensen vliegen eruit na 2 jaar.
pi_169373521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar?
RTL z,Pauw en Jinek,VPRO en pownews.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 16:01:19 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169373537
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:00 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Lekker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169373595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:59 schreef DrDentz het volgende:

[..]

De oplossing die het kabinet nu heeft is wel kut, heel veel mensen vliegen eruit na 2 jaar.
ja daarom
pi_169373667
Dus ik ben eigenlijk niet voor overheidsinvloed op vaste contracten, want dat werkt contraproductief.
pi_169373806
FvD zou de rechtse tegenhanger van GL kunnen worden in de zin van urban youngsters maar dan zonder haat naar het eigen land.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:17:53 #101
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169373847
Bedenk me nu dat een Q&A met Thierry op FOK! ook wel leuk was geweest. Net zoals de JD gisteren :)
pi_169373887
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:17 schreef Maraca het volgende:
Bedenk me nu dat een Q&A met Thierry op FOK! ook wel leuk was geweest. Net zoals de JD gisteren :)
Dat kan toch nog geregeld worden?
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:20:17 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169373894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:19 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dat kan toch nog geregeld worden?
Op zo'n korte termijn? :o Zou wel tof zijn
pi_169373992
Thierry lijkt me wel iemand die hier al een account heeft en wel eens reageerde in TTK, F&L en POL tot de trollen het forum overnamen.
pi_169374138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel zou kunnen. Er is dan wel een kans dat er trollen zoals 99 en Tim steeds kut vragen gaat stellen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:32:31 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169374160
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:31 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel zou kunnen. Er is dan wel een kans dat er trollen zoals 99 en Tim steeds kut vragen gaat stellen.
Dan moeten de mods maar ingrijpen :7 Maar tof.. erm.. denk dat ik even een forum admin ga aanschieten

edit: PM verzonden naar een forum admin :)
pi_169374465
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:53 schreef bascross het volgende:

[..]

Selectief kritisch, Hans. Je eigen partij zet afbeeldingen op de website die achterhaald zijn.
Ik heb geen partij en ben al helemaal niet kritiekloos fan van een bepaalde partij.
Mijn keuze dit jaar is overigens puur op persoonlijke motieven gebaseerd en niet op enig programma :).

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Kijk naar die boeken 99.999. Hoe kun je beweren dat Thierry Baudet niet belezen is?
Nee, ik constateer een gebrek aan inhoud. Dat is ook keer op keer aangetoond.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Staat niks over in het programma. Ze willen wel de belastingvrije voet verhogen, waardoor werknemers aannemen goedkoper wordt. Tegenovergestelde van het afbraakbeleid van Rutte2 dus.
Rutte 2 had vrij lastige economische omstandigheden te trotseren. Desondanks hebben ze juist voor de lagere inkomens arbeid goedkoper gemaakt. Daar begint de groei van werkgelegenheid e.d.

Heeft de FvD overigens al bekendgemaakt hoe ze die belastingverlaging wil betalen? Of is dit weer een sprookje van SP-niveau qua onderbouwing?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ze vinden inderdaad dat er meer vaste contracten moeten komen :

Enkel als die veel makkelijker ontslagen kunnen worden. Dat is vast niet waar iemand die voor meer vaste contracten gaat op hoopt ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:31 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Kritisch denken staat voor jou gelijk aan trollen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 16:56:37 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169374501
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:54 schreef 99.999 het volgende:
Rutte 2 had vrij lastige economische omstandigheden te trotseren. Desondanks hebben ze juist voor de lagere inkomens arbeid goedkoper gemaakt. Daar begint de groei van werkgelegenheid e.d.

Heeft de FvD overigens al bekendgemaakt hoe ze die belastingverlaging wil betalen? Of is dit weer een sprookje van SP-niveau qua onderbouwing?
Rutte2 heeft die lastige omstandigheden niet goed aangepakt, waardoor Nederland één van de traagst groeiende economiën na de crisis was.

En die belastingverlaging zorgt voor een gezondere economie, waardoor er indirect gewoon weer geld bij komt doordat er bijvoorbeeld minder mensen met een uitkering thuis zitten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:09:30 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169374663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rutte2 heeft die lastige omstandigheden niet goed aangepakt, waardoor Nederland één van de traagst groeiende economiën na de crisis was.

En die belastingverlaging zorgt voor een gezondere economie, waardoor er indirect gewoon weer geld bij komt doordat er bijvoorbeeld minder mensen met een uitkering thuis zitten.
Dat zou er natuurlijk ook wellicht iets mee te maken kunnen hebben dat Nederkand van de ons omrigende landen de economie is die vrijwel het meest afhankelijk is van diensten en de dienstenmarkt altijd later aantrekt na een recessie.

Maar pin het vooral op Rutte hoor, als je je daar goed bij voelt
Laffe huichelaar
pi_169374689
quote:

[..]

Zij of jij hebben dus gewoon geen benul of onderbouwing?
pi_169374706
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zou er natuurlijk ook wellicht iets mee te maken kunnen hebben dat Nederkand van de ons omrigende landen de economie is die vrijwel het meest afhankelijk is van diensten en de dienstenmarkt altijd later aantrekt na een recessie.

Maar pin het vooral op Rutte hoor, als je je daar goed bij voelt
Dat soort types lijkt nogal van de pro- of anti persoonsverheerlijking :P
pi_169374822
Jongens doe nou geen moeite en negeer ze gewoon :').
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 17:20:59 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169374852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:19 schreef Gohf046 het volgende:
Jongens doe nou geen moeite en negeer ze gewoon :').
Strak plan. Er kan niks meer verzonnen worden dus wordt het persoonlijk _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:25:28 #114
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169374939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Strak plan. Er kan niks meer verzonnen worden dus wordt het persoonlijk _O-
Volgenw mij word ik niet persoonlijk maar geef ik je een valide verklaring waarom de Nederlandse economie langer bezig is te herstellen.

Maar goed, ik ben de boosdoener wel
Laffe huichelaar
pi_169375013
quote:
Dit is overigens niet iets dat je zomaar stellen kunt. Er bestaat een zeker optimum vanaf waar elke deviatie - zowel hogere als lagere marginale belastingen - tot lagere belastingopbrengsten leidt, maar geen enkele econoom kan met zekerheid stellen waar dat optimum exact ligt. Je kan zelfs niet na afloop van elke belastingwijziging aantonen of dit de situatie bevorderd heeft of niet, aangezien je dat effect simpelweg niet kunt isoleren. Het is derhalve geen serieus te nemen uitspraak.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 17:31:36 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169375032
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgenw mij word ik niet persoonlijk maar geef ik je een valide verklaring waarom de Nederlandse economie langer bezig is te herstellen.

Maar goed, ik ben de boosdoener wel
Ging meer over die gozer die na je reageerde. Die krijgt het voor elkaar om elke discussie om zeep te helpen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169375104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ging meer over die gozer die na je reageerde. Die krijgt het voor elkaar om elke discussie om zeep te helpen.
99.999 is een notoire non-discussiepartner. Die moet je ontwijken, om tegelijkertijd wel te genieten wanneer je iemand anders de degens met hem ziet kruisen. 8-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 17:35:53 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169375112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit is overigens niet iets dat je zomaar stellen kunt. Er bestaat een zeker optimum vanaf waar elke deviatie - zowel hogere als lagere marginale belastingen - tot lagere belastingopbrengsten leidt, maar geen enkele econoom kan met zekerheid stellen waar dat optimum exact ligt. Je kan zelfs niet na afloop van elke belastingwijziging aantonen of dit de situatie bevorderd heeft of niet, aangezien je dat effect simpelweg niet kunt isoleren. Het is derhalve geen serieus te nemen uitspraak.
Goed, los van het feit of de overheid er wel in slaagt om het terug te verdienen, punt is dat het voor veel werkgevers goedkoper wordt om mensen in dienst te nemen. Meer mensen die aan de slag kunnen is altijd goed voor de economie en het lijkt me ook dat het voor veel thuiszitters wel fijn is om weer kans te maken. Koopkracht gaat vanzelfsprekend ook vooruit, mensen kopen meer, bedrijven boeken meer omzet en het cirkeltje is rond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169375154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goed, los van het feit of de overheid er wel in slaagt om het terug te verdienen, punt is dat het voor veel werkgevers goedkoper wordt om mensen in dienst te nemen. Meer mensen die aan de slag kunnen is altijd goed voor de economie en het lijkt me ook dat het voor veel thuiszitters wel fijn is om weer kans te maken. Koopkracht gaat vanzelfsprekend ook vooruit, mensen kopen meer, bedrijven boeken meer omzet en het cirkeltje is rond.
Dat cirkeltje is niet rond indien de belastingverlaging tot slechtere overheidsfinanciën leidt, aangezien die dan in de toekomst weer gecompenseerd zullen moeten worden. Je uitspraak kan hoogstens goedgekeurd worden indien je specifiek zegt dat een belastingverlaging op korte termijn goed is voor de economische groei.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 17:50:24 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169375386
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat cirkeltje is niet rond indien de belastingverlaging tot slechtere overheidsfinanciën leidt, aangezien die dan in de toekomst weer gecompenseerd zullen moeten worden. Je uitspraak kan hoogstens goedgekeurd worden indien je specifiek zegt dat een belastingverlaging op korte termijn goed is voor de economische groei.
Het gaat in dit geval ook om de korte termijn. Zoals je al zei; niemand kan voorspellen of het voor de lange termijn ook gaat werken. Maar een beetje aan blijven modderen zoals nu zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169375481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval ook om de korte termijn. Zoals je al zei; niemand kan voorspellen of het voor de lange termijn ook gaat werken. Maar een beetje aan blijven modderen zoals nu zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
De Nederlandse economie draait eigenlijk aardig lekker. Maar het is waar dat dat geen reden is om bij de pakken neer te gaan zitten. Kom maar door met een verlaging van de belasting op arbeid, vergroening van de economie, meer investeringen in onderwijs, onderzoek & innovatie, meer zekerheid voor flexwerkers, en uiteindelijk ook de broodnodige hervorming van het belasting- en pensioenstelsel.
pi_169375523
Nog een weekje en dat is het zo ver, Wat is jullie voorspelling qua aantal zetels voor het FvD? Zelf denk ik minimaal 2 en maximaal 5.
pi_169375806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:00 schreef Gohf046 het volgende:
Nog een weekje en dat is het zo ver, Wat is jullie voorspelling qua aantal zetels voor het FvD? Zelf denk ik minimaal 2 en maximaal 5.
5?
Beter zet je hoger in.
Ja toch!
Make my day!
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:23:54 #124
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169375843
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:21 schreef agter het volgende:

[..]

5?
Beter zet je hoger in.
Ja toch!
40 zetels en Thierry als MP *O*

:+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 18:26:14 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169375868
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De Nederlandse economie draait eigenlijk aardig lekker. Maar het is waar dat dat geen reden is om bij de pakken neer te gaan zitten. Kom maar door met een verlaging van de belasting op arbeid, vergroening van de economie, meer investeringen in onderwijs, onderzoek & innovatie, meer zekerheid voor flexwerkers, en uiteindelijk ook de broodnodige hervorming van het belasting- en pensioenstelsel.
Precies wat het FvD in het partijprogramma heeft staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169375909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

:P

Overigens is de heer Laffer weer invloedrijk in de VS vanwege zijn steun aan Trump. Snap daarom dus wel waarom dit hier ook weer aan populariteit wint.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 18:29:38 ]
pi_169375918
quote:
2 zeteltjes denk ik. Net zo veel als Denk. En daar stemmen alleen malloten op zag ik in de Volkskrant.
pi_169375930
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En aangezien de overheidsfinanciën bij de start van Rutte 1 er nogal beroerd aan toe waren was het toen ook niet echt een optie.
pi_169375939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Precies wat het FvD in het partijprogramma heeft staan.
Mocht dat werkelijk zo zijn dan kunnen ze op economisch gebied goed samenwerken met D66. Al heb ik een voorgevoel dat ze daartoe de kans niet zullen krijgen van de kiezer.
pi_169375943
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

:P

[ afbeelding ]

Overigens is de heer Laffer weer invloedrijk in de VS vanwege zijn steun aan Trump. Snap daarom dus wel waarom dit hier ook weer aan populariteit wint.
Ha, mooi. Ga ik even delen.
pi_169375986
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ha, mooi. Ga ik even delen.
Hehe, het is een oudje maar blijft toepasselijk. Ze zullen ook wel betogen dat de welvaart vanzelf een trickle down zal doen :P
pi_169376028
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:21 schreef agter het volgende:

[..]

5?
Beter zet je hoger in.
Ja toch!
Iemand moet bescheiden blijven he :D
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:37:43 #133
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169376030
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb geen partij en ben al helemaal niet kritiekloos fan van een bepaalde partij.
Mijn keuze dit jaar is overigens puur op persoonlijke motieven gebaseerd en niet op enig programma :).
Zal best, maar je stemt GroenLinks. En die gebruikten een verkeerde afbeelding op de website.
Bedankt Hans.
pi_169376106
quote:
Dat is wat afhankelijk van Rutte maar ik denk drie zetels, de trend is gunstig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 18:45:21 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169376147
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mocht dat werkelijk zo zijn dan kunnen ze op economisch gebied goed samenwerken met D66. Al heb ik een voorgevoel dat ze daartoe de kans niet zullen krijgen van de kiezer.
Denk dat het grootste verschil tussen de twee Europa is, daarbuiten komen ze op veel vlakken overeen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169376161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan moeten de mods maar ingrijpen :7 Maar tof.. erm.. denk dat ik even een forum admin ga aanschieten

edit: PM verzonden naar een forum admin :)
En al bericht terug?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2017 @ 18:46:03 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169376163
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:43 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is wat afhankelijk van Rutte maar ik denk drie zetels, de trend is gunstig.
Ik denk dat het vooral van Wilders afhangt, daar rapen ze nu zetels van op
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 maart 2017 @ 18:48:12 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169376199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Denk dat de stroom van PVV naar FvD met minder drempels komt dan de andere kant op. Mensen die eindelijk een goed alternatief gevonden hebben, gaan niet zomaar terug.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 maart 2017 @ 18:54:41 #139
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169376298
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:46 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

En al bericht terug?
Nee :'(
pi_169376361
Ik vind Thierry Baudet wel wat weghebben van een jonge Pim Fortuyn..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2017 @ 18:59:12 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169376379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:58 schreef DoubleUU het volgende:
Ik vind Thierry Baudet wel wat weghebben van een jonge Pim Fortuyn..
die van de PvdA?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169376536
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:00 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Pauw en Jinek en PowNews toch niet? Volg ze goed op Twitter en Facebook maar zag geen linkje.

Vind hem gisteren ook sterk in Emmen en vooral eerlijk. Als je het niet weet, geef het gewoon toe.
pi_169376712
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:07 schreef wackmack het volgende:

[..]

Pauw en Jinek en PowNews toch niet? Volg ze goed op Twitter en Facebook maar zag geen linkje.

Vind hem gisteren ook sterk in Emmen en vooral eerlijk. Als je het niet weet, geef het gewoon toe.
Ze worden gemeld in de show en laten filmpjes zien van Baudet in Groningen.

En

pi_169376953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ja daar zit wat in, daar ben ik er ook eentje van.

DENK gaat het vast ook beter doen dan de peilingen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2017 @ 19:30:16 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169376990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk dat de stroom van PVV naar FvD met minder drempels komt dan de andere kant op. Mensen die eindelijk een goed alternatief gevonden hebben, gaan niet zomaar terug.
dat zou best kunnen, omdat er geen tweestrijd is tussen links en rechts zuigen de grote partijen sowieso geen zetels weg bij de kleintjes wat vorige keer wel gebeurde.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169377072
Denk is echt nog 25 x zo gevaarlijk als Wilders ooit kan zijn.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_169377097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het op korte termijn realistisch is dat hij hier een Q&A gaat doen, zijn agenda zal wel redelijk vol zitten tot aan de verkiezingen.

Als je iemand kent of zelf direct betrokken bent bij zo'n partij die dit wel zou kunnen regelen is dat natuurlijk erg tof en is dat van harte welkom. Dit soort zaken moeten wel via PR (pr@fok.nl) van FOK! lopen wat betreft verificatie en afspraken etc etc.
pi_169377188
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het op korte termijn realistisch is dat hij hier een Q&A gaat doen, zijn agenda zal wel redelijk vol zitten tot aan de verkiezingen.

Als je iemand kent of zelf direct betrokken bent bij zo'n partij die dit wel zou kunnen regelen is dat natuurlijk erg tof en is dat van harte welkom. Dit soort zaken moeten wel via PR (pr@fok.nl) van FOK! lopen wat betreft verificatie en afspraken etc etc.
Heeft Fok een PR-afdeling?:P
pi_169377209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Heeft Fok een PR-afdeling?:P
Het is heus.
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:43:42 #150
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169377255
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt :Y Heb zelf helaas geen connecties, anders had ik die graag ingezet. Dan moeten we het over 4 jaar nog maar eens proberen :+
pi_169377264
quote:
11s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:41 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is heus.
Serieuze shizzle.
  woensdag 8 maart 2017 @ 22:11:27 #152
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169381726
quote:
De nieuwe partij Forum voor Democratie heeft de wind in de zeilen. In sommige peilingen kan de club op twee zetels rekenen, de vele spreekbeurten worden druk bezocht en op social media is de partij een hit. Partijvoorman Thierry Baudet is tijdens zijn toer door Limburg daarom uiterst optimistisch.

„Het populisme is volwassen geworden. Hier heeft Nederland sinds de moord op Pim Fortuyn op gewacht.” Je moet maar durven als startend politicus, maar Baudet zegt het over zichzelf. Hij heeft veel met Nederlandse waarden en wil ze verdedigen. Maar het idee dat je niet je kop boven het Maaiveld uit moet steken, vindt hij maar niks. Dus durft hij best te zeggen dat hij „een nieuwe, Europese renaissance” aan het bewerkstelligen is.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_de_zeilen__.html
Misschien is dat wel wat mij aantrekt in de stijl van Baudet. Dat Trumpiaanse jezelf verheerlijken, al dan niet met een knipoog. Zo verfrissend met al die Calvinistische zelfkastijding hier in Nederland.
pi_169382763
quote:
quote:
„Ik heb wél wat te vertellen”, zegt hij over de vergelijking met Jesse Klaver. „Ik heb daadwerkelijk ideeën en daadwerkelijk gestudeerd.”
Held _O_

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2017 22:38:52 ]
  woensdag 8 maart 2017 @ 22:51:07 #155
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169383393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jesse Klaver
Jesse heeft vmbo gestudeerd.
Bedankt Hans.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2017 @ 22:51:55 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169383425
vanwaar die obsessie met Klaver toch steeds :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169383434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:51 schreef bascross het volgende:

[..]

hbo social work.
maar Thierry is gepromoveerd dacht ik.
  woensdag 8 maart 2017 @ 22:53:43 #158
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169383497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:51 schreef rubbereend het volgende:
Zijn allebei jonge gasten die een partij leiden. De rest bestaat uit fossielen. Zo gek is die vergelijking niet.
Bedankt Hans.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2017 @ 22:55:01 #159
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169383536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:53 schreef bascross het volgende:

[..]

Zijn allebei jonge gasten die een partij leiden. De rest bestaat uit fossielen. Zo gek is die vergelijking niet.
partij leiden is in deze gevallen nogal een groot verschil. Maar het heeft wat treurigs. Lijkt me niet dat hij dat nodig heeft
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169383902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:51 schreef rubbereend het volgende:
Klaver houdt er nogal eng-linkse ideeën op na; de ongelimiteerde massa immigratie, autorijden exorbitant duur maken, boete op je huis verwarmen, etc.
pi_169384173
99.999, serieus? Ga je nu weer vragen waar de lagere belastingen van "betaald" moeten worden. Als je even de moeite had genomen had je op www.fvd.nl/standpunten kunnen lezen waar er flink gesaneerd wordt (hint: bij de overheid en incapabele bestuursorganen).

Ik snap dat je FvD kosten wat het kost in een negatief frame probeert te duwen, erg jammer.

Het is weer tijd voor een filmpje, dit keer bij Sjerry thuis:

pi_169385761
Thierry kreeg vanavond weer aandacht bij Pauw en Jinek. Hopelijk wordt hij binnenkort uitgenodigd. _O_
  donderdag 9 maart 2017 @ 00:10:35 #163
164607 sc00p
D66-rechter
pi_169385806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:33 schreef DoubleUU het volgende:
Denk is echt nog 25 x zo gevaarlijk als Wilders ooit kan zijn.
Oh en uit welke feiten blijkt dat dan? 😂 Kuzu geilt op Erdogan en Wilders op Putin.
Ik ook, bedankt!
pi_169385808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Ja maar wel cum laude
pi_169387115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 23:12 schreef TNSL het volgende:
99.999, serieus? Ga je nu weer vragen waar de lagere belastingen van "betaald" moeten worden. Als je even de moeite had genomen had je op www.fvd.nl/standpunten kunnen lezen waar er flink gesaneerd wordt (hint: bij de overheid en incapabele bestuursorganen).

Ik snap dat je FvD kosten wat het kost in een negatief frame probeert te duwen, erg jammer.

Dit roepen partijen al decennia maar de praktijk blijkt een tikje complexer danndit soort wollige taal. Daarom vraag ik ook hoe ze dat dan willen gaan doen.
Daar zullen ze wel niet echt over nagedacht hebben, is wellicht ook logisch met zo'n clubje maar wel een punt waar je terecht commentaar op kan hebben. En wellicht ook moet hebben als je een beetje eennkritische geest bent...
pi_169387469
Goedemorgen mede FvD stemmers. We gaan er weer een leuke dag van maken! :7
pi_169387793
'Thierry Baudet gaat de klus van Pim Fortuyn afmaken'

De nieuwe partij Forum voor Democratie duikt ineens op in de peilingen, met 1 à 2 zetels. Aanhangers zien in lijsttrekker Thierry Baudet een nieuwe Pim Fortuyn. Een dagje mee op campagne.

Het regent in Venlo. Thierry Baudet (34) hoopt de stad voor zich winnen - niet toevallig omdat Geert Wilders er vandaan komt - maar er loopt geen hond op straat. Baudet en zijn jonge vrijwilligers houden de moed erin. ,,Ik ben zo blij dat het regent, anders zou ik de hele dag moeten flyeren’’, grapt Baudet.

Tegenstanders zien in hem een narcist, een ijdeltuit. Aan zelfvertrouwen heeft Baudet dan ook geen gebrek. Hij noemt zichzelf ‘de belangrijkste intellectueel van Nederland’. ,,Als ik Jesse Klaver hoor praten, hoor ik leegte. Ik heb daadwerkelijk ideeën en daadwerkelijk geleerd.’’

Net als leeftijdgenoot Klaver heeft ook Baudet veel vrouwelijke fans. ,,Mag ik met je op de foto?'', vraagt Sandra de Boer met haar vriendin. Met een gulle lach en hand op de schouder poseert Baudet met de dame van 52. Ze weet nog niet op wie ze moet stemmen, maar deze nieuwkomer maakt zeker kans. ,,Hij viel me op tv meteen op. Zijn looks hè. En die naam onthoud je ook.’’ Ze is niet de enige vrouw van middelbare leeftijd die gecharmeerd is van Baudet. ,,Knappe man hè. Ik krijg het er warm van", lacht Loppan Struving (61) uit Weert.

Aanhangers zien in hem een nieuwe Pim Fortuyn. Een intellectueel, die geschiedenis en rechten studeerde en 9 boeken schreef en weet wat Nederland nodig heeft. Zijn belangrijkste punten: bindende referenda, uit de Europese Unie stappen, stoppen met "massa-immigratie" en moslims laten tekenen voor Nederlandse waarden, zoals gelijkheid tussen man en vrouw.

Geert Wilders wil dat min of meer ook, maar die zegt het zo grof, vinden Forumaanhangers. En hij heeft geen haalbare oplossingen, Thierry wel. ,,Hij gaat de klus van Pim Fortuyn afmaken", daar is Marko Corbee uit Amersfoort vast van overtuigd.

Corbee is de chauffeur van Baudet en rijdt hem drie, vier keer per week het land door, waar Baudet zaaltjes toespreekt. Zijn boodschap trekt veel studenten en ondernemers. Voor de partij werken slimme mensen, met goede banen. Een cameraman neemt alles op wat Baudet doet en zet korte filmpjes daarvan op Facebook. Forum is daar het actiefst van alle partijen.
'Vijf voor twaalf'

De Limburgse toer gaat verder. De busjes van Forum, beplakt met posters van Baudet en nummer twee strafpleiter Theo Hiddema, rijden naar Roermond. In een volgepakt café gebruikt Baudet grote woorden. Er is "een aanval" gaande op "onze natiestaat" door de "perfide elite". Hij combineert diep wantrouwen jegens Haagse politici met complottheorieën en doemgedachten over de ondergang van de Nederlandse cultuur. Hij verluchtigt het steeds met een kwinkslag. Als iemand vraagt hoe laat is: ,,Het is vijf voor twaalf mensen!"

Instemmend geknik als Baudet zegt dat de economie vooral is gegroeid doordat er extra bedden moesten komen voor migranten. Of als hij beweert dat Nederland een extreem hoog criminaliteitscijfer kent.

,,Hij zegt het met charme en flair. Dat fascineert me", zegt toehoorder El mee Schouten (61). Hij weet nog niet of zijn stem naar Baudet gaat, maar voelt zich wel aangesproken. ,,Ongebreidelde immigratie tast onze cultuur aan. Als je dat zegt, word je weggezet als racist."

Dat de zoon van een pianist en psycholoog zelf een elitaire achtergrond heeft, ziet hij als een voordeel in zijn strijd tegen de elite. ,,Ik heb er jaren in rondgelopen, ik weet precies hoe ik ze moet aanpakken."

ThierryGOD *O* *O*

Dan nog even een mededeling van huishoudelijke aard ; don't feed the troll :7
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:57:18 #168
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169388042
At your service *O*
pi_169388168
Hehe, soppende dames van middelbare leeftijd als belangrijkste gevonden aanhang.
  donderdag 9 maart 2017 @ 10:06:23 #170
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169388181
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:05 schreef 99.999 het volgende:
Hehe, soppende dames van middelbare leeftijd als belangrijkste gevonden aanhang.
:( Ik ben niet van middelbare.. oh wacht, je doelt op het artikel
  donderdag 9 maart 2017 @ 10:12:55 #171
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169388244
Ik heb het gevoel dat de media niet goed weet of ze Thierry nou moeten verguizen of aanmoedigen. Ze krijgen het benauwd van hem, maar aan de andere kant vist hij wel in de vijver van media-aartsvijand Wilders. })

Een vergelijking met Fortuyn, dat is in ieder geval hoge lof.
pi_169388293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb het gevoel dat de media niet goed weet of ze Thierry nou moeten verguizen of aanmoedigen. Ze krijgen het benauwd van hem, maar aan de andere kant vist hij wel in de vijver van media-aartsvijand Wilders. })

Een vergelijking met Fortuyn, dat is in ieder geval hoge lof.
De aandacht komt vooral omdat er tussen de serieuze partijen weinig vuurwerk is. Dan zijn clubjes als Denk, FvD en Artikel 1 leuk om toch wat controverse te veroorzaken.
pi_169388302
Gisteren even meegekeken op de livestream van de bijeenkomst van FvD in Maastricht.
Ik vond Hiddema wat tegenvallen eerlijk gezegd, Baudet vond ik wel sterk. Maar wel opvallend dat het er enorm druk was, goed teken ^O^
pi_169388391
Ja, ik ben toch heel benieuwd hoe deze partij het gaat doen. In de peilingen zie je steeds 1 zetel of zo, ze mogen nog niet echt aanschuiven in programma's waar het er om gaat. Maar in je omgeving (bij mij dan) hoor je er zoveel mensen over en ook dat ze er op gaan stemmen.
pi_169388410
Het Forum voor Democratie leeft ! :7 In mijn directe omgeving ook al heel wat mensen die aangeven op FvD te stemmen of het in ieder geval te overwegen.
pi_169388492
Ik hoor ook van veel mensen dat ze blij zijn met een serieus alternatief voor de gevestigde partijen. NIet zo'n raar splintergroepje als Denk of Artikel 1 of VNL, maar met een kader van betrouwbare wijze mensen die hun sporen al ruimschoots verdiend hebben in de wereld - en die zaken gewoon willen oplossen ipv er ee politiek spelletje van maken waarbij de gevestigde partijen alleen maar elkaar de functies toespelen.
  donderdag 9 maart 2017 @ 11:34:18 #177
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169389479
Op dit moment ziet het er zonnig uit. Ik hoop eigenlijk dat Geert zich maandag in het debat met Mark Rutte alleen maar belachelijk maakt, zodat mensen niet alsnog toch maar op hem gaan stemmen...

Normaal gesproken wens ik hem succes, maar nu even niet. :7
pi_169390388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 08:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit roepen partijen al decennia maar de praktijk blijkt een tikje complexer danndit soort wollige taal. Daarom vraag ik ook hoe ze dat dan willen gaan doen.
Daar zullen ze wel niet echt over nagedacht hebben, is wellicht ook logisch met zo'n clubje maar wel een punt waar je terecht commentaar op kan hebben. En wellicht ook moet hebben als je een beetje eennkritische geest bent...
Dit komt omdat partijen uit het partijkartel helemaal geen daadwerkelijk belang bij een kleinere overheid hebben; van de VVD tot GL.
pi_169390481
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:40 schreef TNSL het volgende:

[..]

Dit komt omdat partijen uit het partijkartel helemaal geen daadwerkelijk belang bij een kleinere overheid hebben; van de VVD tot GL.
Ten strijde tegen het establishment, de bourgeoisie of de elite, prachtig mooi. Maar ook daarin zijn ze niet de eersten.

Hebben ze al enig idee hoe ze dat dan daadwerkelijk voor elkaar willen gaan krijgen?
pi_169390507
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ten strijde tegen het establishment, de bourgeoisie of de elite, prachtig mooi. Maar ook daarin zijn ze niet de eersten.

Hebben ze al enig idee hoe ze dat dan daadwerkelijk voor elkaar willen gaan krijgen?
Je kan tellen, maar kan je ook lezen? ;)
pi_169390577
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:49 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Je kan tellen, maar kan je ook lezen? ;)
Jazeker, begrijpend lezen zelfs. En dan snap je dat het partijkartel niet echt iets anders is dan de door mij aangehaalde in het verleden bestreden zaken.
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:58:05 #182
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169390668
Voor iemand die niks met FvD heeft ben je opvallend vaak in dit topic te vinden. In topics van andere partijen ben je lang zo fanatiek niet.
Bedankt Hans.
pi_169390940
fvdemocratie twitterde op donderdag 09-03-2017 om 11:00:54 Forum voor Democratie de snelst groeiende partij op Facebook. Nu ook #D66 voorbij. #GroenLinks #PvdA #CDA #SP etc.… https://t.co/zuV6L6GpYT reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2017 @ 13:16:54 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169390977
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:14 schreef Sylv3se het volgende:
fvdemocratie twitterde op donderdag 09-03-2017 om 11:00:54 Forum voor Democratie de snelst groeiende partij op Facebook. Nu ook #D66 voorbij. #GroenLinks #PvdA #CDA #SP etc.… https://t.co/zuV6L6GpYT reageer retweet
_O_

Dit gaat helemaal goedkomen qua aandacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169391191
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is voor mijn eigen vermaak met de koppige maar niet al te snuggere aanhang.
_O-
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:29:56 #187
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169391210
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:10 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Er zit nog steeds veel zurigheid en frustratie in 99.999 door het afgelopen jaar. Eerst het Oekrainereferendum, daarna Brexit en Trump. En dan nu ook nog FvD waarvan de kans groot is dat ze in de kamer komen. Het is geen makkelijke tijd voor Eurofielen en die zurigheid en frustratie moet er toch een keer uit hè. Dat uit zich bij 99 dat hij zich als een klein kind gaat gedragen zoals we hier in dit topic ook zien. En dat is weer vermakelijk voor ons natuurlijk.
Weet niet of het daar aan ligt. Voor al deze zaken reageerde hij op dezelfde manier. Hij is een soort Tong, meer dan fok heeft hij niet. Dat is niet erg, maar dan ga je het forum wel heel serieus nemen.
Bedankt Hans.
pi_169391243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:14 schreef Sylv3se het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd, het aantal volgers op Facebook is al bijna genoeg voor een zetel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 maart 2017 @ 14:41:38 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169392619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 23:12 schreef TNSL het volgende:

wat heb je er toch aan om de minister president direct te kiezen

verder staat het er wel heel algemeen en vrijblijvend omschreven

quote:
in de tientallen miljarden aan subsidies die jaarlijks door de overheid worden uitgedeeld.
zoals welke?

quote:
Nutsbedrijven zoals NUON nu (goedkoop) terug kopen van buitenlandse investeerders zodat de energierekening voor ALLE Nederlanders meteen flink omlaag gaat en Nederlanders niet langer (via de energierekening) opdraaien voor winsten van buitenlandse investeerders
hoeveel is de winstmarge dan op energie? En blijkbaar moet de overheid dus op dat gebied weer groter worden. En willen ze als leverancier gaan concurreren met talloze commerciële aanbieders?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169393958
Zelfs mijn baas is nu om, ze had eigenlijk nog nooit van het FvD gehoord tot ze via Facebook enkele reacties van mij had zien staan. Toen is ze het partijprogramma gaan doorlezen en was het met grote delen eens. :7
pi_169402247

_O-
pi_169402344
Op die laatste foto heeft hij wel wat van John Snow weg :D
pi_169402804
WFT :D
pi_169402916
Thierry verwacht 8 zetels nu bij Nieuwsuur. :Y
pi_169402996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Thierry verwacht 8 zetels nu bij Nieuwsuur. :Y
Zag het. _O- iets te ambitieus.
  donderdag 9 maart 2017 @ 22:49:29 #197
142400 RedFever007
pi_169403342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Op die laatste foto heeft hij wel wat van John Snow weg :D
"Jij weet niets Thierry Baudet "
  donderdag 9 maart 2017 @ 22:50:25 #198
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169403368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:49 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

"Jij weet niets Thierry Baudet "
Hoi 99.999
Laffe huichelaar
pi_169403643
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bindende, initiërende referenda.

Filmpje uit de oude doos:
pi_169404081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:03 schreef TNSL het volgende:

[..]

Bindende, initiërende referenda.

Filmpje uit de oude doos:
Met enkel referenda doorbreek je alles?
En je beseft dat je daarvoor twee keer tweemaal een tweederde meerderheid moet behalen in de kamers?
Daarvoor moet je dus stiekem alweer onderdeel worden van het partijkartel ;).

Maar buiten dat referendum hebben ze dus geen ideeen om het te doorbreken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2017 23:33:01 ]
pi_169404352
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En je beseft dat je daarvoor twee keer tweemaal een tweederde meerderheid moet behalen in de kamers?
Daarvoor moet je dus stiekem alweer onderdeel worden van het partijkartel ;).

Maar buiten dat referendum hebben ze dus geen ideeen om het te doorbreken?
Dus eigenlijk probleer je door dingen als vraag te poneren net te doen alsof dat gezegd wordt?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 00:21:39 #202
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169405209
Geweldig interview met onze Thierry:

http://revu.nl/uit-ons-ar(...)enheid-is-walgelijk/

Wat een fantastische kerel. Hoe meer ik over hem lees, hoe enthousiaster ik word. Geert kan met pensioen wat mij betreft.
pi_169405575
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

yup.

het vereist wat denkwerk maar ik denk dat je binnenkort wel inziet waarom! :D ik heb er vertrouwen in dat je het kunt!
pi_169406755
Ik zweef/overweeg om op FvD te stemmen. Als je dit soort actie's ziet bevestigt dit de angst van 'het partijkartel' dat er verandering komt.

Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:28:19 #206
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169407865
Heeft iemand trouwens het boek van Thierry Voorwaardelijke Liefde Breek het partijkartel eens gelezen? Zie wel positieve reviews op bol.com, maar kan niet uitsluiten dat dat niet Thierry zelf is :+
pi_169412685
Vanavond bij Pauw. _O_
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:55:06 #208
142400 RedFever007
pi_169412735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:53 schreef 6star6lord6 het volgende:
Vanavond bij Pauw. _O_
Mooi! Ik ga kijken *O*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:56:02 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169412764
quote:
Vanavond bij Pauw. _O_
Interessant :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169412777
Zit er aan te denken op deze partij te stemmen. Alleen referenda vind ik minder want veel mensen die nergens wat vanaf weten stemmen ook.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:09:15 #211
142400 RedFever007
pi_169413019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:56 schreef Argo het volgende:
Zit er aan te denken op deze partij te stemmen. Alleen referenda vind ik minder want veel mensen die nergens wat vanaf weten stemmen ook.
Dat heb je bij alle partijen wel natuurlijk dat ze iets willen waar jij niet positief tegenover staat.

Voor mij persoonlijk is het uit de EU standpunt van de FvD wel iets waar ik het niet mee eens ben. Wel ben ik voor veel minder EU maar echt uit de EU hoeft van mij niet.

Nog even de stemwijzer gedaan:
Uw mening komt het best overeen met:
Forum voor Democratie :7
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 15:09:24 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169413021
quote:
Denk maar zo: in beide kampen zitten even veel idioten. Uiteindelijk is het aan de politiek om de burger goed te informeren, iets wat compleet verzaakt is met het Oekraïne-referendum.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169413076
Ik wil ook niet perse uit de EU en ben tegen al die bindende referenda, maar FvD is misschien een stem waard zodat Hiddema het kabinet straks mores kan leren.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:17:20 #214
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169413185
quote:
Vanavond bij Pauw. _O_
Jaaaa! *O*
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:35:22 #215
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169413527
quote:
Ik vind die referenda ook niet super belangrijk, maar de partij en de mensen verder zo goed dat ik toch erop stem.

Ik heb in het verleden ook wel eens op een partij gestemd die tegen legalisering van cannabis was, terwijl ik daar juist voor ben. Een 100% match is lastig te vinden, zelfs met 28 partijen...
  vrijdag 10 maart 2017 @ 15:43:16 #216
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169413666
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:11 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil ook niet perse uit de EU en ben tegen al die bindende referenda, maar FvD is misschien een stem waard zodat Hiddema het kabinet straks mores kan leren.
Nu ja bijna niemand van de huidige partijen is voor bindende referenda dus dat gaat toch nooit gebeuren. Zou daarom een stem niet af laten ketsen.

Kan je bij elk programmapunt van deze partij wel een reden geven om er niet op te stemmen want er klopt over de hele linie niks van, maar we kennen elkaar lang genoeg hier op het forum om niet verbaasd te zijn dat onze denkbeelden anders wezen :P
Laffe huichelaar
pi_169413961

(Bron: ANP) Voorsorterend op het verwachte electorale success laat dr. Baudet zijn werktafel thans naar binnen takelen.

(bron)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:47:16 #218
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169414752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:28 schreef Maraca het volgende:
Heeft iemand trouwens het boek van Thierry Voorwaardelijke Liefde Breek het partijkartel eens gelezen? Zie wel positieve reviews op bol.com, maar kan niet uitsluiten dat dat niet Thierry zelf is :+
Ik heb hem gelezen. Voor zover ik kan zien, heeft Thierry hem zelf geschreven. De schrijfstijl is hetzelfde als in zijn andere non-fictie boeken. :)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 16:56:41 #219
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169414920
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:47 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Ik heb hem gelezen. Voor zover ik kan zien, heeft Thierry hem zelf geschreven. De schrijfstijl is hetzelfde als in zijn andere non-fictie boeken. :)
Oh nee, ik twijfel er niet aan dat Thierry het boek niet zelf heeft geschreven :P ik doelde op de uitsluitend positieve reviews op het boek :+

Maar was het boek wat? :)
pi_169415119
https://www.perssupport.n(...)nel-naar-5-000-leden

quote:
Sterke ledengroei bij Forum voor Democratie, snel naar 5.000 leden

Sterke ledengroei bij Forum voor Democratie, snel naar 5.000 leden. Snelstgroeiende partij van NL (https://forumvoordemocratie.nl/)

Sinds de lancering van de nieuwe partij Forum voor Democratie (Lijst 16) eind september vorig jaar, is de ledengroei explosief aan het versnellen. Inmiddels is de grens van 4.000 leden al overschreden, en komt het aantal van 5.000 leden in zicht. Er zijn dagen dat er zich meer dan 100 nieuwe leden aanmelden. Het bestuur van FVD is blij met de grote aantallen nieuwe leden: "De leden stellen ons in staat stellen de partij versneld uit te bouwen. We gaan ook provinciale en gemeentelijke afdelingen opzetten, zodat we een sterke structuur hebben om mee te doen aan alle komende verkiezingen en ook via de provinciale verkiezingen in de Eerste Kamer vertegenwoordigd worden”.

Lijsttrekker Thierry Baudet zegt: “Er is enorm veel enthousiasme, we merken het iedere dag weer. Mensen willen zich bij ons aansluiten, ze willen helpen bij de campagne en doneren. Onze bijeenkomsten worden buitengewoon goed bezocht, en minstens de helft van de aanwezigen wordt ook lid. Het zijn mensen die hun vertrouwen in de traditionele politiek hebben verloren. Het gevoel ontstaat dat het nu echt mogelijk is om zaken te veranderen. Dat is wat veel mensen willen, en dat is ook wat Forum voor Democratie gaat doen.”

Strafpleiter Mr. Theo Hiddema (samen met Baudet mede-lijstaanvoerder): “Ik werd door de lijsttrekker verordonneerd om in flink wat zaaltjes op te treden, het was voor mij een sprong in het duister: ik ben geen politicus en had geen idee hoe die dingen werken. Ik ben echter enorm gegrepen door het elan dat op de bijeenkomsten te bespeuren is. En ik merk dat er heel veel behoefte is aan onze duidelijke visie op wat er veranderen moet. Daarom heb ik zoveel mogelijk tijd vrijgemaakt voor het campagnewerk, dat viel niet mee, want ik heb natuurlijk ook gewoon mijn dagelijkse praktijk. Ik heb geen spijt van mijn beslissing om mij kandidaat te stellen voor de Tweede Kamer. Ik verheug mij zelfs op het innemen van mijn zetel en de komende 4 jaar vanuit mijn praktijkervaring inbreng te leveren bij de relevante wetsontwerpen.”

De grote steun voor FVD vertaalt zich ook in de vele donaties aan de crowdfunding via de website: www.fvd.nl/crowdfunding/project/sos. Dat is hard nodig ook, want anders dan de bestaande partijen, ontvangt FVD geen subsidie. De eerste crowdfundingactie om ¤100.000 op te halen is inmiddels succesvol afgesloten. De huidige actie voor de financiering van een slotoffensief op de radio heeft inmiddels bijna de beoogde ¤30.000 opgebracht. Verder valt het op dat veel leden een hoger bedrag betalen dan de minimale jaarlijkse contributie van ¤25” zegt Henk Otten, de penningmeester (en nummer 4 op de lijst) van Forum voor Democratie.
pi_169423073
Nu in Pauw & Jinek!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 00:08:43 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169425073
Nou, hij slaagt er beter dan Jan Roos in om niet compleet monddood gemaakt te worden door die anti-tafel :P
Denk dat hij er vooral zat om zijn verhaal te vertellen, hij kon er alleen maar verliezen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169425132
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:08 schreef Nattekat het volgende:
Nou, hij slaagt er beter dan Jan Roos in om niet compleet monddood gemaakt te worden door die anti-tafel :P
Denk dat hij er vooral zat om zijn verhaal te vertellen, hij kon er alleen maar verliezen.
Ze praten ook steeds door hem heen.

Hij heeft het inderdaad beter gedaan dan Jan Roos.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 00:13:14 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169425166
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:11 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dat hij aangevallen zou worden door een compleet linkse tafel had ik ook wel van tevoren kunnen zeggen. Het is dat Aboutaleb aan zijn kant stond, anders was het echt met z'n allen tegen één geweest.

Snap wel dat Wilders daar niet wil komen _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:13:41 #225
142400 RedFever007
pi_169425176
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:11 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hij is intellectueel natuurlijk ook wel een stuk beter dan Jan Roos :)

Maar schandalige vertoning door Baudet niet uit te laten spreken en alleen te bashen. Vooral Wester was een schande!
pi_169425230
En dan ook walgelijke vertoning dat hij als racist werd uitgemaakt door hun. Of die Marokaan in het publiek. :')

Baudet moet volgende keer ook wat minder lullen over het kartel. Dat was best beschamend.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 00:25:25 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169425364
Herinneren jullie je nog de uitzending met Jesse Klaver? Die kreeg een zaal vol ja-knikkers :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169425478
Dat was een Ruttentje van Wester/Jinek inderdaad, een sticker op iemand plakken en dan gewoon blijven doorbleeren zodat iemand niet kan tegenspreken in de hoop dat de hitjob blijft plakken.

Mensen zijn kennelijk toch slimmer , ik begrijp dat FvD erg tevreden is over de reacties op social media, bedankt voor de extra zetel Frits! :)
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:34:57 #229
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_169425524
Mijn stem heeft ie.
pi_169425533
Het sloeg ook nergens op met die verdun-opmerking, goedpraten van die Turkse minister in het begin, gezeur over partijkartel en baantjescaroussel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 00:35:36 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169425544
Twitter is gewoon bijna unaniem tegen de wijze waarop hij werd aangepakt. Bijna eng :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169425562
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef Nattekat het volgende:
Twitter is gewoon bijna unaniem tegen de wijze waarop hij werd aangepakt. Bijna eng :D
Waarschijnlijk wat sympathie stemmen gescoord vanavond.
pi_169425570
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat hij aangevallen zou worden door een compleet linkse tafel had ik ook wel van tevoren kunnen zeggen. Het is dat Aboutaleb aan zijn kant stond, anders was het echt met z'n allen tegen één geweest.

Snap wel dat Wilders daar niet wil komen _O-
Dit sloeg toch helemaal nergens?? Die vieze Frits, de zogenaamde journalist, echt walgelijk!

https://twitter.com/pauwnl/status/840332276428750849

Zo krijg je juist extra zetels. Wat extreem links weer.
pi_169425628
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:37 schreef wackmack het volgende:

[..]

Dit sloeg toch helemaal nergens?? Die vieze Frits, de zogenaamde journalist, echt walgelijk!

Wow, iedereen neemt voor hem op. _O-
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:49:28 #236
142400 RedFever007
pi_169425807
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:34 schreef Lemsterr het volgende:
Mijn stem heeft ie.
de mijne ook! :Y Ben het lang niet overal mee eens maar dat vind ik bij geen enkele partij
pi_169425834
quote:
Terecht dat hij wegloopt wat een ONZIN met die Tim.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 00:53:59 #238
142400 RedFever007
pi_169425872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:51 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Terecht dat hij wegloopt wat een ONZIN met die Tim.
Die sneue filmpjes van die kerel ook :') manmanman :{
pi_169425898
De uitzending van Jinek vanavond brengt me iets dichter bij een stem op FvD, wat een valse frame om hem neer te zetten als rechts-extremist en iemand die vindt dat mensen met een kleurtje "op moeten pleuren". Hij moest zichzelf verdedigen door te zeggen dat er ook allochtonen op zijn lijst staan, damn!
pi_169425988
Hij lijkt soms net de oudere broeder van Mark Baanders :D

pi_169426549
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Hij is intellectueel natuurlijk ook wel een stuk beter dan Jan Roos :)

Maar schandalige vertoning door Baudet niet uit te laten spreken en alleen te bashen. Vooral Wester was een schande!
Het was overduidelijk weer een opzetje om een rechtse politicus aan te pakken.

Overigens vond ik Baudet zich prima staande houden.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 02:30:07 #242
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169426862
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:25 schreef Nattekat het volgende:
Herinneren jullie je nog de uitzending met Jesse Klaver? Die kreeg een zaal vol ja-knikkers :')
Je bedoelt die boeren die het niet met hem eens waren?
pi_169426929
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 00:37 schreef wackmack het volgende:

[..]

Ik vond het al tenenkrommend hoe Witteman hem bij het debat tegen Sylvana zat tegen te werken maar dit is wel heel sneu. En dat klapvee :')
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  zaterdag 11 maart 2017 @ 08:43:33 #244
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169427509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:56 schreef Maraca het volgende:

[..]

Oh nee, ik twijfel er niet aan dat Thierry het boek niet zelf heeft geschreven :P ik doelde op de uitsluitend positieve reviews op het boek :+

Maar was het boek wat? :)
Ik vind het een goed leesbaar, duidelijk boek. Hij zet zijn plannen wat betreft referenda erg goed uiteen. Daarnaast behandelt hij natuurlijk de argumenten voor en weerlegt hij de argumenten tegen. Als je wilt weten wat hij met FVD wil, dan is het boek zeker een aanrader.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:15:01 #245
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_169427801
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:34 schreef DrDentz het volgende:
FvD trekt wel veel haters aan. Een goed teken, mensen houden serieus rekening met Baudet en Hiddema.
Dit dus. Zie ook de lage actie van Jinek/pauw/wester.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_169427966
Heb het niet gezien maar Baudet en consorten deden zoals verwacht weer een zuur Calimerotje?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 09:34:08 ]
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:37:37 #247
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_169428002
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:33 schreef 99.999 het volgende:
Heb het niet gezien maar Baudet en consorten deden zoals verwacht weer een zuur Calimerotje?
Nee, dat niet. Het was opzichtig framen.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_169428034
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:37 schreef Lesnar het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Het was opzichtig framen.
Het grote complot van de linkse media?
pi_169428146
Het viel wel mee vond ik. Ja hij mocht een paar keer niet reageren en werd een paar keer afgekapt maar dat is ook een beetje de stijl van het programma. Al hadden ze wel voor eens iets evenwichtigere tafel moeten zorgen.

Wel beetje flauw dat ze een jouralist/columnist en een pvda politicus in het publiek zetten en uitgebreid aan het woord laten.

Verder een prima optreden van Baudet wat ongetwijfeld weer aan flink aantal nieuwe leden en stemmen oplevert. Inmiddels bijna 5.000 al. Dat is toch vrij veel voor zo'n korte periode.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:52:39 #250
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169428160
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:43 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Ik vind het een goed leesbaar, duidelijk boek. Hij zet zijn plannen wat betreft referenda erg goed uiteen. Daarnaast behandelt hij natuurlijk de argumenten voor en weerlegt hij de argumenten tegen. Als je wilt weten wat hij met FVD wil, dan is het boek zeker een aanrader.
Thnx :)
  zaterdag 11 maart 2017 @ 11:01:20 #251
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169429189
Vergeleken met Jan Roos en Rutte heeft Thierry het veel beter gedaan. Standgehouden in een tsunami van shit. Hopelijk opent dit bij mensen de ogen en komen er alleen maar stemmen en leden bij. De 'Jinekbump' voor rechts.
pi_169429206
Dan zal Thierry een geduchte tegenstander van Geert worden.
Make my day!
pi_169430869
Dat linkse klapvee in de studio :') _!

ThierryGod hield zich prima staande.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 12:52:09 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169431264
Als zelfs het commentaar op joop overwegend voor Baudet is, dan weet je het wel. Zelfs in die hoek weet hij mensen te bereiken.

Snelst groeiende partij van Nederland en op sociale media de grootste partij. Denk dat de peilingen veel te voorzichtig zijn momenteel. Zo lang er geen achterlijke roep om strategisch stemmen komt, zijn Baudet en Hiddema niet de enige twee die in de kamer komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169432188
Baudet is gewoon een held :7
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:18:03 #257
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_169433882
Ik krijg zelfs folders van FvD door de deur.
pi_169433960
Baudet is hype, als Wilders na de verkiezingen de handdoek in de ring gooit is Baudet de nieuwe grote man op rechts en groeit FvD uit tot een brede volkspartij.
pi_169434065
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:22 schreef DrDentz het volgende:
Baudet is hype, als Wilders na de verkiezingen de handdoek in de ring gooit is Baudet de nieuwe grote man op rechts en groeit FvD uit tot een brede volkspartij.
Denk je dat echt? De meeste mensen hebben er nog nooit van gehoord en zeker niet uit het segment dat PVV stemt. De partijen zijn naar mijn mening echt ook totaal niet te vergelijken.
pi_169434088
Ze hechten beide nogal overdreven waarde aan de Nederlandse cultuur.
pi_169434104
quote:
Thanks even kijken.
pi_169434179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:30 schreef DrDentz het volgende:
Ze hechten beide nogal overdreven waarde aan de Nederlandse cultuur.
Dat vind ik echt onzin. Ik heb me in de partij verdiept en van dat cultuurgedoe niet veel mee gekregen. Ik walg daar zelf namelijk van, dat gezeur over "de" Nederlandse cultuur. Ze hebben veel belangrijkere standpunten met veel meer inhoud. Je hoort ze toch bijna niet over die cultuur.

Staat trouwens helemaal niks over in hun verkiezingsprogramma en standpunten.
pi_169434195
quote:
Ben benieuwd wanneer hij over het partijkartel en het banencaroussel gaat beginnen :')_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 15:41:13 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169434277
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:36 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer hij over het partijkartel en het banencaroussel gaat beginnen :')_
4 minuten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169434307
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

4 minuten.
na 10 minuten zijn ze allebei langsgekomen _O-
pi_169434322
quote:

[..]

Het is ook gewoon een hardnekkig probleem.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 15:44:41 #268
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169434351
quote:

[..]

Vreemd he? Dat is één van de belangrijkste punten van FvD. :')
Bedankt Hans.
pi_169434355
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt onzin. Ik heb me in de partij verdiept en van dat cultuurgedoe niet veel mee gekregen. Ik walg daar zelf namelijk van, dat gezeur over "de" Nederlandse cultuur. Ze hebben veel belangrijkere standpunten met veel meer inhoud. Je hoort ze toch bijna niet over die cultuur.

Staat trouwens helemaal niks over in hun verkiezingsprogramma en standpunten.
Baudet is in Nederland zo'n beetje de uitvinder van de term 'oikofobie', de tegenhanger van het multiculturalisme
pi_169434454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:45 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Baudet is in Nederland zo'n beetje de uitvinder van de term 'oikofobie', de tegenhanger van het multiculturalisme
Ik zie nog steeds de gelijkenis met de PVV niet. Leg die eens uit dan?
pi_169434504
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds de gelijkenis met de PVV niet. Leg die eens uit dan?
Anti-Europa, anti-open grenzen, anti-multiculti, directe democratie, bindende referenda, macht naar de burgers, bezem door de NPO
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 15:54:57 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169434536
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Anti-Europa, anti-open grenzen, anti-multiculti, directe democratie, bindende referenda, macht naar de burgers, bezem door de NPO
Baudet is helemaal niet anti-multiculti :W

En omdat een paar punten overeen komen, is het net de PVV.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169434666
quote:

[..]

Wel erg ongenuanceerd hoe je dit stelt. Inhoudelijk zijn het namelijk heel andere standpunten.
pi_169434863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Denk je dat echt? De meeste mensen hebben er nog nooit van gehoord en zeker niet uit het segment dat PVV stemt. De partijen zijn naar mijn mening echt ook totaal niet te vergelijken.
Ze vissen natuurlijk wel in exact dezelfde vijver van chronisch boos en of teleurgestelde kiezers.
pi_169434924
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze vissen natuurlijk wel in exact dezelfde vijver van chronisch boos en of teleurgestelde kiezers.
Wat een onzin, maar dat lees ik hier wel vaker bij jou. Maar wel makkelijk scoren natuurlijk.

Ik denk dat de stemmers die de FvD krijgt totaal geen potentiele PVV-stemmers zijn. Denk dat er al een heel hoog IQ-verschil in zit. De FvD heeft juist heel veel andere items die erg goed overdacht en onderbouwd zijn. Bijvoorbeeld ook de problematiek rond de ZZP'ers, het fiscaal ondernemerschap en het ontslagrecht. Ik denk niet dat PVV'ers zich daar mee bezig houden.
pi_169434936
quote:

[..]

Niet al te dol op de rechtstaat, behalve als die voor eigen politiek gewin kan worden aangewend.
pi_169434985
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat een onzin, maar dat lees ik hier wel vaker bij jou. Maar wel makkelijk scoren natuurlijk.

Ik denk dat de stemmers die de FvD krijgt totaal geen potentiele PVV-stemmers zijn. Denk dat er al een heel hoog IQ-verschil in zit. De FvD heeft juist heel veel andere items die erg goed overdacht en onderbouwd zijn. Bijvoorbeeld ook de problematiek rond de ZZP'ers, het fiscaal ondernemerschap en het ontslagrecht. Ik denk niet dat PVV'ers zich daar mee bezig houden.
Ze gaan beide vooral voor de kiezers die de VVD te soft vinden en die erg boos zijn op de gevestigde orde, buitenlanders en de EU.
De rest is slechts secundair. Intelligente kiezers prikken natuurlijk ook zo door het flinterdunne, niet erg doordachte, programma heen. Hun kiezers zullen dus niet veel snuggerder zijn dan de PVV'ers.
pi_169435006
quote:

[..]

Haye van der Heyden is nota bene ontslagen bij de NPO wegens zijn PVV-sympathieën
pi_169435189
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze gaan beide vooral voor de kiezers die de VVD te soft vinden en die erg boos zijn op de gevestigde orde, buitenlanders en de EU.
De rest is slechts secundair. Intelligente kiezers prikken natuurlijk ook zo door het flinterdunne, niet erg doordachte, programma heen. Hun kiezers zullen dus niet veel snuggerder zijn dan de PVV'ers.
Je blaat wel van alles, maar geeft totaal geen antwoord op mijn stelling. Over inhoud gesproken :D
pi_169435340
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Je blaat wel van alles, maar geeft totaal geen antwoord op mijn stelling. Over inhoud gesproken :D
Je stelt dat FvD stemmers intelligenter zouden zijn dan PVV stemmers. Ik bestrijd dat. Immers het is duidelijk dat beide clubs het van hetzelfde publiek moeten hebben.
Maar goed, geloof niet dat jij verder komt dan "onzin!" Roepen :P.
pi_169435415
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je stelt dat FvD stemmers intelligenter zouden zijn dan PVV stemmers. Ik bestrijd dat. Immers het is duidelijk dat beide clubs het van hetzelfde publiek moeten hebben.
Het is alleen duidelijk dat je enkel komt om te baggeren en dat je stellingen en beledigingen die je hier ongegeneerd hier mag posten volstrekt ongefundeerd zijn.
pi_169435510
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, nu blaas je me helemaal omver met je goede inhoudelijke onderbouwing. Holle vaten...
  zaterdag 11 maart 2017 @ 16:52:16 #283
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169435520
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:26 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Haye van der Heyden is nota bene ontslagen bij de NPO wegens zijn PVV-sympathieën
Bron? Volgens mij was daarvoor het enkele 'bewijs' namelijk zijn woord en heeft de vara dat altijd ontkent. VARA is overingens niet gelijk aan de NPO
Laffe huichelaar
pi_169435601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Bron? Volgens mij was daarvoor het enkele 'bewijs' namelijk zijn woord en heeft de vara dat altijd ontkent. VARA is overingens niet gelijk aan de NPO
Maar dan hebben we in Haye van der Heyden in ieder geval een FvD-lid met PVV-sympathieën
pi_169435626
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dan hebben we in Haye van der Heyden in ieder geval een FvD-lid met PVV-sympathieën
Baudet was ook PVV-stemmer.
pi_169435712
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 16:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baudet was ook PVV-stemmer.
Zullen we hem nu ophangen? :D

Er worden op dit moment mensen lid van FvD vanuit alle gremia, tot aan SP, CDA, en zijn christelijke partijen aan toen :)
pi_169435769
quote:

[..]

Idd. Soms is het ook belangrijk dingen te agenderen die complexer zijn en niet direct scoren, zoals:
quote:
Forum voor Democratie steunt de energietransitie, onder meer om onafhankelijker te worden van het Midden-Oosten, om schonere lucht te hebben en om de schitterende koolstof-polymeren die nu worden opgestookt te behouden.
Is op de lange termijn gewoon heel belangrijk. Het maakt ons kwetsbaar om afhankelijk te blijven en het hangt samen met veel andere problematiek (o.a vluchtelingen).

Hoop dat ze een aantal punten in de toekomst nog beter uitwerken en concretiseren, dat ik interessant vinden, want dan zetten ze de VVD en PVV inhoudelijk ook lekker op scherp.
pi_169437795
pi_169437807
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 18:44 schreef Sylv3se het volgende:
_O_
pi_169439073
quote:
Thierry zit er ook bij.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 19:54:08 #291
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169439327
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:42 schreef wackmack het volgende:

[..]

Thierry zit er ook bij.
Morgen dus met de pyjama aan en een bakje cornflakes op schoot kijken *O*
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:00:41 #292
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169439470
quote:
Het optreden van Wester bij PenJ was écht schaamteloos. Ik vond dat Thierry zich nog goed staande hield.

Morgen zeker even kijken *O*
pi_169441066
quote:
Hoelaat?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2017 @ 20:48:09 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169441127
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:46 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoelaat?
'S ochtends
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:48:56 #295
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169441158
30 maart 2017: formeringsgesprekken FvD - Piratenpartij begonnen.

pi_169441163
10:30
pi_169453968
Check de analyse van afgelopen vrijdag

pi_169455311
Ik zit er klaar voor.
  zondag 12 maart 2017 @ 10:29:19 #299
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169455407
Ik kijk ook mee
Laffe huichelaar
  zondag 12 maart 2017 @ 10:30:28 #300
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169455412
Ik zit er ook klaar voor *O*
  zondag 12 maart 2017 @ 10:31:43 #301
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169455423
Jammer dat Baudet er ook bij is :{
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')