Dat kan toch nog geregeld worden?quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:17 schreef Maraca het volgende:
Bedenk me nu dat een Q&A met Thierry op FOK! ook wel leuk was geweest. Net zoals de JD gisteren
Op zo'n korte termijn?quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat kan toch nog geregeld worden?
Ik denk dat dit wel zou kunnen. Er is dan wel een kans dat er trollen zoals 99 en Tim steeds kut vragen gaat stellen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Op zo'n korte termijn?Zou wel tof zijn
Dan moeten de mods maar ingrijpenquote:Op woensdag 8 maart 2017 16:31 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel zou kunnen. Er is dan wel een kans dat er trollen zoals 99 en Tim steeds kut vragen gaat stellen.
Ik heb geen partij en ben al helemaal niet kritiekloos fan van een bepaalde partij.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:53 schreef bascross het volgende:
[..]
Selectief kritisch, Hans. Je eigen partij zet afbeeldingen op de website die achterhaald zijn.
Nee, ik constateer een gebrek aan inhoud. Dat is ook keer op keer aangetoond.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kijk naar die boeken 99.999. Hoe kun je beweren dat Thierry Baudet niet belezen is?
Rutte 2 had vrij lastige economische omstandigheden te trotseren. Desondanks hebben ze juist voor de lagere inkomens arbeid goedkoper gemaakt. Daar begint de groei van werkgelegenheid e.d.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat niks over in het programma. Ze willen wel de belastingvrije voet verhogen, waardoor werknemers aannemen goedkoper wordt. Tegenovergestelde van het afbraakbeleid van Rutte2 dus.
Enkel als die veel makkelijker ontslagen kunnen worden. Dat is vast niet waar iemand die voor meer vaste contracten gaat op hooptquote:Op woensdag 8 maart 2017 15:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ze vinden inderdaad dat er meer vaste contracten moeten komen :
Kritisch denken staat voor jou gelijk aan trollen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:31 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel zou kunnen. Er is dan wel een kans dat er trollen zoals 99 en Tim steeds kut vragen gaat stellen.
Rutte2 heeft die lastige omstandigheden niet goed aangepakt, waardoor Nederland één van de traagst groeiende economiën na de crisis was.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:54 schreef 99.999 het volgende:
Rutte 2 had vrij lastige economische omstandigheden te trotseren. Desondanks hebben ze juist voor de lagere inkomens arbeid goedkoper gemaakt. Daar begint de groei van werkgelegenheid e.d.
Heeft de FvD overigens al bekendgemaakt hoe ze die belastingverlaging wil betalen? Of is dit weer een sprookje van SP-niveau qua onderbouwing?
Dat zou er natuurlijk ook wellicht iets mee te maken kunnen hebben dat Nederkand van de ons omrigende landen de economie is die vrijwel het meest afhankelijk is van diensten en de dienstenmarkt altijd later aantrekt na een recessie.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte2 heeft die lastige omstandigheden niet goed aangepakt, waardoor Nederland één van de traagst groeiende economiën na de crisis was.
En die belastingverlaging zorgt voor een gezondere economie, waardoor er indirect gewoon weer geld bij komt doordat er bijvoorbeeld minder mensen met een uitkering thuis zitten.
Zij of jij hebben dus gewoon geen benul of onderbouwing?quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rutte2 heeft die lastige omstandigheden niet goed aangepakt, waardoor Nederland één van de traagst groeiende economiën na de crisis was.
En die belastingverlaging zorgt voor een gezondere economie, waardoor er indirect gewoon weer geld bij komt doordat er bijvoorbeeld minder mensen met een uitkering thuis zitten.
Dat soort types lijkt nogal van de pro- of anti persoonsverheerlijkingquote:Op woensdag 8 maart 2017 17:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zou er natuurlijk ook wellicht iets mee te maken kunnen hebben dat Nederkand van de ons omrigende landen de economie is die vrijwel het meest afhankelijk is van diensten en de dienstenmarkt altijd later aantrekt na een recessie.
Maar pin het vooral op Rutte hoor, als je je daar goed bij voelt
Strak plan. Er kan niks meer verzonnen worden dus wordt het persoonlijkquote:Op woensdag 8 maart 2017 17:19 schreef Gohf046 het volgende:
Jongens doe nou geen moeite en negeer ze gewoon.
Volgenw mij word ik niet persoonlijk maar geef ik je een valide verklaring waarom de Nederlandse economie langer bezig is te herstellen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strak plan. Er kan niks meer verzonnen worden dus wordt het persoonlijk
Dit is overigens niet iets dat je zomaar stellen kunt. Er bestaat een zeker optimum vanaf waar elke deviatie - zowel hogere als lagere marginale belastingen - tot lagere belastingopbrengsten leidt, maar geen enkele econoom kan met zekerheid stellen waar dat optimum exact ligt. Je kan zelfs niet na afloop van elke belastingwijziging aantonen of dit de situatie bevorderd heeft of niet, aangezien je dat effect simpelweg niet kunt isoleren. Het is derhalve geen serieus te nemen uitspraak.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:56 schreef Nattekat het volgende:
Ging meer over die gozer die na je reageerde. Die krijgt het voor elkaar om elke discussie om zeep te helpen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgenw mij word ik niet persoonlijk maar geef ik je een valide verklaring waarom de Nederlandse economie langer bezig is te herstellen.
Maar goed, ik ben de boosdoener wel
99.999 is een notoire non-discussiepartner. Die moet je ontwijken, om tegelijkertijd wel te genieten wanneer je iemand anders de degens met hem ziet kruisen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ging meer over die gozer die na je reageerde. Die krijgt het voor elkaar om elke discussie om zeep te helpen.
Goed, los van het feit of de overheid er wel in slaagt om het terug te verdienen, punt is dat het voor veel werkgevers goedkoper wordt om mensen in dienst te nemen. Meer mensen die aan de slag kunnen is altijd goed voor de economie en het lijkt me ook dat het voor veel thuiszitters wel fijn is om weer kans te maken. Koopkracht gaat vanzelfsprekend ook vooruit, mensen kopen meer, bedrijven boeken meer omzet en het cirkeltje is rond.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit is overigens niet iets dat je zomaar stellen kunt. Er bestaat een zeker optimum vanaf waar elke deviatie - zowel hogere als lagere marginale belastingen - tot lagere belastingopbrengsten leidt, maar geen enkele econoom kan met zekerheid stellen waar dat optimum exact ligt. Je kan zelfs niet na afloop van elke belastingwijziging aantonen of dit de situatie bevorderd heeft of niet, aangezien je dat effect simpelweg niet kunt isoleren. Het is derhalve geen serieus te nemen uitspraak.
Dat cirkeltje is niet rond indien de belastingverlaging tot slechtere overheidsfinanciën leidt, aangezien die dan in de toekomst weer gecompenseerd zullen moeten worden. Je uitspraak kan hoogstens goedgekeurd worden indien je specifiek zegt dat een belastingverlaging op korte termijn goed is voor de economische groei.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed, los van het feit of de overheid er wel in slaagt om het terug te verdienen, punt is dat het voor veel werkgevers goedkoper wordt om mensen in dienst te nemen. Meer mensen die aan de slag kunnen is altijd goed voor de economie en het lijkt me ook dat het voor veel thuiszitters wel fijn is om weer kans te maken. Koopkracht gaat vanzelfsprekend ook vooruit, mensen kopen meer, bedrijven boeken meer omzet en het cirkeltje is rond.
Het gaat in dit geval ook om de korte termijn. Zoals je al zei; niemand kan voorspellen of het voor de lange termijn ook gaat werken. Maar een beetje aan blijven modderen zoals nu zal ook geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat cirkeltje is niet rond indien de belastingverlaging tot slechtere overheidsfinanciën leidt, aangezien die dan in de toekomst weer gecompenseerd zullen moeten worden. Je uitspraak kan hoogstens goedgekeurd worden indien je specifiek zegt dat een belastingverlaging op korte termijn goed is voor de economische groei.
De Nederlandse economie draait eigenlijk aardig lekker. Maar het is waar dat dat geen reden is om bij de pakken neer te gaan zitten. Kom maar door met een verlaging van de belasting op arbeid, vergroening van de economie, meer investeringen in onderwijs, onderzoek & innovatie, meer zekerheid voor flexwerkers, en uiteindelijk ook de broodnodige hervorming van het belasting- en pensioenstelsel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval ook om de korte termijn. Zoals je al zei; niemand kan voorspellen of het voor de lange termijn ook gaat werken. Maar een beetje aan blijven modderen zoals nu zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
5?quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:00 schreef Gohf046 het volgende:
Nog een weekje en dat is het zo ver, Wat is jullie voorspelling qua aantal zetels voor het FvD? Zelf denk ik minimaal 2 en maximaal 5.
40 zetels en Thierry als MPquote:
Precies wat het FvD in het partijprogramma heeft staan.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De Nederlandse economie draait eigenlijk aardig lekker. Maar het is waar dat dat geen reden is om bij de pakken neer te gaan zitten. Kom maar door met een verlaging van de belasting op arbeid, vergroening van de economie, meer investeringen in onderwijs, onderzoek & innovatie, meer zekerheid voor flexwerkers, en uiteindelijk ook de broodnodige hervorming van het belasting- en pensioenstelsel.
quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit is overigens niet iets dat je zomaar stellen kunt. Er bestaat een zeker optimum vanaf waar elke deviatie - zowel hogere als lagere marginale belastingen - tot lagere belastingopbrengsten leidt, maar geen enkele econoom kan met zekerheid stellen waar dat optimum exact ligt. Je kan zelfs niet na afloop van elke belastingwijziging aantonen of dit de situatie bevorderd heeft of niet, aangezien je dat effect simpelweg niet kunt isoleren. Het is derhalve geen serieus te nemen uitspraak.
2 zeteltjes denk ik. Net zo veel als Denk. En daar stemmen alleen malloten op zag ik in de Volkskrant.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:00 schreef Gohf046 het volgende:
Nog een weekje en dat is het zo ver, Wat is jullie voorspelling qua aantal zetels voor het FvD? Zelf denk ik minimaal 2 en maximaal 5.
En aangezien de overheidsfinanciën bij de start van Rutte 1 er nogal beroerd aan toe waren was het toen ook niet echt een optie.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat cirkeltje is niet rond indien de belastingverlaging tot slechtere overheidsfinanciën leidt, aangezien die dan in de toekomst weer gecompenseerd zullen moeten worden. Je uitspraak kan hoogstens goedgekeurd worden indien je specifiek zegt dat een belastingverlaging op korte termijn goed is voor de economische groei.
Mocht dat werkelijk zo zijn dan kunnen ze op economisch gebied goed samenwerken met D66. Al heb ik een voorgevoel dat ze daartoe de kans niet zullen krijgen van de kiezer.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies wat het FvD in het partijprogramma heeft staan.
Ha, mooi. Ga ik even delen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overigens is de heer Laffer weer invloedrijk in de VS vanwege zijn steun aan Trump. Snap daarom dus wel waarom dit hier ook weer aan populariteit wint.
Hehe, het is een oudje maar blijft toepasselijk. Ze zullen ook wel betogen dat de welvaart vanzelf een trickle down zal doenquote:
Iemand moet bescheiden blijven hequote:
Zal best, maar je stemt GroenLinks. En die gebruikten een verkeerde afbeelding op de website.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb geen partij en ben al helemaal niet kritiekloos fan van een bepaalde partij.
Mijn keuze dit jaar is overigens puur op persoonlijke motieven gebaseerd en niet op enig programma.
Dat is wat afhankelijk van Rutte maar ik denk drie zetels, de trend is gunstig.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:00 schreef Gohf046 het volgende:
Denk dat het grootste verschil tussen de twee Europa is, daarbuiten komen ze op veel vlakken overeen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mocht dat werkelijk zo zijn dan kunnen ze op economisch gebied goed samenwerken met D66. Al heb ik een voorgevoel dat ze daartoe de kans niet zullen krijgen van de kiezer.
En al bericht terug?quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dan moeten de mods maar ingrijpenMaar tof.. erm.. denk dat ik even een forum admin ga aanschieten
edit: PM verzonden naar een forum admin
Ik denk dat het vooral van Wilders afhangt, daar rapen ze nu zetels van opquote:Op woensdag 8 maart 2017 18:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is wat afhankelijk van Rutte maar ik denk drie zetels, de trend is gunstig.
Denk dat de stroom van PVV naar FvD met minder drempels komt dan de andere kant op. Mensen die eindelijk een goed alternatief gevonden hebben, gaan niet zomaar terug.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral van Wilders afhangt, daar rapen ze nu zetels van op
die van de PvdA?quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:58 schreef DoubleUU het volgende:
Ik vind Thierry Baudet wel wat weghebben van een jonge Pim Fortuyn..
Pauw en Jinek en PowNews toch niet? Volg ze goed op Twitter en Facebook maar zag geen linkje.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:00 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
RTL z,Pauw en Jinek,VPRO en pownews.
Ze worden gemeld in de show en laten filmpjes zien van Baudet in Groningen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:07 schreef wackmack het volgende:
[..]
Pauw en Jinek en PowNews toch niet? Volg ze goed op Twitter en Facebook maar zag geen linkje.
Vind hem gisteren ook sterk in Emmen en vooral eerlijk. Als je het niet weet, geef het gewoon toe.
Ja daar zit wat in, daar ben ik er ook eentje van.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral van Wilders afhangt, daar rapen ze nu zetels van op
dat zou best kunnen, omdat er geen tweestrijd is tussen links en rechts zuigen de grote partijen sowieso geen zetels weg bij de kleintjes wat vorige keer wel gebeurde.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat de stroom van PVV naar FvD met minder drempels komt dan de andere kant op. Mensen die eindelijk een goed alternatief gevonden hebben, gaan niet zomaar terug.
Ik denk niet dat het op korte termijn realistisch is dat hij hier een Q&A gaat doen, zijn agenda zal wel redelijk vol zitten tot aan de verkiezingen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Op zo'n korte termijn?Zou wel tof zijn
Heeft Fok een PR-afdeling?:Pquote:Op woensdag 8 maart 2017 19:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het op korte termijn realistisch is dat hij hier een Q&A gaat doen, zijn agenda zal wel redelijk vol zitten tot aan de verkiezingen.
Als je iemand kent of zelf direct betrokken bent bij zo'n partij die dit wel zou kunnen regelen is dat natuurlijk erg tof en is dat van harte welkom. Dit soort zaken moeten wel via PR (pr@fok.nl) van FOK! lopen wat betreft verificatie en afspraken etc etc.
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 8 maart 2017 19:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het op korte termijn realistisch is dat hij hier een Q&A gaat doen, zijn agenda zal wel redelijk vol zitten tot aan de verkiezingen.
Als je iemand kent of zelf direct betrokken bent bij zo'n partij die dit wel zou kunnen regelen is dat natuurlijk erg tof en is dat van harte welkom. Dit soort zaken moeten wel via PR (pr@fok.nl) van FOK! lopen wat betreft verificatie en afspraken etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |