Bron?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:54 schreef tailfox het volgende:
2 zetels hoe het er nu voorstaat.
Dus allemaal echt op Pp gaan stemmen.
Dan heb je een grotere kans dat die meetelt. Dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:52 schreef Pokkelmans het volgende:
Hoezo "verloren"? Het is een illusie om te denken dat jouw stem bij een grote partij wél doorslaggevend zou zijn voor een extra zetel meer of minder.
Dit is wel belangrijke verkiezing dus ik kan mijn stem niet door de wc trekken voor de aankomende verkiezingsdag.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:51 schreef BasEnAad het volgende:
Tja, als iedereen zo denkt, komt er nooit een zetel voor de piraten.
En dat 'verloren stem' vind ik altijd zo'n onzin. 1 van 3 miljoen stemmen op de VVD is dat dan ook.
Ik snap je gedachtegang niet. 1 stem = 1 stem.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Dit is wel belangrijke verkiezing dus ik kan mijn stem niet door de wc trekken voor de aankomende verkiezingsdag.
Maar ik denk dat ze deze keer weer geen zetel gaan halen omdat ze een one-issue-partij zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik snap je gedachtegang niet. 1 stem = 1 stem.
ze zijn geen one issue.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ze deze keer weer geen zetel gaan halen omdat ze een one-issue-partij zijn.
Hoezo?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 15:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan heb je een grotere kans dat die meetelt. Dat is gewoon zo.
genoeg mensen die op geert stemmen want hij is bekent.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Piratenpartij is absoluut geen one-issuepartij. Ze hebben een compleet en gestructureerd partijprogramma, gericht op de toekomst. Ze hebben in de meeste peilingen geen zetel momenteel, maar het is zeker niet onmogelijk dat ze er toch een gaan halen. Ik overweeg serieus erop te gaan stemmen.
Dat gezegd hebbend, als je alleen maar op Ancilla wil stemmen omdat ze een ex-fetisjmodel is, blijf dan alsjeblieft thuis.
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:06 schreef dimmak het volgende:
Mijn stem hebben ze. Ik ben zelfs lid van de partij.
Gaat niet uitmaken waarom ik wel of niet op haar ga stemmen. Ik denk helaas niet dat ze het gaat maken. Meeste mensen kennen hun partijprogramma niet. En die paar horny nerds gaan helaas geen zetel opleveren. Dat ik gewoon de keiharde waarheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Piratenpartij is absoluut geen one-issuepartij. Ze hebben een compleet en gestructureerd partijprogramma, gericht op de toekomst. Ze hebben in de meeste peilingen geen zetel momenteel, maar het is zeker niet onmogelijk dat ze er toch een gaan halen. Ik overweeg serieus erop te gaan stemmen.
Dat gezegd hebbend, als je alleen maar op Ancilla wil stemmen omdat ze een ex-fetisjmodel is, blijf dan alsjeblieft thuis.
zulke mensen moeten echt een nek shot gaan krijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:06 schreef Atak het volgende:
Ik zou haar wel 's een beurt geven maar ik zit te twijfelen of ik ook op haar zal stemmen. Denk het niet. Denk niet dat ze de kamer gaat halen. Strategisch stemmen is een must.
Je stemt op de partij omdat je het een goede partij vind niet omdat je vage theorieen hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:08 schreef Atak het volgende:
[..]
Gaat niet uitmaken waarom ik wel of niet op haar ga stemmen. Ik denk helaas niet dat ze het gaat maken. Meeste mensen kennen hun partijprogramma niet. En die paar horny nerds gaan helaas geen zetel opleveren. Dat ik gewoon de keiharde waarheid.
Dat dacht ik de vorige keer ook en toen hadden nog geen 1 zetel. Ze kwamen nog geen eens in de buurt. En als je denkt dat ze nu wel 1 zetel gaan krijgen; waarom zouden mensen nu opeens wel op hun stemmen? Wat is er veranderd?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:09 schreef tailfox het volgende:
[..]
zulke mensen moeten echt een nek shot gaan krijgen.
Als iedereen die strategisch wilt stemmen maar anders gewoon op de piraten partij zou stemmen kwamen ze gewoon in de 2e kamer
Wat er veranderd is? Niet iedereen stapt spontaan over naar de PvdA om 'strategisch te stemmen' deze keer. Mag ik hopen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat dacht ik de vorige keer ook en toen hadden nog geen 1 zetel. Ze kwamen nog geen eens in de buurt. En als je denkt dat ze nu wel 1 zetel gaan krijgen; waarom zouden mensen nu opeens wel op hun stemmen? Wat is er veranderd?
meer naambekendheid , volledig verkiezings programma , ze zijn nu meer dan een one issue partij, dit gaat de verkiezing worden van kleine partijenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat dacht ik de vorige keer ook en toen hadden nog geen 1 zetel. Ze kwamen nog geen eens in de buurt. En als je denkt dat ze nu wel 1 zetel gaan krijgen; waarom zouden mensen nu opeens wel op hun stemmen? Wat is er veranderd?
Niet alle kleine partijen zijn gelijkwaardig. Moet het nog zien dat er mensen zullen zijn die erop stemmen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
meer naambekendheid , volledig verkiezings programma , ze zijn nu meer dan een one issue partij, dit gaat de verkiezing worden van kleine partijen
dan zouden ze teveel zetels krijgenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 18:19 schreef bamibij het volgende:
PiratenPartij krijgt naar mijn idee totaal geen momentum in de media
Ja en daarom krijgen ze ook nul zetels in de peilingen want dat is niet te veel.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 18:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
dan zouden ze teveel zetels krijgen
welke peilingen volg je dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:16 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja en daarom krijgen ze ook nul zetels in de peilingen want dat is niet te veel.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:35 schreef jogy het volgende:
Ik blijf stug op de piratenpartij stemmen. Het is een gevoelskwestie. Dan maar een verloren stem, het is in ieder geval de enige partij die het dichtst bij me staat in plaats van het minst ver weg. Als iedereen zo zou denken ipv van 'tactisch' of 'strategisch' dan had de piratenpartij al lang een zetel gehad. Maar de helft stemt uiteindelijk toch net ff ergens anders op omdat 'verloren stem'. Derp. Naja, nu maar hopen dat een leuke kop met een goed stel hersenen en een mooie keiharde houding de piraten over de streep lang trekken.
quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:14 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Dat is niet waar, het partijprogramma van de PP is erg uitgebreid. Overigens is de vorm van directe democratie die de PP wil ook nogal anders, alleen al dat zij het voor het hele volk willen en GeenPeil alleen voor de eigen achterban. Maar de directe democratie is door de PP ook op de lange baan geschoven, ze zijn zich ervan bewust dat dat niet 1 2 3 ingevoerd kan worden. Overigens hebben ze het wel gebruikt bij het maken van het partijprogramma en de kieslijst, dat is allemaal door de leden bepaald. Maar ze gaan niet halsoverkop als stembus in de tweede kamer zitten. Ze hebben trouwens al een zetel in Amsterdam-West en provinciaal in Amstel, Gooi en Vecht. En dat gaat goed.
Hier kan je het partijprogramma lezen, maar ik zal het een en ander op een rijtje zetten om een beeld te geven dat de PP niet one-issue is.
Waar ze allemaal wat over te vertellen hebben:
- Justitie
- Drugsbeleid
- Gezondheidszorg
- Onderwijs
- Mobiliteit
- Duurzaamheid
- Digitale onderwerpen uiteraard
- Economie
- Ontwikkelingssamenwerking
- Vluchtelingen
En wat specifieke voorstellen, dit is maar een kleine greep:
- Invoeren constitutioneel hof
- Zetels verdubbelen van 150 naar 300.
- Kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar
- Beperken van het auteursrecht
- Veiligheid en justitie weer scheiden
- Extra aandacht voor online criminaliteit
- Legaliseren cannabis
- Eigen risico afschaffen
- Thuisonderwijs mogelijk maken (ivm thuiszittersproblematiek)
- Complete hervorming van banken (die is een beetje onrealistisch)
- Onvoorwaardelijk basisinkomen (Eerst pilots)
- Geen negatieve spaarrente
- Hervormingen EU, het democratischer maken
Toch wel dingen die erg spelen in de samenlevingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door JoelBaka op 01-03-2017 14:28:46 ]
Na de verkiezingen ga ik je quoten om je uit te lachen om jouw verloren stem.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ben eruit, het wordt inderdaad toch de Piratenpartij.
Eigenlijk heeft dit topic me over de streep getrokken, omdat het zo ontzettend irritant is dat zoveel mensen niet stemmen op datgene waar ze werkelijk voor staan, omdat ze bang zijn dat het toch geen zin heeft. Fuck it, dan doe ik het wel.
Ben het trouwens niet op alle punten eens met de PP, het voornaamste wat me tegenstaat aan hun partijprogramma is meer directe democratie (dat idee van fluid democracy). In theorie is het een prima idee, maar als ik zie wat mensen met hun stemrecht doen heb ik sterk het vermoeden dat men daar nog niet klaar voor is. Maar goed, voor de rest is het een uitstekend partijprogramma.
Mijn stem is altijd evenveel waard, wat ik ook stem. Het gaat waarschijnlijk niet het verschil tussen 0 of 1 zetel maken voor de PP, maar ook niet tussen 13 of 14 zetels voor GL als ik daarop zou stemmen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Na de verkiezingen ga ik je quoten om je uit te lachen om jouw verloren stem.
Ze krijgen geen zetel dus ik snap niet hoe jouw zetel dan mee gaat tellen in zo'n situatie.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mijn stem is altijd evenveel waard, wat ik ook stem. Het gaat waarschijnlijk niet het verschil tussen 0 of 1 zetel maken voor de PP, maar ook niet tussen 13 of 14 zetels voor GL als ik daarop zou stemmen.
Het is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten dat ze een zetel krijgen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:05 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze krijgen geen zetel dus ik snap niet hoe jouw zetel dan mee gaat tellen in zo'n situatie.
Dat is wat ik zeg.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten dat ze een zetel krijgen.
De wat?quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:12 schreef yue het volgende:
Ook het FvD maakt zich sterk voor internetprivacy. Als dat is wat je aantrekt tot de Piratenpartij kan je daar misschien ook een kijkje naar nemen.
Heeft de PP onlangs meegedaan met debatten. Vraag me af hoe ze relevant gaan blijven.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:12 schreef yue het volgende:
Ook het FvD maakt zich sterk voor internetprivacy. Als dat is wat je aantrekt tot de Piratenpartij kan je daar misschien ook een kijkje naar nemen.
Ze gaan erg goed, volgens de peilingen nu twee zetels. Hebben ook 50.000 likes op Facebook, evenveel als bijvoorbeeld GroenLinks. PP maar 8000. Dat geeft denk ik wel iets aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Heeft de PP onlangs meegedaan met debatten. Vraag me af hoe ze relevant gaan blijven.
Van dittum.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:06 schreef Prutzenberg het volgende:
Als je het programma van partij A het beste vindt, maar op partij B stemt om partij C niet te winnen. En programma B is kut maar C zwaar kut. Heb je dan echt gewonnen als het programma B (kut) wordt?
Of zoals in 2012 B+C. Dat wil je toch niet? Stem gewoon A.
Ook al haalt de partij geen zetel, toch is het belangrijk om van 0,30% naar 0,65% te gaan. In 2014 (EP) haalde de Piratenpartij 0.8% van de stemmen en in 2015 (PS) zaten we al boven de 1%. Jouw stem telt dus wel degelijk om die zetel binnen te halen. Daar is 0.67% voor nodig.
Ze is al langer bezig met dit soort zaken, dus heb er wel vertrouwen in.quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:17 schreef YazooW het volgende:
In 2010 en 2012 gestemd op de Piratenpartij, maar deze keer zeker niet. Vertrouw die Ancilla voor geen meter. Van fetishmodel/aandachtshoer naar politica, flikker toch op man. Zij is volgens mij alleen maar als lijstrekker gekozen omdat ze dachten dat haar bekendheid de Piratenpartij meer aandacht zou brengen.
Ik kan me de vorige lijstrekker herinneren, zijn naam ben ik even kwijt. Hij kreeg bij RTL de mogelijkheid om in 1 minuut beknopt te vertellen waar de Piratenpartij voor staat. Vervolgens kreeg hij een blackout en kwam er niks uit. Dat was echt pijnlijke televisie. Op zich doet Ancilla dat wel veel beter en dat is goed voor de partij. Maar blijf bij haar toch het gevoel houden dat ze gekozen is vanwege haar looks en bekendheid en niet zozeer haar bekwaamheid en dat vind ik zeer kwalijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze is al langer bezig met dit soort zaken, dus heb er wel vertrouwen in.
Ik begrijp je zeker wel en ben het in een bepaalde mate ook wel mee eens. Al is het wel zaak voor de lijsttrekker en leider van de partij dat die een uitstraling heeft, kan debatteren en ook kennis van zaken heeft of weet waar die kennis vandaan te halen valt en wat dat betreft hebben ze een goede aan Ancilla, die heeft er, inclusief butthurt relletje van oude garde, een redelijk professionele partij van gemaakt die de puisterigheid heeft overstegen. Dus hoe het ook zij en wat de redenatie ook is geweest het blijft een goede uitwerking hebben op de piratenpartij.quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik kan me de vorige lijstrekker herinneren, zijn naam ben ik even kwijt. Hij kreeg bij RTL de mogelijkheid om in 1 minuut beknopt te vertellen waar de Piratenpartij voor staat. Vervolgens kreeg hij een blackout en kwam er niks uit. Dat was echt pijnlijke televisie. Op zich doet Ancilla dat wel veel beter en dat is goed voor de partij. Maar blijf bij haar toch het gevoel houden dat ze gekozen is vanwege haar looks en bekendheid en niet zozeer haar bekwaamheid en dat vind ik zeer kwalijk.
Bij I&O staan ze ook op 1 zetelquote:Op woensdag 1 maart 2017 19:35 schreef Grey_Mouse het volgende:
Ze staan nu op 0 zetels, maar staan wel op de statistieken van 1Vandaag omdat ze 1 zetel hebben na het corrigeren van de statistieken. (1 zetel is dan ook van de bovenste marge)
Had m gezien. Ik volg EenVandaag omdat die vorig jaar de meest accurate peiling had. Heb gisteren "50 zetels voor PVV" gezienquote:
EenVandaag volg ik inderdaad ook, maar ik doe dan ook al een paar jaar mee met hun onderzoeken en peilingenquote:Op woensdag 1 maart 2017 20:12 schreef Grey_Mouse het volgende:
[..]
Had m gezien. Ik volg EenVandaag omdat die vorig jaar de meest accurate peiling had. Heb gisteren "50 zetels voor PVV" gezien
Inderdaad. Zou haar wel eens willen neuken maar stemmen nee bedankt. Eigenlijk zou ik het niet erg vinden als ze in de kamer komt maar er zijn teveel mensen die denken zoals jij en ik dus waarschijnlijk mogen ze na de verkiezingen met 0 zetels een koude douch nemen om een reality check te doen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:17 schreef YazooW het volgende:
In 2010 en 2012 gestemd op de Piratenpartij, maar deze keer zeker niet. Vertrouw die Ancilla voor geen meter. Van fetishmodel/aandachtshoer naar politica, flikker toch op man. Zij is volgens mij alleen maar als lijstrekker gekozen omdat ze dachten dat haar bekendheid de Piratenpartij meer aandacht zou brengen.
Van welke niet dan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:50 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat ze best een aardig verhaal hebben. Overigens heeft de pvdd dat ook (ookal ben ik van hun belangrijkste punten geen voorstander).
Ik heb ook in 2010 en 2012 PP gestemd en ik blijf het doen want hun standpunten zijn weinig veranderd, deze lijsstrekker is trouwens democratisch gekozen heb jij tijdens die verkiezingen op iemand anders gestemd? Ik vind dat ze over het algemeen een goed verhaal heeft en wordt ondersteunt door een stevig team. Ik zou niet op de lijsttrekker de hele partij afschieten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:17 schreef YazooW het volgende:
En ook nog eens dat ja.quote:Op donderdag 2 maart 2017 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ook in 2010 en 2012 PP gestemd en ik blijf het doen want hun standpunten zijn weinig veranderd, deze lijsstrekker is trouwens democratisch gekozen heb jij tijdens die verkiezingen op iemand anders gestemd? Ik vind dat ze over het algemeen een goed verhaal heeft en wordt ondersteunt door een stevig team. Ik zou niet op de lijsttrekker de hele partij afschieten.
Bij GeenStijl op 5quote:
GeenPeil is ook niet serieus te noemen. Het zal of 0 of 1 zijn. Waarschijnlijk 0 zetels. Dat laat de respectabele peilingen zien.quote:Op donderdag 2 maart 2017 09:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij GeenStijl op 5Dat laat maar weer zien dat de peilingen niet veel zeggen.
Ancilla is ook niet mijn favoriet, maar ik ga wel voor de PP stemmen. Een partij is meer dan alleen een lijsttrekker en ze heeft een gedegen team achter zich.
Eigenlijk wat bosbeetle zegt dus.
Ja maar het is wel een beetje een kip-ei verhaal natuurlijk. Het zal er qua piratenpartij denk ik om gaan spannen, wel/niet een zetel. Maar als je er niet op stemt, is die kans sowieso kleiner.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:04 schreef Atak het volgende:
[..]
GeenPeil is ook niet serieus te noemen. Het zal of 0 of 1 zijn. Waarschijnlijk 0 zetels. Dat laat de respectabele peilingen zien.
Ja dit dus, ondertussen zit er bij de piratenpartij een opgaande lijn, zijn ze al bijna een tiental jaar bezig om in de kamer te komen en geven ze niet op (Belangrijk detail). Is het één van de weinige splintergroepen die niet enkel als egostreling van de lijsttrekker is begonnen en doen ze niet mee met het moddergooien, is het een partij die laat zien te leren van hun tekortkomingen en deze langzaam maar zeker verbeteren, hebben ze een redelijk tof revolutionair idee van democratie en is het de enige partij die daadwerkelijk een internationaal coherent systeem zou kunnen vormen door de naamgenoten in andere landen. Het principe is goed, de standpunten sterk en het potentieel erg groot.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar het is wel een beetje een kip-ei verhaal natuurlijk. Het zal er qua piratenpartij denk ik om gaan spannen, wel/niet een zetel. Maar als je er niet op stemt, is die kans sowieso kleiner.
Ik kan me niet in alle standpunten vinden, maar vind het privacy issue belangrijk genoeg om een zetel in de kamer te krijgen. Vergeet niet dat bijvoorbeeld de partij voor de dieren ook zo is begonnen.
Dat wordt zeker 0. Ik moet nog maar zien dat GeenPeil meer dan 10.000 stemmen haalt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 10:04 schreef Atak het volgende:
[..]
GeenPeil is ook niet serieus te noemen. Het zal of 0 of 1 zijn. Waarschijnlijk 0 zetels. Dat laat de respectabele peilingen zien.
Ik denk dat Ancilla wel degelijk kwaliteiten heeft die in de politiek van pas kunnen komen, maar het blijft een gokje gezien haar Curriculum Vitae.. Ik denk dat 'm daar een beetje het dingetje zit.. Ze heeft geen academische opleiding gedaan bijvoorbeeld dus heeft geen basiskennis van iets als statistiek of een gedegen theoretisch kader, wat betreft haar referentiekader dan, van en voor veel sociale zaken.. Niet dat dat een must is, maar als je mee wil doen in het kooigevecht, en daar heeft zij de communicatieve talenten voor, kan dat goed van pas komen.. Ik denk dat als zij in de Kamer komt dat ze zich een beetje op de vlakte moet houden en gewoon keihard moet beuken om wetsvoorstellen er doorheen te krijgen..quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Wat is de reden dat een aantal mensen hier het idee heeft dat Ancilla niet bekwaam zou zijn?
Wel of geen academische opleiding is geen garantie voor het wel of niet hebben van deze kennis. Ik ken genoeg 'academici' (als in Universitaire opleiding afgerond hebbende), die geen kaas hebben gegeten van statistiek, laat staan dat ik vertrouwen heb in hun sociaal kader.quote:Op donderdag 2 maart 2017 21:33 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ze heeft geen academische opleiding gedaan bijvoorbeeld dus heeft geen basiskennis van iets als statistiek of een gedegen theoretisch kader, wat betreft haar referentiekader dan, van en voor veel sociale zaken.
Ik vermoed omdat de piratenpartij altijd een verzameling lelijke eendjes was die stotterend uit hun woorden kwamen maar wel wisten hoe ze C++ moesten programmeren en dat nu ancilla langs kwam met 'enkel' maatschappelijke privacy kennis en er mooi uit ziet. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat Ancilla gewoon weet waar ze mee bezig is en op de juiste plek zit binnen de piratenpartij. Dan heeft ze eventueel maar hulp nodig om haar mail op de telefoon te zetten door iemand anders, als dat al zo isquote:Op donderdag 2 maart 2017 18:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Wat is de reden dat een aantal mensen hier het idee heeft dat Ancilla niet bekwaam zou zijn?
Liever haar, dan iemand die op Internet alleen zijn eigen domheid weet te etaleren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:42 schreef corehype het volgende:
Ik kan niet iemand serieus nemen die haar tienerjeugd heeft doorgebracht in de LA porno industrie en even met haar tieten op Popoz verschijnt en dan de politiek in wil.
Ze mag wel komen op mijn bachelor party.
Tja.. Er wordt in ieder geval beleid op gemaakt.. Dus ook politiek op bedreven..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Politiek bedrijven op basis van statistiek lijkt me eigenlijk vrij gevaarlijk.
Aan de andere kant beheerde ze ook haar eigen website e.d. eind jaren 90, ze is niet geheel zonder kennisquote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat de piratenpartij altijd een verzameling lelijke eendjes was die stotterend uit hun woorden kwamen maar wel wisten hoe ze C++ moesten programmeren en dat nu ancilla langs kwam met 'enkel' maatschappelijke privacy kennis en er mooi uit ziet. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat Ancilla gewoon weet waar ze mee bezig is en op de juiste plek zit binnen de piratenpartij. Dan heeft ze eventueel maar hulp nodig om haar mail op de telefoon te zetten door iemand anders, als dat al zo is.
Ook dat vind ik kwalijk... Er moet niet alleen gekeken worden naar zaken die statistisch gezien interessant zijn maar ook naar de zaken die daar buiten vallen, de outliers en de eenmalig voorkomende zaken. Als je bestuurt vanuit de grote nummers dan vallen er velen buiten het schip. (en die velen zijn statistisch gezien misschien wel niet interesant maar het blijven mensen).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:13 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Tja.. Er wordt in ieder geval beleid op gemaakt.. Dus ook politiek op bedreven..
Met Microsoft Frontpage en een FTP-programmaquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aan de andere kant beheerde ze ook haar eigen website e.d. eind jaren 90, ze is niet geheel zonder kennis
No offence, maar ik begrijp geen reet van dit bericht.. En ik ben statistisch gezien redelijk onderlegdquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook dat vind ik kwalijk... Er moet niet alleen gekeken worden naar zaken die statistisch gezien interessant zijn maar ook naar de zaken die daar buiten vallen, de outliers en de eenmalig voorkomende zaken. Als je bestuurt vanuit de grote nummers dan vallen er velen buiten het schip. (en die velen zijn statistisch gezien misschien wel niet interesant maar het blijven mensen).
Voorbeeldje als er door een uitkering stelsel iedereen die buiten de boot valt een in een sociaal netwerk opgevangen wordt maar er zijn 10 mensen in nederland die er heel veel nadeel van ondervinden. Dan zou het statistisch gezien prima zijn om die 10 mensen lekker in de shit te laten zakken, maar politiek beleidsmatig niet in mijn ogen.
Misschien heb je trouwens wel kennis van statistiek nodig om dit in te zien, bedenk ik me nu
Statistiek negeert het enkele geval, politiek zou dat in mijn ogen niet moeten doen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:25 schreef Befbekje het volgende:
[..]
No offence, maar ik begrijp geen reet van dit bericht.. En ik ben statistisch gezien redelijk onderlegd..
Ik denk dat ik het begrijp.. Wat je ook inzake generaal pardons' hebt.. Ja of nee.. Nee, maar Mauro mag blijvenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Statistiek negeert het enkele geval, politiek zou dat in mijn ogen niet moeten doen.
Zo duidelijker
Dat team zit wel goed, er zit een groot leger ICT-ers achter haar en Bits of Freedom (waar ze ook voor heeft gewerkt).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:21 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Met Microsoft Frontpage en een FTP-programma.. Doch desalniettemin, ik wil haar ook het voordeel van de twijfel hebben, maar nogmaals, ze zal een sterk team achter zich moeten hebben om het nodige aan wetsvoorstellen te onderbouwen om er uiteindelijk iets van de te kunnen maken..
Ook juristen?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat team zit wel goed, er zit een groot leger ICT-ers achter haar en Bits of Freedom (waar ze ook voor heeft gewerkt).
Inderdaad als je je blind staart op de statistiek kunnen de outliers je wel eens de kop gaan kosten. Sowieso heb je in de statistiek die op de politiek betrekking heeft vaak erg lage specificiteit en accuraatheid en dat maakt het al veel minder bruikbaar.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:27 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het begrijp.. Wat je ook inzake generaal pardons' hebt.. Ja of nee.. Nee, maar Mauro mag blijven..
In een ieder geval een strafrechter.. Ancilla als minister V&J.. Dan worden pas deals gesloten met criminelenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
https://www.bof.nl/over-ons/bestuur/
*kuch* want aandachtshoer *kuch*quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
en deze op de lijst zelf: https://tk2017.piratenpartij.nl/kieslijst/vincent-van-der-velde/quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:45 schreef Befbekje het volgende:
[..]
In een ieder geval een strafrechter.. Ancilla als minister V&J.. Dan worden pas deals gesloten met criminelen..
Wat betreft dat eerste, dan spelen de onderbuikgevoelens van het volk vaak weer op.. Daar wordt populisme op bedreven.. En wat betreft dat laatste, kom eens met een voorbeeld..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad als je je blind staart op de statistiek kunnen de outliers je wel eens de kop gaan kosten. Sowieso heb je in de statistiek die op de politiek betrekking heeft vaak erg lage specificiteit en accuraatheid en dat maakt het al veel minder bruikbaar.
Dan mogen wij ook de omhoggevallen mavo-gast *kuch* wilders *kuch* ook niet laten meedoenquote:Op donderdag 2 maart 2017 21:33 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ik denk dat Ancilla wel degelijk kwaliteiten heeft die in de politiek van pas kunnen komen, maar het blijft een gokje gezien haar Curriculum Vitae.. Ik denk dat 'm daar een beetje het dingetje zit.. Ze heeft geen academische opleiding gedaan bijvoorbeeld dus heeft geen basiskennis van iets als statistiek of een gedegen theoretisch kader, wat betreft haar referentiekader dan, van en voor veel sociale zaken.. Niet dat dat een must is, maar als je mee wil doen in het kooigevecht, en daar heeft zij de communicatieve talenten voor, kan dat goed van pas komen.. Ik denk dat als zij in de Kamer komt dat ze zich een beetje op de vlakte moet houden en gewoon keihard moet beuken om wetsvoorstellen er doorheen te krijgen..
Ben wel benieuwd wat hier van terecht komt als louter Ancilla straks in de Kamer zit.. Ik weet ook niet hoe deze partij zichzelf financieel bedruipt (heb ik mij domweg nog niet over ingelezen)..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
en deze op de lijst zelf: https://tk2017.piratenpartij.nl/kieslijst/vincent-van-der-velde/
Dat is een zwakte in mijn redenatie, inderdaad.. Heeft wel een totaal ander traject doorlopen voordat 'ie kwam waar 'ie nu is.. Ervaring speelt ook een rol, natuurlijk, en die heeft Ancilla louter een beetje achter de schermen.. Wilders was al lang en breed Kamerlid van de VVD voordat 'ie in zijn eentje doorging..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:49 schreef corehype het volgende:
[..]
Dan m,ogen wij ook de omhoggevallen mavo-gast *kuch* wilders *kuch* ook niet laten meedoen
Dat is bij iedereen maar afwachten toch?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:49 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat hier van terecht komt als louter Ancilla straks in de Kamer zit..
Het handige is dat al die informatie gewoon open en bloot op hun website staatquote:Ik weet ook niet hoe deze partij zichzelf financieel bedruipt (heb ik mij domweg nog niet over ingelezen)..
Ben jij stiekem de PR-man?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat is bij iedereen maar afwachten toch?
[..]
Het handige is dat al die informatie gewoon open en bloot op hun website staat
https://wiki.piratenpartij.nl/jaarcijfers
Neuh, lid van het eerste uur en ik haak toevallig in op dit topicquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:55 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ben jij stiekem de PR-man?.. Ik heb mijn stem allang doorgegeven want ik stem vanuit het buitenland en die is niet naar Ancilla gegaan..
Er zijn vaak van die rekenmodellen van het CPB waar dan wordt gezegd gemiddeld gaat een nederlander er ¤100 op vooruit. Vaak zijn die modellen alles behalve accuraat het is maar een schatting sowieso is economie een raar soort wetenschap je kunt het meer onder de sociologie scharen. Maarja er wordt bijvoorbeeld zo'n berekening gemaakt maar het is veel belangrijker te weten hoe zo'n gemiddelde tot stand komt. Bij 15 miljoen mensen en een gemiddelde van er 100 op vooruit gaan en een sigma van 30 zijn er dus ~6000 mensen die er op achteruit gaan. Maar de vraag is dan weer hoe goed weten we die sigma bij een sigma van 50 zijn het al 300000 mensen die er op achteruit gaan. (uitgaande van een normaalverdeling en die is er vaak al niet in de economie)...quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:48 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Wat betreft dat eerste, dan spelen de onderbuikgevoelens van het volk vaak weer op.. Daar wordt populisme op bedreven.. En wat betreft dat laatste, kom eens met een voorbeeld..
Komt goedquote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:49 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat hier van terecht komt als louter Ancilla straks in de Kamer zit.. Ik weet ook niet hoe deze partij zichzelf financieel bedruipt (heb ik mij domweg nog niet over ingelezen)..
Ze heeft wel een beetje een flubberreet.. Ik had meer verwachtquote:
Met een duidelijk verschil dat sociologen doorgaans economische ongelijkheid beschrijven en verklaren en het doorgaans daartoe beperkt houden..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zijn vaak van die rekenmodellen van het CPB waar dan wordt gezegd gemiddeld gaat een nederlander er ¤100 op vooruit. Vaak zijn die modellen alles behalve accuraat het is maar een schatting sowieso is economie een raar soort wetenschap je kunt het meer onder de sociologie scharen. Maarja er wordt bijvoorbeeld zo'n berekening gemaakt maar het is veel belangrijker te weten hoe zo'n gemiddelde tot stand komt. Bij 15 miljoen mensen en een gemiddelde van er 100 op vooruit gaan en een sigma van 30 zijn er dus ~6000 mensen die er op achteruit gaan. Maar de vraag is dan weer hoe goed weten we die sigma bij een sigma van 50 zijn het al 300000 mensen die er op achteruit gaan. (uitgaande van een normaalverdeling en die is er vaak al niet in de economie)...
Dus afhankelijk van de accuraatheid van het rekenmodel zou je een beslissing wel of niet nemen.
Voor meer leesvermaak: https://www.scientificame(...)ls-are-always-wrong/
Daarom alleen van voren nemen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:29 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ze heeft wel een beetje een flubberreet.. Ik had meer verwacht..
Denk ik ook. Er zijn paar die hier gewoon ordinair PR lopen te doen en dan doen alsof ze een gemiddelde burger zijn. Misschien zit Ancilla gewoon hier mee te schrijven. Je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:55 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ben jij stiekem de PR-man?.. Ik heb mijn stem allang doorgegeven want ik stem vanuit het buitenland en die is niet naar Ancilla gegaan..
Gay spotted.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:29 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Ah mooi mooi. Is verder ook niet van levensbelang. Een politicus moet het in grote lijnen begrijpen, de knelpunten kunnen bediscussieren en het punt duidelijk over kunnen brengen, dan komt het helemaal goed lijkt me.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aan de andere kant beheerde ze ook haar eigen website e.d. eind jaren 90, ze is niet geheel zonder kennis
Gemiddelde burgers? Het zijn toch bijna allemaal mannelijke IT'ers? Dat is over het algemeen juist nogal een afwijkende groep burgersquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:15 schreef Prutzenberg het volgende:
Leden en sympathisanten van de Piratenpartij zijn natuurlijk ook gemiddelde burgers, alleen met een bovengemiddelde interesse in politiek. Het is natuurlijk niet raar als er Piraten verschijnen in een topic over de Piratenpartij. Zeker met deze TT.
Ja nog wel maar men doet nu wel hun best om buiten de groep die van nature al iets meer weten over het concept (IT)Privacy ook bekend te worden. Het is ook best lastig om het belang van zoiets ongrijpbaars en bijna conceptueels als internet privacy duidelijk te krijgen. Je koopt er niks voor, je merkt er in directe mate niets van en het is bijna volledig technisch, maar dat hoeft het niet te blijven.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gemiddelde burgers? Het zijn toch bijna allemaal mannelijke IT'ers? Dat is over het algemeen juist nogal een afwijkende groep burgers
Tja met de huidige aanpak zie ik dat niet zo gebeurenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja nog wel maar men doet nu wel hun best om buiten de groep die van nature al iets meer weten over het concept (IT)Privacy ook bekend te worden. Het is ook best lastig om het belang van zoiets ongrijpbaars en bijna conceptueels als internet privacy duidelijk te krijgen. Je koopt er niks voor, je merkt er in directe mate niets van en het is bijna volledig technisch, maar dat hoeft het niet te blijven.
Ik op zich wel. In ieder geval iemand aan de top die duidelijk uit kan leggen hoe en wat en ook in een discussie staande blijft. Dat is al heel wat voor ze. Dit is voor mij de eerste keer dat ik op de piratenpartij stem zonder de verwachting te hebben dat ik net zo goed blanco kan stemmenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja met de huidige aanpak zie ik dat niet zo gebeuren.
Maar ze weten totaal geen aandacht te genereren en wedden ook op de verkeerde paarden (zoals ik aanhaalde zit Ancilla voglende week bij een leuk Vlaams TV-programma, buiten mij kijken daar vermoedelijk niet zoveel Nederlanders naarquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik op zich wel. In ieder geval iemand aan de top die duidelijk uit kan leggen hoe en wat en ook in een discussie staande blijft. Dat is al heel wat voor ze. Dit is voor mij de eerste keer dat ik op de piratenpartij stem zonder de verwachting te hebben dat ik net zo goed blanco kan stemmen.
Ze worden ook stelselmatig niet uitgenodigd voor welk tv-gesprek dan ook.... dat helpt ook niet mee.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar ze weten totaal geen aandacht te genereren en wedden ook op de verkeerde paarden (zoals ik aanhaalde zit Ancilla voglende week bij een leuk Vlaams TV-programma, buiten mij kijken daar vermoedelijk niet zoveel Nederlanders naar).
Ze smijten ook niet met modder en schreeuwen niet, eigenlijk alleen maar goed maar aandacht krijg je er niet vanquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar ze weten totaal geen aandacht te genereren en wedden ook op de verkeerde paarden (zoals ik aanhaalde zit Ancilla voglende week bij een leuk Vlaams TV-programma, buiten mij kijken daar vermoedelijk niet zoveel Nederlanders naar).
Is gewoon copy-pass van de buitenlandse variant "pirate party".quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:58 schreef RedFever007 het volgende:
vind de naam eerlijk gezegd ook niet gelukkig gekozen.
Vrouw hier, niet in de ITquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gemiddelde burgers? Het zijn toch bijna allemaal mannelijke IT'ers? Dat is over het algemeen juist nogal een afwijkende groep burgers
Als ze naakt zou vloggen. Dat zou een hit zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:55 schreef Nintex het volgende:
Tja, viel te verwachten. Ancilla wil van de piratenpartij toch vooral de Ancilla partij maken. 90% van haar Tweets gaan over het feit dat zij als vrouwelijke lijsttrekker geen uitnodigingen krijgt en de andere 10% zijn retweets over stukjes internet privacy e.d. .
Ga de internet fora op om campagne te voeren zou ik zeggen. Mark Rutte is zichtbaarder op het internet met zijn vlogbuddy Klaas.
Over moddergooien gesproken, er was toch een tijdje terug zo'n incident dat het halve bestuur overstapte naar zo'n ander kansloos initiatiefquote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze smijten ook niet met modder en schreeuwen niet, eigenlijk alleen maar goed maar aandacht krijg je er niet van.
Niet eens een slecht idee. Zo trek je veel stemmen van a-politieke mannen die anders niet zouden stemmen. Zoals Cicciolina in Italië. Die haalde wel een parlementszetel binnen met alleen tieten. En een stem is een stem. Het maakt niet uit hoe je die binnenhaalt. Daarnaast is Ancilla 100x aantrekkelijker dan zij.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ze naakt zou vloggen. Dat zou een hit zijn.
True, dat was de oude garde die het niet eens was met de hervormingen. Zelfs dat was best netjes opgepakt door de piratenpartij door live chatsessies en een livestream. Ik ben een fanboy hoor (ook voor ancilla erbij kwam kijkenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Over moddergooien gesproken, er was toch een tijdje terug zo'n incident dat het halve bestuur overstapte naar zo'n ander kansloos initiatief?
Ze kon met die dikke Theodor Holman op GeenStijl al niet echt goed uit de verf komen. Ik denk dat ze jankend wegloopt als ze 1 op 1 met Mark Rutte in debat zou gaan.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 01:05 schreef RaveNeef het volgende:
Zijn er beelden, dan wel geluidsfragmenten van haar, waarin zij daadwerkelijk haar kwaliteiten als parlementariër bevestigd? Kwaliteiten als debatteren, het bespelen van publiek en het tonen van kennis van een tal van onderwerpen? Velen stellen hier dat zij geschikt is, capabel, maar het meeste materiaal wat ik van haar vind is het deponeren van basale kennis omtrent ICT en privacy. Nu kan zij hier zelf weinig aan doen, gezien zij niet uitgenodigd wordt voor het debatteren met de grote jongens.
Het volgende is onder de gordel, maar toch, hetgeen wat ik mij nog van haar kan heugen is dat zij zich al uit de tent liet lokken door een zekere 'cokesnuivende' relnicht... Ik ben niet overtuigd van haar kunnen en haar CV is ook alles behalve overtuigend. Eerder deze avond heb ik al een topic geopend over hoe haar verleden mijn beeld van haar beïnvloed. Ik dacht dat wat meer onderzoek naar haar mij meer zou overtuigen van haar potentie, maar om eerlijk te zijn, hoe erg ik het ook had gehoopt, heb ik maar weinig gevonden wat mijn beeld doet veranderen.
Kortom, heeft er iemand voor mij materiaal waarin zij echt laat zien dat zij gedegen kennis heeft van het ambt en van meer dan alleen privacy, ICT en burgerrechten???
Heb op diverse internet fora ook al PiratenPartij mensen voorbij zien komen. Zo'n kek vlaggetje in de avatar en dan zeggen: "Haha, nee ik ben niet van de partij hoor. Maar ik ben gewoon fan" of zoiets. Kom er dan gewoon voor uittwitter:ncilla twitterde op donderdag 02-03-2017 om 21:31:44Beetje zoals hard janken dat er te weinig vrouwen in de politiek zitten, maar de paar vrouwelijke lijsttrekkers waar mogelijk negeren reageer retweet
stem dan op een andere van de partij?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 08:59 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vermoedt dat ze de meest intelligente partij zijn die meedoet.
dat ze dan een playboy model hebben als lijsttrekker, tja... moet kunnen natuurlijk, en ze is vast slim, maar voor mij toch een reden om er niet op te stemmen. hoe verzin je het. ik vraag me dan af of dat voor het plezier van deze nerds is, of om domme kiezers te trekken. waarschijnlijk allebei.
wel jammer, anders had ik erop gestemd, denk ik.
vergeet ook niet dat als ze net geen zetel zouden halen toch wel andere partijen gaan kijken naar ict dingen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 08:28 schreef Elfletterig het volgende:
Elke stem telt in de uitslagen. De kans dat één individuele stem een zetel verschil maakt, is extreem klein. Als de Piratenpartij helemaal jouw ding is en precies zegt wat jij vindt, dan zou ik er gewoon op stemmen.
Bij mij scoort Nieuwe Wegen 20 procentpunt hoger in de Stemwijzer dan welke andere partij dan ook. Waarom zou ik stemmen op een partij die het maar voor de helft met me eens is? En waarom zou ik mijn stem in vredesnaam laten leiden / beïnvloeden door de vraag of ze een zetel halen?
Als iedereen zo denkt, komt die zetel er zeker niet. In 2012 haalde de Piratenpartij 30.600 stemmen. Het was de best scorende partij onder de partijen die geen zetel haalden en het waren ruim 20.000 stemmen meer dan in 2010. Voor een zetel zullen zo'n 65.000 stemmen nodig zijn. Elke stem kan dus tellen.
mn punt is, dat ik ze zo niet echt serieus kan nemen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 10:06 schreef tailfox het volgende:
[..]
stem dan op een andere van de partij?
Dus omdat Ancilla een lekker wijf is kun je haar niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
mn punt is, dat ik ze zo niet echt serieus kan nemen.
Ik denk eerder omdat niet bevestigd kan worden dat de vooroordelen noet kloppen. De vooroordelen omtrent haar zouden niet een rol mogen spelen in het beslissingsproces, maar gezien zij ze ook geenszins kan ontkrachten, maakt dat haar positie er niet sterker op.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:44 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Dus omdat Ancilla een lekker wijf is kun je haar niet serieus nemen?
'Ik vindt' bestaat niet
denk jij dat ze dar zit omdat ze een lekker wijf is, of ondanks dat ze een lekker wijf is? want asl je deze vraag stelt, is dat wel essensieel. bij mogelijkheid een zijn ZIJ sexistisch, bij mogelijkheid twee, ben IK dat, volgens jou.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:44 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
'Ik vindt' bestaat niet
Wat is er mis met stemmen met je pik?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:44 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
'Ik vindt' bestaat niet
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 11:29 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Hoe ze dat verzinnen? Daar hebben ze een verkiezing voor gehouden, ik neem aan dat jij op één van de andere kandidaten hebt gestemd, als je zo tegen ancilla bent...quote:Op zaterdag 4 maart 2017 08:59 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vermoedt dat ze de meest intelligente partij zijn die meedoet.
dat ze dan een playboy model hebben als lijsttrekker, tja... moet kunnen natuurlijk, en ze is vast slim, maar voor mij toch een reden om er niet op te stemmen. hoe verzin je het. ik vraag me dan af of dat voor het plezier van deze nerds is, of om domme kiezers te trekken. waarschijnlijk allebei.
wel jammer, anders had ik erop gestemd, denk ik.
ik heb moeite de gehele partij serieus te nemen zo. omdat ik vermoedt dat ze het doen om stemmen te trekken, mensen die gewoon op het lekkere model gaan stemmen omdat ze een lekker model in de kamer willen zien.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe ze dat verzinnen? Daar hebben ze een verkiezing voor gehouden, ik neem aan dat jij op één van de andere kandidaten hebt gestemd, als je zo tegen ancilla bent...
Geen idee maar ik vond het wel okay dat ze in de aanloop van de verkiezingen gewoon democratisch hun lijsttrekker hebben verkozen. Er waren geloof ik drie mensen die zich beschikbaar hadden gesteld, ze zijn het land door geweest om her en der onderlinge debatten te organiseren, en uiteindelijk kon er gestemd worden. Opzich vind ik dat een vrij transparante manier om een lijsttrekker te kiezen...quote:Op maandag 6 maart 2017 09:22 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb moeite de gehele partij serieus te nemen zo. omdat ik vermoedt dat ze het doen om stemmen te trekken, mensen die gewoon op het lekkere model gaan stemmen omdat ze een lekker model in de kamer willen zien.
Blamage inderdaad...quote:Op maandag 6 maart 2017 09:19 schreef superniger het volgende:
http://www.ad.nl/dossier-(...)en-bij-3fm~ae9132bb/
Lekker professioneel bezig.
quote:
Nu krijg ik ineens een beeld van de gemiddelde PP kiezerquote:Op maandag 6 maart 2017 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen idee maar ik vond het wel okay dat ze in de aanloop van de verkiezingen gewoon democratisch hun lijsttrekker hebben verkozen. Er waren geloof ik drie mensen die zich beschikbaar hadden gesteld, ze zijn het land door geweest om her en der onderlinge debatten te organiseren, en uiteindelijk kon er gestemd worden. Opzich vind ik dat een vrij transparante manier om een lijsttrekker te kiezen...
Dit beantwoord in ieder geval de vraag "hoe kunnen ze in hemelsnaam haar kiezen".. zo dus.
Wellicht zit je er niet ver naastquote:Op maandag 6 maart 2017 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu krijg ik ineens een beeld van de gemiddelde PP kiezerEen nerderige, intelligente, doch maagdelijke techniekfan.
Als je dit soort blunders maakt en gedrag vertoont als lijsttrekker, kun je beter onmiddellijk aftreden. Dit is dodelijk voor een partij die geen zetels heeft en kiezers aan zich wil binden.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:19 schreef superniger het volgende:
http://www.ad.nl/dossier-(...)en-bij-3fm~ae9132bb/
Lekker professioneel bezig.
Zo jammer idd, wel klagen dat je nergens voor uitgenodigd wordt en dan dit soort actiesquote:Op maandag 6 maart 2017 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je dit soort blunders maakt en gedrag vertoont als lijsttrekker, kun je beter onmiddellijk aftreden. Dit is dodelijk voor een partij die geen zetels heeft en kiezers aan zich wil binden.
En bovendien is het nog amateuristisch ook. Wel 's nachts tot 03:00 uur bij Radio 1 zitten, waar op dat tijdstip geen hond naar luistert; om over de doelgroep nog maar te zwijgen. En je dan verslapen voor de ochtendshow van 3FM; één van de best beluisterde shows, waar de doelgroep massaal op afstemt.
Een partij die z'n prioriteiten duidelijk niet op orde heeft.
Massaal en radio gaat geloof ik al lang niet meer op maar verder heb je gelijk.quote:
Fail inderdaad. 3FM heeft in de ochtend zo een 150.000 luisteraars. Toch een redelijke doelgroep lijkt me zo.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je dit soort blunders maakt en gedrag vertoont als lijsttrekker, kun je beter onmiddellijk aftreden. Dit is dodelijk voor een partij die geen zetels heeft en kiezers aan zich wil binden.
En bovendien is het nog amateuristisch ook. Wel 's nachts tot 03:00 uur bij Radio 1 zitten, waar op dat tijdstip geen hond naar luistert; om over de doelgroep nog maar te zwijgen. En je dan verslapen voor de ochtendshow van 3FM; één van de best beluisterde shows, waar de doelgroep massaal op afstemt.
Een partij die z'n prioriteiten duidelijk niet op orde heeft.
Een bereik van honderdduizenden in de ochtend op 3FM tegenover eerder duizenden in de nacht op radio 1.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Massaal en radio gaat geloof ik al lang niet meer op maar verder heb je gelijk.
quote:Op maandag 6 maart 2017 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een bereik van honderdduizenden in de ochtend op 3FM tegenover eerder duizenden in de nacht op radio 1.
En nu dis enkel negatieve publiciteit.
was meer verbazing dat ze deze weg kiezen. dat kan je toch voorzien, dat ik en heel veel anderen je dan misschien wel minder serieus nemen...quote:Op maandag 6 maart 2017 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen idee maar ik vond het wel okay dat ze in de aanloop van de verkiezingen gewoon democratisch hun lijsttrekker hebben verkozen. Er waren geloof ik drie mensen die zich beschikbaar hadden gesteld, ze zijn het land door geweest om her en der onderlinge debatten te organiseren, en uiteindelijk kon er gestemd worden. Opzich vind ik dat een vrij transparante manier om een lijsttrekker te kiezen...
Dit beantwoord in ieder geval de vraag "hoe kunnen ze in hemelsnaam haar kiezen".. zo dus.
Dat is natuurlijk gewoon een vooroordeel...quote:Op maandag 6 maart 2017 10:00 schreef pokkerdepok het volgende:
playboy model is toch vaak niet het slimste volkje
Veel mensen luisteren 's ochtends, op weg naar hun werk, naar de radio.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Massaal en radio gaat geloof ik al lang niet meer op maar verder heb je gelijk.
Sharon Dijkman.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 16:04 schreef Atak het volgende:
[ afbeelding ] dit is 'm. Komt er iets in de buurt wat er nu in de kamer is?
twitter:ncilla twitterde op maandag 06-03-2017 om 10:51:37Net uit bed gebeld door politie of ik ok was. Alles in orde! Vanochtend bij @Domien moeten zitten. Planningsblunder 🙈 Campagnetijd hakt erin reageer retweet
Dit bedoel ik. Hahahaahahahahahaha. Zit ze te zeuren dat ze geen zendtijd krijgt krijgt ze en dan verslaapt ze zich hahahaha. Je kan dit echt niet verzinnen.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:ncilla twitterde op maandag 06-03-2017 om 10:51:37Net uit bed gebeld door politie of ik ok was. Alles in orde! Vanochtend bij @Domien moeten zitten. Planningsblunder 🙈 Campagnetijd hakt erin reageer retweet
Die zaten allemaal nog WoW te spelen en te fappen.quote:Op maandag 6 maart 2017 11:13 schreef Marsenal het volgende:
Onhandig zeg. Je laat je toch ook gewoon wakker bellen door je campagneteam? Dit overkomt de lijsttrekkers bij de grote partijen niet zomaar. Wat een blunder.
jazeker.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon een vooroordeel...
Als ze tijdens de verkiezingen al zo zijn dan wil ik nog geen eens weten hoe ze na de verkiezingen zullen zijn als ze die onmogelijke 1 zetel krijgen. Tijdens de aanloop voor de verkiezingen moet je extra scherp zijn maar het gaat nu al de verkeerde kant op. Beetje zoals een hardloper die maanden traint voor de sprint en dan op de dag van de marathon verslapen.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:34 schreef heite het volgende:
Dit geloof je toch niet. Welke, zichzelf respecterende, lijsttrekker van een landelijke politieke partij verslaapt zich nu een week voor de verkiezingen.
Zegt verder genoeg over de politieke partij natuurlijk.
Tja, een stripper die nu verwacht dat de echte wereld buiten fappers op haar zitten te wachten en vergeven als ze incompetent is.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:14 schreef Faux. het volgende:
Flinke blunder. Verslapen blijft een van de zwakste excuses. Gewoon meerdere wekkers zetten en je bed uitkomen zodra ze gaan. Kwestie van gewoon doen. En als ze geen wekkers heeft gezet omdat ze het vergeten is, is het al helemaal erg. Dan werkt er iets in die campagneorganisatie niet.
Dat is ook de reden dat ze is neergezetquote:Op maandag 6 maart 2017 14:09 schreef L3viathan het volgende:
ik zou best willen stemmen op Ancilla omdat ze mega lekker is
wie weet komen er dan ooit nog meer babes in de kamer![]()
maar zal wel weinig nut hebben
Nee, het zegt niets.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:34 schreef heite het volgende:
Dit geloof je toch niet. Welke, zichzelf respecterende, lijsttrekker van een landelijke politieke partij verslaapt zich nu een week voor de verkiezingen.
De partij en haar standpunten zijn uitstekend. Maar het is jammer dat ze er niet in slagen om een competente lijsttrekker te vinden.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:34 schreef heite het volgende:
In 2010 was het veel slechter. Bekijk de video's maar. Toen konden de leden hun partijprogramma nog geen eens onder woorden brengen. Het blijft een auti-partij met een playboy-seksmodel als flagship.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:57 schreef heite het volgende:
[..]
Het laat in ieder geval zien dat de partij gerund wordt door incompetente faalhazen.
Met best wel goede ideeën en zienswijzen. Maar competente mensen vinden die je partij representeren lijkt erg moeilijk te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:08 schreef Atak het volgende:
In 2010 was het veel slechter. Bekijk de video's maar. Toen konden de leden hun partijprogramma nog geen eens onder woorden brengen. Het blijft een auti-partij met een playboy-seksmodel als flagship.
Het is natuurlijk niet het einde van de wereld maar dit pakt natuurlijk negatief uit voor de piraten.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:02 schreef hhh38 het volgende:
Jongens toch, een keer verslapen is echt niet het einde van de wereld hoor. Je kan je wel afvragen hoe het zit met prioriteiten als je 6 uur voor een debat met ochtendradio waar redelijk veel mensen naar luisteren nog in een ander radioprogramma zit. Je schiet jezelf ermee in je voet omdat je de exposure mist, maar dit zou voor mij geen reden zijn om niet op iemand te stemmen.
wat als dit een publicteiks stunt usquote:Op maandag 6 maart 2017 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet het einde van de wereld maar dit pakt natuurlijk negatief uit voor de piraten.
Ik had niet naar de radio geluisterd, wist niet eens dat ze daar zou komen - net als vele Nederlanders. Maar dit lezen héél veel mensenquote:
Dan moeten ze campagneleider ontslaan en volgens oude traditie even een paar keer onder een schip door trekken.quote:
Net op 3FM nog wel even 'hey ken je die grap van Ancilla die langs zou komen?'quote:Op maandag 6 maart 2017 16:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had niet naar de radio geluisterd, wist niet eens dat ze daar zou komen - net als vele Nederlanders. Maar dit lezen héél veel mensen
quote:Op maandag 6 maart 2017 16:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan moeten ze campagneleider ontslaan en volgens oude traditie even een paar keer onder een schip door trekken.
Och, ze halen sowieso geen zetel dus veel te verliezen hebben ze ook niet.quote:
Ja, maar het is wel superdom, onprofessioneel en slecht gepland. Dat zijn geen kwaliteiten die je wilt zien in een partij/lijsttrekker. Het brengt mij aan het twijfelen in elk geval.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:02 schreef hhh38 het volgende:
Jongens toch, een keer verslapen is echt niet het einde van de wereld hoor. Je kan je wel afvragen hoe het zit met prioriteiten als je 6 uur voor een debat met ochtendradio waar redelijk veel mensen naar luisteren nog in een ander radioprogramma zit. Je schiet jezelf ermee in je voet omdat je de exposure mist, maar dit zou voor mij geen reden zijn om niet op iemand te stemmen.
Het gaat mij eigenlijk bijna alleen om de standpunten. Fouten maken is menselijk en er zijn veel ergere dingen die een lijsttrekker in mijn ogen fout kunnen doen. Misschien scheelt het dat ik me zelf ook vaker verslaap dan me lief is (ook ooit op een belangrijke dag), dus zoiets kan ik iemand nogal snel vergeven.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel superdom, onprofessioneel en slecht gepland. Dat zijn geen kwaliteiten die je wilt zien in een partij/lijsttrekker. Het brengt mij aan het twijfelen in elk geval.
Goede standpunten zijn alleen wat waard als ze goed worden uitgedragen. Ik stem ook nog wel op ze hoor, maar dit is gewoon zo dom. Mensen die ze amper kennen maar die ze had kunnen binden zijn ze kwijt nu.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het gaat mij eigenlijk bijna alleen om de standpunten. Fouten maken is menselijk en er zijn veel ergere dingen die een lijsttrekker in mijn ogen fout kunnen doen. Misschien scheelt het dat ik me zelf ook vaker verslaap dan me lief is (ook ooit op een belangrijke dag), dus zoiets kan ik iemand nogal snel vergeven.
Uit de oude doos. Het was al 7 jaar geleden. Toen was het niet beter. Fappende nerds en pr0n kijkers. Dat is gewoon een combo dat niet werkt in de politiek.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met best wel goede ideeën en zienswijzen. Maar competente mensen vinden die je partij representeren lijkt erg moeilijk te zijn.
waar te zien?quote:Op maandag 6 maart 2017 18:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Goede standpunten zijn alleen wat waard als ze goed worden uitgedragen. Ik stem ook nog wel op ze hoor, maar dit is gewoon zo dom. Mensen die ze amper kennen maar die ze had kunnen binden zijn ze kwijt nu.
Om 21:00 uur hebben ze trouwens een belangrijke aankondiging, wie weet blijkt het dan toch gewoon een grap te zijn.
Ben jij van de PR van de partij? Jullie moeten echt werken aan jullie PR.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:53 schreef JoelBaka het volgende:
Je kan heel veel vinden van Ancilla, maar vergeet niet dat er nog 35 andere mensen op de lijst staan.
[ afbeelding ]
Hier zie je ook nog twee ontzettend leuke en goede heren die ook keihard aan het werk zijn deze campagne, het grootste deel van de debatten op locatie wordt door hen gedaan. Matthijs Pontier (klikje naar zijn bio) is echt niet niks, lees zijn bio maar die heeft een achtergrond waar je u tegen zegt. Ook Rico Brouwer (klikje naar zijn bio) is niet verkeerd, een hartstikke leuke man die echt vol voor de Piratenpartij staat.
Kijk ik vind Ancilla prima, ik zie in haar nu gewoon nog een doodgewone jonge vrouw die af en toe dingen doet waarvan ik zeg hm maar waar ik wel de potentie in zie om een politiek pareltje te worden. Overigens heeft ze al heel vaak uitleg gegeven over haar achtergrond, google maar en dan vind je heel wat artikelen zelfs bij de grote kranten. (Volkskrant zit helaas achter een paywall, maar deze is ook interessant om te lezen.)Zelf vond ik Rico hartstikke leuk en Matthijs indrukwekkend, maar kon me wel vinden in het besluit om Ancilla lijsttrekker te maken. (Even disclaimer, ik was toen nog geen lid dus ik heb niet gestemd) Dat ging bij mij een beetje van: 'Even googlen.....eeeh?!' - 'Oké, wel ervaring' - 'Ah, duidelijke uitleg over hoe van model naar politica' - 'Tsjah wel een media aanwist, strategisch gezien een slimme keus'. En ondertussen begin ik het ook echt op prijs te stellen dat ze een vrouwelijke lijsttrekker is, de laatste weken kwam dat besef echt binnen en merk ik dat ik het toch wel heel fijn vind om vrouwelijke lijsttrekkers te zien in de politiek. Om überhaupt vrouwen te zien in de politiek. (Ik ben overigens een vrouw voordat iedereen me nu heel raar aankijkt)
Maar Ancilla is democratisch verkozen door de leden, dus voordat je nu denk ja lijstrekker kut doehoei. Jij hebt ook een stem. Stem op de Piratenpartij en dan massaal op Matthijs of Rico, dan komt een van hun met voorkeursstemmen in die zetel terecht en Ancilla niet. Dus wij, jullie, de stemmers hebben de democratische mogelijkheid om gewoon een nieuwe lijsttrekker te maken.
Ben je het niet eens met Ancilla maar wel met de Piratenpartij? Stem dan gewoon op nummer 2.
Nee, ik heb al eerder in dit topic gepost, ik ben pas een paar maanden lidquote:Op maandag 6 maart 2017 18:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Ben jij van de PR van de partij? Jullie moeten echt werken aan jullie PR.
Weet ik niet, maar da hep op feesboek gestaan.quote:
En instagram dan?quote:Op maandag 6 maart 2017 20:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar da hep op feesboek gestaan.
Staat op de wikiquote:Op maandag 6 maart 2017 19:05 schreef JoelBaka het volgende:
(Ik weet eigenlijk niet eens wie de PR doet)
hahaquote:Op maandag 6 maart 2017 17:11 schreef jogy het volgende:
Na ja, ik ben toch een kansloze fanboy en zelfs zo'n blunder vind ik alleen maar een bevestiging dat de piratenpartij een menselijke partij is en niet eentje gevuld met politieke robots (). Waarschijnlijk moet de piratenpartij live op televisie een vol weeshuis dicht timmeren en in de fik steken voor ik er aan ga twijfelen om op ze te stemmen.
Komt goedquote:Op maandag 6 maart 2017 18:53 schreef JoelBaka het volgende:
Ben je het niet eens met Ancilla maar wel met de Piratenpartij? Stem dan gewoon op nummer 2.
Gewoon een verkiezingsspot dusquote:Op maandag 6 maart 2017 20:32 schreef Burdie het volgende:
Onthulling is op Facebook.
https://www.facebook.com/Piratenpartij/
Als ik deel uit zou maken van de PR zou ik dat ook zeggen en vooral op het eind zeggen dat je niet weet wie de PR doet.quote:Op maandag 6 maart 2017 19:05 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Nee, ik heb al eerder in dit topic gepost, ik ben pas een paar maanden lidTot nu toe heb ik een poster op mijn raam geplakt en loop ik met buttons op mijn tas en donderdag ga ik flyeren, verder heb ik niet echt iets gedaan. Ik ben gewoon een kersvers lid en dit zijn gewoon mijn persoonlijke posts. (Ik weet eigenlijk niet eens wie de PR doet
)
Zeiken over zendtijd en dan verslapen. Ja, dan kom je echt in de spotlights.quote:Op maandag 6 maart 2017 20:42 schreef pokkerdepok het volgende:
dat ze een stelletje autisten zijn, vind ik geen enkel probleem. alles beter dan gladde carriere politici. en dat mevrouw zich verslaapt... who cares.
eigenlijk heb ik nu iets meer zin om op ze te stemmen. hun programma is goed, en daar gaat het om.
en bovendien, mijn alternatieven, daar krijg ik een trekkend ooglid van.
als je stemt komt ze misschien er inquote:Op maandag 6 maart 2017 21:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Zeiken over zendtijd en dan verslapen. Ja, toen komen ze echt in de spotlights.
De domme kut had het gewoon vergeten. Te druk bezig met make-up en haar speeltjes.
Mijn stem krijg ze niet maar ze mag wel in mijn tweede kamer komen om op mijn zetel te zitten.
Ik hoop wel stiekem dat ze in de kamer komt maar helaas.
Ja maar ik ga echt pissed worden als ik weer op ze ga stemmen en dat ze weer nul zetels gaan halen dus daarom doe ik het deze keer niet.quote:
why?quote:Op maandag 6 maart 2017 21:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja maar ik ga echt pissed worden als ik weer op ze ga stemmen en dat ze weer nul zetels gaan halen dus daarom doe ik het deze keer niet.
Omdat dat nu net is waar dit topic over gaat, omdat je stem dan verloren is. Je hebt niks aan een stem op een partij die geen kans maakt en zichzelf in de vingers snijdt.quote:
Met betrekking tot Ancilla, die artikelen geven een kijkje in haar intrinsieke motivatie en scheppen daarmee duidelijkheid. Ze lijkt serieus, gemotiveerd en leergierig. Acties als die van vanochtend maken haar echter ongeloofwaardig en doen haar incompetent lijken. Heel simpel, als leden zoals jij al stellen dat er wellicht veel betere alternatieven zijn, dan hoort ze wellicht ook niet op die positie thuis. Ze stelt een 'trackrecord' te hebben, maar meer dan kennis die elke leek van het internet kan plukken heeft ze niet. Ze mist ervaring, ze mist inzicht in het politieke spel en bovendien mist ze een waardige houding voor een lijsttrekker. Als het dit jaar weer niet lukt, welke kans erg groot is, doet ze er verstandig aan om op zij te stappen en een plek te gunnen aan één van de capabele types die ze inmiddels hebben aangetrokken. Ancilla, blijf bij je leest.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:53 schreef JoelBaka het volgende:
Je kan heel veel vinden van Ancilla, maar vergeet niet dat er nog 35 andere mensen op de lijst staan.
[ afbeelding ]
Hier zie je ook nog twee ontzettend leuke en goede heren die ook keihard aan het werk zijn deze campagne, het grootste deel van de debatten op locatie wordt door hen gedaan. Matthijs Pontier (klikje naar zijn bio) is echt niet niks, lees zijn bio maar die heeft een achtergrond waar je u tegen zegt. Ook Rico Brouwer (klikje naar zijn bio) is niet verkeerd, een hartstikke leuke man die echt vol voor de Piratenpartij staat.
Kijk ik vind Ancilla prima, ik zie in haar nu gewoon nog een doodgewone jonge vrouw die af en toe dingen doet waarvan ik zeg hm maar waar ik wel de potentie in zie om een politiek pareltje te worden. Overigens heeft ze al heel vaak uitleg gegeven over haar achtergrond, google maar en dan vind je heel wat artikelen zelfs bij de grote kranten. (Volkskrant zit helaas achter een paywall, maar deze is ook interessant om te lezen.) Zelf vond ik Rico hartstikke leuk en Matthijs indrukwekkend, maar kon me wel vinden in het besluit om Ancilla lijsttrekker te maken. (Even disclaimer, ik was toen nog geen lid dus ik heb niet gestemd) Dat ging bij mij een beetje van: 'Even googlen.....eeeh?!' - 'Oké, wel ervaring' - 'Ah, duidelijke uitleg over hoe van model naar politica' - 'Tsjah wel een media aanwist, strategisch gezien een slimme keus'. En ondertussen begin ik het ook echt op prijs te stellen dat ze een vrouwelijke lijsttrekker is, de laatste weken kwam dat besef echt binnen en merk ik dat ik het toch wel heel fijn vind om vrouwelijke lijsttrekkers te zien in de politiek. Om überhaupt vrouwen te zien in de politiek. (Ik ben overigens een vrouw voordat iedereen me nu heel raar aankijkt)
Maar Ancilla is democratisch verkozen door de leden, dus voordat je nu denk ja lijstrekker kut doehoei. Jij hebt ook een stem. Stem op de Piratenpartij en dan massaal op Matthijs of Rico, dan komt een van hun met voorkeursstemmen in die zetel terecht en Ancilla niet. Dus wij, jullie, de stemmers hebben de democratische mogelijkheid om gewoon een nieuwe lijsttrekker te maken.
Dat is dan ook nou net het probleem bij de Piratenpartij. Veel mensen denken zo en op die manier worden ze nooit groot.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:20 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Omdat dat nu net is waar dit topic over gaat, omdat je stem dan verloren is. Je hebt niks aan een stem op een partij die geen kans maakt en zichzelf in de vingers snijdt.
Ze maken geen kans vanwege hun gebrekkige PR-strategie, incompetente lijsttrekker met Wikipedia-kennis (die pretendeert als ex-fetisjmodel het debat over privacy wel even te kunnen openbreken, maar dit haar al 4 jaar niet lukt) en een fantasierijk partijprogramma. Heeft iemand dat programma eigenlijk wel eens gelezen? Een verademing moet ik zeggen hoor, zelden zo'n prachtig stukje fictie gelezen. Ik zou het graag doorgerekend zien.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:28 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dat is dan ook nou net het probleem bij de Piratenpartij. Veel mensen denken zo en op die manier worden ze nooit groot.
Ik vind de enige partij waar ik vind dit is haalbaar.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:37 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Ze maken geen kans vanwege hun gebrekkige PR-strategie, incompetente lijsttrekker met Wikipedia-kennis (die pretendeert als ex-fetisjmodel het debat over privacy wel even te kunnen openbreken, maar dit haar al 4 jaar niet lukt) en een fantasierijk partijprogramma. Heeft iemand dat programma eigenlijk wel eens gelezen? Een verademing moet ik zeggen hoor, zelden zo'n prachtig stukje fictie gelezen. Ik zou het graag doorgerekend zien.
Ze moeten investeren in een goede basis voordat deze partij gaat mikken op een zetel.
Ik vond het een uitstekend programma. Ambitieus, idealistisch en innovatief. Geen idee hoe het financieel in elkaar zit verder, ik ben nu eenmaal geen econoom.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:37 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Heeft iemand dat programma eigenlijk wel eens gelezen?
Hoe pissig wordt je als PPNL één stem tekort komt voor een zetel?quote:Op maandag 6 maart 2017 21:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja maar ik ga echt pissed worden als ik weer op ze ga stemmen en dat ze weer nul zetels gaan halen dus daarom doe ik het deze keer niet.
Jij vindt het haalbaar de bankensector te hervormen, het eigen risico naar 0 terug te brengen en een onvoorwaardelijk basisinkomen in te voeren??? Ik ben het eens met de andere comment die stelt dat het ambitieus en innovatief is, maar realistisch verre van.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik vind de enige partij waar ik vind dit is haalbaar.
dus weet niet wat jij gelezen hebt?
welke dingen kunnen ze niet waarmaken dan?
genoeg geld besparen via bezuinigen op ICT faal projectenquote:Op maandag 6 maart 2017 22:56 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Jij vindt het haalbaar de bankensector te hervormen, het eigen risico naar 0 terug te brengen en een onvoorwaardelijk basisinkomen in te voeren??? Ik ben het eens met de andere comment die stelt dat het ambitieus en innovatief is, maar realistisch verre van.
Doe jij toevallig ICT?quote:Op maandag 6 maart 2017 23:01 schreef tailfox het volgende:
[..]
genoeg geld besparen via bezuinigen op ICT faal projecten
Besteden ze daar enkele tientallen miljarden aan toevallig??? Denk t niet hè.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nee werk wel in de ICT.
Dus ik weet wat de overheid voor falende projecten begint.
Heeft meer te maken met de ons kent ons mentaliteit en soms regelrechte corruptie.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
Nee werk wel in de ICT.
Dus ik weet wat de overheid voor falende projecten begint.
Volgensmij heeft het meer te maken met projecten te groot maken. En niet op tijd de stekker uit een mislukt project te halen om opnieuw achter de tekentafel te gaan zitten. Dit heeft ook van doen met het te complex maken van de systemen alles met alles willen linken etc. Je kunt beter een aantal goede losse systemen hebben die niet (of nog niet) met elkaar kunnen "praten" dan een groot gelinked systeem dat als het instort alles meeneemt.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:07 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Heeft meer te maken met de ons kent ons mentaliteit en soms regelrechte corruptie.
Hoe dan?quote:Op maandag 6 maart 2017 23:01 schreef tailfox het volgende:
[..]
genoeg geld besparen via bezuinigen op ICT faal projecten
Zie het even los van de ICT, bij grote bouwprojecten is toch al eens aangetoont hoe het werkt.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij heeft het meer te maken met projecten te groot maken. En niet op tijd de stekker uit een mislukt project te halen om opnieuw achter de tekentafel te gaan zitten. Dit heeft ook van doen met het te complex maken van de systemen alles met alles willen linken etc. Je kunt beter een aantal goede losse systemen hebben die niet (of nog niet) met elkaar kunnen "praten" dan een groot gelinked systeem dat als het instort alles meeneemt.
Er zijn genoeg mensen die hebben aangegeven dat bepaalde projecten gewoon niet meer haalbaar zijn maar de regering wil kosten wat het kost die projecten afmaken (en dan netto duurder uitkomen dan gedegen opnieuw beginnen) Nu denk ik niet dat de piraten partij dat direct kan oplossen maar ze kunnen het wel adresseren.
En is dat ooit ergens gelukt?quote:
De meeste mensen met veel kennis zouden zich dood vervelen in de 2e kamer.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:23 schreef tailfox het volgende:
[..]
iemand met een beetje kennis is toch wel echt heel fijn in de 2e kamer
hun liever dan ikquote:Op maandag 6 maart 2017 23:26 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De meeste mensen met veel kennis zouden zich dood vervelen in de 2e kamer.
Kennis waar van? Dat is ook geen antwoord op de vraag.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:23 schreef tailfox het volgende:
[..]
iemand met een beetje kennis is toch wel echt heel fijn in de 2e kamer
Mensen die privacy en ict hoog op de agenda hebben, zeg maar een persoon die alle issues die op in de kamer besproken worden door kamt op privacy issues en ict aspecten. Het lijkt mij juist prettig als er zo iemand zit die kan dan expert worden op dat gebied alle ins en outs er van weten en waar nodig adresseren. Andere partijen zullen vast ook wel zo'n persoon hebben maar die zullen veel meer te maken hebben met de partij standpunten op andere kanten van zo'n probleem. Bijvoorbeeld een ict gefocussed iemand bij d'66 zal eerder over privacy issues bij km-heffing heen stappen dan iemand die niet in die partij zit.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kennis waar van? Dat is ook geen antwoord op de vraag.
Liever een zinloze stem op PP dan er 1 op de gevestigde orde.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:21 schreef LurkJeRot het volgende:
Vorige keer Piratenpartij gestemd, en deze keer gewoon weer.
Ik zie mijn stem sowieso als niet enorm waardevol, want ik ben maar één van de miljoenen.
Allemaal leuk en aardig maar de Piratenpartij doet natuurlijk exact hetzelfde. Laten we niet net doen alsof hun 'expertise' niet politiek gebaseerd is. 'Kennis van zaken' betekent in dit geval simpelweg iemand die het eens is met wat de PP wil.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mensen die privacy en ict hoog op de agenda hebben, zeg maar een persoon die alle issues die op in de kamer besproken worden door kamt op privacy issues en ict aspecten. Het lijkt mij juist prettig als er zo iemand zit die kan dan expert worden op dat gebied alle ins en outs er van weten en waar nodig adresseren. Andere partijen zullen vast ook wel zo'n persoon hebben maar die zullen veel meer te maken hebben met de partij standpunten op andere kanten van zo'n probleem. Bijvoorbeeld een ict gefocussed iemand bij d'66 zal eerder over privacy issues bij km-heffing heen stappen dan iemand die niet in die partij zit.
natuurlijk zit er een politiek basis en gedachtengoed achter, alleen is dat gedachtengoed nu onverdeeld gefocussed. En de "expertise" hebben ze dus opgedaan door die focus die ze al jaren hebben. Simpel gezegd het is een groep mensen die hun tijd besteden aan privacy en zaken rond om de digitale maatschappij. Alleen al daarom weten zij meer dan partijen die bijvoorbeeld hun focus hebben bij dieren. Ik weet zeker dat de dierenpartij een enorme focus heeft op dierenwelzijn en daar echt wel experts in zijn. Nou doet de dierenpartij wat mij betreft niet met die kennis wat ik zou willen zien.. maar bij de piraten partij is dat wel zo. En wat dat betreft is het wel gewoon een partij natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar de Piratenpartij doet natuurlijk exact hetzelfde. Laten we niet net doen alsof hun 'expertise' niet politiek gebaseerd is. 'Kennis van zaken' betekent in dit geval simpelweg iemand die het eens is met wat de PP wil.
Bovendien heeft dat weer niets te maken met wat ik eerder vroeg aan betreffende user.
En ik hoop ook nog iets in natura?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Ancilla is trouwens alsnog langs geweest bij Domien met een fles rum om het goed te maken. Dat vind ik dan wel weer sympathiek.
Véél liever inderdaad. Als de piratenpartij niet had bestaan had ik niet of blanco gestemd. Waarschijnlijk gewoon niet want blanco helpt nog met het opkomstpercentage. Dat maakt de politiek dan 'kunstmatig' relevant.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:23 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Liever een zinloze stem op PP dan er 1 op de gevestigde orde.
De Piraten kunnen volgens mij aardig goed door de bocht met Partij voor de Dieren die inmiddels een best wel stevige basis hebben in het politieke landschap.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
natuurlijk zit er een politiek basis en gedachtengoed achter, alleen is dat gedachtengoed nu onverdeeld gefocussed. En de "expertise" hebben ze dus opgedaan door die focus die ze al jaren hebben. Simpel gezegd het is een groep mensen die hun tijd besteden aan privacy en zaken rond om de digitale maatschappij. Alleen al daarom weten zij meer dan partijen die bijvoorbeeld hun focus hebben bij dieren. Ik weet zeker dat de dierenpartij een enorme focus heeft op dierenwelzijn en daar echt wel experts in zijn. Nou doet de dierenpartij wat mij betreft niet met die kennis wat ik zou willen zien.. maar bij de piraten partij is dat wel zo. En wat dat betreft is het wel gewoon een partij natuurlijk.
En iets meer fysieks?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Rum is natura. Maar ze had ook appeltaart mee.
Waarschijnlijk heeft ze hem de hand geschud, wat wil je precies horen? Als je plaatjes wilt ga je maar googelen.quote:
Heeft hij weer een goed excuus om zich de rest van de dag zich terug te trekken in zijn rukbunkerquote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja ze gaf hem na afloop even een lekkere orale beurt. Dat wil je horen toch? Fapze.
Dirty mind.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja ze gaf hem na afloop even een lekkere orale beurt. Dat wil je horen toch? Fapze.
Als ze bij mij iets kwam schudden zou ik wel overwegen om weer op de PP te stemmen maar ik ga echt niet op iemand stemmen die niet op tijd is. Dat is echt het minimum wat je moet hebben. Dat is niet alleen zo voor een politica maar ook gewoon voor de gewone werknemer.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze hem de hand geschud, wat wil je precies horen? Als je plaatjes wilt ga je maar googelen.
ander nieuws lijsttrekker 2 won gisteren een debatquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ze bij iets kwam schudden zou ik wel overwegen om weer op de PP te stemmen maar ik ga echt niet op iemand stemmen die niet op tijd is. Dat is echt het minimum wat je moet hebben. Dat is niet alleen zo voor een politica maar ook gewoon voor de gewone werknemer.
Er zijn wel veel overeenkomsten met de PvdD inderdaad. Een ideologie die zich moeilijk laat indelen in links/rechts of conservatief/progressief, een sterke gerichtheid op de verre toekomst ipv slechts de komende 4 jaar, een focus op een paar kernonderwerpen maar niettemin een partijprogramma dat door de jaren heen steeds uitgebreider en completer wordt. Net als de PvdD zal de Piratenpartij niet snel een van de grootste worden, maar zullen ze wel bepaalde onderwerpen op de politieke kaart zetten zodra ze een of meer zetels krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:37 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De Piraten kunnen volgens mij aardig goed door de bocht met Partij voor de Dieren die inmiddels een best wel stevige basis hebben in het politieke landschap.
Wie een debat wint boeit niemand meer.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
ander nieuws lijsttrekker 2 won gisteren een debat
Ik vond het echt heel tof van Domienquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Ancilla is trouwens alsnog langs geweest bij Domien met een fles rum om het goed te maken. Dat vind ik dan wel weer sympathiek.
Klopt, het programma van de PP en PvdD komt enorm overeen. Alleen heeft PvdD net weer een andere nadruk. En ook net andere details. Zo is PvdD heel erg mensenrechten zoals in het EVRM en PP meer (digitale) burgerrechten. Wat in principe natuurlijk op hetzelfde neerkomt maar toch een verschilletje.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:37 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De Piraten kunnen volgens mij aardig goed door de bocht met Partij voor de Dieren die inmiddels een best wel stevige basis hebben in het politieke landschap.
Klopt, superleuk!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dit is trouwens het nieuwe spotjetwitter:tuecursor twitterde op maandag 06-03-2017 om 21:49:40Matthijs Pontier van de @Piratenpartij wint het Verkiezingsdebat bij @SG_Eindhoven @TUeindhoven met 123 'overloper… https://t.co/TuaQP4oBQ6 reageer retweet
Welk debat?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
Die Klaver met zijn groen links weet daar handig gebruik van te maken maar die valt ook nog wel door de mand, gebrek aan inhoud en teveel de grote jongen uithangen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Er zijn wel veel overeenkomsten met de PvdD inderdaad. Een ideologie die zich moeilijk laat indelen in links/rechts of conservatief/progressief, een sterke gerichtheid op de verre toekomst ipv slechts de komende 4 jaar, een focus op een paar kernonderwerpen maar niettemin een partijprogramma dat door de jaren heen steeds uitgebreider en completer wordt. Net als de PvdD zal de Piratenpartij niet snel een van de grootste worden, maar zullen ze wel bepaalde onderwerpen op de politieke kaart zetten zodra ze een of meer zetels krijgen.
Ik heb door de jaren heen ook steeds meer sympathie gekregen voor de PvdD.
Was het niet slim geweest van de PP om een lijstverbinding aan te gaan met de FvD? Als de PP alleen net niet genoeg stemmen haalt voor een zetel, maar ze samen wel op 2 zetels uit zouden komen zou dat toch kunnen helpen, ondanks de inhoudelijke verschillen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef JoelBaka het volgende:
Als er in de toekomst echt een vernieuwing plaatsvind in de politiek dan zie ik zeker kansen voor PvdD, PP en FvD. Die drie partijen verschillen onderling zeker, maar als het gaat om politieke vernieuwing en een bepaalde ideologie dan komen ze goed overeen. Ik hoop dan ook dat zowel PP als FvD in de kamer komen, ik ben het verder niet eens met FvD maar zie het (zeker samen met de PP) wel als een aanwinst.
Een lijstverbinding met de FvD zou voor mij een reden zijn om juist niet meer op ze te stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was het niet slim geweest van de PP om een lijstverbinding aan te gaan met de FvD? Als de PP alleen net niet genoeg stemmen haalt voor een zetel, maar ze samen wel op 2 zetels uit zouden komen zou dat toch kunnen helpen, ondanks de inhoudelijke verschillen.
Ah, ik zie ook dat het helemaal niet kan als één van de twee partijen niet al op eigen kracht een zetel heeft gehaald, dus het zou niets uitmaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Een lijstverbinding met de FvD zou voor mij een reden zijn om juist niet meer op ze te stemmen.
Ik vind het te rechtsig, ballerig overkomen. En ik heb geen vertrouwen in die Thierry Baudet, die zit daar alleen maar voor zichzelf.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was het niet slim geweest van de PP om een lijstverbinding aan te gaan met de FvD? Als de PP alleen net niet genoeg stemmen haalt voor een zetel, maar ze samen wel op 2 zetels uit zouden komen zou dat toch kunnen helpen, ondanks de inhoudelijke verschillen.
Je zegt het hier zelf al inderdaadquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ah, ik zie ook dat het helemaal niet kan als één van de twee partijen niet al op eigen kracht een zetel heeft gehaald, dus het zou niets uitmaken.
Oh er zat nog een stukje voorquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik vond het echt heel tof van Domien![]()
Hier kan je het stukje terug luisteren
Ooooeeh. Tof!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:34 schreef Tourniquet het volgende:
Na I&O Research staan ze nu ook bij Eén Vandaag op 1 zetel.![]()
http://opiniepanel.eenvan(...)en_aan_kop_cda_volgt
[ afbeelding ]
Bij mij wel in ieder geval.quote:
Ze verdienen de kans om digitale burgerrechten in de 2e kamer te vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 00:29 schreef Wicky15 het volgende:
[..]
Bij mij wel in ieder geval.
Wist echt niet waar ik op moest stemmen. Heb eigenlijk nooit aan de Piratenpartij gedacht omdat ze inderdaad misschien/waarschijnlijk toch geen zetel halen.
Maar nu denk ik.. fuck it
En waarom weet je het nu zeker om 1:00?quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:00 schreef Atak het volgende:
Het wordt weer afzien. Denk dat ze geen zetel gaan halen. Nu weet ik het zeker.
Ze vertegenwoordigen iets in de 2e kamer waar het huidige zootje geen kaas van gegeten heeft, die zijn te druk op hun feesboek en kwetter accountjes.quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:21 schreef hhh38 het volgende:
Ik ga er zelf niet op stemmen, maar ik gun de Piraten van harte een zetel.
Mooi. Dan hebben ze mijn stem niet meer nodig.quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zag bij laatste peiling van eenvandaag +1 bij PP
quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:09 schreef superniger het volgende:
[..]
Mooi. Dan hebben ze mijn stem niet meer nodig.
jaa doen we stemmennnquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou toch wel wat zijn. Ancilla, Jan en Thierry allemaal in de Kamer. Dan zijn ze niet meer te negeren...
En clown Tunahan er ook nog bij.
Dan ga ik maar op Tunahan stemmen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou toch wel wat zijn. Ancilla, Jan en Thierry allemaal in de Kamer. Dan zijn ze niet meer te negeren...
En clown Tunahan er ook nog bij.
Ik denk dat je Burhan Gokalp ook moet overwegen, die heeft ook een uniek Turks perspectief op de samenleving.quote:
Die naam alleen al. Dat geluid maak ik altijd als ik moet kotsen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk dat je Burhan Gokalp ook moet overwegen, die heeft ook een uniek Turks perspectief op de samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |