abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2016 @ 21:57:11 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167130848
En stel nou dat al die clubjes ineens wél een schaaltje zetels in de knuisten krijgen geduwd. Dertig voor de PVV en die andere drie (VNL, FvD en GP) elk 5.
Dan krijg je toch een nieuw machtsblok.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_167130860
Mag je dan enkel meestemmen als je al vóór de verkiezingen lid was, of kan je elk later moment ook nog lid worden en meestemmen?

In het laatste geval kan bij elk wetsvoorstel het stemgedrag op het laatste moment nog wijzigen, als niet-leden opeens massaal lid worden en anders gaan stemmen dan de leden die al lid waren. Bijvoorbeeld als verwacht wordt dat een wetsvoorstel van een andere partij geen meerderheid zal halen zonder een aantal extra voor-stemmen van Geenpeil.
pi_167130907
Ik ga alleen al meedoen om het idee van apps te steunen.
pi_167130999
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 21:57 schreef Physsic het volgende:
Mag je dan enkel meestemmen als je al vóór de verkiezingen lid was, of kan je elk later moment ook nog lid worden en meestemmen?

In het laatste geval kan bij elk wetsvoorstel het stemgedrag op het laatste moment nog wijzigen, als niet-leden opeens massaal lid worden en anders gaan stemmen dan de leden die al lid waren. Bijvoorbeeld als verwacht wordt dat een wetsvoorstel van een andere partij geen meerderheid zal halen zonder een aantal extra voor-stemmen van Geenpeil.
Maand wachttijd, schrijven ze. Voordat je mee mag stemmen.
Make my day!
pi_167131355
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 22:00 schreef agter het volgende:

[..]

Maand wachttijd, schrijven ze. Voordat je mee mag stemmen.
Ah, verstandig. :)
  dinsdag 6 december 2016 @ 07:59:12 #256
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167136262
Ze zullen toch een database moeten aanleggen met daarin het resultaat van de stemmingen, ook zodat ze verantwoording kunnen afleggen, en om te voorkomen dat iemand meerdere keren gaat stemmen.
Wie zit er te wachten op een database met daarin een registratie wat je per standpunt en wetsvoorstel gestemd hebt?

Want laten we nou niet verwachten dat dat hackproof zal zijn.

En hoe garanderen ze dat een kamerlid van GP ook daadwerkelijk zal stemmen wat er uit zo'n microreferendum komt? Want daar is geen enkele wettelijke basis voor om hem daaraan te binden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 6 december 2016 @ 08:27:30 #257
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167136429
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 december 2016 07:59 schreef Dagonet het volgende:
Ze zullen toch een database moeten aanleggen met daarin het resultaat van de stemmingen, ook zodat ze verantwoording kunnen afleggen, en om te voorkomen dat iemand meerdere keren gaat stemmen.
Wie zit er te wachten op een database met daarin een registratie wat je per standpunt en wetsvoorstel gestemd hebt?

Want laten we nou niet verwachten dat dat hackproof zal zijn.

En hoe garanderen ze dat een kamerlid van GP ook daadwerkelijk zal stemmen wat er uit zo'n microreferendum komt? Want daar is geen enkele wettelijke basis voor om hem daaraan te binden.
Precies. En ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan betalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_167137011
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 december 2016 07:59 schreef Dagonet het volgende:
Ze kunnen ook gewoon twee databases aanhouden. Eentje met of iemand wel of niet heeft gestemd en één met welke stemmen er (anoniem) zijn uitgebracht. Dan kun je die twee nooit aan elkaar linken.
  dinsdag 6 december 2016 @ 09:31:23 #259
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167137173
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 09:20 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ze kunnen ook gewoon twee databases aanhouden. Eentje met of iemand wel of niet heeft gestemd en één met welke stemmen er (anoniem) zijn uitgebracht. Dan kun je die twee nooit aan elkaar linken.
Laat ze dat eerst maar eens goed uit de doeken doen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167137325
Ik ben zelf best wel een Geenstijl sympathisant (want dit is natuurlijk gewoon een Geenstijl dingetje). Verder vind ik Jan Dijkgraaf altijd een zeer kundige opiniemaker, die veel kennis van zaken heeft en niet al te politiek correct is.

Echter vind ik deze actie echt jammer, jammer dat ze zich op deze manier in de politiek gaan mengen. De kracht van Geenstijl vond ik juist dat ze vanaf de buitenkant vaak de pijnlijke dingen bloot konden leggen. Ik vind dit echt een misstap.
pi_167138589
GeenStijl is toch gelieerd aan de Telegraaf?
Make my day!
pi_167138615
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:03 schreef agter het volgende:
GeenStijl is toch gelieerd aan de Telegraaf?
GeenPijl niet
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_167140043
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 14:33 schreef Infection het volgende:

[..]

De PiratenPartij richt zich alleen op dingen zoals piraterij, niet zozeer op punten die op dit moment erg spelen in de samenleving. Iets wat GeenPeil wel zou doen, dus het zou nog kunnen werken ook. Zelf vind ik het geen goed systeem.
Dat is niet waar, het partijprogramma van de PP is erg uitgebreid. Overigens is de vorm van directe democratie die de PP wil ook nogal anders, alleen al dat zij het voor het hele volk willen en GeenPeil alleen voor de eigen achterban. Maar de directe democratie is door de PP ook op de lange baan geschoven, ze zijn zich ervan bewust dat dat niet 1 2 3 ingevoerd kan worden. Overigens hebben ze het wel gebruikt bij het maken van het partijprogramma en de kieslijst, dat is allemaal door de leden bepaald. Maar ze gaan niet halsoverkop als stembus in de tweede kamer zitten. Ze hebben trouwens al een zetel in Amsterdam-West en provinciaal in Amstel, Gooi en Vecht. En dat gaat goed.

Hier kan je het partijprogramma lezen, maar ik zal het een en ander op een rijtje zetten om een beeld te geven dat de PP niet one-issue is.

Waar ze allemaal wat over te vertellen hebben:
- Justitie
- Drugsbeleid
- Gezondheidszorg
- Onderwijs
- Mobiliteit
- Duurzaamheid
- Digitale onderwerpen uiteraard
- Economie
- Ontwikkelingssamenwerking
- Vluchtelingen

En wat specifieke voorstellen, dit is maar een kleine greep:
- Invoeren constitutioneel hof
- Zetels verdubbelen van 150 naar 300.
- Kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar
- Beperken van het auteursrecht
- Veiligheid en justitie weer scheiden
- Extra aandacht voor online criminaliteit
- Legaliseren cannabis
- Eigen risico afschaffen
- Thuisonderwijs mogelijk maken (ivm thuiszittersproblematiek)
- Complete hervorming van banken (die is een beetje onrealistisch)
- Onvoorwaardelijk basisinkomen (Eerst pilots)
- Geen negatieve spaarrente
- Hervormingen EU, het democratischer maken

Toch wel dingen die erg spelen in de samenleving ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 december 2016 @ 12:24:59 #264
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_167140253
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2016 14:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd naar de debatten.

'Premier Rutte, ons lid "Luke_Gaywalker" wil graag weten of u homo bent en wanneer u gaat oprutte met uw kankerbek. Wat is hierop uw antwoord?'
_O-
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:00:10 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167140948
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:21 schreef Mark031 het volgende:
Wat je nu ziet is dat mentaal beperkt tokkievolk van o.a. Geenstijl/PowNed zich gaat verzetten tegen mentaal beperkt importvolk uit Afrika en het Midden-Oosten.

Het lijkt me niet verstandig dat zulke mensen in de politiek komen, waar je te maken hebt met zeer complexe problemen. Het enige wat die mensen kunnen verzinnen als oplossing is "grenzen dicht", "uit de EU" en "stuur ze terug en laat de boot zinken". Waardeloos volk is het.

Jammer dat de normale en intelligente mensen in Nederland zich afzijdig houden.
Oh hoi Rutte, pro tip voor je als je op het internet zit, niet je voornaam gebruiken als gebruiken als je anoniem wil blijven. Wel tof dat je hier je ongezouten mening durft te geven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:59:42 #266
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_167142159
Top plan.

Las dat ze gebruik gaan maken van Blockchain stemmen.

Versplintering geen probleem zolang men maar niet op het door en door corrupte establishment stemt.
pi_167142919
Ben benieuwd naar het aantal zetels wat ze uiteindelijk gaan halen.
Make my day!
pi_167145312
12 euro betalen om lid te worden, zodat je je mening kan geven :')

Dit is de zoveelste scam van die Geenstijltokkies. Eerst deden ze het met PowNed, vervolgens met dat Oekraïne referendum en nu met Geenpeil. Dat er überhaupt mensen bestaan die hier intrappen _O-
pi_167145363
quote:

[..]

'Premier Rutte, ons lid "Luke_Gaywalker" wil graag weten of u homo bent en wanneer u gaat oprutte met uw kankerbek. Wat is hierop uw antwoord?'
:D
pi_167145497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:14 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Dat is niet waar, het partijprogramma van de PP is erg uitgebreid. Overigens is de vorm van directe democratie die de PP wil ook nogal anders, alleen al dat zij het voor het hele volk willen en GeenPeil alleen voor de eigen achterban. Maar de directe democratie is door de PP ook op de lange baan geschoven, ze zijn zich ervan bewust dat dat niet 1 2 3 ingevoerd kan worden. Overigens hebben ze het wel gebruikt bij het maken van het partijprogramma en de kieslijst, dat is allemaal door de leden bepaald. Maar ze gaan niet halsoverkop als stembus in de tweede kamer zitten. Ze hebben trouwens al een zetel in Amsterdam-West en provinciaal in Amstel, Gooi en Vecht. En dat gaat goed.

Hier kan je het partijprogramma lezen, maar ik zal het een en ander op een rijtje zetten om een beeld te geven dat de PP niet one-issue is.

Waar ze allemaal wat over te vertellen hebben:
- Justitie
- Drugsbeleid
- Gezondheidszorg
- Onderwijs
- Mobiliteit
- Duurzaamheid
- Digitale onderwerpen uiteraard
- Economie
- Ontwikkelingssamenwerking
- Vluchtelingen

En wat specifieke voorstellen, dit is maar een kleine greep:
- Invoeren constitutioneel hof
- Zetels verdubbelen van 150 naar 300.
- Kiesgerechtigde leeftijd naar 16 jaar
- Beperken van het auteursrecht
- Veiligheid en justitie weer scheiden
- Extra aandacht voor online criminaliteit
- Legaliseren cannabis
- Eigen risico afschaffen
- Thuisonderwijs mogelijk maken (ivm thuiszittersproblematiek)
- Complete hervorming van banken (die is een beetje onrealistisch)
- Onvoorwaardelijk basisinkomen (Eerst pilots)
- Geen negatieve spaarrente
- Hervormingen EU, het democratischer maken

Toch wel dingen die erg spelen in de samenleving ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet ik dan toch maar op de Piratenpartij gaan stemmen. Al is het alleen maar om hun lijsttrekker. :@
pi_167145574
Weer een nieuwe partij!
(Is dit serieus?)

http://deorkaan.nl/zaanse-fish-grill-wordt-anti-homo-partij/
pi_167145639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:09 schreef Physsic het volgende:
Weer een nieuwe partij!
(Is dit serieus?)

Een paar interessante standpunten, deze jongens :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 december 2016 @ 16:31:29 #273
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167146055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:09 schreef Physsic het volgende:
Weer een nieuwe partij!
(Is dit serieus?)

De naam hebben ze in elk geval al geregistreerd bij de Kiesraad:
quote:
Vrije Democratische Partij (VDP)
Krimp 2
1506 AA Zaandam
075-6143683
vrijedemocratischepartij@hotmail.com
Statutaire naam: Vrije Democratische Partij (VDP)
Gemachtigde: B. Gökalp
Plv. gemachtige: H.K. Gökalp
https://www.kiesraad.nl/v(...)en-en-logos/register
pi_167146397
O, dat GeenPeil-plan kan helemaal niet. De Grondwet:

quote:
Hoofdstuk 3. Staten-Generaal
§ 2. Werkwijze
Artikel 67
1.
De kamers mogen elk afzonderlijk en in verenigde vergadering alleen beraadslagen of besluiten, indien meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden ter vergadering aanwezig is.
2.
Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen.
3.
De leden stemmen zonder last.
4.
Over zaken wordt mondeling en bij hoofdelijke oproeping gestemd, wanneer één lid dit verlangt.
Helaas, gaat niet door dus.
pi_167149862
quote:

[..]

Altijd via de voorzitter, hè. :P
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')