Allemaal leuk en aardig maar de Piratenpartij doet natuurlijk exact hetzelfde. Laten we niet net doen alsof hun 'expertise' niet politiek gebaseerd is. 'Kennis van zaken' betekent in dit geval simpelweg iemand die het eens is met wat de PP wil.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mensen die privacy en ict hoog op de agenda hebben, zeg maar een persoon die alle issues die op in de kamer besproken worden door kamt op privacy issues en ict aspecten. Het lijkt mij juist prettig als er zo iemand zit die kan dan expert worden op dat gebied alle ins en outs er van weten en waar nodig adresseren. Andere partijen zullen vast ook wel zo'n persoon hebben maar die zullen veel meer te maken hebben met de partij standpunten op andere kanten van zo'n probleem. Bijvoorbeeld een ict gefocussed iemand bij d'66 zal eerder over privacy issues bij km-heffing heen stappen dan iemand die niet in die partij zit.
natuurlijk zit er een politiek basis en gedachtengoed achter, alleen is dat gedachtengoed nu onverdeeld gefocussed. En de "expertise" hebben ze dus opgedaan door die focus die ze al jaren hebben. Simpel gezegd het is een groep mensen die hun tijd besteden aan privacy en zaken rond om de digitale maatschappij. Alleen al daarom weten zij meer dan partijen die bijvoorbeeld hun focus hebben bij dieren. Ik weet zeker dat de dierenpartij een enorme focus heeft op dierenwelzijn en daar echt wel experts in zijn. Nou doet de dierenpartij wat mij betreft niet met die kennis wat ik zou willen zien.. maar bij de piraten partij is dat wel zo. En wat dat betreft is het wel gewoon een partij natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar de Piratenpartij doet natuurlijk exact hetzelfde. Laten we niet net doen alsof hun 'expertise' niet politiek gebaseerd is. 'Kennis van zaken' betekent in dit geval simpelweg iemand die het eens is met wat de PP wil.
Bovendien heeft dat weer niets te maken met wat ik eerder vroeg aan betreffende user.
En ik hoop ook nog iets in natura?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Ancilla is trouwens alsnog langs geweest bij Domien met een fles rum om het goed te maken. Dat vind ik dan wel weer sympathiek.
Véél liever inderdaad. Als de piratenpartij niet had bestaan had ik niet of blanco gestemd. Waarschijnlijk gewoon niet want blanco helpt nog met het opkomstpercentage. Dat maakt de politiek dan 'kunstmatig' relevant.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:23 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Liever een zinloze stem op PP dan er 1 op de gevestigde orde.
De Piraten kunnen volgens mij aardig goed door de bocht met Partij voor de Dieren die inmiddels een best wel stevige basis hebben in het politieke landschap.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
natuurlijk zit er een politiek basis en gedachtengoed achter, alleen is dat gedachtengoed nu onverdeeld gefocussed. En de "expertise" hebben ze dus opgedaan door die focus die ze al jaren hebben. Simpel gezegd het is een groep mensen die hun tijd besteden aan privacy en zaken rond om de digitale maatschappij. Alleen al daarom weten zij meer dan partijen die bijvoorbeeld hun focus hebben bij dieren. Ik weet zeker dat de dierenpartij een enorme focus heeft op dierenwelzijn en daar echt wel experts in zijn. Nou doet de dierenpartij wat mij betreft niet met die kennis wat ik zou willen zien.. maar bij de piraten partij is dat wel zo. En wat dat betreft is het wel gewoon een partij natuurlijk.
En iets meer fysieks?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Rum is natura. Maar ze had ook appeltaart mee.
Waarschijnlijk heeft ze hem de hand geschud, wat wil je precies horen? Als je plaatjes wilt ga je maar googelen.quote:
Heeft hij weer een goed excuus om zich de rest van de dag zich terug te trekken in zijn rukbunkerquote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja ze gaf hem na afloop even een lekkere orale beurt. Dat wil je horen toch? Fapze.
Dirty mind.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja ze gaf hem na afloop even een lekkere orale beurt. Dat wil je horen toch? Fapze.
Als ze bij mij iets kwam schudden zou ik wel overwegen om weer op de PP te stemmen maar ik ga echt niet op iemand stemmen die niet op tijd is. Dat is echt het minimum wat je moet hebben. Dat is niet alleen zo voor een politica maar ook gewoon voor de gewone werknemer.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:54 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze hem de hand geschud, wat wil je precies horen? Als je plaatjes wilt ga je maar googelen.
ander nieuws lijsttrekker 2 won gisteren een debatquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Als ze bij iets kwam schudden zou ik wel overwegen om weer op de PP te stemmen maar ik ga echt niet op iemand stemmen die niet op tijd is. Dat is echt het minimum wat je moet hebben. Dat is niet alleen zo voor een politica maar ook gewoon voor de gewone werknemer.
Er zijn wel veel overeenkomsten met de PvdD inderdaad. Een ideologie die zich moeilijk laat indelen in links/rechts of conservatief/progressief, een sterke gerichtheid op de verre toekomst ipv slechts de komende 4 jaar, een focus op een paar kernonderwerpen maar niettemin een partijprogramma dat door de jaren heen steeds uitgebreider en completer wordt. Net als de PvdD zal de Piratenpartij niet snel een van de grootste worden, maar zullen ze wel bepaalde onderwerpen op de politieke kaart zetten zodra ze een of meer zetels krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:37 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De Piraten kunnen volgens mij aardig goed door de bocht met Partij voor de Dieren die inmiddels een best wel stevige basis hebben in het politieke landschap.
Wie een debat wint boeit niemand meer.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
ander nieuws lijsttrekker 2 won gisteren een debat
Ik vond het echt heel tof van Domienquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Ancilla is trouwens alsnog langs geweest bij Domien met een fles rum om het goed te maken. Dat vind ik dan wel weer sympathiek.
Klopt, het programma van de PP en PvdD komt enorm overeen. Alleen heeft PvdD net weer een andere nadruk. En ook net andere details. Zo is PvdD heel erg mensenrechten zoals in het EVRM en PP meer (digitale) burgerrechten. Wat in principe natuurlijk op hetzelfde neerkomt maar toch een verschilletje.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:37 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De Piraten kunnen volgens mij aardig goed door de bocht met Partij voor de Dieren die inmiddels een best wel stevige basis hebben in het politieke landschap.
Klopt, superleuk!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dit is trouwens het nieuwe spotjetwitter:tuecursor twitterde op maandag 06-03-2017 om 21:49:40Matthijs Pontier van de @Piratenpartij wint het Verkiezingsdebat bij @SG_Eindhoven @TUeindhoven met 123 'overloper… https://t.co/TuaQP4oBQ6 reageer retweet
Welk debat?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:05 schreef tailfox het volgende:
[..]
Die Klaver met zijn groen links weet daar handig gebruik van te maken maar die valt ook nog wel door de mand, gebrek aan inhoud en teveel de grote jongen uithangen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Er zijn wel veel overeenkomsten met de PvdD inderdaad. Een ideologie die zich moeilijk laat indelen in links/rechts of conservatief/progressief, een sterke gerichtheid op de verre toekomst ipv slechts de komende 4 jaar, een focus op een paar kernonderwerpen maar niettemin een partijprogramma dat door de jaren heen steeds uitgebreider en completer wordt. Net als de PvdD zal de Piratenpartij niet snel een van de grootste worden, maar zullen ze wel bepaalde onderwerpen op de politieke kaart zetten zodra ze een of meer zetels krijgen.
Ik heb door de jaren heen ook steeds meer sympathie gekregen voor de PvdD.
Was het niet slim geweest van de PP om een lijstverbinding aan te gaan met de FvD? Als de PP alleen net niet genoeg stemmen haalt voor een zetel, maar ze samen wel op 2 zetels uit zouden komen zou dat toch kunnen helpen, ondanks de inhoudelijke verschillen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef JoelBaka het volgende:
Als er in de toekomst echt een vernieuwing plaatsvind in de politiek dan zie ik zeker kansen voor PvdD, PP en FvD. Die drie partijen verschillen onderling zeker, maar als het gaat om politieke vernieuwing en een bepaalde ideologie dan komen ze goed overeen. Ik hoop dan ook dat zowel PP als FvD in de kamer komen, ik ben het verder niet eens met FvD maar zie het (zeker samen met de PP) wel als een aanwinst.
Een lijstverbinding met de FvD zou voor mij een reden zijn om juist niet meer op ze te stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was het niet slim geweest van de PP om een lijstverbinding aan te gaan met de FvD? Als de PP alleen net niet genoeg stemmen haalt voor een zetel, maar ze samen wel op 2 zetels uit zouden komen zou dat toch kunnen helpen, ondanks de inhoudelijke verschillen.
Ah, ik zie ook dat het helemaal niet kan als één van de twee partijen niet al op eigen kracht een zetel heeft gehaald, dus het zou niets uitmaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Een lijstverbinding met de FvD zou voor mij een reden zijn om juist niet meer op ze te stemmen.
Ik vind het te rechtsig, ballerig overkomen. En ik heb geen vertrouwen in die Thierry Baudet, die zit daar alleen maar voor zichzelf.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was het niet slim geweest van de PP om een lijstverbinding aan te gaan met de FvD? Als de PP alleen net niet genoeg stemmen haalt voor een zetel, maar ze samen wel op 2 zetels uit zouden komen zou dat toch kunnen helpen, ondanks de inhoudelijke verschillen.
Je zegt het hier zelf al inderdaadquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ah, ik zie ook dat het helemaal niet kan als één van de twee partijen niet al op eigen kracht een zetel heeft gehaald, dus het zou niets uitmaken.
Oh er zat nog een stukje voorquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:11 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik vond het echt heel tof van Domien![]()
Hier kan je het stukje terug luisteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |