Max is op zich niet zo veel onrecht aangedaan, maar het zou natuurlijk wel erg krom zijn als Vettel zometeen volledig vrijuit zou blijken te gaan. Al helemaal omdat het daar om een regel gaat die er voornamelijk na ellenlang gezeur van zijn eigen renstal is gekomen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:38 schreef DerRabbit het volgende:
Haha, het gaat dus nog steeds over het onrecht wat MaxGod is aangedaan
Lewis deed dat wel slim.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:39 schreef aesop het volgende:
Het argument dat in de eerste bocht na de start meer mag is niet helemaal van toepassing. Wel als er drie rijen dik autos door de bocht gaan, enje wle het gras op móet, maar Hamilton reed vooraan en had geen enkele reden om het gras op te zoeken. Als Max een straf verdiend, dan Hamilton ook.
Maar beide gevallen is het te billijken dat er geen straf volgt wat mij betreft.
Dat is waar ik ook mee zit, maar echt onrecht zou ik het niet willen noemen. Ferrari heeft al jaren een vinger in de pap en is wel met meer dingen op magische manier mee weg gekomen. Ik kijk al zo lang dat me dat eigenlijk niet meer zoveel doet.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Max is op zich niet zo veel onrecht aangedaan, maar het zou natuurlijk wel erg krom zijn als Vettel zometeen volledig vrijuit zou blijken te gaan. Al helemaal omdat het daar om een regel gaat die er voornamelijk na ellenlang gezeur van zijn eigen renstal is gekomen.
Welke regel? race incident.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Max is op zich niet zo veel onrecht aangedaan, maar het zou natuurlijk wel erg krom zijn als Vettel zometeen volledig vrijuit zou blijken te gaan. Al helemaal omdat het daar om een regel gaat die er voornamelijk na ellenlang gezeur van zijn eigen renstal is gekomen.
Dit gaat 2 weken door.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:38 schreef DerRabbit het volgende:
Haha, het gaat dus nog steeds over het onrecht wat MaxGod is aangedaan
De regel die ze vorige week hebben bedacht dat je niet van je lijn mag tijdens het remme. Dat deed Vettel duidelijk vandaag.quote:
Ben bang van welquote:
Moving under braking of te wel de nieuwe "Verstappen" regel sinds vorige week, waar Vettel zelf groot voorstander van is.quote:
eentje die alleen maar crashte in zijn BAR en ook nog doden ermee veroorzaakt heeft, moet echt zijn bek houden, die gastquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:41 schreef beantherio het volgende:
Villeneuve noemt Max ook een F1-clown trouwens. Wat is het toch een zielig figuur geworden. Jacques is zelf een enorme clown.
Is dat al een regel dan? En tsja wanneer rem je met zulke shortcuts.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:43 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Moving under braking of te wel de nieuwe "Verstappen" regel sinds vorige week, waar Vettel zelf groot voorstander van is.
Yup, sinds vorige week.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is dat al een regel dan? En tsja wanneer rem je met zulke shortcuts.
het remmen mag wel maar niet je stuur omgooien tijdens het remmen , dat is wat hij zelf niet wilde die vettel maar nu doet hij het zelfquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is dat al een regel dan? En tsja wanneer rem je met zulke shortcuts.
een muurquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een circuit moet zo zijn dat buiten de baan flink oponthoud is.
Gaat niet over de shortcut met Max, maar de actie toen Ricciardo een move maakte op Vettel. Waarop hij dus bewoog tijdens het remmen.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is dat al een regel dan? En tsja wanneer rem je met zulke shortcuts.
Ecclestone zei niet voor niets dat hij liever meer circuits ziet waar de muren gewoon direct om de baan heen zitten. Heb je geen uitloopstroken en zie je coureurs veel minder vaak de fout in gaan.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een circuit moet zo zijn dat buiten de baan flink oponthoud is.
quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:48 schreef lord_bono het volgende:
Waarop hij dus beweegt tijdens het remmen.
en contact maakte, dat telt ookquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:48 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Gaat niet over de shortcut met Max, maar de actie toen Ricciardo een move maakte op Vettel. Waarop hij dus beweegt tijdens het remmen.
zo het is dat Ric nog vol in de remmen gaat anders hadden ze er bijde eraf gevlogenquote:
Deze had je nog tegoed.quote:
quote:Any car which is still in the pit lane can start from the end of the pit lane provided it got there under its own power. If more than one car is affected they must line up in the order in which they qualified. However, any car reaching the end of the pit lane after the five minute signal must start behind any car already at the pit exit.
Spijkermat ftwquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan, in het kader van de veiligheid stel ik modderpoel voor of de aloude grindbak.
Jup. Ric ging vol in de ankers anders zat hij vol in de zijkant van Vettel. Ook goed te zien aan de grote stoomwolk...quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo het is dat Ric nog vol in de remmen gaat anders hadden ze er bijde eraf gevlogen
Ik verwacht dat ze daar vannacht een beslissing over nemen en dit in de ochtend door de Nederlandse media word opgepakt.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:51 schreef Re het volgende:
Is reddit al ontploft?
En wanneer is de uitspraak over vettel vs ricc?
Goede chauffeur wel die RIC.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo het is dat Ric nog vol in de remmen gaat anders hadden ze er bijde eraf gevlogen
Staat nog niet op de FIA site. Coureurs moesten zich om 23.00 uur Nederlandse tijd melden.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:51 schreef Re het volgende:
Is reddit al ontploft?
En wanneer is de uitspraak over vettel vs ricc?
en Vet dan maar klagen dat Ves een brake test gaf aan hem..quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jup. Ric ging vol in de ankers anders zat hij vol in de zijkant van Vettel. Ook goed te zien aan de grote stoomwolk...
[ afbeelding ]
Laat me raden de uitspraak word ongeveer dit:quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat nog niet op de FIA site. Coureurs moesten zich om 23.00 uur Nederlandse tijd melden.
Dat gebeurt, ja. Of je het ermee eens moet zijn is wat anders, maar regelmatig worden botsingen in de eerste bocht niet bestraft.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, je mag dus ook al ongelukken veroorzaken in bocht 1 zonder straf volgens jou?
Grindbakken terug werkt ook wel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ecclestone zei niet voor niets dat hij liever meer circuits ziet waar de muren gewoon direct om de baan heen zitten. Heb je geen uitloopstroken en zie je coureurs veel minder vaak de fout in gaan.
gewoon een muur diagonaal. Dus niet direct aan de baan maar wel de weg versperren.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt, ja. Of je het ermee eens moet zijn is wat anders, maar regelmatig worden botsingen in de eerste bocht niet bestraft.
[..]
Grindbakken terug werkt ook wel.
Vettel heeft ook geen 3 plaatsen straf gekregen laatst nog voor het veroorzaken van een ongeluk in turn 1 ... Je hebt gelijkquote:Op zondag 30 oktober 2016 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt, ja. Of je het ermee eens moet zijn is wat anders, maar regelmatig worden botsingen in de eerste bocht niet bestraft.
[..]
Grindbakken terug werkt ook wel.
Zal wel meer ingegeven zijn uit anti-Vettel gevoelens dan uit een voorliefde voor Max.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:57 schreef Nattekat het volgende:
Reddit is verrassend #teamverstappen. Eng
Jij kijkt duidelijk al langer F1quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt, ja. Of je het ermee eens moet zijn is wat anders, maar regelmatig worden botsingen in de eerste bocht niet bestraft.
[..]
Grindbakken terug werkt ook wel.
Anti-FIA eerder.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zal wel meer ingegeven zijn uit anti-Vettel gevoelens dan uit een voorliefde voor Max.
Dat is ook levensgevaarlijk man.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
gewoon een muur diagonaal. Dus niet direct aan de baan maar wel de weg versperren.
Want? Ook goed bandstapel...quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is ook levensgevaarlijk man.
Heel onterecht. Ik denk dat het allemaal een beetje te maken heeft met dat hij de vader van Max vroeger niet zo mocht.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:41 schreef beantherio het volgende:
Villeneuve noemt Max ook een F1-clown trouwens. Wat is het toch een zielig figuur geworden. Jacques is zelf een enorme clown.
Zou me verbazen als dit ooit zal veranderen om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
FIA=Ferrari international asistance
Je zou haast zeggen dat ie het bewust deed.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef JaJammerJan het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat er niet eens zo zeer om dat Hamilton van de baan af gaat, maar dat hij een enorm stuk circuit met een bocht erin overslaat. Dit kun je toch niet goedkeuren, volgend jaar gaat iedereen op deze manier de eerste bocht nemen: over het grasveld.
Daar moet gewoon een heel stuk grind/zand komen om coureurs eerder weer het circuit op te dwingen, in plaats dat ze het afsnijden.
Vergeet Rosberg niet. Die deed het 2 seconden later ook. (wel een ietsjes kleiner stuk van die bocht)quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef JaJammerJan het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat er niet eens zo zeer om dat Hamilton van de baan af gaat, maar dat hij een enorm stuk circuit met een bocht erin overslaat.
Ik zeg dan ook regelmatig. Het gebeurt wel als het overduidelijk is.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vettel heeft ook geen 3 plaatsen straf gekregen laatst nog voor het veroorzaken van een ongeluk in turn 1 ... Je hebt gelijk
Je lult je aan alle kanten vast grapjas
Jos houdt tegenwoordig deskundig zijn bek, zoon is al beter inmiddels.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heel onterecht. Ik denk dat het allemaal een beetje te maken heeft met dat hij de vader van Max vroeger niet zo mocht.
Omdat die door Verstappen werd aangetikt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:06 schreef CrashO het volgende:
[..]
Vergeet Rosberg niet. Die deed het 2 seconden later ook.
Die 1e bocht daar in Mexico deugt niet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook regelmatig. Het gebeurt wel als het overduidelijk is.
Maar afsnijden in de eerste bocht wordt (bijna) nooit bestraft.
Yep is ander verhaal en sneed ook stuk minder af.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat die door Verstappen werd aangetikt.
Een stukje aan de binnenzijde van bocht twee een bollard neerzetten en tegen alle coureurs zeggen dat als je er links voorbij gaat je straf krijgt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die 1e bocht daar in Mexico deugt niet.
Slaap lekker, geldt ook voor mij.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:06 schreef beantherio het volgende:
Ik zou graag afwachten hoe FIA de terechte straf voor Vettel weer gaat verprutsen maar ik moet ik ook morgen weer vroeg op. Het lukt de FIA ook wel zonder mij denk ik vrees ik.
Ricciardo vond van wel.quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke coureurs en reporters gaven aan dat Hamilton een straf had moeten krijgen? Ik heb er geen één gehoord. Wel diverse die de straf van Verstappen discutabel vonden, maar geen enkele die vond dat Hamilton er wel eentje had moeten krijgen.
Ik blijf wakker.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:16 schreef LucvanDijk het volgende:
apparently Vettel is in big trouble with the FIA because of his language, according to Ted Kravitz
Storm in glas water.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:16 schreef LucvanDijk het volgende:
apparently Vettel is in big trouble with the FIA because of his language, according to Ted Kravitz
quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik blijf wakker.
Wie heeft de popcorn?
MJquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik blijf wakker.
Wie heeft de popcorn?
Je verliest in die bocht niets door rechtdoor over het gras te knallen. Of er voordeel uit komt is de vraag.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ricciardo vond van wel.
http://www.motorsport.com(...)ed-penalties-845237/
Hamilton won er een stuk of 10 autolengtes mee..quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Of er voordeel uit komt is de vraag.
Omdat ie de plek niet geeft? Beter komt die straf van Vettel snel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:15 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen heeft ook een strafpunt op zijn licentie.
Ook 5 sec straf dan.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hamilton won er een stuk of 10 autolengtes mee..
[ afbeelding ]
Deed ie wel slim.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hamilton won er een stuk of 10 autolengtes mee..
[ afbeelding ]
Jep.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:22 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Omdat ie de plek niet geeft? Beter komt die straf van Vettel snel.
Waardoor werd Senna dat ene jaar geen wereldkampioen, ondanks dat hij de race won??quote:Op zondag 30 oktober 2016 23:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt, ja. Of je het ermee eens moet zijn is wat anders, maar regelmatig worden botsingen in de eerste bocht niet bestraft.
[..]
Grindbakken terug werkt ook wel.
Lang etentje.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Misschien gingen Ric en Vettel toevallig gewoon uit eten met de FIA ofzo
Ik zal het alvast verklappen, er verandert niets.quote:
Apart om ook een strafpunt toe te kennen dan. Ben benieuwd wat Vettel dan krijgt voor taalgebruik en moving under braking.quote:
Wie?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:27 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Christian Danner verdient Max een raceban omdat hij niets leert.
wat?? als whiting tijdens de race gevraagd was om de positie te geven aan max, had hij het gedaan. maar vettel is er nooit voorbij gewestquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:27 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Christian Danner verdient Max een raceban omdat hij niets leert.
Of een media ban voor Christian Danner omdat hij niets zinnigs zegt..... wie zal het zeggen....quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:27 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Christian Danner verdient Max een raceban omdat hij niets leert.
Diskwalificatie vanwege afsnijden van een chicane. Maar dat was niet in de eerste bocht na de start, maar ergens halverwege de race.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Waardoor werd Senna dat ene jaar geen wereldkampioen, ondanks dat hij de race won??
lekker objectief als mededuitser van vettelquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:29 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Complete nobody die dus even zijn 2secs wilt pakken
Iemand met 4 GP punten moeten we serieus nemen natuurlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:27 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Christian Danner verdient Max een raceban omdat hij niets leert.
Zelfs Max heeft al bij meer F1 races gestart dan die kerelquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:30 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Iemand met 4 GP punten moeten we serieus nemen natuurlijk.
Volgens Wiki:quote:
25% van de tijd jij niet kwalificeren voor de race. Een natte dweil dus.quote:Christian Danner (München, 4 april 1958) is een Duits voormalig autocoureur. Hij maakte zijn Formule 1-debuut in 1985 bij Zakspeed en nam deel aan 47 Grands Prix, waarvan hij er 36 mocht starten. Hij scoorde vier punten.
het afsnijden van de baan! zelfde wat ham ook deedquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Diskwalificatie vanwege afsnijden van een chicane. Maar dat was niet in de eerste bocht na de start, maar ergens halverwege de race.
Het jaar erop won hij wel ondanks dat hij Prost er in de eerste ronde (bewust) afreed. Dat werd dus niet bestraft.
Raceincident en terecht dat afsnijden niet mag.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Diskwalificatie vanwege afsnijden van een chicane. Maar dat was niet in de eerste bocht na de start, maar ergens halverwege de race.
Het jaar erop won hij wel ondanks dat hij Prost er in de eerste ronde (bewust) afreed. Dat werd dus niet bestraft.
Maar niet in de eerste bocht.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het afsnijden van de baan! zelfde wat ham ook deed
Vraag me af hoe bewust dat was?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het afsnijden van de baan! zelfde wat ham ook deed
Alleen had hij er geen voordeel van. Hij was al vele posities daardoor verloren.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Raceincident en terecht dat afsnijden niet mag.
Die aktie van Ham? Of dat Max het deed omdat Ham ook mocht?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vraag me af hoe bewust dat was?
Ham toen die in 1e bocht eik te laat remde en zo de grasveldroute nam.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:33 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die aktie van Ham? Of dat Max het deed omdat Ham ook mocht?
Die had tijd genoeg om over die aktie te denken hoor. Zijn lockup was al "lang" (in F1 termen dan) weer voorbij en er was ruimte zat.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ham toen die in 1e bocht eik te laat remde en zo de grasveldroute nam.
Zet de gif van Max ernaast en je ziet precies hetzelfde.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:36 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die had tijd genoeg om over die aktie te denken hoor. Zijn lockup was al "lang" (in F1 termen dan) weer voorbij en er was ruimte zat.
[ afbeelding ]
Correct. En Max kreeg penal en Ham nietquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zet de gif van Max ernaast en je ziet precies hetzelfde.
daar dacht ik al gelijk aan toen ik het zag , want hij pakte heel veel meters gelijk na die bocht ... dat was wel heel sneaky van hem als dit geplanned was .. maar geef hem geen ongelijk ...quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je zou haast zeggen dat ie het bewust deed.
het was eerst ook de zoon van ....... maar nu is het al de vader van :-)quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jos houdt tegenwoordig deskundig zijn bek, zoon is al beter inmiddels.
Ham heeft meer ervaring en weet waar ie mee kan wegkomen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Correct. En Max kreeg penal en Ham niet
Willekeur.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:46 schreef maan_man het volgende:
Die punten op de licentie zijn daar ook bepaalde regels voor, een maatstaf? Of is dat gewoon de willekeur van de stewards?
Grosjean toch, of was dat een" gewone " raceban?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Willekeur.
Maar afaik is er nog nooit iemand geweest die genoeg "totaal" punten gehad heeft voor een straf. Dus het heeft weinig nut
Omdat het nog maar 2 jaar bestaat. Ik kan me voorstellen dat als het al langer bestond een Maldonado wel een ban gekregen zou hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Willekeur.
Maar afaik is er nog nooit iemand geweest die genoeg "totaal" punten gehad heeft voor een straf. Dus het heeft weinig nut. (bij 12 punten ben je de sjaak. Maar na 12 maanden verliezen behaalde punten hun geldigheid weer).
Toen was dat nog niet. Dat penalty points systeem bestaat pas twee jaar. Dat was gewoon een ban omdat hij dat jaar erg veel bij (start)crashes betrokken was (soms ook buiten zijn schuld) en in een keer een paar kampioenen uitschakelde.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grosjean toch, of was dat een" gewone " raceban?
Maldonado straft zichzelf al genoegquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat het nog maar 2 jaar bestaat. Ik kan me voorstellen dat als het al langer bestond een Maldonado wel een ban gekregen zou hebben.
Dankquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toen was dat nog niet. Dat penalty points systeem bestaat pas twee jaar. Dat was gewoon een ban omdat hij dat jaar erg veel bij (start)crashes betrokken was (soms ook buiten zijn schuld) en in een keer een paar kampioenen uitschakelde.
Geniale coureur, meer actie op de baan.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maldonado straft zichzelf al genoegwat een grapjas was dat zeg ...
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 31-10-2016 om 00:48:10Stewards decided that Vettel's change of direction was "abnormal", and considered to be "potentially dangerous." reageer retweet
Terecht, en nu Hamilton nog. Of de verstappen penalty intrekken. Wat een gekken. Maar wel goed voor het teambelang.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:53 schreef LucvanDijk het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 31-10-2016 om 00:48:10Stewards decided that Vettel's change of direction was "abnormal", and considered to be "potentially dangerous." reageer retweet
Ok, en wat nu?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:53 schreef LucvanDijk het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 31-10-2016 om 00:48:10Stewards decided that Vettel's change of direction was "abnormal", and considered to be "potentially dangerous." reageer retweet
Hamilton was niet eens "under investigation", dus die gaan ze ook niet alsnog bestraffen of Max penalty intrekken.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Terecht, en nu Hamilton nog. Of de verstappen penalty intrekken. Wat een gekken. Maar wel goed voor het teambelang.
Vettel die de beker naar de Red Bull garage mag komen brengenquote:
Maar eigenlijk wordt RIC gewoon een podiumplaats gegeven??? Anders kan ik het niet zien.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:53 schreef CrashO het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)enalty-loses-podium/
Maar nog niet op de FIA site idd
Correct.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wordt RIC gewoon een podiumplaats gegeven??? Anders kan ik het niet zien.
Weet ik, was een morele kreet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton was niet eens "under investigation", dus die gaan ze ook niet alsnog bestraffen of Max penalty intrekken.
Correct.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wordt RIC gewoon een podiumplaats gegeven??? Anders kan ik het niet zien.
Vettel 5 sec is plek 4 voor Max.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton was niet eens "under investigation", dus die gaan ze ook niet alsnog bestraffen of Max penalty intrekken.
twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 31-10-2016 om 00:54:23Vettel verliest podium. 10 sec straf. Ricciardo P3 max weer P4. Nu de mercedessen nog. Gp mexico reageer retweet
Ja goed, maar dan had ik persoonlijk liever Max gehad.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Correct.
Maar hij was natuurlijk ook al van Max gepakt en aan Vettel gegeven. Dus gewoon een grote ruilbak vandaag
Heerlijke soap.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Correct.
Maar hij was natuurlijk ook al van Max gepakt en aan Vettel gegeven. Dus gewoon een grote ruilbak vandaag
Ric van 5 naar 4 naar 3
Max van 3 naar 5 naar 4
Vettel van 4 naar 3 naar 5
Van ruilen komt huilen eh![]()
Gat toch weg!quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee de 1e bocht afsnijden mag.
Verdienen wel. Wordt alleen (bijna) nooit gedaan bij de start.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:58 schreef Kyran het volgende:
Hulkenberg vind trouwens ook dat Hamilton straf moet krijgen.
Even ter info voor de mensen die al heeeeel lang F1 kijken en denken dat ze het beter weten
https://twitter.com/F1/status/792875115813888000
dat je lang kijkt, betekent niet dat je er auto veel vanaf weet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:58 schreef Kyran het volgende:
Hulkenberg vind trouwens ook dat Hamilton straf moet krijgen.
Even ter info voor de mensen die al heeeeel lang F1 kijken en denken dat ze het beter weten
https://twitter.com/F1/status/792875115813888000
twitter:F1 twitterde op maandag 31-10-2016 om 00:59:40Confirmed: Vettel penalised 10s for "potentially dangerous" driving. New #MexicoGP order: 3 – Ricciardo4 – Verst… https://t.co/ewZ7iZuGBL reageer retweet
Volgens sommige kenners hier wel!quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat je lang kijkt, betekent niet dat je er auto veel vanaf weet.
Dat is wel het minste, inderdaad.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:00 schreef maan_man het volgende:
Vettel, nog meer frustratie. Die gaat volgende race weer botsen in ronde 1.
Die regel is er op mede verzoek van Vettel. Dat heet karmaquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:02 schreef Fir3fly het volgende:
Domme penalty. Deze hele regel is nergens voor nodig.
KARMAquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is wel het minste, inderdaad.
In z'n kont gebeten door de regel waar hij zelf om gezeurd heeft. Heerlijk, heerlijk, heerlijk.
En het uitschelden van Charlie Whiting zal ook niet meegeholpen hebben.
Daarom echt mooi dat iemand anders dan Max deze straf krijgtquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:02 schreef Fir3fly het volgende:
Domme penalty. Deze hele regel is nergens voor nodig.
Puntentechnisch is dit wel interessant.... verschil tussen RIC en VET wordt daardoor groter, en VES komt nog dichterbij RAI, dat is dan nog maar 1 punt verschil?quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja goed, maar dan had ik persoonlijk liever Max gehad.
Ik vindt dit echt een hele vreemde eindconclusie van deze GP.
Nee, maar wel terecht dat degene die er het hardst om gezeurd heeft, hem het eerste aan z'n broek krijgt dan, toch?quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:02 schreef Fir3fly het volgende:
Domme penalty. Deze hele regel is nergens voor nodig.
dat heet KARMA. Nou ben ik echt wegquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:02 schreef Fir3fly het volgende:
Domme penalty. Deze hele regel is nergens voor nodig.
Nee, want het betekent dat ze deze onzin ook echt gaan uitvoeren. Ik had een kleine hoop dat het slechts een beetje voor de bühne was. Maar helaas zinken we steeds dieper in deze onzin. Bah.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, maar wel terecht dat degene die er het hardst om gezeurd heeft, hem het eerste aan z'n broek krijgt dan, toch?
Nuja. Wat Max vaak deed was op het randje van het toelaatbare handelen. Maar wat Vettel hier deed zorgde dat RIC echt kei en keihard moest burnen om hun beiden niet van de baan te kegelen. Dus wel een aardig verschil.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, want het betekent dat ze deze onzin ook echt gaan uitvoeren. Ik had een kleine hoop dat het slechts een beetje voor de bühne was. Maar helaas zinken we steeds dieper in deze onzin. Bah.
Ik vond er helemaal niks mis mee. Sterker nog, de actie van Ricciardo was zoals Vettel ook al opmerkte veel te optimistisch. Dat kon alleen maar tot contact leiden. Wat mij betreft was het zo gebleven.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:06 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nuja. Wat Max vaak deed was op het randje van het toelaatbare handelen. Maar wat Vettel hier deed zorgde dat RIC echt kei en keihard moest burnen om hun beiden niet van de baan te kegelen. Dus wel een aardig verschil.
quote:In Austin, amper een week geleden, werd aan de Formule 1-reglementen het zinnetje toegevoegd dat 'moving under braking' voortaan gezien werd als gevaarlijk rijgedrag en dat dergelijke incidenten zouden worden voorgelegd aan de stewards. Vettel maakte in Mexico meteen kennis met deze aanpassing van de reglementen, met een tijdstraf van tien seconden als gevolg. Bovendien heeft de viervoudig wereldkampioen van de wedstrijdleiding in Mexico-Stad twee strafpunten gekregen op zijn licentie.
http://www.gpupdate.net/n(...)rliest-derde-plaats/
Klopt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Puntentechnisch is dit wel interessant.... verschil tussen RIC en VET wordt daardoor groter, en VES komt nog dichterbij RAI, dat is dan nog maar 1 punt verschil?
Klopt aardig alleen bij 6) haalde Max wel degelijk voordeel na remfout.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:05 schreef Kyran het volgende:
Goed, conclusies van vandaag.
1) Max is en blijft een baas.
2) De "Verstappen-regel" is stom en moet worden afgeschaft.
3) Heerlijk, echt super heerlijk dat juist Vettel als eerste wordt gepakt met de "Verstappen-regel". Ferrari liep hier het hardst om te janken, gerechtigheid.
4) Rosberg sneed af en kreeg terecht geen penalty, want hij was in gevecht met Verstappen en die gaf hem weinig ruimte.
5) Hamilton heeft (in mijn ogen bewust) afgesneden en hier een flinke voordeel uit gehaald, onterecht niet bestraft.
6) Verstappen heeft door een fout moeten afsnijden, heeft hier geen voordeel uit gehaald en is in mijn ogen dus onterecht bestraft.
7) Vettel is een jankbal en moet gewoon stoppen met F1 of echt serieus even langs een zieleknijpertje gaan, want iets gaat niet helemaal goed bij de jongen.
Dat is niet waar. Die actie van RIC was ook gewoon een do or die-actie.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:06 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nuja. Wat Max vaak deed was op het randje van het toelaatbare handelen. Maar wat Vettel hier deed zorgde dat RIC echt kei en keihard moest burnen om hun beiden niet van de baan te kegelen. Dus wel een aardig verschil.
Er was meer dan genoeg ruimte aan de linkerkant van Ricciardo dus contact was onnodig. Dat vind ik meer zijn schuld eigenlijk.quote:
Tja, ik snap je punt uiteraard, maar het kon bijna niet anders, had ik al zitten bedenken. Want als ze Vettel nu geen straf hadden gegeven, dan waren ze in een nóg lastiger parket beland. Dan hadden ze de regel die ze net een week geleden hebben ingesteld, gelijk weer moeten afschaffen. Ik had het zelf niet erg gevonden, maar dat kunnen ze ook niet maken natuurlijk, aangezien het op verzoek van (sommige van) de coureurs is ingevoerd.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, want het betekent dat ze deze onzin ook echt gaan uitvoeren. Ik had een kleine hoop dat het slechts een beetje voor de bühne was. Maar helaas zinken we steeds dieper in deze onzin. Bah.
Ik vind het niet lekker. Vettel reed een uitstekende race en heeft op de baan niets verkeerd gedaan. Dat hij wat schreeuwt over de boordradio is alleen interessant voor mensen die geen interesse hebben in racen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik snap je punt uiteraard, maar het kon bijna niet anders, had ik al zitten bedenken. Want als ze Vettel nu geen straf hadden gegeven, dan waren ze in een nóg lastiger parket beland. Dan hadden ze de regel die ze net een week geleden hebben ingesteld, gelijk weer moeten afschaffen. Ik had het zelf niet erg gevonden, maar dat kunnen ze ook niet maken natuurlijk, aangezien het op verzoek van (sommige van) de coureurs is ingevoerd.
Het is gewoon lekker dat het een van de jankerds zelf is die er het eerst slachtoffer van is.
Dat was niet echt slim.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het niet lekker. Vettel reed een uitstekende race en heeft op de baan niets verkeerd gedaan. Dat hij wat schreeuwt over de boordradio is alleen interessant voor mensen die geen interesse hebben in racen.
Ok.quote:
Even voor de goede orde: ik had het niet over wat hij over de radio zei, maar over het feit dat hij ZELF om deze regel gevraagd heeft, samen met een paar anderen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
Dat hij wat schreeuwt over de boordradio is alleen interessant voor mensen die geen interesse hebben in racen.
Ok.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jankzakken over blue flags ook niet.
Op dat punt ben ik het met hem oneens inderdaad.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: ik had het niet over wat hij over de radio zei, maar over het feit dat hij ZELF om deze regel gevraagd heeft, samen met een paar anderen.
Waar Hamilton bijna 2 seconden pakt, had Max er nauwelijks voordeel van. Dat is als we het over tijd hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Klopt aardig alleen bij 6) haalde Max wel degelijk voordeel na remfout.
Net zoveel als Ham.
Deed ie slim.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waar Hamilton bijna 2 seconden pakt, had Max er nauwelijks voordeel van. Dat is als we het over tijd hebben.
Tja, hij rijd zich binnen 10 seconden buiten de DRS afstand/tijd.quote:
Het is racen en buiten de baan is stranden onderweg.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:23 schreef KingRadler het volgende:
Schaf die penalty's allemaal af alleen als je voordeel ervan hebt krijg je 5 seconden.
hij heeft zelf gepleit voor die regel, dus eigen schuldquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:12 schreef LucvanDijk het volgende:
Ik vond eigenlijk ook niets fout aan de actie van Vettel, maar onder de nieuwe regel is dit wel strafbaar - helaas. Wat mij betreft laat 'ie exact genoeg ruimte.
Normaal gaat er gewoon Champagne in hoorquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
De podium guest is wel blij nu, scheelt 'm redbull uit schoen drinken.
Ik ben het met je eens. Dit moet gewoon kunnen en is racen. Ik vind het alleen prachtig dat de grootste zeikerds (want dit kwam vooral van Vettel en Raikonnen) het nu tegen zich krijgen. Dit is wat ze wilden, hier have fun dan ...quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er was meer dan genoeg ruimte aan de linkerkant van Ricciardo dus contact was onnodig. Dat vind ik meer zijn schuld eigenlijk.
Net als de verdedigende acties van Max vond ik hier niets mis mee.
Op het internet zijn geen stewards. Ik zeg Ham Dotd, de slimste.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:37 schreef singha het volgende:
En wat nu met de DOTD beste FIA?
Schuif die ook maar door aan RIC bijvoorbeeld.
Niet eens met 6), Verstappen had naar mijn mening zo snel mogelijk zijn positie in moeten leveren aan Vettel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:05 schreef Kyran het volgende:
Goed, conclusies van vandaag.
1) Max is en blijft een baas.
2) De "Verstappen-regel" is stom en moet worden afgeschaft.
3) Heerlijk, echt super heerlijk dat juist Vettel als eerste wordt gepakt met de "Verstappen-regel". Ferrari liep hier het hardst om te janken, gerechtigheid.
4) Rosberg sneed af en kreeg terecht geen penalty, want hij was in gevecht met Verstappen en die gaf hem weinig ruimte.
5) Hamilton heeft (in mijn ogen bewust) afgesneden en hier een flinke voordeel uit gehaald, onterecht niet bestraft.
6) Verstappen heeft door een fout moeten afsnijden, heeft hier geen voordeel uit gehaald en is in mijn ogen dus onterecht bestraft.
7) Vettel is een jankbal en moet gewoon stoppen met F1 of echt serieus even langs een zieleknijpertje gaan, want iets gaat niet helemaal goed bij de jongen.
Ben het met je eens wat betreft Vettel. Vettel zeurt sowieso over alles wat los en vast zit om vervolgens hetzelfde te doen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Dit moet gewoon kunnen en is racen. Ik vind het alleen prachtig dat de grootste zeikerds (want dit kwam vooral van Vettel en Raikonnen) het nu tegen zich krijgen. Dit is wat ze wilden, hier have fun dan ...
Het maakt racen kapot, maar dit is wat ze blijkbaar willen.
quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:45 schreef lord_bono het volgende:
Max en Ricciardo als nog op het podium, kijk ze lachen
https://twitter.com/redbullracing/status/792888992450617345
Ik snap jou punt ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:43 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Niet eens met 6), Verstappen had naar mijn mening zo snel mogelijk zijn positie in moeten leveren aan Vettel.
Voor de rest stel ik nog een 8) voor:
8) Het circuit in Mexico heeft een aanpassing nodig waardoor het niet meer mogelijk is om bocht 1 zo hard af te snijden dat er zo'n grote voordelen te behalen zijn. Dan hadden we namelijk ook het merendeel van deze discussies vandaag niet.
Voor de rest spot on.
De grap is dat dat op zich een regel is die je blijkbaar op verschillende manieren kan interpreteren.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:43 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Niet eens met 6), Verstappen had naar mijn mening zo snel mogelijk zijn positie in moeten leveren aan Vettel.
RBRquote:
Ja die was aardig hopeloos.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:44 schreef Jane het volgende:
Maareh... zonder Max was het spannendste deze race waarschijnlijk Perez geweest die 40 rondjes lang tevergeefs Massa probeert in te halen.(Was het zo lang? Het voelde iig zo lang)
Ze blijken tot nu toe iig ook in het teambelang te kunnen handelen, erg netjesquote:Op maandag 31 oktober 2016 01:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
RBR
Mooi team is het toch en heerlijk dat die twee coureurs zo goed met elkaar kunnen vinden.
joh, vettel klaagt gewoon altijd, is gewoon een bitch geworden. schijnbaar heeft hij een ongelukkig leven ofzoquote:
Dat dus, rechtdoor over het gras sneller moet niet kunnen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:43 schreef JaJammerJan het volgende:
Voor de rest stel ik nog een 8) voor:
8) Het circuit in Mexico heeft een aanpassing nodig waardoor het niet meer mogelijk is om bocht 1 zo hard af te snijden dat er zo'n grote voordelen te behalen zijn. Dan hadden we namelijk ook het merendeel van deze discussies vandaag niet.
Voor de rest spot on.
Die is vliegtuig aan het slopen nu.quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:52 schreef Kyran het volgende:
wat zou ik toch graag beelden willen zien van Vettel tijdens/na bekend making van beslissing
aangezien vettel er nooit voorbij was, aan wie zou max dan zijn plek moeten teruggeven?quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De grap is dat dat op zich een regel is die je blijkbaar op verschillende manieren kan interpreteren.
Er schieten vaker mensen de baan af zonder plekje te verliezen en lang niet iedereen wordt daarvoor gestraft en/of levert zijn plekje in.
Als Max zijn plaats had ingeleverd was hij sowieso niet op het podium gekomen dus dit is de gok die hij nam. Hij accepteerde het risico dat hij bestraft zou worden, stel dat hij niet bestraft was dan was het achteraf een goede keuze geweest.
Een plek teruggeven kan je na de race niet meer terugdraaien, vergeet dat niet.
quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:52 schreef Kyran het volgende:
wat zou ik toch graag beelden willen zien van Vettel tijdens/na bekend making van beslissing
Race incident maar goed da's mijn mening.quote:Op maandag 31 oktober 2016 02:10 schreef CrashO het volgende:
Heb intussen nog een betere cap kunnen maken van die fittie tussen Vettel En Ricciardo.
En ik blijf het toch eens met de stewards dat Vettel fout zat en gestraft moest worden onder de regel waar hij zelf voor gelobbyd heeft![]()
[ afbeelding ]
Bekijk het maar met dat gejank.quote:Op maandag 31 oktober 2016 02:16 schreef CrashO het volgende:
En de culturele uitwisseling tussen Vettel en Max. In Sync (zo goed mogelijk dan)![]()
[ afbeelding ]
Ik of Vettel?quote:Op maandag 31 oktober 2016 02:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bekijk het maar met dat gejank.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
Dit geldt voor mij ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 05:12 schreef MakkieR het volgende:
OMG ben net wakker geworden voor mijn werk, en ik zie dat Vettel 10 seconden penalty heeft gekregen, karma is een bitch haha, mijn dag kan al niet meer stuk, Bye Bye Vettel
Dat dus. Zoals verwacht. Mooi dat Ferrari het hardst liep te janken om die regel en er dan zelf meteen een straf ervoor krijgt ipv Maxquote:Op maandag 31 oktober 2016 05:12 schreef MakkieR het volgende:
OMG ben net wakker geworden voor mijn werk, en ik zie dat Vettel 10 seconden penalty heeft gekregen, karma is een bitch haha, mijn dag kan al niet meer stuk, Bye Bye Vettel
Slaap jij nooit?quote:Op maandag 31 oktober 2016 05:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer Vettel 'm ingehaald had dan was ie ook 5e geworden omdat zijn maatje sneller was op dat moment.
Als het andersom was geweest, dus Max die door teamgenoten werd uitgespeeld. Dan is Italie binnen een dag door ons geannexeerd...quote:Op maandag 31 oktober 2016 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die is vliegtuig aan het slopen nu.
Max deed dat echt wel bewust, wist dat er 2 sneller waren met nog wat rondes te gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:41 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vettel heeft meteen na de race excuses aangeboden aan Whiting.
"Max made me run into Daniel"![]()
Zuur mannetje.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:41 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vettel heeft meteen na de race excuses aangeboden aan Whiting.
"Max made me run into Daniel"![]()
Dat is al een paar keer uitgelegd. En kwam Rosberg goed weg in bocht 1 of net Max?quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:31 schreef Sunri5e het volgende:
Oké, prima. Vettel ook een straf. Maar waarom horen we niets van beide Mercedessen? Dat lijkt mij allerminst vreemd.
Hamilton was slim en Rosberg kon er weinig aan doen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is al een paar keer uitgelegd. En kwam Dosberg goed weg in bocht 1 of net Max?
quote:Het handgebaartje waarmee Verstappen zwaaide toen hij Sebastian Vettel tegen kwam (die ook zwaaide met de vinger) kon ook niet op de goedkeuring rekenen van Lauda. ,,De volgende onbeschaamdheid. Ik heb geen idee waar hij die arrogantie vandaan haalt. Dit is een verloren zaak. De woede van de andere coureurs wordt groter en groter. "
Geen idee? Ben het helemaal kwijt met al die kut regels.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:59 schreef opreis het volgende:
Sinds wanneer is leaving the track and gaining an advantage een penalty point?
Gewoon de Senna S in 1 streep pakken richting Curva do Sol.quote:Op maandag 31 oktober 2016 06:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je kunt beter stuk afsnijden in 1e ronde,
Max verdiende die 5 seconde, maar penalty point slaat nergens op.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:19 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Max zoekt duidelijk zijn grenzen op. Terechte straf. Beetje oneerlijk dat hij dan niet meteen word teruggeroepen.
Jammer dat Ham zomaar mag afsnijden. Wint daar de wedstrijd terwijl hij oneerlijk bezig is.
Vet deed imo niet zoveel fout tegen Ric, wat zal Fer balen zeg na zon goede race.
probleem is dat ze inconsequent zijn dus ik kan nog wel begrijpen dat Max er voor bleef, verder was het meen ik de eerste keer dat hij de baan afsneed en daar wordt meestal niet voor gestraft.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:19 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Max zoekt duidelijk zijn grenzen op. Terechte straf. Beetje oneerlijk dat hij dan niet meteen word teruggeroepen.
Jammer dat Ham zomaar mag afsnijden. Wint daar de wedstrijd terwijl hij oneerlijk bezig is.
Vet deed imo niet zoveel fout tegen Ric, wat zal Fer balen zeg na zon goede race.
Ja dat lukte bijna.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Wel mooi momentje dat Max Ros wilde inhalen.
pp wellicht omdat hij de regels/team orders aan zijn laars lapt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Max verdiende die 5 seconde, maar penalty point slaat nergens op.
Hamilton krijgt geen penalty voor de first lap is idd raar.
Nee, Vettel moved under breaking, en brak daar mee de "Max Rule" wat dus niet meer mag, terecht dat hij een straf kreeg want dat hebben ze net met elkaar besloten.
Vandaag was Max bijna op pace sneller dan Rosberg, als zijn aanval was gelukt, hij kwam een klein beetje te kort. De RB's komen elke race dichterbij, jammer alleen dat de voorsprong te groot was.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die kut mercedessen zijn net te snel helaas
Opdonderen met die straffen, het is race.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:27 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
pp wellicht omdat hij de regels/team orders aan zijn laars lapt.
Het liefst zou ik zien dat de raceleiding Ham vertelde de derde plek op te zoeken achter max en ros. Maarja waar leg je dan de grens? 5 sec is weinig als straf over zon hele race.
Jammerlijke regel dan mbt dat remmen. Ik zag een mooie verdedigende actie zonder gevaar.
Jaja wel terecht maar jammer.
Al had ie iets langzamer gefinisht had Max alsnog derde geweestquote:Op maandag 31 oktober 2016 07:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De altijd lachende Richiardo is 3e nu.
Ik mag die gozer wel en rijden kan ie ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Al had ie iets langzamer gefinisht had Max alsnog derde geweest
Het is 4 nu.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:36 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand de Topic titel even veranderen haha
Nee dan gaan ze dadelijk een Ascari doen ... :-( ( Monaco 1955 )quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
En zo'n grasveld moet niet kunnen, minimaal een vijver erin.
waarschijnlijk niet omdat het zelden tot nooit voorkomt, maar het zal wel een beetje geholpen hebben om hem die 10 seconden te gevenquote:Op maandag 31 oktober 2016 07:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is er eigenlijk een regel die iets zegt over fatsoenlijk taalgebruik bij communicatie over de boordradio? Het meest beschamende van deze race vond ik namelijk het gescheld en getier van Vettel en zijn dreigement om na de race iemand te gaan slaan.
Jammer wel dat ie het niet deed met zijn grote bek.quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is er eigenlijk een regel die iets zegt over fatsoenlijk taalgebruik bij communicatie over de boordradio? Het meest beschamende van deze race vond ik namelijk het gescheld en getier van Vettel en zijn dreigement om na de race iemand te gaan slaan.
De Sun dus of het klopt?quote:Op maandag 31 oktober 2016 07:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is er eigenlijk een regel die iets zegt over fatsoenlijk taalgebruik bij communicatie over de boordradio? Het meest beschamende van deze race vond ik namelijk het gescheld en getier van Vettel en zijn dreigement om na de race iemand te gaan slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |