abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:02:18 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163584419
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Vijf kandidaten hebben zich aangemeld voor het premierschap van het VK, de twee voornaamsten zijn Michael Gove en Theresa May. Deze twee hebben echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:02:56 #2
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163584432
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:46 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

44% van alle investeringen in infrastructuur in en rond Londen, dat is wel bizar veel :o
En het grappige is dat veel investeringen buiten die regio gericht zijn op het aansluiten van de rest van het land op de regio Londen. Een hot topic in de Britse politiek is bijvoorbeeld het miljardenproject HS2 ("High Speed 2" met een huidige begrote kostprijs van 42,6 miljard pond) wat erop gericht is om grote Britse steden aan te sluiten op een supersnel treinennetwerk waar uiteraard ook Londen onderdeel van is. Je kunt zien aankomen welke stad daar vervolgens het meeste van profiteert..
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:03:12 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163584440
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht effe, jij vindt het goed plan dat de EU alle armlastigen binnen de Unie financieel gaat ondersteunen? Hoe hoog moet onze afdracht aan de EU dan wel niet worden? Of moeten de nationale sociale vangnetten worden vervangen door een EU-regeling? Weet niet of onze arme landgenoten daar vrolijk van moeten worden.

Ik zoek geen oplossing want in mijn optiek is er niets stuk. Ja, er zijn verliezers, maar dat is inherent aan ons kapitalistische samenlevingsmodel.
Ik ben in elk geval tegen dat model wat jij noemt. Want die club "verliezers" zal alsmaar groter worden. Dat mag je niet onderschatten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163584466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

En het grappige is dat veel investeringen buiten die regio gericht zijn op het aansluiten van de rest van het land op de regio Londen. Een hot topic in de Britse politiek is bijvoorbeeld het miljardenproject HS2 ("High Speed 2" met een huidige begrote kostprijs van 42,6 miljard pond) wat erop gericht is om grote Britse steden aan te sluiten op een supersnel treinennetwerk waar uiteraard ook Londen onderdeel van is. Je kunt zien aankomen welke stad daar vervolgens het meeste van profiteert..
Zeg maar gerust vrijwel alleen maar. Er werd gewoon niks in de andere steden geinvesteerd en ze bloeden langzaam dood. Dit kan alleen maar resulteren in zo goed als eenrichtingsverkeer richting Londen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:07:45 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163584496
Als de Conservatieven echt het VK een groot plezier wil doen, dan moeten ze voor Leadsom gaan. Die heeft totaal geen economisch benul getuige de liveblog van The Guardian: http://www.theguardian.co(...)3751e4b07cec9883d3e4

Maar waarschijnlijk zal het May wel worden en die zie ik er wel voor aan om zo wispelturig te zijn nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 07-07-2016 18:15:22 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:10:13 #6
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163584533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zeg maar gerust vrijwel alleen maar. Er werd gewoon niks in de andere steden geinvesteerd en ze bloeden langzaam dood. Dit kan alleen maar resulteren in zo goed als eenrichtingsverkeer richting Londen :')
Nou, er gebeuren in andere Britse steden in de zin van economische ontwikkeling ook wel interessante dingen hoor. De BBC-documentaire waar ik eerder naar refereerde laat dat ook zien. Het punt is alleen dat Londen een totaal andere orde van grootte is en over een heel eigen (erg stevige!) "economische zwaartekracht" beschikt. Londen is en blijft dus heel dominant: daar is weinig aan te veranderen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:20:27 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163584710
Het leek even of de pond zich vandaag een beetje zou herstellen maar ik zie nu net dat de koersen t.o.v. de Euro en de Dollar in het laatste uur weer op hetzelfde niveau van gisteren zijn uitgekomen.
pi_163584793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:02 schreef beantherio het volgende:

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Vijf kandidaten hebben zich aangemeld voor het premierschap van het VK, de twee voornaamsten zijn Michael Gove en Theresa May. Deze twee hebben echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.

Verander dit even naar de nieuwe aub, Theresa May en Andrea Leadsom. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 07-07-2016 18:31:46 ]
pi_163584885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er wordt gelobbyd is geen geheim. Maar dat gebeurt in Den Haag ook volop, zo bleek recentelijk maar weer eens uit een onderzoek van de Volkskrant.

Het gaat mij erom of de lobbyisten ook meer macht hebben dankzij de EU. Ik waag dat te betwijfelen.
30.000 Lobbyisten. Op elke EU-ambtenaar één. Iets wat via Euromania ook al duidelijk werd. Ik vind dat schokkende cijfers:

http://www.demorgen.be/tv(...)n-lobbyist-baa34ed1/

Dan telt dit ook nog zwaar, de groteske ondervertegenwoordiging van de europese consument:

'En de gewone consument, is die vertegenwoordigd? Ja, maar het Beuc, voluit Bureau of European Consumer Organisations, telt slechts 35 werknemers. Als tegengewicht tegen de duizenden bedrijfslobby's is dat maar pover. Omdat de helft van het budget van die organisatie van de EU afkomstig is, staat ze bovendien zwak in onderhandelingen.'

Het is een beetje een zijsprong in de discussie maar het is geen wonder dat het euroscepticisme overal de kop op steekt.
pi_163585115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ben in elk geval tegen dat model wat jij noemt. Want die club "verliezers" zal alsmaar groter worden. Dat mag je niet onderschatten.
Zolang Koos daar niet bijhoort zal het hem weinig boeien vermoed ik.
Ik lees hier toch veel de "egoïstische" insteek. (zag ook ergens een goed post daarop van Boris K.) : goedkoop vliegen en bellen in het buitenland en dat soort "cheapass" zaken. Dat is eigenlijk brood en spelen voor het volk en we moeten de externaliteiten en overige nadelen en kosten daarvan maar op de koop toe nemen zo lijkt het.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:52:07 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163585204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zolang Koos daar niet bijhoort zal het hem weinig boeien vermoed ik.
Ik ken zijn situatie niet.
Mij boeit het wel degelijk wat. :)
Het is die zelfgenoegzaamheid die veel mensen hebben, denken dat alles en iedereen hun norm normaal vind. Deze luxe die we nu hebben is echt ongekend, maar dat gaat ten koste van iets. We leveren voor die luxe wel mooi een stukje vrijheid in, vrijheid die met bloed, zweet en tranen verworven is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163585247
Inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163585282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 09:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat overal kunnen wonen en werken maakt in principe nog geen 5% van de bevolking gebruik van. En degene die echt willen emigreren lukt het anders ook wel, dus dat is geen echte reden

Overal allen in onbeperkte mate kunnen kopen. Blijkbaar wordt de drang naar consumeren als gelukzalig beschouwt en is de menselijke maat voor de Grieken uit het oog verloren

En het millieu is erg blij dat we lekker goedkoop kunnen vliegen binnen de EU. persoonlijk zou ik graag zien dat we kerosine eens zouden gaan belasten. Waarom moet mijn litertje bezine wel met 80% belasting bezwaard worden en geldt dat niet voor Kerosine. Vindt ik echt onbegrijpelijk. Maar ja, jij kan lekker goedkoop vliegen
Dat was deze. Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 18:57:47 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163585309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat was deze. Goede post.
Klopt ja, die post viel me ook al op.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163585419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ken zijn situatie niet.
Mij boeit het wel degelijk wat. :)
Het is die zelfgenoegzaamheid die veel mensen hebben, denken dat alles en iedereen hun norm normaal vind. Deze luxe die we nu hebben is echt ongekend, maar dat gaat ten koste van iets. We leveren voor die luxe wel mooi een stukje vrijheid in, vrijheid die met bloed, zweet en tranen verworven is.
Welke vrijheden hebben we ingeleverd, beste Erwin?

Verder top dat ik word beticht van het zijn van een egoïstische rotzak. Maar is het niet minstens zo egoïstisch om uit de EU te willen stappen omdat jij ongelukkig bent met de huidige situatie? Omdat jij de boot hebt gemist, moeten veel anderen ook maar kapotgaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163585422
Nexit!!!! Den Haag heeft ons pensioen verkocht aan Brussel!!!!


https://www.burgercomite-(...)erkoopt-uw-pensioen/
pi_163585483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat was deze. Goede post.
Alleen gaat hij er wel aan voorbij dat, wanneer je iets voor het milieu wilt doen, het nogal wat uitmaakt of je maatregelen neemt voor alleen Nederland of voor 28 landen. Anders vliegt dat vliegtuig gewoon door naar Duitsland of Belgie om daar de Nederlandse passagiers op te pikken.
En voor dat punt over overal alles kunnen kopen, meer handel en economische activiteit voegt uiteindelijk voor iedereen welvaart toe, daar zit het grote voordeel van de EU voor Nederland. Die eenzijdige blik op het geld wat heen en weer gaat tussen Brussel en Den Haag is leuk voor de goedkope retoriek maar slechts van secundair belang.
pi_163585504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:02 schreef juliusceasar het volgende:
Nexit!!!! Den Haag heeft ons pensioen verkocht aan Brussel!!!!

https://www.burgercomite-(...)erkoopt-uw-pensioen/
Lul niet zo dom aub
http://daskapital.nl/2016/07/help_onze_pensioenen_gaan_niet.html
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:08:31 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163585530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:02 schreef juliusceasar het volgende:
Nexit!!!! Den Haag heeft ons pensioen verkocht aan Brussel!!!!


https://www.burgercomite-(...)erkoopt-uw-pensioen/
Lees je anders eens in:
http://daskapital.nl/2016/07/help_onze_pensioenen_gaan_niet.html
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:08:54 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163585540
Shit spuit elf
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163585627
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:08 schreef Ryon het volgende:
Shit spuit elf
Ach, van ons beide is het vergeefse moeite.
pi_163585666
quote:
Om jouw woorden te gebruiken. Lul zelf niet zo dom. Lees hoofdstuk 14 maar eens!!!
"14. Kan Brussel mijn pensioengeld invorderen en uitdelen aan de Grieken?"
pi_163585701
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:15 schreef juliusceasar het volgende:

[..]

Om jouw woorden te gebruiken. Lul zelf niet zo dom. Lees hoofdstuk 14 maar eens!!!
"14. Kan Brussel mijn pensioengeld invorderen en uitdelen aan de Grieken?"
Lees dat stukje nu eens echt aub.
pi_163585703
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:
Anders vliegt dat vliegtuig gewoon door naar Duitsland of Belgie om daar de Nederlandse passagiers op te pikken.
Een "argument" als "als wij het niet doen dan doet iemand anders het wel" niet zo sterk eigenlijk. Als in: als Nederland geen belastingontwijking / fraude faciliteert voor vermogenden en multinationals dan doet iemand anders het wel, en daarom is het goed en verstandig. Dat schiet niet op natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163585739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een "argument" als "als wij het niet doen dan doet iemand anders het wel" niet zo sterk eigenlijk. Als in: als Nederland geen belastingontwijking / fraude faciliteert voor vermogenden en multinationals dan doet iemand anders het wel, en daarom is het goed en verstandig. Dat schiet niet op natuurlijk.
Milieuvervuiling stopt niet aan de landsgrenzen.
pi_163585752
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:15 schreef juliusceasar het volgende:

[..]

Om jouw woorden te gebruiken. Lul zelf niet zo dom. Lees hoofdstuk 14 maar eens!!!
"14. Kan Brussel mijn pensioengeld invorderen en uitdelen aan de Grieken?"
Hahaha
pi_163585758
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Milieuvervuiling stopt niet aan de landsgrenzen.
Dat beweer ik dan ook niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163585769
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Milieuvervuiling stopt niet aan de landsgrenzen.
Milieuvervuiling is een van die dingen die al internationaal aangepakt werd door Europese landen lang voor de EU.
pi_163585796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Milieuvervuiling is een van die dingen die al internationaal aangepakt werd door Europese landen lang voor de EU.
Zure regen.

http://vorige.nrc.nl//bin(...)zure_regen_bijna_weg

Ik weet overigens niet wat voor aandeel de EU daarin gehad heeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:21:19 #30
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163585817
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke vrijheden hebben we ingeleverd, beste Erwin?

Verder top dat ik word beticht van het zijn van een egoïstische rotzak. Maar is het niet minstens zo egoïstisch om uit de EU te willen stappen omdat jij ongelukkig bent met de huidige situatie? Omdat jij de boot hebt gemist, moeten veel anderen ook maar kapotgaan.
Ik zeg nergens dat jij een egoïstische rotzak bent Koos. Ik scheld niet snel op fora. Bovendien ken ik je niet eens. En jij kent mij weer niet.

Ik zie het vanuit mijn bril, jij vanuit de jouwe. Wij hebben twee verschillende belevingswerelden.
Prima toch?
Wel vermoed ik dat jij veel te verliezen hebt gezien jij je zo vasthoud aan jouw standaard. Dus vanuit jouw optiek snap ik dat je in je kuif gepikt bent.

En vrijheden die we verloren zijn? Veel, meer dan je denkt. Om mee te kunnen doen met "het systeem".
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163585879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zeg nergens dat jij een egoïstische rotzak bent Koos.
Ik ook niet. Maar als je kanttekeningen plaatst bij alle halleluja dan heb je blijkbaar "de boot gemist" (zegt ie letterlijk) en dan zal jouw kritische houding daar wel door komen. Het is op zijn minst niet zo "nozel".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163585885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat jij een egoïstische rotzak bent Koos. Ik scheld niet snel op fora. Bovendien ken ik je niet eens. En jij kent mij weer niet.

Ik zie het vanuit mijn bril, jij vanuit de jouwe. Wij hebben twee verschillende belevingswerelden.
Prima toch?
Wel vermoed ik dat jij veel te verliezen hebt gezien jij je zo vasthoud aan jouw standaard. Dus vanuit jouw optiek snap ik dat je in je kuif gepikt bent.

En vrijheden die we verloren zijn? Veel, meer dan je denkt. Om mee te kunnen doen met "het systeem".
'Meer dan ik denk'. Oke, en nu graag concreet. Welke vrijheden zijn we kwijtgeraakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163585893
Nexit!!! Onze pensioen uitgeleverd aan Brussel!!!!


http://www.dagelijksestan(...)-nu-uit-aan-brussel/
pi_163585920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:25 schreef juliusceasar het volgende:
Nexit!!! Onze pensioen uitgeleverd aan Brussel!!!!

http://www.dagelijksestan(...)-nu-uit-aan-brussel/
Dat is dacht ik wel een roddelkrantje. Verder vind ik ook dat het reteirritant wordt. TR gemacht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:27:58 #35
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_163585944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:25 schreef juliusceasar het volgende:
Nexit!!! Onze pensioen uitgeleverd aan Brussel!!!!


http://www.dagelijksestan(...)-nu-uit-aan-brussel/
Flikker op!
De Eu is van onschatbare waarde, de EU heeft heel veel goeds gebracht: de euro, open grenzen
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163585958
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:27 schreef Erno-BE het volgende:
veel goeds gebracht: de euro
Daar zijn de meningen wel over verdeeld hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163585974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. De Haves verliezen juist meer. In de laatste crisis in de UK bijvoorbeeld.

[..]

Bron

De crisis daarvoor, de dotcom bubble, kan ik ook feilloos vinden ivm de GINI coefficient.
[ afbeelding ]
Hier kom ik toch nog even op terug want inkomens ongelijkheid is wat anders dan de vermogensopbouw. Als je praat over wat mensen hebben dan is dat het vermogen en het vermogen van de rijken is ook na de crisis veel sneller herstelt dan dat van de groep met veel minder vermogen. Juist een crisis treft vaak de mensen met minder vermogen het hardst omdat die het niet uit kunnen zingen en vaak meer schulden hebben. Ze zullen dus eerder tegen de lage prijs moeten verkopen en dan kunnen de mensen die nog vermogen hebben dat vrij goedkoop weer kopen. Het totale bezit verschuift dus naar de mensen met grote vermogens en zelfs als dat bezit in absolute waarde daalt zal hun belang steeds verder toenemen, ten opzichte van de rest worden ze dus steeds rijker.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:29:51 #38
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163585987
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Meer dan ik denk'. Oke, en nu graag concreet. Welke vrijheden zijn we kwijtgeraakt?
Denk toch eens, het feit dat jij dat niet ziet vind ik pijnlijk. Precies zoals ik al eerder zei. Alles is vanzelfsprekend geworden dat we niet eens meer zien dat we vrijheden aan het verliezen zijn om mee te gaan met de nu nog comfortabele manier van leven in dit "model".
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163585989
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
Welke vrijheden zijn we kwijtgeraakt?
Trek de beerput niet open. Pakt popcorn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163586006
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees dat stukje nu eens echt aub.
Lees zelf maar!!!!
pi_163586007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
Hier kom ik toch nog even op terug
Goede post. Mooie analyse.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163586020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Denk toch eens, het feit dat jij dat niet ziet vind ik pijnlijk. Precies zoals ik al eerder zei. Alles is vanzelfsprekend geworden dat we niet eens meer zien dat we vrijheden aan het verliezen zijn om mee te gaan met de nu nog comfortabele manier van leven in dit "model".
Als het zo vanzelfsprekend is, dan lijkt het mij niet al te moeilijk om een kleine opsomming te geven van de vrijheden die we zijn kwijtgeraakt. Kom maar op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163586036
Nexit!!!

VVD, PVDA, D'66 en Groenlinks hebben ons pensioen uitgeleverd aan Brussel!!!

http://www.dagelijksestan(...)dt-in-de-hoek-gezet/
pi_163586068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Milieuvervuiling is een van die dingen die al internationaal aangepakt werd door Europese landen lang voor de EU.
Ik claimde dan ook geen gigantische verschillen tussen EEG en EU. Dat is een vrij logische evolutie geweest.
pi_163586092
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:32 schreef juliusceasar het volgende:
Nexit!!!

VVD, PVDA, D'66 en Groenlinks hebben ons pensioen uitgeleverd aan Brussel!!!

http://www.dagelijksestan(...)dt-in-de-hoek-gezet/
Niet liegen aub.
pi_163586099
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het zo vanzelfsprekend is, dan lijkt het mij niet al te moeilijk om een kleine opsomming te geven van de vrijheden die we zijn kwijtgeraakt. Kom maar op.
Ik doe een voorzet. Nee kunnen zeggen tegen het redden van Deutsche en Franse banken onder het mom van hulp voor Griekenland. Een kind kon dit zien. En er waren mensen die dit zagen maar er viel niets te kiezen. En straks gaan we de Italiaanse banken redden. Trek de knip alvast maar. En verder die akelige drang naar "lebensraum" om maar elke bananenrepubliek maar binnen te willen halen als lid van die mieterse EU familie. De belastingbetaler gaat wel weer betalen om deze kneuzen in de vaart der volkeren op te stoten. Als men de publieke opinie zou peilen dan zou het gros hier niet voor gaan, begrijpelijk genoeg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:38:30 #47
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_163586120
Tijd voor een Swentry, Nentry en Brentry. Dat maakt de EU sterker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163586150
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik doe een voorzet. Nee kunnen zeggen tegen het redden van Deutsche en Franse banken onder het mom van hulp voor Griekenland. Een kind kon dit zien. En er waren mensen die dit zagen maar er viel niets te kiezen. En verder die akelige drang naar "lebensraum" om maar elke bananenrepubliek maar binnen te willen halen als lid van die mieterse EU familie. De belastingbetaler gaat wel weer betalen om deze kneuzen in de vaart der volkeren op te stoten. Als men de publieke opinie zou peilen dan zou het gros hier niet voor gaan, begrijpelijk genoeg.
Is allemaal met instemming van de Tweede Kamer gebeurd. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar geklaag over een gebrek aan vrijheid is hier misplaatst.
pi_163586176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik doe een voorzet. Nee kunnen zeggen tegen het redden van Deutsche en Franse banken onder het mom van hulp voor Griekenland. Een kind kon dit zien. En er waren mensen die dit zagen maar er viel niets te kiezen. En verder die akelige drang naar "lebensraum" om elke bananenrepubliek maar binnen te willen halen. De belastingbetaler gaat wel weer betalen om deze kneuzen in de vaart der volkeren op te stoten. Als men de publieke opinie zou peilen dan zou het gros hier niet voor gaan, begrijpelijk genoeg.
We hebben het over vrijheden, en jij grijpt dat aan om even je gal te spuwen over democratisch tot stand gekomen besluiten waar je het niet mee eens bent.

Kom op jongens, jullie kunnen toch wel wat betere voorbeelden bedenken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163586200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:40 schreef Igen het volgende:
Is allemaal met instemming van de Tweede Kamer gebeurd.
Omdat degenen die het voor het zeggen hebben EU adepten zijn. En graag EU commissaris zouden worden. Dan is je kostje gekocht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163586235
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
ver democratisch tot stand gekomen besluiten
Het zijn toch, zeker in retrospectief, bijzonder onverstandige besluiten? Al dan niet democratisch tot stand gekomen. We leren daar niets van. Dat vind ik zo jammer. En als het aan de EU en haar adepten in de 2e kamer ligt dan gaan we er daar nog veel meer van nemen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163586248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat degenen die het voor het zeggen hebben EU adepten zijn. En graag EU commissaris zouden worden. Dan is je kostje gekocht.
Ja en? "Vrijheid" betekent niet "de mate waarin Bart2002's mening in beleid wordt omgezet".
pi_163586264
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Milieuvervuiling is een van die dingen die al internationaal aangepakt werd door Europese landen lang voor de EU.
niet bij kernafval
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)voor-kernafval.dhtml
pi_163586273
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:44 schreef Igen het volgende:
"de mate waarin Bart2002's mening in beleid wordt omgezet"
Achter de schermen wordt daar keihard aan gewerkt. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd. En soms zitten er onverwachte hobbels en kuilen in de weg. Maar dat komt wel goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163586287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:32 schreef juliusceasar het volgende:
Nexit!!!

VVD, PVDA, D'66 en Groenlinks hebben ons pensioen uitgeleverd aan Brussel!!!

http://www.dagelijksestan(...)dt-in-de-hoek-gezet/
Kun je ophouden met dat geflame?
Make my day!
pi_163586301
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:47 schreef agter het volgende:

[..]

Kun je ophouden met dat geflame?
Ik heb al een TR gemacht. Maar deze dorpsgek verwarde man wordt blijkbaar getolereerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163586338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zure regen.

http://vorige.nrc.nl//bin(...)zure_regen_bijna_weg

Ik weet overigens niet wat voor aandeel de EU daarin gehad heeft.
Waterbescherming was zelfs al eerder.
pi_163586350
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb al een TR gemacht. Maar deze dorpsgek verwarde man wordt blijkbaar getolereerd.
Top! Hij heeft inderdaad wat hulp nodig.. :+
Make my day!
pi_163586392
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik claimde dan ook geen gigantische verschillen tussen EEG en EU. Dat is een vrij logische evolutie geweest.
Zelfs voor de EEG al.
pi_163586619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik doe een voorzet. Nee kunnen zeggen tegen het redden van Deutsche en Franse banken onder het mom van hulp voor Griekenland. Een kind kon dit zien. En er waren mensen die dit zagen maar er viel niets te kiezen. En straks gaan we de Italiaanse banken redden. Trek de knip alvast maar. En verder die akelige drang naar "lebensraum" om maar elke bananenrepubliek maar binnen te willen halen als lid van die mieterse EU familie. De belastingbetaler gaat wel weer betalen om deze kneuzen in de vaart der volkeren op te stoten. Als men de publieke opinie zou peilen dan zou het gros hier niet voor gaan, begrijpelijk genoeg.
Ik lees hier toch echt een "egoistische" insteek in om met je eigen woorden te spreken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163586798
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik lees hier toch echt een "egoistische" insteek in om met je eigen woorden te spreken.
Dat van die banken was natuurlijk puur evil. Opzettelijke misleiding. Dat zou voor mij al voldoende reden zijn om het lidmaatschap op te zeggen. En ik ben niet de enige. Straks Italië nog redden en wie of wat volgt? Geld zat blijkbaar.

En wat die bananenrepublieken betreft (want daar zal je wel op doelen..) : het zijn prachtige altruïstische plannen (hoewel dat niet de onderliggende idee is), en mooie strevens. Maar je kon op je klompen aanvoelen dat dat soort huwelijken niet gaan werken wegens de nogal in het oog lopende verschillen tussen de partners. En dat is wat ik zie. En volgens mij ook de meest fanatieke adepten op de korte termijn ook gaan zien. Het is vijf voor twaalf of misschien al een paar minuten later. :N

Verder ben je goed bezig (zoals altijd). Kritiek is goed. Dat houdt ons scherp.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 07-07-2016 20:13:55 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163587028
Wie hier denkt dat GB op een recessie af stevent? Veel economen denken dat.
Make my day!
pi_163587120
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben het over vrijheden, en jij grijpt dat aan om even je gal te spuwen over democratisch tot stand gekomen besluiten waar je het niet mee eens bent.

Kom op jongens, jullie kunnen toch wel wat betere voorbeelden bedenken?
Mijn vrijheid om de mensen weg te sturen wiens beleid mij niet bevalt.

..maar nu zul je wel zeggen dat dat ook democratisch tot stand is gekomen. :')
pi_163587144
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:16 schreef agter het volgende:
Wie hier denkt dat GB op een recessie af stevent? Veel economen denken dat.
Ik denk het wel. Maar dat komt niet door de Brexit. Dat was al zo. Er was een link naar een mooi menselijk artikel van NRC. Heb je die gezien?

Edit: zit nu helaas achter de betaalmuur.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:21:56 #65
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163587177
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het zo vanzelfsprekend is, dan lijkt het mij niet al te moeilijk om een kleine opsomming te geven van de vrijheden die we zijn kwijtgeraakt. Kom maar op.
Vrijheid van zaken doen is beperkt.
Dat is er eentje van velen.

Verder komt onze vrijheid in het geding door de macht die financiële instellingen/bedrijven hebben. Geld is macht zegt men wel eens. En macht? .......
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163587238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar dat komt niet door de Brexit. Dat was al zo. Er was een link naar een mooi menselijk artikel van NRC. Heb je die gezien?
Grotendeels gelezen.

De Brexit heeft er echt wel invloed op.
Ellende met een recessie is dat het juist vaak de minder bedeelden extra hard treft.
Juist zij die voor de Brexit stemden.
Make my day!
pi_163587269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar dat komt niet door de Brexit. Dat was al zo. Er was een link naar een mooi menselijk artikel van NRC. Heb je die gezien?

Edit: zit nu helaas achter de betaalmuur.
.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toefjes op 07-07-2016 21:12:23 ]
pi_163587306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:24 schreef agter het volgende:
Ellende met een recessie is dat het juist vaak de minder bedeelden extra hard treft.
Zeker. Maar die waren al hard getroffen. Eigenlijk al sinds Thatcher haar gif over dat prachtige land begon uit te storten. De Brexit zal dat proces mogelijk versnellen maar er bestaat m.i. een behoorlijke kans dat het daardoor beter wordt. De toekomst zal ons dat leren.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:26 schreef Toefjes het volgende:
Nieuw Incognitovenster
Spreekt niet in raadselen man!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163587349
De oorlog tussen de klassen gaat door

De kloof in het Verenigd Koninkrijk

Waar Londen ver weg is en werkloosheid op de loer ligt, stemde zo’n 70 procent voor Brexit. De media en landelijke politici zien die wereld nauwelijks. „Wie profiteert er van de EU? ‘Niet de kleine man.’ ”

‘Mind the gap, mind the gap”, klinkt het in de Londense Underground. Pas op voor het gat tussen treinstel en perron. De overbekende waarschuwing – hij staat afgedrukt op theemokken en T-shirts – gaat bij de meeste Londenaren het ene oor in, het andere uit, als een van de vele achtergrondgeluiden van de stad.

Een betere metafoor voor het Verenigd Koninkrijk is er nauwelijks. De diepe kloven die de Brexit-stem vorige week blootlegde in de Britse samenleving waren – voor wie ze wilde horen en zien – altijd zichtbaar: het achterland versus Londen, Engeland en Wales versus Schotland, platteland versus stad, working class versus middle class, laagopgeleiden versus universitair geschoolden, jong versus oud.

Een onverenigd Koninkrijk.

Aan de ene kant staan zij die zich op hun gemak voelen in een geglobaliseerde en multiculturele wereld. Goed opgeleide, goedbetaalde, welbespraakte sociaalliberalen. Tot vorige week dachten zij niet na over hun verworvenheden. Het land vormde zich naar hun idee, hun electorale invloed bepaalde het beleid.

Aan de andere kant staan zij die nauwelijks profiteerden van economische bloei, noch van Europese integratie, en zich daarom voortdurend zorgen maken over het verlies van werk, van gemeenschap, van identiteit. Niet de armsten in de samenleving, maar zij die twee maandsalarissen verwijderd zijn van ontslag, huisuitzetting, de voedselbank. Zij die zich tot vorige week niet gehoord voelden. Nu wel.

Hun wereld was er altijd. Voor wie ernaar op zoek ging in middelgrote Engelse en Welshe steden als Hartlepool, Doncaster of Newport. Verlopen kustplaatsen als Clacton en Hastings. Het voormalig steenkolengebied rond Wakefield, oud-industriële steden als Sheffield, staalsteden als Scunthorpe en Port Talbot, de uitgestrekte aardappelvelden van East Anglia, het vergrijzende platteland van Somerset en Dorset, en de pittoreske, maar leeglopende vissersdorpen van Cornwall.

Waar Londen ver weg voelt, of is, en economische regeringsplannen niets zeggen. Waar de armoede niet extreem is, maar het gewone leven betekent dat iedere penny wordt omgedraaid. Waar een cappuccino een luxe is, een snelle internetverbinding zeldzaam, en men treurt om het verdwijnen van de muziekhal, de workmen’s club of de bus naar de dichtstbijzijnde stad.

Onvermijdelijk begint er altijd iemand over immigratie. Dat heeft zelden met racisme te maken, wel met verandering en het gevoel dat je daar geen greep op hebt.

„Onze scholen en huisartsen kunnen het niet aan. Het zijn de aantallen”, zei Peter Fitzgerald, eigenaar van een legerdump in Great Yarmouth, vorig jaar, midden in een gesprek over iets anders. De badplaats dreef altijd op seizoensarbeid: het strand in de zomer, de oogst in de herfst, de kalkoenfabriek in de winter.

Maar de Polen en Portugezen bleven, mét hun kinderen, hun winkels, hun gebruiken. Kay Grey, echtgenote van de lokale UKIP-kandidaat, vertelde dat ze zich „ongemakkelijk” voelde: „Ze staren zo. En omdat ze geen Engels spreken, weet je niet of dat hun gewone manier van doen is.” Hier stemde 69 procent vóór Brexit.

In Londen draagt Europese immigratie bij aan de levendigheid van de stad. Het betekent een Weense Konditorei naast de vintage-klerenwinkel, een snackbar met serranoham waar vorige week nog een ijswinkel zat, Franse kazen op de markt. Bijna iedereen in Londen komt ergens anders vandaan. De laatste groep Europese immigranten (nu Slowaken) staat achter de toonbank van sandwichketen Pret-a-Manger en bedient de vorige. In multicultureel en jong Londen werd Blijven gestemd.

Dit is de wereld die politici en landelijke media kennen. Zelfs als ze niet uit Londen komen, zelfs als ze zoals Lagerhuisleden eens per week naar hun kiesdistrict gaan, en daar problemen van de ‘gewone man’ aanhoren. Maar tussen luisteren en begrijpen zit een wereld van verschil.

White van man

Dat werd vorig jaar bijvoorbeeld pijnlijk duidelijk toen Emily Thornberry, Labour-Lagerhuislid voor de Londense wijk Islington, tijdens de verkiezingscampagne een foto twitterde van een rijtjeshuis in Rochester, behangen met drie Engelse vlaggen en een wit bestelbusje op de oprit.

Het was een typisch working class-huis. De white van man – loodgieters, timmermannen, schilders, in dit geval een autohandelaar – is bij uitstek degene die zich niet gehoord voelt door de politiek.

Maar Thornberry impliceerde: Niet Ons Soort Mensen. Dat voedde het wantrouwen tegen het politieke establishment.

De afstand tussen politici en kiezer is steeds groter geworden. Waar oud-premiers Major (wiens vader een rondreizend trapezeartiest was), Thatcher (dochter van een kruidenier) en Heath (timmermanszoon) van eenvoudige komaf waren, is een groot deel van de huidige generatie niet alleen carrièrepoliticus, maar ook van gegoede afkomst.

De vader van David Cameron was effectenhandelaar, oprichter van een investeringsfonds dat werd gerund vanuit de Bahama’s, en waarvan de winsten uit zicht van de belastingdienst werden gehouden, zo bleek uit de Panama Papers. Driekwart van het vorige kabinet was miljonair.

Het verklaart waarom de anti-eliteboodschap van het pro-Brexit-kamp zo aantrekkelijk klonk. Waarbij Boris Johnson (Eton, Oxford, inkomen vorig jaar 675.000 pond) en Nigel Farage (privéschool, beurshandelaar, al 17 jaar politicus), hun eigen achtergrond verzwegen. Bij Johnson lijkt de kiezer dit te negeren, bij Farage te vergeten.

Het verklaart ook waarom de waarschuwing dat de Brexit economische neergang betekent, in de wind werd geslagen. „Ze zeggen dat alleen maar voor zichzelf”, zei oud-havenarbeider Brian Parker, op de markt van Romford, in het uiterste oosten van Londen. Want wie profiteert er van handel, globalisering, de EU? „Niet de kleine man.” In Romford stemde 70 procent voor een einde aan het EU-lidmaatschap.

Parker vertelde over de haven. Zeven ooms en neven, zijn vader en hijzelf werkten in wat nu Canary Wharf is, het Londense bankendistrict vol glimmende wolkenkrabbers. „Het was een manier van leven.” Echtgenote Diane: „Die sociale cohesie is nu volledig verdwenen.” Het ging hen niet om immigranten – niet alleen – maar om vroeger, toen ze trots waren op hun gemeenschap. Die nu uit het centrum van Londen is verdreven door torenhoge huizenprijzen, deels veroorzaakt door de komst van rijke (Europese) immigranten: „Dit is niet waar we ‘ja’ tegen zeiden toen we lid werden van Europa.”

In Hartlepool, met de hoogste jeugdwerkloosheid van het land, vertelde Lagerhuislid Iain Wright in 2012, hoe „het spook van de werkloosheid door de stad waarde” en alle zekerheden verdwenen: „Je volgde je vader en grootvader naar de fabriek, opeens was dat niet meer zo.”

‘New’ Labour

Het neoliberalisme van Thatcher leidde niet tot werk, Blairs ‘New’ Labour ook niet, Camerons bezuinigingen maakten het leven nog ingewikkelder. Nog altijd ligt het aantal uitkeringsgerechtigden in Hartlepool ver boven het gemiddelde. Zeven op de tien kiezers stemden er voor Brexit.

Tussen inkomen en Brexit-steun is een heldere correlatie. In gebieden met de meeste Brexit-stemmers is het gemiddelde inkomen 18.500 pond (22.385 euro) per jaar, in de top-5 van gebieden die voor EU-lidmaatschap waren 30.000 pond.

„So what, als er een recessie komt. Wat voor verschil zal dat maken?” vroeg Kay Jones in Port Talbot. In de Welshe staalstad is nog werkgelegenheid – even althans, Tata wil zijn fabriek verkopen en onduidelijk is of een reddingsplan slaagt. Maar in het achterland, zoals de Rhondda Valley, is voor de gesloten mijnen geen werkgelegenheid in de plaats gekomen. In de op vier na grootste economie ter wereld, leeft een op de vijf inwoners volgens Oxfam onder de armoedegrens. De inkomensongelijkheid is in het Verenigd Koninkrijk groter dan elders in Europa. In de Rhondda zijn de rijen arbeidershuisjes in de richels van de vallei de enige zichtbare erfgenamen van een ooit bloeiende economie.

De working class was niet iets om uit weg te vluchten. Maar het Verenigd Koninkrijk maakt nauwelijks meer iets, het verleent diensten. Kennis is rijkdom, callcenters de nieuwe koolmijnen, het bereiken van de middle class het streven. Wie achterblijft, krijgt een label: ‘chav’, een Sjonnie (of Anita). Onderwerp van talloze reality-televisieseries, van Big Brother tot, recentelijk, Benefit Street, over bijstandsgerechtigden.

„Ooit gold: we moeten onze arbeiders helpen. Daaruit kwamen de nationale gezondheidszorg (NHS) en sociale woningbouw voort. Nu geldt: ze moeten dankbaar zijn voor wat ze krijgen”, zei Lynsey Hanley onlangs. Ze schreef het boek Respectable, over haar eigen moeizame tocht van een sociale woningbouwflat buiten Birmingham tot een baan aan een universiteit nu. Van working class naar middle class, met een bijbehorende cultuurschok.

„Ik was volledig onvoorbereid. De aanname dat je zeggenschap hebt, en dat er naar je werd geluisterd, was nieuw.”

In Spalding, South-Holland, was dat afgelopen zaterdag de reactie. 73,1 procent stemde hier voor Brexit. Er heerste verbazing – en vooral vreugde – dat hun stem had geteld. Het Britse kiesstelsel in districten zorgt er gewoonlijk niet voor dat iedere stem telt. Bij de verkiezingen van 2015 kreeg UKIP bijvoorbeeld 12,6 procent van de stemmen, maar omdat die verspreid waren over het hele land, leidde dit maar tot één zetel. De Schotse nationalisten wonnen 5,6 procent van de stemmen, maar geconcentreerd in één gebied. Met als resultaat 56 zetels.

„Sinds New Labour zie je een geleidelijke vervreemding van working class-kiezers van de politiek, zeker in noordelijke steden”, zegt hoogleraar Matthew Goodwin, die onderzoek doet naar euroscepsis. „Dat vertaalde zich eerst in apathie, in 2010 even in een stem op de Conservatieven, toen op UKIP.” En nu voor de Brexit.

Gewone jongen

Wat die stem ook opnieuw heeft laten zien, is dat de Britse samenleving nog altijd een klassensamenleving is. Hoe premier John Major in 1990 ook hoopte op een „klassenloze maatschappij”. Hoe premier Tony Blair de Britten in 1999 ook voorhield dat „de klassenoorlog voorbij” was. Hoe premier David Cameron ook probeert te laten zien dat hij, ondanks zijn geprivilegieerde afkomst en opleiding, een ‘gewone jongen’ is.

Mike Savage, hoogleraar sociologie aan de London School of Economics, meent dat er sprake is van een ‘class ceiling’ in het Verenigd Koninkrijk, niet een glazen-, maar een klassenplafond. Hij waarschuwt al lange tijd voor „de bedreiging” die dat vormt voor de samenleving:

„De economische elite wordt steeds meer ook een sociale en culturele elite, van wie leven en ervaringen anders zijn dan die van de meerderheid van de bevolking.”

Of, zoals een man achter een Brexit-kraampje in Cheddar het verwoordde: „Ik zie niets van de levendigheid die zo’n Europa ons zou moeten brengen.” Goedkope vluchten naar Ibiza, het afschaffen van mobiele roamingtarieven, of het gemak waarmee je een tweede huis in Frankrijk kunt hebben, hebben niet voor iedereen betekenis.

De vraag die het beste voorspelde of iemand voor Brexit of Blijven zou stemmen, bleek opleiding. In Folkestone was studente psychologie en criminologie Sally Cox voor Blijven. Tot verbazing van vriend Josh Kent en diens vader Lee, spoorwegwerkers en beiden voor een Brexit. In universiteitsstad Cambridge hing het de week voor het referendum vol met Britain Stronger In-posters. Ruim 70 procent stemde daar voor Blijven.

Opleiding hangt samen met de leeftijdsbreuklijn: één op de tien ouderen ging naar de universiteit, nu is bijna vijf op de tien jongeren hoger opgeleid. Niet dat dat uitmaakt voor hun inkomen: zij huren of hebben een hypotheek. In tegenstelling tot hun ouders en grootouders die hun huizen bezitten, nog een pensioen hebben. Maar die welvaart veranderde niet hun conservatieve kijk op de wereld. De Brexit-slogan ‘take back control’, neem de macht terug, deed hunkeren naar een verleden.

Op Trafalgar Square in Londen demonstreerden dinsdagavond teleurgestelde jongeren tegen de uitslag van het referendum. „Natuurlijk stemde ik voor Blijven”, zei een meisje in blauwe ‘Europa’-pruik. Op een toon alsof een andere keuze niet mogelijk was geweest. De demonstranten begrepen niets van de Brexit.

Met dank aan Klopkoek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163587489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Maar die waren al hard getroffen. Eigenlijk al sinds Thatcher haar gif over dat prachtige land begon uit te storten. De Brexit zal dat proces mogelijk versnellen maar er bestaat m.i. een behoorlijke kans dat het daardoor beter wordt. De toekomst zal ons dat leren.

[..]

Spreekt niet in raadselen man!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:42:43 #71
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163587667
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163587723
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

_O-
Doet ie het niet meer?
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:47:15 #73
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163587805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Doet ie het niet meer?
Had dat artikel reeds gelezen voordat hij achter een pay-wall kwam. Nu istie stuk :@
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163587936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Doet ie het niet meer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 07-07-2016 21:09:39 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163589428
quote:
Er is maar één optie

De opties voor het VK om een zekere band met de EU te behouden zijn al lang de revue gepasseerd en hebben allen grote nadelen, waarbij EU-lidmaatschap de meest plausibele blijft. Als het VK Artikel 50 inroept duurt het minstens twee jaar voor het lidmaatschap effectief ten einde loopt.

Onderhandelingen over een nieuw statuut, zoals bijvoorbeeld een handelsakkoord met de EU, zouden pas dan kunnen starten, en weerom verschillende jaren in beslag nemen. Het vooruitzicht van jaren onzekerheid zal zo nefast zijn voor de Britse economie, dat snel andere opties bekeken zullen worden, zoals Artikel 50 niet inroepen of dit altijd maar blijven uitstellen tot animositeit binnen de EU, en andere inzichten gaan primeren.

Het ziet ernaar uit dat het EU-referendum de geschiedenis ingaat als het grootste debacle in de recente Britse geschiedenis. Politieke leiders in het land van staatsmanschap moeten nu aan de wereld tonen dat ze effectief de beslissing kunnen nemen die de beste is voor het Verenigd Koninkrijk. Maar gezien het gebrek aan leiders zal dit nog wat op zich laten wachten, met alle gevolgen van dien.
De Britten hebben moedige leiders nodig - Karel Lannoo
pi_163589843
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zelfs voor de EEG al.
Dat hangt er wel vanaf wat je waar toe rekent. Voor een deel liep het gelijk op maar de grote slagen zijn toch in de jaren 80 en 90 gemaakt.
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:25:28 #77
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163590517
Een vergelijking tussen May en Leadsom.

De Britten mogen hopen dat het May wordt. Leadsom is onervaren en is erg orthodox "leave". Het is erg twijfelachtig of ze de bestuurlijke capaciteiten heeft om het land goed te leiden maar ze zal zeker niet degene zijn die "leave" en "remain" bij elkaar gaat brengen. May lijkt me een meer ervaren bestuurder en is in ieder geval veel pragmatischer.
pi_163590649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:25 schreef beantherio het volgende:
Een vergelijking tussen May en Leadsom.

De Britten mogen hopen dat het May wordt. Leadsom is onervaren en is erg orthodox "leave". Het is erg twijfelachtig of ze de bestuurlijke capaciteiten heeft om het land goed te leiden maar ze zal zeker niet degene zijn die "leave" en "remain" bij elkaar gaat brengen. May lijkt me een meer ervaren bestuurder en is in ieder geval veel pragmatischer.
Ik vind dit altijd zo onnozel. Je doet nu net alsof het om poppetjes gaat. Dat gegeil op die namen... Terwijl het om de al dan niet aanwezige visie danwel plan gaat. Het is niet zo'n vals dilemma dat het staat of valt bij de keuze voor "May" of "Leadsom". Zoals gezegd: dat is niet nozel. En als het te moeilijk wordt dan haken ze af. Voorbeelden te over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163592921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo onnozel. Je doet nu net alsof het om poppetjes gaat. Dat gegeil op die namen... Terwijl het om de al dan niet aanwezige visie danwel plan gaat. Het is niet zo'n vals dilemma dat het staat of valt bij de keuze voor "May" of "Leadsom". Zoals gezegd: dat is niet nozel. En als het te moeilijk wordt dan haken ze af. Voorbeelden te over.
Hey. Maar het zijn dan ook geen democratische verkiezing.
Het is niet dat het volk mag stemmen.
Het zijn de Torries. En hun leden.
De hele Bexit art 50, moet wel of niet in werking gesteld worden door een leider die niet verkozen is door het volk.
Make my day!
pi_163592999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo onnozel. Je doet nu net alsof het om poppetjes gaat. Dat gegeil op die namen... Terwijl het om de al dan niet aanwezige visie danwel plan gaat. Het is niet zo'n vals dilemma dat het staat of valt bij de keuze voor "May" of "Leadsom". Zoals gezegd: dat is niet nozel. En als het te moeilijk wordt dan haken ze af. Voorbeelden te over.
Als er onderhandeld moet worden is de persoon volgens mij erg belangrijk een visie die niet goed gebracht wordt kan alleen daardoor al sneuvelen en een slechter plan dat goed gebracht wordt kan doorgaan.
pi_163594395
The real reason the U.K. voted for Brexit? Jobs lost to Chinese competition.

https://www.washingtonpos(...)nomics-not-identity/

Bijzondere kijk op de zaken, overigens ook niet geheel onlogisch.
pi_163594685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef agter het volgende:

[..]

Hey. Maar het zijn dan ook geen democratische verkiezing.
Het is niet dat het volk mag stemmen.
Het zijn de Torries. En hun leden.
De hele Bexit art 50, moet wel of niet in werking gesteld worden door een leider die niet verkozen is door het volk.
May heeft aangekondigd hard te zullen onderhandelen. Dus je hebt iemand nodig die op een juiste wijze Brexit vorm kan geven en tegelijkertijd balans weet te zoeken tussen de beide kampen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 05:57:06 #83
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163594710
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef agter het volgende:

[..]

Hey. Maar het zijn dan ook geen democratische verkiezing.
Het is niet dat het volk mag stemmen.
Het zijn de Torries. En hun leden.
De hele Bexit art 50, moet wel of niet in werking gesteld worden door een leider die niet verkozen is door het volk.
Natuurlijk wel democratisch. De Tories zijn geen politbureau, ofzo. Het is een beslissing die bij de partij ligt, maar dan maakt dit nog niet ondemocratisch.
Regeringspartijen vertegenwoordigen het volk. Natuurlijk niet alle stemgerechtigden, maar dat maakt dit nog niet ondemocratisch.

[ Bericht 7% gewijzigd door damian5700 op 08-07-2016 06:23:01 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163594737
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Milieuvervuiling stopt niet aan de landsgrenzen.
Ook daarom zijn de vermeende vrijhandelsverdragen een grote farce, want de multinationals hebben de vervuilende industrie naar landen verplaatst waar minder regels zijn.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 06:35:32 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163594774
nee dat niet
Iin india kun je maar aanknoeien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163595982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
Hier kom ik toch nog even op terug want inkomens ongelijkheid is wat anders dan de vermogensopbouw. Als je praat over wat mensen hebben dan is dat het vermogen en het vermogen van de rijken is ook na de crisis veel sneller herstelt dan dat van de groep met veel minder vermogen. Juist een crisis treft vaak de mensen met minder vermogen het hardst omdat die het niet uit kunnen zingen en vaak meer schulden hebben. Ze zullen dus eerder tegen de lage prijs moeten verkopen en dan kunnen de mensen die nog vermogen hebben dat vrij goedkoop weer kopen. Het totale bezit verschuift dus naar de mensen met grote vermogens en zelfs als dat bezit in absolute waarde daalt zal hun belang steeds verder toenemen, ten opzichte van de rest worden ze dus steeds rijker.
Je hebt het hier over NA de crisis. De discussie ging over de crisis zelf. Vermogen van rijke mensen zitten in assets. Assets zoals real estate en aandelen/bonds. Ik hoop dat jij ook begrijpt wt er tijdens een crisis met huizenprijzen en aandelen gebeurt.

Verder heb jij het in je voorbeeld over mensen met assets, die "tegen en lage prijs moeten verkopen". Het gros van arme mensen woont in (sociale) huurwoningen, die bezitten geen huis. Verder is dat verhaal dat je schrijft een theorie. De reden dat NA de financiele crisis de rijken rijker zijn geworden is quantitative easing, dat de prijs van assets opdrijft, niet de crisis zelf.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 09:32:58 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_163596173


Freeedoooooooomm
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163596526
Vanuit de EU hoek worden politici als Wilders, Farage, Le Pen etc met Hitler vergeleken, maar de EU doet precies zoals Hitler dacht.

Drie citaten

1. Het vermogen van de mensen om te onthouden is zeer zwak ontwikkeld; het vermogen om te vergeten is enorm.

2. Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.

3. Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.

Adolf Hitler
Oostenrijks-Duits dictator
bron: http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Adolf%20Hitler

ad 1: door nu zo te focussen op de Brexit, vergeet het publiek de echte problemen: Griekenland, bankencrisis, verdeeldheid in de EU en nog 10tallen andere problemen. Alles gesteund door de media

ad 2: dat zou de lijfspreuk van de EU moeten worden :)

ad 3: helaas een waarheid als een koe, waar o.a. Juncker dankbaar gebruik van maakt met zijn uitspraak over democratie (zijn citaat zou ook van AH kunnen zijn)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163596597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:32 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Freeedoooooooomm
Dit brengt het aardig in beeld inderdaad.
pi_163596971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef Oud_student het volgende:
Vanuit de EU hoek worden politici als Wilders, Farage, Le Pen etc met Hitler vergeleken, maar de EU doet precies zoals Hitler dacht.

Drie citaten

1. Het vermogen van de mensen om te onthouden is zeer zwak ontwikkeld; het vermogen om te vergeten is enorm.

2. Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.

3. Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.

Adolf Hitler
Oostenrijks-Duits dictator
bron: http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Adolf%20Hitler

ad 1: door nu zo te focussen op de Brexit, vergeet het publiek de echte problemen: Griekenland, bankencrisis, verdeeldheid in de EU en nog 10tallen andere problemen. Alles gesteund door de media

ad 2: dat zou de lijfspreuk van de EU moeten worden :)

ad 3: helaas een waarheid als een koe, waar o.a. Juncker dankbaar gebruik van maakt met zijn uitspraak over democratie (zijn citaat zou ook van AH kunnen zijn)
Je hebt me overtuigd. EU = Nazi-Duitsland.

Wanneer heropent Brussel Auschwitz?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163597062
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd. EU = Nazi-Duitsland.

Wanneer heropent Brussel Auschwitz?
Dat hebben ze al gezegd bij de stemming over de grondwet: als je tegen was dan ging het licht uit en, komt er oorlog en komen er weer concentratiekampen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163597066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef Oud_student het volgende:
Vanuit de EU hoek worden politici als Wilders, Farage, Le Pen etc met Hitler vergeleken, maar de EU doet precies zoals Hitler dacht.

Drie citaten

1. Het vermogen van de mensen om te onthouden is zeer zwak ontwikkeld; het vermogen om te vergeten is enorm.

2. Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.

3. Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.

Adolf Hitler
Oostenrijks-Duits dictator
bron: http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Adolf%20Hitler

ad 1: door nu zo te focussen op de Brexit, vergeet het publiek de echte problemen: Griekenland, bankencrisis, verdeeldheid in de EU en nog 10tallen andere problemen. Alles gesteund door de media

ad 2: dat zou de lijfspreuk van de EU moeten worden :)

ad 3: helaas een waarheid als een koe, waar o.a. Juncker dankbaar gebruik van maakt met zijn uitspraak over democratie (zijn citaat zou ook van AH kunnen zijn)
Uitstekende analyse, zeer scherp.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_163597130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat hebben ze al gezegd bij de stemming over de grondwet: als je tegen was dan ging het licht uit en, komt er oorlog en komen er weer concentratiekampen
Lekker joden, zigeuners en eurosceptici vergassen.

Gelukkig ben jij hier, als voormalig student en parttime profeet, om ons daarvoor te waarschuwen en hopelijk te behoeden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:43:30 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163597174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:32 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Freeedoooooooomm
Canada of Turkije dan.. compliance met eu product regels is niet zo'n probleem. Financial services krijgen dan wel een klap, of Britse bedrijven moeten Europese dochterbedrijven opzetten. Geeft verder de meeste vrijheid zonder eu contributie en vrij verkeer van personen. Kunnen ze voor alle Britten in eu en voor alle eu burgers in UK afspreken dat ze huidige regels in stand houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:55:25 #95
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163598447
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd. EU = Nazi-Duitsland.

Wanneer heropent Brussel Auschwitz?
Waarom schiet jij toch altijd in een stuip?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163598533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom schiet jij toch altijd in een stuip?
De beste man vergelijkt de EU hierboven letterlijk met Hitler/de nazi's.

Dat zal in jouw brein ongetwijfeld hout snijden, maar wij normale users vinden dergelijke vergelijkingen nogal onzinnig en grotesk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 8 juli 2016 @ 12:00:10 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163598546
Als we dan toch alles met alles aan het vergelijken zijn kan deze er ook nog wel bij

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163598593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef Oud_student het volgende:
ad 1: door nu zo te focussen op de Brexit, vergeet het publiek de echte problemen: Griekenland, bankencrisis, verdeeldheid in de EU en nog 10tallen andere problemen. Alles gesteund door de media
Dit is politiek in het algemeen. Wat er in de tweede kamer aan de orde komen zijn veelal ook weinig-zeggende paniekstuipjes van wat er de dag ervoor is voorgevallen.

quote:
ad 2: dat zou de lijfspreuk van de EU moeten worden :)
Dit is weer zo algemeen. Wat de UKIP groot op hun bus zette wordt ook niet waargemaakt. De terugkeer naar de gulden komt er ook nooit. Mijn 1000 Euro is ook nog niet binnen.

quote:
ad 3: helaas een waarheid als een koe, waar o.a. Juncker dankbaar gebruik van maakt met zijn uitspraak over democratie (zijn citaat zou ook van AH kunnen zijn)
De uitslag van het referendum laat dit ook goed zien. Eerst leave stemmen, en daarna huilen dat je zonet leave hebt gestemd.
pi_163598684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom schiet jij toch altijd in een stuip?
Jij vindt het niet op z'n minst opmerkelijk dat zo'n extreemrechtse malloot met mislukte Hitlervergelijkingen komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 12:06:15 ]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:32:14 #100
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163599115
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij vindt het niet op z'n minst opmerkelijk dat zo'n extreemrechtse malloot met mislukte Hitlervergelijkingen komt?
Negeer zoiets gewoon, doe ik ook.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:15:24 #101
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163599819
Italie is de volgende die eruit stapt en niet nederland. Die hebben al crisis nu. Die italianen hebben zowieso meer pit getuige M5S welke op dit moment de grootste partij in Italie is. Beppe Grillo oprichter van de partij noemt italie de kanker van de eurozone en dat zijn land kapot is en overnieuw op hun eigen tempo moet worden opgebouwd (dus ook een lire en geen euro). Zodra M5S bij de volgende verkiezingen aan de macht komen, dan gaat de exitlawine weer verder in een exita referendum of ze stappen er linea recta uit middels verkiezingsbeloften. In dat opzicht hoeft Nederland niets te doen, Eurozone blaast zichzelf wel op en in het verlengde ook de eurofielcratie.

Duitsland gaat het voornamelijk om frankrijk denk ik, dus de kans is groot dat de euro wel blijft bestaan, maar niet zoals het nu is. Alle landen aangrenzend aan duitsland zullen denk ik wel in de deutsche euro blijven, dit omdat veel banen indirect worden beinvloed door duitsland (zoals de havens van rotterdam bijvoorbeeld en de gehele logistieke branche binnen nederland). De oude gulden was ook gekoppeld aan de mark.

[ Bericht 7% gewijzigd door govie op 08-07-2016 13:20:47 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163599935
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:37:57 #103
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163600207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:15 schreef govie het volgende:
Italie is de volgende die eruit stapt en niet nederland. Die hebben al crisis nu. Die italianen hebben zowieso meer pit getuige M5S welke op dit moment de grootste partij in Italie is. Beppe Grillo oprichter van de partij noemt italie de kanker van de eurozone en dat zijn land kapot is en overnieuw op hun eigen tempo moet worden opgebouwd (dus ook een lire en geen euro). Zodra M5S bij de volgende verkiezingen aan de macht komen, dan gaat de exitlawine weer verder in een exita referendum of ze stappen er linea recta uit middels verkiezingsbeloften. In dat opzicht hoeft Nederland niets te doen, Eurozone blaast zichzelf wel op en in het verlengde ook de eurofielcratie.

Duitsland gaat het voornamelijk om frankrijk denk ik, dus de kans is groot dat de euro wel blijft bestaan, maar niet zoals het nu is. Alle landen aangrenzend aan duitsland zullen denk ik wel in de deutsche euro blijven, dit omdat veel banen indirect worden beinvloed door duitsland (zoals de havens van rotterdam bijvoorbeeld en de gehele logistieke branche binnen nederland). De oude gulden was ook gekoppeld aan de mark.
Italië wil helemaal niet uit de EU, zelfs M5S wil dat niet. M5S wil uit de euro, maar ik denk niet dat ze daar een meerderheid voor vinden onder de bevolking, laat staan in het parlement.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:56:40 #104
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163601009
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Italië wil helemaal niet uit de EU, zelfs M5S wil dat niet. M5S wil uit de euro, maar ik denk niet dat ze daar een meerderheid voor vinden onder de bevolking, laat staan in het parlement.
De onvrede in Italie is erg groot, Movimento Cinque Stelle is momenteel de grootste in de peilingen. Als daar een referendum wordt gehouden zal daar ook een meederheid voor een vertrek stemmen denk ik.
pi_163601176
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:10 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De onvrede in Italie is erg groot, Movimento Cinque Stelle is momenteel de grootste in de peilingen. Als daar een referendum wordt gehouden zal daar ook een meederheid voor een vertrek stemmen denk ik.
Zouden Italianen net zo dom zijn als Britten? Of eigenlijk: dommer, gelet op dat ze nu kunnen zien wat voor ellende je op je hals haalt?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:18:25 #107
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163601230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:10 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

De onvrede in Italie is erg groot, Movimento Cinque Stelle is momenteel de grootste in de peilingen. Als daar een referendum wordt gehouden zal daar ook een meederheid voor een vertrek stemmen denk ik.
Dat denk ik niet. Ik ken Italië erg goed en volg de Italiaanse politiek vrij nauwgezet.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:18:57 #108
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163601249
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zouden Italianen net zo dom zijn als Britten? Of eigenlijk: dommer, gelet op dat ze nu kunnen zien wat voor ellende je op je hals haalt?
Nee, Italië zal nooit uit de EU stappen. Zelfs de populisten van M5S willen dat niet.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163601256
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zouden Italianen net zo dom zijn als Britten? Of eigenlijk: dommer, gelet op dat ze nu kunnen zien wat voor ellende je op je hals haalt?
Veel slechter kan het niet gaan lijkt me, Italie heeft de afgelopen 10 jaar nauwelijks economische groei gehad. Het houdt een keer op en de grens is bijna bereikt voor de Italianen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:20:38 #110
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163601299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Veel slechter kan het niet gaan lijkt me, Italie heeft de afgelopen 10 jaar nauwelijks economische groei gehad. Het houdt een keer op en de grens is bijna bereikt voor de Italianen.
Zonder de EU was het de afgelopen 10 jaar nog veel slechter gegaan met Italië en dat weten de Italianen zelf ook dondersgoed.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163601340
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Zonder de EU was het de afgelopen 10 jaar nog veel slechter gegaan met Italië en dat weten de Italianen zelf ook dondersgoed.
Dat is een aanname die je niet hard kan maken. Italie profiteert niet zoals Nederland van de export.
pi_163601670
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Veel slechter kan het niet gaan lijkt me, Italie heeft de afgelopen 10 jaar nauwelijks economische groei gehad. Het houdt een keer op en de grens is bijna bereikt voor de Italianen.
Dat zal wel de schuld zijn van de EU. Niet van de interne bestuurlijke chaos en corruptie.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:43:15 #113
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163601944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:22 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is een aanname die je niet hard kan maken. Italie profiteert niet zoals Nederland van de export.
Ik heb jaren gewoond en gewerkt in Italië en kom er nog steeds om de twee maanden, ik weet wel wat er daar speelt. Ook de mensen die daar echt in de shit zitten willen niet uit de EU omdat ze van hun eigen regering nog veel minder verwachten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:44:55 #114
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163601985
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zal wel de schuld zijn van de EU. Niet van de interne bestuurlijke chaos en corruptie.
Precies, de meeste Italianen vinden dat de EU hen nog enigszins beschermd tegen hun eigen corrupte politici. Brussel staat hoger aangeschreven dan Rome, dan zou je wel gek zijn om uit de EU te willen stappen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163601997
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:43 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik heb jaren gewoond en gewerkt in Italië en kom er nog steeds om de twee maanden, ik weet wel wat er daar speelt. Ook de mensen die daar echt in de shit zitten willen niet uit de EU omdat ze van hun eigen regering nog veel minder verwachten.
Vertrouwen in eigen politici hebben ze inderdaad niet.
pi_163602014
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zal wel de schuld zijn van de EU. Niet van de interne bestuurlijke chaos en corruptie.
Wat dat betreft is de EU een geschenk uit de hemel voor de nationale politici. Als je impopulaire besluiten neemt of het gaat slecht met de economie, dan kun je gewoon de EU de schuld in de schoenen schuiven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163602077
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat dat betreft is de EU een geschenk uit de hemel voor de nationale politici. Als je impopulaire besluiten neemt of het gaat slecht met de economie, dan kun je gewoon de EU de schuld in de schoenen schuiven.
Andersom geldt het ook, als het goed gaat met de economie is het dankzij de EU en als het slecht gaat ligt het aan externe factoren.
pi_163602137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:48 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Andersom geldt het ook, als het goed gaat met de economie is het dankzij de EU en als het slecht gaat ligt het aan externe factoren.
Hm, die redenering kom ik weinig tegen. Dat ons land het economisch gezien weer beter doet, hebben we volgens Rutte bijvoorbeeld te danken aan het bezuinigingsbeleid dat door zijn kabinet is uitgestippeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163602448
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat dat betreft is de EU een geschenk uit de hemel voor de nationale politici. Als je impopulaire besluiten neemt of het gaat slecht met de economie, dan kun je gewoon de EU de schuld in de schoenen schuiven.
Ik denk dat ik dat ook ga gebruiken met mijn relaties. Stom dat ik daar niet eerder op gekomen ben eigenlijk.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:17:48 #120
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163602756
Deutsche bank staat er nu slechter voor als lehman in 2008, want die zit diep in anus van de italiaanse banken. Maak jullie borsten maar nat want winter is comming. Allemaal aan de bloembollensoep, ik zou er niet van staan te kijken als ze op een slinkse untrace-able manier, dat nederlandse pensioengelden worden inzetten om de italiaanse en duitse banken te redden.

[ Bericht 14% gewijzigd door govie op 08-07-2016 15:24:19 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163603290
Brexcuses: A crib sheet for shifting blame if Brexit goes bad
https://next.ft.com/content/4aa912fa-4423-11e6-b22f-79eb4891c97d
:D
pi_163603404
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:44 schreef J.B. het volgende:
Brexcuses: A crib sheet for shifting blame if Brexit goes bad
https://next.ft.com/content/4aa912fa-4423-11e6-b22f-79eb4891c97d
:D
Doet het niet? :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163603503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:17 schreef govie het volgende:
Deutsche bank staat er nu slechter voor als lehman in 2008, want die zit diep in anus van de italiaanse banken. Maak jullie borsten maar nat want winter is comming. Allemaal aan de bloembollensoep, ik zou er niet van staan te kijken als ze op een slinkse untrace-able manier, dat nederlandse pensioengelden worden inzetten om de italiaanse en duitse banken te redden.
Kun je de laatste zin nog even vertalen naar het Nederlands?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:04:04 #124
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163603693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:17 schreef govie het volgende:
Deutsche bank staat er nu slechter voor als lehman in 2008, want die zit diep in anus van de italiaanse banken. Maak jullie borsten maar nat want winter is comming. Allemaal aan de bloembollensoep, ik zou er niet van staan te kijken als ze op een slinkse untrace-able manier, dat nederlandse pensioengelden worden inzetten om de italiaanse en duitse banken te redden.
DB zit vandaag weer aardig in de lift, +4%.

http://finance.yahoo.com/(...)r=&type=2button&s=db
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163603966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 01:58 schreef J.B. het volgende:
The real reason the U.K. voted for Brexit? Jobs lost to Chinese competition.

https://www.washingtonpos(...)nomics-not-identity/

Bijzondere kijk op de zaken, overigens ook niet geheel onlogisch.
Eigenlijk verbaast dit me helemaal niks.

En goed met cijfers onderbouwd. Mooie vondst. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 16:46:40 ]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:27:23 #126
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163604195
En buiten de EU wordt het voor het VK nog veel moeilijker om te concureren met de Chinezen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163604383
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:04 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

DB zit vandaag weer aardig in de lift, +4%.

http://finance.yahoo.com/(...)r=&type=2button&s=db
Kalft alweer wat af maar dit zijn natuurlijk dagkoersen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:06:08 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163605098
http://www.nu.nl/economie(...)rroso-in-dienst.html

Niet direct Brexit gerelateerd, maar versterkt wel weer voor veel mensen het beeld dat ze hebben van eu politici.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:20:33 #129
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163605451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Eigenlijk verbaast dit me helemaal niks.

En goed met cijfers onderbouwd. Mooie vondst. ^O^
Had laatst een artikel gelezen waarin london met de city waar alles rozengeur en manenschijn was (en remain stemde), werd afgezet tegen alles buiten london, waar alles gewoon al jaren klote is (brexit stemmers).
Ik vind dat een betere vergelijking omdat dit draait om de binnenlandse aangelegheden waar china in directe zin geen fuck mee te maken heeft. Het is puur de alocatie van geld en middelen om de financiele wereld in London te boosten ten koste van al het andere Engeland. En ja, dan sluit dat verhaal mooi aan op het verhaal betreffende chinese concurrentie in indirecte zin.
Het laat ook mooi zien hoe de propaganda machine van de city maar blijft draaien om de brexit tegen te gaan. Ik verwacht dat labour alles wat niet london is, zullen laten bloeden en dan net alsof doen, dat dat de schuld is van de brexit. Dat nieuwe gekozen wijf van labour gaat nooit een brexit begeleiden, ik geloof er niets van, heel dat labour draait op citygelden en niet op veel geld van buiten london.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163606412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:20 schreef govie het volgende:

[..]

Had laatst een artikel gelezen waarin london met de city waar alles rozengeur en manenschijn was (en remain stemde), werd afgezet tegen alles buiten london, waar alles gewoon al jaren klote is (brexit stemmers).
Ik vind dat een betere vergelijking omdat dit draait om de binnenlandse aangelegheden waar china in directe zin geen fuck mee te maken heeft. Het is puur de alocatie van geld en middelen om de financiele wereld in London te boosten ten koste van al het andere Engeland. En ja, dan sluit dat verhaal mooi aan op het verhaal betreffende chinese concurrentie in indirecte zin.
Het laat ook mooi zien hoe de propaganda machine van de city maar blijft draaien om de brexit tegen te gaan. Ik verwacht dat labour alles wat niet london is, zullen laten bloeden en dan net alsof doen, dat dat de schuld is van de brexit. Dat nieuwe gekozen wijf van labour gaat nooit een brexit begeleiden, ik geloof er niets van, heel dat labour draait op citygelden en niet op veel geld van buiten london.
Waar heb jij het in vredesnaam over? Volgens mij is Corbyn ondanks alle aanvallen van de laatste week nog steeds de leider van Labour en dat is toch echt een man. Hij wil van geen wijken weten ondanks dat die partij bijna uit elkaar valt.
De Tories zijn aan zet qua begeleiden van een brexit. En dat wijf? Bedoel je May? Ken je haar goed genoeg om het over wijf te hebben?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163606770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:20 schreef govie het volgende:

[..]

Had laatst een artikel gelezen waarin london met de city waar alles rozengeur en manenschijn was (en remain stemde), werd afgezet tegen alles buiten london, waar alles gewoon al jaren klote is (brexit stemmers).
Ik vind dat een betere vergelijking omdat dit draait om de binnenlandse aangelegheden waar china in directe zin geen fuck mee te maken heeft. Het is puur de alocatie van geld en middelen om de financiele wereld in London te boosten ten koste van al het andere Engeland. En ja, dan sluit dat verhaal mooi aan op het verhaal betreffende chinese concurrentie in indirecte zin.
Het laat ook mooi zien hoe de propaganda machine van de city maar blijft draaien om de brexit tegen te gaan. Ik verwacht dat labour alles wat niet london is, zullen laten bloeden en dan net alsof doen, dat dat de schuld is van de brexit. Dat nieuwe gekozen wijf van labour gaat nooit een brexit begeleiden, ik geloof er niets van, heel dat labour draait op citygelden en niet op veel geld van buiten london.
Klok en klepel.
:')
Make my day!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 8 juli 2016 @ 19:02:14 #132
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163607220
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:40 schreef agter het volgende:

[..]

Klok en klepel.
:')
Verlicht ons met je wijsheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163607326
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verlicht ons met je wijsheid.
Dat hij niet weet welke partij aan de macht is zou op z'n minst een bescheiden indicatie mogen zijn...
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:12:30 #134
323401 Kijkertje
met filter
pi_163607380
De voorspelde inspiratie voor andere EU-landen om het voorbeeld van het VK te volgen blijft vooralsnog uit:

Brexit causes resurgence in pro-EU leanings across continent

Establishment parties in Germany and the Netherlands enjoy surprising gains while the far-right suffers in the polls

Two weeks after Britain’s EU referendum, Europe has defied predictions that the UK’s vote to leave would inspire a surge in copycat breakaway movements, with establishment parties enjoying gains and populists dropping points in the polls.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163607627
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:20 schreef govie het volgende:

[..]

Had laatst een artikel gelezen waarin london met de city waar alles rozengeur en manenschijn was (en remain stemde), werd afgezet tegen alles buiten london, waar alles gewoon al jaren klote is (brexit stemmers).
Ik vind dat een betere vergelijking omdat dit draait om de binnenlandse aangelegheden waar china in directe zin geen fuck mee te maken heeft. Het is puur de alocatie van geld en middelen om de financiele wereld in London te boosten ten koste van al het andere Engeland. En ja, dan sluit dat verhaal mooi aan op het verhaal betreffende chinese concurrentie in indirecte zin.
Het laat ook mooi zien hoe de propaganda machine van de city maar blijft draaien om de brexit tegen te gaan. Ik verwacht dat labour alles wat niet london is, zullen laten bloeden en dan net alsof doen, dat dat de schuld is van de brexit. Dat nieuwe gekozen wijf van labour gaat nooit een brexit begeleiden, ik geloof er niets van, heel dat labour draait op citygelden en niet op veel geld van buiten london.
Hier valt echt geen chocola van te maken.
pi_163607646
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier valt echt geen chocola van te maken.
Tuurlijk wel, het is de schuld van de Gutmenschen, rooien en de EUSSR. Zo eenvoudig.
pi_163607657
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, het is de schuld van de Gutmenschen, rooien en de EUSSR. Zo eenvoudig.
En van dat wijf.
pi_163607765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En van dat wijf.
De vraag is alleen welk wijf van Labour hij bedoelt.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:33:47 #139
323401 Kijkertje
met filter
pi_163607771
En China :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163607838
http://www.bloomberg.com/(...)requests-post-brexit

In de Uk heeft men er ook veel vertrouwen in, men wil nu al bankrekeningen in buitenlandse valuta.
pi_163607888
quote:
Wat een ongelooflijk kontverhaal, hoeveel clichés heeft die man nodig om te zeggen dat 'zij' dom zijn en het niet begrijpen? Dat publiek luistert ook alleen maar om het volgende moment om heel hard te klappen en woohoo te gillen te ontdekken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:45:12 #142
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163608033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:36 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)requests-post-brexit

In de Uk heeft men er ook veel vertrouwen in, men wil nu al bankrekeningen in buitenlandse valuta.
In keiharde euro's bijvoorbeeld.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163608096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:36 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.bloomberg.com/(...)requests-post-brexit

In de Uk heeft men er ook veel vertrouwen in, men wil nu al bankrekeningen in buitenlandse valuta.
Wat triest zeg. De angst om al je zuurverdiende spaargeld te zien verdampen.
:{

Als de gewone burger zijn spaargeld zo snel mogelijk in een andere valuta om wil zetten, hoeveel vertrouwen heeft men zelf dan in de Brexit?
Make my day!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:51:59 #144
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163608213
Ik dacht dat banken niet zo happig waren om andere valuta-rekeningen zomaar aan Jan en alleman aan te bieden. Hiermee faciliteer je in het ergste geval een kettingreactie die zijn weerga niet kent.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163608271
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:47 schreef agter het volgende:

[..]

Wat triest zeg. De angst om al je zuurverdiende spaargeld te zien verdampen.
:{

Als de gewone burger zijn spaargeld zo snel mogelijk in een andere valuta om wil zetten, hoeveel vertrouwen heeft men zelf dan in de Brexit?
De grafiek van het consumenten vertrouwen in die link geeft wel aan hoeveel vertrouwen er is.
pi_163609426
http://www.volkskrant.nl/(...)s-te-kopen~a4334900/
"Niemand durft in Londen nog een huis te kopen

Denise, onze overbuurvrouw, merkte de gevolgen van het EU-referendum meteen. Op the day after zouden er vier belangstellenden komen kijken naar het appartement dat ze te koop had gezet. Echter, David Cameron had zijn aftreden nog niet aangekondigd of de makelaar hing aan de lijn. Slechte tijding. Alle afspraken waren afgezegd.
[..]"

Sommige woningen zijn in een week tijd 40% minder waard geworden.
Pff.
Make my day!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:47:57 #147
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163609443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier valt echt geen chocola van te maken.
Gevonden, was een artikel van bloomberg, die gequote zin hieronder verklaart al een hoop. De regering heeft behalve london die communities niet veel geholpen. Vandaar mijn reactie in het kader van, waar kies je voor om het geld in te pompen (waarschijnlijk meer in dingen die de citylobby graag ziet). Misschien begrijp je nu dat het artikel over chinese concurrentie deels overloopt in de dit artikel.

To, quote: "Declines in rural and industrial communities while London thrived set the scene for a massive protest vote."

http://www.bloomberg.com/(...)se-why-did-it-brexit

De regering heeft er jarenlang voor gekozen om deze communities niet voldoende te helpen, maar wel andere dingen met dat geld te doen. Hoop dat het wat verduidelijkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door govie op 08-07-2016 20:54:07 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163609484
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:47 schreef agter het volgende:
Denise, onze overbuurvrouw
Anekdotisch "bewijs". Dat valt voor iedere willekeurige boodschap aan te voeren en daarom koopt men daar niets voor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 8 juli 2016 @ 20:52:14 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163609559
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Anekdotisch "bewijs". Dat valt voor iedere willekeurige boodschap aan te voeren en daarom koopt men daar niets voor.
Hier staat fok toch vol mee? Vooral als het om dit soort zaken gaat. Of in het zweden verkrachtingstopic.

Ja ik ken mensen die niks merken dus het is onzin en dat is de waarheid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:55:14 #150
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163609646
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar heb jij het in vredesnaam over? Volgens mij is Corbyn ondanks alle aanvallen van de laatste week nog steeds de leider van Labour en dat is toch echt een man. Hij wil van geen wijken weten ondanks dat die partij bijna uit elkaar valt.
De Tories zijn aan zet qua begeleiden van een brexit. En dat wijf? Bedoel je May? Ken je haar goed genoeg om het over wijf te hebben?
Een vent noem ik een vent en een wijf noem ik een wijf. Als je daar zit in dat lagerhuis, dan ben je gewoon een wijf met ballen! Je kan het ook positief oppakken.
En die may is de voornaamste kandidaat ja, die was 100% tegen een brexit. Hoe ga je nu een brexit uitvoeren als je er op tegen bent tot in je diepste overtuigingen, leg het mij maar eens uit! Ik geloof er dus geen hout van dat als zei aan de macht komt, een brexit gaat gebeuren.

http://nos.nl/video/2116217-theresa-may-hard-en-slim.html

[ Bericht 10% gewijzigd door govie op 08-07-2016 21:07:11 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163609663
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:47 schreef agter het volgende:
Sommige woningen zijn in een week tijd 40% minder waard geworden.
Pff.
Een artikeltje van ongeveer een jaar geleden. What goes up must come down. Misschien begint het gezonde verstand te werken. Maar of dat door Brexit komt...

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ol-lege-huizen.dhtml
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163609693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Anekdotisch "bewijs". Dat valt voor iedere willekeurige boodschap aan te voeren en daarom koopt men daar niets voor.
Er staan ook cijfers in het artikel.
Make my day!
pi_163609742
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:56 schreef agter het volgende:

[..]

Er staan ook cijfers in het artikel.
Zit agter een betaalmuur waar zelfs Chrome geen raad mee weet. Maar zie de post hierboven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:29:41 #154
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163611980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:55 schreef govie het volgende:

[..]

Een vent noem ik een vent en een wijf noem ik een wijf. Als je daar zit in dat lagerhuis, dan ben je gewoon een wijf met ballen! Je kan het ook positief oppakken.
En die may is de voornaamste kandidaat ja, die was 100% tegen een brexit. Hoe ga je nu een brexit uitvoeren als je er op tegen bent tot in je diepste overtuigingen, leg het mij maar eens uit! Ik geloof er dus geen hout van dat als zei aan de macht komt, een brexit gaat gebeuren.

http://nos.nl/video/2116217-theresa-may-hard-en-slim.html
Ik vermoed dat ze nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven (zeker als Labour gesplitst is) en dat dan de Britten kunnen stemmen of ze echt in de EU willen blijven. Wellicht dat er dan een fractie conservatieven zich afsplitst die voor een Brexit zijn, maar dat is dan collateral damage.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:03:37 #155
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163612741
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven (zeker als Labour gesplitst is) en dat dan de Britten kunnen stemmen of ze echt in de EU willen blijven. Wellicht dat er dan een fractie conservatieven zich afsplitst die voor een Brexit zijn, maar dat is dan collateral damage.
Het referendum is gewonnen, maar de brexit zeker nog niet. Je kunt best wel eens gelijk krijgen, heeft meer dan half nederland en engeland te vroeg gejuicht. Wel minachting van het volk, dat wel maar ach.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:20:26 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163613144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:55 schreef govie het volgende:

[..]

En die may is de voornaamste kandidaat ja, die was 100% tegen een brexit. Hoe ga je nu een brexit uitvoeren als je er op tegen bent tot in je diepste overtuigingen, leg het mij maar eens uit!
Maar ze was niet 100% tegen Brexit. Dwz: op een paar fundamentele punten is ze het eigenlijk wel met de Brexiteers eens. Zie http://www.theguardian.co(...)ay-vs-andrea-leadsom

quote:
How liberal? Not very. She has taken a tough line on immigration, and until now wanted to pull the UK out of the European convention on human rights. She is also keen on pushing through the investigatory powers bill, known as the snooper’s charter.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:30:02 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_163613405
quote:
The Government has responded to the petition you signed – “EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum”.

Government responded:

The European Union Referendum Act received Royal Assent in December 2015, receiving overwhelming support from Parliament. The Act did not set a threshold for the result or for minimum turnout.

The EU Referendum Act received Royal Assent in December 2015. The Act was scrutinised and debated in Parliament during its passage and agreed by both the House of Commons and the House of Lords. The Act set out the terms under which the referendum would take place, including provisions for setting the date, franchise and the question that would appear on the ballot paper. The Act did not set a threshold for the result or for minimum turnout.

As the Prime Minister made clear in his statement to the House of Commons on 27 June, the referendum was one of the biggest democratic exercises in British history with over 33 million people having their say. The Prime Minister and Government have been clear that this was a once in a generation vote and, as the Prime Minister has said, the decision must be respected. We must now prepare for the process to exit the EU and the Government is committed to ensuring the best possible outcome for the British people in the negotiations.

Foreign and Commonwealth Office
Nouja ze lijken vooralsnog naar de buitenwereld ermee door te willen gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:31:54 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163613454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja ze lijken vooralsnog naar de buitenwereld ermee door te willen gaan.
Inleidende schoten voor de onderhandelingsrondes, alvast.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:51:55 #159
323401 Kijkertje
met filter
pi_163613919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Inleidende schoten voor de onderhandelingsrondes, alvast.
Welnee. Ze hebben eenvoudig geen andere keuze.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163616472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:03 schreef govie het volgende:

[..]

Het referendum is gewonnen, maar de brexit zeker nog niet. Je kunt best wel eens gelijk krijgen, heeft meer dan half nederland en engeland te vroeg gejuicht. Wel minachting van het volk, dat wel maar ach.
Ik heb na de Brexit nergens in Nederland een hosanna stemming kunnen merken. Al ligt het misschien er aan dat ik nooit op geenstijl kom, daar zal men best een digitale polonaise gelopen hebben.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 07:52:01 #161
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef Oud_student het volgende:
Vanuit de EU hoek worden politici als Wilders, Farage, Le Pen etc met Hitler vergeleken, maar de EU doet precies zoals Hitler dacht.

Drie citaten

1. Het vermogen van de mensen om te onthouden is zeer zwak ontwikkeld; het vermogen om te vergeten is enorm.

2. Hoe groter de leugen, hoe meer kans dat ze geloofd zal worden.

3. Wat een geluk voor de leiders dat de mensen niet nadenken.

Adolf Hitler
Oostenrijks-Duits dictator
bron: http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Adolf%20Hitler

ad 1: door nu zo te focussen op de Brexit, vergeet het publiek de echte problemen: Griekenland, bankencrisis, verdeeldheid in de EU en nog 10tallen andere problemen. Alles gesteund door de media

ad 2: dat zou de lijfspreuk van de EU moeten worden :)

ad 3: helaas een waarheid als een koe, waar o.a. Juncker dankbaar gebruik van maakt met zijn uitspraak over democratie (zijn citaat zou ook van AH kunnen zijn)
"Oekraine, de graanschuur van Europa". Letterlijk uitgesproken door zowel aanhangers van het Derde Rijk als het Vierde Rijk en een reden om Oekraine bij hun rijken te voegen.

Net als Hitler willen de Eurofielen het VK kapot maken en genieten ze van elk negatief nieuws over het VK.

Beide willen/wilden samenwerken met Turkije en de Russen zijn de grote vijand.

[ Bericht 2% gewijzigd door Braindead2000 op 09-07-2016 07:57:52 ]
  zaterdag 9 juli 2016 @ 07:56:24 #162
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_163616640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 06:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb na de Brexit nergens in Nederland een hosanna stemming kunnen merken. Al ligt het misschien er aan dat ik nooit op geenstijl kom, daar zal men best een digitale polonaise gelopen hebben.
Logisch want nu moeten de lasten over de paar overgebleven "rijke" EU landen verdeeld worden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:02:57 #163
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616672
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven (zeker als Labour gesplitst is) en dat dan de Britten kunnen stemmen of ze echt in de EU willen blijven. Wellicht dat er dan een fractie conservatieven zich afsplitst die voor een Brexit zijn, maar dat is dan collateral damage.
Ja hoor, de conservatieven, die nu de meerderheid hebben, gaan verkiezingen uitschrijven met het grote risico dat Ukip of Labour de grootste wordt. :D
pi_163616677
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 07:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"Oekraine, de graanschuur van Europa". Letterlijk uitgesproken door zowel aanhangers van het Derde Rijk als het Vierde Rijk en een reden om Oekraine bij hun rijken te voegen.

Net als Hitler willen de Eurofielen het VK kapot maken en genieten ze van elk negatief nieuws over het VK.

Beide willen/wilden samenwerken met Turkije en de Russen zijn de grote vijand.
Jij draait echt door he? Niet normaal meer wat er voor achterlijke stront uit jouw idiote geest komt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163616689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 23:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja ze lijken vooralsnog naar de buitenwereld ermee door te willen gaan.
Tuurlijk gaan ze er mee door. We gaan gewoon netjes onderhandelen over de voorwaarden en beide landen zullen dan water bij de wijn moeten doen. Klaar.

En ja die onderhandelingen zullen soms best hard tegen hard gaan, maar hee tis niet de kleuterschool he.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:07:01 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_163616691
Interessant, inkomensverschillen blijken lang niet de beste manier om pro-anti Brexit te voorspellen.



quote:
Karen Stenner, author of the Authoritarian Dynamic, argues that people are divided between those who dislike difference – signifying a disordered identity and environment – and those who embrace it. The former abhor both ethnic and moral diversity. Many see the world as a dangerous place and wish to protect themselves from it.

Pat Dade at Cultural Dynamics has produced a heat map of the kinds of values that correspond to strong Euroscepticism, and to each other. This is shown in figure 4. Disciplining children and whipping sex criminals (circled), keeping the nation safe, protecting social order and skepticism (‘few products live up to the claims of their advertisers…products don’t last as long as they used to’) correlate with Brexit sentiment. These attitude dimensions cluster within the third of the map known as the ‘Settlers’, for whom belonging, certainty, roots and safety are paramount. This segment is also disproportionately opposed to immigration in virtually every country Dade has sampled. By contrast, people oriented toward success and display (‘Prospectors’), or who prioritise expressive individualism and cultural equality (‘Pioneers’) voted Remain.
http://blogs.lse.ac.uk/po(...)-values-brexit-vote/

Kunnen we ook alle uitdrukkingen over het vierde rijk en de EUSSR duiden: wensdromen van mensen die het liefst daadwerkelijk onder een autoritair bewind zouden willen leven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163616695
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven (zeker als Labour gesplitst is) en dat dan de Britten kunnen stemmen of ze echt in de EU willen blijven. Wellicht dat er dan een fractie conservatieven zich afsplitst die voor een Brexit zijn, maar dat is dan collateral damage.
Ze blijven het proberen, die gefrustreerde pro-Europeaantjes. :)

Het referendum omtrent Brexit was eenmalig en definitief. Brexit wordt niet terug gedraaid. Dat is ook door alle politieke leiders (inclusief door de tegenstanders van Brexit) bevestigd.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:16:58 #168
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze blijven het proberen, die gefrustreerde pro-Europeaantjes. :)

Het referendum omtrent Brexit was eenmalig en definitief. Brexit wordt niet terug gedraaid. Dat is ook door alle politieke leiders (inclusief door de tegenstanders van Brexit) bevestigd.
Het anti-democratische gevoel zit diep in hun. Ze denken dat elk land hetzelfde is als Nederland waar de politieke elite uitslagen van referenda naast zich neer kan leggen, het volk voor kan blijven liegen, bewindslieden de kamer keer op keer voor kan blijven liegen, bewindslieden de wet overtreden, Nederland in de uitverkoop kan doen zonder consequenties. Gelukkig bestaat er nog een echte democratie in Europa.
pi_163616734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:55 schreef govie het volgende:

[..]

Een vent noem ik een vent en een wijf noem ik een wijf. Als je daar zit in dat lagerhuis, dan ben je gewoon een wijf met ballen! Je kan het ook positief oppakken.
En die may is de voornaamste kandidaat ja, die was 100% tegen een brexit. Hoe ga je nu een brexit uitvoeren als je er op tegen bent tot in je diepste overtuigingen, leg het mij maar eens uit! Ik geloof er dus geen hout van dat als zei aan de macht komt, een brexit gaat gebeuren.

http://nos.nl/video/2116217-theresa-may-hard-en-slim.html
Je bent je bewust dat may niet bij Labour hoort?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163616788
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze blijven het proberen, die gefrustreerde pro-Europeaantjes. :)

Het referendum omtrent Brexit was eenmalig en definitief. Brexit wordt niet terug gedraaid. Dat is ook door alle politieke leiders (inclusief door de tegenstanders van Brexit) bevestigd.
Zit deze tekst onder de ctrl + v bij jou?
pi_163616793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 07:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"Oekraine, de graanschuur van Europa". Letterlijk uitgesproken door zowel aanhangers van het Derde Rijk als het Vierde Rijk en een reden om Oekraine bij hun rijken te voegen.

Net als Hitler willen de Eurofielen het VK kapot maken en genieten ze van elk negatief nieuws over het VK.

Beide willen/wilden samenwerken met Turkije en de Russen zijn de grote vijand.
Derde rijk, vierde rijk, Hitler.... Bijna bingo. Svp nog even doorposten.
pi_163616797
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het anti-democratische gevoel zit diep in hun. Ze denken dat elk land hetzelfde is als Nederland waar de politieke elite uitslagen van referenda naast zich neer kan leggen, het volk voor kan blijven liegen, bewindslieden de kamer keer op keer voor kan blijven liegen, bewindslieden de wet overtreden, Nederland in de uitverkoop kan doen zonder consequenties. Gelukkig bestaat er nog een echte democratie in Europa.
Je kunt niet zomaar de stem van een meerderheid van kiezers terug draaien en zeggen foutje bedankt. Dan krijg je volksopstanden en staat GB internationaal in zijn hemd. Nee, daar zijn de Britten te trots voor.

May die Cameron waarschijnlijk zal opvolgen (en tegenstander was van Brexit) heeft al gezegd hard te zullen gaan onderhandelen, waarmee ze specifiek aangeeft dat Brexit toch echt definitief is.
pi_163616801
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze blijven het proberen, die gefrustreerde pro-Europeaantjes. :)

Het referendum omtrent Brexit was eenmalig en definitief. Brexit wordt niet terug gedraaid. Dat is ook door alle politieke leiders (inclusief door de tegenstanders van Brexit) bevestigd.
Klein obstakel voor je: er is voorlopig nog even geen Brexit.

Eens kijken of je nu ook weer zo gefrustreerd reageert.
Make my day!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:32:50 #174
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163616812
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het referendum omtrent Brexit was eenmalig en definitief.
Alsof dat trouwens zo democratisch is. Degenen die het meest te maken zullen krijgen met de effecten (jongeren, Europeanen in GB en Britten in Europa) mochten er niet eens over stemmen. 'democratie' is in ieder geval geen argument in de onderbouwing van waarom dit referendum 'goed' zou moeten zijn.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:33:14 #175
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Derde rijk, vierde rijk, Hitler.... Bijna bingo. Svp nog even doorposten.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Doet ie het niet meer?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat ook ga gebruiken met mijn relaties. Stom dat ik daar niet eerder op gekomen ben eigenlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kun je de laatste zin nog even vertalen naar het Nederlands?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier valt echt geen chocola van te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En van dat wijf.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zit deze tekst onder de ctrl + v bij jou?
Mazzelaar, jij hebt al 5 keer bingo gehad met je dagelijkse portie nietszeggende posts.
pi_163616827
Er komt helemaal geen Brexit

Er wordt nu een grote show opgevoerd door de britten omdat ze zwaar voor lul staan in heel de wereld.

Over een jaar maken ze bekend dat het niet doorgaat.

Deze poll had niet gehouden mogen worden zal de uitleg zijn. Juridische niet goed gedicht..enzovoorts je kent het wel.

Waarom ik dit weet? Ik heb wat Britse ministers gesproken de afgelopen week.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_163616832
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Mazzelaar, jij hebt al 5 keer bingo gehad met je dagelijkse portie nietszeggende posts.
Bingo spelen met je eigen posts is valsspelen. Je snapt dus ook niks van het spelletje. Wel aandoenlijk dat je de moeite hebt genomen.
pi_163616846
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:30 schreef agter het volgende:

[..]

Klein obstakel voor je: er is voorlopig nog even geen Brexit.

Eens kijken of je nu ook weer zo gefrustreerd reageert.
Ik twijfel toch echt aan het verstandelijke vermogen van een pro-Europeaan. Ze zitten zo opgesloten in hun beperkte denkhokje dat ze nieuwe informatie die niet in de lijn van hun beperkte denken ligt kunnen of willen opnemen.

May die Cameron waarschijnlijk zal opvolgen heeft aangegeven hard te zullen gaan onderhandelen als ze gekozen wordt. Daarmee geeft ze specifiek aan dat Brexit doorgang zal vinden. Geen enkele Britse politieke politici (voor- of tegenstander) heeft aangegeven dat er een nieuw referendum wordt gehouden. Dat lijkt me toch veelzeggend.

Het zijn gefrustreerde pro-Europeanen die hun verlies blijkbaar niet kunnen verwerken en elkaar op social media de meest onzinnige leugens omtrent het blijven van de Britten in de EU blijven wijsmaken. Dan verkoop je valse hoop die niet recht doet aan de waarheid, namelijk dat Brexit definitief is.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:38:46 #179
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616858
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt niet zomaar de stem van een meerderheid van kiezers terug draaien en zeggen foutje bedankt. Dan krijg je volksopstanden en staat GB internationaal in zijn hemd. Nee, daar zijn de Britten te trots voor.

May die Cameron waarschijnlijk zal opvolgen (en tegenstander was van Brexit) heeft al gezegd hard te zullen gaan onderhandelen, waarmee ze specifiek aangeeft dat Brexit toch echt definitief is.
En ze doen net alsof die Remain-politici en -stemmers idolaat zijn van de EU. In zowel Labour als The Conservative Party is nauwelijks een eurofiel te vinden maar toch om de een of andere reden denken ze dat er een kans is dat die partijen het referendum negeren. :?
pi_163616867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik twijfel toch echt aan het verstandelijke vermogen van een pro-Europeaan. Ze zitten zo opgesloten in hun beperkte denkhokje dat ze nieuwe informatie die niet in de lijn van hun beperkte denken ligt kunnen of willen opnemen.

May die Cameron waarschijnlijk zal opvolgen heeft aangegeven hard te zullen gaan onderhandelen als ze gekozen wordt. Daarmee geeft ze specifiek aan dat Brexit doorgang zal vinden. Geen enkele Britse politieke politici (voor- of tegenstander) heeft aangegeven dat er een nieuw referendum wordt gehouden. Dat lijkt me toch veelzeggend.

Het zijn gefrustreerde pro-Europeanen die hun verlies blijkbaar niet kunnen verwerken en elkaar op social media de meest onzinnige leugens omtrent het blijven van de Britten in de EU blijven wijsmaken. Dan verkoop je valse hoop die niet recht doet aan de waarheid, namelijk dat Brexit definitief is.
Je lult maar wat in de categorie geert wilders

Brexit is niet definitief dat weet iedere idioot. Alle andere Britse landen willen niet eens meewerken aan dit nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:42:56 #181
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163616884
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Je lult maar wat in de categorie geert wilders

Brexit is niet definitief dat weet iedere idioot. Alle andere Britse landen willen niet eens meewerken aan dit nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi.
Wales wil heel graag een Brexit. Zijn die ministers toch niet zo goed geinformeerd geweest.
Laffe huichelaar
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:43:10 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163616887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En ze doen net alsof die Remain-politici en -stemmers idolaat zijn van de EU. In zowel Labour als The Conservative Party is nauwelijks een eurofiel te vinden maar toch om de een of andere reden denken ze dat er een kans is dat die partijen het referendum negeren. :?
Is het dan nodig om 'eurofiel' te zijn om in de EU te willen blijven? Ik ben Eurosceptisch maar ben wel voor het in de EU blijven. 'enthousiast zijn voor iets' is niet hetzelfde als 'het nut inzien van iets'. Hetzelfde is van toepassing op Labour en de conservatieven.

Eurofiel is trouwens een typische Brexiteer-term. Die mag ook op de bingokaart. :Y
pi_163616891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Je lult maar wat in de categorie geert wilders

Brexit is niet definitief dat weet iedere idioot. Alle andere Britse landen willen niet eens meewerken aan dit nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi.
Elzies opent altijd met een zin waarin pro-Europeaan voorkomt. Daarna 1 of meerdere zinnen waarin hij zegt dat de Brexit definitief is en niet meer omkeerbaar is. Als je er aan gewend bent wordt het slaapverwekkend en lees je de posts niet meer.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:44:16 #184
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616900
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Er komt helemaal geen Brexit

Er wordt nu een grote show opgevoerd door de britten omdat ze zwaar voor lul staan in heel de wereld.

Over een jaar maken ze bekend dat het niet doorgaat.

Deze poll had niet gehouden mogen worden zal de uitleg zijn. Juridische niet goed gedicht..enzovoorts je kent het wel.

Waarom ik dit weet? Ik heb wat Britse ministers gesproken de afgelopen week.
De EU staat voor de duizendste keer voor lul. Het VK verlaat het zinkende schip. Ik hoop dat Nederland snel tot bezinning komt en het VK volgt voordat het te laat is.
pi_163616904
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wales wil heel graag een Brexit. Zijn die ministers toch niet zo goed geinformeerd geweest.
ja rara waarom willen die gasten uit Wales dat niet...omdat hun economie grote troep is. De schotten, Ieren willen dat absoluut niet.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_163616914
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik twijfel toch echt aan het verstandelijke vermogen van een pro-Europeaan. Ze zitten zo opgesloten in hun beperkte denkhokje dat ze nieuwe informatie die niet in de lijn van hun beperkte denken ligt kunnen of willen opnemen.

May die Cameron waarschijnlijk zal opvolgen heeft aangegeven hard te zullen gaan onderhandelen als ze gekozen wordt. Daarmee geeft ze specifiek aan dat Brexit doorgang zal vinden. Geen enkele Britse politieke politici (voor- of tegenstander) heeft aangegeven dat er een nieuw referendum wordt gehouden. Dat lijkt me toch veelzeggend.

Het zijn gefrustreerde pro-Europeanen die hun verlies blijkbaar niet kunnen verwerken en elkaar op social media de meest onzinnige leugens omtrent het blijven van de Britten in de EU blijven wijsmaken. Dan verkoop je valse hoop die niet recht doet aan de waarheid, namelijk dat Brexit definitief is.
Het moet heel moeilijk voor je zijn, dat er nog geen Brexit is. Je blijft het maar ontkennen en roepen dat de Brexit een feit is.
Maar dat is nu nog geen feit.
Make my day!
pi_163616921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:46 schreef agter het volgende:

[..]

Het moet heel moeilijk voor je zijn, dat er nog geen Brexit is. Je blijft het maar ontkennen en roepen dat de Brexit een feit is.
Maar dat is nu nog geen feit.
Ik overweeg toe te geven dat het een feit is, om van het gezeur af te zijn.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:47:24 #188
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616925
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Is het dan nodig om 'eurofiel' te zijn om in de EU te willen blijven? Ik ben Eurosceptisch maar ben wel voor het in de EU blijven. 'enthousiast zijn voor iets' is niet hetzelfde als 'het nut inzien van iets'. Hetzelfde is van toepassing op Labour en de conservatieven.

Eurofiel is trouwens een typische Brexiteer-term. Die mag ook op de bingokaart. :Y
Als 52% van je land uit de EU wil en ongeveer de helft van de overige 48% euro-sceptisch is ligt het dan voor de hand dat de conservatieven nieuwe verkiezingen uitschrijven en samen met Labour een pro-EU-campagne gaat voeren?
pi_163616952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De EU staat voor de duizendste keer voor lul. Het VK verlaat het zinkende schip. Ik hoop dat Nederland snel tot bezinning komt en het VK volgt voordat het te laat is.
Effe serieus.....

Moet europa hun economiien laten bepalen door boeren en laagopgeleiden?
Want daar praten we over. De brexit is voornamelijk gekomen omdat de laagopgeleiden en boeren massaal op een brexit gestemd hebben omdat ze denken dat het zogenaamd beter zou zijn voor hen.

IK BEN TEGEN REFERENDUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WAAROM?

iK wil niet dat onze economie bepaald door mensen die er geen verstand van hebben. De beste economen moet bepalen wat economische goed is voor een land, niet een stel boeren of extreem rechtse pvv volk.

De beste economen zeggen dat een exit slecht zou zijn voor Nederland
. En ik geloof ze meer dan geert wilders en zijn tuig.

KORTOM IK GELOOF ONZE BESTE EXPERTS DIE OVER ONZE ECONOMIE GAAN!
DUS GEEN REFERENDUM OVER DEZE BULLSHIT.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:52:42 #190
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163616963
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Je lult maar wat in de categorie geert wilders

Brexit is niet definitief dat weet iedere idioot. Alle andere Britse landen willen niet eens meewerken aan dit nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi.
Wat voor mensen zijn degenen die voor een onafhankelijk Schotland en Noord-Ierland zijn denk je? Zou het kunnen zijn dat dat ook die "nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi" is waarover je het hebt? Het lijkt erop dat je wel sympathie hebt voor die "nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi" in Schotland en Noord-Ierland. Hoe rijm je dat?
pi_163616987
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Je lult maar wat in de categorie geert wilders

Brexit is niet definitief dat weet iedere idioot. Alle andere Britse landen willen niet eens meewerken aan dit nationalistische populistische extreem rechtse tering rotzooi.
Pro-Europeanen blijven hetzelfde geïndoctrineerde riedeltje herhalen zonder inhoudelijk op de kwestie in te gaan. Hebben de Conservatieven en Labour ergens gesuggereerd dat er een nieuw referendum zou komen? Nee, allemaal hebben ze gezegd de uitkomst van dit referendum te respecteren en dat dit doorgang zal vinden.

Artikel 50 zal in het najaar worden ingediend als de nieuwe politieke leider is gekozen en er tijd is vrijgemaakt om te kunnen gaan onderhandelen. Ook dat is vanaf dag één na het referendum toegezegd.

Dan begrijp ik niet dat pro-Europeanen dit verifieerbare gegeven blijven ontkennen en elkaar blijven wijsmaken dat Brexit geen doorgang zal vinden. Dan sta je niet met beide benen op de grond.
pi_163617002
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:50 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Effe serieus.....

Moet europa hun economiien laten bepalen door boeren en laagopgeleiden?
Want daar praten we over. De brexit is voornamelijk gekomen omdat de laagopgeleiden en boeren massaal op een brexit gestemd hebben omdat ze denken dat het zogenaamd beter zou zijn voor hen.

IK BEN TEGEN REFERENDUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WAAROM?

iK wil niet dat onze economie bepaald door mensen die er geen verstand van hebben. De beste economen moet bepalen wat economische goed is voor een land, niet een stel boeren of extreem rechtse pvv volk.

De beste economen zeggen dat een exit slecht zou zijn voor Nederland
. En ik geloof ze meer dan geert wilders en zijn tuig.

KORTOM IK GELOOF ONZE BESTE EXPERTS DIE OVER ONZE ECONOMIE GAAN!
DUS GEEN REFERENDUM OVER DEZE BULLSHIT.
Gewoon stemmen op een partij die tegen referenda en tegen een Nexit is. de PVV staat op 30 zetels in de peiling en hoe slechter het gaat in GB hoe lager dat aantal wordt. Geen reden voor paniek of woede.

Het referendum is inderdaad een farce. Ik was altijd pro referenda, maar de Oekraïne campagne heeft me doen inzien dat het een naargeestig instrument is. Mensen die collectief in de knel komen omdat ze hun eigen hypotheek en huishoudboekje niet eens snappen gaan over ingewikkelde verdragen een mening geven. Roekeloos gedrag.
pi_163617023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Artikel 50 zal in het najaar worden ingediend als de nieuwe politieke leider is gekozen
Dat zei Cameron, maar aangezien hij is opgestapt, kan hij daar weinig meer over beslissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 08:59:55 ]
  zaterdag 9 juli 2016 @ 08:59:43 #194
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:50 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Effe serieus.....

Moet europa hun economiien laten bepalen door boeren en laagopgeleiden?
Want daar praten we over. De brexit is voornamelijk gekomen omdat de laagopgeleiden en boeren massaal op een brexit gestemd hebben omdat ze denken dat het zogenaamd beter zou zijn voor hen.

IK BEN TEGEN REFERENDUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WAAROM?

iK wil niet dat onze economie bepaald door mensen die er geen verstand van hebben. De beste economen moet bepalen wat economische goed is voor een land, niet een stel boeren of extreem rechtse pvv volk.

De beste economen zeggen dat een exit slecht zou zijn voor Nederland
. En ik geloof ze meer dan geert wilders en zijn tuig.

KORTOM IK GELOOF ONZE BESTE EXPERTS DIE OVER ONZE ECONOMIE GAAN!
DUS GEEN REFERENDUM OVER DEZE BULLSHIT.
Zet 3 economen bij elkaar en ze hebben 4 meningen. Je plaatst die mensen teveel op een voetstuk. Geen enkele crisis zagen ze aankomen. Ze kunnen nog geeneens 2 dagen vooruit voorspellen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:00:43 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_163617031
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zet 3 economen bij elkaar en ze hebben 4 meningen. Je plaatst die mensen teveel op een voetstuk. Geen enkele crisis zagen ze aankomen. Ze kunnen nog geeneens 2 dagen vooruit voorspellen.
Precies, mensen hebben genoeg van experts. De onderbuik zou leidend moeten zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163617039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zet 3 economen bij elkaar en ze hebben 4 meningen. Je plaatst die mensen teveel op een voetstuk. Geen enkele crisis zagen ze aankomen. Ze kunnen nog geeneens 2 dagen vooruit voorspellen.
De crisis op de woningmarkt heeft men bijv. van heinde en ver aan zien komen.
pi_163617070
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zei Cameron, maar aangezien hij is opgestapt, kan hij daar weinig meer over beslissen.
Ook andere politici hebben dit aangegeven. Ontken je dat May (de waarschijnlijke opvolger van Cameron) heeft gezegd dat wanneer ze gekozen wordt hard zal onderhandelen voor de voorwaarden voor Brexit? Dat klinkt toch niet als een oproep om Brexit terug te draaien.

Zelfs pro-Europeaan van het eerste uur Tony Blair heeft aangegeven de uitkomst van Brexit te erkennen en dat dit doorgang moet vinden omdat een meerderheid van Britten hiervoor heeft gekozen.
pi_163617087
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ook andere politici hebben dit aangegeven. Ontken je dat May (de waarschijnlijke opvolger van Cameron) heeft gezegd dat wanneer ze gekozen wordt hard zal onderhandelen voor de voorwaarden voor Brexit? Dat klinkt toch niet als een oproep om Brexit terug te draaien.
In een verkiezingscampagne wordt wel meer geroepen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:07:19 #199
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617094
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gewoon stemmen op een partij die tegen referenda en tegen een Nexit is. de PVV staat op 30 zetels in de peiling en hoe slechter het gaat in GB hoe lager dat aantal wordt. Geen reden voor paniek of woede.

Het referendum is inderdaad een farce. Ik was altijd pro referenda, maar de Oekraïne campagne heeft me doen inzien dat het een naargeestig instrument is. Mensen die collectief in de knel komen omdat ze hun eigen hypotheek en huishoudboekje niet eens snappen gaan over ingewikkelde verdragen een mening geven. Roekeloos gedrag.
Hoe kan je zo blind zijn? Niet alleen in Nederland maar in heel Europa gaat het de verkeerde kant op. 50% jeugdwerkeloosheid in Spanje. Een hele generatie naar de gallemiezen. Alles moet opgeofferd worden voor je Groot-Europese droomrijk.
pi_163617130
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ook andere politici hebben dit aangegeven. Ontken je dat May (de waarschijnlijke opvolger van Cameron) heeft gezegd dat wanneer ze gekozen wordt hard zal onderhandelen voor de voorwaarden voor Brexit? Dat klinkt toch niet als een oproep om Brexit terug te draaien.

Zelfs pro-Europeaan van het eerste uur Tony Blair heeft aangegeven de uitkomst van Brexit te erkennen en dat dit doorgang moet vinden omdat een meerderheid van Britten hiervoor heeft gekozen.
Maar wat gaat ze doen als die onderhandelingen tegenvallen en het in de praktijk toch wel erg aantrekkelijk blijkt om in de EU te blijven?
Men gaat nog jaren doorhannessen en als het allemaal meezit is tegen 2020 die Brexit misschien een keer echt een feit...
pi_163617138
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zet 3 economen bij elkaar en ze hebben 4 meningen. Je plaatst die mensen teveel op een voetstuk. Geen enkele crisis zagen ze aankomen. Ze kunnen nog geeneens 2 dagen vooruit voorspellen.
Jij heb het over voorspellen....ik heb het over lange termijn politiek.

Nederland stelt economische geen ruk voor qua delfstoffen en industrie. Nederland is een handels en kennisland. Stap uit de EU en we worden een 2e Albanië of zo.

Al dat handelswaar die nu de Rotterdamse haven binnen varen dan via een omweg België of de Duitse havens binnen en zo kan ik wel doorgaan.

De EU heeft groot gelijk dat ze zeggen dat ze de Britten keihard gaan aanpakken om een voorbeeld te stellen. lekker uit de EU stappen en dan denken dat je profits kan behouden....wat mij betreft dus niet. Keihard aanpakken.

Grote bedrijven uit Londen naar Nederland of Duitsland willen verhuizen zegt al genoeg.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_163617145
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe kan je zo blind zijn? Niet alleen in Nederland maar in heel Europa gaat het de verkeerde kant op. 50% jeugdwerkeloosheid in Spanje. Een hele generatie naar de gallemiezen. Alles moet opgeofferd worden voor je Groot-Europese droomrijk.
Ik heb hier nooit iets over mijn dromen gepost, dus vind het vreemd dat jij die denkt te weten. Je hebt te veel naar astro tv gekeken elke nacht tussen het posten door.
pi_163617147
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe kan je zo blind zijn? Niet alleen in Nederland maar in heel Europa gaat het de verkeerde kant op. 50% jeugdwerkeloosheid in Spanje. Een hele generatie naar de gallemiezen. Alles moet opgeofferd worden voor je Groot-Europese droomrijk.
Hoe zou die jeugdwerkloosheid verdwijnen zonder EU? Het lijkt logischer dat die dan hoger zou zijn omdat nu veel Spaanse jongeren in andere EU landen werken.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:16:48 #204
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Precies, mensen hebben genoeg van experts. De onderbuik zou leidend moeten zijn.
Ik ben geen expert maar toen Wellink beweerde dat Griekenland zijn leningen met rente terug zou betalen wist ik al dat hij loog. Ik ben geen expert maar ik wist al bij het eerste hulppakket voor Griekenland dat dat in een bodemloze put gegooid zou worden. Het staat jou vrij om in het nut van een eerste, tweede, derde en straks vierde, vijfde........twintigste hulppakket voor Griekenland te geloven net als al die andere economische experts maar kijk over 20 jaar niet vreemd op als blijkt dat al die hulppakketten toch een beetje zonde van het geld waren.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:17:53 #205
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_163617204
quote:
Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Grote bedrijven uit Londen naar Nederland of Duitsland willen verhuizen zegt al genoeg.
het Iers paspoort is ook een hot item in het VK
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:19:50 #206
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617226
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:01 schreef Igen het volgende:

[..]

De crisis op de woningmarkt heeft men bijv. van heinde en ver aan zien komen.
Waarom werken al die economen dan nog in loondienst? Als ze het aan zagen komen dan moeten ze inmiddels stinkend rijk zijn.
pi_163617253
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom werken al die economen dan nog in loondienst? Als ze het aan zagen komen dan moeten ze inmiddels stinkend rijk zijn.
Dat zijn ze ook geworden natuurlijk... Als ze tenminste wat hogerop bij de bank zaten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:25:51 #208
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Jij heb het over voorspellen....ik heb het over lange termijn politiek.

Nederland stelt economische geen ruk voor qua delfstoffen en industrie. Nederland is een handels en kennisland. Stap uit de EU en we worden een 2e Albanië of zo.

Al dat handelswaar die nu de Rotterdamse haven binnen varen dan via een omweg België of de Duitse havens binnen en zo kan ik wel doorgaan.

De EU heeft groot gelijk dat ze zeggen dat ze de Britten keihard gaan aanpakken om een voorbeeld te stellen. lekker uit de EU stappen en dan denken dat je profits kan behouden....wat mij betreft dus niet. Keihard aanpakken.

Grote bedrijven uit Londen naar Nederland of Duitsland willen verhuizen zegt al genoeg.
Ja, ja, een land met een BBP van 3 biljoen dollar gaan we ff keihard aanpakken. Wat is de volgende stap? Als die Duitsers ook uit de EU willen dan gaan we die ook ff aanpakken en daarna gaan we de Fransen aanpakken als ze uit de EU willen. Komt vast goed. :|W
pi_163617301
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom werken al die economen dan nog in loondienst? Als ze het aan zagen komen dan moeten ze inmiddels stinkend rijk zijn.
Omdat je eerst vermogen moet hebben voor je dat slim kan investeren.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:29:09 #210
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617305
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zou die jeugdwerkloosheid verdwijnen zonder EU? Het lijkt logischer dat die dan hoger zou zijn omdat nu veel Spaanse jongeren in andere EU landen werken.
Dus zonder EU zou de jeugdwerkeloosheid in Spanje iets van 80% zijn. En Nederland? Aten we hier dan bloembollen. Ik snap dat je dat graag wil geloven maar ik heb daar toch mijn twijfels bij.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:30:26 #211
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617315
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat je eerst vermogen moet hebben voor je dat slim kan investeren.
Nee hoor, met put en call-opties kan je heel snel rijk worden als je iets aan ziet komen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:32:14 #212
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163617327
quote:
Beste meneer Timmermans,

Ik zag gisteren een stampvoetende man in een te strak pak met een steeds roder wordend hoofd en twee samengeknepen knuistjes tegen een gezelschap schreeuwen: “Laat je nooit intimideren door grote smoelen”.

Die man was u.

Het was de apotheose van een ruim vijf minuten durende schreeuwpartij in het Europees Parlement.

Ik moet u eerlijk zeggen: ik heb die speech wel vijf keer bekeken.

De eerste keer met angst en beven, omdat ik bang was live getuige te zijn van een fatale hartaanval van een man die zich veel te druk maakt.

De tweede keer gericht op de inhoud, omdat ik wilde horen wat er precies uit die grote smoel kwam.

De derde keer om te zoeken naar de pathetische pareltjes, omdat er bij u altijd wel twee geliefden die elkaar nog een laatste maal in de ogen kijken doorheen komen fietsen vliegen.

De vierde keer om te bedenken welke speech van Adolf Hitler een technisch handige donder onder dit filmpje kan monteren, omdat als iemand uit de Europese Commissie spreekt nu eenmaal altijd de Godwin op de loer ligt.

En de vijfde keer om me af te vragen waar iemand die bij de laatste democratische verkiezingen waaraan hij meedeed (2012) welgeteld 15.150 stemmen kreeg de gore moed vandaan haalt mensen als Nigel Farage (3.881.099 stemmen bij zíjn laatste democratische verkiezing, in 2015) te beledigen.

Mijn conclusie: ik laat me inderdaad door die grote smoel van u niet intimideren. Noch door uw krokodillentranen. Als ik een rat zie, zie ik een rat. Ik kan er niks anders van maken.

Groet,

JanD
N.a.v dit filmpje: http://www.geenstijl.nl/m(...)ental_breakdown.html

http://www.briefjevanjan.nl/aan-frans-timmermans-2/
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:36:46 #213
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617446
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar wat gaat ze doen als die onderhandelingen tegenvallen en het in de praktijk toch wel erg aantrekkelijk blijkt om in de EU te blijven?
Men gaat nog jaren doorhannessen en als het allemaal meezit is tegen 2020 die Brexit misschien een keer echt een feit...
Ik voorspel jaren van onderhandelen. De Britten laten de kaas niet van hun brood eten. Daar is ook niets mis mee. Maar dat de Britten uit de EU gaan stappen is inmiddels een gegeven feit. De wijze waarop ligt vast in de nabije toekomst.

Voor het voortbestaan van de EU staat ook veel op het spel, wat hun onderhandelingspositie met de Britten ondermijnt. Het is allesbehalve eenrichtingsverkeer. Want momenteel vervalt de EU van crisis in crisis. Nu spelen de Italiaanse banken weer op. We moeten de uitslag van de Franse verkiezingen afwachten en de positie van het Front National daarna. Dus het kan dus nog alle kanten op.
pi_163617485
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Precies, mensen hebben genoeg van experts. De onderbuik zou leidend moeten zijn.
Hij bedoelt denk ik dat ze die "kwalificatie" slechts zeer zelden waarmaken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163617488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb hier nooit iets over mijn dromen gepost, dus vind het vreemd dat jij die denkt te weten. Je hebt te veel naar astro tv gekeken elke nacht tussen het posten door.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:14:11 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163617589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als 52% van je land uit de EU wil en ongeveer de helft van de overige 48% euro-sceptisch is ligt het dan voor de hand dat de conservatieven nieuwe verkiezingen uitschrijven en samen met Labour een pro-EU-campagne gaat voeren?
Niet 52% van het land maar 52% van de stemmers. En zoals ik al eerder aangaf mochten diegenen die het meeste belang hadden niet eens meestemmen. En zoals ik OOK al aangaf betekent "Eurosceptisch" niet "anti-EU".
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:19:40 #218
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163617629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Alsof dat trouwens zo democratisch is. Degenen die het meest te maken zullen krijgen met de effecten (jongeren, Europeanen in GB en Britten in Europa) mochten er niet eens over stemmen. 'democratie' is in ieder geval geen argument in de onderbouwing van waarom dit referendum 'goed' zou moeten zijn.
De jongeren die mochten stemmen lieten in heel grote aantallen het afweten en namen niet de moeite om de gang naar de stembus te maken.

quote:
Slechts een derde van de 18- tot 24-jarigen kwam opdagen. Onder 25- tot 34-jarigen was dat bijna 60 procent. Dat is nog steeds laag in vergelijking met de bijna 80 procent vijftigers en zestigers die wel naar de stembus kwamen en vooral voor een Brexit stemden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:21:32 #219
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617640
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Niet 52% van het land maar 52% van de stemmers. En zoals ik al eerder aangaf mochten diegenen die het meeste belang hadden niet eens meestemmen. En zoals ik OOK al aangaf betekent "Eurosceptisch" niet "anti-EU".
Zo vermoeiend dit. Dus we leven in Nederland in een dictatuur? Want als je iedereen die jonger dan 18 is en iedereen die niet gestemd heeft bij de laatste Tweede Kamer-verkiezingen meerekent dan representeert het parlement minder dan 50% van de bevolking en de regering minder dan 25% van de bevolking.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:22:30 #220
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163617646
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Niet 52% van het land maar 52% van de stemmers. En zoals ik al eerder aangaf mochten diegenen die het meeste belang hadden niet eens meestemmen. En zoals ik OOK al aangaf betekent "Eurosceptisch" niet "anti-EU".
Enkel de stemmen tellen, zucht....
Als al die prinsjes en prinsesjes nu gebruik hadden gemaakt van hun stem hadden ze recht van spreken. Nu niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163617648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik voorspel jaren van onderhandelen. De Britten laten de kaas niet van hun brood eten. Daar is ook niets mis mee. Maar dat de Britten uit de EU gaan stappen is inmiddels een gegeven feit. De wijze waarop ligt vast in de nabije toekomst.

Voor het voortbestaan van de EU staat ook veel op het spel, wat hun onderhandelingspositie met de Britten ondermijnt. Het is allesbehalve eenrichtingsverkeer. Want momenteel vervalt de EU van crisis in crisis. Nu spelen de Italiaanse banken weer op. We moeten de uitslag van de Franse verkiezingen afwachten en de positie van het Front National daarna. Dus het kan dus nog alle kanten op.
Wat een gematigde toon ineens :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:23:15 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_163617650
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De jongeren die mochten stemmen lieten in heel grote aantallen het afweten en namen niet de moeite om de gang naar de stembus te maken.
1. Het referendum was dan ook tijdens een werkdag.
2. Dat maakt het dan nog verder niet okay dat de gepensioneerde oudjes de banenmarkt van de jongeren kapotmaken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:26:03 #223
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163617669
Werkdag of niet, de stemlokalen waren ook open na "werktijd". Non-argument dus dat het op een werkdag is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163617693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Werkdag of niet, de stemlokalen waren ook open na "werktijd". Non-argument dus dat het op een werkdag is.
Nee, dat denk ik niet. En dat geef ik niet graag toe.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163617701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Werkdag of niet, de stemlokalen waren ook open na "werktijd". Non-argument dus dat het op een werkdag is.
Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:29:34 #226
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163617707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
Beter was inderdaad in een weekend, dat ben ik met je eens. Opkomsten zijn dan over het algemeen ook hoger.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:30:19 #227
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Het referendum was dan ook tijdens een werkdag.
2. Dat maakt het dan nog verder niet okay dat de gepensioneerde oudjes de banenmarkt van de jongeren kapotmaakt.
Jongeren moeten niet klagen. Tot hun +/- 20ste zijn ze alleen maar een last voor een staat. Hebben ze per stuk honderdduizenden euro's belastinggeld aan opleiding en verzorging gekost. Vanaf hun 30ste-35ste leveren ze misschien geld op. Tot die tijd moeten ze gewoon hun plaats weten.
pi_163617726
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Beter was inderdaad in een weekend, dat ben ik met je eens. Opkomsten zijn dan over het algemeen ook hoger.
Al is het alleen al om welles-nietes discussies te voorkomen, waarvan iedereen weet dat niemand in die discussie toe zal geven.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:33:31 #229
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163617745
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Het referendum was dan ook tijdens een werkdag.
2. Dat maakt het dan nog verder niet okay dat de gepensioneerde oudjes de banenmarkt van de jongeren kapotmaken.
Vijftigers en zestigers werken niet? De openingstijden van de stembureaus waren van 07.00-22.00 uur.
En het waren juist de arbeiders die massaal voor een Brexit stemden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:36:59 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_163617770
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jongeren moeten niet klagen. Tot hun +/- 20ste zijn ze alleen maar een last voor een staat. Hebben ze per stuk honderdduizenden euro's belastinggeld aan opleiding en verzorging gekost. Vanaf hun 30ste-35ste leveren ze misschien geld op. Tot die tijd moeten ze gewoon hun plaats weten.
Als dat het argument is moeten Londen en Manchester het voor het zeggen hebben in Engeland, want dat zijn qua regios de nettobetalers.

En zeker de pensionados hebben dan weinig te vertellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:39:37 #231
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617801
Ik ga eens proberen of dat bij mijn ouders lukt: "Ik wil per direct je huis en je pensioen want ik ben 20 jaar jonger en heb daardoor de toekomst." Morgen horen jullie de uitslag.
pi_163617810
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jongeren moeten niet klagen. Tot hun +/- 20ste zijn ze alleen maar een last voor een staat. Hebben ze per stuk honderdduizenden euro's belastinggeld aan opleiding en verzorging gekost. Vanaf hun 30ste-35ste leveren ze misschien geld op. Tot die tijd moeten ze gewoon hun plaats weten.
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:41:59 #233
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163617821
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Als dat het argument is moeten Londen en Manchester het voor het zeggen hebben in Engeland, want dat zijn qua regios de nettobetalers.

En zeker de pensionados hebben dan weinig te vertellen.
Arbeiders leveren direct winst op voor de elite. Schoolgaande jongeren niet.
pi_163617827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ga eens proberen of dat bij mijn ouders lukt: "Ik wil per direct je huis en je pensioen want ik ben 20 jaar jonger en heb daardoor de toekomst." Morgen horen jullie de uitslag.
Simplificatie is wel echt jouw ding ding zeg maar he?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:43:33 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_163617841
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:33 schreef damian5700 het volgende:
Vijftigers en zestigers werken niet? De openingstijden van de stembureaus waren van 07.00-22.00 uur.
Jawel, maar in het algemeen hebben die het minder druk dan het cohort 25-40. Als dezen om zeven uur thuis komen, eten, de babies op bed moeten leggen, denken ze om negen uur, fuck dat stomme referendum.
Vijftigers en zestigers zitten niet meer in de ratrace van carriere, kleine kinderen, enzovoorts.
Begrijp me niet verkeerd, ze moeten niet zeuren qua opkomst en zeker de studenten niet, maar het is logisch dat op een werkdag de dertigers het meer af laten weten dan de vijftigers.

Het type Citymedewerker is sowieso pas om tien uur thuis, maar die hebben overdag misschien wel weer tijd in de lunchpauze.
quote:
En het waren juist de arbeiders die massaal voor een Brexit stemden.
Dat schijnt wel mee te vallen, tenzij je een specifieke fabrieksarbeider alleen als arbeider ziet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163617846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Arbeiders leveren direct winst op voor de elite. Schoolgaande jongeren niet.
In een economie die leunt op dienstverlening ipv productie kosten arbeiders gewoon geld.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163617852
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus zonder EU zou de jeugdwerkeloosheid in Spanje iets van 80% zijn. En Nederland? Aten we hier dan bloembollen. Ik snap dat je dat graag wil geloven maar ik heb daar toch mijn twijfels bij.
Je beantwoordt mijn vraag niet. Hoe zou de jeugdwerkloosheid in Spanje lager worden zonder de EU
?
pi_163617859
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
De jeugd is het hele weekend aan het binge drinken dan zou daarvan de opkomst nog minder zijn geweest. :D
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:44:56 #239
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163617860
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In een economie die leunt op dienstverlening ipv productie kosten arbeiders gewoon geld.
Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:46:19 #240
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163617879
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.
Hier een artikeltje daarover

Tata Steel praat met ThyssenKrupp over samenwerking
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163617936
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.
Een van de grootste werkgevers in de regio, en het is niet eens Brits :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:53:40 #242
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163617966
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Jawel, maar in het algemeen hebben die het minder druk dan het cohort 25-40. Als dezen om zeven uur thuis komen, eten, de babies op bed moeten leggen, denken ze om negen uur, fuck dat stomme referendum.
Vijftigers en zestigers zitten niet meer in de ratrace van carriere, kleine kinderen, enzovoorts.
Begrijp me niet verkeerd, ze moeten niet zeuren qua opkomst en zeker de studenten niet, maar het is logisch dat op een werkdag de dertigers het meer af laten weten dan de vijftigers.

Het type Citymedewerker is sowieso pas om tien uur thuis, maar die hebben overdag misschien wel weer tijd in de lunchpauze.

Het zal wel. Ik vind het in elk geval slappe argumenten achteraf. Als het over de importantie van de toekomst gaat lukt het niet om prioriteiten te stellen? Retorische vraag.

quote:
Dat schijnt wel mee te vallen, tenzij je een specifieke fabrieksarbeider alleen als arbeider ziet.
Ik heb het over de arbeidersklasse.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:59:39 #243
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163618038
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beantwoordt mijn vraag niet. Hoe zou de jeugdwerkloosheid in Spanje lager worden zonder de EU
?
Omdat ze dan nog een eigen munt hadden en niet een dure euro.
pi_163618061
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De jeugd is het hele weekend aan het binge drinken dan zou daarvan de opkomst nog minder zijn geweest. :D
Joh, een lijntje coke en ze gaan met een stapel volmachten van de hele buurt naar het stembureau :P
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:04:04 #245
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163618089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In een economie die leunt op dienstverlening ipv productie kosten arbeiders gewoon geld.
In een economie die zich hoofdzakelijk binnenlands afspeelt.
pi_163618102
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.
Wat overigens ook veel lastiger is geworden door de Brexit.

http://economictimes.indi(...)cleshow/53107307.cms
pi_163618114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat ze dan nog een eigen munt hadden en niet een dure euro.
Aha met een eigen munt wordt de jeugdwerkloosheid lager? Waarom dan?
pi_163618129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe kan je zo blind zijn? Niet alleen in Nederland maar in heel Europa gaat het de verkeerde kant op. 50% jeugdwerkeloosheid in Spanje. Een hele generatie naar de gallemiezen. Alles moet opgeofferd worden voor je Groot-Europese droomrijk.
De jeugdwerkloosheid in Spanje zou zonder EU lager zijn? Hoe dan?
pi_163618139
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat overigens ook veel lastiger is geworden door de Brexit.

http://economictimes.indi(...)cleshow/53107307.cms
Dat moet dan toch wel een winstpuntje voor de Brexit-kant zijn. Die willen immers minder elite en meer arbeiders in de industrie en minder integratie met Europa en meer integratie met opkomende landen zoals India. Dat een Indiaas staalbedrijf z'n VK-tak niet wil verkopen past daar toch precies in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 11:09:24 ]
pi_163618235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In een economie die zich hoofdzakelijk binnenlands afspeelt.
Really? :') Are you fucking drunk already? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:15:54 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163618241
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat moet dan toch wel een winstpuntje voor de Brexit-kant zijn. Die willen immers minder elite en meer arbeiders in de industrie en minder integratie met Europa en meer integratie met opkomende landen zoals India. Dat een Indiaas staalbedrijf z'n VK-tak niet wil verkopen past daar toch precies in.
Verkopen is natuurlijk na de Brexit zwaar onaantrekkelijk geworden en zorgt voor risico's voor de kopende partij(en). Wat ze nu doen is het slinks spreiden van hun liabilities door samen te willen werken met een ThyssenKrupp. Kan in de toekomst voordelen bieden zeker als er ook nog de mogelijkheid tot overheidssteun is.

Locaties Rotherham, Stockbridge en Hartlepool wil Tata nog wel steeds van de hand doen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163618247
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha met een eigen munt wordt de jeugdwerkloosheid lager? Waarom dan?
Omdat ze dan van tijd tot tijd konden devalueren en zo de export weer konden opkrikken. Geen elegante oplossing, maar het werkte in het verleden wel zo.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163618293
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
Of de stemfie toestaan, of stemmen via internet. Het idee dat je van je luie reet zou moeten komen voor democratie is niet meer van deze tijd. Sowieso is democratie iets voor bejaarden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:19:49 #254
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163618327
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Really? :') Are you fucking drunk already? :')
Nederland heeft een grotere export dan het VK terwijl het VK 4 keer zo groot is. Toch leven ze in het VK niet in de goot. Wat is er dan zo raar aan de bewering dat de economie zich daar grotendeels binnenlands afspeelt?
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:21:14 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163618345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederland heeft een grotere export dan het VK terwijl het VK 4 keer zo groot is. Toch leven ze in het VK niet in de goot. Wat is er dan zo raar aan de bewering dat de economie zich daar grotendeels binnenlands afspeelt?
...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163618354
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
In bijna alle landen zijn referenda en verkiezingen op zondag.
pi_163618385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of de stemfie toestaan, of stemmen via internet. Het idee dat je van je luie reet zou moeten komen voor democratie is niet meer van deze tijd. Sowieso is democratie iets voor bejaarden.
Wat een raar beeld van democratie heb jij.
pi_163618397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:21 schreef Igen het volgende:

[..]

In bijna alle landen zijn referenda en verkiezingen op zondag.
Dan wel buiten de eredivisie om het liefste.
pi_163618433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat moet dan toch wel een winstpuntje voor de Brexit-kant zijn. Die willen immers minder elite en meer arbeiders in de industrie en minder integratie met Europa en meer integratie met opkomende landen zoals India. Dat een Indiaas staalbedrijf z'n VK-tak niet wil verkopen past daar toch precies in.
Straks nog een mooie dosis staatssteun om die onrendabele industrie overeind te halen en men wordt helemaal euforisch _O_
pi_163618451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat een raar beeld van democratie heb jij.
Wees gerust, dat is hooguit een cynische stroman, en niet hoe hij er echt over denkt hoor. :)
pi_163618453
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat ze dan van tijd tot tijd konden devalueren en zo de export weer konden opkrikken. Geen elegante oplossing, maar het werkte in het verleden wel zo.
Maar werkt dat ook daadwerkelijk tegen de jeugdwerkloosheid? Heeft Spanje sectoren die daardoor veel meer zouden kunnen exporteren?
pi_163618486
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar werkt dat ook daadwerkelijk tegen de jeugdwerkloosheid? Heeft Spanje sectoren die daardoor veel meer zouden kunnen exporteren?
Het was nooit een ideale oplossing maar omdat er minder import is, wordt er meer gedaan intern gecombineerd met hogere export levert dat banen op. Niet blijvendmaar net lang genoeg. Wat extra sinasappelen en olijven die geplukt vervoert etc moeten worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:31:01 #263
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163618497
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:21 schreef Falco het volgende:

[..]

...
Mien Dobbelsteen is het niet met eens geloof ik. Nou, vertel, verlicht me.
pi_163618506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat een gematigde toon ineens :')
Wat is er gematigd aan? Het is toch gewoon een realistisch scenario?
pi_163618513
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het was nooit een ideale oplossing maar omdat er minder import is, wordt er meer gedaan intern gecombineerd met hogere export levert dat banen op. Niet blijvendmaar net lang genoeg. Wat extra sinasappelen en olijven die geplukt vervoert etc moeten worden.
Aha, geloof niet dat het voor de totale welvaart van het land nu zo'n briljant idee is.
pi_163618550
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, geloof niet dat het voor de totale welvaart van het land nu zo'n briljant idee is.
Tuurlijk is het dat niet, maar de zuidelijke landen zijn nooit goed geweest in hervormen. Waarom denk je dat dat zou veranderen binnen de euro?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163618562
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tuurlijk is het dat niet, maar de zuidelijke landen zijn nooit goed geweest in hervormen. Waarom denk je dat dat zou veranderen binnen de euro?
Ze worden nu wel gedwongen door de begrotingseisen, ook al halen ze die niet helemaal maar ze komen meer in de buurt dan voorheen.
pi_163618595
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze worden nu wel gedwongen door de begrotingseisen, ook al halen ze die niet helemaal maar ze komen meer in de buurt dan voorheen.
Waardoor we een toename in de werloosheid zien en een toename in de onderlinge achterdocht. Ik vraag me af hoe dat goed is voor de euro. Ze zullen nog jaren kampen met die hoge werkloosheid cijfers en dat is spijtig voor de betrokkenen.

En die begrotingseisen zijn selectief, frankrijk en duitseland hadden geen moeite om ze te breken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 11:39:05 #269
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163618613
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar werkt dat ook daadwerkelijk tegen de jeugdwerkloosheid? Heeft Spanje sectoren die daardoor veel meer zouden kunnen exporteren?
Niet alles draait in elk land om import en export.
pi_163618646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is er gematigd aan? Het is toch gewoon een realistisch scenario?
Ik heb het over je toon, leer lezen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163618668
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb het over je toon, leer lezen.
Goh, hoor jij geluiden bij wat ik opschrijf? Bijzonder hoor. :)
pi_163618712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet alles draait in elk land om import en export.
Bij de export zie ik het eventuele bescheiden voordeel van een zwakkere munt eventueel wel. Maar hoe gaat het helpen als je enkel naar de interne markt kijkt?
pi_163618720
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waardoor we een toename in de werloosheid zien en een toename in de onderlinge achterdocht. Ik vraag me af hoe dat goed is voor de euro. Ze zullen nog jaren kampen met die hoge werkloosheid cijfers en dat is spijtig voor de betrokkenen.

En die begrotingseisen zijn selectief, frankrijk en duitseland hadden geen moeite om ze te breken
Er is inderdaad nog een lange weg te gaan. Waarbij ook die grote landen overigens de goede kant op bewegen.
pi_163618812
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederland heeft een grotere export dan het VK terwijl het VK 4 keer zo groot is. Toch leven ze in het VK niet in de goot. Wat is er dan zo raar aan de bewering dat de economie zich daar grotendeels binnenlands afspeelt?
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163618956
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat een raar beeld van democratie heb jij.
Het is toch zo? De twintigers van nu geven liever hun mening dan dat ze gaan stemmen, ze accepteren de uitkomst niet en eisen een herkansing, ze laten zich liever regeren door de stemming op de financiele markten dan door mensen met ideeen, ze ruilen hun democratie maar wat graag in voor de EU-kleptocratie als ze maar 1 keer in de 5 jaar vrijblijvend hun mening mogen geven, dat die bejaarden hebben gestemd voor het behoud van democratie en niet uit racisme is nog niet in ze opgekomen en mensen die anders denken dan zij met hun onrijpe geesten, slecht geinformeerdheid en zelfobsessie is gewoon niet goed uitgelegd waarom harder werken voor minder geld zo fantastisch is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:09:28 #276
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163619109
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij de export zie ik het eventuele bescheiden voordeel van een zwakkere munt eventueel wel. Maar hoe gaat het helpen als je enkel naar de interne markt kijkt?
Ik weet ook niet precies wat alle problemen van Spanje zijn. Ik weet wel dat een sterke munt en een EU die zich overal mee bemoeit niet bevorderlijk is voor de werkgelegenheid daar. Ik doe geen moeite om het uit te leggen wat jullie leven toch allemaal in je eigen fantasiewereldje waarin er bijvoorbeeld allerlei consequenties verbonden worden aan de fluctuaties van de Engelse Pond en jullie tegelijkertijd ontkennen dat een zelfstandig Spanje met een fluctuerende Peseta geen enkel verschil uit zou maken. Tegen dat soort logica kan ik niet op.
pi_163619130
Je hebt dus geen benul en riep maar weer wat?
pi_163619155
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies wat alle problemen van Spanje zijn. Ik weet wel dat een sterke munt en een EU die zich overal mee bemoeit niet bevorderlijk is voor de werkgelegenheid daar. Ik doe geen moeite om het uit te leggen wat jullie leven toch allemaal in je eigen fantasiewereldje waarin er bijvoorbeeld allerlei consequenties verbonden worden aan de fluctuaties van de Engelse Pond en jullie tegelijkertijd ontkennen dat een zelfstandig Spanje met een fluctuerende Peseta geen enkel verschil uit zou maken. Tegen dat soort logica kan ik niet op.
Natuurlijk zou een fluctuerende Peseta vergelijkbare gevolgen hebben. Onzekerheid voor investeerders; dalende import en minder consumentenvertrouwen door koersdalingen, etc.

Waar het mis gaat is de gedachte van omkeerbaarheid. Als de invoering van de euro een slecht idee was, dan is uit de euro stappen niet gelijk een goed idee. Als een waardestijging van een munt de exportsector om zeep helpt, dan zorgt een waardedaling niet gelijk ervoor dat er een nieuwe exportsector ontstaat. Etc.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:13:01 #279
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163619162
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je bent je bewust dat may niet bij Labour hoort?
Spelfout, hoort bij de regering.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:16:04 #280
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163619206
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:10 schreef 99.999 het volgende:
Je hebt dus geen benul en riep maar weer wat?
De spaanse regering eet de pensioenpotten op om lekken te dichten was gisteren weer in het nieuws, laatst weer 8 miljard ervan af gesnoept. Korte termijn denken is belangrijker dan lange termijn strategie, dat is het verhaal van de versnelde EU integratie en het megalomane uitwerking van de eurozone. Ze gaan alle pensioenpotten van europa "bad" maken om de kanker maar in de EU te houden. Zo ziekelijk korte termijn denkend zijn de europees gezinde politici. Als ze echt een hecht europa wilde, dan hadden ze het destijds bij griekenland gewoon moeten laten gaan en helpen weer terug te komen. Nu is het te laat en wordt het laatste beetje vermogen ingezet om de illusie van de huidige unie instand te houden.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163619219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:13 schreef govie het volgende:

[..]

Spelfout, hoort bij de regering.
Ik tik ook vaak regering in plaats van Labour. Wat scheelt het, in allebei de woorden zit een "r"
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:19:01 #282
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163619274
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik tik ook vaak regering in plaats van Labour. Wat scheelt het, in allebei de woorden zit een "r"
Het enige wat jij in topics doet is zeiken over 1 woordje zonder enigzins een post te lezen of er inhoudelijk op in te gaan. Heb je het filmpje bekeken? nee natuurliujk niet, gewoon de irritante kut-folkert uithangen omdat het kan! Ga zo door!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163619332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is toch zo? De twintigers van nu geven liever hun mening dan dat ze gaan stemmen, ze accepteren de uitkomst niet en eisen een herkansing, ze laten zich liever regeren door de stemming op de financiele markten dan door mensen met ideeen, ze ruilen hun democratie maar wat graag in voor de EU-kleptocratie als ze maar 1 keer in de 5 jaar vrijblijvend hun mening mogen geven, dat die bejaarden hebben gestemd voor het behoud van democratie en niet uit racisme is nog niet in ze opgekomen en mensen die anders denken dan zij met hun onrijpe geesten, slecht geinformeerdheid en zelfobsessie is gewoon niet goed uitgelegd waarom harder werken voor minder geld zo fantastisch is.
Even voor de goede orde: als een groot deel van de mensen die mogen stemmen niet gaan stemmen is het wel tijd om je af te vragen hoe goed democratie nog werkt.

En dat los je niet op door meer stemmomenten.
pi_163619336
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:19 schreef govie het volgende:

[..]

Het enige wat jij in topics doet is zeiken over 1 woordje zonder enigzins een post te lezen of er inhoudelijk op in te gaan. Heb je het filmpje bekeken? nee natuurliujk niet, gewoon de irritante kut-folkert uithangen omdat het kan! Ga zo door!
Ik heet geen Folkert.
pi_163619360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:19 schreef govie het volgende:

[..]

Het enige wat jij in topics doet is zeiken over 1 woordje zonder enigzins een post te lezen of er inhoudelijk op in te gaan. Heb je het filmpje bekeken? nee natuurliujk niet, gewoon de irritante kut-folkert uithangen omdat het kan! Ga zo door!
Het is anders ook niet zo verstandig om te roepen dat je een spelfout maakte.

Je bent hier niet de enige die feiten niet op een rij heeft, dus gewoon toegeven als je het fout had scheelt ruziemakerij waar niemand wat mee opschiet.
pi_163619384
Oh ja, als je Labour en regering verwart is het geen spelfout. Dan heb je gewoon geen idee waar je het over hebt.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:41:07 #287
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163619676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Het VK verlaat het zinkende schip.
Het VK IS het zinkende schip. Vandaar dat ik na 6 jaar daar wonen het land weer heb verlaten.
pi_163619704
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:
De EU heeft groot gelijk dat ze zeggen dat ze de Britten keihard gaan aanpakken om een voorbeeld te stellen. lekker uit de EU stappen en dan denken dat je profits kan behouden....wat mij betreft dus niet. Keihard aanpakken.
Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.

Waar ik wel problemen mee zal gaan hebben is als de Engelsen straks wel alle lusten mogen genieten en geen enkele last dragen en als de EU ze wel wat lasten proberen op te dringen omdat dit het gunstigst is voor de EU, iedereen gaat lopen miepen dat we de het VK zo hard aan pakken.

Zelfs als de EU het VK gewoon aanpakt en goede deals maakt, dan zal het VK van een hard gelag thuis komen denk ik. Daar hoeft echt geen 'straf' bij.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:44:45 #289
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163619740
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.

Waar ik wel problemen mee zal gaan hebben is als de Engelsen straks wel alle lusten mogen genieten en geen enkele last dragen en als de EU ze wel wat lasten proberen op te dringen omdat dit het gunstigst is voor de EU, iedereen gaat lopen miepen dat we de het VK zo hard aan pakken.

Zelfs als de EU het VK gewoon aanpakt en goede deals maakt, dan zal het VK van een hard gelag thuis komen denk ik. Daar hoeft echt geen 'straf' bij.
Precies. Maar de brexiters gaan dat echt wel zien als een straf.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:44:56 #290
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163619743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies wat alle problemen van Spanje zijn. Ik weet wel dat een sterke munt en een EU die zich overal mee bemoeit niet bevorderlijk is voor de werkgelegenheid daar. Ik doe geen moeite om het uit te leggen wat jullie leven toch allemaal in je eigen fantasiewereldje waarin er bijvoorbeeld allerlei consequenties verbonden worden aan de fluctuaties van de Engelse Pond en jullie tegelijkertijd ontkennen dat een zelfstandig Spanje met een fluctuerende Peseta geen enkel verschil uit zou maken. Tegen dat soort logica kan ik niet op.
Ik zou zeggen; kijk eens naar de economische ontwikkeling van Turkije tussen 1990 en 2001. Een land dus dat zich 'uit de problemen devalueerde', behalve dat het niet zo uit is gekomen. En wel de middenklasse zowat totaal weggewerkt was aan het einde.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:47:22 #291
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163619783
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.

Waar ik wel problemen mee zal gaan hebben is als de Engelsen straks wel alle lusten mogen genieten en geen enkele last dragen en als de EU ze wel wat lasten proberen op te dringen omdat dit het gunstigst is voor de EU, iedereen gaat lopen miepen dat we de het VK zo hard aan pakken.

Zelfs als de EU het VK gewoon aanpakt en goede deals maakt, dan zal het VK van een hard gelag thuis komen denk ik. Daar hoeft echt geen 'straf' bij.
Precies, de enige uitkomst die voor mij van belang is, is dat de Britten geen enkel recht krijgen dat ik als EU burger niet ook in het VK heb. En gelet op het feit dat zij ons meer nodig hebben dan wij hun vind ik dat er ook wel wat afspraken mogen komen die duidelijk in ons voordeel zijn. Zo gaat dat in internationale verdragen. Straffen hoeft voor mij ook niet.
pi_163619844
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat ze dan van tijd tot tijd konden devalueren en zo de export weer konden opkrikken. Geen elegante oplossing, maar het werkte in het verleden wel zo.
Dat zijn noodgrepen. Lijkt me niet gezond voor een land als het VK dat we daar straks een biertje kunnen bestellen voor 3000 pond oftewel 2 euro, zoals in Zuid-europese landen vroeger.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_163619901
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: als een groot deel van de mensen die mogen stemmen niet gaan stemmen is het wel tijd om je af te vragen hoe goed democratie nog werkt.
De opkomst bij het referendum was prima.

quote:
En dat los je niet op door meer stemmomenten.
Dat klopt, dat los je op door te zorgen dat het verschil maakt of je gaat stemmen en wat je stemt, zoals de verkiezingen voor de verschillende nationale hoekjes van het EU-parlement vijfjaarlijks illustreren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163620026
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies. Maar de brexiters gaan dat echt wel zien als een straf.
Die zien per definitie alles als straf :P
pi_163620052
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies, de enige uitkomst die voor mij van belang is, is dat de Britten geen enkel recht krijgen dat ik als EU burger niet ook in het VK heb. En gelet op het feit dat zij ons meer nodig hebben dan wij hun vind ik dat er ook wel wat afspraken mogen komen die duidelijk in ons voordeel zijn. Zo gaat dat in internationale verdragen. Straffen hoeft voor mij ook niet.
Wederkerigheid is doorgaans de essentie van internationale verdragen en met name handelsverdragen. Daar wil de EU echter niet aan, die wil een totaalpakket aanbieden inclusief de ideologie van het vrij verkeer van werknemers, waarbij er veel meer Oost-Europeanen naar het UK kunnen om de lonen te drukken, dan er Britten naar Oost-Europa kunnen.

Wat de EU helemaal niet wil is dat de UK succesvol is met vrije handel en beperkingen op het vrij verkeer van werknemers. Want dan blijkt dat die ideologie alleen maar goed is voor een heel klein deel van de Europeanen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:05:40 #296
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163620081
Waar kan ik op stemmen om aan te geven dat ik het niet eens ben met het "democratisch" systeem an sich?

Als ik me onthoud van stemmen wordt ik buitengesloten en gaat de rest door beslissen, ook over mij. Dat is nou ook niet echt democratisch.

Behalve in het geval van verloren referenda, dan moet wel naar de onthouder gekeken worden natuurlijk.
pi_163620100
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Waar kan ik op stemmen om aan te geven dat ik het niet eens ben met het "democratisch" systeem an sich?

Als ik me onthoud van stemmen wordt ik buitengesloten en gaat de rest door beslissen, ook over mij. Dat is nou ook niet echt democratisch.

Behalve in het geval van verloren referenda, dan moet wel naar de onthouder gekeken worden natuurlijk.
de onthouder heeft bewust zijn recht om te stemmen niet gebruikt, dan ook niet achteraf zeiken..
pi_163620115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wederkerigheid is doorgaans de essentie van internationale verdragen en met name handelsverdragen. Daar wil de EU echter niet aan, die wil een totaalpakket aanbieden inclusief de ideologie van het vrij verkeer van werknemers, waarbij er veel meer Oost-Europeanen naar het UK kunnen om de lonen te drukken, dan er Britten naar Oost-Europa kunnen.

Wat de EU helemaal niet wil is dat de UK succesvol is met vrije handel en beperkingen op het vrij verkeer van werknemers. Want dan blijkt dat die ideologie alleen maar goed is voor een heel klein deel van de Europeanen.
Het vrije verkeer van personen dateert van ver voor de EU-uitbreiding naar Oost-Europa. Het VK was voor het EG-lidmaatschap lid van de EVA en dat verdrag kende en kent ook vrij verkeer van werknemers.

Het vrij verkeer van werknemers is dus allesbehalve een middel dat dient om met goedkope Oost-Europese arbeid de loonkosten in West-Europa te drukken. Het is misschien wel een gevolg ervan, wat je wenselijk of onwenselijk kan vinden, maar niet meer dan dat.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:09:06 #299
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163620132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:07 schreef mschol het volgende:

[..]

de onthouder heeft bewust niet zijn recht om te stemmen gebruikt, dan ook niet achteraf zeiken..
Dat is eigenlijk wel vreemd he, er word mij een zogenaamd "democratisch" systeem opgedrongen waarin ik zogenaamd zeggeschap heb. Behalve over dat systeem, als ik dat oneerlijk vind mag ik niet meepraten.

Niet echt democratisch. Oftewel farce, revolutie, den haag in de brand, rutte in de cel. *O*
pi_163620164
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel vreemd he, er word mij een zogenaamd "democratisch" systeem opgedrongen waarin ik zogenaamd zeggeschap heb. Behalve over dat systeem, als ik dat oneerlijk vind mag ik niet meepraten.

Niet echt democratisch. Oftewel farce, revolutie, den haag in de brand, rutte in de cel. *O*
In Nederland is het (helaas) niet verboden om een partij op te richten die bijv. een dictatuur wil invoeren. Dus je klacht is ongegrond.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 13:11:56 #301
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163620179
VOL = VOL!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')