Jij heb het over voorspellen....ik heb het over lange termijn politiek.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zet 3 economen bij elkaar en ze hebben 4 meningen. Je plaatst die mensen teveel op een voetstuk. Geen enkele crisis zagen ze aankomen. Ze kunnen nog geeneens 2 dagen vooruit voorspellen.
Ik heb hier nooit iets over mijn dromen gepost, dus vind het vreemd dat jij die denkt te weten. Je hebt te veel naar astro tv gekeken elke nacht tussen het posten door.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe kan je zo blind zijn? Niet alleen in Nederland maar in heel Europa gaat het de verkeerde kant op. 50% jeugdwerkeloosheid in Spanje. Een hele generatie naar de gallemiezen. Alles moet opgeofferd worden voor je Groot-Europese droomrijk.
Hoe zou die jeugdwerkloosheid verdwijnen zonder EU? Het lijkt logischer dat die dan hoger zou zijn omdat nu veel Spaanse jongeren in andere EU landen werken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe kan je zo blind zijn? Niet alleen in Nederland maar in heel Europa gaat het de verkeerde kant op. 50% jeugdwerkeloosheid in Spanje. Een hele generatie naar de gallemiezen. Alles moet opgeofferd worden voor je Groot-Europese droomrijk.
Ik ben geen expert maar toen Wellink beweerde dat Griekenland zijn leningen met rente terug zou betalen wist ik al dat hij loog. Ik ben geen expert maar ik wist al bij het eerste hulppakket voor Griekenland dat dat in een bodemloze put gegooid zou worden. Het staat jou vrij om in het nut van een eerste, tweede, derde en straks vierde, vijfde........twintigste hulppakket voor Griekenland te geloven net als al die andere economische experts maar kijk over 20 jaar niet vreemd op als blijkt dat al die hulppakketten toch een beetje zonde van het geld waren.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Precies, mensen hebben genoeg van experts. De onderbuik zou leidend moeten zijn.
het Iers paspoort is ook een hot item in het VKquote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Grote bedrijven uit Londen naar Nederland of Duitsland willen verhuizen zegt al genoeg.
Waarom werken al die economen dan nog in loondienst? Als ze het aan zagen komen dan moeten ze inmiddels stinkend rijk zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:01 schreef Igen het volgende:
[..]
De crisis op de woningmarkt heeft men bijv. van heinde en ver aan zien komen.
Dat zijn ze ook geworden natuurlijk... Als ze tenminste wat hogerop bij de bank zaten...quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom werken al die economen dan nog in loondienst? Als ze het aan zagen komen dan moeten ze inmiddels stinkend rijk zijn.
Ja, ja, een land met een BBP van 3 biljoen dollar gaan we ff keihard aanpakken. Wat is de volgende stap? Als die Duitsers ook uit de EU willen dan gaan we die ook ff aanpakken en daarna gaan we de Fransen aanpakken als ze uit de EU willen. Komt vast goed.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jij heb het over voorspellen....ik heb het over lange termijn politiek.
Nederland stelt economische geen ruk voor qua delfstoffen en industrie. Nederland is een handels en kennisland. Stap uit de EU en we worden een 2e Albanië of zo.
Al dat handelswaar die nu de Rotterdamse haven binnen varen dan via een omweg België of de Duitse havens binnen en zo kan ik wel doorgaan.
De EU heeft groot gelijk dat ze zeggen dat ze de Britten keihard gaan aanpakken om een voorbeeld te stellen. lekker uit de EU stappen en dan denken dat je profits kan behouden....wat mij betreft dus niet. Keihard aanpakken.
Grote bedrijven uit Londen naar Nederland of Duitsland willen verhuizen zegt al genoeg.
Omdat je eerst vermogen moet hebben voor je dat slim kan investeren.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom werken al die economen dan nog in loondienst? Als ze het aan zagen komen dan moeten ze inmiddels stinkend rijk zijn.
Dus zonder EU zou de jeugdwerkeloosheid in Spanje iets van 80% zijn. En Nederland? Aten we hier dan bloembollen. Ik snap dat je dat graag wil geloven maar ik heb daar toch mijn twijfels bij.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zou die jeugdwerkloosheid verdwijnen zonder EU? Het lijkt logischer dat die dan hoger zou zijn omdat nu veel Spaanse jongeren in andere EU landen werken.
Nee hoor, met put en call-opties kan je heel snel rijk worden als je iets aan ziet komen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat je eerst vermogen moet hebben voor je dat slim kan investeren.
N.a.v dit filmpje: http://www.geenstijl.nl/m(...)ental_breakdown.htmlquote:Beste meneer Timmermans,
Ik zag gisteren een stampvoetende man in een te strak pak met een steeds roder wordend hoofd en twee samengeknepen knuistjes tegen een gezelschap schreeuwen: “Laat je nooit intimideren door grote smoelen”.
Die man was u.
Het was de apotheose van een ruim vijf minuten durende schreeuwpartij in het Europees Parlement.
Ik moet u eerlijk zeggen: ik heb die speech wel vijf keer bekeken.
De eerste keer met angst en beven, omdat ik bang was live getuige te zijn van een fatale hartaanval van een man die zich veel te druk maakt.
De tweede keer gericht op de inhoud, omdat ik wilde horen wat er precies uit die grote smoel kwam.
De derde keer om te zoeken naar de pathetische pareltjes, omdat er bij u altijd wel twee geliefden die elkaar nog een laatste maal in de ogen kijken doorheen komen fietsen vliegen.
De vierde keer om te bedenken welke speech van Adolf Hitler een technisch handige donder onder dit filmpje kan monteren, omdat als iemand uit de Europese Commissie spreekt nu eenmaal altijd de Godwin op de loer ligt.
En de vijfde keer om me af te vragen waar iemand die bij de laatste democratische verkiezingen waaraan hij meedeed (2012) welgeteld 15.150 stemmen kreeg de gore moed vandaan haalt mensen als Nigel Farage (3.881.099 stemmen bij zíjn laatste democratische verkiezing, in 2015) te beledigen.
Mijn conclusie: ik laat me inderdaad door die grote smoel van u niet intimideren. Noch door uw krokodillentranen. Als ik een rat zie, zie ik een rat. Ik kan er niks anders van maken.
Groet,
JanD
Het lijkt wel of hij heel erg moet schijten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
N.a.v dit filmpje: http://www.geenstijl.nl/m(...)ental_breakdown.html
http://www.briefjevanjan.nl/aan-frans-timmermans-2/
Ik voorspel jaren van onderhandelen. De Britten laten de kaas niet van hun brood eten. Daar is ook niets mis mee. Maar dat de Britten uit de EU gaan stappen is inmiddels een gegeven feit. De wijze waarop ligt vast in de nabije toekomst.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat gaat ze doen als die onderhandelingen tegenvallen en het in de praktijk toch wel erg aantrekkelijk blijkt om in de EU te blijven?
Men gaat nog jaren doorhannessen en als het allemaal meezit is tegen 2020 die Brexit misschien een keer echt een feit...
Hij bedoelt denk ik dat ze die "kwalificatie" slechts zeer zelden waarmaken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Precies, mensen hebben genoeg van experts. De onderbuik zou leidend moeten zijn.
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit iets over mijn dromen gepost, dus vind het vreemd dat jij die denkt te weten. Je hebt te veel naar astro tv gekeken elke nacht tussen het posten door.
Niet 52% van het land maar 52% van de stemmers. En zoals ik al eerder aangaf mochten diegenen die het meeste belang hadden niet eens meestemmen. En zoals ik OOK al aangaf betekent "Eurosceptisch" niet "anti-EU".quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als 52% van je land uit de EU wil en ongeveer de helft van de overige 48% euro-sceptisch is ligt het dan voor de hand dat de conservatieven nieuwe verkiezingen uitschrijven en samen met Labour een pro-EU-campagne gaat voeren?
De jongeren die mochten stemmen lieten in heel grote aantallen het afweten en namen niet de moeite om de gang naar de stembus te maken.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alsof dat trouwens zo democratisch is. Degenen die het meest te maken zullen krijgen met de effecten (jongeren, Europeanen in GB en Britten in Europa) mochten er niet eens over stemmen. 'democratie' is in ieder geval geen argument in de onderbouwing van waarom dit referendum 'goed' zou moeten zijn.
quote:Slechts een derde van de 18- tot 24-jarigen kwam opdagen. Onder 25- tot 34-jarigen was dat bijna 60 procent. Dat is nog steeds laag in vergelijking met de bijna 80 procent vijftigers en zestigers die wel naar de stembus kwamen en vooral voor een Brexit stemden.
Zo vermoeiend dit. Dus we leven in Nederland in een dictatuur? Want als je iedereen die jonger dan 18 is en iedereen die niet gestemd heeft bij de laatste Tweede Kamer-verkiezingen meerekent dan representeert het parlement minder dan 50% van de bevolking en de regering minder dan 25% van de bevolking.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Niet 52% van het land maar 52% van de stemmers. En zoals ik al eerder aangaf mochten diegenen die het meeste belang hadden niet eens meestemmen. En zoals ik OOK al aangaf betekent "Eurosceptisch" niet "anti-EU".
Enkel de stemmen tellen, zucht....quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Niet 52% van het land maar 52% van de stemmers. En zoals ik al eerder aangaf mochten diegenen die het meeste belang hadden niet eens meestemmen. En zoals ik OOK al aangaf betekent "Eurosceptisch" niet "anti-EU".
Wat een gematigde toon ineensquote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik voorspel jaren van onderhandelen. De Britten laten de kaas niet van hun brood eten. Daar is ook niets mis mee. Maar dat de Britten uit de EU gaan stappen is inmiddels een gegeven feit. De wijze waarop ligt vast in de nabije toekomst.
Voor het voortbestaan van de EU staat ook veel op het spel, wat hun onderhandelingspositie met de Britten ondermijnt. Het is allesbehalve eenrichtingsverkeer. Want momenteel vervalt de EU van crisis in crisis. Nu spelen de Italiaanse banken weer op. We moeten de uitslag van de Franse verkiezingen afwachten en de positie van het Front National daarna. Dus het kan dus nog alle kanten op.
1. Het referendum was dan ook tijdens een werkdag.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De jongeren die mochten stemmen lieten in heel grote aantallen het afweten en namen niet de moeite om de gang naar de stembus te maken.
Nee, dat denk ik niet. En dat geef ik niet graag toe.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Werkdag of niet, de stemlokalen waren ook open na "werktijd". Non-argument dus dat het op een werkdag is.
Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Werkdag of niet, de stemlokalen waren ook open na "werktijd". Non-argument dus dat het op een werkdag is.
Beter was inderdaad in een weekend, dat ben ik met je eens. Opkomsten zijn dan over het algemeen ook hoger.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
Jongeren moeten niet klagen. Tot hun +/- 20ste zijn ze alleen maar een last voor een staat. Hebben ze per stuk honderdduizenden euro's belastinggeld aan opleiding en verzorging gekost. Vanaf hun 30ste-35ste leveren ze misschien geld op. Tot die tijd moeten ze gewoon hun plaats weten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
1. Het referendum was dan ook tijdens een werkdag.
2. Dat maakt het dan nog verder niet okay dat de gepensioneerde oudjes de banenmarkt van de jongeren kapotmaakt.
Al is het alleen al om welles-nietes discussies te voorkomen, waarvan iedereen weet dat niemand in die discussie toe zal geven.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beter was inderdaad in een weekend, dat ben ik met je eens. Opkomsten zijn dan over het algemeen ook hoger.
Vijftigers en zestigers werken niet? De openingstijden van de stembureaus waren van 07.00-22.00 uur.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
1. Het referendum was dan ook tijdens een werkdag.
2. Dat maakt het dan nog verder niet okay dat de gepensioneerde oudjes de banenmarkt van de jongeren kapotmaken.
Als dat het argument is moeten Londen en Manchester het voor het zeggen hebben in Engeland, want dat zijn qua regios de nettobetalers.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jongeren moeten niet klagen. Tot hun +/- 20ste zijn ze alleen maar een last voor een staat. Hebben ze per stuk honderdduizenden euro's belastinggeld aan opleiding en verzorging gekost. Vanaf hun 30ste-35ste leveren ze misschien geld op. Tot die tijd moeten ze gewoon hun plaats weten.
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jongeren moeten niet klagen. Tot hun +/- 20ste zijn ze alleen maar een last voor een staat. Hebben ze per stuk honderdduizenden euro's belastinggeld aan opleiding en verzorging gekost. Vanaf hun 30ste-35ste leveren ze misschien geld op. Tot die tijd moeten ze gewoon hun plaats weten.
Arbeiders leveren direct winst op voor de elite. Schoolgaande jongeren niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dat het argument is moeten Londen en Manchester het voor het zeggen hebben in Engeland, want dat zijn qua regios de nettobetalers.
En zeker de pensionados hebben dan weinig te vertellen.
Simplificatie is wel echt jouw ding ding zeg maar he?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ga eens proberen of dat bij mijn ouders lukt: "Ik wil per direct je huis en je pensioen want ik ben 20 jaar jonger en heb daardoor de toekomst." Morgen horen jullie de uitslag.
Jawel, maar in het algemeen hebben die het minder druk dan het cohort 25-40. Als dezen om zeven uur thuis komen, eten, de babies op bed moeten leggen, denken ze om negen uur, fuck dat stomme referendum.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:33 schreef damian5700 het volgende:
Vijftigers en zestigers werken niet? De openingstijden van de stembureaus waren van 07.00-22.00 uur.
Dat schijnt wel mee te vallen, tenzij je een specifieke fabrieksarbeider alleen als arbeider ziet.quote:En het waren juist de arbeiders die massaal voor een Brexit stemden.
In een economie die leunt op dienstverlening ipv productie kosten arbeiders gewoon geld.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Arbeiders leveren direct winst op voor de elite. Schoolgaande jongeren niet.
Je beantwoordt mijn vraag niet. Hoe zou de jeugdwerkloosheid in Spanje lager worden zonder de EUquote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus zonder EU zou de jeugdwerkeloosheid in Spanje iets van 80% zijn. En Nederland? Aten we hier dan bloembollen. Ik snap dat je dat graag wil geloven maar ik heb daar toch mijn twijfels bij.
De jeugd is het hele weekend aan het binge drinken dan zou daarvan de opkomst nog minder zijn geweest.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op zich geen slecht idee om dit soort zaken op een zaterdag te doen toch? Of eventueel het gehele weekend.
Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In een economie die leunt op dienstverlening ipv productie kosten arbeiders gewoon geld.
Hier een artikeltje daaroverquote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.
Een van de grootste werkgevers in de regio, en het is niet eens Britsquote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Zeker op de manier waarop de productie in het VK is ingericht. Niet voor niets wil Tata Steel al jaren lang af van haar rommel in Wales.
Het zal wel. Ik vind het in elk geval slappe argumenten achteraf. Als het over de importantie van de toekomst gaat lukt het niet om prioriteiten te stellen? Retorische vraag.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Jawel, maar in het algemeen hebben die het minder druk dan het cohort 25-40. Als dezen om zeven uur thuis komen, eten, de babies op bed moeten leggen, denken ze om negen uur, fuck dat stomme referendum.
Vijftigers en zestigers zitten niet meer in de ratrace van carriere, kleine kinderen, enzovoorts.
Begrijp me niet verkeerd, ze moeten niet zeuren qua opkomst en zeker de studenten niet, maar het is logisch dat op een werkdag de dertigers het meer af laten weten dan de vijftigers.
Het type Citymedewerker is sowieso pas om tien uur thuis, maar die hebben overdag misschien wel weer tijd in de lunchpauze.
Ik heb het over de arbeidersklasse.quote:Dat schijnt wel mee te vallen, tenzij je een specifieke fabrieksarbeider alleen als arbeider ziet.
Omdat ze dan nog een eigen munt hadden en niet een dure euro.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beantwoordt mijn vraag niet. Hoe zou de jeugdwerkloosheid in Spanje lager worden zonder de EU
?
Joh, een lijntje coke en ze gaan met een stapel volmachten van de hele buurt naar het stembureauquote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De jeugd is het hele weekend aan het binge drinken dan zou daarvan de opkomst nog minder zijn geweest.![]()
In een economie die zich hoofdzakelijk binnenlands afspeelt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In een economie die leunt op dienstverlening ipv productie kosten arbeiders gewoon geld.
Wat overigens ook veel lastiger is geworden door de Brexit.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Aha met een eigen munt wordt de jeugdwerkloosheid lager? Waarom dan?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat ze dan nog een eigen munt hadden en niet een dure euro.
De jeugdwerkloosheid in Spanje zou zonder EU lager zijn? Hoe dan?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat moet dan toch wel een winstpuntje voor de Brexit-kant zijn. Die willen immers minder elite en meer arbeiders in de industrie en minder integratie met Europa en meer integratie met opkomende landen zoals India. Dat een Indiaas staalbedrijf z'n VK-tak niet wil verkopen past daar toch precies in.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat overigens ook veel lastiger is geworden door de Brexit.
http://economictimes.indi(...)cleshow/53107307.cms
Really?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In een economie die zich hoofdzakelijk binnenlands afspeelt.
Verkopen is natuurlijk na de Brexit zwaar onaantrekkelijk geworden en zorgt voor risico's voor de kopende partij(en). Wat ze nu doen is het slinks spreiden van hun liabilities door samen te willen werken met een ThyssenKrupp. Kan in de toekomst voordelen bieden zeker als er ook nog de mogelijkheid tot overheidssteun is.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat moet dan toch wel een winstpuntje voor de Brexit-kant zijn. Die willen immers minder elite en meer arbeiders in de industrie en minder integratie met Europa en meer integratie met opkomende landen zoals India. Dat een Indiaas staalbedrijf z'n VK-tak niet wil verkopen past daar toch precies in.
Omdat ze dan van tijd tot tijd konden devalueren en zo de export weer konden opkrikken. Geen elegante oplossing, maar het werkte in het verleden wel zo.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha met een eigen munt wordt de jeugdwerkloosheid lager? Waarom dan?
Of de stemfie toestaan, of stemmen via internet. Het idee dat je van je luie reet zou moeten komen voor democratie is niet meer van deze tijd. Sowieso is democratie iets voor bejaarden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nederland heeft een grotere export dan het VK terwijl het VK 4 keer zo groot is. Toch leven ze in het VK niet in de goot. Wat is er dan zo raar aan de bewering dat de economie zich daar grotendeels binnenlands afspeelt?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Really?Are you fucking drunk already?
...quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland heeft een grotere export dan het VK terwijl het VK 4 keer zo groot is. Toch leven ze in het VK niet in de goot. Wat is er dan zo raar aan de bewering dat de economie zich daar grotendeels binnenlands afspeelt?
In bijna alle landen zijn referenda en verkiezingen op zondag.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een raar beeld van democratie heb jij.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of de stemfie toestaan, of stemmen via internet. Het idee dat je van je luie reet zou moeten komen voor democratie is niet meer van deze tijd. Sowieso is democratie iets voor bejaarden.
Dan wel buiten de eredivisie om het liefste.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:21 schreef Igen het volgende:
[..]
In bijna alle landen zijn referenda en verkiezingen op zondag.
Straks nog een mooie dosis staatssteun om die onrendabele industrie overeind te halen en men wordt helemaal euforischquote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat moet dan toch wel een winstpuntje voor de Brexit-kant zijn. Die willen immers minder elite en meer arbeiders in de industrie en minder integratie met Europa en meer integratie met opkomende landen zoals India. Dat een Indiaas staalbedrijf z'n VK-tak niet wil verkopen past daar toch precies in.
Wees gerust, dat is hooguit een cynische stroman, en niet hoe hij er echt over denkt hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een raar beeld van democratie heb jij.
Maar werkt dat ook daadwerkelijk tegen de jeugdwerkloosheid? Heeft Spanje sectoren die daardoor veel meer zouden kunnen exporteren?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat ze dan van tijd tot tijd konden devalueren en zo de export weer konden opkrikken. Geen elegante oplossing, maar het werkte in het verleden wel zo.
Het was nooit een ideale oplossing maar omdat er minder import is, wordt er meer gedaan intern gecombineerd met hogere export levert dat banen op. Niet blijvendmaar net lang genoeg. Wat extra sinasappelen en olijven die geplukt vervoert etc moeten worden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar werkt dat ook daadwerkelijk tegen de jeugdwerkloosheid? Heeft Spanje sectoren die daardoor veel meer zouden kunnen exporteren?
Aha, geloof niet dat het voor de totale welvaart van het land nu zo'n briljant idee is.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het was nooit een ideale oplossing maar omdat er minder import is, wordt er meer gedaan intern gecombineerd met hogere export levert dat banen op. Niet blijvendmaar net lang genoeg. Wat extra sinasappelen en olijven die geplukt vervoert etc moeten worden.
Tuurlijk is het dat niet, maar de zuidelijke landen zijn nooit goed geweest in hervormen. Waarom denk je dat dat zou veranderen binnen de euro?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, geloof niet dat het voor de totale welvaart van het land nu zo'n briljant idee is.
Ze worden nu wel gedwongen door de begrotingseisen, ook al halen ze die niet helemaal maar ze komen meer in de buurt dan voorheen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tuurlijk is het dat niet, maar de zuidelijke landen zijn nooit goed geweest in hervormen. Waarom denk je dat dat zou veranderen binnen de euro?
Waardoor we een toename in de werloosheid zien en een toename in de onderlinge achterdocht. Ik vraag me af hoe dat goed is voor de euro. Ze zullen nog jaren kampen met die hoge werkloosheid cijfers en dat is spijtig voor de betrokkenen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze worden nu wel gedwongen door de begrotingseisen, ook al halen ze die niet helemaal maar ze komen meer in de buurt dan voorheen.
Niet alles draait in elk land om import en export.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar werkt dat ook daadwerkelijk tegen de jeugdwerkloosheid? Heeft Spanje sectoren die daardoor veel meer zouden kunnen exporteren?
Ik heb het over je toon, leer lezen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat is er gematigd aan? Het is toch gewoon een realistisch scenario?
Goh, hoor jij geluiden bij wat ik opschrijf? Bijzonder hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb het over je toon, leer lezen.
Bij de export zie ik het eventuele bescheiden voordeel van een zwakkere munt eventueel wel. Maar hoe gaat het helpen als je enkel naar de interne markt kijkt?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet alles draait in elk land om import en export.
Er is inderdaad nog een lange weg te gaan. Waarbij ook die grote landen overigens de goede kant op bewegen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waardoor we een toename in de werloosheid zien en een toename in de onderlinge achterdocht. Ik vraag me af hoe dat goed is voor de euro. Ze zullen nog jaren kampen met die hoge werkloosheid cijfers en dat is spijtig voor de betrokkenen.
En die begrotingseisen zijn selectief, frankrijk en duitseland hadden geen moeite om ze te breken
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland heeft een grotere export dan het VK terwijl het VK 4 keer zo groot is. Toch leven ze in het VK niet in de goot. Wat is er dan zo raar aan de bewering dat de economie zich daar grotendeels binnenlands afspeelt?
Het is toch zo? De twintigers van nu geven liever hun mening dan dat ze gaan stemmen, ze accepteren de uitkomst niet en eisen een herkansing, ze laten zich liever regeren door de stemming op de financiele markten dan door mensen met ideeen, ze ruilen hun democratie maar wat graag in voor de EU-kleptocratie als ze maar 1 keer in de 5 jaar vrijblijvend hun mening mogen geven, dat die bejaarden hebben gestemd voor het behoud van democratie en niet uit racisme is nog niet in ze opgekomen en mensen die anders denken dan zij met hun onrijpe geesten, slecht geinformeerdheid en zelfobsessie is gewoon niet goed uitgelegd waarom harder werken voor minder geld zo fantastisch is.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een raar beeld van democratie heb jij.
Ik weet ook niet precies wat alle problemen van Spanje zijn. Ik weet wel dat een sterke munt en een EU die zich overal mee bemoeit niet bevorderlijk is voor de werkgelegenheid daar. Ik doe geen moeite om het uit te leggen wat jullie leven toch allemaal in je eigen fantasiewereldje waarin er bijvoorbeeld allerlei consequenties verbonden worden aan de fluctuaties van de Engelse Pond en jullie tegelijkertijd ontkennen dat een zelfstandig Spanje met een fluctuerende Peseta geen enkel verschil uit zou maken. Tegen dat soort logica kan ik niet op.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij de export zie ik het eventuele bescheiden voordeel van een zwakkere munt eventueel wel. Maar hoe gaat het helpen als je enkel naar de interne markt kijkt?
Natuurlijk zou een fluctuerende Peseta vergelijkbare gevolgen hebben. Onzekerheid voor investeerders; dalende import en minder consumentenvertrouwen door koersdalingen, etc.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies wat alle problemen van Spanje zijn. Ik weet wel dat een sterke munt en een EU die zich overal mee bemoeit niet bevorderlijk is voor de werkgelegenheid daar. Ik doe geen moeite om het uit te leggen wat jullie leven toch allemaal in je eigen fantasiewereldje waarin er bijvoorbeeld allerlei consequenties verbonden worden aan de fluctuaties van de Engelse Pond en jullie tegelijkertijd ontkennen dat een zelfstandig Spanje met een fluctuerende Peseta geen enkel verschil uit zou maken. Tegen dat soort logica kan ik niet op.
Spelfout, hoort bij de regering.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je bent je bewust dat may niet bij Labour hoort?
De spaanse regering eet de pensioenpotten op om lekken te dichten was gisteren weer in het nieuws, laatst weer 8 miljard ervan af gesnoept. Korte termijn denken is belangrijker dan lange termijn strategie, dat is het verhaal van de versnelde EU integratie en het megalomane uitwerking van de eurozone. Ze gaan alle pensioenpotten van europa "bad" maken om de kanker maar in de EU te houden. Zo ziekelijk korte termijn denkend zijn de europees gezinde politici. Als ze echt een hecht europa wilde, dan hadden ze het destijds bij griekenland gewoon moeten laten gaan en helpen weer terug te komen. Nu is het te laat en wordt het laatste beetje vermogen ingezet om de illusie van de huidige unie instand te houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:10 schreef 99.999 het volgende:
Je hebt dus geen benul en riep maar weer wat?
Ik tik ook vaak regering in plaats van Labour. Wat scheelt het, in allebei de woorden zit een "r"quote:
Het enige wat jij in topics doet is zeiken over 1 woordje zonder enigzins een post te lezen of er inhoudelijk op in te gaan. Heb je het filmpje bekeken? nee natuurliujk niet, gewoon de irritante kut-folkert uithangen omdat het kan! Ga zo door!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik tik ook vaak regering in plaats van Labour. Wat scheelt het, in allebei de woorden zit een "r"
Even voor de goede orde: als een groot deel van de mensen die mogen stemmen niet gaan stemmen is het wel tijd om je af te vragen hoe goed democratie nog werkt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is toch zo? De twintigers van nu geven liever hun mening dan dat ze gaan stemmen, ze accepteren de uitkomst niet en eisen een herkansing, ze laten zich liever regeren door de stemming op de financiele markten dan door mensen met ideeen, ze ruilen hun democratie maar wat graag in voor de EU-kleptocratie als ze maar 1 keer in de 5 jaar vrijblijvend hun mening mogen geven, dat die bejaarden hebben gestemd voor het behoud van democratie en niet uit racisme is nog niet in ze opgekomen en mensen die anders denken dan zij met hun onrijpe geesten, slecht geinformeerdheid en zelfobsessie is gewoon niet goed uitgelegd waarom harder werken voor minder geld zo fantastisch is.
Ik heet geen Folkert.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:19 schreef govie het volgende:
[..]
Het enige wat jij in topics doet is zeiken over 1 woordje zonder enigzins een post te lezen of er inhoudelijk op in te gaan. Heb je het filmpje bekeken? nee natuurliujk niet, gewoon de irritante kut-folkert uithangen omdat het kan! Ga zo door!
Het is anders ook niet zo verstandig om te roepen dat je een spelfout maakte.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:19 schreef govie het volgende:
[..]
Het enige wat jij in topics doet is zeiken over 1 woordje zonder enigzins een post te lezen of er inhoudelijk op in te gaan. Heb je het filmpje bekeken? nee natuurliujk niet, gewoon de irritante kut-folkert uithangen omdat het kan! Ga zo door!
Het VK IS het zinkende schip. Vandaar dat ik na 6 jaar daar wonen het land weer heb verlaten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Het VK verlaat het zinkende schip.
Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:
De EU heeft groot gelijk dat ze zeggen dat ze de Britten keihard gaan aanpakken om een voorbeeld te stellen. lekker uit de EU stappen en dan denken dat je profits kan behouden....wat mij betreft dus niet. Keihard aanpakken.
Precies. Maar de brexiters gaan dat echt wel zien als een straf.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.
Waar ik wel problemen mee zal gaan hebben is als de Engelsen straks wel alle lusten mogen genieten en geen enkele last dragen en als de EU ze wel wat lasten proberen op te dringen omdat dit het gunstigst is voor de EU, iedereen gaat lopen miepen dat we de het VK zo hard aan pakken.
Zelfs als de EU het VK gewoon aanpakt en goede deals maakt, dan zal het VK van een hard gelag thuis komen denk ik. Daar hoeft echt geen 'straf' bij.
Ik zou zeggen; kijk eens naar de economische ontwikkeling van Turkije tussen 1990 en 2001. Een land dus dat zich 'uit de problemen devalueerde', behalve dat het niet zo uit is gekomen. En wel de middenklasse zowat totaal weggewerkt was aan het einde.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies wat alle problemen van Spanje zijn. Ik weet wel dat een sterke munt en een EU die zich overal mee bemoeit niet bevorderlijk is voor de werkgelegenheid daar. Ik doe geen moeite om het uit te leggen wat jullie leven toch allemaal in je eigen fantasiewereldje waarin er bijvoorbeeld allerlei consequenties verbonden worden aan de fluctuaties van de Engelse Pond en jullie tegelijkertijd ontkennen dat een zelfstandig Spanje met een fluctuerende Peseta geen enkel verschil uit zou maken. Tegen dat soort logica kan ik niet op.
Precies, de enige uitkomst die voor mij van belang is, is dat de Britten geen enkel recht krijgen dat ik als EU burger niet ook in het VK heb. En gelet op het feit dat zij ons meer nodig hebben dan wij hun vind ik dat er ook wel wat afspraken mogen komen die duidelijk in ons voordeel zijn. Zo gaat dat in internationale verdragen. Straffen hoeft voor mij ook niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.
Waar ik wel problemen mee zal gaan hebben is als de Engelsen straks wel alle lusten mogen genieten en geen enkele last dragen en als de EU ze wel wat lasten proberen op te dringen omdat dit het gunstigst is voor de EU, iedereen gaat lopen miepen dat we de het VK zo hard aan pakken.
Zelfs als de EU het VK gewoon aanpakt en goede deals maakt, dan zal het VK van een hard gelag thuis komen denk ik. Daar hoeft echt geen 'straf' bij.
Dat zijn noodgrepen. Lijkt me niet gezond voor een land als het VK dat we daar straks een biertje kunnen bestellen voor 3000 pond oftewel 2 euro, zoals in Zuid-europese landen vroeger.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat ze dan van tijd tot tijd konden devalueren en zo de export weer konden opkrikken. Geen elegante oplossing, maar het werkte in het verleden wel zo.
De opkomst bij het referendum was prima.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: als een groot deel van de mensen die mogen stemmen niet gaan stemmen is het wel tijd om je af te vragen hoe goed democratie nog werkt.
Dat klopt, dat los je op door te zorgen dat het verschil maakt of je gaat stemmen en wat je stemt, zoals de verkiezingen voor de verschillende nationale hoekjes van het EU-parlement vijfjaarlijks illustreren.quote:En dat los je niet op door meer stemmomenten.
Die zien per definitie alles als strafquote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. Maar de brexiters gaan dat echt wel zien als een straf.
Wederkerigheid is doorgaans de essentie van internationale verdragen en met name handelsverdragen. Daar wil de EU echter niet aan, die wil een totaalpakket aanbieden inclusief de ideologie van het vrij verkeer van werknemers, waarbij er veel meer Oost-Europeanen naar het UK kunnen om de lonen te drukken, dan er Britten naar Oost-Europa kunnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies, de enige uitkomst die voor mij van belang is, is dat de Britten geen enkel recht krijgen dat ik als EU burger niet ook in het VK heb. En gelet op het feit dat zij ons meer nodig hebben dan wij hun vind ik dat er ook wel wat afspraken mogen komen die duidelijk in ons voordeel zijn. Zo gaat dat in internationale verdragen. Straffen hoeft voor mij ook niet.
de onthouder heeft bewust zijn recht om te stemmen niet gebruikt, dan ook niet achteraf zeiken..quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Waar kan ik op stemmen om aan te geven dat ik het niet eens ben met het "democratisch" systeem an sich?
Als ik me onthoud van stemmen wordt ik buitengesloten en gaat de rest door beslissen, ook over mij. Dat is nou ook niet echt democratisch.
Behalve in het geval van verloren referenda, dan moet wel naar de onthouder gekeken worden natuurlijk.
Het vrije verkeer van personen dateert van ver voor de EU-uitbreiding naar Oost-Europa. Het VK was voor het EG-lidmaatschap lid van de EVA en dat verdrag kende en kent ook vrij verkeer van werknemers.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wederkerigheid is doorgaans de essentie van internationale verdragen en met name handelsverdragen. Daar wil de EU echter niet aan, die wil een totaalpakket aanbieden inclusief de ideologie van het vrij verkeer van werknemers, waarbij er veel meer Oost-Europeanen naar het UK kunnen om de lonen te drukken, dan er Britten naar Oost-Europa kunnen.
Wat de EU helemaal niet wil is dat de UK succesvol is met vrije handel en beperkingen op het vrij verkeer van werknemers. Want dan blijkt dat die ideologie alleen maar goed is voor een heel klein deel van de Europeanen.
Dat is eigenlijk wel vreemd he, er word mij een zogenaamd "democratisch" systeem opgedrongen waarin ik zogenaamd zeggeschap heb. Behalve over dat systeem, als ik dat oneerlijk vind mag ik niet meepraten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:07 schreef mschol het volgende:
[..]
de onthouder heeft bewust niet zijn recht om te stemmen gebruikt, dan ook niet achteraf zeiken..
In Nederland is het (helaas) niet verboden om een partij op te richten die bijv. een dictatuur wil invoeren. Dus je klacht is ongegrond.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel vreemd he, er word mij een zogenaamd "democratisch" systeem opgedrongen waarin ik zogenaamd zeggeschap heb. Behalve over dat systeem, als ik dat oneerlijk vind mag ik niet meepraten.
Niet echt democratisch. Oftewel farce, revolutie, den haag in de brand, rutte in de cel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |