http://www.nu.nl/politiek(...)en-moord-jo-cox.htmlquote:66, SP en ChristenUnie roepen de PVV op om na de moord op de Britse politica Jo Cox goed op te letten welke bewoordingen de partij kiest in het vluchtelingendebat.
Woensdag in een asieldebat in de Kamer noemde PVV’er Sietse Fritsma het kabinet "een gevaar voor de samenleving".
D66’er Sjoerd Sjoerdsma stoorde zich aan de toon van Fritsma, vooral omdat het nog geen week geleden is dat de Britse politica Jo Cox werd vermoord.
Sjoerdsma: "In de week dat politica Jo Cox werd vermoord, zegt de PVV dat het kabinet een gevaar is voor Nederland. Je kan niet het vuur van de haat op laten laaien en verbaasd zijn dat sommige mensen dan daad bij woord voegen. De PVV zou beter moeten nadenken over dit soort taal, want anders heeft de partij nog het meeste weg van een politieke pyromaan."
Cox was tegen een Brexit en kwam op voor de belangen van onder andere Syrische vluchtelingen. De verdachte van de aanslag, Thomas Mair, zou zijn daad vanuit rechtsextremistische gedachten hebben gepleegd.
Weet ik niet, wat hebben Nederlandse moslims te maken met iets wat in Irak gebeurt?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:44 schreef Infection het volgende:
En wat heeft de PVV te maken met een moord die in Engeland gebeurd is?
Ik wist dat je het ging vragen. Hoe voorspelbaar sommige mensen ook zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Weet ik niet, wat hebben Nederlandse moslims te maken met iets wat in Irak gebeurt?
Als het niet met de islam te maken heeft, dan heeft het met de PVV te maken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:44 schreef Infection het volgende:
En wat heeft de PVV te maken met een moord die in Engeland gebeurd is?
Antwoord eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik wist dat je het ging vragen. Hoe voorspelbaar sommige mensen ook zijn.
quote:‘Voorzitter
dit kabinet, deze elite heeft niet de geringste wil om zich te verzetten tegen die islamisering. Nee, het ziet het als een prachtige verrijking voor het Nederlandse landschap.
Nog even geduld en dan wacht ons die islamitische heilstaat. Voorzitter een beter milieu begint bij jezelf. Heel veel Nederlanders ergeren zich aan de vervuiling van de publieke ruimte door de islam. Oftewel ons straatbeeld gaat op sommige plekken steeds meer lijken op het straatbeeld van Mekka en Teheran.
Hoofddoekje, haardbaarden, boerka’s mannen in rare lange witte jurken. Voorzitter, laten we daar eens een keer iets aan doen, laten we onze straten terugveroveren. Laten we zorgen dat Nederland er eindelijk weer uit gaat zien als Nederland’
Waarna Wilders pleit voor de kopvoddentaks, vanuit het principe ‘de vervuiler betaalt’.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)ustaw-bessems-zorgenquote:COLUMN KUSTAW BESSEMS | ZORGEN
Kustaw Bessems
donderdag 11 april 2013, 6:54
Update: donderdag 11 april 2013, 8:03
Column Kustaw Bessems | Zorgen
Ik maak me langzamerhand steeds meer zorgen. Afgelopen zondag kwam ik terecht in een Facebookgroep, genaamd ‘Nederland mijn vaderland’. Daar was een bericht geplaatst over brandstichting in een moskee in Enkhuizen.
Het bericht werd een keer of driehonderd geliket. Eronder verschenen reacties die bijna zonder uitzondering deze strekking hadden: ‘Jammer dat ie niet volledig is afgebrand.’ ‘Daar moet op gedronken worden.’ ‘Laat dit het voorbeeld zijn voor alle moskeeën. Hulde aan de dader.’ ‘Jammer dat er niemand in zat.’ ‘Gaan we een inzamelingsactie opzetten voor oud papier en peut?’ ‘Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen?’ En zo verder.
Al een paar jaar vallen me plekken op internet op waar de haat tegen de islam, moslims, Marokkanen zo oploopt, dat een sfeer ontstaat waarin geweld bijna logisch is. Soms doet het me denken aan de broeierige webfora van jihadisten. En ik zou niet raar meer opkijken als een of andere gek ervan overtuigd raakt dat hij de daad bij het woord moet voegen.
Twee dagen na die berichten in de facebookgroep publiceerde PVV-leider Geert Wilders een stuk. Hij schrijft: ‘Het is tijd voor de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam.’ De islam is dus erger dan al het andere de afgelopen eeuw. En het is een ziekte. Wie die twee dingen echt gelooft, kan maar één conclusie trekken: die ziekte moet worden uitgeroeid.
Wilders laat er in het stuk geen twijfel over bestaan wie deze ziekte verspreiden: dat zijn de Marokkanen. Die maakt hij met de term ‘Marokkanenprobleem’ collectief verantwoordelijk voor criminaliteit.
En ja, hij stelt daarna wat maatregeltjes voor maar die staan zó niet in verhouding tot zijn probleemschets, die lijken maar een schaamlap.
Als je hierop wijst, heet je al gauw: links, politiek correct, een probleemontkenner, een wegkijker. Dat is onzin. Je kunt bijvoorbeeld prima kritisch zijn op de islam, prima criminele Marokkaans-Nederlandse jongens aanpakken en tóch bezwaar maken tegen de suggestie dat een bevolkingsgroep uit ziekteverwekkers bestaat. Maar de rechtse kerk is nét als de linkse kerk: niet argumenteren maar met kwalificaties smijten om anderen buiten de discussie te plaatsen.
Het is raar. Toen Wilders minder erge dingen zei, stonden velen vaak onnodig op hun achterste benen. Nu is het stiller. Terwijl ik bang ben dat Wilders en de PVV intussen omstandigheden helpen scheppen waarin geweld als legitiem wordt gezien.
Dat gebeurt al.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Haatimams ook maar oproepen om de toon te matigen.
quote:Het gejeremieer over De Toon en Het Klimaat is de zoveelste poging om de burger een Orwelliaanse realiteit aan te smeren: immigratie en islam zijn nooit, nooit, nooit slecht, er over klagen is racisme, geweldloos verzet is terreur en wie daadwerkelijk overgaat tot geweld is zelf maar ten dele schuldig: de verantwoordelijkheid voor die daden ligt bij u, onderbuikfascist. Met uw klimaat.
Laat het u niet aannaaien. We worden uitverkocht en besodemieterd, en op de koop toe niet alleen beschuldigd van alle denkbare soorten discriminatie en onderdrukking maar ook nog eens geframed als mededaders van de acties van terroristen. De enigen die hier geweld en terreur actief binnenhalen zijn de welkombrigades van de asielindustrie. De deuren openzetten, dat zijn geen woorden, maar daden.
Maar er wordt weinig gehoor aan gegeven. Nog vrij regelmatig dat een haatimam gewoon z'n zegje mag komen doen in een moskee.quote:
Heb je Groenlinks of PvdA in de titel gezien?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
En hielden Groen Links/PVDA zich in na de politieke moord op Pim?
Gelukkig heeft een haatimam niet zoveel invloed als een grote politieke partij in de kamer en gelukkig wordt er tegenwoordig zeer veel aandacht besteed aan dat soort imams, zodat ze vaak alsnog niet kunnen komen of worden geweigerd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar er wordt weinig gehoor aan gegeven. Nog vrij regelmatig dat een haatimam gewoon z'n zegje mag komen doen in een moskee.
Het zelfde laken een pak.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Heb je Groenlinks of PvdA in de titel gezien?
Ik niet.
Ja, nogal.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
En hielden Groen Links/PVDA zich in na de politieke moord op Pim?
Sorry?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Gelukkig heeft een haatimam niet zoveel invloed als een grote politieke partij in de kamer en gelukkig wordt er tegenwoordig zeer veel aandacht besteed aan dat soort imams, zodat ze vaak alsnog niet kunnen komen of worden geweigerd.
Nee, je noemt twee partijen die niets met deze oproep te maken hebben, wat gewoon dubieus is.quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, je noemt twee partijen die niets met deze oproep te maken hebben, wat gewoon dubieus is.
Daarnaast is het algemeen bekend dat de linkse partijen sinds de moord op Fortuyn hun toon enorm gematigd te hebben richting bewegingen die kritisch zijn richting immigratie. Ook als die bewegingen steeds extreem-rechtser werden. Hetzelfde zie je in de media, waar Wilders met fluwelen handschoenen wordt behandeld, vanwege het Fortuyn-trauma.
Er is een haatimam-partij in de Tweede Kamer met 20 zetels die nu op 30 zetels staat in de peilingen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sorry?in welk sprookjesbos is dit de waarheid?
De PVV zit niet in de regering. Peilingen zijn maar peilingen. De PVV gaat dan ook nooit regeren, het is een one issue schreeuw partij.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er is een haatimam-partij in de Tweede Kamer met 20 zetels die nu op 30 zetels staat in de peilingen?
En als je zoekt op weren haatimams zie je dat er enorm veel bezig, ook uit de linkse partijen, om hier werk van te maken. Het gebeurt ook steeds meer. Je doet net alsof mensen er niet over durven praten, wat onzin is. Er wordt al jaren en steeds harder opgeroepen om dat soort wensen te weren.
https://www.google.nl/web(...)#q=weren%20haatimams
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Willen ze hiermee zeggen dat zij en anderen door de toonzetting verantwoordelijk zijn voor de moord op Fortuyn?
Je hoeft niet te regeren om invloed te hebben in de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De PVV zit niet in de regering. Peilingen zijn maar peilingen. De PVV gaat dan ook nooit regeren, het is een one issue schreeuw partij.
Sorry, maar de miljoenen volgelingen van de PVV luisteren niet naar Wilders en Bosma en Fritsma?quote:Imams hebben daarentegen volgers die graag luisteren naar de haatzaaierij die ze spuien. Oproepen is leuk, maar acties die tellen. Zoals ik zeg, ze hebben nog ssteeds vrij spel om hun gal te spuien. Je bagatelliseert de invloed van zulke figuren enorm.
Wilders zal wel balen dat er steeds minder asielzoekers ons land binnenkomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Misschien ligt het aan deze oproep van Geertje?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn niet de grootste partij van Nederland. Virtueel misschien ja. Vraag dr SP eens hoe dat afgelopen is. Invloed is wat anders dan beleid maken..En drie keer raden wie dat doen. Dat is dus niet de PVV.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je hoeft niet te regeren om invloed te hebben in de Tweede Kamer.
[..]
Sorry, maar de miljoenen volgelingen van de PVV luisteren niet naar Wilders en Bosma en Fritsma?
Jij bagetalliseert de grootste partij van Nederland in de peilingen. Uiteindelijk zijn moslims ook gewoon een minderheid, 6% van de bevolking. Een of andere haatimam heeft daarbinnen ook nog zeer beperkt bereik.
En ik bagetalliseer het niet, ik ben blij dat er eindelijk tegen wordt opgetreden.
Over de PVV maak ik me geen zorgen. De discutabele online groepjes/community's op social media die de naam van de PVV ge/mis-bruiken des te meer. Alsmede het feit dat de PVV zelf er niet veel energie in steekt om te voorkomen dat dit gebeurt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze zijn niet de grootste partij van Nederland. Virtueel misschien ja. Vraag dr SP eens hoe dat afgelopen is. Invloed is wat anders dan beleid maken..En drie keer raden wie dat doen. Dat is dus niet de PVV.
En miljoenen mensen die luisteren. Ja.. ik moet elke avond uitkijken voor de groepen stadscommandos die de straten willen terug veroveren. De islamering willen stoppen.
Ondertussen vertrekken er om de haverklap jongelui naar Syrie en worden om ons heen aanslagen gepleegd. Maar sow die PVV joh. Levensgevaarlijk. Van die miljoenen heeft er nog geen een een moslim onthoofd, aanslagen gepleegd of wat dan ook.
Bovendien is het electoraat van de PVV doorgaans niet van de intellectuele soort.
Ja me dunkt nogal. Het zou wel van heel erg slechte smaak zijn als deze partijen na de moord nog steeds zouden persisteren in de beschuldigingen dat Fortuyn een Haider, Le Pen, extreem-rechts of een gevaarlijke man zou zijn. Niet waar?quote:
Terwijl dat geen overdreven gekke kwalificaties waren hoor. Maar sindsdien wordt extreemrechts in Nederland met fluwelen handschoenen aangepakt. Met als gevolg dat sommigen zelfs amper willen geloven dat een extreemrechtse gek een politicus af kan maken en dat tegen weten (en opstapelend) bewijs in bleven ontkennen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja me dunkt nogal. Het zou wel van heel erg slechte smaak zijn als deze partijen na de moord nog steeds zouden persisteren in de beschuldigingen dat Fortuyn een Haider, Le Pen, extreem-rechts of een gevaarlijke man zou zijn. Niet waar?
Dat was het natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Terwijl dat geen overdreven gekke kwalificaties waren hoor.
Een paar van die malloten zijn gevaarlijker dan een geblondeerde idioot.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Over de PVV maak ik me geen zorgen. De discutabele online groepjes/community's op social media die de naam van de PVV ge/mis-bruiken des te meer. Alsmede het feit dat de PVV zelf er niet veel energie in steekt om te voorkomen dat dit gebeurt.
Alleen PVV-ers zijn zo achterlijk om te denken dat een oproep tot een beschaafd debat een zwaktebod is dat afgestraft moet worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:43 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat een flauwekuldit is juist koren op de PVV molen. Iets wat de gangbare politiek voortdurend doet overigens. incompetent zooitje
Ja, toch wel. En dan nu hoog op de trom slaan om de toon te matigen. Ik vind het gemakzuchtig om hierin niet de periode van de opkomst van Fortuyn mee te nemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Terwijl dat geen overdreven gekke kwalificaties waren hoor. Maar sindsdien wordt extreemrechts in Nederland met fluwelen handschoenen aangepakt. Met als gevolg dat sommigen zelfs amper willen geloven dat een extreemrechtse gek een politicus af kan maken en dat tegen weten (en opstapelend) bewijs in bleven ontkennen.
Was Fortuyn niet zelf degene die zorgde voor verharding van het debat? Bovendien heb ik links nooit horen zeggen dat Fortuyn de ondergang van Nederland zou betekenen of iets dergelijks...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Willen ze hiermee zeggen dat zij en anderen door de toonzetting verantwoordelijk zijn voor de moord op Fortuyn?
De toon is dan ook nogal gematigd na de moord op Fortuyn, ondanks dat het lang niet allemaal erg gekke kwalificaties waren. Sindsdien is extreemrechts in Nederland immers met fluwelen handschoenen aangepakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, toch wel. En dan nu hoog op de trom slaan om de toon te matigen. Ik vind het gemakzuchtig om hierin niet de periode van de opkomst van Fortuyn mee te nemen.
Volkert van der Graaf zag geen mogelijkheid 'het gevaar' te stoppen, precies zoals de genoemde partijen Fortuyn betitelde.
Als je met de toon van het debat naar aanleiding van de moord op Cox gaat koketteren met zo'n track-record kan wat introspectie geen kwaad, vind ik.
Je schoffeert nu de messias van Boosrechts Nederland.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Was Fortuyn niet zelf degene die zorgde voor verharding van het debat? Bovendien heb ik links nooit horen zeggen dat Fortuyn de ondergang van Nederland zou betekenen of iets dergelijks...
Schofferen? Ik dacht dat het in die kringen een goed ding was als je ongenuanceerd tekeergaat de problemen durft te benoemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je schoffeert nu de messias van Boosrechts Nederland.
Die oproep was er toen inderdaad, maar in die tijd kwam die van de andere kant van het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:50 schreef Lothiriel het volgende:
Zou deze oproep ook hebben plaatsgevonden na de moord op Pim Fortuyn of vond er toen geen verharding plaats in het politieke debat?![]()
Volgens mij is de toon naar extreemrechts zoals we dat kenden niet veranderd, maar heeft extreemrechts zich tegenwoordig vermomd als een reguliere, nette politieke partij. Toen én nu was het echte extreemrechts een verzameling kale bomberjacks die demonstraties hielden op industrieterreinen en zich verzamelden op obscure websites. Nu staan ze op 35 zetels in de peilingen en mogen ze meedoen in alle debatten en tv-programma's.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De toon is dan ook nogal gematigd na de moord op Fortuyn, ondanks dat het lang niet allemaal erg gekke kwalificaties waren. Sindsdien is extreemrechts in Nederland immers met fluwelen handschoenen aangepakt.
Extreemrechtse bewegingen gaan hun toon natuurlijk nooit matigen hè. Die ontlenen de kwalificatie van extreemrechts niet alleen aan hun gedachtegoed, ook aan hun toon. Extreemrechtsen die in roze mantelpakjes bosjes bloemen aan islamitische voorbijganger uitdelen en hierbij een gedicht voordragen over de zegeningen van de leer van Mohammed vrede zij met hem, kun je ook niet meer kwalificeren als extreemrechts. Dan zou ik de boel aan de wilgen hangen als ik een extreemrechtsje zou zijn...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)en-moord-jo-cox.html
Terechte oproep. Het gaat er bij sommige mensen helaas maar al te goed in dat er soort samenzwering is van 'de elite' tegen het 'volk'. Die mensen zijn bang en willen daar iets aan doen. De extreem-rechtse bewegingen in Europa moeten hun toon matigen, ook de PVV.
Ik lees een nuancering. En ja, Ik zei al dat er inderdaad wel een besef was dat het niet bepaald kies is om op zo'n manier te praten over de doden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De toon is dan ook nogal gematigd na de moord op Fortuyn, ondanks dat het lang niet allemaal erg gekke kwalificaties waren. Sindsdien is extreemrechts in Nederland immers met fluwelen handschoenen aangepakt.
quote:Er gebeurt veel de laatste dagen. Ook ik heb ervaren dat ik deel uitmaak van de arrogante elite. Ik heb me schuldig gemaakt aan generalisatie. Ik heb me onvoldoende gerealiseerd dat een groot deel van de Nederlandse bevolking een stem heeft gekregen. Mensen die zich de laatste dertig jaar overlopen hebben gevoeld door de betweters van de media, politiek en cultuur. Mensen die altijd te horen kregen de verkeerde smaak te hebben, de verkeerde gedachten te hebben en politiek ongeïnteresseerd te zijn. Die verpersoonlijking van die stem is op gruwelijke wijze het zwijgen opgelegd. Zijn aanhang laat zich het zwijgen niet opleggen. Dat is goed en terecht.
Zelfs als het zo ver gaat dat ondanks direct en overdonderend bewijs mensen niet willen geloven dat een extreemrechtse idioot zo'n moordaanslag zou plegen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik lees een nuancering. En ja, Ik zei al dat er inderdaad wel een besef was dat het niet bepaald kies is om op zo'n manier te praten over de doden.
Stukje van Freek de Jonge, die het na deze periode in mijn opinie wel begreep:
[..]
Begrijp het nu goed?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Haatpredikers mogen best worden aangepakt. Daar is vrijwel iedereen het over eens. Wilders predikt haat.
Dat de vrijheid van meningsuiting absoluut zou zijn is een wijdverbreid misverstand. Die vrijheid wordt begrensd als je de vrijheid van anderen er mee inperkt.
De maatschappelijke kwesties waar mensen zich zorgen over maken is een geheel dat iets breder is dan enkel zo'n verschrikkelijke gebeurtenis.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs als het zo ver gaat dat ondanks direct en overdonderend bewijs mensen niet willen geloven dat een extreemrechtse idioot zo'n moordaanslag zou plegen?
De Grote Kale Leider!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom spreek je in mijn naam eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begrijp het nu goed?
Er zijn twee dingen die TS wil
1) gedachtegoed is niet goed
2) de toon waarop dit gedachtegoed uitgesproken wordt is niet goed
Waar spreek ik in jouw naam eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom spreek je in mijn naam eigenlijk?
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begrijp het nu goed?
Er zijn twee dingen die TS wil
1) gedachtegoed is niet goed
2) de toon waarop dit gedachtegoed uitgesproken wordt is niet goed
Was jij niet degene die vanmiddag zo boos werd omdat anderen woorden in jouw mond zouden leggen?quote:
Ik vraag je of ik het goed begrijp.quote:
Ik stel toch een vraag of zie je het vraagteken niet? Ik suggereer nergens dat het een fascist is, zoals jij constant doet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was jij niet degene die vanmiddag zo boos werd omdat anderen woorden in jouw mond zouden leggen?
Lekker bezig, Ryan, pannenkoek.
'iedereen mag vinden wat hij of zij wil, zo lang het is wat ik vind'quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alleen PVV-ers zijn zo achterlijk om te denken dat een oproep tot een beschaafd debat een zwaktebod is dat afgestraft moet worden.
Een gedachtegoed aan banden willen leggen neigt toch echt maar fascisme.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik stel toch een vraag of zie je het vraagteken niet? Ik suggereer nergens dat het een fascist is, zoals jij constant doet.
Dat grote deel van de bevolking heeft altijd een stem gehad. Het enige verschil is dat ze sinds Fortuyn, en zeker sinds Wilders, de toon van hun boodschap hebben veranderd. Ze hoeven hun mening niet meer te relativeren, ze hoeven niet langer het compromis te zoeken, ze hoeven niet langer de lieve vrede te bewaren; alles is geheiligd om de 'mening van het volk' te uiten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik lees een nuancering. En ja, Ik zei al dat er inderdaad wel een besef was dat het niet bepaald kies is om op zo'n manier te praten over de doden.
Stukje van Freek de Jonge, die het na deze periode in mijn opinie wel begreep:
[..]
godzijdank hoeft die gekunstelde nuancering er niet meer te zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat grote deel van de bevolking heeft altijd een stem gehad. Het enige verschil is dat ze sinds Fortuyn, en zeker sinds Wilders, de toon van hun boodschap hebben veranderd. Ze hoeven hun mening niet meer te relativeren, ze hoeven niet langer het compromis te zoeken, ze hoeven niet langer de lieve vrede te bewaren; alles is geheiligd om de 'mening van het volk' te uiten.
Helaas hebben ze niet het sociale, intellectuele en culturele kapitaal dat de elite wel had om een politiek valide mening te uiten.
"Fatsoen is voor losers, iedereen die een fatsoenlijk debat wil is dus een loser en verdient het om al zijn zetels te verliezen aan mensen die het wel aandurven om er als een hork met gestrekt been in te gaan."quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
'iedereen mag vinden wat hij of zij wil, zo lang het is wat ik vind'
- Ser_Ciappelletto
Overigens stelde ik vanmiddag ook een vraag. Maar dat beschouwde jij toen als woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik stel toch een vraag of zie je het vraagteken niet? Ik suggereer nergens dat het een fascist is, zoals jij constant doet.
Daarom stel ik de vraag, dat haal ik hier uit:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een gedachtegoed aan banden willen leggen neigt toch echt maar fascisme.
En jij suggereert dat Kosmoproleet dat wil doen.
FOK heeft het erover idd haatpredikers moeten worden aangepakt, waaronder Wilders: dus op gedachtegoed/inhoud.quote:Het gaat er bij sommige mensen helaas maar al te goed in dat er soort samenzwering is van 'de elite' tegen het 'volk'.
Want de huidige situatie is zoveel beter? Welles-nietes schreeuwpartijen met 0,0 kans om ooit een compromis te bereiken? Misschien nog een paar referenda ertegenaan gooien om te kijken welke zwart-wit oplossing 'het volk' heeft voor een ingewikkelde zaak.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
godzijdank hoeft die gekunstelde nuancering er niet meer te zijn
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar als je het over mijn post hebt dan heb je het volgens mij niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vraag je of ik het goed begrijp.
Hij heeft het over twee verschillende dingen, terwijl jij het over één ding hebt: inhoud van gedachtegoed.
Volgens mij verlangt TS en gedachtegoed aan banden en toon aan banden.
Ja, zelfde als geniepige kutvraagjes als: "en stem je al op de PVV?".quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens stelde ik vanmiddag ook een vraag. Maar dat beschouwde jij toen als woorden in de mond leggen.
Tsja....
Beschaving betekent inderdaad dat je hersenen gebruikt om je dierlijke verlangens en onderbuik-uitbarstingen leert beheersen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
godzijdank hoeft die gekunstelde nuancering er niet meer te zijn
Volgens mij heb ik je perfect uitgelegd wat ik bedoel hoor. Voor jou ook het treiterseizoen aangebroken?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar als je het over mijn post hebt dan heb je het volgens mij niet goed begrepen.
Begrjp ik nou goed dat je aan mij gaat vragen hoe de TS over deze zaak denkt? Heb jij iets vreemds gerookt of ben ik het zelf?
Treiterseizoen? Doe even normaal asjeblieft ...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je perfect uitgelegd wat ik bedoel hoor. Voor jou ook het treiterseizoen aangebroken?
Jij haalt 1 ding aan, ik vraag je of ik het dan goed begrijp of TS twee afzonderlijke dingen bedoelt.
1) inhoud
2) toon
Ja, omdat ik zie dat je 2 dingen beweert in feite en omdat hij op 1 ding antwoord gaf. Dus dan vraag ik me af of ik het goed begrepen heb. Niet zo moeilijk hoor. Die vraag had ik eerder ook onder mijn eerste post gezet namelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik ben TS maar je reageerde op iemand anders.
Als ik iets niet begrijp dat vraag ik het, jij denigreert een ander dan meteen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Treiterseizoen? Doe even normaal asjeblieft ...
Nogmaals: hoe moet ik nou weten wat TS bedoelt?
Precies, alleen anderen zijn stout. Ryan3 doet nooit wat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zelfde als geniepige kutvraagjes als: "en stem je al op de PVV?".
Bedoeld om mensen op stang te jagen.
Wrs net als het geniepige racisme waar Oztürk wrs op doelt.
Dader is geen moslim. Hij heeft gewoon geen idee hoe hij dan moet reageren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
Onderwijl zwijgt Geert W. in alle toonaarden over de moord op een collega
https://twitter.com/geertwilderspvv
he dont give a damn ?
Nou kijk wat inhoud betreft doet de PVV altijd het volgende: ze blijven op het randje van wat kan. Dus ze roepen net niet op tot geweld. Kom in verzet!! op democratische wijzequote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je perfect uitgelegd wat ik bedoel hoor. Voor jou ook het treiterseizoen aangebroken?
Jij haalt 1 ding aan, ik vraag je of ik het dan goed begrijp of TS twee afzonderlijke dingen bedoelt.
1) inhoud
2) toon
Niet veel nee. Eigenlijk niet iets wat fout is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies, alleen anderen zijn stout. Ryan3 doet nooit wat.
Dus als bij wijze van spreke extreemrechts een andere formulering gebruikt, en Wilders bijv. in de TK ook, dan is wel alles in orde?quote:Afijn, wat betreft de OP. Matigen is nog altijd iets anders dan uitingen 'aan banden willen leggen'. Je kunt een gedachtegoed op verschillende manieren aan de man brengen. TS pleit ervoor om dat op iets minder ophitsende manier te doen.
Waarom vraag je het aan iedereen behalve aan mij zelf dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet veel nee. Eigenlijk niet iets wat fout is.
[..]
Dus als bij wijze van spreke extreemrechts een andere formulering gebruikt, en Wilders bijv. in de TK ook, dan is wel alles in orde?
Waarom niet? Zolang de uitspraken maar geoorloofd zijn binnen de kaders van de wet. Oproepen tot geweld is immers niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet veel nee. Eigenlijk niet iets wat fout is.
[..]
Dus als bij wijze van spreke extreemrechts een andere formulering gebruikt, en Wilders bijv. in de TK ook, dan is wel alles in orde?
Ja, alhoewel dat laatste natuurlijk nooit gezegd wordt in de TK. Mijn punt is dat bij extreemrechts inhoud en toon niet los van elkaar gezien kan worden helaas. (Lees mijn eerste reactie nog even door, die slaat daar in feite op).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nou kijk wat inhoud betreft doet de PVV altijd het volgende: ze blijven op het randje van wat kan. Dus ze roepen net niet op tot geweld. Kom in verzet!! op democratische wijze
Dus als ze dat blijven doen en niet morgen opeens burgers oproepen om mensen in de knie te schieten, moeten ze dat blijven kunnen doen. Ben het er niet meer eens, maar soit. Zo werkt dat.
Wat toon betreft, is het een ander verhaal en dat heeft natuurlijk ook met de inhoud te maken. Maar daar mag nog wat aan geschaafd worden, ik verwijs je naar de column van Kustaw Bessems ervoor. De sfeer is: er is een zeer gevaarlijke ziekte die utigeroeid moet worden en onze politici zijn verraders die meewerken met deze ziekte.
Dat is een ophitsende boodschap.
Omdat ik eerst die post van FOK zag. En die sloeg op de vraag die bij me opkwam.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom vraag je het aan iedereen behalve aan mij zelf dan?
Dit helpt niet om de toon te matigen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef Fisherman het volgende:
Partij van de vlooien. Als krabben niet helpt volgt meestal bestrijding.
Ik vind het al goed dat men ze erop wijst, in het tijdperk weer je weinig kunt zeggen over de PVV, want Fortuyn. Je ziet het in dit topic ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel dat laatste natuurlijk nooit gezegd wordt in de TK. Mijn punt is dat bij extreemrechts inhoud en toon niet los van elkaar gezien kan worden helaas. (Lees mijn eerste reactie nog even door, die slaat daar in feite op).
Dus je kunt oproepen dat ze toon moeten veranderen, dat heeft geen nut.
Ah zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat ik eerst die post van FOK zag. En die sloeg op de vraag die bij me opkwam.
Je vraagt het aan de verkeerde persoon. Als je wil weten wat TS bedoelt moet je dat aan TS vragen. Ik ben niet TS. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik iets niet begrijp dat vraag ik het, jij denigreert een ander dan meteen.
Waarom niet? Dan nog zullen ze o.a. uitgemaakt worden fascist, racist, tokkie etc. en dat doet hun bloed koken en daardoor worden ze fel en gaan ze dingen roepen die niet echt bevorderlijk zijn voor de lieve vrede, zeg maar.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang de uitspraken maar geoorloofd zijn binnen de kaders van de wet. Oproepen tot geweld is immers niet de bedoeling.
Voor de rest verwijs ik maar de post van Kosmoproleet.
Alleen moet je dan wel weten dat vanwege verschillende redenen het geen nut heeft om daarop te wijzen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind het al goed dat men ze erop wijst, in het tijdperk weer je weinig kunt zeggen over de PVV, want Fortuyn. Je ziet het in dit topic ook.
Ik las ongeveer twaalf keer Fortuyn.
We hebben het over het debat in de TK. Ik heb de critici van de PVV in de Kamer veel horen roepen, maar niet dat de partij fascistisch is. En ook termen als racist gaan zijn politieke criticasters bij voorkeur uit de weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom niet? Dan nog zullen ze o.a. uitgemaakt worden fascist, racist, tokkie etc. en dat doet hun bloed koken en daardoor worden ze fel en gaan ze dingen roepen die niet echt bevorderlijk zijn voor de lieve vrede, zeg maar.
Maar dit wordt natuurlijk ook weer niet gezegd hè:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het over het debat in de TK. Ik heb de critici van de PVV in de Kamer veel horen roepen, maar niet dat de partij fascistisch is. En ook termen als racist gaan zijn politieke criticasters bij voorkeur uit de weg.
In het publieke debat worden die termen wel gebezigd, maar dat vind ik toch iets anders. De toon van de debat matigen gebeurt niet en je kunt het ook niet afdwingen (moet je trouwens ook niet willen).
Het gaat dus puur om de politieke kopstukken.
Dat wordt gezegd door vrij in het rond lopende aanhangers.quote:De sfeer is: er is een zeer gevaarlijke ziekte die utigeroeid moet worden en onze politici zijn verraders die meewerken met deze ziekte.
Dat is een ophitsende boodschap.
Die dertig jaar in het stukje van FdJ refereert aan een periode dat een groot deel van de bevolking geen stem had. Het politieke landschap is feitelijk geëvolueerd van pacificatiepolitiek (verzuild systeem) waarbij de elite het voor het zeggen hadden naar een grote versplintering met steeds groter wordende aantallen zwevende kiezers. Dit is pas gekanaliseerd geworden door Fortyun en Wilders en handvatten die men kreeg bij de referenda over Europa.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat grote deel van de bevolking heeft altijd een stem gehad. Het enige verschil is dat ze sinds Fortuyn, en zeker sinds Wilders, de toon van hun boodschap hebben veranderd. Ze hoeven hun mening niet meer te relativeren, ze hoeven niet langer het compromis te zoeken, ze hoeven niet langer de lieve vrede te bewaren; alles is geheiligd om de 'mening van het volk' te uiten.
Helaas hebben ze niet het sociale, intellectuele en culturele kapitaal dat de elite wel had om een politiek valide mening te uiten.
En wat dan? Is hij schuldig?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef Kaas- het volgende:
Zou wel beter zijn. Ook in NWS zie je steeds meer types die moord en geweld tegen niet-PVV-politici verheerlijken, dus zij zijn blijkbaar nogal beïnvloedbaar door de woorden van Wilders en met dat in gedachten mag hij wel eens wat meer op zijn toon letten tot een van deze figuren daadwerkelijk het heft in eigen handen neemt.
typisch 19e eeuwse kijk op de kwestie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Want de huidige situatie is zoveel beter? Welles-nietes schreeuwpartijen met 0,0 kans om ooit een compromis te bereiken? Misschien nog een paar referenda ertegenaan gooien om te kijken welke zwart-wit oplossing 'het volk' heeft voor een ingewikkelde zaak.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:53 schreef Bluesdude het volgende:
In een speech had Wilders het over de democratische revoluties van deze lente.
De man had last van wishfullthinking, weten we nu
http://www.breitbart.com/(...)/the-patriot-spring/
Maar een revoutie die de zittende politici verdrijft in een democratie is geen democratische revolutie
Immers... het volk kan de politici wegstemmen. In Nederland is dat in 2017 of misschien eerder. Als het volk dat niet wil , dan is dat haar keuze. En je kunt nu al voorspellen dat het volk dat niet wil.
Maar wie zijn dan die revolutionaren waar Wilders op hoopt ?
Niet het volk, want die wilt zijn revolutie niet.
Die revolutionairen zijn boze burgers en rechtsextremisten in het meest realistische scenario en die extremisten nemen het voortouw en doen dat zeker niet geweldloos en vreedzaam en met respect voor de democratie.
Immers.... die politieke bestuurders zijn gekozen door het volk. En dat is dus de praktijk van de democratie.
Een vonk van die revolutie zagen we al bij die döner-kebabnazi's 10 jaar geleden, in 2011 met Breivik, de aanslag op Henriette Reker in 2015, nu weer in 2016 door Thomas Mair.
En dat zijn de bekendste moorden. We vergeten zo snel al die aanslagen in Duitsland waar tientallen mensen omkwamen sinds 1991.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Henriette_Reker
https://en.wikipedia.org/wiki/NSU_murders
Ik werd laatst nog geband omdat ik ergens op fok een linkje naar jouw profiel had geplaatst om allemaal om je posts te lachen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:47 schreef juliusceasar het volgende:
Ik roep op niet om op partijen als D'66 en CU te stemmen in 2017. Zij willen de vrijheid van meningsuiting beperken!!!
Hoeveel PVV'ers heb je zien juichen naar aanleiding van deze moord? Veel Nederlandse parels kwamen namelijk bijna klaar tijdens bijvoorbeeld 9/11quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Weet ik niet, wat hebben Nederlandse moslims te maken met iets wat in Irak gebeurt?
ik geloof dat ook niet. Maar welke revolutie wil hij dan wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:01 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]ik geloof niet dat jodenknecht Wilders uit is op een nationaalsocialistische revolutie. Maar dat terzijde.
Het zijn meerdere smaken ( partijen) en het volk kan nog meer smaken toevoegen als men wilt.quote:Wat is een democratie precies als je maar uit 1 smaak kan kiezen?
Het aantal asielzoekers daalt nu ook al enkele maanden. Me dunkt dat Geert dat tevreden en rustig toekijkt naar deze positieve ontwikkeling.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:02 schreef Toefjes het volgende:
Sinds de deal met Turkije is wilders al erg stil geworden.
joh... zat jij te gluren toen ze klaar kwamen? Was jij erbij? Of fantaseer je het. ?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:05 schreef Grems het volgende:
Veel Nederlandse parels kwamen namelijk bijna klaar tijdens bijvoorbeeld 9/11
flikker toch op.. Jij zit van Dam te demoniseren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Deze partijen waren akelig stil toen Pim Fortuyn het graf in werd gedemoniseerd door Marcel van Dam.
Het vmbo gebouw stond vlak naast mijn middelbare.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
joh... zat jij te gluren toen ze klaar kwamen? Was jij erbij? Of fantaseer je het. ?
in mijn beleving is er in Nederland helaas dus niet veel te kiezen, ook al staat er een ander logo boven het partijprogramma. Het komt een beetje op hetzelfde neer allemaal. In een situatie van politieke kartelvorming heeft het volk geen corrigerend instrument tot zijn beschikking en al helemaal niet met verkiezingen. Jouw stelling dat het volk het in zo'n geval schijnbaar niet wil is derhalve veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik geloof dat ook niet. Maar welke revolutie wil hij dan wel.
Het wegjagen van bestuurders door extreemrechts is niks democratisch an
[..]
Het zijn meerdere smaken ( partijen) en het volk kan nog meer smaken toevoegen als men wilt.
Wilt men dat niet? Dan is dat haar keuze. Zo werkt een democratie.
Van Dam noemde Fortuyn een "minderwaardig mens" wat het begin was een structurele aanval op zijn persoon met uiteindelijk de dood tot gevolg.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
flikker toch op.. Jij zit van Dam te demoniseren.
Hij had ruzie met Fortuyn in 1997 en ze werden. beiden boos. Dat was het .
Fortuyn overleed niet aan de woorden van van Dam. Flauwe/onzinnige conclusie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Van Dam noemde Fortuyn een "minderwaardig mens" wat het begin was een structurele aanval op zijn persoon met uiteindelijk de dood tot gevolg.
dus als wilders een onfatsoenlijke toon aanslaat is het een oproerkraaier met risico op lone wolf acties en als de sp iets vergelijkbaars doet is het allemaal niet zozeer met elkaar verbonden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Fortuyn overleed niet aan de woorden van van Dam. Flauwe/onzinnige conclusie.
Schijnbaar wilt het volk niet zelf meer smaken toevoegen... dwz partijen oprichten en aan de verkiezingen meedoen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
in mijn beleving is er in Nederland helaas dus niet veel te kiezen, ook al staat er een ander logo boven het partijprogramma. Het komt een beetje op hetzelfde neer allemaal. In een situatie van politieke kartelvorming heeft het volk geen corrigerend instrument tot zijn beschikking en al helemaal niet met verkiezingen. Jouw stelling dat het volk het in zo'n geval schijnbaar niet wil is derhalve veel te kort door de bocht.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dus als wilders een onfatsoenlijke toon aanslaat is het een oproerkraaier met risico op lone wolf acties en als de sp iets vergelijkbaars doet is het allemaal niet zozeer met elkaar verbonden?
Dit topic gaat over de toon van het debat. Volgens de linkse partijen moet de PVV de toon matigen omdat er zogenaamd gekkies zijn die er aanstoot van nemen en op geweld overgaan. Het hypocriete daarvan is dat zijzelf bijdroegen aan een klimaat wat uiteindelijk tot de dood van Fortuyn leidde.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Fortuyn overleed niet aan de woorden van van Dam. Flauwe/onzinnige conclusie.
zoals wilders ook niet verantwoordelijk gehouden kan worden bedoel je?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]Dat staat er toch niet?
Het enige dat er staat is dat van Dam niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de dood van Fortuyn.
Het debat is gepolariseerd sinds de opkomst van Fortuyn. Je mag de linkse partijen verwijten dat ze eraan meedoen, maar niet dat ze begonnen zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de toon van het debat. Volgens de linkse partijen moet de PVV de toon matigen omdat er zogenaamd gekkies zijn die er aanstoot van nemen en op geweld overgaan. Het hypocriete daarvan is dat zijzelf bijdroegen aan een klimaat wat uiteindelijk tot de dood van Fortuyn leidde.
Ze zijn niet begonnen met polariseren maar met demoniseren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het debat is gepolariseerd sinds de opkomst van Fortuyn. Je mag de linkse partijen verwijten dat ze eraan meedoen, maar niet dat ze begonnen zijn.
Voor de acties van anderen? Zo lang hij niet direct oproept tot geweld is hij dat inderdaad niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:20 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
zoals wilders ook niet verantwoordelijk gehouden kan worden bedoel je?
nahhhh je bent aan het demoniseren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Van Dam noemde Fortuyn een "minderwaardig mens" wat het begin was een structurele aanval op zijn persoon met uiteindelijk de dood tot gevolg.
Het merendeel van de D66 en SP kamerleden zijn niet meer dezelfde als 14 jaar geleden. Ondertussen mogen die mensen toch wel geleerd hebben van hun voorgangers en een mening hebben over de toon van hun politieke tegenstander zonder uitgemaakt te worden voor hypocriet om de reden die jij aangeeft.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de toon van het debat. Volgens de linkse partijen moet de PVV de toon matigen omdat er zogenaamd gekkies zijn die er aanstoot van nemen en op geweld overgaan. Het hypocriete daarvan is dat zijzelf bijdroegen aan een klimaat wat uiteindelijk tot de dood van Fortuyn leidde.
Misschien heeft men dat ook erkend? Terecht dat men meer probeert de gemoederen niet op te hitsen. maar dat is de strategie van de PVV.. Niks geleerd, ze blijven maar mensen ophitsen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je kan op youtube nog genoeg compilaties vinden van pure haat en demonisatie van Fortuyn. Ontkennen kun je misschien als je nog maar 16 bent en niet beter kan weten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het debat is gepolariseerd sinds de opkomst van Fortuyn. Je mag de linkse partijen verwijten dat ze eraan meedoen, maar niet dat ze begonnen zijn.
Het gedrag van die idioten is een gevolg van de houding van Wilders. Maar maakt hem dat ook verantwoordelijk voor de daden van die idioten?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:24 schreef Kaas- het volgende:
Breivik was ook al zo'n fan van Wilders.
Al die rellen rond azc's waarvoor men nu gevangenisstraffen heeft gekregen waren onder aanvoering van Wilders.
En wie weet wat voor een persoon met dezelfde voorkeuren als Peachbird nog op zal staan als Wilders zo doorgaat.
ah ja die frames van haatzaaiertjes.....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan op youtube nog genoeg compilaties vinden van pure haat en demonisatie van Fortuyn. Ontkennen kun je misschien als je nog maar 16 bent en niet beter kan weten.
Mwahh, Mussolini vergelijkingen, Anne Frank erbij halen, untermensch-achtige verwijzingen. In die tijd schepte links zeker wel een bepaald beeld van Fortuyn wat een naargeestig klimaat teweeg bracht. Was niet zomaar "kritiek".quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nahhhh je bent aan het demoniseren.
Fortuyn was een mediahoer. Hij kwam graag met zijn ijdele kop en rechtse praatjes op tv.
Natuurlijk krijgt hij kritiek. En toen willde hij het politieke pluche bereiken en ging nog meer trappen tegen de toenmalige regering. Wie de grote bek gebruikt, wordt teruggebekt.
Inhoudelijke kritiek leveren is iets anders dan de constante stroom aan persoonlijke aanvallen die Fortuyn kreeg te verwerken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nahhhh je bent aan het demoniseren.
Fortuyn was een mediahoer. Hij kwam graag met zijn ijdele kop en rechtse praatjes op tv.
Natuurlijk krijgt hij kritiek. En toen willde hij het politieke pluche bereiken en ging nog meer trappen tegen de toenmalige regering. Wie de grote bek gebruikt, wordt teruggebekt.
En zonder Wilders zijn er niet veel serieuze tegenstanders van het achterlijke immigratie beleid waarvan het 100% zeker is dat daar ook ontploffende mensen tussen zitten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:24 schreef Kaas- het volgende:
Al die rellen rond azc's waarvoor men nu gevangenisstraffen heeft gekregen waren onder aanvoering van Wilders.
En wie weet wat voor een persoon met dezelfde voorkeuren als Peachbird nog op zal staan als Wilders zo doorgaat.
Je kan daar moeilijk antwoord op geven, omdat "verantwoordelijk" voor iedereen weer iets anders betekent en bovendien verschillende kanten heeft (moreel, juridisch enz.).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gedrag van die idioten is een gevolg van de houding van Wilders. Maar maakt hem dat ook verantwoordelijk voor de daden van die idioten?
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:24 schreef Kaas- het volgende:
Hij was net zo persoonlijk aan het aanvallen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inhoudelijke kritiek leveren is iets anders dan de constante stroom aan persoonlijke aanvallen die Fortuyn kreeg te verwerken.
En dus?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar Wilders is zeker verantwoordelijk voor het scheppen van een klimaat van geweld en voor haatzaaien tegen normale politici.
poets ook de enge fascisten van 'anti'fa ook niet uit. Uitschot en grootste gevaar van onze samenlevingquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fan van Pechtold. Niet alleen fan maar zelfs bestuurslid van de jongerenafdeling. Die nepdemocraten van D66 zijn 100 keer gevaarlijker dan een PVV'er.
Laatst was nog iemand op tv die trots was dat hij de vrouw van Janmaat bijna levend had verbrand, maar slechts haar been had verloren. In de tweede kamer was toen niemand van de andere partijen die dit in een debat te ver vond gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja die frames van haatzaaiertjes.....
Typisch weer zo'n achterlijke Mohammedaan die geen geweld schuwt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fan van Pechtold. Niet alleen fan maar zelfs bestuurslid van de jongerenafdeling. Die nepdemocraten van D66 zijn 100 keer gevaarlijker dan een PVV'er.
En daar zijn de toenmalige criticasters ook flink voor door het stof gegaan (en terecht). Bovendien lieten bepaalde lieden, waaronder Wilders, geen kans onbenut om te roepen dat links Fortuyn demoniseerde, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Mwahh, Mussolini vergelijkingen, Anne Frank erbij halen, untermensch-achtige verwijzingen. In die tijd schepte links zeker wel een bepaald beeld van Fortuyn wat een naargeestig klimaat teweeg bracht. Was niet zomaar "kritiek".
Dat er een mongool in een jongerenafdeling zit (zat) - en ongetwijfeld wel meer trouwens - is niet relevant in deze discussie, aangezien het aantoonbaar geen gevolg is van de taal van Pechtold. Dit in tegenstelling tot Wilders die constant aan het ophitsen is tegen de vijanden (zijn collega's) en zoals we beide weten is de PVV-achterban nogal wat gevoeliger voor dergelijke taal.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toon het eens aan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat er een mongool in een jongerenafdeling zit (zat) - en ongetwijfeld wel meer trouwens - is niet relevant in deze discussie, aangezien het aantoonbaar geen gevolg is van de taal van Pechtold. Dit in tegenstelling tot Wilders die constant aan het ophitsen is tegen de vijanden (zijn collega's) en zoals we beide weten is de PVV-achterban nogal wat gevoeliger voor dergelijke taal.
Pechtold doet niet aan haatzaaierij of ophitserij. Zijn eeuwige redelijkheid en genuanceerdheid zijn dan ook een doorn in het oog van de overkant die in hem de ultieme gutmensch ziet.quote:
Klopt hoor. Maar het werd gebracht alsof dat allemaal maar een beetje onzin was en dat klopt gewoon niet. Neemt niet weg dat men nu niet het argument "maar hullie deden het ook" kan gebruiken om het enigszins te verantwoorden. Is gewoon een slechte ontwikkeling.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar zijn de toenmalige criticasters ook flink voor door het stof gegaan (en terecht). Bovendien lieten bepaalde lieden, waaronder Wilders, geen kans onbenut dat links Fortuyn demoniseerde, met alle gevolgen van dien.
Nu gebeurt het dus de andere kant op.
was hij trots ?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laatst was nog iemand op tv die trots was dat hij de vrouw van Janmaat bijna levend had verbrand, maar slechts haar been had verloren. In de tweede kamer was toen niemand van de andere partijen die dit in een debat te ver vond gaan.
Hoe kun je zoiets bewijzen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot Wilders die constant aan het ophitsen is tegen de vijanden (zijn collega's) en zoals we beide weten is de PVV-achterban nogal wat gevoeliger voor dergelijke taal.
je gebruikt hier 'fascisten' als scheldwoord.. dat doen sommige afa-lieden ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:30 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
poets ook de enge fascisten van 'anti'fa ook niet uit. Uitschot en grootste gevaar van onze samenleving
Oja eignelijk is de PVV een moordaardige partij en wordt gelijkgesteld aan de moordernaar van een Britse politicus.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Terechte oproep. Het gaat er bij sommige mensen helaas maar al te goed in dat er soort samenzwering is van 'de elite' tegen het 'volk'. Die mensen zijn bang en willen daar iets aan doen. De extreem-rechtse bewegingen in Europa moeten hun toon matigen, ook de PVV.
En aangezien 'demoniseren' het favoriete stopwoordje is geworden van Wilders en zijn trawanten, is het al helemaal lachwekkend om dat argument te gebruiken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt hoor. Maar het werd gebracht alsof dat allemaal maar een beetje onzin was en dat klopt gewoon niet. Neemt niet weg dat men nu niet het argument "maar hullie deden het ook" kan gebruiken om het enigszins te verantwoorden. Is gewoon een slechte ontwikkeling.
Zowel in woord als gezicht had hij geen spijt en je moet toch wel ballen hebben om zoiets met je kop op tv te zeggen. Behalve als je het linkse gelijk aan je zijde hebt natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden.quote:
Schei toch uit man. Wilders wordt al jaren in het nazi-hoekje geduwd. Daar doe je zelf ook aan mee. Zelfs na de terroristische aanslag op Janmaat, de moord op Fortuyn en met de wetenschap dat Wilders 24/7 beveiligd moet worden om niet vermoord te hoeven worden, grijpen figuren als Pechtold elk moment aan om hem nog verder te demoniseren. Zoals dat geval met die Prinsenvlag. En hebben dezelfde figuren nog het lef ook om te gaan janken over de zogenaamde harde taal van Wilders.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat er een mongool in een jongerenafdeling zit (zat) - en ongetwijfeld wel meer trouwens - is niet relevant in deze discussie, aangezien het aantoonbaar geen gevolg is van de taal van Pechtold. Dit in tegenstelling tot Wilders die constant aan het ophitsen is tegen de vijanden (zijn collega's) en zoals we beide weten is de PVV-achterban nogal wat gevoeliger voor dergelijke taal.
Tja, als je dat echt gelooft staan we te ver uit elkaar voor een potentieel nuttige discussie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Wilders wordt al jaren in het nazi-hoekje geduwd. Daar doe je zelf ook aan mee. Zelfs na de terroristische aanslag op Janmaat, de moord op Fortuyn en met de wetenschap dat Wilders 24/7 beveiligd moet worden om niet vermoord te hoeven worden, grijpen figuren als Pechtold elk moment aan om hem nog verder te demoniseren. Zoals dat geval met die Prinsenvlag. En hebben dezelfde figuren nog het lef ook om te gaan janken over de zogenaamde harde taal van Wilders.![]()
ahh ja geen spijt is nog niet hetzelfde als trots zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zowel in woord als gezicht had hij geen spijt en je moet toch wel ballen hebben om zoiets met je kop op tv te zeggen. Behalve als je het linkse gelijk aan je zijde hebt natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden.
Nog een voorbeeld:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tja, als je dat echt gelooft staan we te ver uit elkaar voor een potentieel nuttige discussie.
Jij kickt wel op die agressie van Wilders?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:49 schreef Braindead2000 het volgende:
. En hebben dezelfde figuren nog het lef ook om te gaan janken over de zogenaamde harde taal van Wilders.![]()
De ironie wil dat het natuurlijk juist hypocriet en merkwaardig is dat Wilders het wel bij een ander ziet wanneer er zelfs nog niet eens sprake van is, maar het bij zichzelf vervolgens überhaupt niet doorheeft.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld:
Haat en geweld
"Volgens de PVV-voorman dragen uitlatingen van de twee politici bij "aan een klimaat van haat en geweld tegen mij en de PVV''. ,,PvdA en D66 hebben blijkbaar niks geleerd van de moord op Pim Fortuyn.'' Wilders reageert maandag op uitlatingen van Pechtold (in de Volkskrant) en Van der Laan (de Pers) die Wilders en zijn partij achtereenvolgens typeren als extreemrechts en een gevaar voor de rechtsstaat."
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)der-laan-en-pechtold
Wat een schijnheilige flapdrol is die Pechtold ook he.
Wilders zit toch zelf collega's als gevaar voor de rechtstaat en het vaderland af te katten?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld:
Haat en geweld
"Volgens de PVV-voorman dragen uitlatingen van de twee politici bij "aan een klimaat van haat en geweld tegen mij en de PVV''. ,,PvdA en D66 hebben blijkbaar niks geleerd van de moord op Pim Fortuyn.'' Wilders reageert maandag op uitlatingen van Pechtold (in de Volkskrant) en Van der Laan (de Pers) die Wilders en zijn partij achtereenvolgens typeren als extreemrechts en een gevaar voor de rechtsstaat."
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)der-laan-en-pechtold
Wat een schijnheilige flapdrol is die Pechtold ook he.
Stalin heeft miljoenen doden op zijn geweten en die linkse engerds zingen nog steeds De Internationale.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij kickt wel op die agressie van Wilders?
Pechtold zei niks ergs over die prinsenvlag.
De NSB gebruikte die prinsenvlag als symbool van nationale trots. Dat is nog steeds populair bij rechtse engerds.. Zo ook bij PVV-kamerleden.
Die vlag is voorgoed besmet door de NSB, dat moeten verstandige mensen toch weten en afstand van nemen.
joh..... je komt met steeds zwaarder geschut aan om de agressie van de PVV te verdedigenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Stalin heeft miljoenen doden op zijn geweten en die linkse engerds zingen nog steeds De Internationale.Maar dat zie ik zeker weer verkeerd he? Tenslotte zijn socialistische mensjes als jij de kroon op de beschaving en daar gelden andere regels voor dan voor het rechtse onkruid. Zo is het toch?
Linkse demonisering/populisme/polarisering is al veel en veel langer bezig dan rechtse. Niet alleen Janmaat, Fortuyn en Wilders waren daar het slachtoffer van maar ook VVD'ers. Elke keer als de VVD een minderjarige asielzoeker uit wil zetten dan buit links dat uit en brengen het zo dat de VVD dat kind de dood instuurt (Zoals met Mauro bijvoorbeeld). Ik kan me ook nog jankende PVDA'ers herinneren in een praatprogramma waar het ging om het plan van de VVD om de maximum snelheid te verhogen. "Maar dan van er meer doden op de weg meneer de VVD'er, zoveel doden, door uw plannetje meneer de VVD'er, zoveel onnodige doden, waarom wil de VVD meer doden?" ( Niet letterlijk maar dat was wel de strekking)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De ironie wil dat het natuurlijk juist hypocriet en merkwaardig is dat Wilders het wel bij een ander ziet wanneer er zelfs nog niet eens sprake van is, maar het bij zichzelf vervolgens überhaupt niet doorheeft.
Leg uit a.u.b.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
typisch 19e eeuwse kijk op de kwestie.
Klink nogal Erdoganesk. Iedere onwelgevallige mening eigenlijk van de TV willen verbannen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Linkse demonisering/populisme/polarisering is al veel en veel langer bezig dan rechtse. Niet alleen Janmaat, Fortuyn en Wilders waren daar het slachtoffer van maar ook VVD'ers. Elke keer als de VVD een minderjarige asielzoeker uit wil zetten dan buit links dat uit en brengen het zo dat de VVD dat kind de dood instuurt (Zoals met Mauro bijvoorbeeld). Ik kan me ook nog jankende PVDA'ers herinneren in een praatprogramma waar het ging om het plan van de VVD om de maximum snelheid te verhogen. "Maar dan van er meer doden op de weg meneer de VVD'er, zoveel doden, door uw plannetje meneer de VVD'er, zoveel onnodige doden, waarom wil de VVD meer doden?" ( Niet letterlijk maar dat was wel de strekking)
Braindead is een prachtig voorbeeld van de pot die de ketel verwijt. De linkse media betichten van het censureren van zijn mening en als antwoord daarop de linkse mening willen verbieden zodat hij niet meer geconfronteerd hoeft te worden met meningen die hem niet bevallen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 08:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klink nogal Erdoganesk. Iedere onwelgevallige mening eigenlijk van de TV willen verbannen.
Mensen die niet kunnen incasseren doen er verstandig aan om niet uit te delen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 08:40 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind de toon van het debat ook onacceptabel. Van alle kanten. De raarste termen worden er bij gesleept om argumenten kracht bij te zetten. Vaak slaan ze nergens op.
Nou ik heb eventjes een artikeltje opgediept, met letterlijke citaten. Ik zie ze nergens door het stof gaan zoals Koos beweert. Hoogstens "krokodillentraantjes", genre "een aanslag op de democratie" en dergelijke. Geen enkele politicus geeft toe debet te zijn geweest aan de vijandige sfeer rond Pim Fortuyn:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt hoor. Maar het werd gebracht alsof dat allemaal maar een beetje onzin was en dat klopt gewoon niet. Neemt niet weg dat men nu niet het argument "maar hullie deden het ook" kan gebruiken om het enigszins te verantwoorden. Is gewoon een slechte ontwikkeling.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zowel in woord als gezicht had hij geen spijt en je moet toch wel ballen hebben om zoiets met je kop op tv te zeggen. Behalve als je het linkse gelijk aan je zijde hebt natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden.
De kloof tussen burger en politiek is enorm, met name omdat de politiek niet doet waar ze voor aangesteld zijn; het vertegenwoordigen van de wil van het volk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De Internationale is in de eerste plaats het lied van de arbeidersbeweging. Dat de Partij voor diezelfde Arbeiders dat nog wel eens van stal haalt is dan niet vreemd. Er zijn ook nogal wat verschillen in de vertalingen te vinden, zij zingen niet hetzelfde als de Russen of Spanjaarden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Stalin heeft miljoenen doden op zijn geweten en die linkse engerds zingen nog steeds De Internationale.Maar dat zie ik zeker weer verkeerd he? Tenslotte zijn socialistische mensjes als jij de kroon op de beschaving en daar gelden andere regels voor dan voor het rechtse onkruid. Zo is het toch?
betekent dit nu dat als wilders met een eigen variant van het horst wessellied op de proppen komt er niet zoveel aan de hand is?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Internationale is in de eerste plaats het lied van de arbeidersbeweging. Dat de Partij voor diezelfde Arbeiders dat nog wel eens van stal haalt is dan niet vreemd. Er zijn ook nogal wat verschillen in de vertalingen te vinden, zij zingen niet hetzelfde als de Russen of Spanjaarden bijvoorbeeld.
Als partijen zichzelf promoten, dan noemen we dat tegenwoordig 'propaganda', begrijp ik?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:24 schreef ems. het volgende:
CU, SP en D66 roepen tot zoveel op. Ook deze keer is het natuurlijk weer niets meer dan propaganda en zielig doen om stemmen te winnen.
Wellicht als het Horst Wessellied al veertig jaar bestond voordat de NSDAP ermee aan de haal ging en oorspronkelijk bedacht werd als lied voor een sociale beweging.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:51 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
betekent dit nu dat als wilders met een eigen variant van het horst wessellied op de proppen komt er niet zoveel aan de hand is?
Wat waarschijnlijk het gevolg was van het enorm dik aanzetten van het 'gevaar' wat Fortuyn voor Nederland zou vormen. Net zoals het 'gevaar' van dit kabinet en haar vertegenwoordigers voor Nederland veel te dik aangezet wordt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De kloof tussen burger en politiek is enorm, met name omdat de politiek niet doet waar ze voor aangesteld zijn; het vertegenwoordigen van de wil van het volk.
En de term 'extreem-rechts' is achterhaald. Progressief en conservatief ook, zo is de PvdA een enorm conservatieve partij.
Trouwens, de enige politieke moord die we tot nu toe in Nederland gekend hebben, is er een van G-L huize.
Aha, dus het ligt aan de leeftijd. Een nieuwe variant van het hakenkruis kan dan wel?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wellicht als het Horst Wessellied al veertig jaar bestond voordat de NSDAP ermee aan de haal ging en oorspronkelijk bedacht werd als lied voor een sociale beweging.
Nee, het ligt niet aan de leeftijd. Mijn god jongen, loop je nu alleen maar te trollen of snap je er echt zo weinig van?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:57 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Aha, dus het ligt aan de leeftijd. Een nieuwe variant van het hakenkruis kan dan wel?
Ze promoten zichzelf niet. Ze de-promoten PVV en associëren hun doen en laten met met de moord op het EU vrouwtje. Dat is inderdaad propaganda, ja.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als partijen zichzelf promoten, dan noemen we dat tegenwoordig 'propaganda', begrijp ik?
Ik vind het niet zo raar. De toon van het debat is onnodig hard en vaak volkomen van de pot gerukt, van beide kanten. Dit kabinet is geen gevaar voor de samenleving, er is geen Brusselse dictatuur waardoor wij allen worden onderdrukt en wij verkopen onze kinderen niet aan de EU.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Ze promoten zichzelf niet. Ze de-promoten PVV en associëren hun doen en laten met met de moord op het EU vrouwtje. Dat is inderdaad propaganda, ja.
Andere partijen zwart maken om je eigen populariteit te vergroten, dat is zo'n beetje de essentie van politiek bedrijven. Men doet niet anders in Den Haag (om over het circus in de VS maar te zwijgen).quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Ze promoten zichzelf niet. Ze de-promoten PVV en associëren hun doen en laten met met de moord op het EU vrouwtje. Dat is inderdaad propaganda, ja.
http://www.zamanvandaag.n(...)r-veiligheid-burgersquote:'Rechtse terroristen grootste bedreiging voor veiligheid burgers'
Gepubliceerd op 22 juni 2016 - 11:50
Foto: © Reuters. Anders Breivik.
Ultra-rechtse terroristen die alleen handelen blijken de grootste bedreiging voor de veiligheid van burgers te zijn, blijkt uit onderzoek van de Britse denktank voor veiligheid Royal United Services Institute (RUSI).
De denktank bracht woensdag een overzicht uit met aanslagen die éénlingen in de periode 2000-2014 in Europa pleegden. Het aantal slachtoffers dat ultra-rechtse lone wolves maken is groter dan van religieuze terroristen die solitair handelen. Extreem-rechtse terroristen doodden in die jaren 94 mensen en verwondden er 260. Religieuze aanslagplegers brachten 16 mensen om en verwondden er 65. Bij de cijfers is het aandeel van de Noor Anders Breivik, die in 2011 77 mensen doodde en 242 verwondde, aanzienlijk.
Het gaat over eenlingen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
Vers van de pers.
[..]
http://www.zamanvandaag.n(...)r-veiligheid-burgers
http://www.refdag.nl/nieu(...)e_terrorist_1_998390
Hoop toch niet dat veel news-outlets dit nieuws overnemen.
Gaat namelijk over de periode 2000-2014.
Om onverklaarbare redenen nemen ze bijvoorbeeld de aanslagen van 9/11 niet mee.
Ook zitten de aanslagen van 2015 en 2016 er vanwege de periodisering niet in.
Beroerd onderzoek, beroerde journalistiek om dit bericht over te nemen.
Misschien omdat 9/11 niet in Europa plaatsvond. Het is maar een idee.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
Vers van de pers.
[..]
Nou ja, het gaat over éénlingen in Europa. Als je de scope zo stelt is er geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
Vers van de pers.
[..]
Dan klopt deze zin al niet.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ultra-rechtse terroristen die alleen handelen blijken de grootste bedreiging voor de veiligheid van burgers te zijn
O, ja, sorry, keek ik overheen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien omdat 9/11 niet in Europa plaatsvond. Het is maar een idee.
Inderdaad, want autorijden is al een veel grotere bedreiging voor de veiligheid van burgers dan extreemrechtsen en moslimterroristen bij elkaar.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan klopt deze zin al niet.
[..]
Het gaat over rechtse eenlingen versus religieus georiënteerde aanslagen. Die laatste categorie wordt wel vaak in commissie gepleegd.quote:
Ja je kan veel zeggen over moslimterroristen, maar niet dat geen sociale knullen zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
Blijkbaar hebben rechtsextremisten heel weinig vrienden.
Klussen in huis is zelfs een veel grotere bedreiging (quote van Maarten van Rossem). Daarom kun je beter stoppen met uitgaven voor veiligheidsdiensten of althans inzetten op rechtse eenlingen (maar dat is dus moeilijk) en meer investeren in veiligheid tijdens het klussen in en om het huis. Tijdje geleden in Breda weer iemand van het dak gevallen en omgekomen namelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Inderdaad, want autorijden is al een veel grotere bedreiging voor de veiligheid van burgers dan extreemrechtsen en moslimterroristen bij elkaar.
De formulering had inderdaad een stuk preciezer gekund. Als je het alleen binnen de context van terrorisme zou plaatsen is de balans natuurlijk snel opgemaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Inderdaad, want autorijden is al een veel grotere bedreiging voor de veiligheid van burgers dan extreemrechtsen en moslimterroristen bij elkaar.
En die zakkenvullers in Den Haag maar wegkijken van dit probleem.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klussen in huis is zelfs een veel grotere bedreiging (quote van Maarten van Rossem). Daarom kun je beter stoppen met uitgaven voor veiligheidsdiensten of althans inzetten op rechtse eenlingen (maar dat is dus moeilijk) en meer investeren in veiligheid tijdens het klussen in en om het huis. Tijdje geleden in Breda weer iemand van het dak gevallen en omgekomen namelijk.
Wat het onderzoek alleen maar meer suggestief maakt. Dan neemt het de NSU ook niet meequote:
Laatst met klussen nog in een spijker getrapt, dwars door de zool van de schoen en in mijn voet. Verdomd pijnlijk wel.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klussen in huis is zelfs een veel grotere bedreiging (quote van Maarten van Rossem). Daarom kun je beter stoppen met uitgaven voor veiligheidsdiensten of althans inzetten op rechtse eenlingen (maar dat is dus moeilijk) en meer investeren in veiligheid tijdens het klussen in en om het huis. Tijdje geleden in Breda weer iemand van het dak gevallen en omgekomen namelijk.
Moet stevig beleid op in gezet worden, zal de klusbranche wel niet leuk vinden (VVD-lobby?).quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En die zakkenvullers in Den Haag maar wegkijken van dit probleem.
Heb ooit een keer een aantal partijen in de tweede kamer aangeschreven waarom mijn burgerlijke vrijheden zo ingeperkt werden uit naam van een geringe bedreiging, en dat zaken als slecht luchten of klussen in huis, en nog een paar zaken toch veel meer slachtoffers eisen waar je de politiek nooit over hoort.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is wel gewaagd om direct beleid te maken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet stevig beleid op in gezet worden, zal de klusbranche wel niet leuk vinden (VVD-lobby?).
Ik stel voor dat mensen voordat ze aan een klus beginnen eerst een risico inventarisatie en evaluatie maken en die ter goedkeuring toezenden aan de gemeente. Daarna schrijft de gemeente een werkvergunning uit.
Meeste partijen laten de fractiestagiairs antwoord geven op brieven en mails trouwens.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ooit een keer een aantal partijen in de tweede kamer aangeschreven waarom mijn burgerlijke vrijheden zo ingeperkt werden uit naam van een geringe bedreiging, en dat zaken als slecht luchten of klussen in huis, en nog een paar zaken toch veel meer slachtoffers eisen waar je de politiek nooit over hoort.
De reactie van een cda woordvoorder was samen te vatten onder de noemer, schuimbekkend boos.
Vrijwel al die religieus georiënteerde aanslagen worden idd in commissie gepleegd. Beter onderzoek zou wereldwijd zijn en dan rechtse eenlingen en rechtse organisaties versus religieuze eenlingen en religieuzen in groepsverband. En dan ook voor het gemak een bijzonder actief jaartje als 2015 erin betrekken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat het onderzoek alleen maar meer suggestief maakt. Dan neemt het de NSU ook niet mee
Klopt idd, ik dacht even niet aan de kachels die allemaal moeten branden. (Waarvoor je eigenlijk ook een RIE moet opstellen imho, veel schoorsteenbranden hier in de buurt altijd).quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is wel gewaagd om direct beleid te maken.
Misschien eerst even een ministerie en enkele consultants wat rapportjes laten schrijven?
De partijbonzen gaan zich par reuren als er een draaiende camera bij betrokken isquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Meeste partijen laten de fractiestagiairs antwoord geven op brieven en mails trouwens.
Lol.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb ooit een keer een aantal partijen in de tweede kamer aangeschreven waarom mijn burgerlijke vrijheden zo ingeperkt werden uit naam van een geringe bedreiging, en dat zaken als slecht luchten of klussen in huis, en nog een paar zaken toch veel meer slachtoffers eisen waar je de politiek nooit over hoort.
De reactie van een cda woordvoorder was samen te vatten onder de noemer, schuimbekkend boos.
Regio doet er wel degelijk toe. Laat het MO er uit, en de cijfers vallen reuze mee.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrijwel al die religieus georiënteerde aanslagen worden idd in commissie geplaagd. Beter onderzoek zou wereldwijd zijn en dan rechtse eenlingen en rechtse organisaties versus religieuze eenlingen en religieuzen in groepsverband. En dan ook voor het gemak een bijzonder actief jaartje als 2015 erin betrekken.
Ook wel logisch natuurlijk. Sommige fracties krijgen circa 2000 mails/brieven per week van burgers en daar hebben die politici helemaal geen tijd voor.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De partijbonzen gaan zich par reuren als er een draaiende camera bij betrokken is
En als we dan als startpunt 1945 gebruiken en links terrorisme (bv RAF, RARA) en afscheidings terrorisme (bv IRA, ETA) ook meenemen en het op een tijdslijn plotten wordt het wellicht een interessant onderzoek.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrijwel al die religieus georiënteerde aanslagen worden idd in commissie gepleegd. Beter onderzoek zou wereldwijd zijn en dan rechtse eenlingen en rechtse organisaties versus religieuze eenlingen en religieuzen in groepsverband. En dan ook voor het gemak een bijzonder actief jaartje als 2015 erin betrekken.
Ik denk dat je dit overall voor de westerse samenleving gesamt moet opstellen. Die lui in het M-O weten ook wel dat de boel daar niet helemaal ontbloot is van allerlei gevaren die een stukje verder gaan dan klussen in huis, daarom vluchten ze veelal ook. Gaat er natuurlijk om hoe groot is het gevaar in onze decadente westerse samenlevingen en waar komt die dan met name vandaan. Komt die uit religieuze hoek. Of komt die, zoals bij de moord op Jo Cox en Noorwegen 2011, van door complottheorieën beïnvloede ultra-rechtse individuen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Regio doet er wel degelijk toe. Laat het MO er uit, en de cijfers vallen reuze mee.
Terrorisme is een bedreiging, sure. De islam is een nare religie, sure. Maar we geven onevenredig veel geld uit aan preventie van terrorisme vergeleken met andere gevaren die vele malen meer levens eisen. Het is maar waar je je druk over wilt maken.
Daarvan zie je natuurlijk wel dat dat na de jaren 80-90 enorm is afgenomen, althans hier in West-Europa.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als we dan als startpunt 1945 gebruiken en links terrorisme (bv RAF, RARA) en afscheidings terrorisme (bv IRA, ETA) ook meenemen en het op een tijdslijn plotten wordt het wellicht een interessant onderzoek.
De meeste spreekillers zijn drugsgerelateerd, dus als je daarvan wegblijft ben je helemaal veilig.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit overall voor de westerse samenleving gesamt moet opstellen. Die lui in het M-O weten ook wel dat de boel daar niet helemaal ontbloot is van allerlei gevaren die een stukje verder gaan dan klussen in huis, daarom vluchten ze veelal ook. Gaat er natuurlijk om hoe groot is het gevaar in onze decadente westerse samenlevingen en waar komt die dan met name vandaan. Komt die uit religieuze hoek. Of komt die, zoals bij de moord op Jo Cox en Noorwegen 2011, van door complottheorieën beïnvloede ultra-rechtse individuen.
Sws is overigens het risico op slachtoffer worden van een spreekiller in de VS veel groter dan omkomen bij wat voor een aanslag ook.
En de interessante vraag is dan, waarom stierf het met de koude oorlogquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarvan zie je natuurlijk wel dat dat na de jaren 80-90 enorm is afgenomen, althans hier in West-Europa.
Uit welke hoek is hier niet genoemd, maar dat het gevaar relatief gering is, blijkt wel uit dit plaatje wat geloof ik na de aanslagen in Brussel veel is gedeeld over terreur in West-Europa:quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit overall voor de westerse samenleving gesamt moet opstellen. Die lui in het M-O weten ook wel dat de boel daar niet helemaal ontbloot is van allerlei gevaren die een stukje verder gaan dan klussen in huis, daarom vluchten ze veelal ook. Gaat er natuurlijk om hoe groot is het gevaar in onze decadente westerse samenlevingen en waar komt die dan met name vandaan. Komt die uit religieuze hoek. Of komt die, zoals bij de moord op Jo Cox en Noorwegen 2011, van door complottheorieën beïnvloede ultra-rechtse individuen.
Sws is overigens het risico op slachtoffer worden van een spreekiller in de VS veel groter dan omkomen bij wat voor een aanslag ook.
Toch doet men tegenwoordig veel spastischer. Ik geef de media de schuld. .quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uit welke hoek is hier niet genoemd, maar dat het gevaar relatief gering is, blijkt wel uit dit plaatje wat geloof ik na de aanslagen in Brussel veel is gedeeld over terreur in West-Europa:
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat zeker na 2000 religieuzen de meeste op hun geweten hebben, als ik de data zo bekijk.
Misschien is dat juist wel de oorzaak van dat soort hersenspinsels.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef Re het volgende:
iedereen die mij wil wegzetten als PC, wegkijker, gevaar voor de sameleving wens ik een hersentumor toe
En terecht. Als aanslagen aan de orde van de dag zijn, zoals in de UK een paar decennia terug, is het niet meer spannend er lang over te berichten. Elke aanslag nu levert 48 uur non-stop nieuwstelevisie op waardoor mensen in Assen ook ineens bang worden voor een aanslag. Of dat mensen hun stedentrip naar een grote Europese hoofdstad gaan cancelen. Ik heb er geen cijfers van, maar ik vermoed dat Londen geen no-go area was van de jaren '70-'90 i.vm. IRA-aanslagen voor toeristen. Veel minder coverage, dus veel minder angstgevoel. Terwijl de kans daar opgeblazen te worden groter was dan dat je nu in Parijs slachtoffer wordt, ondanks de aanslagen in november.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch doet men tegenwoordig veel spastischer. Ik geef de media de schuld. .
Bij sommige clubjes viel de financiering weg, bedoel je dat?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de interessante vraag is dan, waarom stierf het met de koude oorlog
Wat vind je dan van de Prinsenvlag? Iets wat ook misbruikt is door de NSB, maar oorspronkelijk geen verkeerde betekenis had.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wellicht als het Horst Wessellied al veertig jaar bestond voordat de NSDAP ermee aan de haal ging en oorspronkelijk bedacht werd als lied voor een sociale beweging.
Ja, heel duidelijke conclusie is idd dat de jaren 70 en 80 een heel stuk gevaarlijker waren idd. Alleen de 21ste eeuw werd in de VS wel zo'n beetje ingeluid met de ernstigste terroristische aanslag ooit. Daarom wordt dat beeld vertekend natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uit welke hoek is hier niet genoemd, maar dat het gevaar relatief gering is, blijkt wel uit dit plaatje wat geloof ik na de aanslagen in Brussel veel is gedeeld over terreur in West-Europa:
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat zeker na 2000 religieuzen de meeste op hun geweten hebben, als ik de data zo bekijk.
Stuk minder kwalijk. Wat dat betreft zijn de PVV'ers die met zo'n prinsenvlag rondliepen ook wel te vergelijken met de zingende PvdA'ers.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:55 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat vind je dan van de Prinsenvlag? Iets wat ook misbruikt is door de NSB, maar oorspronkelijk geen verkeerde betekenis had.
Wanneer past zo'n uitspraak naar aanleiding van een door extreemrechtse partijen geïnspireerde aanslag dan wel?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:57 schreef schrijfveer het volgende:
Ik vind het nogal een ongelukkige timing om zoiets te zeggen als partij en snap wel dat daar iets van wordt gezegd.
Dan ben je in ieder geval niet hypocriet, i.t.t. sommige anderen in dit topic (m.b.t. de Prinsenvlag)quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stuk minder kwalijk. Wat dat betreft zijn de PVV'ers die met zo'n prinsenvlag rondliepen ook wel te vergelijken met de zingende PvdA'ers.
Het riekt wel naar politieke recuperatie, net als wanneer Wilders meteen na een moslimaanslag op Twitter begint te blaten over dat de grenzen dicht moeten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wanneer past zo'n uitspraak naar aanleiding van een door extreemrechtse partijen geïnspireerde aanslag dan wel?
Vermoed het, maar het is de vraag die opkomt, in hoeverre waren (en zijn) terroristen verlengde van inlichtingendiensten en regeringen. Dit als onderwerp voor serieuze studie en niet van complottheorien.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij sommige clubjes viel de financiering weg, bedoel je dat?
Denk er eens over na hoe bijzonder het is dat al jouw voorgaande generaties er in zijn geslaagd om in elk geval één keer voort te planten voor ze stiervenquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, heel duidelijke conclusie is idd dat de jaren 70 en 80 een heel stuk gevaarlijker waren idd. Alleen de 21ste eeuw werd in de VS wel zo'n beetje ingeluid met de ernstigste terroristische aanslag ooit. Daarom wordt dat beeld vertekend natuurlijk.
Overigens als je op allerlei andere gebieden kijkt, bijvoorbeeld alleen al het aantal slachtoffers in het verkeer, vraag je je wel eens of hoe je die jaren zonder kleerscheuren bent doorgekomen (voor wie toen al geboren was).
Ok, maar wanneer kan zo'n discussie over haat zaaien dan wel?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:03 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het riekt wel naar politieke recuperatie, net als wanneer Wilders meteen na een moslimaanslag op Twitter begint te blaten over dat de grenzen dicht moeten.
Dat is het ook. Maar omdat politici boter op hun hoofd hebben wat dat betreft maakt dat hun opmerking nu minder waar?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:03 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het riekt wel naar politieke recuperatie, net als wanneer Wilders meteen na een moslimaanslag op Twitter begint te blaten over dat de grenzen dicht moeten.
Stalinisten zullen niet zo snel de Internationale zingen, verwacht ik. Zou apart zijn, want hoewel de Internationale tijdens het leven van Stalin lange tijd het volkslied van de Sovjet Unie is geweest heeft hij ook, vrij snel nadat hij de volledige macht greep (dus na de showprocessen) een wedstrijd uitgeschreven voor een nieuw volkslied. Onder Stalin is de Internationale bovendien ook afgeschaft als volkslied en heeft hij een nieuw lied, met teksten over hemzelf, als volkslied ingesteld.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval niet hypocriet, i.t.t. sommige anderen in dit topic (m.b.t. de Prinsenvlag). Ik heb overigens niks tegen zingende PvdA'ers, ook niet als ze hetzelfde liedje zingen als Noord-Koreanen of Stalinisten.
Het is ook slechts een constatering. Ik beweer niet dat het nieuw of interessant is.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Andere partijen zwart maken om je eigen populariteit te vergroten, dat is zo'n beetje de essentie van politiek bedrijven. Men doet niet anders in Den Haag (om over het circus in de VS maar te zwijgen).
Meinung.quote:Verder worden er geen feiten verdraaid of zaken verzwegen. Dingen zijn zoals ze zijn. De toon van de PVV is onnodig grievend. Punt.
'Het volk' is een zeer heterogene groep. Vandaar dat er een diversiteit aan partijen bestaan die de belangen behartigen van hun achterban.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
De kloof tussen burger en politiek is enorm, met name omdat de politiek niet doet waar ze voor aangesteld zijn; het vertegenwoordigen van de wil van het volk.
Op elk willekeurig moment, en ik snap ook dat politici er gebruik van maken omdat het interessant moment betreft om mensen die normaal harder zouden ingaan tegen zo'n discours (zoals de PVV) zich koester houden. Echter is er voor mij weinig verschil met wat Wilders en co doen. Zolang iedereen dat door heeft is het allemaal prima. Overigens heb ik weinig tot niks met Wilders, al was het maar omdat hij nog nooit met een fatsoenlijke oplossing voor de aangehaalde problemen is gekomen. Roepen dat de grenzen dicht moeten is een holle boodschap aangezien zoiets toch niet gebeurt/er geen duidelijk verband is. Net zoals dat ik het een holle boodschap vindt om de uitspraken van Wilders direct te linken aan de moord op Jo Cox, al was het maar omdat wat er in Groot-Brittanië tussen de verschillende kampen omgaat nog wel andere koek is dan het geblaat van Wilders.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, maar wanneer kan zo'n discussie over haat zaaien dan wel?
Idem voor wat ik tegen 99.999 zeiquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar omdat politici boter op hun hoofd hebben wat dat betreft maakt dat hun opmerking nu minder waar?
Zoals ik al zei, dit is hetzelfde argument wat na de moord op Fortuyn volkomen terecht is gebruikt. Het argument van demonisering. Dar gebeurt hier ook, en dat mag wel wat minder.
Aha dus als het links is mag het wel en als het rechts is mag het niet? Zit het zo dan?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan de leeftijd. Mijn god jongen, loop je nu alleen maar te trollen of snap je er echt zo weinig van?
Ik hou er mee op. Doei.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Aha dus als het links is mag het wel en als het rechts is mag het niet? Zit het zo dan?
En dat legitimeert het huidige klimaat? Enorm non-argument wat steeds wordt aangehaald.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wilders gedraagt zich zeker niet netjes, maar de verruwing van het debat begon veel eerder en was veel harder, van Dam vergeleek Fortuyn met Eichmann bijvoorbeeld.
Het laat zien wie het klimaat geschapen heeftquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En dat legitimeert het huidige klimaat? Enorm non-argument wat steeds wordt aangehaald.
Ja Abel en Kain. Echt heel relevant ook.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het laat zien wie het klimaat geschapen heeft
Je bent als een gristen tegen een atheistquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja Abel en Kain. Echt heel relevant ook.
Gewoon steeds je kop in het zand steken en naar de andere partij wijzen.
Het is zeker zo, dacht ik, dat behoorlijk wat van die clubjes financiële vergoeding kreeg van achter het IJzeren Gordijn in die tijd. Volgens mij zijn daar wel gedocumenteerde gevallen van bekend iig. Ik kan me herinneren dat volgens mij zelfs Arthur Scargill tijdens de mijnwerkersstaking funding kreeg van die kant, of althans daar bestonden wel verdenkingen over.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vermoed het, maar het is de vraag die opkomt, in hoeverre waren (en zijn) terroristen verlengde van inlichtingendiensten en regeringen. Dit als onderwerp voor serieuze studie en niet van complottheorien.
In hoeverre plegen inlichtingendiensten zelf aanslagen.
Lockerbie was er duidelijk eentje, van de brand bij Schweizerhalle gaan er geruchten dat de stasi er achter zat
Jij staat gewoon niet toe dat er kritiek is op extreem-rechts. Als sinds jaar en dag begin je PvdA te krijsen als er kritiek is naar de andere kant.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent als een gristen tegen een atheist
[ afbeelding ]
Aha, een uit de hand gelopen tv-debatje jaren voordat Fortuyn politiek actief werd was werkelijk de start van de verruwing van het debat? Volgens mij heb je zo hier en daar wat dingen gemist afgelopen decenniaquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wilders gedraagt zich zeker niet netjes, maar de verruwing van het debat begon veel eerder en was veel harder, van Dam vergeleek Fortuyn met Eichmann bijvoorbeeld.
Net zoals Lech Walensa funding kreeg uit het westen. Inlichtingendiensten doen zulke dingen natuurlijk al heel erg lang.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is zeker zo, dacht ik, dat behoorlijk wat van die clubjes financiële vergoeding kreeg van achter het IJzeren Gordijn in die tijd. Volgens mij zijn daar wel gedocumenteerde gevallen van bekend iig. Ik kan me herinneren dat volgens mij zelfs Arthur Scargill tijdens de mijnwerkersstaking funding kreeg van die kant, of althans daar bestonden wel verdenkingen over.
Non-argument gezien het door deze richting niet in stand wordt gehouden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Nou, leg eens uit? En dit keer onderbouwd en niet op de man spelend?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soort bizarre zelfkastijding lijkt het wel van hemquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jij staat gewoon niet toe dat er kritiek is op extreem-rechts. Als sinds jaar en dag begin je PvdA te krijsen als er kritiek is naar de andere kant.
Je moet even goed bij jezelf te rade gaan waarom je dat niet oke vindt en daar wat aan doen.
Lijkt alsof je bij extreem-rechts voor je eigen ogen, wanneer mensen boos zijn op de dader, nog zou roepen dat het eigenlijk de schuld is van GroenLinks.
Mooie stropop. Daar grossier je in, nietwaar?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jij staat gewoon niet toe dat er kritiek is op extreem-rechts. Als sinds jaar en dag begin je PvdA te krijsen als er kritiek is naar de andere kant.
Je moet even goed bij jezelf te rade gaan waarom je dat niet oke vindt en daar wat aan doen.
Lijkt alsof je bij extreem-rechts voor je eigen ogen, wanneer mensen boos zijn op de dader, nog zou roepen dat het eigenlijk de schuld is van GroenLinks.
Klimaat van verruwing zou je zelfs kunnen optrekken naar de jaren 80, vanaf aantreden kabinet Lubbers1. Dit liep dan ook nog parallel met het stationeren van kruisraketten volgens NAVO-dubbelbesluit en de heisa daaromtrent. Hierdoor is de hele linkse goegemeente ook een tandje bij gaan zetten qua verruwing. We kennen allemaal de Bram Stoker-stukjes nog wel op de voorpagina van de VK.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En zeker nu achteraf weten we hoe erg dat was. Maar dat betekent niet dat we nu niet meer bij onszelf te rade zouden moeten gaan over de toon die we naar elkaar aan slaan in het publieke debat. De schade van toen kan prima gerepareerd worden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Correct, en wat was de goegemeente boos toen hem een prijs werd geweigerd omdat hij het kwetsen tot een kunst had gemaaktquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klimaat van verruwing zou je zelfs kunnen optrekken naar de jaren 80, vanaf aantreden kabinet Lubbers1. Dit liep dan ook nog parallel met het stationeren van kruisraketten volgens NAVO-dubbelbesluit en de heisa daaromtrent. Hierdoor is de hele linkse goegemeente ook een tandje bij gaan zetten qua verruwing. We kennen allemaal de Bram Stoker-stukjes nog wel op de voorpagina van de VK.
Ja, idd, Brinkman weigerde hem een prijs omdat-ie Ruding met Adolf Eichmann had vergeleken... onder meer. Nee, de linksen zijn aardiger? Linksen zijn gewoon wat slimmer met mensen onderuit halen, daar waar domrechtsen gewoon vaak dom zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, en wat was de goegemeente boos toen hem een prijs werd geweigerd omdat hij het kwetsen tot een kunst had gemaakt
Nu moet je het zelf ook niet gaan bagetaliseren. Lees nog eens terug, dit riedeltje is al eerder langsgekomen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, een uit de hand gelopen tv-debatje jaren voordat Fortuyn politiek actief werd was werkelijk de start van de verruwing van het debat? Volgens mij heb je zo hier en daar wat dingen gemist afgelopen decennia
Romantisering weer van de 'domrechtsen'. Vind je Geert Wilders dom? Of die van Klaveren? Kom nou.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, idd, Brinkman weigerde hem een prijs omdat-ie Ruding met Adolf Eichmann had vergeleken... onder meer. Nee, de linksen zijn aardiger? Linksen zijn gewoon wat slimmer met mensen onderuit halen, daar waar domrechtsen gewoon vaak dom zijn.
Er constant naar verwijzen bij kritiek op de zeer extreme uitspraken aan de kant van de PVV slaat echter helemaal nergens op.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Nu moet je het zelf ook niet gaan bagetaliseren. Lees nog eens terug, dit riedeltje is al eerder langsgekomen.
Ja, eigenlijk wel ja. En meestal ga je huilen van hun aanhang. Maar dit blijft onder ons.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Romantisering weer van de 'domrechtsen'. Vind je Geert Wilders dom? Of die van Klaveren? Kom nou.
Geert Wilders is echt niet dom. Bosma ook niet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel ja. En meestal ga je huilen van hun aanhang. Maar dit blijft onder ons.
Ja, dat klopt idd, zo hebben ze Al Qaida ook geschapen in feite.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net zoals Lech Walensa funding kreeg uit het westen. Inlichtingendiensten doen zulke dingen natuurlijk al heel erg lang.
Ik zal dan wel dom zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geert Wilders is echt niet dom. Bosma ook niet.
Zijlstra is ook niet dom.
Denk dat je je vergist.
Klopt, is geen reden om dat te misbruiken om recht te praten wat krom is.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er constant naar verwijzen bij kritiek op de zeer extreme uitspraken aan de kant van de PVV slaat echter helemaal nergens op.
Het geeft hen een vrijbrief om steeds verder te gaan.
Yes.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt, is geen reden om dat te misbruiken om recht te praten wat krom is.
Alleen de discussie moet wel zuiver blijven aan beide kanten volgens mij
Ik bagatelliseer het idee dat Van Dam / VARA / PvdA van alles in het leven de schuld is wel heel degelijk. Men ging ergens medio jaren '90 op TV het debat aan, wat op zich gewoon goed is. Als het dan om controversiële onderwerpen gaat, dan kan zo'n debat ook hard en soms persoonlijk worden. Maar om dat debat nu de start van de verruwing te noemen lijkt mij wel erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Nu moet je het zelf ook niet gaan bagetaliseren. Lees nog eens terug, dit riedeltje is al eerder langsgekomen.
Waarbij deze uitspraken in het heetst van het debat gedaan werden en de PVV juist het debat weigert.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Er constant naar verwijzen bij kritiek op de zeer extreme uitspraken aan de kant van de PVV slaat echter helemaal nergens op.
Het geeft hen een vrijbrief om steeds verder te gaan.
Vergelijkingen met Adolf Eichmann werden al veel eerder gedaan idd (zie boven). Maar goed, Fortuyn vergeleek Els Borst weer met Osama bin Laden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer het idee dat Van Dam / VARA / PvdA van alles in het leven de schuld is wel heel degelijk. Men ging ergens medio jaren '90 op TV het debat aan, wat op zich gewoon goed is. Als het dan om controversiële onderwerpen gaat, dan kan zo'n debat ook hard en soms persoonlijk worden. Maar om dat debat nu de start van de verruwing te noemen lijkt mij wel erg kort door de bocht.
Ging niet alleen om Van Dam en dat debatje bij het Lagerhuis. Thom de Graaf, Paul Rossenmöller en Ad Melkert waren heel fout bezig in die tijd.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer het idee dat Van Dam / VARA / PvdA van alles in het leven de schuld is wel heel degelijk. Men ging ergens medio jaren '90 op TV het debat aan, wat op zich gewoon goed is. Als het dan om controversiële onderwerpen gaat, dan kan zo'n debat ook hard en soms persoonlijk worden. Maar om dat debat nu de start van de verruwing te noemen lijkt mij wel erg kort door de bocht.
Volgens mij werd duidelijk gesteld dat de verruwing bij Van Dam / Eichmann begon.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Ging niet alleen om Van Dam en dat debatje bij het Lagerhuis. Thom de Graaf, Paul Rossenmöller en Ad Melkert waren heel fout bezig in die tijd.
Beide kanten waren erg ruw in het debat inderdaad.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vergelijkingen met Adolf Eichmann werden al veel eerder gedaan idd (zie boven). Maar goed, Fortuyn vergeleek Els Borst weer met Osama bin Laden.
Klopt en al langer.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beide kanten waren erg ruw in het debat inderdaad.
Door de ondersteuning van de Afganen tegen de Russen, mja, daar zit zeker een linkquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt idd, zo hebben ze Al Qaida ook geschapen in feite.
Zo lees ik het niet. Piet gaf alleen een voorbeeld van verruwing, wat jij vervolgens aangreep om te gaan bagetaliseren en vervolgens als start van de verruwing te duiden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij werd duidelijk gesteld dat de verruwing bij Van Dam / Eichmann begon.
Overigens was het hard tegen hard toen, zo eenzijdig de schuld ergens leggen past maar matig.
Zoals ik zei, bijvoorbeeld, het was één van de mijlpalen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Ging niet alleen om Van Dam en dat debatje bij het Lagerhuis. Thom de Graaf, Paul Rossenmöller en Ad Melkert waren heel fout bezig in die tijd.
Zo las ik het inderdaad ook.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, bijvoorbeeld, het was één van de mijlpalen.
correct, maar meneer kan beter trollen en zuigen dan lezen of inhoudelijk wat intelligents bijdragenquote:Op woensdag 22 juni 2016 15:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Zo lees ik het niet. Piet gaf alleen een voorbeeld van verruwing, wat jij vervolgens aangreep om te gaan bagetaliseren en vervolgens als start van de verruwing te duiden.
Welnee... je reproduceert de demonisering van hen die begon in 2002.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Matig je toon eens. De SP heeft niks met de ETA te maken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:35 schreef Alektorophobia het volgende:
Zelf na meer als 800 moorden van de Socialistische ETA heeft de SP zijn toon niet gematigd.
Nu eens geen stropop maar een overdrijving. Je werkt aan variatie in je drogredenen, goedzoquote:Op woensdag 22 juni 2016 15:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar hoe relevant is dat Piet hier elke keer mee komt.
De volksgezondheid vergeleek hij.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vergelijkingen met Adolf Eichmann werden al veel eerder gedaan idd (zie boven). Maar goed, Fortuyn vergeleek Els Borst weer met Osama bin Laden.
Wilders ook niet met deze gek in de UKquote:Op woensdag 22 juni 2016 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Matig je toon eens. De SP heeft niks met de ETA te maken.
Dit is dus precies wat er bedoeld wordt met de toon van het debat. Het argument "ja maar zij doen het ook, die vieze vuile kankersocialisten!" is exemplarisch.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:35 schreef Alektorophobia het volgende:
De SP tokkies zijn nu helemaal van de pot gepleurd. Wilders oproepen om zijn toon te matigen?? Hoeveel kaderleden heeft de SP de afgelopen jaren wel niet noodgedwongen moeten terugfluiten na WWII vergelijkingen en zelfs bedreigingen aan het adres van Wilders? En waarom heeft de SP zijn toon nooit gematigd na de liquidatie van Fortuyn? Zelf na meer als 800 moorden van de Socialistische ETA heeft de SP zijn toon niet gematigd.
Roemer ga een eind fietsen met je huichelachtige kop (en geef dat geld dat de SP van Mao heeft gekregen eindelijk eens terug aan China)
Het gaat dan ook om de manier waarop de PVV de problemen benoemt, Willem.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:40 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat een gore ratten![]()
De PVV benoemt alleen hardop de problemen die er spelen, en creëert ze ze niet. Maar omdat het niet past in het opgedrongen multiculti-plaatje dat in de ECHT wereld hardnekkig aan het mislukken is waar ze hun eigen zakken mee vullen, wordt er om censuur geeist
Misschien moeten HUN kinderen maar eens opgeblazen en/of verkracht worden voordat ze eindelijk iets doorhebben
Dit is ook weer zo'n hyperbool. Er zijn in Nederland nog nooit kinderen opgeblazen, en het is echt niet zo dat het kabinet dat lachend toejuicht. Je snapt toch zelf ook wel dat dit argument kant noch wal raakt?quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:40 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat een gore ratten![]()
De PVV benoemt alleen hardop de problemen die er spelen, en creëert ze ze niet. Maar omdat het niet past in het opgedrongen multiculti-plaatje dat in de ECHT wereld hardnekkig aan het mislukken is, wordt er om censuur geeist
Misschien moeten HUN kinderen maar eens opgeblazen en/of verkracht worden voordat ze eindelijk iets doorhebben
Ik begrijp er uit dat als je de wereld wilt verbeteren je bij jezelf zou moeten beginnen. En de SP heeft voldoende redenen niet eerst naar anderen te wijzen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat er bedoeld wordt met de toon van het debat. Het argument "ja maar zij doen het ook, die vieze vuile kankersocialisten!" is exemplarisch.
Het doet er niet toe wie wat zegt en wie er begint. Men moet er gewoon allemaal mee ophouden en een beetje fatsoen tonen.
Maar goed, jij bracht een aantal posts geleden de verwijzingen naar Mussolini, Anne Frank en untermensch ook als "normaal kritiek". Dat schiet al helemaal niet op als je dat normenkader aanhoudt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welnee... je reproduceert de demonisering van hen die begon in 2002.
Dat schiet niet op zo.
Lijkt mij een uitstekend idee.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:38 schreef Mystikvm het volgende:
Men moet er gewoon allemaal mee ophouden en een beetje fatsoen tonen.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekend idee.
Het zou de partijen sieren als men zou zeggen, wij houden op met modder te gooien en nodigen u ook uit daar aan mee te doen.
Exact. Nu vind ik het maar een goedkope manier een verschrikkelijke gebeurtenis politiek te maken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekend idee.
Het zou de partijen sieren als men zou zeggen, wij houden op met modder te gooien en nodigen u ook uit daar aan mee te doen.
Dat zeg je precies goed! Het woordje 'nog' is toch onbewust je gedachtegang ingeslopen hequote:Op woensdag 22 juni 2016 15:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland nog nooit kinderen opgeblazen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |