Bij sommige clubjes viel de financiering weg, bedoel je dat?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de interessante vraag is dan, waarom stierf het met de koude oorlog
Wat vind je dan van de Prinsenvlag? Iets wat ook misbruikt is door de NSB, maar oorspronkelijk geen verkeerde betekenis had.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wellicht als het Horst Wessellied al veertig jaar bestond voordat de NSDAP ermee aan de haal ging en oorspronkelijk bedacht werd als lied voor een sociale beweging.
Ja, heel duidelijke conclusie is idd dat de jaren 70 en 80 een heel stuk gevaarlijker waren idd. Alleen de 21ste eeuw werd in de VS wel zo'n beetje ingeluid met de ernstigste terroristische aanslag ooit. Daarom wordt dat beeld vertekend natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uit welke hoek is hier niet genoemd, maar dat het gevaar relatief gering is, blijkt wel uit dit plaatje wat geloof ik na de aanslagen in Brussel veel is gedeeld over terreur in West-Europa:
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat zeker na 2000 religieuzen de meeste op hun geweten hebben, als ik de data zo bekijk.
Stuk minder kwalijk. Wat dat betreft zijn de PVV'ers die met zo'n prinsenvlag rondliepen ook wel te vergelijken met de zingende PvdA'ers.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:55 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat vind je dan van de Prinsenvlag? Iets wat ook misbruikt is door de NSB, maar oorspronkelijk geen verkeerde betekenis had.
Wanneer past zo'n uitspraak naar aanleiding van een door extreemrechtse partijen geïnspireerde aanslag dan wel?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:57 schreef schrijfveer het volgende:
Ik vind het nogal een ongelukkige timing om zoiets te zeggen als partij en snap wel dat daar iets van wordt gezegd.
Dan ben je in ieder geval niet hypocriet, i.t.t. sommige anderen in dit topic (m.b.t. de Prinsenvlag)quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stuk minder kwalijk. Wat dat betreft zijn de PVV'ers die met zo'n prinsenvlag rondliepen ook wel te vergelijken met de zingende PvdA'ers.
Het riekt wel naar politieke recuperatie, net als wanneer Wilders meteen na een moslimaanslag op Twitter begint te blaten over dat de grenzen dicht moeten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wanneer past zo'n uitspraak naar aanleiding van een door extreemrechtse partijen geïnspireerde aanslag dan wel?
Vermoed het, maar het is de vraag die opkomt, in hoeverre waren (en zijn) terroristen verlengde van inlichtingendiensten en regeringen. Dit als onderwerp voor serieuze studie en niet van complottheorien.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij sommige clubjes viel de financiering weg, bedoel je dat?
Denk er eens over na hoe bijzonder het is dat al jouw voorgaande generaties er in zijn geslaagd om in elk geval één keer voort te planten voor ze stiervenquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, heel duidelijke conclusie is idd dat de jaren 70 en 80 een heel stuk gevaarlijker waren idd. Alleen de 21ste eeuw werd in de VS wel zo'n beetje ingeluid met de ernstigste terroristische aanslag ooit. Daarom wordt dat beeld vertekend natuurlijk.
Overigens als je op allerlei andere gebieden kijkt, bijvoorbeeld alleen al het aantal slachtoffers in het verkeer, vraag je je wel eens of hoe je die jaren zonder kleerscheuren bent doorgekomen (voor wie toen al geboren was).
Ok, maar wanneer kan zo'n discussie over haat zaaien dan wel?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:03 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het riekt wel naar politieke recuperatie, net als wanneer Wilders meteen na een moslimaanslag op Twitter begint te blaten over dat de grenzen dicht moeten.
Dat is het ook. Maar omdat politici boter op hun hoofd hebben wat dat betreft maakt dat hun opmerking nu minder waar?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:03 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het riekt wel naar politieke recuperatie, net als wanneer Wilders meteen na een moslimaanslag op Twitter begint te blaten over dat de grenzen dicht moeten.
Stalinisten zullen niet zo snel de Internationale zingen, verwacht ik. Zou apart zijn, want hoewel de Internationale tijdens het leven van Stalin lange tijd het volkslied van de Sovjet Unie is geweest heeft hij ook, vrij snel nadat hij de volledige macht greep (dus na de showprocessen) een wedstrijd uitgeschreven voor een nieuw volkslied. Onder Stalin is de Internationale bovendien ook afgeschaft als volkslied en heeft hij een nieuw lied, met teksten over hemzelf, als volkslied ingesteld.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval niet hypocriet, i.t.t. sommige anderen in dit topic (m.b.t. de Prinsenvlag). Ik heb overigens niks tegen zingende PvdA'ers, ook niet als ze hetzelfde liedje zingen als Noord-Koreanen of Stalinisten.
Het is ook slechts een constatering. Ik beweer niet dat het nieuw of interessant is.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Andere partijen zwart maken om je eigen populariteit te vergroten, dat is zo'n beetje de essentie van politiek bedrijven. Men doet niet anders in Den Haag (om over het circus in de VS maar te zwijgen).
Meinung.quote:Verder worden er geen feiten verdraaid of zaken verzwegen. Dingen zijn zoals ze zijn. De toon van de PVV is onnodig grievend. Punt.
'Het volk' is een zeer heterogene groep. Vandaar dat er een diversiteit aan partijen bestaan die de belangen behartigen van hun achterban.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
De kloof tussen burger en politiek is enorm, met name omdat de politiek niet doet waar ze voor aangesteld zijn; het vertegenwoordigen van de wil van het volk.
Op elk willekeurig moment, en ik snap ook dat politici er gebruik van maken omdat het interessant moment betreft om mensen die normaal harder zouden ingaan tegen zo'n discours (zoals de PVV) zich koester houden. Echter is er voor mij weinig verschil met wat Wilders en co doen. Zolang iedereen dat door heeft is het allemaal prima. Overigens heb ik weinig tot niks met Wilders, al was het maar omdat hij nog nooit met een fatsoenlijke oplossing voor de aangehaalde problemen is gekomen. Roepen dat de grenzen dicht moeten is een holle boodschap aangezien zoiets toch niet gebeurt/er geen duidelijk verband is. Net zoals dat ik het een holle boodschap vindt om de uitspraken van Wilders direct te linken aan de moord op Jo Cox, al was het maar omdat wat er in Groot-Brittanië tussen de verschillende kampen omgaat nog wel andere koek is dan het geblaat van Wilders.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, maar wanneer kan zo'n discussie over haat zaaien dan wel?
Idem voor wat ik tegen 99.999 zeiquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar omdat politici boter op hun hoofd hebben wat dat betreft maakt dat hun opmerking nu minder waar?
Zoals ik al zei, dit is hetzelfde argument wat na de moord op Fortuyn volkomen terecht is gebruikt. Het argument van demonisering. Dar gebeurt hier ook, en dat mag wel wat minder.
Aha dus als het links is mag het wel en als het rechts is mag het niet? Zit het zo dan?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan de leeftijd. Mijn god jongen, loop je nu alleen maar te trollen of snap je er echt zo weinig van?
Ik hou er mee op. Doei.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Aha dus als het links is mag het wel en als het rechts is mag het niet? Zit het zo dan?
En dat legitimeert het huidige klimaat? Enorm non-argument wat steeds wordt aangehaald.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wilders gedraagt zich zeker niet netjes, maar de verruwing van het debat begon veel eerder en was veel harder, van Dam vergeleek Fortuyn met Eichmann bijvoorbeeld.
Het laat zien wie het klimaat geschapen heeftquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En dat legitimeert het huidige klimaat? Enorm non-argument wat steeds wordt aangehaald.
Ja Abel en Kain. Echt heel relevant ook.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het laat zien wie het klimaat geschapen heeft
Je bent als een gristen tegen een atheistquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja Abel en Kain. Echt heel relevant ook.
Gewoon steeds je kop in het zand steken en naar de andere partij wijzen.
Het is zeker zo, dacht ik, dat behoorlijk wat van die clubjes financiële vergoeding kreeg van achter het IJzeren Gordijn in die tijd. Volgens mij zijn daar wel gedocumenteerde gevallen van bekend iig. Ik kan me herinneren dat volgens mij zelfs Arthur Scargill tijdens de mijnwerkersstaking funding kreeg van die kant, of althans daar bestonden wel verdenkingen over.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vermoed het, maar het is de vraag die opkomt, in hoeverre waren (en zijn) terroristen verlengde van inlichtingendiensten en regeringen. Dit als onderwerp voor serieuze studie en niet van complottheorien.
In hoeverre plegen inlichtingendiensten zelf aanslagen.
Lockerbie was er duidelijk eentje, van de brand bij Schweizerhalle gaan er geruchten dat de stasi er achter zat
Jij staat gewoon niet toe dat er kritiek is op extreem-rechts. Als sinds jaar en dag begin je PvdA te krijsen als er kritiek is naar de andere kant.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent als een gristen tegen een atheist
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |