abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163191528
quote:
66, SP en ChristenUnie roepen de PVV op om na de moord op de Britse politica Jo Cox goed op te letten welke bewoordingen de partij kiest in het vluchtelingendebat.
Woensdag in een asieldebat in de Kamer noemde PVV’er Sietse Fritsma het kabinet "een gevaar voor de samenleving".

D66’er Sjoerd Sjoerdsma stoorde zich aan de toon van Fritsma, vooral omdat het nog geen week geleden is dat de Britse politica Jo Cox werd vermoord.

Sjoerdsma: "In de week dat politica Jo Cox werd vermoord, zegt de PVV dat het kabinet een gevaar is voor Nederland. Je kan niet het vuur van de haat op laten laaien en verbaasd zijn dat sommige mensen dan daad bij woord voegen. De PVV zou beter moeten nadenken over dit soort taal, want anders heeft de partij nog het meeste weg van een politieke pyromaan."

Cox was tegen een Brexit en kwam op voor de belangen van onder andere Syrische vluchtelingen. De verdachte van de aanslag, Thomas Mair, zou zijn daad vanuit rechtsextremistische gedachten hebben gepleegd.
http://www.nu.nl/politiek(...)en-moord-jo-cox.html

Terechte oproep. Het gaat er bij sommige mensen helaas maar al te goed in dat er soort samenzwering is van 'de elite' tegen het 'volk'. Die mensen zijn bang en willen daar iets aan doen. De extreem-rechtse bewegingen in Europa moeten hun toon matigen, ook de PVV.
pi_163191554
Wat een flauwekul _O- dit is juist koren op de PVV molen. Iets wat de gangbare politiek voortdurend doet overigens. incompetent zooitje
pi_163191570
En wat heeft de PVV te maken met een moord die in Engeland gebeurd is?
pi_163191592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:44 schreef Infection het volgende:
Weet ik niet, wat hebben Nederlandse moslims te maken met iets wat in Irak gebeurt?
pi_163191604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Weet ik niet, wat hebben Nederlandse moslims te maken met iets wat in Irak gebeurt?
Ik wist dat je het ging vragen. Hoe voorspelbaar sommige mensen ook zijn. _O-
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:45:48 #6
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163191611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:44 schreef Infection het volgende:
Als het niet met de islam te maken heeft, dan heeft het met de PVV te maken.

8)7
pi_163191632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik wist dat je het ging vragen. Hoe voorspelbaar sommige mensen ook zijn. _O-
Antwoord eens.
pi_163191646
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Antwoord eens.
Nee, want dat is niet relevant in dit topic.
pi_163191660
Misschien ligt het aan deze oproep van Geertje?

dinsdag 21 juni 2016 @ 17:48:51 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163191696
Willen ze hiermee zeggen dat zij en anderen door de toonzetting verantwoordelijk zijn voor de moord op Fortuyn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163191701
Of misschien ligt het aan deze uitspraken?

quote:
‘Voorzitter
dit kabinet, deze elite heeft niet de geringste wil om zich te verzetten tegen die islamisering. Nee, het ziet het als een prachtige verrijking voor het Nederlandse landschap.

Nog even geduld en dan wacht ons die islamitische heilstaat. Voorzitter een beter milieu begint bij jezelf. Heel veel Nederlanders ergeren zich aan de vervuiling van de publieke ruimte door de islam. Oftewel ons straatbeeld gaat op sommige plekken steeds meer lijken op het straatbeeld van Mekka en Teheran.

Hoofddoekje, haardbaarden, boerka’s mannen in rare lange witte jurken. Voorzitter, laten we daar eens een keer iets aan doen, laten we onze straten terugveroveren. Laten we zorgen dat Nederland er eindelijk weer uit gaat zien als Nederland’

Waarna Wilders pleit voor de kopvoddentaks, vanuit het principe ‘de vervuiler betaalt’.
pi_163191735
quote:
COLUMN KUSTAW BESSEMS | ZORGEN
Kustaw Bessems
donderdag 11 april 2013, 6:54
Update: donderdag 11 april 2013, 8:03
Column Kustaw Bessems | Zorgen
Ik maak me langzamerhand steeds meer zorgen. Afgelopen zondag kwam ik terecht in een Facebookgroep, genaamd ‘Nederland mijn vaderland’. Daar was een bericht geplaatst over brandstichting in een moskee in Enkhuizen.

Het bericht werd een keer of driehonderd geliket. Eronder verschenen reacties die bijna zonder uitzondering deze strekking hadden: ‘Jammer dat ie niet volledig is afgebrand.’ ‘Daar moet op gedronken worden.’ ‘Laat dit het voorbeeld zijn voor alle moskeeën. Hulde aan de dader.’ ‘Jammer dat er niemand in zat.’ ‘Gaan we een inzamelingsactie opzetten voor oud papier en peut?’ ‘Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen?’ En zo verder.

Al een paar jaar vallen me plekken op internet op waar de haat tegen de islam, moslims, Marokkanen zo oploopt, dat een sfeer ontstaat waarin geweld bijna logisch is. Soms doet het me denken aan de broeierige webfora van jihadisten. En ik zou niet raar meer opkijken als een of andere gek ervan overtuigd raakt dat hij de daad bij het woord moet voegen.

Twee dagen na die berichten in de facebookgroep publiceerde PVV-leider Geert Wilders een stuk. Hij schrijft: ‘Het is tijd voor de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam.’ De islam is dus erger dan al het andere de afgelopen eeuw. En het is een ziekte. Wie die twee dingen echt gelooft, kan maar één conclusie trekken: die ziekte moet worden uitgeroeid.

Wilders laat er in het stuk geen twijfel over bestaan wie deze ziekte verspreiden: dat zijn de Marokkanen. Die maakt hij met de term ‘Marokkanenprobleem’ collectief verantwoordelijk voor criminaliteit.

En ja, hij stelt daarna wat maatregeltjes voor maar die staan zó niet in verhouding tot zijn probleemschets, die lijken maar een schaamlap.

Als je hierop wijst, heet je al gauw: links, politiek correct, een probleemontkenner, een wegkijker. Dat is onzin. Je kunt bijvoorbeeld prima kritisch zijn op de islam, prima criminele Marokkaans-Nederlandse jongens aanpakken en tóch bezwaar maken tegen de suggestie dat een bevolkingsgroep uit ziekteverwekkers bestaat. Maar de rechtse kerk is nét als de linkse kerk: niet argumenteren maar met kwalificaties smijten om anderen buiten de discussie te plaatsen.

Het is raar. Toen Wilders minder erge dingen zei, stonden velen vaak onnodig op hun achterste benen. Nu is het stiller. Terwijl ik bang ben dat Wilders en de PVV intussen omstandigheden helpen scheppen waarin geweld als legitiem wordt gezien.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)ustaw-bessems-zorgen

Of zou het hieraan liggen?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:50:56 #13
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163191762
Zou deze oproep ook hebben plaatsgevonden na de moord op Pim Fortuyn of vond er toen geen verharding plaats in het politieke debat? :s)

Je toon matigen omdat die mevrouw vermoord is, is mosterd na de maaltijd. Ik zou graag bewijs zien dat deze rechts-extremist heeft gemoord door de verharding van het politiek debat. Zeker in het geval van de Britse leave or remain-campagne maken beide partijen zich in even grote mate schuldig aan die verharding.

Misschien ook maar voetbal afschaffen zodat hooligans niet meer met elkaar gaan vechten, of de imam verbieden te preken omdat er gemoord wordt in de naam van z'n ideologie.

De beste oplossing is dit soort extremistische elementen tijdig te neutraliseren en te verwijderen uit de samenleving. Of het nou figuren zijn zoals deze Thomas Mair of de zoveelste Mohamed. Wat de partijen uit de OP nu doen is ironisch genoeg iets wat de PVV zelf ook graag doet: politieke recuperatie.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163191803
Haatimams ook maar oproepen om de toon te matigen. Oh wacht.. die worden niet doodgeschoten.
pi_163191836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Haatimams ook maar oproepen om de toon te matigen.
Dat gebeurt al.
pi_163191867
En hielden Groen Links/PVDA zich in na de politieke moord op Pim?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:54:57 #17
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163191885
http://politiek.tpo.nl/co(...)-moderne-muilkorven/

quote:
Het gejeremieer over De Toon en Het Klimaat is de zoveelste poging om de burger een Orwelliaanse realiteit aan te smeren: immigratie en islam zijn nooit, nooit, nooit slecht, er over klagen is racisme, geweldloos verzet is terreur en wie daadwerkelijk overgaat tot geweld is zelf maar ten dele schuldig: de verantwoordelijkheid voor die daden ligt bij u, onderbuikfascist. Met uw klimaat.

Laat het u niet aannaaien. We worden uitverkocht en besodemieterd, en op de koop toe niet alleen beschuldigd van alle denkbare soorten discriminatie en onderdrukking maar ook nog eens geframed als mededaders van de acties van terroristen. De enigen die hier geweld en terreur actief binnenhalen zijn de welkombrigades van de asielindustrie. De deuren openzetten, dat zijn geen woorden, maar daden.
pi_163191898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:53 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dat gebeurt al.
Maar er wordt weinig gehoor aan gegeven. Nog vrij regelmatig dat een haatimam gewoon z'n zegje mag komen doen in een moskee.
pi_163191900
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Heb je Groenlinks of PvdA in de titel gezien?

Ik niet.
pi_163191954
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar er wordt weinig gehoor aan gegeven. Nog vrij regelmatig dat een haatimam gewoon z'n zegje mag komen doen in een moskee.
Gelukkig heeft een haatimam niet zoveel invloed als een grote politieke partij in de kamer en gelukkig wordt er tegenwoordig zeer veel aandacht besteed aan dat soort imams, zodat ze vaak alsnog niet kunnen komen of worden geweigerd.
pi_163192063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:55 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Heb je Groenlinks of PvdA in de titel gezien?

Ik niet.
Het zelfde laken een pak.

Of gaan we zoals gewoonlijk met twee maten meten?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_163192095
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ja, nogal.
pi_163192098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Gelukkig heeft een haatimam niet zoveel invloed als een grote politieke partij in de kamer en gelukkig wordt er tegenwoordig zeer veel aandacht besteed aan dat soort imams, zodat ze vaak alsnog niet kunnen komen of worden geweigerd.
Sorry? :D in welk sprookjesbos is dit de waarheid?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 18:02:18 ]
pi_163192125
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:00 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Het zelfde laken een pak.

Nee, je noemt twee partijen die niets met deze oproep te maken hebben, wat gewoon dubieus is.

Daarnaast is het algemeen bekend dat de linkse partijen sinds de moord op Fortuyn hun toon enorm gematigd te hebben richting bewegingen die kritisch zijn richting immigratie. Ook als die bewegingen steeds extreem-rechtser werden. Hetzelfde zie je in de media, waar Wilders met fluwelen handschoenen wordt behandeld, vanwege het Fortuyn-trauma.
pi_163192145
Sinds de deal met Turkije is wilders al erg stil geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')