abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163214454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wilders gedraagt zich zeker niet netjes, maar de verruwing van het debat begon veel eerder en was veel harder, van Dam vergeleek Fortuyn met Eichmann bijvoorbeeld.
Aha, een uit de hand gelopen tv-debatje jaren voordat Fortuyn politiek actief werd was werkelijk de start van de verruwing van het debat? Volgens mij heb je zo hier en daar wat dingen gemist afgelopen decennia :+
  woensdag 22 juni 2016 @ 14:33:41 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163214455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is zeker zo, dacht ik, dat behoorlijk wat van die clubjes financiële vergoeding kreeg van achter het IJzeren Gordijn in die tijd. Volgens mij zijn daar wel gedocumenteerde gevallen van bekend iig. Ik kan me herinneren dat volgens mij zelfs Arthur Scargill tijdens de mijnwerkersstaking funding kreeg van die kant, of althans daar bestonden wel verdenkingen over.
Net zoals Lech Walensa funding kreeg uit het westen. Inlichtingendiensten doen zulke dingen natuurlijk al heel erg lang.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163214457
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Het laat zien wie het klimaat geschapen heeft
Non-argument gezien het door deze richting niet in stand wordt gehouden.

Zulke retoriek is van toepassing op de kleuterschool.
pi_163214468
quote:

[..]

Nou, leg eens uit? En dit keer onderbouwd en niet op de man spelend?
pi_163214483
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:31 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jij staat gewoon niet toe dat er kritiek is op extreem-rechts. Als sinds jaar en dag begin je PvdA te krijsen als er kritiek is naar de andere kant.

Je moet even goed bij jezelf te rade gaan waarom je dat niet oke vindt en daar wat aan doen.

Lijkt alsof je bij extreem-rechts voor je eigen ogen, wanneer mensen boos zijn op de dader, nog zou roepen dat het eigenlijk de schuld is van GroenLinks.
Soort bizarre zelfkastijding lijkt het wel van hem :P
  woensdag 22 juni 2016 @ 14:36:05 #256
45206 Pietverdriet
pi_163214501
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:31 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jij staat gewoon niet toe dat er kritiek is op extreem-rechts. Als sinds jaar en dag begin je PvdA te krijsen als er kritiek is naar de andere kant.

Je moet even goed bij jezelf te rade gaan waarom je dat niet oke vindt en daar wat aan doen.

Lijkt alsof je bij extreem-rechts voor je eigen ogen, wanneer mensen boos zijn op de dader, nog zou roepen dat het eigenlijk de schuld is van GroenLinks.
Mooie stropop. Daar grossier je in, nietwaar?
pi_163214524
quote:

[..]

Klimaat van verruwing zou je zelfs kunnen optrekken naar de jaren 80, vanaf aantreden kabinet Lubbers1. Dit liep dan ook nog parallel met het stationeren van kruisraketten volgens NAVO-dubbelbesluit en de heisa daaromtrent. Hierdoor is de hele linkse goegemeente ook een tandje bij gaan zetten qua verruwing. We kennen allemaal de Bram Stoker-stukjes nog wel op de voorpagina van de VK.
I´m back.
pi_163214525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wilders gedraagt zich zeker niet netjes, maar de verruwing van het debat begon veel eerder en was veel harder, van Dam vergeleek Fortuyn met Eichmann bijvoorbeeld.
En zeker nu achteraf weten we hoe erg dat was. Maar dat betekent niet dat we nu niet meer bij onszelf te rade zouden moeten gaan over de toon die we naar elkaar aan slaan in het publieke debat. De schade van toen kan prima gerepareerd worden.
  woensdag 22 juni 2016 @ 14:40:28 #259
45206 Pietverdriet
pi_163214556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klimaat van verruwing zou je zelfs kunnen optrekken naar de jaren 80, vanaf aantreden kabinet Lubbers1. Dit liep dan ook nog parallel met het stationeren van kruisraketten volgens NAVO-dubbelbesluit en de heisa daaromtrent. Hierdoor is de hele linkse goegemeente ook een tandje bij gaan zetten qua verruwing. We kennen allemaal de Bram Stoker-stukjes nog wel op de voorpagina van de VK.
Correct, en wat was de goegemeente boos toen hem een prijs werd geweigerd omdat hij het kwetsen tot een kunst had gemaakt
pi_163214613
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, en wat was de goegemeente boos toen hem een prijs werd geweigerd omdat hij het kwetsen tot een kunst had gemaakt
Ja, idd, Brinkman weigerde hem een prijs omdat-ie Ruding met Adolf Eichmann had vergeleken... onder meer. Nee, de linksen zijn aardiger? Linksen zijn gewoon wat slimmer met mensen onderuit halen, daar waar domrechtsen gewoon vaak dom zijn.
I´m back.
pi_163214622
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, een uit de hand gelopen tv-debatje jaren voordat Fortuyn politiek actief werd was werkelijk de start van de verruwing van het debat? Volgens mij heb je zo hier en daar wat dingen gemist afgelopen decennia :+
Nu moet je het zelf ook niet gaan bagetaliseren. Lees nog eens terug, dit riedeltje is al eerder langsgekomen.
pi_163214626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, idd, Brinkman weigerde hem een prijs omdat-ie Ruding met Adolf Eichmann had vergeleken... onder meer. Nee, de linksen zijn aardiger? Linksen zijn gewoon wat slimmer met mensen onderuit halen, daar waar domrechtsen gewoon vaak dom zijn.
Romantisering weer van de 'domrechtsen'. Vind je Geert Wilders dom? Of die van Klaveren? Kom nou.
pi_163214643
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Nu moet je het zelf ook niet gaan bagetaliseren. Lees nog eens terug, dit riedeltje is al eerder langsgekomen.
Er constant naar verwijzen bij kritiek op de zeer extreme uitspraken aan de kant van de PVV slaat echter helemaal nergens op.

Het geeft hen een vrijbrief om steeds verder te gaan.
pi_163214649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Romantisering weer van de 'domrechtsen'. Vind je Geert Wilders dom? Of die van Klaveren? Kom nou.
Ja, eigenlijk wel ja. En meestal ga je huilen van hun aanhang. Maar dit blijft onder ons.
I´m back.
pi_163214660
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel ja. En meestal ga je huilen van hun aanhang. Maar dit blijft onder ons.
Geert Wilders is echt niet dom. Bosma ook niet.

Zijlstra is ook niet dom.

Denk dat je je vergist.
pi_163214671
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zoals Lech Walensa funding kreeg uit het westen. Inlichtingendiensten doen zulke dingen natuurlijk al heel erg lang.
Ja, dat klopt idd, zo hebben ze Al Qaida ook geschapen in feite.
I´m back.
pi_163214683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Geert Wilders is echt niet dom. Bosma ook niet.

Zijlstra is ook niet dom.

Denk dat je je vergist.
Ik zal dan wel dom zijn. :D.
I´m back.
pi_163214685
Daarmee zeg ik niet dat "links" "aardig" is trouwens. Dat is ook onzin. :P
pi_163214688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zal dan wel dom zijn. :D.
Denk het niet.
pi_163214698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Er constant naar verwijzen bij kritiek op de zeer extreme uitspraken aan de kant van de PVV slaat echter helemaal nergens op.

Klopt, is geen reden om dat te misbruiken om recht te praten wat krom is.

Alleen de discussie moet wel zuiver blijven aan beide kanten volgens mij :+
pi_163214712
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt, is geen reden om dat te misbruiken om recht te praten wat krom is.

Alleen de discussie moet wel zuiver blijven aan beide kanten volgens mij :+
Yes.
pi_163215061
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer het idee dat Van Dam / VARA / PvdA van alles in het leven de schuld is wel heel degelijk. Men ging ergens medio jaren '90 op TV het debat aan, wat op zich gewoon goed is. Als het dan om controversiële onderwerpen gaat, dan kan zo'n debat ook hard en soms persoonlijk worden. Maar om dat debat nu de start van de verruwing te noemen lijkt mij wel erg kort door de bocht.
pi_163215073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waarbij deze uitspraken in het heetst van het debat gedaan werden en de PVV juist het debat weigert.
pi_163215154
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 15:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer het idee dat Van Dam / VARA / PvdA van alles in het leven de schuld is wel heel degelijk. Men ging ergens medio jaren '90 op TV het debat aan, wat op zich gewoon goed is. Als het dan om controversiële onderwerpen gaat, dan kan zo'n debat ook hard en soms persoonlijk worden. Maar om dat debat nu de start van de verruwing te noemen lijkt mij wel erg kort door de bocht.
Vergelijkingen met Adolf Eichmann werden al veel eerder gedaan idd (zie boven). Maar goed, Fortuyn vergeleek Els Borst weer met Osama bin Laden.
I´m back.
pi_163215179
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2016 15:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ging niet alleen om Van Dam en dat debatje bij het Lagerhuis. Thom de Graaf, Paul Rossenmöller en Ad Melkert waren heel fout bezig in die tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')