abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163194285
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:42 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)en-moord-jo-cox.html

Terechte oproep. Het gaat er bij sommige mensen helaas maar al te goed in dat er soort samenzwering is van 'de elite' tegen het 'volk'. Die mensen zijn bang en willen daar iets aan doen. De extreem-rechtse bewegingen in Europa moeten hun toon matigen, ook de PVV.
Extreemrechtse bewegingen gaan hun toon natuurlijk nooit matigen hè. Die ontlenen de kwalificatie van extreemrechts niet alleen aan hun gedachtegoed, ook aan hun toon. Extreemrechtsen die in roze mantelpakjes bosjes bloemen aan islamitische voorbijganger uitdelen en hierbij een gedicht voordragen over de zegeningen van de leer van Mohammed vrede zij met hem, kun je ook niet meer kwalificeren als extreemrechts. Dan zou ik de boel aan de wilgen hangen als ik een extreemrechtsje zou zijn...

En overigens zeg je nu eigenlijk twee dingen: én hun gedachtegoed deugt niet (elite die ons onderdrukt?) én hun toon leidt tot geweld?
I´m back.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:06:33 #52
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163194305
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De toon is dan ook nogal gematigd na de moord op Fortuyn, ondanks dat het lang niet allemaal erg gekke kwalificaties waren. Sindsdien is extreemrechts in Nederland immers met fluwelen handschoenen aangepakt.
Ik lees een nuancering. En ja, Ik zei al dat er inderdaad wel een besef was dat het niet bepaald kies is om op zo'n manier te praten over de doden.

Stukje van Freek de Jonge, die het na deze periode in mijn opinie wel begreep:

quote:
Er gebeurt veel de laatste dagen. Ook ik heb ervaren dat ik deel uitmaak van de arrogante elite. Ik heb me schuldig gemaakt aan generalisatie. Ik heb me onvoldoende gerealiseerd dat een groot deel van de Nederlandse bevolking een stem heeft gekregen. Mensen die zich de laatste dertig jaar overlopen hebben gevoeld door de betweters van de media, politiek en cultuur. Mensen die altijd te horen kregen de verkeerde smaak te hebben, de verkeerde gedachten te hebben en politiek ongeïnteresseerd te zijn. Die verpersoonlijking van die stem is op gruwelijke wijze het zwijgen opgelegd. Zijn aanhang laat zich het zwijgen niet opleggen. Dat is goed en terecht.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163194413
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik lees een nuancering. En ja, Ik zei al dat er inderdaad wel een besef was dat het niet bepaald kies is om op zo'n manier te praten over de doden.

[..]

Zelfs als het zo ver gaat dat ondanks direct en overdonderend bewijs mensen niet willen geloven dat een extreemrechtse idioot zo'n moordaanslag zou plegen?
pi_163194486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Haatpredikers mogen best worden aangepakt. Daar is vrijwel iedereen het over eens. Wilders predikt haat.

Dat de vrijheid van meningsuiting absoluut zou zijn is een wijdverbreid misverstand. Die vrijheid wordt begrensd als je de vrijheid van anderen er mee inperkt.
Begrijp het nu goed?
Er zijn twee dingen die TS wil
1) gedachtegoed is niet goed
2) de toon waarop dit gedachtegoed uitgesproken wordt is niet goed
I´m back.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:11:10 #55
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163194515
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfs als het zo ver gaat dat ondanks direct en overdonderend bewijs mensen niet willen geloven dat een extreemrechtse idioot zo'n moordaanslag zou plegen?
De maatschappelijke kwesties waar mensen zich zorgen over maken is een geheel dat iets breder is dan enkel zo'n verschrikkelijke gebeurtenis.
Nogmaals, Freek de Jonge snapte het wel na die periode.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:12:37 #56
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_163194566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Willen ze hiermee zeggen dat zij en anderen door de toonzetting verantwoordelijk zijn voor de moord op Fortuyn?
De Grote Kale Leider! :D

Wat een malloot was dat hé, de tering.
Dit, dus.
pi_163194596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begrijp het nu goed?
Waarom spreek je in mijn naam eigenlijk?
pi_163194608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:13 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waarom spreek je in mijn naam eigenlijk?
Waar spreek ik in jouw naam eigenlijk?
I´m back.
pi_163194611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Begrijp het nu goed?
Waar heb je het over? :?
pi_163194678
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was jij niet degene die vanmiddag zo boos werd omdat anderen woorden in jouw mond zouden leggen?

Lekker bezig, Ryan, pannenkoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163194679
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waar heb je het over? :?
Ik vraag je of ik het goed begrijp.
Hij heeft het over twee verschillende dingen, terwijl jij het over één ding hebt: inhoud van gedachtegoed.
Volgens mij verlangt TS en gedachtegoed aan banden en toon aan banden.
I´m back.
pi_163194716
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Was jij niet degene die vanmiddag zo boos werd omdat anderen woorden in jouw mond zouden leggen?

Lekker bezig, Ryan, pannenkoek.
Ik stel toch een vraag of zie je het vraagteken niet? Ik suggereer nergens dat het een fascist is, zoals jij constant doet.
I´m back.
pi_163194736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alleen PVV-ers zijn zo achterlijk om te denken dat een oproep tot een beschaafd debat een zwaktebod is dat afgestraft moet worden.
'iedereen mag vinden wat hij of zij wil, zo lang het is wat ik vind'

- Ser_Ciappelletto
pi_163194738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik stel toch een vraag of zie je het vraagteken niet? Ik suggereer nergens dat het een fascist is, zoals jij constant doet.
Een gedachtegoed aan banden willen leggen neigt toch echt maar fascisme.

En jij suggereert dat Kosmoproleet dat wil doen.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:18:01 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163194756
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Dat grote deel van de bevolking heeft altijd een stem gehad. Het enige verschil is dat ze sinds Fortuyn, en zeker sinds Wilders, de toon van hun boodschap hebben veranderd. Ze hoeven hun mening niet meer te relativeren, ze hoeven niet langer het compromis te zoeken, ze hoeven niet langer de lieve vrede te bewaren; alles is geheiligd om de 'mening van het volk' te uiten.

Helaas hebben ze niet het sociale, intellectuele en culturele kapitaal dat de elite wel had om een politiek valide mening te uiten.
pi_163194770
Onderwijl zwijgt Geert W. in alle toonaarden over de moord op een collega
https://twitter.com/geertwilderspvv

he dont give a damn ?
pi_163194779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat grote deel van de bevolking heeft altijd een stem gehad. Het enige verschil is dat ze sinds Fortuyn, en zeker sinds Wilders, de toon van hun boodschap hebben veranderd. Ze hoeven hun mening niet meer te relativeren, ze hoeven niet langer het compromis te zoeken, ze hoeven niet langer de lieve vrede te bewaren; alles is geheiligd om de 'mening van het volk' te uiten.

Helaas hebben ze niet het sociale, intellectuele en culturele kapitaal dat de elite wel had om een politiek valide mening te uiten.
godzijdank hoeft die gekunstelde nuancering er niet meer te zijn
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:19:50 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163194812
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

'iedereen mag vinden wat hij of zij wil, zo lang het is wat ik vind'

- Ser_Ciappelletto
"Fatsoen is voor losers, iedereen die een fatsoenlijk debat wil is dus een loser en verdient het om al zijn zetels te verliezen aan mensen die het wel aandurven om er als een hork met gestrekt been in te gaan."

- Dingflofbips.
pi_163194816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens stelde ik vanmiddag ook een vraag. Maar dat beschouwde jij toen als woorden in de mond leggen.

Tsja....
pi_163194855
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een gedachtegoed aan banden willen leggen neigt toch echt maar fascisme.

En jij suggereert dat Kosmoproleet dat wil doen.
Daarom stel ik de vraag, dat haal ik hier uit:

quote:
Het gaat er bij sommige mensen helaas maar al te goed in dat er soort samenzwering is van 'de elite' tegen het 'volk'.
FOK heeft het erover idd haatpredikers moeten worden aangepakt, waaronder Wilders: dus op gedachtegoed/inhoud.
Terwijl TS twee dingen noemt. Gedachtegoed en toon. Twee verschillende dingen imho.
I´m back.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:22:41 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163194877
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Want de huidige situatie is zoveel beter? Welles-nietes schreeuwpartijen met 0,0 kans om ooit een compromis te bereiken? Misschien nog een paar referenda ertegenaan gooien om te kijken welke zwart-wit oplossing 'het volk' heeft voor een ingewikkelde zaak.
pi_163194890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vraag je of ik het goed begrijp.
Hij heeft het over twee verschillende dingen, terwijl jij het over één ding hebt: inhoud van gedachtegoed.
Volgens mij verlangt TS en gedachtegoed aan banden en toon aan banden.
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar als je het over mijn post hebt dan heb je het volgens mij niet goed begrepen.

Begrjp ik nou goed dat je aan mij gaat vragen hoe de TS over deze zaak denkt? Heb jij iets vreemds gerookt of ben ik het zelf? :?
pi_163194893
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben TS maar je reageerde op iemand anders. :P
pi_163194929
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens stelde ik vanmiddag ook een vraag. Maar dat beschouwde jij toen als woorden in de mond leggen.

Tsja....
Ja, zelfde als geniepige kutvraagjes als: "en stem je al op de PVV?".
Bedoeld om mensen op stang te jagen.
Wrs net als het geniepige racisme waar Oztürk wrs op doelt.
I´m back.
pi_163194981
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Beschaving betekent inderdaad dat je hersenen gebruikt om je dierlijke verlangens en onderbuik-uitbarstingen leert beheersen.

Dat mag jij 'nep' en 'gekunsteld' vinden, maar het vormt de basis van de beschaving.

We hebben in de geschiedenis wel vaker experiments gehad met mensen die 'even de waarheid gingen zeggen' of de 'elite met hun maniertjes en nepheid uit de weg gingen ruimen' om de onderbuik te laten heersen.

Toch zijn we er altijd weer terug van gekomen, dit nooit weer, tot het weer lang genoeg geleden is en niemand het ons meer kan navertellen natuurlijk.
pi_163195006
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar als je het over mijn post hebt dan heb je het volgens mij niet goed begrepen.

Begrjp ik nou goed dat je aan mij gaat vragen hoe de TS over deze zaak denkt? Heb jij iets vreemds gerookt of ben ik het zelf? :?
Volgens mij heb ik je perfect uitgelegd wat ik bedoel hoor. Voor jou ook het treiterseizoen aangebroken?
Jij haalt 1 ding aan, ik vraag je of ik het dan goed begrijp of TS twee afzonderlijke dingen bedoelt.
1) inhoud
2) toon
I´m back.
pi_163195049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik je perfect uitgelegd wat ik bedoel hoor. Voor jou ook het treiterseizoen aangebroken?
Jij haalt 1 ding aan, ik vraag je of ik het dan goed begrijp of TS twee afzonderlijke dingen bedoelt.
1) inhoud
2) toon
Treiterseizoen? Doe even normaal asjeblieft ...

Nogmaals: hoe moet ik nou weten wat TS bedoelt?
pi_163195054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik ben TS maar je reageerde op iemand anders. :P
Ja, omdat ik zie dat je 2 dingen beweert in feite en omdat hij op 1 ding antwoord gaf. Dus dan vraag ik me af of ik het goed begrepen heb. Niet zo moeilijk hoor. Die vraag had ik eerder ook onder mijn eerste post gezet namelijk.
I´m back.
pi_163195089
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Treiterseizoen? Doe even normaal asjeblieft ...

Nogmaals: hoe moet ik nou weten wat TS bedoelt?
Als ik iets niet begrijp dat vraag ik het, jij denigreert een ander dan meteen.
I´m back.
pi_163195092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zelfde als geniepige kutvraagjes als: "en stem je al op de PVV?".
Bedoeld om mensen op stang te jagen.
Wrs net als het geniepige racisme waar Oztürk wrs op doelt.
Precies, alleen anderen zijn stout. Ryan3 doet nooit wat.

Afijn, wat betreft de OP. Matigen is nog altijd iets anders dan uitingen 'aan banden willen leggen'. Je kunt een gedachtegoed op verschillende manieren aan de man brengen. TS pleit ervoor om dat op iets minder ophitsende manier te doen.
pi_163195111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
Onderwijl zwijgt Geert W. in alle toonaarden over de moord op een collega
https://twitter.com/geertwilderspvv

he dont give a damn ?
Dader is geen moslim. Hij heeft gewoon geen idee hoe hij dan moet reageren.
pi_163195140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1) inhoud
2) toon
Nou kijk wat inhoud betreft doet de PVV altijd het volgende: ze blijven op het randje van wat kan. Dus ze roepen net niet op tot geweld. Kom in verzet!! op democratische wijze
Dus als ze dat blijven doen en niet morgen opeens burgers oproepen om mensen in de knie te schieten, moeten ze dat blijven kunnen doen. Ben het er niet meer eens, maar soit. Zo werkt dat.

Wat toon betreft, is het een ander verhaal en dat heeft natuurlijk ook met de inhoud te maken. Maar daar mag nog wat aan geschaafd worden, ik verwijs je naar de column van Kustaw Bessems ervoor. De sfeer is: er is een zeer gevaarlijke ziekte die utigeroeid moet worden en onze politici zijn verraders die meewerken met deze ziekte.
Dat is een ophitsende boodschap.
pi_163195159
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, alleen anderen zijn stout. Ryan3 doet nooit wat.
Niet veel nee. Eigenlijk niet iets wat fout is.
quote:
Afijn, wat betreft de OP. Matigen is nog altijd iets anders dan uitingen 'aan banden willen leggen'. Je kunt een gedachtegoed op verschillende manieren aan de man brengen. TS pleit ervoor om dat op iets minder ophitsende manier te doen.
Dus als bij wijze van spreke extreemrechts een andere formulering gebruikt, en Wilders bijv. in de TK ook, dan is wel alles in orde?
I´m back.
pi_163195179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Dus als bij wijze van spreke extreemrechts een andere formulering gebruikt, en Wilders bijv. in de TK ook, dan is wel alles in orde?
Waarom vraag je het aan iedereen behalve aan mij zelf dan?
pi_163195223
Partij van de vlooien. Als krabben niet helpt volgt meestal bestrijding.
pi_163195237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet? Zolang de uitspraken maar geoorloofd zijn binnen de kaders van de wet. Oproepen tot geweld is immers niet de bedoeling.

Voor de rest verwijs ik maar de post van Kosmoproleet.
pi_163195307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nou kijk wat inhoud betreft doet de PVV altijd het volgende: ze blijven op het randje van wat kan. Dus ze roepen net niet op tot geweld. Kom in verzet!! op democratische wijze
Dus als ze dat blijven doen en niet morgen opeens burgers oproepen om mensen in de knie te schieten, moeten ze dat blijven kunnen doen. Ben het er niet meer eens, maar soit. Zo werkt dat.

Wat toon betreft, is het een ander verhaal en dat heeft natuurlijk ook met de inhoud te maken. Maar daar mag nog wat aan geschaafd worden, ik verwijs je naar de column van Kustaw Bessems ervoor. De sfeer is: er is een zeer gevaarlijke ziekte die utigeroeid moet worden en onze politici zijn verraders die meewerken met deze ziekte.
Ja, alhoewel dat laatste natuurlijk nooit gezegd wordt in de TK. Mijn punt is dat bij extreemrechts inhoud en toon niet los van elkaar gezien kan worden helaas. (Lees mijn eerste reactie nog even door, die slaat daar in feite op).
Dus je kunt oproepen dat ze toon moeten veranderen, dat heeft geen nut.
I´m back.
pi_163195343
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Waarom vraag je het aan iedereen behalve aan mij zelf dan?
Omdat ik eerst die post van FOK zag. En die sloeg op de vraag die bij me opkwam.
I´m back.
pi_163195347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef Fisherman het volgende:
Partij van de vlooien. Als krabben niet helpt volgt meestal bestrijding.
Dit helpt niet om de toon te matigen natuurlijk.
pi_163195362
Heren, doe eens lief
pi_163195391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alhoewel dat laatste natuurlijk nooit gezegd wordt in de TK. Mijn punt is dat bij extreemrechts inhoud en toon niet los van elkaar gezien kan worden helaas. (Lees mijn eerste reactie nog even door, die slaat daar in feite op).
Dus je kunt oproepen dat ze toon moeten veranderen, dat heeft geen nut.
Ik vind het al goed dat men ze erop wijst, in het tijdperk weer je weinig kunt zeggen over de PVV, want Fortuyn. Je ziet het in dit topic ook.

Ik las ongeveer twaalf keer Fortuyn.
pi_163195399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat ik eerst die post van FOK zag. En die sloeg op de vraag die bij me opkwam.
Ah zo.
pi_163195404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik iets niet begrijp dat vraag ik het, jij denigreert een ander dan meteen.
Je vraagt het aan de verkeerde persoon. Als je wil weten wat TS bedoelt moet je dat aan TS vragen. Ik ben niet TS. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_163195420
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom niet? Zolang de uitspraken maar geoorloofd zijn binnen de kaders van de wet. Oproepen tot geweld is immers niet de bedoeling.

Voor de rest verwijs ik maar de post van Kosmoproleet.
Waarom niet? Dan nog zullen ze o.a. uitgemaakt worden fascist, racist, tokkie etc. en dat doet hun bloed koken en daardoor worden ze fel en gaan ze dingen roepen die niet echt bevorderlijk zijn voor de lieve vrede, zeg maar.
I´m back.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:40:09 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163195460
Goed idee, laten we het weer over de 'toon' hebben. Dat is precies de vinger op de zere plek.

Godverdomme, wat zijn politici toch ongelooflijk naïef :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163195492
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik vind het al goed dat men ze erop wijst, in het tijdperk weer je weinig kunt zeggen over de PVV, want Fortuyn. Je ziet het in dit topic ook.

Ik las ongeveer twaalf keer Fortuyn.
Alleen moet je dan wel weten dat vanwege verschillende redenen het geen nut heeft om daarop te wijzen.
I´m back.
pi_163195582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom niet? Dan nog zullen ze o.a. uitgemaakt worden fascist, racist, tokkie etc. en dat doet hun bloed koken en daardoor worden ze fel en gaan ze dingen roepen die niet echt bevorderlijk zijn voor de lieve vrede, zeg maar.
We hebben het over het debat in de TK. Ik heb de critici van de PVV in de Kamer veel horen roepen, maar niet dat de partij fascistisch is. En ook termen als racist gaan zijn politieke criticasters bij voorkeur uit de weg.

In het publieke debat worden die termen wel gebezigd, maar dat vind ik toch iets anders. De toon van de debat matigen gebeurt niet en je kunt het ook niet afdwingen (moet je trouwens ook niet willen).

Het gaat dus puur om de politieke kopstukken.
pi_163196006
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben het over het debat in de TK. Ik heb de critici van de PVV in de Kamer veel horen roepen, maar niet dat de partij fascistisch is. En ook termen als racist gaan zijn politieke criticasters bij voorkeur uit de weg.

In het publieke debat worden die termen wel gebezigd, maar dat vind ik toch iets anders. De toon van de debat matigen gebeurt niet en je kunt het ook niet afdwingen (moet je trouwens ook niet willen).

Het gaat dus puur om de politieke kopstukken.
Maar dit wordt natuurlijk ook weer niet gezegd hè:
quote:
De sfeer is: er is een zeer gevaarlijke ziekte die utigeroeid moet worden en onze politici zijn verraders die meewerken met deze ziekte.
Dat wordt gezegd door vrij in het rond lopende aanhangers.
En of dat wordt uitgelokt door de term "kopvoddentax" van alweer een flink aantal jaren geleden?

Punt is dat een parlementariër an sich onschendbaarheid geniet voor wat hij mededeelt in de TK, mag je niet aan tornen, want dan beland je in een heel gekke samenleving. Als toon en inhoud ook zo vervlochten zijn, dan moet je natuurlijk oppassen om beperkingen op te leggen aan de toon, want dan zien met name aanhangers dit als beperkingen aan de inhoud.
Ikzelf bepleit nog steeds dat blokpartijen in discussie moeten gaan en zich er niet makkelijk van af moeten maken. Iets dat al begonnen is tijdens de jaren 80, met de centrumpartij. Je moet in de argumentatie kruipen van extremistisch gedachtegoed en dat daar bevragen. De vooral buiten het parlement gemakkelijk gebruikte methode van het toeschrijven van fascisme, racisme, tokkie etc. moet daarbij ook een keer stoppen, want dit leidt eveneens tot verharding van en escalatie binnen wat er nog over is aan publiek debat.
I´m back.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:59:43 #100
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163196068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die dertig jaar in het stukje van FdJ refereert aan een periode dat een groot deel van de bevolking geen stem had. Het politieke landschap is feitelijk geëvolueerd van pacificatiepolitiek (verzuild systeem) waarbij de elite het voor het zeggen hadden naar een grote versplintering met steeds groter wordende aantallen zwevende kiezers. Dit is pas gekanaliseerd geworden door Fortyun en Wilders en handvatten die men kreeg bij de referenda over Europa.
Nog geen twee decennia geleden is dit pas ontstaan.

Sindsdien zijn burgers misschien wel zelfbewuster, maar beslist kritischer geworden. Social media heeft daarna geleid tot een emancipatie van burgers tegenover alle autoriteiten die via de Haagse consensusvorming en top-down maatregelen het land besturen. De uitholling van het politieke midden ten faveure van de flanken.
Misschien hebben deze partijen niet het kapitaal dat jij wenst, maar de geest is uit de fles. De sfeer van het debat destijds en de moord die daarin plaatsvond hebben er niet toe geleid dat mensen zich het zwijgen laten opleggen.
En zoals FdJ zei: 'dat is goed en terecht'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')