abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163212960
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Inderdaad, want autorijden is al een veel grotere bedreiging voor de veiligheid van burgers dan extreemrechtsen en moslimterroristen bij elkaar.
Klussen in huis is zelfs een veel grotere bedreiging (quote van Maarten van Rossem). Daarom kun je beter stoppen met uitgaven voor veiligheidsdiensten of althans inzetten op rechtse eenlingen (maar dat is dus moeilijk) en meer investeren in veiligheid tijdens het klussen in en om het huis. Tijdje geleden in Breda weer iemand van het dak gevallen en omgekomen namelijk.
I´m back.
pi_163213001
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Inderdaad, want autorijden is al een veel grotere bedreiging voor de veiligheid van burgers dan extreemrechtsen en moslimterroristen bij elkaar.
De formulering had inderdaad een stuk preciezer gekund. Als je het alleen binnen de context van terrorisme zou plaatsen is de balans natuurlijk snel opgemaakt.
pi_163213015
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klussen in huis is zelfs een veel grotere bedreiging (quote van Maarten van Rossem). Daarom kun je beter stoppen met uitgaven voor veiligheidsdiensten of althans inzetten op rechtse eenlingen (maar dat is dus moeilijk) en meer investeren in veiligheid tijdens het klussen in en om het huis. Tijdje geleden in Breda weer iemand van het dak gevallen en omgekomen namelijk.
En die zakkenvullers in Den Haag maar wegkijken van dit probleem.
  woensdag 22 juni 2016 @ 13:26:35 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163213031
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het gaat over eenlingen.
Wat het onderzoek alleen maar meer suggestief maakt. Dan neemt het de NSU ook niet mee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163213051
quote:

[..]

Laatst met klussen nog in een spijker getrapt, dwars door de zool van de schoen en in mijn voet. Verdomd pijnlijk wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163213070
quote:
8s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En die zakkenvullers in Den Haag maar wegkijken van dit probleem.
Moet stevig beleid op in gezet worden, zal de klusbranche wel niet leuk vinden (VVD-lobby?).
Ik stel voor dat mensen voordat ze aan een klus beginnen eerst een risico inventarisatie en evaluatie maken en die ter goedkeuring toezenden aan de gemeente. Daarna schrijft de gemeente een werkvergunning uit.
I´m back.
  woensdag 22 juni 2016 @ 13:29:26 #207
45206 Pietverdriet
pi_163213091
quote:

[..]

Heb ooit een keer een aantal partijen in de tweede kamer aangeschreven waarom mijn burgerlijke vrijheden zo ingeperkt werden uit naam van een geringe bedreiging, en dat zaken als slecht luchten of klussen in huis, en nog een paar zaken toch veel meer slachtoffers eisen waar je de politiek nooit over hoort.
De reactie van een cda woordvoorder was samen te vatten onder de noemer, schuimbekkend boos.
pi_163213119
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet stevig beleid op in gezet worden, zal de klusbranche wel niet leuk vinden (VVD-lobby?).
Ik stel voor dat mensen voordat ze aan een klus beginnen eerst een risico inventarisatie en evaluatie maken en die ter goedkeuring toezenden aan de gemeente. Daarna schrijft de gemeente een werkvergunning uit.
Dat is wel gewaagd om direct beleid te maken.
Misschien eerst even een ministerie en enkele consultants wat rapportjes laten schrijven?
pi_163213141
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ooit een keer een aantal partijen in de tweede kamer aangeschreven waarom mijn burgerlijke vrijheden zo ingeperkt werden uit naam van een geringe bedreiging, en dat zaken als slecht luchten of klussen in huis, en nog een paar zaken toch veel meer slachtoffers eisen waar je de politiek nooit over hoort.
De reactie van een cda woordvoorder was samen te vatten onder de noemer, schuimbekkend boos.
Meeste partijen laten de fractiestagiairs antwoord geven op brieven en mails trouwens. :P
pi_163213233
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat het onderzoek alleen maar meer suggestief maakt. Dan neemt het de NSU ook niet mee
Vrijwel al die religieus georiënteerde aanslagen worden idd in commissie gepleegd. Beter onderzoek zou wereldwijd zijn en dan rechtse eenlingen en rechtse organisaties versus religieuze eenlingen en religieuzen in groepsverband. En dan ook voor het gemak een bijzonder actief jaartje als 2015 erin betrekken.
I´m back.
pi_163213254
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is wel gewaagd om direct beleid te maken.
Misschien eerst even een ministerie en enkele consultants wat rapportjes laten schrijven?
Klopt idd, ik dacht even niet aan de kachels die allemaal moeten branden. (Waarvoor je eigenlijk ook een RIE moet opstellen imho, veel schoorsteenbranden hier in de buurt altijd).
I´m back.
pi_163213257
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Meeste partijen laten de fractiestagiairs antwoord geven op brieven en mails trouwens. :P
De partijbonzen gaan zich par reuren als er een draaiende camera bij betrokken is :D
pi_163213289
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lol. :D.
I´m back.
pi_163213315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrijwel al die religieus georiënteerde aanslagen worden idd in commissie geplaagd. Beter onderzoek zou wereldwijd zijn en dan rechtse eenlingen en rechtse organisaties versus religieuze eenlingen en religieuzen in groepsverband. En dan ook voor het gemak een bijzonder actief jaartje als 2015 erin betrekken.
Regio doet er wel degelijk toe. Laat het MO er uit, en de cijfers vallen reuze mee.

Terrorisme is een bedreiging, sure. De islam is een nare religie, sure. Maar we geven onevenredig veel geld uit aan preventie van terrorisme vergeleken met andere gevaren die vele malen meer levens eisen. Het is maar waar je je druk over wilt maken.
pi_163213325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De partijbonzen gaan zich par reuren als er een draaiende camera bij betrokken is :D
Ook wel logisch natuurlijk. Sommige fracties krijgen circa 2000 mails/brieven per week van burgers en daar hebben die politici helemaal geen tijd voor.
  woensdag 22 juni 2016 @ 13:40:37 #216
45206 Pietverdriet
pi_163213377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrijwel al die religieus georiënteerde aanslagen worden idd in commissie gepleegd. Beter onderzoek zou wereldwijd zijn en dan rechtse eenlingen en rechtse organisaties versus religieuze eenlingen en religieuzen in groepsverband. En dan ook voor het gemak een bijzonder actief jaartje als 2015 erin betrekken.
En als we dan als startpunt 1945 gebruiken en links terrorisme (bv RAF, RARA) en afscheidings terrorisme (bv IRA, ETA) ook meenemen en het op een tijdslijn plotten wordt het wellicht een interessant onderzoek.
pi_163213421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Regio doet er wel degelijk toe. Laat het MO er uit, en de cijfers vallen reuze mee.

Terrorisme is een bedreiging, sure. De islam is een nare religie, sure. Maar we geven onevenredig veel geld uit aan preventie van terrorisme vergeleken met andere gevaren die vele malen meer levens eisen. Het is maar waar je je druk over wilt maken.
Ik denk dat je dit overall voor de westerse samenleving gesamt moet opstellen. Die lui in het M-O weten ook wel dat de boel daar niet helemaal ontbloot is van allerlei gevaren die een stukje verder gaan dan klussen in huis, daarom vluchten ze veelal ook. Gaat er natuurlijk om hoe groot is het gevaar in onze decadente westerse samenlevingen en waar komt die dan met name vandaan. Komt die uit religieuze hoek. Of komt die, zoals bij de moord op Jo Cox en Noorwegen 2011, van door complottheorieën beïnvloede ultra-rechtse individuen.
Sws is overigens het risico op slachtoffer worden van een spreekiller in de VS veel groter dan omkomen bij wat voor een aanslag ook.
I´m back.
pi_163213454
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als we dan als startpunt 1945 gebruiken en links terrorisme (bv RAF, RARA) en afscheidings terrorisme (bv IRA, ETA) ook meenemen en het op een tijdslijn plotten wordt het wellicht een interessant onderzoek.
Daarvan zie je natuurlijk wel dat dat na de jaren 80-90 enorm is afgenomen, althans hier in West-Europa.
I´m back.
pi_163213473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit overall voor de westerse samenleving gesamt moet opstellen. Die lui in het M-O weten ook wel dat de boel daar niet helemaal ontbloot is van allerlei gevaren die een stukje verder gaan dan klussen in huis, daarom vluchten ze veelal ook. Gaat er natuurlijk om hoe groot is het gevaar in onze decadente westerse samenlevingen en waar komt die dan met name vandaan. Komt die uit religieuze hoek. Of komt die, zoals bij de moord op Jo Cox en Noorwegen 2011, van door complottheorieën beïnvloede ultra-rechtse individuen.
Sws is overigens het risico op slachtoffer worden van een spreekiller in de VS veel groter dan omkomen bij wat voor een aanslag ook.
De meeste spreekillers zijn drugsgerelateerd, dus als je daarvan wegblijft ben je helemaal veilig.
  woensdag 22 juni 2016 @ 13:46:53 #220
45206 Pietverdriet
pi_163213537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarvan zie je natuurlijk wel dat dat na de jaren 80-90 enorm is afgenomen, althans hier in West-Europa.
En de interessante vraag is dan, waarom stierf het met de koude oorlog
pi_163213559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uit welke hoek is hier niet genoemd, maar dat het gevaar relatief gering is, blijkt wel uit dit plaatje wat geloof ik na de aanslagen in Brussel veel is gedeeld over terreur in West-Europa:

Ik denk wel dat zeker na 2000 religieuzen de meeste op hun geweten hebben, als ik de data zo bekijk.
  woensdag 22 juni 2016 @ 13:47:41 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163213561
iedereen die mij wil wegzetten als PC, wegkijker, gevaar voor de sameleving wens ik een hersentumor toe
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163213619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Uit welke hoek is hier niet genoemd, maar dat het gevaar relatief gering is, blijkt wel uit dit plaatje wat geloof ik na de aanslagen in Brussel veel is gedeeld over terreur in West-Europa:

[ afbeelding ]

Ik denk wel dat zeker na 2000 religieuzen de meeste op hun geweten hebben, als ik de data zo bekijk.
Toch doet men tegenwoordig veel spastischer. Ik geef de media de schuld. .
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163213652
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:47 schreef Re het volgende:
iedereen die mij wil wegzetten als PC, wegkijker, gevaar voor de sameleving wens ik een hersentumor toe
Misschien is dat juist wel de oorzaak van dat soort hersenspinsels.
pi_163213684
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch doet men tegenwoordig veel spastischer. Ik geef de media de schuld. .
En terecht. Als aanslagen aan de orde van de dag zijn, zoals in de UK een paar decennia terug, is het niet meer spannend er lang over te berichten. Elke aanslag nu levert 48 uur non-stop nieuwstelevisie op waardoor mensen in Assen ook ineens bang worden voor een aanslag. Of dat mensen hun stedentrip naar een grote Europese hoofdstad gaan cancelen. Ik heb er geen cijfers van, maar ik vermoed dat Londen geen no-go area was van de jaren '70-'90 i.vm. IRA-aanslagen voor toeristen. Veel minder coverage, dus veel minder angstgevoel. Terwijl de kans daar opgeblazen te worden groter was dan dat je nu in Parijs slachtoffer wordt, ondanks de aanslagen in november.

Het gevaar wat ervaren wordt door mensen staat in geen verhouding tot het werkelijke gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')