Als Turkije al ergens het voortouw in neemt, is het in het beperken van mensenrechten, het aan banden leggen van de persvrijheid, het onderdrukken van minderheden en het forceren van een islam-opmars ten nadele van de seculiere samenleving.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wachten tot Turkije het voortouw gaat nemen om dit allemaal te veranderen. Tijdsbestek tussen 2019 en 2023 is erg belangrijk.
Misschien had de moslim in kwestie wel jouw opstelletje over homoïsme gelezen, of je ideaalbeeld van een wereld zonder homo's in een ander schrijfwerkje van je...quote:Op maandag 13 juni 2016 01:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laat dat maar aan de creativiteit van de gek in kwestie over.²
Ik hoop dat ze die man voor veel geld gaan aanklagen.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef topdeck het volgende:
Meneer blokkeerde een of andere deur zodat hijzelf iig veilig was terwijl mensen schreeuwden om binnen te komen.
Schuldig of onschuldig? Egoïstisch of begrijpelijk?
Van mij mag dat flauwe essay-gedoe wel een keer achterwege blijven.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef OllieA het volgende:
Zo, even de hypocrisie van BSB herhalen:
[..]
Misschien had de moslim in kwestie wel jouw opstelletje over homoïsme gelezen, of je ideaalbeeld van een wereld zonder homo's in een ander schrijfwerkje van je...
Hij had de keus, anderen helpen en daarmee mogelijk vermoord worden, of kiezen voor zichzelf.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die man voor veel geld gaan aanklagen.
Je vindt dat ik hem niet op zijn hypocrisie moet aanspreken?quote:Op maandag 13 juni 2016 02:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag dat flauwe essay-gedoe wel een keer achterwege blijven.![]()
Het is al erg genoeg dat moderators die meuk destijds niet hebben weggehaald en dat het allemaal nog steeds te lezen is.
Ze zullen wel zeggen dat hij uit paniek handelde.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die man voor veel geld gaan aanklagen.
Hij zegt ook vanaf 2019.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Turkije al ergens het voortouw in neemt, is het in het beperken van mensenrechten, het aan banden leggen van de persvrijheid, het onderdrukken van minderheden en het forceren van een islam-opmars ten nadele van de seculiere samenleving.
Turkije zet alleen maar stappen terug in de tijd, met een dictator aan het roer die zichzelf als een soort godheid ziet. Nederland en de EU zouden alle betrekkingen met dit bizarre land tot nader order moeten bevriezen.
Van mij mag je hoor, maar liever zonder die essays steeds aan te halen. En je bereikt er toch niks mee. Figuren als BansheeBoy zijn vastgeroest in hun islamitische denkbeelden. Dit is al deel 8 van dit topic en hij is voornamelijk bezig geweest met het slachtoffer uithangen en de redelijkheid van de islam benadrukken.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:24 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je vindt dat ik hem niet op zijn hypocrisie moet aanspreken?
Turkije is volledig in de greep van de AK-partij. Daar zorgen Erdogan en consorten wel voor. In 2019 heeft Erdogan nog veel meer macht naar zich toe getrokken dan nu al het geval is. Turkije is dan een stuk verder geïslamiseerd dan nu. Seculieren en andere minderheden komen steeds meer in de verdrukking. En Erdogan regeert als een soort Sultan.quote:
Ik zie nog wel een coup poging in de nabije toekomst gepleegd worden. We wachten af. Dit soort lui kan niet iedereen tevreden houden altijd.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Turkije is volledig in de greep van de AK-partij. Daar zorgen Erdogan en consorten wel voor. In 2019 heeft Erdogan nog veel meer macht naar zich toe getrokken dan nu al het geval is. Turkije is dan een stuk verder geïslamiseerd dan nu. Seculieren en andere minderheden komen steeds meer in de verdrukking. En Erdogan regeert als een soort Sultan.
Als de realiteit in 2019 anders is dan ik hier schets, ben ik zowel verbaasd als aangenaam verrast.
Het leger is al behoorlijk van haar macht gestript.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie nog wel een coup poging in de nabije toekomst gepleegd worden. We wachten af. Dit soort lui kan niet iedereen tevreden houden altijd.
Ja, klopt, en we keken ernaar en wisten niet wat het betekende. Maar nogmaals een boevenhoofdman als Erdo kan alleen maar aan de macht blijven als hij zijn directe achterban tevreden houdt. Lukt dat niet meer, dan grijpen ze zelf de macht. Ik kan nu niet specifiek aangeven waar dat dan vandaan komt, maar Erdo speelt echt hoog spel, zal niet iedereen zo blij zijn. Moet-ie wel rekening mee houden.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het leger is al behoorlijk van haar macht gestript.
Uiteindelijk weten we niet hoe de toekomst eruitziet, dat soort dictators -neem een Poetin- blijven doorgaans wel lang zitten. Maar kunnen ook opeens verdwijnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, en we keken ernaar en wisten niet wat het betekende. Maar nogmaals een boevenhoofdman als Erdo kan alleen maar aan de macht blijven als hij zijn directe achterban tevreden houdt. Lukt dat niet meer, dan grijpen ze zelf de macht. Ik kan nu niet specifiek aangeven waar dat dan vandaan komt, maar Erdo speelt echt hoog spel, zal niet iedereen zo blij zijn. Moet-ie wel rekening mee houden.
Poetin heel andere cultuur en andere situatie, ik zie minder bedreiging voor Poetin.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uiteindelijk weten we niet hoe de toekomst eruitziet, dat soort dictators -neem een Poetin- blijven doorgaans wel lang zitten. Maar kunnen ook opeens verdwijnen.
Inderdaad een andere cultuur en situatie, maar ook een Poetin kan opeens verdwijnen. Hoe stabiel zijn positie ook lijkt.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Poetin heel andere cultuur en andere situatie, ik zie minder bedreiging voor Poetin.
Kan, maar zie ik niet echt gebeuren. Poetin is ook veel intelligenter en heeft zich beter ingedekt.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad een andere cultuur en situatie, maar ook een Poetin kan opeens verdwijnen. Hoe stabiel zijn positie ook lijkt.
Ik denk dat Erdogan ook intelligent is, hij komt op ons wat dom over, maar Turken houden ervan.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan, maar zie ik niet echt gebeuren. Poetin is ook veel intelligenter en heeft zich beter ingedekt.
Ja, misschien intelligent onder zijn gelijken, maar op mensen in het westen komt-ie weliswaar geslepen, maar niet intelligent over, toch, denk ik.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan ook intelligent is, hij komt op ons wat dom over, maar Turken houden ervan.
Erdogan heeft die hele Turkije-deal gewoon heel slim gespeeld. Europa betaalt hem en hij houdt wat vluchtelingen tegen, maar doet eigenlijk vrij weinig. Dat er nu minder vluchtelingen komen, komt ook omdat half Europa vol staat met hekken. (maar inderdaad intelligent onder gelijken, meer sluw en geslepen dan echt intelligent)quote:Op maandag 13 juni 2016 02:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, misschien intelligent onder zijn gelijken, maar op mensen in het westen komt-ie weliswaar geslepen, maar niet intelligent over, toch, denk ik.
Ik verwacht dat het leger binnenkort wel ingrijpt, is altijd gebeurt in Turkije, ja ik weet dat hij een belangrijk deel van de legertop heeft opgepakt, maar die zullen echt wel een stay behind strategie achter de hand hebben gehouden.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, en we keken ernaar en wisten niet wat het betekende. Maar nogmaals een boevenhoofdman als Erdo kan alleen maar aan de macht blijven als hij zijn directe achterban tevreden houdt. Lukt dat niet meer, dan grijpen ze zelf de macht. Ik kan nu niet specifiek aangeven waar dat dan vandaan komt, maar Erdo speelt echt hoog spel, zal niet iedereen zo blij zijn. Moet-ie wel rekening mee houden.
Mazzel nu is dat-ie Koerden overal de schuld van kan geven.
Omdat Amerikanen schijtlaarzen zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 04:59 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde gisteravond pas over deze tragedie... dus die schutter heeft 3 uur binnen gezeten in die nachtclub ? waarom heeft ie zo lang zijn gang kunnen gaan ?
Als je niet makkelijk binnen kan komen. Wat dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 04:59 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde gisteravond pas over deze tragedie... dus die schutter heeft 3 uur binnen gezeten in die nachtclub ? waarom heeft ie zo lang zijn gang kunnen gaan ?
Dat blijkt uit wat? Simpel denken maakt de situatie niet makkelijker.quote:Op maandag 13 juni 2016 05:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat Amerikanen schijtlaarzen zijn.
Nou nee.quote:Op maandag 13 juni 2016 03:37 schreef tjoptjop het volgende:
Obama
Het is wel overduidelijk dat Trump momenteel de leider van de VS is. De verkiezing in november is slechts een formaliteit geworden.
Hij had gijzelaars.quote:Op maandag 13 juni 2016 04:59 schreef TLC het volgende:
De Russen niet, die stormen gewoon naar binnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 05:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat Amerikanen schijtlaarzen zijn.
Wat hebben de Russen hiermee te maken?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De Russen niet, die stormen gewoon naar binnen.
Met als resultaat nog veel meer doden.
Ik weet natuurlijk niet waar hij zich opgesloten had, als het eoa bezemkast was dan valt er ook weinig binnen te laten. Maar als hij zich in een ruim lokaal had verschanst dan is het een fucking laffe egoist.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:14 schreef topdeck het volgende:
Meneer blokkeerde een of andere deur zodat hijzelf iig veilig was terwijl mensen schreeuwden om binnen te komen.
Schuldig of onschuldig? Egoïstisch of begrijpelijk?
Ze boeken wel resultaat zoals we kunnen zien in Syrië. Sinds de Russen Assad steunen gaat het bergafwaarts met IS.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De Russen niet, die stormen gewoon naar binnen.
Met als resultaat nog veel meer doden.
Jij vindt de Amerikanen schijtlaarzen omdat ze hebben gewacht met binnenvallen van de club.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat hebben de Russen hiermee te maken?
In Syrie doen ze goed werk. Gelukkig ruimen ze daar ook andersoortig oppositietuig op.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ze boeken wel resultaat zoals we kunnen zien in Syrië. Sinds de Russen Assad steunen gaat het bergafwaarts met IS.
Ik verwacht een toename van aanslagen in het Westen als het zelfbenoemde kalifaat van IS wordt terug herovert.
Dus het is beter om gewoon iedereen om te brengen, dan heb je iig altijd de juiste te pakkenquote:Op maandag 13 juni 2016 09:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In Syrie doen ze goed werk. Gelukkig ruimen ze daar ook andersoortig oppositietuig op.
Nee, volgens zijn vader had hij een keer op vakantie in Florida 2 zoenende kerels gezien en dat heeft er toe geleid dat hij dit heeft gedaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:17 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb gisteren van Buitenhof (tv programma) geleerd dat het waarschijnlijk komt omdat de FBI zo achter de broek van die aardige beleefde jongen zat.
Deze gast spreekt altijd de waarheid. Toch mooi dat er nog mensen zijn die zich durven inzetten en uitspreken tegen de echte problemen in de maatschappij/wereld.quote:
No true Scotsman-drogredenen ben ik ondertussen wel een beetje moe...quote:De grootste moslimorganisatie van de Verenigde Staten veroordeelt streng de schietpartij in Orlando. "Er is geen enkele rechtvaardiging voor een dergelijk misdrijf", zegt Nihad Awad van de Council On American-Islamic Relations. "Ze hebben nooit bij dit mooie geloof gehoord. Ze beweren van wel, maar 1,7 miljard mensen zijn verenigd in de afwijzing van hun extremisme, hun interpretatie en hun daden van zinloos geweld."
Om aan te geven hoe moeilijk het is zoiets aan te pakken.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat hebben de Russen hiermee te maken?
Nee, maar al die 'rebellen' moet je vanaf. Ook als ze niks met IS te maken hebben. De meeste zullen net een ander smaakje soennitische extremisten zijn. Niet de gladgeschoren keurige westers-georienteerde werktuigbouwkundestudenten die we hier in Europa op tv gepresenteerd krijgen als 'het redelijke alternatief'.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus het is beter om gewoon iedereen om te brengen, dan heb je iig altijd de juiste te pakken
Dat is ook het makkelijkste om te zeggen. "wij hebben een probleem" is geen optie.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De reactie van de grootste Amerikaanse moslimorganisatie is trouwens weer om te janken:
[..]
No true Scotsman-drogredenen ben ik ondertussen wel een beetje moe...
Ze mogen liegen tegen de kuffars als het goed is voor de Islam.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De reactie van de grootste Amerikaanse moslimorganisatie is trouwens weer om te janken:
[..]
Kaffers laten zich voorliegen als dat goed is voor de islam.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze mogen liegen tegen de kuffars als het goed is voor de Islam.
Als het nu postzegels waren dan had 'het ligt niet aan de islam' nog enig fundament gehad.quote:Het waren altijd vrouwen, ras of religie die hem deden ontploffen.
Het verslaan van IS levert ook niks op, op de lange termijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ze boeken wel resultaat zoals we kunnen zien in Syrië. Sinds de Russen Assad steunen gaat het bergafwaarts met IS.
Ik verwacht een toename van aanslagen in het Westen als het zelfbenoemde kalifaat van IS wordt terug herovert.
En er is geen enkele journalist die eens wat dieper in gaat op het onderwerp bij heren als Nihad Awad? Vraag hem eens wat de islamitische geschriften/sharia zeggen over homoseksuelen. Deze bijvoorbeeld:quote:Op maandag 13 juni 2016 09:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De haat tegen homo's en andersgelovigen wordt in de islam aangeleerd. Laat zo iemand daar maar eens publiekelijk afstand van nemen.quote:De profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wie je de zonde van het volk van Loet (Lot) zie begaan, dood hen; zowel degene die het doet als degene bij wie het gedaan wordt (deze laatste persoon komt alleen in aanmerking voor deze straf als het met zijn toestemming, dus vrijwillig, gebeurde)." (Overgeleverd door at-Tirmidzie in zijn Soenen, 1376).
Ongetwijfeld. Nu wordt de oorlog hoofdzakelijk in en rondom het kalifaat gevoerd. Sluiten IS-aanhangers in het Westen zich aan bij de strijders van IS bij hun zelfbenoemde kalifaat. Maar als dit kalifaat verdwijnt dan ontstaat er een vacuüm. Het extremisme zou zich dan meer gaan verplaatsen naar Westerse doelen. Daarom verwacht ik dat met de herovering van het kalifaat meer aanslagen in het Westen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het verslaan van IS levert ook niks op, op de lange termijn.
IS bestond al vrij lang maar werd plots heel groot een paar jaar geleden. Die honderdduizenden lui die zich bij IS aansloten kwamen natuurlijk niet magisch uit de grond. Blijkbaar heerst er een hele hoop haat en onrust in die regio en als IS verslagen is, is het slechts wachten op de volgende groep die opstaat.
quote:Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En er is geen enkele journalist die eens wat dieper in gaat op het onderwerp bij heren als Nihad Awad? Vraag hem eens wat de islamitische geschriften/sharia zeggen over homoseksuelen. Deze bijvoorbeeld:
[..]
De haat tegen homo's en andersgelovigen wordt in de islam aangeleerd. Laat zo iemand daar maar eens publiekelijk afstand van nemen.
Nee dat mag niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze mogen liegen tegen de kuffars als het goed is voor de Islam.
Ik zie het meer als mensen die niet tegen vooruitgang kunnen. De wereld verandert namelijk echt bizar snel: globalisering, culturen die mengen en zich aan elkaar moeten aanpassen, wetenschap die het nut van religie wegneemt en iedereen die gelijk is aan elkaar. Landsgrenzen verdwijnen, Engels wordt de algemene taal, we hebben een globale cultuur die je overal terug vindt.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:57 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de strijd tussen goed en kwaad in de wereld. Het kwaad voelt zich thuis bij de islam, maar zit natuurlijk ook elders. De islam afschaffen in de wereld zal waarschijnlijk niet lukken want het kwaad zal de islam met hand en tand verdedigen, omdat het het kwaad een huis verschaft.
Dan kun je de wereld opsplitsen tussen goed en kwaad, twee werelddelen, maar dan heb je geen zicht meer op het kwaad en is de wereld gauw een blakende zwarte bende geworden.
Dit hoort eigenlijk thuis in de filosofieafdeling maar ik vind het hier nu wel passen.
Inderdaad, want dit is natuurlijk geen probleem. Het probleem is de mensen die er iets aan willen doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef Donnis het volgende:
Hier gaat Trump weer ontzettend mee scoren, afschuwelijk hoe populisme werkt. Domme leiders en dom stemvolk.
Ik zie het als natuurwetten, je hebt de zwaartekracht en daarnaast een opbouwende (het goede) en een afbrekende (het kwaad) kracht.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ik zie het meer als mensen die niet tegen vooruitgang kunnen. De wereld verandert namelijk echt bizar snel: globalisering, culturen die mengen en zich aan elkaar moeten aanpassen, wetenschap die het nut van religie wegneemt en iedereen die gelijk is aan elkaar. Landsgrenzen verdwijnen, Engels wordt de algemene taal, we hebben een globale cultuur die je overal terug vindt.
En terroristen zijn idioten die hier niet tegen kunnen, zij willen terug naar een monoculturele, primitieve samenleving uit 900 na christus toen we nog met zand in onze aars sprookjes bedachten om het leven te verklaren.
Ga koken, kind. Je snapt er niets van.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zie het als natuurwetten, je hebt de zwaartekracht en daarnaast een opbouwende (het goede) en een afbrekende (het kwaad) kracht.
Ik zie de gemiddelde uitvoerende terrorist eigenlijk als een zeer makkelijk beinvloedbare minder ontwikkeld persoon. Vaak misbruikt door mensen die welvaren bij onrust in de wereld, of bepaalde delen van de wereld.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Donnis het volgende:
En terroristen zijn idioten die hier niet tegen kunnen, zij willen terug naar een monoculturele, primitieve samenleving uit 900 na christus toen we nog met zand in onze aars sprookjes bedachten om het leven te verklaren.
jawel moslims mogen liegen als een middel tegen verwacht kwaad dat henzelf of andere moslims zou kunnen overkomen. Ze mogen zelfs hun geloof verloochenen, zolang ze het maar niet menen in hun hart. Dit is heel ruim te interpreteren.quote:
Overigens liegen niet-moslims gemiddeld ook tientallen keren per week. Houd dat dus in je achterhoofd bij een gesprek met elk willekeurig mens op aarde.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
jawel moslims mogen liegen als een preventieve maatregel tegen verwacht kwaad dat henzelf of andere moslims zou kunnen overkomen. Ze mogen zelfs hun geloof verloochenen, zolang ze het maar niet menen in hun hart. Dit is heel ruim te interpreteren.
Wanneer je dus te maken hebt met moslims, moet je altijd in het achterhoofd houden dat moslims iets met schijnbare eerlijkheid doen of zeggen, terwijl ze in werkelijkheid juist het tegenovergestelde menen.
Duh iedereen liegt wel eens. meestal is het vrij onschuldigquote:Op maandag 13 juni 2016 10:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Overigens liegen niet-moslims gemiddeld ook tientallen keren per week. Houd dat dus in je achterhoofd bij een gesprek met elk willekeurig mens op aarde.
Wat een schat die Tanja Ineke...quote:Voorzitter COC: 'schietpartij was niet uit naam van religie'
De geweldsexplosie in Orlando heeft over de hele wereld tot een schokgolf geleid en ook in de homowereld is met grote ontzetting gereageerd. In Nederland is Tanja Ineke (54), voorzitter van belangenvereniging COC, 'verschrikkelijk aangeslagen'.
Eefje Oomen 12-06-16, 20:27 Laatste update: 20:28
3
1
0
1 reacties
Dit is zo onwerkelijk; ik heb er geen woorden voor
Tanja Ineke
Ze reed gistermiddag net van een inspraakronde voor het VVD-verkiezingsprogramma naar huis toen ze het nieuws op de autoradio hoorde. ,,Toen was het nog onduidelijk; is dit echt tegen de LHBT-gemeenschap gericht? (red.: LHBT: lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders). Toen uit de verklaring van de vader bleek dat aanslagpleger Omar Mateen de moord naar aanleiding van 'zoenende mannen op straat' zou hebben gepleegd, was ik verbijsterd. Dit is zo onwerkelijk; ik heb er geen woorden voor.''
Ineke gaat er op basis van de verklaring van de vader vanuit dat de dader met Afghaanse roots níét uit naam van de islam handelde zoals al snel op social media rondzong. ,,Dat statement is het enige wat we op dit moment hebben, dus daar wil ik me vooralsnog op verlaten.''
Lees ook (3)
Moslim in Orlando: Als het nodig is zal ik bloed doneren
Moslim in Orlando: Als het nodig is zal ik bloed doneren
Lees meer
Ik zie dit als een op zichzelf staand incident
Nogmaals Ineke
Gruwelijk
Volgens haar is het de gruwelijkste geweldsdaad tegen homo's in de recente geschiedenis, 'onvergelijkbaar met wat dan ook'. Ze wil geen link leggen met anti-homo-sentimenten die recent -ook in Nederland- zouden zijn opgelaaid.
,,Ik zie dit als een op zichzelf staand incident. Iets wat ik persoonlijk eerder in verband breng met het feit dat één iemand in de VS heel makkelijk aan wapens kan komen dan met iets anders. Want er is onmiskenbaar wel een verband tussen dit soort massale schietpartijen in de VS en het feit dat Amerikanen makkelijk aan een wapen kunnen komen.''
Exact, maar in je post van zojuist gaf je geen blijk van die kennis door ons te waarschuwen voor moslims alsof specifiek deze mensen liegen. Wat natuurlijk onzinnig is in een wereld waarin alle mensen liegen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Duh iedereen liegt wel eens. meestal is het vrij onschuldig
Waar het mij omgaat is dat iedereen liegt, de een wat meer als de ander. We weten allemaal dat we het niet zouden moeten doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Exact, maar in je post van zojuist gaf je geen blijk van die kennis door ons te waarschuwen voor moslims alsof specifiek deze mensen liegen. Wat natuurlijk onzinnig is in een wereld waarin alle mensen liegen.
Omdat zij toevallig op hebben geschreven wat iedereen al doet (opportunistische leugentjes)? Niet zo boeiend imo.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar het mij omgaat is dat iedereen liegt, de een wat meer als de ander. We weten allemaal dat we het niet zouden moeten doen.
Enkel in Islam is er een achtergrond om liegen te verantwoorden.Dat is het rare
True, maar de hele stroming an sich is natuurlijk wel wat groter dan alleen de goedgelovige types die zich voor karretje laten spannen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik zie de gemiddelde uitvoerende terrorist eigenlijk als een zeer makkelijk beinvloedbare minder ontwikkeld persoon. Vaak misbruikt door mensen die welvaren bij onrust in de wereld, of bepaalde delen van de wereld.
Je kan er ook wat aan doen zonder angst te zaaien, mensen op afkomst te discrimineren en met die houding uiteindelijk alleen maar meer terrorisme kweken.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Inderdaad, want dit is natuurlijk geen probleem. Het probleem is de mensen die er iets aan willen doen.
Het rotte aan internet is dat mensen als jij ook informatie lezen en er een compleet verkeerde draai aangevenquote:Op maandag 13 juni 2016 10:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
jawel moslims mogen liegen als een middel tegen verwacht kwaad dat henzelf of andere moslims zou kunnen overkomen. Ze mogen zelfs hun geloof verloochenen, zolang ze het maar niet menen in hun hart. Dit is heel ruim te interpreteren.
Wanneer je dus te maken hebt met moslims, moet je altijd in het achterhoofd houden dat moslims iets met schijnbare eerlijkheid kunnen doen of zeggen, terwijl ze in werkelijkheid juist het tegenovergestelde menen.
Wat wil je eraan doen dan? Je mag een mening hebben, hoe verwerpelijk het ook is. Volgens moslims is homoseksualiteit nu eenmaal een zonde en daar ga je niks aan veranderen door er heel verontwaardigd over te zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag je hoor, maar liever zonder die essays steeds aan te halen. En je bereikt er toch niks mee. Figuren als BansheeBoy zijn vastgeroest in hun islamitische denkbeelden. Dit is al deel 8 van dit topic en hij is voornamelijk bezig geweest met het slachtoffer uithangen en de redelijkheid van de islam benadrukken.
Bijna niemand praat over de diepgewortelde homohaat, die wijdverspreid is onder moslims en die ook bij veel conservatieve christenen aanwezig is. Ik zou weleens een discussie over de vraag hoelang we dat nog acceptabel gaan vinden. En hoe zulke figuren kunnen verwachten dat ze godsdienstvrijheid genieten, terwijl ze er zelf lustig op los discrimineren.
Maar de oorzaak is toch al lang duidelijk, al dat geneuzel over de oorzaak ligt in het westen, de oorzaak komt door armoede. Allemaal bullshit, het is een religieuze oorlog, met in de basis de sjiieten en soennieten die het licht gezegd niet met elkaar eens zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het verslaan van IS levert ook niks op, op de lange termijn.
IS bestond al vrij lang maar werd plots heel groot een paar jaar geleden. Die honderdduizenden lui die zich bij IS aansloten kwamen natuurlijk niet magisch uit de grond. Al die mensen waren er al tientallen jaren. Blijkbaar heerst er een hele hoop haat en onrust in die regio en als IS verslagen is, is het slechts wachten op de volgende groep die opstaat.
Klopt ook hoor. Alleen vinden ze het meestal in de islam.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Nogmaals, een geestesziek iemand kan rechtvaardiging vinden in een random Suske en Wiske album of aflevering van de Simpsons.²
Toch hoor je dat weinig.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Nogmaals, een geestesziek iemand kan rechtvaardiging vinden in een random Suske en Wiske album of aflevering van de Simpsons.²
Omdat het niet perse aan de noemer religie ligtquote:Op maandag 13 juni 2016 11:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar de oorzaak is toch al lang duidelijk, al dat geneuzel over de oorzaak ligt in het westen, de oorzaak komt door armoede. Allemaal bullshit, het is een religieuze oorlog, met in de basis de sjiieten en soennieten die het licht gezegd niet met elkaar eens zijn.
Maar er blijven maar mensen religie vrijpleiten , ik vind dat echt zo bizar.
Fantasieboekje vol met tegenstrijdigheden. Er staat in dat het mag en dat het niet mag. Eigenlijk over alles in het leven.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het rotte aan internet is dat mensen als jij ook informatie lezen en er een compleet verkeerde draai aangeven
Nee. Dit mag niet.
Het hoeft er ook niet perse aan te liggen, maar het doet het wel voor al die zelfmoordaanslagen in Parijs, Bagdad, Syrie, Jordanie en nu weer Orlando.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het niet perse aan de noemer religie ligt
Is dat zo:quote:Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt ook hoor. Alleen vinden ze het meestal in de islam.
Wat er honderd jaar geleden ook is gebeurd is natuurlijk geen logische reden om nu de andere kant op te kijken. Dat snap je zelf ook heus wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dat zo:
• 1ste wereldoorlog
• 2de wereldoorlog
• IRA
• ETA
• Burma
Ik kan nog wel even doorgaan.
Een beetje logisch nadenken. Er leven 1,5 miljard Moslims op dees aard. Als allemaal klopt wat er wordt gezegd zou er geen (verse) homo meer zijn.
Nee.²
Ah also, ik dacht even dat je het over geloof in zijn algemeenheid bedoelde. Zoals ook Christendom en de befaamde kruistochtenquote:Op maandag 13 juni 2016 11:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het hoeft er ook niet perse aan te liggen, maar het doet het wel voor al die zelfmoordaanslagen in Parijs, Bagdad, Syrie, Jordanie en nu weer Orlando.
Dit is weer te makkelijk. Het zijn labiele figuren maar zonder een gigantische religie die leven na de dood voor martelaars belooft waren dit soort acties minder frequent.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Er zijn mensen die het Christendom net zo fanatiek ervaren als bepaalde moslims, en daar heb je dezelfde risico's. Het gaat allemaal om religie niet zo serieus te nemen, helaas zie je onder moslims dat ze hun geloof te serieus nemen met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ah also, ik dacht even dat je het over geloof in zijn algemeenheid bedoelde. Zoals ook Christendom en de befaamde kruistochten
De islam roept hel en verdoemenis af over homo's. Een moslim vermoordt homo's.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Dit is gisteren al besproken. Moet dit weer?
Hunnie doen het ook is geen ontkrachting.quote:
De Koran zegt meerdere keren dat Allah beslist over goed en fout. Snap je dat of is dat lastig?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De islam roept hel en verdoemenis af over homo's. Een moslim vermoordt homo's.
Begin je al enig verband te zien?
Dat je dat als leek zo ziet snap ik wel, maar je moet de Koran ook lezen naar het moment van wat er toen gebeurde.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Fantasieboekje vol met tegenstrijdigheden. Er staat in dat het mag en dat het niet mag. Eigenlijk over alles in het leven.
Waarom is er dan een sharia met straffen die door stervelingen worden uitgevoerd?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Koran zegt meerdere keren dat Allah beslist over goed en fout. Snap je dat of is dat lastig?
Want toen was een groot homoprobleem?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat je dat als leek zo ziet snap ik wel, maar je moet de Koran ook lezen naar het moment van wat er toen gebeurde.
Al snap ik dat het makkelijker is om dat toch zo te zien, want easy punten scoren.
Kruistochten waren een defensieve oorlog na 4 eeuwen van Islam agressie.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah also, ik dacht even dat je het over geloof in zijn algemeenheid bedoelde. Zoals ook Christendom en de befaamde kruistochten
Meeste van de straffen komen niet voort uit de Koran en is voortgekomen uit hadiths die worden gebruikt hoe het mensem uitkomt.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Waarom is er dan een sharia met straffen die door stervelingen worden uitgevoerd?
Ik kijk even in mijn tijdmachine. brb.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Want toen was een groot homoprobleem?
HAHAHAHAHAH.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Kruistochten waren een defensieve oorlog na 4 eeuwen van Islam agressie.
Kan relevant zijn voor de horizon van mensen die niet verder terug kijken dan het laatste haatzaaiende facebook bericht.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hunnie doen het ook is geen ontkrachting.
Zelfs bij dit gegeven jezelf een slachtofferrol aanmeten.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:05 schreef TheJanitor het volgende:
Slachtofferrol? Weet je wel wat dat is?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zelfs bij dit gegeven jezelf een slachtofferrol aanmeten.
Tut tut.
Euhm....nee.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
lol 1-dimensionale geschiedenis is 1-dimensionaalquote:
Nee en daar gaat een joetoep filmpje niks aan veranderen. Dat is namelijk geen 'inlezen' zoals je het zelf noemt. Stop met het geven van je eigen onjuiste interpetatie van de geschiedenis als een vaststaand feit.quote:
Wat is het dan? Agressie die niet vanuit een reactie kwam tegen de agressie en expansiedrift van de islam?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee en daar gaat een joetoep filmpje niks aan veranderen. Dat is namelijk geen 'inlezen' zoals je het zelf noemt. Stop met het geven van je eigen onjuiste interpetatie van de geschiedenis als een vaststaand feit.
Dat je beweert dat je geweld wordt aangedaan door een ander.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:10 schreef TheJanitor het volgende:
Slachtofferrol? Weet je wel wat dat is?
Check deze serie. Veel beter.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee en daar gaat een joetoep filmpje niks aan veranderen. Dat is namelijk geen 'inlezen' zoals je het zelf noemt. Stop met het geven van je eigen onjuiste interpetatie van de geschiedenis als een vaststaand feit.
Nee, dat is het niet. Feiten benoemen is niet een slachtofferrol aannemen. En jouw definitie klopt sowieso al van geen kant. Je snapt er dus niet veel van.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:18 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat je beweert dat je geweld wordt aangedaan door een ander.
Lees je post even terug en probeer deze nieuwe wijsheid te koppelen.
Feitelijke informatie is ondertussen dus ook gedevalueerd tot interpretatie en framing?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:21 schreef TheJanitor het volgende:
Nee, dat is het niet. Feiten benoemen is niet een slachtofferrol aannemen. En jouw definitie klopt sowieso al van geen kant. Je snapt er dus niet veel van.
Je kan bepaalde dingen wel een beetje aannemen nu.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:25 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Feitelijke informatie is ondertussen dus ook gedevalueerd tot interpretatie en framing?
Graag zie ik een duidelijke definitie voor slachtofferrol als die van mij niet klopt.
Klopt, maar hoe vaak is het geweld van de laatste jaren religieus geïnspireerd geweld (en dan voornamelijk vanuit de Islam)?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Toch zijn het uitzonderingen waarbij Christenen zelf maar "zondaars" gaan doden. Natuurlijk is dit in het verleden gebeurd (kruistochten tegen Islam maar misschien in extremere mate tegen de Katharen en later protestanten). Een fanatiek zwarte kousen drager sluit zich misschien wat af van de omgeving en noemt mensen rondom hem/haar zondaars (maar dat zegt hij/zij ook over zichzelf), maar gaat niet zelf aan de slag en het "getuigen" naar de ander wordt hoger gewaardeerd dan het doden van de ander.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het Christendom net zo fanatiek ervaren als bepaalde moslims, en daar heb je dezelfde risico's. Het gaat allemaal om religie niet zo serieus te nemen, helaas zie je onder moslims dat ze hun geloof te serieus nemen met alle gevolgen van dien.
Dit ben ik helemaal met je eens op een ding na. Het zijn niet enkel de terroristen die de neiging hebben om zich vast te houden aan verouderde ideeën. Het betreft religie in het algemeen. Religie is nou eenmaal een star fenomeen. Het wil maar niet verouderde ideeën loslaten zoals de intolerantie jegens homoseksualiteit bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ik zie het meer als mensen die niet tegen vooruitgang kunnen. De wereld verandert namelijk echt bizar snel: globalisering, culturen die mengen en zich aan elkaar moeten aanpassen, wetenschap die het nut van religie wegneemt en iedereen die gelijk is aan elkaar. Landsgrenzen verdwijnen, Engels wordt de algemene taal, we hebben een globale cultuur die je overal terug vindt.
Ik dacht vroeger toen ik heel klein was altijd dat de klemtoon op broek lag, in plaats van op spijker, en heb dus dat hele boek gelezen met de vraag wanneer ze nu eens in Spijkerbroek aan zouden komen.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:37 schreef Re het volgende:
ik vond kruistocht in spijkerbroek wel een aardig boek...
Ja allemaal schuld van moslimsquote:Op maandag 13 juni 2016 12:42 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Misschien moet je je nog eens verdiepen in de eerste kruistocht em de reconquista.
De meeste religies hebben een hekel aan homo's. Helaas hebben de moslims nog niet begrepen dat als je dat wilt uiten, je een politieke partij moet beginnen en zo homo's moet pesten.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En er is geen enkele journalist die eens wat dieper in gaat op het onderwerp bij heren als Nihad Awad? Vraag hem eens wat de islamitische geschriften/sharia zeggen over homoseksuelen. Deze bijvoorbeeld:
[..]
De haat tegen homo's en andersgelovigen wordt in de islam aangeleerd. Laat zo iemand daar maar eens publiekelijk afstand van nemen.
Dit hoort eigenlijk thuis op een heel andere afdeling...quote:Op maandag 13 juni 2016 09:57 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de strijd tussen goed en kwaad in de wereld. Het kwaad voelt zich thuis bij de islam, maar zit natuurlijk ook elders. De islam afschaffen in de wereld zal waarschijnlijk niet lukken want het kwaad zal de islam met hand en tand verdedigen, omdat het het kwaad een huis verschaft.
Dan kun je de wereld opsplitsen tussen goed en kwaad, twee werelddelen, maar dan heb je geen zicht meer op het kwaad en is de wereld gauw een blakende zwarte bende geworden.
Dit hoort eigenlijk thuis in de filosofieafdeling maar ik vind het hier nu wel passen.
Alsof ik Harry Potter lees....quote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit hoort eigenlijk thuis op een heel andere afdeling...
Als religie in de wereld eens een stapje naar achteren doet, wat gematigder wordt. dan zal niet ineens al het geweld en ellende verdwijnen. Maar als ik het zakelijk bekijk zou het toch een ontzettende 'quick win' zijn om een hoop ellende op te lossen.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Kan relevant zijn voor de horizon van mensen die niet verder terug kijken dan het laatste haatzaaiende facebook bericht.
Ik begrijp werkelijkwaar niet wat je bedoelt.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:28 schreef Jaroon het volgende:
Je kan bepaalde dingen wel een beetje aannemen nu.
Goeie samenvatting idd. Moderne kruisvader kruipen al te graag maar in hun slachtofferrol.quote:
Lekker heel Jeruzalem uitmoorden (moslims, joden en christenen) uit zelfverdediging. En kinderen koken en opeten om te voorkomen dat de islam Europa inneemt.quote:
Ach, andersom kan ook hoor:quote:Op maandag 13 juni 2016 13:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Goeie samenvatting idd. Moderne kruisvader kruipen al te graag maar in hun slachtofferrol.
Inderdaad, dankzij de kruistochten en het christendom hebben we nu onze moderne samenlevingquote:Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker heel Jeruzalem uitmoorden (moslims, joden en christenen) uit zelfverdediging. En kinderen koken en opeten om te voorkomen dat de islam Europa inneemt.
De Kruistochten
Dat klopt dan weer wel. Het klinkt paradoxaal, maar mede dankzij de Kruistochten heeft de westerse beschaving een evolutie doorgemaakt. Ook doordat er sprake was van kennisuitwisseling met de moslims.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij de kruistochten en het christendom hebben we nu onze moderne samenleving.
Meer ondanks, maar goed.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij de kruistochten en het christendom hebben we nu onze moderne samenleving.
Uiteraard, maar dat wil Koos niet snappen uit angst om een standpunt in te nemen.quote:
PVVers...quote:Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker heel Jeruzalem uitmoorden (moslims, joden en christenen) uit zelfverdediging. En kinderen koken en opeten om te voorkomen dat de islam Europa inneemt.
De Kruistochten
De wereld is niet zwart-wit hé.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat wil Koos niet snappen uit angst om een standpunt in te nemen.
Gelukkig niet. Maar 'alles is grijs dus er is geen antwoord' is nog minder constructief.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart-wit hé.
Sommige figuren kunnen het niet accepteren dat het christendom niet alleen maar ellende heeft veroorzaakt, maar in bepaalde opzichten ook nut heeft gehad.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart-wit hé.
Ik kan niet voor Koos spreken, maar ik kreeg niet de indruk dat hij dat bedoelt.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Maar 'alles is grijs dus er is geen antwoord' is nog minder constructief.
Hij denkt dat iedereen alles zwart-wit ziet dus voelt hij zich geroepen om altijd maar op het hek te gaan zitten. Prima, maar totaal niet constructief.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik kan niet voor Koos spreken, maar ik kreeg niet de indruk dat hij dat bedoelt.
Blinde.quote:
Ik zie dan ook wel degelijk wat verschil tussen afgeslacht worden in een kroeg en moedwillig in een lekke schuit stappen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:52 schreef crystal_meth het volgende:
Ach, 50 doden...![]()
Dit jaar verzuipen er gemiddeld 200 per week in de Middellandse Zee. Ligt ook niemand wakker van.
200 dodenquote:Op maandag 13 juni 2016 13:52 schreef crystal_meth het volgende:
Ach, 50 doden...![]()
Dit jaar verzuipen er gemiddeld 200 per week in de Middellandse Zee. Ligt ook niemand wakker van.
Oh ja? Wel eens van ouderdom gehoord? Daar moet echt eens iets aan gedaan worden!!1!quote:Op maandag 13 juni 2016 14:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
200 doden
Dit jaar sterven er per week meer dan 150,000 mensen aan kanker.
Ik win
Zomaar legendarisch doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:32 schreef Nielsch het volgende:
Toen ze onze vliegtuigen kaapten en in onze wolkenkrabbers vlogen, bleven we vliegen en in wolkenkrabbers werken.
Toen ze onze treinen kaapten een opbliezen, bleven we in treinen reizen.
Toen ze onze metro's en bussen opbliezen, bleven we in metro's en bussen reizen.
Toen ze een bloedbad veroorzaakten in een restaurant, bleven we uit eten gaan.
Toen ze een bloedbad veroorzaakten in een concertzaal, bleven we naar concerten gaan.
Toen ze zich opbliezen bij een sportstadion, bleven we naar sportwedstrijden gaan.
Toen ze zich opbliezen in een vertrekhal, bleven we op vakantie gaan.
Toen ze zich weer opbliezen in de metro, bleven we met de metro reizen.
Nu ze een bloedbad hebben veroorzaakt in een club, blijven we dansen.
Het Westen zal niet buigen voor islamterrorisme. Vroeger niet, nu niet, nooit niet.
Zolang hij niet moordt is dit vrijheid he.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
Vader schutter veroordeelt homo's in videobooschap
Seddique Mir Mateen blijkt, net als zijn zoon Omar, fel tegenstander te zijn van homoseksualiteit. Dit blijkt uit een video die hij vandaag online heeft gezet. De vader van de schutter in Orlando, staat ook bekend als anti-Amerikaans en een aanhanger van de Taliban.
Yup, haten mag idd. Maar je zal maar zo'n vader hebbenquote:Op maandag 13 juni 2016 14:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zolang hij niet moordt is dit vrijheid he.
Anti Amerikaans maar er wel lekker wonenquote:Op maandag 13 juni 2016 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
Vader schutter veroordeelt homo's in videobooschap
Seddique Mir Mateen blijkt, net als zijn zoon Omar, fel tegenstander te zijn van homoseksualiteit. Dit blijkt uit een video die hij vandaag online heeft gezet. De vader van de schutter in Orlando, staat ook bekend als anti-Amerikaans en een aanhanger van de Taliban.
Helaas wel, lekker met de waan van de dag meegaanquote:Op maandag 13 juni 2016 14:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Anti Amerikaans maar er wel lekker wonen![]()
Extra stemmen voor Trump weer.
De vergelijking? Geen school gevolgd? En dan statistiek laten liggen?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
200 doden
Dit jaar sterven er per week meer dan 150,000 mensen aan kanker.
Ik win
Wow, compleet langs je heen gegaan buddy. Misschien moet je ff sarcasme googlen.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De vergelijking? Geen school gevolgd? En dan statistiek laten liggen?
je punt?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:16 schreef Kijkertje het volgende:
De christelijke versie: "Homosexuals are worthy of death!"
Ik vind het dan toch wel lastig te verklaren waarom er tussen die kruistochten en de moderne westerse beschaving nog 700 jaar zat.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt dan weer wel. Het klinkt paradoxaal, maar mede dankzij de Kruistochten heeft de westerse beschaving een evolutie doorgemaakt. Ook doordat er sprake was van kennisuitwisseling met de moslims.
er wachten iig 70 homomaagden op hemquote:Op maandag 13 juni 2016 15:26 schreef Kaas- het volgende:
Zou er op de grafsteen van die moslim ook komen te staan dat z'n sterfplaats een homobar is?
Het is een geleidelijk proces met ups and downs. Dan werd er weer stapje vooruit gezet, daarna weer twee terug, vervolgens weer een paar vooruit.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het dan toch wel lastig te verklaren waarom er tussen die kruistochten en de moderne westerse beschaving nog 700 jaar zat.
Stellen dat we de beschaving hebben te danken aan Christelijk geweld in de middeleeuwen lijkt me nog heel veel korter door de bocht.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben echt pleitbezorger van religie, maar stellen dat het christendom alleen maar ellende heeft voortgebracht, is echt te kort door de bocht.
Dat is dan ook wat Firefly ervan maakte. Dat zijn niet mijn woorden.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Stellen dat we de beschaving hebben te danken aan Christelijk geweld in de middeleeuwen lijkt me nog heel veel korter door de bocht.
De domheid gelukkig wel. We deden vast een andere school.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:10 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wow, compleet langs je heen gegaan buddy. Misschien moet je ff sarcasme googlen.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:32 schreef Jaroon het volgende:
De domheid gelukkig wel. We deden vast een andere school.
Na het eerdere 'onderzoek' hebben ze hem verwijderd uit de database. En daarom moet je dus nooit iemand uit een database verwijderen.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:50 schreef WhateverWhatever het volgende:
Raar, bekend bij de FBI, werkt bij de beveiliging met een wapen, iets met 1+1=
En zijn vader is geen haar beter...
Nee, lijkt mij ook niet , helemaal niet in deze tijd en het is vreselijk om te zeggen maar je moet toch elke moslim (met een verleden) aanzien als terrorist als hij te gast is in jouw land..quote:Op maandag 13 juni 2016 15:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Na het eerdere 'onderzoek' hebben ze hem verwijderd uit de database. En daarom moet je dus nooit iemand uit een database verwijderen.
Wel vreemd dat je de taliban aanhangt en wel in het verderfelijke westen gaat wonen. Beetje paard van troje gedachte.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
het is eerder vreemd dat westerse landen dit pikken.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wel vreemd dat je de taliban aanhangt en wel in het verderfelijke westen gaat wonen. Beetje paard van troje gedachte.
Vreemd dat je er dan wonen. In mijn wereld heet dat laf.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 juni 2016 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan ook wat Firefly ervan maakte. Dat zijn niet mijn woorden.
Tja. Dit is gewoon onzin Koos.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben weliswaar geen groot fan van religie, maar het valt niet te ontkennen dat we onze moderne beschaving (deels) te danken hebben aan het christendom.
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vreemd dat je er dan gaat wonen. In mijn wereld heet dat laf.
Idem met Europa toch, maar wel je handje ophouden voor ''gratis'' geld maar je niet willen aanpassen aan de cultuur want ongelovige moet/mag je niet respecterenquote:Op maandag 13 juni 2016 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wel vreemd dat je de taliban aanhangt en wel in het verderfelijke westen gaat wonen. Beetje paard van troje gedachte.
Laf niet, ze zijn de weg aan het voorbereiden voor de rest. Hypocriet is eerder het juiste woordquote:Op maandag 13 juni 2016 16:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Vreemd dat je er dan wonen. In mijn wereld heet dat laf.
In jouw zwart-wit denkende brein zal dat vast zo werken.quote:
Ik vind Amerika en Europa het westenquote:Op maandag 13 juni 2016 16:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Idem met Europa toch, maar wel je handje ophouden voor ''gratis'' geld maar je niet willen aanpassen aan de cultuur want ongelovige moet/mag je niet respecteren
da vinci en zijn vrienden zijn het niet met je eens.quote:Op maandag 13 juni 2016 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een geleidelijk proces met ups and downs. Dan werd er weer stapje vooruit gezet, daarna weer twee terug, vervolgens weer een paar vooruit.
Ik ben echt pleitbezorger van religie, maar stellen dat het christendom alleen maar ellende heeft voortgebracht, is echt te kort door de bocht.
Je kunt niet niets van je eigen landen maken......en je dan hier ingraven. Ik ken het ook niet zo.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Laf niet, ze zijn de weg aan het voorbereiden voor de rest. Hypocriet is eerder het juiste woord
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In jouw zwart-wit denkende brein zal dat vast zo werken.
Tja.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij denkt dat iedereen alles zwart-wit ziet dus voelt hij zich geroepen om altijd maar op het hek te gaan zitten. Prima, maar totaal niet constructief.
Haha, ja iddquote:Op maandag 13 juni 2016 16:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vind Amerika en Europa het westen
Ghehehequote:Op maandag 13 juni 2016 15:26 schreef Kaas- het volgende:
Zou er op de grafsteen van die moslim ook komen te staan dat z'n sterfplaats een homobar is?
Prima, maar dan eis ik als Nederlandse atheïst ook het recht op om moslims te discrimineren en tot in het diepst van hun ziel te krenken. Dat is namelijk wat zij, met de hand op de Koran, ook doen bij anderen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:17 schreef Donnis het volgende:
[..]
Wat wil je eraan doen dan? Je mag een mening hebben, hoe verwerpelijk het ook is. Volgens moslims is homoseksualiteit nu eenmaal een zonde en daar ga je niks aan veranderen door er heel verontwaardigd over te zijn.
quote:Op maandag 13 juni 2016 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat een persoon waarbij aantoonbaar sprake is van radicalisering en waarvan geregistreerd staat dat hij wapens heeft totaal geen alarmbellen afgaan of dat een wapenvergunning dan niet ingetrokken kan worden. Zelfs in een land als de VS met zijn wapenbezit dat overal getolereerd wordt zou dat toch een prioriteit moeten hebben.
Wat heeft het aan goeds gebracht?quote:Op maandag 13 juni 2016 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een geleidelijk proces met ups and downs. Dan werd er weer stapje vooruit gezet, daarna weer twee terug, vervolgens weer een paar vooruit.
Da Vinci was een godvrezende katholiek. De boeken van Dan Brown zijn fictie, beste jongen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:05 schreef flibber het volgende:
[..]
da vinci en zijn vrienden zijn het niet met je eens.
Armenzorg, ziekenzorg, bewaren van oude Griekse en Romeinse wijsheid, architectuur, kunst.quote:
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Da Vinci was een godvrezende katholiek. De boeken van Dan Brown zijn fictie, beste jongen.
Het is gewoon een zelf bedacht goed idee.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Da Vinci was een godvrezende katholiek. De boeken van Dan Brown zijn fictie, beste jongen.
Niet eens; de Da Vinci code is regelrecht afgeleid van het speurwerk van Henry Lincoln, die al in de jaren '70 met dezelfde onhoudbare theorieën kwam.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon een zelf bedacht goed idee.
Ik heb het over het geloof. Niet over een erg slecht boek.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet eens; de Da Vinci code is regelrecht afgeleid van het speurwerk van Henry Lincoln, die al in de jaren '70 met dezelfde onhoudbare theorieën kwam.
Alsof die zaken er niet zouden zijn geweest zonder het christendom...quote:Op maandag 13 juni 2016 16:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Armenzorg, ziekenzorg, bewaren van oude Griekse en Romeinse wijsheid, architectuur, kunst.
lol, verzin je nu dingen ter plekke als je er niet meer uit komt?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik noem de kathedraal van Amiens... de Kruisafname van Rubens...quote:Op maandag 13 juni 2016 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alsof die zaken er niet zouden zijn geweest zonder het christendom...
Sterker nog, omdat we niet weten hoeveel 'heidense' dingen vernietigd zijn door de christenen, kun je die laatste drie puntjes niet eens met zekerheid zeggen.
Da Vinci was tot zijn dood een devoot katholiek en de boeken van Brown zijn inderdaad fictie. Wat is er verzonnen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:19 schreef flibber het volgende:
[..]
lol, verzin je nu dingen ter plekke als je er niet meer uit komt?
toevallig werkzaam voor joop.nl?
christendom heeft vooruitgang alleen maar tegen gehouden/afgermend.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Alsof die zaken er niet zouden zijn geweest zonder het christendom...
Sterker nog, omdat we niet weten hoeveel 'heidense' dingen vernietigd zijn door de christenen, kun je die laatste drie puntjes niet eens met zekerheid zeggen.
Het ritueel van mensenoffers was niet zo denderend, hoor...quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef flibber het volgende:
[..]
christendom heeft vooruitgang alleen maar tegen gehouden/afgermend.
de islam gaat nog een stapje verder die hollen terug naar de steentijd.
ik heb de dan brown boeken niet gelezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Da Vinci was tot zijn dood een devoot katholiek en de boeken van Brown zijn inderdaad fictie. Wat is er verzonnen?
Kunst en architectuur was er ongetwijfeld ook geweest zonder het christendom. Dan hadden we geen kathedralen en Piëta's gehad, maar heel andere kunst die we net zo waardevol zouden vinden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik noem de kathedraal van Amiens... de Kruisafname van Rubens...
Dat valt ook wel mee. De Romeinen kenden beiden al. En opnieuw: als het christendom dat niet gedaan had, waren er allicht anderen in het gat gesprongen.quote:En het was inderdaad de kerk die voor het eerst gesystematiseerde armen- en ziekenzorg in het leven riep.
Hij werd door de kerk ook beschuldigd van homoseksualiteit toch?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:24 schreef flibber het volgende:
[..]
ik heb de dan brown boeken niet gelezen.
Da vinci was alleen "gelovig" als hij weer op het randje zat.
Veel van zijn werk en onderzoek is ook vernietigd door de kerk, ook tijdens zijn leven en hij heeft geluk gehad dat hij niet vroegtijdig is komen te overlijden.
ja, en ook nu is het een vermoeden dat die het wel degelijk was.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij werd door de kerk ook beschuldigd van homoseksualiteit toch?
Ik vind het gemak waarmee mensen positieve dingen die Christenen in de loop der tijd hebben gedaan toeschrijven aan het Christendom ook een beetje storend.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. De Romeinen kenden beiden al. En opnieuw: als het christendom dat niet gedaan had, waren er allicht anderen in het gat gesprongen.
Wat ik storend vindt is de wijze waarop onze hele culturele erfenis, die grotendeels gebaseerd is op het Christendom, maar bij het grof vuil wordt gezet omdat het niet past binnen het 'atheïstisch/realistisch' kader.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het gemak waarmee mensen positieve dingen die Christenen in de loop der tijd hebben gedaan toeschrijven aan het Christendom ook een beetje storend.
De verlichting is een beweging die juist tegen het geloof in ging, niet zozeer een beweging die er was dankzij het Christendom. Kortom: zonder het Christendom was er geen verlichting nodig.
Vind het wat lastig om dat snel en kort onder woorden te brengen. Ik heb recentelijk het boek ´De kunst van het vreedzaam vechten´ gelezen, en daar heb ik wel wat verrassende inzichten over het christendom en religie in het algemeen uitgehaald. Ik was in ieder geval erg verrast. Zeer interessante kost.quote:
Wat was er positief aan? Of hadden normale mensen het zelf ook kunnen doen?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het gemak waarmee mensen positieve dingen die Christenen in de loop der tijd hebben gedaan toeschrijven aan het Christendom ook een beetje storend.
De verlichting is een beweging die juist tegen het geloof in ging, niet zozeer een beweging die er was dankzij het Christendom. Kortom: zonder het Christendom was er geen verlichting nodig.
Gewoon op mensen.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik storend vindt is de wijze waarop onze hele culturele erfenis, die grotendeels gebaseerd is op het Christendom, maar bij het grof vuil wordt gezet omdat het niet past binnen het 'atheïstisch/realistisch' kader.
Het past niet binnen het hedendaags morele kader. Dat heeft niks te maken met atheisme.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik storend vindt is de wijze waarop onze hele culturele erfenis, die grotendeels gebaseerd is op het Christendom, maar bij het grof vuil wordt gezet omdat het niet past binnen het 'atheïstisch/realistisch' kader.
Ik denk dat je in de war bent met Galileo, die verschillende maken z´n wetenschappelijke keutels weer in heeft getrokken onder druk van de kerk.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:24 schreef flibber het volgende:
[..]
ik heb de dan brown boeken niet gelezen.
Da vinci was alleen "gelovig" als hij weer op het randje zat.
Veel van zijn werk en onderzoek is ook vernietigd door de kerk, ook tijdens zijn leven en hij heeft geluk gehad dat hij niet vroegtijdig is komen te overlijden.
De positieve zaken die Christenen graag toeschrijven aan het Christendom hadden helemaal niets met het Christendom te maken.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat was er positief aan? Of hadden normale mensen het zelf ook kunnen doen?
Je hebt gewoon geen antwoord. En ik kan dat deels. Daar heb ik geen geloof voor nodig.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het wat lastig om dat snel en kort onder woorden te brengen. Ik heb recentelijk het boek ´De kunst van het vreedzaam vechten´ gelezen, en daar heb ik wel wat verrassende inzichten over het christendom en religie in het algemeen uitgehaald. Ik was in ieder geval erg verrast. Zeer interessante kost.
Maar goed, in een discussie schermen met een boek dat mede-users mogelijk niet hebben gelezen, schiet natuurlijk niet op. Ik moet je dus nu even een antwoord schuldig blijven.
De Bijbel is ook fictie. Door mensen bedacht en opgeschreven, barstensvol tegenstrijdigheden en bovendien geschikt om selectief in te shoppen. Voor de Koran geldt precies hetzelfde.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. En nu?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Bijbel is ook fictie. Door mensen bedacht en opgeschreven, barstensvol tegenstrijdigheden en bovendien geschikt om selectief in te shoppen. Voor de Koran geldt precies hetzelfde.
De Verlichting is voortgekomen uit het Christendom, ondanks dat het brak met de christelijke dogma's hebben Christelijke kernwaarden de weg vrijgemaakt voor de Verlichting.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:30 schreef Molurus het volgende:
Ik heb wel een antwoord, maar dan moet ik mijn hersens even laten kraken. En aangezien ik nog even mijn werk af wil maken, moet ik je voor nu een antwoord schuldig blijven.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt gewoon geen antwoord. En ik kan dat deels. Daar heb ik geen geloof voor nodig.
Wat maakt het uit, of het gaat om de beloning of de straf? Het zal voor de een de eeuwige beloning zijn, voor de ander de angst voor eeuwige straf.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Radicalen als deze worden niet gedreven door het vooruitzicht en de belofte op een paradijs, maar door angst voor het tegenovergestelde: de eeuwige brandende put.
Hoe meer dit soort zaken plaats vinden, en hoe meer fundamentalistische moslims en christenen ik hoor spreken, hoe meer ik hiervan overtuigd raak. Niet de beloning staat centraal, maar het afwenden van straf.. en dat is ook precies het manco van de islamitische en christelijke religies: die nadruk op een fysieke en mentale eeuwige straf.
Godsdiensten zonder een dogma omtrent eeuwige straf hebben wat dat betreft veel minder excessen voortgebracht: boeddhisme, hindoeïsme, jaïnisme, maar ook het Jodendom, dat zeker waar het de Thora betreft nergens melding maakt van een plek van eeuwige bestraffing. Ook in natuurgodsdiensten zie je dit nauwelijks tot niet terug.
Religie wordt op zo'n manier een gifbeker, een bron voor psychose, en verleidt angstige mensen ertoe om de grote heerser maar aan te tonen dat zij deze straf niet verdienen, daar vermoorden ze zelfs anderen voor.
De dreiging is wat fundamentalisten drijft, niet de beloning.
Dus zonder?quote:Op maandag 13 juni 2016 16:50 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De Verlichting is voortgekomen uit het Christendom, ondanks dat het brak met de christelijke dogma's hebben Christelijke kernwaarden de weg vrijgemaakt voor de Verlichting.
Om te breken met die dogma's, inderdaad.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:50 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De Verlichting is voortgekomen uit het Christendom,
Precies.quote:ondanks dat het brak met de christelijke dogma's
Het omgekeerde, dus. Kritisch denken is het tegenovergestelde van christelijk.quote:hebben Christelijke kernwaarden de weg vrijgemaakt voor de Verlichting.
Weer geen antwoord. Mensen zonder religie kunnen iets. Religie heeft veel verpest.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb wel een antwoord, maar dan moet ik mijn hersens even laten kraken. En aangezien ik nog even mijn werk af wil maken, moet ik je voor nu een antwoord schuldig blijven.
Dat had nul komma niks met 'Christelijke kernwaarden' te maken. Dat was eerder ondanks die Christelijke kernwaarden. (Tenzij we allerlei positieve kernwaarden gaan toeschrijven aan het Christendom, maar dan maken we weer exact dezelfde fout. Je hoeft geen Christen te zijn om je netjes te gedragen. 'Don't be an asshole' is geen Christelijke waarde. Dat is eer die het Christendom niet toekomt.)quote:Op maandag 13 juni 2016 16:50 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De Verlichting is voortgekomen uit het Christendom, ondanks dat het brak met de christelijke dogma's hebben Christelijke kernwaarden de weg vrijgemaakt voor de Verlichting.
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
Het omgekeerde, dus. Kritisch denken is het tegenovergestelde van christelijk.
quote:De Verlichting was geen afwijzing van het geloof, zoals vaak gedacht, maar eerder een herinterpretatie van de geloofsbelijdenis. Dit genuanceerde beeld wordt geschetst in Verlichting in Nederland 1650-1850, onder redactie van de Leidse universiteitsdocent Jan Wim Buisma
Omdat je gelovig bent. In principe kan het zonder........geloof. Niets dat anders zegt of bewijst.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:05 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maak je zinnen nu eens af mongooltje. Ik begrijp er geen fuck van.
Jawel, er is namelijk geen alternatief universum waar het zonder religie is gebeurd.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:06 schreef Jaroon het volgende:
Omdat je gelovig bent. In principe kan het zonder........geloof. Niets dat anders zegt of bewijst.
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het namelijk helemaal niet over die waarden.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:55 schreef Molurus het volgende:
Dat had nul komma niks met 'Christelijke kernwaarden' te maken. Dat was eerder ondanks die Christelijke kernwaarden. (Tenzij we allerlei positieve kernwaarden gaan toeschrijven aan het Christendom, maar dan maken we weer exact dezelfde fout. Je hoeft geen Christen te zijn om je netjes te gedragen. 'Don't be an asshole' is geen Christelijke waarde. Dat is eer die het Christendom niet toekomt.)
Nogal wat om een argument te baseren op een enkel boekje, maar vooruit. Het punt wat daarin gemaakt wordt lijkt niet ver af te wijken van wat ik zeg. Het christendom moest zich aanpassen om om te kunnen gaan met het fenomeen van mensen die kritisch voor zichzelf denken.quote:
Als het je niets doet ben je vreemd.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:09 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Op de een of anderen manier doet deze aanslag mij totaal niets, het is natuurlijk verkeerd maar ik had het erger gevonden als er een hoop ontschuldige mensen in een metro zouden omkomen, of een anderen aanslag, heb het hier met familie over gehad en die vinden allemaal dat dit niet normaal is hoe ik denk.
Het zegt niets. Het christendom claimt iets waar men geen recht op heeft. Dat heet gewoon mensheid. Dat neem je mij niet af.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:08 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jawel, er is namelijk geen alternatief universum waar het zonder religie is gebeurd.
Nee, want je zegt dat het het tegenovergestelde is van. Dat is bullshit.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:10 schreef Fir3fly het volgende:
Nogal wat om een argument te baseren op een enkel boekje, maar vooruit. Het punt wat daarin gemaakt wordt lijkt niet ver af te wijken van wat ik zeg. Het christendom moest zich aanpassen om om te kunnen gaan met het fenomeen van mensen die kritisch voor zichzelf denken.
Ik begrijp echt niet wat je steeds zegt.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:12 schreef Jaroon het volgende:
Het zegt niets. Het christendom claimt iets waar men geen recht op heeft. Dat heet gewoon mensheid. Dat neem je mij niet af.
Wat is de bullshit?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nee, want je zegt dat het het tegenovergestelde is van. Dat is bullshit.
Dat doe ik niet. Ik zeg niet dat onze culturele erfenis bij het grofvuil moet. Ik zeg alleen dat het niet klakkeloos neergezet moet worden als exclusieve verdienste van het christendom. Het christendom heeft zonder meer goede dingen gedaan, maar het zijn dingen die vrijwel iedere cultuur doet - kunst, armen- en ziekenzorg, architectuur, etc. Die dingen zijn daarom niet minder waard, maar de invloed van het christendom daarin wordt genuanceerd.quote:Op maandag 13 juni 2016 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
xquote:Op maandag 13 juni 2016 17:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet wat je steeds zegt.
Nou, nee. Kritisch denken is het tegenovergestelde van geloven, waar een religie op gebouwd is.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nee, want je zegt dat het het tegenovergestelde is van. Dat is bullshit.
Ik heb tijd noch geld om dat boekwerk aan te schaffen en door te nemen. Kun je even de belangrijkste argumenten samenvatten?quote:
De Middeleeuwen waren nauwelijks een tijd van stabiliteit en vrede. Tijd en geld voor wetenschap en kunst kwamen hoofdzakelijk door andere factoren.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, nee. Kritisch denken is het tegenovergestelde van geloven, waar een religie op gebouwd is.
Het enige waar je christendom voor zou kunnen bedanken is relatieve stabiliteit dankzij een robuuste machtsstructuur. Zodat er ruimte en geld beschikbaar kwam voor wetenschap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het een sluit echter het ander niet uit. Het Unitarisme was bijvoorbeeld gestoeld op het feit dat men dichter bij God kon komen door kennis te vergaren. Dat is kritisch denken door te geloven.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
Nou, nee. Kritisch denken is het tegenovergestelde van geloven, waar een religie op gebouwd is.
Het enige waar je christendom voor zou kunnen bedanken is relatieve stabiliteit dankzij een robuuste machtsstructuur. Zodat er ruimte en geld beschikbaar kwam voor wetenschap.
Hier zit alles in. Precies mijn punt.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:18 schreef polderturk het volgende:
Deze man was meer een hater dan dat hij een moslim was.
Dat is wel vreemd inderdaad. Ook naar voor de man.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:18 schreef polderturk het volgende:
Van een facebook reactie:
Ik woon hier in Orlando en vind dit toch wel heel erg belangrijk om te melden. The Orlando Shooter "Omar" was gehaat door al zijn collega's op het werk. Met name 1 collega die zegt dat deze Omar continue racistische opmerkingen maakte over Black Americans . Hij gebruikte op zeer agressieve tonen continue "The N Word" en zei heel vaak wat voor een vreselijke dingen hij Black People toewenstte. En ja zo ook had hij een hekel aan Gay People. Na 2 maanden huwelijk had zijn vrouw al verschillende aangiften van huiselijk geweld gedaan. Hij had 2 of 3 keer telefonisch contact gehad met een man die naar Syrie was afgereisd. Op grond daarvan had de FBI hem ondervraagd. Waarvan zijn advocaat natuurlijk zei dat Omar niet verantwoordelijk is van waar een ander naartoe wilt reizen. Wat het Amerikaanse volk frustreert is dat deze man niet op de lijst is komen te staan van het niet op een legale manier mogen aanschaffen van "an assault weapon". Hij was dus vrij om een wapen op de gewone legale manier aan te schaffen. Terwijl men wist dat hij bipolar is en dus geesteljjk ziek. Zodra alle hectiek achter de rug is zal de discussie met name over The Gunlaw gaan. Deze man was boven al zoals zijn vrouw eerder tegen de FBI zei "BIPOLAR". Dit was dus geen "Act of terror" maar "an Act of Violence". Dit had een ieder kunnen zijn die bijvoorbeeld Cheerleaders haat of mensen met rood haar haat. Deze man was meer een hater dan dat hij een moslim was. Zo was er vandaag eentje op de radio die zei: "It's known that muslims hate gaypeople" waaarop de D.J. zei "Well it's also known that Christians in particular Catholics hate gaypeople".
Uiteraard, maar dat werd iets beter in de late Middeleeuwen. De vele oorlogen zorgden natuurlijk ook voor een soort arms race. Voor Nederland met name op het water.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De Middeleeuwen waren nauwelijks een tijd van stabiliteit en vrede. Tijd en geld voor wetenschap en kunst kwamen hoofdzakelijk door andere factoren.
Het punt is voornamelijk dat de christelijke god dan vervangen wordt door een metaforische. En dat moet ook wel, want alles wat men dan uit die kennis haalt staat haaks op het dogma dat de christelijke god definieert.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het een sluit echter het ander niet uit. Het Unitarisme was bijvoorbeeld gestoeld op het feit dat men dichter bij God kon komen door kennis te vergaren. Dat is kritisch denken door te geloven.
Maar hij legitimeerde zijn haten door zijn religiositeit. En geef toe: de Koran bevat enkele passages die homohaat erg makkelijk laten legitimeren. Vind je dat geen probleem?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier zit alles in. Precies mijn punt.²
Het lijkt me normaal dat geesteszieke mensen geen wapen mogen aanschaffen.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd inderdaad. Ook naar voor de man.
Volgens mij gaat deze discussie over motivatie en welke drijfveer achter de cultuur en wetenschappelijke vooruitgang van de Vroege Moderniteit zat.quote:
Dat lijkt mij ook. Niet verbaasd mij meer daar.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het lijkt me normaal dat geesteszieke mensen geen wapen mogen aanschaffen.
En dit waren geen onschuldige mensen?quote:Op maandag 13 juni 2016 17:09 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Op de een of anderen manier doet deze aanslag mij totaal niets, het is natuurlijk verkeerd maar ik had het erger gevonden als er een hoop ontschuldige mensen in een metro zouden omkomen, of een anderen aanslag, heb het hier met familie over gehad en die vinden allemaal dat dit niet normaal is hoe ik denk.
(Ben niet eens een homo hater, alleen heb geen gevoel bij de aanslag)
Vertel, waar had je het wel over? Want als je het mij vraagt blijft er niet veel positiefs over dat kan worden uitgelegd als een 'Christelijke kernwaarde'.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het namelijk helemaal niet over die waarden.
Precies, geen wapens meer voor moslims.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het lijkt me normaal dat geesteszieke mensen geen wapen mogen aanschaffen.
quote:Op maandag 13 juni 2016 17:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik hoop dat iedereen zich goed realiseert dat alle mensen die nu nog steeds islam en moslims een hand boven het hoofd houden en ze willen beschermen vanaf nu mede schuldig is aan de dood van alle mensen die nog door moslims vermoord gaan worden. Het is tijd om een kant te kiezen.
quote:Op maandag 13 juni 2016 17:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik hoop dat iedereen zich goed realiseert dat alle mensen die nu nog steeds islam en moslims een hand boven het hoofd houden en ze willen beschermen vanaf nu mede schuldig is aan de dood van alle mensen die nog door moslims vermoord gaan worden. Het is tijd om een kant te kiezen.
Het is door figuren als jij dat de islam een hand boven het hoofd gehouden wordt. Je zorgt voor dezelfde polarisering als de idioten die de islam beschermen. Ga heen, met je kant kiezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Exact. Dat is precies wat een religie doet, waarden voor zichzelf claimen. Met als zogenaamde onderbouwing het boekje.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vertel, waar had je het wel over? Want als je het mij vraagt blijft er niet veel positiefs over dat kan worden uitgelegd als een 'Christelijke kernwaarde'.
Welke kant denk jij dat "gematigde" moslims zullen kiezen als het er op aan komt? Niet de jouwe in ieder geval. Als ze gedwongen worden om te kiezen zullen ze de keel doorsnijden van iedere ongelovige.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is door figuren als jij dat de islam een hand boven het hoofd gehouden wordt. Je zorgt voor dezelfde polarisering als de idioten die de islam beschermen. Ga heen, met je kant kiezen.
Ja, dat moment gaat echt komen, doe toch niet zo idioot.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Welke kant denk jij dat "gematigde" moslims zullen kiezen als het er op aan komt? Niet de jouwe in ieder geval. Als ze gedwongen worden om te kiezen zullen ze de keel doorsnijden van iedere ongelovige.
Arnold, ben jij het?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Welke kant denk jij dat "gematigde" moslims zullen kiezen als het er op aan komt? Niet de jouwe in ieder geval. Als ze gedwongen worden om te kiezen zullen ze de keel doorsnijden van iedere ongelovige.
Op het Duitse journaal vragen ze nog steeds af wat het motief van de dader isquote:Op maandag 13 juni 2016 18:31 schreef -Kadesh- het volgende:
IS gekkie schiet 49 man dood en Obama heeft het vooral over gun control. Het is geen wapen probleem, maar een islam probleem.
En dat is juridisch niet makkelijk mogelijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 17:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, geen wapens meer voor moslims.
Sorry hoor, maar dat constante maar wegdraaien van de gemeenschappelijke factor maakt dat ik deze opmerking maak.
Het motief wel. De reden is wat anders. Waar die ligt.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Op het Duitse journaal vragen ze nog steeds af wat het motief van de dader is![]()
![]()
Het aantal slachtoffers is deze keer erg hoog, maar 'mass shootings' met meerdere slachtoffers komen vrij frequent voor.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:31 schreef -Kadesh- het volgende:
IS gekkie schiet 49 man dood en Obama heeft het vooral over gun control. Het is geen wapen probleem, maar een islam probleem.
Want er zijn geen enkele andere voorbeelden van aanslagen in de VS die niet door moslims gepleegd zijn...quote:Op maandag 13 juni 2016 18:31 schreef -Kadesh- het volgende:
Waarom doe je zo legendarisch?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Hiiiiii ik ben gematigd en snij niemands keel door. Zou liever zelf sterven.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Precies. En ik sta achter jou.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hiiiiii ik ben gematigd en snij niemands keel door. Zou liever zelf sterven.
Sorry je teleur te stellen.
In Parijs en Zaventem hadden ze een prima wapenwetgeving. Hou nou toch op, ik word hier zo triest van.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze moeten in Amerika eens goed kijken naar die wapenwetgeving. Want dat is het échte probleem.²
Die valt niet te ontkennen. Er zijn zoveel mass-shootings geweest in de USA. Ze moeten mij toch eens uitleggen waarom wapens gewoon beschikbaar zijn voor Jan en Alleman.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:43 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Want er zijn geen enkele andere voorbeelden van aanslagen in de VS die niet door moslims gepleegd zijn...
In Amerika hebben ze nog geen moslimprobleem.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In Parijs en Zaventem hadden ze een prima wapenwetgeving. Hou nou toch op, ik word hier zo triest van.
Sommige mensen zijn bang.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:46 schreef Stimorol- het volgende:
Echt weird dat mensen zo denken trouwens. Ben je dan zo ver heen?
Dat is een non-argument. Wie weet hoeveel shootings we hier hadden gehad als wapens net zo makkelijk te krijgen waren als in Amerika.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In Parijs en Zaventem hadden ze een prima wapenwetgeving. Hou nou toch op, ik word hier zo triest van.
Nou nee, dit is/was het probleem van een geradicaliseerde en knettergekke gast die een bloedhekel had aan homo's. Een gek hou je niet tegen. Je kunt het ook niet voorkomen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze moeten in Amerika eens goed kijken naar die wapenwetgeving. Want dat is het échte probleem.²
Dit houd je niet tegen, dat ben ik met je eens. Maar je kunt het ze wel moeilijker maken. Het gebeurt gewoon teveel daar.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee, dit is/was het probleem van een geradicaliseerde en knettergekke gast die een bloedhekel had aan homo's. Een gek hou je niet tegen. Je kunt het ook niet voorkomen.
In NL heb je een background check etc. In de VS heb je dat zelfs niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:52 schreef Jaroon het volgende:
Je kan hier ook vrij makkelijk aan een wapen komen. Iets anders is dat iedereen er toegang tot. Tot het concealed dragen aan toe.
Nu nog een 'wat als' erbij. Fantastisch je bent al net zo'n idioot als PalmRoyale.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is een non-argument. Wie weet hoeveel shootings we hier hadden gehad als wapens net zo makkelijk te krijgen waren als in Amerika.²
Wat je bereikt met een wapenverbod is af en toe een kind dat een ouder dood schiet voorkomt plus dat je meteen moet vertrouwen op de bescherming van de staat. En dat werkt hier ook al zo goed.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit houd je niet tegen, dat ben ik met je eens. Maar je kunt het ze wel moeilijker maken. Het gebeurt gewoon teveel daar.²
De wereld is nu raar. Sorry. Ik heb geen beter antwoord. We staan er allebei blijkbaar naar te kijken.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik ben dat soms ook, toch vind k dat een rare post.
Tristan van der V. werd er niet door gehinderd.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:53 schreef Atak het volgende:
[..]
In NL heb je een background check etc. In de VS heb je dat zelfs niet.
Ja, om daarop in te haken. Wat is het nut van wapens bij de gewone bevolking?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nu nog een 'wat als' erbij. Fantastisch je bent al net zo'n idioot als PalmRoyale.
Maar wel heel veel andere idioten.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tristan van der V. werd er niet door gehinderd.
Goh, waar zou de haat vandaan komen?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:22 schreef Confetti het volgende:
http://www.theguardian.co(...)-people-is-up-to-god
Ghehe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |