abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162972318
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAH. _O-
Al die gebieden daar waren vroeger Christelijk. Maar goed. Lees je eens in zou ik zeggen.
pi_162972327
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:09 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zelfs bij dit gegeven jezelf een slachtofferrol aanmeten.

Tut tut.
Slachtofferrol? Weet je wel wat dat is?
pi_162972331
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kruistochten waren een defensieve oorlog na 4 eeuwen van Islam agressie.
Euhm....nee.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:13:34 #105
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_162972388
quote:
lol 1-dimensionale geschiedenis is 1-dimensionaal
wooblabalurg
pi_162972402
quote:
Nee en daar gaat een joetoep filmpje niks aan veranderen. Dat is namelijk geen 'inlezen' zoals je het zelf noemt. Stop met het geven van je eigen onjuiste interpetatie van de geschiedenis als een vaststaand feit.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162972419
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee en daar gaat een joetoep filmpje niks aan veranderen. Dat is namelijk geen 'inlezen' zoals je het zelf noemt. Stop met het geven van je eigen onjuiste interpetatie van de geschiedenis als een vaststaand feit.
Wat is het dan? Agressie die niet vanuit een reactie kwam tegen de agressie en expansiedrift van de islam?
pi_162972484
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:10 schreef TheJanitor het volgende:
Slachtofferrol? Weet je wel wat dat is?
Dat je beweert dat je geweld wordt aangedaan door een ander.

Lees je post even terug en probeer deze nieuwe wijsheid te koppelen.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:21:00 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162972547
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Check deze serie. Veel beter.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_162972554
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:18 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat je beweert dat je geweld wordt aangedaan door een ander.

Lees je post even terug en probeer deze nieuwe wijsheid te koppelen.
Nee, dat is het niet. Feiten benoemen is niet een slachtofferrol aannemen. En jouw definitie klopt sowieso al van geen kant. Je snapt er dus niet veel van.
pi_162972664
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:21 schreef TheJanitor het volgende:
Nee, dat is het niet. Feiten benoemen is niet een slachtofferrol aannemen. En jouw definitie klopt sowieso al van geen kant. Je snapt er dus niet veel van.
Feitelijke informatie is ondertussen dus ook gedevalueerd tot interpretatie en framing?

Graag zie ik een duidelijke definitie voor slachtofferrol als die van mij niet klopt. :)
pi_162972730
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Feitelijke informatie is ondertussen dus ook gedevalueerd tot interpretatie en framing?

Graag zie ik een duidelijke definitie voor slachtofferrol als die van mij niet klopt. :)
Je kan bepaalde dingen wel een beetje aannemen nu.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:29:56 #113
455560 Logic91
Always stay rational
pi_162972784
quote:
15s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Nogmaals, een geestesziek iemand kan rechtvaardiging vinden in een random Suske en Wiske album of aflevering van de Simpsons. :{

:{²
Klopt, maar hoe vaak is het geweld van de laatste jaren religieus geïnspireerd geweld (en dan voornamelijk vanuit de Islam)?

Het echte probleem zit toch in de doctrines van de religie zelf. Lees de koran en de hadith erop na en kijk wat deze zeggen over homoseksualiteit. Kijk naar wat deze Mateen heeft gedaan en dan is het toch niet zo raar dat hij dit heeft gedaan aangezien je deze terreurdaad kunt rechtvaardigen vanuit de doctrines.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_162972858
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het Christendom net zo fanatiek ervaren als bepaalde moslims, en daar heb je dezelfde risico's. Het gaat allemaal om religie niet zo serieus te nemen, helaas zie je onder moslims dat ze hun geloof te serieus nemen met alle gevolgen van dien.
Toch zijn het uitzonderingen waarbij Christenen zelf maar "zondaars" gaan doden. Natuurlijk is dit in het verleden gebeurd (kruistochten tegen Islam maar misschien in extremere mate tegen de Katharen en later protestanten). Een fanatiek zwarte kousen drager sluit zich misschien wat af van de omgeving en noemt mensen rondom hem/haar zondaars (maar dat zegt hij/zij ook over zichzelf), maar gaat niet zelf aan de slag en het "getuigen" naar de ander wordt hoger gewaardeerd dan het doden van de ander.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:37:03 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162972936
ik vond kruistocht in spijkerbroek wel een aardig boek...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162973047
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAH. _O-
Misschien moet je je nog eens verdiepen in de eerste kruistocht em de reconquista.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:42:28 #117
455560 Logic91
Always stay rational
pi_162973048
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ik zie het meer als mensen die niet tegen vooruitgang kunnen. De wereld verandert namelijk echt bizar snel: globalisering, culturen die mengen en zich aan elkaar moeten aanpassen, wetenschap die het nut van religie wegneemt en iedereen die gelijk is aan elkaar. Landsgrenzen verdwijnen, Engels wordt de algemene taal, we hebben een globale cultuur die je overal terug vindt.

En terroristen zijn idioten die hier niet tegen kunnen, zij willen terug naar een monoculturele, primitieve samenleving uit 900 na christus toen we nog met zand in onze aars sprookjes bedachten om het leven te verklaren.
Dit ben ik helemaal met je eens op een ding na. Het zijn niet enkel de terroristen die de neiging hebben om zich vast te houden aan verouderde ideeën. Het betreft religie in het algemeen. Religie is nou eenmaal een star fenomeen. Het wil maar niet verouderde ideeën loslaten zoals de intolerantie jegens homoseksualiteit bijvoorbeeld.

Als je 8 eeuwen teruggaat bijvoorbeeld dan zie je een enorm verschil tussen de samenleving van toen met die van nu met een verschil: je raadt het al namelijk religie (hoewel het christendom in grote mate is geseculariseerd mede door de drukpers destijds). Religie blijft een constante factor omdat mensen bang zijn deze los te laten.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_162973068
quote:
3s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:37 schreef Re het volgende:
ik vond kruistocht in spijkerbroek wel een aardig boek...
Ik dacht vroeger toen ik heel klein was altijd dat de klemtoon op broek lag, in plaats van op spijker, en heb dus dat hele boek gelezen met de vraag wanneer ze nu eens in Spijkerbroek aan zouden komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162973131
Wapens afschaffen.
pi_162973145
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:42 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Misschien moet je je nog eens verdiepen in de eerste kruistocht em de reconquista.
Ja allemaal schuld van moslims
pi_162973152
Van de aanslag in Orlando naar middeleeuwse kruistochten. Niveautje weer NWS, chapeau. #ontvolg
  maandag 13 juni 2016 @ 12:52:15 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162973283
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En er is geen enkele journalist die eens wat dieper in gaat op het onderwerp bij heren als Nihad Awad? Vraag hem eens wat de islamitische geschriften/sharia zeggen over homoseksuelen. Deze bijvoorbeeld:

[..]

De haat tegen homo's en andersgelovigen wordt in de islam aangeleerd. Laat zo iemand daar maar eens publiekelijk afstand van nemen.
De meeste religies hebben een hekel aan homo's. Helaas hebben de moslims nog niet begrepen dat als je dat wilt uiten, je een politieke partij moet beginnen en zo homo's moet pesten.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:53:15 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162973308
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:57 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de strijd tussen goed en kwaad in de wereld. Het kwaad voelt zich thuis bij de islam, maar zit natuurlijk ook elders. De islam afschaffen in de wereld zal waarschijnlijk niet lukken want het kwaad zal de islam met hand en tand verdedigen, omdat het het kwaad een huis verschaft.
Dan kun je de wereld opsplitsen tussen goed en kwaad, twee werelddelen, maar dan heb je geen zicht meer op het kwaad en is de wereld gauw een blakende zwarte bende geworden.

Dit hoort eigenlijk thuis in de filosofieafdeling maar ik vind het hier nu wel passen.
Dit hoort eigenlijk thuis op een heel andere afdeling... :D
pi_162973361
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit hoort eigenlijk thuis op een heel andere afdeling... :D
Alsof ik Harry Potter lees.... ;(
pi_162973522
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Kan relevant zijn voor de horizon van mensen die niet verder terug kijken dan het laatste haatzaaiende facebook bericht.
Als religie in de wereld eens een stapje naar achteren doet, wat gematigder wordt. dan zal niet ineens al het geweld en ellende verdwijnen. Maar als ik het zakelijk bekijk zou het toch een ontzettende 'quick win' zijn om een hoop ellende op te lossen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')