Kaffers laten zich voorliegen als dat goed is voor de islam.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze mogen liegen tegen de kuffars als het goed is voor de Islam.
Als het nu postzegels waren dan had 'het ligt niet aan de islam' nog enig fundament gehad.quote:Het waren altijd vrouwen, ras of religie die hem deden ontploffen.
Het verslaan van IS levert ook niks op, op de lange termijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ze boeken wel resultaat zoals we kunnen zien in Syrië. Sinds de Russen Assad steunen gaat het bergafwaarts met IS.
Ik verwacht een toename van aanslagen in het Westen als het zelfbenoemde kalifaat van IS wordt terug herovert.
En er is geen enkele journalist die eens wat dieper in gaat op het onderwerp bij heren als Nihad Awad? Vraag hem eens wat de islamitische geschriften/sharia zeggen over homoseksuelen. Deze bijvoorbeeld:quote:Op maandag 13 juni 2016 09:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De reactie van de grootste Amerikaanse moslimorganisatie is trouwens weer om te janken:
[..]
No true Scotsman-drogredenen ben ik ondertussen wel een beetje moe...
De haat tegen homo's en andersgelovigen wordt in de islam aangeleerd. Laat zo iemand daar maar eens publiekelijk afstand van nemen.quote:De profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wie je de zonde van het volk van Loet (Lot) zie begaan, dood hen; zowel degene die het doet als degene bij wie het gedaan wordt (deze laatste persoon komt alleen in aanmerking voor deze straf als het met zijn toestemming, dus vrijwillig, gebeurde)." (Overgeleverd door at-Tirmidzie in zijn Soenen, 1376).
Ongetwijfeld. Nu wordt de oorlog hoofdzakelijk in en rondom het kalifaat gevoerd. Sluiten IS-aanhangers in het Westen zich aan bij de strijders van IS bij hun zelfbenoemde kalifaat. Maar als dit kalifaat verdwijnt dan ontstaat er een vacuüm. Het extremisme zou zich dan meer gaan verplaatsen naar Westerse doelen. Daarom verwacht ik dat met de herovering van het kalifaat meer aanslagen in het Westen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het verslaan van IS levert ook niks op, op de lange termijn.
IS bestond al vrij lang maar werd plots heel groot een paar jaar geleden. Die honderdduizenden lui die zich bij IS aansloten kwamen natuurlijk niet magisch uit de grond. Blijkbaar heerst er een hele hoop haat en onrust in die regio en als IS verslagen is, is het slechts wachten op de volgende groep die opstaat.
quote:Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En er is geen enkele journalist die eens wat dieper in gaat op het onderwerp bij heren als Nihad Awad? Vraag hem eens wat de islamitische geschriften/sharia zeggen over homoseksuelen. Deze bijvoorbeeld:
[..]
De haat tegen homo's en andersgelovigen wordt in de islam aangeleerd. Laat zo iemand daar maar eens publiekelijk afstand van nemen.
Nee dat mag niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze mogen liegen tegen de kuffars als het goed is voor de Islam.
Ik zie het meer als mensen die niet tegen vooruitgang kunnen. De wereld verandert namelijk echt bizar snel: globalisering, culturen die mengen en zich aan elkaar moeten aanpassen, wetenschap die het nut van religie wegneemt en iedereen die gelijk is aan elkaar. Landsgrenzen verdwijnen, Engels wordt de algemene taal, we hebben een globale cultuur die je overal terug vindt.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:57 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de strijd tussen goed en kwaad in de wereld. Het kwaad voelt zich thuis bij de islam, maar zit natuurlijk ook elders. De islam afschaffen in de wereld zal waarschijnlijk niet lukken want het kwaad zal de islam met hand en tand verdedigen, omdat het het kwaad een huis verschaft.
Dan kun je de wereld opsplitsen tussen goed en kwaad, twee werelddelen, maar dan heb je geen zicht meer op het kwaad en is de wereld gauw een blakende zwarte bende geworden.
Dit hoort eigenlijk thuis in de filosofieafdeling maar ik vind het hier nu wel passen.
Inderdaad, want dit is natuurlijk geen probleem. Het probleem is de mensen die er iets aan willen doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef Donnis het volgende:
Hier gaat Trump weer ontzettend mee scoren, afschuwelijk hoe populisme werkt. Domme leiders en dom stemvolk.
Ik zie het als natuurwetten, je hebt de zwaartekracht en daarnaast een opbouwende (het goede) en een afbrekende (het kwaad) kracht.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ik zie het meer als mensen die niet tegen vooruitgang kunnen. De wereld verandert namelijk echt bizar snel: globalisering, culturen die mengen en zich aan elkaar moeten aanpassen, wetenschap die het nut van religie wegneemt en iedereen die gelijk is aan elkaar. Landsgrenzen verdwijnen, Engels wordt de algemene taal, we hebben een globale cultuur die je overal terug vindt.
En terroristen zijn idioten die hier niet tegen kunnen, zij willen terug naar een monoculturele, primitieve samenleving uit 900 na christus toen we nog met zand in onze aars sprookjes bedachten om het leven te verklaren.
Ga koken, kind. Je snapt er niets van.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik zie het als natuurwetten, je hebt de zwaartekracht en daarnaast een opbouwende (het goede) en een afbrekende (het kwaad) kracht.
Ik zie de gemiddelde uitvoerende terrorist eigenlijk als een zeer makkelijk beinvloedbare minder ontwikkeld persoon. Vaak misbruikt door mensen die welvaren bij onrust in de wereld, of bepaalde delen van de wereld.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Donnis het volgende:
En terroristen zijn idioten die hier niet tegen kunnen, zij willen terug naar een monoculturele, primitieve samenleving uit 900 na christus toen we nog met zand in onze aars sprookjes bedachten om het leven te verklaren.
jawel moslims mogen liegen als een middel tegen verwacht kwaad dat henzelf of andere moslims zou kunnen overkomen. Ze mogen zelfs hun geloof verloochenen, zolang ze het maar niet menen in hun hart. Dit is heel ruim te interpreteren.quote:
Overigens liegen niet-moslims gemiddeld ook tientallen keren per week. Houd dat dus in je achterhoofd bij een gesprek met elk willekeurig mens op aarde.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
jawel moslims mogen liegen als een preventieve maatregel tegen verwacht kwaad dat henzelf of andere moslims zou kunnen overkomen. Ze mogen zelfs hun geloof verloochenen, zolang ze het maar niet menen in hun hart. Dit is heel ruim te interpreteren.
Wanneer je dus te maken hebt met moslims, moet je altijd in het achterhoofd houden dat moslims iets met schijnbare eerlijkheid doen of zeggen, terwijl ze in werkelijkheid juist het tegenovergestelde menen.
Duh iedereen liegt wel eens. meestal is het vrij onschuldigquote:Op maandag 13 juni 2016 10:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Overigens liegen niet-moslims gemiddeld ook tientallen keren per week. Houd dat dus in je achterhoofd bij een gesprek met elk willekeurig mens op aarde.
Wat een schat die Tanja Ineke...quote:Voorzitter COC: 'schietpartij was niet uit naam van religie'
De geweldsexplosie in Orlando heeft over de hele wereld tot een schokgolf geleid en ook in de homowereld is met grote ontzetting gereageerd. In Nederland is Tanja Ineke (54), voorzitter van belangenvereniging COC, 'verschrikkelijk aangeslagen'.
Eefje Oomen 12-06-16, 20:27 Laatste update: 20:28
3
1
0
1 reacties
Dit is zo onwerkelijk; ik heb er geen woorden voor
Tanja Ineke
Ze reed gistermiddag net van een inspraakronde voor het VVD-verkiezingsprogramma naar huis toen ze het nieuws op de autoradio hoorde. ,,Toen was het nog onduidelijk; is dit echt tegen de LHBT-gemeenschap gericht? (red.: LHBT: lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders). Toen uit de verklaring van de vader bleek dat aanslagpleger Omar Mateen de moord naar aanleiding van 'zoenende mannen op straat' zou hebben gepleegd, was ik verbijsterd. Dit is zo onwerkelijk; ik heb er geen woorden voor.''
Ineke gaat er op basis van de verklaring van de vader vanuit dat de dader met Afghaanse roots níét uit naam van de islam handelde zoals al snel op social media rondzong. ,,Dat statement is het enige wat we op dit moment hebben, dus daar wil ik me vooralsnog op verlaten.''
Lees ook (3)
Moslim in Orlando: Als het nodig is zal ik bloed doneren
Moslim in Orlando: Als het nodig is zal ik bloed doneren
Lees meer
Ik zie dit als een op zichzelf staand incident
Nogmaals Ineke
Gruwelijk
Volgens haar is het de gruwelijkste geweldsdaad tegen homo's in de recente geschiedenis, 'onvergelijkbaar met wat dan ook'. Ze wil geen link leggen met anti-homo-sentimenten die recent -ook in Nederland- zouden zijn opgelaaid.
,,Ik zie dit als een op zichzelf staand incident. Iets wat ik persoonlijk eerder in verband breng met het feit dat één iemand in de VS heel makkelijk aan wapens kan komen dan met iets anders. Want er is onmiskenbaar wel een verband tussen dit soort massale schietpartijen in de VS en het feit dat Amerikanen makkelijk aan een wapen kunnen komen.''
Exact, maar in je post van zojuist gaf je geen blijk van die kennis door ons te waarschuwen voor moslims alsof specifiek deze mensen liegen. Wat natuurlijk onzinnig is in een wereld waarin alle mensen liegen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Duh iedereen liegt wel eens. meestal is het vrij onschuldig
Waar het mij omgaat is dat iedereen liegt, de een wat meer als de ander. We weten allemaal dat we het niet zouden moeten doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Exact, maar in je post van zojuist gaf je geen blijk van die kennis door ons te waarschuwen voor moslims alsof specifiek deze mensen liegen. Wat natuurlijk onzinnig is in een wereld waarin alle mensen liegen.
Omdat zij toevallig op hebben geschreven wat iedereen al doet (opportunistische leugentjes)? Niet zo boeiend imo.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar het mij omgaat is dat iedereen liegt, de een wat meer als de ander. We weten allemaal dat we het niet zouden moeten doen.
Enkel in Islam is er een achtergrond om liegen te verantwoorden.Dat is het rare
True, maar de hele stroming an sich is natuurlijk wel wat groter dan alleen de goedgelovige types die zich voor karretje laten spannen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik zie de gemiddelde uitvoerende terrorist eigenlijk als een zeer makkelijk beinvloedbare minder ontwikkeld persoon. Vaak misbruikt door mensen die welvaren bij onrust in de wereld, of bepaalde delen van de wereld.
Je kan er ook wat aan doen zonder angst te zaaien, mensen op afkomst te discrimineren en met die houding uiteindelijk alleen maar meer terrorisme kweken.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Inderdaad, want dit is natuurlijk geen probleem. Het probleem is de mensen die er iets aan willen doen.
Het rotte aan internet is dat mensen als jij ook informatie lezen en er een compleet verkeerde draai aangevenquote:Op maandag 13 juni 2016 10:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
jawel moslims mogen liegen als een middel tegen verwacht kwaad dat henzelf of andere moslims zou kunnen overkomen. Ze mogen zelfs hun geloof verloochenen, zolang ze het maar niet menen in hun hart. Dit is heel ruim te interpreteren.
Wanneer je dus te maken hebt met moslims, moet je altijd in het achterhoofd houden dat moslims iets met schijnbare eerlijkheid kunnen doen of zeggen, terwijl ze in werkelijkheid juist het tegenovergestelde menen.
Wat wil je eraan doen dan? Je mag een mening hebben, hoe verwerpelijk het ook is. Volgens moslims is homoseksualiteit nu eenmaal een zonde en daar ga je niks aan veranderen door er heel verontwaardigd over te zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 02:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag je hoor, maar liever zonder die essays steeds aan te halen. En je bereikt er toch niks mee. Figuren als BansheeBoy zijn vastgeroest in hun islamitische denkbeelden. Dit is al deel 8 van dit topic en hij is voornamelijk bezig geweest met het slachtoffer uithangen en de redelijkheid van de islam benadrukken.
Bijna niemand praat over de diepgewortelde homohaat, die wijdverspreid is onder moslims en die ook bij veel conservatieve christenen aanwezig is. Ik zou weleens een discussie over de vraag hoelang we dat nog acceptabel gaan vinden. En hoe zulke figuren kunnen verwachten dat ze godsdienstvrijheid genieten, terwijl ze er zelf lustig op los discrimineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |