Palmer werd hier een beetje gehyped, althans, dat probeerden ze, aan het begin van het seizoen. Het is niet zo goed geluktquote:Op maandag 30 mei 2016 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Weliswaar geklassificeerd als stratencircuit, maar nou niet direct wat we in Europa zien als een traditioneel stratencircuit.
Singapore is op enkele punten na gewoon een circuit ter breedte van een 4/5-baans snelweg.
[..]
Poultje starten wanneer die het veld mag ruimen bij Renault?
Ik ben ervan overtuigd dat Palmer daar nooit had gezeten als de "Renault Sport Academy" nog een supertalent in de stal had. Maar die poule is flink opgedroogd in de jaren dat Renault (en dus het geld) eruit waren.
De naam van Esteban Ocon valt steeds vaker, maar die is onderdeel van het Mercedes-Benz driver development programme.
Ocon is reserve/testrijder bij Renault en eerste gegadigde om een coureur bij Renault te vervangen, ook al is hij verbonden aan Mercedes. Die gaan dat echt niet tegenhouden, want ze hebben zelf Wehrlein nog. Sowieso zullen ze graag willen dat Ocon race ervaring op doet, net zoals nu bij Wehrlein.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Weliswaar geklassificeerd als stratencircuit, maar nou niet direct wat we in Europa zien als een traditioneel stratencircuit.
Singapore is op enkele punten na gewoon een circuit ter breedte van een 4/5-baans snelweg.
[..]
Poultje starten wanneer die het veld mag ruimen bij Renault?
Ik ben ervan overtuigd dat Palmer daar nooit had gezeten als de "Renault Sport Academy" nog een supertalent in de stal had. Maar die poule is flink opgedroogd in de jaren dat Renault (en dus het geld) eruit waren.
De naam van Esteban Ocon valt steeds vaker, maar die is onderdeel van het Mercedes-Benz driver development programme.
Het zou alleen, voor de discussies hier, wel fijn zijn als die nuance ook in de overgestelde kant, in dezelfde mate gegeven wordt. Gebagger op de FP of twitter of wat dan ook hou ik me niet mee bezig, maar de nuance in dit topic is regelmatig ver te zoeken.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
True. Geloof ook niet dat iemand dat ontkent. Alleen brengen sommige mensen nuance in.
Alleen als de mening negatief is. Dan ben je een tokkie of troll of bij voorkeur beide.quote:
Heilig niet, dat is geen enkele mening, maar de mening van wat jij een zuurpruim vindt telt ook. Dat jij het er niet mee eens bent maakt zo'n mening niet minder valide. En als jij het 'recht' hebt Max een talent te noemen (mening), dan mag een ander hem een prutser noemen (ook een mening). In before "maar dat Max een talent is is toch echt een feit hoor!!!"...quote:Op maandag 30 mei 2016 10:19 schreef m0ridin het volgende:
Ach, dat zo'n beetje de hele F1 wereld, commentatoren en kenners, oud coureurs en wereldkampioenen en weet ik het wie nog meer Max een enorm en uniek talent en toekomstig wereldkampioen vinden doet er natuurlijk niet toe... Want er zijn een aantal zuurpruimen die hem niet zo bijzonder vinden en hun mening is natuurlijk heilig.
Dat is jouw conclusie. Ik vind Max zijn prestaties niet slechter/beter omdat hij een Nederlander is en dan zijn die "MAXGODquote:Op maandag 30 mei 2016 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Wat je daarbij vergeet is dat de meeste 'Max is een prutser'-roepers ook daadwerkelijk trolls zijn.
Kom eens langs op de FPquote:Op maandag 30 mei 2016 16:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is jouw conclusie. Ik vind Max zijn prestaties niet slechter/beter omdat hij een Nederlander is en dan zijn die "MAXGOD" posts net zo sneu en infantiel als de prutser-roepers. Toch wordt er over dat eerste nooit wat gezegd in dit topic maar bij het tweede ben je gelijk een tokkie en troll.
Mee eens hoor, hoewel ik me vooral erger aan fanboys die zijn teamrijders lopen af te branden en kraken. Maar de fans die zich achterlijk gedragen zijn net zo irritant als de afkrakers.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het zou alleen, voor de discussies hier, wel fijn zijn als die nuance ook in de overgestelde kant, in dezelfde mate gegeven wordt. Gebagger op de FP of twitter of wat dan ook hou ik me niet mee bezig, maar de nuance in dit topic is regelmatig ver te zoeken.
Valt op zich mee, in ieder geval wat mij betreft. Kritiek is prima, zolang het maar redelijke en terechte kritiek is. En je het normaal uit... Alleen jammer dat het grootste deel van de criticasters zo'n beetje als enige motivatie juist weer het afkraken en trollen heeft. En daarnaast ook alleen maar dooddoeners roepen (dezelfde soort die nog steeds het grind-grapje maakt).quote:[..]
Alleen als de mening negatief is. Dan ben je een tokkie of troll of bij voorkeur beide.
Met zuurpruimen bedoel ik vooral degenen die alles alleen maar zitten af te kraken en te zagen. Die nergens iets positief in zien, maar zo gauw iemand een fout maakt meteen moord en brand schreeuwen en roepen dat die persoon er niets van kan... Kanttekeningen plaatsen en kritiek hebben, helemaal fair, normaal en goed.quote:[..]
Heilig niet, dat is geen enkele mening, maar de mening van wat jij een zuurpruim vindt telt ook. Dat jij het er niet mee eens bent maakt zo'n mening niet minder valide. En als jij het 'recht' hebt Max een talent te noemen (mening), dan mag een ander hem een prutser noemen (ook een mening). In before "maar dat Max een talent is is toch echt een feit hoor!!!"...
die mijd ik nu vanwege de trollsquote:
Zijn prestaties zijn daar niet slechter of beter door, maar het enthousiasme erop verandert daar natuurlijk wel nogal door. Als het NL elftal wereldkampioen wordt is het niet zozeer feest en hosanna omdat het een goede prestatie zou zijn voor een land als Nederland vergeleken met andere landen, het is hosanna en feest omdat het nederland is...quote:Op maandag 30 mei 2016 16:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is jouw conclusie. Ik vind Max zijn prestaties niet slechter/beter omdat hij een Nederlander is en dan zijn die "MAXGOD" posts net zo sneu en infantiel als de prutser-roepers. Toch wordt er over dat eerste nooit wat gezegd in dit topic maar bij het tweede ben je gelijk een tokkie en troll.
quote:
Ik zie ook niet in waarom de discussie hier verziekt moet worden door gebagger op de FP. Of, hoe je het wilt, kun jij ook gewoon niet meer op de FP kijkenquote:Op maandag 30 mei 2016 16:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het zou alleen, voor de discussies hier, wel fijn zijn als die nuance ook in de overgestelde kant, in dezelfde mate gegeven wordt. Gebagger op de FP of twitter of wat dan ook hou ik me niet mee bezig, maar de nuance in dit topic is regelmatig ver te zoeken.
Gebagger op de FP wordt tegenwoordig net zo hard weggooid als hier op het forum, dus hopelijk komt daar ooit verandering inquote:Op maandag 30 mei 2016 17:01 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Ik zie ook niet in waarom de discussie hier verziekt moet worden door gebagger op de FP. Of, hoe je het wilt, kun jij ook gewoon niet meer op de FP kijken
Kutmods ook altijd.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:05 schreef F1gamer het volgende:
Hier wordt ook wel me nuance over Max gesproken, maar wordt ook wel lol gemaakt over F1.
Ik heb al een paar keer in een topic meegemaakt dat het gierend uit de hand loopt met trolls en dat door de mods niet ingegrepen wordt.
Het doet gewoon nog steeds pijn om daar naar te kijken....quote:Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk nu trouwens net de Sky pre show terug voor de items, zie ik de huuuuge smile van Ricciardo vanwege zijn quali prestatie. Pijnlijk...
Tussen Canada en Baku zit maar 1 weekquote:Op maandag 30 mei 2016 17:11 schreef F1gamer het volgende:
Waarom duren twee weken zo lang.![]()
Ik heb nu al zin in gp van Canada
Ik werd stil van zijn woorden over team radio aan het einde van de race ( de "save it guys"). Deze race heeft hem diep geraakt.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het doet gewoon nog steeds pijn om daar naar te kijken....respect voor hoe hij zich ondanks de teleurstelling nog wist te presenteren tegen de pers.
Ik had echt met riccardio te doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik werd stil van zijn woorden over team radio aan het einde van de race ( de "save it guys"). Deze race heeft hem diep geraakt.
Niemand reed voluit toen het nog nat was.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef twiFight het volgende:
Weet iemand trouwens wat er aan de hand was met de slick banden tijdens de race? Niet alleen ging de U band bizar lang mee, maar ook werd de fastest lap (op dat moment) meerdere malen gereden op de (hardere) Soft band. Ik snapte er geen iota van.
Maar de Ultrasoft ging echt bizar lang mee.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand reed voluit toen het nog nat was.
Nee maar de baan was juist best droog op een gegeven moment. En iedereen reed op slicks op dezelfde baan, dus dan zou ik alsnog een voordeel bij de U verwachten.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand reed voluit toen het nog nat was.
Beter drie keer in één weekend dan een keer in drie weekenden (tenzij die drie keer steeds plaats zou vinden op de vrije training)quote:Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk wel goed dat Max nu deze GP 3x op zn bek is gegaan als je er zo even over nadenkt.
Zet hem mooi weer met beide benen op de grond en even een realitycheck voor hem na de winst vorige GP.
Over 2 weken gewoon weer knallen in Canada en hopen op een beter resultaat
Als 'ie maar niet tijdens de kwalificatie of de race de wall of champions inknalt.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk wel goed dat Max nu deze GP 3x op zn bek is gegaan als je er zo even over nadenkt.
Zet hem mooi weer met beide benen op de grond en even een realitycheck voor hem na de winst vorige GP.
Over 2 weken gewoon weer knallen in Canada en hopen op een beter resultaat
Sorry dat ik het zeg, ik snap dat de hype overtrokken is en soms kan irriteren, maar Max een prutser noemen en ontkennen dat het een talent is, is ronduit achterlijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het zou alleen, voor de discussies hier, wel fijn zijn als die nuance ook in de overgestelde kant, in dezelfde mate gegeven wordt. Gebagger op de FP of twitter of wat dan ook hou ik me niet mee bezig, maar de nuance in dit topic is regelmatig ver te zoeken.
[..]
Alleen als de mening negatief is. Dan ben je een tokkie of troll of bij voorkeur beide.
[..]
Heilig niet, dat is geen enkele mening, maar de mening van wat jij een zuurpruim vindt telt ook. Dat jij het er niet mee eens bent maakt zo'n mening niet minder valide. En als jij het 'recht' hebt Max een talent te noemen (mening), dan mag een ander hem een prutser noemen (ook een mening). In before "maar dat Max een talent is is toch echt een feit hoor!!!"...
Spanje was nog lang niet zeker gewonnen, beetje overdreven inderdaad. Kwam Vettel niet eens voorbij en met een kapotte band win je sowieso niet.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hij overdrijft het nu wel he, een dag later.
Ik denk eerder dat half Nederland en de Maxhype een reality check hebben gehad. Ik had niet het gevoel dat Verstappen na zijn winst naast zijn schoenen was gaan lopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk wel goed dat Max nu deze GP 3x op zn bek is gegaan als je er zo even over nadenkt.
Zet hem mooi weer met beide benen op de grond en even een realitycheck voor hem na de winst vorige GP.
Over 2 weken gewoon weer knallen in Canada en hopen op een beter resultaat
Leuk, maar ja het weer kan over twee weken helemaal anders zijnquote:Op maandag 30 mei 2016 18:28 schreef kareltjoo het volgende:
een beetje vroeg om te roepen maar de voorspelling zegt dat 't gaat regenen in Montreal
Drie keer crashen in één weekend is echt niet goed. Nog twee van dit soort weekenden en ze zullen aan z'n stoelpoten zagen. Succes is wat dat betreft heel betrekkelijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk wel goed dat Max nu deze GP 3x op zn bek is gegaan als je er zo even over nadenkt.
Zet hem mooi weer met beide benen op de grond en even een realitycheck voor hem na de winst vorige GP.
Over 2 weken gewoon weer knallen in Canada en hopen op een beter resultaat
Net als z'n pa naast Schumacher en uiteindelijk bij middenmotors en vaak met DNFs.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Drie keer crashen in één weekend is echt niet goed. Nog twee van dit soort weekenden en zullen aan z'n stoelpoten zagen. Succes is wat dat betreft heel betrekkelijk.
Nee dat niet, maar dit was wel een weekend van deksel op zn neus. Bij TR kon dat. Bij RB niet echt natuurlijk. Maargoed, RB moet niet zeuren, want de overwinning hebben ze sowieso zelf al weggegooidquote:Op maandag 30 mei 2016 18:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat half Nederland en de Maxhype een reality check hebben gehad. Ik had niet het gevoel dat Verstappen na zijn winst naast zijn schoenen was gaan lopen.
RB zeurt wel want het WK voor constructeurs telt ook zwaar.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar dit was wel een weekend van deksel op zn neus. Bij TR kon dat. Bij RB niet echt natuurlijk. Maargoed, RB moet niet zeuren, want de overwinning hebben ze sowieso zelf al weggegooid
Gewoon Max power in Canadaquote:Op maandag 30 mei 2016 18:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar dit was wel een weekend van deksel op zn neus. Bij TR kon dat. Bij RB niet echt natuurlijk. Maargoed, RB moet niet zeuren, want de overwinning hebben ze sowieso zelf al weggegooid
Het is gewoon een beetje een eikel. Hij hoeft van mij niet vrolijk te doen als hij het niet is, maar hij zat gisteren wel heel erg te bedelen om medelijden en erkenning van zijn eigen prestatie. Hij is niet zo spontaan, hij zegt veel met een bedoeling, en hij is zich goed bewust van wat de media van hem wil vinden en wat ze voor hem kunnen doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:31 schreef Nober het volgende:
Beetje gefrustreerd aan het raken?
[..]
Spanje was nog lang niet zeker gewonnen, beetje overdreven inderdaad. Kwam Vettel niet eens voorbij en met een kapotte band win je sowieso niet.
Er zit echt iets niet goed bij hem. Was ooit de aardigste gast van allemaal. Tegenwoordig een stuk chagrijn dat scheldt en tiert op zijn team en tegenstanders. Ik voel langzaamaan een breuk in aantocht.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:31 schreef Nober het volgende:
Beetje gefrustreerd aan het raken?
[..]
Spanje was nog lang niet zeker gewonnen, beetje overdreven inderdaad. Kwam Vettel niet eens voorbij en met een kapotte band win je sowieso niet.
Duitsers en Italianen lijkt me intuïtief ook geen gouden combinatiequote:Op maandag 30 mei 2016 19:55 schreef JimmyManna het volgende:
Vettel ook trouwens. Ook altijd een relaxte gast, maar tegenwoordig zo gespannen als een veer. En maar schelden. En maar tieren. Wat is er ooit gebeurd met 'problemen binnenskamer houden'? Ik moet steeds meer denken aan de frustraties van Alonso toen hij daar zat. Sneller dan verwacht borrelt de irritatie ook omhoog bij Vettel.
Brawn en Todd, Italiaanser krijg je ze niet.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Duitsers en Italianen lijkt me intuïtief ook geen gouden combinatie. Maar Schumacher heeft het tegendeel al bewezen.
Vettel krijgt door dat 'ie bij Ferrari geen wereldkampioen wordt.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:55 schreef JimmyManna het volgende:
Vettel ook trouwens. Ook altijd een relaxte gast, maar tegenwoordig zo gespannen als een veer. En maar schelden. En maar tieren. Wat is er ooit gebeurd met 'problemen binnenskamer houden'? Ik moet steeds meer denken aan de frustraties van Alonso toen hij daar zat. Sneller dan verwacht borrelt de irritatie ook omhoog bij Vettel.
Nee klopt. Ik heb van Ron Dennis vernomen dat McLaren straks Mercedes zal onttronen;-).quote:Op maandag 30 mei 2016 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel krijgt door dat 'ie bij Ferrari geen wereldkampioen wordt.
Canada wordt sowieso spannend, ik denk dat het een dik gevecht gaat worden tussen Ferrari en Red Bull en misschien zelfs met de Mercedes'en. We hebben in Monaco een kleine voorproef gehad van de nieuwe Renault motor en dat zag er erg goed uitquote:Op maandag 30 mei 2016 20:19 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee klopt. Ik heb van Ron Dennis vernomen dat McLaren straks Mercedes zal onttronen;-).
Maar serieus: het is inderdaad zo dat Ferrari ingehaald dreigt te gaan worden door Red Bull. Vettel zei recent Red Bull niet als. concurrent te zien, maar dat is natuurlijk dikke onzin.
Het team en het chassis zijn al beter. De Renaultmotor heeft inmiddels ook de weg omhoog gevonden. Als ik coureur zou zijn, zou ik momenteel meer perspectief zien bij Merc en Red Bull dan bij Ferrari.
Ben benieuwd hoeveel de upgrade aan de renault tag heuer écht waard is.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef JimmyManna het volgende:
Ik heb echt geen idee. Op voorhand kijkt het me geen circuit waar Red Bull heel erg veel voordeel heeft van hun superieure chassis.
http://www.gpupdate.net/n(...)terug-naar-williams/quote:Op maandag 30 mei 2016 20:47 schreef Nober het volgende:
Ik hoorde iets over Button naar Williams, hoe serieus is dat en is dat dan voor Massa?
En Stoffel in de Mclaren in 2004quote:Op maandag 30 mei 2016 20:50 schreef Beach het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)terug-naar-williams/
Niet alleen Button, ook Kvyat wordt genoemd.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:47 schreef Nober het volgende:
Ik hoorde iets over Button naar Williams, hoe serieus is dat en is dat dan voor Massa?
En Bottas naar Ferrari, Kimi en Massa vaarwel. Silly season is begonnen!quote:Op maandag 30 mei 2016 20:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet alleen Button, ook Kvyat wordt genoemd.
http://www.grandprix247.c(...)ould-leave-williams/
Button, Kimi, Alonso, Massa en daarna komt Rosberg als langstzittende?quote:Op maandag 30 mei 2016 20:57 schreef S95Sedan het volgende:
Wordt ook wel een keer tijd dat er een aantal oude rotten mee stoppen. Tijd voor wat nieuwe coureurs zoals Vandoorne.
Die zal toch niet nog een jaar voor zo'n ambities team mogen rijden?quote:
Nee, Bottas niet. Gepasseerd station, net als Hulkenberg. Goed maar niet goed genoeg voor de top.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:56 schreef Nober het volgende:
[..]
En Bottas naar Ferrari, Kimi en Massa vaarwel. Silly season is begonnen!
Kvyat en Button naar Williams, Ocon bij Renault (want Fransquote:Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Die zal toch niet nog een jaar voor zo'n ambities team mogen rijden?
Ik zie Kvyat daar wel heen gaan.
Pérez is pas 26 (net als Bottas) da's altijd beter dan Gutiérrez.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee, Bottas niet. Gepasseerd station, net als Hulkenberg. Goed maar niet goed genoeg voor de top.
Maldonado naar Sauber?quote:Op maandag 30 mei 2016 21:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kvyat en Button naar Williams, Ocon bij Renault (want Frans)
quote:Op maandag 30 mei 2016 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eigenlijk door Wolve. "hé, is dat ONZE Swets?? "
Perez zou in mijn ogen een goede keus zijn, maar of Ferrari hem weer terug neemt? Ik denk dat de tussengeneratie GRO/HUL/BOT/PER de boot een beetje gemist heeft.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Pérez is pas 26 (net als Bottas) da's altijd beter dan Gutiérrez.
Denk dat die eerste 4 wel binnen 1-2jaar weg zijn verder geen idee.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Button, Kimi, Alonso, Massa en daarna komt Rosberg als langstzittende?
denk eens positief, nieuwe ronde,nieuwe kansen.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:06 schreef cofox het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat Max niet zal finishen in Canada zijn zelfvertrouwen is op dit moment 0,0
Niet steeds op die jongen reageren.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk eens positief, nieuwe ronde,nieuwe kansen.
Bij Perez kan ongetwijfeld het geld van Carlos Slim ook nog wel helpen.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:51 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Perez zou in mijn ogen een goede keus zijn, maar of Ferrari hem weer terug neemt? Ik denk dat de tussengeneratie GRO/HUL/BOT/PER de boot een beetje gemist heeft.
Jij (en wij allemaal) hebben geen enkel idee hoe het met zijn zelfvertrouwen gesteld is.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:06 schreef cofox het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat Max niet zal finishen in Canada zijn zelfvertrouwen is op dit moment 0,0
Het geld van Slim helpt je naar een leuke middenmoter of subtopper, maar niet naar Mercedes of Ferrari.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bij Perez kan ongetwijfeld het geld van Carlos Slim ook nog wel helpen.
Ik voel dat soort zaken aan hij gaat zeker falen in Canadaquote:Op maandag 30 mei 2016 22:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij (en wij allemaal) hebben geen enkel idee hoe het met zijn zelfvertrouwen gesteld is.
De enige die dat weet is hijzelf.
Wat deed gitaarles dan bij Ferrari, toeval dat Telcel en Claro daar ook als sponsor zaten vanaf vorig jaarquote:Op maandag 30 mei 2016 23:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het geld van Slim helpt je naar een leuke middenmoter of subtopper, maar niet naar Mercedes of Ferrari.
Die kwam niet verder dan testrijder. Voor een coureur gaan ze voor kwaliteit boven geld.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Wat deed gitaarles dan bij Ferrari, toeval dat Telcel en Claro daar ook als sponsor zaten vanaf vorig jaar
De wittebroodsweken bij Ferrari zijn voorbij, dit is het jaar dat er geoogst moet gaan worden, en dat valt nog vies tegen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:55 schreef JimmyManna het volgende:
Vettel ook trouwens. Ook altijd een relaxte gast, maar tegenwoordig zo gespannen als een veer. En maar schelden. En maar tieren. Wat is er ooit gebeurd met 'problemen binnenskamer houden'? Ik moet steeds meer denken aan de frustraties van Alonso toen hij daar zat. Sneller dan verwacht borrelt de irritatie ook omhoog bij Vettel.
Juistquote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De wittebroodsweken bij Ferrari zijn voorbij, dit is het jaar dat er geoogst moet gaan worden, en dat valt nog vies tegen.
Sterker nog, Red Bull heigt in de nek of staat er zelfs regelmatig al voor. Dat was niet het plan dat Ferrari voor ogen had voor 2016 (of op z'n minst een sterke verbetering tov 2015), en het is traditioneel al een team waar de druk om te presteren hoger is dan bij ieder ander team.
Als we kijken naar Ferrari in de periode na Schumacher/Brawn... wie hier denkt dan dat Ferrari hét team is waarvan we in 2017 (met de aanstaande regelwijzigingen) een konijn uit de hoge hoed kunnen verwachten? Iets revolutionairs in de categorie blown-diffuser van Brawn GP?
Ík in ieder geval niet...
Omdat de niet-Italiaan die de auto ontworpen heeft door een woedende ietwat forse Italiaanse Mama met een koekenpan achterna wordt gezeten. Dit alles omdat zoon Luigi verdrietig is dat zijn "verbeterpuntjes" niet zijn doorgevoerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:39 schreef Fer het volgende:
Ik zie het en ervaar het ook zo, maar waarom eigenlijk niet. Wat krijgt James Key voor elkaar bij Torro Rosso, terwijl, dat ooo niet superstrak gestuurd wordt. En Alison had een superauto bij Lotus, wat toen niet eens meer een fabrieksteam is.
Ja eigenlijk waren de 2007 en 8 wagens nog de evolutie van de 2004 auto (en echt gemaakt voor de bridgestones (of waren de bridgestones gemaakt voor de ferrari (zoals Michelin met Renault had )quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:10 schreef Bluurgh het volgende:
Tsja Ferrari. Met Kimi z'n titel in 2007 hebben ze gewoon geluk gehad, dat was best een cadeautje van McLaren. Eigenlijk zitten ze al sinds het vertrek van Schumi op een redelijk dood spoor, 2007/2008 was een opleving die misschien nog wel aan de generatie 1996-2004 zegmaar toe te delen was. Sindsdien kwamen geloof ik de Italianen terug, veel te veel interne wisselingen en misschien weten ze wel gewoon niet waar ze naartoe willen ofzo.
Feit is dat ze gewoon steeds wat missen, eerst Brawn, toen Red Bull, nu Mercedes, het ziet er naar uit dat Red Bull straks weer terugslaat, wie weet wat McLaren nog gaat doen en er komt vast nog wel een verrassing zoals eerstgenoemde Brawn ertussendoor als ze weer eens echt met de regels gaan knoeien.
Het heeft qua statistieken in ieder geval flinke overeenkomsten met 1975 - 1983, waarin ze 5 constructeurskampioenschappen wonnen. Daarna helemaal niks tot 1999 - 2004, 2007,2008. Nu weer 16 jaar met een heleboel tweede, derde en vierde plaatsen?
Hij deed daar niks. Je kan geen racestoel kopen bij Ferrari, Merc of Red Bull.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Wat deed gitaarles dan bij Ferrari, toeval dat Telcel en Claro daar ook als sponsor zaten vanaf vorig jaar
Ik geloof dat ook zo hard nog niet. Zeker gezien de wijzigingen die voor komend jaar op stapel staan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar daarom snap ik nu ook de geruchten niet dat RIC zou denken aan Ferrari..
Eens. Maar toch... Ik heb niet het idee dat Ricciardo zo lekker in zijn vel zit bij Red Bull momenteel. Hij trekt wel erg fel van leer tegen het team.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 05:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik geloof dat ook zo hard nog niet. Zeker gezien de wijzigingen die voor komend jaar op stapel staan.
Op papier zou Red Bull daar goed van moeten kunnen profiteren, dus Ricardo zou wel gek zijn om na dit jaar te verkassen.
Bovendien denk ik zomaar dat Vettel het daar niet helemaal mee eens gaat zijn.
Niet zo vreemd gezien de laatste 2 blunders.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Eens. Maar toch... Ik heb niet het idee dat Ricciardo zo lekker in zijn vel zit bij Red Bull momenteel. Hij trekt wel erg fel van leer tegen het team.
Eens!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:35 schreef opreis het volgende:
+ Dat Ricciardo dit seizoen waarschijnlijk de beste coureur in het veld is. Maakt bijna nooit foutjes, kan me eerlijk gezegd ook geen fouten of blunders herinneren van hem. Altijd net aan de goede kant van het randje,
Jouw redenering komt eerder uit op kleurloos. En ben je absolute top als je je door je team laat dwingen de strategie van Vettel te volgen waardoor je een overwinning laat schieten?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:35 schreef opreis het volgende:
+ Dat Ricciardo dit seizoen waarschijnlijk de beste coureur in het veld is. Maakt bijna nooit foutjes, kan me eerlijk gezegd ook geen fouten of blunders herinneren van hem. Altijd net aan de goede kant van het randje, terwijl er in de carrieres van Alonso, Vettel, Hamilton en Raikonen legio voorbeelden te vinden zijn. Alleen Button heeft volgens mij een zelfde staat van dienst geloof ik, al moet ik bekennen dat ik van voor 2010 niet heel veel heb meegekregen.
Jouw redenering slaat op stront. Welke absolute topper heeft de strategie van het team genegeerd wat hem vervolgens de winst heeft opgeleverd? Je hoort gewoon het vertrouwen in het team te hebben dat zij je op de juiste strategie zetten, die hebben veel meer informatie dan de coureur.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw redenering komt eerder uit op kleurloos. En ben je absolute top als je je door je team laat dwingen de strategie van Vettel te volgen waardoor je een overwinning laat schieten?
Ricciardo lijkt mij een hele goede subtopper, maar meer niet. Door de ontwikkeling bij RB zullen we dat overigens snel genoeg weten, want het heeft er alle schijn van dat RB in staat is om Mercedes op niet al te lange termijn in de nek te springen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
https://www.instagram.com/p/BGCEirazA91/
echt he, dat ie zelf de garage inloopt om de andere bandjes te pakken en ze zelf erop te schroevenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Jouw redenering slaat op stront. Welke absolute topper heeft de strategie van het team genegeerd wat hem vervolgens de winst heeft opgeleverd? Je hoort gewoon het vertrouwen in het team te hebben dat zij je op de juiste strategie zetten, die hebben veel meer informatie dan de coureur.
Of is Hamilton ook geen absolute topper omdat Mercedes hem vorig jaar op Monaco naaide?
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
https://www.instagram.com/p/BGCEirazA91/
Terecht toch. Zeker deze race was een grote fout van het team.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Eens. Maar toch... Ik heb niet het idee dat Ricciardo zo lekker in zijn vel zit bij Red Bull momenteel. Hij trekt wel erg fel van leer tegen het team.
die vorige ook vanuit zijn standpunt gezien al konden ze misschien niet andersquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Terecht toch. Zeker deze race was een grote fout van het team.
Echt he, duizenden euro's aan een simulator en dan rijdt Max in principe met vier armen, twee stuurtjes en zit hij op het motorblok.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo'n simulator wil ik ook wel![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)en_doet_oefenen.html
Geen idee wat je bedoeld, maar je zal er vast over nagedacht hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:08 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Echt he, duizenden euro's aan een simulator en dan rijdt Max in principe met vier armen, twee stuurtjes en zit hij op het motorblok.
Niet echt lang denk ik.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoeld, maar je zal er vast over nagedacht hebben.
Dat je het stuur en handen enzo in de sim zietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoeld, maar je zal er vast over nagedacht hebben.
quote:Bij Renault-teambaas Frederic Vasseur komt het stoom nog uit de oren als hij aan de 'dwaze' actie van Daniil Kvyat in Monaco denkt. De Scuderia Toro Rosso-coureur lag al op twee ronden achterstand toen hij Kevin Magnussen aantikte in Rascasse. De stewards gaven de Rus een grid penalty, maar daar koopt Renault niks meer voor. Hun kansen op punten waren verkeken.
Vasseur trekt in gesprek met Autosport fel van leer. "Kevin Magnussen vroeg ons vroeg in de race al om over te stappen op intermediates, wat de juiste beslissing was. Het probleem was dat hij achter Pascal Wehrlein terecht kwam, daar verloor hij veel tijd. Vervolgens was er de crash met Kvyat, die op ronden achterstand lag en verdomd agressief was, he was fucking aggressive."
"Het is zonde dat hij met een dwaze actie de race van Kevin verpestte. Kvyat had niets meer te winnen of te verliezen, hij lag twee ronden achter op de rest van het veld. De bodemplaat van Magnussen raakte beschadigd bij het voorval. We voorzagen hem van verse banden, maar de beschadigde vloer veroorzaakte een tweede crash enkele ronden later."
twitter:NobleF1 twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 12:19:17Interesting tyre choices from Haas and Renault for #CanadianGP https://t.co/So4yNLyGd5 https://t.co/sJwC44hr9O reageer retweet
Ricciardo had het meer verdiend.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
Perez Driver of the day![]()
http://www.formula1.com/c(...)_-_Sergio_Perez.html
quote:Verstappen: Crash part of my learning curve
MONACO MAX VERSTAPPEN RED BULL
31 May 2016
Max Verstappen says he will analyse and learn from his crash-strewn performance in Monaco, but insists there is no need to dwell too heavily on the weekend as a whole.
We [need] to analyse how and what went wrong - but then quickly forget it and get ready for Canada...
Max Verstappen
Just one fortnight from his spectacular maiden victory in Spain, the Dutchman suffered a difficult weekend in Monte Carlo as he crashed three times, including in qualifying and the race.
But while Verstappen says he owes Red Bull an apology, he also believes such incidents are inevitable as he gains experience while trying to fight for podiums or better with his new team.
"The weekend started off okay, but after I had a crash in qualifying it went a bit downhill," said Verstappen, who started from the pit lane, worked his way back into the points, but then retired after hitting the wall at Massenet.
"I think the beginning of the race was very good, we showed great pace and sometimes got the fastest lap. It was all coming together, we got back into the points but then when we fitted the soft tyres unfortunately I made mistake and hit the wall.
"Of course that is not how you want to end the weekend, especially if your team does a great job to rebuild the car after qualifying. I have to apologise to the team - they deserve much more.
"I learned a lot of things - the first to stay out of the wall. But it's all part of the learning curve, and getting more experience."
Asked how he will approach the forthcoming race in Canada, Verstappen added: "We [need] to analyse how and what went wrong [in Monaco], and why we got into this situation - but then quickly forget it and get ready for Canada because that's where we have to fight again and try to score good points, or try to go to the podium.
"For the moment [I have] no expectations, but after a few days I will get ready again, try to focus on the next Grand Prix and I'm pretty sure we can do a good job. I'm finally getting the new engine too so I'm looking forward to it.
"I have a car capable of getting to podiums and victories, it's a relaxed environment and they give you a lot of confidence. That's what I like."
Despite his retirement Verstappen still sits sixth in the 2016 drivers' standings, sandwiched between Ferrari's Sebastian Vettel and Williams' Felipe Massa.
Bron
en een beetje hulp van zijn team en van RBR, maar hij reed zeker goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:30 schreef twiFight het volgende:
Ricciardo reed sterk, maar deed weinig uitzonderlijks. Dan liever Hamilton, die won met, wat was het, 40 sec achterstand door Rosberguiteindelijk de race door een call van hemzelf. Perez had een goed resultaat maar ik heb helaas weinig van hem gezien deze race (poepregie).
Hopelijk een opdrogende baan in canada. Dan doen ze 45 rondjes achter de safety car en pit daarna iedereen gelijk voor ultrasofts.
Alsjeblieft niet zegquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:30 schreef twiFight het volgende:
Hopelijk een opdrogende baan in canada. Dan doen ze 45 rondjes achter de safety car en pit daarna iedereen gelijk voor ultrasofts.
Dis Hamilton is ook een subtopper omdat ie vorig seizoen Monaco verloor door een fout van het team ?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw redenering komt eerder uit op kleurloos. En ben je absolute top als je je door je team laat dwingen de strategie van Vettel te volgen waardoor je een overwinning laat schieten?
Ricciardo lijkt mij een hele goede subtopper, maar meer niet. Door de ontwikkeling bij RB zullen we dat overigens snel genoeg weten, want het heeft er alle schijn van dat RB in staat is om Mercedes op niet al te lange termijn in de nek te springen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:24 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 12:19:17Interesting tyre choices from Haas and Renault for #CanadianGP https://t.co/So4yNLyGd5 https://t.co/sJwC44hr9O reageer retweet
Zo'n beetje voor het eerst dat er teams met een echt afwijkende keuze zijn.quote:
Dit is de kans om te bewijzen dat hij gewoon sterk terug kan komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:37 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoop niet dat zijn zelfvertrouwen nu een al te grote knak heeft gekregen en dit zijn prestaties gaat beinvloeden.. Zou erg zonde zijn
Niet zijn zelfvertrouwen, vertrouwen in team zal wel minder zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:37 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoop niet dat zijn zelfvertrouwen nu een al te grote knak heeft gekregen en dit zijn prestaties gaat beinvloeden.. Zou erg zonde zijn
1 stop:quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:17 schreef SnowOokami het volgende:
2 stops?
U - S - U ?
1 stop:
S - SS / SS - S ?
Omdat dat altijd langzamer is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:57 schreef Afhaalchinees het volgende:
Waarom zijn er niet 5 stoppers nodig met hypersofts en megasofts die echt 5 seconden per rondje sneller zijn?
Wil iedereen die nog steeds denkt dat het wel mee valt met de breedte nu hun hand opsteken?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef ChatGirl het volgende:
D'r is met een GP3-auto over het circuit van Baku gereden. Alle plaatjes staan hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs de pitstraat van Monaco is brederquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:06 schreef Beach het volgende:
ziet er prima uit toch; breedte Canada of Monaco
dit lijkt op Macau zo smalquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:07 schreef j95 het volgende:
Wat een onmogelijk circuitMax zal daar wel crashen.
Ik heb eigenlijk best wel zin in de race in Bakuquote:The circuit will measure just 7.6 metres wide at its narrowest point, Aziz Aliyev Street. At other points it will be over 70% wider, reaching a maximum of 13 metres. F1 cars are 1.8 metres wide and could increase to 2 metres next year. The FIA’s reference width for Hockenheim and Singapore is 9m, though as with most tracks their widths vary over the course of a lap.
Dat was ook mijn eerste ingeving. Gaat de WTCC er ook rijden?quote:
40? Eerder 12. Na de safety car zat hij maar 6 rondjes achter Rosberg voordat hij er voor bij ging en was het verlies hooguit 2 sec per ronde.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:30 schreef twiFight het volgende:
Ricciardo reed sterk, maar deed weinig uitzonderlijks. Dan liever Hamilton, die won met, wat was het, 40 sec achterstand door Rosberguiteindelijk de race door een call van hemzelf. Perez had een goed resultaat maar ik heb helaas weinig van hem gezien deze race (poepregie).
Hopelijk een opdrogende baan in canada. Dan doen ze 45 rondjes achter de safety car en pit daarna iedereen gelijk voor ultrasofts.
Ik las dat Sauber in verregaande onderhandeling is met een investeerder maar dat er niets naar buiten wordt gebracht totdat de deal rond is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:07 schreef Nober het volgende:
2017 silly season
Topic is dicht.
SPT / [Formule 1] Silly Season 2016: De strijd voor stoeltjes en motoren
Sauber exit?
Nee. Alleen GP2 en F1 in Baku.quote:
Verkeerde topicquote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:07 schreef Nober het volgende:
2017 silly season
Topic is dicht.
SPT / [Formule 1] Silly Season 2016: De strijd voor stoeltjes en motoren
't komt een beetje zielloos over.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef ChatGirl het volgende:
D'r is met een GP3-auto over het circuit van Baku gereden. Alle plaatjes staan hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Max ligt ook al vast.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:07 schreef Nober het volgende:
2017 silly season
Topic is dicht.
SPT / [Formule 1] Silly Season 2016: De strijd voor stoeltjes en motoren
Sauber exit?
Mercedes
Rosberg
Hamilton
Red Bull-Tag Heuer
Ricciardo
Verstappen
Ferrari
Vettel
Räikkönen (Bottas? Pérez? Gutiérrez?)
Toro Rosso-Renault
Sainz
Kvyat (Gasly?)
Force India-Mercedes
Perez (Wehrlein? Celis?)
Hülkenberg
Williams-Mercedes
Bottas (Button?)
Massa (Kvyat? Di Resta?)
McLaren-Honda
Alonso
Button (Vandoorne?)
Renault
Palmer (Ocon?)
Magnussen (Sirotkin? Massa? Grosjean?)
Haas-Ferrari
Grosjean (Alexander Rossi?)
Gutiérrez (Leclerc? Ferrucci?)
Manor-Mercedes
Wehrlein (Ocon?)
Haryanto (King?)
Sauber-Ferrari?
Nasr (Massa?)
Ericsson (Maldonado?)
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Formula_One_season
De eerste was echt geen blunder. Ferrari maakte ook geen blunder. Ten eerste is het nooit gek om twee strategieën te gebruiken tijdens een race en ten tweede reed hij niet de tijden die Verstappen reed en moest hij nog een keer naar binnen. Daar was niks geen geblunder aan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Niet zo vreemd gezien de laatste 2 blunders.
Dus is het geen grote fout.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
die vorige ook vanuit zijn standpunt gezien al konden ze misschien niet anders
Nee... beide aannames zijn fout.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:10 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat dit nog niet ter sprake is gekomen, Maar de beroerde pitstop van Ricciardo had dit ook nog iets te maken gehad met de pitstop die Max Verstappen daarvoor had. Ik kan mij vergissen of het niet goed voor de geest halen, maar ik meende mij te herinneren dat de tijd tussen Max en Ricciardo belachelijk kort was, waardoor de pitscrew verrast werd door het snelle binnenhalen van Ricciardo. Als dat zo is dan moet ik eigenlijk meteen denken aan het incident van Torro Rosso vorig jaar waarbij Sainz voor zijn beurt de pits indook en daarmee Verstappen in de problemen bracht, want ook daar was de pitscrew verrast.
Nope, zover ik weet besloten ze last minute andere banden te pakken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:10 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat dit nog niet ter sprake is gekomen, Maar de beroerde pitstop van Ricciardo had dit ook nog iets te maken gehad met de pitstop die Max Verstappen daarvoor had. Ik kan mij vergissen of het niet goed voor de geest halen, maar ik meende mij te herinneren dat de tijd tussen Max en Ricciardo belachelijk kort was, waardoor de pitscrew verrast werd door het snelle binnenhalen van Ricciardo. Als dat zo is dan moet ik eigenlijk meteen denken aan het incident van Torro Rosso vorig jaar waarbij Sainz voor zijn beurt de pits indook en daarmee Verstappen in de problemen bracht, want ook daar was de pitscrew verrast.
Ah oke ik hoop ook dat ik het bij het verkeerde eind heb. Vooral ook omdat Verstappen er niet nog meer bagger erbij kan hebben na het Monaco debacle. Nu maar hopen dat het in Canada een stuk beter gaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee... beide aannames zijn fout.
Ricciardo's banden stonden niet klaar door een late call van de crew, heeft niks met Verstappen te maken.
Verstappen besloot zelf zonder overleg naar binnen te gaan (Australië dit jaar), nogal logisch dat er dan geen banden klaar staan.
Hoop? Dat zijn de feitenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ah oke ik hoop ook dat ik het bij het verkeerde eind heb. Vooral ook omdat Verstappen er niet nog meer bagger erbij kan hebben na het Monaco debacle. Nu maar hopen dat het in Canada een stuk beter gaat.
Ze kunnen zien wie waar op de baan rijdt en kunnen weten hoe lang het duurt om ineens andere banden te pakken die niet klaar staan en ze kunnen zien hoe lang het nog duurt voor Ricardo binnen staat.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nope, zover ik weet besloten ze last minute andere banden te pakken.
Dat hebben ze dan ook toegegeven en excuses voor aangeboden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:32 schreef Geralt het volgende:
Dikke fout van Horner of wie daar ook voor verantwoordelijk is.
Jij weet hoe ver die banden wegstonden?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:35 schreef Nattekat het volgende:
Ze hadden dus 30 seconden de tijd om helemaal naar achteren te rennen om die banden te halen en vervolgens weer op tijd voorin klaar te staan. Dat is knap lastig...
Worden zulke late calls niet getest of geoefend?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan ook toegegeven en excuses voor aangeboden.
Dit is natuurlijk gewoon giswerk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij weet hoe ver die banden wegstonden?
Ik heb geen idee. Lagen ze daar netjes klaar voor het pakken? Zaten ze nog in een rek wat eerst los of open moest? Ergo: dat weet je niet of dat lastig is en of ze daar 30 seconden voor hadden. Misschien hadden ze er 20 of 40
[..]
Worden zulke late calls niet getest of geoefend?
Jamaar hoeveel tijd ze dat geeft weten we niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon giswerk.
Dat die banden achterin stonden heb ik op zat plekken gehoord, dus ik ga er maar van uit dat dat waar is.
Minstens 15 secondenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar hoeveel tijd ze dat geeft weten we niet.
Red Bull heeft zelf gezegd dat ze achterin de garage lagen, of 'in the back of the garage'. Nou las ik ook ergens iets over twee verdiepingen aan garage in Monaco, maar dat begreep ik niet helemaal. Of ze zelfs nog met een trapje omhoog moesten, of dat de pitmuur hoger is, en het team aan de pitwall niet visueel de garage in kon kijken om te zien of er wel of geen banden klaar lagen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:45 schreef Geralt het volgende:
Jij weet hoe ver die banden wegstonden?
Ik heb geen idee. Lagen ze daar netjes klaar voor het pakken? Zaten ze nog in een rek wat eerst los of open moest? Ergo: dat weet je niet of dat lastig is en of ze daar 30 seconden voor hadden. Misschien hadden ze er 20 of 40
quote:
pitwall en garage zitten niet in elkaars zicht in Monaco.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:58 schreef exile79 het volgende:
[..]
Red Bull heeft zelf gezegd dat ze achterin de garage lagen, of 'in the back of the garage'. Nou las ik ook ergens iets over twee verdiepingen aan garage in Monaco, maar dat begreep ik niet helemaal. Of ze zelfs nog met een trapje omhoog moesten, of dat de pitmuur hoger is, en het team aan de pitwall niet visueel de garage in kon kijken om te zien of er wel of geen banden klaar lagen.
Want? Als ze dan ook de softs klaar hadden liggen en last minute besloten naar ultra softs te gaan, dat maakt toch niet uit?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:03 schreef KingRadler het volgende:
Als Ric eerder naar binnen was geweest dan Max dan was het probleem met banden niet veroorzaakt.
Ik zie het verband tussen de strategie en de crash nog niet helemaal.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:03 schreef KingRadler het volgende:
Het was zelfs mogelijk geweest dat Max de race dan had uitgereden.
Max was dan een ronde langer buiten gebleven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:15 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik zie het verband tussen de strategie en de crash nog niet helemaal.
Dan was ie misschien een ronde langer achter Bottas blijven harken, waardoor hij in de ronde van zijn crash niet vlak achter Sainz reedquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:15 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik zie het verband tussen de strategie en de crash nog niet helemaal.
Als als...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan was ie misschien een ronde langer achter Bottas blijven harken, waardoor hij in de ronde van zijn crash niet vlak achter Sainz reed
Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
40? Eerder 12. Na de safety car zat hij maar 6 rondjes achter Rosberg voordat hij er voor bij ging en was het verlies hooguit 2 sec per ronde.
tijd die hij goedmaakte doordat Ricciardo 1x extra was gestopt en bij zijn tweede stop ook nog eens 10 seconden langer duurde dan geplandquote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.
Ik zat te denken of er nog iets aan gedaan kon worden, maar de rechte stukken zijn te krom, te kort en snel vuil naast de racelijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:23 schreef Wombcat het volgende:
Op Monaco moet je ook ongeveer 3 seconden per ronde sneller zijn om er langs te komen en zelfs dan moet je nog je best doen. Vraag maar aan Mansell. Of Coulthard.
Nou precies wat je ziet. Max zit in een stoel en heeft een fysiek stuur vast (om het maar even zo te noemen) en een paar meter verder zie je op het beeldscherm armen met een digitaal stuur.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoeld, maar je zal er vast over nagedacht hebben.
Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.
Mee eens, Hamilton is een prima coureur, maar ik ben ervan overtuigd, dat iedere coureur in de Formule 1 de potentie heeft om een Formule 1 seizoen te winnen, mits je in de team zit, die dat jaar de beste auto heeft. Mercedes is dat in dit geval, tenzij de RBR update zo'n sensatie is, dat de kaarten weer volledig worden geschud. Maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.quote:Op woensdag 1 juni 2016 04:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.
Wat mij betreft heeft hij gewoon alle mazzel van de wereld gehad, Rosberg die hem er langs laat en RB die een fout maakt, en vervolgens zeggen dat hij het verdient heeft.
De andere races heeft hij de nodige pech gehad en had hij wel een aantal races kunnen winnen. Maar om nou te zeggen dat hij dit weekend goed was? Sky geeft hem ook een 9.5, het zijn niet alleen de Nederlanders die chauvinistisch zijn, en door de dominantie van engelse media in de formule 1 vertekend dat het beeld misschien wel.
Hamilton is vooral de man die zelf het scenario van het overslaan van de inters bedacht. Bijzonder goed gedaan dus. Want uiteindelijk was dat een grote factor in de winst. Hij nam dat risico, als het dan even tegenzit bij Ricciardo, de enige man die sneller was, dan kan je zomaar ineens winnen. Want op Monaco is een stop minder maken vaak belangrijker dan het hebben van het beste rubber. Of hij een 9,5 verdient weet ik niet, maar ik kan niks noemen wat hij verkeerd deed.quote:Op woensdag 1 juni 2016 04:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.
Wat mij betreft heeft hij gewoon alle mazzel van de wereld gehad, Rosberg die hem er langs laat en RB die een fout maakt, en vervolgens zeggen dat hij het verdient heeft.
De andere races heeft hij de nodige pech gehad en had hij wel een aantal races kunnen winnen. Maar om nou te zeggen dat hij dit weekend goed was? Sky geeft hem ook een 9.5, het zijn niet alleen de Nederlanders die chauvinistisch zijn, en door de dominantie van engelse media in de formule 1 vertekend dat het beeld misschien wel.
Tis raar, maar beiden zaten op een compleet andere strategie, dan zou je denken dat ze prio geven aan Ricciardo inderdaad. Ik bedoel Max liet zien dat hij naar voren kon komen om alsnog punten te scoren, maar Ricciardo had gewoon 1e moeten worden en daarom is het nogal vreemd dat ze een double stack probeerden op zo'n moment.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:03 schreef KingRadler het volgende:
Als Ric eerder naar binnen was geweest dan Max dan was het probleem met banden niet veroorzaakt.
Dan had hij gewonnen.
Het was zelfs mogelijk geweest dat Max de race dan had uitgereden.
Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.quote:Op woensdag 1 juni 2016 07:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis raar, maar beiden zaten op een compleet andere strategie, dan zou je denken dat ze prio geven aan Ricciardo inderdaad. Ik bedoel Max liet zien dat hij naar voren kon komen om alsnog punten te scoren, maar Ricciardo had gewoon 1e moeten worden en daarom is het nogal vreemd dat ze een double stack probeerden op zo'n moment.
Zn kwalificatie had beter gekund, en dat momentje met ricciardo vond ik ook erg discutabel. Ik zeg niet dat hij niet goed gereden heeft, maar deze kreeg hij gewoon in zn schoot geworpen, beste auto, Rosberg die hem er langs laat en ricciardo die pech heeft met een pitstop. Er zijn weekenden waarop zn prestatie een 2de of 3de plek oplevert, om nog maar te zwijgen wat er gebeurt was als ferrari zn zaakjes op orde had.quote:Op woensdag 1 juni 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hamilton is vooral de man die zelf het scenario van het overslaan van de inters bedacht. Bijzonder goed gedaan dus. Want uiteindelijk was dat een grote factor in de winst. Hij nam dat risico, als het dan even tegenzit bij Ricciardo, de enige man die sneller was, dan kan je zomaar ineens winnen. Want op Monaco is een stop minder maken vaak belangrijker dan het hebben van het beste rubber. Of hij een 9,5 verdient weet ik niet, maar ik kan niks noemen wat hij verkeerd deed.
Hij denkt dat zn een double stack deden, wat niet kloptquote:Op woensdag 1 juni 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.
Ric > Ves 30squote:Op woensdag 1 juni 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.
Misschien niet helemaal nee, maar echt veel tijd zat er niet tussen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij denkt dat zn een double stack deden, wat niet klopt
quote:
Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Nogmaals, welk probleem hadden ze opgelost. Het is niet alsof VES RIC's banden kreeg ofzo. RICs banden (aan de andere kant van de garage) stonden gewoon niet klaar.
ze anticipeerden toch op Hamilton, daar was het wachten op. Vervolgens kwam het bericht te laat in de pitbox terechtquote:Op woensdag 1 juni 2016 09:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.
Het probleem was de late call om ANDERE banden te pakken. Dat probleem had niet opgelost geworden. Sterker nog, grote kans dat VES pitsstop dan ook vertraagd was.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.
Voor degenen die de uitleg van Horner nog niet hadden meegekregen. Een late call icm banden die achterin de garage zouden liggen (kennelijk worden ze daar ook op temperatuur gehouden, dat wist ik niet).quote:“Based on how we are set up here in Monaco, the pit wall (engineers are) upstairs and the garage is downstairs,” Red Bull team principal Christian Horner explained to reporters, following a long team debrief to understand what went on.
“The tyres are on heat both in the garage and behind the garage, and unfortunately the set of tyres that were called for were not readily to hand, and were at the back of the garage.
“There was a scramble with the mechanics, originally having the Soft tyre ready, the yellow tyre. And when that change was requested to go to the Supersoft, those tyres were actually right at the back of the garage.
“They couldn’t be got to the car in time, which cost probably about 10 seconds in the stop.”
A look at the pit stop data published by the FIA after the race shows that Ricciardo was stopped for 9.012 seconds longer than Hamilton the lap before.
Kijk daar kan ik wat mee. Duidelijkquote:Op woensdag 1 juni 2016 00:23 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Nou precies wat je ziet. Max zit in een stoel en heeft een fysiek stuur vast (om het maar even zo te noemen) en een paar meter verder zie je op het beeldscherm armen met een digitaal stuur.
Hoe kleine moeite is het om het zo te doen:
[ afbeelding ]
Waarbij het fysieke stuur op (ongeveer) de plek staat waar het digitale stuur zou zitten (en wat je dus ook verbergt) en je ook daadwerkelijk het gevoel hebt te sturen vanaf de plek waar dat bedoeld is en niet alsof je op de achterbank ofzo zit.
http://www.dumpert.nl/med(...)en_doet_oefenen.htmlquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik wat mee. Duidelijk
Die had ik eerder gepost, daarom deze uitleg.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)en_doet_oefenen.html
Eigenlijk nog bizar snel, in 9 seconden 4 banden van achter uit de garage trekken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:04 schreef Floriz87 het volgende:
A look at the pit stop data published by the FIA after the race shows that Ricciardo was stopped for 9.012 seconds longer than Hamilton the lap before.
Daar waren ze al mee bezig hequote:Op woensdag 1 juni 2016 10:18 schreef matig het volgende:
[..]
Eigenlijk nog bizar snel, in 9 seconden 4 banden van achter uit de garage trekken.
Snap ik, maar toen RIC al op de krik stond moesten de mannetjes nog de garage uitrennen, 2 daarvan om de auto heen EN alle bandenwarmers moesten er nog af.quote:
Niks discutabel aan dat momentje. Niemand werd bestraft voor het missen van de chicane, dus ook hij niet. Plek teruggeven hoefde niet want hij reed er al voor. Gewoon een race moment, helemaal niks mis mee.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Zn kwalificatie had beter gekund, en dat momentje met ricciardo vond ik ook erg discutabel. Ik zeg niet dat hij niet goed gereden heeft, maar deze kreeg hij gewoon in zn schoot geworpen, beste auto, Rosberg die hem er langs laat en ricciardo die pech heeft met een pitstop. Er zijn weekenden waarop zn prestatie een 2de of 3de plek oplevert, om nog maar te zwijgen wat er gebeurt was als ferrari zn zaakjes op orde had.
De gozer die twee weken geleden nog zeer enthousiast was?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Villeneuve is weer terug hoor
Villeneuve zeer kritisch over Verstappen
quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Villeneuve is weer terug hoor
Villeneuve zeer kritisch over Verstappen
Hij was toch ook diegene die Max te jong vond etc?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De gozer die twee weken geleden nog zeer enthousiast was?
Dat was vorig jaar ja. Amper serieus te nemen die gastquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hij was toch ook diegene die Max te jong vond etc?
Echt hè, jammer dit weer. Terwijl het echt een geweldige coureur was die altijd voor spektakel zorgde.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar ja. Amper serieus te nemen die gast
Nee Kvyat is terug gezet omdat RBR na anderhalf jaar te weinig ontwikkeling zag.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:52 schreef matig het volgende:
Kvyat is toch ook niet teruggezet vanwege zijn fouten? Max moest veiliggesteld worden voor Mercedes/Red Bull en is daarom naar RBR gepromoveerd. Aangezien RIC eerste rijder was is het dan logisch dat KVY plaats moest maken. De 'fouten' waren gewoon een beetje ongelukkige timing.
Die vent heeft altijd wel wat te zeiken maar als het goed gaat dan is die opeens stilquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Villeneuve is weer terug hoor
Villeneuve zeer kritisch over Verstappen
Fouten of niet, als je kijkt naar hoe Max gereden heeft in de race voor de crash dan was dit gewoon top. En laten we niet vergeten dat er veel meer coureurs slechter hebben gereden en ergere fouten hebben gemaakt. Tel daarbij op dat dit pas Max zijn 2e (3e als je de test meetelt) weekend was in deze auto.quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij heeft overigens wel gewoon gelijk dat Verstappen echt teveel fouten heeft gemaakt afgelopen weekend. Hij heeft alleen geen gelijk dat andere hiervoor gelijk weggestuurd worden.
Toen hij niet meer met afstand de allerbeste auto van het veld had werd hij zelf een hele grote brokkenpiloot met een verzameling doldwaze acties waar Maldonado nog u tegen zegt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:15 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die vent heeft altijd wel wat te zeiken maar als het goed gaat dan is die opeens stil
Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podiumquote:Op woensdag 1 juni 2016 13:15 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die vent heeft altijd wel wat te zeiken maar als het goed gaat dan is die opeens stil
[..]
Fouten of niet, als je kijkt naar hoe Max gereden heeft in de race voor de crash dan was dit gewoon top. En laten we niet vergeten dat er veel meer coureurs slechter hebben gereden en ergere fouten hebben gemaakt. Tel daarbij op dat dit pas Max zijn 2e (3e als je de test meetelt) weekend was in deze auto.
Ik denk dat het evengoed wel meevalt en sowieso wel goedkomt en Max hier alleen maar beter van wordt. Fouten maken hoort er ook bij.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podium
Mjah, dat is ook zo'n dooddoener 'kan zich niet teveel van dit soort weekenden veroorloven'... Dat kan geen enkele coureur (behalve degenen die genoeg geld meebrengen om dit ruimschoots te compenseren).quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podium
Gewoon Monaco en Baku overslaan en elke andere race op het podiumquote:Op woensdag 1 juni 2016 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podium
Je ziet dat die gast gewoon lol er in heeft met wat ie nu doet, beetje voor een tv zender werken. Ooit F1 gereden. Lekker chillenquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:26 schreef Beach het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_karun_chandhok_ama/
quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:23 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]
Dat gezicht van Bottas
Die vermaakt zich wel
In de retesnelle williams ja.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:56 schreef Klummie het volgende:
[..]
Echt hè, jammer dit weer. Terwijl het echt een geweldige coureur was die altijd voor spektakel zorgde.
Zelfde als Hamilton en Vettel, alleen goed met een retesnelle auto.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
In de retesnelle williams ja.
Daarna bleek wel dat Jaques middelmaat was.
Hamilton heeft afgelopen race echt wel laten zien dat ie wel kan rijden. Ik zou eerder zeggen dat Rosberg alleen snel is met een snelle auto.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfde als Hamilton en Vettel, alleen goed met een retesnelle auto.
Dat vind ik om. Hamilton heeft vaak genoeg laten zien dat hij goed is, Rosberg heb ik daar nog nooit op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hamilton heeft afgelopen race echt wel laten zien dat ie wel kan rijden. Ik zou eerder zeggen dat Rosberg alleen snel is met een snelle auto.
Vettel en Hamilton zijn twee klassen beter.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfde als Hamilton en Vettel, alleen goed met een retesnelle auto.
Dan nog niet, want dan wordt je nooit kampioen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podium
Kan niet wachtenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:09 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dan nog niet, want dan wordt je nooit kampioen.
Maar hij zal ook niet overdreven veel van dit soort weekenden hebben. Dit was zijn eerste drama weekend, dat kan een keer. In Montreal zal hij echt wel weer goed zijn.
Als ze gewoon geen bakje koffie stonden te leuten bij de pitstop hadden ze easy gewonnen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:18 schreef Fer het volgende:
De grote cru van Redbull zit hem in het feit dat het niet nodig was om Ricciardo naar intermediate te switchen, hij was snel genoeg op de fullwet en kon Hamilton makkelijk achter zich houden. Door wel te pitten hebben ze de deur opgezet voor Hamilton om te proberen wat hij gedaan heeft. Hierdoor is de druk ontstaan om supersnel naar slicks te pitten om een undercut te voorkomen.
Daarnaast was het niet perse nodig om alsnog naar supersofts te gaan. Dit is Monaco, al zou Hamilton op reeds opgewarmde ultrasofts komen aanstormen (wat hij niet eens deed) was het nog een hele klus geweest om langs Ricciardo te kunnen komen.
Maar toch, je gaat soms echt denken dat je iedere race zou moeten beginnen met een paar sprinklers naast de baan en olie op de wielen van Mercedes te smeren.
Jawel maar hij durfde wel meer dan andere middelmaat, maakte het nog wel interressant.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
In de retesnelle williams ja.
Daarna bleek wel dat Jaques middelmaat was.
De Cesaris en Maldonado ook. Geestelijke beperking noemt men dat ook wel. ;-)quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:33 schreef Klummie het volgende:
[..]
Jawel maar hij durfde wel meer dan andere middelmaat, maakte het nog wel interressant.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
De Cesaris en Maldonado ook. Geestelijke beperking noemt men dat ook wel. ;-)
Haha, helaasquote:
Doordat Hamilton een slechts outlap had en 7 seconde verloor. Dat wisten ze toen niet, want toen Hamilton naar binnen ging zat hij voor Ricciardo. Die ging meteen de volgende ronde naar binnen om de undercut te voorkomen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:25 schreef habitue het volgende:
[..]
Als ze gewoon geen bakje koffie stonden te leuten bij de pitstop hadden ze easy gewonnen.
Dit. Er wordt heel veel gewicht gehangen aan die pitstop van Ricciardo en dat is deels ook terecht, maar ondertussen deed Hamilton het slimmer dan Ricciardo en Mercedes beter dan Red Bull. Ze creerden hun eigen kans. Dus een 100% terechte zege. Hoe sympathiek we Ricciardo allemaal ook vinden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Doordat Hamilton een slechts outlap had en 7 seconde verloor. Dat wisten ze toen niet, want toen Hamilton naar binnen ging zat hij voor Ricciardo. Die ging meteen de volgende ronde naar binnen om de undercut te voorkomen.
Én hij won bijna zijn debuutrace, als zijn motor geen problemen had gekregen. En de Indy 500 win je ook niet zomaar trouwens.quote:Op woensdag 1 juni 2016 21:50 schreef Rossdale het volgende:
Villeneuve had altijd van die heerlijke do or die actiesDat mag ik wel
Nee precies. Rossi is een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En de Indy 500 win je ook niet zomaar trouwens.
Rossi vind ik dan ook zeker geen slechte coureur. Ik vind het nog steeds zonde dat Haryanto in de Manor zit en niet Rossi. Die jongen kan het echt welquote:Op donderdag 2 juni 2016 08:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee precies. Rossi is een mooi voorbeeld.
In die paar races die hij in de Manor deed vorig jaar liet hij toch best leuke dingen zien. Zeker voor een auto die in de basis seconden langzamer was dan de rest.quote:
twitter:F1 twitterde op donderdag 02-06-2016 om 09:15:06#OnThisDay: Michael Schumacher walks on water, dominating the 1996 #SpanishGP for @ScuderiaFerrari ☔️ https://t.co/9WCop6dlV2 reageer retweet
Dit.. erg sneu als je dit ook nog eens gaat jatten. Man heeft er uren voor zitten schrijven, beetje meer respect en steun mag ook wel. Geld voor elke vorm van downloaden, maar bij boeken vind ik het op één of andere manier nog triester dan bij muziek en bij films.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:40 schreef Geralt het volgende:
Niet geklikt. Ik heb hem gekocht en die kan mooi mee op vakantie. Lekker in mn blote pens in de zon liggen, muziekje erbij, biertje, nootjes, genieten dit dat alles
Yohee, yohee fucking yohee is van een groot literair niveau.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit.. erg sneu als je dit ook nog eens gaat jatten. Man heeft er uren voor zitten schrijven, beetje meer respect en steun mag ook wel. Geld voor elke vorm van downloaden, maar bij boeken vind ik het op één of andere manier nog triester dan bij muziek en bij films.
En dat geeft het recht om een boek illegaal te downloaden ?quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yohee, yohee fucking yohee is van een groot literair niveau.
Dan wordt het nog gelezen, no fucking way dat ik het ooit zal kopen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En dat geeft het recht om een boek illegaal te downloaden ?
Schijnt gepost te zijn door iemand die wat dichter op het vuur zit. Geen idee of het klopt verder, zou mooi zijn als het waar is. Dan zullen ze wel erg dicht bij MB komen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:48 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat waar is dan naderen ze Mercedes toch wel dicht
Airodynamica zegt mij dat het niet waar is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Schijnt gepost te zijn door iemand die wat dichter op het vuur zit. Geen idee of het klopt verder, zou mooi zijn als het waar is. Dan zullen ze wel erg dicht bij MB komen.
3 keer in een weekend is ook wel erg veel, dat mag toch gezegd?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Villeneuve is weer terug hoor
Villeneuve zeer kritisch over Verstappen
Dit ja.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:23 schreef fathank het volgende:
[..]
3 keer in een weekend is ook wel erg veel, dat mag toch gezegd?
Klopt, maar onacceptabel en dat ieder ander eruit gezet zou zijn klopt niet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:23 schreef fathank het volgende:
[..]
3 keer in een weekend is ook wel erg veel, dat mag toch gezegd?
Verstappen's baas vindt ze niet onacceptabel en dat is waar het om gaat.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:34 schreef fathank het volgende:
Niet onacceptabel?
Het is geen sociale werkplaats hea
En nou hou ik erover op.quote:The incidents highlighted how little experience the 18-year-old has, but Red Bull boss Christian Horner thinks that such challenging times are all just part of the learning process that the youngster has to go through.
balen, mijn geheugen is te kortquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:06 schreef Ooku het volgende:
[..]
Volgende week,
Baku is weer een week daarna
Gaat over zijn boek, dus vast wel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:19 schreef tralalala het volgende:
Hopelijk met nog meer oude fragmentjes en niet alleen over Max
Neequote:Op donderdag 2 juni 2016 21:20 schreef F1gamer het volgende:
O, jullie kijken ook geer en goor
ik zie dat ik al mosterd na de maaltijd ben
Ben je daar niet een uur te vroeg meequote:Op donderdag 2 juni 2016 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Had net de tv overgezet voor RTL Late Night
Je bent in ieder geval op tijd.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
Had net de tv overgezet voor RTL Late Night
Nee, kan niet vroeg genoeg de tv overzettenquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ben je daar niet een uur te vroeg mee
Kan je trash tv van geer en goor dan wel aan?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, kan niet vroeg genoeg de tv overzetten
Nee, heb hem maar snel weer overgezet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:28 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Kan je trash tv van geer en goor dan wel aan?
Het klinkt ook wel plausibel en je ziet Honda dit ook doen. Eerst de update releasen, dan langzaam opvoeren en vervolgens eerst een rondje proberen en vervolgens steeds langer volhouden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Schijnt gepost te zijn door iemand die wat dichter op het vuur zit. Geen idee of het klopt verder, zou mooi zijn als het waar is. Dan zullen ze wel erg dicht bij MB komen.
Dat bedoelde ik er niet mee, ja 3x is te veel en dat weet iedereen (en Max waarschijnlijk het beste)quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:23 schreef fathank het volgende:
[..]
3 keer in een weekend is ook wel erg veel, dat mag toch gezegd?
De rest zal ook nog een stap maken. Wel heeft Renault nog 21 tokens over dacht ik, wat veruit het meeste is. Ferrari nog maar 6, Honda 14 en Merc 11.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Het klinkt ook wel plausibel en je ziet Honda dit ook doen. Eerst de update releasen, dan langzaam opvoeren en vervolgens eerst een rondje proberen en vervolgens steeds langer volhouden.
Maar dit lag ook wel in de lijn der verwachting toch? Ricciardo zat de eerste paar races vaak minder dan 1s achter de Mercedessen. Dat moet met 50pk meer bijna te dichten zijn.
Maar hoe harder Renault vooruit gaat, hoe harder ik mij afvraag wat ze in godsnaam in 2015 hebben lopen aankloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |