abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 15:56:11 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_162621162

[ Bericht 67% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-05-2016 16:09:01 ]
pi_162621223
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Weliswaar geklassificeerd als stratencircuit, maar nou niet direct wat we in Europa zien als een traditioneel stratencircuit.
Singapore is op enkele punten na gewoon een circuit ter breedte van een 4/5-baans snelweg.

[..]

Poultje starten wanneer die het veld mag ruimen bij Renault?
Ik ben ervan overtuigd dat Palmer daar nooit had gezeten als de "Renault Sport Academy" nog een supertalent in de stal had. Maar die poule is flink opgedroogd in de jaren dat Renault (en dus het geld) eruit waren.
De naam van Esteban Ocon valt steeds vaker, maar die is onderdeel van het Mercedes-Benz driver development programme.
Palmer werd hier een beetje gehyped, althans, dat probeerden ze, aan het begin van het seizoen. Het is niet zo goed gelukt :')
Ja doei.
pi_162621557
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Weliswaar geklassificeerd als stratencircuit, maar nou niet direct wat we in Europa zien als een traditioneel stratencircuit.
Singapore is op enkele punten na gewoon een circuit ter breedte van een 4/5-baans snelweg.

[..]

Poultje starten wanneer die het veld mag ruimen bij Renault?
Ik ben ervan overtuigd dat Palmer daar nooit had gezeten als de "Renault Sport Academy" nog een supertalent in de stal had. Maar die poule is flink opgedroogd in de jaren dat Renault (en dus het geld) eruit waren.
De naam van Esteban Ocon valt steeds vaker, maar die is onderdeel van het Mercedes-Benz driver development programme.
Ocon is reserve/testrijder bij Renault en eerste gegadigde om een coureur bij Renault te vervangen, ook al is hij verbonden aan Mercedes. Die gaan dat echt niet tegenhouden, want ze hebben zelf Wehrlein nog. Sowieso zullen ze graag willen dat Ocon race ervaring op doet, net zoals nu bij Wehrlein.

Daarnaast heeft hij 1 dag getest voor Renault in Spanje, maar werd op het laatste moment vervangen bij Mercedes voor Wehrlein. Misschien omdat ze niet wilden dat Ocon informatie mee kon nemen naar Renault?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 30 mei 2016 @ 16:34:09 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162622021
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

True. Geloof ook niet dat iemand dat ontkent. Alleen brengen sommige mensen nuance in.
Het zou alleen, voor de discussies hier, wel fijn zijn als die nuance ook in de overgestelde kant, in dezelfde mate gegeven wordt. Gebagger op de FP of twitter of wat dan ook hou ik me niet mee bezig, maar de nuance in dit topic is regelmatig ver te zoeken.

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:52 schreef Doublepain het volgende:

[..]

en dat zijn meteen tokkies? :?
Alleen als de mening negatief is. Dan ben je een tokkie of troll of bij voorkeur beide.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:19 schreef m0ridin het volgende:
Ach, dat zo'n beetje de hele F1 wereld, commentatoren en kenners, oud coureurs en wereldkampioenen en weet ik het wie nog meer Max een enorm en uniek talent en toekomstig wereldkampioen vinden doet er natuurlijk niet toe... Want er zijn een aantal zuurpruimen die hem niet zo bijzonder vinden en hun mening is natuurlijk heilig.
Heilig niet, dat is geen enkele mening, maar de mening van wat jij een zuurpruim vindt telt ook. Dat jij het er niet mee eens bent maakt zo'n mening niet minder valide. En als jij het 'recht' hebt Max een talent te noemen (mening), dan mag een ander hem een prutser noemen (ook een mening). In before "maar dat Max een talent is is toch echt een feit hoor!!!"...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 16:38:14 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162622136
Wat je daarbij vergeet is dat de meeste 'Max is een prutser'-roepers ook daadwerkelijk trolls zijn. Nuance wordt net zoals bij dat gezeik over Marokkanen gewoon enorm lastig gemaakt door de groep die er een giantische bende van maakt (wat helaas de meerderheid is).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 mei 2016 @ 16:50:29 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162622458
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Wat je daarbij vergeet is dat de meeste 'Max is een prutser'-roepers ook daadwerkelijk trolls zijn.
Dat is jouw conclusie. Ik vind Max zijn prestaties niet slechter/beter omdat hij een Nederlander is en dan zijn die "MAXGOD _O_ " posts net zo sneu en infantiel als de prutser-roepers. Toch wordt er over dat eerste nooit wat gezegd in dit topic maar bij het tweede ben je gelijk een tokkie en troll.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 16:53:32 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162622534
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat is jouw conclusie. Ik vind Max zijn prestaties niet slechter/beter omdat hij een Nederlander is en dan zijn die "MAXGOD _O_ " posts net zo sneu en infantiel als de prutser-roepers. Toch wordt er over dat eerste nooit wat gezegd in dit topic maar bij het tweede ben je gelijk een tokkie en troll.
Kom eens langs op de FP :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162622596
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:34 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het zou alleen, voor de discussies hier, wel fijn zijn als die nuance ook in de overgestelde kant, in dezelfde mate gegeven wordt. Gebagger op de FP of twitter of wat dan ook hou ik me niet mee bezig, maar de nuance in dit topic is regelmatig ver te zoeken.

Mee eens hoor, hoewel ik me vooral erger aan fanboys die zijn teamrijders lopen af te branden en kraken. Maar de fans die zich achterlijk gedragen zijn net zo irritant als de afkrakers.

quote:
[..]

Alleen als de mening negatief is. Dan ben je een tokkie of troll of bij voorkeur beide.
Valt op zich mee, in ieder geval wat mij betreft. Kritiek is prima, zolang het maar redelijke en terechte kritiek is. En je het normaal uit... Alleen jammer dat het grootste deel van de criticasters zo'n beetje als enige motivatie juist weer het afkraken en trollen heeft. En daarnaast ook alleen maar dooddoeners roepen (dezelfde soort die nog steeds het grind-grapje maakt).

quote:
[..]

Heilig niet, dat is geen enkele mening, maar de mening van wat jij een zuurpruim vindt telt ook. Dat jij het er niet mee eens bent maakt zo'n mening niet minder valide. En als jij het 'recht' hebt Max een talent te noemen (mening), dan mag een ander hem een prutser noemen (ook een mening). In before "maar dat Max een talent is is toch echt een feit hoor!!!"...
Met zuurpruimen bedoel ik vooral degenen die alles alleen maar zitten af te kraken en te zagen. Die nergens iets positief in zien, maar zo gauw iemand een fout maakt meteen moord en brand schreeuwen en roepen dat die persoon er niets van kan... Kanttekeningen plaatsen en kritiek hebben, helemaal fair, normaal en goed.

En verder lijken de prestaties van Max tot nu toe zich toch vooral uit te spreken in het zijn van een enorm talent... Maar dat wil niet zeggen dat hij er al helemaal is en niets meer te leren heeft.

Zo ook dit weekend, hij heeft zeker fouten gemaakt. En het feit dat hij deze fouten meerdere keren heeft gemaakt valt hem zeer aan te rekenen (hoewel de regenomstandigheden en het vlak achter Sainz zitten de situatie in de race weer wat anders maakt), maar daarvoor heeft hij zeker weer laten zien waartoe hij in staat is.

Zijn grootste probleem is zijn gedrevenheid denk ik, altijd maximaal willen gaan en risicos willen nemen. Dat kan, zeker op een circuit als Monaco, enorm vaak verkeerd uitpakken. Maar dat maakt hem wel een echte racer.

Het gaat er vooral om dat een normale discussie altijd goed is, dat kritiek altijd moet kunnen. De manier waarop (en de reden waarom) is alleen bloedirritant vaak.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 16:58:10 #9
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162622635
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

die mijd ik nu vanwege de trolls
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_162622670
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zijn prestaties zijn daar niet slechter of beter door, maar het enthousiasme erop verandert daar natuurlijk wel nogal door. Als het NL elftal wereldkampioen wordt is het niet zozeer feest en hosanna omdat het een goede prestatie zou zijn voor een land als Nederland vergeleken met andere landen, het is hosanna en feest omdat het nederland is...
  maandag 30 mei 2016 @ 17:01:45 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162622703
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

quote:

[..]

Ik zie ook niet in waarom de discussie hier verziekt moet worden door gebagger op de FP. Of, hoe je het wilt, kun jij ook gewoon niet meer op de FP kijken :P
pi_162622715
Dat doe ik sowieso al jaren niet meer.
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 17:03:03 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162622741
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:01 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

Ik zie ook niet in waarom de discussie hier verziekt moet worden door gebagger op de FP. Of, hoe je het wilt, kun jij ook gewoon niet meer op de FP kijken :P
Gebagger op de FP wordt tegenwoordig net zo hard weggooid als hier op het forum, dus hopelijk komt daar ooit verandering in :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 17:05:19 #14
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162622787
Hier wordt ook wel me nuance over Max gesproken, maar wordt ook wel lol gemaakt over F1.

Ik heb al een paar keer in een topic meegemaakt dat het gierend uit de hand loopt met trolls en dat door de mods niet ingegrepen wordt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 30 mei 2016 @ 17:08:28 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162622848
Ik kijk nu trouwens net de Sky pre show terug voor de items, zie ik de huuuuge smile van Ricciardo vanwege zijn quali prestatie. Pijnlijk... :'(
pi_162622884
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:05 schreef F1gamer het volgende:
Hier wordt ook wel me nuance over Max gesproken, maar wordt ook wel lol gemaakt over F1.

Ik heb al een paar keer in een topic meegemaakt dat het gierend uit de hand loopt met trolls en dat door de mods niet ingegrepen wordt.
Kutmods ook altijd.
Ja doei.
pi_162622898
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk nu trouwens net de Sky pre show terug voor de items, zie ik de huuuuge smile van Ricciardo vanwege zijn quali prestatie. Pijnlijk... :'(
Het doet gewoon nog steeds pijn om daar naar te kijken.... -O- respect voor hoe hij zich ondanks de teleurstelling nog wist te presenteren tegen de pers.
Ja doei.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 17:11:40 #18
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162622922
Waarom duren twee weken zo lang. -O-

Ik heb nu al zin in gp van Canada
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 30 mei 2016 @ 17:14:31 #19
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162622960
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:11 schreef F1gamer het volgende:
Waarom duren twee weken zo lang. -O-

Ik heb nu al zin in gp van Canada
Tussen Canada en Baku zit maar 1 week
  maandag 30 mei 2016 @ 17:15:56 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162622987
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het doet gewoon nog steeds pijn om daar naar te kijken.... -O- respect voor hoe hij zich ondanks de teleurstelling nog wist te presenteren tegen de pers.
Ik werd stil van zijn woorden over team radio aan het einde van de race ( de "save it guys"). Deze race heeft hem diep geraakt.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 17:17:24 #21
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162623017
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik werd stil van zijn woorden over team radio aan het einde van de race ( de "save it guys"). Deze race heeft hem diep geraakt.
Ik had echt met riccardio te doen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 30 mei 2016 @ 17:18:05 #22
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162623029
Weet iemand trouwens wat er aan de hand was met de slick banden tijdens de race? Niet alleen ging de U band bizar lang mee, maar ook werd de fastest lap (op dat moment) meerdere malen gereden op de (hardere) Soft band. Ik snapte er geen iota van.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 mei 2016 @ 17:18:26 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162623041
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef twiFight het volgende:
Weet iemand trouwens wat er aan de hand was met de slick banden tijdens de race? Niet alleen ging de U band bizar lang mee, maar ook werd de fastest lap (op dat moment) meerdere malen gereden op de (hardere) Soft band. Ik snapte er geen iota van.
Niemand reed voluit toen het nog nat was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 30 mei 2016 @ 17:19:09 #24
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162623056
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar de Ultrasoft ging echt bizar lang mee.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:20:47 #25
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162623085
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee maar de baan was juist best droog op een gegeven moment. En iedereen reed op slicks op dezelfde baan, dus dan zou ik alsnog een voordeel bij de U verwachten.
pi_162623257
Ik vermoed dat het door de koudere temperatuur komt (door de regen), waardoor de ultra's niet op temperatuur kwamen en dus niet de performance gaven die ze normaal wel geven. Misschien dat deze banden gevoeliger zijn voor de juiste temperatuur dan de softs.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 30 mei 2016 @ 17:30:49 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162623284
Dat is best nog wel plausibel ja.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:44:05 #28
369251 Geralt
of Rivia
pi_162623547
Eigenlijk wel goed dat Max nu deze GP 3x op zn bek is gegaan als je er zo even over nadenkt.

Zet hem mooi weer met beide benen op de grond en even een realitycheck voor hem na de winst vorige GP.

Over 2 weken gewoon weer knallen in Canada en hopen op een beter resultaat :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162623609
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:44 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk wel goed dat Max nu deze GP 3x op zn bek is gegaan als je er zo even over nadenkt.

Zet hem mooi weer met beide benen op de grond en even een realitycheck voor hem na de winst vorige GP.

Beter drie keer in één weekend dan een keer in drie weekenden (tenzij die drie keer steeds plaats zou vinden op de vrije training)
pi_162623676
Ja, Max heeft dat echt heel goed gedaan. Je snapt gewoon niet dat andere coureurs dat ook niet wat vaker doen.
pi_162623743
quote:

Als 'ie maar niet tijdens de kwalificatie of de race de wall of champions inknalt.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:59:25 #32
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_162623868
Canada word gewoon Ric op 1 en Max op 2
pi_162623954
quote:

[..]

[..]

[..]

Sorry dat ik het zeg, ik snap dat de hype overtrokken is en soms kan irriteren, maar Max een prutser noemen en ontkennen dat het een talent is, is ronduit achterlijk.

Over de mate van het talent-zijn kan je flink twisten, dat klopt, maar dat het een talentvolle coureur is eigenlijk gewoon een feit en geen mening meer.

Zeggen dat Messi goed kan voetballen is ook geen mening meer. Dat is een feit. Hem de beste van de wereld noemen, dat is wel een mening.
pi_162623988
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:17 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik had echt met riccardio te doen.
Hij overdrijft het nu wel he, een dag later.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:28:12 #35
429092 kareltjoo
kakke zonder douwe
pi_162624449
een beetje vroeg om te roepen maar de voorspelling zegt dat 't gaat regenen in Montreal :9~
pi_162624530

Beetje gefrustreerd aan het raken?

quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Hij overdrijft het nu wel he, een dag later.
Spanje was nog lang niet zeker gewonnen, beetje overdreven inderdaad. Kwam Vettel niet eens voorbij en met een kapotte band win je sowieso niet.

[ Bericht 37% gewijzigd door Nober op 30-05-2016 18:37:31 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 18:43:08 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_162624859
quote:

Ik denk eerder dat half Nederland en de Maxhype een reality check hebben gehad. Ik had niet het gevoel dat Verstappen na zijn winst naast zijn schoenen was gaan lopen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 30 mei 2016 @ 18:45:59 #38
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162624938
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:28 schreef kareltjoo het volgende:
een beetje vroeg om te roepen maar de voorspelling zegt dat 't gaat regenen in Montreal :9~
Leuk, maar ja het weer kan over twee weken helemaal anders zijn
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 30 mei 2016 @ 18:46:38 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_162624964
quote:

Drie keer crashen in één weekend is echt niet goed. Nog twee van dit soort weekenden en ze zullen aan z'n stoelpoten zagen. Succes is wat dat betreft heel betrekkelijk.
pi_162625003
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Drie keer crashen in één weekend is echt niet goed. Nog twee van dit soort weekenden en zullen aan z'n stoelpoten zagen. Succes is wat dat betreft heel betrekkelijk.
Net als z'n pa naast Schumacher en uiteindelijk bij middenmotors en vaak met DNFs.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:48:05 #41
369251 Geralt
of Rivia
pi_162625008
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat half Nederland en de Maxhype een reality check hebben gehad. Ik had niet het gevoel dat Verstappen na zijn winst naast zijn schoenen was gaan lopen.
Nee dat niet, maar dit was wel een weekend van deksel op zn neus. Bij TR kon dat. Bij RB niet echt natuurlijk. Maargoed, RB moet niet zeuren, want de overwinning hebben ze sowieso zelf al weggegooid :X
  maandag 30 mei 2016 @ 18:52:35 #42
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162625141
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar dit was wel een weekend van deksel op zn neus. Bij TR kon dat. Bij RB niet echt natuurlijk. Maargoed, RB moet niet zeuren, want de overwinning hebben ze sowieso zelf al weggegooid :X
RB zeurt wel want het WK voor constructeurs telt ook zwaar.
Wie dit leest is gek
  maandag 30 mei 2016 @ 19:00:23 #43
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162625364
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gewoon Max power in Canada *O*

pi_162625425
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Spanje was nog lang niet zeker gewonnen, beetje overdreven inderdaad. Kwam Vettel niet eens voorbij en met een kapotte band win je sowieso niet.
Het is gewoon een beetje een eikel. Hij hoeft van mij niet vrolijk te doen als hij het niet is, maar hij zat gisteren wel heel erg te bedelen om medelijden en erkenning van zijn eigen prestatie. Hij is niet zo spontaan, hij zegt veel met een bedoeling, en hij is zich goed bewust van wat de media van hem wil vinden en wat ze voor hem kunnen doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162626132
*O* camping en brons tickets voor francorchamps zijn besteld *O*
pi_162626923
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Er zit echt iets niet goed bij hem. Was ooit de aardigste gast van allemaal. Tegenwoordig een stuk chagrijn dat scheldt en tiert op zijn team en tegenstanders. Ik voel langzaamaan een breuk in aantocht.
pi_162627028
Vettel ook trouwens. Ook altijd een relaxte gast, maar tegenwoordig zo gespannen als een veer. En maar schelden. En maar tieren. Wat is er ooit gebeurd met 'problemen binnenskamer houden'? Ik moet steeds meer denken aan de frustraties van Alonso toen hij daar zat. Sneller dan verwacht borrelt de irritatie ook omhoog bij Vettel.
pi_162627273
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:55 schreef JimmyManna het volgende:
Vettel ook trouwens. Ook altijd een relaxte gast, maar tegenwoordig zo gespannen als een veer. En maar schelden. En maar tieren. Wat is er ooit gebeurd met 'problemen binnenskamer houden'? Ik moet steeds meer denken aan de frustraties van Alonso toen hij daar zat. Sneller dan verwacht borrelt de irritatie ook omhoog bij Vettel.
Duitsers en Italianen lijkt me intuïtief ook geen gouden combinatie :P. Maar Schumacher heeft het tegendeel al bewezen.
pi_162627459
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Duitsers en Italianen lijkt me intuïtief ook geen gouden combinatie :P. Maar Schumacher heeft het tegendeel al bewezen.
Brawn en Todd, Italiaanser krijg je ze niet.
pi_162627600
quote:
Vettel krijgt door dat 'ie bij Ferrari geen wereldkampioen wordt.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:13:52 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162627709
Vind t mooi dat Max gewonnen heeft, zodat hij daar niet tegenaan gaat lopen hikken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162627885
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vettel krijgt door dat 'ie bij Ferrari geen wereldkampioen wordt.
Nee klopt. Ik heb van Ron Dennis vernomen dat McLaren straks Mercedes zal onttronen;-).

Maar serieus: het is inderdaad zo dat Ferrari ingehaald dreigt te gaan worden door Red Bull. Vettel zei recent Red Bull niet als. concurrent te zien, maar dat is natuurlijk dikke onzin.

Het team en het chassis zijn al beter. De Renaultmotor heeft inmiddels ook de weg omhoog gevonden. Als ik coureur zou zijn, zou ik momenteel meer perspectief zien bij Merc en Red Bull dan bij Ferrari.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:33:40 #53
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162628382
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:19 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nee klopt. Ik heb van Ron Dennis vernomen dat McLaren straks Mercedes zal onttronen;-).

Maar serieus: het is inderdaad zo dat Ferrari ingehaald dreigt te gaan worden door Red Bull. Vettel zei recent Red Bull niet als. concurrent te zien, maar dat is natuurlijk dikke onzin.

Het team en het chassis zijn al beter. De Renaultmotor heeft inmiddels ook de weg omhoog gevonden. Als ik coureur zou zijn, zou ik momenteel meer perspectief zien bij Merc en Red Bull dan bij Ferrari.
Canada wordt sowieso spannend, ik denk dat het een dik gevecht gaat worden tussen Ferrari en Red Bull en misschien zelfs met de Mercedes'en. We hebben in Monaco een kleine voorproef gehad van de nieuwe Renault motor en dat zag er erg goed uit _O_

(nu moet Renault zelf nog aan de bak :') )
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2016 @ 20:35:08 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162628429
Mercedes domineert wel weer in Canada, maar de Red Bull gaat voor plek 3 en 4, voor de Ferrari's denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162628468
Ik zeg Massa p2
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_162628617
Ik heb echt geen idee. Op voorhand kijkt het me geen circuit waar Red Bull heel erg veel voordeel heeft van hun superieure chassis.
pi_162628621
Swets gespot op Reddit.
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 mei 2016 @ 20:43:41 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162628693
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef motorbloempje het volgende:
Swets gespot op Reddit.
:D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 mei 2016 @ 20:44:11 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162628708
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef JimmyManna het volgende:
Ik heb echt geen idee. Op voorhand kijkt het me geen circuit waar Red Bull heel erg veel voordeel heeft van hun superieure chassis.
Ben benieuwd hoeveel de upgrade aan de renault tag heuer écht waard is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2016 @ 20:45:22 #60
Maffe Fries
pi_162628748
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:36 schreef Beach het volgende:
Ik zeg Massa p2
Alleen als er nog maar twee over zijn zeker?
pi_162628836
Ik hoorde iets over Button naar Williams, hoe serieus is dat en is dat dan voor Massa?
pi_162628916
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:47 schreef Nober het volgende:
Ik hoorde iets over Button naar Williams, hoe serieus is dat en is dat dan voor Massa?
http://www.gpupdate.net/n(...)terug-naar-williams/
  maandag 30 mei 2016 @ 20:51:12 #63
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162628956
quote:
En Stoffel in de Mclaren in 2004 ;)
pi_162629113
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:47 schreef Nober het volgende:
Niet alleen Button, ook Kvyat wordt genoemd.

http://www.grandprix247.c(...)ould-leave-williams/
pi_162629167
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet alleen Button, ook Kvyat wordt genoemd.

http://www.grandprix247.c(...)ould-leave-williams/
En Bottas naar Ferrari, Kimi en Massa vaarwel. Silly season is begonnen!
  maandag 30 mei 2016 @ 20:57:18 #66
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_162629179
Wordt ook wel een keer tijd dat er een aantal oude rotten mee stoppen. Tijd voor wat nieuwe coureurs zoals Vandoorne.
pi_162629238
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:57 schreef S95Sedan het volgende:
Wordt ook wel een keer tijd dat er een aantal oude rotten mee stoppen. Tijd voor wat nieuwe coureurs zoals Vandoorne.
Button, Kimi, Alonso, Massa en daarna komt Rosberg als langstzittende?
pi_162629372
Ik zie liever Palmer gaan.
pi_162629451
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D
eigenlijk door Wolve. "hé, is dat ONZE Swets?? "
Ja doei.
pi_162629470
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:02 schreef Beach het volgende:
dit, al is dat hier heilschennis natuurlijk.
Ja doei.
pi_162630208
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:02 schreef Beach het volgende:
Die zal toch niet nog een jaar voor zo'n ambities team mogen rijden?

Ik zie Kvyat daar wel heen gaan.
pi_162630236
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:56 schreef Nober het volgende:

[..]

En Bottas naar Ferrari, Kimi en Massa vaarwel. Silly season is begonnen!
Nee, Bottas niet. Gepasseerd station, net als Hulkenberg. Goed maar niet goed genoeg voor de top.
pi_162630371
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Die zal toch niet nog een jaar voor zo'n ambities team mogen rijden?

Ik zie Kvyat daar wel heen gaan.
Kvyat en Button naar Williams, Ocon bij Renault (want Frans :) )
pi_162630498
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:28 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nee, Bottas niet. Gepasseerd station, net als Hulkenberg. Goed maar niet goed genoeg voor de top.
Pérez is pas 26 (net als Bottas) da's altijd beter dan Gutiérrez.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kvyat en Button naar Williams, Ocon bij Renault (want Frans :) )
Maldonado naar Sauber?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 mei 2016 @ 21:43:21 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162630728
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

eigenlijk door Wolve. "hé, is dat ONZE Swets?? "
_O-

Zo'n warm fuzzy feeling bij de herkenning.
pi_162631022
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:36 schreef Nober het volgende:

[..]

Pérez is pas 26 (net als Bottas) da's altijd beter dan Gutiérrez.

Perez zou in mijn ogen een goede keus zijn, maar of Ferrari hem weer terug neemt? Ik denk dat de tussengeneratie GRO/HUL/BOT/PER de boot een beetje gemist heeft.

Van de generatie ALO/BUT/RAI/HAM stapt men meteen over naar de generatie VES/SAI/OCON/WEH en Vandoorne. RIC/VET zitten er als enige tussenin.

Dat denk ik althans.
pi_162631129
Bottas en Massa blijven weer een jaar, net als Hulkenberg en zeer waarschijnlijk ook Perez. Afgezien van Monaco heeft Kimi ook een sterk seizoen en Vettel schijnt hem graag als zijn nr2 te willen. Rosberg in gesprek met Mercedes. En het zou mij niks verbazen als Redbull met de huidige 4 doorgaat, of staat er nog een nieuw talent te dringen?
.
  maandag 30 mei 2016 @ 21:56:06 #78
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_162631147
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:59 schreef Nober het volgende:

[..]

Button, Kimi, Alonso, Massa en daarna komt Rosberg als langstzittende?
Denk dat die eerste 4 wel binnen 1-2jaar weg zijn verder geen idee.
pi_162631400
Geen wijn deze keer voor Max. Had ie maar top 3 moeten eindigen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_162631502
Ik heb sterk het vermoeden dat Max niet zal finishen in Canada zijn zelfvertrouwen is op dit moment 0,0 :N
  maandag 30 mei 2016 @ 22:07:29 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162631554
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:06 schreef cofox het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat Max niet zal finishen in Canada zijn zelfvertrouwen is op dit moment 0,0 :N
denk eens positief, nieuwe ronde,nieuwe kansen.
pi_162631844
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

denk eens positief, nieuwe ronde,nieuwe kansen.
Niet steeds op die jongen reageren.
pi_162632197
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:51 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Perez zou in mijn ogen een goede keus zijn, maar of Ferrari hem weer terug neemt? Ik denk dat de tussengeneratie GRO/HUL/BOT/PER de boot een beetje gemist heeft.

Bij Perez kan ongetwijfeld het geld van Carlos Slim ook nog wel helpen.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:36:02 #84
369251 Geralt
of Rivia
pi_162632631
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:06 schreef cofox het volgende:
Jij (en wij allemaal) hebben geen enkel idee hoe het met zijn zelfvertrouwen gesteld is.
De enige die dat weet is hijzelf.

:)
pi_162633562
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bij Perez kan ongetwijfeld het geld van Carlos Slim ook nog wel helpen.
Het geld van Slim helpt je naar een leuke middenmoter of subtopper, maar niet naar Mercedes of Ferrari.
pi_162634398
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jij (en wij allemaal) hebben geen enkel idee hoe het met zijn zelfvertrouwen gesteld is.
De enige die dat weet is hijzelf.

:)
Ik voel dat soort zaken aan hij gaat zeker falen in Canada :7
pi_162634404
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:05 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het geld van Slim helpt je naar een leuke middenmoter of subtopper, maar niet naar Mercedes of Ferrari.
Wat deed gitaarles dan bij Ferrari, toeval dat Telcel en Claro daar ook als sponsor zaten vanaf vorig jaar :P
pi_162635155
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Wat deed gitaarles dan bij Ferrari, toeval dat Telcel en Claro daar ook als sponsor zaten vanaf vorig jaar :P
Die kwam niet verder dan testrijder. Voor een coureur gaan ze voor kwaliteit boven geld.
pi_162635213
Tsja Ferrari. Met Kimi z'n titel in 2007 hebben ze gewoon geluk gehad, dat was best een cadeautje van McLaren. Eigenlijk zitten ze al sinds het vertrek van Schumi op een redelijk dood spoor, 2007/2008 was een opleving die misschien nog wel aan de generatie 1996-2004 zegmaar toe te delen was. Sindsdien kwamen geloof ik de Italianen terug, veel te veel interne wisselingen en misschien weten ze wel gewoon niet waar ze naartoe willen ofzo.

Feit is dat ze gewoon steeds wat missen, eerst Brawn, toen Red Bull, nu Mercedes, het ziet er naar uit dat Red Bull straks weer terugslaat, wie weet wat McLaren nog gaat doen en er komt vast nog wel een verrassing zoals eerstgenoemde Brawn ertussendoor als ze weer eens echt met de regels gaan knoeien.

Het heeft qua statistieken in ieder geval flinke overeenkomsten met 1975 - 1983, waarin ze 5 constructeurskampioenschappen wonnen. Daarna helemaal niks tot 1999 - 2004, 2007,2008. Nu weer 16 jaar met een heleboel tweede, derde en vierde plaatsen?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:12:50 #90
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_162635261
quote:
De wittebroodsweken bij Ferrari zijn voorbij, dit is het jaar dat er geoogst moet gaan worden, en dat valt nog vies tegen.
Sterker nog, Red Bull heigt in de nek of staat er zelfs regelmatig al voor. Dat was niet het plan dat Ferrari voor ogen had voor 2016 (op z'n minst een sterke verbetering tov 2015), en het is traditioneel al een team waar de druk om te presteren hoger is dan bij ieder ander team.

Als we kijken naar Ferrari in de periode na Schumacher/Brawn... wie hier denkt dan dat Ferrari hét team is waarvan we in 2017 (met de aanstaande regelwijzigingen) een konijn uit de hoge hoed kunnen verwachten? Iets revolutionairs in de categorie blown-diffuser van Brawn GP?
Ík in ieder geval niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 31-05-2016 00:20:14 ]
pi_162635287
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De wittebroodsweken bij Ferrari zijn voorbij, dit is het jaar dat er geoogst moet gaan worden, en dat valt nog vies tegen.
Sterker nog, Red Bull heigt in de nek of staat er zelfs regelmatig al voor. Dat was niet het plan dat Ferrari voor ogen had voor 2016 (of op z'n minst een sterke verbetering tov 2015), en het is traditioneel al een team waar de druk om te presteren hoger is dan bij ieder ander team.

Als we kijken naar Ferrari in de periode na Schumacher/Brawn... wie hier denkt dan dat Ferrari hét team is waarvan we in 2017 (met de aanstaande regelwijzigingen) een konijn uit de hoge hoed kunnen verwachten? Iets revolutionairs in de categorie blown-diffuser van Brawn GP?
Ík in ieder geval niet...
Juist :D
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:18:56 #92
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_162635374
^We zeggen eigenlijk hetzelfde binnen twee minuten tijd. :D

Maar daarom snap ik nu ook de geruchten niet dat RIC zou denken aan Ferrari... ik kan nog wel begrijpen dat het een hele eer is om te mogen rijden voor Ferrari.
Echter is Ferrari zo langzamerhand een begraafplaats voor de carrière van coureurs geworden, dat team kan je als coureur alleen rechtbreien als je een Schumacher/Brawn achtige coupe kan doen zoals in 1996 en het hele team van binnenuit die topsport mentaliteit op kan leggen.
Een coureur in z'n uppie lukt dat niet...
pi_162635690
Ik zie het en ervaar het ook zo, maar waarom eigenlijk niet. Wat krijgt James Key voor elkaar bij Torro Rosso, terwijl, dat ooo niet superstrak gestuurd wordt. En Alison had een superauto bij Lotus, wat toen niet eens meer een fabrieksteam is.
.
pi_162635816
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:39 schreef Fer het volgende:
Ik zie het en ervaar het ook zo, maar waarom eigenlijk niet. Wat krijgt James Key voor elkaar bij Torro Rosso, terwijl, dat ooo niet superstrak gestuurd wordt. En Alison had een superauto bij Lotus, wat toen niet eens meer een fabrieksteam is.
Omdat de niet-Italiaan die de auto ontworpen heeft door een woedende ietwat forse Italiaanse Mama met een koekenpan achterna wordt gezeten. Dit alles omdat zoon Luigi verdrietig is dat zijn "verbeterpuntjes" niet zijn doorgevoerd.

Waarna ze maar weer een Italiaan in dienst nemen die ook weer botst met iedereen vanwege z'n temperament.

;)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:49:36 #95
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162635837
Ik zie het bij Ferrari wel gebeuren dat daar volgend jaar weer 50% van de (f1) organisatie ontslagen wordt. En met een maagdenteam ga je het toch ook niet redden. Mijn geheugen is niet goed maar ik kan me in de afgelopen 5+ jaar ook geen noemenswaardig goed chassis herinneren.

En ik wil Bottas nog wel eens bij een ander team zien. Hij breekt geen potten bij Williams, maar laten we eerlijk zijn, die wagen zit ook al jaren op hetzelfde dode spoor (samen met de strategy crew), dus wat kan Bottas daar verder aan bewijzen? Geef hem nog 2 jaar bij een ander team en als hij daar niet opvalt is het gedaan.

Verder hoor je veel over Hulkenberg maar persoonlijk schat ik Perez net een treedje hoger in.
pi_162635976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:10 schreef Bluurgh het volgende:
Tsja Ferrari. Met Kimi z'n titel in 2007 hebben ze gewoon geluk gehad, dat was best een cadeautje van McLaren. Eigenlijk zitten ze al sinds het vertrek van Schumi op een redelijk dood spoor, 2007/2008 was een opleving die misschien nog wel aan de generatie 1996-2004 zegmaar toe te delen was. Sindsdien kwamen geloof ik de Italianen terug, veel te veel interne wisselingen en misschien weten ze wel gewoon niet waar ze naartoe willen ofzo.

Feit is dat ze gewoon steeds wat missen, eerst Brawn, toen Red Bull, nu Mercedes, het ziet er naar uit dat Red Bull straks weer terugslaat, wie weet wat McLaren nog gaat doen en er komt vast nog wel een verrassing zoals eerstgenoemde Brawn ertussendoor als ze weer eens echt met de regels gaan knoeien.

Het heeft qua statistieken in ieder geval flinke overeenkomsten met 1975 - 1983, waarin ze 5 constructeurskampioenschappen wonnen. Daarna helemaal niks tot 1999 - 2004, 2007,2008. Nu weer 16 jaar met een heleboel tweede, derde en vierde plaatsen?
Ja eigenlijk waren de 2007 en 8 wagens nog de evolutie van de 2004 auto (en echt gemaakt voor de bridgestones (of waren de bridgestones gemaakt voor de ferrari (zoals Michelin met Renault had )
pi_162636834
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Hij deed daar niks. Je kan geen racestoel kopen bij Ferrari, Merc of Red Bull.

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyManna op 31-05-2016 07:08:47 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 05:54:00 #98
369251 Geralt
of Rivia
pi_162636843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar daarom snap ik nu ook de geruchten niet dat RIC zou denken aan Ferrari..
Ik geloof dat ook zo hard nog niet. Zeker gezien de wijzigingen die voor komend jaar op stapel staan.
Op papier zou Red Bull daar goed van moeten kunnen profiteren, dus Ricardo zou wel gek zijn om na dit jaar te verkassen.

Bovendien denk ik zomaar dat Vettel het daar niet helemaal mee eens gaat zijn. :P
pi_162637043
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 05:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik geloof dat ook zo hard nog niet. Zeker gezien de wijzigingen die voor komend jaar op stapel staan.
Op papier zou Red Bull daar goed van moeten kunnen profiteren, dus Ricardo zou wel gek zijn om na dit jaar te verkassen.

Bovendien denk ik zomaar dat Vettel het daar niet helemaal mee eens gaat zijn. :P
Eens. Maar toch... Ik heb niet het idee dat Ricciardo zo lekker in zijn vel zit bij Red Bull momenteel. Hij trekt wel erg fel van leer tegen het team.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 07:46:12 #100
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162637194
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Eens. Maar toch... Ik heb niet het idee dat Ricciardo zo lekker in zijn vel zit bij Red Bull momenteel. Hij trekt wel erg fel van leer tegen het team.
Niet zo vreemd gezien de laatste 2 blunders.
pi_162638225
+ Dat Ricciardo dit seizoen waarschijnlijk de beste coureur in het veld is. Maakt bijna nooit foutjes, kan me eerlijk gezegd ook geen fouten of blunders herinneren van hem. Altijd net aan de goede kant van het randje, terwijl er in de carrieres van Alonso, Vettel, Hamilton en Raikonen legio voorbeelden te vinden zijn. Alleen Button heeft volgens mij een zelfde staat van dienst geloof ik, al moet ik bekennen dat ik van voor 2010 niet heel veel heb meegekregen.
pi_162638237
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:35 schreef opreis het volgende:
+ Dat Ricciardo dit seizoen waarschijnlijk de beste coureur in het veld is. Maakt bijna nooit foutjes, kan me eerlijk gezegd ook geen fouten of blunders herinneren van hem. Altijd net aan de goede kant van het randje,
Eens!
Ja doei.
pi_162638321
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:35 schreef opreis het volgende:
+ Dat Ricciardo dit seizoen waarschijnlijk de beste coureur in het veld is. Maakt bijna nooit foutjes, kan me eerlijk gezegd ook geen fouten of blunders herinneren van hem. Altijd net aan de goede kant van het randje, terwijl er in de carrieres van Alonso, Vettel, Hamilton en Raikonen legio voorbeelden te vinden zijn. Alleen Button heeft volgens mij een zelfde staat van dienst geloof ik, al moet ik bekennen dat ik van voor 2010 niet heel veel heb meegekregen.
Jouw redenering komt eerder uit op kleurloos. En ben je absolute top als je je door je team laat dwingen de strategie van Vettel te volgen waardoor je een overwinning laat schieten?

Ricciardo lijkt mij een hele goede subtopper, maar meer niet. Door de ontwikkeling bij RB zullen we dat overigens snel genoeg weten, want het heeft er alle schijn van dat RB in staat is om Mercedes op niet al te lange termijn in de nek te springen.
pi_162638519
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw redenering komt eerder uit op kleurloos. En ben je absolute top als je je door je team laat dwingen de strategie van Vettel te volgen waardoor je een overwinning laat schieten?

Ricciardo lijkt mij een hele goede subtopper, maar meer niet. Door de ontwikkeling bij RB zullen we dat overigens snel genoeg weten, want het heeft er alle schijn van dat RB in staat is om Mercedes op niet al te lange termijn in de nek te springen.
Jouw redenering slaat op stront. Welke absolute topper heeft de strategie van het team genegeerd wat hem vervolgens de winst heeft opgeleverd? Je hoort gewoon het vertrouwen in het team te hebben dat zij je op de juiste strategie zetten, die hebben veel meer informatie dan de coureur.
Of is Hamilton ook geen absolute topper omdat Mercedes hem vorig jaar op Monaco naaide?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:10:33 #105
45532 ziggyziggyziggy
pi_162638719
https://www.instagram.com/p/BGCEirazA91/

:')

[ Bericht 4% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 31-05-2016 10:35:52 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:15:55 #106
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162638798
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:20:47 #107
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162638856
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:55 schreef opreis het volgende:

[..]

Jouw redenering slaat op stront. Welke absolute topper heeft de strategie van het team genegeerd wat hem vervolgens de winst heeft opgeleverd? Je hoort gewoon het vertrouwen in het team te hebben dat zij je op de juiste strategie zetten, die hebben veel meer informatie dan de coureur.
Of is Hamilton ook geen absolute topper omdat Mercedes hem vorig jaar op Monaco naaide?
echt he, dat ie zelf de garage inloopt om de andere bandjes te pakken en ze zelf erop te schroeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 10:33:31 #108
Maffe Fries
pi_162639042
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 mei 2016 @ 11:06:36 #109
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_162639669
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:33:27 #110
369251 Geralt
of Rivia
pi_162640255
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Terecht toch. Zeker deze race was een grote fout van het team.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:51:33 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162640716
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Terecht toch. Zeker deze race was een grote fout van het team.
die vorige ook vanuit zijn standpunt gezien al konden ze misschien niet anders
pi_162641082
quote:
Echt he, duizenden euro's aan een simulator en dan rijdt Max in principe met vier armen, twee stuurtjes en zit hij op het motorblok.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 mei 2016 @ 12:12:15 #113
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_162641140
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:08 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Echt he, duizenden euro's aan een simulator en dan rijdt Max in principe met vier armen, twee stuurtjes en zit hij op het motorblok.
Geen idee wat je bedoeld, maar je zal er vast over nagedacht hebben.
pi_162641153
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:12 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Niet echt lang denk ik.
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:13:29 #115
369251 Geralt
of Rivia
pi_162641161
quote:

[..]

Dat je het stuur en handen enzo in de sim ziet :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:13:34 #116
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162641252
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:19:10 #118
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162641256
Renault heeft geen goed woord over voor Kvyat

quote:
Bij Renault-teambaas Frederic Vasseur komt het stoom nog uit de oren als hij aan de 'dwaze' actie van Daniil Kvyat in Monaco denkt. De Scuderia Toro Rosso-coureur lag al op twee ronden achterstand toen hij Kevin Magnussen aantikte in Rascasse. De stewards gaven de Rus een grid penalty, maar daar koopt Renault niks meer voor. Hun kansen op punten waren verkeken.

Vasseur trekt in gesprek met Autosport fel van leer. "Kevin Magnussen vroeg ons vroeg in de race al om over te stappen op intermediates, wat de juiste beslissing was. Het probleem was dat hij achter Pascal Wehrlein terecht kwam, daar verloor hij veel tijd. Vervolgens was er de crash met Kvyat, die op ronden achterstand lag en verdomd agressief was, he was fucking aggressive."

"Het is zonde dat hij met een dwaze actie de race van Kevin verpestte. Kvyat had niets meer te winnen of te verliezen, hij lag twee ronden achter op de rest van het veld. De bodemplaat van Magnussen raakte beschadigd bij het voorval. We voorzagen hem van verse banden, maar de beschadigde vloer veroorzaakte een tweede crash enkele ronden later."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:24:30 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162641371
NobleF1 twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 12:19:17 Interesting tyre choices from Haas and Renault for #CanadianGP https://t.co/So4yNLyGd5 https://t.co/sJwC44hr9O reageer retweet
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:25:44 #120
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_162641394
quote:
Ricciardo had het meer verdiend.
pi_162641474
quote:
Verstappen: Crash part of my learning curve

MONACO MAX VERSTAPPEN RED BULL
31 May 2016

Max Verstappen says he will analyse and learn from his crash-strewn performance in Monaco, but insists there is no need to dwell too heavily on the weekend as a whole.

We [need] to analyse how and what went wrong - but then quickly forget it and get ready for Canada...
Max Verstappen
Just one fortnight from his spectacular maiden victory in Spain, the Dutchman suffered a difficult weekend in Monte Carlo as he crashed three times, including in qualifying and the race.

But while Verstappen says he owes Red Bull an apology, he also believes such incidents are inevitable as he gains experience while trying to fight for podiums or better with his new team.

"The weekend started off okay, but after I had a crash in qualifying it went a bit downhill," said Verstappen, who started from the pit lane, worked his way back into the points, but then retired after hitting the wall at Massenet.

"I think the beginning of the race was very good, we showed great pace and sometimes got the fastest lap. It was all coming together, we got back into the points but then when we fitted the soft tyres unfortunately I made mistake and hit the wall.

"Of course that is not how you want to end the weekend, especially if your team does a great job to rebuild the car after qualifying. I have to apologise to the team - they deserve much more.

"I learned a lot of things - the first to stay out of the wall. But it's all part of the learning curve, and getting more experience."

Asked how he will approach the forthcoming race in Canada, Verstappen added: "We [need] to analyse how and what went wrong [in Monaco], and why we got into this situation - but then quickly forget it and get ready for Canada because that's where we have to fight again and try to score good points, or try to go to the podium.

"For the moment [I have] no expectations, but after a few days I will get ready again, try to focus on the next Grand Prix and I'm pretty sure we can do a good job. I'm finally getting the new engine too so I'm looking forward to it.

"I have a car capable of getting to podiums and victories, it's a relaxed environment and they give you a lot of confidence. That's what I like."

Despite his retirement Verstappen still sits sixth in the 2016 drivers' standings, sandwiched between Ferrari's Sebastian Vettel and Williams' Felipe Massa.
Bron
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:30:45 #122
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162641475
Ricciardo reed sterk, maar deed weinig uitzonderlijks. Dan liever Hamilton, die won met, wat was het, 40 sec achterstand door Rosberg :') uiteindelijk de race door een call van hemzelf. Perez had een goed resultaat maar ik heb helaas weinig van hem gezien deze race (poepregie).

Hopelijk een opdrogende baan in canada. Dan doen ze 45 rondjes achter de safety car en pit daarna iedereen gelijk voor ultrasofts.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:37:43 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162641610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:30 schreef twiFight het volgende:
Ricciardo reed sterk, maar deed weinig uitzonderlijks. Dan liever Hamilton, die won met, wat was het, 40 sec achterstand door Rosberg :') uiteindelijk de race door een call van hemzelf. Perez had een goed resultaat maar ik heb helaas weinig van hem gezien deze race (poepregie).

Hopelijk een opdrogende baan in canada. Dan doen ze 45 rondjes achter de safety car en pit daarna iedereen gelijk voor ultrasofts.
en een beetje hulp van zijn team en van RBR, maar hij reed zeker goed.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:47:46 #124
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162641842
quote:

Alsjeblieft niet zeg :X
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:59:53 #125
37887 Dauthi
Progressive
pi_162643567
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dis Hamilton is ook een subtopper omdat ie vorig seizoen Monaco verloor door een fout van het team ? :')
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_162643708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:24 schreef Tarado het volgende:
NobleF1 twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 12:19:17 Interesting tyre choices from Haas and Renault for #CanadianGP https://t.co/So4yNLyGd5 https://t.co/sJwC44hr9O reageer retweet
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:10:07 #127
194695 franklop
Fran knock
pi_162643794
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo'n beetje voor het eerst dat er teams met een echt afwijkende keuze zijn.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:17:37 #128
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162643948
2 stops?
U - S - U ?

1 stop:
S - SS / SS - S ?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 mei 2016 @ 15:19:14 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162645157
Ricciardo voelt dat de jaren gaan tellen

http://www.skysports.com/(...)warded-in-f1-results
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:37:45 #130
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162645680
Ik hoop niet dat zijn zelfvertrouwen nu een al te grote knak heeft gekregen en dit zijn prestaties gaat beinvloeden.. Zou erg zonde zijn
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 15:38:43 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162645702
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:37 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoop niet dat zijn zelfvertrouwen nu een al te grote knak heeft gekregen en dit zijn prestaties gaat beinvloeden.. Zou erg zonde zijn
Dit is de kans om te bewijzen dat hij gewoon sterk terug kan komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Vis een optie? dinsdag 31 mei 2016 @ 15:38:57 #132
70532 loveli
N
pi_162645709
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:37 schreef Rossdale het volgende:
Niet zijn zelfvertrouwen, vertrouwen in team zal wel minder zijn.
crap in = crap out
pi_162645833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:17 schreef SnowOokami het volgende:
2 stops?
U - S - U ?

1 stop:
S - SS / SS - S ?
1 stop:
U - SS
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:57:20 #134
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_162646185
Waarom zijn er niet 5 stoppers nodig met hypersofts en megasofts die echt 5 seconden per rondje sneller zijn?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58:08 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162646203
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:57 schreef Afhaalchinees het volgende:
Waarom zijn er niet 5 stoppers nodig met hypersofts en megasofts die echt 5 seconden per rondje sneller zijn?
Omdat dat altijd langzamer is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:00:54 #136
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_162646292
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat dat altijd langzamer is.
10 seconden per rondje dan
pi_162646320
D'r is met een GP3-auto over het circuit van Baku gereden. Alle plaatjes staan hier.

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 16:02:35 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162646347
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:00 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

10 seconden per rondje dan
Onmogelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 16:04:04 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162646397
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef ChatGirl het volgende:
D'r is met een GP3-auto over het circuit van Baku gereden. Alle plaatjes staan hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil iedereen die nog steeds denkt dat het wel mee valt met de breedte nu hun hand opsteken?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162646449
ziet er prima uit toch; breedte Canada of Monaco
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 16:06:56 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162646476
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:06 schreef Beach het volgende:
ziet er prima uit toch; breedte Canada of Monaco
Zelfs de pitstraat van Monaco is breder :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162646501
Wat een onmogelijk circuit :') Max zal daar wel crashen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:10:13 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162646566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:07 schreef j95 het volgende:
Wat een onmogelijk circuit :') Max zal daar wel crashen.
dit lijkt op Macau zo smal
pi_162646829
quote:
The circuit will measure just 7.6 metres wide at its narrowest point, Aziz Aliyev Street. At other points it will be over 70% wider, reaching a maximum of 13 metres. F1 cars are 1.8 metres wide and could increase to 2 metres next year. The FIA’s reference width for Hockenheim and Singapore is 9m, though as with most tracks their widths vary over the course of a lap.
Ik heb eigenlijk best wel zin in de race in Baku :9
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:29:13 #145
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162647003
Bij die hoek (3e foto) mag je iig niet parkeren. Ook niet voor alleen effe lossen.
pi_162647897
2017 silly season

Topic is dicht. :')
SPT / [Formule 1] Silly Season 2016: De strijd voor stoeltjes en motoren

Sauber exit?

Mercedes
Rosberg
Hamilton

Red Bull-Tag Heuer
Ricciardo
Verstappen

Ferrari
Vettel
Räikkönen (Bottas? Pérez? Gutiérrez?)

Toro Rosso-Renault
Sainz
Kvyat (Gasly?)

Force India-Mercedes
Perez (Wehrlein? Celis?)
Hülkenberg

Williams-Mercedes
Bottas (Button?)
Massa (Kvyat? Di Resta?)

McLaren-Honda
Alonso
Button (Vandoorne?)

Renault
Palmer (Ocon?)
Magnussen (Sirotkin? Massa? Grosjean?)

Haas-Ferrari
Grosjean (Alexander Rossi?)
Gutiérrez (Leclerc? Ferrucci?)

Manor-Mercedes
Wehrlein (Ocon?)
Haryanto (King?)

Sauber-Ferrari?
Nasr (Massa?)
Ericsson (Maldonado?)

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Formula_One_season
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:08:44 #148
45532 ziggyziggyziggy
pi_162647910
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

dit lijkt op Macau zo smal
Dat was ook mijn eerste ingeving. Gaat de WTCC er ook rijden? :9

pi_162648248
quote:

40? Eerder 12. Na de safety car zat hij maar 6 rondjes achter Rosberg voordat hij er voor bij ging en was het verlies hooguit 2 sec per ronde.
pi_162648330
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:07 schreef Nober het volgende:
2017 silly season

Sauber exit?

Ik las dat Sauber in verregaande onderhandeling is met een investeerder maar dat er niets naar buiten wordt gebracht totdat de deal rond is.
pi_162648349
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gaat de WTCC er ook rijden?
Nee. Alleen GP2 en F1 in Baku.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 17:39:00 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:54:45 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162648713
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
't komt een beetje zielloos over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:07 schreef Nober het volgende:
2017 silly season

Sauber exit?

Mercedes
Rosberg
Hamilton

Red Bull-Tag Heuer
Ricciardo
Verstappen

Ferrari
Vettel
Räikkönen (Bottas? Pérez? Gutiérrez?)

Toro Rosso-Renault
Sainz
Kvyat (Gasly?)

Force India-Mercedes
Perez (Wehrlein? Celis?)
Hülkenberg

Williams-Mercedes
Bottas (Button?)
Massa (Kvyat? Di Resta?)

McLaren-Honda
Alonso
Button (Vandoorne?)

Renault
Palmer (Ocon?)
Magnussen (Sirotkin? Massa? Grosjean?)

Haas-Ferrari
Grosjean (Alexander Rossi?)
Gutiérrez (Leclerc? Ferrucci?)

Manor-Mercedes
Wehrlein (Ocon?)
Haryanto (King?)

Sauber-Ferrari?
Nasr (Massa?)
Ericsson (Maldonado?)

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Formula_One_season
Max ligt ook al vast.
Kan ook niet terug naar STR ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162650272
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 07:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Niet zo vreemd gezien de laatste 2 blunders.
De eerste was echt geen blunder. Ferrari maakte ook geen blunder. Ten eerste is het nooit gek om twee strategieën te gebruiken tijdens een race en ten tweede reed hij niet de tijden die Verstappen reed en moest hij nog een keer naar binnen. Daar was niks geen geblunder aan.

Monaco natuurlijk wel. Maar dat is 1 keer. Red bull is normaal altijd voortreffelijk in tactiek en pitstops. Dus ja, ik vind de Stampij die Ricciardo maakt overdreven. Niet eens zozeer na de race, vol emotie en al. Maar nu nog steeds gepikeerd zijn. Sorry, maar Dat gaat nergens meer over. Een rijder naakt ook wel eens een fout. Daar stapt het team dan ook overheen.
pi_162650295
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

die vorige ook vanuit zijn standpunt gezien al konden ze misschien niet anders
Dus is het geen grote fout.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:25:07 #156
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162650868
quote:
blijft pijnlijk om te zien :(
pi_162650901
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

blijft pijnlijk om te zien :(
Hij formuleert het prima verder.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:27:55 #158
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162650950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef exile79 het volgende:

[..]

Hij formuleert het prima verder.
"Just save it".

Hopelijk gaat het volgende race wel goed voor hem
pi_162652158
Ik geloof dat dit nog niet ter sprake is gekomen, Maar de beroerde pitstop van Ricciardo had dit ook nog iets te maken gehad met de pitstop die Max Verstappen daarvoor had. Ik kan mij vergissen of het niet goed voor de geest halen, maar ik meende mij te herinneren dat de tijd tussen Max en Ricciardo belachelijk kort was, waardoor de pitscrew verrast werd door het snelle binnenhalen van Ricciardo. Als dat zo is dan moet ik eigenlijk meteen denken aan het incident van Torro Rosso vorig jaar waarbij Sainz voor zijn beurt de pits indook en daarmee Verstappen in de problemen bracht, want ook daar was de pitscrew verrast.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 20:13:00 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162652220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:10 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat dit nog niet ter sprake is gekomen, Maar de beroerde pitstop van Ricciardo had dit ook nog iets te maken gehad met de pitstop die Max Verstappen daarvoor had. Ik kan mij vergissen of het niet goed voor de geest halen, maar ik meende mij te herinneren dat de tijd tussen Max en Ricciardo belachelijk kort was, waardoor de pitscrew verrast werd door het snelle binnenhalen van Ricciardo. Als dat zo is dan moet ik eigenlijk meteen denken aan het incident van Torro Rosso vorig jaar waarbij Sainz voor zijn beurt de pits indook en daarmee Verstappen in de problemen bracht, want ook daar was de pitscrew verrast.
Nee... beide aannames zijn fout.

Ricciardo's banden stonden niet klaar door een late call van de crew, heeft niks met Verstappen te maken.
Verstappen besloot zelf zonder overleg naar binnen te gaan (Australië dit jaar), nogal logisch dat er dan geen banden klaar staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162652223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:10 schreef MakkieR het volgende:
Nope, zover ik weet besloten ze last minute andere banden te pakken.
pi_162652373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee... beide aannames zijn fout.

Ricciardo's banden stonden niet klaar door een late call van de crew, heeft niks met Verstappen te maken.
Verstappen besloot zelf zonder overleg naar binnen te gaan (Australië dit jaar), nogal logisch dat er dan geen banden klaar staan.
Ah oke ik hoop ook dat ik het bij het verkeerde eind heb. Vooral ook omdat Verstappen er niet nog meer bagger erbij kan hebben na het Monaco debacle. Nu maar hopen dat het in Canada een stuk beter gaat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 20:18:45 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162652390
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ah oke ik hoop ook dat ik het bij het verkeerde eind heb. Vooral ook omdat Verstappen er niet nog meer bagger erbij kan hebben na het Monaco debacle. Nu maar hopen dat het in Canada een stuk beter gaat.
Hoop? Dat zijn de feiten ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162652449
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoop? Dat zijn de feiten ;)
Haha ok als jij het zegt :P
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:32:05 #165
369251 Geralt
of Rivia
pi_162652794
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nope, zover ik weet besloten ze last minute andere banden te pakken.
Ze kunnen zien wie waar op de baan rijdt en kunnen weten hoe lang het duurt om ineens andere banden te pakken die niet klaar staan en ze kunnen zien hoe lang het nog duurt voor Ricardo binnen staat.

Dachten ze met die andere band die 10+ seconden goed te maken in de nauwe straten van Monaco? En zo ja waarom? Zo nee, waarom opteerde ze dan op het laatste moment voor de andere band, wetende dat Lewis ze voorbij zou steken?

Of worden dit soort situaties simpelweg niet getrained? Zovan we pakken band A en op moment X met coureur op plek Y pakken we ineens band B en kijken we hoeveel tijd daarmee verloren gaat?

Iemand die dat weet? Ik denk dat ze dergelijke situaties wel checken en oefenen, maar de late call voor andere banden was voor mij ook onbegrijpelijk. Ze wisten (of hadden moeten weten) dat ze dat niet gingen halen. In het beste geval was het een close call geweest en dan was het nog altijd maar de vraag of Ricardo aan het langste eind had getrokken.

Dus ik vraag me af waarom ze op het laatst kozen voor de andere band. Met de eerste keus was hij ruim voor terug de baan opgekomen en met die band had hij de race ook kunnen finishen en had naar alle waarschijnlijkheid Lewis geen enkele kans gehad om hem van die zege af te houden.

Soms vraag ik me echt af of ze wel zover oefenen en rekenen als ik denk met pitstops :@

Enige andere wat ik me voor kan stellen is dat vanuit de fabriek een paar slimme koppen hebben zitten kijken en rekenen en in contact met Horner (of wie daar over gaat) van je moet die banden pakken ipv die andere. Zeker? Ja zeker, dat is sneller en geeft hem meer kans op winst! Ok, en die naar zn team hey we moeten die andere hebben! Nee die andere! Jaahaa, we wisselen, die andere zijn sneller!!

En dan ben je met het grootste gemak de eventuele voorsprong alsnog kwijt want heel veel scheelde het niet. Zoiets zal het dan ook wel geweest zijn vermoed ik. Dan nog blijft de vraag overeind waarom ze dachten dat het een goed idee was om die andere band op het laatste moment te gebruiken, wetende dat ze niet op tijd gingen zijn of slechts net op het nippertje.

Dikke fout van Horner of wie daar ook voor verantwoordelijk is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 mei 2016 @ 20:33:51 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162652838
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:32 schreef Geralt het volgende:

Dikke fout van Horner of wie daar ook voor verantwoordelijk is.
Dat hebben ze dan ook toegegeven en excuses voor aangeboden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 20:35:27 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162652879
Ze zullen wel de strategie van Hamilton willen hebben kopiëren...

Rondje Monaco: 1:30
Voorsprong Hamilton eraf: 1:20
Pitstoptijd Hamilton eraf: 1:00
Beslissingstijd eraf: 0:40
Tijd om naar crew te rijden: 0:30

Ze hadden dus 30 seconden de tijd om helemaal naar achteren te rennen om die banden te halen en vervolgens weer op tijd voorin klaar te staan. Dat is knap lastig...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:45:51 #168
369251 Geralt
of Rivia
pi_162653155
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:35 schreef Nattekat het volgende:
Ze hadden dus 30 seconden de tijd om helemaal naar achteren te rennen om die banden te halen en vervolgens weer op tijd voorin klaar te staan. Dat is knap lastig...
Jij weet hoe ver die banden wegstonden?
Ik heb geen idee. Lagen ze daar netjes klaar voor het pakken? Zaten ze nog in een rek wat eerst los of open moest? Ergo: dat weet je niet of dat lastig is en of ze daar 30 seconden voor hadden. Misschien hadden ze er 20 of 40 :)
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan ook toegegeven en excuses voor aangeboden.
Worden zulke late calls niet getest of geoefend? :@
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 20:46:36 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162653173
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Lagen ze daar netjes klaar voor het pakken? Zaten ze nog in een rek wat eerst los of open moest? Ergo: dat weet je niet of dat lastig is en of ze daar 30 seconden voor hadden. Misschien hadden ze er 20 of 40 :)

[..]

Worden zulke late calls niet getest of geoefend? :@
Dit is natuurlijk gewoon giswerk.
Dat die banden achterin stonden heb ik op zat plekken gehoord, dus ik ga er maar van uit dat dat waar is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:47:33 #170
369251 Geralt
of Rivia
pi_162653190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk gewoon giswerk.
Dat die banden achterin stonden heb ik op zat plekken gehoord, dus ik ga er maar van uit dat dat waar is.
Jamaar hoeveel tijd ze dat geeft weten we niet. :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 20:48:44 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162653226
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jamaar hoeveel tijd ze dat geeft weten we niet. :)
Minstens 15 seconden :P
En die krengen wegen behoorlijk wat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162653512
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:45 schreef Geralt het volgende:

quote:
Red Bull heeft zelf gezegd dat ze achterin de garage lagen, of 'in the back of the garage'. Nou las ik ook ergens iets over twee verdiepingen aan garage in Monaco, maar dat begreep ik niet helemaal. Of ze zelfs nog met een trapje omhoog moesten, of dat de pitmuur hoger is, en het team aan de pitwall niet visueel de garage in kon kijken om te zien of er wel of geen banden klaar lagen.
pi_162653602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:58 schreef exile79 het volgende:

[..]

Red Bull heeft zelf gezegd dat ze achterin de garage lagen, of 'in the back of the garage'. Nou las ik ook ergens iets over twee verdiepingen aan garage in Monaco, maar dat begreep ik niet helemaal. Of ze zelfs nog met een trapje omhoog moesten, of dat de pitmuur hoger is, en het team aan de pitwall niet visueel de garage in kon kijken om te zien of er wel of geen banden klaar lagen.
pitwall en garage zitten niet in elkaars zicht in Monaco.
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:03:40 #174
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_162653713
Als Ric eerder naar binnen was geweest dan Max dan was het probleem met banden niet veroorzaakt.

Dan had hij gewonnen.
Het was zelfs mogelijk geweest dat Max de race dan had uitgereden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 mei 2016 @ 21:13:48 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162654065
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:03 schreef KingRadler het volgende:
Als Ric eerder naar binnen was geweest dan Max dan was het probleem met banden niet veroorzaakt.
Want? Als ze dan ook de softs klaar hadden liggen en last minute besloten naar ultra softs te gaan, dat maakt toch niet uit?
pi_162654117
quote:
Ik zie het verband tussen de strategie en de crash nog niet helemaal.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:45:44 #177
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_162655142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:15 schreef exile79 het volgende:

[..]

Max was dan een ronde langer buiten gebleven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 21:48:59 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162655244
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:15 schreef exile79 het volgende:

[..]

Dan was ie misschien een ronde langer achter Bottas blijven harken, waardoor hij in de ronde van zijn crash niet vlak achter Sainz reed :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162656244
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan was ie misschien een ronde langer achter Bottas blijven harken, waardoor hij in de ronde van zijn crash niet vlak achter Sainz reed :7
Als als... ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 22:19:12 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162656265
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als als... ;)
Precies.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:05:22 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162657746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

40? Eerder 12. Na de safety car zat hij maar 6 rondjes achter Rosberg voordat hij er voor bij ging en was het verlies hooguit 2 sec per ronde.
Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:10:29 #182
194695 franklop
Fran knock
pi_162657889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.
tijd die hij goedmaakte doordat Ricciardo 1x extra was gestopt en bij zijn tweede stop ook nog eens 10 seconden langer duurde dan gepland ;)

Over het algemeen was Ricciardo gewoon sneller.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:21:07 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162658179
Deels. Die pitstop minder was gewoon een goede call van hemzelf. Dat is ook zijn eigen verdienste, want hij heeft er wel lang voor door moeten rijden op wets. Dat komt 'm ook niet zomaar aanwaaien. Ricciardo had pech met zijn pitstop, Hamilton had pech met Rosberg zijn 'brake temperatures'.

Toen Hamilton vrij was van Rosberg reed hij iets snellere rondetijden dan Ric. Ric was op de slicks iets sneller. Maar niet snel genoeg om er voorbij te kunnen.
pi_162658247
Op Monaco moet je ook ongeveer 3 seconden per ronde sneller zijn om er langs te komen en zelfs dan moet je nog je best doen. Vraag maar aan Mansell. Of Coulthard.
pi_162658348
Coulthard kwam er toen niet langs nee, maar Jos passeerde er toen velen
pi_162658418
Mansell-Senna is ook een beter voorbeeld
pi_162658795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:23 schreef Wombcat het volgende:
Op Monaco moet je ook ongeveer 3 seconden per ronde sneller zijn om er langs te komen en zelfs dan moet je nog je best doen. Vraag maar aan Mansell. Of Coulthard.
Ik zat te denken of er nog iets aan gedaan kon worden, maar de rechte stukken zijn te krom, te kort en snel vuil naast de racelijn.

Hooguit zou je de chicane na de tunnel sneller kunnen maken of de opkomst van start/finish wat sneller.
.
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:22:16 #188
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162659548
Monaco is dan ook gewoon een kutbaan voor een leuke race. Historie, ja. Leuke gevechten, nee.
pi_162659563
quote:

[..]

Nou precies wat je ziet. Max zit in een stoel en heeft een fysiek stuur vast (om het maar even zo te noemen) en een paar meter verder zie je op het beeldscherm armen met een digitaal stuur.

Hoe kleine moeite is het om het zo te doen:

Waarbij het fysieke stuur op (ongeveer) de plek staat waar het digitale stuur zou zitten (en wat je dus ook verbergt) en je ook daadwerkelijk het gevoel hebt te sturen vanaf de plek waar dat bedoeld is en niet alsof je op de achterbank ofzo zit.
pi_162661063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.
Wat mij betreft heeft hij gewoon alle mazzel van de wereld gehad, Rosberg die hem er langs laat en RB die een fout maakt, en vervolgens zeggen dat hij het verdient heeft.
De andere races heeft hij de nodige pech gehad en had hij wel een aantal races kunnen winnen. Maar om nou te zeggen dat hij dit weekend goed was? Sky geeft hem ook een 9.5, het zijn niet alleen de Nederlanders die chauvinistisch zijn, en door de dominantie van engelse media in de formule 1 vertekend dat het beeld misschien wel.
pi_162661164
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 04:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.
Wat mij betreft heeft hij gewoon alle mazzel van de wereld gehad, Rosberg die hem er langs laat en RB die een fout maakt, en vervolgens zeggen dat hij het verdient heeft.
De andere races heeft hij de nodige pech gehad en had hij wel een aantal races kunnen winnen. Maar om nou te zeggen dat hij dit weekend goed was? Sky geeft hem ook een 9.5, het zijn niet alleen de Nederlanders die chauvinistisch zijn, en door de dominantie van engelse media in de formule 1 vertekend dat het beeld misschien wel.
Mee eens, Hamilton is een prima coureur, maar ik ben ervan overtuigd, dat iedere coureur in de Formule 1 de potentie heeft om een Formule 1 seizoen te winnen, mits je in de team zit, die dat jaar de beste auto heeft. Mercedes is dat in dit geval, tenzij de RBR update zo'n sensatie is, dat de kaarten weer volledig worden geschud. Maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.
pi_162661209
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 04:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Hamilton is vooral de man die zelf het scenario van het overslaan van de inters bedacht. Bijzonder goed gedaan dus. Want uiteindelijk was dat een grote factor in de winst. Hij nam dat risico, als het dan even tegenzit bij Ricciardo, de enige man die sneller was, dan kan je zomaar ineens winnen. Want op Monaco is een stop minder maken vaak belangrijker dan het hebben van het beste rubber. Of hij een 9,5 verdient weet ik niet, maar ik kan niks noemen wat hij verkeerd deed.
  woensdag 1 juni 2016 @ 07:58:14 #193
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162661414
quote:

Dan had hij gewonnen.
Tis raar, maar beiden zaten op een compleet andere strategie, dan zou je denken dat ze prio geven aan Ricciardo inderdaad. Ik bedoel Max liet zien dat hij naar voren kon komen om alsnog punten te scoren, maar Ricciardo had gewoon 1e moeten worden en daarom is het nogal vreemd dat ze een double stack probeerden op zo'n moment. ;(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 08:46:42 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162661803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:58 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis raar, maar beiden zaten op een compleet andere strategie, dan zou je denken dat ze prio geven aan Ricciardo inderdaad. Ik bedoel Max liet zien dat hij naar voren kon komen om alsnog punten te scoren, maar Ricciardo had gewoon 1e moeten worden en daarom is het nogal vreemd dat ze een double stack probeerden op zo'n moment. ;(
Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.
pi_162662076
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Hamilton is vooral de man die zelf het scenario van het overslaan van de inters bedacht. Bijzonder goed gedaan dus. Want uiteindelijk was dat een grote factor in de winst. Hij nam dat risico, als het dan even tegenzit bij Ricciardo, de enige man die sneller was, dan kan je zomaar ineens winnen. Want op Monaco is een stop minder maken vaak belangrijker dan het hebben van het beste rubber. Of hij een 9,5 verdient weet ik niet, maar ik kan niks noemen wat hij verkeerd deed.
Zn kwalificatie had beter gekund, en dat momentje met ricciardo vond ik ook erg discutabel. Ik zeg niet dat hij niet goed gereden heeft, maar deze kreeg hij gewoon in zn schoot geworpen, beste auto, Rosberg die hem er langs laat en ricciardo die pech heeft met een pitstop. Er zijn weekenden waarop zn prestatie een 2de of 3de plek oplevert, om nog maar te zwijgen wat er gebeurt was als ferrari zn zaakjes op orde had.
pi_162662114
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.
Hij denkt dat zn een double stack deden, wat niet klopt
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:21:07 #197
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162662155
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ric > Ves 30s
Ves > Ric 50s

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:16 schreef opreis het volgende:

[..]

Hij denkt dat zn een double stack deden, wat niet klopt
Misschien niet helemaal nee, maar echt veel tijd zat er niet tussen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 09:28:46 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162662251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ric > Ves 30s
Ves > Ric 50s

:? Nogmaals, welk probleem hadden ze opgelost. Het is niet alsof VES RIC's banden kreeg ofzo. RICs banden (aan de andere kant van de garage) stonden gewoon niet klaar.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:32:29 #199
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162662290
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Nogmaals, welk probleem hadden ze opgelost. Het is niet alsof VES RIC's banden kreeg ofzo. RICs banden (aan de andere kant van de garage) stonden gewoon niet klaar.
Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:34:41 #200
194695 franklop
Fran knock
pi_162662307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:32 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.
ze anticipeerden toch op Hamilton, daar was het wachten op. Vervolgens kwam het bericht te laat in de pitbox terecht
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 09:58:08 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162662631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:32 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Het probleem was de late call om ANDERE banden te pakken. Dat probleem had niet opgelost geworden. Sterker nog, grote kans dat VES pitsstop dan ook vertraagd was.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:04:40 #202
39189 Floriz87
Zwartkous
pi_162662732
quote:
“Based on how we are set up here in Monaco, the pit wall (engineers are) upstairs and the garage is downstairs,” Red Bull team principal Christian Horner explained to reporters, following a long team debrief to understand what went on.

“The tyres are on heat both in the garage and behind the garage, and unfortunately the set of tyres that were called for were not readily to hand, and were at the back of the garage.

“There was a scramble with the mechanics, originally having the Soft tyre ready, the yellow tyre. And when that change was requested to go to the Supersoft, those tyres were actually right at the back of the garage.

“They couldn’t be got to the car in time, which cost probably about 10 seconds in the stop.”

A look at the pit stop data published by the FIA after the race shows that Ricciardo was stopped for 9.012 seconds longer than Hamilton the lap before.
Voor degenen die de uitleg van Horner nog niet hadden meegekregen. Een late call icm banden die achterin de garage zouden liggen (kennelijk worden ze daar ook op temperatuur gehouden, dat wist ik niet).
Woei!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juni 2016 @ 10:09:43 #203
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_162662820
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:23 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Nou precies wat je ziet. Max zit in een stoel en heeft een fysiek stuur vast (om het maar even zo te noemen) en een paar meter verder zie je op het beeldscherm armen met een digitaal stuur.

Hoe kleine moeite is het om het zo te doen:

[ afbeelding ]

Waarbij het fysieke stuur op (ongeveer) de plek staat waar het digitale stuur zou zitten (en wat je dus ook verbergt) en je ook daadwerkelijk het gevoel hebt te sturen vanaf de plek waar dat bedoeld is en niet alsof je op de achterbank ofzo zit.
Kijk daar kan ik wat mee. Duidelijk :Y
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:12:16 #204
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162662857
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:09 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Kijk daar kan ik wat mee. Duidelijk :Y
http://www.dumpert.nl/med(...)en_doet_oefenen.html
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 1 juni 2016 @ 10:13:55 #205
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_162662884
quote:
Die had ik eerder gepost, daarom deze uitleg.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:14:28 #206
39189 Floriz87
Zwartkous
pi_162662892

Is dit nou gewoon een hele slechte photoshop :') ?
Woei!
pi_162662972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:04 schreef Floriz87 het volgende:
A look at the pit stop data published by the FIA after the race shows that Ricciardo was stopped for 9.012 seconds longer than Hamilton the lap before.
Eigenlijk nog bizar snel, in 9 seconden 4 banden van achter uit de garage trekken. :)
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:20:11 #208
194695 franklop
Fran knock
pi_162663015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:18 schreef matig het volgende:

[..]

Eigenlijk nog bizar snel, in 9 seconden 4 banden van achter uit de garage trekken. :)
Daar waren ze al mee bezig he ;)
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:20:36 #209
39189 Floriz87
Zwartkous
pi_162663168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:20 schreef franklop het volgende:

[..]

Daar waren ze al mee bezig he ;)
Snap ik, maar toen RIC al op de krik stond moesten de mannetjes nog de garage uitrennen, 2 daarvan om de auto heen EN alle bandenwarmers moesten er nog af.
pi_162663322
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Zn kwalificatie had beter gekund, en dat momentje met ricciardo vond ik ook erg discutabel. Ik zeg niet dat hij niet goed gereden heeft, maar deze kreeg hij gewoon in zn schoot geworpen, beste auto, Rosberg die hem er langs laat en ricciardo die pech heeft met een pitstop. Er zijn weekenden waarop zn prestatie een 2de of 3de plek oplevert, om nog maar te zwijgen wat er gebeurt was als ferrari zn zaakjes op orde had.
Niks discutabel aan dat momentje. Niemand werd bestraft voor het missen van de chicane, dus ook hij niet. Plek teruggeven hoefde niet want hij reed er al voor. Gewoon een race moment, helemaal niks mis mee.

Verder werd het niet in zijn schoot geworpen. Hij bedenkt zelf de winnende strategie en voerde hef perfect uit. Natuurlijk heeft hij geluk met de mislukte pitstop, maar met een mindere wagen op die baan weet hij wel te profiteren. Gewoon geweldig gedaan.

Ricciardo loopt te foeteren op zijn team na Spanje dat hij de verkeerde strategie kreeg, Hamilton bedacht zelf een andere. Gewoon prima.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:38:35 #212
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162664789
Villeneuve is weer terug hoor :')

Villeneuve zeer kritisch over Verstappen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 11:41:22 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162664853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef SnowOokami het volgende:

De gozer die twee weken geleden nog zeer enthousiast was?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:41:26 #214
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162664856
quote:

Die had geen natte baan nodig voor een crash. _O-
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:42:30 #215
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162664884
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De gozer die twee weken geleden nog zeer enthousiast was?
Hij was toch ook diegene die Max te jong vond etc?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 juni 2016 @ 11:48:58 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162665083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hij was toch ook diegene die Max te jong vond etc?
Dat was vorig jaar ja. Amper serieus te nemen die gast :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162665204
Kvyat is toch ook niet teruggezet vanwege zijn fouten? Max moest veiliggesteld worden voor Mercedes/Red Bull en is daarom naar RBR gepromoveerd. Aangezien RIC eerste rijder was is het dan logisch dat KVY plaats moest maken. De 'fouten' waren gewoon een beetje ongelukkige timing.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:56:50 #218
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162665323
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar ja. Amper serieus te nemen die gast :')
Echt hè, jammer dit weer. Terwijl het echt een geweldige coureur was die altijd voor spektakel zorgde.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 12:04:39 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162665553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:52 schreef matig het volgende:
Kvyat is toch ook niet teruggezet vanwege zijn fouten? Max moest veiliggesteld worden voor Mercedes/Red Bull en is daarom naar RBR gepromoveerd. Aangezien RIC eerste rijder was is het dan logisch dat KVY plaats moest maken. De 'fouten' waren gewoon een beetje ongelukkige timing.
Nee Kvyat is terug gezet omdat RBR na anderhalf jaar te weinig ontwikkeling zag.
En dat is ook in dit stuk van Villeneuve weer dezelfde denkfout.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 12:05:31 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162665568
Hij heeft overigens wel gewoon gelijk dat Verstappen echt teveel fouten heeft gemaakt afgelopen weekend. Hij heeft alleen geen gelijk dat andere hiervoor gelijk weggestuurd worden.
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:15:04 #221
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_162667404
quote:

Die vent heeft altijd wel wat te zeiken maar als het goed gaat dan is die opeens stil :')

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij heeft overigens wel gewoon gelijk dat Verstappen echt teveel fouten heeft gemaakt afgelopen weekend. Hij heeft alleen geen gelijk dat andere hiervoor gelijk weggestuurd worden.
Fouten of niet, als je kijkt naar hoe Max gereden heeft in de race voor de crash dan was dit gewoon top. En laten we niet vergeten dat er veel meer coureurs slechter hebben gereden en ergere fouten hebben gemaakt. Tel daarbij op dat dit pas Max zijn 2e (3e als je de test meetelt) weekend was in deze auto.
pi_162667459
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:15 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die vent heeft altijd wel wat te zeiken maar als het goed gaat dan is die opeens stil :')
Toen hij niet meer met afstand de allerbeste auto van het veld had werd hij zelf een hele grote brokkenpiloot met een verzameling doldwaze acties waar Maldonado nog u tegen zegt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 13:20:28 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162667502
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:15 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

[..]

Fouten of niet, als je kijkt naar hoe Max gereden heeft in de race voor de crash dan was dit gewoon top. En laten we niet vergeten dat er veel meer coureurs slechter hebben gereden en ergere fouten hebben gemaakt. Tel daarbij op dat dit pas Max zijn 2e (3e als je de test meetelt) weekend was in deze auto.
Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podium ;)
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:28:04 #224
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_162667657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja we kennen alle argumenten, en Horner is het met ons eens. Maar nog steeds was het niet best en kan hij zich niet teveel van dit soort weekendjes veroorloven. Tenzij hij ze steeds afwisselt met weekends op het podium ;)
Ik denk dat het evengoed wel meevalt en sowieso wel goedkomt en Max hier alleen maar beter van wordt. Fouten maken hoort er ook bij.

Sowieso is door het hele podium in Spanje en de foutloze race daar alles een flink stuk erger onder de loep gelegd.

Als er over 2 weken weer een podium bij komt dan is hij opeens weer een held.
pi_162667702
quote:

[..]

Mjah, dat is ook zo'n dooddoener 'kan zich niet teveel van dit soort weekenden veroorloven'... Dat kan geen enkele coureur (behalve degenen die genoeg geld meebrengen om dit ruimschoots te compenseren).

Ik denk ook niet dat we bang hoeven te zijn dat dit te vaak gaat gebeuren... Volgens mij is iedereen er heftiger, emotioneler en 'hartstochtelijker' mee bezig dan Max zelf.

Hij heeft fouten gemaakt, klopt. Hij zit nog in het leerproces en heeft hier een hele wijze les uit geleerd. Ik denk eigenlijk niet dat hij hier in Canada nog heel erg mee bezig zal zijn of ineens de behoefte heeft zich extra te bewijzen.

In elk interview komt hij over als een enorm nuchtere, rustige en beheerste gast. Na een top-prestatie maar ook na zo;n teleurstelling als afgelopen weekend. "Shit happens, het mag niet gebeuren maar hoort in het proces en nu weer focussen op de volgende race." En zo is het...
  woensdag 1 juni 2016 @ 13:32:49 #226
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162667761
quote:

[..]

Gewoon Monaco en Baku overslaan en elke andere race op het podium :P
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:23:04 #227
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162668744

Dat gezicht van Bottas _O-

Die vermaakt zich wel
pi_162668813
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:53:06 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162670798
quote:
Je ziet dat die gast gewoon lol er in heeft met wat ie nu doet, beetje voor een tv zender werken. Ooit F1 gereden. Lekker chillen
N/A
pi_162670995
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:23 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]

Dat gezicht van Bottas _O-

Die vermaakt zich wel

Meer Bar bij Williams kan geen kwaad. Het nieuwe Jordan...
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:01:37 #231
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_162671013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:56 schreef Klummie het volgende:

[..]

Echt hè, jammer dit weer. Terwijl het echt een geweldige coureur was die altijd voor spektakel zorgde.
In de retesnelle williams ja.
Daarna bleek wel dat Jaques middelmaat was.
Feyenoord!!! * Barça
pi_162671089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Zelfde als Hamilton en Vettel, alleen goed met een retesnelle auto.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:23:43 #233
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162672542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Hamilton heeft afgelopen race echt wel laten zien dat ie wel kan rijden. Ik zou eerder zeggen dat Rosberg alleen snel is met een snelle auto.
pi_162675279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:23 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hamilton heeft afgelopen race echt wel laten zien dat ie wel kan rijden. Ik zou eerder zeggen dat Rosberg alleen snel is met een snelle auto.
Dat vind ik om. Hamilton heeft vaak genoeg laten zien dat hij goed is, Rosberg heb ik daar nog nooit op kunnen betrappen.
pi_162675514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Vettel en Hamilton zijn twee klassen beter.
pi_162675608
quote:

[..]

Dan nog niet, want dan wordt je nooit kampioen.

Maar hij zal ook niet overdreven veel van dit soort weekenden hebben. Dit was zijn eerste drama weekend, dat kan een keer. In Montreal zal hij echt wel weer goed zijn.
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:46:04 #237
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162676654
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:09 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dan nog niet, want dan wordt je nooit kampioen.

Maar hij zal ook niet overdreven veel van dit soort weekenden hebben. Dit was zijn eerste drama weekend, dat kan een keer. In Montreal zal hij echt wel weer goed zijn.
Kan niet wachten w/ w/
pi_162677688
De grote cru van Redbull zit hem in het feit dat het niet nodig was om Ricciardo naar intermediate te switchen, hij was snel genoeg op de fullwet en kon Hamilton makkelijk achter zich houden. Door wel te pitten hebben ze de deur opgezet voor Hamilton om te proberen wat hij gedaan heeft. Hierdoor is de druk ontstaan om supersnel naar slicks te pitten om een undercut te voorkomen.

Daarnaast was het niet perse nodig om alsnog naar supersofts te gaan. Dit is Monaco, al zou Hamilton op reeds opgewarmde ultrasofts komen aanstormen (wat hij niet eens deed) was het nog een hele klus geweest om langs Ricciardo te kunnen komen.

Maar toch, je gaat soms echt denken dat je iedere race zou moeten beginnen met een paar sprinklers naast de baan en olie op de wielen van Mercedes te smeren.
.
pi_162677984
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:18 schreef Fer het volgende:
De grote cru van Redbull zit hem in het feit dat het niet nodig was om Ricciardo naar intermediate te switchen, hij was snel genoeg op de fullwet en kon Hamilton makkelijk achter zich houden. Door wel te pitten hebben ze de deur opgezet voor Hamilton om te proberen wat hij gedaan heeft. Hierdoor is de druk ontstaan om supersnel naar slicks te pitten om een undercut te voorkomen.

Daarnaast was het niet perse nodig om alsnog naar supersofts te gaan. Dit is Monaco, al zou Hamilton op reeds opgewarmde ultrasofts komen aanstormen (wat hij niet eens deed) was het nog een hele klus geweest om langs Ricciardo te kunnen komen.

Maar toch, je gaat soms echt denken dat je iedere race zou moeten beginnen met een paar sprinklers naast de baan en olie op de wielen van Mercedes te smeren.
Als ze gewoon geen bakje koffie stonden te leuten bij de pitstop hadden ze easy gewonnen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_162678138
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:33:42 #241
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162678249
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:01 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Jawel maar hij durfde wel meer dan andere middelmaat, maakte het nog wel interressant.
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:50:59 #242
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162678880
Villeneuve had altijd van die heerlijke do or die acties :D Dat mag ik wel
pi_162681689
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Kan niet wachten w/ w/
Je moet ;-)
pi_162681759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:33 schreef Klummie het volgende:

[..]

Jawel maar hij durfde wel meer dan andere middelmaat, maakte het nog wel interressant.
De Cesaris en Maldonado ook. Geestelijke beperking noemt men dat ook wel. ;-)
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:22:30 #245
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162681777
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

De Cesaris en Maldonado ook. Geestelijke beperking noemt men dat ook wel. ;-)
:9 :Y .
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:29:44 #246
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162681940
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:19 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Je moet ;-)
Haha, helaas :P

maar goed, as. zondag Bimmerfest 2016 in Venlo w/ c_/

Wordt weer flink poetsen zaterdag :') (geen M3 :P )
pi_162682429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:25 schreef habitue het volgende:

[..]

Als ze gewoon geen bakje koffie stonden te leuten bij de pitstop hadden ze easy gewonnen.
Doordat Hamilton een slechts outlap had en 7 seconde verloor. Dat wisten ze toen niet, want toen Hamilton naar binnen ging zat hij voor Ricciardo. Die ging meteen de volgende ronde naar binnen om de undercut te voorkomen.
pi_162684571
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Doordat Hamilton een slechts outlap had en 7 seconde verloor. Dat wisten ze toen niet, want toen Hamilton naar binnen ging zat hij voor Ricciardo. Die ging meteen de volgende ronde naar binnen om de undercut te voorkomen.
Dit. Er wordt heel veel gewicht gehangen aan die pitstop van Ricciardo en dat is deels ook terecht, maar ondertussen deed Hamilton het slimmer dan Ricciardo en Mercedes beter dan Red Bull. Ze creerden hun eigen kans. Dus een 100% terechte zege. Hoe sympathiek we Ricciardo allemaal ook vinden.
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:44:21 #249
45532 ziggyziggyziggy
pi_162684687
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:50 schreef Rossdale het volgende:
Villeneuve had altijd van die heerlijke do or die acties :D Dat mag ik wel
Én hij won bijna zijn debuutrace, als zijn motor geen problemen had gekregen. En de Indy 500 win je ook niet zomaar trouwens.
pi_162684840
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 08:10:36 ]
pi_162685280
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En de Indy 500 win je ook niet zomaar trouwens.
Nee precies. Rossi is een mooi voorbeeld. :')
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:12:53 #252
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162685544
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee precies. Rossi is een mooi voorbeeld. :')
Rossi vind ik dan ook zeker geen slechte coureur. Ik vind het nog steeds zonde dat Haryanto in de Manor zit en niet Rossi. Die jongen kan het echt wel :Y Geen wereldkampioen maar klappen beter dan een ericsson bijvoorbeeld.

Rossi zou gewoon naar Haas moeten volgend seizoen ipv Gutierrez die daar alleen maar zit als gunst richting Ferrari
pi_162685551
Ik was er niet van onder de indruk :@
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:14:38 #254
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162685572
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:13 schreef Geralt het volgende:
De Indy500? of Rossi? :P

Tis wel bizar hoe hard ze gaan, maar het er echt suf uit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:15:42 #255
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162685592
quote:
In die paar races die hij in de Manor deed vorig jaar liet hij toch best leuke dingen zien. Zeker voor een auto die in de basis seconden langzamer was dan de rest.

Ook in de GP2 deed hij goed mee, maar werd hij alleen enorm overklast door Stoffel. Zijn teammate reed hij er ook driedubbel uit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:51:05 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162686215
F1 twitterde op donderdag 02-06-2016 om 09:15:06 #OnThisDay: Michael Schumacher walks on water, dominating the 1996 #SpanishGP for @ScuderiaFerrari ☔️ https://t.co/9WCop6dlV2 reageer retweet
pi_162687149
quote:
Ik wel. En toen ik dit las nog meer.

http://www.racer.com/more(...)howall=1&limitstart=
pi_162688288
weggehaald op verzoek van de moraalpolitie

[ Bericht 95% gewijzigd door Beach op 02-06-2016 13:27:51 ]
pi_162688388
Niet geklikt. Ik heb hem gekocht en die kan mooi mee op vakantie. Lekker in mn blote pens in de zon liggen, muziekje erbij, biertje, nootjes, genieten dit dat alles _O_
pi_162690357
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:40 schreef Geralt het volgende:
Niet geklikt. Ik heb hem gekocht en die kan mooi mee op vakantie. Lekker in mn blote pens in de zon liggen, muziekje erbij, biertje, nootjes, genieten dit dat alles _O_
Dit.. erg sneu als je dit ook nog eens gaat jatten. Man heeft er uren voor zitten schrijven, beetje meer respect en steun mag ook wel. Geld voor elke vorm van downloaden, maar bij boeken vind ik het op één of andere manier nog triester dan bij muziek en bij films.
pi_162690491
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit.. erg sneu als je dit ook nog eens gaat jatten. Man heeft er uren voor zitten schrijven, beetje meer respect en steun mag ook wel. Geld voor elke vorm van downloaden, maar bij boeken vind ik het op één of andere manier nog triester dan bij muziek en bij films.
Yohee, yohee fucking yohee is van een groot literair niveau.
pi_162690593
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Yohee, yohee fucking yohee is van een groot literair niveau.
En dat geeft het recht om een boek illegaal te downloaden ?
pi_162690657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

En dat geeft het recht om een boek illegaal te downloaden ?
Dan wordt het nog gelezen, no fucking way dat ik het ooit zal kopen.
pi_162690689
Heb je K3's muziek wel eerlijk gekocht..? Anders ben je je ondertitel ook niet waard :6
pi_162692335
Van het Verstappen forum:
Wat betreft het vermogen schijnt de zaak er als volgt voor te staan werd me ingefluisterd.
De technische veranderingen die 3 tokens gekost hebben, zijn goed voor die halve seconde per ronde. Winst ongeveer de genoemde 30 pk. Daarmee is gereden in Monaco. Daarvan zijn de data nu bekend, en de betrouwbaarheid was goed.
Dan gaat het om alle temperaturen en slijtage na onderzoek en analyse van de motorolie.
Wat men nu aandurft voor Canada, en dat kost geen tokens, is het verder aanpassen van andere parameters. Je moet dan denken aan het nu durven/kunnen opvoeren van wat turbodruk en dergelijke als ik het goed begrijp. Daarmee wordt een klein risico genomen als het gaat om betrouwbaarheid, maar schijnt een verdere 25 pk op te leveren.
Deze gegevens waren uiteraard al bekend bij RBR, en waren de directe aanleiding om de contracten met Renault maar gelijk af te sluiten.
Volgens Roodborstje is er dus vanaf Canada niet 30, maar 55 pk extra beschikbaar. Ten opzichte van Barcelona (Race) En ook de drivability is verder verbeterd. En er schijnt nog meer in het vat te zitten. Ook nog dit jaar. Een indicatie van welke race heb ik nog niet.
Er komen ook aanpassingen aan de airodynamica, en er hoeven minder compromissen gemaakt te worden om te compenseren voor de mindere pk's. Die zijn er immers bijna niet meer.
Bij elkaar wordt geschat om per ronde 0,8 tot 0,95 seconde per ronde sneller te zijn t.o.v. de eerste motor van dit jaar.
Dat is dan voor Canada, waar de simulaties voor gedaan zijn.
Voor de duidelijkheid. Niet t.o.v. vorig jaar, maar t.o.v. het huidige jaar met de motor van voor Barcelona.
Het is steeds wat onderbelicht gebleven, maar voor wat betreft de electro systemen liep Renault nooit achter. Maar was integendeel erg betrouwbaar t.o.v. de andere teams.
Alles samen gaat het team opgewekt naar Canada als het gaat om de snelheid en de kansen.
Mocht ik juist zijn geïnformeerd, dan zal dit al vanaf de eerste trainingen duidelijk zijn.
Dus voor ons allemaal controleerbaar.
Er is voor gekozen om gelijk snel te zijn, dus niet te "sandbaggen". Allemaal politiek, maar bedoeld om de onder meer en meer druk staande teams van Ferrari en Mercedes nog verder onder druk te zetten. Wellicht dat er iets barst. Mechanisch of mentaal. De blik daarbij ligt dan voornamelijk op Mercedes.
Ik vond het een logisch verhaal van mijn Roodborstje, en ik kan al bijna niet meer wachten tot volgende week vrijdag

Niet mijn bericht!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 14:48:55 #266
Maffe Fries
pi_162692600
Als dat waar is dan naderen ze Mercedes toch wel dicht
pi_162692663
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:48 schreef Peterselieman het volgende:
Als dat waar is dan naderen ze Mercedes toch wel dicht
Schijnt gepost te zijn door iemand die wat dichter op het vuur zit. Geen idee of het klopt verder, zou mooi zijn als het waar is. Dan zullen ze wel erg dicht bij MB komen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:03:25 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162692916
morgen de vrije training?
pi_162692958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:03 schreef THEFXR het volgende:
Euh, nee?
Ja doei.
pi_162692986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:03 schreef THEFXR het volgende:
Volgende week,

Baku is weer een week daarna
pi_162693063
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Schijnt gepost te zijn door iemand die wat dichter op het vuur zit. Geen idee of het klopt verder, zou mooi zijn als het waar is. Dan zullen ze wel erg dicht bij MB komen.
Airodynamica zegt mij dat het niet waar is.

Wel triest dat alle teams 55pk en meer te kort komen op Mercedes.
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:23:21 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162693488
quote:

3 keer in een weekend is ook wel erg veel, dat mag toch gezegd?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:28:42 #273
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_162693665
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Dit ja.

Iedereen die kritiek heeft moet zn bek houden. Maar mensen die positief zijn, die hebben er verstand van.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_162693713
Not this shit again... :z

Misschien kan iedereen wat minder op wat anderen zeggen/vinden letten en gewoon wat meer voor zichzelf die F1 volgen? :') :P
Ja doei.
pi_162693780
quote:

[..]

Klopt, maar onacceptabel en dat ieder ander eruit gezet zou zijn klopt niet.
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:34:42 #276
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162693838
Niet onacceptabel?

Het is geen sociale werkplaats hea
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162694101
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:34 schreef fathank het volgende:
Niet onacceptabel?

Het is geen sociale werkplaats hea
Verstappen's baas vindt ze niet onacceptabel en dat is waar het om gaat.

http://www.motorsport.com(...)ys-horner-742040/?tp[0]=2&s=1
quote:
The incidents highlighted how little experience the 18-year-old has, but Red Bull boss Christian Horner thinks that such challenging times are all just part of the learning process that the youngster has to go through.
En nou hou ik erover op.
pi_162698563
Ondanks alle omstandigheden is 3 keer crashen in een weekend wel te veel hoor. Vorig jaar tikte die in Q3 de muur ook aan en de race weten we ook hoe dat afliep. Hoop niet dat het nog een dingetje gaat worden voor Max.

Bij RB wisten ze wat de risico's waren met deze tussentijdse switch dus die maken zich echt niet druk. Die hebben alle data gezien en die weten dat als ze de komende tijd de RB nog iets kunnen verbeteren RIC of VES serieuze titelkandidaten kunnen worden.
  donderdag 2 juni 2016 @ 20:50:35 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162701425
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:06 schreef Ooku het volgende:

[..]

Volgende week,

Baku is weer een week daarna
balen, mijn geheugen is te kort
pi_162702188
Olav Mol zit straks bij RTL Late Night.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 21:18:34 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162702194
Olavgod bij Humberto RTL Late Night vanavond :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 21:18:55 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162702202
Hmm... * Nattekat overweegt verwijdering concurrentie
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162702205
Hopelijk met nog meer oude fragmentjes en niet alleen over Max :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 21:19:24 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162702215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:19 schreef tralalala het volgende:
Hopelijk met nog meer oude fragmentjes en niet alleen over Max :)
Gaat over zijn boek, dus vast wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162702219
^O^
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 21:20:00 #286
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162702233
O, jullie kijken ook geer en goor

ik zie dat ik al mosterd na de maaltijd ben
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 21:22:59 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162702327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:20 schreef F1gamer het volgende:
O, jullie kijken ook geer en goor

ik zie dat ik al mosterd na de maaltijd ben
Nee :')
Had net de tv overgezet voor RTL Late Night :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 21:24:15 #288
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162702351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben je daar niet een uur te vroeg mee :?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_162702366
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval op tijd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 21:26:59 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162702448
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:24 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ben je daar niet een uur te vroeg mee :?
Nee, kan niet vroeg genoeg de tv overzetten :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 21:28:06 #291
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162702483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, kan niet vroeg genoeg de tv overzetten :7
Kan je trash tv van geer en goor dan wel aan?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_162702679
Geer en Goor _O_
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 21:46:23 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162703024
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:28 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Kan je trash tv van geer en goor dan wel aan?
Nee, heb hem maar snel weer overgezet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162703485
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het klinkt ook wel plausibel en je ziet Honda dit ook doen. Eerst de update releasen, dan langzaam opvoeren en vervolgens eerst een rondje proberen en vervolgens steeds langer volhouden.

Maar dit lag ook wel in de lijn der verwachting toch? Ricciardo zat de eerste paar races vaak minder dan 1s achter de Mercedessen. Dat moet met 50pk meer bijna te dichten zijn.

Maar hoe harder Renault vooruit gaat, hoe harder ik mij afvraag wat ze in godsnaam in 2015 hebben lopen aankloten.
.
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:50:33 #295
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162704942
quote:

[..]

Dat bedoelde ik er niet mee, ja 3x is te veel en dat weet iedereen (en Max waarschijnlijk het beste) ;)

Maar Villeneuve trekt alleen z'n bek open als Max de fout in gaat :{w
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2016 @ 23:24:13 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162705920
Ja, nu, RTL4
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 06:27:59 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_162708632
Godver, wat een een Viva-forum topic is dit topic toch geworden :') :N
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_162708673
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Het klinkt ook wel plausibel en je ziet Honda dit ook doen. Eerst de update releasen, dan langzaam opvoeren en vervolgens eerst een rondje proberen en vervolgens steeds langer volhouden.

Maar dit lag ook wel in de lijn der verwachting toch? Ricciardo zat de eerste paar races vaak minder dan 1s achter de Mercedessen. Dat moet met 50pk meer bijna te dichten zijn.

Maar hoe harder Renault vooruit gaat, hoe harder ik mij afvraag wat ze in godsnaam in 2015 hebben lopen aankloten.
De rest zal ook nog een stap maken. Wel heeft Renault nog 21 tokens over dacht ik, wat veruit het meeste is. Ferrari nog maar 6, Honda 14 en Merc 11.

Maar goed, hoe het ook zij: Renault is goed bezig. De contractverlenging van twee jaar is dan ook uitstekend nieuws.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:03:16 #299
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162710167
N/A
pi_162710508
Dat is nog best een lang circuit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')