abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162654117
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:03 schreef KingRadler het volgende:
Het was zelfs mogelijk geweest dat Max de race dan had uitgereden.
Ik zie het verband tussen de strategie en de crash nog niet helemaal.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:45:44 #177
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_162655142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:15 schreef exile79 het volgende:

[..]

Max was dan een ronde langer buiten gebleven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 21:48:59 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162655244
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:15 schreef exile79 het volgende:

[..]

Dan was ie misschien een ronde langer achter Bottas blijven harken, waardoor hij in de ronde van zijn crash niet vlak achter Sainz reed :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162656244
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan was ie misschien een ronde langer achter Bottas blijven harken, waardoor hij in de ronde van zijn crash niet vlak achter Sainz reed :7
Als als... ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2016 @ 22:19:12 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162656265
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als als... ;)
Precies.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:05:22 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162657746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

40? Eerder 12. Na de safety car zat hij maar 6 rondjes achter Rosberg voordat hij er voor bij ging en was het verlies hooguit 2 sec per ronde.
Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:10:29 #182
194695 franklop
Fran knock
pi_162657889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, geen idee waarom ik het getal van 40 in mijn hoofd had. Maar goed, het was loze tijd die hij goed moest maken en dat is 'm gelukt en dat is best knap. Vooral ook omdat de mercedes wagen niet dominant was op dit circuit.
tijd die hij goedmaakte doordat Ricciardo 1x extra was gestopt en bij zijn tweede stop ook nog eens 10 seconden langer duurde dan gepland ;)

Over het algemeen was Ricciardo gewoon sneller.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:21:07 #183
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162658179
Deels. Die pitstop minder was gewoon een goede call van hemzelf. Dat is ook zijn eigen verdienste, want hij heeft er wel lang voor door moeten rijden op wets. Dat komt 'm ook niet zomaar aanwaaien. Ricciardo had pech met zijn pitstop, Hamilton had pech met Rosberg zijn 'brake temperatures'.

Toen Hamilton vrij was van Rosberg reed hij iets snellere rondetijden dan Ric. Ric was op de slicks iets sneller. Maar niet snel genoeg om er voorbij te kunnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_162658247
Op Monaco moet je ook ongeveer 3 seconden per ronde sneller zijn om er langs te komen en zelfs dan moet je nog je best doen. Vraag maar aan Mansell. Of Coulthard.
pi_162658348
Coulthard kwam er toen niet langs nee, maar Jos passeerde er toen velen
pi_162658418
Mansell-Senna is ook een beter voorbeeld
pi_162658795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:23 schreef Wombcat het volgende:
Op Monaco moet je ook ongeveer 3 seconden per ronde sneller zijn om er langs te komen en zelfs dan moet je nog je best doen. Vraag maar aan Mansell. Of Coulthard.
Ik zat te denken of er nog iets aan gedaan kon worden, maar de rechte stukken zijn te krom, te kort en snel vuil naast de racelijn.

Hooguit zou je de chicane na de tunnel sneller kunnen maken of de opkomst van start/finish wat sneller.
.
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:22:16 #188
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162659548
Monaco is dan ook gewoon een kutbaan voor een leuke race. Historie, ja. Leuke gevechten, nee.
pi_162659563
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:12 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Geen idee wat je bedoeld, maar je zal er vast over nagedacht hebben.
Nou precies wat je ziet. Max zit in een stoel en heeft een fysiek stuur vast (om het maar even zo te noemen) en een paar meter verder zie je op het beeldscherm armen met een digitaal stuur.

Hoe kleine moeite is het om het zo te doen:

Waarbij het fysieke stuur op (ongeveer) de plek staat waar het digitale stuur zou zitten (en wat je dus ook verbergt) en je ook daadwerkelijk het gevoel hebt te sturen vanaf de plek waar dat bedoeld is en niet alsof je op de achterbank ofzo zit.
pi_162661063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 23:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.
Wat mij betreft heeft hij gewoon alle mazzel van de wereld gehad, Rosberg die hem er langs laat en RB die een fout maakt, en vervolgens zeggen dat hij het verdient heeft.
De andere races heeft hij de nodige pech gehad en had hij wel een aantal races kunnen winnen. Maar om nou te zeggen dat hij dit weekend goed was? Sky geeft hem ook een 9.5, het zijn niet alleen de Nederlanders die chauvinistisch zijn, en door de dominantie van engelse media in de formule 1 vertekend dat het beeld misschien wel.
pi_162661164
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 04:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Hamilton is een goede coureur hoor, maar alsjeblieft zeg, het is echt geen wonder dat er een mercedes wint op monaco. Zeker 10 coureurs op de grid die hetzelfde hadden gekunt.
Wat mij betreft heeft hij gewoon alle mazzel van de wereld gehad, Rosberg die hem er langs laat en RB die een fout maakt, en vervolgens zeggen dat hij het verdient heeft.
De andere races heeft hij de nodige pech gehad en had hij wel een aantal races kunnen winnen. Maar om nou te zeggen dat hij dit weekend goed was? Sky geeft hem ook een 9.5, het zijn niet alleen de Nederlanders die chauvinistisch zijn, en door de dominantie van engelse media in de formule 1 vertekend dat het beeld misschien wel.
Mee eens, Hamilton is een prima coureur, maar ik ben ervan overtuigd, dat iedere coureur in de Formule 1 de potentie heeft om een Formule 1 seizoen te winnen, mits je in de team zit, die dat jaar de beste auto heeft. Mercedes is dat in dit geval, tenzij de RBR update zo'n sensatie is, dat de kaarten weer volledig worden geschud. Maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.
pi_162661209
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 04:31 schreef opreis het volgende:

[..]

Hamilton is vooral de man die zelf het scenario van het overslaan van de inters bedacht. Bijzonder goed gedaan dus. Want uiteindelijk was dat een grote factor in de winst. Hij nam dat risico, als het dan even tegenzit bij Ricciardo, de enige man die sneller was, dan kan je zomaar ineens winnen. Want op Monaco is een stop minder maken vaak belangrijker dan het hebben van het beste rubber. Of hij een 9,5 verdient weet ik niet, maar ik kan niks noemen wat hij verkeerd deed.
  woensdag 1 juni 2016 @ 07:58:14 #193
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162661414
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:03 schreef KingRadler het volgende:
Als Ric eerder naar binnen was geweest dan Max dan was het probleem met banden niet veroorzaakt.

Dan had hij gewonnen.
Het was zelfs mogelijk geweest dat Max de race dan had uitgereden.
Tis raar, maar beiden zaten op een compleet andere strategie, dan zou je denken dat ze prio geven aan Ricciardo inderdaad. Ik bedoel Max liet zien dat hij naar voren kon komen om alsnog punten te scoren, maar Ricciardo had gewoon 1e moeten worden en daarom is het nogal vreemd dat ze een double stack probeerden op zo'n moment. ;(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 08:46:42 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162661803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:58 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis raar, maar beiden zaten op een compleet andere strategie, dan zou je denken dat ze prio geven aan Ricciardo inderdaad. Ik bedoel Max liet zien dat hij naar voren kon komen om alsnog punten te scoren, maar Ricciardo had gewoon 1e moeten worden en daarom is het nogal vreemd dat ze een double stack probeerden op zo'n moment. ;(
Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.
pi_162662076
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 07:08 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Hamilton is vooral de man die zelf het scenario van het overslaan van de inters bedacht. Bijzonder goed gedaan dus. Want uiteindelijk was dat een grote factor in de winst. Hij nam dat risico, als het dan even tegenzit bij Ricciardo, de enige man die sneller was, dan kan je zomaar ineens winnen. Want op Monaco is een stop minder maken vaak belangrijker dan het hebben van het beste rubber. Of hij een 9,5 verdient weet ik niet, maar ik kan niks noemen wat hij verkeerd deed.
Zn kwalificatie had beter gekund, en dat momentje met ricciardo vond ik ook erg discutabel. Ik zeg niet dat hij niet goed gereden heeft, maar deze kreeg hij gewoon in zn schoot geworpen, beste auto, Rosberg die hem er langs laat en ricciardo die pech heeft met een pitstop. Er zijn weekenden waarop zn prestatie een 2de of 3de plek oplevert, om nog maar te zwijgen wat er gebeurt was als ferrari zn zaakjes op orde had.
pi_162662114
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet welk probleem door RIC eerder dan VES laten pitten had opgelost.
Hij denkt dat zn een double stack deden, wat niet klopt
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:21:07 #197
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162662155
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ric > Ves 30s
Ves > Ric 50s

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:16 schreef opreis het volgende:

[..]

Hij denkt dat zn een double stack deden, wat niet klopt
Misschien niet helemaal nee, maar echt veel tijd zat er niet tussen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2016 @ 09:28:46 #198
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162662251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ric > Ves 30s
Ves > Ric 50s

:? Nogmaals, welk probleem hadden ze opgelost. Het is niet alsof VES RIC's banden kreeg ofzo. RICs banden (aan de andere kant van de garage) stonden gewoon niet klaar.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:32:29 #199
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_162662290
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Nogmaals, welk probleem hadden ze opgelost. Het is niet alsof VES RIC's banden kreeg ofzo. RICs banden (aan de andere kant van de garage) stonden gewoon niet klaar.
Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:34:41 #200
194695 franklop
Fran knock
pi_162662307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:32 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Als ze op RIC hadden gefocust hadden die banden er toch wel gestaan? Die van VES stonden toch ook klaar toen die binnen kwam? Als VES als 2e binnen kwam hadden ze zelfs nog 20 seconden extra gehad om de banden voor VES te pakken.
ze anticipeerden toch op Hamilton, daar was het wachten op. Vervolgens kwam het bericht te laat in de pitbox terecht
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')