https://nl.wikipedia.org/wiki/Fobiequote:Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust. Niet alle angststoornissen worden fobieën genoemd. Als angst niet voor bepaalde zaken of situaties is, spreken we niet van een fobie, maar van een paniekstoornis of van gegeneraliseerde angst.
Ik was vroeger ook islamofoob maar toen hoorde ik dit lied en was ik genezen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:38 schreef berko13 het volgende:
Kan je daar in therapie voor gaan of bestaan daar pilletjes voor?
Bataclan had toch niks met islam te maken? Dus ja, hij moet al langer last gehad hebben van islamofobie. Ik hoop maar dat hij ooit over zijn angst heen komt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Zou een theater vol mensen afgeslacht zien worden door moslimextemisten bijdragen aan islamofobie of zaten deze zieke gedachten al langer in deze man geworteld? Is islamofobie aangeboren of kan het ook getriggerd worden door een bepaalde gebeurtenis?
De schutters riepen wel Allah Akbar dus misschien is hij daardoor op een verkeerd spoor gezet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Bataclan had toch niks met islam te maken? Dus ja, hij moet al langer last gehad hebben van islamofobie. Ik hoop maar dat hij ooit over zijn angst heen komt.
Typische Amerikaanse pro gun redneck idd. Met nu een heel goede reden voor wat ie zegt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:07 schreef Dagoduck het volgende:
Jesse was voor Bataclan al heel erg conservatief.
Ja terwijl dat echt toeval is, maar daarmee wordt wel iemands fobie versterkt. Hadden die bataclan-daders daar niet even rekening mee kunnen houden, vraag ik mij dan af.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:58 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De schutters riepen wel Allah Akbar dus misschien is hij daardoor op een verkeerd spoor gezet.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook islamofoob maar toen hoorde ik dit lied en was ik genezen.
Laten we het er eens over hebben waarom er alleen maar witte mannen in de Beatles zittenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja terwijl dat echt toeval is, maar daarmee wordt wel iemands fobie versterkt. Hadden die bataclan-daders daar niet even rekening mee kunnen houden, vraag ik mij dan af.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
Hier de reactie van Ome Frans..
[ afbeelding ]
Ik weet het niet, ik kan het bijna niet geloven, zal wel een grap zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Die is grappig..
Hoewel? Het is toch wel een grap?
Neem idd aan dat dit een grap is. Anders is ie rijp voor de dwangbuis.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat kan. Anne Frank scheen ook te lijden aan nazifobie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:25 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen als je voor je neus een hele hoop mensen neergeknald ziet worden.
Het zit een beetje in de provincie hequote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Neem idd aan dat dit een grap is. Anders is ie rijp voor de dwangbuis.
Ik vrees van niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Die is grappig..
Hoewel? Het is toch wel een grap?
inb4 wat?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:14 schreef topdeck het volgende:
Hoe durft hij een negatieve connotatie te vormen jegens het geloof dat ervoor zorgde dat honderden vermoord werden voor zijn ogen. Walgelijk
inb4 muh isis != islam xD!!
hahahahaquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja dat kan. Anne Frank scheen ook te lijden aan nazifobie.
Geloof je elke trollsite of alleen deze?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dat is dan weer wel geaccepteerd, omdat als de meerderheid maar groot genoeg is onder de mensen die er last van hebben, dan wordt het geen fobie meer.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Aangrijpend relaas.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Het festival Rock en Seine heeft een optreden van The Eagles of Death Metal afgelast wegens "Islamofobie".
Eagles Of Death Metal’s concert is cancelled
Being in total disagreement with Jesse Hugues’ recent allegations given in an itw with an american media, both Cabaret Vert & Rock en Seine festivals have decided to cancel the band’s performance. We thank you for your understanding.
FESTIVAL CABARET VERT / FESTIVAL ROCK EN SEINE
Zou een theater vol mensen afgeslacht zien worden door moslimextemisten bijdragen aan islamofobie of zaten deze zieke gedachten al langer in deze man geworteld? Is islamofobie aangeboren of kan het ook getriggerd worden door een bepaalde gebeurtenis?
Ja, nou ja, begrepen dat het grap is idd, maar bij dit soort lieden weet je soms niet meer wat echt is en niet echt is, zo is het ook. Voor even veel geld is dit wel echt namelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geloof je elke trollsite of alleen deze?
Bekijk die pagina eens.
Het zou een tekst van hem kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, begrepen dat het grap is idd, maar bij dit soort lieden weet je soms niet meer wat echt is en niet echt is, zo is het ook. Voor even veel geld is dit wel echt namelijk.
Dus dan kunnen we in Saoudi-Arabië straks vragen of ze het centraal schriftelijk eindexamen Arabisch kunnen afschaffen. Geen enkele natie op aarde ontkomt aan diversiteit dus?quote:
Ja, ik dacht eerst van wel namelijk. Had het wel meteen gevraagd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het zou een tekst van hem kunnen zijn.
Naar Nederland halen dus.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:56 schreef Ceberut het volgende:
Hij is een soort haatimam geworden. Zo moet hij dan ook behandeld worden.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef tesssssssss het volgende:
YOU ARE FOKKLING WELCOME IN OUR FOKKING COUNTRY....lalalalalalaaaaaaa
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef tesssssssss het volgende:
YOU ARE FOKKLING WELCOME IN OUR FOKKING COUNTRY....lalalalalalaaaaaaa
Al die linkse mensen allemaal crowdsurfen, zoquote:
In het midden van een pit flikkeren en beuken maarquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al die linkse mensen allemaal crowdsurfen, zo![]()
( ik liet me even gaan)
Is dit echt? Is dat zijn facebook account of waar komt dit vandaan?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, is een grap. Ik dacht eerst ook even dat het echt was hoor. Je weet gewoon niet bij die lui wat nou echt is of niet. Diep in zijn hart zal Frenske het er ook wel mee eens zijn wrs.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:51 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Is dit echt? Is dat zijn facebook account of waar komt dit vandaan?
Hier gaat iets misquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:50 schreef tesssssssss het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 20 mei 2016 19:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In het midden van een pit flikkeren en beuken maar
[/quote
Whaaaaaa!
Problemsolving. Dat is dan het volgende nummer.
Dat kan toch niet. Diep in zijn hart weet Frans dat hij onzin lult. Maar dat moet voor zijn baantje.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, is een grap. Ik dacht eerst ook even dat het echt was hoor. Je weet gewoon niet bij die lui wat nou echt is of niet. Diep in zijn hart zal Frenske het er ook wel mee eens zijn wrs.
Nee, ik denk dat hij daar diep in zijn hart wel achter staat, hoe kreeg hij anders die baan? Of vonden de topnazi's diep in hun hart het nazisme ook kolder?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat kan toch niet. Diep in zijn hart weet Frans dat hij onzin lult. Maar dat moet voor zijn baantje.
Dasrbij is kritiek leveren aan de islam al islamofobie volgens sommigen...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De islam is verwerpelijke militante ideologie, dat heeft hij aan de lijve ondervonden.
Iemand die het grote plaatje zietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Is wat iemand zou zeggen als hij/zij is opgevoed met haat.
Op welke planeet leef jij? De mooiste muziek, kunst en films komt van mensen die het spoor bijster zijn. Jouw ideale wereld ziet er wel erg eng uit, brrrr.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:23 schreef jen__ het volgende:
Die vent is al wel langer het spoor helemaal bijster. Kan me inbeelden dat je daar als organisatie niet meer kan achterstaan. Weirdow.
Er is ook niks mis met hun muziek, integendeel. Het gaat om de stroom aan absurde en hatdragende uitspraken in zijn interviews van de laatste maanden. En dan maakt het me echt niet uit of er nog zijn met zo'n opvattingen, dan snap ik enorm dat je zo iemand niet meer wil op je festival.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Op welke planeet leef jij? De mooiste muziek, kunst en films komt van mensen die het spoor bijster zijn. Jouw ideale wereld ziet er wel erg eng uit, brrrr.
Hahahaha. Frans Timmerzwans.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit smeekt wel om een Godwinnetje natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hahahaha. Frans Timmerzwans.
Wat een opperdebiel is dat zeg.
quote:
Grappig; die gasten hebben wel enig recht van spreken. En waar linkse multicul types zoals jij altijd vol empathie zijn, nu inens niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:17 schreef Ceberut het volgende:
Lekker moslimhaat tentoonstellen en dan verbaasd kijken als je wordt geweerd.
Wat een geluk dat we tegenwoordig regressief links hebben om ons te beschermen. In de voorgaande decennia werden we potjandorie gewoon blootgesteld aan de muziek van The, Beatles, The Rolling Stones, Elvis, The Sex Pistols (wat die allemaal niet gezegd hebbenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:52 schreef jen__ het volgende:
[..]
Er is ook niks mis met hun muziek, integendeel. Het gaat om de stroom aan absurde en hatdragende uitspraken in zijn interviews van de laatste maanden. En dan maakt het me echt niet uit of er nog zijn met zo'n opvattingen, dan snap ik enorm dat je zo iemand niet meer wil op je festival.
En ja, voor mensen die dit normaal vinden zal mijn wereldje best wel eng zijn. Blijf er maar ver van weg.
Als je op basis hiervan de Eagles of death metal wilt weigeren op een festival, dan ben je vast ook voor het voorstel van Wilders om geen Islamitische immigranten meer binnen te laten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:52 schreef jen__ het volgende:
[..]
Er is ook niks mis met hun muziek, integendeel. Het gaat om de stroom aan absurde en hatdragende uitspraken in zijn interviews van de laatste maanden. En dan maakt het me echt niet uit of er nog zijn met zo'n opvattingen, dan snap ik enorm dat je zo iemand niet meer wil op je festival.
En ja, voor mensen die dit normaal vinden zal mijn wereldje best wel eng zijn. Blijf er maar ver van weg.
je doet je naam alvast eer aan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat een geluk dat we tegenwoordig regressief links hebben om ons te beschermen. In de voorgaande decennia werden we potjandorie gewoon blootgesteld aan de muziek van The, Beatles, The Rolling Stones, Elvis, The Sex Pistols (wat die allemaal niet gezegd hebben), aan satire als Monty Python (gruwelijke christenhaters), aan kunstenaars als Van Gogh ( die was helemaal het padje kwijt). En wat te denken van al die schrijvers. Gerard Reve maakte het helemaal bont tijdens zijn interviews. Het doet me goed te weten dat we daar vanaf nu geen last meer van hebben en al dat soort kunstenaars geboycot zullen worden dankzij SJW's en andere strijders voor het recht om niet beledigd te worden.
Los van het feit dat de mening van de nazaat van een doorgedraaide krijgsheer niet relevant is:quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef TeenWolf het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Harun Yahya (Adnan Oktar) over de aanslagen in Frankrijk.
(Engels ondertiteld, 'bigotry' betekent fundamentalisme)
How die mottigaard toch eens voor een keer uit de discussie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je op basis hiervan de Eagles of death metal wilt weigeren op een festival, dan ben je vast ook voor het voorstel van Wilders om geen Islamitische immigranten meer binnen te laten.
Die man heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Los van het feit dat de mening van de nazaat van een doorgedraaide krijgsheer niet relevant is:
Wat de fuck is dat voor freakshow?
Het lijkt wel een bordeel. Wel eentje waar de dames van plezier 20 zweepslagen krijgen als ze alleen al met hun ogen knipperen. Wat is dit? Een poging om te laten zien hoe tolerant islam is? Ik ben bang dat dat op deze manier niet gaat lukken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef TeenWolf het volgende:
Nazaat van de profeet Mohammed, Harun Yahya (Adnan Oktar) over de aanslagen in Frankrijk.
Waarom niet, als zijn muziek goed is, wat doet zijn afwijkende mening ertoe. Mag die alleen afwijken als die goedkeuring krijgt van regressief links?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:24 schreef jen__ het volgende:
[..]
How die mottigaard toch eens voor een keer uit de discussie.
Als Holmes zijn uitspraken terugneemt, kan ie gerust nog steeds naar dit soort festivals komen. Als spreekbuis voor onnozele complotten, wapenbezit en islamhaat heeft hij daar niks te zoeken.
Dus je zou eigenlijk met terugwerkende kracht willen zien dat ook de christendom-o-fobische muzikanten, schrijvers en andere kunstenaars uit de jaren 60, 70 ... geboycot worden?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:24 schreef jen__ het volgende:
[..]
How die mottigaard toch eens voor een keer uit de discussie.
Als Holmes zijn uitspraken terugneemt, kan ie gerust nog steeds naar dit soort festivals komen. Als spreekbuis voor onnozele complotten, wapenbezit en islamhaat heeft hij daar niks te zoeken.
Harun Yahya, pseudoniem van Adnan Oktarquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef TeenWolf het volgende:
quote:Onder pseudoniem Harun Yahya beweert hij dat de evolutieleer een valse wetenschap zou zijn. Hij vindt het een valse ideologie waarvan de beweringen deel zouden uitmaken van een complot van 'bloedige ideologieën' van darwinisten.
Omdat al die uitspraken, controverse en haat de aandacht van de muziek en het festival weghalen, en verleggen naar nog meer polarisatie en open wapendracht. Die mening mag hij hebben, die mag hij zelfs uitgebreid bespreken in de pers, maar een festivalorganisator mag dan evenzeer beslissen dat hij daar zijn handen van afhoudt. En hem dus niet programmeert.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waarom niet, als zijn muziek goed is, wat doet zijn afwijkende mening ertoe. Mag die alleen afwijken als die goedkeuring krijgt van regressief links?
Het gaat om de KOMENDE zomertour van Eagles of Death Metal (zomer 2016). Daar hoeft niks met terugwerkende kracht om te gebeuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus je zou eigenlijk met terugwerkende kracht willen zien dat ook de christendom-o-fobische muzikanten, schrijvers en andere kunstenaars uit de jaren 60, 70 ... geboycot worden?
Zeker, dat mag, echter neigt het naar discriminatie op mening/ideologie als dat de reden is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:37 schreef jen__ het volgende:
[..]
Omdat al die uitspraken, controverse en haat de aandacht van de muziek en het festival weghalen, en verleggen naar nog meer polarisatie en open wapendracht. Die mening mag hij hebben, die mag hij zelfs uitgebreid bespreken in de pers, maar een festivalorganisator mag dan evenzeer beslissen dat hij daar zijn handen van afhoudt. En hem dus niet programmeert.
Vrijheid van mening is dan wel een basisrecht, maar geprogrammeerd worden op Rock en Seine of Lowlands is dat niet.
Dit continent wordt met de dag achterlijker. 25 jaar geleden liep ik nog met een Bad Religion t-shirtje rond. Als ik nu met een anti-islam shirtje rond zou lopen wordt ik ofwel gearresteerd of gemolesteerd als ik in de verkeerde buurt loop.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waarom niet, als zijn muziek goed is, wat doet zijn afwijkende mening ertoe. Mag die alleen afwijken als die goedkeuring krijgt van regressief links?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
Jij maakt het mogelijk dat dergelijke moordpartijen kunnen blijven plaatsvinden.
Niemand heeft de toestemming of goedkeuring nodig hoe hij of zij zich mag kleden. Of het gaat lukken, denk het wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het lijkt wel een bordeel. Wel eentje waar de dames van plezier 20 zweepslagen krijgen als ze alleen al met hun ogen knipperen. Wat is dit? Een poging om te laten zien hoe tolerant islam is? Ik ben bang dat dat op deze manier niet gaat lukken.
Maar dat is hier niet aan de hand. Hier worden ze van het programma verwijderd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:37 schreef jen__ het volgende:
[..]
Omdat al die uitspraken, controverse en haat de aandacht van de muziek en het festival weghalen, en verleggen naar nog meer polarisatie en open wapendracht. Die mening mag hij hebben, die mag hij zelfs uitgebreid bespreken in de pers, maar een festivalorganisator mag dan evenzeer beslissen dat hij daar zijn handen van afhoudt. En hem dus niet programmeert.
Dat hij dan de islamofoob gaat uithangen in zijn eigen tijd. Aan de inhoud van al die interviews kan je als organisator niet veel veranderen, en daar heb je niet veel aan te zeggen. Maar het is wel degelijk hun probleem vanaf dat dit soort krantenartikeltjes keer op keer worden afgesloten met "eagles of death metal speelt in augustus opnieuw in Parijs op Rock en Seine".quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker, dat mag, echter neigt het naar discriminatie op mening/ideologie als dat de reden is.
Maar als ze zeggen; nah liever niet.. nee inderdaad, moet de organisatie zelf weten. Wat ik verwerpelijk vind is de reden die je zelf aandraagt. En stiekem helpt zo'n regressieve beslisser dus ook de polarisatie. Want nu worden ze 'islamofoob'. Het is een gotspe,die gast heeft tientallen jongeren voor zijn neus kapotgescoten zien worden in naam van de profeet. En daar mag hij dus eigenlijk niets van vinden wat een of andere linksdraaiende tofuvreter niet zint?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:53 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niemand heeft de toestemming of goedkeuring nodig hoe hij of zij zich mag kleden. Of het gaat lukken, denk het wel.
Adnan Oktar's invloed wordt groter, in de islamitische en niet-islamitische wereld. Hij geniet ook de steun van (gelovige) vrijmetselaars, niet van de atheïstische die vooral in Engeland zitten. Hieronder een bezoek van grandmaster Franco Billoni van de befaamde p2 logia in Italie die zegt dat hij hem zal volgen.
Veel joden volgen hem ook, waaronder rabbi Hollander uit Israël, dit is slechts een fractie van zijn invloed dat hij heeft in Israël.
Ook Erdogan volgt Adnan Oktar, kijk naar 'what he said what hapenned'
http://www.harunyahya.com/list/type/42/name/What-he-said-What-happened
Er is altijd een zwijgende wegkijkende meerderheid nodig omwandaden door een kleine groep mogelijk te makenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niet de haatzaaiers, maar ik maak het mogelijk.
Ja, weet ik. "Being in total disagreement with Jesse Hugues’ recent allegations".quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is hier niet aan de hand. Hier worden ze van het programma verwijderd.
Waarmee ze dus impliceren dat zijn eerdere uitspraken geen probleem waren om een boeking in de weg te zitten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:59 schreef jen__ het volgende:
[..]
Ja, weet ik. "Being in total disagreement with Jesse Hugues’ recent allegations".
Mwah, hij had al een keer zijn excuses aangebodenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarmee ze dus impliceren dat zijn eerdere uitspraken geen probleem waren om een boeking in de weg te zitten.
Ja, je bent zeker geen hoofdoorzaak. Maar dat achterlijke omarmen van mensen die jou liever dood hebben heeft echt geen zin.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niet de haatzaaiers, maar ik maak het mogelijk.
Lekker kufarhaat tentoonstellen en dan verbaasd zijn dat je niet wordt geaccepteerd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:17 schreef Ceberut het volgende:
Of gewoon Bad Religion en dan het kruis vervangen door een halve maan. Alsof die band dat durft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit continent wordt met de dag achterlijker. 25 jaar geleden liep ik nog met een Bad Religion t-shirtje rond. Als ik nu met een anti-islam shirtje rond zou lopen wordt ik ofwel gearresteerd of gemolesteerd als ik in de verkeerde buurt loop.
We weren jou toch ook niet van Fok.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:56 schreef Ceberut het volgende:
Hij is een soort haatimam geworden. Zo moet hij dan ook behandeld worden.
Toen kon dat nog, toen was links nog niet zo regressief. Sinds links-progressief Nederland tot hun elleboog in de reet van profeet Mohammed zit is dat verboden of ongewenst. Dat is, als het om de islam gaat natuurlijk. Christenen kan je nog steeds vernederen. De über-hypocrieten van Groenlinks hebben er nog steeds plezier in om christenen te confronteren met hun taboes terwijl ze wat dat betreft met een grote boog om moskee's en multiculturele wijken lopen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Of gewoon Bad Religion en dan het kruis vervangen door een halve maan. Alsof die band dat durft.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 01:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
We weren jou toch ook niet van Fok.
In de Biblebelt hoef je niet bang te zijn voor geweld.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 01:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Toen kon dat nog, toen was links nog niet zo regressief. Sinds links-progressief Nederland tot hun elleboog in de reet van profeet Mohammed zit is dat verboden of ongewenst. Dat is, als het om de islam gaat natuurlijk. Christenen kan je nog steeds vernederen. De über-hypocrieten van Groenlinks hebben er nog steeds plezier in om christenen te confronteren met hun taboes terwijl ze wat dat betreft met een grote boog om moskee's en multiculturele wijken lopen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)nken-over-seks.dhtml
-GroenLinks-jongeren willen biblebelt laten nadenken over seks
-North: 'Het taboe op seks is daar groter dan in de rest van Nederland. Uit onderzoek is gebleken dat homoseksualiteit er minder wordt geaccepteerd en en dat ouders het moeilijker vinden om met hun kinderen over seks te praten.
Knakker word eens wakker !quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:53 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Niemand heeft de toestemming of goedkeuring nodig hoe hij of zij zich mag kleden. Of het gaat lukken, denk het wel.
Adnan Oktar's invloed wordt groter, in de islamitische en niet-islamitische wereld. Hij geniet ook de steun van (gelovige) vrijmetselaars, niet van de atheïstische die vooral in Engeland zitten. Hieronder een bezoek van grandmaster Franco Billoni van de befaamde p2 logia in Italie die zegt dat hij hem zal volgen.
Veel joden volgen hem ook, waaronder rabbi Hollander uit Israël, dit is slechts een fractie van zijn invloed dat hij heeft in Israël.
Ook Erdogan volgt Adnan Oktar, kijk naar 'what he said what hapenned'
http://www.harunyahya.com(...)1/orderBy/1/limit/20
Een gezonde afkeer hebben tegen de islam is niet hetzelfde als moslimhaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:17 schreef Ceberut het volgende:
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:52 schreef jen__ het volgende:
Er is ook niks mis met hun muziek, integendeel. Het gaat om de stroom aan absurde en hatdragende uitspraken in zijn interviews van de laatste maanden.
Daar heeft hij al lang geleden z'n excuses voor aangeboden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:23 schreef crystal_meth het volgende:
Zeggen dat de slachtoffers stierven omdat ze "surrendering liberals" waren, terwijl hij het overleefde omdat ie een redneck is die ervaring met wapens heeft, en beweren dat Bataclan staff betrokken waren bij de aanslag...
kan best begrijpen dat ie geweerd wordt.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook islamofoob maar toen hoorde ik dit lied en was ik genezen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daar heeft hij al lang geleden z'n excuses voor aangeboden.
http://www.theguardian.co(...)job-at-bataclan-show
Het ging de organisatie vooral om de islamkritiek.
http://www.theguardian.co(...)omments-jesse-hughesquote:The Rock en Seine and Cabaret Vert festivals took issue with an interview by singer and guitarist Jesse Hughes, who renewed allegations that Muslim staff at the Bataclan club had been involved in the attack.
Hughes alleged that a Bataclan security guard had inquired about the background of his girlfriend, who is of Mexican origin, supposedly with an eye to warning her of the impending attack if she was Muslim.
quote:Being in total disagreement with Jesse Hugues’ recent allegations given in an itw with an american media
Zou wel moeten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 01:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
We weren jou toch ook niet van Fok.
interviews gelezen?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:52 schreef jen__ het volgende:
[..]
Wow....quote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Kut, ondertitels werken niet om de een of andere reden.
Wow echt wowquote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
WTFquote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan het orkestje op de Titanic dat door bleef spelen terwijl het schip onder water ging.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
RIP Zwedenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Die man is niet goed bij zijn hoofd.quote:“I saw Muslims celebrating in the street during the attack. I saw it with my own eyes. In real time! How did they know what was going on? There must have been coordination,” he told Taki’s Magazine
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:44 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En wat is daar zo vreemd aan? Deden ze hier ook na 9-11.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:34 schreef Ceberut het volgende:
http://www.theguardian.co(...)omments-jesse-hughes
[..]
Die man is niet goed bij zijn hoofd.
Hoezo is hij niet zo goed bij zijn hoofd? Omdat hij een constatering maakt die ingaat tegen jouw wensdenken?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Klinkt goed! Laten we moslims voortaan dan ook allemaal maar weren, want die zijn ook allemaal niet goed bij hun hoofd en verspreiden haatgedachten!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:33 schreef Ceberut het volgende:
Die man is niet goed bij zijn hoofd (meer) en verspreidt haatgedachten. Gewoon weren die hap. Dave Roelvink wordt notabene geweerd omdat hij zijn ongenoegen uitte over een bierdouche.
Zelfs op Schiphol stonden medewerkers van bepaalde hangars te juichen. Marechaussee ging er op af ook.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat is daar zo vreemd aan? Deden ze hier ook na 9-11.
Hier stonden ze te juichen en te springen in de Kanaalstraat, dat was vlak nadat het nieuws naar buiten was gekomen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zelfs op Schiphol stonden medewerker van bepaalde hangars te juichen. Marechaussee ging er op af ook.
Ja, hey, maar sommige werken toch! En vele zijn vriendelijk in de omgang. En islamitische kinderen spelen liever op de xbox dan dat ze naar de moskee gaan. Daarom is er geen probleem, he, PS.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hier stonden ze te juichen en te springen in de Kanaalstraat, dat was vlak nadat het nieuws naar buiten was gekomen.
Het is een aluhoofdje. Als Frans Bauer overal zionistencomplotten in zou zien. zou hij ook geweerd worden door mainstream podia.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoezo is hij niet zo goed bij zijn hoofd? Omdat hij een constatering maakt die ingaat tegen jouw wensdenken?
En zo ontstaan die leugens dus. Daarom moet je die haatbaard weren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat is daar zo vreemd aan? Deden ze hier ook na 9-11.
Zo gaat dat ook. Alles wordt in het werk gesteld om zogenaamde haatimams te weren. Waarom zou het bij deze haatprediker anders moeten zijn?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:37 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Moslims doen vanaf nu niet meer mee. Want ja, ze verspreiden haatgedachten heh. Daar moet je wat aan doen.
Ah, ja, feiten wegmoffelen en als leugens bestempelen. Zo probeerde men dat ook na Keulen. In Zweden kwamen ze er, met het aanrandingsfestival, wel een heel jaar mee weg overigens. Het kan werken. Als dat het pad is dat je bewandelen wilt.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En zo ontstaan die leugens dus. Daarom moet je die haatbaard weren.
Daar is niks gelogen aan, ik reed door die straat toen het gebeurde. Dat jij het wil afdoen als leugens kan ik verder niks mee, ik weet wel beter.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En zo ontstaan die leugens dus. Daarom moet je die haatbaard weren.
Zijn mening over wapens was wel te verwachten natuurlijk, dat is een typisch cultureel dingetje in de VS.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:41 schreef erodome het volgende:
Zolang hij zijn meningen daar niet op het podium gaat geven zie ik niet zo goed in waarom hij geweerd moet worden. Vind dat toch wel mwaw.
Vind het roepen van surrendering liberals en mensen beschuldigen van betrokkenheid bij de aanslagen ook niet zo netjes, ben het al helemaal niet eens met zijn mening over wapens, maar dat heeft niets te maken met wat hij daar op dat podium komt doen. Wat hij in zijn eigen tijd wil uiten moet hij zelf weten. Ben ook wel wat vergevelijker door wat ze hebben meegemaakt, dat gaat een mens nu eenmaal niet in de koude kleren zitten en er wordt nu eenmaal naar gevraagd door de media.
En volgens mij had hij die al lang voor die ellende. Maar zolang hij niet daar op het podium gaat staan preken over wapenbezit zie ik niet in waarom hij daarvoor geweerd moet worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn mening over wapens was wel te verwachten natuurlijk, dat is een typisch cultureel dingetje in de VS.
Als ik naar de reacties hier kijk moet dit prima kunnen en is het gezond.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:26 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mijn neefje is ook door een extreme Jood in Gaza dood geknald, moet ik nu alle Joden haten en een Jodenfobie ontwikkelen? For fuck sake zeg....
Nee hoor. Een hekel hebben aan Duitsers wordt toch niet geaccepteerd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer wel geaccepteerd, omdat als de meerderheid maar groot genoeg is onder de mensen die er last van hebben, dan wordt het geen fobie meer.
Ook voor iemand die geen stukjes gefusilleerde hipster uit zijn gezicht heeft moeten laten verwijderen lijkt mij de angst normaal en gezond.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:59 schreef deedeetee het volgende:
Een fobie is een irreële angst en in dit geval kun je volgens mij dus niet over een fobie spreken. Niet gezien de feiten. Zijn angst is gewoon zeer reëel.
Meneer was first hand getuige van terrorisme, maar toch weet internetheld ceberut het allemaal beter.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En daar gaat het dus niet om. Het gaat om de zever die hij in interviews blijft verzinnen en herhalen-ontkennen-herhalen. Het gaat erom dat hij die aanslagen en zijn status misbruikt om Frankrijk aan te praten dat mensen zixh zouden moeten bewapenen om naar concerten te gaan. Dat hij in Tel Aviv gaat vertellen dat hij een van hun is. Complot-verzinsels dat de organisatoren in de bataclan bij het teerorisme betrokken waren. En nog een hoop andere zaken waarnaar hier al vaak genoeg gelinkt is.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meneer was first hand getuige van terrorisme, maar toch weet internetheld ceberut het allemaal beter.
Dat iemand niet helemaal 100% is na het overleven van die aanslagen lijkt me overigens niet gek.
Maar waarom dan weren van een concert? Ik ben het ook niet eens met de meeste van zijn uitspraken.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:16 schreef jen__ het volgende:
[..]
En daar gaat het dus niet om. Het gaat om de zever die hij in interviews blijft verzinnen en herhalen-ontkennen-herhalen. Het gaat erom dat hij die aanslagen en zijn status misbruikt om Frankrijk aan te praten dat mensen zixh zouden moeten bewapenen om naar concerten te gaan. Dat hij in Tel Aviv gaat vertellen dat hij een van hun is. Complot-verzinsels dat de organisatoren in de bataclan bij het teerorisme betrokken waren. En nog een hoop andere zaken waarnaar hier al vaak genoeg gelinkt is.
Dat hij na de aanslagen niet 100% is, alle begrip. Maar de manier waarop hij die aanslagen in de amerikaanse pers verdraait is ongezien, en ook wel een heel ander verhaal dan hetgeen je van alle andere betrokkenen hoort.
Daar had hij zijn excuses al voor aangeboden in Maart.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:16 schreef jen__ het volgende:
Complot-verzinsels dat de organisatoren in de bataclan bij het teerorisme betrokken waren.
Omdat het gaat om rockfestivals, zelfs in Parijs. Die willen gewoon niks met die polemiek te maken hebben. Op zo'n festival gaat het om de muziek, terwijl Jesse Hughes de indruk geeft dat het voor hem nu even niet meer om het rocken gaat, maar maar oa om het promoten van vrije wapendracht. Dan is er geen sprake meer van sereniteit. Misschien dat dat voor lowlands minder een obstakel is, maar voor parijs duidelijk wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar waarom dan weren van een concert? Ik ben het ook niet eens met de meeste van zijn uitspraken.
Feit is ook dat hij in de Amerikaanse pers weer hetzelde verhaal begint te vertellen, zowel,in kranten als op fox.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:37 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Daar had hij zijn excuses al voor aangeboden in Maart.
Feit is dat die Fransen nog steeds in de moslim-knuffel en politiek correcte droom geloven, ze zijn nog niet echt wakker, hoeveel aanslagen door moslims hebben ze nodig om wel wakker te worden ?
Jij hebt nooit een WK meegemaakt?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor. Een hekel hebben aan Duitsers wordt toch niet geaccepteerd.
Er is alleen niks verwerpelijks aan wat die zanger zei.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:43 schreef jen__ het volgende:
En artiesten weren omwille van verwerpelijke uitspraken gebeurt zowat elk jaar.
Islamcritici zouden juist vaker een podium moeten krijgen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:43 schreef jen__ het volgende:
[..]
Feit is ook dat hij in de Amerikaanse pers weer hetzelde verhaal begint te vertellen, zowel,in kranten als op fox.
Heeft verder niks met moslimknuffel te maken, op die festivals komen amper moslims. En artiesten weren omwille van verwerpelijke uitspraken gebeurt zowat elk jaar. Enige verschil is dat sinds dit jaar extreem rechts in europa zich plots met die festivals begint te moeien.
Ga toch heen. Het is geen kritiek op durven hebben, het is nieuw fascisme. Mensen de mond snoeren en onderdrukken omdat hun mening je niet bevalt.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 18:40 schreef jen__ het volgende:
Het wordt hier weer netjes.
Al die gore uitspraken, en je wordt plots "de beste man".
Haat en angstzaaien is blijkbaar "een gezonde afkeer".
Maar oei als je daar kritiek op durft te hebben, dan ben je plots zelf verantwoordelijk voor moordpartijen en terrorisme, en doe je aan "aanvallen".
Ga toch fietsen man,
Jij mag vinden wat jij wilt, maar laat jij mij dat dan ook vinden?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 18:40 schreef jen__ het volgende:
Het wordt hier weer netjes.
Al die gore uitspraken, en je wordt plots "de beste man".
Haat en angstzaaien is blijkbaar "een gezonde afkeer".
Maar oei als je daar kritiek op durft te hebben, dan ben je plots zelf verantwoordelijk voor moordpartijen en terrorisme, en doe je aan "aanvallen".
Ga toch fietsen man,
De mond snoeren? Hij wordt helemaal niet de mond gesnoerd of onderdrukt, die man geeft meerdere interviews per week. Hij is wordt gewoon van de affiche van een festival geschrapt. Moet je zelf weten of je dat fascisme/onderdrukking noemt, maar op die manier maak je alleen maar jezelf belachelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 18:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ga toch heen. Het is geen kritiek op durven hebben, het is nieuw fascisme. Mensen de mond snoeren en onderdrukken omdat hun mening je niet bevalt.
De terroristen kozen Bataclan uit vanwege de islamofobie van de band. Het is dus andersom. Het waren al gekkies voor de aanslag.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:25 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen als je voor je neus een hele hoop mensen neergeknald ziet worden.
Ja, daarom is Bataclan uitgekozen. Maar ik begrijp dus dat jij dat ook wel een legitieme reden vindt?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
De terroristen kozen Bataclan uit vanwege de islamofobie van de band. Het is dus andersom. Het waren al gekkies voor de aanslag.
Gelukkig hebben ze 'de gekkies' ongelijk bewezen!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
De terroristen kozen Bataclan uit vanwege de islamofobie van de band. Het is dus andersom. Het waren al gekkies voor de aanslag.
Ho ho ho ik ben ook een vrouw hoor.! Gekkie dat je er bent..quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, weer een vrouw in de zaal, dames en heren. Waar zijn de moslims wanneer je ze nodig hebt?
Opmerkzaam! En wat is dan de conclusie? Vrouwen horen niet op dit forum thuis? Of liever iets met meer geweld?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, weer een vrouw in de zaal, dames en heren. Waar zijn de moslims wanneer je ze nodig hebt?
Dat vind ik nogal een bewering. Bron?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze hadden Bataclan juist uitgekozen vanwege de Joodse eigenaren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:10 schreef Mishu het volgende:
[..]
Of omdat de band uit USA komt, je weet toch wel het land dat zandbaklanden binnenvalt.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ze hadden Bataclan juist uitgekozen vanwege de Joodse eigenaren.
En die zanger insinueert nu een joods complot omdat een aantal uitsmijters deze dag niet kwam werken?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ze hadden Bataclan juist uitgekozen vanwege de Joodse eigenaren.
Openbaar wapenbezit, anti abortus, mensen ongefundeerd beschuldigen van medeplichtigheid aan dat terrorisme, de slachtoffers afkammen en een soort eigen schuld dikke bult zeggen....quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Er is alleen niks verwerpelijks aan wat die zanger zei.
Tientallen, zoniet honderden miljoenen mensen in het Westen zijn daar voorstander van,quote:
Als je dat doet vanwege een mening van iemand is dat inderdaad discriminatie. Het gaat tenslotte om de muziek, hij wordt niet gevraagd om een debat te voeren over religie . En dan heeft bij ook nog eens een islamitische slachtpartij meegemaakt... Dus ook nog begrijpelijk dat zijn emoties gebaseerd op kansrekening niet in het voordeel van moslims zijn...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 18:59 schreef jen__ het volgende:
[..]
De mond snoeren? Hij wordt helemaal niet de mond gesnoerd of onderdrukt, die man geeft meerdere interviews per week. Hij is wordt gewoon van de affiche van een festival geschrapt. Moet je zelf weten of je dat fascisme/onderdrukking noemt, maar op die manier maak je alleen maar jezelf belachelijk.
Honderden miljoenen zelfs....quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tientallen, zoniet honderden miljoenen mensen in het Westen zijn daar voorstander van,
Dat dit niet jouw mening is, tja.
Islamofoob wordt vanzelf een geuzennaam, kan nooit lang meer duren.
Ter voorkoming van verdere verwarring gaarne uw profiel aanpassen naar waarheid.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:29 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ho ho ho ik ben ook een vrouw hoor.! Gekkie dat je er bent..
Oh nee hoor, jullie zijn wel welkom hoor, in R&P, SEX en KPD natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:33 schreef jen__ het volgende:
[..]
Opmerkzaam! En wat is dan de conclusie? Vrouwen horen niet op dit forum thuis? Of liever iets met meer geweld?
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-36340715quote:Eagles of Death Metal have been dropped from two French music festivals, after their singer reiterated his suggestion that security at the Bataclan was complicit in the 2015 terror attacks.
Dat de security niet op orde was moge toch wel bewezen geacht worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
En haast iedereen lijkt de leugens van geenstijl te geloven...
De echte reden:
[..]
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-36340715
Hij baseert z'n verdenking op het feit dat één van de medewerkers eerder die dag aan z'n mexicaanse vriendin vroeg van waar ze kwam. Volgens hem was dat om te weten of ze moslim was, dan zou men haar (volgens hem) niet neerschieten...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat de security niet op orde was moge toch wel bewezen geacht worden.
En de vraagtekens die hij zet lijken mij terecht, als het klopt wat hij aan onregelmatigheden beschrijft.
Betrokkenheid van (ex) personeel bij aanslagen komt vaker voor. Zo raar is dat niet.
Vreemde actie van de festivals. Misschien vertrouwen ze hun eigen security onvoldoende?
Gezien het feit dat moslims elkaar in het midden oosten bij bosjes tegelijk afslachten, krijg ik niet snel de indruk dat een paar psychopaten die strak van de dope staan de tijd nemen of even te checken of iemand moslim is of niet terwijl ze het ene na het andere magazijn in een volle club leegknallen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij baseert z'n verdenking op het feit dat één van de medewerkers eerder die dag aan z'n mexicaanse vriendin vroeg van waar ze kwam. Volgens hem was dat om te weten of ze moslim was, dan zou men haar (volgens hem) niet neerschieten...
Hij beschrijft meerdere zaken die vreemd zijn tav de beveiliging die dag. Alles bij mekaar kan best toevallige nalatigheid zijn maar ik kan me goed indenken dat hij daar niet van overtuigd is.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij baseert z'n verdenking op het feit dat één van de medewerkers eerder die dag aan z'n mexicaanse vriendin vroeg van waar ze kwam. Volgens hem was dat om te weten of ze moslim was, dan zou men haar (volgens hem) niet neerschieten...
Dat maakt het niet minder waarschijnlijk dat er ook tal van moslims kunnen zijn die daar wel op selecteren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gezien het feit dat moslims elkaar in het midden oosten bij bosjes tegelijk afslachten, krijg ik niet snel de indruk dat een paar psychopaten die strak van de dope staan de tijd nemen of even te checken of iemand moslim is of niet terwijl ze het ene na het andere magazijn in een volle club leegknallen.
Ik vraag me af of je nog wel objectief kan nadenken met zo'n cocktail in je mik.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder waarschijnlijk dat er ook tal van moslims kunnen zijn die daar wel op selecteren.
Je kan werkelijk niet begrijpen dat het in Frankrijk nu wat gevoeliger ligt om mensen te beschuldigen van zulke zaken?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder waarschijnlijk dat er ook tal van moslims kunnen zijn die daar wel op selecteren.
Ik zie nu nog niks verwerpelijks.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Openbaar wapenbezit, anti abortus, mensen ongefundeerd beschuldigen van medeplichtigheid aan dat terrorisme, de slachtoffers afkammen en een soort eigen schuld dikke bult zeggen....
Tuurlijk is dat verwerpelijk... het is niet zo dat als iemand kritiek heeft op de islam alles wat hij zeg automatisch ok is.
Maar zoals al gezegd, zolang hij daar op het podium dit niet doet zie ik het probleem niet.
Ook dat is niet verwerpelijk. Sterker nog, als iemand dat mag beweren, zijn het de mensen die die aanslag hebben overleefd. Natuurlijk wel met een argumentatie.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
Eagles of Death Metal have been dropped from two French music festivals, after their singer reiterated his suggestion that security at the Bataclan was complicit in the 2015 terror attacks.
Wie zou dat wel zijn na zoiets te hebben overleefd?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:51 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hij beschrijft meerdere zaken die vreemd zijn tav de beveiliging die dag. Alles bij mekaar kan best toevallige nalatigheid zijn maar ik kan me goed indenken dat hij daar niet van overtuigd is.
Gevoelig? Wat is dit voor flutargument? het is al bewezen dat terroristen in de beveiliging werken en dan zou iemand die Bataclan heeft overleefd niet de beveiliging verdacht vinden?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan werkelijk niet begrijpen dat het in Frankrijk nu wat gevoeliger ligt om mensen te beschuldigen van zulke zaken?
Die mensen die daar werkte zijn na te zoeken, dus met naam en toenaam bekend, het is alles behalve een klein ding die te beschuldigen. Denk je ook niet dat justitie dat niet grondig uitgezocht heeft, het is dus ook nog eens een schoffering daar naartoe, wat ook al gevoelig ligt.
Hou eens op met alles met de mantel der liefde te bedekken omdat iemand ook wat naars over de islam zegt.....
Sowieso iedereen die hem veroordeelt valt onder "These kids have no idea...."quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wie zou dat wel zijn na zoiets te hebben overleefd?
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
They had 1 job, and they failed!
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:27 schreef DrDentz het volgende:
Heb ik gedaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ter voorkoming van verdere verwarring gaarne uw profiel aanpassen naar waarheid.
O dat is fijnquote:Op zaterdag 21 mei 2016 22:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oh nee hoor, jullie zijn wel welkom hoor, in R&P, SEX en KPD natuurlijk.
Ik hoop het, want het was tenenkrommend. De dag daarvoor was de afsluiter met Patti Smith veel beter.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:00 schreef DrDentz het volgende:
Mag hij nu ook niet meer met Bono optreden?
Ik beschuldig helemaal niemand. Ik heb het over een mogelijke waarschijnlijkheid dat, als tegenstelling van de bewering waar ik op reageerde.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan werkelijk niet begrijpen dat het in Frankrijk nu wat gevoeliger ligt om mensen te beschuldigen van zulke zaken?
Die mensen die daar werkte zijn na te zoeken, dus met naam en toenaam bekend, het is alles behalve een klein ding die te beschuldigen. Denk je ook niet dat justitie dat niet grondig uitgezocht heeft, het is dus ook nog eens een schoffering daar naartoe, wat ook al gevoelig ligt.
Hou eens op met alles met de mantel der liefde te bedekken omdat iemand ook wat naars over de islam zegt.....
Voor hun wat?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:57 schreef damian5700 het volgende:
Bataclan was voor hun een erg traumatische ervaring...
dat kan nu gezegd worden, heeft lang geduurd.quote:Op zondag 22 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
Als ik alles zo doorlees lijkt het erop alsof er mensen zijn die denken dat het meemaken van zo'n aanslag betekent dat je daarna alles moet kunnen vinden en zeggen. Dat is echt onzin. Iets meer respijt, ok. Maar het is geen vrijbrief.
Daarnaast heb je een groep die lijkt te menen dat alles wat anti-islam is helemaal top is. Die zijn gewoon niet helemaal helder in hun bovenkamer. Helaas biedt het internet tegenwoordig een podium voor dit soort idioten.
Zelfs gekken horen erbij. Het is alleen bij bepaalde soorten wat irritant.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:06 schreef flibber het volgende:
dat kan nu gezegd worden, heeft lang geduurd.
--knip--
Je quote selectief. Er stond 'en zeggen' achter.quote:
Ik heb het niet over jij die beschuldigt, ik heb het over die zanger die beschuldigt. Je weet wel, wat als reden wordt aangegeven voor het weren van hem van dat festival.quote:Op zondag 22 mei 2016 09:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik beschuldig helemaal niemand. Ik heb het over een mogelijke waarschijnlijkheid dat, als tegenstelling van de bewering waar ik op reageerde.
Waarom is anti-islam niet helemaal top? Waarom is het ridiculiseren van een gedachtegoed die zoveel polarisatie en ellende veroorzaakt niet prima? Een gedachtegoed wat rationeel gezien complete onzin is ook te benoemen als complete onzin?quote:Op zondag 22 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
Als ik alles zo doorlees lijkt het erop alsof er mensen zijn die denken dat het meemaken van zo'n aanslag betekent dat je daarna alles moet kunnen vinden en zeggen. Dat is echt onzin. Iets meer respijt, ok. Maar het is geen vrijbrief.
Daarnaast heb je een groep die lijkt te menen dat alles wat anti-islam is helemaal top is. Die zijn gewoon niet helemaal helder in hun bovenkamer. Helaas biedt het internet tegenwoordig een podium voor dit soort idioten.
Respectloos zijn is idioot. Afgeven op anderen die anders in het leven staan is alleen leuk voor losers. Kijk naar jezelf en maak daar iets van in plaats van al die negativiteit.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:27 schreef truthortruth het volgende:
Waarom is anti-islam niet helemaal top? Waarom is het ridiculiseren van een gedachtegoed die zoveel polarisatie en ellende veroorzaakt niet prima? Een gedachtegoed wat rationeel gezien complete onzin is ook te benoemen als complete onzin?
deze man is slachtoffer geworden van extreme respectloosheid. Hij heeft mensen op een respectloze manier afgeslacht zien worden. Sorry, maar dan is het logisch dat hij niet respectvol meer tegenover een ideologie/religie kan staan die dat toestaat of zelfs toejuicht. Ik vind het zelfs respectloos dat je dat van hem vraagt.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Respectloos zijn is idioot. Afgeven op anderen die anders in het leven staan is alleen leuk voor losers. Kijk naar jezelf en maak daar iets van in plaats van al die negativiteit.
Waarom zou ik respect moeten hebben voor een intolerantie ideologie?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Respectloos zijn is idioot. Afgeven op anderen die anders in het leven staan is alleen leuk voor losers. Kijk naar jezelf en maak daar iets van in plaats van al die negativiteit.
Het blijft bijzonder hoe het dan ineens weer om 'anderen' draait. Die misconceptie blijft toch maar hangen. Ik vind de islam achterlijk, idioot, gevaarlijk en intolerant. Waar precies in die zin geef ik af op anderen?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
Zoals afgeven op een zanger van een band?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
Afgeven op anderen die anders in het leven staan is alleen leuk voor losers.
Het gaat om zijn mening. Niet om de persoon. Snap je dat nu echt niet?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zoals afgeven op een zanger van een band?
quote:Op zondag 22 mei 2016 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om zijn mening. Niet om de persoon. Snap je dat nu echt niet?
Ben jij niet snugger genoeg om niet het verschil te zien tussen idioten die terreur stichten uit naam van Islam en normale mensen geloven in Allah?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
deze man is slachtoffer geworden van extreme respectloosheid. Hij heeft mensen op een respectloze manier afgeslacht zien worden. Sorry, maar dan is het logisch dat hij niet respectvol meer tegenover een ideologie/religie kan staan die dat toestaat of zelfs toejuicht. Ik vind het zelfs respectloos dat je dat van hem vraagt.
Jij wil vermeende intolerantie bestrijden met intolerantie? Wow!quote:Op zondag 22 mei 2016 14:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Waarom zou ik respect moeten hebben voor een intolerantie ideologie?
You can't argue with crazy. Blijkt maar weer eens. My bad.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder hoe het dan ineens weer om 'anderen' draait. Die misconceptie blijft toch maar hangen. Ik vind de islam achterlijk, idioot, gevaarlijk en intolerant. Waar precies in die zin geef ik af op anderen?
Kun je voor alle duidelijkheid even quoten welke van zijn uitspraken volgens jou niet door de beugel kan? Volgens mij zegt die man namelijk geen woord verkeerd.quote:Op zondag 22 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
Wat grappig, je kan de vraag niet beantwoorden en dan spelen we op de man. Dit is echt een nieuwe voor me, nog nooit meegemaakt hier op fokquote:Op zondag 22 mei 2016 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
You can't argue with crazy. Blijkt maar weer eens. My bad.
quote:Op zondag 22 mei 2016 15:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij wil vermeende intolerantie bestrijden met intolerantie? Wow!
Ik ben ook wel benieuwd...quote:Op zondag 22 mei 2016 15:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Kun je voor alle duidelijkheid even quoten welke van zijn uitspraken volgens jou niet door de beugel kan? Volgens mij zegt die man namelijk geen woord verkeerd.
Ik ben ook zeer verbaasd.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat grappig, je kan de vraag niet beantwoorden en dan spelen we op de man. Dit is echt een nieuwe voor me, nog nooit meegemaakt hier op fok
Je typt het toch zelf, ik quote helemaal niet selectiefquote:Op zondag 22 mei 2016 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je quote selectief. Er stond 'en zeggen' achter.
Wat in iemands hoofd om gaat is zijn probleem.
En dat is nu exact jouw fout. Dat je denkt bij de gedachtenpolitie te horen.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om zijn mening. Niet om de persoon. Snap je dat nu echt niet?
Volgens mij was dat al aangegeven, maar het gaat om de volstrekt idiote beschuldiging richting de beveiliging.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:52 schreef frietenstamp het volgende:
Kun je voor alle duidelijkheid even quoten welke van zijn uitspraken volgens jou niet door de beugel kan? Volgens mij zegt die man namelijk geen woord verkeerd.
Je noemt mensen onder meer achterlijk en vraagt vervolgens waar je op ze afgeeft. En dan verwacht je ook nog een serieus antwoord? Really?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat grappig, je kan de vraag niet beantwoorden en dan spelen we op de man. Dit is echt een nieuwe voor me, nog nooit meegemaakt hier op fok
Als je beter leest zie je dat ik niet verwees naar die zanger.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook wel benieuwd...
Waar was die zanger dan intolerant? Wat was dan zo verkeerd aan zijn mening?
Je kapt halverwege een zin een quote af en dat is niet selectief?quote:Op zondag 22 mei 2016 16:13 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Je typt het toch zelf, ik quote helemaal niet selectief
Zucht, je blijft me maar woorden in de mond leggen ( bij wijze van spreken) , maar wijs nou eens aan waar ik mensen achterlijk noem? Dat ik een gedachtegoed achterlijk vind, betekent niet dat ik alle aanhangers achterlijk vind. Er zijn diverse redenen waarom je in die ideologie vastzit en dan is het ook nog eens moeilijk en soms levensgevaarlijk om van los te ontkomen.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je noemt mensen onder meer achterlijk en vraagt vervolgens waar je op ze afgeeft. En dan verwacht je ook nog een serieus antwoord? Really?
zit daar verschil in dan? Volgens de 'extremisten' staat het gelijk aan elkaar, en is dat de echte islam.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben jij niet snugger genoeg om niet het verschil te zien tussen idioten die terreur stichten uit naam van Islam en normale mensen geloven in Allah?
Jij geeft de extremisten gelijk? Of alleen nu even omdat het je uitkomt?quote:Op zondag 22 mei 2016 17:55 schreef Bensel het volgende:
zit daar verschil in dan? Volgens de 'extremisten' staat het gelijk aan elkaar, en is dat de echte islam.
Er zit weinig licht tussen iemand achterlijk noemen en zijn diepgewortelde overtuigingen.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:25 schreef truthortruth het volgende:
Zucht, je blijft me maar woorden in de mond leggen ( bij wijze van spreken) , maar wijs nou eens aan waar ik mensen achterlijk noem? Dat ik een gedachtegoed achterlijk vind, betekent niet dat ik alle aanhangers achterlijk vind. Er zijn diverse redenen waarom je in die ideologie vastzit en dan is het ook nog eens moeilijk en soms levensgevaarlijk om van los te ontkomen.
ze zijn gelijk aan elkaar, omdat niemand het tegendeel van elkaar kan bewijzen. Sterker nog, als je erover nadenkt, staat de extremist sterker. Hun overtuigingen staan namelijk duidelijk geschreven (geen interpretatie nodig) in een boek dat onfeilbaar word geacht door beide partijen. Daarnaast is het zo dat de extremist mag moorden,en daarmee vrij effectief een ander geluid het zwijgen op kan leggen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij geeft de extremisten gelijk? Of alleen nu even omdat het je uitkomt?
Dan zit het probleem dus echt bij jou, waarom zou ik mensen die ik niet ken opzettelijk willen schofferen. Dat bepaalde mensen diepgewortelde overtuigingen hebben die ronduit achterlijk zijn te noemen is toch echt hun probleem. Ik vind dat gedachtegoed achterlijk en dat kan ik beargumenteren.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zit weinig licht tussen iemand achterlijk noemen en zijn diepgewortelde overtuigingen.
Het wordt in ieder geval in gelijke mate zeer negatief opgevat. Dan rest de vraag: waarom zou je dan juist die woordkeuze hanteren?
Ik zie maar één reden: opzettelijk die groep willen schofferen.
maar er zit wel degelijk een verschil tussen. overtuigingen kunnen achterlijk zijn. iemand kan volledig overtuigd zijn dat de aarde plat is, ondanks al het bewijs dat het niet zo is. Dat betekend niet direct dat die persoon achterlijk is, wie weet is het wel een kernfysicus. Maar zijn denkbeeld van een platte aarde is wel achterlijk.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zit weinig licht tussen iemand achterlijk noemen en zijn diepgewortelde overtuigingen.
Het wordt in ieder geval in gelijke mate zeer negatief opgevat. Dan rest de vraag: waarom zou je dan juist die woordkeuze hanteren?
Ik zie maar één reden: opzettelijk die groep willen schofferen.
En jij succes met schrijven.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je beter leest zie je dat ik niet verwees naar die zanger.
Succes met leren lezen.
Iemand die met al het bewijs wat voorhanden is blijft volhouden dat de aarde plat is, is achterlijk. Echt.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:17 schreef Bensel het volgende:
[..]
maar er zit wel degelijk een verschil tussen. overtuigingen kunnen achterlijk zijn. iemand kan volledig overtuigd zijn dat de aarde plat is, ondanks al het bewijs dat het niet zo is. Dat betekend niet direct dat die persoon achterlijk is, wie weet is het wel een kernfysicus. Maar zijn denkbeeld van een platte aarde is wel achterlijk.
Weet je zelf wel wat je wil zeggen?quote:Op zondag 22 mei 2016 18:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
ze zijn gelijk aan elkaar, omdat niemand het tegendeel van elkaar kan bewijzen. Sterker nog, als je erover nadenkt, staat de extremist sterker. Hun overtuigingen staan namelijk duidelijk geschreven (geen interpretatie nodig) in een boek dat onfeilbaar word geacht door beide partijen. Daarnaast is het zo dat de extremist mag moorden,en daarmee vrij effectief een ander geluid het zwijgen op kan leggen.
quote:Op zondag 22 mei 2016 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand die met al het bewijs wat voorhanden is blijft volhouden dat de aarde plat is, is achterlijk. Echt.
quote:Op zondag 22 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand die met al het bewijs wat voorhanden is blijft volhouden dat de aarde plat is, is achterlijk. Echt.
Ja. Jij niet meer blijkbaar.quote:
Het is een zieke ideologie die mensen vergiftigd en met haat vervuld, maar dat wisten we allang. Rest alleen nog de vraag waarom we dit gezwel laten voortwoekeren.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:12 schreef truthortruth het volgende:
http://www.nrc.nl/handels(...)sen-vermoord-1622587 Hoe kan je na dit soort verhalen de islam nog een onschuldige religie vinden. Wat een drama, wat triest.
Als het als voorbeeld was bedoeld van een achterlijke opvatting die je niet achterlijk maakt, dan faalde het wel enorm de pan uit.quote:
Het is geraaskal, dus inderdaad kan ik er geen chocola meer van maken.quote:Ja. Jij niet meer blijkbaar.
Het is echter wel heel goed mogelijk. cognitieve dissonantie heet dat, zoek het maar eens op.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het als voorbeeld was bedoeld van een achterlijke opvatting die je niet achterlijk maakt, dan faalde het wel enorm de pan uit.
Dat jij het niet begrijpt, maakt het nog geen geraaskal. Het kan ook je eigen gebrek aan inzicht zijn.quote:[..]
Het is geraaskal, dus inderdaad kan ik er geen chocola meer van maken.
Het is in ieder geval geen fatsoenlijke onderbouwing waarom er geen verschil is tussen idioten die terreur stichten uit naam van Islam en normale mensen geloven in Allah.
Exact. Dat iemand leuk in de omgang is, hard werkt en niet direct mensen vermoord betekent ook niet dat deze geen zieke ideologie kan aanhangen en daarmee binnen het collectief van de aanhangers een probleem voor een land kan zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het is echter wel heel goed mogelijk. cognitieve dissonantie heet dat, zoek het maar eens op.
Maar je begrijpt nog steeds het verhaal niet. Je kunt gerust een totaal achterlijk ideologie aanhangen, maar verder gewoon een goed mens zijn. Die 2 sluiten elkaar niet direct uit. En dus kun je niet zeggen dat je iemand persoonlijk aanvalt als je zijn/haar ideologie aanvalt.
[..]
Dat jij het niet begrijpt, maakt het nog geen geraaskal. Het kan ook je eigen gebrek aan inzicht zijn.
Kom dan gewoon met een fatsoenlijk voorbeeld.quote:
Het faalt alleen al omdat noch de gewone moslim, noch de extremist mensn dat ze gelijk aan elkaar zijn.quote:Dat jij het niet begrijpt, maakt het nog geen geraaskal. Het kan ook je eigen gebrek aan inzicht zijn.
is het echt zo moeilijk om het concept te begrijpen?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kom dan gewoon met een fatsoenlijk voorbeeld.
Is dat zo? De extremist denkt een goed moslim te zijn, de gewone moslim ook. Het kan zelfs zo zijn dat de gewone moslim de extremist een gelijkwaardige of zelfs betere moslim kan vinden, omdat ze verder durven gaan in de leer. De Koran is behoorlijk duidelijk, het zijn de mensen die bepalen hoe ver ze in het uitvoeren van de Jihad gaan.quote:[..]
Het faalt alleen al omdat noch de gewone moslim, noch de extremist mensn dat ze gelijk aan elkaar zijn.
Het is in ieder geval moeilijk genoeg voor jou om met een goed voorbeeld te komen.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Bensel het volgende:
is het echt zo moeilijk om het concept te begrijpen?
Beiden vinden van elkaar dat ze geen goed moslim zijn.quote:Is dat zo? De extremist denkt een goed moslim te zijn, de gewone moslim ook. Het kan zelfs zo zijn dat de gewone moslim de extremist een gelijkwaardige of zelfs betere moslim kan vinden, omdat ze verder durven gaan in de leer. De Koran is behoorlijk duidelijk, het zijn de mensen die bepalen hoe ver ze in het uitvoeren van de Jihad gaan.
Dat houdt al geen stand gezien de acties van beide groepen. Daarnaast mijn bovenstaand verhaaltje geeft al aan dat het niet zo zwartwit is als je nu doet gelovenquote:Op zondag 22 mei 2016 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval moeilijk genoeg voor jou om met een goed voorbeeld te komen.
[..]
Beiden vinden van elkaar dat ze geen goed moslim zijn.
Dat is niet waar, meeste terroristen in Parijs hebben opleiding gevolgd en/of hadden een baan (Samy Amimour was buschauffeur, Bilal Hadfi was opgeleid als elektricien, en was in z'n jeugd gewoon een sociaal persoon), maar zijn geradicaliseerd. Sommigen dronken idd alcohol, maar verslaving heb ik nergens gehoord. Sterker nog, bij 1 word duidelijk vermeld dat hij gestopt was met drinken sinds een jaar voor de aanslagen. Radicalisatie kan in elke laag van de bevolking gebeuren.quote:Tav de terroristen uit Parijs is overigens ook gebleken dat het geen vrome moslims waren, maar losers/drugsverslaafden/enz die gehersenspoeld waren.
Je lult er een hoop omheen. Maar feitelijk is er een wereld van verschil tussen een terrorist die roept dat hij het doet in de naam van Islam en een moslim die gewoon zijn leven leidt. En als je dat niet kan zien en dat allemaal op één hoop wenst te gooien, prima... maar dan vind ik dat ook eigenlijk best idioot.quote:Op zondag 22 mei 2016 22:30 schreef Bensel het volgende:
Dat houdt al geen stand gezien de acties van beide groepen. Daarnaast mijn bovenstaand verhaaltje geeft al aan dat het niet zo zwartwit is als je nu doet geloven
Het punt is vooral dat het zwakke broeders waren die niet zijn geselecteerd omdat ze zo gelovig waren (daar leefden ze niet naar voorafgaand aan de radicalisatie), maar omdat ze beïnvloedbaar waren omdat ze nu eenmaal een kutleven hadden. En leuk dat jij meent dat het in iedere laag van de bevolking voor kan komen, maar feitelijk komt het gros uit de laag "kansloos". Waarom denk jij dat de wijk Molenbeek zoveel in het nieuws gekomen is en niemand sprak over Brasschaat?quote:Dat is niet waar, meeste terroristen in Parijs hebben opleiding gevolgd en/of hadden een baan (Samy Amimour was buschauffeur, Bilal Hadfi was opgeleid als elektricien, en was in z'n jeugd gewoon een sociaal persoon), maar zijn geradicaliseerd. Sommigen dronken idd alcohol, maar verslaving heb ik nergens gehoord. Sterker nog, bij 1 word duidelijk vermeld dat hij gestopt was met drinken sinds een jaar voor de aanslagen. Radicalisatie kan in elke laag van de bevolking gebeuren.
De groep van 9-11 waren allemaal studenten op overzeese universiteiten, iets wat normaal alleen de welgestelden der aarde kunnen bekostigen, ook kansloos?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je lult er een hoop omheen. Maar feitelijk is er een wereld van verschil tussen een terrorist die roept dat hij het doet in de naam van Islam en een moslim die gewoon zijn leven leidt. En als je dat niet kan zien en dat allemaal op één hoop wenst te gooien, prima... maar dan vind ik dat ook eigenlijk best idioot.
[..]
Het punt is vooral dat het zwakke broeders waren die niet zijn geselecteerd omdat ze zo gelovig waren (daar leefden ze niet naar voorafgaand aan de radicalisatie), maar omdat ze beïnvloedbaar waren omdat ze nu eenmaal een kutleven hadden. En leuk dat jij meent dat het in iedere laag van de bevolking voor kan komen, maar feitelijk komt het gros uit de laag "kansloos". Waarom denk jij dat de wijk Molenbeek zoveel in het nieuws gekomen is en niemand sprak over Brasschaat?
Omdat er daar niet zoveel moslims wonen ?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom denk jij dat de wijk Molenbeek zoveel in het nieuws gekomen is en niemand sprak over Brasschaat?
Dat is dus niet waar. Keer op keer zijn het moslimterroristen met een normaal leven, opleiding en een baan. Het zijn de wegkijkers die dat rookgordijn telkens opwerpen om de onderliggende oorzaak maar niet te hoeven benoemen.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En leuk dat jij meent dat het in iedere laag van de bevolking voor kan komen, maar feitelijk komt het gros uit de laag "kansloos".
Precies.quote:Op maandag 23 mei 2016 17:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Keer op keer zijn het moslimterroristen met een normaal leven, opleiding en een baan. Het zijn de wegkijkers die dat rookgordijn telkens opwerpen om de onderliggende oorzaak maar niet te hoeven benoemen.
Niet iedereen heeft niets anders om handen zodat hij binnen enkele uren steeds weer zal reageren.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Precies.
En daarom reageert die wegkijker ook niet meer op je
Heb je het stukje 'Tav de terroristen uit Parijs' niet gelezen, of niet begrepen?quote:Op maandag 23 mei 2016 13:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
De groep van 9-11 waren allemaal studenten op overzeese universiteiten, iets wat normaal alleen de welgestelden der aarde kunnen bekostigen, ook kansloos?
Nog een die niet kan of wil lezen.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:26 schreef Zienswijze het volgende:
Dat terroristen ook uit de hogere sociaal-economische laag komen is welbekend. Het argument dat het ligt aan 'gebrek aan kansen' is dan ook iets wat binnen naieve kringen wordt bediscussieerd. De realist weet inmiddels wel beter.
Overigens vraag ik me dan meteen af waarom wij geen Antiliaanse religieuze terroristen hebben, want zij hebben ook hoge werkloosheidscijfers en criminaliteitscijfers, maar daarover houdt Links heel wijselijk haar mond.
Nog een die niet kan of wil lezen.quote:Op maandag 23 mei 2016 17:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Keer op keer zijn het moslimterroristen met een normaal leven, opleiding en een baan. Het zijn de wegkijkers die dat rookgordijn telkens opwerpen om de onderliggende oorzaak maar niet te hoeven benoemen.
Lijkt mij niet zo relevant. Als je toch alle terroristen op een hoop wil gooien: Breivik was geen moslim (pretty sure). Bij bekende terroristische organisaties zoals Rara, RAF, IRA, enz. is ook nooit een link met de islam gevonden.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Omdat er daar niet zoveel moslims wonen ?
Dat klopt. Maar ontegenzeggelijk zijn de laatste 20 jaar de overgrote meerderheid van de aanslagen gepleegd door extremisten die dit specifiek in naam van de islam doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo relevant. Als je toch alle terroristen op een hoop wil gooien: Breivik was geen moslim (pretty sure). Bij bekende terroristische organisaties zoals Rara, RAF, IRA, enz. is ook nooit een link met de islam gevonden.
Dus het zijn van moslim is hoe dan ook geen voorwaarde voor het worden van terrorist.
Moslims terroriseren bijna de hele wereld, itt die clubjes of eenling die je noemt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo relevant. Als je toch alle terroristen op een hoop wil gooien: Breivik was geen moslim (pretty sure). Bij bekende terroristische organisaties zoals Rara, RAF, IRA, enz. is ook nooit een link met de islam gevonden.
Dus het zijn van moslim is hoe dan ook geen voorwaarde voor het worden van terrorist.
Rara terroristen noemenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is al die moslimterroristen aan elkaar linken en de overigen los van elkaar zien. Dan klopt jouw uitspraak, maar dan ook alleen maar omdat je er verschillend tegenaan wil kijken.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Moslims terroriseren bijna de hele wereld, itt die clubjes of eenling die je noemt.
Rara kattekwaad. Uh-huh.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Rara terroristen noemenDat waren hooguit wat kwajongens die kattekwaad uithaalden.
We hebben de oorzaak nu al 15 jaar benoemd, beetje jammer dat er uit de rechtse hoek vervolgens alleen maar racistische oplossingen komen.quote:Op maandag 23 mei 2016 17:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Op Zaventem waren ook Nederlandse doden.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is al die moslimterroristen aan elkaar linken en de overigen los van elkaar zien. Dan klopt jouw uitspraak, maar dan ook alleen maar omdat je er verschillend tegenaan wil kijken.
Bekijk het eens vanuit Nederland: waar hebben we feitelijk mee te maken? 1 dode door 1 moslim. Valt in het niet bij alle andere idioten die moorden omdat ze anderszins niet goed bij hun paasei waren en/of vanuit criminele motieven, persoonlijke motieven, enz.
Overigens, in zekere zin kun je MH17 ook als terreurdaad zien. En daar zat Putin toch iig als medeaanstichter bij. Die is toch eigenlijk ook wel
wereldwijd aan het terroriseren en gevaarlijker dan eender welke moslimgroepering dan ook.
Maar blijf je voor blind staren op moslims.
Eh ja, dat lijkt mij wel degelijk relevant.quote:
Dat waren wel degelijk terroristen, weliswaar extreem linkse terroristen die van alle kanten beschermd werden, maar het waren wel degelijk terroristen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:40 schreef Hathor het volgende:
Rara terroristen noemenDat waren hooguit wat kwajongens die kattekwaad uithaalden.
Blijf jij nou maar wegkijken en in sprookjes geloven.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is al die moslimterroristen aan elkaar linken en de overigen los van elkaar zien. Dan klopt jouw uitspraak, maar dan ook alleen maar omdat je er verschillend tegenaan wil kijken.
Bekijk het eens vanuit Nederland: waar hebben we feitelijk mee te maken? 1 dode door 1 moslim. Valt in het niet bij alle andere idioten die moorden omdat ze anderszins niet goed bij hun paasei waren en/of vanuit criminele motieven, persoonlijke motieven, enz.
Overigens, in zekere zin kun je MH17 ook als terreurdaad zien. En daar zat Putin toch iig als medeaanstichter bij. Die is toch eigenlijk ook wel
wereldwijd aan het terroriseren en gevaarlijker dan eender welke moslimgroepering dan ook.
Maar blijf je voor blind staren op moslims.
Inderdaad ja. Toch logisch dat je een afkeer van die lui krijgt als je zoiets meemaakt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja, vertel mij dan eens hoeveel dodelijke slachtoffers ze hebben gemaakt door de jaren heen.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2016 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iemand die met al het bewijs wat voorhanden is blijft volhouden dat een god de mens geschapen heeft, is achterlijk. Echt.
Dus? Zaventem is nog steeds België en geen Nederland.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Op Zaventem waren ook Nederlandse doden.
Jij bent duidelijk de wegkijker. Niet als het om terreur uit naam van Allah gaat, maar Russen die een vliegtuig met ruim 200 man uit de lucht knalt... Ach. Het was oorlog. En Putin heeft natuurlijks niets te maken gehad met dat er Buk raketten beschikbaar waren.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Blijf jij nou maar wegkijken en in sprookjes geloven.
"Putin medeaanstichter"
Dat is de norm niet. Of Bouyeri onder terrorisme valt zou je evt kunnen twisten. Maar dat is een moslim, dus dat moeten we niet willen, want dan gaan we naar geen moslimterrorisme binnen Nederland. Dat kan natuurlijk niet, want de islam is zeer gevaarlijk!!!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:35 schreef Hathor het volgende:
Ja, vertel mij dan eens hoeveel dodelijke slachtoffers ze hebben gemaakt door de jaren heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |