http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)-voor-maagband.dhtmlquote:Fabiënne (115 kg) moet 5 kilo aankomen voor maagband
Simone van Zwienen
18-5-16 - 18:30
Fabiënne is ten einde raad. © Privéfoto.
De 22-jarige Fabiënne Zwaan uit Katwijk is ten einde raad: ze weegt 115 kilo, maar komt net 5 kilo te kort om in aanmerking te komen voor de maagband of -verkleining die ze zo graag wil. De make-up artist en haarstyliste ziet geen andere uitweg dan die paar kilo er letterlijk 'bij te vreten'. Ze is niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. 'Vijf keer naar de McDonalds is goedkoper, dan de behandeling betalen.'
© Privéfoto.
Als ik naar de bowlingbaan ga denken ze 'die is zo rond als een bowlingbal'. Ik ben tien jaar lang gepest en nagekeken. Ik heb geen keuze meer
Fabiënne Zwaan (22)
Fabiënne is er kapot van. ,,Vijf stomme kilo's. Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Mijn wereld stortte in toen de telefoniste van de Nederlandse Obesitas Kliniek vertelde dat ik te licht ben. Ze willen en mogen de operatie niet uitvoeren. Ik ben boos, verdrietig en verontwaardigd tegelijk: ik vraag niet voor niets hulp. Het is toch eigenlijk van de zotte, dat als je al ruim 35 kilo overgewicht hebt dat je nog zwaarder moet zijn om hulp te krijgen, of anders alles zelf moet betalen?"
'Echt dik'
De Katwijkse tobt al tien jaar met haar gewicht. Talloze diëten, bezoeken aan zes verschillende diëtisten, shakes. Ze heeft naar eigen zeggen alles geprobeerd. ,,Ik eet gezond, beweeg goed en ik heb elk dieet met 110 procent overtuiging gevolgd, maar het heeft niet geholpen. Ik heb al sinds mijn vijfde overgewicht. Ik heb meer familieleden die 100 tot 150 kilo wegen. Ik zie hun lijden en hoeveel last ze ervan hebben."
Ook Fabiënne heeft last, van haar gewrichten. ,,Ik heb zoveel pijn aan mijn knieën en gewrichten. Mijn diëtiste vond dat ik het niet lang genoeg had geprobeerd, maar na een half jaar bij de diëtiste te hebben gelopen was ik twee kilo aangekomen en zat ik tegen een depressie aan. Als ik de straat op ga, voel ik mensen denken: 'die is echt dik'. Als ik naar de bowlingbaan ga denken ze: 'die is zo rond als een bowlingbal'. Ik ben tien jaar lang gepest en nagekeken. Ik heb geen keuze meer, ik ben gedwongen vijf kilo aan te komen."
Met die vijf kilo erbij komt ze er wel doorheen. Het is niet de beste manier, maar wel de makkelijkste
Kobus Dijkhorst, directeur Nederlandse Obesitas Kliniek
Fabiënne (22) is make-up en haarstyliste en weet haar extra kilo's daarmee te verbergen. © Privéfoto.
Vechten
Er geldt zowel in Nederland als internationaal een wettelijke norm om in aanmerking te komen voor een behandeling. Je Body Mass Index (BMI) moet boven de 40 uitkomen. Fabiënne zit op 38, met vijf kilo extra zou ze de grens wel halen. ,,Ik snap dat er een grens is. Ik ben ook benaderd door mensen die 10 of 15 kilo willen afvallen, maar bij mij gaat het om 40 kilo te zwaar waartegen ik al tien jaar vecht."
Ook de Nederlandse Obesitas Kliniek heeft zich aan die internationale spelregels te houden, zo verklaart algemeen directeur Kobus Dijkhorst. ,,Die zijn opgesteld door zorgverzekeraars en de beroepsverenigingen van chirurgen en internisten. Het BMI is daar een belangrijk criterium voor, met name bij jonge mensen die geen last hebben van suikerziekte, slaapapneu of hart- en vaatziekten. Er is gezocht naar een zo goed mogelijk balans tussen nut en risico."
Pech
Met andere woorden, Fabiënne heeft pech. ,,Dat is natuurlijk heel vervelend", erkent Dijkhorst. ,,Zelfs al zou ze 6000 euro zelf betalen - zoveel kost de behandeling - dan zouden we hem nog niet uitvoeren. Er zijn best aanbieders die dat zullen doen, maar wij niet. We zeggen nooit dat iemand moet aankomen om maar in aanmerking te komen. Het is ook zeker niet aan te raden, maar ik kan me voorstellen dat mensen deze conclusie trekken. Met die vijf kilo erbij komt ze er wel doorheen. Het is niet de beste manier, maar wel de makkelijkste. Ze moet echter beseffen dat het criterium er niet voor niks is."
Fabiënne is lang niet de enige. De Nederlandse Obesitas Kliniek komt wekelijks mensen tegen die net te licht zijn. ,,We krijgen er jaarlijks 7000 nieuwe patiënten bij. Fabiënne zal op de normale manier moeten afvallen. Ze is te licht. Als ze twee centimeter korter was geweest had ze wel binnen de grens gevallen. Maar ze kan niet even krimpen."
De afwijzing is de make-up artist en haarstyliste zo zwaar gevallen dat ze met haar verhaal naar buiten treed. ,,Ik wil het beleid veranderen, ook voor anderen."
© Privéfoto.
Hoop
Volgens Dijkhorst is er nog één andere optie: als Fabiënne kan aantonen dat ze zwaarder is geweest, kan ze binnen de criteria vallen. ,,Ik heb inderdaad zwaarder gewogen, dus misschien kan ik daar wel wat mee in overleg met de huisarts."
Fabiënne probeert haar kilo's ondertussen zoveel mogelijk te verbergen. ,,Ik ben een pro geworden in het verbergen van mijn overgewicht. Als make-up artist weet ik precies hoe ik mij moet opmaken of fotograferen. Dat is meteen een social media-kwestie, make-up verbergt zoveel. Je ziet alleen maar mooie mensen, maar ik weet hoeveel er vervormd wordt. Van binnen geeft het mij heel veel verdriet, want ik verafschuw en walg van mijzelf als ik in de spiegel kijk. Mijn vriendje zegt dat ik wel mooi ben, zoals ik ben."
Heb je het artikel in de OP wel gelezen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:34 schreef Gia het volgende:
Even puur op de OP. Als je 22 bent, kun je nog gewoon een strakke buik krijgen door af te vallen. Als je 52 bent, moi, dan gaat dat niet meer lukken niet.
Ik vind zo'n maagverkleining op zich dus niet verkeerd bij jonge mensen, maar ze moet wel beseffen dat ze dan levenslang heeft. Ik zie dit voor een 22-jarige als een makkelijke uitweg.
Precies ja, dan beïnvloedt dat je slaap. Maar zolang je daar gewoon tegen kunt kom je daar geen gram van aan. Tenzij je meer eet dan je verbruikt. Maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:18 schreef PlumPigeon het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Als je later op de avond iets eet (en dan met name vet voedsel) dan kan dat, als je daar gevoelig voor bent, je slaap nadelig beïnvloeden. En mensen die slecht slapen (te kort of te licht) hebben vaker een trage stofwisseling.
Ja, ik zit zelf met het omgekeerde.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je het artikel in de OP wel gelezen?
Maar als ik het zo lees dan stopt ze al jaren al haar energie in het afvallen. Verschillende diëten en diëtistes waar ze voor de volle 110% voor gaat. Gezond eten en bewegen. Maar toch komt ze alleen maar aan. Dus dan zal er iets met haar stofwisseling zijn denk ik. Of ze moet natuurlijk onzin praten en toch van alles naar binnen werken, maar dat weten we niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)-voor-maagband.dhtml
Ik heb misschien makkelijk praten hoor, maar hier gaan mijn haren toch best van overeind staan. Word een beetje moe van dat slachtofferrol gedoe van dit soort lui. Vind het echt bizar om er maar even vijf kilo te willen aanvreten en dan maar hup onder het mes. In plaats daarvan kan ze beter haar energie stoppen in afvallen.
Natuurlijk weten we dat wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Of ze moet natuurlijk onzin praten en toch van alles naar binnen werken, maar dat weten we niet.
Ik wilde het ook nooit geloven, maar er zijn echt mensen die uitsluitend gezond eten, bewegen, maar toch niet kunnen afvallen.quote:
Je hebt deze mensen opgesloten in je kelder voor permanente observatie?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik wilde het ook nooit geloven, maar er zijn echt mensen die uitsluitend gezond eten, bewegen, maar toch niet kunnen afvallen.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:33 schreef Isdatzo het volgende:
Minder eten. Meer bewegen. Minder huilen.
Wat een non-topic is dit. Slotje graag.
Hahaha.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik wilde het ook nooit geloven, maar er zijn echt mensen die uitsluitend gezond eten, bewegen, maar toch niet kunnen afvallen.
Je zou het soms wel denken... Mensen die vlak voor het slapen gaan een halve kilo kaas eten, koffie drinken, in bed nog even facebooken en dan vervolgens de volgende dag klagen dat ze zo brak zijnquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Precies ja, dan beïnvloedt dat je slaap. Maar zolang je daar gewoon tegen kunt kom je daar geen gram van aan. Tenzij je meer eet dan je verbruikt. Maar dat is weer een ander verhaal.
En trouwens, als je daardoor slechter slaapt en je weet dat, dan lijkt me dat je dat ook niet doet en dan hoef je daar ook geen rekening mee te houden toch? Of slapen mensen vrijwillig slecht?
wel goed eten en dat ook lang doen? Mensen denken altijd wekelijks te kunnen veranderen van dieet. Verder ze wilt een maagverkleining dus wilt ze minder gaan eten. Ergo ze eet te veelquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Maar als ik het zo lees dan stopt ze al jaren al haar energie in het afvallen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Maar als ik het zo lees dan stopt ze al jaren al haar energie in het afvallen. Verschillende diëten en diëtistes waar ze voor de volle 110% voor gaat. Gezond eten en bewegen. Maar toch komt ze alleen maar aan. Dus dan zal er iets met haar stofwisseling zijn denk ik. Of ze moet natuurlijk onzin praten en toch van alles naar binnen werken, maar dat weten we niet.
Nou zoiets, ik ben een keer een paar maanden met zo iemand geweest zonder diegene uit het oog te verliezen. Veel bewegen en gezond eten, maar afvallen ho maar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:01 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hebt deze mensen opgesloten in je kelder voor permanente observatie?
Ook onder het matras gekeken?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nou zoiets, ik ben een keer een paar maanden met zo iemand geweest zonder diegene uit het oog te verliezen. Veel bewegen en gezond eten, maar afvallen ho maar.
Dat is wel oprecht kutquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:13 schreef PlumPigeon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik op tv wel eens een geval heb gezien dat er echt niets aan kon doen. Tenminste dat dacht ze...
Mevrouw at als een zieke kip en woog toch meer dan honderd kilo. Ze zou niet eens kúnnen snacken, want elke keer als ze iets lekkers in huis had, werd het gestolen door een of andere zwerver die steeds in wist te breken. De politie kon niets doen want er waren geen sporen van braak. Om deze zwerver te betrappen besloot ze een beveiligingscamera in haar keuken op te hangen. Bleek ze zelf al slaapwandelend de koelkast leeg te vreten.![]()
![]()
Haha ja, we sliepen uiteraard ook samen op de kamer. Er was echt geen enkele mogelijkheid om stiekem ongezonde troep naar binnen te werken.quote:
En dan ook niet alleen zakken chips he? Ook pakjes boter gingen erin, zo uit het vuistjequote:Op donderdag 19 mei 2016 14:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is wel oprecht kutDat doet me denken aan dat RTL 5 programma bizarre slapers. Die hebben ook geen idee wat ze doen als ze slapen
Klopt, maar die hoeven ook niet af te vallen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat er een behoorlijke groep is, die kampt met overgewicht en alles in het werk stelt om maar wat af te vallen. Chronisch te zwaar zijn...quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha ja, we sliepen uiteraard ook samen op de kamer. Er was echt geen enkele mogelijkheid om stiekem ongezonde troep naar binnen te werken.
Ken er ook zo een, dronk zelfs koffiemelk uit een pakje...quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:16 schreef PlumPigeon het volgende:
[..]
En dan ook niet alleen zakken chips he? Ook pakjes boter gingen erin, zo uit het vuistje. Ze heeft het uiteindelijk opgelost door een slot op de keukendeur te doen en elke avond de sleutel in te leveren bij de buurman.
Bijna alle energie dan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:47 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Maar als ik het zo lees dan stopt ze al jaren al haar energie in het afvallen. Verschillende diëten en diëtistes waar ze voor de volle 110% voor gaat. Gezond eten en bewegen. Maar toch komt ze alleen maar aan. Dus dan zal er iets met haar stofwisseling zijn denk ik. Of ze moet natuurlijk onzin praten en toch van alles naar binnen werken, maar dat weten we niet.
Dan helpt een maagband en/of maagverkleining ook niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:58 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bijna alle energie dan.
Er moet nog wel wat energie overblijven om via FB gratis eten te scoren.
[ afbeelding ]
Had het ook gezien...quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
quote:Fabiënne Zwaan
15 mei om 17:20 ·
Wilt iedereen mijn berichtje lezen en misschien willen delen?! Ik wil laten zien hoe corrupt de zorg en de zorgverzekeringen zijn! Het is toch van de zotte dat als je om hulp vraagt, het niet krijgt! Omdat je net niet aan de "eis" voldoet..
Fabiënne Zwaan verdrietig.
15 mei om 11:58 · Katwijk ·
Ik heb wat meegemaakt wat mij heel verdrietig heeft gemaakt, en ik denk ook dat er meerdere mensen zijn die dit probleem herkennen.
Een paar weken geleden ben ...
Meer weergeven
Ja, schildklier is inderdaad wel vaak een dingetje. Bij vrouwen zorgt de schildklier ongeveer 10x vaker voor problemen dan bij mannen, en honderduizenden vrouwen weten dat niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:25 schreef DTP-SKS-47-WALRUS het volgende:
Mweh het kan lastig zijn hoor... Maar kijkende naar mijzelf nadat mijn schildklier een tijd grappig deed flink aangekomen daarnaast deed stoppen met roken ook wel gewicht aanzetten. Echter ben nu dik een half jaar bezig om het kwijt te raken. Resultaat mag er zijn nu net geen 30KG, gewoon gezond eten en goed flink bewegen meer dan twee uren per dag. En alles om mij heen jammert ook zo het lukt niet, geef je aan zo doe ik het... Dan gelijk krijg je JA MAAR!!! Dit en dat... Ook genoeg lui overigens die je allerlei flut adviezen geven omtrent het afvallen daar weer niet van.
Daarom mocht het niet lukken met afvallen even dat goed laten testen en wat ook gewoon helpt is eens de verpakkingen lezen wat voor zooi er allemaal in eten zit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, schildklier is inderdaad wel vaak een dingetje. Bij vrouwen zorgt de schildklier ongeveer 10x vaker voor problemen dan bij mannen, en honderduizenden vrouwen weten dat niet.
Nu ben ik vet nieuwsgierig naar de rest.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze vond ik ook zo bijzonder op d'r fb:
[..]
Oke, het is mij duidelijk. Deze vrouw maakt er misbruik vanquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze vond ik ook zo bijzonder op d'r fb:
[..]
Gewoon naar de huisarts en laten onderzoeken of dit zo is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, schildklier is inderdaad wel vaak een dingetje. Bij vrouwen zorgt de schildklier ongeveer 10x vaker voor problemen dan bij mannen, en honderduizenden vrouwen weten dat niet.
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
Volgens mij heeft ze ook haar lippen laten doen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:31 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nu ben ik vet nieuwsgierig naar de rest.
Dit duidt toch echt op een verkeerde mentaliteit imho.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze ook haar lippen laten doen.
Ze wil dmv operaties 'mooier' worden, maar zelf geen moeite doen.
Ja, ze wil een biervoorraadtafel winnen voor op hun balkon.
Durf te wedden dat ze daar geen flesjes water in zet.
Nee, ik hoef zelf niet af te vallen. Ik heb daar een tijdje terug toevallig vanalles over gelezen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon naar de huisarts en laten onderzoeken of dit zo is.
Ik denk dat veel vrouwen die dit als excuus gebruiken dit niet hebben laten onderzoeken, maar aangeven dat dit misschien wel de reden kan zijn dat ze niet afvallen.
Ken iemand die echt stevig drinkt, althans, altijd als ik haar zie. Ze wil ook afvallen en beweert dat ze thuis nooit drinkt. En dat geloof ik dus niet.
Vaak zit het em ook niet in het eten, maar juist in het drinken.
Alcohol is 7 kcal per gram. En dat zijn calorieën waar je niks aan hebt, die regelrecht de vetopslag in gaan. Daarbij zorgt alcohol ervoor dat je hongergevoel wordt opgewekt en je minder weerstand kunt bieden tegen wat lekkers.
Dat valt te verklaren omdat met name jongens tussen de 16 en 21 op hun piek zitten qua benodigde hoeveelheid calorieën. Heb hier twee van die mannen. Echter moet je dan wel een flinke stap terug doen omdat je anders inderdaad aan gaat komen. Zie je echt veel bij mannen vanaf hun 21ste.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, ik hoef zelf niet af te vallen. Ik heb daar een tijdje terug toevallig vanalles over gelezen.
Een vriend van me op de middelbare school was toentertijd echt zo'n lange 'plank'. Echt heel slank, waarvan je ook weet dat die persoon echt veel moeite moet doen om ook maar iets aan te komen. Hij dronk wel elk weekend (door de weeks weet ik niet) heeel veeel bier. Hij had het ook altijd over bierdrinken. xD
Na de middelbare school had ik hem zo'n twee jaar niet gezien voordat ik hem weer 'ns tegenkwam op een feest. Dat was schrikken, hij was echt dik geworden, terwijl hij al die jaren op de middelbare school zo dun was.
Ja, en tattoo's. Niks mis mee, op zich, maar ze is zo geobsedeerd door haar uiterlijk dat ze denkt dat zo'n maagband het wel effe oplost. Ik denk niet dat ze de gevolgen overziet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dit duidt toch echt op een verkeerde mentaliteit imho.
Typisch.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
Ja, maar dat is bij vrouwen die een 'i'-figuur hebben. Hartstikke dun, maar geen taille.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn toch ook vrouwen die hun spareribs weg laten halen om slanker te lijken?
Klinkt nog bizarder dan beenverlenging.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn toch ook vrouwen die hun spareribs weg laten halen om slanker te lijken?
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
Is daar een forum voor?quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:10 schreef SeLang het volgende:
Deze mag eigenlijk ook wel in het rijtje "Falen op facebook"
quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mijn adsense denkt door dit topic nu dat ik #viesdik ben...
[ afbeelding ]
Wat moet je daar nou weer van denken?quote:de 1 heeft meer anale dan de ander
aanleg...quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:05 schreef maily het volgende:
Eén van de reacties onder het nieuwsbericht in het AD:
[..]
Wat moet je daar nou weer van denken?
Hahahaquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
Ja, ik zat ook te denken, misschien een idee dat die jonge mensen eerst minstens een jaar verplicht een trainingsprogramma moeten volgen en daar ook serieus aan mee werken, voordat ze überhaupt in aanmerking komen voor zo'n 'makkelijke' oplossing. Maarja, dat maakt het voor de verzekering alleen maar duurder, dus daar zullen ze geen zin in hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:28 schreef Hochwinter het volgende:
Het is sowieso belachelijk dat zulke operaties uitgevoerd worden op jonge mensen van 120 kilogram.
Er wordt grof geld aan verdiend, vandaar dat behandelaars maar wat graag dit soort operaties uitvoeren. Ze zouden eens moeten beginnen op een verbod op reclames hiervoor.
Het is allemaal een kwestie van discipline inderdaad. Zo'n operatie doet weinig meer, dan dat het je onmogelijk maakt veel calorieën naar binnen te werken. Het logische gevolg is dat je afvalt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, ik zat ook te denken, misschien een idee dat die jonge mensen eerst minstens een jaar verplicht een trainingsprogramma moeten volgen en daar ook serieus aan mee werken, voordat ze überhaupt in aanmerking komen voor zo'n 'makkelijke' oplossing. Maarja, dat maakt het voor de verzekering alleen maar duurder, dus daar zullen ze geen zin in hebben.
Vanuit de zorg is het geld goed besteed, verdienen op de operatie om iemand langer te laten leven om vervolgens in de toekomst nog meer aan ze te verdienen. Gewoon een slimme investering in de toekomst en dat de maatschappij betaalt vinden ze helemaal prachtig.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:28 schreef Hochwinter het volgende:
Het is sowieso belachelijk dat zulke operaties uitgevoerd worden op jonge mensen van 120 kilogram.
Er wordt grof geld aan verdiend, vandaar dat behandelaars maar wat graag dit soort operaties uitvoeren. Ze zouden eens moeten beginnen op een verbod op reclames hiervoor.
5 tot 10% max door ziekte medicatie...quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:13 schreef bascross het volgende:
Hoeveel mensen zouden er daadwerkelijk door medische redenen viesdik zijn? En hoeveel mensen zouden gewoon viesdik zijn omdat ze een slap karakter hebben?
Klopt, en goed voor de bloedvaten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:00 schreef flibber het volgende:
[..]
Ze las ook ergens destijds dat ui goed tegen kanker was.
onze sla was meer ui dan sla
Ook erg lekker op de friet met mayoquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:03 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Klopt, en goed voor de bloedvaten.
Looooooooooolquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bijna alle energie dan.
[ afbeelding ]
tis ook best lekker.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:03 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Klopt, en goed voor de bloedvaten.
Nouja, meer met hamburgers.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook erg lekker op de friet met mayo
Zoals ze zelf aangaf maximaal een halfjaar volgehouden. Toen haar diëtiste ermee ophield, heeft ze het zelf ook opgegeven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:47 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Het is allemaal een kwestie van discipline inderdaad. Zo'n operatie doet weinig meer, dan dat het je onmogelijk maakt veel calorieën naar binnen te werken. Het logische gevolg is dat je afvalt.
Wat mij mateloos irriteert wanneer mensen zeggen dat ze zo'n operatie krijgen, omdat ze alles al geprobeerd hebben, maar dat niets werkt. Dat is natuurlijk onzin.Het werkt wel, maar ze houden het niet vol.
Ik vind het heel kwalijk dat de zorgverzekering dit vergoedt, zeker in het licht van bepaalde bezuinigingen.
Je vroeg of ze ook een foto had gepost van haar complete postuur, bij deze.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zoals ze zelf aangaf maximaal een halfjaar volgehouden. Toen haar diëtiste ermee ophield, heeft ze het zelf ook opgegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is gewoon een mooie griet..
quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je vroeg of ze ook een foto had gepost van haar complete postuur, bij deze.
Als dit de norm is voor een operatie...
Mooi, maar ze verbergt haar lichaam. 35 kilo overgewicht is echt niet niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is gewoon een mooie griet..
Nee en dat schiet zo natuurlijk niet erg op...quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Mooi, maar ze verbergt haar lichaam. 35 kilo overgewicht is echt niet niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Ik vind dikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is gewoon een mooie griet..Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
[..]
Jammer dat ze niet gewoon normaal kan kijken op foto's dan. Elke keer zo met dr mond trekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is gewoon een mooie griet..
quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee en dat schiet zo natuurlijk niet erg op...Hahahahahah.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik zie ze er niet aanzitten, ach ze heeft de tijdgeest ook niet mee met voorbeelden als deze dame en photoshop:quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:32 schreef Wimperkruller het volgende:
Maar echt: 35 kilo is echt niet niks. Daar moet je wel wat voor doen. Om dat te krijgen, zeg maar.
Of het moet iets medisch zijn, maar dat is uitgesloten in deze, want anders stond het er wel bij gok ik. Moeilijk hoor als je iets niet vol kan houden, maar het wel graag wil. Ik zou ook niet weten wat de oplossing zou zijn. Zo'n maagband helpt toch ook niks, behalve dat je het uitspuugt. Moet toch ook verschrikkelijk zijn? Ik snap haar wel. Maar het is iets wat ze zelf zou kunnen doen.
Het is vooral minder eten, sporten is maar 10-20% van de equatie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:36 schreef Rorsach het volgende:
Zoals ze altijd al zeggen: elk pondje gaat door het mondje.
Een nicht van mij was ook moddervet en had toen ook een maagband gekregen. Fiks afgevallen en fatsoenlijk gewicht bereikt, helaas had ze het vreten niet afgeleerd en binnen de kortste keren nadat de maagband was verwijderd, was ze nog vadsiger dan eerst.
De enige manier om af te vallen is meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt. Of je dat nu doet door minder te eten of meer te sporten is je eigen keuze.
helemaal onzin.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:44 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Het is vooral minder eten, sporten is maar 10-20% van de equatie.
nee er zijn gewoon dames die zonder photoshop er goed uit zien.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie ze er niet aanzitten, ach ze heeft de tijdgeest ook niet mee met voorbeelden als deze dame en photoshop:
[ afbeelding ]
en moeilijk? Ach met name snel willen en zonder veel moeite.
Zou Fabienne zich ook afvragen hoeveel tijd en energie Sylvie en Doutzen moeten steken in die afgetrainde magere lichamen?
Of hoe vaak Doutzen meedoet met een spare-rib wedstrijd?
Syl eet niet eens het hoorntje van haar jaarlijkse ijsje op...
Denken dat sport de hoofdreden isquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:46 schreef tailfox het volgende:
[..]
helemaal onzin.
nog nooit zulke poep gehoord.
als je sport gaat je verbranding ook omhoog
nee elke dag alleen selderij knagen helptquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:47 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Denken dat sport de hoofdreden isja, gaat wel omhoog, maar dat half uurtje joggen per dag gaat je weinig verder helpen. Ga toch weg man met die bullshit.
ik heb aantal jaar 4000 tot 5000 kcal per dag gegeten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:44 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Het is vooral minder eten, sporten is maar 10-20% van de equatie.
Denken dat ik dat impliceer.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
nee elke dag alleen selderij knagen helpt
Klopt, maar dit is heel wat anders dan lichamelijk zwaar werk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:48 schreef flibber het volgende:
[..]
ik heb aantal jaar 4000 tot 5000 kcal per dag gegeten.
alleen of intensief sporten of zwaar lichamelijk werk.
dan verbrand je zo 1500 tot 200 kcal extra.
Slaat wel ergens op, het is vooral minder eten, sport helpt, maar veel mensen hebben daar de tijd niet voor/willen dat niet doen. Jij neemt aan dat iedereen diehard gaat sporten, flikker toch op.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:50 schreef tailfox het volgende:
Als jij eet wat je nodig hebt en niet meer dan dat(verder geen beweging)
of je sport en eet die Kcal er bij.
bij het 2e val je af en voel je je gezond het eerste niet.
mensen die met random getallen komen.(je 10 procent slaat helemaal nergerns op)
doet mij denken aan die fatty's in de sportschool.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:47 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Denken dat sport de hoofdreden isja, gaat wel omhoog, maar dat half uurtje joggen per dag gaat je weinig verder helpen, hooguit een kcal of 200-300 afhankelijk van gewicht per keer joggen. Ga toch weg man met die bullshit.
jij zegt dat sporten maar 10 procent helpt.verder iedereen heeft een uur per dag om te sporten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:52 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Slaat wel ergens op, het is vooral minder eten, sport helpt, maar veel mensen hebben daar de tijd niet voor/willen dat niet doen. Jij neemt aan dat iedereen diehard gaat sporten, flikker toch op.
maar dat soort mensen klaagt wel en doet zielig.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:50 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is heel wat anders dan lichamelijk zwaar werk.Gemiddelde persoon doet dat niet of niet zo zwaar. Na een dag postbezorgen (part time) heb ik ook zo 1500 kcal verbrand, maar dat is uren achter elkaar snelwandelen, daar heeft zij de wilskracht niet voor.
Maar dat gaat ze niet doen, en dat weten we allebei wel. Als ze nou eens minder eet per dag dan helpt dat haar zonder echt enige inspanning. (nouja, behalve dan eten moeten weerstaan)quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
jij zegt dat sporten maar 10 procent helpt.verder iedereen heeft een uur per dag om te sporten.
Ook Fabienne (doet veel makeup en social media kan zo een uur van af
Ik heb geen pathologische haat voor zwaarlijvige mensen als je dat denkt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef flibber het volgende:
[..]
die dikke varkens moet je met een zweep achterna zitten als ze zielig gaan doen.
hoe kom je op die nummers?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Maar dat gaat ze niet doen, en dat weten we allebei wel. Als ze nou eens minder eet per dag dan helpt dat haar zonder echt enige inspanning. (nouja, behalve dan eten moeten weerstaan)
20 tot 30% dan, wat jij wil.
Ik zeg maar wat, ik ga niet alles precies uit zitten rekenen.quote:
Het valt me ook op dat weinig dikke mensen aan krachttraining doen, terwijl dat wel belangrijk is bij afvallen. Of ze willen niet slanker worden. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:52 schreef flibber het volgende:
[..]
doet mij denken aan die fatty's in de sportschool.
liefst op de fiets, kijkend naar gtst lurkend aan een suikerwater en dan na een half uur bejaarden tempo weer naar huis.
en dan klagen dat ze zo hard sporten en niet afvallen.
Een goed schema opstellen, zowel voeding als training gaat veel zoekwerk en tijd in zitten maar wel belangrijk.
beste is 10 minuten rsutig tempo loopband spieren opwarmen.
dan half uur 3 kwartier krachttraining met een schema. en daarna een half uur tot 3 kwartier op de loopband/fiets en een heuvelprogramma of zo kiezen.
en tussendoor water drinken en geen suikerdrank.
Je hebt geen 'hoger natuurlijk gewicht'quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:42 schreef watisernouweer het volgende:
Aankomen en afvallen kan best gecompliceerd zijn. Zelf schiet ik vaak in ondergewicht, bijvoorbeeld als ik griep heb, of een verhuizing, kortom iets wat niet normaal is. Aankomen gaat daarna helemaal niet zo snel als ik wel zou willen, want je kan (en trouwens wil) niet elke dag friet eten. Het gekke is dat als ik mijn normale gewicht weer heb, en hetzelfde eet als wat ik deed toen ik aankwam, ik toch op mijn normale gwicht blijf en niet nog verder aankom. Mijn natuurlijke gewicht ligt denk ik gewoon aan de lage kant.
Daarom durf ik niet te beweren dat iemand die wat zwaarder is dan gemiddeld perse een fout eetoatroon heeft, die heeft dan volgens mij dan een wat hoger natuurlijk gewicht.
Maar ik denk dat heel zwaar overgewicht, zoals in dit voorbeeld, wel aan overdreven eetgedrag ligt.
Zware botten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Je hebt geen 'hoger natuurlijk gewicht'
Moeten we wel zeggen dat je een groter 'frame' kan hebben maar het zachte weefsel draag veruit het meeste mee aan het gewicht. Overgewicht ga je er niet van krijgen.quote:
Mooier worden de meeste mensen niet als ze een maagverkleining hebben gehad. Ben zelf 70kg afgevallen en mijn buik ziet er niet uit, enorm huidoverschot.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze ook haar lippen laten doen.
Ze wil dmv operaties 'mooier' worden, maar zelf geen moeite doen.
Ja, ze wil een biervoorraadtafel winnen voor op hun balkon.
Durf te wedden dat ze daar geen flesjes water in zet.
Jaa, haha. Ik heb al eens ooit van die plaatjes gegoogled toen iemand mij vertelde dat het er echt vreemd uitziet als je een dik persoon onder een scan legt, omdat er gewoon een 'normaal' skelet in zit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Moeten we wel zeggen dat je een groter 'frame' kan hebben maar het zachte weefsel draag veruit het meeste mee aan het gewicht. Overgewicht ga je er niet van krijgen.
[ afbeelding ]
Maagbanden kunnen soms zelfs de dood tot gevolg hebben als er niet op tijd ingegrepen wordt bij complicaties. Een oud-collega van mij is bijna overleden doordat de maagband ingroeide.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:13 schreef Maharajah het volgende:
Maagbanden enzo leveren soms toch vervelende complicaties op
Dat vind ik bij Marc van der Linden ook, als er stukken wax op en onder zijn gezicht zijn geplakt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jaa, haha. Ik heb al eens ooit van die plaatjes gegoogled toen iemand mij vertelde dat het er echt vreemd uitziet als je een dik persoon onder een scan legt, omdat er gewoon een 'normaal' skelet in zit.
en een oprechte vraag: Was het het waard?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:21 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Maagbanden kunnen soms zelfs de dood tot gevolg hebben als er niet op tijd ingegrepen wordt bij complicaties. Een oud-collega van mij is bijna overleden doordat de maagband ingroeide.
Door dat soort verhalen wilde ik zelf absoluut geen maagband, maar toen ik eenmaal het wls traject in ging bleek dat in het ziekenhuis waar ik naartoe ging al jaren geen bandjes meer werden geplaatst vanwege de risico's, daar doen ze alleen nog maar maagverkleiningen. Maar ook daar kunnen risico's aan zitten. Met een bypass kans op bepaald voedsel niet meer kunnen verdragen, chronische diarree, dumpings e.d.
Met een gastric sleeve wat ik zelf heb is er kans op extreme last van overtollig maagzuur (de maag wordt tot zo'n 80% verwijderd maar de hoeveelheid maagzuur dat wordt aangemaakt blijft hetzelfde) waarna soms alsnog een gastric bypass noodzakelijk is. Heb zelf gelukkig nergens last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een zware operatie, dus allesbehalve een makkelijke uitweg.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:34 schreef Gia het volgende:
Even puur op de OP. Als je 22 bent, kun je nog gewoon een strakke buik krijgen door af te vallen. Als je 52 bent, moi, dan gaat dat niet meer lukken niet.
Ik vind zo'n maagverkleining op zich dus niet verkeerd bij jonge mensen, maar ze moet wel beseffen dat ze dan levenslang heeft. Ik zie dit voor een 22-jarige als een makkelijke uitweg.
En toch denk ik dat een intensief traject met een diëtist, psycholoog en personal trainer effectiever is, dat laat mensen namelijk ook zien dat ze het wel zelf kunnen, en dat is voor de rest van je leven veel meer waard.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een zware operatie, dus allesbehalve een makkelijke uitweg.
Goed dat ze er iets aan wil doen.
Grapje zeker?quote:
Je eet te weinig.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Ik kamp al mijn hele leven met ondergewicht (1.91 en 63 kilo) en ik eet meer dan de meeste mensen. Sterker nog; ik ben dol op eten, lust bijna alles (behalve zuurkool) maar alles verdwijnt via ontlasting net zo makkelijk weer in de wc.
Ik zou willen dat ik 15 kilo kon aankomen
OT: Sorry, maar ik geloof dat grietje niet zo. Easy way out om snel dun te worden.
Dat is juist belangrijke.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het valt me ook op dat weinig dikke mensen aan krachttraining doen, terwijl dat wel belangrijk is bij afvallen. Of ze willen niet slanker worden. Dat kan natuurlijk ook.
Je eet simpelweg te weinig.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Ik kamp al mijn hele leven met ondergewicht (1.91 en 63 kilo) en ik eet meer dan de meeste mensen. Sterker nog; ik ben dol op eten, lust bijna alles (behalve zuurkool) maar alles verdwijnt via ontlasting net zo makkelijk weer in de wc.
OT: Sorry, maar ik geloof dat grietje niet zo. Easy way out om snel dun te worden.
Zeker weten. Ik heb nu een normaal gewicht en heb. Voorheen altijd rugpijn, pijn in mijn voeten na een een dag werken, was altijd kortademig/benauwd. Ben nu fitter dan ooit. En heb veel minder kans op hoge bloeddruk, diabetes, hoog cholesterol e.d.Heb er jaren over nagedacht om me te laten opereren en achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en een oprechte vraag: Was het het waard?
Waarom heb je die jaren dat je er over nadacht niet gebruikt om jezelf een gezondere levensstijl aan te leren?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:35 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Zeker weten. Ik heb nu een normaal gewicht en heb. Voorheen altijd rugpijn, pijn in mijn voeten na een een dag werken, was altijd kortademig/benauwd. Ben nu fitter dan ooit. En heb veel minder kans op hoge bloeddruk, diabetes, hoog cholesterol e.d.Heb er jaren over nagedacht om me te laten opereren en achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen.
Mijn vriend is 1.98 en heeft hetzelfde, is ook te licht (74kg) en komt ook niet aan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Dat heb ik gedaan maar na ongeveer 13kg afvallen stond het stil terwijl ik niet anders was gaan eten. Als ik een ongezonde levensstijl had was ik niet geopereerd. In het ziekenhuis waar ik geopereerd ben worden mensen met een ongezonde levensstijl eerst doorverwezen naar een psycholoog en diëtist om te leren gezonder te eten en meer te bewegen, dat was bij mij niet zo, kreeg meteen een ja na de screening.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom heb je die jaren dat je er over nadacht niet gebruikt om jezelf een gezondere levensstijl aan te leren?
edit, ook nog een goede tip in de reactie's...quote:Fabiënne weegt 115 kilo: 'Ik moet aankomen voor een maagband'
Fabiënne Zwaan (22) uit Katwijk weegt 115 kilo. Ze wil afvallen en heeft daar álles aan gedaan, zonder succes. Een maagband kan de oplossing zijn, maar wil zij die vergoed krijgen, dan moet ze eerst vijf kilo aankomen.
Donderdag, 19 mei 2016, 12:13 uur
Als we haar opbellen, komt ze net uit de sportschool: “Ik werk er keihard hard voor. Dan sta ik te springen als ik drie kilo kwijt ben, maar ze zitten er de week erop gewoon weer aan.” ()
Lees ook: Bastiaan van Schaik krijgt maagverkleining: ‘Ik heb elk dieet gehad’
Jaloers en onzeker
“Mijn zusje is ultra slank. Ik denk soms: had ik die genen maar.” () Al tien jaar zit Fabiënne niet lekker in haar vel. “Ik ben een haar- en make-upstylist en werk met bloedmooie meiden. Dan word ik soms wel jaloers.” Niet iedereen begrijpt de frustraties van Fabiënne. “De meeste mensen zeggen: ‘Maar je ziet er helemaal niet zwaar uit.’ Nee, dat weet ik. Maar ik bén het wel.” (
)
Leven op yoghurt
Hierdoor gaat Fabiënne niet graag de deur meer uit. “Bijvoorbeeld om te gaan bowlen. Dan denk ik alleen maar: die mensen daar vinden mij net zo dik al een bowlingbal.” Op de basisschool werd Fabiënne gepest. “Toen at ik een tijdje alleen nog maar een schaaltje yoghurt en avondeten.” ()
Een andere uitweg
Maar niet alleen haar negatieve gevoelens zijn een issue, ook gezondheidsproblemen spelen een grote rol. Zo krijgt Fabiënne steeds meer last van haar gewrichten. En dus werd het hoog tijd om op zoek te gaan naar een andere uitweg. “Ik weet dat een maagband niet de enige oplossing is, maar het biedt misschien wel uitkomst. Na zo’n operatie krijg je intensieve begeleiding, en dat is precies wat ik nodig heb.”(ja, laat die maagband nog maar even zitten)
Nóg vijf kilo erbij
Helaas gaat dat niet zo gemakkelijk. Fabiënne moet eerst vijf kilo aankomen voordat de ingreep wordt vergoed. En dat ziet ze totaal niet zitten. “Ik wil fit blijven en ga niet, na al dat harde werk, bewust vijf kilo aankomen. Ik accepteer op dit moment dat een maagband er niet in zit. Maar als ik alsnog die paar kilo’s aankom, ga ik er zeker voor.”
Positieve en negatieve reacties
Na afloop krijgen we nog een berichtje van Fabiënne: “Ik heb net een aanbieding gekregen van een fitnessinstructeur, die mij wil gaan helpen met mijn voeding en training.” Eindelijk een lichtpuntje, want Fabiënne ontkent niet dat ze ook veel negatieve reacties heeft gehad. “Daar zit ik dan erg mee. Zij kennen tenslotte mijn persoonlijke verhaal niet.” (nee, maar we zien genoeg op je social media)
quote:Hoi, belachelijk die vijf kilo aankomen! Niet doen hoor maar op het weegmoment iets van gewicht in je zakken doen ????. En als je de maagband hebt iedere sporten. Het zal je super blij maken. Succes!
Het zal best bij sommigen beter zijn, net zo goed als deze ingreep voor sommigen de beste keuze is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:07 schreef Leandra het volgende:
En toch denk ik dat een intensief traject met een diëtist, psycholoog en personal trainer effectiever is, dat laat mensen namelijk ook zien dat ze het wel zelf kunnen, en dat is voor de rest van je leven veel meer waard.
Waarschijnlijk is het ook nog goedkoper dan een operatie, en dan kun je het weghalen van het overtollige huid na het afvallen bijvoorbeeld ook vergoeden.
Niets mis met de keuze om thuis te mogen bevallen...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal best bij sommigen beter zijn, net zo goed als deze ingreep voor sommigen de beste keuze is.
Het is wel typisch Calvinistisch denken dat iets met zoveel mogelijk moeite en inzet zou moeten gaan. Daarom doen we in Nederland nog zoveel aan thuisbevallingen. Maar als je dat los laat en weet dat de resultaten vaak heel goed zijn, dan laat je mensen wat sneller de vrije keuze.
Alles beter dan overgewicht.
Klopt. Het wordt in Nederland echter met lichte dwang gepromoot.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niets mis met de keuze om thuis te mogen bevallen...
Dat weet ik, maar heeft zij dat in de gaten. Ze lost meer probleempjes op met 'operaties'.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een zware operatie, dus allesbehalve een makkelijke uitweg.
Goed dat ze er iets aan wil doen.
Op de sportschool werken toch ook mensen die je daarbij kunnen helpen/begeleiden? Dat zou ik liever hebben dan uit een boekje ....quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:02 schreef flibber het volgende:
[..]
Dat is juist belangrijke.
met krachttraining ga je sneller vet verbranden.
en na een half uur aan de gewichten zit je lichaam in de vet verbrand modus.
Als je dus daarna gaat fietsen/hardlopen ga je vet verbranden terwijl als je alleen hardloopt je pas na lange tijd pas vet gaat verbranden.
Zijn hele goede boeken over en boeken over welke oefeningen en sets je moet doen. (squat, military press, etc.)
alleen kost discipline maar als je dat 6 weken vol houdt raak je eraan verslaafd (die endorfine rush).
Alsof je kleren of iets met zakken aanhebt als je gewogen wordt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:32 schreef ootjekatootje het volgende:
edit, ook nog een goede tip in de reactie's...
[..]
Dan hoop ik dat het ziekenhuis waar zij is geweest ook op facebook kijkt. Ze loopt gewoon te koop met een ongezonde levensstijl.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:40 schreef Alieda-R het volgende:
Als ik een ongezonde levensstijl had was ik niet geopereerd
Tsja, je wordt niet zo dik als je gewoon gezond(e porties) eet. Lijkt mij een open deur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar heeft zij dat in de gaten. Ze lost meer probleempjes op met 'operaties'.
Daarbij heeft ze, schijnbaar, een bourgondische levensstijl; spareribs en bier.
Ik zou haar echt aanraden wat Leandra zegt.
Als ze de drank laat staan en een goed dieet volgt, komt ze er zeker weten, ook.
Nee, klopt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, je wordt niet zo dik als je gewoon gezond(e porties) eet. Lijkt mij een open deur.
Niet iedereen neemt dezelfde route.
Er zijn helaas ziekenhuizen waar mensen aangeraden wordt om aan te komen als het BMI net iets te laag is om voor een operatie in aanmerking te komen. Waar ik geopereerd ben ik dat gelukkig niet zo. Iemand die een te laag BMI heeft wordt niet geopereerd of er moeten al heel ernstige aantoonbare gezondheidsproblemen zijn. Maar mensen die een BMI hebben dat zo hoog is dat een operatie te riskant is worden ook niet geholpen. Mensen die zo zwaar zijn zoals je bijvoorbeeld in het TLC programma My 600lb life ziet worden niet geopereerd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat het ziekenhuis waar zij is geweest ook op facebook kijkt. Ze loopt gewoon te koop met een ongezonde levensstijl.
Ik vermoed zo dat ze graag een borrel of een biertje drinkt. En da's best wel link met zo'n maagband.
Ik ken iemand die een maagverkleining heeft gehad en dus niet meer haar verzadiging kon halen uit eten. Zij is doorgeslagen in de alcohol, want dat loopt er makkelijker door. En tja, dan word je toch weer dik.
Al dat geklaag in de krant is idd wat zielig, maar daar ging het mij niet om.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, klopt.
Ga dan aub niet zitten klagen in een krant en eisen dat de overheid je een risicovolle en dure maagband geeft.
Beetje dom misplaatst diva-gedrag.
Hartstikke goed. En dan is zo'n operatie ook geen weggegooid geld. Je wist waar je aan begon en had een gezonde levensstijl.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:35 schreef Alieda-R het volgende:
Zelf drink ik helemaal geen alcohol. Voordat ik mijn maagverkleining kreeg werd er tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten gezegd dat af en toe een wijntje wel kan maar helemaal geen alcohol is het beste. Dus ik drink geen druppel alcohol. Heb daar ook geen moeite mee, voorheen dronk ik ook nauwelijks alcohol, gemiddeld 2 glazen rosé per jaar (tijdens het kerstdiner) was al veel voor mij. Heb het niet nodig.
Nogmaals, dát zeg ik niet. Ik denk dat Fabiënne, het onderwerp van deze discussie, dit wellicht zo ziet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al dat geklaag in de krant is idd wat zielig, maar daar ging het mij niet om.
Er wordt gesteld dat dit de easy way out is en daar ben ik het niet mee eens.
Niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al dat geklaag in de krant is idd wat zielig, maar daar ging het mij niet om.
Er wordt gesteld dat dit de easy way out is en daar ben ik het niet mee eens.
Ik ging ooit duiken met mijn pa, en die lieve man (met een doorsnee bouw) moest een loden riem om, omdat hij anders niet naar de bodem kwam en bleef drijven. De instructeur zei dat het kwam door lichte botten. Heb het nooit helemaal geloofd, maar zou nog steeds niet weten waar het anders aan kon liggen.quote:
Idd .... jammer .....quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, dát zeg ik niet. Ik denk dat Fabiënne, het onderwerp van deze discussie, dit wellicht zo ziet.
Ze deinst er niet voor terug om middels een operatie, mooier te worden.
Dit terwijl ze dit ook kan bereiken door gezond te eten en geen alcohol te drinken. Gewoon helemaal geen druppel. Maar dat heeft ze er, blijkbaar, niet voor over.
zorg dat je op de schijf van 5 zit. (eet pak hem beet smiddags 6 botterhammen) en verder snackenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Grapje zeker?
10:00: 4 boterhammenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:02 schreef tailfox het volgende:
[..]
zorg dat je op de schijf van 5 zit. (eet pak hem beet smiddags 6 botterhammen) en verder snacken
Dát moeten ze gvd vergoeden, die operatie voor huidoverschot.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:54 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mooier worden de meeste mensen niet als ze een maagverkleining hebben gehad. Ben zelf 70kg afgevallen en mijn buik ziet er niet uit, enorm huidoverschot.
Voor die operatie moet je wél eerst aantonen dat je één jaar lang op hetzelfde gewicht kan blijven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dát moeten ze gvd vergoeden, die operatie voor huidoverschot.
Oh, dus dan krijg je hem wel vergoed? Valt mee dan. Pas verkeerd begrepen waarschijnlijk (was paar keer in nieuws week of drie terug). Dacht dat overtollige huid verwijderen alleen vergoed werd als je er psychische klachten van kreeg, of zoiets sufs...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor die operatie moet je wél eerst aantonen dat je één jaar lang op hetzelfde gewicht kan blijven.
Voor een maagdband hoef je niks te bewijzen..
Oohhh, zou zomaar kunnen. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.. Misschien dat je sowieso niet in aanmerking komt voor zo'n operatie als je nog niet 1 jaar lang 'stabiel' bent, en als je dat wel bent je het alsnog zelf moet betalen..quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, dus dan krijg je hem wel vergoed? Valt mee dan. Pas verkeerd begrepen waarschijnlijk (was paar keer in nieuws week of drie terug). Dacht dat overtollige huid verwijderen alleen vergoed werd als je er psychische klachten van kreeg, of zoiets sufs...
Ik heb gisteren eens zitten kijken bij de diverse zorgverzekeraars, en zelfs met een hele riante aanvullende verzekering moet er nog een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" zijn voor het vergoed wordt, maar in de basisverzekering sowieso al niet, en een hoop aanvullende verzekeringen ook niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oohhh, zou zomaar kunnen. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.. Misschien dat je sowieso niet in aanmerking komt voor zo'n operatie als je nog niet 1 jaar lang 'stabiel' bent, en als je dat wel bent je het alsnog zelf moet betalen..
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
10:00: 4 boterhammen
14:00: 3 boterhammen
17:00: Avondeten
23:00: Chips of andere snacks.
Lijkt mij genoeg
Nou nee, het probleem met dergelijke ingrepen is dat ze alleen zin hebben bij mensen waarbij het achteraf gezien niet nodig was. Je kunt namelijk nog steeds gigantisch veel calorieën naar binnen werken zelfs na een maagband/maagverkleining etcquote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal best bij sommigen beter zijn, net zo goed als deze ingreep voor sommigen de beste keuze is.
Het is wel typisch Calvinistisch denken dat iets met zoveel mogelijk moeite en inzet zou moeten gaan. Daarom doen we in Nederland nog zoveel aan thuisbevallingen. Maar als je dat los laat en weet dat de resultaten vaak heel goed zijn, dan laat je mensen wat sneller de vrije keuze.
Alles beter dan overgewicht.
Jij eet dat in een maaltijd? Verder alles goed? Avondeten is bij mij gewoon 700-800kcal. Dan nog die 7 boterhammen inclusief beleg is ook wel 700-800kcal. En dan nog chips. Reken daar ook 300-400kcal voor wil je een beetje snacken. Kom je rond de 2000kcal. En dat eet jij in een maaltijd?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:05 schreef bascross het volgende:
[..]![]()
Dit eet ik in één maaltijd. Ga eens uitrekenen hoeveel kcal dat is, het zal je verbazen hoe weinig het is.
Zag bij haar ook een foto van een Malibufles staan, inderdaad niet bepaald gezond. Maar er zijn ook mensen die na hun operatie nergens aan denken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Hartstikke goed. En dan is zo'n operatie ook geen weggegooid geld. Je wist waar je aan begon en had een gezonde levensstijl.
Dit maak ik uit het facebook van deze dame niet op.
Mijn BMI is ook iets over de 26 maar vind mezelf absoluut niet dik.. Ik heb maat 38, niet bepaald een grote maat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:25 schreef matthijst het volgende:
Raar verhaal.
Ze heeft een bmi van 38 en weegt 115 kilo.
Dus ze is 1,74.
Volgens haar is ze 35 kilo te zwaar. Maar met 80 kilo heeft porky nog een BMI van 26.5?
Gewoon minder eten en stoppen met zeiken.
nee hoor..quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat dat wat weinig is om aan te komen wat daar staat...
Mijn gewicht is al 2 jaar stabiel maar krijg geen buikwandcorrectie vergoed omdat de vellen niet op mijn bovenbenen hangen, het moet over een kwart van de bovenbenen hangen om in aanmerking te komen voor vergoeding. Bij mij zit het overschot vooral in de maagstreek wat heel erg pijnlijk is met bewegen, lang zitten en veel bukken kan ik ook niet, doet heel veel pijn. Maar de zorgverzekeraar bepaald of het wel of niet vergoed wordt. Plastisch chirurg vind het bij mij noodzakelijk dat ik een buikwandcorrectie krijg, zorgverzekeraar vind van niet dus moet alles zelf betalen wat ik helaas niet kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor die operatie moet je wél eerst aantonen dat je één jaar lang op hetzelfde gewicht kan blijven.
Voor een maagdband hoef je niks te bewijzen..
Ze zijn er weer mee bezig om voor iedereen die extreem veel is afgevallen (ongeacht of het met of zonder operatie is) die vergoeding weer in het basispakket te krijgen, maar of dat doorgaat is nog heel onzeker.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gisteren eens zitten kijken bij de diverse zorgverzekeraars, en zelfs met een hele riante aanvullende verzekering moet er nog een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" zijn voor het vergoed wordt, maar in de basisverzekering sowieso al niet, en een hoop aanvullende verzekeringen ook niet.
En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" nou precies inhoudt.
Maar ik vind het wel triest, dat juist als iemand op eigen kracht zoveel is afgevallen dat ze hun overtollige huid niet eens bij elkaar kunnen houden zonder daar speciale kleding voor te dragen, dat dat niet vergoed wordt.
Ben je eindelijk afgevallen tot iemand van een normaal gewicht, kun je nog geen bikini aan.
Laat ze dat idd maar vergoeden ipv een maagband.
Psychische klachten doen er niet toe, daar wordt juist niet naar gekeken. Hangt de huid van de onderbuik over een kwart van de bovenbenen dan is er een kleine kans op vergoeding, er moet dan namelijk ook sprake zijn van constante smetplekken. Als dat niet het geval is wordt het bijna nooit vergoed.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, dus dan krijg je hem wel vergoed? Valt mee dan. Pas verkeerd begrepen waarschijnlijk (was paar keer in nieuws week of drie terug). Dacht dat overtollige huid verwijderen alleen vergoed werd als je er psychische klachten van kreeg, of zoiets sufs...
2000 kcal in één maaltijd is prima te doen, maar goed ik weeg ook geen 70kg.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij eet dat in een maaltijd? Verder alles goed? Avondeten is bij mij gewoon 700-800kcal. Dan nog die 7 boterhammen inclusief beleg is ook wel 700-800kcal. En dan nog chips. Reken daar ook 300-400kcal voor wil je een beetje snacken. Kom je rond de 2000kcal. En dat eet jij in een maaltijd?
Ik ben het er wel mee eens dat dat wat weinig is om aan te komen wat daar staat...
In 1 maaltijd? Zoveel krijg ik per dag niet eens binnen met mijn 6 eetmomenten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:53 schreef bascross het volgende:
[..]
2000 kcal in één maaltijd is prima te doen, maar goed ik weeg ook geen 70kg.
Hm, dan ga ik toch nog es kijken of ik een onderbuikcorrectie, tzt, vergoed kan krijgen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:49 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn gewicht is al 2 jaar stabiel maar krijg geen buikwandcorrectie vergoed omdat de vellen niet op mijn bovenbenen hangen, het moet over een kwart van de bovenbenen hangen om in aanmerking te komen voor vergoeding. Bij mij zit het overschot vooral in de maagstreek wat heel erg pijnlijk is met bewegen, lang zitten en veel bukken kan ik ook niet, doet heel veel pijn. Maar de zorgverzekeraar bepaald of het wel of niet vergoed wordt. Plastisch chirurg vind het bij mij noodzakelijk dat ik een buikwandcorrectie krijg, zorgverzekeraar vind van niet dus moet alles zelf betalen wat ik helaas niet kan.
BMI moet onder de 30 zijn als je in aanmerking wilt komen, alleen na een maagverkleinende operatie is de eis BMI onder de 35.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, dan ga ik toch nog es kijken of ik een onderbuikcorrectie, tzt, vergoed kan krijgen.
Eerst die ene borst, dan een jaar op gewicht blijven en dan die tummytuk!
Ik heb ooit een keizersnede gehad en daar hangt mijn onderbuik overheen. Dit geeft nogal eens smetten. Probeer dit wel te voorkomen, door babypoeder en doekje ertussen, maar soms heb je het niet in de gaten. Doet behoorlijk zeer.
Mijn bmi is nu 30,5
Heeft een arts je wel eens verteld wat dat zou kosten? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:49 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn gewicht is al 2 jaar stabiel maar krijg geen buikwandcorrectie vergoed omdat de vellen niet op mijn bovenbenen hangen, het moet over een kwart van de bovenbenen hangen om in aanmerking te komen voor vergoeding. Bij mij zit het overschot vooral in de maagstreek wat heel erg pijnlijk is met bewegen, lang zitten en veel bukken kan ik ook niet, doet heel veel pijn. Maar de zorgverzekeraar bepaald of het wel of niet vergoed wordt. Plastisch chirurg vind het bij mij noodzakelijk dat ik een buikwandcorrectie krijg, zorgverzekeraar vind van niet dus moet alles zelf betalen wat ik helaas niet kan.
Verschild per kliniek/ziekenhuis. Maar gemiddeld is het rond de 5000 euro.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heeft een arts je wel eens verteld wat dat zou kosten? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Mijn onderhoudsniveau zit op 2000-2100kcal ongeveer dus ik kom daar niet van aanquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
nee hoor..
Als ik dat elke dag zou eten én daarbij 3x per week hardloop (halfuurtje) kom ik aan.... en niet maar een paar gram...
525 aan boterhammen (zonder beleg)quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:05 schreef bascross het volgende:
[..]![]()
Dit eet ik in één maaltijd. Ga eens uitrekenen hoeveel kcal dat is, het zal je verbazen hoe weinig het is.
Dat kan, maar bedoelde: met 35 kilo minder zit ze nog steeds boven de "bovengrens" van "normaal" BMI.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:45 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn BMI is ook iets over de 26 maar vind mezelf absoluut niet dik.. Ik heb maat 38, niet bepaald een grote maat.
Bijna? Voor iemand van 1.60m en 50kg die de hele dag zit zou het inderdaad genoeg kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
525 aan boterhammen (zonder beleg)
800-1000 aan avondeten
400 chips
-----
1725, bijna genoeg voor de hele dag dus.
nog niet eens genoeg als ik het 2 keer eetquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
525 aan boterhammen (zonder beleg)
800-1000 aan avondeten
400 chips
-----
1725, bijna genoeg voor de hele dag dus.
Volgens mij zit ze daarmee (35kg) zelfs nog binnen de categorie 'overgewicht'.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat kan, maar bedoelde: met 35 kilo minder zit ze nog steeds boven de "bovengrens" van "normaal" BMI.
35 kilo afvallen klinkt niet als heel veel. Met 47 kilo zit ze op 22,5.
47 klinkt alweer wat forser.
Ja maar ze wil een operatie, na een maagverkleining wordt er geadviseerd om een BMI te houden tussen 24 en 27.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat kan, maar bedoelde: met 35 kilo minder zit ze nog steeds boven de "bovengrens" van "normaal" BMI.
35 kilo afvallen klinkt niet als heel veel. Met 47 kilo zit ze op 22,5.
47 klinkt alweer wat forser.
Ik ben ook 5kg te zwaar voor mijn lengte maar vind het prima, zou niet superslank willen zijn, past niet bij me.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij zit ze daarmee (35kg) zelfs nog binnen de categorie 'overgewicht'.
Al is elke tabel weer iets anders.
Als je nu op 26 zit zou dat ook nog eens minder zijn als je je overtollige huid kwijt zou zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:22 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ja maar ze wil een operatie, na een maagverkleining wordt er geadviseerd om een BMI te houden tussen 24 en 27.
Als ik een BMI zou hebben van ongeveer 22,5 zou ik rond de 60kg wegen wat ik toch echt veel te licht vind, moet er niet aan denken zo dun te zijn.
Iets minder ja, heb alleen een huidflap in mijn maagstreek maar er zit geen dikke vetlaag in dus zal niet veel verschil maken. Maar voorlopig zit die huidflap er nog wel even, misschien wel voor altijd als er niks veranderd wat betreft vergoedingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu op 26 zit zou dat ook nog eens minder zijn als je je overtollige huid kwijt zou zijn.
Mag best een stuk slanker lijkt mij, maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet?
[ afbeelding ]
Nou, wat is zij dik zeg
Vast. Maar dat is haar beslissing, toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, dát zeg ik niet. Ik denk dat Fabiënne, het onderwerp van deze discussie, dit wellicht zo ziet.
Ze deinst er niet voor terug om middels een operatie, mooier te worden.
Dit terwijl ze dit ook kan bereiken door gezond te eten en geen alcohol te drinken. Gewoon helemaal geen druppel. Maar dat heeft ze er, blijkbaar, niet voor over.
Onderbouw dat eens met een fatsoenlijk onderzoek.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef Grems het volgende:
[..]
Nou nee, het probleem met dergelijke ingrepen is dat ze alleen zin hebben bij mensen waarbij het achteraf gezien niet nodig was. Je kunt namelijk nog steeds gigantisch veel calorieën naar binnen werken zelfs na een maagband/maagverkleining etc
Als je je dus na zo'n ingreep kunt beheersen was dit ook mogelijk geweest zonder de ingreep.
Is gewoon logisch nadenken. Een operatie doet niets meer en niets minder dan calorische restrictie makkelijker maken. Het maakt overconsumptie niet onmogelijk, sterker nog er zijn zat mensen die na zo'n ingreep alsnog aan blijven komen omdat ze erachter komen dat vloeibare calorieën wél in grote hoeveelheden naar binnen zijn te werken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens met een fatsoenlijk onderzoek.
Ik ken iemand die de laatste keer dat ik haar zag 50 meter liep en waarbij de lippen daarna blauw aanliepen. En ze kon ook niet langer lopen dan dat. Zo moeilijk had ze het, haar lichaam begaf het gewoon onder haar overgewicht. Enorm slechte huid, geen conditie, helemaal niets. Ze was echt extreem zwaar en heeft nu ook een maagband geloof ik, er zijn namelijk meerdere technieken begreep ik toen. Dit was niet permanent en zou naar verloop van tijd weer zo zijn als de oude situatie. Verder zelfde verhaal als wat jij verteld... rond kerst verschenen er enorm veel foto's van belachelijke hoeveelheden eten op facebook. En ze is nu al wat afgevallen maar niet genoeg. Want ze moet nog een operatie. Maar ze was zo zwaar dat de artsen haar niet durfden te opereren. Ze kreeg eerst geen maagband omdat ze het psygische onderzoek niet gehaald had. Je moet namelijk gewoon je leven omgooien maar dat kon ze niet. Ze heeft nu een ander medisch probleem waardoor ze die maagband wel moesten plaatsen. Anders viel ze nooit af en zou ze gewoon vroeg gaan overlijden. Of blijven doorlopen met dat andere probleem...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:41 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Zag bij haar ook een foto van een Malibufles staan, inderdaad niet bepaald gezond. Maar er zijn ook mensen die na hun operatie nergens aan denken.
Ik kan iemand die meteen na haar maagverkleining alweer vast voedsel nam. Voorschrift na operatie is 3 weken lang al het voedsel pureren om te voorkomen dat er stukjes tussen de nietjes komen wat kan ontsteken. Ze zei dat ze die 3 weken niet vol kon houden en ging dus wel meteen vast voedsel eten zodra ze weer thuis was. Diezelfde week at ze zelfs alweer een broodje hamburger speciaal. En even later meteen elk weekend weer op stap en flink aan de zuip. Ze is wel heel veel afgevallen maar als ze zo doorgaat is ze over een paar jaar gewoon weer op haar oude gewicht.
Dat die ene dude ongenadig veel calorieën verbrandt met z'n 3500.quote:
nou die expertise kan ook slecht zijn....quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:24 schreef maily het volgende:
[..]
Op de sportschool werken toch ook mensen die je daarbij kunnen helpen/begeleiden? Dat zou ik liever hebben dan uit een boekje ....
Je spreekt jezelf tegen, dus zo logisch is het niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Is gewoon logisch nadenken. Een operatie doet niets meer en niets minder dan calorische restrictie makkelijker maken. Het maakt overconsumptie niet onmogelijk, sterker nog er zijn zat mensen die na zo'n ingreep alsnog aan blijven komen omdat ze erachter komen dat vloeibare calorieën wél in grote hoeveelheden naar binnen zijn te werken.
Mensen met de discipline om zich aan het dieet te houden ná zo'n ingreep hadden zich net zo goed kunnen houden aan datzelfde dieet zonder de ingreep.
Na een maagverkleining volg je geen dieet, dat is namelijk de bedoeling van een maagverkleining, niet meer diëten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Is gewoon logisch nadenken. Een operatie doet niets meer en niets minder dan calorische restrictie makkelijker maken. Het maakt overconsumptie niet onmogelijk, sterker nog er zijn zat mensen die na zo'n ingreep alsnog aan blijven komen omdat ze erachter komen dat vloeibare calorieën wél in grote hoeveelheden naar binnen zijn te werken.
Mensen met de discipline om zich aan het dieet te houden ná zo'n ingreep hadden zich net zo goed kunnen houden aan datzelfde dieet zonder de ingreep.
Het is inderdaad geen dieet maar een aanpassing in de levensstijl. Die ze ook prima zonder maagverkleining door hadden kunnen voeren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:23 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Na een maagverkleining volg je geen dieet, dat is namelijk de bedoeling van een maagverkleining, niet meer diëten.
Wat ik me altijd afvraag is, krijgen je hersens ook een prikkel dat er minder voedsel nodig is, na zo'n maagverkleining? En wat te doen als je op enig moment in je leven wel veel meer kcal nodig hebt op een dag, moet je dan elk uur gaan eten of wat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:23 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Na een maagverkleining volg je geen dieet, dat is namelijk de bedoeling van een maagverkleining, niet meer diëten.
Waar spreek ik mijzelf tegen? Mensen die postoperatief de nieuwe levensstijl kunnen omarmen hadden dit ook prima voor de operatie kunnen doen. Mensen die zichzelf saboteren zijn niet geholpen met de operatie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, dus zo logisch is het niet.
Wat, je verwaarloost jaren en jaren je lichaam, en dan moeten andere verzekerden betalen om je weer aantrekkelijk genoeg te maken voor het strand?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gisteren eens zitten kijken bij de diverse zorgverzekeraars, en zelfs met een hele riante aanvullende verzekering moet er nog een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" zijn voor het vergoed wordt, maar in de basisverzekering sowieso al niet, en een hoop aanvullende verzekeringen ook niet.
En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" nou precies inhoudt.
Maar ik vind het wel triest, dat juist als iemand op eigen kracht zoveel is afgevallen dat ze hun overtollige huid niet eens bij elkaar kunnen houden zonder daar speciale kleding voor te dragen, dat dat niet vergoed wordt.
Ben je eindelijk afgevallen tot iemand van een normaal gewicht, kun je nog geen bikini aan.
Laat ze dat idd maar vergoeden ipv een maagband.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat, je verwaarloost jaren en jaren je lichaam, en dan moeten andere verzekerden betalen om je weer aantrekkelijk genoeg te maken voor het strand?
Ik las net dat de drang naar voedsel blijft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is, krijgen je hersens ook een prikkel dat er minder voedsel nodig is, na zo'n maagverkleining? En wat te doen als je op enig moment in je leven wel veel meer kcal nodig hebt op een dag, moet je dan elk uur gaan eten of wat.
En je kunt idd vloeibare kcal nuttigen en in principe ook domweg volop Marsen, gebakjes enz. blijven eten.
Het zou voor mij (gelukkig niet aan de orde) het allerlaatste redmiddel zijn. Moet er niet aan denken, snijden rondom je maagblll.
Lijkt me erg frustrerend en uitputtend, dat de drang blijft maar je lichaam eigenlijk blokkeert. Rijmt niet echt... aan de andere kant, ik heb wel eens gelezen dat bij mensen die zich bewust volproppen, het 'aan-uit'-knopje van 'stop met eten, genoeg gehad' niet meer werkt. Hopelijk keert dat weer terug dan. Maar geen brood meer kunnen eten lijkt me al een straf op zich.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik las net dat de drang naar voedsel blijft.
Pas als je na vele maanden een beetje gewend raakt aan je nieuwe levensstijl kan dat afnemen.
Dat is wat veel mensen denken maar dat is dus absoluut niet waar. Als ik dezelfde hoeveelheden die ik nu eet zou eten zonder dat ik een operatie had gehad dan was ik elke dag kotsmisselijk door hongergevoel geweest. Het zijn namelijk geen normale hoeveelheden die er na een operatie gegeten worden. Voor mijn operatie moest ik 3 weken lang een pre-dieet volgen, 's ochtends 1 snee brood met mager beleg, 's middags 1 snee brood met mager beleg, 's avonds 1 aardappel ter grote van een ei, 1 opscheplepel groente en 50 gram vlees/vis. Daarnaast 3 tussendoortjes (kwart/yoghurt, fruit), dus ongeveer dezelfde hoeveelheden als wat ik nu op kan. Zo'n eetpatroon hou je nooit vol als je maag een normaal formaat heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen dieet maar een aanpassing in de levensstijl. Die ze ook prima zonder maagverkleining door hadden kunnen voeren.
Ik heb het specifiek over mensen die op eigen kracht afgevallen zijn, en die dus al geen geld voor een maagverkleining hebben gekost.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat, je verwaarloost jaren en jaren je lichaam, en dan moeten andere verzekerden betalen om je weer aantrekkelijk genoeg te maken voor het strand?
Dat is dan ook niet nodig voor gewichtsverlies. Een minder drastische aanpassing was voldoende geweest.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:41 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dat is wat veel mensen denken maar dat is dus absoluut niet waar. Als ik dezelfde hoeveelheden die ik nu eet zou eten zonder dat ik een operatie had gehad dan was ik elke dag kotsmisselijk door hongergevoel geweest. Het zijn namelijk geen normale hoeveelheden die er na een operatie gegeten worden. Voor mijn operatie moest ik 3 weken lang een pre-dieet volgen, 's ochtends 1 snee brood met mager beleg, 's middags 1 snee brood met mager beleg, 's avonds 1 aardappel ter grote van een ei, 1 opscheplepel groente en 50 gram vlees/vis. Daarnaast 3 tussendoortjes (kwart/yoghurt, fruit), dus ongeveer dezelfde hoeveelheden als wat ik nu op kan. Zo'n eetpatroon hou je nooit vol als je maag een normaal formaat heeft.
Na een maagverkleining krijgen veel mensen geen signaal meer van dat er eten nodig is. Ik heb ook totaal geen hongergevoel meer en eet dus altijd op vaste tijden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Wat ik me altijd afvraag is, krijgen je hersens ook een prikkel dat er minder voedsel nodig is, na zo'n maagverkleining? En wat te doen als je op enig moment in je leven wel veel meer kcal nodig hebt op een dag, moet je dan elk uur gaan eten of wat.
En je kunt idd vloeibare kcal nuttigen en in principe ook domweg volop Marsen, gebakjes enz. blijven eten.
Het zou voor mij (gelukkig niet aan de orde) het allerlaatste redmiddel zijn. Moet er niet aan denken, snijden rondom je maagblll.
Dat heeft niks met aantrekkelijk maken te maken. Een huidoverschot kan heel erg pijnlijk zijn en het beperkt velen in hun bewegingsvrijheid.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het effect van maagdband of gb schijnt echt behoorlijk verschillend te zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:44 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Na een maagverkleining krijgen veel mensen geen signaal meer van dat er eten nodig is. Ik heb ook totaal geen hongergevoel meer en eet dus altijd op vaste tijden.
Marsen/gebakjes eten kunnen de meeste mensen niet meer na een maagverkleining, ten minste niet na een gastric bypass, bij een maagband veelal wel omdat er alleen maar een band om een deel van de maag zit en er dus geen deel van de maag weg is.
Denk dat dat alleen zo is bij mensen die bijvoorbeeld emotie-eter zijn geweest. Ik heb nooit last gehad van vreetbuien, was totaal geen emotie-eter.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik las net dat de drang naar voedsel blijft.
Pas als je na vele maanden een beetje gewend raakt aan je nieuwe levensstijl kan dat afnemen.
Ja en? Zijn punt blijft staan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over mensen die op eigen kracht afgevallen zijn, en die dus al geen geld voor een maagverkleining hebben gekost.
Ik heb jarenlang bij een diëtist gelopen, hield me strikt aan de lijsten die ze me gaf en viel heel traag af. Als ik op die manier door was gegaan dan was ik misschien over pas na een jaar of 10 op een gezond gewicht gekomen. Duurde veel te lang.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet nodig voor gewichtsverlies. Een minder drastische aanpassing was voldoende geweest.
Dus je genereerde uit het niets calorieën?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:48 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang bij een diëtist gelopen, hield me strikt aan de lijsten die ze me gaf en viel heel traag af. Als ik op die manier door was gegaan dan was ik misschien over pas na een jaar of 10 op een gezond gewicht gekomen. Duurde veel te lang.
Bij een band wordt er niets verwijderd of omgeleid, dus er veranderd lichamelijk niets. Bij een gastric sleeve wat ik heb wordt het deel van de maag waarin het hongerhormoon aangemaakt wordt verwijderd waardoor het hongergevoel deels of helemaal verdwijnt. Als ik urenlang niks zou eten dan merk ik het pas wanneer ik duizelig wordt dat ik moet eten. Vandaar dat ik me ook aan vaste tijden moet houden, wijk ik er vanaf dan heb ik kans dat het van het 1 op andere moment zwart voor mijn ogen kan worden en dat ik flauw val.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het effect van maagdband of gb schijnt echt behoorlijk verschillend te zijn.
Volgens mij kan je niet anders dan traag afvallen.. Tenzij je ledematen laat amputeren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:48 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang bij een diëtist gelopen, hield me strikt aan de lijsten die ze me gaf en viel heel traag af. Als ik op die manier door was gegaan dan was ik misschien over pas na een jaar of 10 op een gezond gewicht gekomen. Duurde veel te lang.
Ik kwam in die periode niets aan, er ging alleen weinig af of mijn gewicht bleef stabiel.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:49 schreef Grems het volgende:
[..]
Dus je genereerde uit het niets calorieën?
Ja, en? Het gaat om een cosmetisch probleem wat je jezelf helemaal hebt aangedaan. Dat los je dan ook maar op met je eigen portemonnee en niet die van een ander.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over mensen die op eigen kracht afgevallen zijn, en die dus al geen geld voor een maagverkleining hebben gekost.
Ik ging elke avond banen zwemmen, 5 dagen per week naar de sportschool (cardio en krachttraining) heb ik ook geprobeerd maar bleef traag afvallen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet anders dan traag afvallen.. Tenzij je ledematen laat amputeren.
Sportte je? Op een serieuze manier, dus niet 1x per week op de crosstrainer.
Huidoverschot is in de meeste gevallen geen cosmetisch probleem maar een lichamelijk probleem. Er zit een groot verschil tussen cosmetisch en lichamelijk, daarom zijn de richtlijnen voor vergoeding ook zo streng.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Het gaat om een cosmetisch probleem wat je jezelf helemaal hebt aangedaan. Dat los je dan ook maar op met je eigen portemonnee en niet die van een ander.
Leandra heeft het over geen bikini aan kunnen. Dat is een cosmetisch probleem.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:54 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Huidoverschot is in de meeste gevallen geen cosmetisch probleem maar een lichamelijk probleem. Er zit een groot verschil tussen cosmetisch en lichamelijk, daarom zijn de richtlijnen voor vergoeding ook zo streng.
Als mensen alleen voor het mooi zijn een bwc willen dan vind ik het ook logisch dat het niet vergoed wordt en dan ongeacht op welke manier iemand is afgevallen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leandra heeft het over geen bikini aan kunnen. Dat is een cosmetisch probleem.
Frédéric Delavier toevallig?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef flibber het volgende:
[..]
nou die expertise kan ook slecht zijn....
ik sporte op de uni. Toezicht en begeleiding werd gedaan door mensen van de krachtsport vereniging. Dus mensen die 100% ermee bezig zijn.
Een of ander sios kneusje legt het daarbij af.
Heb een boek dat is zeg maar de bijbel. Staan alle spiergroepen in en oefeningen. Van een fransman, of franse naam. die gebruikt iedereen die er beetje van af weet
Als ik soms hoor of lees wat men in de reguliere sportschool krijgt voorgekauwt...
Maar goed, je inlezen en schema opstellen kost je week/2 weken max. beetje hulp vragen van anderen en je komt er wel.
(hulp vragen aan mensen die ook stevig gespierde bovenbenen/benen hebben
helemaal correctquote:
Ik heb beide boeken al, die rode en de paarse. Zijn goede boeken inderdaadquote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:40 schreef flibber het volgende:
[..]
helemaal correct
ligt ergens bij mij in verhuisdoos dus kon niet zo vinden....
dit is de link:
https://www.bol.com/nl/p/krachttraining/1001004010937413/
maar als je googled op anotomy strength torrent vind je ook wat.
Al moet ik zeggen dat dit boek zijn geld waard is
wut, twee versies?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb beide boeken al, die rode en de paarse. Zijn goede boeken inderdaad
En iemand die sport in het weekend en zijn been breekt ook maar zelf laten betalen?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Het gaat om een cosmetisch probleem wat je jezelf helemaal hebt aangedaan. Dat los je dan ook maar op met je eigen portemonnee en niet die van een ander.
Kunnen ze die huid niet gebruiken voor huidtransplantatie's?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja daar zit iemand op te wachten, van die uitgerekte striaehuidquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kunnen ze die huid niet gebruiken voor huidtransplantatie's?
Hop, iedereen met flink wat overschot op een lijst en indien nodig allemaal laten oproepen...
naja die drukken verschillen vaak niet veel, althans toen ik studeerde was verschil in drukken minimaal...behalve voor uitgever/profquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:03 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja ze maken nog wel eens een nieuwe druk he
Ik woonde in een studentenhuis met 5 kamers. op dat moment 4 mannen, 1 vrouw. een gemeenschappelijke badkamer/douche.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Ja daar zit iemand op te wachten, van die uitgerekte striaehuid![]()
Doe dan meteen een Freddy-Kruger masker op.
Inderdaad, dat kan niet, daarvoor is de huid te erg beschadigd. Wat ze soms wel doen is als een vrouw bijvoorbeeld haar buikwandcorrectie tegelijk laat doen met borstvergroting vet uit het vetschort gebruiken i.p.v. siliconen voor een meer natuurlijk uitziend resultaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Donorhuid kan bij mensen met ernstige brandwonden voor een tijdelijke bescherming van brandwond dienen, waardoor minder vaak infecties ontstaan en de genezingskans groter is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Maakt dus geen bal uit hoe die huid eruit ziet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:34 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Inderdaad, dat kan niet, daarvoor is de huid te erg beschadigd. Wat ze soms wel doen is als een vrouw bijvoorbeeld haar buikwandcorrectie tegelijk laat doen met borstvergroting vet uit het vetschort gebruiken i.p.v. siliconen voor een meer natuurlijk uitziend resultaat.
Ze gebruiken voor die borstvergroting niet de huid, alleen het vetweefsel omdat iemand die heel veel is afgevallen vaak "lege" borsten heeft dus wel genoeg huis maar het moet dan alleen binnenin worden opgevuld.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maakt dus geen bal uit hoe die huid eruit ziet.
Heb met dikke mensen geen problemen, niet doordat ik zelf ook dik ben geweest maar omdat het me niet kan schelen hoe een ander eruit ziet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:35 schreef Grems het volgende:
Echt bijzonder goor inderdaad, sowieso dikke mensen![]()
En wat ze eten is dan ook nog niet eens lekker 99% van de tijd.
Ik had het over donorhuid, daar gebruiken ze nu alleen huid voor van overleden donoren bij brandwondencentra.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:39 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ze gebruiken voor die borstvergroting niet de huid, alleen het vetweefsel omdat iemand die heel veel is afgevallen vaak "lege" borsten heeft dus wel genoeg huis maar het moet dan alleen binnenin worden opgevuld.
Nee niet dus, wie mag straks haar uitkering betalen zodra die knieën het begeven?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:43 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Heb met dikke mensen geen problemen, niet doordat ik zelf ook dik ben geweest maar omdat het me niet kan schelen hoe een ander eruit ziet.
Hier in de buurt loopt een meid van ongeveer 1.65m lang die rond de 180kg weegt maar ze vind zichzelf heel mooi, loopt in strakke shirtjes met een kort rokje en daaronder een legging over straat, draagt in het zwembad een bikini. Ik zou het zelf niet doen als ik zo dik was maar als iemand tevreden is met zichzelf prima toch.
Heeft ook met genezingsproces te maken, de kans dat een heel erg uitgerekte huid niet afgestoten wordt nogal groot is, is ook een reden dat ze dat niet als donorhuid gebruiken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had het over donorhuid, daar gebruiken ze nu alleen huid voor van overleden donoren bij brandwondencentra.
Ik ben wel van het "hergebruik" dus wat jij zegt,.
Ze doet zittend werk, heel veel loopt ze niet dus slijtage aan knieën zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee niet dus, wie mag straks haar uitkering betalen zodra die knieën het begeven?
Om het nog maar niet te hebben over de oogvervuiling
Hoewel ik ook een kans heb dat ik deze operatie ooit nodig ga hebben (al probeer ik het te voorkomen door niet slank te worden) ben ik het hier toch wel mee eens. Ik vind niet dat andere mensen op hoeven te draaien voor 'n cosmetische ingreep.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze rekken nu stukken huid op om ze maar zo groot mogelijk te maken...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:44 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Heeft ook met genezingsproces te maken, de kans dat een heel erg uitgerekte huid niet afgestoten wordt nogal groot is, is ook een reden dat ze dat niet als donorhuid gebruiken.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw definitie is van makkelijker, maar de gangbare definitie is dat iets wat makkelijker is en derhalve voor meerderen een haalbare kaart.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:27 schreef Grems het volgende:
Waar spreek ik mijzelf tegen? Mensen die postoperatief de nieuwe levensstijl kunnen omarmen hadden dit ook prima voor de operatie kunnen doen. Mensen die zichzelf saboteren zijn niet geholpen met de operatie.
Als dat de norm is, rokers ook niet helpen bij hart en vaatziekten en longkanker?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het woord makkelijker niet gebruikt. Ik stel dat iemand die zich nadien aan een gezond eetpatroon kan houden dit net zo goed daarvoor had kunnen doen. Iemand die dit niet kan na de ingreep is alsnog niet geholpen. Derhalve heeft de ingreep enkel zin voor diegene die hem eigenlijk niet nodig had.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw definitie is van makkelijker, maar de gangbare definitie is dat iets wat makkelijker is en derhalve voor meerderen een haalbare kaart.
Daar ben ik het op zich mee eens, maar we zijn behalve teveel gefinancialiseerd ook teveel gemedicaliseerd. Overgewicht is geen medisch probleem maar een gedragsprobleem, wat dus ook niet medisch hoeft te worden opgelost. Hangende huid na afvallen is voor een groot gedeelte een (zelfveroorzaakt) cosmetisch probleem dat helemaal niet hoeft te worden opgelost.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En iemand die sport in het weekend en zijn been breekt ook maar zelf laten betalen?
Wij zijn zoals varoufakis zegt teveel gefinicialiseerd.
http://tegenlicht.vpro.nl(...)t-en-varoufakis.html
Waarom niet worden opgelost?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens, maar we zijn behalve teveel gefinancialiseerd ook teveel gemedicaliseerd. Overgewicht is geen medisch probleem maar een gedragsprobleem, wat dus ook niet medisch hoeft te worden opgelost. Hangende huid na afvallen is voor een groot gedeelte een (zelfveroorzaakt) cosmetisch probleem dat helemaal niet hoeft te worden opgelost.
Ooglidcorrectie wordt al jaren ook niet meer vergoed, want cosmetisch. Toch zijn er mensen waarbij de bovenoogleden op een gegeven moment zo ver over de ogen hangen dat ze letterlijk niet meer kunnen kijken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens, maar we zijn behalve teveel gefinancialiseerd ook teveel gemedicaliseerd. Overgewicht is geen medisch probleem maar een gedragsprobleem, wat dus ook niet medisch hoeft te worden opgelost. Hangende huid na afvallen is voor een groot gedeelte een (zelfveroorzaakt) cosmetisch probleem dat helemaal niet hoeft te worden opgelost.
Vanaf volgend jaar weer in het basispakket. Net als de besnijdenis!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ooglidcorrectie wordt al jaren ook niet meer vergoed, want cosmetisch. Toch zijn er mensen waarbij de bovenoogleden op een gegeven moment zo ver over de ogen hangen dat ze letterlijk niet meer kunnen kijken.
Ik ben er vooral voor dat het aan de arts is om te bepalen wanneer er sprake is cosmetische- of noodzakelijke ingreep.
Besnijdenis ook voor niet-noodzakelijke gevallen?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:57 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar weer in het basispakket. Net als de besnijdenis!
http://www.telegraaf.nl/d(...)_weer_vergoed__.html
Het is toch ook gek om voor andere mensen te bepalen wat wel of niet een probleem voor ze is. Sta soms echt te kijken van mensen hier.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ooglidcorrectie wordt al jaren ook niet meer vergoed, want cosmetisch. Toch zijn er mensen waarbij de bovenoogleden op een gegeven moment zo ver over de ogen hangen dat ze letterlijk niet meer kunnen kijken.
Ik ben er vooral voor dat het aan de arts is om te bepalen wanneer er sprake is cosmetische- of noodzakelijke ingreep.
Tuurlijk! Wat denk je dat het oplevert door het betalende NL'se volk?!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Besnijdenis ook voor niet-noodzakelijke gevallen?
Jaoke, maar volgens mij is het nog steeds zo dat de verzekering bepaalt of het noodzakelijk is of niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:59 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Tuurlijk! Wat denk je dat het oplevert door het betalende NL'se volk?!
Who cares? Als je maar van je euvel geholpen bent.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jaoke, maar volgens mij is het nog steeds zo dat de verzekering bepaalt of het noodzakelijk is of niet.
Dat betekent dus dat je foto's vanuit alle hoeken van je piemel moet opsturen naar de verzekering wanneer je daarvoor in aanmerking wil komen. Die foto's gebruiken zij vervolgens weer als voorbeelden em referenties enzo.
Ik zou me daar toch niet echt fijn bij voelen, om met een een verzekeraar in discussie te over m'n piemel. -die ik niet heb, even voor de duidelijkheid -
Dikke dames en piemels...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:08 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Who cares? Als je maar van je euvel geholpen bent.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dikke dames en piemels...
We vallen hier in herhaling, Rubens wist dat eeuwen geleden al
[ afbeelding ]
Niks veranderd dusquote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Al hadden ze toen wel hele kleine piemels en dikke vrouwen:
Magere mense vind ik ook lelijk. Ik ben soms ook te mager en krijg dan een heel strak en streng gezicht.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:45 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik stoor me er niet aan als ik zo iemand zie. Vind persoonlijk magere mensen er lelijker uit zien.
Ooglidcorrectie gaat weer vergoed worden. Buikwandcorrectie niet, dus de verzekeraars blijven bepalen of het wel of niet noodzakelijk isquote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je maag verminken maakt het ook makkelijker, dat is een feit.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was nota bene vetgedrukt in jouw reactie #181...
Je sprak jezelf dus tegen.
Jij ziet echt niet dat 'net zo goed' en 'makkelijker' met elkaar in tegenspraak zijn? Apart!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je maag verminken maakt het ook makkelijker, dat is een feit.
Feit is ook dat dezelfde corpulente biggen die de discipline kunnen opbrengen om na zo'n ingreep hun eetpatroon aan te passen dit net zo goed voor de ingreep hadden kunnen doen.
Per definitie heeft een ingreep die een aanpassing in levensstijl vereist om effectief te zijn geen enkele meerwaarde. Bij mensen die dit niet kunnen heeft de ingreep namelijk geen zin ( in dit geval zelfs extra riskant ) en bij de mensen die het wel kunnen was de ingreep overbodig.
Snap je buiten dat gesteggel over woordkeuze wel wat hij bedoeld?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij ziet echt niet dat 'net zo goed' en 'makkelijker' met elkaar in tegenspraak zijn? Apart!
als dit een feit is, waar is je bron?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Feit is ook dat dezelfde corpulente biggen die de discipline kunnen opbrengen om na zo'n ingreep hun eetpatroon aan te passen dit net zo goed voor de ingreep hadden kunnen doen.
Nee, dat heeft hij niet. Deze ingreep zou anders nooit of te nimmer vergoed worden. De essentie is juist dat het daarna veel gemakkelijker wordt om minder in te nemen (daarom zaag ik er ook over door, kennelijk heeft hij dat besef wel, maar komt hij er niet verder mee). Dat is ook de reden dat er zovelen zijn die het niet gelukt is zonder deze ingreep en wel met deze ingreep.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Snap je buiten dat gesteggel over woordkeuze wel wat hij bedoeld?
Daar heeft hij namelijk gelijk in..
Manmanmanman wat een mierenneuker. Als fatties nu eens zoveel moeite zouden steken in calorieën tellen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij ziet echt niet dat 'net zo goed' en 'makkelijker' met elkaar in tegenspraak zijn? Apart!
Wil je een schouderklopje omdat het jou wel lukt om niet dik te worden? Nou, geweldig hoor! Dat lukt immers maar 50% van alle Nederlanders.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:49 schreef Grems het volgende:
[..]
Manmanmanman wat een mierenneuker. Als fatties nu eens zoveel moeite zouden steken in calorieën tellen.
Niet teveel eten is geen prestatie.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wil je een schouderklopje omdat het jou wel lukt om niet dik te worden? Nou, geweldig hoor! Dat lukt immers maar 50% van alle Nederlanders.
En dus moet het iedereen lukken.
Wat een heerlijk oppervlakkig beeld heb jij!
als dat geen prestatie was dan was er ook geen overgewicht geweestquote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Niet teveel eten is geen prestatie.
Het is ronduit bedroevend dat er uberhaupt fatties rondlopen
Er zijn ook mensen die dikke mensen mooi vinden:quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die van ruïnes houden, dus...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:02 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die dikke mensen mooi vinden:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_is_een_feeder.html
Dat laatste is inderdaad naar, maar dan is het juist prettig als men er iets aan wil doen. Ik kijk naar resultaat en niet de bewandelde weg. Zal mij jeuken.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een stijve krijgen van voetschimmel.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:02 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:29 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een stijve krijgen van voetschimmel.
'Gelukkig' heb ik borstkanker gehad, maar dan nog staat die eis bmi onder de 30.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:09 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
BMI moet onder de 30 zijn als je in aanmerking wilt komen, alleen na een maagverkleinende operatie is de eis BMI onder de 35.
Ze hanteren de Pittsburgh Rating Scale. Je overschot moet vergelijkbaar zijn met foto 3 om in aanmerking te komen voor een vergoeding maar helaas komt het tegenwoordig vaak voor dat mensen die in schaal 3 vallen het toch niet vergoed krijgen.
Borstcorrecties worden alleen vergoed na borstkanker of als je zulke zware borsten hebt dat je er nek/rugklachten van krijgt. Correcties die alleen cosmetisch zijn worden niet vergoed, daarbij kijken ze niet meer naar die Pittsburgh Rating Scale.
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)754/figure/f20024-4/
Er zijn ook mensen die anorexia mooi vinden, maakt het nog niet gezond.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:02 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Als je eetverslaafd bent kan je tellen wat je wil, maar dan eet je alsnog te veel.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:49 schreef Grems het volgende:
[..]
Manmanmanman wat een mierenneuker. Als fatties nu eens zoveel moeite zouden steken in calorieën tellen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 09:04 schreef Sjeen het volgende:
Fabiënne (om toch even OT te reageren), zou eens mee moeten doen aan Secret Eaters.
quote:,,Ik eet gezond, beweeg goed en ik heb elk dieet met 110 procent overtuiging gevolgd, maar het heeft niet geholpen. Ik heb al sinds mijn vijfde overgewicht. Ik heb meer familieleden die 100 tot 150 kilo wegen. Ik zie hun lijden en hoeveel last ze ervan hebben."
Het maakt het niet gezond nee maar vind het niet nodig dat mensen soms reageren met kotssmileys als het om dikke mensen gaat want een mens is gewoon een mens, dik of dun.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:07 schreef viceversa het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die anorexia mooi vinden, maakt het nog niet gezond.
Dat is waar. Het zijn gewoon mensen met een eetstoornis, geen reden om daar super respectloos over te gaan doen. Deze vrouw wil er in ieder geval nog wat aan doen. Dus ze heeft niet de wilskracht gehad om haar diëten vol te houden, so what? Zo'n operatie is ook niet makkelijk. Ze zal het nog steeds zelf moeten doen.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:37 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Het maakt het niet gezond nee maar vind het niet nodig dat mensen soms reageren met kotssmileys als het om dikke mensen gaat want een mens is gewoon een mens, dik of dun.
Precies en dik is niet altijd vies, al denken velen dat. Ik heb zelf bijna 140kg gewogen, maar vies was ik niet, ging gewoon elke dag onder de douchequote:Op zondag 22 mei 2016 09:35 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dat is waar. Het zijn gewoon mensen met een eetstoornis, geen reden om daar super respectloos over te gaan doen. Deze vrouw wil er in ieder geval nog wat aan doen. Dus ze heeft niet de wilskracht gehad om haar diëten vol te houden, so what? Zo'n operatie is ook niet makkelijk. Ze zal het nog steeds zelf moeten doen.
Met vies wordt natuurlijk niet alleen persoonlijke hygiëne bedoeld. Zeker bij fors overgewicht geldt dat veel mensen dat geen smakelijk gezicht vinden.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:20 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Precies en dik is niet altijd vies, al denken velen dat. Ik heb zelf bijna 140kg gewogen, maar vies was ik niet, ging gewoon elke dag onder de douche![]()
Iemand die dik is zal pas vies worden als hij/zij zichzelf niet meer kan verzorgen zoals je bijvoorbeeld in het TLC programma My 600LB life ziet, een tijd geleden was er een vrouw in die zelf niks meer kon en anderen konden haar ook niet makkelijk wassen door haar gewicht, zij woog meer dan 300kg. Maar hier in Nederland hoor je gelukkig niet veel over zulke extreme gevallen.
Dat is waar maar ik lees ook vaak dat mensen beweren dat dikke mensen stinken, wat dus lang niet altijd het geval is, ik douchte in mijn dikke periode soms zelfs 2/3 keer per dag, vooral in de zomer omdat ik toen sneller zweette dus zorgde er wel voor dat ik niet stonk.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met vies wordt natuurlijk niet alleen persoonlijke hygiëne bedoeld. Zeker bij fors overgewicht geldt dat veel mensen dat geen smakelijk gezicht vinden.
Ik denk dat mensen het meer vies vinden om te zien, niet per definitie onhygiënisch oid.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:20 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Precies en dik is niet altijd vies, al denken velen dat. Ik heb zelf bijna 140kg gewogen, maar vies was ik niet, ging gewoon elke dag onder de douche![]()
Iemand die dik is zal pas vies worden als hij/zij zichzelf niet meer kan verzorgen zoals je bijvoorbeeld in het TLC programma My 600LB life ziet, een tijd geleden was er een vrouw in die zelf niks meer kon en anderen konden haar ook niet makkelijk wassen door haar gewicht, zij woog meer dan 300kg. Maar hier in Nederland hoor je gelukkig niet veel over zulke extreme gevallen.
op de een of andere manier hebben dikke mensen een andere vieze geur bij zich.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:20 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dan wassen ze zich niet goed genoeg. Ik heb jarenlang extreem overgewicht gehad en toen nooit meegemaakt dat mensen mij vonden stinken.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:42 schreef flibber het volgende:
[..]
op de een of andere manier hebben dikke mensen een andere vieze geur bij zich.
Is niet te harden iig en werkt douchen ook maar heel kort tegen.
en ik vind het er onsmakelijk uit zien.
Als ik in een restaurant kom en er zit zo'n dikkerd naast mij te vreten dan is mijn eetlust weg.
en dat zeggen ze eerlijk?quote:Op zondag 22 mei 2016 10:45 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dan wassen ze zich niet goed genoeg. Ik heb jarenlang extreem overgewicht gehad en toen nooit meegemaakt dat mensen mij vonden stinken.
Dunne mensen kunnen ook stinken door bepaald voedsel. Dat merk je ook bij mensen die bijvoorbeeld veel pepers, uien, knoflook eten. Heeft niets met dik of dun te maken.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:49 schreef flibber het volgende:
[..]
en dat zeggen ze eerlijk?
zelfs bij een beetje overgewicht is het al anders.
alsof de klieren veranderen.
dikke vrouwen stinken ook van onderen, das echt zo ranzig.
Zal denk ik ook komen door wat ze eten...
tja, heb het zelf mee gemaakt en ook anderen zeggen dat.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:50 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dunne mensen kunnen ook stinken door bepaald voedsel. Dat merk je ook bij mensen die bijvoorbeeld veel pepers, uien, knoflook eten. Heeft niets met dik of dun te maken.
Ieder mens ruikt sterker als hij/zij knoflook en uien heeft gegeten of je nou dik of dun bent.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:52 schreef flibber het volgende:
[..]
tja, heb het zelf mee gemaakt en ook anderen zeggen dat.
en nee het is niet de geur van een gerecht met knoflook.
tis een lichaamseigen geur en het is echt ranzig.
slanke vrouwen ruiken beter en "smaken" ook beter
béétje wel...quote:
Als je eetverslaafd bent heeft een dergelijke ingreep geen meerwaarde. Een maagband/verkleining maakt het niet onmogelijk om veel calorieën binnen te krijgen, ze zullen dus alsnog zelf moeten leren minder te eten.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:07 schreef viceversa het volgende:
[..]
Als je eetverslaafd bent kan je tellen wat je wil, maar dan eet je alsnog te veel.
Dat is zeker wel nodig, fatties moeten zeker niet het idee krijgen dat hun corpulente vorm acceptabel is.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:37 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Het maakt het niet gezond nee maar vind het niet nodig dat mensen soms reageren met kotssmileys als het om dikke mensen gaat want een mens is gewoon een mens, dik of dun.
Dikke mensen die menen niet te stinken is net zoiets als een aftandse alcoholist die meent zijn probleem te kunnen verbergen door naast twee trays Schultenbrau ook 6 witte bolletjes te kopen. "Kijk, ik kom niet alleen voor het bierquote:Op zondag 22 mei 2016 10:20 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dikke mensen die proberen aan te tonen dat slanke mensen ook kunnen stinken door een geesteszieke autist te benoemenquote:Op zondag 22 mei 2016 10:37 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dat is waar maar ik lees ook vaak dat mensen beweren dat dikke mensen stinken, wat dus lang niet altijd het geval is, ik douchte in mijn dikke periode soms zelfs 2/3 keer per dag, vooral in de zomer omdat ik toen sneller zweette dus zorgde er wel voor dat ik niet stonk.
Maar ook dunne mensen kunnen stinken, heb een collega gehad (die vent was broodmager) waar niemand mee samen wilde werken vanwege de stank![]()
![]()
Die kerel had altijd als excuus dat hij "vergat" om te douchen, had ook al in jaren geen tanden gepoetst want hij kon niet tegen een tandenborstel in zijn mond.
Komt door de diabetes en de vouwschimmelquote:Op zondag 22 mei 2016 10:42 schreef flibber het volgende:
[..]
op de een of andere manier hebben dikke mensen een andere vieze geur bij zich.
Is niet te harden iig en werkt douchen ook maar heel kort tegen.
en ik vind het er onsmakelijk uit zien.
Als ik in een restaurant kom en er zit zo'n dikkerd naast mij te vreten dan is mijn eetlust weg.
Wel een heel stuk moeilijker als je enkel kleine porties kunt eten.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je eetverslaafd bent heeft een dergelijke ingreep geen meerwaarde. Een maagband/verkleining maakt het niet onmogelijk om veel calorieën binnen te krijgen, ze zullen dus alsnog zelf moeten leren minder te eten.
Je kan vloeibaar ook heel wat caloriën binnenkrijgen hoor ..... https://www.gezondheidsne(...)ver-alcohol-dan-etenquote:Op zondag 22 mei 2016 15:06 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wel een heel stuk moeilijker als je enkel kleine porties kunt eten.
Dat is waar, maar laten we er maar niet van uit gaan dat ze de calorieën gaat compenseren met drank.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:10 schreef maily het volgende:
[..]
Je kan vloeibaar ook heel wat caloriën binnenkrijgen hoor ..... https://www.gezondheidsne(...)ver-alcohol-dan-eten
Nee hoor. Het overgrote merendeel van de fatties is niet dik omdat ze kilo's gekookte aardappelen met broccoli naar binnen stouwen.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:06 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wel een heel stuk moeilijker als je enkel kleine porties kunt eten.
Of met gewoon veel eten.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor. Het overgrote merendeel van de fatties is niet dik omdat ze kilo's gekookte aardappelen met broccoli naar binnen stouwen.
Met olie, sausjes, drankjes, zoetigheid kun je heel erg makkelijk gigantische hoeveelheden calorieën naar binnen werken en daarna nog steeds honger hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |