Denken dat ik dat impliceer.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
nee elke dag alleen selderij knagen helpt
Klopt, maar dit is heel wat anders dan lichamelijk zwaar werk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:48 schreef flibber het volgende:
[..]
ik heb aantal jaar 4000 tot 5000 kcal per dag gegeten.
alleen of intensief sporten of zwaar lichamelijk werk.
dan verbrand je zo 1500 tot 200 kcal extra.
Slaat wel ergens op, het is vooral minder eten, sport helpt, maar veel mensen hebben daar de tijd niet voor/willen dat niet doen. Jij neemt aan dat iedereen diehard gaat sporten, flikker toch op.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:50 schreef tailfox het volgende:
Als jij eet wat je nodig hebt en niet meer dan dat(verder geen beweging)
of je sport en eet die Kcal er bij.
bij het 2e val je af en voel je je gezond het eerste niet.
mensen die met random getallen komen.(je 10 procent slaat helemaal nergerns op)
doet mij denken aan die fatty's in de sportschool.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:47 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Denken dat sport de hoofdreden isja, gaat wel omhoog, maar dat half uurtje joggen per dag gaat je weinig verder helpen, hooguit een kcal of 200-300 afhankelijk van gewicht per keer joggen. Ga toch weg man met die bullshit.
jij zegt dat sporten maar 10 procent helpt.verder iedereen heeft een uur per dag om te sporten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:52 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Slaat wel ergens op, het is vooral minder eten, sport helpt, maar veel mensen hebben daar de tijd niet voor/willen dat niet doen. Jij neemt aan dat iedereen diehard gaat sporten, flikker toch op.
maar dat soort mensen klaagt wel en doet zielig.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:50 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is heel wat anders dan lichamelijk zwaar werk.Gemiddelde persoon doet dat niet of niet zo zwaar. Na een dag postbezorgen (part time) heb ik ook zo 1500 kcal verbrand, maar dat is uren achter elkaar snelwandelen, daar heeft zij de wilskracht niet voor.
Maar dat gaat ze niet doen, en dat weten we allebei wel. Als ze nou eens minder eet per dag dan helpt dat haar zonder echt enige inspanning. (nouja, behalve dan eten moeten weerstaan)quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
jij zegt dat sporten maar 10 procent helpt.verder iedereen heeft een uur per dag om te sporten.
Ook Fabienne (doet veel makeup en social media kan zo een uur van af
Ik heb geen pathologische haat voor zwaarlijvige mensen als je dat denkt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef flibber het volgende:
[..]
die dikke varkens moet je met een zweep achterna zitten als ze zielig gaan doen.
hoe kom je op die nummers?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Maar dat gaat ze niet doen, en dat weten we allebei wel. Als ze nou eens minder eet per dag dan helpt dat haar zonder echt enige inspanning. (nouja, behalve dan eten moeten weerstaan)
20 tot 30% dan, wat jij wil.
Ik zeg maar wat, ik ga niet alles precies uit zitten rekenen.quote:
Het valt me ook op dat weinig dikke mensen aan krachttraining doen, terwijl dat wel belangrijk is bij afvallen. Of ze willen niet slanker worden. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:52 schreef flibber het volgende:
[..]
doet mij denken aan die fatty's in de sportschool.
liefst op de fiets, kijkend naar gtst lurkend aan een suikerwater en dan na een half uur bejaarden tempo weer naar huis.
en dan klagen dat ze zo hard sporten en niet afvallen.
Een goed schema opstellen, zowel voeding als training gaat veel zoekwerk en tijd in zitten maar wel belangrijk.
beste is 10 minuten rsutig tempo loopband spieren opwarmen.
dan half uur 3 kwartier krachttraining met een schema. en daarna een half uur tot 3 kwartier op de loopband/fiets en een heuvelprogramma of zo kiezen.
en tussendoor water drinken en geen suikerdrank.
Je hebt geen 'hoger natuurlijk gewicht'quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:42 schreef watisernouweer het volgende:
Aankomen en afvallen kan best gecompliceerd zijn. Zelf schiet ik vaak in ondergewicht, bijvoorbeeld als ik griep heb, of een verhuizing, kortom iets wat niet normaal is. Aankomen gaat daarna helemaal niet zo snel als ik wel zou willen, want je kan (en trouwens wil) niet elke dag friet eten. Het gekke is dat als ik mijn normale gewicht weer heb, en hetzelfde eet als wat ik deed toen ik aankwam, ik toch op mijn normale gwicht blijf en niet nog verder aankom. Mijn natuurlijke gewicht ligt denk ik gewoon aan de lage kant.
Daarom durf ik niet te beweren dat iemand die wat zwaarder is dan gemiddeld perse een fout eetoatroon heeft, die heeft dan volgens mij dan een wat hoger natuurlijk gewicht.
Maar ik denk dat heel zwaar overgewicht, zoals in dit voorbeeld, wel aan overdreven eetgedrag ligt.
Zware botten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Je hebt geen 'hoger natuurlijk gewicht'
Moeten we wel zeggen dat je een groter 'frame' kan hebben maar het zachte weefsel draag veruit het meeste mee aan het gewicht. Overgewicht ga je er niet van krijgen.quote:
Mooier worden de meeste mensen niet als ze een maagverkleining hebben gehad. Ben zelf 70kg afgevallen en mijn buik ziet er niet uit, enorm huidoverschot.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze ook haar lippen laten doen.
Ze wil dmv operaties 'mooier' worden, maar zelf geen moeite doen.
Ja, ze wil een biervoorraadtafel winnen voor op hun balkon.
Durf te wedden dat ze daar geen flesjes water in zet.
Jaa, haha. Ik heb al eens ooit van die plaatjes gegoogled toen iemand mij vertelde dat het er echt vreemd uitziet als je een dik persoon onder een scan legt, omdat er gewoon een 'normaal' skelet in zit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Moeten we wel zeggen dat je een groter 'frame' kan hebben maar het zachte weefsel draag veruit het meeste mee aan het gewicht. Overgewicht ga je er niet van krijgen.
[ afbeelding ]
Maagbanden kunnen soms zelfs de dood tot gevolg hebben als er niet op tijd ingegrepen wordt bij complicaties. Een oud-collega van mij is bijna overleden doordat de maagband ingroeide.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:13 schreef Maharajah het volgende:
Maagbanden enzo leveren soms toch vervelende complicaties op
Dat vind ik bij Marc van der Linden ook, als er stukken wax op en onder zijn gezicht zijn geplakt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jaa, haha. Ik heb al eens ooit van die plaatjes gegoogled toen iemand mij vertelde dat het er echt vreemd uitziet als je een dik persoon onder een scan legt, omdat er gewoon een 'normaal' skelet in zit.
en een oprechte vraag: Was het het waard?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:21 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Maagbanden kunnen soms zelfs de dood tot gevolg hebben als er niet op tijd ingegrepen wordt bij complicaties. Een oud-collega van mij is bijna overleden doordat de maagband ingroeide.
Door dat soort verhalen wilde ik zelf absoluut geen maagband, maar toen ik eenmaal het wls traject in ging bleek dat in het ziekenhuis waar ik naartoe ging al jaren geen bandjes meer werden geplaatst vanwege de risico's, daar doen ze alleen nog maar maagverkleiningen. Maar ook daar kunnen risico's aan zitten. Met een bypass kans op bepaald voedsel niet meer kunnen verdragen, chronische diarree, dumpings e.d.
Met een gastric sleeve wat ik zelf heb is er kans op extreme last van overtollig maagzuur (de maag wordt tot zo'n 80% verwijderd maar de hoeveelheid maagzuur dat wordt aangemaakt blijft hetzelfde) waarna soms alsnog een gastric bypass noodzakelijk is. Heb zelf gelukkig nergens last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een zware operatie, dus allesbehalve een makkelijke uitweg.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:34 schreef Gia het volgende:
Even puur op de OP. Als je 22 bent, kun je nog gewoon een strakke buik krijgen door af te vallen. Als je 52 bent, moi, dan gaat dat niet meer lukken niet.
Ik vind zo'n maagverkleining op zich dus niet verkeerd bij jonge mensen, maar ze moet wel beseffen dat ze dan levenslang heeft. Ik zie dit voor een 22-jarige als een makkelijke uitweg.
En toch denk ik dat een intensief traject met een diëtist, psycholoog en personal trainer effectiever is, dat laat mensen namelijk ook zien dat ze het wel zelf kunnen, en dat is voor de rest van je leven veel meer waard.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een zware operatie, dus allesbehalve een makkelijke uitweg.
Goed dat ze er iets aan wil doen.
Grapje zeker?quote:
Je eet te weinig.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Ik kamp al mijn hele leven met ondergewicht (1.91 en 63 kilo) en ik eet meer dan de meeste mensen. Sterker nog; ik ben dol op eten, lust bijna alles (behalve zuurkool) maar alles verdwijnt via ontlasting net zo makkelijk weer in de wc.
Ik zou willen dat ik 15 kilo kon aankomen
OT: Sorry, maar ik geloof dat grietje niet zo. Easy way out om snel dun te worden.
Dat is juist belangrijke.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het valt me ook op dat weinig dikke mensen aan krachttraining doen, terwijl dat wel belangrijk is bij afvallen. Of ze willen niet slanker worden. Dat kan natuurlijk ook.
Je eet simpelweg te weinig.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Ik kamp al mijn hele leven met ondergewicht (1.91 en 63 kilo) en ik eet meer dan de meeste mensen. Sterker nog; ik ben dol op eten, lust bijna alles (behalve zuurkool) maar alles verdwijnt via ontlasting net zo makkelijk weer in de wc.
Ik zou willen dat ik 15 kilo kon aankomen
OT: Sorry, maar ik geloof dat grietje niet zo. Easy way out om snel dun te worden.
Zeker weten. Ik heb nu een normaal gewicht en heb. Voorheen altijd rugpijn, pijn in mijn voeten na een een dag werken, was altijd kortademig/benauwd. Ben nu fitter dan ooit. En heb veel minder kans op hoge bloeddruk, diabetes, hoog cholesterol e.d.Heb er jaren over nagedacht om me te laten opereren en achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en een oprechte vraag: Was het het waard?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |