abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162506880
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:51 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als je wilt afvallen is het slim om juist te minderen met het eten van aardappels, ook minderen met brood.
Dit, laat die mensen eens gewoon een tijdje op water/thee en appels leven (ja en normaal avond eten ja, ik bedoel overdag), heb ik ook ooit een jaar of 2 gedaan. Als ze dat niet aankunnen moeten ze ook niet lopen zeuren over hun uiterlijk.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  donderdag 26 mei 2016 @ 07:39:17 #252
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162507494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zoek eens op wat het gemiddelde verbruik is van mannen en vrouwen, het scheelt 1000 kcal. per dag. Dat komt o.a. doordat mannen gemiddeld genomen langer zijn en doordat ze normaal gesproken gespierder zijn.
Reken eens voor de grap uit wat het verschil in verbruik is (neem 1,3* basaal metabolisme als voorbeeld) voor een man van 1m95 die 90 kg. weegt in vergelijking met een meisjes van 1m60 die 52 kg. weegt.
Die voorbeelden....
Gemiddelde vrouw is 1,71, gemiddelde man is 1,84.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162509574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Lekker! Eet jij 3 complete eiëren? Dat zou wel eens wat te veel kunnen zijn, niet omwille van het cholesterolverhaal maar omwille van andere risico's die zijn geassociëerd met het eten van veel eiëren. Je moet heel erg voorzichtig zijn met dat soort correlaties en onderzoekjes maar zelf houd ik het maar bij 1 ei en incidenteel 2 eiëren. Ik eet geen vlees dus ik durf het wel aan om aan de hoge kant te zitten met eiëren gezien de gezondheidswinst van een vleesloze voeding. ;)
Ja, 3 heel medium eieren of 2 large 's ochtends. Meestal geklutst en gebakken in een beetje olie. Over welke risico's heb je het dan over? Het staat mij bij dat 3 eieren per dag 'veilig' is, een of ander onderzoek had het tot daar onderzocht. Mja, je kan als leek ook nooit conclusies trekken wanneer er nog geen algemene consensus is tussen de wetenschappers zelf, dwz richtlijnen door hen opgesteld.

Soms eet ik ook geen vlees, maar dan eet ik soms 2 eieren erbij 's avonds. Dus ik loop extra risico voor wat?
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:43:59 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162517685
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik heb de uitzending gisteren gezien (waar we het eerder over hadden). Het ging over dat de hoeveelheid suiker in fruitsappen gelijk is aan de hoeveel suiker in frisdranken. Vooral bijv. appelsap heeft extreem veel suiker.
Zijn er mensen die dat nog niet wisten? :?
Ben ik de enige die eerst kijkt naar wat er in zit en pas dan het eet of drinkt? Als je die tabelletjes bekijkt dan zie je direct dat vruchtensappen ongeveer net zoveel suiker bevatten (ongeveer net zoveel energie en in beide gevallen komt dat bijna volledig van suiker). Daarom moet je dat niet drinken maar in plaats daarvan gewoon fruit eten. Nu ja, je mag het af en toe drinken (na het sporten een glas of zo) maar niet te veel. :)

quote:
Verder bevat een fruitsap natuurlijk wel nog allerlei vitamines enzo, waardoor het niet direct te vergelijken is met frisdranken.
Mwah, die vitamines haal je wel uit je groenten en een paar dagelijkse vruchten maar dan zonder al die nadelen. Het is gewoon niet goed voor je lichaam (onder normale omstandigheden) om zo'n grote hoeveelheid suiker in 1 keer naar binnen te werken en het levert je energiedipjes op waardoor je weer meer suiker gaat drinken of eten (een reden dat mensen verslaafd zijn aan cola en energiedranken: suiker + cafeïne, beide veroorzaken dipjes en samen doen die twee stofjes dat nog erger). Het is ook slecht voor je tanden omwille van de combinatie van heel erg veel suiker en een lage pH-waarde.

quote:
Als je fruit eet, heb je na 1 of hooguit 2 stuks wel genoeg gehad. Wanneer je sinaasappelsap drinkt, gooi je met 1 glas makkelijk de suikerhoeveelheid van 3 of 4 sinaasappels naar binnen.
Inderdaad en het blijft hoogstwaarschijnlijk niet bij 1 glas.

quote:
Daarom mogen fabrikanten sinds (binnen)kort niet meer op hun verpakking vermelden dat een glas van het sap meetelt als 1 stuk fruit per dag.
Ik weet niet of dat dat de reden is, een minstens zo'n logische reden is dat je ook een hele hoop stofjes niet binnenkrijgt met alleen dat sap, ook wat minder gifstoffen trouwens die op de gewassen worden gespoten. Veel voedingsstoffen zitten niet in het sap. Zo is het van sinaasappels bekend dat er een anticarcinogeen stofje zit in het vlies wat mensen zo ijverig van sinaasappels pulken.

quote:
Ik heb thuis trouwens ook nog een fles frisdrank gevonden die maar 1,4g suiker per 100ml bevat, in plaats van ~10g van veel fruitsappen/frisdranken. Dat is ook wel een opvallend verschil.
Het zou me niet verbazen als het in de loop van de jaren steeds zoeter is geworden. Vroeger deden veel mensen zelf nog suiker erbij, tegenwoordig heb je daar geen behoefte meer aan.

quote:
Ik ga vanaf morgen eens kijken of ik een aantal dagen (bijna) zonder suiker kan, en noteren wat ik eventueel wel aan suiker binnenkrijg. Ik ben er hierdoor toch wel nieuwsgierig naar geworden.
(Kan ook zijn dat ik daar na een dag al weer mee stop :p)
Een goed plan. Je kan trouwens rustig nog een stuk chocolade eten of zo (hoog cacaogehalte), zolang je maar een klein aantal gram per dag aan toegevoegde suikers inneemt.
Als je dat 10 dagen volhoudt dan ben je afgekickt van de suiker.
Let erop dat ze bij veel producten suiker toevoegen. Zo bevat tomatenketchup bijvoorbeeld ook heel erg veel suiker en ook mayonaise bevat vaak meer suiker dan dat je zou denken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:45:19 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162517719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 01:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen die weinig eten moeilijk vinden :') Aan de andere kant ze ziet er nu nog lekker uit dus waarom doet ze huilie
Ik vind niet dat ze er goed uitziet, dat kan ook bijna niet met dat gewicht. Dat maakt mij trouwens weinig uit.
#NoDAPL
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:48:23 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162517782
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:08 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ja, 3 heel medium eieren of 2 large 's ochtends. Meestal geklutst en gebakken in een beetje olie. Over welke risico's heb je het dan over? Het staat mij bij dat 3 eieren per dag 'veilig' is, een of ander onderzoek had het tot daar onderzocht. Mja, je kan als leek ook nooit conclusies trekken wanneer er nog geen algemene consensus is tussen de wetenschappers zelf, dwz richtlijnen door hen opgesteld.
Ik had op Wikipedia eens wat gelezen over mogelijke riscio's voor je lever (met nette bronvermelding). Volgens mij is er nog geen 100% zekerheid over. Voor mij is het daarnaast een principiële kwestie, ik eet wat ik nodig heb (biologische eiëren!) maar niet meer dierlijke producten dan dat gezien dierenwelzijn en het milieu en zo.
#NoDAPL
pi_162523833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn er mensen die dat nog niet wisten? :?
Ben ik de enige die eerst kijkt naar wat er in zit en pas dan het eet of drinkt? Als je die tabelletjes bekijkt dan zie je direct dat vruchtensappen ongeveer net zoveel suiker bevatten (ongeveer net zoveel energie en in beide gevallen komt dat bijna volledig van suiker). Daarom moet je dat niet drinken maar in plaats daarvan gewoon fruit eten. Nu ja, je mag het af en toe drinken (na het sporten een glas of zo) maar niet te veel. :)

[..]

Mwah, die vitamines haal je wel uit je groenten en een paar dagelijkse vruchten maar dan zonder al die nadelen. Het is gewoon niet goed voor je lichaam (onder normale omstandigheden) om zo'n grote hoeveelheid suiker in 1 keer naar binnen te werken en het levert je energiedipjes op waardoor je weer meer suiker gaat drinken of eten (een reden dat mensen verslaafd zijn aan cola en energiedranken: suiker + cafeïne, beide veroorzaken dipjes en samen doen die twee stofjes dat nog erger). Het is ook slecht voor je tanden omwille van de combinatie van heel erg veel suiker en een lage pH-waarde.

[..]

Inderdaad en het blijft hoogstwaarschijnlijk niet bij 1 glas.

[..]

Ik weet niet of dat dat de reden is, een minstens zo'n logische reden is dat je ook een hele hoop stofjes niet binnenkrijgt met alleen dat sap, ook wat minder gifstoffen trouwens die op de gewassen worden gespoten. Veel voedingsstoffen zitten niet in het sap. Zo is het van sinaasappels bekend dat er een anticarcinogeen stofje zit in het vlies wat mensen zo ijverig van sinaasappels pulken.

[..]

Het zou me niet verbazen als het in de loop van de jaren steeds zoeter is geworden. Vroeger deden veel mensen zelf nog suiker erbij, tegenwoordig heb je daar geen behoefte meer aan.

[..]

Een goed plan. Je kan trouwens rustig nog een stuk chocolade eten of zo (hoog cacaogehalte), zolang je maar een klein aantal gram per dag aan toegevoegde suikers inneemt.
Als je dat 10 dagen volhoudt dan ben je afgekickt van de suiker.
Let erop dat ze bij veel producten suiker toevoegen. Zo bevat tomatenketchup bijvoorbeeld ook heel erg veel suiker en ook mayonaise bevat vaak meer suiker dan dat je zou denken.
Nou, ik wist inderdaad niet dat het bij zelf-geperste sinaasappelsap ook het geval is. Op sinaasappels staat immers niet wat er in zit. ;(

In die uitzending zeiden ze inderdaad ook dat fruit gezond is (zolang het in de fruitvorm zit en met mate gegeten wordt), maar als je dat uitperst je gewoon puur water met suiker naar binnen giet.

Ik kijk inderdaad zelf bijna nooit naar de ingredienten van wat ik koop. :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:41:03 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162524937
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, ik wist inderdaad niet dat het bij zelf-geperste sinaasappelsap ook het geval is. Op sinaasappels staat immers niet wat er in zit. ;(
Nee, maar je kan het wel heel erg gemakkelijk opzoeken. Voedingswaarde sinaasappel.

quote:
Ik kijk inderdaad zelf bijna nooit naar de ingredienten van wat ik koop. :)
Weet wat je eet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')