abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:20:56 #226
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162455619
Hij gaat er standaard vanuit dat mensen gaan jojo-en...
102 en 1,97 is wel chubby :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162455763
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doorgeslagen regelgeving van private partijen (VGZ, CZ etc.) die de hand op de knip willen houden en daarom dit soort achterlijke regeltjes hebben bedacht en handhaven.

Laat ik maar beginnen met dit punt van kritiek, de BMI is een zeer slechte maat. Niet mijn mening, een feit. De maat werd ooit ontwikkeld als simpele populatiemaat om populaties met elkaar te kunnen vergelijken. Bestaat er een verband tussen de BMI (gemiddelde en spreiding) en hoe oud mensen worden en hoe (on)gezond mensen zijn? Daarvoor is de BMI ontwikkeld. Waarom kozen ze voor deze simpele maat (lengte/{oppervlakte*oppervlakte))? Simpel, omdat ze geen rekenmachientjes hadden. Inmiddels heeft een wiskundige getracht om de maat te verbeteren, hier is hij ook in geslaagd maar dat wil niet zeggen dat zijn maat perfect is, het is wel minder slecht dan de BMI.
https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html
Met wat zoeken kan je ook de onderbouwing van zijn formule vinden: in het kort komt het erop neer dat zijn formule een correctie bevat voor kleine en grote mensen waardoor de score hoger wordt voor kleine mensen en lager wordt voor grote mensen wat overeenkomt met hoe het vetpercentage verandert bij een verschil in lengte en dezelfde BMI. Zijn formule heeft de vorm: A + b/c^n met 2<n<3
Als je goed zoekt dan kan je het volledige artikel vinden waarin hij de formule toelicht (gepubliceerd). Het komt erop neer dat grotere mensen relatief meer massa hebben, aangezien het lichaam in drie dimensies toeneemt kan je niet stellen dat mensen die X keer zo groot zijn X*X keer zo zwaar moeten wegen, het blijkt dat ze wat meer zwaarder weegen dan X*X wanneer ze X keer zo groot zijn.
Ik vind dit wel serieus heel interessant want ik heb een beetje moeite met op gewicht blijven en ik ben lang. Maar volgens mijn BMI ben ik gezond terwijl ik zelf dit toch eigenlijk niet meer gezond kan noemen..
  dinsdag 24 mei 2016 @ 14:46:25 #228
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162462612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat Bram probeert te zeggen is, dat als hij vanwege dat foute BMI van het voedingscentrum van 102 naar 95 probeert af te vallen, en dan vervolgens gaat jojoën, hij een veel groter probleem heeft, want dan weegt hij op een gegeven moment 112 kg, en dat is ook volgens de geavanceerde BMI-calculator teveel, terwijl die 102 voor iemand van 1.97 lang uiteraard geen ongezond gewicht is (maar volgens het voedingscentrum wel).
Dat klopt maar dat is niet het enige probleem met het gebruik van een verkeerde maat. Verzekeringsbedrijven rekenen hogere/lagere premies in functie van de BMI (in andere landen, vooralsnog). Voor het wel of niet in aanmerking komen voor een operatie wordt een strakke grens gehanteerd. In de woorden van de wiskundige die de nieuwe formule ontwikkelde: "Are these numbers "right"? No! -- for human beings are complicated, and any BMI formula will deliver just one number. No single number can be right, and indeed, the extreme reliance of today's medical and insurance establishments on a simple formula worries me a great deal. But perhaps this revised formula might reflect better than the standard one how the weights of healthy adults really depend on their heights. ... Obesity will be one of the biggest health issues worldwide of the 21st century. If great reliance is going to be placed on a single formula for assessing it, the justification of that formula deserves careful discussion. "

Het bleek achteraf - nadat hij deze formule ontwikkelde - dat ook Quetelet zelf een exponent van 2,5 het best vond. Echter kon je daar in die tijd niet lekker mee rekenen en aangezien de formule voor populaties was bedoeld was dat ook geen probleem aangezien je bij populaties vanzelf ergens knikjes in de grafieklijntjes krijgt wanneer je de incidentie en prevalentie van ziektes en andere aandoeningen en de levensverwachting uitzet tegen de BMI.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2016 @ 14:56:12 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162462881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:20 schreef matthijst het volgende:
Hij gaat er standaard vanuit dat mensen gaan jojo-en...
Als je te snel afvalt of te lang achter elkaar afvalt dan ga je jojoën ja, niets aan te doen. Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om netto af te vallen (een denkfout die veel mensen maken, die slaan door in het ene extreme (onvermijdelijk zwaarder worden dan wat je woog door het jojoën) of het andere extreme (ik kan het jojoën voor 100% vermijden)) maar enig gejojo hoort erbij, het is niet te voorkomen. Homeostase en zo.
Je kan het ook vanuit een ander perspectief bekijken, hoe komt het dat de meeste mensen in 1 jaar tijd nauwelijks zwaarder of lichter worden terwijl ze in dat jaar tijd honderdduizenden kcal. verbranden en eten? Omdat het lichaam een balans bewaakt. Homeostase. Je moet goed je best doen om die balans te verstoren (dik worden of juist blijvend vet verliezen). Als je het forceert door te snel vet te verliezen (volgens schattingen meer dan maximaal 2 kg. per maand) dan ga je gegarandeerd flink jojoën, als je erin slaagt om minder dan dat per maand af te vallen, je blijft voldoende eten maar je beweegt simpelweg meer dan zal je eveneens waarschijnlijk wat spiermassa verliezen tijdens het afvallen maar dan zal je minder aankomen dan dat je verloor.

Oh, alvorens het uit de context wordt gerukt: nee, ik beweer niet dat je direct gigantisch gaat jojoën als je met 1m97 van 102 naar 90 afvalt of zo maar een lichte jojobeweging kan gemakkelijk een zware jojobeweging worden wanneer je een paar keer op en neer bent gegaan. Om die reden is het vaak beter om een licht overgewicht te aanvaarden en voldoende te bewegen etc. dan om te forceren dat je dat kwijtraakt. Zolang dat lichte overgewicht maar een licht overgewicht blijft. Probeer met een goede voeding en wat extra beweging het eraf te krijgen maar ga niet diëten. Diëten is altijd slecht aangezien je dat onmogelijk volhoudt. Tenzij je diëet definieert als een voedingstijl die je wel levenslang volhoudt maar de meeste mensen verstaan onder een diëet een voedingspatroon waarmee je aanzienlijk minder energie inneemt dan dat je verbruikt. Ik geloof in een dieet waarmee je je je normale energieverbruik haalt en in combinatie waarmee je je energieverbruik verhoogt met pak hem beet 500 kcal per dag (3-4 keer in de week stevig sporten, meer wandelen/zwemmen/tuinieren etc.), dat kan je namelijk wel volhouden en je lichaam blijft voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen bij een gezonde voeding.

quote:
102 en 1,97 is wel chubby :)
Ik veronderstel dat jij met chubby bedoelt dat iemand een bierbuik heeft. Dat is niet waar, mensen die die lengte hebben kunnen 102 kg. wegen en geen bierbuik hebben, ik ken iemand voor wie dat geldt. Zie ook het eerdere verhaal (door een ander hier geplaatst) over een lang iemand die ondervoed leek op het moment dat hij volgens de oude BMI-formule een gezond gewicht had. Het probleem ligt hier mogelijk bij jouw perceptie van 102 kg. , omdat dat voor een normaal mens extreem zwaar is heb jij moeite om je voor te stellen dat voor een lang iemand een redelijk normaal gewicht is. Je zit wel tegen de bovengrens van het gezonde gewicht aan maar je hebt dan geen bierbuik.
Bij het streefgewicht voor die mensen denk ik eerder aan gewicht van laag in de 90 (als je precies in het midden wil zitten), bedenk dat je dan een bereik van 27 kg. hebt tussen de twee uitersten binnen het normale gewicht, neem de helft daarvan onder 105 en boven de 77-78 en je komt laag in de 90 uit. Dat klopt dus inderdaad. Vraag maar eens aan mensen van die lengte wat ze wegen, je zal wel vaststellen dat mensen die dat gewicht hebben met die lengte er perfect uitzien qua gewicht.

quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik kwam net op een website met een BMI calculator van NHG/TNO
https://www.nhg.org/?tmp-no-mobile=1&q=node/3623
Maar toen bleek dat je daarvoor moet inloggen als huisarts ofzo. ;(
Het is nogal overdreven om dat achter een inlog te stoppen. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-05-2016 15:12:51 ]
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:20:45 #230
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162465405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik veronderstel dat jij met chubby bedoelt dat iemand een bierbuik heeft. Dat is niet waar, mensen die die lengte hebben kunnen 102 kg. wegen en geen bierbuik hebben, ik ken iemand voor wie dat geldt.
:'(

Maar de gemiddelde man heeft gewoon een bierbuik.
Tenminste, wel als ik om me heen kijk.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:26:25 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162465568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:20 schreef matthijst het volgende:

[..]

:'(

Maar de gemiddelde man heeft gewoon een bierbuik.
Tenminste, wel als ik om me heen kijk.
Dat zou best wel eens kunnen kloppen. :)
Bij een recent onderzoekje onder bijna 11000 Nederlanders bleek dat 59% van de Nederlanders overgewicht heeft.
http://www.nationaalkompa(...)-de-Maat-Genomen.pdf
Bij 102 kg. zit een normal gebouwd iemand van 1m97 nog veilig (Europese XXL-maat of Americaanse XL-maat voor T-shirts), die zal je geen bierbuikje zien hebben. Ik zeg ook niet dat hij strak zittende kleding moet aantrekken, dat is een ander verhaal, daarvoor heb je wat meer nodig dan enkel een gezond gewicht. ;)

De vrouwen doen het iets beter: 43% van de dames heeft overgewicht, maar wel heeft een iets hoger percentage van de dames obesitas (13% vs. 11%, volgens mij een net voldoende groot verschil om statistisch significant te zijn). Dat klopt aardig met wat ik zie. Bij de extremen zijn er weinig verschillen maar ik zie inderdaad minder vrouwen rondlopen die overgewicht hebben. Dat is een interessant fenomeen wat ze nog eens nader moeten onderzoeken.
Ook opvallend:
• slechts ongeveer 30% van de deelnemers voldeed aan de fitheidsnormen: minstens 3 keer per week intensieve beweging.
• Mannen zijn sportiever dan vrouwen (dat wisten we toch al? ;)).
• Hoger opgeleide mensen doen het beter dan laagopgeleide mensen (maar een minder groot verschil dan wat je zou verwachten, al vermoed ik dat dit verschil groter is als je WO en HBO los van elkaar neemt aangezien dit bij ander gezondheidsgedrag zoals roken het geval is). Ze sporten eveneens meer.
• Rokers hebben minder last van overgewicht en obesitas. Geen verrassing aangezien roken de eetlust remt. Wie en rookt en dik is presteert iets fenomenaals. :')

Terzijde: het valt me al een tijdje op dat in het bijzonder onder de mensen die zich met een bromfiets verplaatsen een groot deel overgewicht heeft of obees is. Geen verrassing maar wel interessant. Het valt me eveneens op dat juist op de plaatsen waar je het minst zo'n voertuig nodig hebt de meeste mensen zo'n voertuig gebruiken: binnen de stad kom je ze erg veel tegen, ga van de stad naar een buurgemeente en je komt ze minder tegen. :?

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-05-2016 16:43:34 ]
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:47:28 #232
3542 Gia
User under construction
pi_162467674
Komt vandaag mijn jongste zoon: Mam, ik wil eigenlijk aankomen, ik ben zo mager.
Tja, de een is te dik, de ander te mager.
Iemand tips voor een 21-jarige jongen? Hij eet veel, ook 's avonds. Alleen geen ontbijt.
Snap dat dat wel het belangrijkste is wat hij zou moeten veranderen. Hij heeft 's morgens geen zin in eten.

Is chocoladevla met slagroom een optie?

Nee, blijf ik wel vanaf, hoor. :P
pi_162467801
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:47 schreef Gia het volgende:
Komt vandaag mijn jongste zoon: Mam, ik wil eigenlijk aankomen, ik ben zo mager.
Iemand tips voor een 21-jarige jongen? Hij eet veel, ook 's avonds. Alleen geen ontbijt.
Snap dat dat wel het belangrijkste is wat hij zou moeten veranderen. Hij heeft 's morgens geen zin in eten.

Meer eten. Huidige eetpatroon + 200kcal. Telkens als je niet meer aankomt 200kcal erbij tellen.
pi_162468106
quote:

Nee, eigenlijk geen idee, maar ik wil er toch op reageren.

Misschien helpt zoiets?
http://www.almhof.nl/onze(...)ghurt-stracciatella/

Of zoiets?
https://www.bodystore.nl/(...)-zonder-sporten.html

Die laatste link heb ik even snel gevonden, omdat ik zat te denken dat je zoon misschien ook kan kiezen om zijn spiermassa te vergroten. Ik weet natuurlijk niet wat precies de reden is dat je zoon wil aankomen, maar als hij wat meer 'body' wil, dan zou sporten misschien ook een idee zijn. Dat ligt natuurlijk helemaal aan zijn voorkeur. Anders zijn proteineshakes -zonder daar veel bij te sporten- misschien ook een oplossing.
Bij sporten moet hij misschien wel ook een vriend vinden die mee wil fitnessen, want in je eentje lijkt me dat zo saai, haha.
[Het schijnt wel 'verslavend' te zijn zodra je merkt dat je lichaam begint te veranderen :p]
pi_162468186
Ik kon trouwens 's morgens ook nooit een hap door mijn keel krijgen. :r
Mijn ex-vriend dwong zichzelf elke ochtend zo'n proteineshake met Brinta naar binnen te gieten.
pi_162468557
En over 2 jaar weegt ze weer 115 kg...omdat ze niet beseft hoe de verhouding ligt tussen bewegen en vreten. Zo simpel is het in 99 procent van de gevallen, uitzonderingen zoals mensen met medicijn gebruik daargelaten. Denk dat ze beter naar een goeie psychiater had kunnen gaan ipv de Mac. :')
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:35:26 #237
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162478640
quote:
Iemand tips voor een 21-jarige jongen?
Gewoon gezond eten en eten naar hoeveel trek je hebt en veel sporten. Hij komt vanzelf wel aan in de komende 10-20 jaar, als hij goed eet en voldoende sport dan bouwt hij wat spiermassa op. Dan heb je weinig vet maar ben je niet meer zo iel dankzij de spieren. ;)

En ja, ontbijten is een goed idee. Je hoeft niet veel te eten maar 500-1000 kcal bij het ontbijt lijkt me wel verstandig.
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:38:17 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162478729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:12 schreef Physsic het volgende:
Ik kon trouwens 's morgens ook nooit een hap door mijn keel krijgen. :r
Ik heb 's ochtends ook een slechte trek. Ik start met een bak kwark met zaden en een banaan, tegen de tijd dat ik dat op heb kan ik 2 of 3 boterhammen eten.
#NoDAPL
pi_162479407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb 's ochtends ook een slechte trek. Ik start met een bak kwark met zaden en een banaan, tegen de tijd dat ik dat op heb kan ik 2 of 3 boterhammen eten.
Dat vind je slechte trek? :@
pi_162480123
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat vind je slechte trek? :@
Kwestie van gewenning. Op de middelbare school at ik 's ochtends nooit. Nu kan ik niet zonder 4 boterhammen, 3 eieren, half liter water en een banaan, wat mijn ontbijt is sinds 2010.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:10:31 #241
3542 Gia
User under construction
pi_162484492
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk geen idee, maar ik wil er toch op reageren.

Misschien helpt zoiets?
http://www.almhof.nl/onze(...)ghurt-stracciatella/

Of zoiets?
https://www.bodystore.nl/(...)-zonder-sporten.html

Die laatste link heb ik even snel gevonden, omdat ik zat te denken dat je zoon misschien ook kan kiezen om zijn spiermassa te vergroten. Ik weet natuurlijk niet wat precies de reden is dat je zoon wil aankomen, maar als hij wat meer 'body' wil, dan zou sporten misschien ook een idee zijn. Dat ligt natuurlijk helemaal aan zijn voorkeur. Anders zijn proteineshakes -zonder daar veel bij te sporten- misschien ook een oplossing.
Bij sporten moet hij misschien wel ook een vriend vinden die mee wil fitnessen, want in je eentje lijkt me dat zo saai, haha.
[Het schijnt wel 'verslavend' te zijn zodra je merkt dat je lichaam begint te veranderen :p]
Tja, sporten. Dat zei ik ook al tegen hem, maar dat is niet zijn ding. Een echte gamer. Hij gamet wel staande, dat dan weer wel. Doet ook de opleiding game development.
Gaat hem inderdaad om wat meer body. Door zijn smalle postuur, lijkt hij ook veel jonger.
Ik zal die proteïne shakes eens gaan halen voor hem. Misschien dat dat wat helpt.

Onze oudste is dan weer de sportman pur sang. Zwemmen en zwemles geven, drie keer per week sportschool, elke dag hardlopen. Gaat op het strand werken van de zomer. Studeert fysiotherapie.

Wat een verschil. Zowel qua uiterlijk, fysiek en karakter zijn ze heel verschillend.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:12:33 #242
3542 Gia
User under construction
pi_162484542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gewoon gezond eten en eten naar hoeveel trek je hebt en veel sporten. Hij komt vanzelf wel aan in de komende 10-20 jaar, als hij goed eet en voldoende sport dan bouwt hij wat spiermassa op. Dan heb je weinig vet maar ben je niet meer zo iel dankzij de spieren. ;)

En ja, ontbijten is een goed idee. Je hoeft niet veel te eten maar 500-1000 kcal bij het ontbijt lijkt me wel verstandig.
500 tot 1000! Poeh, nee, dat krijg ik ook niet weg. En ik heb wel body! Ietwat teveel.
pi_162484823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, sporten. Dat zei ik ook al tegen hem, maar dat is niet zijn ding. Een echte gamer. Hij gamet wel staande, dat dan weer wel. Doet ook de opleiding game development.
Gaat hem inderdaad om wat meer body. Door zijn smalle postuur, lijkt hij ook veel jonger.
Ik zal die proteïne shakes eens gaan halen voor hem. Misschien dat dat wat helpt.

Onze oudste is dan weer de sportman pur sang. Zwemmen en zwemles geven, drie keer per week sportschool, elke dag hardlopen. Gaat op het strand werken van de zomer. Studeert fysiotherapie.

Wat een verschil. Zowel qua uiterlijk, fysiek en karakter zijn ze heel verschillend.
Nah ik zou dat niet doen. Je komt dan grotendeels alleen in vet aan, wat voor een zeer lelijk lichaam zorgt. Kan je beter mager blijven tenzij ondergewicht natuurlijk. Misschien zijn broer vragen of ie hem wil overtuigen?
pi_162484973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:32 schreef LievePoetin het volgende:
En over 2 jaar weegt ze weer 115 kg...omdat ze niet beseft hoe de verhouding ligt tussen bewegen en vreten. Zo simpel is het in 99 procent van de gevallen, uitzonderingen zoals mensen met medicijn gebruik daargelaten. Denk dat ze beter naar een goeie psychiater had kunnen gaan ipv de Mac. :')
Juist, grote kans dat dit een probleem is die tussen haar oren zit.
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most" - Mark Twain / Ozzy Osbourne
pi_162492591
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:26 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nah ik zou dat niet doen. Je komt dan grotendeels alleen in vet aan, wat voor een zeer lelijk lichaam zorgt. Kan je beter mager blijven tenzij ondergewicht natuurlijk. Misschien zijn broer vragen of ie hem wil overtuigen?
Misschien moet zijn broer hem gewoon meesleuren! Wekelijks wat quality time met je broer.

Ik heb zelf trouwens ook een broer die vrij lang en dun is.
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:13:10 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162505480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]

500 tot 1000! Poeh, nee, dat krijg ik ook niet weg. En ik heb wel body! Ietwat teveel.
Dit werd nogal uit het verband gerukt, dat maakt niet uit hoor. Ik doe lang over mijn ontbijt. Die kwark heb ik nodig om de rest gemakkelijk te eten. Dus ja, ik heb 's ochtends een slechte trek, het duurt alleen al minstens 10 minuten voordat ik die bak magere kwark op (met banaan en zaden goed voor maximaal 400-500 kcal.) heb en dan ben ik verzadigd. Ik weet dat als ik niet nog 2 boterhammen eet dat ik dan later in de ochtend een 'honger' krijg. Bovendien verbruik ik wat meer dan velen van jullie (ik zit aan de bovenkant van wat een normaal mens verbruikt, ik eet dan ook best stevig en ik heb geen overgewicht). Het zal jullie wellicht niet ontgaan zijn dat ik een man ben? Zoek eens op wat het gemiddelde verbruik is van mannen en vrouwen, het scheelt 1000 kcal. per dag. Dat komt o.a. doordat mannen gemiddeld genomen langer zijn en doordat ze normaal gesproken gespierder zijn.
Reken eens voor de grap uit wat het verschil in verbruik is (neem 1,3* basaal metabolisme als voorbeeld) voor een man van 1m95 die 90 kg. weegt in vergelijking met een meisjes van 1m60 die 52 kg. weegt. Reken eens uit wat de beide personen verbruiken als ze bijvoorbeeld 20 km. wandelen, 150 km. in de heuvels/bergen fietsen of 15 km. hardlopen met 14 km/u.

Wat veel is is heel erg relatief. Voor mij (de redenen doen er weinig toe) is 500-1000 kcal. voor het ontbijt wat ik nodig heb, ik eet dat omdat het moet, niet omdat ik het graag eet (later op de dag krijg ik daar veel meer zin in en als ik 's ochtends minder zou eten dan zou ik later op de dag overcompenseren, dat zou nogal dom zijn) , in totaal zit mijn verbruik op een doorsnee dag boven de 3000 kcal. (incidenteel zelfs ruim boven de 5000 kcal doordat ik dan extreme afstanden afleg).
#NoDAPL
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:19:08 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162505628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:32 schreef down_in_it het volgende:

[..]

Juist, grote kans dat dit een probleem is die tussen haar oren zit.
Mwah, ik ken een paar mensen die extreem mager zijn gebleven in hun vroege twintiger jaren terwijl ze heel erg iel gebouwd zijn. Niet ieder van hen heeft daar een probleem mee (soms is het zelfs handig) maar ik kan me voorstellen dat als je al een slapjanus bent en je ook nog eens zo iel bent dat je dan graag wat meer massa krijgt, desnoods van vet.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:51 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Kwestie van gewenning. Op de middelbare school at ik 's ochtends nooit. Nu kan ik niet zonder 4 boterhammen, 3 eieren, half liter water en een banaan, wat mijn ontbijt is sinds 2010.
Lekker! Eet jij 3 complete eiëren? Dat zou wel eens wat te veel kunnen zijn, niet omwille van het cholesterolverhaal maar omwille van andere risico's die zijn geassociëerd met het eten van veel eiëren. Je moet heel erg voorzichtig zijn met dat soort correlaties en onderzoekjes maar zelf houd ik het maar bij 1 ei en incidenteel 2 eiëren. Ik eet geen vlees dus ik durf het wel aan om aan de hoge kant te zitten met eiëren gezien de gezondheidswinst van een vleesloze voeding. ;)
#NoDAPL
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:25:39 #248
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162505742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit hoor, ik game ook graag (met periodes van heel erg veel gamen en periodes van helemaal niet gamen, alles of niets :{) maar ik sport ook redelijk veel.
#NoDAPL
pi_162506253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik heb de uitzending gisteren gezien (waar we het eerder over hadden). Het ging over dat de hoeveelheid suiker in fruitsappen gelijk is aan de hoeveel suiker in frisdranken. Vooral bijv. appelsap heeft extreem veel suiker.

Ik ben niet heel goedgelovig over wat producten dmv reclames en verpakkingen geloven, maar toen ik na de uitzending in de koelkast keek en zag dat de Ice Tea (frisdrankfles, met prik) per 100ml minder suiker bevat dan het pak sinaasappelsap, was ik toch wel verbaasd..
Even wat gegoogled en gevonden dat een appelsap van de AH zelfs meer suiker bevat dan Coca Cola. :o

Verder bevat een fruitsap natuurlijk wel nog allerlei vitamines enzo, waardoor het niet direct te vergelijken is met frisdranken.
Het probleem is dan ook vooral dat mensen veel fruitsap drinken (omdat ze dan gezond bezig zijn, want fruit is immers gezond..), maar veeel fruit is door de grote hoeveelheid suiker helemaa niet (altijd) gezond.
Als je fruit eet, heb je na 1 of hooguit 2 stuks wel genoeg gehad. Wanneer je sinaasappelsap drinkt, gooi je met 1 glas makkelijk de suikerhoeveelheid van 3 of 4 sinaasappels naar binnen.

Daarom mogen fabrikanten sinds (binnen)kort niet meer op hun verpakking vermelden dat een glas van het sap meetelt als 1 stuk fruit per dag.

Ik heb thuis trouwens ook nog een fles frisdrank gevonden die maar 1,4g suiker per 100ml bevat, in plaats van ~10g van veel fruitsappen/frisdranken. Dat is ook wel een opvallend verschil.

Uitzending voor wie wil kijken:
Www.npo.nl/broodje-gezond/24-05-2016/KN_1681151

Ik ga vanaf morgen eens kijken of ik een aantal dagen (bijna) zonder suiker kan, en noteren wat ik eventueel wel aan suiker binnenkrijg. Ik ben er hierdoor toch wel nieuwsgierig naar geworden.
(Kan ook zijn dat ik daar na een dag al weer mee stop :p)
pi_162506490
Mensen die weinig eten moeilijk vinden :') Aan de andere kant ze ziet er nu nog lekker uit dus waarom doet ze huilie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')