quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dikke dames en piemels...
We vallen hier in herhaling, Rubens wist dat eeuwen geleden al
[ afbeelding ]
Niks veranderd dusquote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Al hadden ze toen wel hele kleine piemels en dikke vrouwen:
Magere mense vind ik ook lelijk. Ik ben soms ook te mager en krijg dan een heel strak en streng gezicht.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:45 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik stoor me er niet aan als ik zo iemand zie. Vind persoonlijk magere mensen er lelijker uit zien.
Ooglidcorrectie gaat weer vergoed worden. Buikwandcorrectie niet, dus de verzekeraars blijven bepalen of het wel of niet noodzakelijk isquote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ooglidcorrectie wordt al jaren ook niet meer vergoed, want cosmetisch. Toch zijn er mensen waarbij de bovenoogleden op een gegeven moment zo ver over de ogen hangen dat ze letterlijk niet meer kunnen kijken.
Ik ben er vooral voor dat het aan de arts is om te bepalen wanneer er sprake is cosmetische- of noodzakelijke ingreep.
Helemaal niet. Je maag verminken maakt het ook makkelijker, dat is een feit.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was nota bene vetgedrukt in jouw reactie #181...
Je sprak jezelf dus tegen.
Jij ziet echt niet dat 'net zo goed' en 'makkelijker' met elkaar in tegenspraak zijn? Apart!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je maag verminken maakt het ook makkelijker, dat is een feit.
Feit is ook dat dezelfde corpulente biggen die de discipline kunnen opbrengen om na zo'n ingreep hun eetpatroon aan te passen dit net zo goed voor de ingreep hadden kunnen doen.
Per definitie heeft een ingreep die een aanpassing in levensstijl vereist om effectief te zijn geen enkele meerwaarde. Bij mensen die dit niet kunnen heeft de ingreep namelijk geen zin ( in dit geval zelfs extra riskant ) en bij de mensen die het wel kunnen was de ingreep overbodig.
Snap je buiten dat gesteggel over woordkeuze wel wat hij bedoeld?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij ziet echt niet dat 'net zo goed' en 'makkelijker' met elkaar in tegenspraak zijn? Apart!
als dit een feit is, waar is je bron?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Feit is ook dat dezelfde corpulente biggen die de discipline kunnen opbrengen om na zo'n ingreep hun eetpatroon aan te passen dit net zo goed voor de ingreep hadden kunnen doen.
Nee, dat heeft hij niet. Deze ingreep zou anders nooit of te nimmer vergoed worden. De essentie is juist dat het daarna veel gemakkelijker wordt om minder in te nemen (daarom zaag ik er ook over door, kennelijk heeft hij dat besef wel, maar komt hij er niet verder mee). Dat is ook de reden dat er zovelen zijn die het niet gelukt is zonder deze ingreep en wel met deze ingreep.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Snap je buiten dat gesteggel over woordkeuze wel wat hij bedoeld?
Daar heeft hij namelijk gelijk in..
Manmanmanman wat een mierenneuker. Als fatties nu eens zoveel moeite zouden steken in calorieën tellen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij ziet echt niet dat 'net zo goed' en 'makkelijker' met elkaar in tegenspraak zijn? Apart!
Wil je een schouderklopje omdat het jou wel lukt om niet dik te worden? Nou, geweldig hoor! Dat lukt immers maar 50% van alle Nederlanders.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:49 schreef Grems het volgende:
[..]
Manmanmanman wat een mierenneuker. Als fatties nu eens zoveel moeite zouden steken in calorieën tellen.
Niet teveel eten is geen prestatie.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wil je een schouderklopje omdat het jou wel lukt om niet dik te worden? Nou, geweldig hoor! Dat lukt immers maar 50% van alle Nederlanders.
En dus moet het iedereen lukken.
Wat een heerlijk oppervlakkig beeld heb jij!
als dat geen prestatie was dan was er ook geen overgewicht geweestquote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Niet teveel eten is geen prestatie.
Het is ronduit bedroevend dat er uberhaupt fatties rondlopen
Er zijn ook mensen die dikke mensen mooi vinden:quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die van ruïnes houden, dus...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:02 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die dikke mensen mooi vinden:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_is_een_feeder.html
Dat laatste is inderdaad naar, maar dan is het juist prettig als men er iets aan wil doen. Ik kijk naar resultaat en niet de bewandelde weg. Zal mij jeuken.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een stijve krijgen van voetschimmel.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:02 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die dikke mensen mooi vinden:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_is_een_feeder.html
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:29 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een stijve krijgen van voetschimmel.
'Gelukkig' heb ik borstkanker gehad, maar dan nog staat die eis bmi onder de 30.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:09 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
BMI moet onder de 30 zijn als je in aanmerking wilt komen, alleen na een maagverkleinende operatie is de eis BMI onder de 35.
Ze hanteren de Pittsburgh Rating Scale. Je overschot moet vergelijkbaar zijn met foto 3 om in aanmerking te komen voor een vergoeding maar helaas komt het tegenwoordig vaak voor dat mensen die in schaal 3 vallen het toch niet vergoed krijgen.
Borstcorrecties worden alleen vergoed na borstkanker of als je zulke zware borsten hebt dat je er nek/rugklachten van krijgt. Correcties die alleen cosmetisch zijn worden niet vergoed, daarbij kijken ze niet meer naar die Pittsburgh Rating Scale.
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)754/figure/f20024-4/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |