quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
10:00: 4 boterhammen
14:00: 3 boterhammen
17:00: Avondeten
23:00: Chips of andere snacks.
Lijkt mij genoeg
Nou nee, het probleem met dergelijke ingrepen is dat ze alleen zin hebben bij mensen waarbij het achteraf gezien niet nodig was. Je kunt namelijk nog steeds gigantisch veel calorieën naar binnen werken zelfs na een maagband/maagverkleining etcquote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal best bij sommigen beter zijn, net zo goed als deze ingreep voor sommigen de beste keuze is.
Het is wel typisch Calvinistisch denken dat iets met zoveel mogelijk moeite en inzet zou moeten gaan. Daarom doen we in Nederland nog zoveel aan thuisbevallingen. Maar als je dat los laat en weet dat de resultaten vaak heel goed zijn, dan laat je mensen wat sneller de vrije keuze.
Alles beter dan overgewicht.
Jij eet dat in een maaltijd? Verder alles goed? Avondeten is bij mij gewoon 700-800kcal. Dan nog die 7 boterhammen inclusief beleg is ook wel 700-800kcal. En dan nog chips. Reken daar ook 300-400kcal voor wil je een beetje snacken. Kom je rond de 2000kcal. En dat eet jij in een maaltijd?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:05 schreef bascross het volgende:
[..]![]()
Dit eet ik in één maaltijd. Ga eens uitrekenen hoeveel kcal dat is, het zal je verbazen hoe weinig het is.
Zag bij haar ook een foto van een Malibufles staan, inderdaad niet bepaald gezond. Maar er zijn ook mensen die na hun operatie nergens aan denken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Hartstikke goed. En dan is zo'n operatie ook geen weggegooid geld. Je wist waar je aan begon en had een gezonde levensstijl.
Dit maak ik uit het facebook van deze dame niet op.
Mijn BMI is ook iets over de 26 maar vind mezelf absoluut niet dik.. Ik heb maat 38, niet bepaald een grote maat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:25 schreef matthijst het volgende:
Raar verhaal.
Ze heeft een bmi van 38 en weegt 115 kilo.
Dus ze is 1,74.
Volgens haar is ze 35 kilo te zwaar. Maar met 80 kilo heeft porky nog een BMI van 26.5?
Gewoon minder eten en stoppen met zeiken.
nee hoor..quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat dat wat weinig is om aan te komen wat daar staat...
Mijn gewicht is al 2 jaar stabiel maar krijg geen buikwandcorrectie vergoed omdat de vellen niet op mijn bovenbenen hangen, het moet over een kwart van de bovenbenen hangen om in aanmerking te komen voor vergoeding. Bij mij zit het overschot vooral in de maagstreek wat heel erg pijnlijk is met bewegen, lang zitten en veel bukken kan ik ook niet, doet heel veel pijn. Maar de zorgverzekeraar bepaald of het wel of niet vergoed wordt. Plastisch chirurg vind het bij mij noodzakelijk dat ik een buikwandcorrectie krijg, zorgverzekeraar vind van niet dus moet alles zelf betalen wat ik helaas niet kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor die operatie moet je wél eerst aantonen dat je één jaar lang op hetzelfde gewicht kan blijven.
Voor een maagdband hoef je niks te bewijzen..
Ze zijn er weer mee bezig om voor iedereen die extreem veel is afgevallen (ongeacht of het met of zonder operatie is) die vergoeding weer in het basispakket te krijgen, maar of dat doorgaat is nog heel onzeker.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gisteren eens zitten kijken bij de diverse zorgverzekeraars, en zelfs met een hele riante aanvullende verzekering moet er nog een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" zijn voor het vergoed wordt, maar in de basisverzekering sowieso al niet, en een hoop aanvullende verzekeringen ook niet.
En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" nou precies inhoudt.
Maar ik vind het wel triest, dat juist als iemand op eigen kracht zoveel is afgevallen dat ze hun overtollige huid niet eens bij elkaar kunnen houden zonder daar speciale kleding voor te dragen, dat dat niet vergoed wordt.
Ben je eindelijk afgevallen tot iemand van een normaal gewicht, kun je nog geen bikini aan.
Laat ze dat idd maar vergoeden ipv een maagband.
Psychische klachten doen er niet toe, daar wordt juist niet naar gekeken. Hangt de huid van de onderbuik over een kwart van de bovenbenen dan is er een kleine kans op vergoeding, er moet dan namelijk ook sprake zijn van constante smetplekken. Als dat niet het geval is wordt het bijna nooit vergoed.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, dus dan krijg je hem wel vergoed? Valt mee dan. Pas verkeerd begrepen waarschijnlijk (was paar keer in nieuws week of drie terug). Dacht dat overtollige huid verwijderen alleen vergoed werd als je er psychische klachten van kreeg, of zoiets sufs...
2000 kcal in één maaltijd is prima te doen, maar goed ik weeg ook geen 70kg.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij eet dat in een maaltijd? Verder alles goed? Avondeten is bij mij gewoon 700-800kcal. Dan nog die 7 boterhammen inclusief beleg is ook wel 700-800kcal. En dan nog chips. Reken daar ook 300-400kcal voor wil je een beetje snacken. Kom je rond de 2000kcal. En dat eet jij in een maaltijd?
Ik ben het er wel mee eens dat dat wat weinig is om aan te komen wat daar staat...
In 1 maaltijd? Zoveel krijg ik per dag niet eens binnen met mijn 6 eetmomenten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:53 schreef bascross het volgende:
[..]
2000 kcal in één maaltijd is prima te doen, maar goed ik weeg ook geen 70kg.
Hm, dan ga ik toch nog es kijken of ik een onderbuikcorrectie, tzt, vergoed kan krijgen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:49 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn gewicht is al 2 jaar stabiel maar krijg geen buikwandcorrectie vergoed omdat de vellen niet op mijn bovenbenen hangen, het moet over een kwart van de bovenbenen hangen om in aanmerking te komen voor vergoeding. Bij mij zit het overschot vooral in de maagstreek wat heel erg pijnlijk is met bewegen, lang zitten en veel bukken kan ik ook niet, doet heel veel pijn. Maar de zorgverzekeraar bepaald of het wel of niet vergoed wordt. Plastisch chirurg vind het bij mij noodzakelijk dat ik een buikwandcorrectie krijg, zorgverzekeraar vind van niet dus moet alles zelf betalen wat ik helaas niet kan.
BMI moet onder de 30 zijn als je in aanmerking wilt komen, alleen na een maagverkleinende operatie is de eis BMI onder de 35.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, dan ga ik toch nog es kijken of ik een onderbuikcorrectie, tzt, vergoed kan krijgen.
Eerst die ene borst, dan een jaar op gewicht blijven en dan die tummytuk!
Ik heb ooit een keizersnede gehad en daar hangt mijn onderbuik overheen. Dit geeft nogal eens smetten. Probeer dit wel te voorkomen, door babypoeder en doekje ertussen, maar soms heb je het niet in de gaten. Doet behoorlijk zeer.
Mijn bmi is nu 30,5
Heeft een arts je wel eens verteld wat dat zou kosten? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:49 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn gewicht is al 2 jaar stabiel maar krijg geen buikwandcorrectie vergoed omdat de vellen niet op mijn bovenbenen hangen, het moet over een kwart van de bovenbenen hangen om in aanmerking te komen voor vergoeding. Bij mij zit het overschot vooral in de maagstreek wat heel erg pijnlijk is met bewegen, lang zitten en veel bukken kan ik ook niet, doet heel veel pijn. Maar de zorgverzekeraar bepaald of het wel of niet vergoed wordt. Plastisch chirurg vind het bij mij noodzakelijk dat ik een buikwandcorrectie krijg, zorgverzekeraar vind van niet dus moet alles zelf betalen wat ik helaas niet kan.
Verschild per kliniek/ziekenhuis. Maar gemiddeld is het rond de 5000 euro.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heeft een arts je wel eens verteld wat dat zou kosten? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Mijn onderhoudsniveau zit op 2000-2100kcal ongeveer dus ik kom daar niet van aanquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
nee hoor..
Als ik dat elke dag zou eten én daarbij 3x per week hardloop (halfuurtje) kom ik aan.... en niet maar een paar gram...
525 aan boterhammen (zonder beleg)quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:05 schreef bascross het volgende:
[..]![]()
Dit eet ik in één maaltijd. Ga eens uitrekenen hoeveel kcal dat is, het zal je verbazen hoe weinig het is.
Dat kan, maar bedoelde: met 35 kilo minder zit ze nog steeds boven de "bovengrens" van "normaal" BMI.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:45 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Mijn BMI is ook iets over de 26 maar vind mezelf absoluut niet dik.. Ik heb maat 38, niet bepaald een grote maat.
Bijna? Voor iemand van 1.60m en 50kg die de hele dag zit zou het inderdaad genoeg kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
525 aan boterhammen (zonder beleg)
800-1000 aan avondeten
400 chips
-----
1725, bijna genoeg voor de hele dag dus.
nog niet eens genoeg als ik het 2 keer eetquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
525 aan boterhammen (zonder beleg)
800-1000 aan avondeten
400 chips
-----
1725, bijna genoeg voor de hele dag dus.
Volgens mij zit ze daarmee (35kg) zelfs nog binnen de categorie 'overgewicht'.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat kan, maar bedoelde: met 35 kilo minder zit ze nog steeds boven de "bovengrens" van "normaal" BMI.
35 kilo afvallen klinkt niet als heel veel. Met 47 kilo zit ze op 22,5.
47 klinkt alweer wat forser.
Ja maar ze wil een operatie, na een maagverkleining wordt er geadviseerd om een BMI te houden tussen 24 en 27.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat kan, maar bedoelde: met 35 kilo minder zit ze nog steeds boven de "bovengrens" van "normaal" BMI.
35 kilo afvallen klinkt niet als heel veel. Met 47 kilo zit ze op 22,5.
47 klinkt alweer wat forser.
Ik ben ook 5kg te zwaar voor mijn lengte maar vind het prima, zou niet superslank willen zijn, past niet bij me.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij zit ze daarmee (35kg) zelfs nog binnen de categorie 'overgewicht'.
Al is elke tabel weer iets anders.
Als je nu op 26 zit zou dat ook nog eens minder zijn als je je overtollige huid kwijt zou zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:22 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ja maar ze wil een operatie, na een maagverkleining wordt er geadviseerd om een BMI te houden tussen 24 en 27.
Als ik een BMI zou hebben van ongeveer 22,5 zou ik rond de 60kg wegen wat ik toch echt veel te licht vind, moet er niet aan denken zo dun te zijn.
Iets minder ja, heb alleen een huidflap in mijn maagstreek maar er zit geen dikke vetlaag in dus zal niet veel verschil maken. Maar voorlopig zit die huidflap er nog wel even, misschien wel voor altijd als er niks veranderd wat betreft vergoedingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu op 26 zit zou dat ook nog eens minder zijn als je je overtollige huid kwijt zou zijn.
Mag best een stuk slanker lijkt mij, maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet?
[ afbeelding ]
Nou, wat is zij dik zeg
Vast. Maar dat is haar beslissing, toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, dát zeg ik niet. Ik denk dat Fabiënne, het onderwerp van deze discussie, dit wellicht zo ziet.
Ze deinst er niet voor terug om middels een operatie, mooier te worden.
Dit terwijl ze dit ook kan bereiken door gezond te eten en geen alcohol te drinken. Gewoon helemaal geen druppel. Maar dat heeft ze er, blijkbaar, niet voor over.
Onderbouw dat eens met een fatsoenlijk onderzoek.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef Grems het volgende:
[..]
Nou nee, het probleem met dergelijke ingrepen is dat ze alleen zin hebben bij mensen waarbij het achteraf gezien niet nodig was. Je kunt namelijk nog steeds gigantisch veel calorieën naar binnen werken zelfs na een maagband/maagverkleining etc
Als je je dus na zo'n ingreep kunt beheersen was dit ook mogelijk geweest zonder de ingreep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |