abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162359303
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je nu op 26 zit zou dat ook nog eens minder zijn als je je overtollige huid kwijt zou zijn.
Iets minder ja, heb alleen een huidflap in mijn maagstreek maar er zit geen dikke vetlaag in dus zal niet veel verschil maken. Maar voorlopig zit die huidflap er nog wel even, misschien wel voor altijd als er niks veranderd wat betreft vergoedingen.
pi_162359953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Niet?

[ afbeelding ]

Nou, wat is zij dik zeg :D
Mag best een stuk slanker lijkt mij, maar daar gaat het niet om.

Het is geen makkelijke weg omdat het een zware operatie is.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:58:50 #178
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_162359983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:17 schreef matthijst het volgende:
Dat zegt meer over julie denk ik?
Wat zegt dat dan?
Bedankt Hans.
pi_162360000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, dát zeg ik niet. Ik denk dat Fabiënne, het onderwerp van deze discussie, dit wellicht zo ziet.

Ze deinst er niet voor terug om middels een operatie, mooier te worden.
Dit terwijl ze dit ook kan bereiken door gezond te eten en geen alcohol te drinken. Gewoon helemaal geen druppel. Maar dat heeft ze er, blijkbaar, niet voor over.
Vast. Maar dat is haar beslissing, toch?
pi_162360031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:13 schreef Grems het volgende:

[..]

Nou nee, het probleem met dergelijke ingrepen is dat ze alleen zin hebben bij mensen waarbij het achteraf gezien niet nodig was. Je kunt namelijk nog steeds gigantisch veel calorieën naar binnen werken zelfs na een maagband/maagverkleining etc

Als je je dus na zo'n ingreep kunt beheersen was dit ook mogelijk geweest zonder de ingreep.
Onderbouw dat eens met een fatsoenlijk onderzoek.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:07:25 #181
451005 Grems
Clown World
pi_162360201
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens met een fatsoenlijk onderzoek.
Is gewoon logisch nadenken. Een operatie doet niets meer en niets minder dan calorische restrictie makkelijker maken. Het maakt overconsumptie niet onmogelijk, sterker nog er zijn zat mensen die na zo'n ingreep alsnog aan blijven komen omdat ze erachter komen dat vloeibare calorieën wél in grote hoeveelheden naar binnen zijn te werken.

Mensen met de discipline om zich aan het dieet te houden ná zo'n ingreep hadden zich net zo goed kunnen houden aan datzelfde dieet zonder de ingreep.
pi_162360392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:41 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Zag bij haar ook een foto van een Malibufles staan, inderdaad niet bepaald gezond. Maar er zijn ook mensen die na hun operatie nergens aan denken.

Ik kan iemand die meteen na haar maagverkleining alweer vast voedsel nam. Voorschrift na operatie is 3 weken lang al het voedsel pureren om te voorkomen dat er stukjes tussen de nietjes komen wat kan ontsteken. Ze zei dat ze die 3 weken niet vol kon houden en ging dus wel meteen vast voedsel eten zodra ze weer thuis was. Diezelfde week at ze zelfs alweer een broodje hamburger speciaal. En even later meteen elk weekend weer op stap en flink aan de zuip. Ze is wel heel veel afgevallen maar als ze zo doorgaat is ze over een paar jaar gewoon weer op haar oude gewicht.
Ik ken iemand die de laatste keer dat ik haar zag 50 meter liep en waarbij de lippen daarna blauw aanliepen. En ze kon ook niet langer lopen dan dat. Zo moeilijk had ze het, haar lichaam begaf het gewoon onder haar overgewicht. Enorm slechte huid, geen conditie, helemaal niets. Ze was echt extreem zwaar en heeft nu ook een maagband geloof ik, er zijn namelijk meerdere technieken begreep ik toen. Dit was niet permanent en zou naar verloop van tijd weer zo zijn als de oude situatie. Verder zelfde verhaal als wat jij verteld... rond kerst verschenen er enorm veel foto's van belachelijke hoeveelheden eten op facebook. En ze is nu al wat afgevallen maar niet genoeg. Want ze moet nog een operatie. Maar ze was zo zwaar dat de artsen haar niet durfden te opereren. Ze kreeg eerst geen maagband omdat ze het psygische onderzoek niet gehaald had. Je moet namelijk gewoon je leven omgooien maar dat kon ze niet. Ze heeft nu een ander medisch probleem waardoor ze die maagband wel moesten plaatsen. Anders viel ze nooit af en zou ze gewoon vroeg gaan overlijden. Of blijven doorlopen met dat andere probleem...
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:13:24 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162360401
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:58 schreef bascross het volgende:
Wat zegt dat dan?
Dat die ene dude ongenadig veel calorieën verbrandt met z'n 3500.
En dat jij schijnbaar vindt dat 1725 ex beleg voor 7 boterhammen ook niet heel veel is :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162360605
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:24 schreef maily het volgende:

[..]

Op de sportschool werken toch ook mensen die je daarbij kunnen helpen/begeleiden? Dat zou ik liever hebben dan uit een boekje .... :@
nou die expertise kan ook slecht zijn....
ik sporte op de uni. Toezicht en begeleiding werd gedaan door mensen van de krachtsport vereniging. Dus mensen die 100% ermee bezig zijn.
Een of ander sios kneusje legt het daarbij af.

Heb een boek dat is zeg maar de bijbel. Staan alle spiergroepen in en oefeningen. Van een fransman, of franse naam. die gebruikt iedereen die er beetje van af weet ;)

Als ik soms hoor of lees wat men in de reguliere sportschool krijgt voorgekauwt...

Maar goed, je inlezen en schema opstellen kost je week/2 weken max. beetje hulp vragen van anderen en je komt er wel.

(hulp vragen aan mensen die ook stevig gespierde bovenbenen/benen hebben ;)
pi_162360624
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Is gewoon logisch nadenken. Een operatie doet niets meer en niets minder dan calorische restrictie makkelijker maken. Het maakt overconsumptie niet onmogelijk, sterker nog er zijn zat mensen die na zo'n ingreep alsnog aan blijven komen omdat ze erachter komen dat vloeibare calorieën wél in grote hoeveelheden naar binnen zijn te werken.

Mensen met de discipline om zich aan het dieet te houden ná zo'n ingreep hadden zich net zo goed kunnen houden aan datzelfde dieet zonder de ingreep.
Je spreekt jezelf tegen, dus zo logisch is het niet.
pi_162360721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Na een maagverkleining volg je geen dieet, dat is namelijk de bedoeling van een maagverkleining, niet meer diëten.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:26:32 #187
451005 Grems
Clown World
pi_162360843
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:23 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Na een maagverkleining volg je geen dieet, dat is namelijk de bedoeling van een maagverkleining, niet meer diëten.
Het is inderdaad geen dieet maar een aanpassing in de levensstijl. Die ze ook prima zonder maagverkleining door hadden kunnen voeren.
pi_162360855
Ik heb eens even wat ervaringen gelezen, en blijkbaar kunnen veel mensen met een maagband nog wel koekjes, chips en cola naar binnen werken, maar dingen als vlees en brood gaat bijna niet (of helemaal niet). :p
Ik zou niet weten waar dat aan ligt..
pi_162360857
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:23 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Wat ik me altijd afvraag is, krijgen je hersens ook een prikkel dat er minder voedsel nodig is, na zo'n maagverkleining? En wat te doen als je op enig moment in je leven wel veel meer kcal nodig hebt op een dag, moet je dan elk uur gaan eten of wat.
En je kunt idd vloeibare kcal nuttigen en in principe ook domweg volop Marsen, gebakjes enz. blijven eten.
Het zou voor mij (gelukkig niet aan de orde) het allerlaatste redmiddel zijn. Moet er niet aan denken, snijden rondom je maag :{ blll.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:27:23 #190
451005 Grems
Clown World
pi_162360886
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen, dus zo logisch is het niet.
Waar spreek ik mijzelf tegen? Mensen die postoperatief de nieuwe levensstijl kunnen omarmen hadden dit ook prima voor de operatie kunnen doen. Mensen die zichzelf saboteren zijn niet geholpen met de operatie.
pi_162361013
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 15:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb gisteren eens zitten kijken bij de diverse zorgverzekeraars, en zelfs met een hele riante aanvullende verzekering moet er nog een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" zijn voor het vergoed wordt, maar in de basisverzekering sowieso al niet, en een hoop aanvullende verzekeringen ook niet.
En eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat een "aantoonbare lichamelijke functiestoornis" nou precies inhoudt.

Maar ik vind het wel triest, dat juist als iemand op eigen kracht zoveel is afgevallen dat ze hun overtollige huid niet eens bij elkaar kunnen houden zonder daar speciale kleding voor te dragen, dat dat niet vergoed wordt.
Ben je eindelijk afgevallen tot iemand van een normaal gewicht, kun je nog geen bikini aan.

Laat ze dat idd maar vergoeden ipv een maagband.
Wat, je verwaarloost jaren en jaren je lichaam, en dan moeten andere verzekerden betalen om je weer aantrekkelijk genoeg te maken voor het strand?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:35:29 #192
451005 Grems
Clown World
pi_162361235
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat, je verwaarloost jaren en jaren je lichaam, en dan moeten andere verzekerden betalen om je weer aantrekkelijk genoeg te maken voor het strand?
_O_

Dit dus.
pi_162361250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Wat ik me altijd afvraag is, krijgen je hersens ook een prikkel dat er minder voedsel nodig is, na zo'n maagverkleining? En wat te doen als je op enig moment in je leven wel veel meer kcal nodig hebt op een dag, moet je dan elk uur gaan eten of wat.
En je kunt idd vloeibare kcal nuttigen en in principe ook domweg volop Marsen, gebakjes enz. blijven eten.
Het zou voor mij (gelukkig niet aan de orde) het allerlaatste redmiddel zijn. Moet er niet aan denken, snijden rondom je maag :{ blll.
Ik las net dat de drang naar voedsel blijft.
Pas als je na vele maanden een beetje gewend raakt aan je nieuwe levensstijl kan dat afnemen.
pi_162361455
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik las net dat de drang naar voedsel blijft.
Pas als je na vele maanden een beetje gewend raakt aan je nieuwe levensstijl kan dat afnemen.
Lijkt me erg frustrerend en uitputtend, dat de drang blijft maar je lichaam eigenlijk blokkeert. Rijmt niet echt... aan de andere kant, ik heb wel eens gelezen dat bij mensen die zich bewust volproppen, het 'aan-uit'-knopje van 'stop met eten, genoeg gehad' niet meer werkt. Hopelijk keert dat weer terug dan. Maar geen brood meer kunnen eten lijkt me al een straf op zich.
pi_162361474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef Grems het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen dieet maar een aanpassing in de levensstijl. Die ze ook prima zonder maagverkleining door hadden kunnen voeren.
Dat is wat veel mensen denken maar dat is dus absoluut niet waar. Als ik dezelfde hoeveelheden die ik nu eet zou eten zonder dat ik een operatie had gehad dan was ik elke dag kotsmisselijk door hongergevoel geweest. Het zijn namelijk geen normale hoeveelheden die er na een operatie gegeten worden. Voor mijn operatie moest ik 3 weken lang een pre-dieet volgen, 's ochtends 1 snee brood met mager beleg, 's middags 1 snee brood met mager beleg, 's avonds 1 aardappel ter grote van een ei, 1 opscheplepel groente en 50 gram vlees/vis. Daarnaast 3 tussendoortjes (kwart/yoghurt, fruit), dus ongeveer dezelfde hoeveelheden als wat ik nu op kan. Zo'n eetpatroon hou je nooit vol als je maag een normaal formaat heeft.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:42:17 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162361500
quote:

[..]

Ik heb het specifiek over mensen die op eigen kracht afgevallen zijn, en die dus al geen geld voor een maagverkleining hebben gekost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:43:57 #197
451005 Grems
Clown World
pi_162361570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:41 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat is wat veel mensen denken maar dat is dus absoluut niet waar. Als ik dezelfde hoeveelheden die ik nu eet zou eten zonder dat ik een operatie had gehad dan was ik elke dag kotsmisselijk door hongergevoel geweest. Het zijn namelijk geen normale hoeveelheden die er na een operatie gegeten worden. Voor mijn operatie moest ik 3 weken lang een pre-dieet volgen, 's ochtends 1 snee brood met mager beleg, 's middags 1 snee brood met mager beleg, 's avonds 1 aardappel ter grote van een ei, 1 opscheplepel groente en 50 gram vlees/vis. Daarnaast 3 tussendoortjes (kwart/yoghurt, fruit), dus ongeveer dezelfde hoeveelheden als wat ik nu op kan. Zo'n eetpatroon hou je nooit vol als je maag een normaal formaat heeft.
Dat is dan ook niet nodig voor gewichtsverlies. Een minder drastische aanpassing was voldoende geweest.
pi_162361603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:26 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Na een maagverkleining krijgen veel mensen geen signaal meer van dat er eten nodig is. Ik heb ook totaal geen hongergevoel meer en eet dus altijd op vaste tijden.

Marsen/gebakjes eten kunnen de meeste mensen niet meer na een maagverkleining, ten minste niet na een gastric bypass, bij een maagband veelal wel omdat er alleen maar een band om een deel van de maag zit en er dus geen deel van de maag weg is.
pi_162361654
quote:

[..]

Dat heeft niks met aantrekkelijk maken te maken. Een huidoverschot kan heel erg pijnlijk zijn en het beperkt velen in hun bewegingsvrijheid.
pi_162361669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:44 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Na een maagverkleining krijgen veel mensen geen signaal meer van dat er eten nodig is. Ik heb ook totaal geen hongergevoel meer en eet dus altijd op vaste tijden.

Marsen/gebakjes eten kunnen de meeste mensen niet meer na een maagverkleining, ten minste niet na een gastric bypass, bij een maagband veelal wel omdat er alleen maar een band om een deel van de maag zit en er dus geen deel van de maag weg is.
Het effect van maagdband of gb schijnt echt behoorlijk verschillend te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')