abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162301198
quote:
Fabiënne (115 kg) moet 5 kilo aankomen voor maagband
Simone van Zwienen
18-5-16 - 18:30

Fabiënne is ten einde raad. © Privéfoto.

De 22-jarige Fabiënne Zwaan uit Katwijk is ten einde raad: ze weegt 115 kilo, maar komt net 5 kilo te kort om in aanmerking te komen voor de maagband of -verkleining die ze zo graag wil. De make-up artist en haarstyliste ziet geen andere uitweg dan die paar kilo er letterlijk 'bij te vreten'. Ze is niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. 'Vijf keer naar de McDonalds is goedkoper, dan de behandeling betalen.'

© Privéfoto.

Als ik naar de bowlingbaan ga denken ze 'die is zo rond als een bowlingbal'. Ik ben tien jaar lang gepest en nagekeken. Ik heb geen keuze meer
Fabiënne Zwaan (22)
Fabiënne is er kapot van. ,,Vijf stomme kilo's. Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Mijn wereld stortte in toen de telefoniste van de Nederlandse Obesitas Kliniek vertelde dat ik te licht ben. Ze willen en mogen de operatie niet uitvoeren. Ik ben boos, verdrietig en verontwaardigd tegelijk: ik vraag niet voor niets hulp. Het is toch eigenlijk van de zotte, dat als je al ruim 35 kilo overgewicht hebt dat je nog zwaarder moet zijn om hulp te krijgen, of anders alles zelf moet betalen?"

'Echt dik'
De Katwijkse tobt al tien jaar met haar gewicht. Talloze diëten, bezoeken aan zes verschillende diëtisten, shakes. Ze heeft naar eigen zeggen alles geprobeerd. ,,Ik eet gezond, beweeg goed en ik heb elk dieet met 110 procent overtuiging gevolgd, maar het heeft niet geholpen. Ik heb al sinds mijn vijfde overgewicht. Ik heb meer familieleden die 100 tot 150 kilo wegen. Ik zie hun lijden en hoeveel last ze ervan hebben."

Ook Fabiënne heeft last, van haar gewrichten. ,,Ik heb zoveel pijn aan mijn knieën en gewrichten. Mijn diëtiste vond dat ik het niet lang genoeg had geprobeerd, maar na een half jaar bij de diëtiste te hebben gelopen was ik twee kilo aangekomen en zat ik tegen een depressie aan. Als ik de straat op ga, voel ik mensen denken: 'die is echt dik'. Als ik naar de bowlingbaan ga denken ze: 'die is zo rond als een bowlingbal'. Ik ben tien jaar lang gepest en nagekeken. Ik heb geen keuze meer, ik ben gedwongen vijf kilo aan te komen."

Met die vijf kilo erbij komt ze er wel doorheen. Het is niet de beste manier, maar wel de makkelijkste
Kobus Dijkhorst, directeur Nederlandse Obesitas Kliniek

Fabiënne (22) is make-up en haarstyliste en weet haar extra kilo's daarmee te verbergen. © Privéfoto.
Vechten
Er geldt zowel in Nederland als internationaal een wettelijke norm om in aanmerking te komen voor een behandeling. Je Body Mass Index (BMI) moet boven de 40 uitkomen. Fabiënne zit op 38, met vijf kilo extra zou ze de grens wel halen. ,,Ik snap dat er een grens is. Ik ben ook benaderd door mensen die 10 of 15 kilo willen afvallen, maar bij mij gaat het om 40 kilo te zwaar waartegen ik al tien jaar vecht."

Ook de Nederlandse Obesitas Kliniek heeft zich aan die internationale spelregels te houden, zo verklaart algemeen directeur Kobus Dijkhorst. ,,Die zijn opgesteld door zorgverzekeraars en de beroepsverenigingen van chirurgen en internisten. Het BMI is daar een belangrijk criterium voor, met name bij jonge mensen die geen last hebben van suikerziekte, slaapapneu of hart- en vaatziekten. Er is gezocht naar een zo goed mogelijk balans tussen nut en risico."

Pech
Met andere woorden, Fabiënne heeft pech. ,,Dat is natuurlijk heel vervelend", erkent Dijkhorst. ,,Zelfs al zou ze 6000 euro zelf betalen - zoveel kost de behandeling - dan zouden we hem nog niet uitvoeren. Er zijn best aanbieders die dat zullen doen, maar wij niet. We zeggen nooit dat iemand moet aankomen om maar in aanmerking te komen. Het is ook zeker niet aan te raden, maar ik kan me voorstellen dat mensen deze conclusie trekken. Met die vijf kilo erbij komt ze er wel doorheen. Het is niet de beste manier, maar wel de makkelijkste. Ze moet echter beseffen dat het criterium er niet voor niks is."

Fabiënne is lang niet de enige. De Nederlandse Obesitas Kliniek komt wekelijks mensen tegen die net te licht zijn. ,,We krijgen er jaarlijks 7000 nieuwe patiënten bij. Fabiënne zal op de normale manier moeten afvallen. Ze is te licht. Als ze twee centimeter korter was geweest had ze wel binnen de grens gevallen. Maar ze kan niet even krimpen."

De afwijzing is de make-up artist en haarstyliste zo zwaar gevallen dat ze met haar verhaal naar buiten treed. ,,Ik wil het beleid veranderen, ook voor anderen."

© Privéfoto.
Hoop
Volgens Dijkhorst is er nog één andere optie: als Fabiënne kan aantonen dat ze zwaarder is geweest, kan ze binnen de criteria vallen. ,,Ik heb inderdaad zwaarder gewogen, dus misschien kan ik daar wel wat mee in overleg met de huisarts."

Fabiënne probeert haar kilo's ondertussen zoveel mogelijk te verbergen. ,,Ik ben een pro geworden in het verbergen van mijn overgewicht. Als make-up artist weet ik precies hoe ik mij moet opmaken of fotograferen. Dat is meteen een social media-kwestie, make-up verbergt zoveel. Je ziet alleen maar mooie mensen, maar ik weet hoeveel er vervormd wordt. Van binnen geeft het mij heel veel verdriet, want ik verafschuw en walg van mijzelf als ik in de spiegel kijk. Mijn vriendje zegt dat ik wel mooi ben, zoals ik ben."
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)-voor-maagband.dhtml

Ik heb misschien makkelijk praten hoor, maar hier gaan mijn haren toch best van overeind staan. Word een beetje moe van dat slachtofferrol gedoe van dit soort lui. Vind het echt bizar om er maar even vijf kilo te willen aanvreten en dan maar hup onder het mes. In plaats daarvan kan ze beter haar energie stoppen in afvallen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_162301226
Ze ziet er niet uit voor iemand die 115 kilo is :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 18:56:09 ]
pi_162301231
Ik zou haar doen!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162301262
Maagband is dikke ellende, kunt beter voor een sleeve of GBP gaan.
pi_162301304
Leuk koppie
Ik zwaai naar dieren.
pi_162301404
quote:
'Echt dik'
De Katwijkse tobt al tien jaar met haar gewicht. Talloze diëten, bezoeken aan zes verschillende diëtisten, shakes. Ze heeft naar eigen zeggen alles geprobeerd. ,,Ik eet gezond, beweeg goed en ik heb elk dieet met 110 procent overtuiging gevolgd, maar het heeft niet geholpen. Ik heb al sinds mijn vijfde overgewicht. Ik heb meer familieleden die 100 tot 150 kilo wegen. Ik zie hun lijden en hoeveel last ze ervan hebben."
Als het er niet aan ligt dat ze gewoon teveel vreet, wat gaat een maagband of maagverkleining daar dan aan helpen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162301416
Mwah, 115 kilo is zwaar maar het is echt geen onmogelijke opgave. Ze heeft gewoon een tekort aan discipline en wil om af te vallen, zeugin. Als ze 250 kilo woog dan zou ik die maagband begrijpen, maar 115 kilo, nee. Ik bedoel even 15 kilo afvallen en je zit alweer op de drempel van 100 kilo en dan ziet het al heel anders uit.
pi_162301499
Je moet ergens een grens stellen. Onterechte klacht.
pi_162301598
Daarnaast het doel ook.... Ze wil graag meteen een slanke den zijn. Ik zou ook depressief worden bij de gedachte van '40 kilo afvallen', maar waarom denkt ze niet eerst aan de 100 kilo. Stap voor stap. Van vet naar mollig. En als ze mollig is kan ze naar een andere mijlpunt toe werken. Kleine behapbare brokken. Gek wijf, het is alsof ik mij vandaag de doel stel dat ik apps wil leren bouwen terwijl ik niet eens bekend ben met de basis van Java.
pi_162301705
Simone van Zwienen is een 3de rangs journalist die graag slappe sensatiestukjes in elkaar flanst om lekker wat hits te scoren.
pi_162301895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:54 schreef roos85 het volgende:
,,Ik wil het beleid veranderen, ook voor anderen."
Verander gewoon je eetpatroon vetzak.

Het is heel erg simpel. Zorg dat je meer verbrandt dan dat je binnen krijgt.
Krijg je meer binnen dan je verbrandt dan eet je gewoon teveel.

Meer als dat is het niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162302168
Het helpt wel een maagband. Moet je kijken. Een foto van Sjuul Paradijs voor de maagbandoperatie en na die operatie viel hij in snelvaarttrein af.

pi_162302460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:19 schreef George_Zina het volgende:
Het helpt wel een maagband. Moet je kijken. Een foto van Sjuul Paradijs voor de maagbandoperatie en na die operatie viel hij in snelvaarttrein af.

[ afbeelding ]
Die hadden ze mondband moeten geven.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:25:09 #14
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_162302476
Wat een gelul.

Ze eet gezond, maar wilt wel een maagband?

Elk pondje gaat door het mondje, dus gewoon minder eten en bek houden/stop met aandacht zoeken.
pi_162302531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die hadden ze mondband moeten geven.
Tja, morbide obesitas of 'normaal' overgewicht is wel een steeds groter probleem in steeds meer landen. Mexico (meest vette land ter wereld), UK en VS zijn de meest prominente voorbeelden op dat terrein.
pi_162302627
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Aha, een ervaringsdeskundige ^O^
pi_162302631
quote:

[..]

Lees nu eens de OP voordat je reageert
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:29:54 #18
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162302709
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:27 schreef Juup© het volgende:

[..]

Aha, een ervaringsdeskundige ^O^
Hoef je niet eens ervaring voor te hebben, gewoon boerenverstand gebruiken.
pindazakje
pi_162302736
quote:

[ afbeelding ]
Het gaat niet om het afvallen want zo'n operatie is een hulpmiddel, na de operatie MOET de patiënt zijn/haar eetpatroon/leefgedrag permanent aanpassen en dat is vaak het probleem waardoor sommigen na een aantal jaar weer op hun oude gewicht zitten helaas.
pi_162302831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:26 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Tja, morbide obesitas of 'normaal' overgewicht is wel een steeds groter probleem in steeds meer landen. Mexico (meest vette land ter wereld), UK en VS zijn de meest prominente voorbeelden op dat terrein.
En daar komen alleen maar meer kosten van. Dus ik snap de redenering achter de vergoeding, alleen is het een medisch alternatief voor zelfbeheersing. Ik weet niet of dat wel het juiste signaal is, om het zacht uit te drukken. En dan vraag ik me ook af wat het effect is, als iemand gewoon vreet waar die zin in heeft dan zal zo'n maagoperatie wel helpen om minder zin te hebben, het lijkt me dat je dan alsnog vet kunt worden.
pi_162302885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoef je niet eens ervaring voor te hebben, gewoon boerenverstand gebruiken.
Deskundige nummer 2 ^O^
pi_162302920
quote:

[ afbeelding ]
helaas is de na-foto net een terminale kankerpatient
pi_162302949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En daar komen alleen maar meer kosten van. Dus ik snap de redenering achter de vergoeding, alleen is het een medisch alternatief voor zelfbeheersing. Ik weet niet of dat wel het juiste signaal is, om het zacht uit te drukken. En dan vraag ik me ook af wat het effect is, als iemand gewoon vreet waar die zin in heeft dan zal zo'n maagoperatie wel helpen om minder zin te hebben, het lijkt me dat je dan alsnog vet kunt worden.
Dat laatste bedoel ik ook, en hulp (al dan niet psychologisch) is noodzakelijk.
pi_162303004
quote:
9s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:27 schreef eight het volgende:

[..]

Lees nu eens de OP voordat je reageert
Die heb ik gelezen. Dit is typisch een voorbeeld van zo een gaar zwijn wat zegt ik snap er niks van ik hou me netjes aan mn dieet maar ik kom zelfs bij en die dan ondertussen vanalles tussendoor loopt te snaaien en te vreten.

Als er niet meer binnen komt dan je verbrandt dan val je af. Als dat niet het geval is dan is er wellicht iets anders aan de hand, maar daar gaat een maagband dan ook niet tegen werken.

Het enige wat zo een maagband doet is zorgen dat je eerder "vol" zit.

Ergo: dat is een hulpmiddel voor vette zwijnen die zich het liefst tot de nek toe met een trechter afgevuld zien worden met reuzel of afgelopen frituurvet.
pi_162303047
In plaats van een maagband zou er veel vaker een strict begeleid sport- en eetregime ingezet moeten worden door de artsen. Helaas zijn er nog te weinig van dat soort initiatieven, waardoor men steeds vaker en steeds makkelijker grijpt naar bariatrische chirurgie. Haar overgewicht is absoluut niet zodanig dat ze niet naar een gezonder gewicht kan. Ik geloof best dat ze het gevoel heeft alles al geprobeerd te hebben, maar met goede begeleiding kan zij echt wel verder afvallen.

Een maagbandje heeft gigantische invloed op de rest van je leven en er zitten een shitload aan complicaties aan vast, dat lijkt men steeds vaker over het hoofd te zien.
pi_162303089
quote:
15s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:37 schreef clumsy_clown het volgende:
In plaats van een maagband zou er veel vaker een strict begeleid sport- en eetregime ingezet moeten worden door de artsen. Helaas zijn er nog te weinig van dat soort initiatieven, waardoor men steeds vaker en steeds makkelijker grijpt naar bariatrische chirurgie. Haar overgewicht is absoluut niet zodanig dat ze niet naar een gezonder gewicht kan. Ik geloof best dat ze het gevoel heeft alles al geprobeerd te hebben, maar met goede begeleiding kan zij echt wel verder afvallen.

Een maagbandje heeft gigantische invloed op de rest van je leven en er zitten een shitload aan complicaties aan vast, dat lijkt men steeds vaker over het hoofd te zien.
Voor dat soort mensen zouden ze van Kamp Vught een soort fatcamp moeten maken.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 19-05-2016 13:20:01 ]
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:40:35 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162303181
Sowieso belachelijk dat zoiets vergoed zou worden.

Gewoon minder vreten en meer bewegen in plaats van te janken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162303264
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:38 schreef Beach het volgende:

[..]

Voor dat soort mensen zouden ze van Kamp Vught een soort fatcamp moeten maken.
In plaats van met bullshitterminologie te gooien, zou je ook kunnen zeggen dat het mooi zou zijn als er *überhaupt* vanuit de geneeskunde makkelijker toegankelijke begeleiding bij afvallen bestaat. Maak bij een bepaald BMI sporten aantrekkelijker door diëtisten te vergoeden en contributie te verlagen, bijvoorbeeld. En voordat men begint te zeuren dat ze daar zelf mogen betalen: die operatie en de nazorg kost ook een shitload en wordt wél vergoed.
pi_162303265
Als dat mens overigens al 10 jaar problemen heeft met haar gewicht dan mogen die ouders ook uit hun ouderlijke macht ontheven worden. Wat doe je een kind van 12 aan man. }:|

Overigens zie ik het steeds meer om me heen. We gaan hard Amerika achterna met al die vette mensen. Wees gewoon eens content met wat minder; dat kan best.

:)
pi_162303313
Ah, de helden van de grote mond zijn allemaal gearriveerd :')
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:44:36 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162303364
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

In plaats van met bullshitterminologie te gooien, zou je ook kunnen zeggen dat het mooi zou zijn als er *überhaupt* vanuit de geneeskunde makkelijker toegankelijke begeleiding bij afvallen bestaat. Maak bij een bepaald BMI sporten aantrekkelijker door diëtisten te vergoeden en contributie te verlagen, bijvoorbeeld. En voordat men begint te zeuren dat ze daar zelf mogen betalen: die operatie en de nazorg kost ook een shitload en wordt wél vergoed.
Dit.
Laat ze begeleiden zoals in dat programma met Wendy van Dijk, met een PT en dergelijke, kost al met al waarschijnlijk nog steeds minder dan een operatie, en ik denk dat mensen dan een omslag maken die blijvend is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162303376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Duidelijke oplossingen geen gepraat.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_162303385
Ze kan beter leren om een gezond eetpatroon te volgen, heb je geen eens een dietist bij nodig.
pi_162303432
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat laatste bedoel ik ook, en hulp (al dan niet psychologisch) is noodzakelijk.
Weet ik eigenlijk niet. Uiteindelijk zijn ze toch goedkoper omdat ze eerder dood gaan. De hele manier van denken van 'ik kan het niet' is juist het probleem. Dan heb je natuurlijk mensen die te dom zijn om te weten dat een zak paprikachips niet gezond is en die mag je best langs een dietist sturen, maar uiteindelijk zullen ze toch zelf moeten beslissen wat ze in wel en niet in hun mond proppen, met of zonder maagband.

Het lijkt me in ieder geval een goed idee dat die mensen die na zo'n operatie ernstig overgewicht houden, alsnog de rekening krijgen, ook al is het 5 jaar later.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 18-05-2016 19:51:15 ]
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:46:13 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162303435
Of we houden het ontopic zonder op de man geneuzel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 18-05-2016 19:52:51 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162303535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het er niet aan ligt dat ze gewoon teveel vreet, wat gaat een maagband of maagverkleining daar dan aan helpen?
Dit dus. Als ze er zelf heilig van overtuigd is dat ze gezond genoeg (en dus vooral ook normale porties) eet en ze valt niet af, zou een maagverkleining dus ook geen effect hebben.
pi_162303545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoop dat jij mij niet bedoeld? :'(
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:49:27 #38
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_162303576
Volgens mij is zij zeer goed te prikken als ze wat slanker is.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_162303586
quote:

[..]

Eens ^O^
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:52:48 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162303710
Sorry, als je gezond eet en genoeg beweegt dan word je niet dik. Dat is namelijk onmogelijk.
pi_162303813
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef Twiitch het volgende:
Sorry, als je gezond boven je BMR en onder je maintenance eet en genoeg beweegt dan word je niet dik. Dat is namelijk onmogelijk.
pi_162304054
quote:
,,Vijf stomme kilo's. Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Mijn wereld stortte in toen de telefoniste van de Nederlandse Obesitas Kliniek vertelde dat ik te licht ben. Ze willen en mogen de operatie niet uitvoeren. Ik ben boos, verdrietig en verontwaardigd tegelijk: ik vraag niet voor niets hulp. Het is toch eigenlijk van de zotte, dat als je al ruim 35 kilo overgewicht hebt dat je nog zwaarder moet zijn om hulp te krijgen, of anders alles zelf moet betalen?"
Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Ik vraag toch niet voor niets om hulp?

Mevrouw is wel kampioen de schuld buiten haarzelf neerleggen.
pi_162304127
quote:

[..]

Dat kun je dan weer beter aanpakken met algeheel volksgezondheidsbeleid ipv individuele maatregelen, die werken namelijk ook preventief. Je kunt een cultuur van bewegen en gezond eten best een handje helpen. Maar dan moet je niet gaan bezuinigen op gemeentelijke sportvoorzieningen, het sportverenigingen niet onnodig lastig maken, hou het sociale aspect erin ipv iedereen fitnesshokken in te jagen voor het afsluiten van een abbo en dan nog maar een paar keer terug te komen. Zorg voor fatsoenlijke LO-lessen, begin eens met schoolzwemmen herinvoeren, tief een keer op met 'ik kies bewust'- logo's op pakken met suikerwater van Unilever en stel eens eisen aan de informatievoorziening door voedselproducenten.

Het geldt natuurlijk niet voor elk individu, maar dit lijkt toch verdacht veel op met medische ingrepen de rekening betalen die mede het gevolg is van kostenbesparing uit voorgaande decennia en het vooral de industrie niet in de weg willen zitten bij hun pogingen om geld te verdienen aan het slecht voeden van de consument.
pi_162304150
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Ik vraag toch niet voor niets om hulp?

Hier ben ik het dan gedeeltelijk mee oneens. Ze is nog jong, en ouders zijn vaak de schuld van dit soort problemen. Als ouders een slecht eetpatroon hebben zelf, zijn kinderen meestal geneigd om dat over te nemen, daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.

Waarom denk je dat zoveel kinderen verslaafd zijn aan suiker?? Omdat ze van jongs af aan al troep als fristi en chocomel in hun mond gegoten krijgen. En een snoepje is een beloning meestal, suiker dus.

Nu vind ik wel dat ze het wat boven 't randje verwoord, alleen ze moet zelf die hulp op zich nemen en luisteren naar wat er vertelt wordt aan haar.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:02:47 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162304172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarbij dat nog best te begrijpen is als ze als 5-jarige al (fors) overgewicht had.
Dan ga je echt met een enorme achterstand de puberteit in, en ik kan me voorstellen dat je dat als je net volwassen bent niet even weet weg te werken, zeker niet als je zo "opgevoed" bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162304285
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij dat nog best te begrijpen is als ze als 5-jarige al (fors) overgewicht had.
Dan ga je echt met een enorme achterstand de puberteit in, en ik kan me voorstellen dat je dat als je net volwassen bent niet even weet weg te werken, zeker niet als je zo "opgevoed" bent.
Ze heeft 35 kilo overgewicht, ze vraagt om hulp en ze heeft het al van jongs af aan.

Inderdaad, ze legt de schuld niet buiten haarzelf.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 20:10:03 #47
137949 Disana
pi_162304465
quote:
Sorry, als je gezond eet en genoeg beweegt dan word je niet dik. Dat is namelijk onmogelijk.
Dat is helaas wel mogelijk, zoals bij Fabiënne het geval is want ze heeft het altijd al gehad en al veel geprobeerd. Het zou fijn zijn als we wat minder hard oordeelden. We weten nog maar zo weinig van overgewicht. Het is bijvoorbeeld nog maar pas bekend dat je niet afvalt van lichaamsbeweging. En men is er ook nog steeds niet precies over uit welk voedsel het beste is.
pi_162304630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is helaas wel mogelijk, zoals bij Fabiënne het geval is want ze heeft het altijd al gehad en al veel geprobeerd. Het zou fijn zijn als we wat minder hard oordeelden. We weten nog maar zo weinig van overgewicht. Het is bijvoorbeeld nog maar pas bekend dat je niet afvalt van lichaamsbeweging. En men is er ook nog steeds niet precies over uit welk voedsel het beste is.
Je valt inderdaad niet af van beweging, krijgt er wel een strakker lijf van.

En men weet ook nog niet precies welk voedsel het beste is. Wat zou nou beter zijn, een appel of een Big Mac?
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 20:15:07 #49
137949 Disana
pi_162304713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je valt inderdaad niet af van beweging, krijgt er wel een strakker lijf van.

En men weet ook nog niet precies welk voedsel het beste is. Wat zou nou beter zijn, een appel of een Big Mac?
Alle diëten suggereren iets anders: geen vet, wel vet, geen koolhydraten, wel koolhydraten, light producten, juist geen light producten... ergo feitelijk weten we nog steeds niet wat dik kan maken en waarom de een bij hetzelfde eetpatroon wel dik is en de ander niet.
pi_162304786
Maar goed, ze geeft zelf aan dat ze alle diëten al wel geprobeerd heeft en vanaf jonge leeftijd al overgewicht heeft. Veel familieleden hebben overgewicht, is dan een medische oorzaak uitgesloten of weten degene met overgewicht niet wat goede voeding is en hoe ze (blijvend) kunnen afvallen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_162305038
Diëten werken niet, van de diëtiste werd ik depressief, ik heb het al van jongs af aan en het zit in de familie.

Waarom krijg ik het niet vergoed? Nu moet ik nog vijf keer naar de Mac :'(
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:24:09 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162305151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:21 schreef luxerobots het volgende:
Diëten werken niet, van de diëtiste werd ik depressief, ik heb het al van jongs af aan en het zit in de familie.

Waarom krijg ik het niet vergoed? Nu moet ik nog vijf keer naar de Mac :'(
Dat ik dik ben ligt aan de verleiding!
Ik loop elke dag een km!
Ik beweeg echt genoeg
Ik heb alles geprobeerd, elke shake elke pil
Het zijn m'n genen
Ik heb alle diëtisten gehad
pi_162305231

Dit doen dikke vrouwen toch altijd wel knap, een foto posten waarop je niet ziet dat ze dik zijn. Deze zou ik op tinder zo naar rechts geschoven kunnen hebben. Zit je opeens met een zeug opgescheept, respect hoor.
pi_162305321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:25 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Dit doen dikke vrouwen toch altijd wel knap, een foto posten waarop je niet ziet dat ze dik zijn. Deze zou ik op tinder zo naar rechts geschoven kunnen hebben. Zit je opeens met een zeug opgescheept, respect hoor.
Jij schuift alles naar rechts, heb je tenminste nog een beetje kans op een date.
pi_162305344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij schuift alles naar rechts, heb je tenminste nog een beetje kans op een date.
Dat is ook weer zo.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:34:57 #56
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162305623
quote:
Het is bijvoorbeeld nog maar pas bekend dat je niet afvalt van lichaamsbeweging.
:')
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 20:38:25 #57
137949 Disana
pi_162305913
quote:
Niet afvalt door beweging? Begrijp jij eigenlijk wel het verschil tussen niet, beter en meer?

quote:
Dieet helpt beter bij afvallen dan lichamelijke inspanning
quote:
Waar. Als je wilt afvallen, helpt het verbeteren van je eetpatroon meer dan bewegen.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 20:44:01 #59
137949 Disana
pi_162305963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niet afvalt door beweging? Begrijp jij eigenlijk wel het verschil tussen niet, beter en meer?

[..]

[..]

Ja, ik begrijp het heel goed: alleen bewegen levert niets op.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:46:18 #60
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162306069
quote:
Neen, dat is niet altijd het geval. Prednison, als je dat moet slikken vanwege ontstekingen ben je gezien. Al eet je niets word je nog dik van die rommel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_162306081
quote:
15s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:37 schreef clumsy_clown het volgende:

Hier sluit ik me volledig bij aan. Sowieso is bij iedere medische ingreep een zeker risico aanwezig. Bij zwaar overgewicht (zoals in de VS) is er zelfs een significant risico alleen al door de operatie zelf. Wat is dat toch dat mensen niet op hun eigen verantwoordelijkheid kunnen worden aangesproken?
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:48:39 #62
39333 Zelva
pi_162306162
Lees eerst je eigen bronnen eens.

quote:
quote:
Gemiddeld actieve proefpersonen gebruikten evenveel energie als de grootste actievelingen in het testpanel.
quote:
quote:
Sporten en bewegen is gezond.

Het helpt bij afvallen. Maar afvallen door alleen bewegen kost heel veel tijd. Om 1 kilo lichaamsgewicht kwijt te raken, kan het nodig zijn om wel 25 uur extra te wandelen.
Van twee uur fietsen val je per definitie meer af dan twee uur bankzitten. Waarom? Omdat twee uur fietsen meer energie kost dan twee uur bankzitten. Die energie moet ergens vandaan komen. En nee, je lichaam kan niet zo energiebesparend worden dat twee uur fietsen hetzelfde kost aan energie als twee uur bankzitten. Geen enkele fietser rijdt op rusthartslag rond. En als je dat wel denkt, raad ik je aan om eens snel naar school terug te gaan.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:48:51 #63
39333 Zelva
pi_162306172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp het heel goed: alleen bewegen levert niets op.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 20:50:48 #64
137949 Disana
pi_162306250
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:
Lees eerst je eigen bronnen eens.

[..]

[..]

[..]

[..]

Van twee uur fietsen val je per definitie meer af dan twee uur bankzitten. Waarom? Omdat twee uur fietsen meer energie kost dan twee uur bankzitten. Die energie moet ergens vandaan komen. En nee, je lichaam kan niet zo energiebesparend worden dat twee uur fietsen hetzelfde kost aan energie als twee uur bankzitten. En als je dat wel denkt, raad ik je aan om eens snel naar school terug te gaan.
Je bent een beetje aan het cherrypicken. De boodschap is weliswaar dat bewegen gezond is en minimaal bijdraagt aan gewichtsverlies, maar ook dat bewegen alleen vrijwel niets oplevert. Als je wilt afvallen, zul je naar je voedselinname moeten kijken.
pi_162306289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Alle diëten suggereren iets anders: geen vet, wel vet, geen koolhydraten, wel koolhydraten, light producten, juist geen light producten... ergo feitelijk weten we nog steeds niet wat dik kan maken en waarom de een bij hetzelfde eetpatroon wel dik is en de ander niet.
Dikke mensen hebben vooral een andere perceptie van hun eigen eetpatroon.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:52:52 #66
39333 Zelva
pi_162306341
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Je bent een beetje aan het cherrypicken. De boodschap is weliswaar dat bewegen gezond is en minimaal bijdraagt aan gewichtsverlies, maar ook dat bewegen alleen vrijwel niets oplevert. Als je wilt afvallen, zul je naar je voedselinname moeten kijken.
Bullshit.

Als je hetzelfde aantal calorieën blijft innemen, maar je gaat wel meer bewegen, val je af. Kan niet anders.

En ja, als je dan ook nog voor elkaar weet te krijgen dat je minder calorieën binnenkrijgt, val je beter af. Duh.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 20:53:17 #67
137949 Disana
pi_162306356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dikke mensen hebben vooral een andere perceptie van hun eigen eetpatroon.
Heb jij ze allemaal geobserveerd en gesproken? Ik denk het niet. Ik geloof dat sommigen oprecht weinig eten en genoeg bewegen. We weten gewoon nog heel weinig van overgewicht en wijten het nog veel te makkelijk aan de persoon met overgewicht.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:55:08 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162306427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bullshit.

Als je hetzelfde aantal calorieën blijft innemen, maar je gaat wel meer bewegen, val je af. Kan niet anders.
Stofwisseling. Wat te doen als je broodmager bent en je beweegt niet en vreet je helemaal vol. Is daar ook iets aan te doen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:56:41 #69
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_162306494
Het zal allemaal wel, maar als een dieet niet werkt, werkt die maagband ook niet.
Die maag rekt gewoon weer uit en ze is terug bij af.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:03:56 #70
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_162306781
Die maagbanden zijn volgens mij ook niet helemaal gezond voor je. De buurvrouw van m'n moeder was dikkig, moest van d'r zelf zonodig op haar tienerdochters lijken, kreeg een maagband en pakweg een jaar later ziet ze eruit als een concentratiekampbewoner en loopt ze rond met een neus-maagsonde.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_162307012
Dacht eerst dat het om Fabienne de Vries ging.
.
pi_162307545
22 jaar is ook wel erg jong..
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 21:35:07 #73
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_162308126
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Alle diëten suggereren iets anders: geen vet, wel vet, geen koolhydraten, wel koolhydraten, light producten, juist geen light producten...
Ze doen uiteindelijk hetzelfde: door het schrappen van een bepaalde voedingsgroep wordt de kcal-inname verminderd.

quote:
ergo feitelijk weten we nog steeds niet wat dik kan maken
Jawel hoor: meer kcal binnen krijgen dan verbranden.
F.K.A. SuperwormJim
pi_162308365
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb jij ze allemaal geobserveerd en gesproken? Ik denk het niet. Ik geloof dat sommigen oprecht weinig eten en genoeg bewegen. We weten gewoon nog heel weinig van overgewicht en wijten het nog veel te makkelijk aan de persoon met overgewicht.
Lees je post eens terug, weinig eten is geen goede basis om af te willen vallen.
Normale porties en gezond en gevarieerd eten.

Beste tip ooit, niets meer eten na 19:30 uur. Goed vol te houden en je voelt je direct beter!
Komt ook omdat je dan fijner slaapt.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 21:43:13 #75
137949 Disana
pi_162308455
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees je post eens terug, weinig eten is geen goede basis om af te willen vallen.

Beste tip ooit, niets meer eten na 19:30 uur. Goed vol te houden en je voelt je direct beter!
En zo heeft iedereen zijn maakbaarheids- en toverformules.
pi_162308632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:43 schreef Disana het volgende:

[..]

En zo heeft iedereen zijn maakbaarheids- en toverformules.
Nee hoor, ik heb in mij hele leven nog nooit gelijnd of een dieet hoeven volgen, pas mijn trouwjurk na 10 jaar en drie kids verder nog als gegoten. En ben nog nooit in een sportschool geweest.

Ieder zijn ding, maar medelijden hebben met Fabienne? Nee sorry.

Meisje heeft een prachtig koppie en leuk werk, beetje ballen kweken en lekker zelf aan de slag.
Ben benieuwd of ze voor die 5 kilo extra gaat of heel Nederland gaat laten zien dat ze karakter heeft.
pi_162308824
Heerlijk m.b.t. de personen die denken de wijsheid wat betreft het "probleem" in acht te hebben. Natuurlijk kloppen de meeste aannames wel m.b.t. elk pondje gaat door het mondje, maar dan nog is dat niet het gehele verhaal. Er ligt vaak ook nog een psychologisch c.q. emotioneel verhaal aan ten grondslag.

Maar helaas snapt niet iedereen dit :{

Veel plezier verder :W
pi_162308843
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je iets voor of na 19.30 eet?
pi_162309101
quote:
5s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:51 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je iets voor of na 19.30 eet?
Je verbranding stopt dan als je naar bed gaat, je hele lijf gaat dan in ruststand.

Wat ik begreep was dat eten wat je na 2/3 uur voordat je gaat slapen tot je neemt, direct wordt omgezet in (vet) reserves in plaats van energie. Want die energie heb je 's nachts niet nodig.
Tenzij je dus 's nachts of in de avonduren werkt.
pi_162309196
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je verbranding stopt dan als je naar bed gaat, je hele lijf in dan in ruststand.

Wat ik begreep was dat eten wat je na 2/3 uur voordat je gaat slapen tot je neemt, direct wordt omgezet in (vet) reserves in plaats van energie. Want die energie heb je 's nachts niet nodig.
Ik eet regelmatig nog rond 22:00-23:00 een aantal boterhammen. Een paar jaar geleden bakte ik dan een paar tosti's (ipv nu dus boterhammen). Ik ben er ook niet van aangekomen.
pi_162309278
quote:

[..]

Je verbranding stopt dan als je naar bed gaat, je hele lijf gaat dan in ruststand.

Nee, dat is een broodje aap.
Als je na 20.00 honger hebt, moet je gewoon lekker wat eten. Eventueel wat lichts als je er last van hebt wanneer je met een volle buik gaat slapen.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 22:04:22 #82
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_162309328
quote:

[..]

_O-
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:05:02 #83
117098 Hathor
Effe niet
pi_162309354
Geen probleem toch? Effe een weekje ontbijten, luchen en dineren bij McDonalds en je hebt die kilo's wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162309489
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:03 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Nee, dat is een broodje aap.
Als je na 20.00 honger hebt, moet je gewoon lekker wat eten. Eventueel wat lichts als je er last van hebt wanneer je met een volle buik gaat slapen.
Dan ook niet zeuren bij overgewicht, lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 22:12:29 #85
137949 Disana
pi_162309710
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb in mij hele leven nog nooit gelijnd of een dieet hoeven volgen, pas mijn trouwjurk na 10 jaar en drie kids verder nog als gegoten. En ben nog nooit in een sportschool geweest.

Ieder zijn ding, maar medelijden hebben met Fabienne? Nee sorry.

Meisje heeft een prachtig koppie en leuk werk, beetje ballen kweken en lekker zelf aan de slag.
Ben benieuwd of ze voor die 5 kilo extra gaat of heel Nederland gaat laten zien dat ze karakter heeft.
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk, maar het is gewoon zo dat iedereen zijn (voor)oordelen over corpulentie heeft, terwijl we er feitelijk nog maar heel weinig vanaf weten.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 22:12:35 #86
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_162309719
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan ook niet zeuren bij overgewicht, lijkt me.
Zolang je minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, maakt het tijdstip van eten geen reet uit.

Of geloof je ook in minimaal 6 eetmomenten per dag, ontbijt is de belangrijkste maaltijd, bij te weinig eten gaat je lichaam in spaarstand, enz?
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:14:47 #87
37248 BertV
Klei indiaan
pi_162309859
...als het oorlog wordt zijn maagbandelingen de eerste slachtoffers...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:17:37 #88
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_162310000
Al die zelfverklaarde topdiëtisten hier :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:19:01 #89
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_162310072
je kunt ook... je weet wel... minder eten en meer bewegen...
graag op anoniem
pi_162310096
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:51 schreef Juup© het volgende:
Heerlijk m.b.t. de personen die denken de wijsheid wat betreft het "probleem" in acht te hebben. Natuurlijk kloppen de meeste aannames wel m.b.t. elk pondje gaat door het mondje, maar dan nog is dat niet het gehele verhaal. Er ligt vaak ook nog een psychologisch c.q. emotioneel verhaal aan ten grondslag.

Maar helaas snapt niet iedereen dit :{

Veel plezier verder :W
Tuurlij
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:12 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Zolang je minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, maakt het tijdstip van eten geen reet uit.

Of geloof je ook in minimaal 6 eetmomenten per dag, ontbijt is de belangrijkste maaltijd, bij te weinig eten gaat je lichaam in spaarstand, enz?
Voor mij werkt het, ik geloof meteen dat het niet voor iedereen zo is.

Mijn zus en ik schelen 1,5 jaar. Tot haar 18de was zij qua maat en lengte en gewicht precies zoals ik. Zij is daarna ontploft en had na haar studententijd veel moeite om haar oude gewicht terug te vinden. Nu na 15 jaar zie ik grote verschillen in voedings en energiepatroon, terwijl we wel dezelfde genen hebben.

Zij ontbijt nooit en eet elke avond na het avondeten wat, want gezellig en lekker.
Zij dieet voor de vakanties en is imo daardoor een jojo, want op de vakantie gaat ze weer los...
want gezellig..
pi_162310212
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:19 schreef ootjekatootje het volgende:

Mijn zus en ik schelen 1,5 jaar. Tot haar 18de was zij qua maat en lengte en gewicht precies zoals ik. Zij is daarna ontploft en had na haar studententijd veel moeite om haar oude gewicht terug te vinden. Nu na 15 jaar zie ik grote verschillen in voedings en energiepatroon, terwijl we wel dezelfde genen hebben.

Zij ontbijt nooit en eet elke avond na het avondeten wat, want gezellig en lekker.
Zij dieet voor de vakanties en is imo daardoor een jojo, want op de vakantie gaat ze weer los...
want gezellig..
Tuurlij
pi_162310286
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tuurlij

[..]

want gezellig..
Zo ken ik ook twee zusjes. De jongste niet heel groot, beetje mollig en dikke tieten. De oudste is lang, slank en weinig vrouwelijke vormen, terwijl ze elke avond in d'r eentje een hele zak chips leeg eet. Tot ergernis van haar zusje..
pi_162310378
quote:

[..]

Dit dus.

Maagverbanden zouden verboden moeten worden.

Gewoon niet teveel vreten, 3 keer per dag eten met hooguit 2 tussendoortjes. Simpel.
pi_162310381
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo ken ik ook twee zusjes. De jongste niet heel groot, beetje mollig en dikke tieten. De oudste is lang, slank en weinig vrouwelijke vormen, terwijl ze elke avond in d'r eentje een hele zak chips leeg eet. Tot ergernis van haar zusje..
Het is ook maar net wat je schoonheidsideaal is.

Geen vrouwelijke vormen is imo niet mooi. En een ingevallen bekkie ook niet.
  Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 22:26:08 #95
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162310403
quote:

[..]

Ja dat is echt je reinste bullshit dit. Hou toch op. Het maakt niks uit of je voor of na achten nog wat eet. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:26:12 #96
37248 BertV
Klei indiaan
pi_162310407
quote:

[..]

De mollige eet stiekem. Wacht maar tot ze wat ouder worden. Ik kon vroeger ook alles eten.
Aan de andere kant, ik at als basis gezond bij mijn ouders, ik bunkerde er onregelmatig veel bij.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_162310433
quote:

[..]

Ja maar, volgens ootjekatootje delen de dames wel dezelfde genen. Dus het ligt vast aan een van de dames en niet aan de genen.
pi_162310464
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja dat is echt je reinste bullshit dit. Hou toch op. Het maakt niks uit of je voor of na achten nog wat eet. :')
Ik vind het prima, ik ben niet dik.
pi_162310497
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja maar, volgens ootjekatootje delen de dames wel dezelfde genen. Dus het ligt vast aan een van de dames en niet aan de genen.
In ons geval lijkt het daar wel op.
pi_162310499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef BertV het volgende:

[..]

De mollige eet stiekem. Wacht maar tot ze wat ouder worden. Ik kon vroeger ook alles eten.
Er zit een banaan in jouw oor.
  Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 22:27:50 #101
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162310515
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Scheelt, ik ook niet.
pi_162310528
quote:

[..]

In ons geval lijkt het daar wel op.
Dus geldt het voor iedereen?
pi_162310536
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is ook maar net wat je schoonheidsideaal is.

Geen vrouwelijke vormen is imo niet mooi. En een ingevallen bekkie ook niet.
Ze heeft op haar 17e een borstvergroting genomen, dus met die vormen zat het daarna wel goed. :p
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:28:26 #104
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162310545
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dus geldt het voor iedereen?
Waar zeg ik dat?
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:29:06 #105
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162310576
Heeft ze al advies gevraagd aan Sonja Silva?
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:29:45 #106
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162310610
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze heeft op haar 17e een borstvergroting genomen, dus met die vormen zat het daarna wel goed. :p
Zo heeft bijna iedereen wel wat te zeuren, terwijl de wereld vol zit met mooie mensen.

Nogmaals ik ben heel benieuwd na de openbaring van dat meisje Fabienne in de OP wat ze gaat doen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:31:33 #107
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162310703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Heeft ze al advies gevraagd aan Sonja Silva?
Neemt Sonja niet zelf contact met haar op?
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:32:59 #108
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162310776
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Neemt Sonja niet zelf contact met haar op?
alleen als ze haar een mail sturen;)
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:34:10 #109
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162310835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:32 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

alleen als ze haar een mail sturen;)
Sonja kan beter wat make-up advies vragen aan Fabienne... :7
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:35:58 #110
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162310926
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Sonja kan beter wat make-up advies vragen aan Fabienne... :7
Met een dun lijf heb je geen make-up meer nodig :+
pi_162310930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ik at als basis gezond bij mijn ouders, ik bunkerde er onregelmatig veel bij.
Dat zou goed kunnen, daar weet ik verder niks van. Ik bedoelde meer dat er als 'basis' al veel verschil kan zitten tussen zussen.
Ik ben er verder gewoon van overtuigd dat er in bijna alle gevallen van overgewicht sprake is van (te) veel/ongezond eten en/of te weinig bewegen. Het ergst vind ik dat als ik ergens kleine, dikke kinderen zie. Die ouders beseffen echt niet wat ze die kinderen aandoen. :r

In het geval van de OP vind ik 22 jaar wel erg jong voor zo'n operatie. Ze is nog jong en zou ook nog fit en gezond genoeg moeten zijn om dmv sporten haar gewenste gewicht te bereiken. Ook al is dat moeilijk.

Bij het programma Obesitas is wel eens iemand geweest die zo dik was, dat diegene eigenlijk niet eens meer echt mocht sporten, omdat dat teveel schade aan het lichaam zou opleveren.. Zo iemand zou naar mijn mening beter in aanmerking komen voor zo'n operatie.
pi_162311120
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat de fuck.
pi_162311345
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat de fuck.
Van AA naar C'tje volgens mij. Ze kreeg er één van haar ouders, de andere moest ze zelf betalen. xD
pi_162311346
quote:

[..]

Geef dan ook geen tips als je er de ballen verstand van hebt.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:46:47 #115
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162311448
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Geef dan ook geen tips als je er de ballen verstand van hebt.
Ja, das dom lullen. Dus dikke mensen mogen hun mening geven, maar dunne mensen niet? :?

Klaag dan ook niet... Je zou er wat aan hebben zeg.
pi_162311471
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Van AA naar C'tje volgens mij. Ze kreeg er één van haar ouders, de andere moest ze zelf betalen. xD
Als ouder van een 17 jarige zou ik niet meewerken aan een potentiële dodelijke ingreep voor wat grotere tieten.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:47:46 #117
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162311487
Ja... het is natuurlijk een beetje raar. Maar je zou ook kunnen denken: dat is een wel heel aantrekkelijke vrijbrief om me heerlijk schuldeloos effe een paar weken te kunnen overgeven aan de lust van het volproppen met allemaal lekkere dingen: cake, roomsoezen, saucijzenbroodjes, baklava :9~ , pizza's, ijsjes, bier!!! wijn, strropwafels, patat, big mac's, broodje gyros met veel knoflooksaus, oma's gehaktballen en ga zo maar door.
Bedoel, je kan heel moeilijk gaan zitten doen, maar je kan er ook je voordeel mee doen.
Maar sommige mensen moeten altijd weer zo nodig principieel gaan zitten doen.
Daar hedde alleen oezelf maar mee 8)7
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162311544
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, das dom lullen. Dus dikke mensen mogen hun mening geven, maar dunne mensen niet? :?

Klaag dan ook niet... Je zou er wat aan hebben zeg.
Je praat poep, daar hebben mensen sowieso niks aan.

Bovendien presenteer je die poep niet alsof het je mening is, maar alsof het wetenschap is.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:50:58 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162311619
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:49 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Je praat poep, daar hebben mensen sowieso niks aan.
Je bent gewoon jaloers dat die Fabienne d'r maagband al bijna gratis heeft. :7
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:51:29 #120
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162311640
ze moet gewoon gaan blowen, zuipen en feesten, is het zo gedaan met die overtollige kilo's.
Succes! :W
pi_162311690
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:51 schreef Kim-Holland het volgende:
ze moet gewoon gaan blowen, zuipen en feesten, is het zo gedaan met die overtollige kilo's.
Ze kan beter speed gaan snuiven.
pi_162311722
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ouder van een 17 jarige zou ik niet meewerken aan een potentiële dodelijke ingreep voor wat grotere tieten.
Nee, ik ook niet. Zeker niet omdat je met 17 officiële nog niet uitgegroeid bent.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:59:10 #123
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162311935
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze kan beter speed gaan snuiven.
Of dit.
Kan Son nog een puntje aan snuiven zuigen ;) dit soort advies.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:01:52 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162312023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:59 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Of dit.
Kan Son nog een puntje aan snuiven zuigen ;) dit soort advies.
Ben jij wel dik genoeg om deze adviezen te geven? :7
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:03:34 #125
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_162312091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:51 schreef Kim-Holland het volgende:
Zuipen? Washet maar waar :') (ja ik zuip veel) zelfs mn moeder zat vorige week te zeiken dat er wel zeker minstens 40 kilo vanaf mogen ;( Maar blowen werkt dus wel? Ga ik dat eens vervangen met zuipen :7 _O_ :@

Ook denk ik erover om mijn AD-capsules te vervangen met afval capsules. Van het eerst genoemde kom je aan en van het tweede SCHIJN je af te vallen :')
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:03:57 #126
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162312106
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben jij wel dik genoeg om deze adviezen te geven? :7
Tuurlijk. Erger nog; ik heb slap[per] vel. ^O^
maar ik ben ook 21 jaar ouder, dan mag het O-)

[ Bericht 9% gewijzigd door Kim-Holland op 18-05-2016 23:09:43 ]
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:13:59 #127
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162312485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Zuipen? Washet maar waar :') (ja ik zuip veel) zelfs mn moeder zat vorige week te zeiken dat er wel zeker minstens 40 kilo vanaf mogen ;( Maar blowen werkt dus wel? Ga ik dat eens vervangen met zuipen :7 _O_ :@

Ook denk ik erover om mijn AD-capsules te vervangen met afval capsules. Van het eerst genoemde kom je aan en van het tweede SCHIJN je af te vallen :')
Je moeder? Die projecteert haar eigen onzekerheid over haar lichaam op jou. Niet naar luisteren.

edit; je hoeft ook niet naar mij te luisteren, maar ik zou niet zomaar AD
gaan vervangen door nog ergere troep!
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:15:54 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162312558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:13 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Je moeder? Die projecteert haar eigen onzekerheid over haar lichaam op jou. Niet naar luisteren.
Inderdaad, moeders die dat zeggen, :N

Denk dat je de spijker op zijn kop slaat, maar ik praat poep..
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:17:23 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162312613
Wat zijn ad-capsules?
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:18:04 #130
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162312637
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat zijn ad-capsules?
ik vermoed anti-depressiva
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:19:45 #131
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162312691
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, moeders die dat zeggen, :N

Denk dat je de spijker op zijn kop slaat, maar ik praat poep..
Nee hoor, hier hangt een naar luchtje aan
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:19:58 #132
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162312695
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:18 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

ik vermoed anti-depressiva
vitamine a en d?
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:20:47 #133
157031 roosjeroosje1988
pi_162312718
M'n moeder was (voordat ik aankwam) altijd wel een paar kilo zwaarder dan ik (en ik een paar centimeter langer), maar nu ben ik echt heel wat zwaarder (ik zal niet in detail treden) :@
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:21:57 #134
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162312757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
M'n moeder was (voordat ik aankwam) altijd wel een paar kilo zwaarder dan ik (en ik een paar centimeter langer), maar nu ben ik echt heel wat zwaarder (ik zal niet in detail treden) :@
Dan heeft Kim gelijk.

Zijn vitamine-pillen toch? Die AD-pillen
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:26:07 #135
157031 roosjeroosje1988
pi_162312918
Ik bedoelde inderdaad anti-depressiva :@ . Ik kan maar beter ermee stoppen en 'afslank capsules' slikken dan dik en (zogenaamd) ''gelukkig'' zijn toch. Uiteindelijk zal ik toch gelukkiger zijn met een slanker figuur (denk ik tenminste) :@
pi_162313030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je van blowen een behoorlijke vreetkick.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:29:30 #137
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162313039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik bedoelde inderdaad anti-depressiva :@ . Ik kan maar beter ermee stoppen en 'afslank capsules' slikken dan dik en (zogenaamd) ''gelukkig'' zijn toch. Uiteindelijk zal ik toch gelukkiger zijn met een slanker figuur (denk ik tenminste) :@
Wat een hoop gedachtes...

Sterkte!

Geluk is best wel overrated, als je denkt dat je het bent, ben je weer bang het kwijt te raken.
Advies van Kim is wel een goeie, feestje bouwen.
pi_162313056
Raar dat ze BMI als maatstaf nemen. Daarvan is toch al lang duidelijk dat het niet echt betrouwbaar is daar het geen rekening houdt met iemands bouw?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:31:51 #139
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162313116
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je van blowen een behoorlijke vreetkick.
Das mijn ervaring ook, ik lust twee dingen niet:
hotdogs en zuurkool
Toen ik ooit geblowd had, heb ik die combi zo weggegeten, :r

Zie me dat ding nog zo naar binnen schuiven...
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:32:20 #140
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162313133
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef probeer het volgende:
Raar dat ze BMI als maatstaf nemen. Daarvan is toch al lang duidelijk dat het niet echt betrouwbaar is daar het geen rekening houdt met iemands bouw?
Dat doen ze al bij het CB bureau...
pi_162313187
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:48 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dit dus. Als ze er zelf heilig van overtuigd is dat ze gezond genoeg (en dus vooral ook normale porties) eet en ze valt niet af, zou een maagverkleining dus ook geen effect hebben.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:35:44 #142
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162313271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Juist. Dat denk je maar..
Maar hoe langer je in de slachtofferrol blijft, hoe minder moeite je gaat doen voor jezelf..
pi_162313298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Voorkomen is inderdaad beter dan genezen. Iets met een enorme open deur.

[ Bericht 14% gewijzigd door probeer op 18-05-2016 23:43:31 ]
pi_162313396
quote:

[..]

Als het dus niet aan haar voeding ligt (maar aan een of andere lichamelijke / genetische afwijking, wat ze iig wel suggereert), gaat die maagband ook niets veranderen.
pi_162313448
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kun je dan weer beter aanpakken met algeheel volksgezondheidsbeleid ipv individuele maatregelen, die werken namelijk ook preventief. Je kunt een cultuur van bewegen en gezond eten best een handje helpen. Maar dan moet je niet gaan bezuinigen op gemeentelijke sportvoorzieningen, het sportverenigingen niet onnodig lastig maken, hou het sociale aspect erin ipv iedereen fitnesshokken in te jagen voor het afsluiten van een abbo en dan nog maar een paar keer terug te komen. Zorg voor fatsoenlijke LO-lessen, begin eens met schoolzwemmen herinvoeren, tief een keer op met 'ik kies bewust'- logo's op pakken met suikerwater van Unilever en stel eens eisen aan de informatievoorziening door voedselproducenten.

Het geldt natuurlijk niet voor elk individu, maar dit lijkt toch verdacht veel op met medische ingrepen de rekening betalen die mede het gevolg is van kostenbesparing uit voorgaande decennia en het vooral de industrie niet in de weg willen zitten bij hun pogingen om geld te verdienen aan het slecht voeden van de consument.
En deze post mag ook nog wel eens herhaald worden.
pi_162313547
Gewoon pep-dieet, dan val je wel af, hele dagen niet eten en slapen _O-
Kut dit is NWS, ja het is heel erg voor haar maar ze moet er zelf voor gaan! Tevens is het de taak van de Nederlandse overheid om haar hierbij te ondersteunen
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:43:53 #147
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162313559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:35 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Juist. Dat denk je maar..
Maar hoe langer je in de slachtofferrol blijft, hoe minder moeite je gaat doen voor jezelf..
Eens, mensen hebben altijd wat te zeiken.
Persoonlijk vind ik het heel erg als dit gaat over de buitenkant van anderen.
pi_162313647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef probeer het volgende:
Volgens mij valt dat met 'onbetrouwbaar' wel mee als je alleen naar mensen met overgewicht kijkt. Het is niet zo dat iemand met veel spiermassa en weinig vet in aanmerking wil komen voor een maagband.
Daarnaast is het volgens mij vooral voor de verzekering, en die hebben daar natuurlijk weinig verstand van. Maar indd, misschien was een vetpercentage een betere referentie geweest?
pi_162313684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
Gewoon pep-dieet, dan val je wel af, hele dagen niet eten en slapen _O-
Kut dit is NWS, ja het is heel erg voor haar maar ze moet er zelf voor gaan! Tevens is het de taak van de Nederlandse overheid om haar hierbij te ondersteunen
Je vergeet de verhoogde energie en dus actief bezigzijn. :p

Dat is in Gooische Vrouwen ook nog een aantal afleveringen gebruikt. _O-
pi_162313754
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat met 'onbetrouwbaar' wel mee als je alleen naar mensen met overgewicht kijkt. Het is niet zo dat iemand met veel spiermassa en weinig vet in aanmerking wil komen voor een maagband.
Goed punt.

quote:
Daarnaast is het volgens mij vooral voor de verzekering, en die hebben daar natuurlijk weinig verstand van. Maar indd, misschien was een vetpercentage een betere referentie geweest?
Dat is wat ik ook dacht.
pi_162313762
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet uit persoonlijke omgeving dat het ook echt werkt _O- Je ziet op die festivals ook wel eens van diezelfde figuren die in de loop der maanden steeds magerder worden :') Maarja beste is natuurlijk niet zoveel vreten en veel bewegen enzo
pi_162313795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik weet uit persoonlijke omgeving dat het ook echt werkt _O- Je ziet op die festivals ook wel eens van diezelfde figuren die in de loop der maanden steeds magerder worden :') Maarja beste is natuurlijk niet zoveel vreten en veel bewegen enzo
Ik ook, daarom kwam ik er twee paginas geleden zelf ook al mee xD
Je moet wel stoppen als je wangen naar binnen gaan vallen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:52:55 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162313801
Ik heb ook een beetje het idee dat personen die een maagband ambiëren, van een bepaalde klasse zijn... :@
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:54:06 #154
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162313832
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

:D
pi_162313850
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk al te ver _O- Ik doe 't zelf ook wel eens, maar dat hongerloze gevoel is gewoon zo onnatuurlijk, wel lekker gevoel tho :@
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:56:19 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162313890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:54 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk al te ver _O- Ik doe 't zelf ook wel eens, maar dat hongerloze gevoel is gewoon zo onnatuurlijk, wel lekker gevoel tho :@
Linksom of rechtsom zal dit voor die Fabienne wel ff goed zijn.

Even uit de (maag)band springen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:57:46 #157
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_162313943
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja doe es lekker gek! Je hebt niks te verliezen behalve wat gewicht ^O^
pi_162313949
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

True true, ze zal iig geen saaie dag hebben _O-
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:07:01 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162314193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

True true, ze zal iig geen saaie dag hebben _O-
Ik zie er wel handel in:
Fabienne die wat gewichtige dames opmaakt, busje vol naar festival en gaan met die banaan, dit maandelijks herhalen.
Tv-docu van maken en na een jaar eens even kijken of ze wat gelukkiger zijn met zichzelf.
Misschien vergoed een verzekering dit zelfs.

Denk dat het beter werkt dan al die troep, maagbanden en dieet-adviezen.
pi_162314396
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zie er wel handel in:
Fabienne die wat gewichtige dames opmaakt, busje vol naar festival en gaan met die banaan, dit maandelijks herhalen.
Tv-docu van maken en na een jaar eens even kijken of ze wat gelukkiger zijn met zichzelf.
Misschien vergoed een verzekering dit zelfs.

Denk dat het beter werkt dan al die troep, maagbanden en dieet-adviezen.
Heb je die film 'requiem for a dream' nooit gezien? maakte wel indruk op me
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:19:46 #161
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162314535
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Heb je die film 'requiem for a dream' nooit gezien? maakte wel indruk op me
Ja, typerend hoe iedereen in zijn eigen ellende zit.
pi_162315349
Elk pondje gaat idd door het mondje.. zelf ben ik 114kg en wou ook een maagband of verkleining.. nu wil ik het zelf gaan proberen bij een andere diëtist om een gezonder leventje te krijgen en fitter te worden.. als fab beweert dat het niet werkt zal ze is een keer Dr schildklier moeten laten testen op of het wel zn werk doet.. ik ben chronisch moe dus het zal zwaar worden maar ik ga er voor.. ook psychische zal het zwaar worden want ben een emotionele eter.. ik hoop dat mijn plannen haalbaar zijn want ik zit financieel krap maar ik wil er zo graag voor gaan en mensen laten zien dat ik het kan en hun verbazen ik wil weer kunnen dragen wat ik wil.. ik was al een keer bijna onder de 100 maar toen verloor ik mijn diëtiste die ging elders werken en verloor mijn motivatie.. heel dom.. maar had er denk wel een ander moment geweest waar het fout zou gaan.. ik wil zo graag een PT maar die zijn niet te betalen..
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:15:22 #163
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162316372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:02 schreef George_Zina het volgende:
Mwah, 115 kilo is zwaar maar het is echt geen onmogelijke opgave. Ze heeft gewoon een tekort aan discipline en wil om af te vallen, zeugin. Als ze 250 kilo woog dan zou ik die maagband begrijpen, maar 115 kilo, nee. Ik bedoel even 15 kilo afvallen en je zit alweer op de drempel van 100 kilo en dan ziet het al heel anders uit.
Wat jij zegt, klopt allemaal.

Ik was als man 105 op mijn zwaarste gewicht.

Nouja, paar maanden en discipline verder ben ik nu 95-94, nog maar 14-15kg er af en ik zit wel goed. :) Het is ook gewoon heel simpel, je hoeft niet eens iets extra te doen, je hoeft juist minder te doen: minder eten. Je hoeft ook niet overboard te gaan, gewoon stapje voor stapje.
pi_162316417
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het pep dieet in de serie Gooische vrouwen?
pi_162316434
Blijft een vreemd verhaal. Met gezond en niet teveel eten EN voldoende beweging moet je toch af kunnen vallen?
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:27:53 #166
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162316474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Blijft een vreemd verhaal. Met gezond en niet teveel eten EN voldoende beweging moet je toch af kunnen vallen?
Ze werd depressief van haar diëtiste...
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:34:19 #167
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162316532
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Iemand betalen die er eigenlijk maar weinig van weet, om te vertellen dat je dik bent. :')
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:36:34 #168
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_162316549
Zelfs als ze een aandoening heeft gaat een maagverkleining wss wel helpen. Een familielid heeft er een gehad om medische redenen en die is er heel blij (en slank) van geworden.

Enige nadeel is dat je geen fuck meer kunt eten omdat je meteen vol zit. Dus zij zit nu aan de supplementen omdat ze gewoon niet genoeg binnenkrijgt zonder te moeten kotsen. :')
pi_162316574
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:20 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Het pep dieet in de serie Gooische vrouwen?
Ja, waar die dikke -naam kwijt- nieuwe afslankpillen heeft waar ze zoveel energie van krijgt dat ze het hele huis gaat poetsen.
pi_162316578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:36 schreef -0mega- het volgende:
Zelfs als ze een aandoening heeft gaat een maagverkleining wss wel helpen. Een familielid heeft er een gehad om medische redenen en die is er heel blij (en slank) van geworden.

Enige nadeel is dat je geen fuck meer kunt eten omdat je meteen vol zit. Dus zij zit nu aan de supplementen omdat ze gewoon niet genoeg binnenkrijgt zonder te moeten kotsen. :')
Lijkt me echt verschrikkelijk om eerlijk te zijn.
pi_162316602
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat zou je toch ook zonder diëtiste kunnen bereiken. Ik weet niet waarom, maar kan hier totaal geen begrip voor opbrengen. Ook echt 5 kilo aankomen voor zo'n operatie. Dat kan dan weer wel.
pi_162316635
Misschien is Personal Body Plan iets voor d'r. Op Facebook zie ik daar soms echt opvallende 'transformaties' voorbij komen die in relatief korte tijd bereikt zijn. Maarja, ook dat houdt in; gezond eten en veel bewegen. En is trouwens ook duur.

Ik weet niet of ik daar de discipline voor zou hebben als ik dik zou zijn..
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:43:56 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162316636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:34 schreef MillsStork het volgende:

[..]

Iemand betalen die er eigenlijk maar weinig van weet, om te vertellen dat je dik bent. :')
Ik heb d'r ook geen hoge pet van op... maar dat terzijde.
pi_162316648
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, waar die dikke -naam kwijt- nieuwe afslankpillen heeft waar ze zoveel energie van krijgt dat ze het hele huis gaat poetsen.
Die heeft ook zo'n operatie gehad ttouwens. Niet meer dik nu.
pi_162316656
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik verwijt ze niks, van mij mogen ze dik zijn. Iedereen is anders, ik zou zeggen let er een beetje op met je kledingkeuzes maar je moet het echt helemaal zelf weten. Uiteindelijk zijn ze 40.000 euro goedkoper in de zorgkosten omdat ze eerder dood gaan, dus het is nog sociaal ook, Van mij hoeven ze niks, maar als ze slank willen zijn moeten ze ook zelf dat doen wat nodig is, ik vind het een beetje onzin om als samenleving 6000 euro te investeren om 40.000 verlies te maken, Iemand helpen vind ik wel een goed argument, maar ik zie niet hoe een operatie in de plaats kan komen van basale zelfbeheersing.

Alle mensen zijn anders, en ik geloof best dat de een meer aanleg heeft dan de ander of een aandoening heeft waardoor het niet opschiet, en als de hele familie dik is dan weet je ook wel dat gezonde eet en leefgewoonten niet in de opvoeding zaten, maar voor alle volwassenen geldt dat wat je in je opvoeding gemist hebt je later zelf bij moet leren. Maar de dikke mensen die ik ken, en dat zijn er best veel, kijken anders tegen eten aan. Ze hebben altijd van alles in huis, de koelkast is vol, de keukenkastjes puilen uit van iets lekkers 'voor als er bezoek langskomt', als ik een kopje koffie op een terras ga drinken dan bedoel ik ook een kopje koffie en niet een kopje koffie met een stuk taart of een broodje. Als ik een biertje ga drinken dan bedoel ik meerdere biertjes, maar niet biertjes en chips of nootjes. Voor de meeste dikke mensen hoort eten er altijd gewoon bij, die denken dat dat normaal is of dat dat wel 'gewoon' kan. Dan eet je maar gewoon mee voor de gezelligheid en dan denken zij, 'zie je wel, hij doet het ook en hij is slank'. Er moet altijd nog een toetje komen, altijd 'iets lekkers' bij de thee, ze hebben altijd allerlei momenten waar eten bijhoort, en dan zijn er nog de buitenkansjes natuurlijk, die laten ze nooit liggen. Als er op een borrel of zo een schaal hapjes voorbij komt zijn het nooit de dikke mensen die even overslaan.

Nogmaals, ik vind het allemaal prima. Maar als je het een probleem vindt dan moet je de oplossing echt bij jezelf zoeken, en eigenlijk de oorzaak ook, en niet bij een operatie waar we allemaal voor moeten dokken en die waarschijnlijk niks helpt omdat die de oorzaak niet aanpakt.
pi_162316674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik verwijt ze niks, van mij mogen ze dik zijn. Iedereen is anders, ik zou zeggen let er een beetje op met je kledingkeuzes maar je moet het echt helemaal zelf weten. Uiteindelijk zijn ze 40.000 euro goedkoper in de zorgkosten omdat ze eerder dood gaan, dus het is nog sociaal ook, Van mij hoeven ze niks, maar als ze slank willen zijn moeten ze ook zelf dat doen wat nodig is, ik vind het een beetje onzin om als samenleving 6000 euro te investeren om 40.000 verlies te maken, Iemand helpen vind ik wel een goed argument, maar ik zie niet hoe een operatie in de plaats kan komen van basale zelfbeheersing.

Alle mensen zijn anders, en ik geloof best dat de een meer aanleg heeft dan de ander of een aandoening heeft waardoor het niet opschiet, en als de hele familie dik is dan weet je ook wel dat gezonde eet en leefgewoonten niet in de opvoeding zaten, maar voor alle volwassenen geldt dat wat je in je opvoeding gemist hebt je later zelf bij moet leren. Maar de dikke mensen die ik ken, en dat zijn er best veel, kijken anders tegen eten aan. Ze hebben altijd van alles in huis, de koelkast is vol, de keukenkastjes puilen uit van iets lekkers 'voor als er bezoek langskomt', als ik een kopje koffie op een terras ga drinken dan bedoel ik ook een kopje koffie en niet een kopje koffie met een stuk taart of een broodje. Als ik een biertje ga drinken dan bedoel ik meerdere biertjes, maar niet biertjes en chips of nootjes. Voor de meeste dikke mensen hoort eten er altijd gewoon bij, die denken dat dat normaal is of dat dat wel 'gewoon' kan. Dan eet je maar gewoon mee voor de gezelligheid en dan denken zij, 'zie je wel, hij doet het ook en hij is slank'. Er moet altijd nog een toetje komen, altijd 'iets lekkers' bij de thee, ze hebben altijd allerlei momenten waar eten bijhoort, en dan zijn er nog de buitenkansjes natuurlijk, die laten ze nooit liggen. Als er op een borrel of zo een schaal hapjes voorbij komt zijn het nooit de dikke mensen die even overslaan.

Nogmaals, ik vind het allemaal prima. Maar als je het een probleem vindt dan moet je de oplossing echt bij jezelf zoeken, en eigenlijk de oorzaak ook, en niet bij een operatie waar we allemaal voor moeten dokken en die waarschijnlijk niks helpt omdat die de oorzaak niet aanpakt.
Autistisch antwoord.
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:47:41 #177
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_162316680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:43 schreef Physsic het volgende:
Misschien is Personal Body Plan iets voor d'r. Op Facebook zie ik daar soms echt opvallende 'transformaties' voorbij komen die in relatief korte tijd bereikt zijn. Maarja, ook dat houdt in; gezond eten en veel bewegen. En is trouwens ook duur.

Ik weet niet of ik daar de discipline voor zou hebben als ik dik zou zijn..
Waarom moet alles altijd zo snel? Ze is ook niet in een maand tijd naar 115 kg gegaan. Snel afvallen moet je niet willen. Leefstijl veranderen wel, maar dat heeft tijd nodig. Zeker als je bedenkt dat bij een hoop mensen het al mis gaat bij wat ze van huis uit meekrijgen.

Janmer dat deze dame voor de makkelijkste weg kiest. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe lang dat goed blijft gaan.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 08:51:50 #178
137949 Disana
pi_162316731
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Als het dus niet aan haar voeding ligt (maar aan een of andere lichamelijke / genetische afwijking, wat ze iig wel suggereert), gaat die maagband ook niets veranderen.
Dat vraag ik me dus ook af.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 08:53:32 #179
137949 Disana
pi_162316749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er legio mensen die te veel eten of niet op hun dieet letten. Bij die mensen is enorme winst te halen door ze verantwoord te laten eten, en die mensen moeten ook niet beginnen met een maagband. Maar mijn pleidooi geldt de mensen die buiten hun schuld om corpulent zijn; ik geloof zeker dat die mensen er zijn en vind het wel terecht dat die geholpen worden.
pi_162316783
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:47 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Waarom moet alles altijd zo snel? Ze is ook niet in een maand tijd naar 115 kg gegaan. Snel afvallen moet je niet willen. Leefstijl veranderen wel, maar dat heeft tijd nodig. Zeker als je bedenkt dat bij een hoop mensen het al mis gaat bij wat ze van huis uit meekrijgen.

Janmer dat deze dame voor de makkelijkste weg kiest. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe lang dat goed blijft gaan.
Hoeft niet snel. Ik gaf daarmee alleen maar aan dat het mij opviel dat zoiets behoorlijk effectief kan zijn. Wanneer iemand 115kg weegt zal dat mogelijk wat minder effectief lijken in het begin.

Ik heb in dit topic ook al een aantal keer gelezen dat de maag na zo'n maagband weer oprekt. Dus zeker omdat ze nog zo jong is, en waarschijnlijk nog een heel leven voor zich heeft, lijkt mij zo'n maagband nu ook niet de beste oplossing.
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:58:58 #181
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162316807
Van haar fb:

quote:
Schat, maak je geen zorgen ik vind jou de leukste de liefste en ook de zorgzaamste vriendin die ik me wensen kan. Het komt allemaal goed ik hou van jou!
Ze heeft een ontzettend lieve vriend, daar kan Halina Rein weer depressief van worden...
pi_162316834
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:59 schreef Geerd het volgende:
Leuk koppie
pi_162316839
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Van haar fb:

[..]

Ze heeft een ontzettend lieve vriend, daar kan Halina Rein weer depressief van worden...
Jammer dat ze geen volledige foto van zichzelf heeft. Ik ben wel benieuwd naar hoe 115kg er uitziet. Ik kan dat echt niet inschatten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:03:59 #184
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162316862
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen volledige foto van zichzelf heeft. Ik ben wel benieuwd naar hoe 115kg er uitziet. Ik kan dat echt niet inschatten.
Hangt af van bouw en lengte natuurlijk.

Ik heb een hele brede bouw (qua wijde ribbenkast etc) en ik zag er een stuk lichter uit dan wat ik was.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:06:15 #185
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162316881
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk een peertje dan want ze heeft ook fragiele schouders.
D'r staan wel foto's op, ze heeft een flinke voorgevel en iets wat brede heupen.

Maar ik zie niet wat zij in de spiegel ziet, ik zie een mooie vrouw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 19-05-2016 09:17:05 ]
pi_162317043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er legio mensen die te veel eten of niet op hun dieet letten. Bij die mensen is enorme winst te halen door ze verantwoord te laten eten, en die mensen moeten ook niet beginnen met een maagband. Maar mijn pleidooi geldt de mensen die buiten hun schuld om corpulent zijn; ik geloof zeker dat die mensen er zijn en vind het wel terecht dat die geholpen worden.
Ik ben niet zo geinteresseerd in de schuldvraag, ik verwijt ze immers niks. Maar voor de overgrote meerderheid geldt dat als ze zeggen 'ik eet gezond' dat dat een perceptiekwestie is, en ze wel degelijk anders en meer eten dan slanke mensen die gezond zeggen te eten.
pi_162317055
Dikke mensen :r
Dikke mensen die willen dat anderen voor hun operatie betalen :r x 100
pi_162317063
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zie een dikke balg met walgelijk haar en een afschuwelijke tattoo.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:24:38 #189
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162317105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:20 schreef JimmyDean het volgende:
Dikke mensen :r
Dikke mensen die willen dat anderen voor hun operatie betalen :r x 100
Denk dat dit wel wat voor jou is: https://voat.co/v/fatpeoplehate
pi_162317134
Dieten is onzin. Je kan ook afvallen door gewoon pizza's te vreten. Zolang je minder energie in eten binnenkrijgt dan je per dag verbruikt, val je af. Zo simpel is het.

Je kan vervolgens een voedingsschema samenstellen met een bepaald tekort aan calorieën waardoor je in principe kan uitrekenen hoeveel gewicht je gaat verliezen als je dat voedingsschema volgt. 2kg per maand bijvoorbeeld.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:30:52 #191
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162317182
Die smoesjes ook altijd. De wet van behoud van energie geldt in alle uithoeken van het heelal alleen sommige dikke mensen op de planeet Aarde schijnen op wonderbaarlijke wijze energie te kunnen creëren uit niks.
pi_162317257
ik snap niet dat als ze alles al heeft geprobeerd en alle dieëten op niks uitlopen etc.
dan zal een maagband of verkleining toch ook maar tijdelijk werken tot haar maag weer uitzet?

of is dat te kort door de bocht...
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 09:43:19 #193
137949 Disana
pi_162317381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet zo geinteresseerd in de schuldvraag, ik verwijt ze immers niks. Maar voor de overgrote meerderheid geldt dat als ze zeggen 'ik eet gezond' dat dat een perceptiekwestie is, en ze wel degelijk anders en meer eten dan slanke mensen die gezond zeggen te eten.
Maar hoe weet je dat nou? Is daar onderzoek naar gedaan?
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:47:15 #194
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162317444
Wat ik nergens lees, is dat zij medisch is onderzocht.

Dat overgewicht moet toch ergens vandaan komen?
pi_162317458
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dat nou? Is daar onderzoek naar gedaan?
Het is wat mij opvalt. De vraag 'is daar onderzoek naar gedaan?' is op zich een goede, alleen moet je die stellen als iemand zegt 'ik eet gezond'. Stel maar eens vast wat er allemaal de mond in gaat, er is geen enkele reden om blind af te gaan op hun eigen perceptie.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:55:15 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162317583
Stel jezelf een bescheiden doel, maar zorg wel dat je dat dan ook daadwerkelijk haalt.
Bijvoorbeeld 2kg per maand afvallen. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Dan ben je een jaar later 24 kg lichter.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 09:55:22 #197
137949 Disana
pi_162317586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is wat mij opvalt. De vraag 'is daar onderzoek naar gedaan?' is op zich een goede, alleen moet je die stellen als iemand zegt 'ik eet gezond'. Stel maar eens vast wat er allemaal de mond in gaat, er is geen enkele reden om blind af te gaan op hun eigen perceptie.
Maar ik ken juist twee mensen die overgewicht hebben terwijl ze helemaal niet veel of ongezond eten. Een door prednisolon, en een zomaar. Dus mij valt iets anders op dan jou, en dat was mijn hele punt: we weten er onvoldoende vanaf.
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:03:25 #198
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162317718
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Die smoesjes ook altijd. De wet van behoud van energie geldt in alle uithoeken van het heelal alleen sommige dikke mensen op de planeet Aarde schijnen op wonderbaarlijke wijze energie te kunnen creëren uit niks.
:P

Ze zal wel zon type zijn die 2x naar de gym is geweest en daarna weer de zakken chips en kaas naar binnen ging kanen. Zoals gezegd gelukkig gaan deze mensen eerder dood probleem opgelost. Daarnaast zorgen ze voor werk en omzet bij de lokale supermarkt en is hun kwaliteit van leven zeer slecht = eerder dood.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162317764
quote:
99s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:03 schreef Woods het volgende:

[..]

:P

Ze zal wel zon type zijn die 2x naar de gym is geweest en daarna weer de zakken chips en kaas naar binnen ging kanen. Zoals gezegd gelukkig gaan deze mensen eerder dood probleem opgelost. Daarnaast zorgen ze voor werk en omzet bij de lokale supermarkt en is hun kwaliteit van leven zeer slecht = eerder dood.
dat is wel heel goedkoop.....

er is medicatie waar je door aankomt of lichamelijke afwijkingen.
maar dat is het hem, dan werkt een maagband ook niet goed...
dan ga je een effect aanpakken en niet de bron dan komt het dus terug.
pi_162317814
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die heb ik gelezen. Dit is typisch een voorbeeld van zo een gaar zwijn wat zegt ik snap er niks van ik hou me netjes aan mn dieet maar ik kom zelfs bij en die dan ondertussen vanalles tussendoor loopt te snaaien en te vreten.

Als er niet meer binnen komt dan je verbrandt dan val je af. Als dat niet het geval is dan is er wellicht iets anders aan de hand, maar daar gaat een maagband dan ook niet tegen werken.

Het enige wat zo een maagband doet is zorgen dat je eerder "vol" zit.

Ergo: dat is een hulpmiddel voor vette zwijnen die zich het liefst tot de nek toe met een trechter afgevuld zien worden met reuzel of afgelopen frituurvet.
* mschol mompelt iets over beste stuurlui enzo..

jij (en niemand hier overigens) weet de exacte situatie van die persoon, dus roepen dat er minder gegeten moet worden is erg kort door de bocht
pi_162318156
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Denk een peertje dan want ze heeft ook fragiele schouders.
D'r staan wel foto's op, ze heeft een flinke voorgevel en iets wat brede heupen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een vieze homp ongezond vlees.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:25:58 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162318172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:25 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Dat is een vieze homp ongezond vlees.
Rare reactie, slecht voor je karma...
pi_162318214
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Rare reactie, slecht voor je karma...
#fatacceptance is het promoten van een ongezonde levensstijl, dat is pas slecht.

Mijn karma is prima, karma is namelijk onzin.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:28:46 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162318235
Ik stoor me vooral aan die afzichtelijke tattoeage
Mijn reisverslagen
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:29:49 #205
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162318264
Maar hey, dikke mensen verbranden meer energie.. Onee want ze bewegen toch niet :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162318369
ik moet zeggen dat een hoop mensen hier zeer ongepast op reageren.

soms kan een situatie diep triest zijn en een hoop mensen kiezen er echt niet voor..
maar om nou iedereen maar uit te maken voor vetkwab, niet bewegen en "homp ongezond vlees"

staan jullie ook vooraan om mensen neer te halen als er iemand zelfmoord heeft gepleegd omdat iemand dag in dag uit gepest word, dat is dit namelijk.
pi_162318447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ik ken juist twee mensen die overgewicht hebben terwijl ze helemaal niet veel of ongezond eten. Een door prednisolon, en een zomaar. Dus mij valt iets anders op dan jou, en dat was mijn hele punt: we weten er onvoldoende vanaf.
Medicijngebruik is een andere kwestie. Maar bij dat 'zomaar' heb ik mijn twijfels, dat is nou precies waar we onvoldoende vanaf weten.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 10:40:56 #208
137949 Disana
pi_162318471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Medicijngebruik is een andere kwestie. Maar bij dat 'zomaar' heb ik mijn twijfels, dat is nou precies waar we onvoldoende vanaf weten.
Jij vermoedt dat zulke mensen meer eten dan ze denken, terwijl ik ze wel geloof als ze zeggen dat ze niet veel eten.
pi_162318774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dik worden van Prednison komt door vochtretentie en extra calorische intake door versterkt honger gevoel.

Dus weer toch grotendeels: pondje door mondje.
pi_162318870
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik nergens lees, is dat zij medisch is onderzocht.

Dat overgewicht moet toch ergens vandaan komen?
Gewoon teveel eten en te weinig bewegen.
pi_162318910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij vermoedt dat zulke mensen meer eten dan ze denken, terwijl ik ze wel geloof als ze zeggen dat ze niet veel eten.
Mensen weten ook niet wat ze eten. Je realiseert je pas hoeveel of hoe weinig je eet als je het echt gaat bijhouden. Kijk, je gaat mij niet vertellen dat je zomaar plotsklaps overgewicht hebt. Al helemaal niet 35 kilo teveel. Dan eet je gewoon structureel teveel en beweeg je te weinig.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 10:59:34 #212
137949 Disana
pi_162318964
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:57 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Mensen weten ook niet wat ze eten. Je realiseert je pas hoeveel of hoe weinig je eet als je het echt gaat bijhouden. Kijk, je gaat mij niet vertellen dat je zomaar plotsklaps overgewicht hebt. Al helemaal niet 35 kilo teveel. Dan eet je gewoon structureel teveel en beweeg je te weinig.
Dat vind ik dus juist de vraag, want ik weet dat er mensen met overgewicht zijn die niet veel of ongezond eten. Ik vind het zelfs een beetje sneu dat bijna iedereen in dit topic er gemakshalve maar vanuit gaat dat zulke mensen te veel eten en het aan zichzelf te wijten hebben.
pi_162319020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat vind ik dus juist de vraag, want ik weet dat er mensen met overgewicht zijn die niet veel of ongezond eten. Ik vind het zelfs een beetje sneu dat bijna iedereen in dit topic er gemakshalve maar vanuit gaat dat zulke mensen te veel eten en het aan zichzelf te wijten hebben.
Maar hoe kan je veel overgewicht krijgen als je normale gezonde porties eet en voldoende beweegt?
pi_162319026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:40 schreef Disana het volgende:

[..]

'Niet veel' is al zo vaag dat het alleen maar op perceptie kan slaan. Die perceptie zou juist kunnen zijn, maar op zich is er geen enkele reden om dat aan te nemen. Als ze nou precies kunnen aangeven wat ze eten op een dag dan heb je wat. Het is heel normaal om een beetje te smokkelen in je perceptie. Ik kan ook wel heel eerlijk zeggen dat ik ongeveer 10 sigaretten per dag rook, maar als ik een pakje met 10 sigaretten bij me steek dan moet ik zo rond de avond een paar rookmomenten overslaan want anders heb ik straks niks meer.

Als je het wil weten moet je de proef op de som nemen en dus harde feiten verzamelen, ipv komen met begrippen als 'niet veel' die gewoon boterzacht zijn en 'te veel' helemaal niet uitsluiten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:03:52 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162319041
De BBC had een keer een interessant programma over overgewicht en afvallen. Waar het op neer kwam was dat iedereen een soort van "normaal" gewicht waarnaar je onder normale omstandigheden terug gaat. Dus als je gaat lijnen en daarna stopt dan ga je normaal gesproken weer terug naar dat gewicht. Je kunt de winst wel vasthouden als je gemotiveerd bent maar niet zonder een hongerig gevoel.

Ze deden ook een omgekeerde test waarbij ze mensen een tijd lang gedwongen juist veel lieten eten. Die kwamen dan uiteraard flink aan, maar een aantal weken nadat de test was afgelopen zaten die gewoon weer terug op hun normale gewicht.

Dus veel hangt af van wat je "normale" gewicht is. En dat blijkt o.a. af te hangen van erfelijke factoren en ook van bijvoorbeeld wat de moeder eet tijdens de zwangerschap.

Dus de conclusie was dat het voor sommige mensen altijd moeilijker zal zijn om een gezond gewicht te hebben dan voor andere mensen omdat hun lichaam signalen geeft dat ze moeten eten. Zo zijn ze vaak voor hun geboorte al geprogrammeerd. Voor die groep mensen is het dus echt fysiek moeilijker dan voor anderen.

Dit is wat ik me er ongeveer van herinner :P
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:04:35 #216
137949 Disana
pi_162319060
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:02 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Maar hoe kan je veel overgewicht krijgen als je normale gezonde porties eet en voldoende beweegt?
Ik heb geen idee, en ik geloof dat niemand dat nog echt weet.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:06:35 #217
137949 Disana
pi_162319098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

'Niet veel' is al zo vaag dat het alleen maar op perceptie kan slaan. Die perceptie zou juist kunnen zijn, maar op zich is er geen enkele reden om dat aan te nemen. Als ze nou precies kunnen aangeven wat ze eten op een dag dan heb je wat. Het is heel normaal om een beetje te smokkelen in je perceptie. Ik kan ook wel heel eerlijk zeggen dat ik ongeveer 10 sigaretten per dag rook, maar als ik een pakje met 10 sigaretten bij me steek dan moet ik zo rond de avond een paar rookmomenten overslaan want anders heb ik straks niks meer.

Als je het wil weten moet je de proef op de som nemen en dus harde feiten verzamelen, ipv komen met begrippen als 'niet veel' die gewoon boterzacht zijn en 'te veel' helemaal niet uitsluiten.
Ik denk dat veel corpulente mensen best weten hoeveel ze eten, omdat velen van hen wel minimaal één dieet hebben gevolgd.
pi_162319176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:03 schreef SeLang het volgende:
De BBC had een keer een interessant programma over overgewicht en afvallen. Waar het op neer kwam was dat iedereen een soort van "normaal" gewicht waarnaar je onder normale omstandigheden terug gaat. Dus als je gaat lijnen en daarna stopt dan ga je normaal gesproken weer terug naar dat gewicht. Je kunt de winst wel vasthouden als je gemotiveerd bent maar niet zonder een hongerig gevoel.

Ze deden ook een omgekeerde test waarbij ze mensen een tijd lang gedwongen juist veel lieten eten. Die kwamen dan uiteraard flink aan, maar een aantal weken nadat de test was afgelopen zaten die gewoon weer terug op hun normale gewicht.

Dus veel hangt af van wat je "normale" gewicht is. En dat blijkt o.a. af te hangen van erfelijke factoren en ook van bijvoorbeeld wat de moeder eet tijdens de zwangerschap.

Dus de conclusie was dat het voor sommige mensen altijd moeilijker zal zijn om een gezond gewicht te hebben dan voor andere mensen omdat hun lichaam signalen geeft dat ze moeten eten. Zo zijn ze vaak voor hun geboorte al geprogrammeerd. Voor die groep mensen is het dus echt fysiek moeilijker dan voor anderen.

Interessant, hoe heette dat programma?
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:50 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162319185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:54 schreef roos85 het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)-voor-maagband.dhtml

Ik heb misschien makkelijk praten hoor, maar hier gaan mijn haren toch best van overeind staan. Word een beetje moe van dat slachtofferrol gedoe van dit soort lui. Vind het echt bizar om er maar even vijf kilo te willen aanvreten en dan maar hup onder het mes. In plaats daarvan kan ze beter haar energie stoppen in afvallen.
Sommige mensen kunnen er echt niks aan doen. Mijn vrouw is ook aan de stevige kant maar als je ziet wat die op een dag eet dan snap je niet waardoor dat komt. De gemiddelde persoon zou van honger zijn omgekomen zijn bij die hoeveelheid. :{
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:11:15 #220
3542 Gia
User under construction
pi_162319227
Belachelijk al die regeltjes. Ik moet nog 5 kilo afvallen (al 14 kwijt) om in aanmerking te komen voor een borstverkleining van de gezonde borst, na borstkanker met borstsparende operatie.
Mijn bmi moet onder de 30 zijn, anders wordt het niet vergoed.
En afvallen lukt niet zo goed met die hormoonbehandeling die ik nu nog heb.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:11:37 #221
319979 Fok-it
All is well
pi_162319239
Nog steeds denken dat een dieet je gaat helpen :') Je moet je voedinginname als een levensstijl veranderen, een dieet is alleen maar korte termijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:14:02 #222
3542 Gia
User under construction
pi_162319293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:09 schreef Metro2005 het volgende:

Sommige mensen kunnen er echt niks aan doen. Mijn vrouw is ook aan de stevige kant maar als je ziet wat die op een dag eet dan snap je niet waardoor dat komt. De gemiddelde persoon zou van honger zijn omgekomen zijn bij die hoeveelheid. :{
Is mijn probleem ook. Het is namelijk zo dat je in je kindertijd vetcellen aanmaakt. Dus ben je een wat chubby kind, dan zit je je hele leven met overgewicht. Het is namelijk zo dat je lichaam dan schreeuwt om eten en dan het teveel niet omzet in poep, maar in vet voor de opslag. Die vetcellen willen namelijk gevuld worden. En er is geen mogelijkheid om met dieet of zo die vetcellen te vernietigen. Ze blijven. Helaas.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:17:10 #223
3542 Gia
User under construction
pi_162319353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:11 schreef Fok-it het volgende:
Nog steeds denken dat een dieet je gaat helpen :') Je moet je voedinginname als een levensstijl veranderen, een dieet is alleen maar korte termijn.
Klopt. Een dieet helpt niet, maar als je je voedingsinname aanpast val je na een x-aantal kilo ook niet meer af, omdat je lichaam toch die opslag gaat vullen, waardoor je steeds honger hebt.
Precies wat metro ook zegt, al eet je minder dan slanke mensen, je valt gewoon niet af en barst toch van de honger.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:17:31 #224
319979 Fok-it
All is well
pi_162319363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Veel te weinig eten helpt je dan ook niet met afvallen. Je moet gewoon blijven eten alleen een kcal of 500 dan je ADH minder plus bewegen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:18:46 #225
319979 Fok-it
All is well
pi_162319384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt. Een dieet helpt niet, maar als je je voedingsinname aanpast val je na een x-aantal kilo ook niet meer af, omdat je lichaam toch die opslag gaat vullen, waardoor je steeds honger hebt.

Hoe slanker je bent hoe moeilijker het is om af te vallen inderdaad ja. Als jij 90 kilo weegt val je een stuk langzamer af dam iemand van 150 kilo
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:23:03 #226
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:03 schreef SeLang het volgende:

Klopt wel, maar het is ook zo dat na ongeveer 1 jaar het lichaam je nieuwe gewicht 'accepteert'.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:23:09 #227
3542 Gia
User under construction
pi_162319469
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe slanker je bent hoe moeilijker het is om af te vallen inderdaad ja. Als jij 90 kilo weegt val je een stuk langzamer af dam iemand van 150 kilo
Bij mij werkt ook die hormoonbehandeling nog tegen. Moet ik nu nog een jaar. En ik ben die vreselijk ongelijke borsten zoooo beu! 't Is ook echt één van 18 jaar en één van 80 jaar.

Zit nu ook middenin een grote verbouwing, dus op je eten letten valt dan ook al niet mee. Vaak is het even wat tussendoor. Ik probeer het wel, maar lukt niet. Heb het nu even los gelaten. Hoop tegen het najaar onder de bmi 30 te zitten.
pi_162319496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat veel corpulente mensen best weten hoeveel ze eten, omdat velen van hen wel minimaal één dieet hebben gevolgd.
En waarom zijn ze daarmee opgehouden dan? De correlatie tussen obesitas en het hebben gevolgd van meerdere dieten is uitzonderlijk sterk. Sinds ze opgehouden zijn met het volgen van dat dieet, eten ze dan meer of minder dan dat dieet? En als het meer is, waarom zou dat dan niet teveel zijn?

Mensen met een gezond gewicht volgen geen dieten, die hebben een dieet, in de zin van een vast patroon van eetgewoonten dat past bij hun beweeggewoonten en waarvan ze dus niet aankomen.
pi_162319507
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Veel te weinig eten helpt je dan ook niet met afvallen. Je moet gewoon blijven eten alleen een kcal of 500 dan je ADH minder plus bewegen
en hoe pak je het dan aan wanneer je niet kan sporten? levenslang honger? en te weinig voedingsstoffen binnen krijgen, want mensen hebben voeding ook gewoon nodig?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:25:27 #230
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef simmu het volgende:

[..]

en hoe pak je het dan aan wanneer je niet kan sporten? levenslang honger? en te weinig voedingsstoffen binnen krijgen, want mensen hebben voeding ook gewoon nodig?
Je krijgt echt niet levenslang honger :') en je krijgt meer dan voldoende voedingsstoffen binnen. Na een tijdje past je lichaam zich ook aan. Denk niet dat jij weet wat 500 kcal is, ter vergelijking, een snee brood is gemiddeld 85 kcal.
  Redactie Sport donderdag 19 mei 2016 @ 11:27:11 #231
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162319574
quote:

[..]

Je gaat niet dood hoor, als je 500kcal onder je verbruik zit. Zelfs dan kun je gewoon al je voedingsstoffen binnenkrijgen.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:28:34 #232
137949 Disana
pi_162319609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waarom zijn ze daarmee opgehouden dan? De correlatie tussen obesitas en het hebben gevolgd van meerdere dieten is uitzonderlijk sterk. Sinds ze opgehouden zijn met het volgen van dat dieet, eten ze dan meer of minder dan dat dieet? En als het meer is, waarom zou dat dan niet teveel zijn?

Mensen met een gezond gewicht volgen geen dieten, die hebben een dieet, in de zin van een vast patroon van eetgewoonten dat past bij hun beweeggewoonten en waarvan ze dus niet aankomen.
Hoe moet ik nu weten of en waarom mensen zijn gestopt met een dieet. Wat je vaak hoort is dat mensen rigoureuze dieten volgen die niet vol te houden zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarna (weer) te veel zijn gaan eten. Mij bevalt het niet dat jij en velen in dit topic erop gebrand zijn mensen met obesitas in het hoekje van 'eigen schuld' te zetten. Ikzelf denk dat het gecompliceerder is dan dat.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:31:13 #233
319979 Fok-it
All is well
pi_162319669
quote:

[..]

Minder inname dan verbranding en je valt af hoor? Dat je daar bij sport is een goeie toevoeging maar het kan ook zonder

En je gaat niet dood als je elke dag 1500 kcal eet, of 2000 zal een dikkere vrouw wel nodig hebben gok ik om alsnog af te vallen
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:34:11 #234
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Minder inname dan verbranding en je valt af hoor? Dat je daar bij sport is een goeie toevoeging maar het kan ook zonder

En je gaat niet dood als je elke dag 1500 kcal eet, of 2000 zal een dikkere vrouw wel nodig hebben gok ik om alsnog af te vallen
1500 hoeft ook weer niet als je een beetje beweegt :7 dat zijn resting metabolic rates, als je de hele dag niks doet thuis dan is 1500 wel goed ja om af te vallen.
pi_162319738
quote:

[..]

Mag je nu bedenken waar je lichaam dan energie vandaan gaat halen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:35:28 #236
3542 Gia
User under construction
pi_162319763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

Mensen met een gezond gewicht hebben ook geen dieet nodig.
Als mensen met overgewicht gewoon hetzelfde eten als mensen met een gezond gewicht, vallen ze toch niet af.
Mensen met een gezond gewicht hebben dat gezonde gewicht omdat ze als kind al niet dik waren. Ben je 'vetgemest' door je moeders kookkunsten vanaf de box tot de puberteit, dan heb je gewoon levenslang problemen. Mijn moeder was niet dik als kind, nu ook niet, maar ze kookt al, zolang ik me kan herinneren, veel te vet en veel te zout. Ik kook gezond, weinig vet, olijfolie i.p.v. boter en weinig zout, dus mijn man en kinderen hebben geen overgewicht. Integendeel. Maar ik wel, helaas.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:36:18 #237
319979 Fok-it
All is well
pi_162319784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:34 schreef MillsStork het volgende:

[..]

1500 hoeft ook weer niet als je een beetje beweegt :7 dat zijn resting metabolic rates, als je de hele dag niks doet thuis dan is 1500 wel goed ja om af te vallen.
Zij had het dan ook over niet kunnen sporten. Dan gaat je behoefte automatisch omlaag
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:37:50 #238
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen met een gezond gewicht hebben ook geen dieet nodig.
Als mensen met overgewicht gewoon hetzelfde eten als mensen met een gezond gewicht, vallen ze toch niet af.
Mensen met een gezond gewicht hebben dat gezonde gewicht omdat ze als kind al niet dik waren. Ben je 'vetgemest' door je moeders kookkunsten vanaf de box tot de puberteit, dan heb je gewoon levenslang problemen. Mijn moeder was niet dik als kind, nu ook niet, maar ze kookt al, zolang ik me kan herinneren, veel te vet en veel te zout. Ik kook gezond, weinig vet, olijfolie i.p.v. boter en weinig zout, dus mijn man en kinderen hebben geen overgewicht. Integendeel. Maar ik wel, helaas.
Dat is... onzin. Zout heeft geen meerwaarde, qua energie. Vet is juist goed. Je hoeft echt niet levenslangs problemen te hebben als je als kind al dik was, dat is simpelweg onzin. ;) En ja, dikke mensen vallen wel af als ze de hoeveelheden eten die normaal gewicht mensen eten EN hetzelfde activiteitsniveau aanhouden van die normaal gewicht mensen.

Ik vind het zo raar dat iedereen vet zo demoniseert terwijl je toch echt minder suiker moet eten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:38:45 #239
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319854
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zij had het dan ook over niet kunnen sporten. Dan gaat je behoefte automatisch omlaag
Ja idd. Dan kom je er wel met 1500.
pi_162319856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe moet ik nu weten of en waarom mensen zijn gestopt met een dieet. Wat je vaak hoort is dat mensen rigoureuze dieten volgen die niet vol te houden zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarna (weer) te veel zijn gaan eten. Mij bevalt het niet dat jij en velen in dit topic erop gebrand zijn mensen met obesitas in het hoekje van 'eigen schuld' te zetten. Ikzelf denk dat het gecompliceerder is dan dat.
Dat is niet helemaal waar, ik zet ze in het 'zelf weten' hoekje. Ik zeg ook niet dat het niet gecompliceerd is, alleen dat voor het gros geldt dat die gecompliceerdheid in het overgrote deel van de gevallen in het eigen gedrag en de eigen manier van denken en waarnemen zitten, en dus wel degelijk beheersbaar zijn.

Als jij een rigoreus dieet gaat volgen dan moet je kennelijk snel in bikini of zo, en ben je kennelijk op zoek naar korte termijn beloning ipv dat je probeert het probleem werkelijk aan te pakken. Dat kan ook anders.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:40:36 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_162319896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Klopt
Ze hebben allemaal een schildklierprobleem
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:45:25 #242
137949 Disana
pi_162320033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, ik zet ze in het 'zelf weten' hoekje. Ik zeg ook niet dat het niet gecompliceerd is, alleen dat voor het gros geldt dat die gecompliceerdheid in het overgrote deel van de gevallen in het eigen gedrag en de eigen manier van denken en waarnemen zitten, en dus wel degelijk beheersbaar zijn.

Als jij een rigoreus dieet gaat volgen dan moet je kennelijk snel in bikini of zo, en ben je kennelijk op zoek naar korte termijn beloning ipv dat je probeert het probleem werkelijk aan te pakken. Dat kan ook anders.
Jij weet dat allemaal zo zeker. Ik blijf zeggen dat we er nog maar weinig vanaf weten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:48:32 #243
3542 Gia
User under construction
pi_162320098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:37 schreef MillsStork het volgende:

[..]

Dat is... onzin. Zout heeft geen meerwaarde, qua energie. Vet is juist goed. Je hoeft echt niet levenslangs problemen te hebben als je als kind al dik was, dat is simpelweg onzin. ;) En ja, dikke mensen vallen wel af als ze de hoeveelheden eten die normaal gewicht mensen eten EN hetzelfde activiteitsniveau aanhouden van die normaal gewicht mensen.

Ik vind het zo raar dat iedereen vet zo demoniseert terwijl je toch echt minder suiker moet eten.
Zout houdt vocht vast en is slecht voor je bloeddruk, dus per definitie slecht.
Verder heb je vet en vet. Niet alle vet is slecht, maar een klontje boter onder de boontjes is niet gezond te noemen.

Verder eet ik vrijwel geen suiker. Ik drink koffie en thee zwart zonder suiker, drink verder water met citroensap tegen de dorst. Drink alleen in het weekend een wijntje. Snoep niet. Eet verder hetzelfde als de rest van mijn gezin, maar ik val niet af. Overigens beweeg ik genoeg met een verbouwing. Het wil er gewoon niet af. Misschien is dit wel het gewicht wat mijn lichaam als normaal beschouwt, aangezien ik al vanaf baby af aan te dik ben.
pi_162320101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Zoals die dieet programma's op TV waarbij verborgen camera's de extra eetmomenten registreren en men gewoon mooi weer blijft spelen naar de diëtist toe. :D
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:48:59 #245
319979 Fok-it
All is well
pi_162320112
Natuurlijk is het eigen schuld in 90 procent van de gevallen :') mits je geen klein kind bent dan
pi_162320293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij weet dat allemaal zo zeker. Ik blijf zeggen dat we er nog maar weinig vanaf weten.
Waarom is dan alleen in de extreem consumerende landen obesitas een statistische uitschieter.

China is een mooi voorbeeld met veel meetbare verschillen door hun snel toegenomen consumptie maatschappij.

http://www.scmp.com/lifes(...)ever-expert-says-new
pi_162320294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:45 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten best veel hoor. Zo weten we bijvoorbeeld dat energie uit het eten die niet wordt gebruikt wordt opgeslagen in de vorm van vet, en dat energie die wordt gebruikt maar niet in het eten zit onder meer uit het opgeslagen vet wordt betrokken.

Dan kunnen we allerlei raadselachtige processen in het lichaam vermoeden, en die kunnen er ook best wel eens zijn, maar we kunnen tegelijk vaststellen dat heel veel van de raadselachtige processen zich afspelen in de hersens.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:58:24 #248
137949 Disana
pi_162320358
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom is dan alleen in de extreem consumerende landen obesitas een statistische uitschieter.

China is een mooi voorbeeld met veel meetbare verschillen door hun snel toegenomen consumptie maatschappij.

Waarom vraag je dat aan mij. Het kan best dat er een correlatie is tussen welvaart en corpulentie, ik weet dat niet maar ga het ook niet ontkennen. Ongetwijfeld speelt ongezond voedsel vaak een grote rol. Waar ik een probleem mee heb, is dat men hier mensen met overgewicht allemaal een verkeerde voedselinname toedicht; ik denk dat het gecompliceerder is dan dat.
  Redactie Sport donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:18 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162320446
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op NPO 3 was er van de week een documentaire over 50 diëten (lees: eetpatronen) van over de hele wereld. Nederland staat 10e. Misschien wel interessant om terug te kijken. Daar zie je ook dat landen die welvaart kregen ook ongezonder gingen leven.
pi_162320461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:59 schreef Disana het volgende:

[..]

De natuurwetten gelden voor iedereen. Als jij 2000kcal energie binnenkrijgt in eten, en dan 2500 verbruikt, val je af. Klaar, punt af. Dat geldt voor iedereen. Er is niet zoiets als 2500kcal energie halen uit een maaltijd die voor een 'normaal' mens maar 2000kcal energie is. Of slechts 500 kcal verliezen in een workout die normaal 1000kcal energie verbruikt. Dat kan simpelweg niet, zo is de natuur.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:56 #251
137949 Disana
pi_162320462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We weten best veel hoor. Zo weten we bijvoorbeeld dat energie uit het eten die niet wordt gebruikt wordt opgeslagen in de vorm van vet, en dat energie die wordt gebruikt maar niet in het eten zit onder meer uit het opgeslagen vet wordt betrokken.

Dan kunnen we allerlei raadselachtige processen in het lichaam vermoeden, en die kunnen er ook best wel eens zijn, maar we kunnen tegelijk vaststellen dat heel veel van de raadselachtige processen zich afspelen in de hersens.
We hebben daarentegen nog geen enkel idee waarom sommige mensen al vanaf de geboorte fors zijn, of waarom sommigen wel goed afvallen terwijl anderen fors blijven terwijl ze gematigd eten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:58 #252
319979 Fok-it
All is well
pi_162320466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij. Het kan best dat er een correlatie is tussen welvaart en corpulentie, ik weet dat niet maar ga het ook niet ontkennen. Ongetwijfeld speelt ongezond voedsel vaak een grote rol. Waar ik een probleem mee heb, is dat men hier mensen met overgewicht allemaal een verkeerde voedselinname toedicht; ik denk dat het gecompliceerder is dan dat.
Ja geef dan een ander mogelijk verband alsje het gecompliceerder ziet?

Anders zijn het toch loze woorden die je zegt
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:03:28 #253
319979 Fok-it
All is well
pi_162320499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef Disana het volgende:

[..]

We hebben daarentegen nog geen enkel idee waarom sommige mensen al vanaf de geboorte fors zijn, of waarom sommigen wel goed afvallen terwijl anderen fors blijven terwijl ze gematigd eten.
Weten we wel hoor. De een heeft een snel en de ander een langzaam metabolisme, en ook dat heb je voor een groot deel in je eigen hand
  Redactie Sport donderdag 19 mei 2016 @ 12:04:15 #254
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162320518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De natuurwetten gelden voor iedereen. Als jij 2000kcal energie binnenkrijgt in eten, en dan 2500 verbruikt, val je af. Klaar, punt af. Dat geldt voor iedereen. Er is niet zoiets als 2500kcal energie halen uit een maaltijd die voor een 'normaal' mens maar 2000kcal energie is. Of slechts 500 kcal verliezen in een workout die normaal 1000kcal energie verbruikt. Dat kan simpelweg niet, zo is de natuur.
Die kcal verbruiken verschilt wel per mens. Hoe zwaarder je bent hoe meer je verbrandt.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:04:21 #255
137949 Disana
pi_162320524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dat vind ik dus de vraag, omdat de een alles kan eten zonder aan te komen, terwijl de ander aankomt van een enkel koekje. Ik denk dat er meer speelt.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:05:30 #256
137949 Disana
pi_162320548
quote:
15s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja geef dan een ander mogelijk verband alsje het gecompliceerder ziet?

Anders zijn het toch loze woorden die je zegt
Ik heb al in vele posts aangegeven wat mijn bezwaar is tegen de aanname dat alle dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen. Dat jij dat loze woorden noemt, zegt iets over jouw leesvermogen.
pi_162320573
Zie ook:
http://www.nytimes.com/20(...)eight-loss.html?_r=0

Als je veel afvalt gaat je metabolisme drastisch naar beneden en krijg je steeds meer honger (Leptine wakkert eetlust aan ) Je lichaam wil als het ware terug naar de vorige staat.

Vasten en andere type dieeten kunnen helpen om je metabolisme iets beter op niveau te houden. (https://intensivedietarym(...)ser-diet-explained/) Desondanks als je veel meer gaat bewegen en het gevecht tegen de honger blijft winnen kun je prima een lager gewicht vasthouden.

Maar kortstondige diëten helpen voor geen meter op lange termijn. Je valt eerst wat af, daarna zakt je metabolisme in elkaar en krijg je een enorme vreetlust.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:07:54 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_162320589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb al in vele posts aangegeven wat mijn bezwaar is tegen de aanname dat alle dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen. Dat jij dat loze woorden noemt, zegt iets over jouw leesvermogen.
Nee alle dikke mensen hebben een perfect op maat gemaakte work-out elke week en houden zich goed aan de voedingsmiddelen die ze 'wel' binnen moeten krijgen

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 19-05-2016 13:25:31 ]
pi_162320606
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat vind ik dus de vraag, omdat de een alles kan eten zonder aan te komen, terwijl de ander aankomt van een enkel koekje. Ik denk dat er meer speelt.
Jij vindt het maar de vraag of de natuurwetten voor iedereen gelden? Of de zwaartekracht voor iedereen geldt en of sommige mensen niet gewoon kunnen vliegen als ze er maar in geloven?
Nee.
Tuurlijk zijn er verschillen tussen mensen. Zo verbruiken vrouwen minder energie dan mannen en is het dus ook niet gezond voor vrouwen om even veel te eten als mannen. Mensen die veel bewegen kunnen meer eten dan mensen die minder bewegen. Grote mensen mogen meer eten dan mensen die kleiner zijn. Maar ook dat is allemaal vast te stellen en te verklaren vanuit de natuurkunde.
pi_162320635
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee alle dikke mensen hebben een perfect op maat gemaakte work-out elke week en houden zich goed aan de voedingsmiddelen die ze 'wel' binnen moeten krijgen

Volgens mij ben ji zelf gewoon te dik en val je niet af en probeer je het zo te rechtvaardigen. Een en al slachtoffer-vet-rol
Dikke mensen zijn echt meesters in het verzinnen van excuses. Ze geloven er zelf ook heilig in. Leugenaars en ontkenners zijn het.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:10:46 #261
137949 Disana
pi_162320640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:08 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Jij vindt het maar de vraag of de natuurwetten voor iedereen gelden? Of de zwaartekracht voor iedereen geldt en of sommige mensen niet gewoon kunnen vliegen als ze er maar in geloven?
Nee.
Tuurlijk zijn er verschillen tussen mensen. Zo verbruiken vrouwen minder energie dan mannen en is het dus ook niet gezond voor vrouwen om even veel te eten als mannen. Mensen die veel bewegen kunnen meer eten dan mensen die minder bewegen. Grote mensen mogen meer eten dan mensen die kleiner zijn. Maar ook dat is allemaal vast te stellen en te verklaren vanuit de natuurkunde.
Ja, dat vind ik inderdaad de vraag. En ik gaf er een voorbeeld bij waaraan je voorbij gaat: waarom kan de een alles eten en komt de ander al aan van een koekje. Daar is bij mijn weten geen verklaring voor.
pi_162320667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom zou een energievergelijking gecompliceerder moeten zijn als energie erin - energie verbruik = verschil. Als je lichaam structureel teveel energie binnen krijgt wordt dit bij velen als vet opgeslagen voor tijden als er wat minder voedsel is, maar aangezien voedsel in overvloed aanwezig blijft worden de vetreserves steeds meer opgebouwd ipv dat men op gewicht blijft. Dan komen die mensen vaak ook in een neerwaartse spiraal want door het dik zijn beweegt men ook weer minder waardoor je lichaam in principe nog minder energie nodig heeft.
pi_162320668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik inderdaad de vraag. En ik gaf er een voorbeeld bij waaraan je voorbij gaat: waarom kan de een alles eten en komt de ander al aan van een koekje. Daar is bij mijn weten geen verklaring voor.
Ooit van metabolisme gehoord?
pi_162320699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Geef me ook maar één bewijs van een persoon die 'alles' kan eten en niet aankomt. Ik zou graag willen zien hoe iemand met voor de rest een normale levensstijl een maand lang 4000kcal per dag naar binnen kan werken en niks aan kan komen. Dit zou namelijk een wonder zijn en de gehele wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten.
pi_162320748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Geef me ook maar één bewijs van een persoon die 'alles' kan eten en niet aankomt. Ik zou graag willen zien hoe iemand met voor de rest een normale levensstijl een maand lang 4000kcal per dag naar binnen kan werken en niks aan kan komen. Dit zou namelijk een wonder zijn en de gehele wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten.
Dat bestaat dan ook niet, er is wat marge voor je metabolisme, maar zodra je consistent meer begint te vreten kom je vanzelf aan.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:16:21 #266
137949 Disana
pi_162320761
Ik word het een beetje zat als spreekbuis van het andere geluid te fungeren, zeker als men persoonlijk gaat worden en aanneemt dat ik dan zelf wel dik zal zijn. Ik moet me tegenover iedereen hier verantwoorden, terwijl ik feitelijk maar een ding zeg: we mogen niet oordelen want we weten nog te weinig over wat de een dik maakt en de ander niet.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:17:23 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_162320774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:16 schreef Disana het volgende:
we weten nog te weinig over wat de een dik maakt en de ander niet.
Weten we al lang hoor

Meer in dan out

Maar vooral jezelf voor de gek blijven houden
pi_162320828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Weten we al lang hoor

Meer in dan out

Maar vooral jezelf voor de gek blijven houden
Technisch klopt dit, maar zie mijn bovenstaand artikel over die gameshow met dikke mensen. Die zijn allemaal weer dik geworden. De eetlust die zei ervaren is niet vergelijkbaar met wat jij en ik hebben als je trek hebben. Als je lichaam serieus om eten schreeuwt is dat een niet zo makkelijk te onderdrukken gevoel voor langere tijd.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:20:37 #269
319979 Fok-it
All is well
pi_162320852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

Technisch klopt dit, maar zie mijn bovenstaand artikel over die gameshow met dikke mensen. Die zijn allemaal weer dik geworden. De eetlust die zei ervaren is niet vergelijkbaar met wat jij en ik hebben als je trek hebben. Als je lichaam serieus om eten schreeuwt is dat een niet zo makkelijk te onderdrukken gevoel voor langere tijd.
Omdat die shows ook niet goed omgaan ermee denk ik.

Je moet niet gericht zijn om in korte tijd teveel kilos kwijt te willen
pi_162320887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Omdat die shows ook niet goed omgaan ermee denk ik.

Je moet niet gericht zijn om in korte tijd teveel kilos kwijt te willen
We hebben het over een periode van een jaar ofzo. Of het nu snel gaat of niet, er zijn bepaalde processen aan het werk die ervoor zorgen dat het heel moeilijk is om veel af te vallen en dan een gezond gewicht te behouden.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:22:23 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_162320897
En een klein deel is natuurlijk wel omgeving waarin je bent opgegroeid, al kan je dat ook zelf verbeteren als je alleen woont, en je financiele situatie
pi_162320915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:15 schreef 1299 het volgende:

[..]

Dat bestaat dan ook niet, er is wat marge voor je metabolisme, maar zodra je consistent meer begint te vreten kom je vanzelf aan.
De film "supersize me" was daar een mooi voorbeeld van. ^O^
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:24:05 #273
319979 Fok-it
All is well
pi_162320935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

We hebben het over een periode van een jaar ofzo. Of het nu snel gaat of niet, er zijn bepaalde processen aan het werk die ervoor zorgen dat het heel moeilijk is om veel af te vallen en dan een gezond gewicht te behouden.
Ja, maar als jij van een kcal-inname van pakweg 3000-3500 per dag gaat naar een kcal innamevan 1500 is dat gewoon veel te veel. Je lichaam wil consistent blijven.

Ook dat is een kwestie van rustig oopbouwen, of afbouwen in dit geval.
pi_162320951
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:57 schreef Juup© het volgende:
Maagband is dikke ellende, kunt beter voor een sleeve of GBP gaan.
Precies, ik het ziekenhuis waar ik in 2012 een Gastric Sleeve heb gekregen, het Medisch Centrum Leeuwarden plaatsen ze al jaren geen bandjes meer vanwege de risico's.
pi_162320970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gastric Bypass zou wel kunnen helpen gezien de darmen dan bijna geen vetten meer opnemen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:26:12 #276
319979 Fok-it
All is well
pi_162320987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:25 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Gastric Bypass zou wel kunnen helpen gezien de darmen dan bijna geen vetten meer opnemen.
Vetten die je ook gewoon nodig hebt dus
pi_162321034
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:30 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het gaat niet om het afvallen want zo'n operatie is een hulpmiddel, na de operatie MOET de patiënt zijn/haar eetpatroon/leefgedrag permanent aanpassen en dat is vaak het probleem waardoor sommigen na een aantal jaar weer op hun oude gewicht zitten helaas.
Precies, veel mensen weten niet waar ze over praten. Ik heb zelf ook een maagverkleining gehad en ben 70kg afgevallen. In het begin gaat het allemaal vanzelf maar zodra het afvallen stopt moet je er zelf voor zorgen dat je niet meer aankomt. Ik ben nu bijna 2 jaar stabiel op gewicht doordat ik heel goed oplet met wat ik eet. Maar als ik elke dag chips, zoetigheid, vet eten neem dan kom ik ook gewoon weer aan.
pi_162321135
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Vetten die je ook gewoon nodig hebt dus
Van sommige vetten heb je inderdaad wel iets nodig, maar niet teveel. Komt bij gbp ook regelmatig voor dat mensen ondergewicht krijgen.

Ik heb zelf een sleeve, dus alle vetten die ik binnenkrijg worden nog gewoon opgenomen. Had ook een gbp of mini-gbp kunnen krijgen, chirurg liet de keuze aan mij. Ben blij dat ik voor de sleeve heb gekozen. Bij gbp heb je ook meer kans dat je niet alles meer kunt eten, sommige mensen worden lactose intolerant, krijgen dumpings doordat de maagportier niet meer werkt.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:36:26 #279
319979 Fok-it
All is well
pi_162321254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:32 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Van sommige vetten heb je inderdaad wel iets nodig, maar niet teveel. Komt bij gbp ook regelmatig voor dat mensen ondergewicht krijgen.

Ik heb zelf een sleeve, dus alle vetten die ik binnenkrijg worden nog gewoon opgenomen. Had ook een gbp of mini-gbp kunnen krijgen, chirurg liet de keuze aan mij. Ben blij dat ik voor de sleeve heb gekozen. Bij gbp heb je ook meer kans dat je niet alles meer kunt eten, sommige mensen worden lactose intolerant, krijgen dumpings doordat de maagportier niet meer werkt.
20/35 procent van je inname mag uit vetten bestaan. Dat is dus nog aardig wat.

Met zo`n ding lijkt me dat je daar dan veel te weinig van opneemt
pi_162321317
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef Geralt het volgende:
Als dat mens overigens al 10 jaar problemen heeft met haar gewicht dan mogen die ouders ook uit hun ouderlijke macht ontheven worden. Wat doe je een kind van 12 aan man. }:|

Overigens zie ik het steeds meer om me heen. We gaan hard Amerika achterna met al die vette mensen. Wees gewoon eens content met wat minder; dat kan best.

:)
Ik had als kind ook al overgewicht, maar kreeg gewoon normaal te eten thuis. Mijn ouders en broertje zijn altijd slank geweest.

Op mijn 14e woog ik tegen de 75kg, rond mijn 16e 65, toen ik 18/19 was tegen de 90. Vervolgens meerdere keren veel afgevallen, ene dieet na de andere, sporten. Na het volgen van een dieet verder met gezond eten en vervolgens kwam ik meer aan dan dat er af was gegaan. Op mijn 28e woog ik bijna 140kg. En toch bleef ik proberen zonder operatie af te vallen maar het ging veel te langzaam dus op een gegeven moment besloten toch voor een operatie te gaan om gezondheidsproblemen te voorkomen.
pi_162321353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

20/35 procent van je inname mag uit vetten bestaan. Dat is dus nog aardig wat.

Met zo`n ding lijkt me dat je daar dan veel te weinig van opneemt
Verschild heel erg per persoon, de 1 neemt nog wel voldoende op na een gbp en de ander niet. Iemand die dezelfde dag als ik is geopereerd is na 6 maanden opnieuw geopereerd en hebben ze de hele gbp teruggedraaid omdat ze zwaar ondergewicht had.
pi_162321358
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

Zij ervaren die eetlust omdat hun lichaam gewend is geraakt aan de grote hoeveelheid eten die het te verwerken heeft gekregen over een lange tijd. Als je vervolgens je dieet aanpast om gewicht kwijt te raken dan moet je nee kunnen zeggen tegen die eetlust. Daar komt vervolgens doorzettingsvermogen bij kijken en als je dat niet of nauwelijks hebt dan faal je keer op keer.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_162321399
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:41 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Zij ervaren die eetlust omdat hun lichaam gewend is geraakt aan de grote hoeveelheid eten die het te verwerken heeft gekregen over een lange tijd. Als je vervolgens je dieet aanpast om gewicht kwijt te raken dan moet je nee kunnen zeggen tegen die eetlust. Daar komt vervolgens doorzettingsvermogen bij kijken en als je dat niet of nauwelijks hebt dan faal je keer op keer.
Ik nam zelf op zich wel goede keuzes maar had de hele dag honger, had veel te grote porties nodig om een vol gevoel te hebben. Heb zelf heel vaak geprobeerd om kleinere porties te eten maar dan werd ik zo misselijk van de honger dat ik moest overgeven.
pi_162321518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Mijn vriend is iemand die alles eet en niet aankomt, heeft zelfs licht ondergewicht. Hij eet de hele dag door, bijna een heel brood per dag, chips, 's avonds normaal warm eten en besteld regelmatig ook nog een pizza op kapsalon later op de avond. Hij sport nooit.
pi_162321521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:42 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik nam zelf op zich wel goede keuzes maar had de hele dag honger, had veel te grote porties nodig om een vol gevoel te hebben. Heb zelf heel vaak geprobeerd om kleinere porties te eten maar dan werd ik zo misselijk van de honger dat ik moest overgeven.
Dat heet afkicken. Denk je dat mensen die afkicken van drugs, porno of wat dan ook het anders ervaren?
Als ik je posts zo lees dan zie ik dat het jou wel gelukt is, goed voor je. Helaas zijn er nog veel mensen die te zwak zijn om hun leven te verbeteren en daarom de schuld buiten zichzelf leggen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_162321567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:47 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Mijn vriend is iemand die alles eet en niet aankomt, heeft zelfs licht ondergewicht. Hij eet de hele dag door, bijna een heel brood per dag, chips, 's avonds normaal warm eten en besteld regelmatig ook nog een pizza op kapsalon later op de avond. Hij sport nooit.
Wat voor werk doet je vriend, lichamelijk intensief werk?
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_162321609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Er is iets met vetcellen geloof ik, als je die eenmaal hebt gaat aankomen makkelijker. Er is ook iets met bruin vet dacht ik, en dan zal het mannen boven de dertig ook niet vreemd voorkomen dat ze ineens meer op het eten moeten letten en het metabolisme kan varieren. Maar uiteindelijk zul je energie opgeslagen in je vet uit moeten ademen en uit moeten pissen/zweten/poepen, verbranden tot uitscheidbare componenten dus.

Ik geloof best dat er allerlei lichamelijk verschillen zijn, alleen niet dat die buiten dat proces omgaan. Die maken misschien dat iemand teveel eet en te weinig beweegt, maar dat is dus wel gewoon iets wat onder je beheersing valt als je tenminste geestelijk in staat bent tot beheersing.

Bewegen is ook zoiets, als ik ga hardlopen dan doe ik dat om mijn uithoudingsvermogen te verbeteren en doe ik er dus telkens een schepje bovenop. In het park haal je de excuuslopers er zo tussenuit, technisch slordig, langzaam, keuvelend met een lotgenoot, muziek op, vaak stilstaand, kleine rondjes om niet te ver terug hoeven wandelen als ze afhaken, wat ze dan dus ook doen, en maanden later hebben ze nog hetzelfde tempo. Je kunt ook gaan wandelen natuurlijk, maar dan schiet het helemaal niet op.

Als je met eten net zo vastbesloten en hard voor jezelf bent als met lopen dan kan ik me voorstellen dat het niet werkt.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:51:37 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_162321622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:47 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat betekent overigens ook niet dat hij van binnen een gezond lichaam heeft he :P Veel mensen zijn wel jaloerss op slanke mensen maar die kunnen netzo goed ongezond zijn
pi_162321667
Diëten werken over het algemeen niet op de langetermijn omdat er vaak niet naar de persoonlijke situatie gekeken wordt. En het is nogal logisch dat zodra je stopt met je dieet weer aankomt, je eet namelijk weer meer. Zaak is dus om je eetpatroon permanent te wijzigen in het voordeel van je streefgewicht, wat voor velen helaas een lastige situatie is en misschien wel een onmogelijke taak. Het hongergevoel blijft meestal lang bestaan voordat het verdwijnt. En de vetcellen in je lichaam verdwijnen niet, ook niet wanneer je tientallen kilo's bent afgevallen.
pi_162321694
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat betekent overigens ook niet dat hij van binnen een gezond lichaam heeft he :P Veel mensen zijn wel jaloerss op slanke mensen maar die kunnen netzo goed ongezond zijn
Hij heeft het al eens laten onderzoeken of er misschien iets mis is waardoor hij niet aankomt maar er kwam niks uit die onderzoeken. Kreeg wel een tijdje bijvoeding (die die nutri flesjes) maar dat had ook geen effect.
pi_162321727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:49 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Wat voor werk doet je vriend, lichamelijk intensief werk?
Geen werk, is afgekeurd, heeft ptss. Hij was militair maar zit nu al een aantal jaren thuis.
pi_162321890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies wat metro ook zegt, al eet je minder dan slanke mensen, je valt gewoon niet af en barst toch van de honger.
Uh ik denk het niet? Slanke mensen eten over het algemeen weinig en dan heb ik het over mensen die enkel 30 minuten per dag bewegen.
pi_162321918
Dit is wat ik niet begrijp: ze heeft naar eigen zeggen allerlei diëten geprobeerd, zonder succes. Kortom; beperking van calorie inname helpt bij haar niet. Waarom zou een maagband dan wél werken? Die zorgt er toch voor dat je... hier komt 'ie... minder calorieën tot je neemt?
pi_162321983
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:04 schreef Disana het volgende:

[..]

al die afvalprogramma's op tv laten toch een ander beeld zien; met genoeg beweging en goede voeding valt iedereen af.
PWBF
pi_162322009
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:04 schreef PlumPigeon het volgende:
Dit is wat ik niet begrijp: ze heeft naar eigen zeggen allerlei diëten geprobeerd, zonder succes. Kortom; beperking van calorie inname helpt bij haar niet. Waarom zou een maagband dan wél werken? Die zorgt er toch voor dat je... hier komt 'ie... minder calorieën tot je neemt?
dat "proberen" van haar zal wel niet zo heel veel hebben voorgesteld.
PWBF
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:11:52 #296
3542 Gia
User under construction
pi_162322097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:16 schreef Disana het volgende:
Ik word het een beetje zat als spreekbuis van het andere geluid te fungeren, zeker als men persoonlijk gaat worden en aanneemt dat ik dan zelf wel dik zal zijn. Ik moet me tegenover iedereen hier verantwoorden, terwijl ik feitelijk maar een ding zeg: we mogen niet oordelen want we weten nog te weinig over wat de een dik maakt en de ander niet.
Ik steun je hoor.
Overigens heb ik twee schoonzussen, zus van mijn man en vrouw van de broer van mijn man, die echt hartstikke dun zijn. Zus van mijn man eet gewoon niet veel, maar de vrouw van mijn schoonbroer eet superveel. Als we een BBQ organiseren is zij degene die het langst en het meest eet. Nu is zij wel heel gespierd, dus ze verbruikt ook veel.

Probleem met gaan sporten om af te vallen is ook dat je eerst in spiermassa aankomt, wat al demotiverend werkt. Je sport je kapot en die weegschaal gaat omhoog!

En ja metabolisme, een mooi woord, maar ik blijf erbij dat je metabolisme, hoog of laag, bepaalt wordt al gelang je voedingspatroon als kind. En daar kun je niets aan doen.
En dan is het dus je hele leven zeer lastig om op gewicht te blijven of af te vallen.
pi_162322189
Ze weet het wel goed te verbergen. :P
pi_162322280
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Als je later op de avond iets eet (en dan met name vet voedsel) dan kan dat, als je daar gevoelig voor bent, je slaap nadelig beïnvloeden. En mensen die slecht slapen (te kort of te licht) hebben vaker een trage stofwisseling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')