abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:23:03 #226
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:03 schreef SeLang het volgende:
De BBC had een keer een interessant programma over overgewicht en afvallen. Waar het op neer kwam was dat iedereen een soort van "normaal" gewicht waarnaar je onder normale omstandigheden terug gaat. Dus als je gaat lijnen en daarna stopt dan ga je normaal gesproken weer terug naar dat gewicht. Je kunt de winst wel vasthouden als je gemotiveerd bent maar niet zonder een hongerig gevoel.

Ze deden ook een omgekeerde test waarbij ze mensen een tijd lang gedwongen juist veel lieten eten. Die kwamen dan uiteraard flink aan, maar een aantal weken nadat de test was afgelopen zaten die gewoon weer terug op hun normale gewicht.

Dus veel hangt af van wat je "normale" gewicht is. En dat blijkt o.a. af te hangen van erfelijke factoren en ook van bijvoorbeeld wat de moeder eet tijdens de zwangerschap.

Dus de conclusie was dat het voor sommige mensen altijd moeilijker zal zijn om een gezond gewicht te hebben dan voor andere mensen omdat hun lichaam signalen geeft dat ze moeten eten. Zo zijn ze vaak voor hun geboorte al geprogrammeerd. Voor die groep mensen is het dus echt fysiek moeilijker dan voor anderen.

Dit is wat ik me er ongeveer van herinner :P
Klopt wel, maar het is ook zo dat na ongeveer 1 jaar het lichaam je nieuwe gewicht 'accepteert'.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:23:09 #227
3542 Gia
User under construction
pi_162319469
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe slanker je bent hoe moeilijker het is om af te vallen inderdaad ja. Als jij 90 kilo weegt val je een stuk langzamer af dam iemand van 150 kilo
Bij mij werkt ook die hormoonbehandeling nog tegen. Moet ik nu nog een jaar. En ik ben die vreselijk ongelijke borsten zoooo beu! 't Is ook echt één van 18 jaar en één van 80 jaar.

Zit nu ook middenin een grote verbouwing, dus op je eten letten valt dan ook al niet mee. Vaak is het even wat tussendoor. Ik probeer het wel, maar lukt niet. Heb het nu even los gelaten. Hoop tegen het najaar onder de bmi 30 te zitten.
pi_162319496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat veel corpulente mensen best weten hoeveel ze eten, omdat velen van hen wel minimaal één dieet hebben gevolgd.
En waarom zijn ze daarmee opgehouden dan? De correlatie tussen obesitas en het hebben gevolgd van meerdere dieten is uitzonderlijk sterk. Sinds ze opgehouden zijn met het volgen van dat dieet, eten ze dan meer of minder dan dat dieet? En als het meer is, waarom zou dat dan niet teveel zijn?

Mensen met een gezond gewicht volgen geen dieten, die hebben een dieet, in de zin van een vast patroon van eetgewoonten dat past bij hun beweeggewoonten en waarvan ze dus niet aankomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162319507
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Veel te weinig eten helpt je dan ook niet met afvallen. Je moet gewoon blijven eten alleen een kcal of 500 dan je ADH minder plus bewegen
en hoe pak je het dan aan wanneer je niet kan sporten? levenslang honger? en te weinig voedingsstoffen binnen krijgen, want mensen hebben voeding ook gewoon nodig?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:25:27 #230
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef simmu het volgende:

[..]

en hoe pak je het dan aan wanneer je niet kan sporten? levenslang honger? en te weinig voedingsstoffen binnen krijgen, want mensen hebben voeding ook gewoon nodig?
Je krijgt echt niet levenslang honger :') en je krijgt meer dan voldoende voedingsstoffen binnen. Na een tijdje past je lichaam zich ook aan. Denk niet dat jij weet wat 500 kcal is, ter vergelijking, een snee brood is gemiddeld 85 kcal.
  Redactie Sport donderdag 19 mei 2016 @ 11:27:11 #231
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162319574
quote:

[..]

Je gaat niet dood hoor, als je 500kcal onder je verbruik zit. Zelfs dan kun je gewoon al je voedingsstoffen binnenkrijgen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:28:34 #232
137949 Disana
pi_162319609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waarom zijn ze daarmee opgehouden dan? De correlatie tussen obesitas en het hebben gevolgd van meerdere dieten is uitzonderlijk sterk. Sinds ze opgehouden zijn met het volgen van dat dieet, eten ze dan meer of minder dan dat dieet? En als het meer is, waarom zou dat dan niet teveel zijn?

Mensen met een gezond gewicht volgen geen dieten, die hebben een dieet, in de zin van een vast patroon van eetgewoonten dat past bij hun beweeggewoonten en waarvan ze dus niet aankomen.
Hoe moet ik nu weten of en waarom mensen zijn gestopt met een dieet. Wat je vaak hoort is dat mensen rigoureuze dieten volgen die niet vol te houden zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarna (weer) te veel zijn gaan eten. Mij bevalt het niet dat jij en velen in dit topic erop gebrand zijn mensen met obesitas in het hoekje van 'eigen schuld' te zetten. Ikzelf denk dat het gecompliceerder is dan dat.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:31:13 #233
319979 Fok-it
All is well
pi_162319669
quote:

[..]

:')
Minder inname dan verbranding en je valt af hoor? Dat je daar bij sport is een goeie toevoeging maar het kan ook zonder

En je gaat niet dood als je elke dag 1500 kcal eet, of 2000 zal een dikkere vrouw wel nodig hebben gok ik om alsnog af te vallen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:34:11 #234
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:')
Minder inname dan verbranding en je valt af hoor? Dat je daar bij sport is een goeie toevoeging maar het kan ook zonder

En je gaat niet dood als je elke dag 1500 kcal eet, of 2000 zal een dikkere vrouw wel nodig hebben gok ik om alsnog af te vallen
1500 hoeft ook weer niet als je een beetje beweegt :7 dat zijn resting metabolic rates, als je de hele dag niks doet thuis dan is 1500 wel goed ja om af te vallen.
pi_162319738
quote:

[..]

Mag je nu bedenken waar je lichaam dan energie vandaan gaat halen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:35:28 #236
3542 Gia
User under construction
pi_162319763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

Mensen met een gezond gewicht hebben ook geen dieet nodig.
Als mensen met overgewicht gewoon hetzelfde eten als mensen met een gezond gewicht, vallen ze toch niet af.
Mensen met een gezond gewicht hebben dat gezonde gewicht omdat ze als kind al niet dik waren. Ben je 'vetgemest' door je moeders kookkunsten vanaf de box tot de puberteit, dan heb je gewoon levenslang problemen. Mijn moeder was niet dik als kind, nu ook niet, maar ze kookt al, zolang ik me kan herinneren, veel te vet en veel te zout. Ik kook gezond, weinig vet, olijfolie i.p.v. boter en weinig zout, dus mijn man en kinderen hebben geen overgewicht. Integendeel. Maar ik wel, helaas.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:36:18 #237
319979 Fok-it
All is well
pi_162319784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:34 schreef MillsStork het volgende:

[..]

1500 hoeft ook weer niet als je een beetje beweegt :7 dat zijn resting metabolic rates, als je de hele dag niks doet thuis dan is 1500 wel goed ja om af te vallen.
Zij had het dan ook over niet kunnen sporten. Dan gaat je behoefte automatisch omlaag
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:37:50 #238
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen met een gezond gewicht hebben ook geen dieet nodig.
Als mensen met overgewicht gewoon hetzelfde eten als mensen met een gezond gewicht, vallen ze toch niet af.
Mensen met een gezond gewicht hebben dat gezonde gewicht omdat ze als kind al niet dik waren. Ben je 'vetgemest' door je moeders kookkunsten vanaf de box tot de puberteit, dan heb je gewoon levenslang problemen. Mijn moeder was niet dik als kind, nu ook niet, maar ze kookt al, zolang ik me kan herinneren, veel te vet en veel te zout. Ik kook gezond, weinig vet, olijfolie i.p.v. boter en weinig zout, dus mijn man en kinderen hebben geen overgewicht. Integendeel. Maar ik wel, helaas.
Dat is... onzin. Zout heeft geen meerwaarde, qua energie. Vet is juist goed. Je hoeft echt niet levenslangs problemen te hebben als je als kind al dik was, dat is simpelweg onzin. ;) En ja, dikke mensen vallen wel af als ze de hoeveelheden eten die normaal gewicht mensen eten EN hetzelfde activiteitsniveau aanhouden van die normaal gewicht mensen.

Ik vind het zo raar dat iedereen vet zo demoniseert terwijl je toch echt minder suiker moet eten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:38:45 #239
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_162319854
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zij had het dan ook over niet kunnen sporten. Dan gaat je behoefte automatisch omlaag
Ja idd. Dan kom je er wel met 1500.
pi_162319856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe moet ik nu weten of en waarom mensen zijn gestopt met een dieet. Wat je vaak hoort is dat mensen rigoureuze dieten volgen die niet vol te houden zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarna (weer) te veel zijn gaan eten. Mij bevalt het niet dat jij en velen in dit topic erop gebrand zijn mensen met obesitas in het hoekje van 'eigen schuld' te zetten. Ikzelf denk dat het gecompliceerder is dan dat.
Dat is niet helemaal waar, ik zet ze in het 'zelf weten' hoekje. Ik zeg ook niet dat het niet gecompliceerd is, alleen dat voor het gros geldt dat die gecompliceerdheid in het overgrote deel van de gevallen in het eigen gedrag en de eigen manier van denken en waarnemen zitten, en dus wel degelijk beheersbaar zijn.

Als jij een rigoreus dieet gaat volgen dan moet je kennelijk snel in bikini of zo, en ben je kennelijk op zoek naar korte termijn beloning ipv dat je probeert het probleem werkelijk aan te pakken. Dat kan ook anders.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:40:36 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_162319896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Klopt
Ze hebben allemaal een schildklierprobleem
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:45:25 #242
137949 Disana
pi_162320033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, ik zet ze in het 'zelf weten' hoekje. Ik zeg ook niet dat het niet gecompliceerd is, alleen dat voor het gros geldt dat die gecompliceerdheid in het overgrote deel van de gevallen in het eigen gedrag en de eigen manier van denken en waarnemen zitten, en dus wel degelijk beheersbaar zijn.

Als jij een rigoreus dieet gaat volgen dan moet je kennelijk snel in bikini of zo, en ben je kennelijk op zoek naar korte termijn beloning ipv dat je probeert het probleem werkelijk aan te pakken. Dat kan ook anders.
Jij weet dat allemaal zo zeker. Ik blijf zeggen dat we er nog maar weinig vanaf weten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:48:32 #243
3542 Gia
User under construction
pi_162320098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:37 schreef MillsStork het volgende:

[..]

Dat is... onzin. Zout heeft geen meerwaarde, qua energie. Vet is juist goed. Je hoeft echt niet levenslangs problemen te hebben als je als kind al dik was, dat is simpelweg onzin. ;) En ja, dikke mensen vallen wel af als ze de hoeveelheden eten die normaal gewicht mensen eten EN hetzelfde activiteitsniveau aanhouden van die normaal gewicht mensen.

Ik vind het zo raar dat iedereen vet zo demoniseert terwijl je toch echt minder suiker moet eten.
Zout houdt vocht vast en is slecht voor je bloeddruk, dus per definitie slecht.
Verder heb je vet en vet. Niet alle vet is slecht, maar een klontje boter onder de boontjes is niet gezond te noemen.

Verder eet ik vrijwel geen suiker. Ik drink koffie en thee zwart zonder suiker, drink verder water met citroensap tegen de dorst. Drink alleen in het weekend een wijntje. Snoep niet. Eet verder hetzelfde als de rest van mijn gezin, maar ik val niet af. Overigens beweeg ik genoeg met een verbouwing. Het wil er gewoon niet af. Misschien is dit wel het gewicht wat mijn lichaam als normaal beschouwt, aangezien ik al vanaf baby af aan te dik ben.
pi_162320101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat veel corpulente mensen best weten hoeveel ze eten, omdat velen van hen wel minimaal één dieet hebben gevolgd.
Zoals die dieet programma's op TV waarbij verborgen camera's de extra eetmomenten registreren en men gewoon mooi weer blijft spelen naar de diëtist toe. :D
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:48:59 #245
319979 Fok-it
All is well
pi_162320112
Natuurlijk is het eigen schuld in 90 procent van de gevallen :') mits je geen klein kind bent dan
pi_162320293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij weet dat allemaal zo zeker. Ik blijf zeggen dat we er nog maar weinig vanaf weten.
Waarom is dan alleen in de extreem consumerende landen obesitas een statistische uitschieter.

China is een mooi voorbeeld met veel meetbare verschillen door hun snel toegenomen consumptie maatschappij.

http://www.scmp.com/lifes(...)ever-expert-says-new
pi_162320294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:45 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten best veel hoor. Zo weten we bijvoorbeeld dat energie uit het eten die niet wordt gebruikt wordt opgeslagen in de vorm van vet, en dat energie die wordt gebruikt maar niet in het eten zit onder meer uit het opgeslagen vet wordt betrokken.

Dan kunnen we allerlei raadselachtige processen in het lichaam vermoeden, en die kunnen er ook best wel eens zijn, maar we kunnen tegelijk vaststellen dat heel veel van de raadselachtige processen zich afspelen in de hersens.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 11:58:24 #248
137949 Disana
pi_162320358
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom is dan alleen in de extreem consumerende landen obesitas een statistische uitschieter.

China is een mooi voorbeeld met veel meetbare verschillen door hun snel toegenomen consumptie maatschappij.

Waarom vraag je dat aan mij. Het kan best dat er een correlatie is tussen welvaart en corpulentie, ik weet dat niet maar ga het ook niet ontkennen. Ongetwijfeld speelt ongezond voedsel vaak een grote rol. Waar ik een probleem mee heb, is dat men hier mensen met overgewicht allemaal een verkeerde voedselinname toedicht; ik denk dat het gecompliceerder is dan dat.
  Redactie Sport donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:18 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162320446
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op NPO 3 was er van de week een documentaire over 50 diëten (lees: eetpatronen) van over de hele wereld. Nederland staat 10e. Misschien wel interessant om terug te kijken. Daar zie je ook dat landen die welvaart kregen ook ongezonder gingen leven.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162320461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat vind ik dus juist de vraag, want ik weet dat er mensen met overgewicht zijn die niet veel of ongezond eten. Ik vind het zelfs een beetje sneu dat bijna iedereen in dit topic er gemakshalve maar vanuit gaat dat zulke mensen te veel eten en het aan zichzelf te wijten hebben.
De natuurwetten gelden voor iedereen. Als jij 2000kcal energie binnenkrijgt in eten, en dan 2500 verbruikt, val je af. Klaar, punt af. Dat geldt voor iedereen. Er is niet zoiets als 2500kcal energie halen uit een maaltijd die voor een 'normaal' mens maar 2000kcal energie is. Of slechts 500 kcal verliezen in een workout die normaal 1000kcal energie verbruikt. Dat kan simpelweg niet, zo is de natuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')