abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:56 #251
137949 Disana
pi_162320462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We weten best veel hoor. Zo weten we bijvoorbeeld dat energie uit het eten die niet wordt gebruikt wordt opgeslagen in de vorm van vet, en dat energie die wordt gebruikt maar niet in het eten zit onder meer uit het opgeslagen vet wordt betrokken.

Dan kunnen we allerlei raadselachtige processen in het lichaam vermoeden, en die kunnen er ook best wel eens zijn, maar we kunnen tegelijk vaststellen dat heel veel van de raadselachtige processen zich afspelen in de hersens.
We hebben daarentegen nog geen enkel idee waarom sommige mensen al vanaf de geboorte fors zijn, of waarom sommigen wel goed afvallen terwijl anderen fors blijven terwijl ze gematigd eten.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:01:58 #252
319979 Fok-it
All is well
pi_162320466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij. Het kan best dat er een correlatie is tussen welvaart en corpulentie, ik weet dat niet maar ga het ook niet ontkennen. Ongetwijfeld speelt ongezond voedsel vaak een grote rol. Waar ik een probleem mee heb, is dat men hier mensen met overgewicht allemaal een verkeerde voedselinname toedicht; ik denk dat het gecompliceerder is dan dat.
Ja geef dan een ander mogelijk verband alsje het gecompliceerder ziet?

Anders zijn het toch loze woorden die je zegt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:03:28 #253
319979 Fok-it
All is well
pi_162320499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef Disana het volgende:

[..]

We hebben daarentegen nog geen enkel idee waarom sommige mensen al vanaf de geboorte fors zijn, of waarom sommigen wel goed afvallen terwijl anderen fors blijven terwijl ze gematigd eten.
Weten we wel hoor. De een heeft een snel en de ander een langzaam metabolisme, en ook dat heb je voor een groot deel in je eigen hand
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Sport donderdag 19 mei 2016 @ 12:04:15 #254
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162320518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De natuurwetten gelden voor iedereen. Als jij 2000kcal energie binnenkrijgt in eten, en dan 2500 verbruikt, val je af. Klaar, punt af. Dat geldt voor iedereen. Er is niet zoiets als 2500kcal energie halen uit een maaltijd die voor een 'normaal' mens maar 2000kcal energie is. Of slechts 500 kcal verliezen in een workout die normaal 1000kcal energie verbruikt. Dat kan simpelweg niet, zo is de natuur.
Die kcal verbruiken verschilt wel per mens. Hoe zwaarder je bent hoe meer je verbrandt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:04:21 #255
137949 Disana
pi_162320524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De natuurwetten gelden voor iedereen. Als jij 2000kcal energie binnenkrijgt in eten, en dan 2500 verbruikt, val je af. Klaar, punt af. Dat geldt voor iedereen. Er is niet zoiets als 2500kcal energie halen uit een maaltijd die voor een 'normaal' mens maar 2000kcal energie is. Of slechts 500 kcal verliezen in een workout die normaal 1000kcal energie verbruikt. Dat kan simpelweg niet, zo is de natuur.
Dat vind ik dus de vraag, omdat de een alles kan eten zonder aan te komen, terwijl de ander aankomt van een enkel koekje. Ik denk dat er meer speelt.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:05:30 #256
137949 Disana
pi_162320548
quote:
15s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja geef dan een ander mogelijk verband alsje het gecompliceerder ziet?

Anders zijn het toch loze woorden die je zegt
Ik heb al in vele posts aangegeven wat mijn bezwaar is tegen de aanname dat alle dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen. Dat jij dat loze woorden noemt, zegt iets over jouw leesvermogen.
pi_162320573
Zie ook:
http://www.nytimes.com/20(...)eight-loss.html?_r=0

Als je veel afvalt gaat je metabolisme drastisch naar beneden en krijg je steeds meer honger (Leptine wakkert eetlust aan ) Je lichaam wil als het ware terug naar de vorige staat.

Vasten en andere type dieeten kunnen helpen om je metabolisme iets beter op niveau te houden. (https://intensivedietarym(...)ser-diet-explained/) Desondanks als je veel meer gaat bewegen en het gevecht tegen de honger blijft winnen kun je prima een lager gewicht vasthouden.

Maar kortstondige diëten helpen voor geen meter op lange termijn. Je valt eerst wat af, daarna zakt je metabolisme in elkaar en krijg je een enorme vreetlust.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:07:54 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_162320589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb al in vele posts aangegeven wat mijn bezwaar is tegen de aanname dat alle dikke mensen te veel eten en te weinig bewegen. Dat jij dat loze woorden noemt, zegt iets over jouw leesvermogen.
Nee alle dikke mensen hebben een perfect op maat gemaakte work-out elke week en houden zich goed aan de voedingsmiddelen die ze 'wel' binnen moeten krijgen

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 19-05-2016 13:25:31 ]
pi_162320606
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat vind ik dus de vraag, omdat de een alles kan eten zonder aan te komen, terwijl de ander aankomt van een enkel koekje. Ik denk dat er meer speelt.
Jij vindt het maar de vraag of de natuurwetten voor iedereen gelden? Of de zwaartekracht voor iedereen geldt en of sommige mensen niet gewoon kunnen vliegen als ze er maar in geloven?
Nee.
Tuurlijk zijn er verschillen tussen mensen. Zo verbruiken vrouwen minder energie dan mannen en is het dus ook niet gezond voor vrouwen om even veel te eten als mannen. Mensen die veel bewegen kunnen meer eten dan mensen die minder bewegen. Grote mensen mogen meer eten dan mensen die kleiner zijn. Maar ook dat is allemaal vast te stellen en te verklaren vanuit de natuurkunde.
pi_162320635
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee alle dikke mensen hebben een perfect op maat gemaakte work-out elke week en houden zich goed aan de voedingsmiddelen die ze 'wel' binnen moeten krijgen

Volgens mij ben ji zelf gewoon te dik en val je niet af en probeer je het zo te rechtvaardigen. Een en al slachtoffer-vet-rol
Dikke mensen zijn echt meesters in het verzinnen van excuses. Ze geloven er zelf ook heilig in. Leugenaars en ontkenners zijn het.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:10:46 #261
137949 Disana
pi_162320640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:08 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Jij vindt het maar de vraag of de natuurwetten voor iedereen gelden? Of de zwaartekracht voor iedereen geldt en of sommige mensen niet gewoon kunnen vliegen als ze er maar in geloven?
Nee.
Tuurlijk zijn er verschillen tussen mensen. Zo verbruiken vrouwen minder energie dan mannen en is het dus ook niet gezond voor vrouwen om even veel te eten als mannen. Mensen die veel bewegen kunnen meer eten dan mensen die minder bewegen. Grote mensen mogen meer eten dan mensen die kleiner zijn. Maar ook dat is allemaal vast te stellen en te verklaren vanuit de natuurkunde.
Ja, dat vind ik inderdaad de vraag. En ik gaf er een voorbeeld bij waaraan je voorbij gaat: waarom kan de een alles eten en komt de ander al aan van een koekje. Daar is bij mijn weten geen verklaring voor.
pi_162320667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij. Het kan best dat er een correlatie is tussen welvaart en corpulentie, ik weet dat niet maar ga het ook niet ontkennen. Ongetwijfeld speelt ongezond voedsel vaak een grote rol. Waar ik een probleem mee heb, is dat men hier mensen met overgewicht allemaal een verkeerde voedselinname toedicht; ik denk dat het gecompliceerder is dan dat.
Waarom zou een energievergelijking gecompliceerder moeten zijn als energie erin - energie verbruik = verschil. Als je lichaam structureel teveel energie binnen krijgt wordt dit bij velen als vet opgeslagen voor tijden als er wat minder voedsel is, maar aangezien voedsel in overvloed aanwezig blijft worden de vetreserves steeds meer opgebouwd ipv dat men op gewicht blijft. Dan komen die mensen vaak ook in een neerwaartse spiraal want door het dik zijn beweegt men ook weer minder waardoor je lichaam in principe nog minder energie nodig heeft.
pi_162320668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik inderdaad de vraag. En ik gaf er een voorbeeld bij waaraan je voorbij gaat: waarom kan de een alles eten en komt de ander al aan van een koekje. Daar is bij mijn weten geen verklaring voor.
Ooit van metabolisme gehoord?
pi_162320699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Geef me ook maar één bewijs van een persoon die 'alles' kan eten en niet aankomt. Ik zou graag willen zien hoe iemand met voor de rest een normale levensstijl een maand lang 4000kcal per dag naar binnen kan werken en niks aan kan komen. Dit zou namelijk een wonder zijn en de gehele wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten.
pi_162320748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Geef me ook maar één bewijs van een persoon die 'alles' kan eten en niet aankomt. Ik zou graag willen zien hoe iemand met voor de rest een normale levensstijl een maand lang 4000kcal per dag naar binnen kan werken en niks aan kan komen. Dit zou namelijk een wonder zijn en de gehele wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten.
Dat bestaat dan ook niet, er is wat marge voor je metabolisme, maar zodra je consistent meer begint te vreten kom je vanzelf aan.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2016 @ 12:16:21 #266
137949 Disana
pi_162320761
Ik word het een beetje zat als spreekbuis van het andere geluid te fungeren, zeker als men persoonlijk gaat worden en aanneemt dat ik dan zelf wel dik zal zijn. Ik moet me tegenover iedereen hier verantwoorden, terwijl ik feitelijk maar een ding zeg: we mogen niet oordelen want we weten nog te weinig over wat de een dik maakt en de ander niet.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:17:23 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_162320774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:16 schreef Disana het volgende:
we weten nog te weinig over wat de een dik maakt en de ander niet.
Weten we al lang hoor

Meer in dan out

Maar vooral jezelf voor de gek blijven houden
pi_162320828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Weten we al lang hoor

Meer in dan out

Maar vooral jezelf voor de gek blijven houden
Technisch klopt dit, maar zie mijn bovenstaand artikel over die gameshow met dikke mensen. Die zijn allemaal weer dik geworden. De eetlust die zei ervaren is niet vergelijkbaar met wat jij en ik hebben als je trek hebben. Als je lichaam serieus om eten schreeuwt is dat een niet zo makkelijk te onderdrukken gevoel voor langere tijd.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:20:37 #269
319979 Fok-it
All is well
pi_162320852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

Technisch klopt dit, maar zie mijn bovenstaand artikel over die gameshow met dikke mensen. Die zijn allemaal weer dik geworden. De eetlust die zei ervaren is niet vergelijkbaar met wat jij en ik hebben als je trek hebben. Als je lichaam serieus om eten schreeuwt is dat een niet zo makkelijk te onderdrukken gevoel voor langere tijd.
Omdat die shows ook niet goed omgaan ermee denk ik.

Je moet niet gericht zijn om in korte tijd teveel kilos kwijt te willen
pi_162320887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Omdat die shows ook niet goed omgaan ermee denk ik.

Je moet niet gericht zijn om in korte tijd teveel kilos kwijt te willen
We hebben het over een periode van een jaar ofzo. Of het nu snel gaat of niet, er zijn bepaalde processen aan het werk die ervoor zorgen dat het heel moeilijk is om veel af te vallen en dan een gezond gewicht te behouden.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:22:23 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_162320897
En een klein deel is natuurlijk wel omgeving waarin je bent opgegroeid, al kan je dat ook zelf verbeteren als je alleen woont, en je financiele situatie
pi_162320915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:15 schreef 1299 het volgende:

[..]

Dat bestaat dan ook niet, er is wat marge voor je metabolisme, maar zodra je consistent meer begint te vreten kom je vanzelf aan.
De film "supersize me" was daar een mooi voorbeeld van. ^O^
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:24:05 #273
319979 Fok-it
All is well
pi_162320935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

We hebben het over een periode van een jaar ofzo. Of het nu snel gaat of niet, er zijn bepaalde processen aan het werk die ervoor zorgen dat het heel moeilijk is om veel af te vallen en dan een gezond gewicht te behouden.
Ja, maar als jij van een kcal-inname van pakweg 3000-3500 per dag gaat naar een kcal innamevan 1500 is dat gewoon veel te veel. Je lichaam wil consistent blijven.

Ook dat is een kwestie van rustig oopbouwen, of afbouwen in dit geval.
pi_162320951
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:57 schreef Juup© het volgende:
Maagband is dikke ellende, kunt beter voor een sleeve of GBP gaan.
Precies, ik het ziekenhuis waar ik in 2012 een Gastric Sleeve heb gekregen, het Medisch Centrum Leeuwarden plaatsen ze al jaren geen bandjes meer vanwege de risico's.
pi_162320970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het er niet aan ligt dat ze gewoon teveel vreet, wat gaat een maagband of maagverkleining daar dan aan helpen?
Gastric Bypass zou wel kunnen helpen gezien de darmen dan bijna geen vetten meer opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')