Voor dat soort mensen zouden ze van Kamp Vught een soort fatcamp moeten maken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:37 schreef clumsy_clown het volgende:
In plaats van een maagband zou er veel vaker een strict begeleid sport- en eetregime ingezet moeten worden door de artsen. Helaas zijn er nog te weinig van dat soort initiatieven, waardoor men steeds vaker en steeds makkelijker grijpt naar bariatrische chirurgie. Haar overgewicht is absoluut niet zodanig dat ze niet naar een gezonder gewicht kan. Ik geloof best dat ze het gevoel heeft alles al geprobeerd te hebben, maar met goede begeleiding kan zij echt wel verder afvallen.
Een maagbandje heeft gigantische invloed op de rest van je leven en er zitten een shitload aan complicaties aan vast, dat lijkt men steeds vaker over het hoofd te zien.
In plaats van met bullshitterminologie te gooien, zou je ook kunnen zeggen dat het mooi zou zijn als er *überhaupt* vanuit de geneeskunde makkelijker toegankelijke begeleiding bij afvallen bestaat. Maak bij een bepaald BMI sporten aantrekkelijker door diëtisten te vergoeden en contributie te verlagen, bijvoorbeeld. En voordat men begint te zeuren dat ze daar zelf mogen betalen: die operatie en de nazorg kost ook een shitload en wordt wél vergoed.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Voor dat soort mensen zouden ze van Kamp Vught een soort fatcamp moeten maken.
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
In plaats van met bullshitterminologie te gooien, zou je ook kunnen zeggen dat het mooi zou zijn als er *überhaupt* vanuit de geneeskunde makkelijker toegankelijke begeleiding bij afvallen bestaat. Maak bij een bepaald BMI sporten aantrekkelijker door diëtisten te vergoeden en contributie te verlagen, bijvoorbeeld. En voordat men begint te zeuren dat ze daar zelf mogen betalen: die operatie en de nazorg kost ook een shitload en wordt wél vergoed.
Duidelijke oplossingen geen gepraat.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, de helden van de grote mond zijn allemaal gearriveerd
Weet ik eigenlijk niet. Uiteindelijk zijn ze toch goedkoper omdat ze eerder dood gaan. De hele manier van denken van 'ik kan het niet' is juist het probleem. Dan heb je natuurlijk mensen die te dom zijn om te weten dat een zak paprikachips niet gezond is en die mag je best langs een dietist sturen, maar uiteindelijk zullen ze toch zelf moeten beslissen wat ze in wel en niet in hun mond proppen, met of zonder maagband.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat laatste bedoel ik ook, en hulp (al dan niet psychologisch) is noodzakelijk.
Dit dus. Als ze er zelf heilig van overtuigd is dat ze gezond genoeg (en dus vooral ook normale porties) eet en ze valt niet af, zou een maagverkleining dus ook geen effect hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als het er niet aan ligt dat ze gewoon teveel vreet, wat gaat een maagband of maagverkleining daar dan aan helpen?
Ik hoop dat jij mij niet bedoeld?quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ah, de helden van de grote mond zijn allemaal gearriveerd
Eensquote:Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
In plaats van met bullshitterminologie te gooien, zou je ook kunnen zeggen dat het mooi zou zijn als er *überhaupt* vanuit de geneeskunde makkelijker toegankelijke begeleiding bij afvallen bestaat. Maak bij een bepaald BMI sporten aantrekkelijker door diëtisten te vergoeden en contributie te verlagen, bijvoorbeeld. En voordat men begint te zeuren dat ze daar zelf mogen betalen: die operatie en de nazorg kost ook een shitload en wordt wél vergoed.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef Twiitch het volgende:
Sorry, als je gezond boven je BMR en onder je maintenance eet en genoeg beweegt dan word je niet dik. Dat is namelijk onmogelijk.
Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Ik vraag toch niet voor niets om hulp?quote:,,Vijf stomme kilo's. Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Mijn wereld stortte in toen de telefoniste van de Nederlandse Obesitas Kliniek vertelde dat ik te licht ben. Ze willen en mogen de operatie niet uitvoeren. Ik ben boos, verdrietig en verontwaardigd tegelijk: ik vraag niet voor niets hulp. Het is toch eigenlijk van de zotte, dat als je al ruim 35 kilo overgewicht hebt dat je nog zwaarder moet zijn om hulp te krijgen, of anders alles zelf moet betalen?"
Dat kun je dan weer beter aanpakken met algeheel volksgezondheidsbeleid ipv individuele maatregelen, die werken namelijk ook preventief. Je kunt een cultuur van bewegen en gezond eten best een handje helpen. Maar dan moet je niet gaan bezuinigen op gemeentelijke sportvoorzieningen, het sportverenigingen niet onnodig lastig maken, hou het sociale aspect erin ipv iedereen fitnesshokken in te jagen voor het afsluiten van een abbo en dan nog maar een paar keer terug te komen. Zorg voor fatsoenlijke LO-lessen, begin eens met schoolzwemmen herinvoeren, tief een keer op met 'ik kies bewust'- logo's op pakken met suikerwater van Unilever en stel eens eisen aan de informatievoorziening door voedselproducenten.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan gedeeltelijk mee oneens. Ze is nog jong, en ouders zijn vaak de schuld van dit soort problemen. Als ouders een slecht eetpatroon hebben zelf, zijn kinderen meestal geneigd om dat over te nemen, daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Ik vraag toch niet voor niets om hulp?
Mevrouw is wel kampioen de schuld buiten haarzelf neerleggen.
Waarbij dat nog best te begrijpen is als ze als 5-jarige al (fors) overgewicht had.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is eigenlijk al niet normaal dat ik 35 kilo overgewicht heb. Ik vraag toch niet voor niets om hulp?
Mevrouw is wel kampioen de schuld buiten haarzelf neerleggen.
Ze heeft 35 kilo overgewicht, ze vraagt om hulp en ze heeft het al van jongs af aan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij dat nog best te begrijpen is als ze als 5-jarige al (fors) overgewicht had.
Dan ga je echt met een enorme achterstand de puberteit in, en ik kan me voorstellen dat je dat als je net volwassen bent niet even weet weg te werken, zeker niet als je zo "opgevoed" bent.
Dat is helaas wel mogelijk, zoals bij Fabiënne het geval is want ze heeft het altijd al gehad en al veel geprobeerd. Het zou fijn zijn als we wat minder hard oordeelden. We weten nog maar zo weinig van overgewicht. Het is bijvoorbeeld nog maar pas bekend dat je niet afvalt van lichaamsbeweging. En men is er ook nog steeds niet precies over uit welk voedsel het beste is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef Twiitch het volgende:
Sorry, als je gezond eet en genoeg beweegt dan word je niet dik. Dat is namelijk onmogelijk.
Je valt inderdaad niet af van beweging, krijgt er wel een strakker lijf van.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is helaas wel mogelijk, zoals bij Fabiënne het geval is want ze heeft het altijd al gehad en al veel geprobeerd. Het zou fijn zijn als we wat minder hard oordeelden. We weten nog maar zo weinig van overgewicht. Het is bijvoorbeeld nog maar pas bekend dat je niet afvalt van lichaamsbeweging. En men is er ook nog steeds niet precies over uit welk voedsel het beste is.
Alle diëten suggereren iets anders: geen vet, wel vet, geen koolhydraten, wel koolhydraten, light producten, juist geen light producten... ergo feitelijk weten we nog steeds niet wat dik kan maken en waarom de een bij hetzelfde eetpatroon wel dik is en de ander niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je valt inderdaad niet af van beweging, krijgt er wel een strakker lijf van.
En men weet ook nog niet precies welk voedsel het beste is. Wat zou nou beter zijn, een appel of een Big Mac?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |