Scheelt, ik ook niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het prima, ik ben niet dik.
Dus geldt het voor iedereen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In ons geval lijkt het daar wel op.
Ze heeft op haar 17e een borstvergroting genomen, dus met die vormen zat het daarna wel goed. :pquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is ook maar net wat je schoonheidsideaal is.
Geen vrouwelijke vormen is imo niet mooi. En een ingevallen bekkie ook niet.
Zo heeft bijna iedereen wel wat te zeuren, terwijl de wereld vol zit met mooie mensen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze heeft op haar 17e een borstvergroting genomen, dus met die vormen zat het daarna wel goed. :p
Neemt Sonja niet zelf contact met haar op?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Heeft ze al advies gevraagd aan Sonja Silva?
alleen als ze haar een mail sturen;)quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Neemt Sonja niet zelf contact met haar op?
Sonja kan beter wat make-up advies vragen aan Fabienne...quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:32 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
alleen als ze haar een mail sturen;)
Met een dun lijf heb je geen make-up meer nodigquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sonja kan beter wat make-up advies vragen aan Fabienne...
Dat zou goed kunnen, daar weet ik verder niks van. Ik bedoelde meer dat er als 'basis' al veel verschil kan zitten tussen zussen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef BertV het volgende:
[..]
De mollige eet stiekem. Wacht maar tot ze wat ouder worden. Ik kon vroeger ook alles eten.
Aan de andere kant, ik at als basis gezond bij mijn ouders, ik bunkerde er onregelmatig veel bij.
Wat de fuck.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze heeft op haar 17e een borstvergroting genomen, dus met die vormen zat het daarna wel goed. :p
Van AA naar C'tje volgens mij. Ze kreeg er één van haar ouders, de andere moest ze zelf betalen. xDquote:
Geef dan ook geen tips als je er de ballen verstand van hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het prima, ik ben niet dik.
Ja, das dom lullen. Dus dikke mensen mogen hun mening geven, maar dunne mensen niet?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Geef dan ook geen tips als je er de ballen verstand van hebt.
Als ouder van een 17 jarige zou ik niet meewerken aan een potentiële dodelijke ingreep voor wat grotere tieten.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Van AA naar C'tje volgens mij. Ze kreeg er één van haar ouders, de andere moest ze zelf betalen. xD
Je praat poep, daar hebben mensen sowieso niks aan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, das dom lullen. Dus dikke mensen mogen hun mening geven, maar dunne mensen niet?![]()
Klaag dan ook niet... Je zou er wat aan hebben zeg.
Je bent gewoon jaloers dat die Fabienne d'r maagband al bijna gratis heeft.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:49 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Je praat poep, daar hebben mensen sowieso niks aan.
Ze kan beter speed gaan snuiven.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:51 schreef Kim-Holland het volgende:
ze moet gewoon gaan blowen, zuipen en feesten, is het zo gedaan met die overtollige kilo's.
Succes!
Nee, ik ook niet. Zeker niet omdat je met 17 officiële nog niet uitgegroeid bent.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als ouder van een 17 jarige zou ik niet meewerken aan een potentiële dodelijke ingreep voor wat grotere tieten.
Ben jij wel dik genoeg om deze adviezen te geven?quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:59 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Of dit.
Kan Son nog een puntje aan snuiven zuigendit soort advies.
Zuipen? Washet maar waarquote:Op woensdag 18 mei 2016 22:51 schreef Kim-Holland het volgende:
ze moet gewoon gaan blowen, zuipen en feesten, is het zo gedaan met die overtollige kilo's.
Succes!
Tuurlijk. Erger nog; ik heb slap[per] vel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ben jij wel dik genoeg om deze adviezen te geven?
Je moeder? Die projecteert haar eigen onzekerheid over haar lichaam op jou. Niet naar luisteren.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Zuipen? Washet maar waar(ja ik zuip veel) zelfs mn moeder zat vorige week te zeiken dat er wel zeker minstens 40 kilo vanaf mogen
Maar blowen werkt dus wel? Ga ik dat eens vervangen met zuipen
![]()
![]()
![]()
Ook denk ik erover om mijn AD-capsules te vervangen met afval capsules. Van het eerst genoemde kom je aan en van het tweede SCHIJN je af te vallen
Inderdaad, moeders die dat zeggen,quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:13 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Je moeder? Die projecteert haar eigen onzekerheid over haar lichaam op jou. Niet naar luisteren.
Nee hoor, hier hangt een naar luchtje aanquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, moeders die dat zeggen,![]()
Denk dat je de spijker op zijn kop slaat, maar ik praat poep..
Dan heeft Kim gelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
M'n moeder was (voordat ik aankwam) altijd wel een paar kilo zwaarder dan ik (en ik een paar centimeter langer), maar nu ben ik echt heel wat zwaarder (ik zal niet in detail treden)
Volgens mij krijg je van blowen een behoorlijke vreetkick.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Zuipen? Washet maar waar(ja ik zuip veel) zelfs mn moeder zat vorige week te zeiken dat er wel zeker minstens 40 kilo vanaf mogen
Maar blowen werkt dus wel? Ga ik dat eens vervangen met zuipen
![]()
![]()
![]()
Ook denk ik erover om mijn AD-capsules te vervangen met afval capsules. Van het eerst genoemde kom je aan en van het tweede SCHIJN je af te vallen
Wat een hoop gedachtes...quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik bedoelde inderdaad anti-depressiva. Ik kan maar beter ermee stoppen en 'afslank capsules' slikken dan dik en (zogenaamd) ''gelukkig'' zijn toch. Uiteindelijk zal ik toch gelukkiger zijn met een slanker figuur (denk ik tenminste)
Das mijn ervaring ook, ik lust twee dingen niet:quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je van blowen een behoorlijke vreetkick.
Dat doen ze al bij het CB bureau...quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef probeer het volgende:
Raar dat ze BMI als maatstaf nemen. Daarvan is toch al lang duidelijk dat het niet echt betrouwbaar is daar het geen rekening houdt met iemands bouw?
quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:48 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dit dus. Als ze er zelf heilig van overtuigd is dat ze gezond genoeg (en dus vooral ook normale porties) eet en ze valt niet af, zou een maagverkleining dus ook geen effect hebben.
Juist. Dat denk je maar..quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik bedoelde inderdaad anti-depressiva. Ik kan maar beter ermee stoppen en 'afslank capsules' slikken dan dik en (zogenaamd) ''gelukkig'' zijn toch. Uiteindelijk zal ik toch gelukkiger zijn met een slanker figuur (denk ik tenminste)
Voorkomen is inderdaad beter dan genezen. Iets met een enorme open deur.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent een beetje aan het cherrypicken. De boodschap is weliswaar dat bewegen gezond is en minimaal bijdraagt aan gewichtsverlies, maar ook dat bewegen alleen vrijwel niets oplevert. Als je wilt afvallen, zul je naar je voedselinname moeten kijken.
Als het dus niet aan haar voeding ligt (maar aan een of andere lichamelijke / genetische afwijking, wat ze iig wel suggereert), gaat die maagband ook niets veranderen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is helaas wel mogelijk, zoals bij Fabiënne het geval is want ze heeft het altijd al gehad en al veel geprobeerd. Het zou fijn zijn als we wat minder hard oordeelden. We weten nog maar zo weinig van overgewicht. Het is bijvoorbeeld nog maar pas bekend dat je niet afvalt van lichaamsbeweging. En men is er ook nog steeds niet precies over uit welk voedsel het beste is.
En deze post mag ook nog wel eens herhaald worden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kun je dan weer beter aanpakken met algeheel volksgezondheidsbeleid ipv individuele maatregelen, die werken namelijk ook preventief. Je kunt een cultuur van bewegen en gezond eten best een handje helpen. Maar dan moet je niet gaan bezuinigen op gemeentelijke sportvoorzieningen, het sportverenigingen niet onnodig lastig maken, hou het sociale aspect erin ipv iedereen fitnesshokken in te jagen voor het afsluiten van een abbo en dan nog maar een paar keer terug te komen. Zorg voor fatsoenlijke LO-lessen, begin eens met schoolzwemmen herinvoeren, tief een keer op met 'ik kies bewust'- logo's op pakken met suikerwater van Unilever en stel eens eisen aan de informatievoorziening door voedselproducenten.
Het geldt natuurlijk niet voor elk individu, maar dit lijkt toch verdacht veel op met medische ingrepen de rekening betalen die mede het gevolg is van kostenbesparing uit voorgaande decennia en het vooral de industrie niet in de weg willen zitten bij hun pogingen om geld te verdienen aan het slecht voeden van de consument.
Eens, mensen hebben altijd wat te zeiken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:35 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Juist. Dat denk je maar..
Maar hoe langer je in de slachtofferrol blijft, hoe minder moeite je gaat doen voor jezelf..
Volgens mij valt dat met 'onbetrouwbaar' wel mee als je alleen naar mensen met overgewicht kijkt. Het is niet zo dat iemand met veel spiermassa en weinig vet in aanmerking wil komen voor een maagband.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:30 schreef probeer het volgende:
Raar dat ze BMI als maatstaf nemen. Daarvan is toch al lang duidelijk dat het niet echt betrouwbaar is daar het geen rekening houdt met iemands bouw?
Je vergeet de verhoogde energie en dus actief bezigzijn. :pquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
Gewoon pep-dieet, dan val je wel af, hele dagen niet eten en slapen
Kut dit is NWS, ja het is heel erg voor haar maar ze moet er zelf voor gaan! Tevens is het de taak van de Nederlandse overheid om haar hierbij te ondersteunen
Goed punt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat met 'onbetrouwbaar' wel mee als je alleen naar mensen met overgewicht kijkt. Het is niet zo dat iemand met veel spiermassa en weinig vet in aanmerking wil komen voor een maagband.
Dat is wat ik ook dacht.quote:Daarnaast is het volgens mij vooral voor de verzekering, en die hebben daar natuurlijk weinig verstand van. Maar indd, misschien was een vetpercentage een betere referentie geweest?
Ik weet uit persoonlijke omgeving dat het ook echt werktquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je vergeet de verhoogde energie en dus actief bezigzijn. :p
Dat is in Gooische Vrouwen ook nog een aantal afleveringen gebruikt.
Ik ook, daarom kwam ik er twee paginas geleden zelf ook al mee xDquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik weet uit persoonlijke omgeving dat het ook echt werktJe ziet op die festivals ook wel eens van diezelfde figuren die in de loop der maanden steeds magerder worden
Maarja beste is natuurlijk niet zoveel vreten en veel bewegen enzo
quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ook, daarom kwam ik er twee paginas geleden zelf ook al mee xD
Je moet wel stoppen als je wangen naar binnen gaan vallen.
Dan ben je eigenlijk al te verquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ook, daarom kwam ik er twee paginas geleden zelf ook al mee xD
Je moet wel stoppen als je wangen naar binnen gaan vallen.
Linksom of rechtsom zal dit voor die Fabienne wel ff goed zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dan ben je eigenlijk al te verIk doe 't zelf ook wel eens, maar dat hongerloze gevoel is gewoon zo onnatuurlijk, wel lekker gevoel tho
![]()
Ja doe es lekker gek! Je hebt niks te verliezen behalve wat gewichtquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom zal dit voor die Fabienne wel ff goed zijn.
Even uit de (maag)band springen.
True true, ze zal iig geen saaie dag hebbenquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom zal dit voor die Fabienne wel ff goed zijn.
Even uit de (maag)band springen.
Ik zie er wel handel in:quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
True true, ze zal iig geen saaie dag hebben
Heb je die film 'requiem for a dream' nooit gezien? maakte wel indruk op mequote:Op donderdag 19 mei 2016 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie er wel handel in:
Fabienne die wat gewichtige dames opmaakt, busje vol naar festival en gaan met die banaan, dit maandelijks herhalen.
Tv-docu van maken en na een jaar eens even kijken of ze wat gelukkiger zijn met zichzelf.
Misschien vergoed een verzekering dit zelfs.
Denk dat het beter werkt dan al die troep, maagbanden en dieet-adviezen.
Ja, typerend hoe iedereen in zijn eigen ellende zit.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heb je die film 'requiem for a dream' nooit gezien? maakte wel indruk op me
Wat jij zegt, klopt allemaal.quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:02 schreef George_Zina het volgende:
Mwah, 115 kilo is zwaar maar het is echt geen onmogelijke opgave. Ze heeft gewoon een tekort aan discipline en wil om af te vallen, zeugin. Als ze 250 kilo woog dan zou ik die maagband begrijpen, maar 115 kilo, nee. Ik bedoel even 15 kilo afvallen en je zit alweer op de drempel van 100 kilo en dan ziet het al heel anders uit.
Het pep dieet in de serie Gooische vrouwen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je vergeet de verhoogde energie en dus actief bezigzijn. :p
Dat is in Gooische Vrouwen ook nog een aantal afleveringen gebruikt.
Ze werd depressief van haar diëtiste...quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:22 schreef Wimperkruller het volgende:
Blijft een vreemd verhaal. Met gezond en niet teveel eten EN voldoende beweging moet je toch af kunnen vallen?
Iemand betalen die er eigenlijk maar weinig van weet, om te vertellen dat je dik bent.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze werd depressief van haar diëtiste...
Ja, waar die dikke -naam kwijt- nieuwe afslankpillen heeft waar ze zoveel energie van krijgt dat ze het hele huis gaat poetsen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Het pep dieet in de serie Gooische vrouwen?
Lijkt me echt verschrikkelijk om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:36 schreef -0mega- het volgende:
Zelfs als ze een aandoening heeft gaat een maagverkleining wss wel helpen. Een familielid heeft er een gehad om medische redenen en die is er heel blij (en slank) van geworden.
Enige nadeel is dat je geen fuck meer kunt eten omdat je meteen vol zit. Dus zij zit nu aan de supplementen omdat ze gewoon niet genoeg binnenkrijgt zonder te moeten kotsen.
Dat zou je toch ook zonder diëtiste kunnen bereiken. Ik weet niet waarom, maar kan hier totaal geen begrip voor opbrengen. Ook echt 5 kilo aankomen voor zo'n operatie. Dat kan dan weer wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze werd depressief van haar diëtiste...
Ik heb d'r ook geen hoge pet van op... maar dat terzijde.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:34 schreef MillsStork het volgende:
[..]
Iemand betalen die er eigenlijk maar weinig van weet, om te vertellen dat je dik bent.
Die heeft ook zo'n operatie gehad ttouwens. Niet meer dik nu.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, waar die dikke -naam kwijt- nieuwe afslankpillen heeft waar ze zoveel energie van krijgt dat ze het hele huis gaat poetsen.
Ik verwijt ze niks, van mij mogen ze dik zijn. Iedereen is anders, ik zou zeggen let er een beetje op met je kledingkeuzes maar je moet het echt helemaal zelf weten. Uiteindelijk zijn ze 40.000 euro goedkoper in de zorgkosten omdat ze eerder dood gaan, dus het is nog sociaal ook, Van mij hoeven ze niks, maar als ze slank willen zijn moeten ze ook zelf dat doen wat nodig is, ik vind het een beetje onzin om als samenleving 6000 euro te investeren om 40.000 verlies te maken, Iemand helpen vind ik wel een goed argument, maar ik zie niet hoe een operatie in de plaats kan komen van basale zelfbeheersing.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij ze allemaal geobserveerd en gesproken? Ik denk het niet. Ik geloof dat sommigen oprecht weinig eten en genoeg bewegen. We weten gewoon nog heel weinig van overgewicht en wijten het nog veel te makkelijk aan de persoon met overgewicht.
Autistisch antwoord.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik verwijt ze niks, van mij mogen ze dik zijn. Iedereen is anders, ik zou zeggen let er een beetje op met je kledingkeuzes maar je moet het echt helemaal zelf weten. Uiteindelijk zijn ze 40.000 euro goedkoper in de zorgkosten omdat ze eerder dood gaan, dus het is nog sociaal ook, Van mij hoeven ze niks, maar als ze slank willen zijn moeten ze ook zelf dat doen wat nodig is, ik vind het een beetje onzin om als samenleving 6000 euro te investeren om 40.000 verlies te maken, Iemand helpen vind ik wel een goed argument, maar ik zie niet hoe een operatie in de plaats kan komen van basale zelfbeheersing.
Alle mensen zijn anders, en ik geloof best dat de een meer aanleg heeft dan de ander of een aandoening heeft waardoor het niet opschiet, en als de hele familie dik is dan weet je ook wel dat gezonde eet en leefgewoonten niet in de opvoeding zaten, maar voor alle volwassenen geldt dat wat je in je opvoeding gemist hebt je later zelf bij moet leren. Maar de dikke mensen die ik ken, en dat zijn er best veel, kijken anders tegen eten aan. Ze hebben altijd van alles in huis, de koelkast is vol, de keukenkastjes puilen uit van iets lekkers 'voor als er bezoek langskomt', als ik een kopje koffie op een terras ga drinken dan bedoel ik ook een kopje koffie en niet een kopje koffie met een stuk taart of een broodje. Als ik een biertje ga drinken dan bedoel ik meerdere biertjes, maar niet biertjes en chips of nootjes. Voor de meeste dikke mensen hoort eten er altijd gewoon bij, die denken dat dat normaal is of dat dat wel 'gewoon' kan. Dan eet je maar gewoon mee voor de gezelligheid en dan denken zij, 'zie je wel, hij doet het ook en hij is slank'. Er moet altijd nog een toetje komen, altijd 'iets lekkers' bij de thee, ze hebben altijd allerlei momenten waar eten bijhoort, en dan zijn er nog de buitenkansjes natuurlijk, die laten ze nooit liggen. Als er op een borrel of zo een schaal hapjes voorbij komt zijn het nooit de dikke mensen die even overslaan.
Nogmaals, ik vind het allemaal prima. Maar als je het een probleem vindt dan moet je de oplossing echt bij jezelf zoeken, en eigenlijk de oorzaak ook, en niet bij een operatie waar we allemaal voor moeten dokken en die waarschijnlijk niks helpt omdat die de oorzaak niet aanpakt.
Waarom moet alles altijd zo snel? Ze is ook niet in een maand tijd naar 115 kg gegaan. Snel afvallen moet je niet willen. Leefstijl veranderen wel, maar dat heeft tijd nodig. Zeker als je bedenkt dat bij een hoop mensen het al mis gaat bij wat ze van huis uit meekrijgen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:43 schreef Physsic het volgende:
Misschien is Personal Body Plan iets voor d'r. Op Facebook zie ik daar soms echt opvallende 'transformaties' voorbij komen die in relatief korte tijd bereikt zijn. Maarja, ook dat houdt in; gezond eten en veel bewegen. En is trouwens ook duur.
Ik weet niet of ik daar de discipline voor zou hebben als ik dik zou zijn..
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Als het dus niet aan haar voeding ligt (maar aan een of andere lichamelijke / genetische afwijking, wat ze iig wel suggereert), gaat die maagband ook niets veranderen.
Natuurlijk zijn er legio mensen die te veel eten of niet op hun dieet letten. Bij die mensen is enorme winst te halen door ze verantwoord te laten eten, en die mensen moeten ook niet beginnen met een maagband. Maar mijn pleidooi geldt de mensen die buiten hun schuld om corpulent zijn; ik geloof zeker dat die mensen er zijn en vind het wel terecht dat die geholpen worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik verwijt ze niks, van mij mogen ze dik zijn. Iedereen is anders, ik zou zeggen let er een beetje op met je kledingkeuzes maar je moet het echt helemaal zelf weten. Uiteindelijk zijn ze 40.000 euro goedkoper in de zorgkosten omdat ze eerder dood gaan, dus het is nog sociaal ook, Van mij hoeven ze niks, maar als ze slank willen zijn moeten ze ook zelf dat doen wat nodig is, ik vind het een beetje onzin om als samenleving 6000 euro te investeren om 40.000 verlies te maken, Iemand helpen vind ik wel een goed argument, maar ik zie niet hoe een operatie in de plaats kan komen van basale zelfbeheersing.
Alle mensen zijn anders, en ik geloof best dat de een meer aanleg heeft dan de ander of een aandoening heeft waardoor het niet opschiet, en als de hele familie dik is dan weet je ook wel dat gezonde eet en leefgewoonten niet in de opvoeding zaten, maar voor alle volwassenen geldt dat wat je in je opvoeding gemist hebt je later zelf bij moet leren. Maar de dikke mensen die ik ken, en dat zijn er best veel, kijken anders tegen eten aan. Ze hebben altijd van alles in huis, de koelkast is vol, de keukenkastjes puilen uit van iets lekkers 'voor als er bezoek langskomt', als ik een kopje koffie op een terras ga drinken dan bedoel ik ook een kopje koffie en niet een kopje koffie met een stuk taart of een broodje. Als ik een biertje ga drinken dan bedoel ik meerdere biertjes, maar niet biertjes en chips of nootjes. Voor de meeste dikke mensen hoort eten er altijd gewoon bij, die denken dat dat normaal is of dat dat wel 'gewoon' kan. Dan eet je maar gewoon mee voor de gezelligheid en dan denken zij, 'zie je wel, hij doet het ook en hij is slank'. Er moet altijd nog een toetje komen, altijd 'iets lekkers' bij de thee, ze hebben altijd allerlei momenten waar eten bijhoort, en dan zijn er nog de buitenkansjes natuurlijk, die laten ze nooit liggen. Als er op een borrel of zo een schaal hapjes voorbij komt zijn het nooit de dikke mensen die even overslaan.
Nogmaals, ik vind het allemaal prima. Maar als je het een probleem vindt dan moet je de oplossing echt bij jezelf zoeken, en eigenlijk de oorzaak ook, en niet bij een operatie waar we allemaal voor moeten dokken en die waarschijnlijk niks helpt omdat die de oorzaak niet aanpakt.
Hoeft niet snel. Ik gaf daarmee alleen maar aan dat het mij opviel dat zoiets behoorlijk effectief kan zijn. Wanneer iemand 115kg weegt zal dat mogelijk wat minder effectief lijken in het begin.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:47 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Waarom moet alles altijd zo snel? Ze is ook niet in een maand tijd naar 115 kg gegaan. Snel afvallen moet je niet willen. Leefstijl veranderen wel, maar dat heeft tijd nodig. Zeker als je bedenkt dat bij een hoop mensen het al mis gaat bij wat ze van huis uit meekrijgen.
Janmer dat deze dame voor de makkelijkste weg kiest. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe lang dat goed blijft gaan.
Ze heeft een ontzettend lieve vriend, daar kan Halina Rein weer depressief van worden...quote:Schat, maak je geen zorgen ik vind jou de leukste de liefste en ook de zorgzaamste vriendin die ik me wensen kan. Het komt allemaal goed ik hou van jou!
Jammer dat ze geen volledige foto van zichzelf heeft. Ik ben wel benieuwd naar hoe 115kg er uitziet. Ik kan dat echt niet inschatten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Van haar fb:
[..]
Ze heeft een ontzettend lieve vriend, daar kan Halina Rein weer depressief van worden...
Hangt af van bouw en lengte natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen volledige foto van zichzelf heeft. Ik ben wel benieuwd naar hoe 115kg er uitziet. Ik kan dat echt niet inschatten.
Denk een peertje dan want ze heeft ook fragiele schouders.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen volledige foto van zichzelf heeft. Ik ben wel benieuwd naar hoe 115kg er uitziet. Ik kan dat echt niet inschatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door ootjekatootje op 19-05-2016 09:17:05 ]
Ik ben niet zo geinteresseerd in de schuldvraag, ik verwijt ze immers niks. Maar voor de overgrote meerderheid geldt dat als ze zeggen 'ik eet gezond' dat dat een perceptiekwestie is, en ze wel degelijk anders en meer eten dan slanke mensen die gezond zeggen te eten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er legio mensen die te veel eten of niet op hun dieet letten. Bij die mensen is enorme winst te halen door ze verantwoord te laten eten, en die mensen moeten ook niet beginnen met een maagband. Maar mijn pleidooi geldt de mensen die buiten hun schuld om corpulent zijn; ik geloof zeker dat die mensen er zijn en vind het wel terecht dat die geholpen worden.
Ik zie een dikke balg met walgelijk haar en een afschuwelijke tattoo.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar ik zie niet wat zij in de spiegel ziet, ik zie een mooie vrouw.
Denk dat dit wel wat voor jou is: https://voat.co/v/fatpeoplehatequote:Op donderdag 19 mei 2016 09:20 schreef JimmyDean het volgende:
Dikke mensen
Dikke mensen die willen dat anderen voor hun operatie betalenx 100
Maar hoe weet je dat nou? Is daar onderzoek naar gedaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet zo geinteresseerd in de schuldvraag, ik verwijt ze immers niks. Maar voor de overgrote meerderheid geldt dat als ze zeggen 'ik eet gezond' dat dat een perceptiekwestie is, en ze wel degelijk anders en meer eten dan slanke mensen die gezond zeggen te eten.
Het is wat mij opvalt. De vraag 'is daar onderzoek naar gedaan?' is op zich een goede, alleen moet je die stellen als iemand zegt 'ik eet gezond'. Stel maar eens vast wat er allemaal de mond in gaat, er is geen enkele reden om blind af te gaan op hun eigen perceptie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat nou? Is daar onderzoek naar gedaan?
Maar ik ken juist twee mensen die overgewicht hebben terwijl ze helemaal niet veel of ongezond eten. Een door prednisolon, en een zomaar. Dus mij valt iets anders op dan jou, en dat was mijn hele punt: we weten er onvoldoende vanaf.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is wat mij opvalt. De vraag 'is daar onderzoek naar gedaan?' is op zich een goede, alleen moet je die stellen als iemand zegt 'ik eet gezond'. Stel maar eens vast wat er allemaal de mond in gaat, er is geen enkele reden om blind af te gaan op hun eigen perceptie.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Die smoesjes ook altijd. De wet van behoud van energie geldt in alle uithoeken van het heelal alleen sommige dikke mensen op de planeet Aarde schijnen op wonderbaarlijke wijze energie te kunnen creëren uit niks.
dat is wel heel goedkoop.....quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:03 schreef Woods het volgende:
[..]![]()
Ze zal wel zon type zijn die 2x naar de gym is geweest en daarna weer de zakken chips en kaas naar binnen ging kanen. Zoals gezegd gelukkig gaan deze mensen eerder dood probleem opgelost. Daarnaast zorgen ze voor werk en omzet bij de lokale supermarkt en is hun kwaliteit van leven zeer slecht = eerder dood.
* mschol mompelt iets over beste stuurlui enzo..quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen. Dit is typisch een voorbeeld van zo een gaar zwijn wat zegt ik snap er niks van ik hou me netjes aan mn dieet maar ik kom zelfs bij en die dan ondertussen vanalles tussendoor loopt te snaaien en te vreten.
Als er niet meer binnen komt dan je verbrandt dan val je af. Als dat niet het geval is dan is er wellicht iets anders aan de hand, maar daar gaat een maagband dan ook niet tegen werken.
Het enige wat zo een maagband doet is zorgen dat je eerder "vol" zit.
Ergo: dat is een hulpmiddel voor vette zwijnen die zich het liefst tot de nek toe met een trechter afgevuld zien worden met reuzel of afgelopen frituurvet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |