abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:07:05 #1
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161959845
Ik las vandaag een interessant stuk over de mogelijke Brexit en de achtergronden hiervan. Kans is dat het leidt tot een door de radicale en protectionistische Belgen en Fransen geleide EU, die de kloof tussen burgers en politiek nog verder vergroot met sterk vergrote kans op een fataal ongeluk. Wat vinden jullie hiervan?

Ik denk zelf dat de weg die de EU nu bewandeld lijdttot een steeds grotere kloof tussen (EU)politiek en burger. Voorbeelden zijn de meermalen genegeerde referenda, het rampzalige vluchtenlingendeal, de grieken die perse in de euro moesten blijven met alle rampzalige gevolgen van dien, met als gevolg oa het rampzalige rentebeleid van de ECB, waardoor bv onze pensioenen verdwijnen naar zuid europa. zo kan ik nog wel even doorgaan. Handelsverdragen die alleen maar goed zijn voor de multinationals en de steeds grotere kloof tussen arm en rijk.

Hoe denken jullie hierover? Ik neig ernaar het megalomane europese project op te blazen en te starten met een pakket van nieuwe bilaterale samenwerkingen met landen. Ik denk dat dit voor Nederland veel beter is. Ik zie ook niet in waarom een EU hiervoor nodig is.

Bron: http://www.internationalespectator.nl/article/hoe-reëel-een-vertrek-van-groot-brittannië-uit-de-eu
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161959869
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:05 schreef Gutmensch het volgende:
Het zou toch erg cynisch zijn als het Verenigd Koninkrijk uit elkaar valt ten gevolge van een Brexit.
Lekker lullig voor de nationalisten :')
Engeland zonder Schotland en Noord-Ierland (en wellicht ook Wales?) stelt weinig voor, laat staan wanneer het geïsoleerd wordt. Weg wereldmacht, wat natuurlijk überhaupt als een beetje het geval was.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:10:32 #3
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161959896
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Engeland zonder Schotland en Noord-Ierland (en wellicht ook Wales?) stelt weinig voor, laat staan wanneer het geïsoleerd wordt. Weg wereldmacht, wat natuurlijk überhaupt als een beetje het geval was.
Interessante theorie... ik dacht altijd dat het economisch hart van de UK in het Zuiden lag (Birmingham, Londen, misschien Manchester).

Als dat zo is zijn ze juist sterker zonder "de rest" (want fractioneel minder geld op veel minder mensen), maar misschien zie ik dat verkeerd?
pi_161959961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:10 schreef dcadapter het volgende:

[..]

Interessante theorie... ik dacht altijd dat het economisch hart van de UK in het Zuiden lag (Birmingham, Londen, misschien Manchester).

Als dat zo is zijn ze juist sterker zonder "de rest" (want fractioneel minder geld op veel minder mensen), maar misschien zie ik dat verkeerd?
De eerste alinea is correct, maar de tweede gaat over iets anders dan waar ik het over had. Wanneer de UK zo'n groot deel van haar bevolkingsaantal, defensie en economie verliest is het in de mondiale politiek simpelweg niet langer een significante speler en belangrijke partner om te hebben. En de enige troef die ze in handen hebben, Londen als financieel centrum van de wereld, verlies je ook wanneer je niet langer onderdeel uitmaakt van de gemeenschappelijke markt en de kapitaalmarktunie die opgetogen wordt (en al half is).
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:14:32 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161959962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:10 schreef dcadapter het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze dan ook heel veel grondgebied en zeebodem en daarmee veel grondstoffen verliezen. En een eiland dat afhankelijk is van importen is per definitie kwetsbaar.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:15:45 #6
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161959978
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De eerste alinea is correct, maar de tweede gaat over iets anders dan waar ik het over had. Wanneer de UK zo'n groot deel van haar bevolkingsaantal, defensie en economie verliest is het in de mondiale politiek simpelweg niet langer een significante speler en belangrijke partner om te hebben. En de enige troef die ze in handen hebben, Londen als financieel centrum van de wereld, verlies je ook wanneer je niet langer onderdeel uitmaakt van de gemeenschappelijke markt en de kapitaalmarktunie die opgetogen wordt (en al half is).
De meeste deskundigen voorspellen dat The City veel van haar macht zal verliezen in het geval van een Brexit omdat veel bedrijven en banken zullen vertrekken naar de EU.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:46:33 #7
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161961588
Gekoppeld aan eerste deel.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:41:04 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161975047
quote:

[..]

Kaas, waarom zijn Luxemburg en Amsterdam kansloos en zullen het Parijs of Stuttgart worden?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_161976250
Stuttgart? Lijkt me eerder Frankfurt aangezien ze daar toch een vrij belangrijke troef in de handen hebben: het hoofdkantoor van de ECB.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2016 23:17:12 ]
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:19:47 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_161976360
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:16 schreef J.B. het volgende:
Stuttgart? Lijkt me eerder Frankfurt aangezien ze daar toch een vrij belangrijke troef in de handen hebben: het hoofdkantoor van de ECB.
Ja sorry. Die bedoel ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:39:07 #11
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161976961
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja sorry. Die bedoel ik.
Frankfurt gaat behoorlijk groeien als na een Brexit de City leegstroomt.
pi_161980645
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kaas, waarom zijn Luxemburg en Amsterdam kansloos en zullen het Parijs of Stuttgart worden?
Banken zullen overstappen van Londen. Zeker de niet-Britse banken zullen wegtrekken wanneer ze via Londen niet langer toegang hebben tot de Europese gemeenschappelijke markt en kapitaalunie. Het meeste zal naar het Europese vaste land gaan, maar een deel zal ook gewoon verplaatsen naar Singapore, Hongkong en New York. Maar niemand denkt dat 1 stad >90% van de overstappende business zal overnemen, eerder dat diverse steden een deel zullen overnemen.

Het is onzeker en slechts een voorspelling, maar in een enquête onder 60 leidende finance exutives, economen, centrale bankiers en overheidsadviseurs oo het gebied van financiën tipt ca. driekwart dat Frankfurt de meeste business over zal nemen, op ruime afstand gevolgd door Parijs, Luxemburg en Dublin. Dit zijn de outsiders, de insiders zelf (de topbankiers, mensen op managing director- en C-level van banken in Londen) noemen allemaal vooral Parijs en in mindere mate ook Frankfurt.

De reden dat Parijs en Frankfurt veel genoemd worden is dat ze al bij uitstek de twee continentale financiële centra van de EU zijn en daardoor de meeste voordelen bieden. De reden dat de bankiers zelf van deze twee steden voornamelijk Parijs tippen is eigenlijk een hele simpele: de prestigieuze investment banks proberen talent vanuit de hele wereld aan te trekken en het type jonge talentvolle financier is erg gevoelig voor prestigieuze bullshit en wil domweg niet in een suffe niet-prestigieuze stad wonen. Het zijn voornamelijk welgestelde emigranten die ergens in de wereld top gepresteerd hebben in een of andere business opleiding en die willen voor een global investment bank werken om het leventje: hoge salarissen, veel werken, internationale high-pressure omgeving, en in de paar vrije uurtjes per week die ze hebben willen ze zo hard mogelijk stappen en veel uitgeven in het grote stadsleven. Parijs is dan de enige optie als je dergelijke types wil blijven aantrekken. Hun vriendjes zouden ze uitlachen als ze gaan wonen in Luxemburg, Dublin of Frankfurt. Bij het vooruitzicht van een tweederangs stad zonder de bijbehorende mogelijkheden en prestige zoeken die typjes wel andere carrièremogelijkheden waar ze soortgelijke prestige en een high-roller lifestyle denken te kunnen vinden.

Amsterdam lijkt me overigens nog best prima in staat om kleine delen over te nemen, met dank aan de perfecte beheersing van het Engels in Nederland, Schiphol en de relatief redelijke prestige van Amsterdam.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kaas- op 07-05-2016 02:58:21 ]
pi_161981120
Parijs is inderdaad wel het meest waarschijnlijke, daar liggen met BNP Paribas, Credit Agricole en Socièté Générale ook al drie grote banken.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 07:22:22 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161981151
Bovendien is daar al een aardige pool aan (internationale) arbeidskrachten op financieel-economisch gebied.
pi_161981157
En zo ver van Londen ligt het ook niet. Scheelt weer aan verhuiskosten als de Britten Engelsen terug in de Unie willen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:33:40 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162176082
Duitsers zijn nu al minder aan het investeren in het VK:

quote:
Duitse investeringen in VK dalen voorafgaand aan referendum Brexit
Foto: ANP
Gepubliceerd: 14 mei 2016 12:09
Laatste update: 14 mei 2016 12:30

Het aandeel directe buitenlandse investeringen door Duitsland in het Verenigd Koninkrijk is in het eerste kwartaal van dit jaar gedaald ten opzichte van het jaar ervoor. Over een maand stemt het Verenigd Koninkrijk over een eventuele uittreding uit de Europese Unie, een zogeheten Brexit.
Uit cijfers van de Duitse Bundesbank blijkt dat het aantal directe investeringen in het eerste kwartaal van dit jaar met 6 procent is gedaald en het afgelopen kwartaal nog een omvang had van 4,4 miljard euro.

De daling volgt op de voortdurende waarschuwingen van de Duitse industrie voor de gevolgen van een eventuele Brexit en toont een aanhoudende negatieve trend van de Duitse investeringen in het land. Sinds 2015 heeft zich al een daling van 40 procent voorgedaan in het aandeel Duitse investeringen in het Verenigd Koninkrijk.

Veel Duitse bedrijven zien in een eventuele Brexit veel risico’s en onzekerheid. "Bedrijven reageren hierop door het vertragen of het verminderen van hun investeringen", zo zegt Markus Kerber, voorzitter van de BDI Federatie voor Duitse industrie.

Belangrijke investeerders
Duitse bedrijven behoren tot de grootste buitenlandse investeerders in het Verenigd Koninkrijk met ongeveer vijfhonderdduizend Britse werknemers en faciliteiten in sectoren als de financiële dienstverlening, industrie, transport en detailhandel.

Duitsland is daarnaast de vijfde belangrijkste handelspartner van het Verenigd Koninkrijk, na de Verenigde Staten, Nederland, Frankrijk en China.

Toch spreken maar weinig Duitse bedrijven zich specifiek uit over de gevolgen van een Brexit.

Siemens
Enkele bedrijven, waaronder Siemens, reageren wel op de ontwikkelingen in het Verenigd Koninkrijk. Bij een eventuele Brexit zal Siemens de activiteiten in het land niet beëindigen, maar "een Brexit kan wel een rol spelen als het gaat om toekomstige investeringsbeslissingen in het land", stelt een woordvoerder van het bedrijf.

Siemens heeft inmiddels aan medewerkers een brief gestuurd waarin het bedrijf zegt dat onzekerheid en mogelijk hogere kosten het Verenigd Koninkrijk tot een minder aantrekkelijke plek maken om zaken te doen. In de brief valt ook te lezen dat toekomstige investeringen daarom steeds opnieuw worden gewogen.

Andere Duitse bedrijven die Britse medewerkers vergelijkbare berichten als die van Siemens hebben gestuurd, zijn automaker BMW, chemieconcern BASF en vliegtuigbouwer Airbus.
http://www.nu.nl/economie(...)ferendum-brexit.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162185708
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Natuurlijk zal de Britse economie een opdoffer te verwerken krijgen, de vraag is echter of de Britten dat ervoor over hebben. De tijd zal het leren.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:58:30 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162187598

Hebben jullie wat te kijken vanavond
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_162188055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:58 schreef SeLang het volgende:

Ik kijk hem niet als van jou weet ik al of denk ik te weten wat er in voorkomt!

Ik denk dat ik er wel voorstander van ben, ik was er al tegen van begin af aan, 1 europeese unie.

Laat me verrassen wat er van komt

pi_162201134
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Hebben die dan nog geld over dacht te lezen dat de vluchtelingen hun 93 miljard gingen of kosten deden?
  zondag 15 mei 2016 @ 04:59:16 #21
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_162209151
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hebben die dan nog geld over dacht te lezen dat de vluchtelingen hun 93 miljard gingen of kosten deden?
de economie loopt zelfs harder dankzij vluchtelingen. Dus tot er belastingen verhoogd worden hebben de bedrijven meer geld om te investeren. Dat laatste kan je voorkomen door de (relatief hooggeschoolde, want stadsvolk) zo snel mogelijk in te zetten en er wat speciale belastingvoordelen cq -nadelen voor in het leven te roepen.
Je wil namelijk dat ze een groot deel van hun centen weer uitgeven in het land zelf.
pi_162212651
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 04:59 schreef dcadapter het volgende:

[..]

de economie loopt zelfs harder dankzij vluchtelingen. Dus tot er belastingen verhoogd worden hebben de bedrijven meer geld om te investeren. Dat laatste kan je voorkomen door de (relatief hooggeschoolde, want stadsvolk) zo snel mogelijk in te zetten en er wat speciale belastingvoordelen cq -nadelen voor in het leven te roepen.
Je wil namelijk dat ze een groot deel van hun centen weer uitgeven in het land zelf.
Daar noem je het hele probleem het geld in het land zelf uitgeven, wie weet van welk land hij of zij de Euros in de broekzak te hebben?
Hoe stelt men zich dan voor hoe het geld in eigen land te houden is?
  zondag 15 mei 2016 @ 12:41:49 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162212691
Denk dat de Brexit er niet komt. Johnson heeft zich nu behoorlijk gediskwalificeerd door de EU te vergelijken met Hitlers Derde Rijk. Hij had al het imago van een flapdrol, waarop de Britten uitgekeken waren. Met deze nieuwste uitspraak zal de weerzin tegen zijn persoon alleen maar toenemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 15-05-2016 13:13:51 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162212718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Publieke versus private sector, John.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162212762
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:41 schreef Falco het volgende:
Denk dat de Brexit er niet komt. Johnson heeft zich nu behoorlijk gediskwalificeerd door de EU te vergelijken met Hitlers Derde Rijk. Hij had al het imago van een flapdrol, waarop de Britten uitgekeken waren. Met deze nieuwste uitspraak zal de weerzin alleen tegen zijn persoon alleen maar toenemen.
Waar zou jij het dan mee willen vergelijken er is niks geweest waarmee te vergelijken dat wat hij noemt komt er naar mijn idee het dichtste bij in de buurt?

Evt Napoleon als dat minder erg bij je overkomt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2016 12:47:21 ]
pi_162212796
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:41 schreef Falco het volgende:
Denk dat de Brexit er niet komt. Johnson heeft zich nu behoorlijk gediskwalificeerd door de EU te vergelijken met Hitlers Derde Rijk. Hij had al het imago van een flapdrol, waarop de Britten uitgekeken waren. Met deze nieuwste uitspraak zal de weerzin alleen tegen zijn persoon alleen maar toenemen.
Beetje dom van hem idd. Cameron bekritiseren over zijn uitspraak dat Brexit tot een Europese oorlog leidt en dan nu zeggen dat EU hetzelfde deed als dhr N. Bonaparte en dhr A. Hitler, wat in feite ook op oorlog neerkomt voor UK.
Of was dat zijn punt niet?
I´m back.
pi_162212804
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Publieke versus private sector, John.
Is het niet erg dat men zoiets moet doen uit wanhoop om de economie een beetje aan te jagen of zie ik dat verkeerd?
pi_162212834

Boris Johnson's barnstorming Brexit speech, van na de speech van Cameron.
I´m back.
pi_162212837
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het niet erg dat men zoiets moet doen uit wanhoop om de economie een beetje aan te jagen of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd.
  zondag 15 mei 2016 @ 12:51:18 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_162212869
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar zou jij het dan mee willen vergelijken er is niks geweest waarmee te vergelijken dat wat hij noemt komt er naar mijn idee het dichtste bij in de buurt?

Evt Napoleon als dat minder erg bij je overkomt?
Romeinse rijk?
pi_162212922
Onderzoekje over economische gevolgen:

http://openeurope.org.uk/(...)there-were-a-brexit/

Worst case: -2,2% GDP
Best case: +1,5% GDP

Waarschijnlijke range: -0,8% tot +0,6% GDP

In 2030.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 15-05-2016 13:03:36 ]
I´m back.
pi_162212926
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Romeinse rijk?
Daar weet ik dus niks vanaf, is dat goed of slecht?

Waar ik wel op hoop is dat ze alles goed doordacht hebben, zodat het nooit maar ook nooit en te nimer die richting uit kan gaan.
Dan als dat er iets slechts van zou komen denk ik hadden ze beter hun vingers eruit kunnen laten, en het zo gelaten hebben als dat het was toch?
pi_162213315
quote:

[..]

Schotland heeft 5,3 miljoen inwoners, Wales 3 miljoen en Noord-Ierland nog geen 2 miljoen = iets meer dan 10 miljoen inwoners.
Engeland heeft 53 miljoen inwoners (en UK is bij elkaar 5de economie van de wereld, geloof ik).
Zelfde als wij de helft van Noord-Brabant zouden verliezen, vermoed ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 15-05-2016 13:20:57 ]
I´m back.
pi_162213856
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:58 schreef SeLang het volgende:

Ja, heb hem gezien. Zitten goede argumenten in natuurlijk. Als ik Brit was zou ik het nog niet weten. Wat eruit gelaten wordt is bijvoorbeeld dat de banken weliswaar willen dat UK binnen de EU blijft, want anders zullen ze moeten vertrekken naar het continent. Echter de venture capitalists, de zakenbanken, kijken er naar uit: meer vrijheid om allerlei financiële hocuspocus uit te halen, verwachten ze dan. Hoe dat kan aflopen hebben we in 2008 gezien.
Overigens is dat stuk over de trade deals natuurlijk krachtig: nu is UK afhankelijk van de EU en zitten ze te wachten op TTIP, maar als onafhankelijke mogendheid kunnen ze onder eigen condities onderhandelen en met veel meer landen deals maken: zie Zwitserland.
En dan uiteraard de bureaucratische moloch die de EU is geworden, met een bestuurslaag die buiten democratische scrutiny valt en zichzelf met name uitstekend weet te bedienen en via het verstrekken van subsidies zieltjes wint of gewoonweg geld verspilt.
Tot slot de overregulatie die hiervan het gevolg is idd.
Boris' argument dat de gemeenschappelijke markt niet heeft geleid tot enorm hogere GDP's, dus niet zijn belofte van 1992 heeft ingelost, is natuurlijk ook waar. Verder kun je ook zonder EU kosmopolitisch zijn natuurlijk.

Sws zou de EU hervormd moeten worden natuurlijk. Alleen dat kun je weer niet aan die EU zelf overlaten.
I´m back.
  zondag 15 mei 2016 @ 13:37:37 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162213987
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
Onderzoekje over economische gevolgen:

http://openeurope.org.uk/(...)there-were-a-brexit/

Worst case: -2,2% GDP
Best case: +1,5% GDP

Waarschijnlijke range: -0,8% tot +0,6% GDP

In 2030.
Die voorspellingen zijn echt lachwekkend. Ik begrijp niet dat mensen dat serieus nemen. Zelfs bij een voorspelling van 3 maanden vooruit zitten ze er routinematig al tienden van procenten naast. En dan net doen alsof je iets kunt voorspellen voor 2030.

Je kunt helemaal niet weten of een Brexit economisch gunstiger of minder gunstig uitpakt, afgezien van een korte transitieperiode.
Mijn reisverslagen
pi_162214025
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die voorspellingen zijn echt lachwekkend. Ik begrijp niet dat mensen dat serieus nemen. Zelfs bij een voorspelling van 3 maanden vooruit zitten ze er routinematig tienden van procenten naast. En dan net doen alsof je iets kunt voorspellen voor 2030.

Je kunt helemaal niet weten of een Brexit economisch gunstiger of minder gunstig uitpakt, afgezien van een korte transitieperiode.
Op zich klopt dat natuurlijk, het is onder een gegeven set van omstandigheden, maar die kunnen zich geheel anders, zonder dat je dit nu kunt voorspellen, verlopen. Koffiedikkijkerij, extrapolatie etc.
I´m back.
  zondag 15 mei 2016 @ 13:51:15 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162214362
Hier heb je het IMF, ook zo'n club die denkt economische groei te kunnen voorspellen. Een beetje bescheidenheid zou ze niet misstaan.

Mijn reisverslagen
  zondag 15 mei 2016 @ 13:55:17 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162214482

Het grootste horrorscenario is dat na een Brexit de UK economie harder groeit dan die van de EU. De kans op dat scenario is imo zelfs groter dan 50%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn reisverslagen
pi_162214638
EU Referendum: Boris Johnson compares EU's aims to Hitler's

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-eu-referendum-36295208
  maandag 16 mei 2016 @ 11:16:34 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162239212
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2016 @ 11:51:47 #41
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162239927
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:55 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Het grootste horrorscenario is dat na een Brexit de UK economie harder groeit dan die van de EU. De kans op dat scenario is imo zelfs groter dan 50%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat flinke handelsbarrières van de EU tegen het VK zullen dat voorkomen.
  maandag 16 mei 2016 @ 12:41:10 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162240952
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Wat flinke handelsbarrières van de EU tegen het VK zullen dat voorkomen.
Jij denkt serieus dat bijvoorbeeld de Duitse autofabrikanten dat over hun kant laten gaan dat ze opeens geen auto's meer kunnen verkopen in de UK vanwege handelsbarrières die de EU opwerpt? De EU exporteert meer naar de UK dan omgekeerd. De EU heeft meer te verliezen dan de UK.
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2016 @ 14:41:57 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162243856
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat bijvoorbeeld de Duitse autofabrikanten dat over hun kant laten gaan dat ze opeens geen auto's meer kunnen verkopen in de UK vanwege handelsbarrières die de EU opwerpt? De EU exporteert meer naar de UK dan omgekeerd. De EU heeft meer te verliezen dan de UK.
Dat valt tegen. De UK exporteert 45% van totale export aan hun goederen en diensten richting de Unie en import maar liefst 55% van hun goederen uit de Unie (bron), terwijl de Unie percentueel gezien aanzienlijk minder richting de Britten verscheept. Het zijn een paar landen waaronder Nederland die wel een significant deel van hun handel richting de UK doen:

Maar ook voor Nederland gaat dat om 9% van het totaal. Erg vervelend om dat kwijt te raken als de Britten moeilijk doen, maar de klap komt voor de Britten aanzienlijk harder aan. Zij breken namelijk niet hun handelsovereenkomst op met één land (zoals Nederland) maar met alle Unielanden tegelijkertijd.

De handelsbarrières die de Unie "opwerpt" zijn dezelfde handelsbarrières die de Unie nu door harmonisatie weg heeft genomen en waardoor de Britten weg willen. De UK moet of diep gaan buigen (via een Free Trade Agreement) om te voldoen aan de door de Unie opgelegde normen of zij zullen na een Brexit geconfronteerd worden met het feit dat een groot deel van hun diensten niet meer verhandelbaar zullen zijn op the common market. De Unie (en dan met name Nederland) zal hier ook last van hebben, maar de klap beter kunnen verwerken dan de UK. De wederzijdse afhankelijkheid is gewoon minder groot.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 16 mei 2016 @ 14:44:48 #44
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162243937
Dus.

Uittreden zal ze pijn gaan doen.
pi_162244635
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:44 schreef Gutmensch het volgende:
Dus.

Uittreden zal ze pijn gaan doen.
Als de oude verdragen welke voor de unie van kracht waren blijven staan, betwijfel ik dat toch zeer sterk?
En volgens mij bestaan die nog, daar de vluchtelingen opnemen daar ook toe behoren of niet?
  maandag 16 mei 2016 @ 15:57:17 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162245907
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:41 schreef Ryon het volgende:
De UK exporteert 45% van totale export aan hun goederen en diensten richting de Unie en import maar liefst 55% van hun goederen uit de Unie (bron),
Je schrijft het hier zelf al. Handelsbarrières kosten de EU meer dan het GB kost. De lobbyisten (bijv Duitse autofabrikanten) zullen bij een Brexit de EU pushen zo snel mogelijk met een oplossing te komen anders gaan hun bonussen eraan. Voor hun is het een absolute nachtmerrie als GB hun 55% opeens uit Japan, China of de VS gaan importeren. Waarom denk je dat de grote corporaties allemaal zo hard zitten te pushen voor Remain?

Bij een Brexit zul je daarom zien dat er een prima akkoord ligt voordat de overgangsperiode voorbij is. Waarschijnlijk blijven de huidige akkoorden gewoon geldig. Dat is namelijk in het belang van iedereen met lobby power (=corporaties).Nu is het allemaal armageddon verhalen maar als de Brexit een feit is dan stelt iedereen zich opeens weer realistisch op want niemand wil omzet/winst verliezen. Welkom in de echte wereld.
Mijn reisverslagen
  maandag 16 mei 2016 @ 16:33:55 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162246984
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je schrijft het hier zelf al. Handelsbarrières kosten de EU meer dan het GB kost. De lobbyisten (bijv Duitse autofabrikanten) zullen bij een Brexit de EU pushen zo snel mogelijk met een oplossing te komen anders gaan hun bonussen eraan. Voor hun is het een absolute nachtmerrie als GB hun 55% opeens uit Japan, China of de VS gaan importeren. Waarom denk je dat de grote corporaties allemaal zo hard zitten te pushen voor Remain?

Bij een Brexit zul je daarom zien dat er een prima akkoord ligt voordat de overgangsperiode voorbij is. Waarschijnlijk blijven de huidige akkoorden gewoon geldig. Dat is namelijk in het belang van iedereen met lobby power (=corporaties).Nu is het allemaal armageddon verhalen maar als de Brexit een feit is dan stelt iedereen zich opeens weer realistisch op want niemand wil omzet/winst verliezen. Welkom in de echte wereld.
Het lijkt mij heel sterk dat de huidige akkoorden geldig blijven omdat het juist het Werkingsverdrag en de daarin opgenomen vrijheden is waar de GB zo tegen propagandeert en die momenteel ook niet heronderhandelbaar bleken te zijn. De GB heeft behoefte aan het behouden van vrijheid van diensten (artikel 56 Vweu en verder) maar niet aan vrijheid van verkeer van personen (de Poolse arbeidsimmigranten). Dat kan dus niet binnen het huidige verdragsrecht. Vandaar ook de Brexit.

De GB importeert momenteel 55% van hun totale import uit de EU, terwijl de EU VK als import / exportland helemaal niet nodig heeft in vergelijkingen met de concurrenten van de VK (China, Japan en VS). Ik begrijp ook niet precies waarom de export van Duitse auto's te lijden zal hebben onder een Brexit? Gaat de VK dan ook handelsbarrières opwerpen? Dat zou onverstandig zijn. het zal voor Britten moeilijker worden om hun auto's en goederen te slijten op het vasteland, maar dat betekent niet dat zij geen Duitse auto's meer kunnen aanschaffen als zij daar behoefte aan hebben. Ze zullen er alleen rekening mee moeten houden dat Duitse auto's aan andere (strengere) milieunormen zullen voldoen. Het zal waarschijnlijk duurder worden om goederen te importeren en dat is inderdaad in niemand zijn belang. Maar het zijn de Britten die graag meer willen betalen met hun exit.

Dat zowel de EU als het VK baat hebben bij zo minder mogelijk handelsbarrieres is evident. De reden ook waarom een Brexit onverstandig zou zijn. Dat een Brexit handelsbarrieres gaat opwerken staat vast, dat is precies de werking van het verdragsrecht (en waarom het VK momenteel verdragspartner is). De opmerking dat het de EU meer gaat kosten dan de VK begrijp ik niet helemaal en kan ik ook niet uit de beschikbare cijfers halen. De economie van VK draait op de import van hoogwaardige technologie en grondstoffen uit het Uniegebied en zij verdienen hun centen met de export van diensten en hoogwaardige producten naar de Unie. Bij een Brexit zullen beide, belangrijke handelsstromen hinder ondervinden.

De Britten handelen nu met de Unielanden omdat het voor hen relatief goedkoop is. Wanneer zij praktisch de helft van hun goederen voor een meerprijs uit het buitenland moeten halen (van een concurrent) en voor minder moeten verkopen (zij verliezen dan het handelsvoordeel op maar liefst 50% van hun totale handel!) dan komt die klap extreem hard aan. Dat zal niets zijn in vergelijking met die 5 tot 10% aan handelsvoordeel die Unielanden verliezen. En waar Nederland dan nog het hardst geraakt gaat worden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 16 mei 2016 @ 19:09:17 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162250640
@Ryon

Als de EU een handelsbarrière opwerpt voor Britse producten en diensten, natuurlijk doet GB dan als vergelding hetzelfde met producten en diensten uit de EU. Wat dacht je anders?

Daarom worden er in de praktijk natuurlijk geen significante handelsbarrières opgeworpen want dat is in het belang van niemand. Dreigen met amageddon is leuke borrelpraat voor de Brexit, maar als de Brexit eenmaal een feit is dan gaat het weer gewoon over de echte wereld en over echt geld en hoe winsten te maximaliseren. De EU gaat echt niet de winsten van hun eigen industrie opofferen om een statement te maken. Daarvoor hebben de grote corporaties een veel te dikke vinger in de pap en die hebben geen zin in dat soort bullshit.

Verder voldoen producten uit GB ook gewoon aan de EU eisen (en omgekeerd). Er is dus geen enkele reden om onnodig disruptie te veroorzaken en industrieën in EU landen op te gaan zadelen met dalende omzetten en winsten.

Overigens, los hiervan denk ik dat de EU sowieso niet gaat overleven in de huidige vorm. Om te kunnen overleven zal de EU af moeten van het superstaat idee want daar is totaal geen draagvlak voor. Als we over 20 jaar terugkijken en de EU bestaat dan nog, dan zal de EU waarschijnlijk een veel lossere vorm hebben waarin een Brexit helemaal niet nodig was geweest.
Mijn reisverslagen
pi_162251566
Het standaardgevolg van een brexit is dat er wel handelsbarrières komen. Pas als alle andere 27 lidstaten unaniem instemmen om weer vrijhandel met het VK toe te staan, kan zoiets doorgaan.

Daarnaast is de kans ook niet denkbeeldig dat er in Frankrijk binnenkort weer een centrumrechtse regering komt, en dat kan de Frans-Duitse as nieuw leven inblazen. Zonder Engelse dwarsliggerij kunnen dan misschien juist eindelijk spijkers met koppen geslagen worden, bijv. wat betreft de bankenunie.
  maandag 16 mei 2016 @ 19:51:41 #50
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162252100
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de oude verdragen welke voor de unie van kracht waren blijven staan, betwijfel ik dat toch zeer sterk?
En volgens mij bestaan die nog, daar de vluchtelingen opnemen daar ook toe behoren of niet?
Die oude verdragen bestaan niet meer want daar is de EU voor in de plaats gekomen. En op het opnemen van vluchtelingen zullen ze apart worden aangesproken na een brexit.
pi_162252127
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die oude verdragen bestaan niet meer want daar is de EU voor in de plaats gekomen. En op het opnemen van vluchtelingen zullen ze apart worden aangesproken na een brexit.
Dat geloof ik niet!

Oorlogs vluchtelingen dat verdrag is ook niet vervallen met invoering van!

Er zullen er nog wel meer zijn, waar ik niks van weet!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 19:53:55 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 19:53:41 #52
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162252165
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:36 schreef Igen het volgende:
Het standaardgevolg van een brexit is dat er wel handelsbarrières komen. Pas als alle andere 27 lidstaten unaniem instemmen om weer vrijhandel met het VK toe te staan, kan zoiets doorgaan.

Daarnaast is de kans ook niet denkbeeldig dat er in Frankrijk binnenkort weer een centrumrechtse regering komt, en dat kan de Frans-Duitse as nieuw leven inblazen. Zonder Engelse dwarsliggerij kunnen dan misschien juist eindelijk spijkers met koppen geslagen worden, bijv. wat betreft de bankenunie.
Dat hoop ik ook, dat bij een brexit er eindelijk eens wat meer vaart gemaakt kan worden met de EU. Wat mij betreft tot aan een echte federatie toe zodat er eindelijk eens koppen met spijkers geslagen kunnen worden wat betreft het vluchtelingenprobleem en het buitenlandbeleid.
  maandag 16 mei 2016 @ 19:54:05 #53
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162252178
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet!

Oorlogs vluchtelingen dat verdrag is ook niet vervallen met invoering van!
Dat verdrag is van de VN, niet van de EU.
pi_162252199
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:54 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat verdrag is van de VN, niet van de EU.
Ja en wat dan nog is het vervallen of niet?
  maandag 16 mei 2016 @ 20:07:16 #55
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162252612
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog is het vervallen of niet?
Nee, het VK blijft sowieso in de VN.

Maar dat verdrag heeft dan ook niets te maken met de relatie tussen het VK en de EU.
pi_162252647
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:07 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, het VK blijft sowieso in de VN.

Maar dat verdrag heeft dan ook niets te maken met de relatie tussen het VK en de EU.
De beweer of probeerde ik ook te beweren, wat ik echter wel denk dat er nog verdragen zijn van voor die tijd die wel nog gelden!

Al vermoed ik als die er zijn dat de knappe hoofden van GB zich dat allang hebben uitgezocht!

En dan kan men volgens zoveel angst zaaien wat men wil?

Waarom dat ik dat denk?
Het is ja allemaal zo goed doordacht dat plan of niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 20:21:29 ]
pi_162301825
Kreeg daarnet een foldertje in de bus, een "Referendum Voting Guide", was wel prima gedaan, met in de centerfold plaats voor de campagnes voor de twee keuzes, plus link naar website. Vond ik wel kek gedaan eigenlijk.

Ja doei.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:31:33 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162302782
"NHS protected" :')

Wat een drogredenering. Het is eerder andersom. Dat Europa klaar staat om het kapot te maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162303706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:31 schreef Klopkoek het volgende:
"NHS protected" :')

Wat een drogredenering. Het is eerder andersom. Dat Europa klaar staat om het kapot te maken.
Een drogreden met een grotere drogreden bestrijden. Dat komt ook niet erg snugger over klopkkoek...
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:57:04 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162303927
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een drogreden met een grotere drogreden bestrijden. Dat komt ook niet erg snugger over klopkkoek...
Nee hoor. Dankzij Europa zijn ook de betaalpassen niet meer gratis...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162303995
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verplaatsing van die kosten is een opmaat voor het afschaffen van de NHS? Nog een drogreden van formaat.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:59:52 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162304052
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Europa is nu al bezig met de kettingzaag. Dit om de stap naar verdere neoliberalisering onvermijdelijk te laten lijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162304508
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Europa is nu al bezig met de kettingzaag. Dit om de stap naar verdere neoliberalisering onvermijdelijk te laten lijken.
Wederom malle drogredenen. Jammer dat het je totaal aan argumenten ontbreekt...
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:16:43 #64
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162304807
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die zijn nooit gratis geweest.
pi_162305307
Sowieso, een "gratis" betaalpas willen die je alsnog betaalt met onverwachte torenhoge kosten als je een keer in Duitsland of België pint. :')

(Idem voor roamingkosten trouwens.)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 20:28:12 ]
pi_162305421
Het is trouwens makkelijk te omzeilen. Het gaat om het nationale kostenniveau. Je kan best een "gratis" pinpas aanbieden waarmee je alleen in je eigen provincie gratis kan pinnen maar in elke andere provincie en in het EU-buitenland 5 euro per transactie moet betalen, als je denkt dat dat helpt in de strijd tegen het 'neoliberalisme'.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:39:57 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162305799
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:16 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die zijn nooit gratis geweest.
Ze zijn iig dankzij EU fors duurder geworden. Zeker weten.

En ze morrelen ook aan het zorgstelsel, wat in de kaart speelt van de vvders trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 21 mei 2016 @ 23:39:44 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162392775
http://www.thetimes.co.uk(...)to-britain-7h2k90t8g

Rest van artikel zit achter een paywall, maar dit zijn pure nazi teksten van Juncker.

"Het is beter voor de economie om in de EU te blijven... en als dat niet zo is dan zorgen we er wel voor!"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162393184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:39 schreef Klopkoek het volgende:

Rest van artikel zit achter een paywall, maar dit zijn pure nazi teksten van Juncker.

"Het is beter voor de economie om in de EU te blijven... en als dat niet zo is dan zorgen we er wel voor!"
Ja, want een land dat moeilijk doet niet op z'n wenken bedienen is ook echt precies hetzelfde als 6 miljoen joden in de gaskamer stoppen. :{w
pi_162393623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, want een land dat moeilijk doet niet op z'n wenken bedienen is ook echt precies hetzelfde als 6 miljoen joden in de gaskamer stoppen. :{w
Ik lees alleen teksten in zijn bericht anders niks, wat jij ervan maakt dan doe ik er iets bij, zouden het er meer kunnen zijn geweest als men ook aan die van GB was gekomen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 00:34:49 ]
pi_162393985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:27 schreef Igen het volgende:
Sowieso, een "gratis" betaalpas willen die je alsnog betaalt met onverwachte torenhoge kosten als je een keer in Duitsland of België pint. :')

(Idem voor roamingkosten trouwens.)
Ja dus, je eigen onderschrift, dan betaald men dus alleen ervoor als men gebruik ervan maakt, nou betaald men mede voor die wat er vaak gebruik van maken ervoor!

Volgens mij verdienen ze nog eraan ook denk ik, waarom waarvoor zouden ze het anders doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 00:27:56 ]
pi_162395043
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja dus, je eigen onderschrift, dan betaald men dus alleen ervoor als men gebruik ervan maakt, nou betaald men mede voor die wat er vaak gebruik van maken ervoor!
Iemand die in Nederland pint maakt ook gebruik van z'n pinpas.
pi_162395557
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 01:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand die in Nederland pint maakt ook gebruik van z'n pinpas.
Ja dus?
Dan heeft klopkoek gelijk die was altijd gratis!
Er is een lintje omgedaan en ietsjes mooier geworden en betalen ervoor!

Maar jij zal wel in het bankwezen verkeren en dan verwacht ik heus niet dat je ook maar iets in die richting afkraakt!

Maar als jij in het bankwezen verkeerd een vraag aan jouw, zou het geen optie zijn om bij een plofkraak van zo een pinautomaat verfbommen te activeren die het geld onbruikbaar maken?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 02:19:05 ]
  zondag 22 mei 2016 @ 09:22:31 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162397573
Leave EU and we’ll make your lives a misery: Juncker’s warning to Britain

Vergeltungswaffe 3 wordt ingezet!
Dit soort eurofascisme levert het Brexitkamp gegarandeerd weer wat extra stemmen op :D

Ik neigde tot voor kort licht naar Remain omdat ik de EU niet helemaal zou willen afschaffen en GB sowieso de ergste excessen bespaard blijft (geen euro e.d.). Maar door al die incoherente onzin waarmee het Remain kamp iedereen bang probeert te maken en dit soort bijdrages van Juncker die de ware aard van het beestje laten zien begin ik steeds meer naar Brexit te neigen.

Helaas mag ik niet mee stemmen ;(
Mijn reisverslagen
  zondag 22 mei 2016 @ 09:30:43 #75
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162397631
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:22 schreef SeLang het volgende:
Leave EU and we’ll make your lives a misery: Juncker’s warning to Britain

[ afbeelding ]

Vergeltungswaffe 3 wordt ingezet!
Dit soort eurofascisme levert het Brexitkamp gegarandeerd weer wat extra stemmen op :D

Ik neigde tot voor kort licht naar Remain omdat ik de EU niet helemaal zou willen afschaffen en GB sowieso de ergste excessen bespaard blijft (geen euro e.d.). Maar door al die incoherente onzin waarmee het Remain kamp iedereen bang probeert te maken en dit soort bijdrages van Juncker die de ware aard van het beestje laten zien begin ik steeds meer naar Brexit te neigen.

Helaas mag ik niet mee stemmen ;(
pi_162398102
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:22 schreef SeLang het volgende:

Vergeltungswaffe 3
eurofascisme
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Want een land dat moeilijk doet niet op z'n wenken bedienen is ook echt precies hetzelfde als 6 miljoen joden in de gaskamer stoppen. :{w
  zondag 22 mei 2016 @ 10:44:35 #77
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162398690
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Want een land dat moeilijk doet niet op z'n wenken bedienen is ook echt precies hetzelfde als 6 miljoen joden in de gaskamer stoppen. :{w
"Britain would be shut out by the rest of the European Union and treated like deserters if the country voted to leave next month, Jean Claude Juncker suggested yesterday."

Nee, maar een ondemocratisch benoemde politicus met veel macht die het Britse volk dreigt te straffen als deserteurs (doodstraf, vernedering, langdurige gevangenisstraf) zou ik ook niet meteen met Gandhi vergelijken.
pi_162398749
Misschien wil Juncker gewoon graag dat de Britten opsodemieteren, daar zou ik hem geen ongelijk in kunnen geven. Tevens is het toch ook gewoon logisch dat wanneer je ergens uitstapt je niet meer meedoet? Wel de lusten maar niet de lasten, zo denken sommigen blijkbaar graag.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 10:50:21 ]
pi_162398793
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"Britain would be shut out by the rest of the European Union and treated like deserters if the country voted to leave next month, Jean Claude Juncker suggested yesterday."

Nee, maar een ondemocratisch benoemde politicus met veel macht die het Britse volk dreigt te straffen als deserteurs (doodstraf, vernedering, langdurige gevangenisstraf) zou ik ook niet meteen met Gandhi vergelijken.
Man man man, een beetje begrijpend lezen kan toch niet zó moeilijk zijn? Volgens mij rekent het Brexit-kamp in het VK erop dat het VK zo'n super-geweldig-tof-onmisbaar land is dat de EU na een Brexit maar wat graag een gewoon handelsverdrag met het VK zal willen afsluiten, zodat het VK wel de voordelen heeft die ze willen (de financiële en juridische toegangspoort tot de EU spelen) maar niet de nadelen (dat alle Europeanen in die toegangspoort mogen wonen en werken). Wat Juncker zegt, is dat ze daar maar beter niet op kunnen rekenen.
pi_162398795
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Juncker is vooral eerlijk. Sommige lidstaten zullen direct de banden met het vertrekkende Groot Brittannië aan wil halen. Er zijn er echter ook die de Britten de wacht aan willen zetten, en daarvan is eentje al genoeg.
  zondag 22 mei 2016 @ 10:51:08 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162398806
Juncker weet dat een Brexit het begin van het einde is van de EU. Zonder GB zal bijvoorbeeld Zweden ook niet lang meer willen blijven. Daarom is hij zo in paniek.

Een Brexit is vooral slecht voor de EU (in de huidige vorm) en helemaal niet zo slecht voor GB (mogelijk zelfs beter dan in de EU).
Mijn reisverslagen
pi_162398851
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:51 schreef SeLang het volgende:
Juncker weet dat een Brexit het begin van het einde is van de EU. Zonder GB zal bijvoorbeeld Zweden ook niet lang meer willen blijven. Daarom is hij zo in paniek.
De wens lijkt mij nogal de vader van de gedachte.
pi_162399244
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het hier wel tegen een bekende trol en een niet al te snuggere Wildersfan hoor :P
  zondag 22 mei 2016 @ 11:16:42 #84
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162399267
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Man man man, een beetje begrijpend lezen kan toch niet zó moeilijk zijn? Volgens mij rekent het Brexit-kamp in het VK erop dat het VK zo'n super-geweldig-tof-onmisbaar land is dat de EU na een Brexit maar wat graag een gewoon handelsverdrag met het VK zal willen afsluiten, zodat het VK wel de voordelen heeft die ze willen (de financiële en juridische toegangspoort tot de EU spelen) maar niet de nadelen (dat alle Europeanen in die toegangspoort mogen wonen en werken). Wat Juncker zegt, is dat ze daar maar beter niet op kunnen rekenen.
Wat een nuance opeens. :D Als Wilders het over een democratische revolte heeft dan verschijnt er hier een reeks van 20 delen hoe onder zijn aanvoering de meute met fakkels en hooivorken Het Binnenhof bestormt en als EU-politici constant met oorlog dreigen moet ik opeens tussen de regels lezen :?
pi_162399293
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:51 schreef SeLang het volgende:

Een Brexit is vooral slecht voor de EU (in de huidige vorm) en helemaal niet zo slecht voor GB (mogelijk zelfs beter dan in de EU).
Kan je die laatste stelling ook fatsoenlijk onderbouwen? Er is immers nog geen serieus onderzoek voorbij gekomen waar dat uit blijkt. En ik heb jou ook geen inhoudelijke argumenten zien geven.
pi_162399563
Zweden is trouwens ook helemaal niet zó interessant. Ze zijn pas in 1995 lid geworden, doen ook niet mee met de euro, etc.

Dit zijn de landen die tot nu toe de houding hebben dat ze voor een verenigd Europa zijn, die niet alleen EU-lid zijn uit opportunistische overwegingen, en die dus ook meedoen aan dingen die niet leuk zijn voor het eigen land maar horen bij solidariteit met andere Europese landen.

Dit zijn dus ook de landen waarbij je je volgens mij zorgen zou moeten maken als daar de stemming draait. Volgens mij is wat dat betreft het grootste risico in Frankrijk en Oostenrijk.
  zondag 22 mei 2016 @ 11:37:05 #87
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162399791
Nederland ook natuurlijk. Verschil is alleen dat Frankrijk niet gekaapt is door het finanzkapital.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 mei 2016 @ 11:37:21 #88
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162399798
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juncker is vooral eerlijk. Sommige lidstaten zullen direct de banden met het vertrekkende Groot Brittannië aan wil halen. Er zijn er echter ook die de Britten de wacht aan willen zetten, en daarvan is eentje al genoeg.
Jij hebt een beetje een misplaatst beeld van de kracht van de EU. Kijk hoe sommige landen al lopen te klagen over de gevolgen van de sancties tegen Rusland. Dan heb je het over een land met een hele kleine economie waarvan maar een pietluttig klein gedeelte geboycot wordt. De meeste handel met Rusland gaat gewoon door. Het VK heeft een veel grotere economie, doet veel meer zaken met de EU en zal de EU 100 keer meer pijn doen dan Rusland als de handel stil valt. M.a.w.: De EU zal na een Brexit even graag een verdrag afsluiten met het VK als andersom.
pi_162399879
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij hebt een beetje een misplaatst beeld van de kracht van de EU. Kijk hoe sommige landen al lopen te klagen over de gevolgen van de sancties tegen Rusland. Dan heb je het over een land met een hele kleine economie waarvan maar een pietluttig klein gedeelte geboycot wordt. De meeste handel met Rusland gaat gewoon door. Het VK heeft een veel grotere economie, doet veel meer zaken met de EU en zal de EU 100 keer meer pijn doen dan Rusland als de handel stil valt. M.a.w.: De EU zal na een Brexit even graag een verdrag afsluiten met het VK als andersom.
Lijkt me een grote ellende voor het VK, al die duizenden verdragen weer 1 op 1 uit moeten onderhandelen. En maar hopen op minimaal een gelijke uitkomst als nu het geval is.
Make my day!
pi_162399944
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De handel met de Britten gaat inderdaad gewoon door. Waar het om gaat is binnen welke termijn een nieuwe, meer gunstige handelsovereenkomst wordt gesloten met de eilandbewoners. De Brexiteers denken direct in Brussel aan te kunnen schuiven voor nieuwe onderhandelingen. Juncker maakt duidelijk dat ze daar niet op hoeven te rekenen.
pi_162400356
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De handel met de Britten gaat inderdaad gewoon door. Waar het om gaat is binnen welke termijn een nieuwe, meer gunstige handelsovereenkomst wordt gesloten met de eilandbewoners. De Brexiteers denken direct in Brussel aan te kunnen schuiven voor nieuwe onderhandelingen. Juncker maakt duidelijk dat ze daar niet op hoeven te rekenen.
Het zal me nog benieuwen hoe "gewoon" de handel doorgaat.

Een belangrijke functie van het VK is immers dat het de toegangspoort tot Europa is. Je kan daar nu je Europese hoofdkantoor neerzetten, fijn in Engelstalig gebied en onder bescherming van het gerenommeerde Engelstalige contractenrecht. En van daaruit onbelemmerd de hele EU bedienen. Zonder onderdeel te zijn van de EU/EER, zonder vrij verkeer van kapitaal en diensten, valt dat locatievoordeel voor een groot deel weg.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:05:40 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162400509
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Een belangrijke functie van het VK is immers dat het de toegangspoort tot Europa is. Je kan daar nu je Europese hoofdkantoor neerzetten, fijn in Engelstalig gebied en onder bescherming van het gerenommeerde Engelstalige contractenrecht. En van daaruit onbelemmerd de hele EU bedienen. Zonder onderdeel te zijn van de EU/EER, zonder vrij verkeer van kapitaal en diensten, valt dat locatievoordeel voor een groot deel weg.
Waarom is het continentale contractenrecht anders? En wat zijn de voordelen daarvan? Ik neem aan dat als het zo'n win-win systeem was, dat dan ieder land dat direct zou over nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162400541
quote:

[..]

Er wordt wel gedreigd door bedrijven, maar zullen die ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en verkassen naar het Europese vasteland?
  zondag 22 mei 2016 @ 12:10:59 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162400659
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt wel gedreigd door bedrijven, maar zullen die ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en verkassen naar het Europese vasteland?
Investeringen uit Duitsland in de UK zijn al dit jaar flink verminderd...
pi_162401061
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom is het continentale contractenrecht anders? En wat zijn de voordelen daarvan? Ik neem aan dat als het zo'n win-win systeem was, dat dan ieder land dat direct zou over nemen.
Het gaat om betrouwbaarheid. Dat er niet ineens een gekke regeringswisseling komt die bedrijven gaat onteigenen o.i.d. Het VK heeft bijvoorbeeld ook een opt-out van het "Handvest van de grondrechten van de Europese Unie", met als reden dat het nadelig voor het bedrijfsleven zou kunnen zijn als het EU-HvJ bindende oordelen over de grondrechten zou kunnen vellen.

Vandaar dat een Brexit m.i. spelen met vuur is - voor de Britten. Als er namelijk iets is dat rechtsonzekerheid veroorzaakt en dus een belangrijk locatievoordeel van hun aantast, dan is dat een Brexit wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 12:23:42 ]
pi_162401090
quote:

[..]

Ook dat is een serieus risico. Ben benieuwd hoe dat volgens Selang precies goed gaat zijn voor GB.
pi_162401562
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor Engeland weet ik het niet precies. Ik ben te weinig bekend in dat wereldje (van de financiën).

Maar neem naar analogie eens Nederland / Rotterdam. Dan gaat het niet om financiële maar om gewone producten. Een belangrijke vorm van waardetoevoeging bij de overslag in Rotterdam is het klaarmaken van producten uit bijv. China voor de EU. Dus een doosje erom, handleiding in 10 talen erbij, garantiebewijs erbij, conformiteitsprocedure in Nederland doorlopen, en dan een mooie CE-sticker erop. Vanwege de wederzijdse erkenning van conformiteit kan zo'n product dan in de hele EU worden verkocht.

Stel dat Nederland uit de EU stapt, dan is dat locatievoordeel in een keer weg. De regelgeving in Nederland is dan in één klap niet meer relevant en bedrijven moeten dan bijv. in Antwerpen of Hamburg of Keulen de conformiteitsprocedure nog een keer doorlopen. Dan is het handiger om op den duur alle activiteiten daar te bundelen en die in Rotterdam af te bouwen, om dubbele kosten te voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 12:39:55 ]
  zondag 22 mei 2016 @ 13:22:36 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162402926
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat om betrouwbaarheid. Dat er niet ineens een gekke regeringswisseling komt die bedrijven gaat onteigenen o.i.d. Het VK heeft bijvoorbeeld ook een opt-out van het "Handvest van de grondrechten van de Europese Unie", met als reden dat het nadelig voor het bedrijfsleven zou kunnen zijn als het EU-HvJ bindende oordelen over de grondrechten zou kunnen vellen.

Vandaar dat een Brexit m.i. spelen met vuur is - voor de Britten. Als er namelijk iets is dat rechtsonzekerheid veroorzaakt en dus een belangrijk locatievoordeel van hun aantast, dan is dat een Brexit wel.
Ah nu snap ik het. De UK blijft een knetterrechts land....
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 mei 2016 @ 16:18:46 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162407635
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor Engeland weet ik het niet precies. Ik ben te weinig bekend in dat wereldje (van de financiën).

Maar neem naar analogie eens Nederland / Rotterdam. Dan gaat het niet om financiële maar om gewone producten. Een belangrijke vorm van waardetoevoeging bij de overslag in Rotterdam is het klaarmaken van producten uit bijv. China voor de EU. Dus een doosje erom, handleiding in 10 talen erbij, garantiebewijs erbij, conformiteitsprocedure in Nederland doorlopen, en dan een mooie CE-sticker erop. Vanwege de wederzijdse erkenning van conformiteit kan zo'n product dan in de hele EU worden verkocht.

Stel dat Nederland uit de EU stapt, dan is dat locatievoordeel in een keer weg. De regelgeving in Nederland is dan in één klap niet meer relevant en bedrijven moeten dan bijv. in Antwerpen of Hamburg of Keulen de conformiteitsprocedure nog een keer doorlopen. Dan is het handiger om op den duur alle activiteiten daar te bundelen en die in Rotterdam af te bouwen, om dubbele kosten te voorkomen.
Een zwakker UK hoeft voor de Europese integratie toch helemaal niet zo slecht te zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 mei 2016 @ 16:21:45 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162407705
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Nederland ook natuurlijk. Verschil is alleen dat Frankrijk niet gekaapt is door het finanzkapital.
Klopt, Frankrijk is een land van Subsidieslurpende boeren en Communisten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 mei 2016 @ 16:24:13 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162407776
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is echt complete onzin. Hun tech staat op een hoger niveau dan Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 mei 2016 @ 16:27:16 #103
45206 Pietverdriet
pi_162407882
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is echt complete onzin. Hun tech staat op een hoger niveau dan Nederland.
Hun werkloosheid ook
  zondag 22 mei 2016 @ 16:33:22 #104
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162408059
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En oorlogszuchtige fascisten tegenwoordig.
  zondag 22 mei 2016 @ 17:41:56 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162410467
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hun werkloosheid ook
Dat boeit de liberalen anders niet
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 mei 2016 @ 17:45:01 #106
45206 Pietverdriet
pi_162410583
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat boeit de liberalen anders niet
Je kan de Fransen niet aanwrijven dat ze liberaal zijn
pi_162411477
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hun werkloosheid ook
drukt de loonkosten. :P
Make my day!
  zondag 22 mei 2016 @ 19:41:20 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162413568
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan de Fransen niet aanwrijven dat ze liberaal zijn
Dat zeg ik toch niet... Ik zeg dat er een argument wordt gebruikt dat velen anders totaal niet boeit wanneer het om de moderniteit van een land gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:15:44 #109
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162455647
Maar ondertussen hebben de Noren een associatieverdrag met de EU waardoor ze vrijwel alle Europese wetgeving direct overnemen, en ze betalen zelfs EU-contributie. Prachtig toch, geen enkele inspraak maar wel aan alles moeten meedoen *O* En oh ja, ze hebben natuurlijk de grootste olie- en gasvoorraden van Europa; maar dat is slechts een klein detail.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 10:24:09 ]
pi_162455794
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:22 schreef J.B. het volgende:
Maar ondertussen hebben de Noren een associatieverdrag met de EU waardoor ze vrijwel alle Europese wetgeving direct overnemen, en ze betalen zelfs EU-contributie. Prachtig toch, geen enkele inspraak maar wel aan alles moeten meedoen *O* En oh ja, ze hebben natuurlijk de grootste olie- en gasvoorraden van Europa; maar dat is slechts een klein detail.
Ze betalen zelfs een speciale Noorwegenbijdrage van honderden miljoenen per jaar voor de gehate Oost-Europese landen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:32:26 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162455872
Vraag de Noren eens naar hoe hun relatie is met de EU als het gaat om hun geliefde visserij:

http://www.telegraaf.nl/b(...)met_Noorwegen__.html

quote:
Wat is er aan de hand? Om te vissen in de wateren rondom de Noorse eilandengroep worden al tijden quota afgesproken met Noorwegen, Rusland, IJsland, de Faeröer en de Europese Unie. Iedereen krijgt een deel van de rechten. De Europese visserij vist daar op 30.000 ton haring. Dat is ongeveer 30 miljoen dollar waard. Maar plotseling vinden de Noren dat het gebied binnen 200 zeemijl van de eilandengroep exclusief Noors gebied is.

De houding van de Noren lijkt een reactie op de stroef verlopende onderhandelingen over de nieuwe quota.
De Noren moeten het opnemen tegen twee supermachten (Unie en Rusland) om hun viswateren te beschermen. Raad eens wie de partij is de zwaarste klappen te verduren krijgt? Tip: het is niet de Unie ;)
--
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:13:05 #113
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162456808
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:32 schreef Ryon het volgende:
Vraag de Noren eens naar hoe hun relatie is met de EU als het gaat om hun geliefde visserij:

http://www.telegraaf.nl/b(...)met_Noorwegen__.html

[..]

De Noren moeten het opnemen tegen twee supermachten (Unie en Rusland) om hun viswateren te beschermen. Raad eens wie de partij is de zwaarste klappen te verduren krijgt? Tip: het is niet de Unie ;)
Dus de Engelsen betalen straks het dubbele voor hun portie fish & chips.
pi_162465364
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:13 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dus de Engelsen betalen straks het dubbele voor hun portie fish & chips.
Dat hangt nog altijd af van de uitslag van het referendum wat en of?

Van de andere kant bekeken echter betalen ze dan alleen als ze het eten, is nog altijd anders al standard meer betalen als men nog niks gegeten heeft lijkt me?
Of behoefd het andere niet betaald te worden?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 16:25:07 ]
pi_162467485
Soms moet je wat over hebben om je vrijheid en soevereiniteit te behouden of terug te winnen, zegt men wel eens. Al die economische bangmakerij is niet echt relevant in deze kwestie.
pi_162468342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:37 schreef Wegenbouwer het volgende:
Soms moet je wat over hebben om je vrijheid en soevereiniteit te behouden of terug te winnen, zegt men wel eens. Al die economische bangmakerij is niet echt relevant in deze kwestie.
Natuurlijk zijn de negatieve gevolgen voor de welvaart wel van belang bij een dergelijke keuze...
pi_162469965
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de negatieve gevolgen voor de welvaart wel van belang bij een dergelijke keuze...
De positieve niet dan?

Bij welke zou de weegschaal het meest doorhangen en naar welke zijde, en dan buiten beschouwing gelaten van de welvaart die de EU er minder door heeft!

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 19:23:26 ]
pi_162472519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

De positieve niet dan?

Bij welke zou de weegschaal het meest doorhangen en naar welke zijde, en dan buiten beschouwing gelaten van de welvaart die de EU er minder door heeft!
De positieve ook maar die zijn niet zo te verwachten bij een Brexit :P
pi_162473601
Noorwegen vergelijken slaat nergens op, dat land is steenrijk door de olie.
pi_162484427
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat gedeelte van het verdrag wordt meteen vervolgd door het artikel dat uiteenzet dat alle EU lidstaten, inclusief Polen en VK zich moeten houden aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens van de Raad van Europa. En dat het het handvest daar aan ondergeschikt is, kortom eigenlijk is de hele opt-out niks waard.
pi_162486551
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:07 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Maar dat gedeelte van het verdrag wordt meteen vervolgd door het artikel dat uiteenzet dat alle EU lidstaten, inclusief Polen en VK zich moeten houden aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens van de Raad van Europa. En dat het het handvest daar aan ondergeschikt is, kortom eigenlijk is de hele opt-out niks waard.
Interessant. Maar is daardoor dan ook het EU-HvJ bevoegd om te oordelen over het EVRM? Dat is denk ik een belangrijk verschil, want een oordeel van het EHRM heeft voor zover ik weet geen directe werking voor burgers/bedrijven.
pi_162486770
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De positieve ook maar die zijn niet zo te verwachten bij een Brexit :P
Voor Nederland wel dan?
pi_162486869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Interessant. Maar is daardoor dan ook het EU-HvJ bevoegd om te oordelen over het EVRM? Dat is denk ik een belangrijk verschil, want een oordeel van het EHRM heeft voor zover ik weet geen directe werking voor burgers/bedrijven.
Nee, daar gaat het Europees hof voor de rechten van de mens over. In principe mogen rechtszaken enkel tegen overheden of andere publieke organisaties gevoerd worden.

Overigens is Rusland door het EHRM veroordeeld tot het betalen van 2 miljard schadevergoeding aan voormalige aandeelhouders van Yukos, maar Rusland heeft daar, om het platvloers te zeggen, schijt aan. In principe zijn die uitspraken bindend maar in de praktijk ligt dat was anders, in tegenstelling tot uitspraken van het Hof van Justitie van de EU.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 12:47:40 ]
pi_162487399
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:45 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het Europees hof voor de rechten van de mens over. In principe mogen rechtszaken enkel tegen overheden of andere publieke organisaties gevoerd worden.

Overigens is Rusland door het EHRM veroordeeld tot het betalen van 2 miljard schadevergoeding aan voormalige aandeelhouders van Yukos, maar Rusland heeft daar, om het platvloers te zeggen, schijt aan. In principe zijn die uitspraken bindend maar in de praktijk ligt dat was anders, in tegenstelling tot uitspraken van het Hof van Justitie van de EU.
Zie nu net dat ik het verkeerd heb uitgelegd. Artikel 6(2) TEU 'The Union shall accede to the European Convention of Human Rights ans Fundamental Freedoms.' En Artikel 6(3) TEU 'Fundamental rights, as guaranteed by the European Convention of the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms and as they result from the constitutional tradiitons common to the Member States, shall contitute general priciples of the Union's law.
Kortom, de Unie is toegetreden tot het verdrag, en dus moet alle EU wetgeving daaraan conformeren. Aangezien alle nationale wetten van het VK ondergeschikt zijn aan Eu wetgeving, zal alle wetgeving van het VK toch moeten voldoen aan het handvest van de EU.
pi_162487733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor Nederland wel dan?
Ook niet.
pi_162488816
Dat dacht ik me al er wordt niet voor niks hulp en brand geschreeuwd denk ik!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:18:59 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162570900
quote:
Though Weddepohl is Dutch, the company was incorporated in the U.K., and he reasoned the U.K. would be a better jumping-off point to expand to U.S. markets than the Netherlands would have been. But now he is growing increasingly concerned over a potential Brexit and how it could scare away investors from an Anglo-Dutch company. Being able to bring some of the best financial brains from London is also vital to the startup world, and a Brexit could create a kind of “knowledge wall” between the U.K. and the rest of the EU, Weddepohl warned.
http://www.ibtimes.com/am(...)y-referendum-2369656

Kan iemand mij uitleggen waarom een vestiging in de UK (geregistreerd staan in de UK) een sprong naar de VS makkelijker maakt?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 mei 2016 @ 15:14:07 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162620267

Leave heeft tot nu toe wel een knap waardeloze campagne gevoerd imo.
Mijn reisverslagen
pi_162620607
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:14 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Wel logisch ook aangezien ze het puur van emotie moeten hebben. Dat is lastig serieus campagne voeren. Hoewel het wel lekker makkelijk campagne voeren is en ook wel succesvol kan zijn.
pi_162620825
quote:
[ afbeelding ]

:') _O-
Ja doei.
  maandag 30 mei 2016 @ 15:53:08 #131
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162621081
quote:
[ afbeelding ]

:D
  maandag 30 mei 2016 @ 16:41:36 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_162622232
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 30 mei 2016 @ 17:17:39 #133
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162623021
Meer support voor Cameron:

Economists overwhelmingly reject Brexit in boost for Cameron

Nine out of 10 of the country’s top economists working across academia, the City, industry, small businesses and the public sector believe the British economy will be harmed by Brexit, according to the biggest survey of its kind ever conducted.
  maandag 30 mei 2016 @ 19:35:44 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162626431
quote:
[ afbeelding ]

Wat is deze :')!
  maandag 30 mei 2016 @ 20:40:40 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162628592
Ik sta ervan versteld hoe waardeloos de leave campagne tot nu toe is. Leave heeft zo'n beetje elk debat gewonnen behalve het economische debat. Maar dat is wel de doorslaggevende factor voor de meeste mensen.

Het komt er eigenlijk op neer dat Leave iedereen bang maakt met immigratie en Remain maakt iedereen bang over de economie. En Remain doet dat laatste erg effectief door elk dag met een nieuwe armageddon story te komen uit een andere hoek.

Maar die armageddon verhalen zijn heel eenvoudig te debunken. Het vreemde is dat Leave dat niet eens probeert. Dat is een erg domme strategie imo want de anti-immigratie crowd stemt sowieso wel op Leave dus dat is niet waar je je in deze fase op moet richten. Ze kunnen beter de ongeloofwaardigheid aantonen van de economische doom scenario's van de Remain campagne.

Overigens zijn heel veel mensen hier de kinderachtigheid van het debat allang spuugzat, met al die belachelijke claims die beide kanten de media inslingeren.

Zelf zou ik trouwens Remain stemmen, niet omdat ik de doomscenarios geloof (die zijn namelijk onzin) maar omdat ik op zichzelf de EU geen slecht idee vind. De EU zou hervormd moeten worden maar ik zou niet willen dat het compleet uit elkaar valt. GB heeft al een uitzonderingspositie waarmee ze de ergste excessen van de EU vermijdt (waarvan de euro en alles daar omheen verreweg de ergste is). In die zin hebben ze een beetje het beste van beide werelden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland.
Mijn reisverslagen
pi_162636291
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:40 schreef SeLang het volgende:
Ik sta ervan versteld hoe waardeloos de leave campagne tot nu toe is. Leave heeft zo'n beetje elk debat gewonnen behalve het economische debat. Maar dat is wel de doorslaggevende factor voor de meeste mensen.

Het komt er eigenlijk op neer dat Leave iedereen bang maakt met immigratie en Remain maakt iedereen bang over de economie. En Remain doet dat laatste erg effectief door elk dag met een nieuwe armageddon story te komen uit een andere hoek.

Maar die armageddon verhalen zijn heel eenvoudig te debunken. Het vreemde is dat Leave dat niet eens probeert. Dat is een erg domme strategie imo want de anti-immigratie crowd stemt sowieso wel op Leave dus dat is niet waar je je in deze fase op moet richten. Ze kunnen beter de ongeloofwaardigheid aantonen van de economische doom scenario's van de Remain campagne.

Overigens zijn heel veel mensen hier de kinderachtigheid van het debat allang spuugzat, met al die belachelijke claims die beide kanten de media inslingeren.

Zelf zou ik trouwens Remain stemmen, niet omdat ik de doomscenarios geloof (die zijn namelijk onzin) maar omdat ik op zichzelf de EU geen slecht idee vind. De EU zou hervormd moeten worden maar ik zou niet willen dat het compleet uit elkaar valt. GB heeft al een uitzonderingspositie waarmee ze de ergste excessen van de EU vermijdt (waarvan de euro en alles daar omheen verreweg de ergste is). In die zin hebben ze een beetje het beste van beide werelden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland.
Ik heb het niet echt gevolgd, maar speelt het argument van onafhankelijkheid geen grote rol (naast economie en immigratie)? Een beetje zoals dat plaatje van 'ze germans' al aangeeft, de angst van het verliezen van soevereiniteit om op een zeker moment weinig meer zijn dan een provincie van de EU en naar de pijpen van Brussel te moeten dansen.

Verder lijkt het me over het algemeen een slecht idee voor het 'leave'-kamp om de economische doomscenario's te gaan ontkrachten, vooral omdat deze niet over feiten gaan. Zeggen dat het allemaal wel mee gaat vallen en snel van onderwerp wisselen werkt vaak beter heb ik het idee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wegenbouwer op 31-05-2016 01:50:32 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:12:56 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162637857
Indoctrinatie! Dat dit kan in GB!

Mijn reisverslagen
pi_162638018
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:12 schreef SeLang het volgende:
Indoctrinatie! Dat dit kan in GB!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is het boze mensenkamp daar net als in Nederland ook zo bang dat hun aanhang niet kan lezen?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:54:12 #140
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162638505
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:17 schreef Gutmensch het volgende:
Meer support voor Cameron:

Economists overwhelmingly reject Brexit in boost for Cameron

Nine out of 10 of the country’s top economists working across academia, the City, industry, small businesses and the public sector believe the British economy will be harmed by Brexit, according to the biggest survey of its kind ever conducted.
Ik vermoed dat 9 van de 10 mensen weinig vertrouwen heeft in de voorspellende gaven van de economen.
pi_162638601
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat 9 van de 10 mensen weinig vertrouwen heeft in de voorspellende gaven van de economen.
Wat op zich dan wel weer terecht is.

Economen zijn tuig van de richel.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:13:45 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162638763
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er was vorige week een discussieprogramma op de BBC met een hele zaal vol mensen. 1/3 Remain, 1/3 Brexit en 1/3 "weet nog niet". Toen kwam de vraag: wie gelooft de economische voorspellingen van de regering over de Brexit NIET? Toen gingen zo'n beetje alle handen omhoog, inclusief die van de Remain supporters. Mensen zijn over het algemeen dom, maar niet zo dom als de regering denkt.

Die economische doom voorspellingen hebben totaal geen geloofwaardigheid. Ze zijn inconsequent, onlogisch, onvolledig en gewoon lachwekkend als je de foutmarges al ziet op voorspellingen slechts een paar maanden vooruit. En dan met voorspellingen komen over de gevolgen 30 jaar vooruit met cijfers achter de komma :+. Er is echt geen hond die weet of afgezien van een korte termijn effect een Brexit per saldo positief of negatief is.

Remain kwam laatst ook met: "Bij een Brexit gaan de huizenprijzen 18% omlaag". Huizen zijn een nationale obsessie hier. Dat werd best wel een backfire want al die jonge pro-EU hipstertjes die noodgedwongen nog bij hun ouders wonen omdat ze geen huis kunnen betalen dachten opeens: YEAH! go Brexit! *O* ... althans...nee dus, want niemand gelooft die onzin.
Mijn reisverslagen
pi_162639087
Ik zou het eerlijk gezegd wel eens willen zien, die Brexit, en de gevolgen daarvan voor het land.

Als het een succes is volgen er sowieso meer landen.

Als het een faal is zullen ze op hun blote knietjes smeken om weer terug te mogen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:45:21 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162639256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou het eerlijk gezegd wel eens willen zien, die Brexit, en de gevolgen daarvan voor het land.

Als het een succes is volgen er sowieso meer landen.

Als het een faal is zullen ze op hun blote knietjes smeken om weer terug te mogen :')
Het is vooral een probleem voor de EU als GB vertrekt, met name voor landen als NL en Duitsland.

De Top-3 EU landen momenteel:
1) Duitsland 2) GB 3) Frankrijk

Na een Brexit:
1) Duitsland 2) Frankrijk 3) Italië

Laat dat eens even inzinken. Wat voor gevolgen denk je dat dat heeft voor de richting waarin de EU zich dan gaat ontwikkelen? Ik zie wel een mogelijkheid voor een economisch doom scenario bij een Brexit, maar dan voor de EU en niet voor GB.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:55:50 #145
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162639448
Nee hoor, een Brexit komt in het VK veel harder aan dan in de rest van de EU, die wordt er alleen maar leaner en meaner van.

Maar ik zie een Brexit niet gebeuren.
pi_162639928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is vooral een probleem voor de EU als GB vertrekt, met name voor landen als NL en Duitsland.

De Top-3 EU landen momenteel:
1) Duitsland 2) GB 3) Frankrijk

Na een Brexit:
1) Duitsland 2) Frankrijk 3) Italië

Laat dat eens even inzinken. Wat voor gevolgen denk je dat dat heeft voor de richting waarin de EU zich dan gaat ontwikkelen? Ik zie wel een mogelijkheid voor een economisch doom scenario bij een Brexit, maar dan voor de EU en niet voor GB.
Wat voor doem scenario denk je dan dat er komt?

We hebben nog altijd Duitsland wat economisch toch nog wel even belangrijker is dan Engeland. En het lijkt me ook vrij logisch dat engeland sterke economische banden zal blijven houden met de rest van Europa, net zoals wij dat hebben met bv de VS.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162640760
De gebruikelijke gang van zaken is tot nu toe sowieso meestal dat Frankrijk en Duitsland een plan hebben en Engeland dwarsligt. En niet dat Duitsland en Engeland een plan maken en dat tegen de zin van Frankrijk in erdoor drukken.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:24:39 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162648169
Misschien wordt het toch nog spannend. Voor het eerst (?) wijzen zowel telefoon als internet polls op Brexit. Voorheen was telefoon altijd Remain en internet meestal Brexit.
quote:
UK voters leaning towards Brexit, Guardian poll reveals

Public opinion has shifted towards the UK leaving the EU, two Guardian/ICM polls suggest as the referendum campaign picks up pace – with voters split 52% -48% in favour of Brexit, whether surveyed online or by phone.

Previous polls have tended to show voters surveyed online to be more in favour of Britain leaving the EU. But in the latest ICM research, carried out for the Guardian, both methodologies yielded the same result – a majority in favour of leaving.

http://www.theguardian.co(...)uardian-poll-reveals
Ik heb zelf het gevoel dat mensen het zat beginnen te worden om als kleine kinderen te worden behandeld door de regering/ Remain met al die armageddon verhalen.

Deze week vertrek ik naar Remain-land / links bolwerk (Schotland) zonder internet dus ik kan het straks helaas niet meer volgen en zal het achteraf moeten horen wat het is geworden.

Ik denk trouwens nog steeds dat als puntje bij paaltje komt de meerderheid bang wordt en Remain stemt.
Mijn reisverslagen
pi_162648615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:24 schreef SeLang het volgende:
Misschien wordt het toch nog spannend. Voor het eerst (?) wijzen zowel telefoon als internet polls op Brexit. Voorheen was telefoon altijd Remain en internet meestal Brexit.

[..]

Ik denk trouwens nog steeds dat als puntje bij paaltje komt de meerderheid bang wordt en Remain stemt.
Waren ze ook bang in de oorlog en hebben ze maar gecapituleerd?
pi_162648634
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:36 schreef sirdanilot het volgende:
IAls het een faal is zullen ze op hun blote knietjes smeken om weer terug te mogen :')
Stel het eens anders om zou Euiropa ze op de blote knietjes vragen om aub terug te komen in de EU?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:02:57 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162648862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waren ze ook bang in de oorlog en hebben ze maar gecapituleerd?
Het is natuurlijk een domme vergelijking maar in WOII is het volk in feite ook belazerd door Churchill met scare tactics. "We will fight in the hills" etc. De UK had gemakkelijk een deal kunnen sluiten met de nazi's en haar empire kunnen behouden. Ik ben natuurlijk blij dat ze dat niet hebben gedaan en moreel was het de juiste keuze, maar stellen dat het land in gevaar was en dat vechten tot het einde de enige optie was, was eigenlijk bedrog.

In het geval van de EU wordt de doorslaggevende factor waarschijnlijk toch de portemonnee. Rond het Schotse referendum is daar ook onderzoek naar gedaan en toen bleek dat doorslaggevend was of men verwachtte financieel beter of slechter af te zijn. Er is ook gekeken hoe groot het bedrag dan moet zijn en dat bleek maar om een paar tientjes te gaan. (schokkend genoeg)

De huidige Remain campagne is gewoon een re-run van de effectieve Better Together campagne van de regering tijdens het Schotse referendum.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:12:54 #152
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162649062
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:53 schreef Igen het volgende:
De gebruikelijke gang van zaken is tot nu toe sowieso meestal dat Frankrijk en Duitsland een plan hebben en Engeland dwarsligt. En niet dat Duitsland en Engeland een plan maken en dat tegen de zin van Frankrijk in erdoor drukken.
En daarom is een Brexit niet per definitie slecht voor de EU.
pi_162655516
http://gu.com/p/4jqkg/fb wat een faalhazen bij Witherspoon's. Alsof het IMF dan ook verlaten wordt bij een Brexit.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:07:38 #154
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162655865
:X
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:06:00 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_162669581
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:57 schreef Frits_Teddy het volgende:
http://gu.com/p/4jqkg/fb wat een faalhazen bij Witherspoon's. Alsof het IMF dan ook verlaten wordt bij een Brexit.
Die knook was gisteren ook in die BBC docu te zien. Kwam nogal als een simpele ziel over. Al kan dat niet helemaal waar zijn gezien zijn zakelijke succes.

Zelfde trouwens met die hovercraftfabriek die afgaf op de immigratie maar zelf wel polen in dienst had :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:08:50 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162669634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Zelfde trouwens met die hovercraftfabriek die afgaf op de immigratie maar zelf wel polen in dienst had :') .
En die Pool die er werkte was tegen meer immigratie

Het was toch wel een aardige uitzending vond ik. het werd wat meer van twee kanten belicht dan gebruikelijk is bij de BBC.
Mijn reisverslagen
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:53:45 #157
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_162670812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

En die Pool die er werkte was tegen meer immigratie

Het was toch wel een aardige uitzending vond ik. het werd wat meer van twee kanten belicht dan gebruikelijk is bij de BBC.
Dat ben ik met je eens, vrij neutrale aflevering.

Overigens heeft de EU weinig over immigratie richting de UK te zeggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:39:49 #158
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_162688363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel het eens anders om zou Euiropa ze op de blote knietjes vragen om aub terug te komen in de EU?
Ik houd mij afzijdig over Brexit. Want op de een of andere manier klopt hier iets niet. Hoewel ik voor de eu-exits ben. Heb ik het gevoel dat hier meerdere partijen worden bedrogen.
pi_162712282
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:39 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik houd mij afzijdig over Brexit. Want op de een of andere manier klopt hier iets niet. Hoewel ik voor de eu-exits ben. Heb ik het gevoel dat hier meerdere partijen worden bedrogen.
Het komt toch zoals het komt, en naar mijn gevoel klopt er meer niet, maar dat ben ik dan.
Argwanend als ik ben, denk dat zolang de massa alles betaald zal er niks aan de hand zijn?
pi_162712418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die knook was gisteren ook in die BBC docu te zien. Kwam nogal als een simpele ziel over. Al kan dat niet helemaal waar zijn gezien zijn zakelijke succes.

Weet je nig hoe de docu heette? Ben hem gemist.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:31:26 #161
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162712583
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:22 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Weet je nig hoe de docu heette? Ben hem gemist.
Deze denk ik: http://www.bbc.co.uk/ipla(...)for-richer-or-poorer

Even via een Britse proxy met Hola kijken :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:07:40 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162851070
Wie gelooft hier in? Ik denk dat het humeur van de Britten zeker verbeterd zal worden wanneer hun nationale ploegen (Engeland, Wales en Noord-Ierland) op het EK goede prestaties halen. Het geeft een positieve vibe aan de huidige situatie en zal het percentage 'remain' hoger doen laten uitvallen dan misschien nu voorspeld. Dit is erg moeilijk te toetsen allemaal natuurlijk. Er zijn wel eens artikelen gepost over het verband van economie en prestaties op het wk bijvoorbeeld (http://www.nrc.nl/handels(...)korte-duur-11918430)
pi_162851573
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En daarom is een Brexit niet per definitie slecht voor de EU.
Ik betwijfel of het überhaupt wat uit gaat maken, met een vertrek van de Britten ben je immers nog niet van andere Eurosceptische regeringen af (Hongarije en Polen bijvoorbeeld)
pi_162851782
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:07 schreef Falco het volgende:
Wie gelooft hier in? Ik denk dat het humeur van de Britten zeker verbeterd zal worden wanneer hun nationale ploegen (Engeland, Wales en Noord-Ierland) op het EK goede prestaties halen. Het geeft een positieve vibe aan de huidige situatie en zal het percentage 'remain' hoger doen laten uitvallen dan misschien nu voorspeld. Dit is erg moeilijk te toetsen allemaal natuurlijk. Er zijn wel eens artikelen gepost over het verband van economie en prestaties op het wk bijvoorbeeld (http://www.nrc.nl/handels(...)korte-duur-11918430)
Ik geloof zeker dat er zulke effecten zijn.

:+ Dit ligt niet alléén aan het WK, maar wel gedeeltelijk. Daar geloof ik heilig in.
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:29:08 #165
66825 Reya
Fier Wallon
pi_162851795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:+ Dit ligt niet alléén aan het WK, maar wel gedeeltelijk. Daar geloof ik heilig in.
n=1.
pi_162851940
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:29 schreef Reya het volgende:

[..]

n=1.
Kwalitatief onderzoek. ;)

Het verbeterde het imago in het buitenland maar het veroorzaakte ook binnenlands een golf van "Hee, verrek, wauw, we kunnen én trots op onszelf zijn én een tof land zijn dat met de hele wereld bevriend is!" De consequenties daarvan zijn moeilijk getalsmatig te bewijzen maar het heeft ongetwijfeld invloed op de economie en de politieke stemming.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2016 21:33:23 ]
pi_162852068
Maar het hangt natuurlijk totaal van het spelverloop af. Als het nationale elftal in een finale karatetrappen uitdeelt en rode kaarten incasseert en dan alsnog verliest en tweede wordt, dan is het effect misschien duidelijk anders. ;)
pi_162852207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:36 schreef Igen het volgende:
Maar het hangt natuurlijk totaal van het spelverloop af. Als het nationale elftal in een finale karatetrappen uitdeelt en rode kaarten incasseert en dan alsnog verliest en tweede wordt, dan is het effect misschien duidelijk anders. ;)
Van de finale gaat het sowieso niet afhangen, die is ruim 3 weken na het referendum pas.
pi_162852604
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:07 schreef Falco het volgende:
Of een incident met migranten/asielzoekers :) . Eigenlijk treurig dat triviale zaken zo'n belangrijke rol spelen. De vraag gaat het volk eigenlijk de pet te boven. 95% weet niet eens dat er zoiets als een Europees Hof bestaat.
pi_162856895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

De vraag gaat het volk eigenlijk de pet te boven. 95% weet niet eens dat er zoiets als een Europees Hof bestaat.
Wat kunnen ze ervan hebben als ze het weten of hebben ze er iets niet door?
pi_162912944
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:40 schreef SeLang het volgende:

Zelf zou ik trouwens Remain stemmen, niet omdat ik de doomscenarios geloof (die zijn namelijk onzin) maar omdat ik op zichzelf de EU geen slecht idee vind. De EU zou hervormd moeten worden maar ik zou niet willen dat het compleet uit elkaar valt.
Dit is de kern van het hele probleem. Doordat er zoveel tegengestelde belangen zijn en de EU een enorm monsterachtig log apparaat is, kan je iedere hervorming wel op je buik schrijven. Ik ben voor een Brexit. Een mooi experiment om te zien hoe een land het buiten de EU gaat doen.
pi_162913624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 12:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dit is de kern van het hele probleem. Doordat er zoveel tegengestelde belangen zijn en de EU een enorm monsterachtig log apparaat is, kan je iedere hervorming wel op je buik schrijven. Ik ben voor een Brexit. Een mooi experiment om te zien hoe een land het buiten de EU gaat doen.
Malle stelling en gevolgtrekking wel.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:39:02 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162914168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kun je dat uitleggen?

Het is vooral leuke PR naar het buitenland toe geweest. 'Nieuw en fris Duitsland' en dat soort onzin.

In werkelijkheid waren het nog steeds valsspelers, omkopers en goede doodsbedreigers
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162914241
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen?

Het is vooral leuke PR naar het buitenland toe geweest. 'Nieuw en fris Duitsland' en dat soort onzin.

In werkelijkheid waren het nog steeds valsspelers, omkopers en goede doodsbedreigers
De uitleg van mijn hand staat twee posts verder naar beneden. Als dat niet overtuigt omdat je niet geïnteresseert bent in de vibe die ergens heerst maar alleen maar in jouw persoonlijke zure mening dan houdt het verder op.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 14:00:46 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162914680
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

De uitleg van mijn hand staat twee posts verder naar beneden. Als dat niet overtuigt omdat je niet geïnteresseert bent in de vibe die ergens heerst maar alleen maar in jouw persoonlijke zure mening dan houdt het verder op.
Een vibe die Europa een hoop schade heeft berokkend idd

Ze hebben dat wk gekregen door wapens naar Saudi Arabië te sturen en doodsbedreigingen richting nieuw Zeeland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162914767
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een vibe die Europa een hoop schade heeft berokkend idd

Ze hebben dat wk gekregen door wapens naar Saudi Arabië te sturen en doodsbedreigingen richting nieuw Zeeland.
Man man man.

Kijk, laat ik het zo zeggen. Het WK 2006 heeft voor Duitsland een omslag bewerkstelligd van jouw huidige mentale houding naar iets waarbij er soms ook eens iets wél positief en leuk wordt gevonden.

En dat is dan weer goed voor het consumentenvertrouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 14:05:18 ]
pi_162915329
No single market access for UK after Brexit, Wolfgang Schäuble says

http://gu.com/p/4kq4t

quote:
“It would require the country to abide by the rules of a club from which it currently wants to withdraw. If the majority in Britain opts for Brexit, that would be a decision against the single market. In is in. Out is out. One has to respect the sovereignty of the British people.”
Schäuble spreekt klare taal.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 14:31:32 ]
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:18:46 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162929409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Kwalitatief onderzoek. ;)

Het verbeterde het imago in het buitenland maar het veroorzaakte ook binnenlands een golf van "Hee, verrek, wauw, we kunnen én trots op onszelf zijn én een tof land zijn dat met de hele wereld bevriend is!" De consequenties daarvan zijn moeilijk getalsmatig te bewijzen maar het heeft ongetwijfeld invloed op de economie en de politieke stemming.
Even zonder gekkigheid (alhoewel ik niet degene ben die aan jij-bakken doet), welke feiten wijzen in die richting?

Als er andere indicatoren zijn dan hoor ik het graag, maar dit is bijvoorbeeld de geluksbeleving.

Dan zou het misschien kunnen dat Duitsland al reeds bij de wereldtop (Europese top) behoorde, en daardoor weinig meer te winnen valt, maar dat valt waarschijnlijk tegen.

Een land waar het moeilijk wordt om het nog beter te doen zijn (de usual suspects) Denemarken en Zwitserland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162930151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Even zonder gekkigheid (alhoewel ik niet degene ben die aan jij-bakken doet), welke feiten wijzen in die richting?

Als er andere indicatoren zijn dan hoor ik het graag, maar dit is bijvoorbeeld de geluksbeleving.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dan zou het misschien kunnen dat Duitsland al reeds bij de wereldtop (Europese top) behoorde, en daardoor weinig meer te winnen valt, maar dat valt waarschijnlijk tegen.

[ afbeelding ]

Een land waar het moeilijk wordt om het nog beter te doen zijn (de usual suspects) Denemarken en Zwitserland.
Wat wil je nu zeggen met die grafiekjes? Het tweede gaat maar tot 2005, dus is noet relevant voor de discussie die je voert. De eerste grafiek laat een daling in werkeloosheid zien en een lichte stijging in tevredenheid van mensen rond 2006.
En overal kan het beter, wij staan ook hoog in de lijst. Maar alsnog klagen mensen. Denen en Zwitser klagen steen en been over immigratie. Dus ontevredenheid blijft er altijd.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 22:42:54 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162930363
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:37 schreef Frits_Teddy het volgende:
Het tweede gaat maar tot 2005, dus is noet relevant voor de discussie die je voert.
Dat geef ikzelf ook aan. Ze komen van een situatie en niveau waar het makkelijker is om grote sprongen te bewerkstelligen.

Dat valt m.i. best tegen, hoeveel 'gelukkiger' te zijn geworden.

Als je al aan de top staat, dan zijn deze sprongen lastiger te realiseren. Van een 6 naar een 7 (in enquêtes) is nu eenmaal makkelijker dan van een 9 naar een 10.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162931030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat geef ikzelf ook aan. Ze komen van een situatie en niveau waar het makkelijker is om grote sprongen te bewerkstelligen.

Dat valt m.i. best tegen, hoeveel 'gelukkiger' te zijn geworden.

Als je al aan de top staat, dan zijn deze sprongen lastiger te realiseren. Van een 6 naar een 7 (in enquêtes) is nu eenmaal makkelijker dan van een 9 naar een 10.
Tja, maar je kunt niet ontkennen dat er na een jarenlange daling in 2006 ineens een stijging start. Daar kun je imo best het WK aan koppelen. Het was daarna ook voor het eerst dat je Duitsers weer eens echt trots zag zijn op Duitsland zonder schaamte.
pi_162931069
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:29 schreef J.B. het volgende:

[..]

Had het nog niet zo bekenen zelf. Maar klopt eigenlijk als een bus.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:03:42 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162931316
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:57 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Tja, maar je kunt niet ontkennen dat er na een jarenlange daling in 2006 ineens een stijging start. Daar kun je imo best het WK aan koppelen. Het was daarna ook voor het eerst dat je Duitsers weer eens echt trots zag zijn op Duitsland zonder schaamte.
Dat is niet onmogelijk. Ik zou daar graag cijfers van willen zien.

De ironie is daarentegen wel dat ze dat WK dmv alle mogelijke vuile truuks gekregen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162931377
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De ironie is daarentegen wel dat ze dat WK dmv alle mogelijke vuile truuks gekregen hebben.
Dat is hier off-topic.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:09:35 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162931581
Vluchtelingen per 10000 inwoners:

Groot-Brittanië op zijn smalst :')
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162931946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is niet onmogelijk. Ik zou daar graag cijfers van willen zien.
Als je per se op hard bewijs gefixeerd bent:

Wat dus ook relevant kan zijn voor het Brexit-referendum.

Op de langere termijn kan het ook effect hebben, maar dan heb je natuurlijk allerlei invloedsfactoren waarvan je niet meer keihard met cijfers kan bewijzen welke hoeveel effect heeft gehad.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:20:56 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_162932044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je per se op hard bewijs gefixeerd bent:
[ afbeelding ]

Wat dus ook relevant kan zijn voor het Brexit-referendum.

Op de langere termijn kan het ook effect hebben, maar dan heb je natuurlijk allerlei invloedsfactoren waarvan je niet meer keihard met cijfers kan bewijzen welke hoeveel effect heeft gehad.
'Hard bewijs' niet, maar statistieken wil ik zeker wel zien...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_162932335
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:09 schreef Klopkoek het volgende:
Vluchtelingen per 10000 inwoners:

[ afbeelding ]

Groot-Brittanië op zijn smalst :')
Laat ook maar weer zien hoe makkelijk je kan scoren als populist. Feiten hoeven niet waar te zijn :') Maar goed daar kunnen ze allemaal wel wat van in de UK.
pi_162937326
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:58 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Had het nog niet zo bekenen zelf. Maar klopt eigenlijk als een bus.
Daar ben ik het mee eens, ik vind het ook wel een verhelderend standpunt. Indien de Britten tegen stemmen is dat ook een stem tegen de voordelen van de EU, mij lijkt dat een prima stelling.
pi_162940517
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, ik vind het ook wel een verhelderend standpunt. Indien de Britten tegen stemmen is dat ook een stem tegen de voordelen van de EU, mij lijkt dat een prima stelling.
Als ze tegen stemmen zal dat zeker ook tegen de EU zijn vermoed ik, echter is dat ook tegen het EEG welk ervoor was?
pi_162940602
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ze tegen stemmen zal dat zeker ook tegen de EU zijn vermoed ik, echter is dat ook tegen het EEG welk ervoor was?
Met dergelijke referenda is de vraagstelling zodanig dat het antwoord op alles of niks neerkomt, dus dat lijkt mij wel van toepassing.
pi_162940659
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:47 schreef J.B. het volgende:

[..]

Met dergelijke referenda is de vraagstelling zodanig dat het antwoord op alles of niks neerkomt, dus dat lijkt mij wel van toepassing.
Denk het ook, echter ben ik nog niet zo zeker ervan dat de weg terug helemaal dicht geplaveid is?
pi_162940743
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk het ook, echter ben ik nog niet zo zeker ervan dat de weg terug helemaal dicht geplaveid is?
Maar dat zou hij dus wel moeten zijn. Dat is namelijk wat er gevraagd wordt. Bij alles wat je er daarna weer aan gaat toevoegen ga je tegen de oorspronkelijke vraag in. Dat is dan ook het lastige van referenda, je weet nooit exact waar het grootste probleem zit.
pi_162940885
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja, dat is een politiek vraagstuk. Als je strict een negatieve uitslag van het referendum zou volgen gaat de poort naar de EU dicht.

Er zouden ook 27 EU-lidstaten moeten instemmen met een eventueel nieuw verdrag met het Verenigd Koninkrijk en het lijkt me duidelijk dat er voldoende landen zijn die daar uberhaupt geen zin in hebben. In vroeger tijden hebben de Fransen overigens ook al tot twee keer toe de toetreding van het VK tot de EEG geblokkeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 13:00:11 ]
pi_162940961
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:59 schreef J.B. het volgende:

[..]

Tja, dat is een politiek vraagstuk. Als je strict een negatieve uitslag van het referendum zou volgen gaat de poort naar de EU dicht.

Tja had ik dat anders verwacht?
Of het er beter door wordt weet ik niet, de VS handelt dan ook niet meer met GB of doen ze dat onder de tafel door dan?
Volgens mij is alles verweven met mekaar, dingen waar ik niks van weet laat staan dat ik ernaar gissen kan?
Kijk dat is dan weer gunstig dat ik daar met een referendum niks van weet, mag ik wel alles eten maar niet alles weten?
pi_162949370
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:29 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ze kunnen toch wel eerder al met afzonderlijke landen een verdrag sluiten?
pi_162949575
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 17:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze kunnen toch wel eerder al met afzonderlijke landen een verdrag sluiten?
EU heeft exclusieve bevoegdheid inzake handelsverdragen, dus die vlieger gaat niet op.
pi_162949874
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

EU heeft exclusieve bevoegdheid inzake handelsverdragen, dus die vlieger gaat niet op.
Dat gaat dan interne strubbelingen veroorzaken tussen de landen die GB willen straffen en de landen met grote economische belangen in GB.
pi_162949982
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat gaat dan interne strubbelingen veroorzaken tussen de landen die GB willen straffen en de landen met grote economische belangen in GB.
Lijkt me een zeer slechte onderhandelingspositie voor de UK.
Make my day!
pi_162950353
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:14 schreef agter het volgende:

[..]

Lijkt me een zeer slechte onderhandelingspositie voor de UK.
Als de anti-EU partijen in heel Europa steeds meer macht krijgen, dan wordt de onderhandelingspositie van GB vanzelf steeds beter.
  zondag 12 juni 2016 @ 21:48:58 #201
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_162959690
Ik denk dat de rationele beslissing voor de euleiders in geval van brexit is om zo snel mogelijk een vrijhandelsakkoord met vk af te sluiten....maar gezien de weinig rationele beslissingen die bijv een "wir schaffen das" Merkel laat zien, zie ik het toch wat somber in.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 12 juni 2016 @ 21:59:29 #202
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_162960190
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:48 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat de rationele beslissing voor de euleiders in geval van brexit is om zo snel mogelijk een vrijhandelsakkoord met vk af te sluiten....maar gezien de weinig rationele beslissingen die bijv een "wir schaffen das" Merkel laat zien, zie ik het toch wat somber in.
nogal onduidelijk is of er snel een akkoord gaat komen. Uiterlijk volgend jaar zijn er Bondsdagverkiezingen in Duitsland, in Frankrijk zijn er dan presidentsverkiezingen en Cameron lijdt bij een Brexit een gevoelige nederlaag, die gaat ook nieuwe verkiezingen uitschrijven misschien

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 12-06-2016 22:34:02 ]
pi_162975028
quote:
Voor de Europese leiders bestaat er eigenlijk geen enkele rationele beslissing. Snel een akkoord aangaan is financieel gezien dan wel aantrekkelijk maar politiek niet, vooral Duitsland en Frankrijk zitten er niet echt op te wachten om een land dat hen 'schoffeert' door uit te treden te helpen om die uittreding succesvol te laten verlopen. Daarbij kan het ook voer zijn voor Eurosceptici in andere landen ('Als de Britten het kunnen, kunnen wij het ook').
Aan de andere kant is de pijn bij het mislukken van zo'n akkoord natuurlijk niet exclusief voor de Britten, ook een aantal andere landen in de EU worden in verschillende mate door getroffen. En het is natuurlijk niet echt goed voor het imago van Brussel als mensen de werkeloosheid in hun eigen land zien oplopen puur en alleen omdat zij de Britten willen straffen.
  maandag 13 juni 2016 @ 14:05:06 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162975070
Hoe groot is de kans dat de Schotten onafhankelijk worden bij een Brexit?
pi_162975478
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:05 schreef Falco het volgende:
Zal er natuurlijk van afhangen of er weer een referendum over komt. Als dat er komt lijkt me de kans heel groot. Peilingen laten nu al zien dat de meeste Schotten voor zijn. Als de Engelsen kiezen voor Brexit zal dat alleen maar meer worden.
  maandag 13 juni 2016 @ 14:25:37 #206
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162975583
Earlier this year, she said: “If Scotland had voted to stay in and the UK as a whole votes to come out… it’s highly likely that will trigger an overwhelming demand for a second referendum on independence.

"The democratic outrage of being taken out of Europe against our will, I think it would be almost inevitable.”

-Nicola Sturgeon, the Scottish First Minister

bron
pi_162975747
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:25 schreef Gutmensch het volgende:
Earlier this year, she said: “If Scotland had voted to stay in and the UK as a whole votes to come out… it’s highly likely that will trigger an overwhelming demand for a second referendum on independence.

"The democratic outrage of being taken out of Europe against our will, I think it would be almost inevitable.”

-Nicola Sturgeon, the Scottish First Minister

bron
Sturgeon gaat daar maar in beperkte mate over, uiteindelijk ligt die bevoegdheid nog altijd bij het parlement in Westminster en die beschouwen het, na het nee bij het vorige referendum, als een afgedane zaak voor de komende decennia.
pi_162977416
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Sturgeon gaat daar maar in beperkte mate over, uiteindelijk ligt die bevoegdheid nog altijd bij het parlement in Westminster en die beschouwen het, na het nee bij het vorige referendum, als een afgedane zaak voor de komende decennia.
Dat klopt, maar aangezien Westminster het ook als een democratisch recht beschouwt om een Brexit referendum te houden, hebben dat Schotten dan het democratisch recht uit het VK te stappen. Het belangrijkste argument anderhalf jaar geleden was immers dat Schotland buiten de EU zou vallen, dat argument gaat dan niet meer op.
pi_163095938
quote:
Geen. De Schotten hebben hun referendum gehad 2 jaar geleden. Salmond werd naar huis gestuurd want de meerderheid van de Schotten voelt zich ook Brit. Bij een Brexit gaat Schotland gewoon mee uit de EU want die linkse nationalisten van de SNP daar ook van moge vinden...
  vrijdag 17 juni 2016 @ 20:20:39 #210
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163095987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:18 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Geen. De Schotten hebben hun referendum gehad 2 jaar geleden. Salmond werd naar huis gestuurd want de meerderheid van de Schotten voelt zich ook Brit. Bij een Brexit gaat Schotland gewoon mee uit de EU want die linkse nationalisten van de SNP daar ook van moge vinden...
De Schotten hebben bij een Brexit al het recht om weer een referendum uit te schrijven omdat dat de situatie voor Schotland behoorlijk veranderd in negatieve zin.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 20:22:56 #211
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163096060
Oh en Gibraltar zit ook helemaal niet te wachten op een Brexit en Noord-Ierland ook niet.

Het zou wel ironisch zijn als het VK door een door natonalisme gedreven Brexit volledig uit elkaar valt :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Gutmensch op 17-06-2016 20:30:26 ]
pi_163096176
http://www.politico.eu/ar(...)pm-tells-brexiteers/
De premier van Noorwegen waarschuwt de Britten omdat Noorwegen veel nadelen ondervindt van de situatie (wel even veel betalen per inwoner aan de EU als de Britten en wel verplicht alle EU-wetten moeten invoeren, maar geen invloed).
pi_163096277
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:20 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De Schotten hebben bij een Brexit al het recht om weer een referendum uit te schrijven omdat dat de situatie voor Schotland behoorlijk veranderd in negatieve zin.
Zie ook http://www.politico.eu/ar(...)agged-out-of-the-eu/ .
pi_163104815
quote:
Die zullen het weer proberen en dichterbij komen dan de vorige keer.
pi_163107076
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:27 schreef Kaas- het volgende:
http://www.politico.eu/ar(...)pm-tells-brexiteers/
De premier van Noorwegen waarschuwt de Britten omdat Noorwegen veel nadelen ondervindt van de situatie (wel even veel betalen per inwoner aan de EU als de Britten en wel verplicht alle EU-wetten moeten invoeren, maar geen invloed).
Waarom doet Noorwegen dat? Wel betalen maar geen invloed 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 12:00:10 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163107121
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Anders zijn ze helemaal genaaid en kunnen ze nergens hun olie en gas kwijt.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 12:04:17 #217
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163107180
quote:

[..]

Omdat de bevolking EU-lidmaatschap al twee keer (in refrenda in 1972 en 1994) met een kleine meerderheid heeft geblokkeerd. De Noorse regeringen wilden praktisch allemaal aansluiting bij de EU, juist om die invloed te krijgen.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 12:16:17 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163107391
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 12:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Anders zijn ze helemaal genaaid en kunnen ze nergens hun olie en gas kwijt.
Hun kleine markt geeft ze weinig onderhandelingsmacht.

Dat speelt het VK goed uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163184695
Een Britse vriend van mij die ik vandaag sprak attendeerde me nog op het mogelijke risico van een (indirecte) constitutionele crisis in het Verenigd Koninkrijk:

MPs 'considering using majority' to keep UK in single market

http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36457120

En: Untangling Britain from Europe would cause constitutional ‘havoc’

http://www.ft.com/cms/s/2(...)7.html#axzz4CCzOCL1n

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 12:30:06 ]
pi_163185943
quote:

[..]

Vanwege het grote belang van de Europese Interne Markt. De Britten zullen iets soortgelijks uit willen onderhandelen. Dus wel miljarden betalen en geen invloed terugkrijgen.
pi_163190500
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vanwege het grote belang van de Europese Interne Markt. De Britten zullen iets soortgelijks uit willen onderhandelen. Dus wel miljarden betalen en geen invloed terugkrijgen.
De Britten zullen iets soortgelijks uit willen onderhandelen.

Niet evt iets willen onderhandelen, ze zijn er nog in of heb je ze al afgeschreven?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 21:45:42 #222
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_163200435
quote:

[..]

dat is nog niet alles, ze moeten ook toestaan dat EU-burgers een zaak kunnen opzetten of in een zaak kunnen werken in hun land en vice versa
quote:
Rekken vullen

Noren en Zwitsers hebben trouwens ook het vrij verkeer van personen moeten aanvaarden: alle Europeanen kunnen er werk zoeken, alsof het lidstaten van de Unie zijn. In beide landen wonen en werken naar verhouding meer EU-migranten dan in Groot-Brittannië. Als Groot-Brittannië op hetzelfde niveau wil komen, dan zouden er jaarlijks nog 400.000 extra Europeanen het kanaal moeten oversteken.

Het is twijfelachtig of de Britten na een brexit hun eiland plots zullen mogen afsluiten voor Europeanen. De Unie redeneert immers dat wie profijt wil doen met het vrij verkeer van goederen, ook het vrij verkeer van personen moet aanvaarden.

Overigens, er zou geen enkele Pool, Roemeen of Bulgaar in Groot-Brittannië werken als er geen Britten zouden zijn om ze aan te werven. Britten willen hun badkamer goedkoop laten renoveren, en ze kopen graag in winkels waar alles een paar cent goedkoper is omdat Oost-Europeanen er de rekken vullen.

Klein-Brittannië

Anders gezegd, als de Britten straks voor brexit stemmen, en ze willen economische harakiri vermijden, dat moeten ze zich toch weer wenden tot de Europese markt. En dan heeft het er alle schijn van dat ze de regels van de Unie moeten blijven overnemen, jaarlijks hun factuur moeten betalen en migratie van andere Europeanen niet mogen belemmeren. Uitgerekend aan de zaken die hen zo ergeren, gaan ze niet kunnen ontsnappen.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/1.2689580
pi_163200639
quote:

[..]

Is makkelijker te verkopen voor het volk net als wanneer de britten uit de eu stappen dat ze veel regels van de eu moeten overnemen en moeten betalen, maar geen invloed op hebben
pi_163220317
Als ze nu niet kiezen voor een Brexit, dan kan dat toch altijd nog een andere keer?
pi_163224635
Leave gaat winnen.

Vandaag nog:

- Juncker: Geen nieuwe onderhandelingen met UK
- AFP: Onderhandelingen toetreding Turkije starten na referendum

Het is te bizar voor woorden hoe de EU trein doordraaft. Geen enkel miniscuul begrip voor het interessante voor/tegen debat en de problemen die sommige mensen ondervinden door de huidige EU koers. Walgelijk.

Nederland moet er ook snel uit.
pi_163233280
De Fransen zijn in ieder geval duidelijk, geen betere deal voor de uk dan die van Noorwegen.

http://www.ft.com/cms/s/2(...)201064#axzz4CNVQPVKd

Overigens is zijn opmerking over een liberale eu wel een goede.
pi_163233290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 20:53 schreef Nintex het volgende:
Leave gaat winnen.

Vandaag nog:

- Juncker: Geen nieuwe onderhandelingen met UK
- AFP: Onderhandelingen toetreding Turkije starten na referendum

Het is te bizar voor woorden hoe de EU trein doordraaft. Geen enkel miniscuul begrip voor het interessante voor/tegen debat en de problemen die sommige mensen ondervinden door de huidige EU koers. Walgelijk.

Nederland moet er ook snel uit.
Welk interessant debat? Het is bijna alleen maar geschreeuw en onderbuik.

Dat van juncker is goed te begrijpen, waarom zouden we nog een keer gaan onderhandelen?
pi_163233458
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:22 schreef Gutmensch het volgende:
Oh en Gibraltar zit ook helemaal niet te wachten op een Brexit en Noord-Ierland ook niet.

Het zou wel ironisch zijn als het VK door een door natonalisme gedreven Brexit volledig uit elkaar valt :D
Het is dan ook mn een Engels nationaal ding.
pi_163233516
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 08:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Welk interessant debat? Het is bijna alleen maar geschreeuw en onderbuik.

Dat van juncker is goed te begrijpen, waarom zouden we nog een keer gaan onderhandelen?
Helemaal mee eens.
Er is al opnieuw onderhandeld. Wat verwacht het VK nu van de EU?

Overigens vind ik het debat helemaal niet zo over de inhoud gaan. Heel veel emotie en onderbuik idd.
Make my day!
pi_163236251
Ondertussen waar ik woon...

Ja doei.
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:37:59 #231
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_163236487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ondertussen waar ik woon...

[ afbeelding ]
Een mooi nieuw meer.
The view from nowhere.
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:50:36 #232
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_163236833
  vrijdag 24 juni 2016 @ 05:14:13 #233
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163257902
Leave nog steeds op voorsprong!!! Gaat de goede kant op!!!!maa

Too close to call, kan dus nog alle kanten op!!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:42:57 #234
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_163259633
ze moeten blijven
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:44:31 #235
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163259661
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:42 schreef Bami-Powner het volgende:
ze moeten blijven
Het is dus een feit. Kunnen we nu verder praten over de gevolgen..
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:45:51 #236
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_163259680
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het is dus een feit. Kunnen we nu verder praten over de gevolgen..
ja
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:58:49 #237
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163261098
quote:
Waarom zou dat Rationeel zijn?
Het kan voor Duitsland veel beter zijn om de UK te laten creperen en dmv subsidies zo veel mogelijk bedrijven er uit te trekken.

De eerste hebben al gezegd weg te gaan en hun activiteiten te verplaatsen naar het vaste land.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:02:11 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163261189
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:18 schreef Klopkoek het volgende:

Though Weddepohl is Dutch, the company was incorporated in the U.K., and he reasoned the U.K. would be a better jumping-off point to expand to U.S. markets than the Netherlands would have been. But now he is growing increasingly concerned over a potential Brexit and how it could scare away investors from an Anglo-Dutch company. Being able to bring some of the best financial brains from London is also vital to the startup world, and a Brexit could create a kind of “knowledge wall” between the U.K. and the rest of the EU, Weddepohl warned.

http://www.ibtimes.com/am(...)y-referendum-2369656

Kan iemand mij uitleggen waarom een vestiging in de UK (geregistreerd staan in de UK) een sprong naar de VS makkelijker maakt?
Iemand??
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:02:41 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163261206
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het kan voor Duitsland veel beter zijn om de UK te laten creperen en dmv subsidies zo veel mogelijk bedrijven er uit te trekken.

De eerste hebben al gezegd weg te gaan en hun activiteiten te verplaatsen naar het vaste land.
Waarom is nederland eigenlijk kansloos om vissen binnen te halen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:03:47 #240
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163261231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom is nederland eigenlijk kansloos om vissen binnen te halen?
Niet maar ik noemde even het defacto leidersland binnen de EU als voorbeeld.
Reken er maar op dat Amsterdam met zijn zuidas al bezig is
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:04:31 #241
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163261258
quote:

[..]

Iemand??
Zelfde rechtssyteem als ik een gok moet doen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:06:19 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163261316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet maar ik noemde even het defacto leidersland binnen de EU als voorbeeld.
Reken er maar op dat Amsterdam met zijn zuidas al bezig is
Jammer dat de ECB destijds niet naar Amsterdam ging... alhoewel... dan was de ravage in 2008 nog groter geweest (+ crowding out van andere sectoren).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163261471
quote:

[..]

Iemand??
Taal, politiek en rechtssysteem?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:34:15 #244
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_163261975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Na de wortel wordt het nu tijd voor de stok.
pi_163262186
Nu het Verenigd Koninkrijk vetrekt komt er mooi een plekje vrij voor Turkije natuurlijk.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:45:25 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163263810
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:42 schreef Sjemmert het volgende:
Nu het Verenigd Koninkrijk vetrekt komt er mooi een plekje vrij voor Turkije natuurlijk.
Ik denk dat landen dan zich heel snel achter de oren gaan krabben en GB niet de laatste Exit is.
Vervolgens gaan alle Exit landen weer samenwerken op een normale manier ipv het arrogante op machtswellustige blinde superstaat bejag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:46:27 #247
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163263835
Het is maar een raadgevend referendum, hoor, zou rutzl zeggen.
pi_163264209
Even de mening van de pro-EU stemmer. Op een gegeven moment moest ik vannacht toch slapen, dus stopte ik met het live volgen van de uitslag. Toen ik vanochtend wakker werd en de uitslag zag keek ik ongeveer zo:

Ik was behoorlijk teleurgesteld met de uitslag. Maar goed, alle Brexit-fans bij deze gefeliciteerd. Vandaag is jullie feestje.

Dan nu de analyse, want de uitslag is me een partijtje interessant. Wat blijkt is dat de ouderen eruit wilden en de toekomst van het land niet. Ook bleek dat het enkel de Engelsen en Welshmen zijn die eruit willen, terwijl de Schotten en Noord-Ieren er massaal bij willen blijven. Zie het volgende plaatje:

Oftewel: de Schotten en Noord-Ieren zijn tegen hun zin in uit de EU gestemd door Engelse bejaarden. Schotland wil nu natuurlijk een nieuw onafhankelijkheidsreferendum (de leider van de SNP heeft dat ook al aangekondigd) en waar het er de laatste keer om spande, zullen die zich nu gewoon losmaken van het VK en bij de EU willen als onafhankelijk land. Wellicht gaan de Noord-Ieren hetzelfde pad bewandelen. Wat de Engelsen vandaag ook dachten te bereiken, 23 juni 2016 zal de geschiedenis ingaan als de dag die het einde van het Verenigd Koninkrijk betekende.

Dit betekent dat de EU enkel Engeland en Wales verliest, maar dat de eurozone een of twee landen zal winnen in de vorm van Schotland en Noord-Ierland.

Wat er nu exact met Engeland zal gebeuren zal afhangen van hoe coulant de andere EU-leiders wensen te zijn in de onderhandelingen met de nieuwe Engelse premier - waarschijnlijk clown Boris Johnson. Als de Engelsen daadwerkelijk uit de single market worden geschopt, dan zullen een hoop bedrijven met bijbehorende werkgelegenheid uit Engeland naar de EU vertrekken. Voor Engeland slecht. Voor de EU goed? Ook niet helemaal; het is wellicht extra werkgelegenheid, maar zeker landen als Nederland zullen ook juist werkgelegenheid verliezen doordat handel met de Britten lastiger wordt, terwijl het voor ons een zeer belangrijke markt is.

Als ze uit de kapitaalmarktunie worden gegooid betekent dat het einde van Londen als financieel centrum van de EU en de wereld. Hiervoor in de plaats zal niet een nieuw groot EU-financieel centrum in de plaats komen, maar verschillende financiële niches zullen zich verplaatsen naar verschillende steden (in volgorde van belangrijkheid: Parijs, Frankfurt, Dublin, Luxemburg en Amsterdam).

Een heel belangrijk instituut voor de Londense financiële sector, 'clearing houses' (financiële instituten die acteren als intermediair tussen kopers en verkopers) werden nu door de ECB toegestaan om vanuit Londen voor de eurozone te opereren, maar dat is dan niet langer het geval en deze zullen allemaal naar eurozone-gebied moeten verhuizen waar ze weer onder auspiciën van de ECB staan. Dit zijn ze straks dus ook sowieso kwijt.

Maar die zwaarste effecten zullen 1 a 2 jaar op zich laten wachten, aangezien het een lange en onzekere procedure is. In het begin zal het economisch dus wel meevallen, want er verandert niets van dag op dag aangezien de verdragen niet direct beëindigd zijn. Wel zal de onzekerheid er nu al toe leiden dat de investeringen door het Britse bedrijfsleven flink zullen dalen, wat direct wat economische groei kost. In het geval de Britten een deal a la Noorwegen kunnen krijgen houden ze toegang tot onze markten, maar moeten ze constant alle in Brussel bedachte wetten zonder gemor in eigen land doorvoeren en ongeveer evenveel aan Brussel betalen als EU-lid, zonder dan nog invloed te hebben op hoe die regels eruit zien. Dat zal de Britten dus hoe dan ook vies tegenvallen.

Genoeg over de achterblijvers. Hoe nu verder met de EU? Er zijn te veel tekenen aan de wand om zo door te kunnen. Recent die Oostenrijkse presidentsverkiezingen, nu de Brexit. En daar kunnen zomaar enkele landen bij komen als de EU niet oppast. Daarom moet de EU nu echt eens werk maken van een nieuwe gezamenlijke toekomstvisie. Tot mijn tevredenheid lijkt Merkel daar nu ook echt zwaar op in te zetten, onder druk van potentiële toekomstige nationale referenda. Ook - en daarin zie ik dan weer een groot lichtpunt voor de EU in deze Brexit - waren het altijd voornamelijk de Britten die dwars lagen in Brussel. Nu zij eruit zijn zal het veel makkelijker zijn om stappen te maken.

De toekomst van de EU kan vandaag dus wel eens geholpen zijn. De grootste hindernis op weg naar een betere EU is eruit in de vorm van de Britten, en die nieuwe toekomst zullen we waarschijnlijk zelfs bewandelen met twee nieuwe eurolanden in de vorm van Schotland en Noord-Ierland. Maar dat zal alleen lukken als de huidige regeringsleiders onder aanvoering van Merkel en Hollande de juiste stappen gaan zetten. Mijns inziens horen daarbij voornamelijk: een democratischere EU, en minder EU waar het niet nodig is.

Maar interessante tijden zijn het!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:00:38 #249
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163264214
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:04:19 #250
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_163264318
Interessante stedenkeuzes in het Oosten van Nederland :P
pi_163265929
Johnson zelf begint inmiddels al te draaien :')

Brussel hamert op snel vertrek Britten, maar Boris Johnson heeft geen haast

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)son-heeft-geen-haast

quote:
Hij moet daarvoor 'zo snel mogelijk' artikel 50 van het Verdrag van Lissabon in werking stellen. Maar volgens Boris Johnson, mogelijk de opvolger van Cameron, is haast nergens voor nodig.

Artikel 50 beschrijft wat er moet gebeuren als een lidstaat uit de EU wil. Cameron zei vanochtend dat niet hij, maar zijn opvolger het Britse vertrek officieel bij de EU zou moeten aankondigen.
Maar het kan nog wel tot oktober duren voordat bekend is wie in zijn voetsporen treedt.
Wel campagne voeren voor het verlaten van de EU maar nu het zover is mag het niet 'overhaast' gebeuren. Die eilanders moeten zo snel mogelijk opsodemieteren, de vraagstelling van het referendum was duidelijk. De Britten willen natuurlijk weer een regeling waar ze totaal geen nadeel van ondervinden en willen gewoon doorgaan met het voortdurende cherry-picken, echt misselijkmakend :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2016 13:29:20 ]
pi_163266117
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:27 schreef J.B. het volgende:
Johnson zelf begint inmiddels al te draaien :')

Brussel hamert op snel vertrek Britten, maar Boris Johnson heeft geen haast

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)son-heeft-geen-haast

[..]

Wel campagne voeren voor het verlaten van de EU maar nu het zover is mag het niet 'overhaast' gebeuren. Die eilanders moeten zo snel mogelijk opsodemieteren, de vraagstelling van het referendum was duidelijk. De Britten willen natuurlijk weer een regeling waar ze totaal geen nadeel van ondervinden en willen gewoon doorgaan met het voortdurende cherry-picken, echt misselijkmakend :r
Johnson heeft toch in de campagne al aangegeven dat hij een "Leave" in het referendum als mogelijkheid ziet voor meer druk van Britse zijde voor een heronderhandeld EU-lidmaatschap?

Ben wel benieuwd of de kiezers het leuk vinden als hij er een "Leave is toch eigenlijk Remain" van maakt.

Edit: O wacht, er moet dan blijkbaar nog een tweede referendum komen met die vraag, of Leave ook echt Leave is of toch eigenlijk Remain.

Sjonge jonge :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2016 13:37:53 ]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:05:29 #253
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163266932
#Brexit to lead to #Breakup
pi_163267545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Johnson heeft toch in de campagne al aangegeven dat hij een "Leave" in het referendum als mogelijkheid ziet voor meer druk van Britse zijde voor een heronderhandeld EU-lidmaatschap?

Ben wel benieuwd of de kiezers het leuk vinden als hij er een "Leave is toch eigenlijk Remain" van maakt.

Edit: O wacht, er moet dan blijkbaar nog een tweede referendum komen met die vraag, of Leave ook echt Leave is of toch eigenlijk Remain.

Sjonge jonge :')
Dit soort gedraai is toch belachelijk? Zo gaat het altijd met die Britten, en nu ze hun zin niet krijgen beginnen ze nog te chanteren ook.
pi_163268118
Sommige inwoners van Londen willen nu ook onafhankelijk worden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nafhankelijk___.html

De verdeeldheid is daar enorm en dat kan wel eens grote politieke problemen gaan opleveren.
pi_163268670
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:19:50 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163268760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:

De verdeeldheid is daar enorm en dat kan wel eens grote politieke problemen gaan opleveren.
Zou wel weer een onnavolgbaar bedacht compromis zijn. De UK uit de EU maar dan kunnen bepaalde delen zoals London, Schotland en Noord-Ierland zich weer als regio bij de Eu voegen. :P
pi_163268808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zou wel weer een onnavolgbaar bedacht compromis zijn. De UK uit de EU maar dan kunnen bepaalde delen zoals London, Schotland en Noord-Ierland zich weer als regio bij de Eu voegen. :P
Whehe, Engeland (zonder Londen) en Wales benoemen tot "Overseas Countries and Territories" :D
pi_163268836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

The decline and fall of Great Britain. :D
Make my day!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:40:01 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163269145
Dat opportunisme van de Nederlandse media, volk en leiders vind ik ook walgelijk
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163269186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
Dat opportunisme van de Nederlandse media, volk en leiders vind ik ook walgelijk
Jij zit toch ook constant in de walging-modus :P?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:50:00 #262
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163269340
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij zit toch ook constant in de walging-modus :P?
Nee hoor. De uitkomst is prima.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:51:07 #263
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163269361
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:23 schreef agter het volgende:

[..]

The decline and fall of Great Britain. :D
Je ze glijden af naar niveau Zwitserland.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:55:12 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163269465
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:51 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je ze glijden af naar niveau Zwitserland.
Ah, dat land dat zich onderwerpt aan bijna alle regeltjes van de EU zonder daarover me te Mogen praten?
pi_163269496
Ik kan het niet helpen te hopen dat dit misgaat voor de UK. Schotland onafhankelijk en herenigd met de EU, Ierland herenigd, en een milde, maar langdurige economische crisis voor Engeland waarbij vooral hun banksector langzaam kleiner en minder machtig wordt.

Redelijk zuur van mezelf :)
pi_163269577
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die voorspellingen zijn echt lachwekkend. Ik begrijp niet dat mensen dat serieus nemen. Zelfs bij een voorspelling van 3 maanden vooruit zitten ze er routinematig al tienden van procenten naast. En dan net doen alsof je iets kunt voorspellen voor 2030.

Iets over een langere tijd voorspelen lijkt mij een stuk gemakkelijker.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:00:33 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163269591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan het niet helpen te hopen dat dit misgaat voor de UK. Schotland onafhankelijk en herenigd met de EU, Ierland herenigd, en een milde, maar langdurige economische crisis voor Engeland waarbij vooral hun banksector langzaam kleiner en minder machtig wordt.

Dat laatste hoop ik van niet want dat betekent nog meer Duitse dictaten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163269802
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat laatste hoop ik van niet want dat betekent nog meer Duitse dictaten.
Morgan Stanley heeft net al gemeld 2000 banen per direct van Londen naar Dublin en Frankfurt te verhuizen.
pi_163269839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:00 schreef Kaas- het volgende:
*knip*
Maar interessante tijden zijn het!
Mooie analyse ^O^
pi_163269858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Morgan Stanley heeft net al gemeld 2000 banen per direct van Londen naar Dublin en Frankfurt te verhuizen.
Hoeveel banen biedt die dan aan, laat hem compleet vertrekken of was het stampvoetend toen hij het zei, niet wetende dat niet alle banen per direct daar ingevuld kunnen worden.
pi_163270058
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:

Wat een onzin. Men moet gewoon respect hebben voor de democratie.
pi_163270069
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Je bent een naar persoon.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:23:08 #273
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163270106
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:20 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Men moet gewoon respect hebben voor de democratie.
Dus als de Londenaren en Schotten onafhankelijkheid willen dan kan dat?
pi_163270152
Wat een geweldige overwinning van democratie en trots op angstbeelden en de bureaucratische federatie fetish van EUfielen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:28:29 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163270175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:26 schreef studentje7.1 het volgende:
Wat een geweldige overwinning van democratie en trots op angstbeelden en de bureaucratische federatie fetish van EUfielen.
Hoezo, is is het economisch paradijs in de UK al aangebroken dan?
pi_163270192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus als de Londenaren en Schotten onafhankelijkheid willen dan kan dat?
Voor mijn part wel. Natuurlijk gaat Londen niet onafhankelijk worden, want dat is gewoon gekkigheid.

Maar als Schotten onafhankelijk willen zijn moet het kunnen. Al vind ik het erg apart dat men al amper 2 jaar na een eerder referendum er weer één gaat houden. Op een gegeven moment is het ook niet democratisch om maar dezelfde referenda te blijven houden tot je een voor jou gunstige uitslag krijgt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:31:08 #277
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163270208
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:29 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Voor mijn part wel. Natuurlijk gaat Londen niet onafhankelijk worden, want dat is gewoon gekkigheid.

Maar als Schotten onafhankelijk willen zijn moet het kunnen. Al vind ik het erg apart dat men al amper 2 jaar na een eerder referendum er weer één gaat houden. Op een gegeven moment is het ook niet democratisch om maar dezelfde referenda te blijven houden tot je een voor jou gunstige uitslag krijgt.
Tja ze bleven nipt bij de UK omdat ze dan bij de EU zouden blijven. Dat is nu weg en alle voorwaarden zijn veranderd.

Overigens wil onze vriend Boris ook een tweede referendum, die ahd natuurlijk niet verwacht te gaan winnen. :')
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:31:15 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163270210
quote:

[..]

Dat is niet raar. Vorig jaar zou onafhankelijkheid namelijk uit de EU betekenen. Nu wordt dat precies andersom.
pi_163270215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoezo, is is het economisch paradijs in de UK al aangebroken dan?
Zeg ik dat dan?

Hoe verwacht je precies dat dat paradijs 1 dag na de referendum aanbreekt?

Ik denk helemaal niet dat het allemaal geweldig makkelijk gaat worden, maar dat is nog geen reden om niet te kiezen voor soevereiniteit en democratie.
pi_163270223
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja ze bleven nipt bij de UK omdat ze dan bij de EU zouden blijven. Dat is nu weg en alle voorwaarden zijn veranderd.

Overigens wil onze vriend Boris ook een tweede referendum, die ahd natuurlijk niet verwacht te gaan winnen. :')
Onzin. Kom maar met een linkje.
pi_163270251
quote:

[..]

Dat komt omdat ze bij het VK wilden blijven in de veronderstelling dat ze dan ook nog steeds bij de EU zitten. Maar nu zitten ze wel bij het VK, maar niet in de EU. Kennelijk zitten ze liever in de EU dan in het VK.
pi_163270258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is niet raar. Vorig jaar zou onafhankelijkheid namelijk uit de EU betekenen. Nu wordt dat precies andersom.
Dan houden ze er nog maar 1. Denk dat de meeste Engelsen die stemen voor de Brexit ook wel wisten dat Schotten weer een referendum zouden willen. Dit is erg vaak besproken.

Nogmaals, dit is het probleem van de remain kamp. Angst... angst ... angst. Jullie kunnen niet handelen zonder de EU, economie gaat kapot, Schotland gaat eruit, wees bang oh wees bang.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:34:13 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163270262
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:31 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

Hoe verwacht je precies dat dat paradijs 1 dag na de referendum aanbreekt?

Ik denk helemaal niet dat het allemaal geweldig makkelijk gaat worden, maar dat is nog geen reden om niet te kiezen voor soevereiniteit en democratie.
Dat zijn nogal holle containerbegrippen. De UK heeft nog steeds te dealen met andere landen. Dus veel schieten ze er niet mee op op dat gebied.
pi_163270269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze bij het VK wilden blijven in de veronderstelling dat ze dan ook nog steeds bij de EU zitten. Maar nu zitten ze wel bij het VK, maar niet in de EU. Kennelijk zitten ze liever in de EU dan in het VK.
Dan moeten ze nog een referendum houden. De meeste Britten wisten dat dit eraan zat te komen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:34:43 #285
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163270271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En dat is dus geen goede zaak. Duitsland mag niet óók nog eens het financiele centrum worden. Dat is eng.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163270278
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:32 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Onzin. Kom maar met een linkje.
http://www.snp.org/constitution

quote:
We believe that the Scottish Parliament should have the right to hold another referendum if there is clear and sustained evidence that independence has become the preferred option of a majority of the Scottish people – or if there is a significant and material change in the circumstances that prevailed in 2014, such as Scotland being taken out of the EU against our will.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2016 16:36:13 ]
pi_163270291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zijn nogal holle containerbegrippen. De UK heeft nog steeds te dealen met andere landen. Dus veel schieten ze er niet mee op op dat gebied.
Iedereen moet dealen met andere landen. Wat is dan nou weer voor een holle uitspraak.

Alsof je geen handelsverdragen of vriendshappelijke relaties kan hebben met andere landen zonder je te binden aan een ondemocratisch ambtenarenmonster die zoveel mogelijk bevoegdheden naar zich toe trekt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:36:13 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163270295
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:33 schreef studentje7.1 het volgende:
Nogmaals, dit is het probleem van de remain kamp. Angst... angst ... angst. Jullie kunnen niet handelen zonder de EU, economie gaat kapot, Schotland gaat eruit, wees bang oh wees bang.
Het probleem van het leave kamp is dat ze verwachtingen hebben op basis van wensdenken en bagatelliseren en ontkennen ieder nadeel.

Maar dat wordt vanzelf wel duidelijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ewone_Britten__.html
pi_163270297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:26 schreef studentje7.1 het volgende:
Het is niets meer dan angst / haat jegens immigranten. Je hoeft het niet groter te maken dan het is. Ik heb allerlei tegenstanders, ook op Engelse sites, gevraagd wat nou buiten immigratie de specifieke grote door de EU veroorzaakte problemen zijn in Engeland: nul op het rekest.
pi_163270298
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:34 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Dan moeten ze nog een referendum houden. De meeste Britten wisten dat dit eraan zat te komen.
Dat gaan ze waarschijnlijk ook doen. Waar je net dit over zei:
quote:

Onthoud je niet eens war je 5 minuten geleden schreef?
pi_163270302
quote:
Hij had het over een 2e EU referendum die Boris zou willen.

Iedereen weet dat een 2e Schotse referendum eraan komt.
pi_163270320
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is niets meer dan angst / haat jegens immigranten. Je hoeft het niet groter te maken dan het is. Ik heb allerlei tegenstanders, ook op Engelse sites, gevraagd wat nou buiten immigratie de specifieke grote door de EU veroorzaakte problemen zijn in Engeland: nul op het rekest.
Daarom stemde Luton. Een gemeente met meerderheid allochtonen, overtuigend voor de Brexit.

Tuurlijk joh, 52% zijn allemaal enge nationalisten en migraten haters. Makkelijk wereldbeeld.
pi_163270333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het probleem van het leave kamp is dat ze verwachtingen hebben op basis van wensdenken en bagatelliseren en ontkennen ieder nadeel.

Maar dat wordt vanzelf wel duidelijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ewone_Britten__.html
Het probleem van de remain kamp is dat hun hele argument gebaseerd is op doemdenken en vage angstige voorspellingen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:39:56 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163270354
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:38 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Het probleem van de remain kamp is dat hun hele argument gebaseerd is op doemdenken en vage angstige voorspellingen.
Tja ik weet niet hoeveel berichten uit hoeveel bronnen jij nodig hebt om in te zien dat dit economisch nadelig is? Maar dat ga je niet lang kunnen blijven ontkennen.
pi_163270355
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:38 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Uit het artikel wat Hexagon linkte:
quote:
Het pond zakte vrijdagochtend tot onder de 1,35 dollar, de laagste stand sinds 1985. De invoer is daarmee in een klap een stuk duurder geworden waardoor ook de inflatie wordt aangejaagd.
Dat is geen doemdenken, maar gewoon realiteit.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:40:34 #296
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163270360
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:33 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Dan houden ze er nog maar 1. Denk dat de meeste Engelsen die stemen voor de Brexit ook wel wisten dat Schotten weer een referendum zouden willen. Dit is erg vaak besproken.

Oh wij zijn niet bang, NL gaat gewoon door net als de EU. En bij mij blijft het geld ook binnen komen. Dat maakt echter niet dat dit echt een enorme stomme beslissing is.
pi_163270464
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja ik weet niet hoeveel berichten uit hoeveel bronnen jij nodig hebt om in te zien dat dit economisch nadelig is? Maar dat ga je niet lang kunnen blijven ontkennen.
Het kan op de korte termijn inderdaad nadelig zijn. Hoe het op de middellange termijn uit gaat pakken weten we gewoonweg niet.
pi_163270475
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:37 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Daarom stemde Luton. Een gemeente met meerderheid allochtonen, overtuigend voor de Brexit.

Tuurlijk joh, 52% zijn allemaal enge nationalisten en migraten haters. Makkelijk wereldbeeld.

En nogmaals, ik heb gewoon meermaals gevraag om andere door de EU veroorzaakte problemen. Nada.
pi_163270483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Uit het artikel wat Hexagon linkte:

[..]

Dat is geen doemdenken, maar gewoon realiteit.
Dus volgens deze logica was toen het slecht ging met de Euro het bewijs dat we eigenlijk niet voor de EU moeten kiezen?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:48:33 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163270488
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:47 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Het kan op de korte termijn inderdaad nadelig zijn. Hoe het op de middellange termijn uit gaat pakken weten we gewoonweg niet.
Als ik mijn hele spaarrekening op de roulette zet kan het ook positief uitpakken inderdaad.
pi_163270504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En nogmaals, ik heb gewoon meermaals gevraag om andere door de EU veroorzaakte problemen. Nada.
Migratieprobleem is ook erg nijpend. Leeft ook heel erg onder de Nederlandse bevolking? Wat is er mis mee dat inwoners van een land over hun eigen grenzen en migratiepolitiek willen beslissen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')