Klopt. De vrijheid om een hoofddoekje te dragen, de vrijheid om het niet te dragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:06 schreef PSVCL het volgende:
Een moslimjuf die opeens heeft besloten dat ze haar hoofddoek weer op wil, heeft voor ophef gezorgd een basisschool in Laren. Ook al hebben ouders (grote) moeite met het besluit, de school respecteert haar keuze.
Enkele weken geleden besloot juf Fatima van groep 7 van De Gooische School in Laren dat ze haar hoofddoek weer op wilde. Juf Fatima werkte al meerdere jaren op de school, en droeg voor die tijd geen hoofddoek.
Brief rondgestuurd
Haar plotselinge besluit is daarom uitvoerig met de schooldirectie van de Gooische school besproken, vertelt schooldirecteur Mirjam Ouderdorp aan RTL Nieuws. Omdat de school de gevoeligheid van de beslissing van de juf wel voelde, kregen alle ouders een brief waarin het besluit van de juf stond toegelicht. Sommige ouders hadden (grote) moeite dat hun kinderen les kregen van een juf met hoofddoek.
POLL: Wat zou jij ervan vinden als jouw kind een juf krijgt met een hoofddoek
De school vraagt de ouders in de brief respect te hebben voor haar keuze: 'De Gooische School is een openbare school. Directie, bestuur en medezeggenschapsraad respecteren vanzelfsprekend haar keuze.'
Verder staat in de brief dat de school de impact van haar besluit begrijpt. Wel zijn er duidelijke afspraken gemaakt tussen de juf en schooldirectie over het dragen van de hoofddoek. Zo mag de juf kinderen niet gaan overhalen ook een hoofddoek te dragen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)phef-op-school-laren
VRIJHEID , 4 EN 5 MEI!
Schandalig dit
Hahahahahahahaahahahahaha kneusjequote:Op zaterdag 9 april 2016 18:14 schreef LelijKnap het volgende:
Je kind les laten krijgen van een dienaar van Allah is onverantwoord en reden tot ontneming van het ouderschap.
Zocht naar aanleiding van deze post naar pics van de hokky Fatma, maar tering wat heeft die een ouwe kop gekregen zeg, pic uit '12quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:11 schreef Twiitch het volgende:
Haar keuze, maar die school neemt de volgende keer dus geen Fatima meer aan.
Dat ligt er maar net aan hoever ze zijn in het multiculti/policor-indroctinatie stappenplan.quote:
Wat is dezequote:Op zaterdag 9 april 2016 18:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zocht naar aanleiding van deze post naar pics van de hokky Fatma, maar tering wat heeft die een ouwe kop gekregen zeg, pic uit '12![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zocht naar aanleiding van deze post naar pics van de hokky Fatma, maar tering wat heeft die een ouwe kop gekregen zeg, pic uit '12![]()
[ afbeelding ]
Ach, je weet hoe dat gaat. De ene dag is ze gematigd, de volgende een jihadistenbroedster.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:17 schreef Drug het volgende:
Beetje raar om pas met dragen van hoofddoek een probleem te maken, mij lijkt eerder het achterliggend gedachtegoed problematisch.
Ze is wel erg achteruit gegaan jaquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Raar dat je er geen moeite mee hebt. Zou je het ook oke vinden als een leraal plots met een Hitlersnorretje voor de klas stond?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:19 schreef FlyDutchMan het volgende:
Raar dat je moeite hebt met zoiets. Het zou mij bijzonder weinig uitmaken als de juf van mijn hypothetische kinderen ervoor kiest haar haren te bedekken. Ban mijn part scheelt ze zich kaal. Waar zijn de ouders precies bang voor?
Nee, een korte snor staat niet synoniem voor Hitler net als dat een hoofddoek niet synoniem staat voor terrorisme.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Raar dat je er geen moeite mee hebt. Zou je het ook oke vinden als een leraal plots met een Hitlersnorretje voor de klas stond?
Een hoofddoek staat synoniem voor islam, netzoals een hitlersnorretje dat staat voor het nazisme.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, een korte snor staat niet synoniem voor Hitler net als dat een hoofddoek niet synoniem staat voor terrorisme.
Mafkees
Dus een snor, een fucking snor, staat voor nazisme? Tuurlijk...quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een hoofddoek staat synoniem voor islam, netzoals een hitlersnorretje dat staat voor het nazisme.
Maar goed, anders een hakenkruis op zn kale kop.
Voordat ze die hoofddoek op had, was ze ook al van de islam. Iets heeft haar doen besluiten ineens een hoofddoek op te doen. Wat dan? Staat er niet in volgens mij.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een hoofddoek staat synoniem voor islam, netzoals een hitlersnorretje dat staat voor het nazisme.
Wat is het probleem nou als iemand een religie aanhangt en een hoofddoekje draagt. Wat maakt dat uit? Zolang ze (goed) lesgeeft zie ik er geen probleem in.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:14 schreef LelijKnap het volgende:
Je kind les laten krijgen van een dienaar van Allah is onverantwoord en reden tot ontneming van het ouderschap. Praktische oplossing: massaal kinderen van school halen en failliet laten gaan.
damn vergane gloriequote:Op zaterdag 9 april 2016 18:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Boeit dat? Ik scheer me haar ook weleens anders of doe een muts op. Of ik trek een sweater aan i.p.v. een overhemd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voordat ze die hoofddoek op had, was ze ook al van de islam. Iets heeft haar doen besluiten ineens een hoofddoek op te doen. Wat dan? Staat er niet in volgens mij.
Je snapt het niet. Het gaat niet om de snor. Het was een voorbeeld om de willekeurige benadering te duiden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus een snor, een fucking snor, staat voor nazisme? Tuurlijk...
Een hakenkruis op de kop is iets anders, dat staat wel voor iets wat verboden is. Namelijk propaganda van nazisme... Daarnaast zal iemand met een tattoo op zijn kop (helaas) nooit aangenomen worden als docent.
Wat is dat nu weer voor schooieropmerking. Ik heb niets met geloof, maar als ze niemand verbaal lastig valt met haar geloof kan ik me niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Ik zou er iig geen moeite mee hebben. Kinderen hersenspoelen zou van geen enkel geloof getolereerd moeten worden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Raar dat je er geen moeite mee hebt. Zou je het ook oke vinden als een leraal plots met een Hitlersnorretje voor de klas stond?
Een hakenkruis kan strafbaar zijn omdat er discriminerend gedachtegoed mee wordt geuit. Een hoofddoek niet, omdat de islam niet perse gelijk staat aan discriminerend gedachtegoed.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het gaat niet om de snor. Het was een voorbeeld om de willekeurige benadering te duiden.
Een hakenkruis is propaganda? En een hoofddoek niet?
Misschien een vriend gekregen. Misschien toch wat extremer geworden. In elk geval profileert ze zich meer als voorheen zijnde een dienaar van Allah. Zorgelijk en verwerpelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voordat ze die hoofddoek op had, was ze ook al van de islam. Iets heeft haar doen besluiten ineens een hoofddoek op te doen. Wat dan? Staat er niet in volgens mij.
Hou jij je bek gewoon over vrijheid, als aanhanger van de religie van dwang, moord en doodslag. En neem al helemaal geen woorden als 'schandalig' in de mond als je deel uitmaakt van een roversbende dat de hele wereld aan zich wil onderwerpen. Fuck jou en je Islamclub.quote:
Mee eens. Als zij met zo'n doek rond wil lopen moet ze dat zelf weten. Zo gauw ze de kinderen lastig begint te vallen met haar geloof wordt het een ander verhaal. Maar daar is geen sprake van tot nu toe blijkbaar. Mooi laten gaan dus.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor schooieropmerking. Ik heb niets met geloof, maar als ze niemand verbaal lastig valt met haar geloof kan ik me niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Ik zou er iig geen moeite mee hebben. Kinderen hersenspoelen zou van geen enkel geloof getolereerd moeten worden.
Ik zou ze van school halen. Niet dat ik kinderen heb verder ofzo, maar als ik ze had zou dat mij keuze zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:06 schreef PSVCL het volgende:
POLL: Wat zou jij ervan vinden als jouw kind een juf krijgt met een hoofddoek
Je gooit er maar snel even het woordje 'perse' tegen aan he?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een hakenkruis kan strafbaar zijn omdat er discriminerend gedachtegoed mee wordt geuit. Een hoofddoek niet, omdat de islam niet perse gelijk staat aan discriminerend gedachtegoed.
Je denkt dat deze juf geradicaliseerd is?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Radicalisatie is al begonnen tot ze boem doet en niemand het zag aankomen
Het is "per se" en niet perse.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je gooit er maar snel even het woordje 'perse' tegen aan he?Hoe zou dat nou toch komen?
Nou ja, ik ben gewoon benieuwd waarom ze ineens besluit een hoofddoek te gaan dragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Boeit dat? Ik scheer me haar ook weleens anders of doe een muts op. Of ik trek een sweater aan i.p.v. een overhemd.
Paniek paniek! Fatima draagt weer een hoofddoek, paniek!!!
Mensen zijn zo zielig gericht op uiterlijk, alsof Fatima opeens een ander persoon is met die hoofddoek. Als je niet wilt dat je kind les krijgt van een islamiet dan had je sowieso niet op die school moeten zitten.
Volgens mij wordt er nergens gesuggereerd dat ze ontslagen moet worden. De directie heeft er alle begrip voor, alleen enkele ouders willen weten hoe het zit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
Niks aan de hand natuurlijk. Mensen ontslaan omdat ze een religie aanhangen? Kan toch niet...
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als die juf religieuze taal begint uit te slaan.
Hoezo schooierig? Waarom minder of meer moeite met nazisme dan islam?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor schooieropmerking. Ik heb niets met geloof, maar als ze niemand verbaal lastig valt met haar geloof kan ik me niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Ik zou er iig geen moeite mee hebben. Kinderen hersenspoelen zou van geen enkel geloof getolereerd moeten worden.
Omdat ik inspeel op gevoelens over de islam, maar wil aangeven dat ik het daar niet mee eens ben.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je gooit er maar snel evenhet woordje 'perse' tegen aan he?Hoe zou dat nou toch komen?
Gaat de ouders eigenlijk niks aan natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er nergens gesuggereerd dat ze ontslagen moet worden. De directie heeft er alle begrip voor, alleen enkele ouders willen weten hoer het zit.
Uiteraard. Anders zei ik het niet.quote:
Je bedoelt dat die ouders oprechte belangstelling tonen? Ik wil niet al te cynisch doen, maar ik denk het niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er nergens gesuggereerd dat ze ontslagen moet worden. De directie heeft er alle begrip voor, alleen enkele ouders willen weten hoer het zit.
De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat alles niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken kan worden omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat ik inspeel op gevoelens over de islam, maar wil aangeven dat ik het daar niet mee eens ben.
Christenen hebben ook domme dingen gedaan (en roepen ook nog steeds domme dingen), toch staat het christendom niet bekend als een religie die perse discriminerend is. Mensen die denken dat islam gelijk staat aan discriminatie hebben zich laten impalmen door terroristen en media. Er zijn zat mensen die gematigd geloven en niet alles voor zoete koek aannemen als het om hun religie gaat.
De bijbel ook... en nu?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat allrs niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken man worde n omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoofddoeken horen niet thuis in het onderwijs. Het is gewoon verwerpelijk om kinderen je religie onder hun neus te wrijven.
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die ouders oprechte belangstelling tonen? Ik wil niet al te cynisch doen, maar ik denk het niet.
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?
Ik zie niemand schuimbekken, thank you voor deze overbodige opmerking.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, gelukkig. We hebben weer iets gevonden om schuim te bekken.
Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
Te dik, te dun, te lelijk, gek kapsel, tattoo, piercing, gelovig, te oud, man, vrouw, homo, lesbisch, transgender....quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.
Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!
Je doet net alsof een hoofddoek symbool staat voor islam. Ik kan er ook een op doen, dat maakt mij geen islamiet.
Als een docent zich comfortabel voelt met een hoofddoek moet hij/zij dat kunnen dragen. Dat er geen religieuze propaganda verspreid hoeft te worden ben ik met je eens, maar dat heeft niks te maken met de hoofddoek.
Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.
Openbare school?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah dat zal nog wel meevallen. Ik denk eerder:
[ afbeelding ]
Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.
Niet echt een heel complexe boodschap. lijkt me.
Je zou idd verwachten dat je kinderen aan geen enkel geloof bloodgestelt worden op een openbare school. Krijgen ze opeens les van een juf met een lap om d,r hoofd. Laat ze lekker op een moslimschool gaan werkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was zo te zien in Zwolle, onder het mom van "De andere cultuur"-project.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Openbare school?
En gaan ze ook op bezoek bij de christenen?
Omdat ze zich daar comfortabel bij voelt. Ik heb ook weleens opeens mijn haar afgeschoren, ga je dan ook vragen waarom?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?
Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.
Inderdaad weg met het paasfeest, hemelvaart, Pinksteren en kerst.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
Dat was chargerend bedoeld uiteraard. Openbare school zou religie met gepaste afstand moeten benaderen wmb. Religie doe je in je vrije tijd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?
Sluipt er wel in natuurlijk hè. Niet met zoveel worden, maar toch.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:50 schreef Ferinia het volgende:
Het zou pas een probleem zijn als ze haar "gedachtegoed" ook zou willen verspreiden, zolang ze keurig de kinderen lesgeeft volgens de norm zou er geen probleem moeten zijn.
'Doe' wel. 'Ben' niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was chargerend bedoeld uiteraard. Openbare school zou religie met gepaste afstand moeten benaderen wmb. Religie doe je in je vrije tijd.
Nederland anno 2016. Bang zijn dat kinderen islamiseren omdat de juf een hoofddoek draagt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sluipt er wel in natuurlijk hè. Niet met zoveel worden, maar toch.
Mijn dochter zat een tijdje op een gristelijk schooltje in de buurt (wisten wij veel dat het gristelijk was, want daar adverteerden ze niet mee en dat vertelden ze bij aanmelden er ook niet bij), je zou eens moeten weten met wat voor gekke ideeën en gek huiswerk ze thuiskwam.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederland anno 2016. Bang zijn dat kinderen islamiseren omdat de juf een hoofddoek draagt.
Man man man.
Nou ja, ik denk niet dat het de bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen op een openbare school, toch?quote:
En een peroxidekuif?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheïstisch.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn dochter zat een tijdje op een gristelijk schooltje in de buurt (wisten wij veel dat het gristelijk was, want daar adverteerden ze niet mee en dat vertelden ze bij aanmelden er ook niet bij), je zou eens moeten weten met wat voor gekke ideeën en gek huiswerk ze thuiskwam.
Ik denk niet dat het haar bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk niet dat het de bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen op een openbare school, toch?
Ik heb wel eens een docent gezien met een Vitessesjaal. Ik ben er ook wel eens een tegengekomen die lid is van GroenLinks. Het moest niet mogen allemaal.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
Best lastig als je als onderwijzer helemaal neutraal moet zijn, als je geen religieuze symbolen draagt kun je zomaar het atheïsme uitdragen.
En daarom kan het geen irrelevantie om te vragen waarom ze ineens van de islam-zonder hoofddoek is gegaan naar de islam-met hoofddoek. Ze heeft daar toch een reden voor, lijkt me.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
Of een docent een religie aanhangt, en welke, maakt geen bal uit. Mocht blijken dat deze dame iedere ochtend uit de koran begint voor te lezen, dan is dat het moment om in te grijpen.
Atheïsme is niets, dus dat kun je ook niet uitdragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
Best lastig als je als onderwijzer helemaal neutraal moet zijn, als je geen religieuze symbolen draagt kun je zomaar het atheïsme uitdragen.
Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent ook een buitencategorie Koos, dat weet je ook wel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheïstisch.
Verder zie ik niet hoe jouw voorbeeld relevant is voor deze kwestie. Of gaat deze juf plots islamitische huiswerkopdrachten meegeven omdat ze een hoofddoek draagt?
Zo'n boeddhabeeldje van de intratuin, echt?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.
En dan gaat een hoofddoekje te ver?
Het evangelie volgens Mohammed in dit geval hè. Ik zou het niet weten, die ouders ook niet, daarom vragen ze zich dit af, denk ik.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het haar bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen.
Daar betalen die mensen toch zelf voor? Rare vergelijking.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.
En dan gaat een hoofddoekje te ver?
Vreemde redenatie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
"Hoi juf, ga je nou onze kinderen islamiseren?"quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het evangelie volgens Mohammed in dit geval hè. Ik zou het niet weten, die ouders ook niet, daarom vragen ze zich dit af, denk ik.
Krijgen leerlingen van deze docente huiswerkopdrachten over de islam?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bent ook een buitencategorie Koos, dat weet je ook wel.
Dat is jouw mening volgens anderen is het duivels.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Atheïsme is niets, dus dat kun je ook niet uitdragen.
http://nl.harunyahya.com/(...)j-is-als-een-duivelsquote:Atheïsme en kwezelarij zijn de twee hoorns van de antichrist, zoals ik eerder zei. Ze vormen allebei een groot gevaar, en maken de mensen ongelukkig. Ze verstoren het psychologisch evenwicht, het evenwicht van de geest en het sociaal evenwicht, dus ze maken de samenleving gek.
Ja, en als het was:quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Hoi juf, ga je nou onze kinderen islamiseren?"
"Nee."
"Oké, doei!"
"Doei!"
Harun Yahyaquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is jouw mening volgens anderen is het duivels.
[..]
http://nl.harunyahya.com/(...)j-is-als-een-duivels
Moeten zij weten. Voor mij zijn zij duivels. Iedereen blij.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is jouw mening volgens anderen is het duivels.
[..]
http://nl.harunyahya.com/(...)j-is-als-een-duivels
Als het ja is is het gevaarlijk en als het nee is is het taqqiya. Of heb ik dan iets verkeerd begrepen?quote:
Dus dan mag je gewoon vragen waarom ineens die hoofddoek dan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan was het einde verhaal hè? Of dacht je dat een school dat zou accepteren?
Gewoon iedereen in het openbaar verplichte een uniform als kleding, Noord-Korea kan als voorbeeld dienen, vervolgens een ministerie van toegestane woorden met een spreekpolitie om te voorkomen dat men niet neutrale dingen zegt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een docent gezien met een Vitessesjaal. Ik ben er ook wel eens een tegengekomen die lid is van GroenLinks. Het moest niet mogen allemaal.
Ja, al die kinderen van haar gaan eeuwig branden idd. Zou ze er niet een paar willen redden?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk vervelender dat zij de evolutietheorie verwerpt, aangeeft dat de aarde pas 6000 jaar oud is en dat alle niet-Islamitische kindjes gaan branden in de hel. Maar dat bedoelt ze niet persoonlijk.
Je mag ook vragen of ze aan anale seks doet. Dikke kans dat ze vindt dat je daar niks mee te maken hebt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dan mag je gewoon vragen waarom ineens die hoofddoek dan.
Dat zou iemand met een hoofddoekje ook kunnen zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vreemde redenatie.
Iemand zonder religieuze symbolen zou ook zomaar christen, moslim, jood, homo, communist etc. kunnen zijn.
Nee, want taqqiya was toch een verzinsel van extreemrechts?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het ja is is het gevaarlijk en als het nee is is het taqqiya. Of heb ik dan iets verkeerd begrepen?
Dat zal het schoolbestuur ongetwijfeld hebben gevraagd. Lijkt mij iets persoonlijks wat niet met het hele gedeeld hoeft te worden via de media.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dan mag je gewoon vragen waarom ineens die hoofddoek dan.
Nee, dat mag je niet vragen. Zit je gewoon te trollen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je mag ook vragen of ze aan anale seks doet. Dikke kans dat ze vindt dat je daar niks mee te maken hebt.
En een kruis is wel een positief symbool?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:14 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap de ophef wel. de hoofddoek staat symbool voor islamitische achterlijke middeleeuwse praktijken, vrouwenonderdrukking en meer van dat soort achterlijke gedachtes. Totaal in contrast met de moderne westerse europese samenleving.
Zeker als je een een voorbeeldfiguur bent voor jonge kinderen en ze zelfs moet lesgeven, snap ik wel dat niet iedereen daar blij mee is. Hoe kan iemand die religieus zo ver weg staat van een moderne maatschappij met onze normen en waarden, onze kinderen erover lesgeven als ze zelf totaal anders is?
Klopt, maar als ouder mag je dat best vragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal het schoolbestuur ongetwijfeld hebben gevraagd. Lijkt mij iets persoonlijks wat niet met het hele gedeeld hoeft te worden via de media.
Nee. Privé is privé.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat mag je niet vragen. Zit je gewoon te trollen?
Okee, als privé privé is doe je dat hoofddoekje lekker dragen in je vrije tijd, religie is ook privé op een openbare school namelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Privé is privé.
Zit jij te trollen?
Geloof is een persoonlijke levensovertuiging en dat is iets voor het privé domein. Dat geldt overigens net zogoed voor politieke opvattingen. Jij zou het ook niet prettig vinden als er een leraar in PVV uniform voor de klas staat.quote:
Wellicht is dat ook gebeurd. Haar reden om een hoofddoek te gaan dragen, vormde voor het schoolbestuur in ieder geval geen aanleiding om haar te ontslaan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar als ouder mag je dat best vragen.
Nou, dan gaat de docent het niet in de les hebben over waarom al die kinderen eeuwig gaan fikken in de hel. Kan ze vast wel mee leven.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, als privé privé is doe je dat hoofddoekje lekker dragen in je vrije tijd, religie is ook privé op een openbare school namelijk.
Leven en laten leven. Elkaar een beetje de ruimte gunnen. Is dat nou echt teveel gevraagd?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, als privé privé is doe je dat hoofddoekje lekker dragen in je vrije tijd, religie is ook privé op een openbare school namelijk.
Vergeet ook niet de achterliggende symboliek van de hoofddoek; mannen kunnen hun lusten niet in bedwang houden dus daarom moet een moslima zichzelf bedekken. Dat soort symboliek hoort niet thuis in het openbaar.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:14 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap de ophef wel. de hoofddoek staat symbool voor islamitische achterlijke middeleeuwse praktijken, vrouwenonderdrukking en meer van dat soort achterlijke gedachtes. Totaal in contrast met de moderne westerse europese samenleving.
Zeker als je een een voorbeeldfiguur bent voor jonge kinderen en ze zelfs moet lesgeven, snap ik wel dat niet iedereen daar blij mee is. Hoe kan iemand die religieus zo ver weg staat van een moderne maatschappij met onze normen en waarden, onze kinderen erover lesgeven als ze zelf totaal anders is?
Je kunt geen leraar worden met alleen een vmbo-diploma, dus die kans is niet zo heel groot.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Geloof is een persoonlijke levensovertuiging en dat is iets voor het privé domein. Dat geldt overigens net zogoed voor politieke opvattingen. Jij zou het ook niet prettig vinden als er een leraar in PVV uniform voor de klas staat.
Dat zal ook wel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht is dat ook gebeurd. Haar reden om een hoofddoek te gaan dragen, vormde voor het schoolbestuur in ieder geval geen aanleiding om haar te ontslaan.
Alsof de Pabo niet van het niveau vmbo isquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je kunt geen leraar worden met alleen een vmbo-diploma, dus die kans is niet zo heel groot.
Ho. Wat mij betreft mag je het allebei vragen en wat mij betreft gaat het in beide gevallen om een privézaak waar die juf geen enkele verantwoording voor verschuldigd is.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zal ook wel.
Alleen kennelijk kun je dat hier op FOK! dus niet zeggen, dat je als ouder dat best mag vragen hoe dat zit.
Het wordt gelijk getrokken met de vraag of de onderwijzeres misschien ook aan anale seksualiteit doet.
Ik ben daar heel erg voor juist, ik propageer ook dat de enige mogelijk voor moslims om te functioneren de laïciteit zal worden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leven en laten leven. Elkaar een beetje de ruimte gunnen. Is dat nou echt teveel gevraagd?
Wel PVV-docenten dus? Nou, oké. Als ze hun zieke overtuigingen maar thuis laten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Alsof de Pabo niet van het niveau vmbo is
Dat ben jij juist niet. Je loopt hier al een paar pagina's te paniekeren omdat een juf een hoofddoek draagt. Dat is niet leven en laten leven.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben daar heel erg voor juist, ik propageer ook dat de enige mogelijk voor moslims om te functioneren de laïciteit zal worden.
Maar als ze het evangelie volgens Mohammed gaat uitventen vind je dat ook niet goed?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ho. Wat mij betreft mag je het allebei vragen en wat mij betreft gaat het in beide gevallen om een privézaak waar die juf geen enkele verantwoording voor verschuldigd is.
Vrijheid van godsdienst zegt dat het een ieder vrij is om een levensovertuiging te kiezen. Dat heeft niets te maken met het uiten van die overtuiging. Zo mogen rechters en politieagenten ook geen religieuze uitingen dragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:23 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk bizar dat hier zo makkelijk aan de stoelpoten van de vrijheid van godsdienst gezaagd wordt. Het moet blijkbaar een dode letter worden van die atheïst-terroristen die hun wil aan iedereen willen opleggen.
In de eerste plaats paniekeer ik niet, wat ik doe is gewoon een discussie. Het is erg leuk om iemand weg te zetten op die manier, maar iedereen die hierboven zal lezen, zal zien dat ik gewoon beschaafd aan een discussie probeer te doen op grond van argumenten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben jij juist niet. Je loopt hier al een paar pagina's te paniekeren omdat een juf een hoofddoek draagt. Dat is niet leven en laten leven.
Klopt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar als ze het evangelie volgens Mohammed gaat uitventen vind je dat ook niet goed?
Nou, dan vraag je dat. Zegt ze: "Vond ik nodig, verder is dat privé."quote:Dan moet je toch van tevoren iets vragen, of niet?
Waarom was eerst islam-zonder hoofddoekje goed en nu niet meer.
Je discussieert beschaafd, maar ondertussen maak je wel een groot probleem van het feit dat deze juf een hoofddoek draagt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de eerste plaats paniekeer ik niet, wat ik doe is gewoon een discussie. Het is erg leuk om iemand weg te zetten op die manier, maar iedereen die hierboven zal lezen, zal zien dat ik gewoon beschaafd aan een discussie probeer te doen op grond van argumenten.
Sluit het één het ander uit?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je discussieert beschaafd, maar ondertussen maak je wel een groot probleem van het feit dat deze juf een hoofddoek draagt.
Idd,dat is privé dus laat juffie Fatima op de openbare school haar hoofddoek lekker achterwege en draagt ze die gewoon privé in haar eigen tijd als ze dat wil.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Nou, dan vraag je dat. Zegt ze: "Vond ik nodig, verder is dat privé."
Islam niet met nazisme durven vergelijkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De bijbel ook... en nu?
Islam met nazisme vergelijkenIk ben het eens dat het niet altijd een even zuiver geloof is (geen enkel geloof is dat), maar de hele islam verantwoordelijk houden voor gekke dingen die mensen uit naam van de islam doen is echt kansloos
Niet zo'n groot probleem. Het gaat me niet persoonlijk aan ook. Echter ik kan me indenken dat sommige ouders er een paar vraagtekens bij zetten. De directie ook, want die hebben een brief aangaande deze gebeurtenis geschreven aan de ouders.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je discussieert beschaafd, maar ondertussen maak je wel een groot probleem van het feit dat deze juf een hoofddoek draagt.
Nou, blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Idd,dat is privé dus laat juffie Fatima op de openbare school haar hoofddoek lekker achterwege en draagt ze die gewoon privé in haar eigen tijd als ze dat wil.
En de vrijheid om daar iets van te vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt. De vrijheid om een hoofddoekje te dragen, de vrijheid om het niet te dragen.
Exact. En dat is alles.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
En de vrijheid om daar iets van te vinden.
Een ieder heeft hier de vrijheid om naar een islamitisch land te verhuizen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:38 schreef PSVCL het volgende:
Het woord vrijheid die het westen gebruikt blijft ironisch.
Hypocrieten
Dit is ons land, en het kan nooit en zal nooit van iedereen zijn. Daar is geen capaciteit voor, en een regressieve cultuur is uberhaupt geen plaats voor.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:38 schreef PSVCL het volgende:
Hypocrieten
Wat heeft dat met deze juf in NL te maken?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een ieder heeft hier de vrijheid om naar een islamitisch land te verhuizen.
Juist wel openbare ruimte, zoals scholen tenzij een bijzondere school, geen uitingen van religie c.q. proselitisme.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben jij juist niet. Je loopt hier al een paar pagina's te paniekeren omdat een juf een hoofddoek draagt. Dat is niet leven en laten leven.
Volgens mij ken jij de Nederlandse wet niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Dit is ons land, en het kan nooit en zal nooit van iedereen zijn. Daar is geen capaciteit voor, en een regressieve cultuur is uberhaupt geen plaats voor.
ken*quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij de Nederlandse wet niet.
Een beetje zoals "religie van de vrede" inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:38 schreef PSVCL het volgende:
Hypocrieten
Ook dit heeft niks met deze vrouw in NL te maken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een beetje zoals "religie van de vrede" inderdaad.
Shots fired, lekker hoor divide and conquerquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mooi wensdenken wel. Religie 'doe' je niet alleen, religie 'ben' je ook... het vormt mensen; het dicteert normen en waarden. Die laat je niet achter je wanneer je die voordeur dicht trekt. Je vraagt ze om te veinzen goede burgers te zijn, om het te accepteren. En dat kan...maar alleen zolang ze overduidelijk in de minderheid zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Juist wel openbare ruimte, zoals scholen tenzij een bijzondere school, geen uitingen van religie c.q. proselitisme.
Uiteraard kan men wel les geven over verschillende godsdiensten in het kader van geschiedenis oid dan.
Religie zelf doe je gezellig achter je voordeur of in bepaalde gebouwen die daarvoor ontworpen en gebouwd.
In de openbare ruimte zijn we citoyens onder elkaar. Beschaafd, secundair reagerend, behulpzaam etc.
Er zijn vrij weinig moslims die die onzin nog geloven.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien dat je hier de door jou gewenste situatie beschrijft (en dat is prima), maar op dit moment is dit bepaald niet de praktijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Juist wel openbare ruimte, zoals scholen tenzij een bijzondere school, geen uitingen van religie c.q. proselitisme.
Uiteraard kan men wel les geven over verschillende godsdiensten in het kader van geschiedenis oid dan.
Religie zelf doe je gezellig achter je voordeur of in bepaalde gebouwen die daarvoor ontworpen en gebouwd.
In de openbare ruimte zijn we citoyens onder elkaar. Beschaafd, secundair reagerend, behulpzaam etc.
Religie van gerechtigheidquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zijn vrij weinig moslims die die onzin nog geloven.
Althans, hoop ik.
Jij hebt het over 'vrijheid'. Dat we hier een vrijheid van godsdienst hebben wilt nog niet zeggen dat er een onbegrensde mogelijkheid is om religieuze activiteiten te ontplooien.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze juf in NL te maken?
Ach ja, zo hoopte de linksmens ook dat de islam hetzelfde was als het christendom, en dat de huidige generaties islamieten vanaf de jaren 2000 al volledig seculier (/westers) zouden zijn.Wordt je niet ongelooflijk treurig van de wetenschap deel uit te maken van de ondergang van het westen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zijn vrij weinig moslims die die onzin nog geloven.
Althans, hoop ik.
Kutmarokkaantje met zijn gerechtigheid. In half MO hakken ze elkaar de kop af omdat de ene moslim net iets anders gelooft dan de andere. Als die maar van zijn uitkering kan genieten die door de witte kuffaars is opgebracht, maar ondertussen wel groots spreken over het woestijnland waar zijn ouders vandaan komen. Het woestijnland dat al eeuwen niks heeft voortgebracht dan criminelen exporteren naar welvarende landen. Ik zou het kind meteen van school halen en op een ander school plaatsen. Kutvodjes houden ze maar in Saoedi-Arabië.quote:
Stapje voor stapje komen we nabij de waarheid...Volgens mij zijn we heel dichtbij het toegeven van de laatste stap; Religie van waanzin/onderdrukking/imperialisme/tribalisme/oorlog/terrorisme/stagnatie/haat/regressie/polarisatiequote:
Of vrouwen die verkracht zijn die opgesloten of gestenigd worden wegens overspel. Gerechtigheid my ass!quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:48 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Kutmarokkaantje met zijn gerechtigheid. In half MO hakken ze elkaar de kop af omdat de ene moslim net iets anders gelooft dan de andere. Ik zou het kind meteen van school halen en op een ander school plaatsen. Kutvodjes houden ze maar in Saoedi-Arabië.
Heb je het nu over het verleden van oa NL ?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
waanzin/onderdrukking/imperialisme/tribalisme/oorlog/terrorisme/stagnatie/haat/regressie/polarisatie
Ja, zoals de ministeries van Welvaart, Informatie en Vrede in het boek 1984, zo ongeveer.quote:
Volgens mij ken jij de nederlandse historie niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Volgens mij ken jij de Nederlandse wet niet.
Wat het heden in bepaalde andere landen is.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Heb je het nu over het verleden van oa NL ?
Daar kan je trots op zijn fucking terroristenquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:50 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Volgens mij ken jij de nederlandse historie niet.
Nee, over wat de Koran verkondigt, of je weet wel, voor Hij die jij dient...waarvoor je dagelijks op je knietjes gaat.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:50 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Heb je het nu over het verleden van oa NL ?
Begonnen door jullie meesters uit Amerikaquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat het heden in bepaalde andere landen is.
Niet vergeten je laptop in een prullenbak te gooien als je klaar bent.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Daar kan je trots op zijn fucking terroristen
Welk walgelijkheid uit de Koran?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, over wat de Koran verkondigt, of je weet wel, voor Hij die jij dient...waarvoor je dagelijks op je knietjes gaat.
Denk je nou echt dat je walgelijkheid van de Koran kan annuleren door in te spelen op schaamte-sentimenten van de ondertussen wel beschaafde Nederlander? Helaas voor jou doorzag ik deze manipulatieve retoriek van de imperialistische moslim decennia geleden al.
Net als de vrijheid van meningsuiting? Je mag een mening hebben en een mening kiezen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst zegt dat het een ieder vrij is om een levensovertuiging te kiezen. Dat heeft niets te maken met het uiten van die overtuiging. Zo mogen rechters en politieagenten ook geen religieuze uitingen dragen.
Ik zie Nederlanders niet zo snel Allah Akhbar roepen en zich op een vliegveld opblazen!quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Daar kan je trots op zijn fucking terroristen
De pedofilie van mohammed, het tot slaaf maken van andere volkeren, wetenschappelijke boeken verbranden, elkaar de keel opensnijden omdat alleen mohammed een profeet mag zijn en ali niet, etc etc.quote:
Nee die gooien bommen op dorpen in Irak etc..quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zie Nederlanders niet zo snel Allah Akhbar roepen en zich op een vliegveld opblazen!
Zo eentje, ja 😇quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n boeddhabeeldje van de intratuin, echt?
Hij bedoelde vast onze bombardementen op IS/amerika's proxy force welk hij aanhangt. (dat is ook de grootste grap, ze haten amerika zo maar ondertussen werken ze gewoon voor amerika.)quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zie Nederlanders niet zo snel Allah Akhbar roepen en zich op een vliegveld opblazen!
Want in die landen kunnen ze niet zelf denken? Dat zeg je nu eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Begonnen door jullie meesters uit Amerika
Ja laatst was er ook al weer eentje vermoord omdat die zei dat hij een profeet was. Had de dader speciaal 350 km voor gereden of zo.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:53 schreef Peachbird het volgende:
[..]
De pedofilie van mohammed, het tot slaaf maken van andere volkeren, wetenschappelijke boeken verbranden, elkaar de keel opensnijden omdat alleen mohammed een profeet mag zijn en ali niet, etc etc.
We spreken altijd vanuit een ideaal, binnen uiteraard een bandbreedte. Er is natuurlijk veel discussie over laïcisme, bepaalde apologeten zien de laïciteit in Fr. en deels in B. als één van de redenen waarom bepaalde jongeren radicaliseren. Echter ook al zou je die laïciteit loslaten dan radicaliseren jongeren ook. Dus het is niet de reden sine qua non.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien dat je hier de door jou gewenste situatie beschrijft (en dat is prima), maar op dit moment is dit bepaald niet de praktijk.
Eerste tot de laatste letter. Een grote stronthoop aan manipulatie, oorlogsretoriek, discriminatie, angstbeelden en andere troep. Gadverdamme.quote:
Helaas werden ze bewapend door amerika en daardoor lopen ze nu overal rond.. met wat hulp van merkel dan tenminste.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:55 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
We zouden het voorbeeld moeten volgen van grootse landen als Myanmar, Thailand, China en Japan en islam moeten bestrijden. Deze landen hebben zo'n 1,6 miljard mensen binnen hun grenzen en bijna geen moslims. In China op 1,3 miljard mensen is misschien 30 / 40 miljoen moslim. Kutreligie die in de zandbak hoort.
Bedoeld om extremisten mee uit te roeien, maar het klopt idd dat dat niet al te netjes gaat.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee die gooien bommen op dorpen in Irak etc..
Nee, dat wordt door de zorgverzekeringen betaald!quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar betalen die mensen toch zelf voor? Rare vergelijking.
Niet mee eens; er zitten ook zeer amusante vermakelijkheden in hoor!quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eerste tot de laatste letter. Een grote stronthoop aan manipulatie, oorlogsretoriek, discriminatie, angstbeelden en andere troep. Gadverdamme.
Idealen gegrond op wensdenken i.p.v. reële analyses van wat is, leiden tot miserie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We spreken altijd vanuit een ideaal, binnen uiteraard een bandbreedte. Er is natuurlijk veel discussie over laïcisme, bepaalde apologeten zien de laïciteit in Fr. en deels in B. als één van de redenen waarom bepaalde jongeren radicaliseren. Echter ook al zou je die laïciteit loslaten dan radicaliseren jongeren ook. Dus het is niet de reden sine qua non.
Lijkt me sterk, kun je dat bewijzen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:57 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Nee, dat wordt door de zorgverzekeringen betaald!
Laïciteit ligt binnen de bandbreedte iid, wat jij in dat andere topic voorstelde niet imho.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Idealen gegrond op wensdenken i.p.v. reële analyses van wat is, leiden tot miserie.
Halal snackbar!quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:00 schreef PSVCL het volgende:
Ik ga buiten lekker genieten van het mooie weertje..
Adios internetsoldiers.
TAKBIR..!!.
De dominante, naar buitengerichte, religies passen daar simpelweg niet in. Wat ik in dat andere topic voorstelde had natuurlijk nooit serieus genomen mogen worden. Ik hoopte vanuit een extreme voorstelling een gematigd compromis te vinden. Helaas kwamen we daar niet toe.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laïciteit ligt binnen de bandbreedte iid, wat jij in dat andere topic voorstelde niet imho.
Waar is de goede oude tuinkabouter naar toe? Drijft hij met zijn makkers hulpeloos in een bootje op de tuinvijver, op de vlucht voor de terrorboeddha?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De tsunami van boeddhistisering vanuit de Intratuin.
Veel plezier bij dat bankje op dat ene pleintje.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:00 schreef PSVCL het volgende:
Adios internetsoldiers.
TAKBIR..!!.
Christelijke auteurs uit de tweede eeuw nC hebben zich uitgesproken over radicalisering in de 21e eeuw?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We spreken altijd vanuit een ideaal, binnen uiteraard een bandbreedte. Er is natuurlijk veel discussie over laïcisme, bepaalde apologeten zien de laïciteit in Fr. en deels in B. als één van de redenen waarom bepaalde jongeren radicaliseren. Echter ook al zou je die laïciteit loslaten dan radicaliseren jongeren ook. Dus het is niet de reden sine qua non.
Het Nederlandse mooie weertje...quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:00 schreef PSVCL het volgende:
Adios internetsoldiers.
TAKBIR..!!.
Ja, kijk maar naar de vegoedingenlijsten van de zorgverzekeraars. Het is een reguliere behandeling voor bepaalde ziektebeelden binnen de GGZ.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, kun je dat bewijzen?
Bovendien is een school nog steeds wat anders dan gezondheidszorg.
Als dat zo is ben ik daar ook tegen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:05 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Ja, kijk maar naar de vegoedingenlijsten van de zorgverzekeraars. Het is een reguliere behandeling voor bepaalde ziektebeelden binnen de GGZ.
Wat is er mis met religieuze uitingen in de openbare ruimte? Laat mensen lekker een kruisje, keppeltje of hoofddoek dragen. Leven en laten leven. Dat soort het voor iedereen een stuk prettiger maken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Religie zelf doe je gezellig achter je voordeur of in bepaalde gebouwen die daarvoor ontworpen en gebouwd zijn.
Nee da doen we niet meer.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Veel plezier bij dat bankje op dat ene pleintje.
Joh.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:00 schreef PSVCL het volgende:
Adios internetsoldiers.
TAKBIR..!!.
We leven in tijden dat de boel min of meer op scherp staat, weet niet of je dat in de gaten hebt?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is er mis met religieuze uitingen in de openbare ruimte? Laat mensen lekker een kruisje, keppeltje of hoofddoek dragen. Leven en laten leven. Dat soort het voor iedereen een stuk prettiger maken.
Vallen die op Wajong-autisten?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee da doen we niet meer.
PSV kijken en dan daarna een mooie Nederlandse chickie scoren op het stratumseind![]()
De laïciteit is niet iets van de 2de eeuw n.Chr. in Fr.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Christelijke auteurs uit de tweede eeuw nC hebben zich uitgesproken over radicalisering in de 21e eeuw?
Misschien doet hij aan grootschalige drugshandel naast zijn uitkering? Dan is hij rijker dan ons allemaal bij elkaar. Gewoon tegen chickie zeggen dat hij een jonge succesvolle bankier is bij Commerzbank in London en dat hij even voor een paar dagen bij zijn ouders in NL is.quote:
En jij denkt: 'kom laten we de boel nog verder op scherp zetten door alle religieuze uitingen in de openbare ruimte te verbieden'?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We leven in tijden dat de boel min of meer op scherp staat, weet niet of je dat in de gaten hebt?
Nee, dit is gewoon de zoveelste kloon van Ali55j. Kansloze nep-Marokkaan die wat loopt te trollen tot hij weer eens een ban heeft. Gaat nergens over.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:10 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Misschien doet hij aan grootschalige drugshandel naast zijn uitkering? Dan is hij rijker dan ons allemaal bij elkaar. Gewoon tegen chickie zeggen dat hij een jonge succesvolle bankier is bij Commerzbank in London en dat hij even voor een paar dagen bij zijn ouders in NL is.
Allebei openbaar, tegen de ene religieuze uiting, de hoofddoek, heeft men wel bezwaar, tegen de andere niet. Dat verbaast me.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik daar ook tegen.
Maar wat dat verder te maken heeft met een school is niet duidelijk.
En jij denkt kom laten we alle fanatiekelingen en zeloten vooral niets in de weg leggen, dan radicaliseren ze ten minste niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt: 'kom laten we de boel nog verder op scherp zetten door alle religieuze uitingen in de openbare ruimte te verbieden'?
Laten we eens wat vaker elkaars keuzes respecteren.
Ik wil vanaf heden miljoenen nazi's vanuit de hele wereld importeren en deze, na de vanzelfsprekende te verwachten toename van polarisatie en spanning, op elk mogelijk gebied tegemoet treden. Dat lijkt me nou werkelijk waar een puik planquote:Op zaterdag 9 april 2016 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt: 'kom laten we de boel nog verder op scherp zetten door alle religieuze uitingen in de openbare ruimte te verbieden'?
Laten we eens wat vaker elkaars keuzes respecteren.
Je hebt er gelijk in dat we in de toekomst minder (of niet) gaan werken. Of dat ook betekent dat we een basisinkomen, uberhaupt geld, zullen krijgen, is nog maar afwachten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
We gaan sowieso wel in de toekomst minder werken. Als de robot-industrie gaat los breken dan gaan hele volksgemeenschappen hun baan verliezen en gaan we richting het basisinkomen.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik wil vanaf heden miljoenen nazi's vanuit de hele wereld importeren en deze, na de vanzelfsprekende te verwachten toename van polarisatie en spanning, op elk mogelijk gebied tegemoet treden. Dat lijkt me nou werkelijk waar een puik plan
Nee, dat is niet mijn gedachte erachter. Ik vind gewoon dat we elkaar best een beetje de ruimte mogen geven. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En jij denkt kom laten we alle fanatiekelingen en zeloten vooral niets in de weg leggen, dan radicaliseren ze ten minste niet.
En dat klopt dus niet.
Jij krijgt toch ook de ruimte om je debiliteit te uiten?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik wil vanaf heden miljoenen nazi's vanuit de hele wereld importeren en deze, na de vanzelfsprekende te verwachten toename van polarisatie en spanning, op elk mogelijk gebied tegemoet treden. Dat lijkt me nou werkelijk waar een puik plan
De hamvraag is; hoeveel LKs zou jij durven te importeren?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij krijgt toch ook de ruimte om je debiliteit te uiten?
Als citoyens entre nous wel idd. Maar wij hebben niet net zoals in de VS een gezamenlijke mythologie als bevolking.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn gedachte erachter. Ik vind gewoon dat we elkaar best een beetje de ruimte mogen geven. Leven en laten leven.
We zullen het zien. Finland wil ook mee gaan experimenteren. Zal in november 2016 een besluit worden genomen over een pilootproject.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je hebt er gelijk in dat we in de toekomst minder (of niet) gaan werken. Of dat ook betekent dat we een basisinkomen, uberhaupt geld, zullen krijgen, is nog maar afwachten.
*Pakt langzaam koffer in doet*quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
We zullen het zien. Finland wil ook mee gaan experimenteren. Zal in november 2016 een besluit worden genomen over een pilootproject.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
Wat loop je vandaag met allemaal ingewikkelde woordjes en anderstalige zinspreuken te strooien Ryan?
Cultuurverrijker zul je bedoel je!quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:23 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Gelukszoekers. Spreek je al een beetje Fins?
Nou ja, het is wel fijn als je met native bevolking kan spreken. Het liefst in hun moedertaal. Dat wordt gewaardeerd en ben je naar mijn mening verplicht als je in een ander land gaat werken / wonen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Cultuurverrijker zul je bedoel je!Al kan ik niet beloven dat mijn kinderen geen extremistische polderisten zullen worden. Zie overigens niet in waarom ik Fins zou moeten leren spreken. Hoef immers de arbeidsmarkt niet op toch?
Burgers onder ons, onder elkaar, gelijkwaardigen dus.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja viel me wel op vandaag. Wat betekent 'citoyenes entre nous' bijvoorbeeld? Burges...iets?
Hier hetzelfde mbt mijn zoon. Best christelijke omgeving. Zowel basisschool als voortgezet christelijk, hij weet nog net aan dat Jezus bij het christendom hoort en daar houdt het wel een beetje op.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheïstisch.
Verder zie ik niet hoe jouw voorbeeld relevant is voor deze kwestie. Of gaat deze juf plots islamitische huiswerkopdrachten meegeven omdat ze een hoofddoek draagt?
Natuurlijk. Ik zou het alleen al doen om meer toegankelijk te zijn voor de Finse dames. Scheelt ook weer een hoop verkrachten en aanranden met bijbehorende denigrerende taal geschreven op spiekbriefjesquote:Op zaterdag 9 april 2016 20:31 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel fijn als je met native bevolking kan spreken. Het liefst in hun moedertaal. Dat wordt gewaardeerd en ben je naar mijn mening verplicht als je in een ander land gaat werken / wonen.
Ah, ja, dat had ik moeten weten. Goed, dat werkt dus ook alleen wanneer mensen en hun normen elkaar ook daadwerkelijk gelijkwaardig kunnen achten. Dat ging ook toen volgens mij niet zonder slag of stoot; 't werd uiteindelijk min of meer afgedwongen en pas de standaard na meerdere generaties.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Burgers onder ons, onder elkaar, gelijkwaardigen dus.
Het idee van de Franse revolutie dus.
Finnen zijn overigens in doorsnee een oerlelijk stel heikneuters, maar leef je uit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik zou het alleen al doen om meer toegankelijk te zijn voor de Finse dames. Scheelt ook weer een hoop verkrachten en aanranden met bijbehorende denigrerende taal geschreven op spiekbriefjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom zeg ik in feite ook dat het in NL ontbreekt aan een gezamenlijke mythologie, zoals bijv. in de VS wel bestaat, waarnaar iedereen, mensen die hier geboren zijn zowel als mensen die hiernaar toe zijn gekomen, zich kunnen richten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah, ja, dat had ik moeten weten. Goed, dat werkt dus ook alleen wanneer mensen en hun normen elkaar ook daadwerkelijk gelijkwaardig kunnen achten. Dat ging ook toen volgens mij niet zonder slag of stoot; 't werd uiteindelijk min of meer afgedwongen en pas de standaard na meerdere generaties.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:38 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Verbied religie gewoon.
Kan niet, het is onuitroeibaar, zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Tja, had Zweedse geprefereerd maar die ontvluchten hunner thuisland en masse tegenwoordig.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Finnen zijn overigens in doorsnee een oerlelijk stel heikneuters, maar leef je uit.
Ja, daar slikt men dat meteen wrs.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:34 schreef Hathor het volgende:
Het is wel Laren he...bolwerk van bovengemiddelde grootverdieners, natuurlijk wil je dan niet zo'n ranzige moslimbitch op je school die je kinderen lesgeeft, die moeten gewoon in Den Haag of Rotterdam blijven.
Mja, in de VS bestaan ook op vele vlakken frictie, opdeling. Ik weet niet welke mythologie volgens jou leidend is in de VS?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik in feite ook dat het in NL ontbreekt aan een gezamenlijke mythologie, zoals bijv. in de VS wel bestaat, waarnaar iedereen, mensen die hier geboren zijn zowel als mensen die hiernaar toe zijn gekomen, zich kunnen richten.
Om een links/rechts discussie op fok te doen beginnen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom doet ze ineens die hoofddoek op dan?
Mwa, de echte elite die slikt die onzin zelf niet hoor; ze verkondigen het hoogstens opdat de 'net boven modaal elite' (de pretentieuze kneuzen) er mee vandoor gaan en er uiteindelijk mee opgezadeld raken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daar slikt men dat meteen wrs.
Maar misschien kan ze nog excuus moslima-onderwijzeres met hoofddoek worden, natuurlijk, zo van: kijk ons lekker divers doen...
Ja, ze slikken het niet, maar kunnen er wel mee voor de dag komen dat ze lekker trendy divers zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mwa, de echte elite die slikt die onzin zelf niet hoor; ze verkondigen het hoogstens opdat de 'net boven modaal elite' (de pretentieuze kneuzen) er mee vandoor gaan en er uiteindelijk mee opgezadeld raken.
Verschillende uitingen van die mythologie. 1) American dream. 2) One nation, undivided we stand. 3) American Frontier. 4) American exceptionalisme. 5) Thanksgiving. 6) tribute to the flag.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mja, in de VS bestaan ook op vele vlakken frictie, opdeling. Ik weet niet welke mythologie volgens jou leidend is in de VS?
Ja, misschien. In eigen kringen is het ook niet zoals je misschien verwacht hoor. Weet niet zo goed wat jouw beeld er van is, maar naar mijn ervaring zijn ze, in vertrouwde kringen, bijzonder eerlijk t.a.v. wat ze van het e.e.a. denken. Maar misschien ken(de) ik net diegene...Moeilijk te generaliseren natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze slikken het niet, maar kunnen er wel mee voor de dag komen dat ze lekker trendy divers zijn.
Ligt eraan wie je bedoelt uit het Gooi, wonen ook normale doorsnee mensen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, misschien. In eigen kringen is het ook niet zoals je misschien verwacht hoor. Weet niet zo goed wat jouw beeld er van is, maar naar mijn ervaring zijn ze, in vertrouwde kringen, bijzonder eerlijk t.a.v. wat ze van het e.e.a. denken. Maar misschien ken(de) ik net diegene...Moeilijk te generaliseren natuurlijk.
Tja, dan ben ik links, en Koos en Jigzoz rechts?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Om een links/rechts discussie op fok te doen beginnen.
Mooie analysequote:Op zaterdag 9 april 2016 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verschillende uitingen van die mythologie. 1) American dream. 2) One nation, undivided we stand. 3) American Frontier. 4) American exceptionalisme. 5) Thanksgiving. 6) tribute to the flag.
Komt erop neer, we zijn allemaal gevlucht uit ons oude continent, gezamenlijk maken we er hier iets moois van, zonder alle toestanden van ons oude continent mee te nemen. Wie hard werkt en eerlijk is, slaagt in zijn leven.
Ja, daarom..lastig iets zinnigs uit te halen. Denk wat dat betreft misschien ook teveel uit m'n eigen ervaringen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ligt eraan wie je bedoelt uit het Gooi, wonen ook normale doorsnee mensen.
Ho, ik ben midden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, dan ben ik links, en Koos en Jigzoz rechts?
Als je het hebt met de lui met slappe was c.q. hete aardappel in de keel, die zullen het prachtig vinden om een moslims als onderwijzeres te hebben, kunnen ze lekker pochen hoe divers ze wel niet zijn. En ja die lui nemen sws nooit wat van een ander mens over, maakt ook geen reet uit of je er een moslima voor de klas zet die bij wijze van spreke iedere ochtend begint met een psalmpje uit de koran, zoals zij dan zullen uitleggen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, daarom..lastig iets zinnigs uit te halen. Denk wat dat betreft misschien ook teveel uit m'n eigen ervaringen.
Ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net als de vrijheid van meningsuiting? Je mag een mening hebben en een mening kiezen.
Je mag hem alleen niet uiten.
Apologisten wel...quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De laïciteit is niet iets van de 2de eeuw n.Chr.
Net andersom?quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
sorry, bedoel apologeten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Apologeten
Christendom en Islam vergelijkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:39 schreef maniack28 het volgende:
De bijbel ook... en nu?
Islam met nazisme vergelijken![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:53 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Christendom en Islam vergelijken. Jezus en Mohammed zijn als dag en nacht. Een Arabische koppensneller met seksslaven of een hippy die dingen zegt als "heb je vijand lief" en "als iemand je slaat, keer dan de andere wang toe".
We weten allemaal wat voor slechte dingen het Christendom heeft voortgebracht. Moet je nagaan waar Islam tot in staat is.
Als het niet zo triest was, dan was het hilarisch.quote:Op zondag 10 april 2016 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heel rechts fok weer in een stuip... priceless.
Oh noes, juf gaat hoofddoekje dragen. Allemaal de schuilkamers in, jongens.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Tjonge jonge, wat hebben we allemaal binnengehaald. Dit is dan een zogenaamde gematigde moslim die schaamteloos een hoofddoek besluit te dragen, net na Brussel, terwijl wij ons afvragen wanneer wij aan de beurt zijn.
Symboliek. Jij trekt het gelijk in de extreme en gebruikt de overtreffende trap. Wat eigen is aan linkse naïeve vrouwtjes die niet verder denken dan waar ze dit keer hun maandverband moeten halen. Als we dit accepteren waar gaat het dan heen? Mag ik zometeen een duivelpak aan omdat ik het duivelisme aan hang? De scheiding van kerk en staat en daar horen ook publiekrechtelijke ruimten als scholen bij, Tenminste openbare scholen. Ouders moeten zeker van zijn dat hun kinderen niet worden beïnvloed door religieuze uitingen als ze daarvoor kiezen. We hebben nog altijd christelijke en islamitische scholen voor ouders die dat wel wensen.quote:Op zondag 10 april 2016 01:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Oh noes, juf gaat hoofddoekje dragen. Allemaal de schuilkamers in, jongens.
Moslims worden al minimaal aangenomen. Zitten zoveel nadelen aan. Neem ze in grote getalen aan en ze gaan een moskee eisen op het bedrijfsterrein. Dit is gewoon een waarschuwing voor werkgevers. Hoe groter in het nieuws hoe beter. De grondwet? Mwah, men is volgens mij best ver met het een wet die intrekking van de paspoort van mensen die betrokken zijn bij terroristische activiteiten en een dubbel paspoort hebben mogelijk maakt. Dat was een paar jaar geleden ondenkbaar, maar toch zit het in eindfase voordat het in NL werkelijkheid wordt! Dat heeft ook spanningsvelden met artikel 1 Grondwet maar toch heeft men het door de Tweede Kamer gekregen.quote:Op zondag 10 april 2016 01:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Misschien is het vooral dat ik moeite heb iemand met een hoofddoek serieus te nemen. Het is een beetje alsof je een sektelid voor je hebt staan of iemand die in complottheorieën geloofd. Zou het ook niet prettig vinden als de meester een walkietalkie op z'n hoofd zou plakken, omdat hij gelooft dat aliens ieder moment contact met de aarde kunnen maken.
Maar goed, deze massahysterie binnen het onderwijs is nu eenmaal grondwettelijk beschermd...
Vrij heftig omschreven, maar mee eens!quote:Op zondag 10 april 2016 01:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Misschien is het vooral dat ik moeite heb iemand met een hoofddoek serieus te nemen. Het is een beetje alsof je een sektelid voor je hebt staan of iemand die in complottheorieën geloofd. Zou het ook niet prettig vinden als de meester een walkietalkie op z'n hoofd zou plakken, omdat hij gelooft dat aliens ieder moment contact met de aarde kunnen maken.
Maar goed, deze massahysterie binnen het onderwijs is nu eenmaal grondwettelijk beschermd...
Het probleem is heel simpel. Het is een opdringerig symbool van minachting voor de vrouw en een uiting van religie. Twee kwalijke zaken waar ik, net als die ouders, mijn kinderen voor wil behoeden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:10 schreef jatochneetoch het volgende:
Laat mensen toch gewoon lekker en hoofddoek dragen als ze dat willen.
Ik snap het probleem nooit zo.
Bij een ketting met een kruisje, Davidsster of halve maan houd je het in ieder geval nog bescheiden. Je kunt ook niet verlangen dat een docent niet religieus is, maar je mag toch nog wel verlangen dat iemand niet zo religieus is dat men een hoofddoek of keppel noodzakelijk acht.quote:Op zondag 10 april 2016 01:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Vrij heftig omschreven, maar mee eens!
Met christelijke uitingen als een kruisje heb ik het net iets minder sterk omdat het hier wat meer "normaal" is dat men in die dingen gelooft, maar dan nog zou ik liever iemand hebben die niet in een onzichtbaar mannetje gelooft die ons allerlei wetten oplegt.
Of iemand die een koe aanbidt en gelooft dat er een god is met de kop van een olifant.
quote:Op zondag 10 april 2016 01:34 schreef Alektorophobia het volgende:
Duidelijk dat het schoolbestuur bestaat uit politiek correcte lafaards. Deze vrouw is zonder hoofddoek aangesteld ze kunnen dus gewoon eisen dat ze die doek afzet. Die ouders moeten gewoon een ultimatum stellen. Over een paar maanden is het schooljaar afgelopen en is oftewel die hoofddoek weg of we zetten onze kinderen op een andere school. Wedden dat dat bestuur eieren voor zijn geld kiest.
Wat we in Nederland moeten leren is dat we samen en verenigd het politiek correcte gedrocht gemakkelijk kunnen knechten.
[..]
Het probleem is heel simpel. Het is een opdringerig symbool van minachting voor de vrouw en een uiting van religie. Twee kwalijke zaken waar ik, net als die ouders, mijn kinderen voor wil behoeden.
En jij hebt duidelijk een plaat voor je hoofd.quote:Op zondag 10 april 2016 02:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
hemeltjelief, de juf heeft een doekje om d'r hoofd... de ellende!!
heb jij niet ergenseen SS-bijeenkomst ofzoquote:Op zondag 10 april 2016 02:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En jij hebt duidelijk een plaat voor je hoofd.
Niemand maakt er een ellende van. Het dwingt je als ouders wel tot uitleg. Dat moment maak ik liever zelf uit. Ik ben ook tegen een leraar die een T-shirt draagt met daarop "ik ben homo".quote:Op zondag 10 april 2016 02:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
hemeltjelief, de juf heeft een doekje om d'r hoofd... de ellende!!
Waarom zeg je dat tegen iemand?quote:Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
heb jij niet ergens een SS-bijeenkomst ofzo
Wat een droevig niveau weer. Ga maar weer snel terug naar joop.nlquote:Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
heb jij niet ergens een SS-bijeenkomst ofzo
PvdAquote:Op zondag 10 april 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een droevig niveau weer. Ga maar weer snel terug naar joop.nl
Sinds wanneer is dat deel van de scheiding tussen kerk en staat hier?quote:Op zondag 10 april 2016 01:06 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Symboliek. Jij trekt het gelijk in de extreme en gebruikt de overtreffende trap. Wat eigen is aan linkse naïeve vrouwtjes die niet verder denken dan waar ze dit keer hun maandverband moeten halen. Als we dit accepteren waar gaat het dan heen? Mag ik zometeen een duivelpak aan omdat ik het duivelisme aan hang? De scheiding van kerk en staat en daar horen ook publiekrechtelijke ruimten als scholen bij, Tenminste openbare scholen. Ouders moeten zeker van zijn dat hun kinderen niet worden beïnvloed door religieuze uitingen als ze daarvoor kiezen. We hebben nog altijd christelijke en islamitische scholen voor ouders die dat wel wensen.
Een hoofddoek op openbare scholen is in Frankrijk al niet toegestaan. Zowel niet voor de leerlingen als leerkrachten. Daar moeten we ook heen. In privétijd, openbaar ga lekker je gang, maar publiekrechtelijke gebouwen gewoon een keiharde nee!
Maar mensen zien wel hoe raar jij bent. Dat is niet eens leuk maar een feit. Maar geef een een goede uitleg over hoe fout links is. Want ik stem links.quote:Op zondag 10 april 2016 02:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het leuke - dan niet verneukarietefe - is dan wel weer om te zien dat het gros hier geen idee heeft van wat links daadwerkelijk betekent...
U kent Spooner niet? Die gozer is één brok xenofobie... die flikkert met graagte alles wat Marokkaans c.q. Turks is over de grens; of ze nu islamitisch zijn of niet.quote:
Oh nee zeg,stel je voor dat je tegen je kind moet zeggen dat er verschillende denkwijzes zijn. Moet opvoeden, wat je taak is als ouder...quote:Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niemand maakt er een ellende van. Het dwingt je als ouders wel tot uitleg. Dat moment maak ik liever zelf uit. Ik ben ook tegen een leraar die een T-shirt draagt met daarop "ik ben homo".
Wat. Waarom?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |