Leven en laten leven. Elkaar een beetje de ruimte gunnen. Is dat nou echt teveel gevraagd?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, als privé privé is doe je dat hoofddoekje lekker dragen in je vrije tijd, religie is ook privé op een openbare school namelijk.
Vergeet ook niet de achterliggende symboliek van de hoofddoek; mannen kunnen hun lusten niet in bedwang houden dus daarom moet een moslima zichzelf bedekken. Dat soort symboliek hoort niet thuis in het openbaar.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:14 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap de ophef wel. de hoofddoek staat symbool voor islamitische achterlijke middeleeuwse praktijken, vrouwenonderdrukking en meer van dat soort achterlijke gedachtes. Totaal in contrast met de moderne westerse europese samenleving.
Zeker als je een een voorbeeldfiguur bent voor jonge kinderen en ze zelfs moet lesgeven, snap ik wel dat niet iedereen daar blij mee is. Hoe kan iemand die religieus zo ver weg staat van een moderne maatschappij met onze normen en waarden, onze kinderen erover lesgeven als ze zelf totaal anders is?
Je kunt geen leraar worden met alleen een vmbo-diploma, dus die kans is niet zo heel groot.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Geloof is een persoonlijke levensovertuiging en dat is iets voor het privé domein. Dat geldt overigens net zogoed voor politieke opvattingen. Jij zou het ook niet prettig vinden als er een leraar in PVV uniform voor de klas staat.
Dat zal ook wel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht is dat ook gebeurd. Haar reden om een hoofddoek te gaan dragen, vormde voor het schoolbestuur in ieder geval geen aanleiding om haar te ontslaan.
Alsof de Pabo niet van het niveau vmbo isquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je kunt geen leraar worden met alleen een vmbo-diploma, dus die kans is niet zo heel groot.
Ho. Wat mij betreft mag je het allebei vragen en wat mij betreft gaat het in beide gevallen om een privézaak waar die juf geen enkele verantwoording voor verschuldigd is.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zal ook wel.
Alleen kennelijk kun je dat hier op FOK! dus niet zeggen, dat je als ouder dat best mag vragen hoe dat zit.
Het wordt gelijk getrokken met de vraag of de onderwijzeres misschien ook aan anale seksualiteit doet.
Ik ben daar heel erg voor juist, ik propageer ook dat de enige mogelijk voor moslims om te functioneren de laïciteit zal worden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leven en laten leven. Elkaar een beetje de ruimte gunnen. Is dat nou echt teveel gevraagd?
Wel PVV-docenten dus? Nou, oké. Als ze hun zieke overtuigingen maar thuis laten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Alsof de Pabo niet van het niveau vmbo is
Dat ben jij juist niet. Je loopt hier al een paar pagina's te paniekeren omdat een juf een hoofddoek draagt. Dat is niet leven en laten leven.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben daar heel erg voor juist, ik propageer ook dat de enige mogelijk voor moslims om te functioneren de laïciteit zal worden.
Maar als ze het evangelie volgens Mohammed gaat uitventen vind je dat ook niet goed?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ho. Wat mij betreft mag je het allebei vragen en wat mij betreft gaat het in beide gevallen om een privézaak waar die juf geen enkele verantwoording voor verschuldigd is.
Vrijheid van godsdienst zegt dat het een ieder vrij is om een levensovertuiging te kiezen. Dat heeft niets te maken met het uiten van die overtuiging. Zo mogen rechters en politieagenten ook geen religieuze uitingen dragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:23 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk bizar dat hier zo makkelijk aan de stoelpoten van de vrijheid van godsdienst gezaagd wordt. Het moet blijkbaar een dode letter worden van die atheïst-terroristen die hun wil aan iedereen willen opleggen.
In de eerste plaats paniekeer ik niet, wat ik doe is gewoon een discussie. Het is erg leuk om iemand weg te zetten op die manier, maar iedereen die hierboven zal lezen, zal zien dat ik gewoon beschaafd aan een discussie probeer te doen op grond van argumenten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben jij juist niet. Je loopt hier al een paar pagina's te paniekeren omdat een juf een hoofddoek draagt. Dat is niet leven en laten leven.
Klopt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar als ze het evangelie volgens Mohammed gaat uitventen vind je dat ook niet goed?
Nou, dan vraag je dat. Zegt ze: "Vond ik nodig, verder is dat privé."quote:Dan moet je toch van tevoren iets vragen, of niet?
Waarom was eerst islam-zonder hoofddoekje goed en nu niet meer.
Je discussieert beschaafd, maar ondertussen maak je wel een groot probleem van het feit dat deze juf een hoofddoek draagt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de eerste plaats paniekeer ik niet, wat ik doe is gewoon een discussie. Het is erg leuk om iemand weg te zetten op die manier, maar iedereen die hierboven zal lezen, zal zien dat ik gewoon beschaafd aan een discussie probeer te doen op grond van argumenten.
Sluit het één het ander uit?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je discussieert beschaafd, maar ondertussen maak je wel een groot probleem van het feit dat deze juf een hoofddoek draagt.
Idd,dat is privé dus laat juffie Fatima op de openbare school haar hoofddoek lekker achterwege en draagt ze die gewoon privé in haar eigen tijd als ze dat wil.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Nou, dan vraag je dat. Zegt ze: "Vond ik nodig, verder is dat privé."
Islam niet met nazisme durven vergelijkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De bijbel ook... en nu?
Islam met nazisme vergelijkenIk ben het eens dat het niet altijd een even zuiver geloof is (geen enkel geloof is dat), maar de hele islam verantwoordelijk houden voor gekke dingen die mensen uit naam van de islam doen is echt kansloos
Niet zo'n groot probleem. Het gaat me niet persoonlijk aan ook. Echter ik kan me indenken dat sommige ouders er een paar vraagtekens bij zetten. De directie ook, want die hebben een brief aangaande deze gebeurtenis geschreven aan de ouders.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je discussieert beschaafd, maar ondertussen maak je wel een groot probleem van het feit dat deze juf een hoofddoek draagt.
Nou, blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Idd,dat is privé dus laat juffie Fatima op de openbare school haar hoofddoek lekker achterwege en draagt ze die gewoon privé in haar eigen tijd als ze dat wil.
En de vrijheid om daar iets van te vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt. De vrijheid om een hoofddoekje te dragen, de vrijheid om het niet te dragen.
Exact. En dat is alles.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
En de vrijheid om daar iets van te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |