abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161308508
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Omdat ik inspeel op gevoelens over de islam, maar wil aangeven dat ik het daar niet mee eens ben.

Christenen hebben ook domme dingen gedaan (en roepen ook nog steeds domme dingen), toch staat het christendom niet bekend als een religie die perse discriminerend is. Mensen die denken dat islam gelijk staat aan discriminatie hebben zich laten impalmen door terroristen en media. Er zijn zat mensen die gematigd geloven en niet alles voor zoete koek aannemen als het om hun religie gaat.
De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat alles niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken kan worden omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:39:41 ]
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:39:53 #52
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308554
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat allrs niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken man worde n omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.
De bijbel ook... en nu?

Islam met nazisme vergelijken :') Ik ben het eens dat het niet altijd een even zuiver geloof is (geen enkel geloof is dat), maar de hele islam verantwoordelijk houden voor gekke dingen die mensen uit naam van de islam doen is echt kansloos :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_161308625
Hoofddoeken horen niet thuis in het onderwijs. Het is gewoon verwerpelijk om kinderen je religie onder hun neus te wrijven.
pi_161308651
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoofddoeken horen niet thuis in het onderwijs. Het is gewoon verwerpelijk om kinderen je religie onder hun neus te wrijven.
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?
pi_161308656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat die ouders oprechte belangstelling tonen? Ik wil niet al te cynisch doen, maar ik denk het niet.
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
I´m back.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:43:50 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161308660
Ah, gelukkig. We hebben weer iets gevonden om schuim te bekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161308684
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
pi_161308688
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, gelukkig. We hebben weer iets gevonden om schuim te bekken.
Ik zie niemand schuimbekken, thank you voor deze overbodige opmerking.
I´m back.
pi_161308694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:18 schreef NightH4wk het volgende:
[ afbeelding ]

Over een paar jaar.
Mwah dat zal nog wel meevallen. Ik denk eerder:

zaterdag 9 april 2016 @ 18:45:56 #60
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308706
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!

Je doet net alsof een hoofddoek symbool staat voor islam. Ik kan er ook een op doen, dat maakt mij geen islamiet.

Als een docent zich comfortabel voelt met een hoofddoek moet hij/zij dat kunnen dragen. Dat er geen religieuze propaganda verspreid hoeft te worden ben ik met je eens, maar dat heeft niks te maken met de hoofddoek.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_161308708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.
I´m back.
pi_161308711
quote:

[..]

Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.
pi_161308722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
Waarom niet?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:46:54 #64
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308727
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.
Te dik, te dun, te lelijk, gek kapsel, tattoo, piercing, gelovig, te oud, man, vrouw, homo, lesbisch, transgender....
pi_161308736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!

Je doet net alsof een hoofddoek symbool staat voor islam. Ik kan er ook een op doen, dat maakt mij geen islamiet.

Als een docent zich comfortabel voelt met een hoofddoek moet hij/zij dat kunnen dragen. Dat er geen religieuze propaganda verspreid hoeft te worden ben ik met je eens, maar dat heeft niks te maken met de hoofddoek.
Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?
I´m back.
pi_161308747
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.
Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.

Niet echt een heel complexe boodschap, lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:48:07 ]
pi_161308749
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah dat zal nog wel meevallen. Ik denk eerder:

[ afbeelding ]
Openbare school?
En gaan ze ook op bezoek bij de christenen?
I´m back.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:47:55 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161308754
Ineens weer een hoofddoek om doen, wat een doos :').

Maar goed, zal wel. Hysterische ouders weer eens. Hopen dat die zich verder koest houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161308763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.

Niet echt een heel complexe boodschap. lijkt me.
Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.
I´m back.
pi_161308773
quote:

[..]

Je zou idd verwachten dat je kinderen aan geen enkel geloof bloodgestelt worden op een openbare school. Krijgen ze opeens les van een juf met een lap om d,r hoofd. Laat ze lekker op een moslimschool gaan werken
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_161308778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Openbare school?
En gaan ze ook op bezoek bij de christenen?
Was zo te zien in Zwolle, onder het mom van "De andere cultuur"-project.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:48:53 #72
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?
Omdat ze zich daar comfortabel bij voelt. Ik heb ook weleens opeens mijn haar afgeschoren, ga je dan ook vragen waarom?

Ze is niet anders door die hoofddoek. Ze is hooguit anders omdat ze zich anders gaat gedragen. Daar zou een hoofddoek het gevolg van kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Dus de hoofddoek staat er los van.

Als je aan kan tonen dat de docente in kwestie religieuze propaganda verspreid heb je een ander verhaal. Tot die tijd veroordeel je iemand om zijn uiterlijk zonder daadwerkelijk feiten te hebben en dat is in mijn ogen een kwalijke vorm van discriminatie.
pi_161308795
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.
Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?
pi_161308808
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad weg met het paasfeest, hemelvaart, Pinksteren en kerst.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:49:51 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161308811
Mogen kinderen in de klas dan ook een hoofddoek dragen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')