De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat alles niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken kan worden omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat ik inspeel op gevoelens over de islam, maar wil aangeven dat ik het daar niet mee eens ben.
Christenen hebben ook domme dingen gedaan (en roepen ook nog steeds domme dingen), toch staat het christendom niet bekend als een religie die perse discriminerend is. Mensen die denken dat islam gelijk staat aan discriminatie hebben zich laten impalmen door terroristen en media. Er zijn zat mensen die gematigd geloven en niet alles voor zoete koek aannemen als het om hun religie gaat.
De bijbel ook... en nu?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat allrs niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken man worde n omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoofddoeken horen niet thuis in het onderwijs. Het is gewoon verwerpelijk om kinderen je religie onder hun neus te wrijven.
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die ouders oprechte belangstelling tonen? Ik wil niet al te cynisch doen, maar ik denk het niet.
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?
Ik zie niemand schuimbekken, thank you voor deze overbodige opmerking.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, gelukkig. We hebben weer iets gevonden om schuim te bekken.
Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
Te dik, te dun, te lelijk, gek kapsel, tattoo, piercing, gelovig, te oud, man, vrouw, homo, lesbisch, transgender....quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.
Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!
Je doet net alsof een hoofddoek symbool staat voor islam. Ik kan er ook een op doen, dat maakt mij geen islamiet.
Als een docent zich comfortabel voelt met een hoofddoek moet hij/zij dat kunnen dragen. Dat er geen religieuze propaganda verspreid hoeft te worden ben ik met je eens, maar dat heeft niks te maken met de hoofddoek.
Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.
Openbare school?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah dat zal nog wel meevallen. Ik denk eerder:
[ afbeelding ]
Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.
Niet echt een heel complexe boodschap. lijkt me.
Je zou idd verwachten dat je kinderen aan geen enkel geloof bloodgestelt worden op een openbare school. Krijgen ze opeens les van een juf met een lap om d,r hoofd. Laat ze lekker op een moslimschool gaan werkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was zo te zien in Zwolle, onder het mom van "De andere cultuur"-project.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Openbare school?
En gaan ze ook op bezoek bij de christenen?
Omdat ze zich daar comfortabel bij voelt. Ik heb ook weleens opeens mijn haar afgeschoren, ga je dan ook vragen waarom?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?
Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.
Inderdaad weg met het paasfeest, hemelvaart, Pinksteren en kerst.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |