abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161307781
Een moslimjuf die opeens heeft besloten dat ze haar hoofddoek weer op wil, heeft voor ophef gezorgd een basisschool in Laren. Ook al hebben ouders (grote) moeite met het besluit, de school respecteert haar keuze.

Enkele weken geleden besloot juf Fatima van groep 7 van De Gooische School in Laren dat ze haar hoofddoek weer op wilde. Juf Fatima werkte al meerdere jaren op de school, en droeg voor die tijd geen hoofddoek.

Brief rondgestuurd
Haar plotselinge besluit is daarom uitvoerig met de schooldirectie van de Gooische school besproken, vertelt schooldirecteur Mirjam Ouderdorp aan RTL Nieuws. Omdat de school de gevoeligheid van de beslissing van de juf wel voelde, kregen alle ouders een brief waarin het besluit van de juf stond toegelicht. Sommige ouders hadden (grote) moeite dat hun kinderen les kregen van een juf met hoofddoek.

POLL: Wat zou jij ervan vinden als jouw kind een juf krijgt met een hoofddoek

De school vraagt de ouders in de brief respect te hebben voor haar keuze: 'De Gooische School is een openbare school. Directie, bestuur en medezeggenschapsraad respecteren vanzelfsprekend haar keuze.'

Verder staat in de brief dat de school de impact van haar besluit begrijpt. Wel zijn er duidelijke afspraken gemaakt tussen de juf en schooldirectie over het dragen van de hoofddoek. Zo mag de juf kinderen niet gaan overhalen ook een hoofddoek te dragen.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)phef-op-school-laren

VRIJHEID , 4 EN 5 MEI!
Schandalig dit
pi_161307876
Hahaha les van Fatima.
pi_161307880
Laat mensen toch gewoon lekker en hoofddoek dragen als ze dat willen.
Ik snap het probleem nooit zo.
pi_161307891
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:06 schreef PSVCL het volgende:
Een moslimjuf die opeens heeft besloten dat ze haar hoofddoek weer op wil, heeft voor ophef gezorgd een basisschool in Laren. Ook al hebben ouders (grote) moeite met het besluit, de school respecteert haar keuze.

Enkele weken geleden besloot juf Fatima van groep 7 van De Gooische School in Laren dat ze haar hoofddoek weer op wilde. Juf Fatima werkte al meerdere jaren op de school, en droeg voor die tijd geen hoofddoek.

Brief rondgestuurd
Haar plotselinge besluit is daarom uitvoerig met de schooldirectie van de Gooische school besproken, vertelt schooldirecteur Mirjam Ouderdorp aan RTL Nieuws. Omdat de school de gevoeligheid van de beslissing van de juf wel voelde, kregen alle ouders een brief waarin het besluit van de juf stond toegelicht. Sommige ouders hadden (grote) moeite dat hun kinderen les kregen van een juf met hoofddoek.

De school vraagt de ouders in de brief respect te hebben voor haar keuze: 'De Gooische School is een openbare school. Directie, bestuur en medezeggenschapsraad respecteren vanzelfsprekend haar keuze.'

Verder staat in de brief dat de school de impact van haar besluit begrijpt. Wel zijn er duidelijke afspraken gemaakt tussen de juf en schooldirectie over het dragen van de hoofddoek. Zo mag de juf kinderen niet gaan overhalen ook een hoofddoek te dragen.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)phef-op-school-laren

VRIJHEID , 4 EN 5 MEI!
Schandalig dit

Klopt. De vrijheid om een hoofddoekje te dragen, de vrijheid om het niet te dragen.
pi_161307895
Foto van de juf.
pi_161307896
Wat vinden de kinderen ervan?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:11:57 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161307908
Haar keuze, maar die school neemt de volgende keer dus geen Fatima meer aan.
pi_161307955
Je kind les laten krijgen van een dienaar van Allah is onverantwoord en reden tot ontneming van het ouderschap. Praktische oplossing: massaal kinderen van school halen en failliet laten gaan.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:15:34 ]
pi_161307957
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:11 schreef aloa het volgende:
:')
pi_161307963
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:14 schreef LelijKnap het volgende:
Je kind les laten krijgen van een dienaar van Allah is onverantwoord en reden tot ontneming van het ouderschap.
Hahahahahahahaahahahahaha kneusje
pi_161307972
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:11 schreef Twiitch het volgende:
Haar keuze, maar die school neemt de volgende keer dus geen Fatima meer aan.
Zocht naar aanleiding van deze post naar pics van de hokky Fatma, maar tering wat heeft die een ouwe kop gekregen zeg, pic uit '12 -O-

pindazakje
pi_161308013
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:11 schreef aloa het volgende:
Dat ligt er maar net aan hoever ze zijn in het multiculti/policor-indroctinatie stappenplan.

Meeste zijn vanaf rond hun 8ste volledig vergiftigd.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:18:17 ]
pi_161308020
Beetje raar om pas met dragen van hoofddoek een probleem te maken, mij lijkt eerder het achterliggend gedachtegoed problematisch.
pi_161308033

Over een paar jaar.
pi_161308037
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zocht naar aanleiding van deze post naar pics van de hokky Fatma, maar tering wat heeft die een ouwe kop gekregen zeg, pic uit '12 -O-

[ afbeelding ]
Wat is deze :{
pi_161308043
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:r Verwijder dit.
pi_161308044
Raar dat je moeite hebt met zoiets. Het zou mij bijzonder weinig uitmaken als de juf van mijn hypothetische kinderen ervoor kiest haar haren te bedekken. Ban mijn part scheelt ze zich kaal. Waar zijn de ouders precies bang voor?
pi_161308045
Waarom doet ze ineens die hoofddoek op dan?
I´m back.
pi_161308051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:10 schreef hoas het volgende:
Hahaha les van Fatima.
Moreiro? :9
Moeten zij weten
pi_161308062
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:17 schreef Drug het volgende:
Beetje raar om pas met dragen van hoofddoek een probleem te maken, mij lijkt eerder het achterliggend gedachtegoed problematisch.
Ach, je weet hoe dat gaat. De ene dag is ze gematigd, de volgende een jihadistenbroedster.
pi_161308065
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ze is wel erg achteruit gegaan ja :'(
Moeten zij weten
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:20:41 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161308076
Wat een ophef om precies niks zeg
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_161308087
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:19 schreef FlyDutchMan het volgende:
Raar dat je moeite hebt met zoiets. Het zou mij bijzonder weinig uitmaken als de juf van mijn hypothetische kinderen ervoor kiest haar haren te bedekken. Ban mijn part scheelt ze zich kaal. Waar zijn de ouders precies bang voor?
Raar dat je er geen moeite mee hebt. Zou je het ook oke vinden als een leraal plots met een Hitlersnorretje voor de klas stond?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:23:05 #24
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308117
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Raar dat je er geen moeite mee hebt. Zou je het ook oke vinden als een leraal plots met een Hitlersnorretje voor de klas stond?
Nee, een korte snor staat niet synoniem voor Hitler net als dat een hoofddoek niet synoniem staat voor terrorisme.

Mafkees :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_161308152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, een korte snor staat niet synoniem voor Hitler net als dat een hoofddoek niet synoniem staat voor terrorisme.

Mafkees :')
Een hoofddoek staat synoniem voor islam, netzoals een hitlersnorretje dat staat voor het nazisme.

Maar goed, anders een hakenkruis op zn kale kop.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:26:06 #26
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308181
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een hoofddoek staat synoniem voor islam, netzoals een hitlersnorretje dat staat voor het nazisme.

Dus een snor, een fucking snor, staat voor nazisme? Tuurlijk... :')

Een hakenkruis op de kop is iets anders, dat staat wel voor iets wat verboden is. Namelijk propaganda van nazisme... Daarnaast zal iemand met een tattoo op zijn kop (helaas) nooit aangenomen worden als docent.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_161308187
quote:

[..]

Voordat ze die hoofddoek op had, was ze ook al van de islam. Iets heeft haar doen besluiten ineens een hoofddoek op te doen. Wat dan? Staat er niet in volgens mij.
I´m back.
pi_161308205
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:14 schreef LelijKnap het volgende:
Je kind les laten krijgen van een dienaar van Allah is onverantwoord en reden tot ontneming van het ouderschap. Praktische oplossing: massaal kinderen van school halen en failliet laten gaan.
Wat is het probleem nou als iemand een religie aanhangt en een hoofddoekje draagt. Wat maakt dat uit? Zolang ze (goed) lesgeeft zie ik er geen probleem in.
pi_161308237
quote:

[..]

[ afbeelding ]
damn vergane glorie :o
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:28:47 #30
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voordat ze die hoofddoek op had, was ze ook al van de islam. Iets heeft haar doen besluiten ineens een hoofddoek op te doen. Wat dan? Staat er niet in volgens mij.
Boeit dat? Ik scheer me haar ook weleens anders of doe een muts op. Of ik trek een sweater aan i.p.v. een overhemd.

Paniek paniek! Fatima draagt weer een hoofddoek, paniek!!!

Mensen zijn zo zielig gericht op uiterlijk, alsof Fatima opeens een ander persoon is met die hoofddoek. Als je niet wilt dat je kind les krijgt van een islamiet dan had je sowieso niet op die school moeten zitten.
pi_161308288
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus een snor, een fucking snor, staat voor nazisme? Tuurlijk... :')

Een hakenkruis op de kop is iets anders, dat staat wel voor iets wat verboden is. Namelijk propaganda van nazisme... Daarnaast zal iemand met een tattoo op zijn kop (helaas) nooit aangenomen worden als docent.
Je snapt het niet. Het gaat niet om de snor. Het was een voorbeeld om de willekeurige benadering te duiden.

Een hakenkruis is propaganda? En een hoofddoek niet?
pi_161308302
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor schooieropmerking. Ik heb niets met geloof, maar als ze niemand verbaal lastig valt met haar geloof kan ik me niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Ik zou er iig geen moeite mee hebben. Kinderen hersenspoelen zou van geen enkel geloof getolereerd moeten worden.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:31:51 #33
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308324
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Het gaat niet om de snor. Het was een voorbeeld om de willekeurige benadering te duiden.

Een hakenkruis is propaganda? En een hoofddoek niet?
Een hakenkruis kan strafbaar zijn omdat er discriminerend gedachtegoed mee wordt geuit. Een hoofddoek niet, omdat de islam niet perse gelijk staat aan discriminerend gedachtegoed.

En wat mij betreft mag een docent ook een hakenkruis op zijn kop zetten en ermee lesgeven. Als hij maar niet zijn racistische gedachtegoed overbrengt op de kids.

Wat jouw ideologie is of wie jij bent is niet perse wat je uit als je lesgeeft/op werk zit.
pi_161308330
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien een vriend gekregen. Misschien toch wat extremer geworden. In elk geval profileert ze zich meer als voorheen zijnde een dienaar van Allah. Zorgelijk en verwerpelijk.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:32:12 #35
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161308333
quote:
VRIJHEID , 4 EN 5 MEI!
Schandalig dit
Hou jij je bek gewoon over vrijheid, als aanhanger van de religie van dwang, moord en doodslag. En neem al helemaal geen woorden als 'schandalig' in de mond als je deel uitmaakt van een roversbende dat de hele wereld aan zich wil onderwerpen. Fuck jou en je Islamclub.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_161308336
Radicalisatie is al begonnen tot ze boem doet en niemand het zag aankomen :')
pi_161308351
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor schooieropmerking. Ik heb niets met geloof, maar als ze niemand verbaal lastig valt met haar geloof kan ik me niet voorstellen dat iemand er last van heeft. Ik zou er iig geen moeite mee hebben. Kinderen hersenspoelen zou van geen enkel geloof getolereerd moeten worden.
Mee eens. Als zij met zo'n doek rond wil lopen moet ze dat zelf weten. Zo gauw ze de kinderen lastig begint te vallen met haar geloof wordt het een ander verhaal. Maar daar is geen sprake van tot nu toe blijkbaar. Mooi laten gaan dus.
pi_161308355
quote:

Ik zou ze van school halen. Niet dat ik kinderen heb verder ofzo, maar als ik ze had zou dat mij keuze zijn.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161308365
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:31 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een hakenkruis kan strafbaar zijn omdat er discriminerend gedachtegoed mee wordt geuit. Een hoofddoek niet, omdat de islam niet perse gelijk staat aan discriminerend gedachtegoed.
Je gooit er maar snel even het woordje 'perse' tegen aan he? ;) Hoe zou dat nou toch komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:33:43 ]
pi_161308372
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Radicalisatie is al begonnen tot ze boem doet en niemand het zag aankomen :')
Je denkt dat deze juf geradicaliseerd is? :?
pi_161308375
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je gooit er maar snel even het woordje 'perse' tegen aan he? ;) Hoe zou dat nou toch komen?
Het is "per se" en niet perse.
pi_161308379
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:28 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Boeit dat? Ik scheer me haar ook weleens anders of doe een muts op. Of ik trek een sweater aan i.p.v. een overhemd.

Paniek paniek! Fatima draagt weer een hoofddoek, paniek!!!

Mensen zijn zo zielig gericht op uiterlijk, alsof Fatima opeens een ander persoon is met die hoofddoek. Als je niet wilt dat je kind les krijgt van een islamiet dan had je sowieso niet op die school moeten zitten.
Nou ja, ik ben gewoon benieuwd waarom ze ineens besluit een hoofddoek te gaan dragen.
En ja, ik kan me best voorstellen dat je als je je kinderen op een openbare school doet, dat je dan ook wilt dat je kinderen an sich niets te maken krijgen met allerlei soorten religie. Iig niet van iemand die dweept met één bepaalde religie. Daarom doe je je kinderen niet op een openbare school namelijk.
I´m back.
pi_161308401
Niks aan de hand natuurlijk. Mensen ontslaan omdat ze een religie aanhangen? Kan toch niet...

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als die juf religieuze taal begint uit te slaan.
pi_161308434
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:34 schreef Jigzoz het volgende:
Niks aan de hand natuurlijk. Mensen ontslaan omdat ze een religie aanhangen? Kan toch niet...

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als die juf religieuze taal begint uit te slaan.
Volgens mij wordt er nergens gesuggereerd dat ze ontslagen moet worden. De directie heeft er alle begrip voor, alleen enkele ouders willen weten hoe het zit.
I´m back.
pi_161308445
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoezo schooierig? Waarom minder of meer moeite met nazisme dan islam?

Als Hitler zichzelf een profeet had genoemd had links liberL Europa hem, of iig het nazisme, de winst bezorgd:D
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:36:11 #46
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308448
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je gooit er maar snel evenhet woordje 'perse' tegen aan he? ;) Hoe zou dat nou toch komen?
Omdat ik inspeel op gevoelens over de islam, maar wil aangeven dat ik het daar niet mee eens ben.

Christenen hebben ook domme dingen gedaan (en roepen ook nog steeds domme dingen), toch staat het christendom niet bekend als een religie die perse discriminerend is. Mensen die denken dat islam gelijk staat aan discriminatie hebben zich laten impalmen door terroristen en media. Er zijn zat mensen die gematigd geloven en niet alles voor zoete koek aannemen als het om hun religie gaat.
pi_161308450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er nergens gesuggereerd dat ze ontslagen moet worden. De directie heeft er alle begrip voor, alleen enkele ouders willen weten hoer het zit.
Gaat de ouders eigenlijk niks aan natuurlijk.
pi_161308453
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het is "per se" en niet perse.
KLOPT.
pi_161308474
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

KLOPT.
Uiteraard. Anders zei ik het niet. :7
pi_161308485
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er nergens gesuggereerd dat ze ontslagen moet worden. De directie heeft er alle begrip voor, alleen enkele ouders willen weten hoer het zit.
Je bedoelt dat die ouders oprechte belangstelling tonen? Ik wil niet al te cynisch doen, maar ik denk het niet.
pi_161308508
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Omdat ik inspeel op gevoelens over de islam, maar wil aangeven dat ik het daar niet mee eens ben.

Christenen hebben ook domme dingen gedaan (en roepen ook nog steeds domme dingen), toch staat het christendom niet bekend als een religie die perse discriminerend is. Mensen die denken dat islam gelijk staat aan discriminatie hebben zich laten impalmen door terroristen en media. Er zijn zat mensen die gematigd geloven en niet alles voor zoete koek aannemen als het om hun religie gaat.
De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat alles niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken kan worden omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:39:41 ]
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:39:53 #52
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308554
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De Koran verkondigd niets dan discriminatie. Dat er moslims zijn die dat allrs niet naleven spreekt de islam niet vrij, net zo min het nazisme vrij gesproken man worde n omdat niet alle nazis joden wilde vergassen.
De bijbel ook... en nu?

Islam met nazisme vergelijken :') Ik ben het eens dat het niet altijd een even zuiver geloof is (geen enkel geloof is dat), maar de hele islam verantwoordelijk houden voor gekke dingen die mensen uit naam van de islam doen is echt kansloos :')
pi_161308625
Hoofddoeken horen niet thuis in het onderwijs. Het is gewoon verwerpelijk om kinderen je religie onder hun neus te wrijven.
pi_161308651
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoofddoeken horen niet thuis in het onderwijs. Het is gewoon verwerpelijk om kinderen je religie onder hun neus te wrijven.
Kinderen mogen niet met de wereld in aanraking komen? Kaasstolpopvoeding?
pi_161308656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat die ouders oprechte belangstelling tonen? Ik wil niet al te cynisch doen, maar ik denk het niet.
Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
I´m back.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:43:50 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161308660
Ah, gelukkig. We hebben weer iets gevonden om schuim te bekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161308684
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
pi_161308688
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, gelukkig. We hebben weer iets gevonden om schuim te bekken.
Ik zie niemand schuimbekken, thank you voor deze overbodige opmerking.
I´m back.
pi_161308694
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:18 schreef NightH4wk het volgende:
[ afbeelding ]

Over een paar jaar.
Mwah dat zal nog wel meevallen. Ik denk eerder:

zaterdag 9 april 2016 @ 18:45:56 #60
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308706
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je kind niet naar een openbare school stuurt om een flinke dosis islamisme op te doen via een onderwijzeres die ineens het licht heeft gezien in het oosten, zeg maar. Ik bedoel idem als iemand ineens rabiaat christelijk wordt. Nogmaals daarom is die vraag, waarom ineens dat hoofddoekje an sich relevant.
Maar goed, ik heb inmiddels ook wel begrepen dat je je kinderen bijna niet kunt hoeden voor schadelijke religieuze invloeden, zelfs niet op een openbare school, maar toch ik zou als ouder an sich wel die vraag willen stellen toch. Ik vind het ook geen goed voorbeeld voor de kinderen namelijk.
Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!

Je doet net alsof een hoofddoek symbool staat voor islam. Ik kan er ook een op doen, dat maakt mij geen islamiet.

Als een docent zich comfortabel voelt met een hoofddoek moet hij/zij dat kunnen dragen. Dat er geen religieuze propaganda verspreid hoeft te worden ben ik met je eens, maar dat heeft niks te maken met de hoofddoek.
pi_161308708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.
I´m back.
pi_161308711
quote:

[..]

Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.
pi_161308722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
Waarom niet?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:46:54 #64
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308727
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk het probleem? Je wil niet dat je kinderen ook zo worden? Als er alleen maar 'perfecte' rolmodellen voor de klas mogen, dan blijft er geen docent meer over.
Te dik, te dun, te lelijk, gek kapsel, tattoo, piercing, gelovig, te oud, man, vrouw, homo, lesbisch, transgender....
pi_161308736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus is de hoofddoek niet het probleem, maar het feit dat de docente in kwestie islamitisch is. Zeg dat dan!

Je doet net alsof een hoofddoek symbool staat voor islam. Ik kan er ook een op doen, dat maakt mij geen islamiet.

Als een docent zich comfortabel voelt met een hoofddoek moet hij/zij dat kunnen dragen. Dat er geen religieuze propaganda verspreid hoeft te worden ben ik met je eens, maar dat heeft niks te maken met de hoofddoek.
Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?
I´m back.
pi_161308747
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, als men uitlegt dat religie een pathologisch verschijnsel is, dan is dat een optie.
Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.

Niet echt een heel complexe boodschap, lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2016 18:48:07 ]
pi_161308749
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah dat zal nog wel meevallen. Ik denk eerder:

[ afbeelding ]
Openbare school?
En gaan ze ook op bezoek bij de christenen?
I´m back.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:47:55 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161308754
Ineens weer een hoofddoek om doen, wat een doos :').

Maar goed, zal wel. Hysterische ouders weer eens. Hopen dat die zich verder koest houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161308763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sommige mensen geloven in een god; andere mensen niet.

Niet echt een heel complexe boodschap. lijkt me.
Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.
I´m back.
pi_161308773
quote:

[..]

Je zou idd verwachten dat je kinderen aan geen enkel geloof bloodgestelt worden op een openbare school. Krijgen ze opeens les van een juf met een lap om d,r hoofd. Laat ze lekker op een moslimschool gaan werken
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_161308778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Openbare school?
En gaan ze ook op bezoek bij de christenen?
Was zo te zien in Zwolle, onder het mom van "De andere cultuur"-project.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:48:53 #72
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161308784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, zonder hoofddoek was ze ook al van de islam, nu wil ze ineens een hoofddoek dragen. Waarom dan? Kan ze ook in de vrije tijd doen toch? Of thuis?
Omdat ze zich daar comfortabel bij voelt. Ik heb ook weleens opeens mijn haar afgeschoren, ga je dan ook vragen waarom?

Ze is niet anders door die hoofddoek. Ze is hooguit anders omdat ze zich anders gaat gedragen. Daar zou een hoofddoek het gevolg van kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Dus de hoofddoek staat er los van.

Als je aan kan tonen dat de docente in kwestie religieuze propaganda verspreid heb je een ander verhaal. Tot die tijd veroordeel je iemand om zijn uiterlijk zonder daadwerkelijk feiten te hebben en dat is in mijn ogen een kwalijke vorm van discriminatie.
pi_161308795
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet het vatten in pathologie.
Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?
pi_161308808
quote:

[..]

Inderdaad weg met het paasfeest, hemelvaart, Pinksteren en kerst.
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:49:51 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161308811
Mogen kinderen in de klas dan ook een hoofddoek dragen?
pi_161308824
Het zou pas een probleem zijn als ze haar "gedachtegoed" ook zou willen verspreiden, zolang ze keurig de kinderen lesgeeft volgens de norm zou er geen probleem moeten zijn.
pi_161308846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?
Dat was chargerend bedoeld uiteraard. Openbare school zou religie met gepaste afstand moeten benaderen wmb. Religie doe je in je vrije tijd.
I´m back.
pi_161308863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:50 schreef Ferinia het volgende:
Het zou pas een probleem zijn als ze haar "gedachtegoed" ook zou willen verspreiden, zolang ze keurig de kinderen lesgeeft volgens de norm zou er geen probleem moeten zijn.
Sluipt er wel in natuurlijk hč. Niet met zoveel worden, maar toch.
I´m back.
pi_161308907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was chargerend bedoeld uiteraard. Openbare school zou religie met gepaste afstand moeten benaderen wmb. Religie doe je in je vrije tijd.
'Doe' wel. 'Ben' niet.
pi_161308929
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

'Doe' wel. 'Ben' niet.
Hun probleem.
I´m back.
pi_161308934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sluipt er wel in natuurlijk hč. Niet met zoveel worden, maar toch.
Nederland anno 2016. Bang zijn dat kinderen islamiseren omdat de juf een hoofddoek draagt.

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161308961
Ik ben nog wel naar een evangelistische basisschool geweest en heb al die verhalen machtig mooi gevonden, maar wist wel dat het verhaaltjes waren :P
pi_161308986
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederland anno 2016. Bang zijn dat kinderen islamiseren omdat de juf een hoofddoek draagt.

Man man man.
Mijn dochter zat een tijdje op een gristelijk schooltje in de buurt (wisten wij veel dat het gristelijk was, want daar adverteerden ze niet mee en dat vertelden ze bij aanmelden er ook niet bij), je zou eens moeten weten met wat voor gekke ideeën en gek huiswerk ze thuiskwam.
I´m back.
pi_161308989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hun probleem.
Blijkbaar niet.
pi_161309018
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Nou ja, ik denk niet dat het de bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen op een openbare school, toch?
I´m back.
pi_161309050
quote:

[..]

En een peroxidekuif?
pi_161309081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn dochter zat een tijdje op een gristelijk schooltje in de buurt (wisten wij veel dat het gristelijk was, want daar adverteerden ze niet mee en dat vertelden ze bij aanmelden er ook niet bij), je zou eens moeten weten met wat voor gekke ideeën en gek huiswerk ze thuiskwam.
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheďstisch.

Verder zie ik niet hoe jouw voorbeeld relevant is voor deze kwestie. Of gaat deze juf plots islamitische huiswerkopdrachten meegeven omdat ze een hoofddoek draagt?
pi_161309082
Best lastig als je als onderwijzer helemaal neutraal moet zijn, als je geen religieuze symbolen draagt kun je zomaar het atheďsme uitdragen.
pi_161309098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat het de bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen op een openbare school, toch?
Ik denk niet dat het haar bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:03:11 #90
346939 Janneke141
pi_161309109
Of een docent een religie aanhangt, en welke, maakt geen bal uit. Mocht blijken dat deze dame iedere ochtend uit de koran begint voor te lezen, dan is dat het moment om in te grijpen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:04:12 #91
346939 Janneke141
pi_161309124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
Best lastig als je als onderwijzer helemaal neutraal moet zijn, als je geen religieuze symbolen draagt kun je zomaar het atheďsme uitdragen.
Ik heb wel eens een docent gezien met een Vitessesjaal. Ik ben er ook wel eens een tegengekomen die lid is van GroenLinks. Het moest niet mogen allemaal.
pi_161309133
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
Of een docent een religie aanhangt, en welke, maakt geen bal uit. Mocht blijken dat deze dame iedere ochtend uit de koran begint voor te lezen, dan is dat het moment om in te grijpen.
En daarom kan het geen irrelevantie om te vragen waarom ze ineens van de islam-zonder hoofddoek is gegaan naar de islam-met hoofddoek. Ze heeft daar toch een reden voor, lijkt me.
I´m back.
pi_161309141
quote:
Atheďsme is niets, dus dat kun je ook niet uitdragen.
pi_161309142
quote:

[..]

Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.
En dan gaat een hoofddoekje te ver?
pi_161309145
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheďstisch.

Verder zie ik niet hoe jouw voorbeeld relevant is voor deze kwestie. Of gaat deze juf plots islamitische huiswerkopdrachten meegeven omdat ze een hoofddoek draagt?
Jij bent ook een buitencategorie Koos, dat weet je ook wel.
I´m back.
pi_161309157
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.
Zo'n boeddhabeeldje van de intratuin, echt?
I´m back.
pi_161309179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het haar bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen.
Het evangelie volgens Mohammed in dit geval hč. Ik zou het niet weten, die ouders ook niet, daarom vragen ze zich dit af, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:07:02 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161309184
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Daar betalen die mensen toch zelf voor? Rare vergelijking.
pi_161309200
quote:
Vreemde redenatie.

Iemand zonder religieuze symbolen zou ook zomaar christen, moslim, jood, homo, communist etc. kunnen zijn.
pi_161309214
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het evangelie volgens Mohammed in dit geval hč. Ik zou het niet weten, die ouders ook niet, daarom vragen ze zich dit af, denk ik.
"Hoi juf, ga je nou onze kinderen islamiseren?"
"Nee."
"Oké, doei!"
"Doei!"
pi_161309219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent ook een buitencategorie Koos, dat weet je ook wel.
Krijgen leerlingen van deze docente huiswerkopdrachten over de islam?
pi_161309230
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Atheďsme is niets, dus dat kun je ook niet uitdragen.
Dat is jouw mening volgens anderen is het duivels.

quote:
Atheďsme en kwezelarij zijn de twee hoorns van de antichrist, zoals ik eerder zei. Ze vormen allebei een groot gevaar, en maken de mensen ongelukkig. Ze verstoren het psychologisch evenwicht, het evenwicht van de geest en het sociaal evenwicht, dus ze maken de samenleving gek.
http://nl.harunyahya.com/(...)j-is-als-een-duivels
pi_161309236
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Hoi juf, ga je nou onze kinderen islamiseren?"
"Nee."
"Oké, doei!"
"Doei!"
Ja, en als het was:
"Ja"
I´m back.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:09:42 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161309259
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Harun Yahya :D.
pi_161309266
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Moeten zij weten. Voor mij zijn zij duivels. Iedereen blij.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:10:08 #106
346939 Janneke141
pi_161309275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en als het was:
"Ja"
Als het ja is is het gevaarlijk en als het nee is is het taqqiya. Of heb ik dan iets verkeerd begrepen?
pi_161309279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en als het was:
"Ja"
Dan was het einde verhaal hč? Of dacht je dat een school dat zou accepteren?
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 19:10:32 #108
138438 crew  Pizzakoppo
pi_161309281
Het lijkt mij persoonlijk vervelender dat zij de evolutietheorie verwerpt, aangeeft dat de aarde pas 6000 jaar oud is en dat alle niet-Islamitische kindjes gaan branden in de hel. Maar dat bedoelt ze niet persoonlijk. :)
pi_161309349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan was het einde verhaal hč? Of dacht je dat een school dat zou accepteren?
Dus dan mag je gewoon vragen waarom ineens die hoofddoek dan.
I´m back.
pi_161309357
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een docent gezien met een Vitessesjaal. Ik ben er ook wel eens een tegengekomen die lid is van GroenLinks. Het moest niet mogen allemaal.
Gewoon iedereen in het openbaar verplichte een uniform als kleding, Noord-Korea kan als voorbeeld dienen, vervolgens een ministerie van toegestane woorden met een spreekpolitie om te voorkomen dat men niet neutrale dingen zegt.
pi_161309369
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk vervelender dat zij de evolutietheorie verwerpt, aangeeft dat de aarde pas 6000 jaar oud is en dat alle niet-Islamitische kindjes gaan branden in de hel. Maar dat bedoelt ze niet persoonlijk. :)
Ja, al die kinderen van haar gaan eeuwig branden idd. Zou ze er niet een paar willen redden?
I´m back.
pi_161309382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je mag ook vragen of ze aan anale seks doet. Dikke kans dat ze vindt dat je daar niks mee te maken hebt.
pi_161309384
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vreemde redenatie.

Iemand zonder religieuze symbolen zou ook zomaar christen, moslim, jood, homo, communist etc. kunnen zijn.
Dat zou iemand met een hoofddoekje ook kunnen zijn.
pi_161309385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als het ja is is het gevaarlijk en als het nee is is het taqqiya. Of heb ik dan iets verkeerd begrepen?
Nee, want taqqiya was toch een verzinsel van extreemrechts?
I´m back.
pi_161309387
ik snap de ophef wel. de hoofddoek staat symbool voor islamitische achterlijke middeleeuwse praktijken, vrouwenonderdrukking en meer van dat soort achterlijke gedachtes. Totaal in contrast met de moderne westerse europese samenleving.

Zeker als je een een voorbeeldfiguur bent voor jonge kinderen en ze zelfs moet lesgeven, snap ik wel dat niet iedereen daar blij mee is. Hoe kan iemand die religieus zo ver weg staat van een moderne maatschappij met onze normen en waarden, onze kinderen erover lesgeven als ze zelf totaal anders is?
There are only 151 Pokémon.
pi_161309399
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zal het schoolbestuur ongetwijfeld hebben gevraagd. Lijkt mij iets persoonlijks wat niet met het hele gedeeld hoeft te worden via de media.
pi_161309401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je mag ook vragen of ze aan anale seks doet. Dikke kans dat ze vindt dat je daar niks mee te maken hebt.
Nee, dat mag je niet vragen. Zit je gewoon te trollen?
I´m back.
pi_161309413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:14 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap de ophef wel. de hoofddoek staat symbool voor islamitische achterlijke middeleeuwse praktijken, vrouwenonderdrukking en meer van dat soort achterlijke gedachtes. Totaal in contrast met de moderne westerse europese samenleving.

Zeker als je een een voorbeeldfiguur bent voor jonge kinderen en ze zelfs moet lesgeven, snap ik wel dat niet iedereen daar blij mee is. Hoe kan iemand die religieus zo ver weg staat van een moderne maatschappij met onze normen en waarden, onze kinderen erover lesgeven als ze zelf totaal anders is?
En een kruis is wel een positief symbool?
pi_161309417
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal het schoolbestuur ongetwijfeld hebben gevraagd. Lijkt mij iets persoonlijks wat niet met het hele gedeeld hoeft te worden via de media.
Klopt, maar als ouder mag je dat best vragen.
I´m back.
pi_161309422
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat mag je niet vragen. Zit je gewoon te trollen?
Nee. Privé is privé.

Zit jij te trollen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')