Dat was chargerend bedoeld uiteraard. Openbare school zou religie met gepaste afstand moeten benaderen wmb. Religie doe je in je vrije tijd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kinderen leren dat het een ziekte is? En dat moet een gelovige juf die kinderen dan gaan vertellen?
Sluipt er wel in natuurlijk hè. Niet met zoveel worden, maar toch.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:50 schreef Ferinia het volgende:
Het zou pas een probleem zijn als ze haar "gedachtegoed" ook zou willen verspreiden, zolang ze keurig de kinderen lesgeeft volgens de norm zou er geen probleem moeten zijn.
'Doe' wel. 'Ben' niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was chargerend bedoeld uiteraard. Openbare school zou religie met gepaste afstand moeten benaderen wmb. Religie doe je in je vrije tijd.
Nederland anno 2016. Bang zijn dat kinderen islamiseren omdat de juf een hoofddoek draagt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sluipt er wel in natuurlijk hè. Niet met zoveel worden, maar toch.
Mijn dochter zat een tijdje op een gristelijk schooltje in de buurt (wisten wij veel dat het gristelijk was, want daar adverteerden ze niet mee en dat vertelden ze bij aanmelden er ook niet bij), je zou eens moeten weten met wat voor gekke ideeën en gek huiswerk ze thuiskwam.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederland anno 2016. Bang zijn dat kinderen islamiseren omdat de juf een hoofddoek draagt.
Man man man.
Nou ja, ik denk niet dat het de bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen op een openbare school, toch?quote:
En een peroxidekuif?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een hoofddoek staat synoniem voor islam, netzoals een hitlersnorretje dat staat voor het nazisme.
Maar goed, anders een hakenkruis op zn kale kop.
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheïstisch.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn dochter zat een tijdje op een gristelijk schooltje in de buurt (wisten wij veel dat het gristelijk was, want daar adverteerden ze niet mee en dat vertelden ze bij aanmelden er ook niet bij), je zou eens moeten weten met wat voor gekke ideeën en gek huiswerk ze thuiskwam.
Ik denk niet dat het haar bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk niet dat het de bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen op een openbare school, toch?
Ik heb wel eens een docent gezien met een Vitessesjaal. Ik ben er ook wel eens een tegengekomen die lid is van GroenLinks. Het moest niet mogen allemaal.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
Best lastig als je als onderwijzer helemaal neutraal moet zijn, als je geen religieuze symbolen draagt kun je zomaar het atheïsme uitdragen.
En daarom kan het geen irrelevantie om te vragen waarom ze ineens van de islam-zonder hoofddoek is gegaan naar de islam-met hoofddoek. Ze heeft daar toch een reden voor, lijkt me.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
Of een docent een religie aanhangt, en welke, maakt geen bal uit. Mocht blijken dat deze dame iedere ochtend uit de koran begint voor te lezen, dan is dat het moment om in te grijpen.
Atheïsme is niets, dus dat kun je ook niet uitdragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
Best lastig als je als onderwijzer helemaal neutraal moet zijn, als je geen religieuze symbolen draagt kun je zomaar het atheïsme uitdragen.
Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat religieuze symboliek niet thuishoort op scholen (sowieso niet in het openbaar).
Jij bent ook een buitencategorie Koos, dat weet je ook wel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten, en toch ben ik niet opgegroeid als een christenfundamentalist. Ik ben atheïstisch.
Verder zie ik niet hoe jouw voorbeeld relevant is voor deze kwestie. Of gaat deze juf plots islamitische huiswerkopdrachten meegeven omdat ze een hoofddoek draagt?
Zo'n boeddhabeeldje van de intratuin, echt?quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.
En dan gaat een hoofddoekje te ver?
Het evangelie volgens Mohammed in dit geval hè. Ik zou het niet weten, die ouders ook niet, daarom vragen ze zich dit af, denk ik.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het haar bedoeling is om het evangelie te gaan uitdragen.
Daar betalen die mensen toch zelf voor? Rare vergelijking.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Maar we hebben er alleen problemen mee als het religieuze islamsymboliek is in het openbaar? Ga eens kijken in de openbare gezondheidszorg waar vele patienten behandeld worden in een ruimte waar het boeddhabeeld een centrale plaats inneemt en een geneeswijze met boeddhistische wortels wordt uitgevoerd, terwijl de behandelaar de bedenker van die geneeswijze zonder enige schroom als heilige aan de patienten presenteert. Ik bedoel natuurlijk mindfulness. Je hoort daar nooit iemand over.
En dan gaat een hoofddoekje te ver?
Vreemde redenatie.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
"Hoi juf, ga je nou onze kinderen islamiseren?"quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het evangelie volgens Mohammed in dit geval hè. Ik zou het niet weten, die ouders ook niet, daarom vragen ze zich dit af, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |