abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161319934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Tjonge jonge, wat hebben we allemaal binnengehaald. Dit is dan een zogenaamde gematigde moslim die schaamteloos een hoofddoek besluit te dragen, net na Brussel, terwijl wij ons afvragen wanneer wij aan de beurt zijn. :r
Oh noes, juf gaat hoofddoekje dragen. Allemaal de schuilkamers in, jongens.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161320003
Op een middelbare school zou ik er geen problemen mee hebben, maar vind het toch wel sneu voor die kinderen dat ze zo jong al worden geconfronteerd met religie. Ik snap de ophef wel, hoe leg je aan die kinderen uit dat hun juf opeens een lapje draagt omdat ze bang is dat meester Kees haar anders zedelijke blikken toewerpt.
pi_161320011
quote:
11s.gif Op zondag 10 april 2016 01:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oh noes, juf gaat hoofddoekje dragen. Allemaal de schuilkamers in, jongens.
Symboliek. Jij trekt het gelijk in de extreme en gebruikt de overtreffende trap. Wat eigen is aan linkse naïeve vrouwtjes die niet verder denken dan waar ze dit keer hun maandverband moeten halen. Als we dit accepteren waar gaat het dan heen? Mag ik zometeen een duivelpak aan omdat ik het duivelisme aan hang? De scheiding van kerk en staat en daar horen ook publiekrechtelijke ruimten als scholen bij, Tenminste openbare scholen. Ouders moeten zeker van zijn dat hun kinderen niet worden beïnvloed door religieuze uitingen als ze daarvoor kiezen. We hebben nog altijd christelijke en islamitische scholen voor ouders die dat wel wensen.

Een hoofddoek op openbare scholen is in Frankrijk al niet toegestaan. Zowel niet voor de leerlingen als leerkrachten. Daar moeten we ook heen. In privétijd, openbaar ga lekker je gang, maar publiekrechtelijke gebouwen gewoon een keiharde nee!

[ Bericht 2% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 10-04-2016 01:17:19 ]
  zondag 10 april 2016 @ 01:11:08 #279
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_161320088
Zolang ze normaal lesgeeft, heb ik daar geen problemen mee
pi_161320245
Misschien is het vooral dat ik moeite heb iemand met een hoofddoek serieus te nemen. Het is een beetje alsof je een sektelid voor je hebt staan of iemand die in complottheorieën geloofd. Zou het ook niet prettig vinden als de meester een walkietalkie op z'n hoofd zou plakken, omdat hij gelooft dat aliens ieder moment contact met de aarde kunnen maken.

Maar goed, deze massahysterie binnen het onderwijs is nu eenmaal grondwettelijk beschermd...
pi_161320262
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 01:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Misschien is het vooral dat ik moeite heb iemand met een hoofddoek serieus te nemen. Het is een beetje alsof je een sektelid voor je hebt staan of iemand die in complottheorieën geloofd. Zou het ook niet prettig vinden als de meester een walkietalkie op z'n hoofd zou plakken, omdat hij gelooft dat aliens ieder moment contact met de aarde kunnen maken.

Maar goed, deze massahysterie binnen het onderwijs is nu eenmaal grondwettelijk beschermd...
Moslims worden al minimaal aangenomen. Zitten zoveel nadelen aan. Neem ze in grote getalen aan en ze gaan een moskee eisen op het bedrijfsterrein. Dit is gewoon een waarschuwing voor werkgevers. Hoe groter in het nieuws hoe beter. De grondwet? Mwah, men is volgens mij best ver met het een wet die intrekking van de paspoort van mensen die betrokken zijn bij terroristische activiteiten en een dubbel paspoort hebben mogelijk maakt. Dat was een paar jaar geleden ondenkbaar, maar toch zit het in eindfase voordat het in NL werkelijkheid wordt! Dat heeft ook spanningsvelden met artikel 1 Grondwet maar toch heeft men het door de Tweede Kamer gekregen.

In een land als Australië is die discussie ook in volle gang!

Nederlanderschap kwijt na volgen jihadkamp

Australië wil paspoort verdachten terrorisme intrekken

[ Bericht 5% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 10-04-2016 01:30:00 ]
pi_161320319
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 01:19 schreef Childofthe90s het volgende:

Vrij heftig omschreven, maar mee eens! :Y

Met christelijke uitingen als een kruisje heb ik het net iets minder sterk omdat het hier wat meer "normaal" is dat men in die dingen gelooft, maar dan nog zou ik liever iemand hebben die niet in een onzichtbaar mannetje gelooft die ons allerlei wetten oplegt.

Of iemand die een koe aanbidt en gelooft dat er een god is met de kop van een olifant.
pi_161320491
Ik zou wel raar opkijken wanneer mijn kind (als ik die had) ineens onderwezen zou worden door een leraar met een aluminium hoedje. Precies hetzelfde. Wie weet waar diegene nog meer extremer in is geworden, zoals indoctrinatie van kleine kinderen.
  zondag 10 april 2016 @ 01:34:25 #284
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_161320507
Duidelijk dat het schoolbestuur bestaat uit politiek correcte lafaards. Deze vrouw is zonder hoofddoek aangesteld ze kunnen dus gewoon eisen dat ze die doek afzet. Die ouders moeten gewoon een ultimatum stellen. Over een paar maanden is het schooljaar afgelopen en is oftewel die hoofddoek weg of we zetten onze kinderen op een andere school. Wedden dat dat bestuur eieren voor zijn geld kiest.
Wat we in Nederland moeten leren is dat we samen en verenigd het politiek correcte gedrocht gemakkelijk kunnen knechten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:10 schreef jatochneetoch het volgende:
Laat mensen toch gewoon lekker en hoofddoek dragen als ze dat willen.
Ik snap het probleem nooit zo.
Het probleem is heel simpel. Het is een opdringerig symbool van minachting voor de vrouw en een uiting van religie. Twee kwalijke zaken waar ik, net als die ouders, mijn kinderen voor wil behoeden.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_161320539
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 01:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Vrij heftig omschreven, maar mee eens! :Y

Met christelijke uitingen als een kruisje heb ik het net iets minder sterk omdat het hier wat meer "normaal" is dat men in die dingen gelooft, maar dan nog zou ik liever iemand hebben die niet in een onzichtbaar mannetje gelooft die ons allerlei wetten oplegt.

Of iemand die een koe aanbidt en gelooft dat er een god is met de kop van een olifant.
Bij een ketting met een kruisje, Davidsster of halve maan houd je het in ieder geval nog bescheiden. Je kunt ook niet verlangen dat een docent niet religieus is, maar je mag toch nog wel verlangen dat iemand niet zo religieus is dat men een hoofddoek of keppel noodzakelijk acht.

Dit wil je toch ook niet als meester of juf:
  zondag 10 april 2016 @ 01:44:16 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161320659
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 01:34 schreef Alektorophobia het volgende:
Duidelijk dat het schoolbestuur bestaat uit politiek correcte lafaards. Deze vrouw is zonder hoofddoek aangesteld ze kunnen dus gewoon eisen dat ze die doek afzet. Die ouders moeten gewoon een ultimatum stellen. Over een paar maanden is het schooljaar afgelopen en is oftewel die hoofddoek weg of we zetten onze kinderen op een andere school. Wedden dat dat bestuur eieren voor zijn geld kiest.
Wat we in Nederland moeten leren is dat we samen en verenigd het politiek correcte gedrocht gemakkelijk kunnen knechten.

[..]

Het probleem is heel simpel. Het is een opdringerig symbool van minachting voor de vrouw en een uiting van religie. Twee kwalijke zaken waar ik, net als die ouders, mijn kinderen voor wil behoeden.
:') PVV
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161320808
Ik zou het als ouder wel raar vinden mar er geen probleem van maken. Maar je moet dit wel gaan uitleggen aan je kind. Dat is ergerlijk.
  zondag 10 april 2016 @ 02:09:47 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161320935
hemeltjelief, de juf heeft een doekje om d'r hoofd... de ellende!!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161320958
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
En jij hebt duidelijk een plaat voor je hoofd.
  zondag 10 april 2016 @ 02:12:29 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161320968
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 02:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En jij hebt duidelijk een plaat voor je hoofd.
heb jij niet ergenseen SS-bijeenkomst ofzo
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161320977
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Niemand maakt er een ellende van. Het dwingt je als ouders wel tot uitleg. Dat moment maak ik liever zelf uit. Ik ben ook tegen een leraar die een T-shirt draagt met daarop "ik ben homo".
pi_161320983
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

heb jij niet ergens een SS-bijeenkomst ofzo
Waarom zeg je dat tegen iemand?
pi_161320990
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

heb jij niet ergens een SS-bijeenkomst ofzo
Wat een droevig niveau weer. Ga maar weer snel terug naar joop.nl
  zondag 10 april 2016 @ 02:14:13 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161320996
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 02:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat een droevig niveau weer. Ga maar weer snel terug naar joop.nl
PvdA :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 april 2016 @ 02:14:31 #295
37769 erodome
Zweefteef
pi_161321000
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 01:06 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Symboliek. Jij trekt het gelijk in de extreme en gebruikt de overtreffende trap. Wat eigen is aan linkse naïeve vrouwtjes die niet verder denken dan waar ze dit keer hun maandverband moeten halen. Als we dit accepteren waar gaat het dan heen? Mag ik zometeen een duivelpak aan omdat ik het duivelisme aan hang? De scheiding van kerk en staat en daar horen ook publiekrechtelijke ruimten als scholen bij, Tenminste openbare scholen. Ouders moeten zeker van zijn dat hun kinderen niet worden beïnvloed door religieuze uitingen als ze daarvoor kiezen. We hebben nog altijd christelijke en islamitische scholen voor ouders die dat wel wensen.

Een hoofddoek op openbare scholen is in Frankrijk al niet toegestaan. Zowel niet voor de leerlingen als leerkrachten. Daar moeten we ook heen. In privétijd, openbaar ga lekker je gang, maar publiekrechtelijke gebouwen gewoon een keiharde nee!
Sinds wanneer is dat deel van de scheiding tussen kerk en staat hier?
Waarom die mooie Nederlandse waarden zo snel weg willen gooien? Waarom Frankrijk willen worden, of zelfs erger? Waarom moeten we daarheen, want Frankrijk is nu niet echt een lichtend vb te noemen ofzo, zo lekker gaat het daar niet...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 10 april 2016 @ 02:16:53 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161321026
Het leuke - dan niet verneukarietefe - is dan wel weer om te zien dat het gros hier geen idee heeft van wat links daadwerkelijk betekent...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161321059
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het leuke - dan niet verneukarietefe - is dan wel weer om te zien dat het gros hier geen idee heeft van wat links daadwerkelijk betekent...
Maar mensen zien wel hoe raar jij bent. Dat is niet eens leuk maar een feit. Maar geef een een goede uitleg over hoe fout links is. Want ik stem links.
  zondag 10 april 2016 @ 02:20:23 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161321061
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat tegen iemand?
U kent Spooner niet? Die gozer is één brok xenofobie... die flikkert met graagte alles wat Marokkaans c.q. Turks is over de grens; of ze nu islamitisch zijn of niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 april 2016 @ 02:20:48 #299
37769 erodome
Zweefteef
pi_161321064
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niemand maakt er een ellende van. Het dwingt je als ouders wel tot uitleg. Dat moment maak ik liever zelf uit. Ik ben ook tegen een leraar die een T-shirt draagt met daarop "ik ben homo".
Oh nee zeg,stel je voor dat je tegen je kind moet zeggen dat er verschillende denkwijzes zijn. Moet opvoeden, wat je taak is als ouder...

Wat is hier nu zo lastig aan? Het is net zo lastig als uitleggen dat iemand homo is. Kortom, geen enkel probleem. Behalve dan het probleem wat jij er zelf van wil maken.

Neem die homo leraar van je als vb, dat hoeft niet om een shirt te gaan, opgehaald worden door zijn mannelijke(/vrouwelijke) partner en liefs tonen is al genoeg.
Waarom zou dat een probleem zijn behalve in jouw eigen hoofd? Geloof me als ik zeg dat die kinderen daar geen moeite mee hebben als je simpelweg zegt dat er verschillende denkwijzes en manieren zijn. Dit is een probleem van volwassenen die er iets groots van maken, dit is geen probleem voor kinderen. Dat wordt het alleen maar als jij als ouder er een probleem van maakt en dat op hun nek legt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 10 april 2016 @ 02:21:03 #300
395200 deadprez
One more rail
pi_161321065
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:12 schreef Jaroon het volgende:
Het dwingt je als ouders wel tot uitleg.
Wat. Waarom?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')