Je kunt prima voorstander zijn dan democratie en tegelijkertijd geen behoefte hebben aan referenda over van alles.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ook voor voorstanders van referenda en democratie.
Ik ben dus teleurgesteld in de Rotterdammers.
BVN zendt het uit volgens mij.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ga voor dat uurtje geen VPN opzetten.
Hopelijk komt het ook op politiek24, die wordt normaal gespreken niet geblokkeerd
Ik stem tegen het referendum an sich door niet te gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
ik vind het echt kwalijk en schandalig dat mensen niet stemmen..
deze mensen gun ik het leven in een democratie niet..
lekker in een dictatuur of communisme gaan wonen
Ten eerste kan dat met de huidige wetgeving niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar heb je het gedonder al. En straks komt er een referendum over Zwarte Piet, daar ben ik van overtuigd.
dat is geen stem lulhoofdquote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik stem tegen het referendum an sich door niet te gaan stemmen.
twitter:devriesjoost twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:03:12Tussenstand opkomst Rotterdam: 22,4 procent. Nog één uur te gaan #live #referendum https://t.co/RpIkOCIiE3 reageer retweet
Ik benieuwd waar ik dat gezegd heb?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk als je één kant van het debat wegzet als domme mensen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Desalniettemin.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
42% lijkt me iets te hoog gegrepen
Democratie betekent over het algemeen dat je mag stemmen. Niet dat je moet stemmen, zelfs als je totaal geen mening hebt of een slecht onderbouwde mening.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
Heb niet gestemd, en ik ga lekker niet ergens anders wonen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
Het leven in een Nederlandse gesloten democratie is zeker zo geweldig ?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
Tis gewoon je burgerrecht hoor. Geen plicht.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
daarom ben ik ook voor de stemplichtquote:Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Democratie betekent over het algemeen dat je mag stemmen. Niet dat je moet stemmen, zelfs als je totaal geen mening hebt of een slecht onderbouwde mening.
Ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Je kunt prima voorstander zijn dan democratie en tegelijkertijd geen behoefte hebben aan referenda over van alles.
Rancuneuze typjes die alleen komen stemmen als de handtekeningenverzamelaars van een referendum in hún politieke straatje passen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
Dus je bent tegen een democratie.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daarom ben ik ook voor de stemplicht
Dat wordt hooguit 24%, sjongejongequote:Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Infection het volgende:
twitter:devriesjoost twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:03:12Tussenstand opkomst Rotterdam: 22,4 procent. Nog één uur te gaan #live #referendum https://t.co/RpIkOCIiE3 reageer retweet
Moet je Belg wordenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Zwarte Piet was maar een voorbeeld natuurlijk, maar we verschillen duidelijk van mening over de waarde van referenda. Dat kan.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste kan dat met de huidige wetgeving niet.
Ten tweede zie ik het probleem er niet van. Ga maar proberen een meerderheid van de Nederlanders ervan te overtuigen dat het uiterlijk van Zwarte Piet niks in wetgeving te zoeken heeft. Dat is democratie.
En als je dat niet lukt en een meerderheid van de Nederlanders het wel héél belangrijk vindt dat het uiterlijk van Zwarte Piet in de wet wordt vastgelegd, wie ben jij dan om te vinden dat dat niet mag?
Behalve dat als je wel meetelt met de opkomst dus je doet altijd mee. Daar heb je geen keuze in.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef agter het volgende:
[..]
Tis gewoon je burgerrecht hoor. Geen plicht.
Deal with it. Voordat je mensen allerlei nare dingen gaat toewensen.
http://www.bvn.tv/quote:
Ik denk dat ik meer begrijp van het verdrag dan enige volksvertegenwoordiger, dus wie moet je eigenlijk laten stemmen, die carriere tijgers of mij?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik benieuwd waar ik dat gezegd heb?
Ik denk dat het gros van de stemmers weinig idee heeft van waar ze over stemmen simpelweg omdat het verdrag een nogal complex ding is en de meeste mensen niet de moeite nemen om het te lezen en zich enkel baseren op een paar stellingen. Dan weet je in mijn optiek niet bepaald waar je het over hebt.
Dus 70% van Nederland moet weg?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Onnoman het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Melleyn het volgende:
Onderweg naar huis en dan snel effe stemmen
Die doet het! Bedankt!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
http://www.bvn.tv/
Kan het alleen niet controleren omdat het in Belgie en Nederland geblokkeerd wordt
Dan moet je in Belgie gaan wonen, niet eens zo ver van huis.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Voor of tegen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Melleyn het volgende:
En dat in een stad waar ik veel tegenstemmers verwacht.quote:
Iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Misschien moet je dat maar accepteren.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rancuneuze typjes die alleen komen stemmen als de handtekeningenverzamelaars van een referendum in hún politieke straatje passen.
Ik snap ze ook niet.
je moet god danken op de blote knieën dat je het recht hebt om te mogen stemmen. Mensen die daar geen gebruik van maken maar er wel een mening op nahouden zou laffe hondenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rancuneuze typjes die alleen komen stemmen als de handtekeningenverzamelaars van een referendum in hún politieke straatje passen.
Ik snap ze ook niet.
Jij misschien, maar dan ben je echt 1 uit de duizend.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer begrijp van het verdrag dan enige volksvertegenwoordiger, dus wie moet je eigenlijk laten stemmen, die carriere tijgers of mij?
(rhetorische vraaghet antwoord lijkt me meer dan evident )
Loopt lekker leeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dus 70% van Nederland moet weg?
Ach je kan hem moeilijke serieus nemen , iets zint heb niet en bijna heel Nederland wenst iets ergs toe.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Voor Rotterdam zou 24-25% een prima opkomst zijn, lijkt me.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Melleyn het volgende:
nee.. dat is juist pro democratiequote:
Goed, dat mag je vinden. Voor de duidelijkheid; ik vind het onderwerp wel belangrijk maar de mening van de gemiddelde burger over dit onderwerp vind ik minder belangrijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:07 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens.
Omdat dit niet als over van alles te classificeren valt in mijn optiek.
Komt wel goed.quote:In steeds meer gemeenten is de grens van 30% al gehaald. Hieronder een overzicht van de bevestigde gemeenten:
Zeewolde 30,09%
Amersfoort 36,1%
Castricum 30,17%
Blaricum 32,37%
Westvoorne 33,50%
Noordwijkerhout 32,25%
Vlieland 43%
Landsmeer 30,72% (18.00 uur)
Schiermonnikoog 33% (16.30 uur)
Ik zou liever hebben dat iedere stemgerechtigde de vraag krijgt of hij wil gaan stemmen voordat er gestemd word. Alleen de mensen die dat willen, tellen dan mee bij de opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan moet je in Belgie gaan wonen, niet eens zo ver van huis.
Maar jij hebt dus liever dat mensen gaan stemmen zonder te weten waarover, dan dat ze de waarde van hun eigen mening niet overschatten en de beslissing overlaten aan mensen die meer kennis van zaken hebben?
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef richolio het volgende:
Net bij de NOS een item over dat mensen bewust thuis blijven.
Heb ik ook gedaan
laten we bij 10% beginnenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het verboden zou moeten worden. Maar ik snap ze niet. Als je tegen álle referenda bent, snap ik het weer wel, trouwens.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Misschien moet je dat maar accepteren.
Nee, niet over de waarde van referenda, maar over democratie in het algemeen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Zwarte Piet was maar een voorbeeld natuurlijk, maar we verschillen duidelijk van mening over de waarde van referenda. Dat kan.
Ja want jij kent ze allemaal persoonlijk, en bent het nagegaan etc.. .bla bla blaquote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer begrijp van het verdrag dan enige volksvertegenwoordiger, dus wie moet je eigenlijk laten stemmen, die carriere tijgers of mij?
(rhetorische vraaghet antwoord lijkt me meer dan evident )
Hou je wel enorm veel ruimte over voor vluchtelingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Donder op met je geroeptoeter, zeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef juliusceasar het volgende:
Ik lees over dichte stembureaus, stembureaus die zeer slecht bereikbaar zijn. Als blijkt dat dit bewuste acties zijn van de overheid dan moet hier een rechtszaak van komen!!!
Dat is het wel. En Geenstijl heeft je goed gedrild in het 'newspeak' schaapje.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is gek. Want ik ben ook solidair met Oekraïne, en ik heb tegen gestemd.
Dat associatieverdrag is namelijk helemaal niet in het belang van de 'gewone Oekraïner'.
Huilenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef Woods het volgende:
Dat mensen zich niet verdiepen in de materie oke, maar stem dan TEN MINSTE BLANCO![]()
Dit kutland
verplichte censuskiesrecht in de vorm van minimaal HBO afgestudeerden of mensen die minstens 35 jaar in loondienst hebben gewerkt!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan moet je in Belgie gaan wonen, niet eens zo ver van huis.
Maar jij hebt dus liever dat mensen gaan stemmen zonder te weten waarover, dan dat ze de waarde van hun eigen mening niet overschatten en de beslissing overlaten aan mensen die meer kennis van zaken hebben?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen tegen referenda zijn, wel tegen de uitkomst. Overduidelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het verboden zou moeten worden. Maar ik snap ze niet. Als je tegen alle referenda bent, snap ik het weer wel.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef juliusceasar het volgende:
Ik lees over dichte stembureaus, stembureaus die zeer slecht bereikbaar zijn. Als blijkt dat dit bewuste acties zijn van de overheid dan moet hier een rechtszaak van komen!!!
Hoor ik daar roeptoeterquote:Op woensdag 6 april 2016 20:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Donder op met je geroeptoeter, zeg.
Dat is ook een manier om desinteresse te negeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou liever hebben dat iedere stemgerechtigde de vraag krijgt of hij wil gaan stemmen voordat er gestemd word. Alleen de mensen die dat willen, tellen dan mee bij de opkomst.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef juliusceasar het volgende:
Wat een idioot is dat toch.quote:
lolquote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoor ik daar roeptoeter![]()
[ afbeelding ]
Ook veel laagopgeleiden die wel zijn gaan stemmen. Je punt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weer veel laagopgeleiden die strategisch thuis bleven zitten dan.
Raar ook.. 25000 inwoners hier en we hebben zo'n 10-15 plekken om te stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:11 schreef Vasilevski het volgende:
Wel opzienbarend hoe de facilitering uiteenloopt vandaag als ik het zo zie bij de NOS. In de ene gemeente een stembureau op het station in de vroege ochtend, of een mobiel stembureau. Op andere plaatsen lange rijen en stembureaus die er gewoon de helft van de dag uit kakken. Chapeau voor de gemeenten en de vrijwilligers die hun zaakjes goed geregeld hebben.
Ik ook. Belachelijke shit, dit hele referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef richolio het volgende:
Net bij de NOS een item over dat mensen bewust thuis blijven.
Heb ik ook gedaan
Wanneer je tegen dit refendum bent is het juist toch perfect om niet te stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het verboden zou moeten worden. Maar ik snap ze niet. Als je tegen álle referenda bent, snap ik het weer wel, trouwens.
Zijn meer laagopgeleiden in dit land dan hoogopgeleiden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:13 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ook veel laagopgeleiden die wel zijn gaan stemmen. Je punt?
ik ben juist het rolmodel van democratie.. door het gebruik van gezonde verstand en geen emotietoeters zoals de meeste vrouwenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef agter het volgende:
[..]
Met mensen die niet met democratie om kunnen gaan, zoals jij, voorop.
Het is een eigen geschreven stuk ook nogquote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Misselijkmakend nog wel. Iemand heeft kritiek op Geenstijl. Heftig.
twitter:rohy twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:09:32Nog score van Eindhoven (19.30 uur) erbij. Verwachting grote steden: 27,2% Landelijk: 29,2% https://t.co/EiUaeFWpwG reageer retweet
dat sowiesoquote:
Jaquote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Een vraag over de spelregels;
Tellen ongeldige stemmen mee voor de opkomst?
Shit hij loopt volgens mij een uur achter. Uitzending begint toch over een kwartier? (20:30 bij jullie)?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
http://www.bvn.tv/
Kan het alleen niet controleren omdat het in Belgie en Nederland geblokkeerd wordt
Mag de gewone Oekraïner dat niet zelf bepalen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is gek. Want ik ben ook solidair met Oekraïne, en ik heb tegen gestemd.
Dat associatieverdrag is namelijk helemaal niet in het belang van de 'gewone Oekraïner'.
Ik denk dat ons meningsverschil vooral voortkomt uit het verschil in vertrouwen dat jij en ik hebben in 'de burger'. Ik heb niet enorm veel vertrouwen in politici maar ik heb nog minder vertrouwen in de gemiddelde burger. Daarom beperk ik die burgerlijke invloed liever tot de reguliere verkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, niet over de waarde van referenda, maar over democratie in het algemeen.
Democratie betekent in beginsel dat het volk z'n eigen wetten maakt. We hebben een indirecte democratie omdat dat handiger is maar als daar uitkomsten uit komen die niet vanwege de grondrechten nodig zijn en niet door een meerderheid gesteund worden dan is dat per definitie een democratisch tekort.
RTL boulevard?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Volgens de rechtse meute hier hebben we D66-rechters.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef juliusceasar het volgende:
Wauw, echt? Nu ook al sexisme?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik ben juist het rolmodel van democratie.. door het gebruik van gezonde verstand en geen emotietoeters zoals de meeste vrouwen
het is precies andersom.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je moet god danken op de blote knieën dat je het recht hebt om te mogen stemmen. Mensen die daar geen gebruik van maken maar er wel een mening op nahouden zou laffe honden![]()
sowieso.. RTL boulevard.. tokkie tv ++quote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ja, het kwam er omdat GeenStijl faciliteerde, dit is gewoon een onderdeel van het democratische proces (hoe anders bereik je kiezers, daar zijn altijd massamedia voor nodig en dat op zichzelf is al voldoende een safeguard om onnodige referenda te voorkomen).quote:Op woensdag 6 april 2016 19:56 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Houdt je er rekening mee dat dit referendum is aangevraagd door een paar mensen die het geheel niet gaat om dit verdrag? De enige reden dat het er gekomen is, is omdat ze grote website achter zich hebben waarvan de leden toch wel meedoen en het vooral geinig vinden dat ze ook eens in het nieuws komen.
Ook dat is niet helemaal waar. Kennen mensen alle details? Nee. Weten ze in grote lijnen waar het verdrag over gaat? Een groot deel van hen wel. Jan Roos gaf het gisteren nog aan bij Pauw dat hij aangenaam verrast was door het kennisniveau, in het bijzonder bij de tegenstemmers. Je hoeft niet elk detail te kennen om de belangrijkste punten te kennen, er zit een filter tussen het volk en het vedrag: namelijk mensen die wel het vedrag in detail hebben bestudeerd, in ieder geval op punten die voor hen relevant zijn, en die hierover verslag doen. Zo is er bijvoorbeeld een zeer uitgebreid en goed krantenartikel geschreven over wat het verdrag betekent voor de kippenindustrie, er is ook veel geschreven over de corruptie (en de onmogelijkheid om dat in te dammen met dit verdrag), de politieke consequenties van het aanvaarden en afwijzen van het verdrag (het aanvaarden van het vedrag leidt tot meer instabiliteit volgens de deskundige mensen (niet de politici!), er is veel duiding gegeven over de handel (de omvang), de millitaire samenwerking etc.quote:Het gros van de mensen heeft geen flauw idee waar het over gaat (niet gek met een juridisch document van honderden pagina's) en stemt helemaal niet om zich uit te spreken over wel of niet een verdrag.
Ik ben het niet eens met deze duiding van jou maar of dat ze beter voor een ander onderwerp hadden gekozen is een andere vraag, jij gaat er wel heel erg gemakkelijk aan voorbij dat ze enkel een ref. mochten aanvragen voor zaken waarover na een bepaalde datum (begin juli 2015?) is gestemd.quote:Ze hadden beter een referendum kunnen aanvragen over iets waarvan de mensen wel begrijpen waar het over gaat zodat ze zelf een mening kunnen vormen in plaats van de een of andere roeptoeter na te lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik niet maar of dat je het begrijpt of niet, het is niet slim, zoveel is zeker. De uitslag staat straks en je zal er wat mee moeten doen. Je kan de uitslag negeren maar verwacht dan wel serieuze consequenties bij de volgende verkiezingen en het vertrouwen van het volk in de Nederlandse politiek. We zijn nog steeds niet vergeten hoe de staat ons besodemieterde met het EU-grondwet-referendum, die grondwet kwam er alsnog maar dan op een nog minder democratische wijze in de vorm van een verdrag.quote:Dus ik begrijp heel goed dat de politiek dit niet heel serieus neemt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Verslaggever eenvandaagtwitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:08:16Het lijkt erop dat @StadOldenzaal opkomst onderschat heeft gezien wachttijd nu van 40 min. Eerdere rechtszaak hierover verloor @GeenPeil reageer retweet
Ohquote:Op woensdag 6 april 2016 20:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Shit hij loopt volgens mij een uur achter. Uitzending begint toch over een kwartier? (20:30 bij jullie)?
Hier is hij bezig met DWDD
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens de rechtse meute hier hebben we D66-rechters.
Ik zie die rechtszaak dus met vertrouwen tegemoet.
Minder dan een kwart voor de Rotterdammers gaat dan stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor Rotterdam zou 24-25% een prima opkomst zijn, lijkt me.
nee hoor.. kan het best onderbouwenquote:
Die smerige D66-rechter heeft de gemeente ook nog gelijk gegeven.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Verslaggever eenvandaagtwitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:08:16Het lijkt erop dat @StadOldenzaal opkomst onderschat heeft gezien wachttijd nu van 40 min. Eerdere rechtszaak hierover verloor @GeenPeil reageer retweet
Hoe hoog was de opkomst bij de Europese verkiezingen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Minder dan een kwart voor de Rotterdammers gaat dan stemmenHet is maar wat je prima noemt, wat een armoede.
gemeente weinig inwonersquote:Op woensdag 6 april 2016 20:16 schreef Infection het volgende:
In mijn gemeente is de opkomst inmiddels boven de 30% gekomen. 20k inwoners.
hoezo?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik hoop straks met z'n allen Jan Roos uit te lachen.
Misselijkmakende smerigheid!!211quote:Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die smerige D66-rechter heeft de gemeente ook nog gelijk gegeven.
Om te kotsen, zulke mensen. Die zouden prima burgemeester kunnen zijn in Oekraïne, daar zijn dat soort praktijken heel normaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:18 schreef Collide het volgende:
Burgemeester van Oldenzaal: Bij de bakker sta je ook in de rij.!!
nee, dat zei ie nietquote:Op woensdag 6 april 2016 20:18 schreef Collide het volgende:
Burgemeester van Oldenzaal: Bij de bakker sta je ook in de rij.!!
En dat inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:57 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Waarde mevrouw, de politiek neemt niks serieus wat ze niet uitkomt.
Het lijkt me sowieso niet zo'n gelukkige man, dus eigenlijk hoeven we hem niet uit te lachen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik hoop straks met z'n allen Jan Roos uit te lachen.
Dat moet zeker. Deze zaak stinkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:10 schreef juliusceasar het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:18 schreef invalidusername het volgende:
[..]
nee, dat zei ie nietHoop ik althans.
twitter:HansAckerNY twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:17:12@HermanZaalberg @BartNijman @StadOldenzaal @GeenPeil Schouten;'bij de bakker sta je ook in de rij' https://t.co/5eLFhNQYdw reageer retweet
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Spijtig genoeg voor jou wordt dat niet geregistreerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Hij komt inderdaad vaak nogal chagrijnig over, de arme drommelquote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso niet zo'n gelukkige man, dus eigenlijk hoeven we hem niet uit te lachen.
Jammer dat die er ook geen verstand van hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Onnoman het volgende:
[..]
verplichte censuskiesrecht in de vorm van minimaal HBO afgestudeerden of mensen die minstens 35 jaar in loondienst hebben gewerkt!
Fylax hè.quote:
De lage opkomst wordt wel degelijk geregistreerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Spijtig genoeg voor jou wordt dat niet geregistreerd.
Toch niet ook PvdA hè.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:HansAckerNY twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:17:12@HermanZaalberg @BartNijman @StadOldenzaal @GeenPeil Schouten;'bij de bakker sta je ook in de rij' https://t.co/5eLFhNQYdw reageer retweet
Inderdaad, een hele bittere man lijkt het me. In De Slimste Mens was het niet veel beter.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij komt inderdaad vaak nogal chagrijnig over, de arme drommel
Zo hé, er staan toch wel een man of twaalf te wachten. SHOCKING.twitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:34:29Rij bij gemeentehuis Oldenzaal nu bijna tot buiten. Niet openen 12 vd 17 stembureau's levert gemeente 12000 euro op. https://t.co/cZ7BzYrZLw reageer retweet
Ha, dat zal die nare Jan Roos leren! Daar gaat dit referendum namelijk over...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat zeker. De indirecte democratie is achterhaald. Er moet veel meer directe democratie komen. Elke 3 maanden een aantal referanda, zoals in Zwitserland.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:20 schreef Confetti het volgende:
De discussie over dit onderwerp was wel een verademing om te zien. Het bewijs dat Nederland klaar is voor meer directe democratie in plaats van alleen aristocraten benoemen voor 4 jaar.
Dat bewijst idd de lage opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:20 schreef Confetti het volgende:
De discussie over dit onderwerp was wel een verademing om te zien. Het bewijs dat Nederland klaar is voor meer directe democratie in plaats van alleen aristocraten benoemen voor 4 jaar.
Heftig man, wachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Zelva het volgende:
Zo hé, er staan toch wel een man of twaalf te wachten. SHOCKING.twitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:34:29Rij bij gemeentehuis Oldenzaal nu bijna tot buiten. Niet openen 12 vd 17 stembureau's levert gemeente 12000 euro op. https://t.co/cZ7BzYrZLw reageer retweet
Geenstijl vindt dat democratie zich alleen beperkt tot ons land. De rest van de EU en Oekraïne zelf kan verrotten: wij beslissen het wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mag de gewone Oekraïner dat niet zelf bepalen?
Op hemelsbreed nog geen 250 KM van de grens van Oekraïnequote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat stem jij eigenlijk? Jij woont in oost Europa toch?
In zekere zin wel, want als de opkomst lager is dan 30% is, krijgt degene die tegen een referendum is, wel zijn zin, namelijk dat er geen rekening met het referendum wordt gehouden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Spijtig genoeg voor jou wordt dat niet geregistreerd.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Zelva het volgende:
40minuten wachtijdquote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Zelva het volgende:
Je vindt de ene stem dus meer waard dan de andere?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik ben juist het rolmodel van democratie.. door het gebruik van gezonde verstand en geen emotietoeters zoals de meeste vrouwen
Ergens halverwege 30 en 40%, het heeft hier deze ochtend ergens gestaan maar het precieze cijfer vind ik niet meer.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Hoe hoog was de opkomst bij de Europese verkiezingen?
Betaal jij het? Of doen we het gewoon direct via internetpolls zodat je met je Facebook-account kunt inloggen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zeker. De indirecte democratie is achterhaald. Er moet veel meer directe democratie komen. Elke 3 maanden een aantal referanda, zoals in Zwitserland.
Om te beginnen: Asielverdragen opschorten en grenzen dicht voor asielzoekers [VOOR] [TEGEN]
Het onderwerp is ongelukkig maar de discussie was er niet minder om. Straks als het om een verdrag als TTIP gaat zal er weer een mooie discussie plaatsvinden.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef Scrummie het volgende:
Man. Je roept iets op Twitter (dat je gestemd hebt) en komt er zo'n "VOOR" josti constant tegen me aan zeuren. Laat me met rust!
Bij mij in het dorp moest ik ook wachten. Nog nooit meegemaakt bij verkiezingen. Toen ik het stembureau uit liep, stonden er 5 in de rij. Dat heb ik nooit gezien bij andere verkiezingen en ik ga altijd naar hetzelfde stembureau.quote:
heerlijk in een land met de vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef agter het volgende:
[..]
Je vindt de ene stem dus meer waard dan de andere?
Ja echt een rolmodel. Lekker schelden enzo.
twitter:andorheij twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:19:19Opkomst in #groningen om 20.00 uur is 29 procent #referendum reageer retweet
Niet echt. Nederland laat vooral zien dat het zich niet laat dwingen om te stemmen op dingen waar het niet op wil stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef MakkieR het volgende:
Nederland laat vandaag wel weer zien wat wij vinden van ons stemrecht.
Ga fietsen joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Juncker vreest voor een EU crisis als Nederland Nee stemt vanavond.
Nou dan is dit jullie kans. Stem TEGEN. Je hebt nog ruim 40 minuten!!!
Nutteloos, irrelevant en macht kein flauss aus?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef MakkieR het volgende:
zie het niet als dwang maar als een voorrechtquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet echt. Nederland laat vooral zien dat het zich niet laat dwingen om te stemmen op dingen waar het niet op wil stemmen.
En maar volhouden dat dit echt gaat over het verdrag...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Voorstemmen is ook goed wrs.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Of eerder het onderwerp waarover gestemd kan worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef MakkieR het volgende:
Dat is een heel erg slecht idee want dan zou niemand meer rekening houden met de belangen van armere en lager opgeleide mensen. Dat is heel erg slecht voor heel de samenleving, misschien zie jij dat niet in (ik leg het je graag een andere keer uit) maar het werkt wel zo. Dit staat geheel los van de links/rechts-polemiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Onnoman het volgende:
[..]
verplichte censuskiesrecht in de vorm van minimaal HBO afgestudeerden of mensen die minstens 35 jaar in loondienst hebben gewerkt!
Ben je niet goed snik?! Het voetballen begint zo!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Goed nieuws voor het landelijke opkomstpercentagequote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:andorheij twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:19:19Opkomst in #groningen om 20.00 uur is 29 procent #referendum reageer retweet
Die gaan het dus ook ruim halenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat is het zeker. Het is een voorrecht om te kunnen stemmen wanneer zich men daartoe geroepen voelt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zie het niet als dwang maar als een voorrecht
Daar halen we de 30 wel!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
lees mijn bericht nog eensquote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een heel erg slecht idee want dan zou niemand meer rekening houden met de belangen van armere en lager opgeleide mensen. Dat is heel erg slecht voor heel de samenleving, misschien zie jij dat niet in (ik leg het je graag een andere keer uit) maar het werkt wel zo.
Daar hebben we al een systeem voor in Nederland DigIDquote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Betaal jij het? Of doen we het gewoon direct via internetpolls zodat je met je Facebook-account kunt inloggen?
Inderdaad, bij alle andere verkiezingen tot nog toe ben ik altijd komen opdagen (naja, een keer bij de waterschapsverkiezingen niet, en 1x bij de TK ging het verkeerd omdat ik met vakantie was).quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet echt. Nederland laat vooral zien dat het zich niet laat dwingen om te stemmen op dingen waar het niet op wil stemmen.
Dan zou het referendum wat mij betreft geslaagd zijn, ook al stem ik zelf tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef danos het volgende:
Het zou toch wel een giller zijn als én de 30% niet is gehaald én de meerderheid voor heeft gestemd
En de EU uiteraard. Kun je niet los van elkaar zien. Mijn TEGEN-stem is een enorme middelvinger naar de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
En maar volhouden dat dit echt gaat over het verdrag...
Groningenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Fraudegevoelig, ronselgevoelig.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar hebben we al een systeem voor in Nederland DigID
je moet je daar per definitie toe aangeroepen voelenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Het is een voorrecht om te kunnen stemmen wanneer zich men daartoe geroepen voelt.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar halen we de 30 wel!![]()
We horen steeds de opkomst uit de islamitische steden, de Randstad, maar dat is niet representatief want allochtonen stemmen veel minder.
Dan misbruik je het onderwerp, niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En de EU uiteraard. Kun je niet los van elkaar zien. Mijn TEGEN-stem is een enorme middelvinger naar de EU.
Niet echt, maar goed, als je daarvan beter slaaptquote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En de EU uiteraard. Kun je niet los van elkaar zien. Mijn TEGEN-stem is een enorme middelvinger naar de EU.
Een nog betere reden om tegen te stemmen, hoe eerder de EU valt hoe liever!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Jaquote:
Nou maak je er een allochtonen probleem van. Misschien het beter geweest als mensen een beter onderwerp voor een referendum kozen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar halen we de 30 wel!![]()
We horen steeds de opkomst uit de islamitische steden, de Randstad, maar dat is niet representatief want allochtonen stemmen veel minder.
ik wel.. jij ook?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Geen idee. Heb je mogen stemmen vandaag?
Boeiend. De bevolking hoort zich niet met dat soort zaken te bemoeien als het in een vorm als een referendum gegoten wordt. Dit kost klauwen met geld en de uitkomst is qua waarde ontzettend laag. Ik zou het vodje weg gooien.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het onderwerp is ongelukkig maar de discussie was er niet minder om. Straks als het om een verdrag als TTIP gaat zal er weer een mooie discussie plaatsvinden.
Ik moet niks, beste man.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je moet je daar per definitie toe aangeroepen voelen
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:03:064 grote gemeenten halen vrijwel zeker de vereiste 27,5% (-7% tov EP2014) niet. Wellicht wordt het gecompenseerd door betere uitslagen elders reageer retweet
Zonde, Oldenzaal is best wel een pro-Europese gemeente.quote:
En 29.9% en ergens tussen de 30-40 maakt een verschil van dag en nacht qua legitimatie?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ergens halverwege 30 en 40%, het heeft hier deze ochtend ergens gestaan maar het precieze cijfer vind ik niet meer.
Ze mopperen vaak over GeenStijl maar ik zie keurig geklede mensen en ik hoor fraaie jazz-muziek.quote:
Precies de reden waarom dit hele referendum een farce is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef L3gend het volgende:
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:03:064 grote gemeenten halen vrijwel zeker de vereiste 27,5% (-7% tov EP2014) niet. Wellicht wordt het gecompenseerd door betere uitslagen elders reageer retweet
Niet snappen dat op dit moment alle strategisch thuisblijvers nog even snel gaan stemmen omdat de 30% wel heel realistisch begint te wordenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef L3gend het volgende:
Ja, dat hadden ze beter niet kunnen doen. Nu denkt iedereen natuurlijk weer dat Geenpeil gefinancierd wordt door Moskou.quote:
Dat kan toch ook gewoon hier?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Fylax het volgende:
POL / [LIVE] NOS Nederland kiest - Oekraïne-referendum
Het is eerder een reden waarom de hele EU een farce is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Precies de reden waarom dit hele referendum een farce is.
Bestuur tegen de muur.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat willen de nee-stemmers eigenlijk dat er gebeurt als het referendum geldig is en er nee uitkomt?
No way dat er veertig minuten wachttijd is als de wachtrij maar net tot buiten is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef malleable het volgende:
[..]
Oldenzaal heeft het gewoon verkeerd ingeschat.
Nee bedankt. Ga niet in drie verschillende topics posten.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Fylax het volgende:
POL / [LIVE] NOS Nederland kiest - Oekraïne-referendum
Nog meer mensen die bewust thuis blijven tenzij er bekend wordt dat de 30% is gehaald? Ik wel iig.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef L3gend het volgende:
Moah, het is al laat, de koffie staat klaar en het voetbal begint bijna.. wellicht blijft men liever lekker thuis.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Niet snappen dat op dit moment alle strategisch thuisblijvers nog even snel gaan stemmen omdat de 30% wel heel realistisch begint te worden
Een heleboel dingen. Met allerlei voorwaardes en weet ik veel wat. In ieder geval is het motief niet nog iets wat echt met het handelsverdrag met Oekraiene te maken heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Wat willen de nee-stemmers eigenlijk dat er gebeurt als het referendum geldig is en er nee uitkomt?
quote:Ooit is GeenPeil ontstaan als boots on the ground stemmenteller-initiatief 2014. Dat was mooi. Nu is GeenPeil next level gegaan door zelf een democratisch referendum af te dwingen. Schouderklopje voor ons. Maar we zijn onze roots niet vergeten. Of, zoals ze dat vroeger in Nederland ons Nederland noemde, onze wortels. Daarom nodigen we u van harte uit om bij uw lokale stembureau vanavond het stemmen tellen te volgen. Beleefd vragen of u na sluitingstijd van de stembussen (21:00) aanwezig mag zijn (dit mag, is uw democratisch recht) en beleefd vragen of u eventueel mag filmen of foto's mag maken, daarna vooral niet in de weg lopen. Maar wel uw oogjes open houden. Dubieuze zaken mag u Twitteren met #GeenPeil of mailen naar democratie@geenstijl.nl. Wij houden onze referenda namelijk graag open source, transparant en fraude-vrij. Als de OVSE geen waarnemers stuurt, zijn we gewoon onze eigen waarnemers. Als u wilt, tenminste. Voel u niet verplicht. Maar we zouden het op prijs stellen. Belangrijkste advies: blijf vriendelijk en beleefd, dat komt iedereen ten goede. Thuisblijvers mogen meegenieten op de schitterende livestream van RTLPoetin.
Dit dus. Iedereen geeft een andere uitleg aan de uitkomst van dit referendum. Dit gaat helemaal nergens over.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Precies de reden waarom dit hele referendum een farce is.
16 man buiten, 16 man binnen dus ongeveer. Dat heb ik nog nooit meegemaakt hier.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
No way dat er veertig minuten wachttijd is als de wachtrij maar net tot buiten is.
gelukkig, dan kan de poltiek je mening tenminste live negerenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef SeLang het volgende:
YES!
Politiek24 zendt het ook live uit zonder blokkering dus ik kan het volgen
jawelquote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het is nu al duidelijk dat het verminderen van het aantal stemlokalen van invloed is geweest.
Het geeft de regering een excuus om het te negeren als het onder de 30% is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef frietenstamp het volgende:
Aangezien het een raadgevend referendum is maakt het toch geen reet uit of de opkomst 28% of 32% is? Wat is de meerwaarde van een 'geldige' uitslag als daar toch niks mee hoeft te worden gedaan? De uitslag kan gewoon altijd genegeerd of gehonoreerd worden, ongeacht het opkomstpercentage.
Ja maar dat is politieke zelfmoordquote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef frietenstamp het volgende:
Aangezien het een raadgevend referendum is maakt het toch geen reet uit of de opkomst 28% of 32% is? Wat is de meerwaarde van een 'geldige' uitslag als daar toch niks mee hoeft te worden gedaan? De uitslag kan gewoon altijd genegeerd of gehonoreerd worden, ongeacht het opkomstpercentage.
Ach de vooroordelen. Waarom zou men stemmen voor een onderwerp die lang beslist is. Tevens mogen een groot groep allochtonen niet stemmen, waaronder ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alsof al die allochtonen in de Randstad gaan stemmen, een heleboel kunnen niet eens het stembiljet lezen waarschijnlijk.
That said, ik heb filmpjes gezien van autochtonen die Oekraïne op een kaart probeerden aan te wijzen en vervolgens Spanje aanwezen. Echt, wat een royal sadnessDat soort volk zou eerst een kennistest ofzo moeten doen voordat ze stemrecht krijgen.
Daarom dat hele stemrecht gewoon afschaffen. Wij laten ons niet voor een karretje spannen! Wij stemmen op online polls en meer niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens gestemd hebt, maar dat duurt echt niet meer dan een minuut per persoon.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef tralalala het volgende:
[..]
16 man buiten, 16 man binnen dus ongeveer. Dat heb ik nog nooit meegemaakt hier.
Ik had nog een vraag aan jou gesteld waar ik geen antwoord op heb gekregen. Kan jij als Nederlander die in het buitenland woont nu ook je stem uitbrengen zonder hele extreme handelingen (tientallen of honderden kilometers overbruggen naar de ambassade of zo) te verrichten? Ik weet niet hoe dat precies werkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef SeLang het volgende:
YES!
Politiek24 zendt het ook live uit zonder blokkering dus ik kan het volgen
Ik ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nog meer mensen die bewust thuis blijven tenzij er bekend wordt dat de 30% is gehaald? Ik wel iig.
De regering mag er niks mee doen als de opkomst onder de 30% is. Is gewoon wettelijk geregeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het geeft de regering een excuus om het te negeren als het onder de 30% is.
Jij hebt tegen gestemd.Wat wil jij dat er gebeurt als er nee uitkomt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had nog een vraag aan jou gesteld waar ik geen antwoord op heb gekregen. Kan jij als Nederlander die in het buitenland woont nu ook je stem uitbrengen zonder hele extreme handelingen (tientallen of honderden kilometers overbruggen naar de ambassade of zo) te verrichten? Ik weet niet hoe dat precies werkt.
Dat is echt stemmer wegpesten. We mogen dus rustig 10-20 procentpunt extra opkomst rekenen als dit soort pesterijen veel voorkwamen.quote:
Dat is weer het andere uiterste, vind je niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Daarom dat hele stemrecht gewoon afschaffen. Wij laten ons niet voor een karretje spannen! Wij stemmen op online polls en meer niet.
Nou lijkt me dat als algemeen principe best acceptabel, maar waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Strani het volgende:
Even alle gekheid op een stokje: Ik heb eigenlijk best enorm medelijden met de kinderen van Paul van Vliet.
Da's voor een gemeente meteen een mooie gelegenheid om alle aluhoedjes eens te inventariseren.quote:
Welke gemeente zouden dat zijn? Utrecht zat dicht tegen de 30quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nog meer mensen die bewust thuis blijven tenzij er bekend wordt dat de 30% is gehaald? Ik wel iig.
30% is binnen. Hup naar de stembus jullie.quote:
Onzin. Ze mogen doen en laten wat ze willen, inclusief het verdrag niet ratificeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regering mag er niks mee doen als de opkomst onder de 30% is. Is gewoon wettelijk geregeld.
Overdrijven is ook een vak., Er zijn maar heel weinig van dergelijke rijen geweest, dus veel meer dan een procenr zal het niet uitmaken.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is echt stemmer wegpesten. We mogen dus rustig 10-20 procentpunt extra opkomst rekenen als dit soort pesterijen veel voorkwamen.
Volgens politicoloog Krouwel wordt de drempel van 30% zeker gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens Maurice lijkt het erop dat niet gehaald gaat worden.
De regering mag er niks mee doen als de opkomst 105% is zelfs. De regering mag er zelfs niks mee doen als ze de avond een potje Counterstrike verloren hebben, of als Rutte jeuk aan zijn balzak had. Je punt?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regering mag er niks mee doen als de opkomst onder de 30% is. Is gewoon wettelijk geregeld.
Omdat hij z'n kinderen wel wat nalaat, maar ook UNICEF in z'n testament zet. En dat heeft hij ons het afgelopen uur meerdere malen laten weten. Zielig toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Nou lijkt me dat als algemeen principe best acceptabel, maar w.aarom?
Nee, Nederland is een perfect gidsland. Een mooi aangeharkt hof van Eden waar alles altijd goed geregeld is, zeker politiek gezien. Totaal niet versnipperd of schizofreen. Vooral de vertegenwoordigende democratie werkt goed. Prachtig dat ook mensen als Tunahan Kuzu, Selcuk Öztürk, Wassila Hachchi en de halve PVV-fractie in het parlement zitten. Ook flessentrekkers verdienen het immers om vertegenwoordigd te worden. Die stemmen vast zonder last of ruggespraak en partijloyaliteit speelt vast geen enkele rol. Het valt kortom te hopen dat die nieuwlichterij met referenda snel ophoudt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef invalidusername het volgende:
[..]
En 29.9% en ergens tussen de 30-40 maakt een verschil van dag en nacht qua legitimatie?
Sorry, nog doe ik een negentje.
Opnieuw, is dat niet een even triest resultaat, wat schreeuwt dat er iets fallikant misgaat in de democratische vertegenwoordiging?
Waarbij aangetekend dat zonder drempel de kiezers voor dit referendum ws. het aantal kiezers voor het EP ver voorbij gestreefd zou zijn.
Wft zegt dat over de democratische vertegenwoordig in Europa (die overigens 85% van het verdrag met de Oekries al onmontkeerbaar goedgekeurd hebben).
Even los van eenieders politieke voorkeur, gaat hier wat serieus mis, of niet?
TTIPquote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, vind je niet?
Gewoon de reguliere verkiezingen en als het aan mij ligt alleen referenda als het echt over zeer belangrijke zaken gaat. Bijvoorbeeld over de Euro had er best een referendum mogen komen.
twitter:devriesjoost twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:32:23Tussenstand Den Haag: opkomst 27,2 procent #live #referendum nog half uur te gaan https://t.co/edyNNRJdp2 reageer retweet
Die gast is niet serieus te nemen aangezien hij een opkomst van ongeveer 50% voorspelde.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Volgens politicoloog Krouwel wordt de drempel van 30% zeker gehaald.
105% kan helemaal niet. Wat een domme post.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef invalidusername het volgende:
[..]
De regering mag er niks mee doen als de opkomst 105% is zelfs. De regering mag er zelfs niks mee doen als ze de avond een potje Counterstrike verloren hebben, of als Rutte jeuk aan zijn balzak had. Je punt?
Ja eigenlijk wel mee eens.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, vind je niet?
Gewoon de reguliere verkiezingen en als het aan mij ligt alleen referenda als het echt over zeer belangrijke zaken gaat. Bijvoorbeeld over de Euro had er best een referendum mogen komen.
Voor zover ik weet hoeven ze er niets mee te doen,. Dat betekent niet dat het niet mag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Onzin. Ze mogen doen en laten wat ze willen, inclusief het verdrag niet ratificeren.
Dat verwacht ik ook wel. 30% is wel erg laag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ja, als...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In zekere zin wel, want als de opkomst lager is dan 30% is, krijgt degene die tegen een referendum is, wel zijn zin, namelijk dat er geen rekening met het referendum wordt gehouden.
Als hij dat zegt, begin ik te denken de de 30% gehaald wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens Maurice lijkt het erop dat niet gehaald gaat worden.
Riep Krouwel niet dat we vanmiddag om 15:00 uur al dik de 30% zouden hebben?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Kom op nouquote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Kom op mensen TEGEN stemmen. Jullie hebben nog een half uur!!!
De PvdA vergelijkt het houden van referenda met Hitler praktijken. Lijkt mij een mooie reden om juist te gaan stemmen!!!
Klopt. Het enige verschil is dat ze het bij 30% moeten heroverwegen. En anders zullen we gewoon naar het opkomstpercentage verwijzen en verder met de orde van de dag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hoeven ze er niets mee te doen,. Dat betekent niet dat het niet mag.
Bron?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
30% is binnen. Hup naar de stembus jullie.
Krijg je betaald ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
De PvdA vergelijkt het houden van referenda met Hitler praktijken. Lijkt mij een mooie reden om juist te gaan stemmen!!!
Alsof men juist gaat stemmen door jou bericht .quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Helaas pindakaas, daar gaat men dan nog achterkomen, TTIP is economisch en daar heeft NL niks over te zeggen, alleen de EU technocraten.quote:
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:34:42Diverse grotere gemeenten blijven fors acht EP2014 -7%. Maar eindspurt en kleinere plaatsen zou nog net kunnen zorgen voor 30%+. reageer retweet
Dit is een overreactie mag ik hopen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef juliusceasar het volgende:
Ik verwacht wel dat SP en PVv sowieso een debat aan zullen vragen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt. Het enige verschil is dat ze het bij 30% moeten heroverwegen. En anders zullen we gewoon naar het opkomstpercentage verwijzen en verder met de orde van de dag.
Het kan nog alle kanten op dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef Infection het volgende:
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:34:42Diverse grotere gemeenten blijven fors acht EP2014 -7%. Maar eindspurt en kleinere plaatsen zou nog net kunnen zorgen voor 30%+. reageer retweet
En daar kom je nu mee aan?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |