quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Zelva het volgende:
Zo hé, er staan toch wel een man of twaalf te wachten. SHOCKING.twitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:34:29Rij bij gemeentehuis Oldenzaal nu bijna tot buiten. Niet openen 12 vd 17 stembureau's levert gemeente 12000 euro op. https://t.co/cZ7BzYrZLw reageer retweet
40minuten wachtijdquote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Zelva het volgende:
Zo hé, er staan toch wel een man of twaalf te wachten. SHOCKING.twitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:34:29Rij bij gemeentehuis Oldenzaal nu bijna tot buiten. Niet openen 12 vd 17 stembureau's levert gemeente 12000 euro op. https://t.co/cZ7BzYrZLw reageer retweet
Je vindt de ene stem dus meer waard dan de andere?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik ben juist het rolmodel van democratie.. door het gebruik van gezonde verstand en geen emotietoeters zoals de meeste vrouwen
Ergens halverwege 30 en 40%, het heeft hier deze ochtend ergens gestaan maar het precieze cijfer vind ik niet meer.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Hoe hoog was de opkomst bij de Europese verkiezingen?
Betaal jij het? Of doen we het gewoon direct via internetpolls zodat je met je Facebook-account kunt inloggen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zeker. De indirecte democratie is achterhaald. Er moet veel meer directe democratie komen. Elke 3 maanden een aantal referanda, zoals in Zwitserland.
Om te beginnen: Asielverdragen opschorten en grenzen dicht voor asielzoekers [VOOR] [TEGEN]
Het onderwerp is ongelukkig maar de discussie was er niet minder om. Straks als het om een verdrag als TTIP gaat zal er weer een mooie discussie plaatsvinden.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef Scrummie het volgende:
Man. Je roept iets op Twitter (dat je gestemd hebt) en komt er zo'n "VOOR" josti constant tegen me aan zeuren. Laat me met rust!
Bij mij in het dorp moest ik ook wachten. Nog nooit meegemaakt bij verkiezingen. Toen ik het stembureau uit liep, stonden er 5 in de rij. Dat heb ik nooit gezien bij andere verkiezingen en ik ga altijd naar hetzelfde stembureau.quote:
heerlijk in een land met de vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef agter het volgende:
[..]
Je vindt de ene stem dus meer waard dan de andere?
Ja echt een rolmodel. Lekker schelden enzo.
twitter:andorheij twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:19:19Opkomst in #groningen om 20.00 uur is 29 procent #referendum reageer retweet
Niet echt. Nederland laat vooral zien dat het zich niet laat dwingen om te stemmen op dingen waar het niet op wil stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef MakkieR het volgende:
Nederland laat vandaag wel weer zien wat wij vinden van ons stemrecht.
Ga fietsen joh.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Juncker vreest voor een EU crisis als Nederland Nee stemt vanavond.
Nou dan is dit jullie kans. Stem TEGEN. Je hebt nog ruim 40 minuten!!!
Nutteloos, irrelevant en macht kein flauss aus?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef MakkieR het volgende:
zie het niet als dwang maar als een voorrechtquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet echt. Nederland laat vooral zien dat het zich niet laat dwingen om te stemmen op dingen waar het niet op wil stemmen.
En maar volhouden dat dit echt gaat over het verdrag...quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Voorstemmen is ook goed wrs.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Of eerder het onderwerp waarover gestemd kan worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef MakkieR het volgende:
Dat is een heel erg slecht idee want dan zou niemand meer rekening houden met de belangen van armere en lager opgeleide mensen. Dat is heel erg slecht voor heel de samenleving, misschien zie jij dat niet in (ik leg het je graag een andere keer uit) maar het werkt wel zo. Dit staat geheel los van de links/rechts-polemiek.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Onnoman het volgende:
[..]
verplichte censuskiesrecht in de vorm van minimaal HBO afgestudeerden of mensen die minstens 35 jaar in loondienst hebben gewerkt!
Ben je niet goed snik?! Het voetballen begint zo!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
Goed nieuws voor het landelijke opkomstpercentagequote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:andorheij twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:19:19Opkomst in #groningen om 20.00 uur is 29 procent #referendum reageer retweet
Die gaan het dus ook ruim halenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat is het zeker. Het is een voorrecht om te kunnen stemmen wanneer zich men daartoe geroepen voelt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zie het niet als dwang maar als een voorrecht
Daar halen we de 30 wel!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
lees mijn bericht nog eensquote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een heel erg slecht idee want dan zou niemand meer rekening houden met de belangen van armere en lager opgeleide mensen. Dat is heel erg slecht voor heel de samenleving, misschien zie jij dat niet in (ik leg het je graag een andere keer uit) maar het werkt wel zo.
Daar hebben we al een systeem voor in Nederland DigIDquote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Betaal jij het? Of doen we het gewoon direct via internetpolls zodat je met je Facebook-account kunt inloggen?
Inderdaad, bij alle andere verkiezingen tot nog toe ben ik altijd komen opdagen (naja, een keer bij de waterschapsverkiezingen niet, en 1x bij de TK ging het verkeerd omdat ik met vakantie was).quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet echt. Nederland laat vooral zien dat het zich niet laat dwingen om te stemmen op dingen waar het niet op wil stemmen.
Dan zou het referendum wat mij betreft geslaagd zijn, ook al stem ik zelf tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef danos het volgende:
Het zou toch wel een giller zijn als én de 30% niet is gehaald én de meerderheid voor heeft gestemd
En de EU uiteraard. Kun je niet los van elkaar zien. Mijn TEGEN-stem is een enorme middelvinger naar de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
En maar volhouden dat dit echt gaat over het verdrag...
Groningenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Houtenbeen het volgende:
Fraudegevoelig, ronselgevoelig.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar hebben we al een systeem voor in Nederland DigID
je moet je daar per definitie toe aangeroepen voelenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Het is een voorrecht om te kunnen stemmen wanneer zich men daartoe geroepen voelt.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar halen we de 30 wel!![]()
We horen steeds de opkomst uit de islamitische steden, de Randstad, maar dat is niet representatief want allochtonen stemmen veel minder.
Dan misbruik je het onderwerp, niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En de EU uiteraard. Kun je niet los van elkaar zien. Mijn TEGEN-stem is een enorme middelvinger naar de EU.
Niet echt, maar goed, als je daarvan beter slaaptquote:Op woensdag 6 april 2016 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En de EU uiteraard. Kun je niet los van elkaar zien. Mijn TEGEN-stem is een enorme middelvinger naar de EU.
Een nog betere reden om tegen te stemmen, hoe eerder de EU valt hoe liever!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:22 schreef juliusceasar het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |